Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zorggraaier Top 50: Winnaar pakt HALF MILJOEN

KarelVerwey.jpgWe gaan BOE roepen samen met de vakbonden, omdat het gewoon terecht is. Want de graai-Top50 van 's lands ouderenzorg is weer opgesteld door Abvakabo FNV en de schaamteloosheid van de plunderende zorgbaasjes neemt epische proporties aan. Patty Brard die met een klysmaslang in haar aars probeert Patricia Paay te overtroeven in het aandachtshoereren terwijl die een portret van Gordon in haar liezen laat tatoeëren, biedt een bescheidener aanblik dan deze lijst. Winnaar van de Je Moet Godverdomme Maar Durven Bokaal is bejaardenzorgplunderaar Karel Verwey. Verwey ontsloeg bij Cordaan honderden thuiszorgmedewerkers. Thuiszorg van Cordaan bestaat nu uit een scholier die langsfietst en een schone luier door de brievenbus gooit, maar Karel Verwey pakte in 2012 maar liefst VIJF-HON-DERD-ZES-TIG-DUI-ZEND EU-RO. Beweerden de opstellers van de lijst vorig jaar nog dat "de zelfverrijking aan te top van de ouderenzorg nog nooit zo groot" was, Verwey legt de lat dit jaar een stuk hoger dan het topsalaris 2012, dat slechts op een luizige 327K bleef steken. Qua leasebakken met inbouwtelevee tonen de zorgchefjes zich in 2012 altruïstische Samaritanen: vorig jaar was de duurste 78K, dit jaar is een schamel boodschappenwagentje in de prijsklasse van 73 mille de topper. De rollator is uit het basispakket dus doet de zorgtop ook een stapje terug qua automobiliteit, heel solidair. Afijn, voor plaatsvervangend zorgpersoneel is geen geld, maar plaatsvervangende schaamte ies graties. Over de hele lijst projectielvomeren kan middels het downloaden van deze SchandPDF.

Reaguursels

Inloggen

Het probleem zijn de managers in alle bedrijfstakken. Het is het kankergezwel in onze maatschappij. Veel energie (geld) opslurpen maar niets presteren, wel uitgroeien tot het lichaam het begeeft.

bruin1 | 08-06-13 | 11:55

Uitstekend die "schand PDF", hopelijk wordt dit door GS opgevolgd.

lanexxx | 08-06-13 | 10:14

Ach wat, de vrije markt lost alles op. Kost misschien wat decennia, levenskwaliteit, een dode of wat door een lange wachtlijst misschien. Maar dat is dan hun eigen schuld. Had je maar gewoon ook met je ellebogen moeten werken, dan was iemand anders ... wacht even, hier klopt iets niet. Iedereen profiteert toch van het belang van het individu? Gaat niet goed. Meer marktwerking dus!

kloopindeslootjijook | 08-06-13 | 01:20

Specialisten in Nederland verdienen wel het meest in the world :-)

Ijzz4312 | 07-06-13 | 23:55

Als ik nu met zo'n zorggraaier niets te maken wil hebben?
Ben ik dan een zorg-mijder?

gaffelbaard | 07-06-13 | 21:21

Lijkt me dat de politiek hier meteen wat aan gaat doen toch? Het is en blijft crisis toch? Next!

Derzug | 07-06-13 | 20:15

En dit is nog maar het begin van de Neo-Liberale Heilstaat.
Wat heeft Markie zitten gniffelen toen er bij de demonstratie afgelopen zaterdag in Den Haag 150 schamele deelnemers waren. En twee keer zoveel pliesie.
Hij heeft Olli Rehn nog ge-sms-ed. 'Chemtrails work. They's like zombies. NWO will be satisfied. See you at Cockring tonite.'

oplichter | 07-06-13 | 19:25

Ik denk overigens oprecht dat Verwey geen idee heeft wat ie fout doet. Degenen die m aangesteld hebben moeten op het schavot. Hijzelf alleen alles terubetalen

zeiksmurf | 07-06-13 | 18:46

Marktwerking met bijbehorende marktconforme salarissen. Heeft VVD uitgevonden.

zeiksmurf | 07-06-13 | 18:43

Geef terug Karel Verwey.

Bertus Brulbroek | 07-06-13 | 17:48

Het houdt niet op, niet vanzelf..

Dit is het Walhalla van mensenhater en psychopaat Hoogervorst.
Het enige dat telt is geld en geweld.

Shareholder II | 07-06-13 | 17:38

Badderbeest! | 07-06-13 | 14:38

Volstrekte bullshit. Specialisten die 6, 5 of zelfs 4 ton verdienen zijn op de vingers van een hand te tellen.
De meeste specialisten zitten daar ver onder. Altijd nog wel een ton of 1,5 a 2 en dat is niet slecht. Ook al maken zij daarvoor werkweken van 50 tot 60 uur.
Maar de reden dat je specialisten goed betaalt is niet het feit dat zij een bepaalde opleiding hebben gevolgd, maar het resultaat van die opleiding. En het is niet zo dat iedereen die opleiding kan doen: je moet er voor uit een bepaald soort hout gesneden zijn. Combinatie van talent en karakter.
Het resultaat van die opleiding tot specialist is, de naam zegt het al, dat deze mensen iets speciaals kunnen.
En voor iets speciaals betaal je nou eenmaal iets extra's.
En nee ik ben zelf geen specialist, om die jijbak maar even voor te wezen.

Djong | 07-06-13 | 17:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:48
Als keihard werken en afzien een reden is moet elke stratenmaker dus tonne verdienen volgens jou?

miko | 07-06-13 | 17:00

Ben er trots op, dat onze organisatie niet op het lijstje voorkomt, hoewel actief in het Gooi notabene!

Bubba | 07-06-13 | 16:58

Ondertussen moet het toch wel zowat iedereen hier duidelijk zijn dat we deze en andere zich exponentieel ophopende wantoestanden nooit onder controle kunnen krijgen met slechts het uittypen van onze verontwaardiging.

WirMachenMusik | 07-06-13 | 16:58

Het nivileren van burgers is al een tijdje bezig en zou aangepakt gaan worden, nog steeds geen signalen hiervan gezien of gehoord dat die graaiers aangepakt worden. Deze dieven zouden nooit meer het daglicht mogen zien.
En dan een Teeven, die roeptoeterd dat op zijn departement er ook wat te halen valt omdat de verspilling aangepakt kan worden... Pardon? Waarom niet direct ingrijpen als je weet dat het voor minder kan...

Implant | 07-06-13 | 16:55

zorg: hoe arme ouwetjes met hun laatste centjes moeten zorgen voor dikke verwende rijke papkereltjes......
Wacht maar totdat zijzelf oud zijn,dan zal de zorg volledig door bontkraagjes worden verricht... en krijgen ze hun vuile luier over hun hoofd,voor het weekend.. en tegen die tijd is er helemaal geen geld meer voor zorg,daar hebben ze zelf voor gezorgd...

gimme a beat,rix | 07-06-13 | 16:49

In de tijd van Billy the Kid en Jesse James hadden ze nog geen PDF maar waren dergelijke koppen op posterformaat afgebeeld op telegraafpalen.

Nestorix | 07-06-13 | 16:21

Organische evolutie | 07-06-13 | 15:39 | + 1
Ah, meneer Verwey staat daar ook al.

Bruto-inkomen: 224.620
Cataloguswaarde auto: 72.253 euro
Detail: Van de waarde van zijn auto alleen, kunnen twee verzorgenden aangenomen worden.

Geenstijlfiguur | 07-06-13 | 16:16

Wanneer houdt dat gegraai van incompetente apen zoals deze Verweij nu eens op? En wanneer nemen we eindelijk in keer in de contracten die we met dit soort nietskunners op dat als ze ontslagen worden door blunders (of zelf opstappen) dat ze geen cent oprotpremie krijgen, maar 5 ton schadevergoeding moeten betalen? Hoe lang blijven we het fabeltje slikken, ook van banken, dat je toptalent dik moet betalen, omdat ze anders naar het buitenland vertrekken? Wie dat gelooft, moet eens googelen wat de topman van de Amerikaanse Federal Reserve Bank, ja die Ben Burnanke verdient! $ 199.700,- per jaar! Mickey Mouse dollars, in € 140.000,-. Ver onder de Balkenendenorm dus! En dat is de belangrijkste bankman in heel Amerika.

Jos Schmitz | 07-06-13 | 15:48

Over drie jaar behangt de VVD het land weer met zinloze, makkelijk leesbare slogans en trapt u er weer massaal in.
Reken maar dat ze u weer flink uitlachen bij de volgende Bilderberg conferentie.

oplichter | 07-06-13 | 15:48

@De Troet | 07-06-13 | 15:30
U verwart hier de zorg als sector met een miljardenbedrijf als Shell wellicht. De zorgsector bestaat uit veelal kleine tot middelgrote aanbieders van zorg. Daar passen geen dikke lagen management in of zonnekoninkjes a la Karel verwey.

Verder : noem mij eens 1 enkele commissaris (dubbel m inderdaad) die is veroordeeld voor iets dergelijks in het verleden ?

TunaTown | 07-06-13 | 15:43

Volgens Rutte is 550.000 een startsalaris.
En aangezien er massaal democratisch is gestempt op Rutte en zijn neo-liberale compaan Diederik Badmuts is dit wat we willen. Keihard genaaid worden.
Eerst deze despoten aan de macht helpen en dan zeiken vanachter het toetsenbord.
Dit land verdiend niet beter.

oplichter | 07-06-13 | 15:40

Niet zeuren, deze mensen besturen. Voor de handjes aan het bed die ze besturen is het een roeping. Mensen met een roeping moeten goed worden geleid, anders komt er niets van terecht *kuch*
.
Die 250/35/5600K is natuurlijk snel gezegd, maar hedde ge dat al es uitgerekend wat dat per maand is? (En dat voor bazen van een aantal verpleegtehuizen in de wijk...)
.
Oh ja, ik hoop dat lezers van het hoofdartikel zich realiseren dat de Actiz50-lijst elk jaar wordt opgesteld. Velen zijn dezelfden - leuk om iemand zijn salarisontwikkeling te volgen - maar je vindt er nieuwe gezichten. Dit smoelenboek was bijv van 2011
www.fnvvoorzorg.nl/media/uploads/files...

Organische evolutie | 07-06-13 | 15:39

Wij vinden het allemaal schandalig, maar stemmen toch weer braaf op de partijen die dit mogelijk hebben gemaakt en er deel van uitmaken.

Moonwarrior | 07-06-13 | 15:36

TunaTown | 07-06-13 | 15:15 | + 0 -
Een miljarden industrie als de zorg behoeft nu eenmaal taktisch en strategisch management: investeringen en (re)organisaties hebben invloed op vele jaren van nu. Inderdaad, vergoedingen aan commissarissen staan niet in verhouding tot geleverde werkzaamheden. Vergeet echter niet dat een commissaris (dubbel m dubbel s, toch?)hoofdelijk aansprakelijk kan worden gesteld - ik zou wel 3 keer denken commissaris in de zorg te worden met al die experts in de nederlandse politiek, dan wel me er vorstelijk voor laten betalen.

De Troet | 07-06-13 | 15:30

en als je zijn CV bekijkt op linkedin dan zie dat hij zijn hele leven alleen maar anderen aan het werk heeft gezet; voorzitter dit; bestuurder dat etc; er zijn enkele bestuurders die ik ken die een goed salaris verdienen maar dit is te gek voor woorden; voor zijn salaris konden >20 werkers een baan houden

peter1953 | 07-06-13 | 15:28

@De Troet | 07-06-13 | 15:08
Ik vraag me af waarom mensen die gestudeerd hebben zich moeten laten leiden door mensen die nog nooit ergens op afgestudeerd zijn en een positie hebben op basis van wie ze kennen, en niet op wat ze kunnen.
Het zal mij niet gebeuren dat iemand met een InHolland diploma MIJ gaat vertellen wat ik moet doen.

necrosis | 07-06-13 | 15:20

Hoewel dit natuurlijk irritant is, is het veel relevanter om te kijken wie hem deze toelage heeft doen toekomen? Met andere woord wie heeft dit getekend?

Laten we niet schijnheilig doen, als iemand je 5 ton aanbiedt moet je in sterke schoenen staan om niet "dank je, graag" te zeggen. Echter degene die het geld uitgeeft is de werkelijk onverantwoordelijk handelende bestuurder. Die zou je moeten aanpakken wegen onbehoorlijk bestuur.

free_spirit | 07-06-13 | 15:20

@De Troet | 07-06-13 | 15:08
Aaansturing is operationeel management en is uiteraard nodig tot een zekere mate. Maar in de dikke lagen taktisch en strategisch management die parasiteren op bedrijven en organisaties in Nederland zou eens stevig moeten worden gehakt. Ook in de belachelijke hoeveelheid comissarissen die absurde hoeveelheden geld meenemen voor een minieme hoeveelheid inspanning en vaak uitsluitend dienen om de ogen te sluiten tijdens een graaipoging.

TunaTown | 07-06-13 | 15:15

necrosis | 07-06-13 | 14:21 | + 0 -
Ik begrijp wat je bedoelt maar denk dat je vergeet dat de zorgverleners ook gestuurd en gefaciliteerd moeten worden en juist dat vereist iets meer dan een ehbo diploma of academische opleiding medicijnen. In ieder bedrijf heb je een hiërarchie en zie je dat de mensen die daadwerkelijk de werkzaamheden uitvoeren over het algemeen het minste verdienen. Heel oneerlijk maar je kan je afvragen hoe lang ze de werkzaamheden kunnen uitvoeren zonder aangestuurd te worden.

De Troet | 07-06-13 | 15:08

Waarom management nog als een competentie wordt gezien heeft niemand mij ooit kunnen uitleggen. Deze mensen krijgen simpelweg zoveel geld omdat zij er zelf teveel zeggenschap over hebben alsmede omdat niemand hen tegen kan houden. De waarde die dit soort lui creeeren is veelal verwaarloosbaar. Ook zijn ze vaak compleet inwisselbaar, want dat zie je vaak genoeg gedemonstreerd wanneer zo'n iemand na een maand of 6 de kuierlatten neemt met een gouden handdruk. Dus vanwaar die beloning ?

Verder zou een bedrijfseconoom eens moeten onderzoeken wat het preciese effect is van die hoeveelheid managers binnen een bedrijf en of er een correlatie bestaat tussen de hoeveelheid management en de bedrijfprestatie. Sterker nog, er zou een soort kengetal moeten bestaan dat de aandeelhouders vertelt hoeveel procent van de werknemers manager is.

TunaTown | 07-06-13 | 15:05

Wat is er toch misgegaan in Nederland waardoor mensen die echt talenten hebben en echt iets toevoegen het land in steeds sneller tempo verlaten en een stel - op zijn best - middelmatig - te noemen figuren overal zijn zakken zit te vullen bij (semi-)publieke instellingen?

Ik ben absoluut voor hogere salarissen voor mensen die ergens aantoonbaar beter in zijn dan de gemiddelde middenmoter, verschil mag er zijn, maar wat is er nou zo precies moeilijk aan het runnen van een zorg-organisatie of een school instituut? Het geld komt toch wel binnen van de belastingbetaler, je moet alleen zorgen dat het een beetje efficient uitgegeven wordt. Hoe moeilijk is dat nou?

Probleem is dat deze "also rans" denken dat ze bedrijfje moeten gaan spelen met dure kantoren en allerlei management toestanden terwijl juist goed presterende bedrijven helemaal niet doen aan dat soort flauwekul (m.u.v. de banken).

Outsider-Inside | 07-06-13 | 15:01

Typische nederlandse handels mentaliteit, zit in het bloed, er niet uit te krijgen.
Het is ieder voor zich, hoe meer geld hoe beter maakt niet uit hoe je eraan komt.
Geld is status, is grote piemel, its life...

Aart Z. | 07-06-13 | 14:54

"Jae maer, dit salaeris is contggoctueel vostgelaegd en geheel majktconfowjm heur!"
-
Kunnen erop wachten...

Ahasveros | 07-06-13 | 14:47

boterkaaseneieren | 07-06-13 | 14:42

Wonderlijk dat jij kan typen met een dwangbuis aan.

Skunk57 | 07-06-13 | 14:46

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 14:35
De zorg moet gewoon 'op de schop' en mensen die geen enkele 'feeling' hebben met zorg behalve het vullen van hun zakken, zouden wat mij betreft vandaag nog op de keien staan zonder riante gouden handdruk.
Dat geld kan beter worden besteedt aan mensen die de toiletten in een ziekenhuis of zorginstelling dagelijks schoonhouden, iets waar je zelf over begon!

necrosis | 07-06-13 | 14:43

het is toch gilles de la tourette dag dus:laat deze uit de klei getrokken heikneuter lekker de grafkanker krijgen.ik betaal godverdomme een dertiende maand per jaar aan zorg zodat dit gespuis lekker in een audi of een Mercedes kan rijden.tijd voor rellen,pek en veren

boterkaaseneieren | 07-06-13 | 14:42

Tijd voor de graaiboys om goed op te passen met oversteken, en als het gaat schemeren af en toe eens om te kijken, nu sommige mensen hun snoetjes kennen....

knoekeboer | 07-06-13 | 14:42

Dit gaat nooit veranderen. Want, politiek=baantjescarrousel=tweehandenopeenbuik=broekzak-vestzak=is jatten. Dus Karel Verwey is nog erger dan de grootste crimineel. Dief.

chloorinogen | 07-06-13 | 14:41

Is er niet een persoonlijk mailadresje waar bij een van deze topbestuurders navraag gedaan kan worden? Lijkt me terecht dat zij hun bijzondere beloning met graagte kunnen verantwoorden naar de samenleving toe. Schrijf ik wel een berichtje namens mijn oma, en als jullie dat dan ook allemaal doen, krijgen we vast een duidelijk antwoord.

Bor2601 | 07-06-13 | 14:40

@De Troet | 07-06-13 | 14:32
Zorgverlening moet je overlaten aan zorgverleners, niet aan graaiende mensen zonder duidelijke achtergrond en benodigde diploma's.
Wat dat betreft kan de huidige regering zichzelf per direct opheffen aangezien er niemand op een positie zit waar men in uitblinkt!
Ik verwacht echter niets van mensen die Sharon Dijksma staatssecretaris maken.....
Begrijp je wat ik bedoel?

necrosis | 07-06-13 | 14:39

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 14:05 | + 0
-
Zeker niet.
-
U vindt dat een medisch specialist 6 ton mag verdienen omdat;
a) hij op school heeft gezeten.Deze opleiding bestaat uit een basisschool (7 jaar) Middelbare school (6 jaar) universitaire opleiding tot basisarts (6 jaar) en een opleiding tot specialist (6 jaar)
De eerstgenoemde 3 opleidingen maken geen verschil met de rest van Nederland. En deze opleidingen geven ook geen recht op een slaris van een half miljoen of meer. De crux zit hem volgens u in de laatste 6 jaar (opleiding tot specialist) In deze 6 jaar verdient de specialist in opleiding een (boven)modaal salaris van ca. € 36.000,- per jaar. En de opleiding zelf (€ 135.000,- per jaar) neemt de belastingbetaler voor haar rekening. Tegen de tijd dat de specialist dus klaar is met de specialisatie heeft hij/zie de belastingbetaler dus € 810.000,- aan opleidingskosten gekost en heeft hij/zij wel een (boven)modaal salaris genoten. Daarna vindt u het volstrekt normaal dat de arts in een maatschap "voor zichzelf" begint en dat de belastingbetaler via deze constructie (we doen makkelijk) tot aan zijn pensioen een half miljoen per jaar moet ophoesten. Ik vindt dat absurd. Immers de "zelfstandige" arts werkt in een eveneens door de belastingbetaler opgehoest ziekenhuis van een paar miljard en maakt gebruik van alle faciliteiten in dit ziekenhuis (van receptioniste tot parkeergarage tot verpleegkundige tot jurist) En heeft bovendien een gratis (betaalde) opleiding genoten.
-
Over dat half miljoen moet inkomstenbelasting worden betaald (52%) en dus houdt de arts netto een ton of 2,5 over. De modale belastingbetaler toucheert netto ongeveer 22.000,- en dus verdient de specialist ruim het tienvoudige van de mensen die hem betalen. Of anders gerekend. Er moeten 45 modale werkenden in dit land full-time naar hun werk om het salaris van 1 specialst te kunnen betalen.
-
U vindt het normaal; ik vindt het absurd en hypocriet om altijd en alleen maar te zagen over de zorgbaasjes.

Badderbeest! | 07-06-13 | 14:38

Godverdommese hufters! Dat zijn het. Allemaal. Walgelijk graaiersvolk. Ik hoop dat hun familie, partners en kinderen zich rotschamen voor deze oneerbaren. Allemaal. En dan nu: wanneer wordt er eens wat teruggevorderd van al dat geld dat dergelijke hufters zich doodleuk toeeigenen? En wie zijn die slappe personeelsmanagers die dit soort ontslagvergunningen in contracten vastleggen? Kunnen die ook niet eens aan de schandpaal?

lekker wijf | 07-06-13 | 14:38

@necrosis | 07-06-13 | 14:26
Als Fleur Agema minister van VWS is kan zij niets doen aan de behandeling van een lid van het koninklijk huis en ze zal er dus ook niets aan doen. Als kamerlid kan ze er tenminste nog een kamervraag over stellen.
Niet dat de manier waarop het Bronovo omgaat met zijn adellijke patiënten iets te maken heeft met het dreigend onbetaalbaar worden van de zorg.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 14:35

Deze mensen zijn psychopaten. Gewetenloze gezwellen binnen een systeem dat gebaseerd zou moeten zijn op solidariteit en spaarzaamheid met het weinige geld dat er nog is. Als dit in de private sector zou zijn, dan zou ik het prima vinden, maar deze mensen worden betaald uit belastinggeld dat ik liever naar ouderen, gehandicapten en zieken zou zien gaan.

Er wordt weleens gezegd dat je met dit soort buitensporige beloningen de beste kandidaten vindt voor deze functie, maar dat lijkt me niet; iemand die een half miljoen euro wil hebben terwijl ouderen in hun eigen uitwerpselen liggen te vergaan, is per definitie niet geschikt als bestuurder in de zorg en zou dus eigenlijk zo snel mogelijk weggestuurd moeten worden.

Nequebard | 07-06-13 | 14:33

necrosis | 07-06-13 | 14:21 | + 0 -
Oneens, juist de politiek moet dit aan echte managers overlaten. Het probleem is dat het beleid inconsequent is - maatregelen krijgen in dit politieke landschap niet de tijd om geimplementeerd te worden. Voordat een bezuiniging is doorgevoerd kondigt zich de volgende maatregel al weer aan. Dat is de reden waarom de 'handen aan het bed' geen tijd hebben om hun werk goed te doen. Jouw Fleur Agema bezit niet de kwaliteiten om de zorgindustrie beter te maken. Geen enekele politicus.
En waarom je denkt dat ik geen echte zwitsal bent? Misschien omdat je vol vooroordelen zit en alle zwitsals over 1 kam scheert? Maar kan ook mis zitten natuurlijk.

De Troet | 07-06-13 | 14:32

Hallo! Cordaan 2 keer in de top 10! Shame on you!!

Snorry! | 07-06-13 | 14:30

@TunaTown | 07-06-13 | 14:24
Hopelijk pakt hij/ zij het eerste vliegtuig naar elders. Dat soort graaiers, die nog nooit een dag echt gewerkt hebben, kan ik missen als kiespijn!

necrosis | 07-06-13 | 14:28

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 14:20
Hoezo overschat ik mensen of dingen?
Ben je die PR-stunt van de keuninklijke familie vergeten toen Bix koffie met een koekje uitdeelde?
Als Bix een ingegroeide teennagel heeft wordt een complete vleugel van een Haags ziekenhuis gereserveerd voor haar alleen.
Dat alle bedden in die vleugel tijdelijk niet voor het plebs beschikbaar is, is natuurlijk een leugen van de onderbuikers.
Toch?

necrosis | 07-06-13 | 14:26

In drie topics
Van haatbaarden die angst en haat zaaien,
via hardcore naar zorgpotgraaien.
Mijn weekend is verpest zo, .
Tijd voor een goeie vrijmibo!!
(Van n dag of drie)

amin | 07-06-13 | 14:25

Stel je toch eens voor dat zo'n topmanager naar het buitenland verdwijnt als hij niet genoeg betaald krijgt.

TunaTown | 07-06-13 | 14:24

Kunnen we niet een wet maken die zegt dat iemand die achter een burootje werkt (de zgn ''manager'') NOOIT meer kan verdienen dan de personen die het eigenlijke echte werk doen? Dus in de zorg is de het de specialist (in loondienst natuurlijk), in het onderwijs is het de leraar om eens wat te noemen?

DeSjaak1000 | 07-06-13 | 14:22

@De Troet | 07-06-13 | 14:17
Je hebt geen talent nodig om te snijden in de kosten van de zorg, het ontbreken van een geweten maar het bezit van een PvdA lidmaatschapskaart is schijnbaar genoeg.
En waarom denk ik dat je geen echte zwitsal bent?

necrosis | 07-06-13 | 14:21

@necrosis | 07-06-13 | 14:09
Je haalt een aantal zaken door elkaar.

- Het begrip solidariteit heeft in Nederland inderdaad aan betekenis verloren. Het woord wordt inderdaad vooral door PvdA'ers, SP'ers en vakbonden gebruikt. Toch gaat het om een elementair beginsel van rechtvaardigheid, waarbij mensen en hun bijdrage beter op waarde geschat worden dan als het aan de vrije krachten en het recht van de sterkste wordt overgelaten. Solidariteit is goed. Het staat tegenover uitbuiting.

- De baantjesverdelers zijn niet allen van PvdA-huize. In Nederland worden al sinds de Gouden eeuw lucratieve posities verdeeld door een elite - onder elkaar. Het zijn de mensen in de deftige wijken van Den Haag en Wassenaar. Het woord solidariteit gebruiken zij nooit. Dat is niet deftig. Het riekt naar onbeschaafd actie voeren met petjes en fluitjes in de modder. Getsie.

Verder overschat je Fleur Agema. Het kipje weet van toeten noch blazen.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 14:20

@Simon de Danser | 07-06-13 | 13:47
Yep, "in" > "is". De sector als geheel is de kanker van de samenleving. Ongetwijfeld lopen er links en rechts goedbedoelende individuen rond maar als vuistregel gaat op dat de collecieve sector een manier is om jouw behoeften te vervullen tegen een idioot hoge prijs. Met als minst slechte argument dat de rekening bij een ander gelegd kan worden.
fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphoto...

Godsammekraken | 07-06-13 | 14:19

We vinden het allemaal heel erg en er is NIEMAND die er wat tegen doet.
Wie o wie in Den Haag durft er nu eens echt met een vuist op tafel te slaan en te zeggen "nu is het over" ik droom maar lekker verder :-(

in de hinterklappe | 07-06-13 | 14:19

Er moet gewoon een scheiding aangebracht worden in de financiering van directe zorg en van de overhead, waarbij de overhead is gekoppeld aan een maximum % van het totale budget. Vindt in enig jaar een overschrijding van het overhead-budget plaats, door bijvoorbeeld een ontslagvergoeding, dan moet dit in maximaal 3 jaar daarna binnen het overhead-budget worden ingelopen.

witwas | 07-06-13 | 14:19

Marktwerking, Die-de-rik, marktwerking. Je weet wel, datgene wat de pvda aan de ene kant enorm bekritiseert maar aan de andere kant als excuus gebruikt om de gigantische salarissen van hun topkader te verantwoorden.

spanarchist | 07-06-13 | 14:18

Snap best, dat als je de hele dag kozijnen staat te schaven, het je boven de pet gaat dat een organisatie leiden iets anders is dan "einde schaft" roepen

Skunk57 | 07-06-13 | 14:18

@simpelman | 07-06-13 | 14:16
Dat zijn die zakkenvullende baantjesjagers van de pvda.

Slipsnifter | 07-06-13 | 14:18

@Jan Passant mk2 | 07-06-13 | 14:03
We betalen collectief meer dan ooit aan zorg maar slechts een elitaire minderheid kan daar gebruik van maken.

necrosis | 07-06-13 | 14:17

ach, we bezuinigen in de zorg in 2013 1,4 miljard en structureel 1,6 miljard. je hebt nou eenmaal talent nodig om dat in geode banen te leiden. en talent kost geld. ieder voor zich, dat wilden we toch?

De Troet | 07-06-13 | 14:17

Kan de dag niet afwachten totdat zijn billen gewassen moeten worden en ik zijn ballen in zijn eigen reet kan proppen, want een varken.

Magic | 07-06-13 | 14:17

Altijd dat hier en daar over de bejaarden in de zorg. Geloof me die managers zijn ook geen lievertjes.

ikdenkwat | 07-06-13 | 14:16

"Vakbonden"?
Wat waren dat ook weer?

simpelman | 07-06-13 | 14:16

Het schijnt dat de zorgpremie volgend jaar weer flink omhoog gaat, en dat het basispakket weer wordt "versobert".
Hoe zou dat nou toch komen, ik begrijp er niks van..

Slipsnifter | 07-06-13 | 14:15

hiervoor is toch ooit het kruis uitgevonden?

hetluis | 07-06-13 | 14:11

Mark Smith | 07-06-13 | 13:43
Zo Kaas heeft weer een nieuwe Zwitsal nick om te trollen en als alterego. Tja, Pastor Sippenhaft zal hem missen. Hopelijk gaan ze niet bezuinigen op de zorg voor jullie. En pas op voor zelfbevlekking. Who care?

Ton Plafond | 07-06-13 | 14:11

Bescheidenheid siert de mens!

VanBukkem | 07-06-13 | 14:10

@Che_cuevara | 07-06-13 | 13:31
Halbe is het er helemaal mee eens, dit is de liberlle politiek à la VVD. Laat de armen de crisis betalen en ontzie de zakkenvullers.

BroodenSpelen | 07-06-13 | 14:10

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:49
Bij 'solidariteit' moet ik altijd denken aan één-tweetjes tussen baantjesverdelers van de PvdA.
Wat mij betreft mag Fleur Agema een tijdje baas worden van de zorg Bv. van Nederland.
Al was het maar om die linkse graaiers te ontmaskeren en buiten te smijten.
De enige zorg die de gewetenloze rooie horde hanteert, is de zorg voor eigen inkomen en afvloeiing!

necrosis | 07-06-13 | 14:09

Wacht maar tot hij zelf een luier aan moet. Blijft GS hem wel in de gaten houden?

Jos Tiebent | 07-06-13 | 14:09

Vergoeding maximaliseren tot 1 ton. Heb je gelijk al acht miljoen bezuinigd. En da's dan alleen nog maar de top 50 en dan heb ik die auto's nog niet eens meegerekend.
Hoeveel echte zorgverleners zouden van dat geld gewoon hun baan kunnen blijven uitoefenen?

Nou Mark, kom op. Aanpakken en doorpakken, handen uit de mouwen.

van Griendsven454572 | 07-06-13 | 14:07

@Badderbeest! | 07-06-13 | 14:04
Toch heb ik gelijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 14:05

Ik wil niet als een SP'er *tuf* klinken. Maar was dit niet een ietsiepietsie voorspelbaar? Ik bedoel, geef kinderen de snoeppot en je krijgt 'm leeg terug. Geen meneer pastoor een jong kind en je krijgt 't vol... enfin.
Het zit m in de aard van het beestje. Dus als je mensen met winstoogmerk de vrije hand in de zorgpot geeft. Hoe denk je dat je die pot na een stevige graaipartij aantreft?

Not Muhammad | 07-06-13 | 14:04

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:48 | + 2 -
-
Ben het niet met je eens.

Badderbeest! | 07-06-13 | 14:04

Graag zou ik elk van deze graaier een bezoekje willen brengen met een patiënt cq cliënt die door bezuinigingen geen fatsoenlijk zorg meer kan krijgen. Kijken hoe ze reageren, misschien is er diep van binnen nog iets goeds in deze mensen te vinden. Al besef ik mij dat het ijdele hoop is. Deze mensen door en door rot van binnen.

Datzegiktoch | 07-06-13 | 14:03

U wilt toch ook goede zorg? Nou dan, betalen!

Niet voor de verpleegsters of zelfs de doktoren, maar wel voor de regent die zusters en doktoren ontslaat om te bezuinigen voor zijn eigen inkomen. Dat laatste is het belangrijkste onderdeel van heel de Nederlandse zorg.
Deze man ontslaan gaat nog veel meer kosten, het is een Ondoordringbare Gildevorming van Betekenis aan de Top van dit landje.

Jan Passant mk2 | 07-06-13 | 14:03

het is gewoon te gek dat ze van onderen alles kaal plukken en bovenaan in weelde uitdelen.

dit moet toch aangepakt worden zodat in volksbelang zulke praktijken ophouden!!!!!!!

zolang dit niet bestraft wordt zal het evenlustig gewoon doorgaan. denk je nu echt dat zij zich er iets van aantrekken als ze 1x ff negatief in het nieuws komen.
ik denk eerder dat ze denken.... egaal ik heb mijn centjes binnen.

gider | 07-06-13 | 14:02

Als je het cv van deze bmvent ziet, krijg je toch ook jeuk? Deze gast heeft nog nooit een dag in zijn leven voor een bedrijf gewerkt maar alleen maar uit de staatsruif lopen grazen. Quel horreur!

NACademicus | 07-06-13 | 14:02

Verbaas me dat deze topper nog niet in de lijst voorkomt:

7 weken werken, ontslagen worden vanwege een meningsverschil en kassa: €170K toucheren...

www.omroepbrabant.nl/?news/1945661173/...

Nlz | 07-06-13 | 14:00

Graaiers zoals Verwey zijn de k•nker in de ouderenzorg.
Simon de Danser | 07-06-13 | 13:28
-
De politici die dit bekokstoven en toelaten, zijn de kanker in de maatschappij!
Terugdraaien die privatisering!

mothersfinest | 07-06-13 | 14:00

@Dmitri_Dmitrievitsj

een darmspecialist (...)

Openbaar Mysterie | 07-06-13 | 13:58

@Openbaar Mysterie | 07-06-13 | 13:53
Ik maak de plees schoon in een ziekenhuis. Dus ik heb er verstand van ja.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:54

@Dmitri Dmitrievitsj

Je bent waarschijnlijk leerling verzorgende, oh nee wacht even

Openbaar Mysterie | 07-06-13 | 13:53


harry poster | 07-06-13 | 13:51 | + 0
Ik heb er op gestemd. En trots ben ik er achteraf niet meer op helaas.

Pang Behang | 07-06-13 | 13:53

Vraag je Verwey naar repliek, dan zal hij ongetwijfeld zeggen dat zijn beloning 'marktconform' was.

Peter Tielemans, de ex-wethouder van Helmond houdt ook nog steeds vol dat er 'niets mis' was met het declareren van taxiritten voor cafébezoek. Dat dat mocht was immers afgesproken met de gemeenteraad. Nurten Albayrak (VVD) en Wilma Verver (VVD) vinden nog steeds dat zij niets fout hebben gedaan. Idem voor Eveline Herfkens (PvdA) en Harry de Vries (CDA). En zo kan ik nog wel even doorgaan. Allen hebben zijn ongegeneerd hun zakken gevuld met gemeenschapsgeld.

De (semi-)publieke sector in dit land is door en door verrot. Moreel besef is er niet, controleurs in bijv. de vorm van een Raad van Toezicht graaien lekker mee en/of liggen te slapen en/of zijn te druk met het zakkenvullen bij een 21e en 22e nevenfunctie die zij via de politieke baantjescaroussel hebben bemachtigd. Incompetente nonvaleurs zwaaien de scepter. Mensen met nul komma nul feeling met te tak van sport waarin zij actief zijn. Onderwijsmanagers die nog geen dag in hun leven voor de klas hebben gestaan. Een PvdA-geputeerde die landbouwtechniek gestudeerd heeft aan het hoofd van het overkoepelende organ van woningbouwverenigingen (Marc Calon, AEDES) Boekhouders aan het hoofd van grote ziekenhuizen (Elmer Mulder, CDA, VUMC). Baantjeszieke netwerkers in raden van toezicht (Hans Alders, PvdA, Loek Hermans, VVD). Het kan en mag allemaal in dit land.

Rémy Martin ® | 07-06-13 | 13:52

Maar er zijn toch wel heeeeeel veel mensen die op de VVD gestempt hebben... dus die vinden dit prachtig, toch? Lekker overdreven veel geld verdienen achter de rug van de harde werker om.

harry poster | 07-06-13 | 13:51

Solidariteit mensen. Ja ja, de oude socialistische reflexen spelen op. 't Zal door het mooie weer komen.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:49

Ergens zijn er 'iemanden' binnen deze instellingen die deze salarissen hebben goedgekeurd. Gelegenheid maakt nog altijd de dief.

Weerduivel | 07-06-13 | 13:49

Gewoon beestachtig. Echt vulles. Geen ander woord voor.

rien6139 | 07-06-13 | 13:49

Maar hoe lossen we 't op?
CynicalBastard | 07-06-13 | 13:40 | + 0 -
naming and shaming.
GS maakt en leuk beginnetje.
Maar zo iemand moet met NAW op het net, samen met al zijn graaicollega's.
Moet je eens kijken hoe snel het afgelopen is.

jemagookniksmeer | 07-06-13 | 13:49

@[email protected] - InFiDeLz! - | 07-06-13 | 13:40
Al diegenen die in zorginstelling Cordaan van Karel Verweij zitten doen dat dan ook letterlijk

Che_cuevara | 07-06-13 | 13:49

Waar het rot krijg je maden.

o)+ | 07-06-13 | 13:49

@blinde kip | 07-06-13 | 13:38
Studie is overrated,

miko | 07-06-13 | 13:48

@Badderbeest! | 07-06-13 | 13:44
Medisch specialisten in loondienst verdienen veel minder dan 560.000 euro. Sommige - niet alle - specialisten die als ondernemer in een maatschap werken verdienen zo veel. Nadat ze hun halve leven gestudeerd hebben en een jaar of zeven, acht hun kont eraf hebben gewerkt voor een hongerloontje waarbij er voortdurend door hun bazen tegen ze geschreeuwd werd. Als ze zelf eindelijk specialist zijn moeten ze zich voor tonnen in de schuld steken om in een maatschap te treden. Vervolgens dragen ze tot hun pensioen werkelijk iets bij aan de gezondheidszorg. Ze maken mensen beter, redden levens, dragen bij aan verbetering van de kwaliteit van zorg en ze leiden toekomstige generaties artsen op. Dag en nacht, doordeweeks en in het weekend.
De beloning van specialisten is altijd redelijk gevonden. Nu door slecht beleid de gezondheidszorg onbetaalbaar dreigt te worden hebben zij het opeens gedaan? Handen af van de specialisteninkomens!

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:48

@Godsammekraken | 13:38 |:'De collectieve sector in maatschappelijke kanker.'

Bedoelt u 'is' ipv 'in'? Want dat zou me te ver gaan; er zijn genoeg onderwijzers, leraren, werknemers in ziekenhuizen etc. die zeer goed werk verrichten voor een loon, waarvan je zegt dat er een stuk toewijding bij moet komen kijken, want voor het geld alléén zouden ze dat werk nooit doen.

Simon de Danser | 07-06-13 | 13:47

OOOOOO.... nummer 3 (Rien vd Kolk), die is goed! 400K salaris pakken en dan je "verlofuren verkopen". Danwel schrijft die idioot overuren danwel gaat 'ie te weining op vakatie. Hoe het ook zij: wat een ongelooflijke lutser dat je dat durft bij zo'n salaris!!!

Dr Strangelove | 07-06-13 | 13:47

Het houdt niet op, niet van zelluf!

william7055 | 07-06-13 | 13:47

Cdude | 07-06-13 | 13:44 | + 0 -
-
Dat is je vakantiedagen niet opnemen maar laten uitbetalen. Voor € 2000,- per dag zou ik ze ook laten uitbetalen i.p.v. opnemen.

Badderbeest! | 07-06-13 | 13:46

Wat let een paar goede investeerders in samenwerking met een stel artsen en specialisten een eigen goedkoper ziekenhuis te beginnen waar mensen goede zorg krijgen tegen een redelijke prijs, marktwerking zeg maar,........ ow Nederland mag niet.

miko | 07-06-13 | 13:46

waarom is pownews er eigenlijk uit?
is het verplicht om geen tv te maken als er nieuws is?

Einde van de Domheid | 07-06-13 | 13:45

@zooishettoch | 07-06-13 | 13:34
Ik denk dat wij nog wel een beetje zelfrespect hebben. Daar schort het bij hun nog wel wat aan.

Che_cuevara | 07-06-13 | 13:45

blinde kip | 07-06-13 | 13:38 | + 0 -
-
Daar gaat het niet om. Deze mensen hebben ook gestudeerd. Het gaat erom dat een half miljoen verdienen factor 3-5 teveel is in de (semi-) publieke sector. En het is hypocriet om wel zorgbaasjes aan de spreekwoordelijke hoogste boom op te knopen maar grootverdienende (huis-)artsen, anasthesisten, specialisten, apothekers etc. etc. ongemoeid te laten.

Badderbeest! | 07-06-13 | 13:44

WFT is 'verkoop verlofuren'?
"Hij ontving, mede door verkoop van verlofuren, in 2012 een som van 420.852 euro"

Cdude | 07-06-13 | 13:44

Kaas de Vies | 07-06-13 | 13:40
Een glas champagne lijkt me meer gepast.

Mark Smith | 07-06-13 | 13:43

@blinde kip | 07-06-13 | 13:32
Daarom zeggen ze ook altijd dat Nederland de beste zorgvoorziening heeft.

Che_cuevara | 07-06-13 | 13:43

@Cuyahoga | 07-06-13 | 13:42 Ik zeg "laat ze maar wegkopen door die internationale topbedrijven, dan", zo lang het maar geen Nederlandse topbedrijven zijn.

CynicalBastard | 07-06-13 | 13:43

Verweij zit nu in de Raad van Bestuurwww van de Gooise Scholen Federwwatie. Benieuwd wat de kinderkes op die scholen lerwwwen.

Ja nee, geen mening | 07-06-13 | 13:43

Annabel, het wordt niets zonder jou!
Well done!

Einde van de Domheid | 07-06-13 | 13:43

Helpende thuiszorg
SALARIS
Als beginnend helpende kun je rekenen op een bruto maandsalaris van zo'n € 1.635,- per maand. Dit kan oplopen tot ongeveer € 2.245,-.

En, leuk om te weten: als je onregelmatige werktijden hebt, komt er een onregelmatigheidstoeslag bovenop je salaris. De toeslag voor de uren die als onregelmatig worden beschouwd is 40%. Dat kan dus behoorlijk oplopen!

Ook als je de opleiding via de beroepsbegeleidende leerweg volgt (tegelijkertijd werken en leren) ontvang je een salaris. Voor 36 uur werk per week is dit ongeveer:
1e jaar: € 973,-
2e jaar: € 1.113,-

Je salaris en andere arbeidsvoorwaarden zijn vastgelegd in de cao VVT.

Dit zijn salarisindicaties voor 2013.

deministerpresident | 07-06-13 | 13:43

"Hoi ziekenverzorgster die de hele dag zwaar werk doet. Weet je, ik heb iets grappigs. Ik heb namelijk net uitgerekend dat ik afgelopen jaar 897 x meer per uur heb verdiend dan jij. Geinig toch?"

Eric Blair | 07-06-13 | 13:42

"Werken bij het lijk" was als uitdrukking nog nooit zo van toepassing.

CynicalBastard | 07-06-13 | 13:42

Is allemaal marktconform, mensen.
Als ze niet zulke gigantische bedragen zouden krijgen worden ze allemaal weggekocht door internationale topbedrijven.
En wie moet er dan beslissen over welk merk mariakaakjes de oudjes bij de koffie krijgen of bij welke wasserij de lakens gewassen worden?
U en ik niet, want wij zijn maar simpele werkende mensen, wij snappen zulke dingen toch niet.
Gewoon betalen mensen, je bek houden en de volgende keer bij de stembus gewoon weer datzelfde vakje aankruisen zoals iedere lemming dat zou doen.

Cuyahoga | 07-06-13 | 13:42

Over de rug van een bejaarde, 1x douchen per week is zat. Nee mevrouw uw kwijlbakje is nog niet vol. Even een uurtje wachten de zuster komt over een uurtje. Zit meneer straks met zijn mooie jacht in Monaco.... Van je "kinderen" moet je het maar hebben, daar heb je de oorlog voor gewonnen.....

ikdenkwat | 07-06-13 | 13:41

Als je die top 50 per direct laat opzouten, krijg je er een stuk of 400 thuishulpen bij, voor het zelfde geld. Misschien nog wel meer. Need I say more?

deministerpresident | 07-06-13 | 13:41

Karel Verwey is gewoon een beter mens dan alle reaguurders bij elkaar. Dat is hard, maar we moeten ons allen gelukkig prijzen dat we in de modder mogen werken als hij in al zijn glorie voorbij schrijd. Ik geef graag mijn leven voor zo'n man!

Babyboomer-drijfveer = "Ik wil belangrijk zijn".
Belangrijk zijn afmeten = "Hoogte van salaris".
Allemaal erg verklaarbaar.
Maar hoe lossen we 't op?

CynicalBastard | 07-06-13 | 13:40

@Mark Smith | 07-06-13 | 13:36 | + 0 -
Ja, je hebt je scoop. Trakteer jezelf op een ijsje.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 13:40

Half-ambtenaar dan. *corrigeert*

Stroopdoos | 07-06-13 | 13:39

Kaas de Vies | 07-06-13 | 13:34 | + -2 -
zo is het wel.

ganzo | 07-06-13 | 13:39

Wie staat op?
Kan het allemaal niet meer bolwerken...
Wellicht tijd voor de NLers om ook eens 'de straat op te gaan'...

NeetNormaal | 07-06-13 | 13:39

Ach ik bekijk het maar van de positieve kant als de pleuris uitbreekt zijn zij degene die als eerste bungelen.

BlackCurry | 07-06-13 | 13:39

@Simon de Danser | 07-06-13 | 13:28
De collectieve sector in maatschappelijke kanker.

Godsammekraken | 07-06-13 | 13:38

@Badderbeest! | 07-06-13 | 13:37
Maar die managen de boel niet kapot. En hebben voor wat ze doen nog gestudeerd ook.

blinde kip | 07-06-13 | 13:38

NL is een soort Goelag-archipel voor de bejaarden ...

trotse-ambtenar | 07-06-13 | 13:38

Gewoon kapodTmaken dat NL, kan een ambtenaar lekker geen reedT schelen. //rijksmodus//

Stroopdoos | 07-06-13 | 13:38

Nu de examens zijn geweest, zullen er weer overal posters worden opgehangen om na het voortgezet onderwijs vooral te kiezen voor de verzorging. Lekker net boven minimumloon met weinig uitzicht op een carrière maar wel genoeg derrières besmeurd met poep. En grapjurken zoals Verwey poepen ook nog even op de hoofden van het aankomend werkvee. Echt, de NAW gegevens van deze dieven zouden openbaar moeten worden zodat alle gebruikte luiers bij hen thuis door de brievenbus gepropt kan worden.

blinde kip | 07-06-13 | 13:37

-weggejorist-

Hommel | 07-06-13 | 13:37

Zeg eens in de spiegel: "ik lever een waardevolle bijdrage aan de maatschappij". Moet toch kunnen op zo'n functie zonder dat de spiegel barst.
.
Geen van de bestuurders op deze lijst zou zichzelf in de ogen moeten kunnen kijken.

TheseDays00 | 07-06-13 | 13:37

Ironisch genoeg moeten bijna al die instellingen bezuinigen en mensen lozen. Doordat die bestuurders falen. En toch verdienen ze fantastische bedragen. Lang leve de corruptie van de baantjesmolen.

Hommel | 07-06-13 | 13:37

Er zijn medisch specialisten die meer verdienen. En daar hebben we er veel en veel meer van.

Badderbeest! | 07-06-13 | 13:37

Het betere jatwerk, witte boordencriminaliteit, niks aan te doen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-06-13 | 13:36

Kaas de Vies | 07-06-13 | 13:34
Dit betekent dat je stopt met reaguren?

Mark Smith | 07-06-13 | 13:36

Eigenlijk zou na deze digitale schandpaal een levensechte guillotine de volgende stap moeten zijn. Schaamteloos tuig.

Mark Smith | 07-06-13 | 13:34

Toch al gauw een miljoentje of 20 bij elkaar wat die topbestuurders incasseren. Zou op zich niet zo erg zijn als de zorgkosten tenminste gelijkblijven en de verleende zorg alleen maar verbetert. Als je dat lukt, krijg je van mij dikke +kudo's. Maar ja, dat doen die prutsers niet, die maken er alleen maar een grotere teringzooi van. Dus lever maar weer in die bonussen en dikke vetpotten.

deministerpresident | 07-06-13 | 13:34

Het zal mij een zorg zijn.

We kunnen er toch niets tegen doen vanachter de PC.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 13:34

Dit soort mensen zijn de kanker in onze samenleving, ze slopen alles, trekken de levensvatbaarheid uit de zorg, met maar 1 rede HEBZUCHT. Dit soort mensen hoort niet thuis in de zorg.
Niemand kan zo verantwoordelijk zijn dat dit soort inkomens normaal gevonden kunnen worden, bij het hebben van zoveel verantwoordelijkheid hoort ook aansprakelijkheid.

toetanchamon | 07-06-13 | 13:34

Je verafschuwt dit soort mensen maar er staat je niets in de weg om hetzelfde te doen. Geen talent geen geld nodig. Zijn zij nou zo slim of zijn wij nou zo dom?

zooishettoch | 07-06-13 | 13:34

Wij moeten onze eigen moeders gaan verzorgen en onze eigen zorg betalen omdat de baantjesmolen (de facto een corruptiemachine) teveel geld kost. De dure zorg heeft niets met leeftijd of gezondheid te maken, maar met falend bestuur en falend toezicht. Dat biedt ruimte voor graaiers en andere soorten corruptie.

Hommel | 07-06-13 | 13:33

Je kan niet zeggen dat de zorg in Nederland slecht is.

Voor de bestuurders dan.

blinde kip | 07-06-13 | 13:32

@dolffie | 07-06-13 | 13:27
Ze verdienen niet te veel, maar ze krijgen teveel.

Che_cuevara | 07-06-13 | 13:32

Wees maar trots op jezelf Karel, lekker ongeneerd je zakken vullen, stoere praatjes op de graaiers borrel en de bejaarden onder jou beheer rollen in hun eigen poepluiers en mogen bij gods gratie 2x in de week douchen... kinderen in een weeshuis in Rusland hebben het nog beter.

CornholioNL | 07-06-13 | 13:31

Ik ben niet verbaasd.

En nu is het genoeg! | 07-06-13 | 13:31

Als Zijlstra bedoelde dat hij wil bezuinigen in de zorg door deze exorbitante salarissen aan te pakken kan ik mij daar in vinden.
Maar ik vrees dat hij dat toch niet bedoelde.

Schandalig wat daar verdiend wordt.

Che_cuevara | 07-06-13 | 13:31

Specialisten die bij nacht en ontij uit bed komen om levens te redden, ondanks de administratieve rompslomp waarmee ze door managers worden opgescheept.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:30

Goed zorgen voor jezelf in de zorg, ten koste van patiënten en de mensen die niet achter een bureau werken.

Ton Plafond | 07-06-13 | 13:30

De pek en veren lijst. Use it wisely.

thapriest | 07-06-13 | 13:30

Graaiers zoals Verwey zijn de k•nker in de ouderenzorg.

Simon de Danser | 07-06-13 | 13:28

Er zijn medisch specialisten die minder verdienen.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-06-13 | 13:28

Lijst niet geizen en ht hoeft ook niet. Deze mensen verdienen teveel. Deze mensen hebben een doel hoe kom ik zo hoog mogelijk op deze lijst.

dolffie | 07-06-13 | 13:27

Sommige dingen zijn te belangrijk om aan de markt over te laten. Daar heb je de gewetensvolle mensch in de collectieve sector voor nodig. Oww wacht!

Godsammekraken | 07-06-13 | 13:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken