Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondertussen in Besiktas, Istanbul

Vimeoverslag van BBC-verslaggever Paul Mason vanuit de wijk Besiktas in Istanbul. Zeg maar het Europese Turkije, aan deze kant van de Bosporus. Hipster jongens en meisjes met rugtassen en mondkapjes alsook voetbalfans van divers pluimage werpen barricades op en peuteren de klinkers uit de straat. Hoor toch hoe dat klinkt - plink plonk. Onder het plaveisel de democratie! Op 1:55 komt Mason (blog) zelf in beeld. Met helm en riot goggles. "These are the urban middle class, not the poor." Inmiddels is het bal, en wordt er een stevig robbertje gemat [VIDEO:] Gewonden van de rellen worden verzorgd door medics in de moskee. Zoals deze meneer met een boom headshot van teargas cannister. Demonstranten hebben zowaar een bull dozer op de kop getikt. En de polis maakt dat ze wegkomen. Dit is een soort van livestream en hier ook live zegetocht van de bulldozer. Check ook de onvermoeibare Besiktas twitterfeed. Update: Andere livestream Gele Bulldozert. Update: Video van Politie Brutaliteit. Dit ziet er niet goed uit, Ome Erdogan. Update: Russische (!) RT.com nu ook live. Polities per veerboot naar overkant Bosporus. Not good.

Reaguursels

Inloggen

@No Mames | 03-06-13 | 08:19
Ja, ik las ook de tekst dat ze een bulldozer hadden. Ff kijken. Ach... t'is een kraan.
En inderdaad: hoe vaak lees je niet bulldozer terwijl ze een shovel (laadschop) bedoelen.

Hunebedbouwer | 03-06-13 | 15:10

De EU moet het Europese gedeelte van Turkije inpikken en de Bosporus gebruiken als natuurlijke grens. In ruil voor voorgoed ophoepelen van Turkije, weg van Europa, krijgen ze de vrije hand in het Midden-Oosten, dat ze samen met Iran mogen opdelen, zodra Amerika voorgoed een derde wereld-land zijn geworden en in elkaar stort (gaat ergens in de komende 10-15 jaar gebeuren). Dat zeggen vooraanstaande Amerikanen nota bene zelf.
.
www.counterpunch.org/2010/10/08/americ...

Prof. Dr. Ir. Toeter | 03-06-13 | 13:38

de tegenstellingen zijn groot in turki.
de moderne mens leeft in de grote steden
in het achterland is het nog in duizend en 1 nacht.
weer een land waar de koran lezers de macht geleidelijk invoeren,met de salami tactiek,stukje voor stukje,voor dat je het weet loopt je echtgenoot met een lap op haar hoofd.
dat de ontwikkelde turk dat niet ziet zitten en protesteert is een gevolg daarvan
dat de media de zaak dood zwijgt,geeft al aan,dat men weet dat er veel protest leeft onder de bevolking.
als de erdo gang dit smoort,kan hij zijn moslim dictatuur verder doorvoeren.
ik griezel ervan dat men dit land wil toevoegen aan de eu

soledad | 03-06-13 | 12:10

Dat de NOS het doet voorkomen dat Turkse jongeren maar wat rellen is geen vergissing van hun kant. Ook bij de Staatsomroep weten ze wel dat deze (straks nog even te liquideren) jongelui protesteren tegen de idiote islamitische Wetten die Erdogan erdoor trapt. Met (gedoog)steun van Brussel; en de NOS.

Jan Passant mk2 | 03-06-13 | 11:49

Hopelijk komt er in Turkije eindelijk weer eens een seculiere regering. Wordt Turkije weer een normaal land. Bij de foto's heb ik alleen maar vrouwen en meisjes gezien zonder hoofddoek. Dus Turken in Nederland zo kan het dus ook,
niet opkomen voor de sharia maar voor vrijheid. Ben benieuwt wat de linkse kerk hiervan vindt?

elitaire atheist | 03-06-13 | 11:41

The real McCoy | 03-06-13 | 11:18 |
Ik begin zelf toch steeds meer te denken dat dit is omdat zij zelf dat soort censuur ook wel graag terug zouden willen zien binnen en buiten de Nederlandse journalistiek. Immers, hier in Nederland is kritiek op de godsdienst van de vrede ook 'not done' binnen de elitaire kringen van landverraad aan iedereen die ooit een bijdrage leverde aan de renaissance en verlichting.
Ik denk eerder dat ze, zoals het de hedendaagse socialist betaamt, zelfs onderdrukking van gewone mensen niet zo heel erg vinden, als ze daarmee maar de barsten ontstaan in de eigen uit ideologie gebouwde wereldbeelden maar in stand kunnen houden. En aangezien moslims tot de zwakkeren en slachtoffers behoren hier in het westen, kan het nooit zo zijn dat zij ook maar iets verkeerd doen of een verkeerde ideologie aanhangen. Bovendien, als de NOS wel kritiek zou uiten op de islam, dan zou ze indirekt toegeven dat toch niet iedereen gelijkwaardig is, immers, als moslims gelijkwaardig waren in plaats van achterlijk (gezien hun geloof) zou het niet mogelijk zijn gefundeerde kritiek te uiten op hen.
Met islamkritiek overschrijden we de basiswaarden van de gemiddelde NOS-dhimmie.

ZSU-23-4 | 03-06-13 | 11:28

.. net nu de democratie stukje bij beetje de nek omgedraaid wordt door de EUSSR, beginnen de Turken hun opstand tegen die mooie frisse islamitische lente. De lente van Erdogan en Morsi.

Ik ben bang dat er nog keihard geschoten en gehakt gaat worden. Erdogan; de boze profeet(nsfw); en "onze" eigen EUSSR HATEN alle burgers met Twitters en/of een andere mening.

Jan Passant mk2 | 03-06-13 | 11:27

@ZSU-23-4 | 03-06-13 | 11:09
En geen enkele verontwaardiging van onze eigen pers over de schandelijke inperking van de persvrijheid onder het repressieve dictatoriale regime van Erdogan. Ook dat is nogal verontrustend. Schijnbaar vinden ze censuur normaal.

The real McCoy | 03-06-13 | 11:18

Durmazon | 03-06-13 | 07:55 |
Geheel mee eens, dacht ook al, we moeten snel geld overmaken naar die armzalige Saoedi Arabiers, dan zullen ze wellicht snel het socialisme en de verlichting tot zich nemen, want dat ze daar islamitisch zijn komt alleen maar omdat ze door het westen, de boze blanke man en het kapitalisme worden uitgebuit. (kuch)

ZSU-23-4 | 03-06-13 | 11:16

Nickelodeon | 03-06-13 | 09:41 |
"De demonstranten zeggen: nu moeten we onze broeders gaan helpen", zegt Bram Vermeulen. "Je ziet dat de strijd en het doel verschuiven. Van een protest dat begon met een paar bomen die gered moesten worden, is het nu een rennende veldslag geworden."
Die Bram en de halve NOS weten zoals gewoonlijk niet meer wat er speelt onder de gewone mensen, ze begrijpen alleen de onder de oude ideologische strijd vallende verhoudingen en hier op Geenstijl zijn ze hen meestal al meters vooruit.
Het doel kan toch nooit "een rennende veldslag" zijn? Er gaan niet duizenden en duizenden gewone jongeren de straat op om met gevaar voor eigen leven dagenlang te demonstreren, gewoon zomaar?
Waar is de tijd gebleven dat vanuit het socialisme intellectuelen opkwamen met diepte-inzichten en scherpe analyses? Het zijn een stel oppervlakkige Ja-knikkers geworden, kontkussers van het establishment.

ZSU-23-4 | 03-06-13 | 11:09

Doet me groot genoegen te zien dat de NOS onder vuur komt te liggen en mag wel zeggen dat Geenstijl weer een doorn in het oog is van de 'boven ons gestelde' elite en zich niet laat leiden door kruiperige politiek correctheid. Al kun je je in het licht van de NOS en de misdaden van de Turkse overheid wel afvragen wat die correctheid dan wel precies mag inhouden. Mensen meedogenloos aftuigen, omdat zij geen islamitische dictatuur wensen en het stadium van luisteren naar Allah te boven zijn gegroeid? Politiek correct, wat is dat precies?

ZSU-23-4 | 03-06-13 | 11:01

Gatverdamme NOS, allemaal live kunnen zien wat er gaande is, en dan krijg je dit: nos.nl/artikel/513618-zware-onlusten-i...

In NL al een staatsvoorlichtingsapparaat, maar waarom voor Erdogan? Luie journalistiek: persberichten/verklaringen overtikken. Dat kantoor van de AKP in Izmir staat er nog steeds! Niks over buitensporig geweld. Geen eigen materiaal: zeg nou maar eerlijk Bram Vermeulen, je bent de straat niet opgegaan vannacht, schijtluis!

Nickelodeon | 03-06-13 | 09:41

godverdomme, ik word er iedere keer weer kwaad om als ik het zie. en hele groep mannetjes die samen een iemand die al op de grond ligt in elkaar staat te rossen en de trappen. dat hebben we hier onlangs ook gezien, met een stel belgen die nu mag worden uitgeleverd.
wat voor mensen zijn dat? zoiets doe je toch niet. als je vecht, dan op gelijke basis, tegen iemand die ook een kans maakt. als je niet kan verliezen durft iedereen wel te vechten, stelletje lafaards.

zeeman73 | 03-06-13 | 09:14

Balsaq verhoogt tijdelijk de bandbreedte van zijn Tor node naar 12 Mbit/s - Rekening be damned!

Balsaq | 03-06-13 | 09:06

Ik snap die demonstrerende Turken in Amsterdam nu ook wel. Die worden niet in elkaar gestoempt.

Uriël Fack | 03-06-13 | 09:00

@postmodernismisdead | 03-06-13 | 07:39 |
Als de demonstranten zieluge gediscrimineerde 'allahuhakbar' brullende relifanaten waren, konden ze op iets meer steun van de linkschmensch rekenen...

Ahasveros | 03-06-13 | 08:55

The internet is FREE and so it shall ALWAYS BE!

How to connect to the internet in Turkey should your government shut it off. Please share with Turks.

#occupygezi Dial Up
+46850009990
+492317299993
+4953160941030

User: telecomix
Password: telecomix

OR +33172890150

Login: toto
Password: toto

from your friends at Revolution News

LostSandWich | 03-06-13 | 08:47

Oom Erdogan had het veel te druk met kinderen bij homostellen in Nederland...

Sunabalk | 03-06-13 | 08:41

Parel van het Zuiden | 03-06-13 | 08:14
Het interesseert mij ook geen reet wat de intenties van de NOS zijn. Ik constateer alleen maar.

#deNOSmoetwitblijven!

Strohond | 03-06-13 | 08:22

Een bulldozer schuift rotzooi, staat verder veelal op tracks. Een shovel (nogal eens verward met een bulldozer) heeft een laadbak en staat veelal op banden. Een graafkraan is zo ongeveer wat die gasten gescoord hebben. Leer dat nou eens.

No Mames | 03-06-13 | 08:19

Gaan we nu ook lekker lukraak turkije bombarderen? Gewoon omdat het kan? Of is daar geen olie of gas of whatever?

gimme a beat,rix | 03-06-13 | 08:18

Voorpagina van het AD: t.co/DgNVvFmvYg
Nu korting op alle Turkije reizen, lijkt Google wel...

suffie63 | 03-06-13 | 08:17

Pritt jonghe, wanneer je qua vrouwen net zo onderscheid als bij groot materieel, dan zie ik je per vergissing nog wel een keer een shemale scoren.

No Mames | 03-06-13 | 08:16

@Strohond | 03-06-13 | 08:08 |

Het interesseert me geen reet wat de intenties van de NOS voor hun zelfopgelegde persbreidel zijn. De NOS is in het leven geroepen om informatie naar de bevolking door te zetten, niet om de boel bij elkaar te houden. Los van het gegeven dat "downplayen" überhaupt een verwerpelijke insteek is.
.
#NOSopZwart!

Parel van het Zuiden | 03-06-13 | 08:14

Turkse staatszenders/NOS.. allebei van hetzelfde laken en pak. En onze rooie honden, onze linkse rakkers zijn zo stil als.. tja.. bedrijfspoedels.

Oktoberfest | 03-06-13 | 08:13

André van Delft | 03-06-13 | 01:23
Kamelenzeik smaakt zout. Heerlijk educatief op de vroege ochtend.

Parel van het Zuiden | 03-06-13 | 07:51
De NOS probeert de boel bij elkaar te houden. Standaard wordt alles wat maar neigt naar het radicale gedownplayed.

Strohond | 03-06-13 | 08:08

Net de televaag gezien: niets aan de hand mensen...."im Osten nichts neues"....

Ik heb een kater van de Nederlandse media: als je het tot je neemt gaat een mens mentaal over z'n nek. #Hollandseherfst

Oktoberfest | 03-06-13 | 08:02

dit bedoel ik dus. je leest iets en je gelooft het meteen? zo kun je mensen dus manupileren en naar de hand zetten. jeej ziek dat mensen zo ver af kunnnen zakken. zonder zelf nog naar te denken en zoeken Etc. ze manupileren de mens. geloof word gebruik om ons tegen elkaar uit te spelen. word eens wakker joh. tenzij je 100 pr slaaf wil zijn strax,

rafaelo | 03-06-13 | 07:59

Het heeft allemaal niks met de islam te maken.
Alles ligt aan sociaal-economische achterstand.
Heb ik zaterdag nog gelezen in een artikel in 'de slijpsteen der geest' (NRC/H) over de sharia-driehoek in de Schilderswijk.

Rest In Privacy | 03-06-13 | 07:55

niemaand weet precies wat er is of het aangestuurd word zo als vaak. of echt puur het volk is. laten we hopen het laatste. en wat betreft de Nos. dat is puur proppoganda daar hoor je indd bijna niemand over nergens. de erge beelden zie je niet alleen zie je wat je MAG zien. politie slaat mensen met opzet in elkaarr etc en dat zenden ze nooit uit. waarom kijken mensen daar nog naar? maar wij gaan nu weer werken en de miljarden worden wel weg gegeven aan het beest dat brussel heet. hoezo ontwetend...........

rafaelo | 03-06-13 | 07:54

De NOS is nu officieel "rechtstaatsgevaarlijk". Zeg nu zelf, als een "hoeder van de democratie" zich in daden opstelt tegen democratie door informatieplicht te openlijk te verzuimen, is het bestaansrecht verdwenen. De NOS op zwart, NU!

Parel van het Zuiden | 03-06-13 | 07:51

En wij zitten maar achter onze computertjes.

John Dough | 03-06-13 | 07:46

"These are the urban middle class, not the poor."

Oei, dat wordt natuurlijk moeilijk framen voor links nederland. Want Turks, maar niet arm, maar wel moslim, of toch ook weer niet. En kunnen we het dan weer linken met de arabische lente? Oh nee, toch niet want niet zielug genoeg. Oh guttogut. Wat moeilijk allemaal.

postmodernismisdead | 03-06-13 | 07:39

Mogguh @ All,
De grootste aanfluiting rond dit gebeuren is de verslaggeving van de NOS. Dat daar mensen die zich verzetten tegen een autocraat doet er blijkbaar niet toe, dat er mensen doodgereden worden door zware Politievoertuigen doet er niet toe, dat er meer dan 1000 mensen in arrest zijn geplaatst is blijkbaar niet van belang.Nu kunnen we ook begrijpen hoe Markx Rutte en de "Joker" op hun plaats zijn gekomen nml. door de directie manipulatie van de P.O. proficiat Nederland.

Sjeng de helle | 03-06-13 | 07:35

Voetbalsupporters tegen de politie. En ieder weldenkend mens is voor de voetbalsupporters. Weer eens wat anders.

VanBukkem | 03-06-13 | 07:26

Pritt stift schrijft pretentieus dat RT (Russisch) (!)
is maar toon of vertel mij welke westerse nieuwsmedia betere diepte-interviews afneemt en het verhaal langs twee of meer kanten laat horen (zelfs als het om Rusland gaat)??

mase | 03-06-13 | 07:22

Alleen de NOS berichtgeving is al een revolutie in Nederland waard. Journalisten, redacteurs, en overige betrokkenen bij dit *kuch* nieuws zijn niet meer serieus te nemen. Op z'n best volstrekt incompetent, op z'n slechtst sturend met een onderliggende agenda. De labels "vrije pers" en "kwaliteitsmedium" zijn niet op de NOS van toepassing.
.
Dit is overigens geen nieuws.

Parel van het Zuiden | 03-06-13 | 07:22

Occupy Istanbul! Zet 'm op jongens! En meisjes!

VanBukkem | 03-06-13 | 07:19

En de EUSSR en de Nederlandse staatszenders houden zich weer eens stil, typisch.

Wc-kip | 03-06-13 | 06:57

@Doe mij een pilsch.

Kaas de Vies | 03-06-13 | 06:56

Recep Tayyip Erdoğan ;

Jij bent een verkeerde slaaf van je grootmeester die ook al ayip was en je hebt nooit kunnen verkroppen dat je zelf ook ipne bent.

Erdogan, hey lul, : henüz gay Profil hissetmeden bir domuz kafası konum !

Oftewel pisnicht, niet verkeerd bedoeld naar de homogemeenschap. Pfff

Zo dat lucht op !

*koelkast induikt en oven aanzet*

Houtbar | 03-06-13 | 06:27

hier is het het zelfde hoor. alleen acepteren mensen alles al Vee . daar komen ze op voor hun rechter die zijn afgepakt en worden afgepakt,

rafaelo | 03-06-13 | 05:11

En hier trouwens het zoveelste teken dat de benedenwaartse nivellering van ons onderwijs de spuigaten begint uit te lopen:
'Hoogleraren verbijsterd over examen Nederlands'
www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs...

WirMachenMusik | 03-06-13 | 04:58

Op Joop liggen ze zwaar in de spagaat tussen enerzijds Turkije als modelstaat die bewijst dat scheiding van kerk en staat en democratie wel degelijk mogelijk is een islamitisch land en anderzijds de gevangenissen vol met seculiere studenten, journalisten, militairen, de media-Gleichschaltung en de door demonstranten tig keer genoemde weerstand tegen de al tien jaar durende sluipende islamisering en behoud van de kemalistische verworvenheden.
In het redactionele gedeelte van het topic werd zelfs het punt 'protest tegen sluipende islamisering' krampachtig verzwegen.

WirMachenMusik | 03-06-13 | 04:51

Wie had dat gedacht dat we nog eens aangewezen zouden zijn op een Russische TV-zender om enigermate feitelijk op de hoogte te geraken over wat de achtergrond van de Turkse revolte is: verzet tegen sluipende islamisering, onderdrukking van vrije meningsuiting en mediacontrole, dat er in Turkije meer journalisten gevangen zitten dan in China, de geniepige steun aan Syrische jihadi's, doorgedraaid neoliberalisme enz.

WirMachenMusik | 03-06-13 | 04:00

rafaelo | 03-06-13 | 03:42 | + 0 -
Stop met drinken.

tittn | 03-06-13 | 03:54

Nos is vaak proppoganda en leugens daar hoor en zie je niet wat er echt aan de hand is. het is juist vaak de politie etc die de mensen verot slaan. niet anders om. is dit een revoutie van het volk zelf? of gestuurd? dat is de vraag. die vraag moet je niet verwachten bij de nos. daar vertellen ze je wat ze ons wijs moeten maken van uit Brussel het beest van Europa. maar de massa is ontwetend en kijkt graag tv en vreet zich vol. tot ze in de crisis belanden en er miljarden gestolen wordn maar wel de laatse keer hoor hahahaha, de massa is erg ontwetend cekr in nederland.de crisis word vele malen erger tenzij de mens zegt STOP en iets doet en SAMEN werken natuurlijk ERG belangrijk. nu is de live stram weer online. grote kans dat je het niet mocht zien om dat ze geweld gebruiken dus mag je de waarheid niet zien.

rafaelo | 03-06-13 | 03:42

Het is mij volkomen onduidelijk wat er gebeurt in Turkije.
Wie zit hier achter? Of komt dit echt bottum up uit het volk zelf, door de verregaande repressie?

Wordt deze revolutie -net als in Lybie Egypte en Tunesie ook weer gekaapt door pro westers gezinde (Zionistische) politici?

Tis onvoorstelbaar hoe overal op de wereld het volk, wat de basis van een samenleving is wordt onderdrukt, belazert volgespoten met propaganda, kogels en gif(gas).

Ook hier in Nederland (AKA Jaknik land) want NEE durven ze hier ook niet te zeggen, laat staan echt in opstand komen, JA als ze hun benzine niet meer kunnen betalen,

rafaelo | 03-06-13 | 03:29

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:50 |
Enerzijds heeft voorzover ik me kan herinneren Atatürk met veel weerstand van de islamitische geestelijkheid gezorgd voor de scheiding van kerk en staat in Turkije. Ik neem aan dat dat ook in de grondwet opgenomen is of in ieder geval een deel is van de contrat social.
En is anderzijds de communis opinio onder staatrechtgeleerden niet dat een sluipende eenzijdige wijziging van zo'n belangrijk element van een grondwettelijk contract tussen souverein en volk, nit een legitieme reden voor verzet?

WirMachenMusik | 03-06-13 | 03:28

En zo gaat de NOS om met de berichtgeving:

"Rond het centrale Taksimplein in Istanbul vechten betogers met agenten. Ze gooien met stenen en de politie gebruikt traangas."

Betogers vechten met agenten? De videobeelden tonen politieagenten die op onbewapende burgers schieten. Het geweldsiniatief ligt toch echt bij de politie.

De laatste zin suggereert een gelijkwaardigheid: stenen versus traangas. Daar is hier geen enkele sprake van.

BenBinnen | 03-06-13 | 03:24

Ik vind het er goed georganiseerd uitzien. Geen plunderingen. Zelfs de zooi opruimen. Goed gerichte haat naar daar waar die thuishoort. Kunnen wij slappe Hollanderts nog wat van leren.

Logic | 03-06-13 | 03:22

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 03:06 | + 0
?? alsof ik iets heb beweerd? Jij beweerde iets, ik vraag hoe je dat denkt te weten. 'zouden wel gek zijn' is je redenatie... sterk hoor.

Nickelodeon | 03-06-13 | 03:11

Nickelodeon | 03-06-13 | 02:51 |
Ok, lekker in je samenzweringstheorieën blijven geloven. Waar haal je die zooi vandaan? Zeker van Amerikaanse ultra-conservatieve sites.
Je hebt wel groepen die een herstel van het kalifaat willen, zoals Al-qaida en Hizb ut-Tahrir, maar ik hoop dat niet gek genoeg bent om te denken dat de ideologie van de AK-partij daarmee te vergelijken is? Denken dat je een kalifaat kun laten herleven is even realistisch als denken dat je het Franse koloniale rijk weer in het leven kunt roepen. Dat denken doen alleen mensen in de marge.
Die Turken zouden overigens wel gek zijn om een land te willen met al die opstandige Arabieren. Dan blijft er niets van Turkije over.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 03:06

Dan vraag ik mij altijd af hoe zo'n Erdogan zijn avond heeft doorgebracht. IJsberen in zijn kantoor of zijn vrouw een flinke veeg gegeven en daarna lekker gaan ronken.

flashforward | 03-06-13 | 03:03

Nog wat Turks geleerd, wat nu de sleutelterm schijnt te zijn: PASİF DİRENİŞ --> passief verzet/weerstand

tittn | 03-06-13 | 03:02

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:50

En dat doe je door politie met traangasgranaten ìn auto's te laten schieten, met rubber/kunststof kogels gericht te schieten, te dreigen met ophanging, duizend mensen aan te houden die mogelijk zonder enige vorm van proces in de bak worden gesmeten, door sociale media laster te noemen, door internetverbindingen uit de lucht te halen en door op TV geen verslag te laten doen door serieuze journalisten, maar een documentaire over pinguins uit te zenden.

Erdogan is een beetje de weg kwijt en roept heftige onlusten over zichzelf af.

BenBinnen | 03-06-13 | 03:01

@WirMachenMusik | 03-06-13 | 02:53
We mogen het hoe dan ook niet weten; voor je het weet gaat het plebs nadenken over de islam in z'n eigen omgeving en dan moet de conclusie getrokken worden dat we beter af zijn zonder die troep.

En dat moeten we natuurlijk niet willen.

Met z'n allen.

Parsons | 03-06-13 | 02:59

@tittn | 03-06-13 | 02:52
En weg is hij... Was een interview over dat het banksysteem moet veranderen in de ogen van zijn partij..

Zuidermeerder | 03-06-13 | 02:56

Hmm, nee? Is Adobe Flash Player? Gewoon met de laatste versie Google Chrome?
Zuidermeerder | 03-06-13 | 02:54 | + 0 -
Heb beide... jammer dan maar.

tittn | 03-06-13 | 02:55

@tittn | 03-06-13 | 02:52
Hmm, nee? Is Adobe Flash Player? Gewoon met de laatste versie Google Chrome?

Zuidermeerder | 03-06-13 | 02:54

WirMachenMusik | 03-06-13 | 02:53
Sorry: seculaire is seculiere.

WirMachenMusik | 03-06-13 | 02:54

Parsons | 03-06-13 | 01:11 |
Het zijn de 'verkeerde' opstandelingen voor de NOS. Het zijn immers seculaire Kemalisten die de sluipende islamisering door Erdogan niet bevalt. Stel je voor dat ze zoiets zouden moeten berichten.
Bovendien voelen ze zich natuurlijk solidair met de volledig door Erdogan gecontroleerde mainstreammedia in Turkije (vaststelling van de linkse Guardian)
www.guardian.co.uk/world/2013/jun/02/t...
En sympathie voor opstandelingen hebben ze (net Zimmerfranz en Erdogan) slechts als ze zich over de grens met Turkije, in Syrië bevinden en zich jihadisten noemen.
Trouwens überhaupt schandalig hoe de West-Europese MSM, de Duitse voorop, de opstand zowel kwantitatief (enkele honderden in bijv. Die Zeit) als kwalitatief (Turken worden volwassen en hebben geen zin meer in een autoritaire leiderschapstijl).

WirMachenMusik | 03-06-13 | 02:53

Lol!! Toine Manders van Libertarische Partij nu op: rt.com...
Zuidermeerder | 03-06-13 | 02:50 | + 1 -
Ik zie nog steeds niks? Speciale plug-in / browser nodig?

tittn | 03-06-13 | 02:52

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:49 | + 0
Hoe weet jij nou wat concreet is en wat niet? Over wat voor termijn gaat het?

Nickelodeon | 03-06-13 | 02:51

BenBinnen | 03-06-13 | 02:41 |
Volgens mij is het de plicht van elke regering om de openbare orde te handhaven... Maar jezus, moet ik nu echt alle open deuren intrappen.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:50

Desmoulins | 03-06-13 | 02:38 |
Kalifaat? En hoe gaat de beste man dat doen? Een veroveringsoorlog op de Balkan? Een voettocht op naar Mekka? Jeruzalem bezetten? Alsjeblief zeg. Erdogan mag dan wel een beetje megalomaan zijn, maar hij is ook pragmatisch. Men beseft daar heus wel dat er nooit meer sprake zal zijn van een kalifaat. De AK-partij flirt met het "gouden verleden" van het Osmaanse Rijk. Hetgeen onderdrukt werd door in de Kemalistische staat, omdat Ataturk een breuk wou met het verleden en een nieuwe Turkse republiek wilde stichten gebaseerd op een etnisch nationalisme. Een beetje op de borst slaan over een verloren gouden tijd doen alle conservatieve partijen. Dat zijn geen concrete plannen.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:49

Enfin: het Turkse woord voor fiets is bisiklet.
Toch weer wat geleerd.

Stormageddon | 03-06-13 | 02:46

Goedenacht nog aan allen ik ga slapen en bedenken hoe we hier de macht kunnen laten vallen. Succes gewenst aan de vrijgevochten/verlichte YoungTurks.

Donar_Thor | 03-06-13 | 02:43

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:28

En regeringen mogen die jongeren / voetbalhooligans gewoon kortslaan en beschieten, want de regering is democratisch verkozen. Klein bier en over tot de orde van de dag.

Fijn voor Erdogan dat hij in Istanbul is geboren.

BenBinnen | 03-06-13 | 02:41

Desmoulins | 03-06-13 | 02:38
Met ons weer in de rol van slimkezen die er een tulpenhandeltje mee drijven.

Shareholder II | 03-06-13 | 02:41

SvennusMax | 03-06-13 | 02:30 |
Je beseft dat je mij punt onderschrijft? Mijn punt was dat Erdogan geen geitenhoeder uit het Anatolië is, maar een geboren en getogen in Istanbul. Hij werd daar verkozen tot burgemeester, dus blijkbaar had de "hypermoderne seculiere" bevolking van Istanbul niet zo'n problemen met zijn ideologie. Dat haalt een beetje de theorie onderuit dat alleen het 'achterlijke' achterland hem steunt. De situatie in Turkije is wat complexer dan mensen het hier doen voorstellen.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:41

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:34 | + 0
Het zijn islamisten, die zijn per definitie niet gematigd. En ja, ze zijn best wel zoals die van de moslim broederschap in Egypte.

Nickelodeon | 03-06-13 | 02:39

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:34 |

Het is niet per se nationalistisch.
Erdogan zou in zijn ideale wereld Turkije graag zien als de leidende macht binnen een groot islamitisch kalifaat. Herstel van de zogenaamde glorietijden van weleer.

Desmoulins | 03-06-13 | 02:38

Interessante statistieken van wiki over hoe Turken religie beleven (voornamelijk Islam):
"52.8% defined themselves as "a religious person who strives to fulfill religious obligations" (religious); 34.3% defined themselves as "a believer who does not fulfill religious obligations" (believer); 9.7% defined themselves as "a fully devout person fulfilling all religious obligations" (fully devout); 2.3% defined themselves as "someone who does not believe in religious obligations" (non-believer/agnostic); and 0.9% defined themselves as "someone with no religious conviction" (atheist).[156]"

tittn | 03-06-13 | 02:36

"Aylin Nazliaka MP live on Halk Tv reporting from a central police station in Ankara: "We're observing the custody processes in Ankara. I've counted almost 150 person in a completely filled bus and 10 buses. Almost 1500 under custody only here. The police are taking their photos and dispatching people to the hospitals for legal medical report. But many lawyers reject to the process as it may be for blacklisting these people. These people only used their democratic rights!"

Nickelodeon | 03-06-13 | 02:35

SvennusMax | 03-06-13 | 02:21 |
Ik wil hier niet Erdogan c.s. verdedigen, maar volgens mij is de ideologie van de AK-partij toch wat complexer dan van de primitieve baardjurken in bijvoorbeeld Egypte. Het is meer een religieus nationalisme, geloof ik. Maar goed, een militaire junta die de democratie volledig afschaft lijkt me niet de oplossing.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:34

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:28
Marinus !

Shareholder II | 03-06-13 | 02:32

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:28
Zo he! Werd Erdogan in Istanbul "zelfs" als burgemeester verkozen?! Nou nou.....
Tijdens een politieke bijeenkomst op 6 december 1997 in de stad Siirt leest die knakker een gedicht voor van Ziya Gökalp met de zinsnede: "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten". Vanwege dit gedicht werd Erdoğan op 12 april 1998 veroordeeld tot 6 maanden celstraf wegens het bedreigen van het streng-kemalistisch regime. Erdogan werd gedwongen om zijn positie als burgemeester van Istanboel op te geven.

Dus ja. Zijn geboorteplaats is écht heel relevant.

SvennusMax | 03-06-13 | 02:30

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:19 |

Daar kan ik me wel in vinden.
Feit blijft echter dat voor zeer autoritaire regimes dit soort toestanden altijd op de loer liggen.
Turkije heeft veel van haar huidige structuur en welvaart te danken aan een periode die Erdogan probeert uit te wissen. Hoe meneer openlijk over deze demonstranten spreekt zegt meer dan duizend woorden. Democratische legitimiteit is niet altijd heilig, en is gezien de lange lijst van schendingen door Erdogan en consorten zeker geen garantie voor de daarvoor gestelde termijn. Democratisch verkozen zegt in een land dat grotendeels nog steeds agrarisch is - in relatie met het islamitische karakter van dit soort streken en eveneens islamitische karakter van de AKP, weinig over de werkelijke macht van Erdogan, althans qua populariteit. Ik kan er echter ook naast zitten als de komende dagen juist blijkt dat een tegenreactie/demonstratie van Erdogan sympathisanten dit geheel zal doen verbleken, maar dat acht ik zeer onwaarschijnlijk.

Desmoulins | 03-06-13 | 02:29

BenBinnen | 03-06-13 | 02:19 |
Met alle respect, je hebt het historisch besef van een pinda. Bij "68" werd er keihard oplos geslagen door de ordetroepen in Frankrijk. Er reden zelfs tanks door de straten. Bij de Vietnamprotesten in VS werd er met scherp geschoten op studenten (Kent State).
En wat betreft je Godwin, Hitler heeft nooit de meerderheid van de stemmen gehad, hij greep de macht na de Rijksdagbrand. De NSDAP haalde op zijn hoogtepunt rond de 40% van de stemmen.
En dat scheiden van Turkije in west en oost heb je net helemaal zelf uit je duimpje gezogen. Erdogan is geboren in Istanbul, makker. Hij is daar zelfs tot burgemeester verkozen.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:28

@Shareholder II | 03-06-13 | 02:26
Ook eerder burqa's.

SvennusMax | 03-06-13 | 02:26

Nickelodeon | 03-06-13 | 02:18
Over bagatelliseren gesproken... in Istanbul hadden vrouwen eerder stemrecht dan in Parijs ;-)

Shareholder II | 03-06-13 | 02:26

Het TRT staatsjournaal heeft nu een item over een fietstocht van Turken in Düsseldorf. Ik kinder u niet.
Enfin: terug naar PassieXXX. Ook kut.

Stormageddon | 03-06-13 | 02:24

@non_de_pier | 03-06-13 | 02:09
"Ehh, Rutte is ook gewoon democratisch gekozen bij gebrek aan beter."
Ja en die Rutte zou ik ook graag met een bulldozert of mobiele kraan (met knijpbak) uit het torentje willen draaien. En bij teveel tegenstand ook nog eens door de versnipperaar of kloofmachine heen halen. Democratisch of niet, als een overheid tyrannische trekjes of anderszins vrijheidsbeperkende maatregelen neemt, krijgt zij het wat ze de mensen opdringt.

Donar_Thor | 03-06-13 | 02:24

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:19 | + 0 -
Het interesseert het leger niet zoveel wie er op 'troon' zit, als hij maar de waarden van Atatürk verdedigt. Ze hebben eerder een president die wat van die waarden opzij wilde schuiven van zijn troon gestoten!

tittn | 03-06-13 | 02:23

Mijn trol uurtje zit er weer op. Het is hier weer aan de progressieve naïevelingen.

Shareholder II | 03-06-13 | 02:22

@SvennusMax | 03-06-13 | 02:14

Uitkomst: Ruim drie kwart van de Nederlanders (77 procent) vindt de islam geen verrijking voor ons land. Ruim twee derde - 68 procent - vindt dat er inmiddels genoeg islam is in Nederland.

Komt dit tot uiting via de reguliere media? Nee? Dat is precies het punt wat ik wilde maken.

BenBinnen | 03-06-13 | 02:22

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:19
Alle, maar werkelijk waar ook alle regeringsvormen zijn beter dan een religieuze dictatuur. Ja; er zijn héél veel slechte varianten, maar dat is toch echt de slechtste.

En democratie is de minst slechte. Dat mag bekend zijn.

SvennusMax | 03-06-13 | 02:21

Nickelodeon | 03-06-13 | 02:18 |
Steeds meer? In vergelijking tot wanneer? In welk utopisch verleden werden er geen mensenrechten geschonden in Turkije?

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:21

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:13

Het zijn voornamelijk de jonge mensen uit een westers georiënteerde middenklasse die toevallig ook nog in het meer ontwikkelde deel van Turkije leven (westen en kust). Zo beter?

Hoeveel mensen zijn er bij de rellen van mei '68 beschoten (op hoofdhoogte) met traangasgranaten? Hoeveel mensen zijn er aangehouden en hebben een eerlijk proces gehad? In Turkije nu naar verluid circa 1000 mensen. Gezien de duizenden mensen die zonder een eerlijk proces in de gevangenis zitten maak ik me geen illusies over de mensenrechten in Turkije. Geloof je niet? Vraag het de EU. Die wil Turkije (nog) niet toelaten om ondermeer deze reden.

Het is mijn protest niet, maar ik snap wel dat er onvrede onder de bevolking leeft.

Ow ja, en Hitler was ook gekozen. Had ik bijna mijn Godwin gemist.

BenBinnen | 03-06-13 | 02:19

Desmoulins | 03-06-13 | 02:12 |
En in hoeverre is het legitiem voor een leger om hun eigen wil door te drukken? Ik blijf het vreemd vinden dat men het hier blijkbaar legitiem vindt dat het leger een staatsgreep pleegt en een militaire dictatuur instelt als de regering niet doet wat hen aanstaat. Dat zijn dezelfde mensen die altijd klagen over het feit dat de overheid "naar de burger moet luisteren". De militaire junta in Turkije was ook niet ideaal, om het maar even eufemistisch te stellen. Zodra je een verkozen regering kan wegjagen met rellen is het einde zoek.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:19

non_de_pier | 03-06-13 | 02:13 |

Waar leest u dat?
Nederland is vrijwel onmogelijk te vergelijken met Turkije, lijkt me.
Dat het hier langzaam van kwaad tot erger wordt lijkt me nogal duidelijk, maar dat is een ander issue.

Desmoulins | 03-06-13 | 02:19

@Tim Grimback | 03-06-13 | 02:04
Je mag haar hebben, ik hoef die dhimmi-gratenkut niet in m'n nest.

Stormageddon | 03-06-13 | 02:19

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:08 | + 0
@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:13 | + 0

Je weet wel te bagatelliseren. Verder: Erdogan heeft internationale steun, maar dat heeft niks te maken met een relatief democratisch gehalte in dat land. In de VS en bij de EU weet men heus wel dat mensenrechter steeds meer geschonden worden en niet minder.

Nickelodeon | 03-06-13 | 02:18

@BenBinnen | 03-06-13 | 02:11

Polls interesseren me niet, de klachten van normale burgers, klanten en vrienden wel.

non_de_pier | 03-06-13 | 02:18

Desmoulins | 03-06-13 | 02:12
Ja okee, dat is het oorspronkelijke idee. De generaals laten het -daarom- nu ook even begaan denk ik. Maar ik gok dat de soldaten uiteindelijk de orde zullen herstellen, door een minderheid verstoord.

Shareholder II | 03-06-13 | 02:17

@Parsons | 03-06-13 | 01:58
Ah... TRT (de staatszender) had net Opperimam Erdogan en nu beelden van de rellen. Ik versta er geen reet van, maar het lijkt vooral de politie en de stratenvegers als helden te portretteren. En de demonstranten als tuig.
Maar goed, dat is puur op basis van eh... "semiotische" interpretatie van de beelden. Zo doen alle staatszenders dat als het om rellen gaat. (NOS incluis).

Stormageddon | 03-06-13 | 02:16

CreativeDestruction | 03-06-13 | 01:59 |

Er zijn talloze voorbeelden waarbij de NOS beticht kan worden van een leugenachtige berichtgeving. Zo ook, de huidige onrust in Turkije.
Blijft u maar braaf in de waan verkeren dat ze, onze staatsomroep, objectief een weergave geven van de actualiteiten.
Of doelde u daar niet op?

Desmoulins | 03-06-13 | 02:16

De provo's en krakers hebben Amsterdam ook meerdere malen kort en klein geslagen. Net als "68" in Parijs, de rellen in de VS in de jaren '70 etc.
CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:13 | + 0 -
Je wil toch niet serieus deze Turkse opstand vergelijken met de krakersrellen? Dan begrijp je het echt niet.

tittn | 03-06-13 | 02:16

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:13
Zien deze mensen er uit als krakers en provo's? Heb je je schermresolutie wel boven de 240p gezet?

SvennusMax | 03-06-13 | 02:15

Shareholder II | 03-06-13 | 02:10 | + -2 -

Politiek is een club van ons kent ons en partijen doen er niet meer toe.

non_de_pier | 03-06-13 | 02:15

@BenBinnen | 03-06-13 | 02:11
De PVV is altijd, maar dan ook altijd benadeeld door polls van De Hond. Dat is een objectieve meting. en ik stem geen PVV. Je slaat de bal hier helaas een beetje mis. Maurice en Geert zijn absoluut geen vriendjes.

SvennusMax | 03-06-13 | 02:14

BenBinnen | 03-06-13 | 02:01 |
West-Turkse bevolking? Heb je die categorie net helemaal zelf bedacht? Iedereen lijkt vandaag wel een expert op het gebied van Turkse demografie alsmede Turkse publieke opinie. Alleen omdat jij Erdogan niet mag, betekent niet dat hij moet opstappen als wat mensen zich roeren in de stad. De provo's en krakers hebben Amsterdam ook meerdere malen kort en klein geslagen. Net als "68" in Parijs, de rellen in de VS in de jaren '70 etc.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:13

Shareholder II | 03-06-13 | 02:05 |

Het leger is van oorsprong een sterke hoeder van het erfgoed van Atatürk; een seculiere Turkse staat.
Na de verschillende zuiveringen van Erdogan binnen de legertop is het echter nog maar de vraag in hoeverre het leger nog als een onafhankelijke macht kan opereren.
Maar dat zij zich massaal tegen de bevolking zullen keren lijkt mij niet zeer waarschijnlijk.

Desmoulins | 03-06-13 | 02:12

@non_de_pier | 03-06-13 | 02:03

Nee, hier evengoed niet via de reguliere media.

Dat zie je dan weer even als De Hond een polletje doet op verzoek van Wilders aangaande de islam.

BenBinnen | 03-06-13 | 02:11

@Shareholder II | 03-06-13 | 02:08
Laat maar. Ik word verdrietig van je.

SvennusMax | 03-06-13 | 02:11

non_de_pier | 03-06-13 | 02:09
Ja, en ..?

Shareholder II | 03-06-13 | 02:10

Shareholder II | 03-06-13 | 02:05 | + -3 -

Ehh, Rutte is ook gewoon democratisch gekozen bij gebrek aan beter.

non_de_pier | 03-06-13 | 02:09

CreativeDestruction | 03-06-13 | 01:53 |

Ik denk dat veel Turken de langzame afbraak van het erfgoed van Atatürk en het autoritaire karakter van de overheid -dat sinds de AKP de macht heeft sterk gegroeid is, langzamerhand spuug zat zijn. Het opsluiten van tegenstanders die een ongewenste mening verkondigen volgens de overheid is een doodnormale zaak geworden. Ook heeft de implementatie van bepaalde wetten betreft het verkoop van alcohol kwaad bloed gezet onder het Europese gedeelte van Istanbul.
Soms kunnen bepaalde op het oog ridicule zaken de aanleiding zijn tot een massale expressie van ingehouden en onderdrukte haat en frustratie.
En net voor het begin van de zomer kan dat alleen maar slecht nieuws betekenen voor Erdogan.
Juist de plaatsen die van vitaal belang zijn voor de binnenlandse veiligheid en de economie van Turkije vertonen tekenen van verzet en onrust.
Dat het achtergestelde, veelal orthodoxe deel van de bevolking blind achter Erdogan en zijn partner in crime Gül blijven staan is in dit stadium nog niet bijster relevant, maar dat kan uiteraard nog
veranderen.

Desmoulins | 03-06-13 | 02:09

Nickelodeon | 03-06-13 | 01:59 |
Ik ben de laatste die de praktijken van de AK-partij zal gaan verdedigen. Maar laten we ook niet doen alsof de Turkse democratie een soort groot Denemarken is. Erdogan is in de context van de Turkse democratie (hoe imperfect die ook moge zijn) legitiem verkozen en de rest van de wereld zal hem ook niet veroordelen als hij deze demonstraties neer zal slaan. Veel mensen hier hebben een hekel aan Erdogan, mijzelf incluis, maar ik bekijk het gewoon realistisch.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 02:08

SvennusMax | 03-06-13 | 02:07
Wat is je punt ?

Shareholder II | 03-06-13 | 02:08

@tittn | 03-06-13 | 02:01

Ik zie een nagenoeg leeg plein met een vuurtje wat ik eerder vandaag al heb gezien. Volgens mij niet live.

BenBinnen | 03-06-13 | 02:07

@Shareholder II | 03-06-13 | 02:05
Erdogan is gewoon democratisch gekozen.

Koekoek.

Parsons | 03-06-13 | 02:07

Parsons | 03-06-13 | 02:02
Gezien de moderne betekenis van agitprop ben jij degene die erin trapt, volgens mij.

Shareholder II | 03-06-13 | 02:07

@Shareholder II | 03-06-13 | 02:05
Ja. De media vindt het prachtig. De Turkse, Nederlandse, Duitse en andere internationale kranten staan al dagen VOL van de verslaggeving hierover.

Zie je nu een beetje in hoe dom je klinkt?

SvennusMax | 03-06-13 | 02:07

Erdogan is gewoon democratisch gekozen. Hij zal gewoon de orde herstellen. Je kan wel sollen met Turkse agentjes maar wacht maar tot het leger de straat intrekt. Generaals hebben er de macht. Als de generaals Erdogan steunen zijn dit soort relletjes zinloos. Het is dat de media het prachtig vindt. Giegammellechai.

Shareholder II | 03-06-13 | 02:05

BenBinnen | 03-06-13 | 02:01 | + 0 -

Krijgen we in Nederland dan ook echt te horen wat er leeft onder de bevolking?

non_de_pier | 03-06-13 | 02:03

@Shareholder II | 03-06-13 | 01:57
Je trapt met open ogen in agitprop.

Parsons | 03-06-13 | 02:02

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 01:53

Via de turkse media krijgen we in ieder geval niet te horen wat er leeft onder de west-turkse bevolking. Net zoals we dat ook niet horen in Londen, Stockholm, Parijs.

Ik geloof niet dat "we" dwepen met Erdogan. De uitspraak over de "islamitische aap uit de mouw" geeft beter weer hoe ik tegen hem aan kijk.

Als het nog verder uit de hand loopt is het aan het leger aan zet, want dat is de partij met overmacht die een einde aan de onlusten kan maken. De vraag is hoe het leger hierin staat na de vervanging van de legertop door vriendjes van Erdogan. Ik heb er niet veel vertrouwen in.

BenBinnen | 03-06-13 | 02:01

De Russische live-stream ligt er bij mij trouwens helemaal uit...?

tittn | 03-06-13 | 02:01

@Donar_Thor | 03-06-13 | 01:55
In Engeland noemen ze al die dingen JCB.

Stormageddon | 03-06-13 | 02:00

@Desmoulins | 03-06-13 | 01:34
Het kan nog veel triester, deponeer je klacht(en) maar eens bij de nos

Tim Grimback | 03-06-13 | 01:59

Desmoulins | 03-06-13 | 01:52 |
Ik wou dat ik zo kon leven: niet met mij eens? LEUGENAAR!

CreativeDestruction | 03-06-13 | 01:59

@CreativeDestruction | 03-06-13 | 01:53 | + 0

Dat legitieme valt wel mee hoor, stemmen kopen met witgoed, stemmen van oppositie verbranden, kritische journalisten opsluiten, journalisten laten ontslaan, media volledig controleren

Nickelodeon | 03-06-13 | 01:59

Nu wil ik de nette politieke partijen wel iets horen zeggen over deze uitspraak van Wilders in 2011:
"Gevaarlijke islamist van het ergste soort"

non_de_pier | 03-06-13 | 01:59

@Stormageddon | 03-06-13 | 01:52
LOL!

Hoe dan ook, het zou zo maar kunnen dat dit heel erg goed nieuws is voor onze toekomst.

Wil niet op zaken vooruit lopen, maar ik zie hier een bevolking (een klein deel althans, maar heel veel is er niet nodig) dat opstaat *tegen* een islamistische dictator terwijl er geen allah ackbar wordt gescandeerd.

Als dit doorzet... enfin, zelfs ik had niet kunnen bevroeden dat de Turken, of all people, met een goede zet richting een oplossing zouden komen.

Parsons | 03-06-13 | 01:58

@tittn | 03-06-13 | 01:53
Oja, daar is dat wel mogelijk ;-)

Tim Grimback | 03-06-13 | 01:58

Nickelodeon | 03-06-13 | 01:53

Er knokt anders niemand. Het is gewoon een groepsfoto. Gezellig toch?

gaffelbaard | 03-06-13 | 01:58

Het kan verkeren. Nog niet zo lang geleden stond ome Erdogan te shinen naast Rutte en moesten we lief voor hem zijn, want anders raciesme en zo. Nu zien we het ware gezicht van deze bandiet. Van de week eens zien wat Markje erover te liegen heeft.....

brutus68 | 03-06-13 | 01:57

flashforward | 03-06-13 | 01:52
Omdat dit de twee steden zijn die wij van Turkije zien. Ga maar oostelijker in het achterland kijken. Daar zijn vrouwen gesluierd en rijden mannen op ezeltjes door hun troosteloosheid heen. Dat is het overgrote deel dat Erdogan op de troon zet.

Shareholder II | 03-06-13 | 01:57

@Pritt Stift | 03-06-13 | 01:01 |
Zo'n bulldozert noemt men ook wel in de volksmond een mobiele kraan of zo u wilt een mobiele graafmachine.
Suc6 met je nachtdienst en de updates. (petje af)
.
Geef ze er mee van jetje youngturks
pbs.twimg.com/media/BLyq3lBCMAAHIlA.jp...

Donar_Thor | 03-06-13 | 01:55

Akifo187 | 03-06-13 | 01:13

Ja hoor. Straks ga je nog beweren dat omdat wij in Nederland geen negatief reisadvies hebben naar Turkije, wij daarom verantwoordelijk zijn voor de hoge vakantieprijzen in Turkije .. Ga weg.

gaffelbaard | 03-06-13 | 01:55

@BenBinnen | 03-06-13 | 01:36
Ja, maar er zijn nog veel meer dorpen en steden in Turkije (bron: NOS)

André van Delft | 03-06-13 | 01:53

Desmoulins | 03-06-13 | 01:09 |
Meh, of het zijn gewoon jongeren/voetbalhooligans die de boel kort en klein slaan. De media wil overal altijd graag het etiketje 'revolutie' opplakken, maar ik wacht eerst nog even af met conclusies trekken. Ik heb nog geen duidelijk doel gehoord, behalve dan wat gemeenplaatsen. De ene keer zien we 'iedereen' dwepen met Erdogan, de volgende dag is men hem opeens spuugzat? Zou me niets verbazen als dit een enorme tegenreactie uitlokt van conservatieve krachten in het land.
Overigens, wat je ook van Erdogan c.s. vindt, hij is wel degelijk legitiem verkozen, dus dit gaat helemaal nergens toe leiden, behalve dan een paar gebroken schedels en ruiten. Het zou wat zijn als je een verkozen regeringsleider weg kan krijgen met stenen gooien. Turkije zou een pleefiguur in de wereld slaan als Erdogan naar aanleiding hiervan weg zou gaan. Dat zie ik hem absoluut niet doen.
Morgen ordetroepen in de straten, overmorgen meer macht naar Erdogan om het 'terrorisme' de kop in te drukken.

CreativeDestruction | 03-06-13 | 01:53

Raar geen hoofddoeken en mannen in jurken.

flashforward | 03-06-13 | 01:52

BenBinnen | 03-06-13 | 01:36 |

Mooi kaartje; aardige illustratie van de leugenachtige berichtgeving.

Desmoulins | 03-06-13 | 01:52

@Parsons | 03-06-13 | 01:47
Of Petra Stienen neemt niet op. Omdat ze het niet snapt.

Stormageddon | 03-06-13 | 01:52

Dat is een graafmachine geen bulldozer...

Kededian | 03-06-13 | 01:51

gaffelbaard | 03-06-13 | 01:49

Qua gedrag dus.

gaffelbaard | 03-06-13 | 01:50

Stormageddon | 03-06-13 | 01:33
I rest my case. Weldra lult niemand er nog over.

Shareholder II | 03-06-13 | 01:49

Nog steeds geen berichten over verkrachtingen op het Taksimplein.

André van Delft | 03-06-13 | 01:49

Update: Video van Politie Brutaliteit. Dit ziet er niet goed uit, Ome Erdogan.

Hoezo? Schoppen. 6 man. Vaak. Ook op hoofd. Ik zie een vergelijking met www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/...

gaffelbaard | 03-06-13 | 01:49

Ah, ik weet al waarom de NOS de berichtgeving censureert.

De betogers roepen *niet* ALLAH ACKBAR en TAKBIR!

Parsons | 03-06-13 | 01:47

Erdogan denkt vast dat al deze jongeren door lesbo-ouders zijn opgevoed. Leuk discussiepunt voor Rutte, bij een volgende bezoek van Erdohan. Maar hopelijk zijn ze beiden dan al op non-actief gesteld.

Ja nee, geen mening | 03-06-13 | 01:45

Zolang ze wifi hebben, kunnen de Turkse MSM kookprogramma's uitzenden zo lang ze willen: de geest komt toch niet terug in de fles.

Ja nee, geen mening | 03-06-13 | 01:42

(blonde) vrouwen in Turkije in een moskee zonder hoofddoek? Erdogan is toch de baas van de Moskeeen en iedereen moet toch een hoofddoek op? Vragen vragen vragen

yener | 03-06-13 | 01:41

Stormageddon | 03-06-13 | 01:38

:-))))

neutron | 03-06-13 | 01:39

@neutron | 03-06-13 | 01:36
Ik ben maar even naar PassieXXX gezapt. Kun je tenminste zien dat er genaaid wordt.

Stormageddon | 03-06-13 | 01:38

Oké ik ben om, de westerse Turken wonen in Turkeije en de aanhang van Erdogan woont hier
non_de_pier | 03-06-13 | 01:33 | + 1 -
Oh ja? Kijk dan eens hier, foto's van Turkse protesten uit de hele wereld:
www.facebook.com/media/set/?set=a.390...

tittn | 03-06-13 | 01:38

Respect voor die Turken die voor hun vrijheid vechten. Hetzelfde geldt voor de grieken spanjaarden en italianen die voor hun vrijheid en tegen de eu protesteren.

NiceGuysFinishLast | 03-06-13 | 01:38

Hetgeen er as we speak in Turkijke gebeurt zou wel eens heel belangrijk kunnen zijn voor onze toekomst.

Daarom is het onze SStaatszender ook aan te rekenen dat we het niet mogen weten.

Dat de Turkse zender uit de lucht worden gehaald spreekt boekdelen, me dunkt.

Parsons | 03-06-13 | 01:36

@Desmoulins | 03-06-13 | 01:34

Is een lokaal meningsverschil. Kijk hier maar, er wordt maar op een paar plaatsen gedemonstreerd:

pbs.twimg.com/media/BLyrrdPCIAEKOMb.j...

BenBinnen | 03-06-13 | 01:36

Stormageddon | 03-06-13 | 01:33

Dat dat land onder Erdogan nog een democratie genoemd wordt; meer dan een gotspe.

neutron | 03-06-13 | 01:36

Ik vraag hoe af hoe Erdogan kan volhouden dat dit slechts terroristen zijn, als je de videos bekijkt is het grotendeels middenklasse/bovenklasse die ik zie lopen...

tittn | 03-06-13 | 01:36

De NOS.
Wat kun je daar nog over zeggen zonder je te schamen over de wijze waarop ze het nieuws brengen en de uiterst selectieve keuze betreft berichtgeving.
Het is werkelijk te triest voor woorden geworden.

Desmoulins | 03-06-13 | 01:34

Ik vraag een graafmachine voor mijn verjaardag.

André van Delft | 03-06-13 | 01:34

Oké ik ben om, de westerse Turken wonen in Turkeije en de aanhang van Erdogan woont hier

non_de_pier | 03-06-13 | 01:33

Zo hee, die laatste video-update... Erdogan heeft wat uit te leggen straks! (als hij aan de macht blijft...)

tittn | 03-06-13 | 01:33

Nu heb ik zo'n ziggo+++ pakket met minstens 10 Turkse zenders. Ik zap er net even langs en geen enkele heeft het over. Echt geen één.

Stormageddon | 03-06-13 | 01:33

Goed dat je nieuw toppik hierover gemaakt hebt, Pritt. Graag blijven updaten indien mogelijk.

tittn | 03-06-13 | 01:31

Mijn oprechte mening... pffff, wat een wereld en ik zit mijn tijd wel uit.

Adios

bolkebeer | 03-06-13 | 01:31

@André van Delft | 03-06-13 | 01:28

Graag. Heb je een snelcursus Turks voor me?

Ik pluk de info van de stream en twitter.

BenBinnen | 03-06-13 | 01:30

@BenBinnen | 03-06-13 | 01:27
Volgens de NOS is het een relaxt brandje!

André van Delft | 03-06-13 | 01:29

@BenBinnen | 03-06-13 | 01:27
Zou jij de ondertiteling even willen blijven doen?

André van Delft | 03-06-13 | 01:28

Met die graafmachine laten de demonstranten waar het om gaat: bouwen en benoemen.

Ja nee, geen mening | 03-06-13 | 01:28

De relletjes op zich zijn vermakelijk. Doen terug denken aan tijden hier ten land, toen wij nog niet murw geslagen waren. Maar het zal niets goeds brengen. Zo werken de dingen niet.

Shareholder II | 03-06-13 | 01:27

-weggejorist-

Akifo187 | 03-06-13 | 01:25

Hup demonstranten, volhouden!

tittn | 03-06-13 | 01:24

Die allah heeft zijn volgelingen niet echt lekker onder controle hè? Opvliegende typetjes zijn het.

willem653 | 03-06-13 | 01:24

@zeg maar jansen | 03-06-13 | 01:16
Saoudi Arabië lijkt nog rustig. Maar er is wel strijd over het medicinale gebruik van kamelenurine. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...
Dit zou best nog eens een belangrijke overwinning voor de ketters kunnen opleveren. Iedereen, ook de imams, slikt namelijk zelf liever echte medicijnen, ook al had de zelfbenoemde profeet het geelzoute nat aanbevolen.

André van Delft | 03-06-13 | 01:23

bulldozer = graafmachine.

Friedrich Frayek | 03-06-13 | 01:21

Niet dat ik wil zeiken, maar die bulldozer is toch echt meer een graafmachine.

Zure Sigaar | 03-06-13 | 01:21

Die bulldozert lijkt wel sterk op een graafmachine, Pritt..

rotterodamius | 03-06-13 | 01:21

@Parsons | 03-06-13 | 01:14
Neuh, niks van dat, gaat om een parkje!

prince | 03-06-13 | 01:19

Gebeurd niets daar, beetje opstandige jeugd. Lekker laten gaan. De moslim president is daar verkozen door het volk. Na volgende verkiezing wordt hij nog groter, let maar op. Turkije kan je eerdaags gewoon afschrijven, net zoals Engeland. De tijd komt daar stil te staan.

Shareholder II | 03-06-13 | 01:17

De korte lontjes tegen de korte lontjes.

Dat houdt dus nooit meer op.

zeg maar jansen | 03-06-13 | 01:17

In welk islamitisch land is het nog rustig? Waar is het feest volgende week?

zeg maar jansen | 03-06-13 | 01:16

als stratenmaker zit je de komende tijd goed in turkije

bots! | 03-06-13 | 01:15

@prince | 03-06-13 | 01:12
There are no infidel demonstrators in Istanbul! Never!

André van Delft | 03-06-13 | 01:15

@prince | 03-06-13 | 01:12
Het heeft dan ook niets met islam te maken natuurlijk.

Parsons | 03-06-13 | 01:14

-weggejorist-

Akifo187 | 03-06-13 | 01:13

-weggejorist-

Akifo187 | 03-06-13 | 01:12

@Parsons | 03-06-13 | 01:11
NOS spreekt net zelfs van een relaxte sfeer!

prince | 03-06-13 | 01:12

-weggejorist-

Akifo187 | 03-06-13 | 01:11

Volgens de NOS is er niets aan de hand. Paar rellende jongeren of zo. Niets te zien dus.

Dat het weldenkende (lees: niet islamitische) deel van de bevolking in opstand komt tegen de islamist Erdogan behoeft verder geen duiding.

Erdogan streeft net als de NOS naar een islamitische staat namelijk, kan geen andere conclusie trekken.

Parsons | 03-06-13 | 01:11

Dit is een hoopvolle ontwikkeling.
Het kemalisme is nog altijd springlevend.
Het naderende einde van Erdogan lijkt aanstaande, al behoort een burgeroorlog ook nog tot de mogelijkheden.
Het gaat een hete zomer worden.

Desmoulins | 03-06-13 | 01:09

Zijn er al ronselaars gesignaleerd die jongeren in Turkije willen laten vechten?
En welke kant zijn dan de goede moslims?

Err | 03-06-13 | 01:09

En nu maar hopen dat de vruchten van dit Turks Fruit zoeter smaken dan de uitwassen van de Arabische Lente.

SvennusMax | 03-06-13 | 01:08

Als de bevrijding van Turkije op het Europese deel begint heeft dat wel een soort van poëtische waarde.
#Reconquista!

Stormageddon | 03-06-13 | 01:07

Ik zou toch iets productiever met me tijd omgaan, dan dat door deze dames heren nu gedaan word... Weltrusten allemaal.

Fokjeop | 03-06-13 | 01:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl