Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. RelTurken rellen verder

turkenbrug5342.jpgDe Turkse activisten gaan vandaag lekker verder met waar ze sinds afgelopen dinsdag al mee bezig zijn: genadeloos protesteren. Duizenden activisten laten zich niet afschrikken door de politie-terreur, ondanks het feit dat de Turkse politie het wereldrecord TraangasSproeien gebroken heeft. Pijnlijke foto's en video's terugkijken doet u hierrr en daarrr, nieuwe foto's komen steeds hiero terecht. Inmiddels is #direngeziparkı global trending op Twitter terwijl de helft van de Turken vermoedelijk niet eens weet dat er iets aan de gang is wegens geen internetaansluiting en staatsgecontroleerde media. Hoopgevende berichtgeving: veel kledingmerken willen zich niet meer vestigen in het winkelcentrum waar de hele ruzie om begon, die is uitgelopen op een (internationaal Turks) protest tegen de bouwwoede en algehele strengheid van de Turkse AK-Partij van de dictatoriale Erdogan. LIVESTREAM.

Reaguursels

Inloggen

@Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:02
Gewaagde post ;)

Snelle Jeroen | 02-06-13 | 01:50

-weggejorist-

Snelle Jeroen | 02-06-13 | 01:50

@van Dikhout Ik zeg inderdaad weg met die 35 miljoen 'gelovigen' als ze hun wil willen opleggen aan de rest van de bevolking.Rot lekker op inteelt volk.

En wat betreft de cijfers heb ik gelijk. Zoals je zelf aangeeft zijn zij die andere 49% achterlijke idioten. Die beter op hun plaats zijn op een berg ergens in een arabisch land.

De aanhangers van CU en SGP zijn inderdaad ook niet normaal maar toch nog 100 keer normaler dan dat volk dat zonodig de sharia willen invoeren.

zwaarschaap | 02-06-13 | 01:40

@waarschaap | 01-06-13 | 23:45 |
Dan zeg je ook: weg met 35 miljoen 'gelovigen'. In de elf jaar dat Erdoğan aan de macht is, is zijn AK Parti alleen maar groterder gegroeid. Laatstelijk tot 49 procent van de kiezers. Dus de helft van de stemgerechtigen noem jij 'achterlijk' en helaas, de helft denkt inderdaad als een mongool.
.
Ik meldde de beambte van de Vreemdelingenpolitie dat mijn vrouw (voor verlenging van haar verblijfsvergunning) niet kon verschijnen omdat ze wegens kanker niet in staat was te reizen. De man wenste haar beterschap en schreef op een briefje dat wanneer Allah dat zou willen, mijn vrouw zou genezen. Ja, vast wel.
.
Ergo: dat Recep Tayyip Erdoğan al het (seculiere) werk van Mustafa Kemal (Atatürk) de laatste jaren naar de kloten helpt, is de wil van Allah. Ook in Nederland lopen zulke Middeleeuwers in de rondte. Wat te denken van aanhangerts van de CU en de SGP? Geloof het of niet, maar die mensen bestaan echt.

Van Dikhout | 02-06-13 | 00:44

Nou, Links demonstreert dus weldegelijk tegen islamofascisme. Dat deed links ook destijds tegen de christelijke overmacht en kuisheid. Dat was de eerste missie van links, destijds. Toen werd het duurzaam correct. Maar in beginsel is links dus verantwoordelijk voor de ondergrond waarop we nu rechts kunnen lullen.

micd | 02-06-13 | 00:23

Turkije is waarschijnlijk het enige (half)moslimland waar modernere gedachten een kans maken. Ik zeg weg met die achterlijke cultuur en support Turkije! Ataturk!!

zwaarschaap | 01-06-13 | 23:45

@Nickelodeon | 01-06-13 | 23:04 |
'Ook Aljazeera is blijven hangen bij het punt dat het plein werd vrijgegeven... terwijl ze in Besiktas niet kunnen ademen.' (geknipt, VD)
.
Op veel (nieuws)redacties geldt de tig-urige werkdag/week. Wat 's nachts gebeurt kopieer je gewoon de volgende morgen van anderen die, terwijl jij sliep, wél met hun vak bezig waren. Journalistiek hoort evenals hulpdiensten 24/7 te draaien. Punt.


Van Dikhout | 01-06-13 | 23:21

ook Aljazeera is blijven hangen bij het punt dat het plein werd vrijgegeven en wat statements van de overheid

www.aljazeera.com/watch_now/

gewoon filmpjes van Erdogan die zegt dat traangasgebruik afgelopen is en fout, terwijl ze in Besiktas niet kunnen ademen

Nickelodeon | 01-06-13 | 23:04

Politie in Ankara is begonnen met scherp te schieten, mensen zijn al gedood/gewond. Waterkanonvrachtwagens rijden al over mensen heen.
twitter.com/vortexofapeiron/status/34...

tattooboer | 01-06-13 | 22:34

@Redactie
Gezien de ontwikkeling in Besiktas lijkt mij het raadzaam een nieuw topic aan te maken. Reaguurders moeten nu zoeken.

Van Dikhout | 01-06-13 | 22:18

twitter.com/LunaticStarr/status/34091...
nsfw, is deze al voorbij gekomen? De politie schiet de gaspatronen van dichtbij in de gezichten van de burgers, er zijn foto's van liters bloed in de straten en het gaat helemaal verkeerd daar.
Nog een voorbeeld van wat islam met landen doet.

tattooboer | 01-06-13 | 21:58

Zo kennen we Erdogan en zijn niet-zo-geheime StaatsPolizei weer. Terreur zaaien bij zijn onderdanen. Met dat heftige team aan de macht zal het nog wel een tijdje duren voordat de EU weer bij hen aan tafel wil schuiven. Eerst maar even bij het Internationale Strafhof langs gaan. De foto's zijn overduidelijk bewijsmateriaal voor een stevige vervolging...

ljcoster | 01-06-13 | 21:30

Islam =/is macht voor mannen.

frisenfruitig | 01-06-13 | 20:30

@Wachtloper | 01-06-13 | 18:04

Linkje is handig: www.dusunhaber.com/

BenBinnen | 01-06-13 | 19:04

@Nickelodeon | 01-06-13 | 18:22 |
Vergis je niet in de Turkse hiërarchie. De overheid is hier nog de baas. Verkeerde toon tegen ome agent? De Sjaak eh... de Ali.
.
Zelfs de chauffeur van een vuilnisauto geeft de laders aanwijzingen bij grof vuil. Zelf zal hij geen poot uitsteken om ze te helpen. Hij staat erbij en kijkt er naar. De schildersbaas drinkt met ons een kopje thee, terwijl in dezelfde kamer zijn 'medewerker' (wat is dat?) zich de pleuris werkt. Ies kültür.

Van Dikhout | 01-06-13 | 19:02

Zou Van der Laan eens moeten proberen wat zijn collega uit Ankara uitkraamt:

Meanwhile, Melih Gokcek, member of AKP and Mayor of Ankara, unashamedly tweets: 'In the name of God I swear we could drown you in a spoonfull of water, but thankfully we believe in democracy.. We are not bandits nor do we resort to unjust force'
twitter.com/06melihgokcek/status/3408...

Nickelodeon | 01-06-13 | 18:22

@pfffft! | 01-06-13 | 18:14 |
'Deze turken komen op voor hun vrijheden, al die zaken waar U allang niets meer over te zeggen heeft maar het nog steeds niet inziet kennelijk.'
.
Joh!

Van Dikhout | 01-06-13 | 18:18

Censuur, geweld tegen burgers en platleggen sociale media.
Dat wil dan bij de EU.
Eric Blair | 01-06-13 | 11:05
Hahaha, U heeft het concept van de EU nog niet helemaal begrepen zie ik!
Deze turken komen op voor hun vrijheden, al die zaken waar U allang niets meer over te zeggen heeft maar het nog steeds niet inziet kennelijk

pfffft! | 01-06-13 | 18:14

Halverwege het stukje maar afgehaakt want het interesseert me echt geen ruk wat ze daar allemaal aan het doen zijn. Zo, en nu shoarma bestellen.

Tsjernodebiel | 01-06-13 | 18:06

Sorry: dusum haber is met een n. Dus: dusen haber. Lees en huiver.

Wachtloper | 01-06-13 | 18:04

-weggejorist-

Wachtloper | 01-06-13 | 18:04

En dan te bedenken dat diezelfde Erdogan een tijdje terug nog het gore lef had om tijdens een staatsbezoek hier moeilijk te gaan doen over onze pleeggezinnen. Wat ik nog veel schrijnender vind, is dat hij door onze MP niet gewoon werd uitgelachen, maar werd behandeld alsof hij een punt had.

Vage_eddie | 01-06-13 | 17:57

Tip: lees website van düsüm haber (denk na over het nieuws), haal het door een vertaalmachine en je weet van de hoed en de rand van wat er gaande is in Turkije.

Wachtloper | 01-06-13 | 17:54

Hoe maak je van een buurtprotest een dikke Turkse lente?

tompending | 01-06-13 | 17:46

@appeltjesgroeneweide | 01-06-13 | 16:54
Demonstreren. En vervolgens een paar uitgerangeerde stadionhooligans die de boel slopen. En wie mogen ervoor opdraaien? Ik denk dat ik het weet....

superlenig | 01-06-13 | 17:14

dlseth_ | 01-06-13 | 16:42 |

Lol @ paupermossel.
Maar wat je wel ziet is dat immiddels in Istanbul onder midden en hoger opgeleiden 1 a 2 kinderen meer en meer de norm wordt omdat het ongelooflijk duur wordt om kinderen goed te laten opgroeien maar dat in het midden en oosten er nog altijd vrolijk op los wordt geneukt in de hoop dat 1 van de massa koters in het leven slaagt en de familie oderhoudt voor den oude dag.

Zie overigens dat Taksimplein thans is vrijgegeven door de Politie en dat de mensen mogen demonstreren.

Basil Fawlty | 01-06-13 | 17:00

@vocareadregnum | 01-06-13 | 12:37 |
Terugkomend op '... dan nog hebben we het over een minderheid, die anti democratisch democratie wil afdwingen op zijn positiefst gezegd.' noemde ik de ontwikkeling 'eng'.
.
Maar ik meen dat de sympathie voor de AK Parti-kliek aan het afnemen is. De reden ervan is eenvoudig: was het eerst de als een idioot groeiende economie (werkgelegenheid), de lage inflatie (meer poen) en de verplichte door de werkgevers betaalde (!) aansluiting bij het (staats)ziekenfonds SGK. waardoor Erdoğan beloond werd, thans rijzen de prijzen voor levensonderhoud en dergelijke de pan uit. De meeste Turken zijn door EU-regelgeving (...) binnen enkele jaren relatief arm geworden.
.
Die demonstratie tegen de bouw van weet ik veel wat in Istanbul is alleen maar een kapstok. Dit zou wel eens een hete zomer kunnen worden. En het is hier aan de zuidkust zomers al zo heet...

.

Van Dikhout | 01-06-13 | 16:58

Wat ik verbazing opwekkend vind, is dat er rellen uitbreken nav kappen van bomen. Natuurlijk, het gaat niet om de bomen want waren slechts de legendarische druppel. Maar in Nederland gebeurt er op grote schaal zoveel meer ellende inzake werkloosheid, allochtonenimport en daarmee samenhangende toename van criminiliteit, EU ellende, KNP/NS babyboomer bestuurders, inadequate politici en ga zo maar door. En rellen wij? Nee, dat doen we niet. Dit is overigens ook geen oproep om wel te gaan rellen maar het verschil is zo groot. Wij zouden wat meer Turkse mentaliteit moeten hebben!

appeltjesgroeneweide | 01-06-13 | 16:54

@vocareadregnum | 01-06-13 | 12:37 |
'... dan nog hebben we het over een minderheid, die anti democratisch democratie wil afdwingen op zijn positiefst gezegd.'
.
Correct. Dat is na Atatürk wat heeft bewerkstelligd nu juist het enge. Erdoğan wilde vrijheid van godsdienst. Niet om de christenen en joden tegemoet te komen, maar om vroeg of laat de hoofddoekjes weer te verplichten.
.
Hayrünissa Gül, echtgenote van de president (ook al AK Parti...) heeft vanaf zijn benoeming tijdens officiële gelegenheden altijd een hoofddoekje gedragen, terwijl de grondwet dat verbood!
.
Maar, verdedigde ze haar provocatie, 'Sophia Loren droeg als mode ook een hoofddoekje. Dus waarom ik niet?'
.
Zo ongeveer werkt het hiero.

Van Dikhout | 01-06-13 | 16:45

Van Dikhout | 01-06-13 | 16:33 |

Dit bedoelde ik:

www.hurriyetdailynews.com/animal-law-p...

Wet is volgens mij gelukkig niet aangemonen maar het was weer zo iets waar heel veel mensen zich kapot aan ergerden.

Wij hebben ook een straathond voor onze deur. Netjes ingeënt en met oorring om aan te geven dat ze wordt onderhouden. Wordt iedere dag door iemand in de het appartement of mij gevoerd. Fantastisch beest en daar moet niemand aankomen. Ze is overigens niet achterlijk want ze neemt geen eten aan van iemand die ze niet kent. Door schade en schande wellicht wijs geworden.

Basil Fawlty | 01-06-13 | 16:43

@Basil Fawlty | 01-06-13 | 16:17
Een 'democraat' die zich laat steunen door paupermossels die neuken als konijnen en daarmee demografisch seculiere en opgeleide mensen gaan onderdrukken?

Goh, dat liedje klinkt mij bekend in de oren...

dlseth_ | 01-06-13 | 16:42

Links Nederland in paniek.

lingo star | 01-06-13 | 16:40

@Basil Fawlty | 01-06-13 | 16:17 |
'... het willen afmaken van alle straatkatten en -honden...'
.
Hoezo willen? De hond van mijn dochter is vier jaar geleden - keurig aan de lijn - in Oba twee keer vergiftigd. Het beestje overleefde door haar snelle inschakelen van een dierenarts. De gemeente Oba ontkent nog steeds honden 'te ruimen'.

Van Dikhout | 01-06-13 | 16:33

Op Hurriyet TV spreekkoren. Zie ik Nederlanders alleen in het voetbalstadion doen.

Van Dikhout | 01-06-13 | 16:27

De regering heeft vanmiddag Facebook platgelegd. Niet dat het veel helpt, het verbieden van adequate berichtgeving op TV is inmiddels het gesprek van de dag.

Hier in Bursa zijn demonstranten vanmorgen al heel vroeg begonnen mensen uit hun slaap te halen opdat ze wakker worden en zien waar de regering mee bezig is.

De grote optocht in Bursa is zojuist begonnen, ook vandaag zal er gedemonstreerd worden vanaf het Kulturpark tot aan het standbeeld van Ataturk. Als de regering de boel rustigjes in goede banen had geleid was het protest waarschijnlijk als een kaarsvlam uitgegaan, door het gebruikte geweld en de ergernis over de ongebreidelde corruptie wordt het vuur nu juist aangewakkerd en komt er misschien wel echt een Turkse Lente.

Jonkheer Wttewaall | 01-06-13 | 16:22

stayawhileandlisten | 01-06-13 | 15:49 |

Jong, oud, man, vrouw, student, links/rechts, seculier, nationalistisch, koerden etc. Iedereen behalve de AKP aanhangers. Het parkje is eigenlijk niet zo van belang. Zie het als de spreekwoordelijke druppel. De mensen die demonstreren hebben het na 10 jaar van stukje bij beetje inperken van allerlij vrijheden waaronder een drankverbod in de buurt van scholen en moskeeen (behalve als je een toeristenvrergunning hebt), Istanbul is al 10 jaar een grote bouwput (N/Z lijn is een lachtertje bij die projekten), het aan banden leggen van de pers, het willen afmaken van alle straatkatten en -honden, de manier waarop er met de Syrische crisis wordt omgegaan. Dee manier waarop er tegen Israel wordt aangekeken. Inperken van werknemersrechten bij overheidsinstellingen, het opheffen van het hoofddoekjes verbod op scholen, universiteiten en overheidsgebouwen, het Ergenikon proces tegen het leger, de relatief hoge jeugdwerkeloosheid, door de sterke economische groei is de voedselinflatie sterk toegenomen, clientalisme etc. etc. Feit is echter dat Erdogan democratisch is gekozen en dat zijn aanhang buiten de grote steden als Istanbul, Izmir, Antalya de west en zuidkust vooral te vinden is in de binnelanden en Oost Turkije. Daarbij komt ook nog eens dat de oppositie redelijk zwak en sterk gefragmenteerd is. Dus reken maar na dat het op een gegeven moment onrustig wordt. Echter Erdogan blijft maar zeuren over dat parkje met het verweer dat er onder zijn regeringen meer dan 1 miljoen bomen zijn geplant in Istanbul en hij wil of misschien kan hij "the big picture" niet zien. En zolang de oppositie hun boodschap niet goed en duidelijk naar buiten brengt en Erdogan zich omringt met ja-knikkers blijft het een uiterst interessante situatie.

Basil Fawlty | 01-06-13 | 16:17

Parsons | 01-06-13 | 13:35 | + 1 -

Hier proef ik enigszins met tegenzin wel je gelijk.

Supermatthijs | 01-06-13 | 16:06

stayawhileandlisten | 01-06-13 | 15:49 | + -1 -
Gewoon ff opletten. Een protest over een parkje is het startschot geweest om nu voor eens en altijd aan de Jihadist Erdogan uit te leggen dat de gemiddelde Turk er niet op zit wachten om terug naar de middeleeuwen te gaan.

Datzegiktoch | 01-06-13 | 15:59

ik vind de situatie in Turkije verwarrend. wie protesteert nu waartegen en wie treedt daar nu weer hard tegenop? als ik de foto's bekijk lijken het mij allemaal redelijk doorsnee 2013 Turken en geen analfabetische onderdrukte bergturken. Als de gewone man de straat op gaat dan is er wel iets aan de hand

stayawhileandlisten | 01-06-13 | 15:49

Gewoon eens uit nostalgie een NRC gehaald.
Een foto..
pagina 3..
'Protest tegen verdwijnen park'

Ik weet het.. ik weet het... weggegooid geld.

Oktoberfest | 01-06-13 | 15:48

Van Duyvenbode | 01-06-13 | 15:26
De mensen die op Erdogan hebben gestemd wonen voor het grootste deel aan de andere kant van de Bosporus. De mensen die nu de straat op gaan komen voor het grootste deel van de Europese kant van Turkije.

broodje gezond | 01-06-13 | 15:32

@ Van Duyvenbode | 01-06-13 | 15:26 | + 0 -

Om dezelfde redenen waarom een aantalmensen ook niet op hetgeen stemmen wat u stemt. Iedereen heeft zo zijn eigen meningen en stemt naar dit gedachtegoed. Dat dit afwijkt van een eventuele meerderheid die voornamelijk op het platteland woont (in dit specifieke geval) kan leiden tot onenigheid. Het komt vaak voor dat stedelingen in zulke landen veel meer verwesterd zijn dan hun landgenoten in het achterland.

Peethee | 01-06-13 | 15:29

@Van Duyvenbode | 01-06-13 | 15:26

Tja dat zou je je in Nederland ook af kunnen vragen. Bijna een derde van Nederland stemt op de PvdA.
We zijn toch niet helemaal achterlijk?
Nou ja. Blijkbaar dus wel.

Koninging Beatricks | 01-06-13 | 15:28

Als die Turken zo'n tolerant, verwesterd volk zouden zijn, waarom hebben ze dan Erdogan gekozen? Ze zijn toch niet helemaal achterlijk, ze wisten toch op wie ze stemden?
Wat hier aan de hand is weet ik niet, maar om die paar demonstranten nou als een nieuwe beweging te te zien, lijkt me erg voorbarig.

Van Duyvenbode | 01-06-13 | 15:26

Wilders had alweer gelijk.. 11/06/'11
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid1055378/wilders-over-erdogan-gevaarlijke-islamist-van-het-ergste-soort.aspx

Methylfenidaat | 01-06-13 | 15:21

Hulde aan de Turkse demonstranten. Jullie doen me ervoor schamen dat ik nu zelf niet eens gevaarloos op het Malieveld ben.
Mea culpa VanFrikhoven, ik ben slecht een miezerig toetsenbordheldje.

WirMachenMusik | 01-06-13 | 15:13

Wilders "Erdogan een gevaarlijke Islamist v/h ergste soort"
Een paar honderdduizend, naar het zich laat aanzien, vooral jonge en ook linkse Turken lijken het met hem eens te zijn.

Russ Meyer | 01-06-13 | 14:58

Als dat land bij de EU komt, hou ik mijn hart vast.
Wat een verschrikkelijke enge chaos daar.

Schietmijmaarlek | 01-06-13 | 14:47

De Duitse (establishment)pers wekt de indruk met haar berichtgeving (of het ontbreken daarvan) over de protesten in Turkije de Turken in Duitsland rustig te willen houden.
Bovendien lichte ondertoon van begrip voor de aanpak van Erdogan.
Le Monde is duidelijk harder voor Erdogan en de politie.

WirMachenMusik | 01-06-13 | 14:44

Nee..., stream werkt niet, is herhaling.

Harry de Slijter | 01-06-13 | 14:28

@gwx-_ | 01-06-13 | 14:24 |
'Volgens mij werkt de stream nog gewoon. Inmiddels staan er twee busjes met een waterkanon.'
.
Volgens mij continue herhaling van de beelden.

Van Dikhout | 01-06-13 | 14:28

@Harry de Slijter | 01-06-13 | 14:20 |
'Ik denk dat de OTAP hier ook wel onder zit...!
.
Wie of wat is OTAP?

Van Dikhout | 01-06-13 | 14:25

schatzmeister | 01-06-13 | 14:08 | + 0 -
.
Volgens mij werkt de stream nog gewoon. Inmiddels staan er twee busjes met een waterkanon.

gwx-_ | 01-06-13 | 14:24

@dekogelkwamvanlinks | 01-06-13 | 14:02 |
'blij weer te zien dat er nog steeds normale turken zijn en niet alleen van dat achterlijke zuigtuig dat hier in NL rondhangt'
.
'Zuigtuig' vind ik een onvriendelijke benaming. De nakomelingen in NL kunnen er toch niets aan doen dat hun opa en/of vader zo vanachter de geit is/zijn weggehaald om 'tijdelijk' het vuile werk in EU te doen. Daarvoor moet geen IQ hebben dat hoger is dan je schoenmaat. Tja, en daarna is er iets met genetische bepaling...

Van Dikhout | 01-06-13 | 14:21

Ik denk dat de OTAP hier ook wel onder zit en de regering weg wil hebben. Maar ja..., geef ze is ongelijk. Turken worden toch onderdrukt in hun eigen land!

Harry de Slijter | 01-06-13 | 14:20

@frotteurist frenkie | 01-06-13 | 11:02
Die demonstreren nu op het Beursplein 020.

Mammeloe | 01-06-13 | 14:16

@Megalomaantje | 01-06-13 | 13:32 |
Spatietoets kapot? Of wat?

Van Dikhout | 01-06-13 | 14:13

Nou.., dat kan nog een onrustige dag worden in de diveren steden. Als het maar niet overslaat naar naar Nederland.

Harry de Slijter | 01-06-13 | 14:11

Negatief reisadvies plein. (NOS)

Van Dikhout | 01-06-13 | 14:09

laatste edit: huh de livestream laat gewoon telkens hetzelfde stukje zien. blijkbaar is die toch opgehouden na n ME bezoek

schatzmeister | 01-06-13 | 14:08

edit: valt mee. livestream is er weer

schatzmeister | 01-06-13 | 14:07

Het lijkt Nederland wel.
Burgers die tegen hun eigen regering moeten vechten om te voorkomen dat hun land een sharialand wordt.

Koninging Beatricks | 01-06-13 | 14:06

Laatste stukje livestream lopen er ME gasten richting de camera en nu is de livestream weg..
Alle gordijnen worden dichtgetrokken..

schatzmeister | 01-06-13 | 14:06

Livestream werkt niet.
Weet er iemand een die wel werkt?

Harry de Slijter | 01-06-13 | 14:03

blij weer te zien dat er nog steeds normale turken zijn en niet alleen van dat achterlijke zuigtuig dat hier in NL rondhangt

dekogelkwamvanlinks | 01-06-13 | 14:02

Laten we de rebellen bewapenen.

Afgeschminkte Bassie | 01-06-13 | 13:57

-weggejorist-

El Yousfi | 01-06-13 | 13:45

Ironisch dat Links in Islamitische landen protesteert tegen het Islamofascisme in plaats van samenspant zoals in West Europa....

Ales | 01-06-13 | 13:42

Ja kan zeggen van het Islamitische Turkije wat je wilt maar de seculiere traditie zit diep...

Ales | 01-06-13 | 13:37

@Supermatthijs | 01-06-13 | 13:12
Zucht. Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik constateer alleen dat de overheidsuitgaven alleen maar toenemen, wat de overheid bedoelt met bezuinigen komt neer op een rem op de toename van uitgaven. Dat is iets anders dan krimp.

Jij snapt?

Of moet ik ook dat nog uitleggen?

Parsons | 01-06-13 | 13:35

.... Kort gezegd er is meer aan de hand dan een paar bomen die moeten worden gekapt...

Megalomaantje | 01-06-13 | 13:33

''Syrie heeft nog nooit georganiseerd Turkije aangevallen,in Turkije zijn meerdere opleidingskampen voor syrische rebellen.In Turkije zijn grote demonstraties tegen oorlog,maar 't land staat onder grote druk v/d Navo(USA+UK) 'n oorlog te enseneren,want 't Westen heeft 'n voorwendsel nodig om de 5 jaren eerder geplande oorlog m syrische opstandelingen+geheime agenten te hulp te komen.Daarom worden er nu plotseling 60.000 slachtoffers gemeld en inzet v chemische wapens.Dit is geheel conform de nieuwe Navostrategie v nov. 2010 in Lissabon,stiekem ondertekend door all leden. Om deze reden is het hoogste tijd de Navo te veranderen in 'n europeese organisatie om los te komen van oorloghitsende landen'' (bron;http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1307013/turkije-desnoods-bereid-tot-oorlog-tegen-syrie.aspx)

Megalomaantje | 01-06-13 | 13:32

Me too:
Wat een helden, die burgers.
En dit bloed, zweet en deze tranen zijn *echt* nodig om te voorkomen dat Turkije een booslim land wordt.
Steun aan iedereen.
Voor toetreding tot de EU is het, *kuch*, nog een toefje te vroeg.

hotmint | 01-06-13 | 13:30

Ik kom al jaren in Turkije. Daarom maak ik me niet zo'n zorgen over dat land. Wat Erdogan wil gaat hem niet lukken, daarvoor zijn de hervormingen van Ataturk te sterk ingeburgerd. De westerse aap is al decennia lang uit de mouw en dat wordt voor Erdogan middels deze rellen pijnlijk duidelijk.

Datzegiktoch | 01-06-13 | 13:28

.. ah, islamitische lente in Turkije. De oproerpolitie geeft uiting aan de tolerantie en spirituele kracht van deze beweging, namens de boze profeet(zoz); en voor de islamitische heilstaat van dictator Erdogan. Daar zal nog wel wat bloed gaan vloeien, voordat al die resspectloze mensen weer op hun neus in de goede richting liggen. Al of niet met hun hoofd op de schouders.

Heeft "onze" dictatuur van de EUSSR hun kameraad Erdogan al steun toegezegd?

Jan Passant mk2 | 01-06-13 | 13:24

@el yousfi
Ik waardeer meestal wel slijmvorming bij damesch.

Goed wijn is hier op... ff kieken waar ik nu ga zuipen.

Kaas de Vies | 01-06-13 | 13:22

@El Yousfi | 01-06-13 | 13:15
Hahaha. Doe normaal! joh.

En nogmaals beter lezen. Dat is niet jouw sterkste punt.

Doehoei.

* out*

La Vie En Rose | 01-06-13 | 13:21

Kaas de Vies | 01-06-13 | 13:16 | + 0 -

Verdorie, na 40 jaar is het nog steeds hetzelfde liedje.

Supermatthijs | 01-06-13 | 13:18

Enfin, nogmaals hulde voor de demonstranten en hoop voor hen dat ze steun krijgen van een deel van het leger die ook tegen het regime van Erdogan is.

Gisteren deelden soldaten al gasmaskers uit aan de demonstranten. Dat geeft hoop.

* out *

La Vie En Rose | 01-06-13 | 13:18

@supermatthijs
Nee, je moet je eigen speelgoed opruimen.

Kaas de Vies | 01-06-13 | 13:16

@Van Dikhout | 01-06-13 | 12:41
Ach, vandaar al die psychische storingen in die groep.

Roeieber | 01-06-13 | 13:16

-weggejorist-

El Yousfi | 01-06-13 | 13:15

@Supermatthijs | 01-06-13 | 13:08
Hoor net dat de speeltuin open is.
hop, hop, je sandalen aan en naar de zandbak.
Vergeet je emmer en je schepje niet, vervelia.

La Vie En Rose | 01-06-13 | 13:14

Ik tel nu 72 demonstranten en ik bestel mijn 2de wijntje. Demonstreren is echt gaaf. Oh ja laat die alfa romeo 75 met rust

Kaas de Vies | 01-06-13 | 13:13

Parsons | 01-06-13 | 13:09 | + 0 -

Kan maar geeft ook aan dat het streven een derde lastenverzwaring en twee derde bezuinigen op de uitgaven is. En dat vergeet jij met jouw voorstelling van zaken altijd. Jij doet alsof het alleen maar lastenverzwaring is, niet waar, pure rechtse retoriek. Maar dat kennen we van je.

Supermatthijs | 01-06-13 | 13:12

@Supermatthijs | 01-06-13 | 12:55
Lees je je eigen linkjes wel? Die link ondersteunt precies wat ik bedoel namelijk.

Parsons | 01-06-13 | 13:09

Ik las net dat het traangas bijna op is bij de Turkse politie. Zullen we een inzamelingsactie houden ?

Supermatthijs | 01-06-13 | 13:08

Mocht Erdogan zijn zin krijgen dan zal de EU zich moeten aanpassen aan zijn islamitische waanbeelden, anders mag de EU niet bij Turkije, zoiets ongeveer? Heel het MO lijkt één grote broeinest te moeten worden van puriteinse moslims, die zich uiteindelijk tegen de EU en ook tegen zijn eigen goed ontwikkelde bevolking zal keren. Dat deze mensen, die lijken te beschikken over intellectueel, gezond en progressief verstand, de straat opgaan is m.i. een duidelijk signaal dat men het gevaar van de conservatieve islam heeft doorschouwd.

Megalomaantje | 01-06-13 | 13:06

@El Yousfi | 01-06-13 | 12:57
Hahaha, nee schat. Beter lezon. Ik had het over die pica die ijzersterke | 01-06-13 | 12:38 plaatste met daaronder:

"Alleen op deze foto staan er al duizenden"

Zoals ik reeds schreef: Die pica is genomen tijdens de Marathon in Istanbul in 2012.

La Vie En Rose | 01-06-13 | 13:05

Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:43 | + 0 -

Kaas, ruim meteen die sharia driehoek even op als je er toch bent.

Supermatthijs | 01-06-13 | 13:05

@zooishettoch | 01-06-13 | 12:57
Ik heb je een link gestuurd, daar staan heel wat argumenten in. Die zou je eens kunnen lezen.

Warren G. Harding | 01-06-13 | 13:05

@necrosis | 01-06-13 | 12:32
De enige goede reden die ik kan bedenken is dat hij via verkiezingen een mandaat van de bevolking heeft gekregen om te regeren. Dat is democratie. Willen we van dat zooitje af, dan zal er een nieuwe verkiezing moeten komen, maar dat is alleen aan de orde wanneer de huidige termijn is verstreken of wanneer het kabinet valt.
Allemaal bekend natuurlijk, maar zo is het nu eenmaal.
Mijn persoonlijke mening is niet zo van belang in deze.

Ongeblustekalk | 01-06-13 | 13:00

@Grote Joop | 01-06-13 | 12:40
Die pica is genomen in Istanbul tijdens een marathon in 2012.
Volgens mij heeft vocareadregnum het over een totaal aan demonstranten in heel Turkije.

La Vie En Rose | 01-06-13 | 12:59

@ jopie en warren g
In case you missed it
THE FASTEST GROWING ECONOMY IN EUROPE
lutsers

zooishettoch | 01-06-13 | 12:57

-weggejorist-

El Yousfi | 01-06-13 | 12:57

Hup, Turken! Tegen de Middeleeuwen!

Boer in 020 | 01-06-13 | 12:57

Die brug hangt scheef. Straks vallen ze nog met z'n allen in de Bosporus en is meteen het Turkse gevaar geweken.

bruine kikker | 01-06-13 | 12:56

@Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:40
Aan jou heeft het iig niet gelegen.
Gewoon goed dat je er was.

Geen woorden maar daden!

La Vie En Rose | 01-06-13 | 12:55

Supermatthijs | 01-06-13 | 12:47
Oei, een hele miljard. Dat betekent dat de rest van Nederland voor de volgende ronde nog maar 5 miljard hoeft op te hoesten.

Geenstijlfiguur | 01-06-13 | 12:54

Efes zou tot een van de constituele grondrechten moeten worden verheven...

Ja nee, geen mening | 01-06-13 | 12:50

@Van Dikhout | 01-06-13 | 12:41

Ja, dat moet je hier eens proberen...

Dit doet mij altijd denken aan van die wijven die zich in Turkije laten nemen door zo'n temperamentvolle Turk en hier hun man castreren door ze met een fietshelm op op een bakfiets de kinderen naar school willen laten brengen.

Bruno Alaska | 01-06-13 | 12:49

Respect voor de Turkse demonstranten, ben wel geschokt dat er gezien het geweld "kleine" kinderen bij de demonstranten meelopen.

bonje | 01-06-13 | 12:48

'Het protest tegen de renovatie van het plein heeft succes: vrijdagmiddag bepaalde een rechtbank dat er voorlopig geen bomen mogen worden gekapt.(Novum/ANP)'
.
Van uitstel zal geen afstel komen, Erdoğan kennende.

Van Dikhout | 01-06-13 | 12:47

Ik zie trouwens een parkeergarage met bord "vol" opgelicht. Wat een racisten hier.

Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:43

@Hans Hillen | 01-06-13 | 12:22 |
'Als ik de foto's zo bekijk dan moeten er toch behoorlijk wat (zwaar) gewonden en zelfs doden zijn gevallen.'
.
Turken zijn fysiek heel sterk zijn en kunnen wel wat incasseren. Slaan is hier nog onderdeel van de opvoeding.
.
Ik zag laatst dat een jochie van twee, drie jaar van een trapje viel, begon te huilen. Het mannetje werd liefdevol door zijn moeder opgetild, maar niet eerder dan hij een flinke knal voor z'n harses had gekregen. Moraal: jongetjes huilen niet. Laat die groten dus maar schuiven met hun protest tegen Erdoğan c.s.

Van Dikhout | 01-06-13 | 12:41

@zooishettoch | 01-06-13 | 12:32
Nee, zooishetniet. In Turkije maken ze precies dezelfde fouten die wij in het westen hebben gemaakt, meer precies zoals de andere mediterraanse landen fouten hebben gemaakt.
-
lees dit maar eens:
www.atimes.com...

Warren G. Harding | 01-06-13 | 12:41

vocareadregnum | 01-06-13 | 12:37 | + 0 -
2 miljoen? Nah zo'n 500 betogers volgens nu.nl, en die kunnen het weten want ze hebben iedereen op de brug geteld. 25.media.tumblr.com/d3edc38523756aca90...

Grote Joop | 01-06-13 | 12:40

vocareadregnum | 01-06-13 | 12:37 |

Kritiek op het NL immigratiebeleid, en niet te vergeten het beleid ten aanzien van de Islam in Nederland wordt sinds jaar en dag geuit door een kleine minderheid van de bevolking hier.

De meerderheid zet deze minderheid graag weg als *foob en wat niet al. What's right is right, no matter how many people will support the idea...

stoethaspel | 01-06-13 | 12:40

@Geenstijlfiguur
Ik vind van wel. Leuk verhaal van van frikhoven maar met weinig publiek heb je er weinig aan. Nu een patatje. Hmmm leuk dit demonstreren zo.

Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:40

Nee, zooishetniet. In Turkije maken ze precies dezelfde fouten die wij in het westen hebben gemaakt, meer precies zoals de andere mediterraanse landen fouten hebben gemaakt.
-
lees dit maar eens:
www.atimes.com/atimes/Middle_East/MID-...

Warren G. Harding | 01-06-13 | 12:40

@zooishettoch | 01-06-13 | 12:32
onzin, Turkije is een uiterst instabiel land, dat eerst door een legerleiding en nu door een islamitisch leider onder controle gehouden moet worden. Het Europese gedeelte is rijk en welvarend, maar de rest van het land is een armoedige teringbende.

Jopie2009 | 01-06-13 | 12:39

Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:32
Dan zijn er dus ruim honderd demonstranten.

Strohond | 01-06-13 | 12:39

stoethaspel | 01-06-13 | 12:35
"Democratie is als een bus: een gruwelijk duur systeem om na heel veel omwegen ergens uit te komen waar je niet wil zijn."

Geenstijlfiguur | 01-06-13 | 12:39

-weggejorist-

ijzersterke | 01-06-13 | 12:38

En daar gaan we al:
www.nrc.nl/nieuws/2013/06/01/belasting...
Je hoeft tenslotte geen whizzkid te zijn om te zien dat dit niet werkt, maar we gaan er wel gewoon mee door.

@Kaas
Zeker nog rustig op het Lange Voorhout?

Geenstijlfiguur | 01-06-13 | 12:37

Van Dikhout | 01-06-13 | 12:20
Erdogan in 2002 32% van de stemmen, 2007 47% van de stemmen en in 2011 49% van de stemmen. Laten we zeggen dat er 2 miljoen mensen gaan demonstreren, dan nog hebben we het over een minderheid, die anti democratisch democratie wil afdwingen op zijn positiefst gezegd.

vocareadregnum | 01-06-13 | 12:37

Hans Hillen | 01-06-13 | 12:24 |

Bij de EU houden ze dan ook van het Openbaar Vervoer. Als het geen Frya is, dan wel een stadsbus...

"Democratie is als een bus, wanneer je je bestemming hebt bereikt, stap je uit."

www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02...

stoethaspel | 01-06-13 | 12:35

@Supermatthijs | 01-06-13 | 11:38
Overheidsuitgaven zijn nog nooit zo hoog geweest, wat bedoel je met bezuinigen? Of ben je het met de PvdA en de VVD eens dat je het beste kunt bezuinigen door de lasten te verzwaren middels belastingverhogingen zodat het nog werkende deel van de samenleving wordt weggezet als een stel criminelen?

Parsons | 01-06-13 | 12:35

De Turkse -burgers- zien het grote gevaar van een hoerconservatieve islamitische Erdogan en dat puriteins hoofddoekdragende wijf van hem?....

Megalomaantje | 01-06-13 | 12:33

Iemand overigens nog een werkende live stream voor bij de chips? Bovengenoemde laten eerder opgenomen beelden zien.

Grote Joop | 01-06-13 | 12:33

Rode vlaggen van reaguurder che, gele vlaggen en groene vlaggen. Gaaf. Ik tel 67 mensen, exclusief mijn persoonlijkheden.

Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:32

@Ongeblustekalk | 01-06-13 | 12:19
In Nederland heeft (of beter gezegd: had) VVD en PvdA een meerderheid.
Nog los van het feit dat ze geen enkele steun krijgen van het weldenkende deel van dit land, hebben ze ook geen meerderheid in de Eerste Kamer.
Alle ellende die ze de burger anaal willen presenteren, moeten ze bijeen schrapen door aan te schurken bij obscure partijtjes als CU en Gggristenunie.
Kan jij me slechts één goede reden geven waarom Rutte zou moeten blijven?
Ik heb tientallen redenen waarom hij zou moeten opzouten!

necrosis | 01-06-13 | 12:32

Vroeger toen ik bij Ajax kwam en er een Turkse ploeg op bezoek kwam in de Meer werden er vuilniszakken en bezems op het veld gegooid en dan werden ze 5-0 ingemaakt en daar deden we dan een beetje lacherig over. Turkije is nu booming en zo veel politiek en strategisch belangrijker dan Nederland. Laten we wel wezen wat wij over hun denken interesseet ze al jaren niet meer hebben ze ook niet nodig. Word eens wakker mensen zij maken reuzenpassen wij zijn het toekomstige armoedeland. Minkudo me maar maar dat zijn de feiten. Gaan we nu iets stemmen om definitief iets te veranderen of glijden we verder af in deze europese nachtmerrie.

zooishettoch | 01-06-13 | 12:32

Erdogan heeft net gesproken, op Twitter hier een verslag: @MahirZeynalov

wordt er trouwens nou een moskeet of winkelcentrum gebouwd bij het park?

Jopie2009 | 01-06-13 | 12:31

@Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:27
Ha, ja, de Tong Tong fair, veel leuker, dan een Occupy demo.

Jopie2009 | 01-06-13 | 12:30

Valt me op dat er nog redelijk netjes gedemonstreerd wordt. Ik zie geen winkels geplunderd worden en geen auto's de hens in gaan. Dat heb ik wel anders gezien...

Grote Joop | 01-06-13 | 12:28

Net zoals vroeger in de amerikaanse burgeroorlog?Broeder tegen broeders zusters tegen zusters en vice versa?
Ik vind t trouwens wel opwindend die lekkere kerels in hun turkse MEuniformen

ikkepraat | 01-06-13 | 12:27

Verdomme sta ik daar op het malieveld, of maLIEveld, allemaal witte tenten, dacht occupy pakt het pro aan dit keer is het iets anders. Verdomme, geen internet op d telefoon, zal wel bij binnenhof zijn.... ook al niet, lokale cloche vertelt mij dat ik op het veurhuid moet zijn .wtf

Kaas de Vies | 01-06-13 | 12:27

Moslims zijn chronisch boos en die woede verspreid zich.
-
@Claire | 01-06-13 | 11:25 |
Doe eerst es GOED lezen waarom en tegen wie deze helden/heldinnen de straat opgaan.
-
"You STUPID woman!"
(Bron: Allo, allo)

Ahasveros | 01-06-13 | 12:26

@rara | 01-06-13 | 12:13 |

Dan moet u meer lezen over Syrië. De Amerikaanse MinDef heeft zelfs meerdere malen aangegeven dat dit een belangrijk argument is voor de verschillen in benadering tussen Libië en Syrië.
.
Drone strikes zijn inderdaad effectief voor sommige doeleinden. Zo kun je op mensen jagen en hele specifieke doelen raken. In Pakistan pogen de Amerikanen zo terroristen uit de samenleving te snoeien (waarvan nog geenszins is vastgesteld of dit ook echt effectief is, en of dit op de lange termijn effect heeft). Zo'n operationeel doel is natuurlijk iets anders als lange termijn invloed en grip.
.
Daarnaast zult u zich verbazen over hoe vaak een drone doelgeleiding krijgt vanaf de grond in het operationele theater. Dingen zien er vanuit de lucht heel anders uit als op de grond. Een van de grootste beperkingen van het luchtwapen is sowieso dat het relatief makkelijk misleid kan worden. Vanuit de lucht is het ook nog eens onmogelijk om posities te bezetten. Voor militaire leken lijkt dat niet erg, voor de militaire praktijk erg belangrijk.

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 12:24

Iemand maakt de opmerking dat Erdogan niet erger is dan de machthebbers binnen de EU. Daar moet ik hem/haar helaas gelijk in geven.

Hans Hillen | 01-06-13 | 12:24

@rara | 01-06-13 | 11:49
Nee, binnenkort is het mogelijk om je in japan/china/taiwan geproduceerde tv, computer, printer, telefoon in 3D te printen uit nederlandse klei.
Suez kanaal, volledig irrelevant, middellandse zee, maakt niet uit. Ik hoop dat het je daagt dat een sterk Israel en een SECULIER Turkije essentieel zijn om een stabiele economische situatie te handhaven voor zover daar uberhaupt nog sprake van is maar da's een andere discussie.

Warren G. Harding | 01-06-13 | 12:23

Als ik de foto's zo bekijk dan moeten er toch behoorlijk wat (zwaar) gewonden en zelfs doden zijn gevallen. Hoe de politie er vol in gaat - dat is niet mis. Mensen worden werkelijk bekogeld met traangas en pepperspray. Is er al iets bekend over slachtoffers? Wat mij ook opvalt is dat de aanval-Turken heel gemeleerd zijn: mannen, vrouwen, jong en oud. Wel stoer van ze. Ik hoop dat het volk wint, maar gegeven het enge fanatisme van Erdogan vrees ik dat ze niets gaan bereiken.

Hans Hillen | 01-06-13 | 12:22

@Hans Hillen | 01-06-13 | 12:15
Ik kan alleen maar hopen dat er iemand opstaat die het gedachtegoed van Ataturk nastreeft en Erdogan laat opsluiten.
Het is in ieder geval duidelijk dat de hoger opgeleide Turk niets moet hebben van die ......[zelf in te vullen].

necrosis | 01-06-13 | 12:22

@vocareadregnum | 01-06-13 | 12:09 |
'Hier in Bursa gaan ze vanmiddag om 5 uur weer verder. Op de feesboekpagina van Occupy Turkey hebben ze foto's van de demonstraties in de verschillende plaatsen, plempte @Jonkheer Wttewaall | 01-06-13 | 11:46 |.
.
Het protest is dus groter. Ook in Ankara met z'n vijf miljoen inwoners wordt geprotesteerd.

Van Dikhout | 01-06-13 | 12:20

Eric Blair | 01-06-13 | 11:05
"Censuur, geweld tegen burgers en platleggen sociale media"
Vertel me eens het verschil met nederland of de eu.
Ja, dat platleggen vd media mag je vervangen door controleren vd media.

von sokkenstopfen | 01-06-13 | 12:20

@Hans Hillen | 01-06-13 | 12:15
Maar hij is wel democratisch gekozen, het is dus de wil van het volk.
Dom volk.

Ongeblustekalk | 01-06-13 | 12:19

@Supermatthijs | 01-06-13 | 11:38
Probleem is: er wordt niets bezuinigd, de lasten worden gewoon verzwaard.
Maar dat kan ik een ruifvreter als jij niet aan je verstand brengen!

necrosis | 01-06-13 | 12:16

Verschrikkelijk hoe die Erdogan optreedt tegen z'n eigen volk. En om wat? Altijd al geweten dat die man een zuivere dictator is.

Hans Hillen | 01-06-13 | 12:15

@Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 12:05
Syrie toont alleen maar aan dat we daar niet willen vechten. Als de USA zou willen dan zouden ze daar hun drones kunnen inzetten zoals ze dat dagelijks in Pakistan doen. Oorlogvoeren aan de andere kant van de wereld zonder militaire aanwezigheid is helemaal hip.

rara | 01-06-13 | 12:13

Mocht dit gedonder ouderloze kinderen opleveren.
Zijn er vast wel oer Nederlandse gezinnen die een dreumes met open armen een gastgezin willen aanbieden.
Toch?

Mazzo | 01-06-13 | 12:12

@Van Dikhout | 01-06-13 | 12:08
Ik ga liever naar Nonkel Frituur.

necrosis | 01-06-13 | 12:11

Wat een held, die reus met een heipaal over zijn schouder. En man man wat een boel mensen op die brug... Vraag me af of zoiets ooit in Nederland zou kunnen gebeuren.

Grote Joop | 01-06-13 | 12:10

Hmm de comments van de afgelopen nacht ook nog even doorgelezen.
Ik denk dat er nog wel wat dingen onduidelijk zijn.
Het is met name het platteland wat al jaren erdogan stemt. De grote steden stemmen voornamelijk seculair. Om dingen in perspectief te plaatsen. Istanbul is een stad met ongeveer 14 miljoen inwoners. Turkije totaal heeft ongeveer 75 miljoen inwoners. Wat je hier nu ziet demonstreren is dus alleen een kleine minderheid. Die niet op democratische wijze haar zin krijgt. Hier vanuit dus terug grijpt naar geweld om haar zin door te drijven...

Daarbij kan uit het stuk ook duidelijk naar voren worden gehaald dat met name de turkse economische groei wordt gehaald vanuit het onbeperkt bouwen van uit erdogan. Ik zie een hele grote vastgoedbubbel ontstaan en aangezien turkije niet de handel, nog de resources, nog de kennis heeft om dit duurzaam te ondersteunen, is het slechts wachten tot het economisch instort.

Gaan we nog een hoop plezier aan beleven!
*popcorn en bier inslaat*

vocareadregnum | 01-06-13 | 12:09

@Sjors_Carlin | 01-06-13 | 11:58
Probleem is alleen dat Wilders altijd achteraf gelijk krijgt (iets wat niemand durft toe te geven), maar dan is de schade reeds een feit.
Met dank aan het duo Marx en Didi die het allemaal veeeeel beter weten dan de stembusganger......

necrosis | 01-06-13 | 12:08

@Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:20 |
Voor echte Vlaamse frieten ga je naar Istanbul! In het oude centrum barst het van de frietkotten.

Van Dikhout | 01-06-13 | 12:08

Ik hoop dat dit verder escaleert en het leger ingrijpt. De pogingen van Erdogan om vazallen op hoge posten te installeren zullen een wanhoopspoging blijken te zijn geweest.
Daarna de militaire politie inzetten tegen de ME, desnoods met onderdrukkend vuur.

Ataturk draait zich nu om in zijn graf.

Ongeblustekalk | 01-06-13 | 12:06

Ik wil die Turken van dáár best ruilen met de Turken die we hier hebben.

RepubliekNederland | 01-06-13 | 12:06

Ik vind het optreden van politie juist heel goed, handhaven, veiligheid herstellen en uitvoeren van genomen besluiten. Daar zijn ze voor.

behangtafel | 01-06-13 | 12:05

@rara | 01-06-13 | 11:49 |

Geografie speelt nog immer een hele grote rol in handelstromen en in militaire verhoudingen.
.
Toegang tot wateren, diepzeehavens, (bewoonbaar, bewerkbaar) achterland voor de handelstromen. De grote goederenstromen op deze wereld lopen nog steeds via oude handelwegen (game changers als Panama, Suez daargelaten).
.
Geografische gesteldheid is DE beperkende factor voor militaire operaties. In tegenstelling tot wat tegenwoordig gedacht wordt (uw stelling) zijn militaire operaties nog steeds zwaar onderhevig aan weer, terrein, en vooral logistiek ter ondersteuning van operaties. Je moet bijvoorbeeld iets kunnen vinden alvorens erop te kunnen schieten.
.
De casi Libië versus Syrië tonen dit feilloos aan. In Syrië is het veel moeilijker vechten voor het Westen door terrein en landschap. Het Westen is dan ook extreem terughoudend niet door politieke overwegingen maar door praktische overwegingen. Een beslissende rol voor geografie dus...
.
Iets aanvallen (raketten, drones) is ook iets anders als op de lange termijn invloed en grip houden op een geografisch strategisch punt.

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 12:05

@Benblij 11:51: Net als de immigranten uit andere landen, dus. Ik zou hier graag een modern immigratiebeleid zien. Nu ben ik geen aluhoed-dragende Europahater, maar dit is nu een van die dingen die inderdaad wel door Europa onmogelijk worden gemaakt, zelfs als we het zelf al zouden willen. Met een modern beleid bedoel ik dat je selecteert op merites. Spreek je Nederlands of Engels, en heb je een opleiding op hbo- of wo-niveau? Welkom. Kan je niet lezen? Blijf dan maar weg.

Het is juist de laatste groep die wij krijgen, en het eerste dat ze hier te horen krijgen van de gesubsidieerde knuffelinstituten is: je hebt rechten zus en je hebt rechten zo. Een belangrijk neveneffect van een modern immigratiebeleid is dat je mensen binnenhaalt die begrijpen dat hun verblijf hier geen recht is maar een privilege. Dat blijkt namelijk al uit de regeling zelf.

Muxje | 01-06-13 | 12:04

Goed deze aandacht voor deze dappere mensen. Een saamhorigheid die wij (nog) niet op kunnen brengen. Denk dat het protest wel beperkt blijft tot Istanbul, helaas.

lightmyfire | 01-06-13 | 12:00

da wizard | 01-06-13 | 11:54
Het zou prachtig zijn als er weer een traditionele staatsgreep gepleegd wordt.

Strohond | 01-06-13 | 12:00

@Jonkheer Wttewaall | 01-06-13 | 11:46 |
Aan deze kant is niets aan de hand (dat rijmt, zou GS er aan toevoegen...). Ik heb de indruk dat het ze aan de zuidkust aan de anus zal oxideren. Veel tweede-woningbezitters hebben inmiddels hun huizen weer in bezit genomen. De ondernemers cum suis zijn derhalve weer druk, druk, druk.

Van Dikhout | 01-06-13 | 11:58

Erdogan is een zielig en zwak mannetje. Onderdrukking, protesten in de kiem smoren en het schenden van de rechten van mensen die slechts hun vrije woord willen verkondigen. Mediablackouts, traangas en grof geweld is het trieste resultaat als je het op inhoud niet kunt winnen en je je leiderschap moet afdwingen. Een dictator dus. Ik heb oprecht respect voor deze Turken, ze laten verbroedering zien en komen op voor hun rechten. Alwéér een staaltje onverdraagzaamheid uit Islamitische hoek.
En Rutte, dit is het echte gezicht van Erdogan, de man die je onlangs met veel ontzag en nederigheid ontving.
Toen de PVV zei: "daar komt de Islamitische aap uit de mouw"...... hadden ze ALWEER gelijk!
just saying

Sjors_Carlin | 01-06-13 | 11:58

Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:20
Terwijl Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten vanmiddag vol overgave gaat werken aan een vroegtijdig overlijden door een te hoge bloeddruk, doet een kilometer verderop premier Rutte ontspannen zijn wekelijkse boodschapjes op de markt.

Strohond | 01-06-13 | 11:57

De ME slaat de verkeerde groep in elkaar.
Mannen, omdraaien!

Ongeblustekalk | 01-06-13 | 11:57

Ik heb het altijd al gezegd: "Turken zijn keigaaf in Turkije". En dat blijkt nu weer.

Febofiel | 01-06-13 | 11:55

Supermatthijs | 01-06-13 | 11:38
En dat vele uitgeven doet men nog steeds (zowel socialist als "liberaal" trouwens).

En wat ik nog veel erger vind: men weigert om (toeslagen)fraude aan te pakken en verkwanselt door prutswerk miljoenen aan Euros (Fyra, ouderentoeslag).

In plaats van daar kordaat mee bezig te gaan en hervormingen door te voeren, stuurt men gewoon een hoger factuurtje naar de burger.

Lonen slaan bruto nergens meer op, concurrentiepositie dondert in elkaar en dit kabinet krijgt het voor elkaar om te doen alsof dat de schuld is van NLers die geen nieuwe auto kopen, of corporaties die geen nieuwbouw plegen.

Geenstijlfiguur | 01-06-13 | 11:55

Hetgeen wat er nog over is van de legertop zit zichzelf te beraadslagen wanneer ze in moeten grijpen.
Erdogan laat zich niet zien.
Een extra avondje rellen is alles dat er nog nodig is...

da wizard | 01-06-13 | 11:54

@Merkava 11:05: Geen poep. Bij mijn laatste vakantie naar Turkije zag ik meer hoofddoekjes tijdens de rit naar Schiphol dan in een hele week daar.

Muxje | 01-06-13 | 11:53

Het Wesley Sneijder-effect...

Hup Turken! Ne mutlu Turkum diyene!

Markies van het Reve | 01-06-13 | 11:52

Ik hoor al heel wat mensen nu zeggen die turken zijn modern ik zie amper hoofddoeken wat mij betreft kom maar in ons EU hokje. Maar vergis je niet als de EU wordt ontsloten voor hen, dan komen de mensen die je daar ziet knokken in de grote steden niet, maar de haatbaarden wel, naar het zwakke westen om hier een nieuwe staat op te richten.
En wellicht is het wel een opzetje? (ulahoedje?)

Benblij | 01-06-13 | 11:51

@Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:43
Geografie speelt niet meer dezelfde strategische rol als in de 20ste of 19e eeuw. Voorbeeld: vroeger hadden we Turkije nodig om raketten tegen de Russen te plaatsen, tegenwoordig hebben we drones die de hele wereld over kunnen vliegen.

rara | 01-06-13 | 11:49

Free Kurdistan!
Oh wacht.

Stormageddon | 01-06-13 | 11:49

De politie raakt door het traangas heen, aldus de reddit-bronnen van dienst. Daar is op de live-stream nog weinig van te merken.

Not Muhammad | 01-06-13 | 11:48

En de vluchtelingenstroom gaat weer richting Syrië.....

Rovalo | 01-06-13 | 11:48

Van Dikhout | 01-06-13 | 11:37

Bij jou is het nog erg rustig zie ik. Hier in Bursa gaan ze vanmiddag om 5 uur weer verder. Op de feesboekpagina van Occupy Turkey hebben ze foto's van de demonstraties in de verschillende plaatsen. Spanje en Nederland staan er ook bij, zo te zien was er een demo op het Mercatorplein.

Jonkheer Wttewaall | 01-06-13 | 11:46

Hup Turken! http://resources21.kb.nl/gvn/RA01/RA01_30051001517793_U.JPG

LibertasSimplex | 01-06-13 | 11:46

@Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:39
Haha, wel stoer. Jammer dat ik niet kan, anders had je me even op kunnen pikken. ;)

Wel verslag doen hè?

Lees het later wel.

La Vie En Rose | 01-06-13 | 11:45

@NACademicus | 01-06-13 | 11:42

Zo zo.

Koninging Beatricks | 01-06-13 | 11:44

@rara | 01-06-13 | 11:23 |

Het Westen, maar zeker de EU, heeft Turkije wel degelijk nodig. Turkije is strategisch gelegen en instrumenteel om machtspositie te behouden. Dat is ook de reden waarom de Europese Unie in weerwil van het Volksempfinden en legio principiële bezwaren doorgaat met toetredingsprocedure. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Griekenland, dat ten koste van alles omwille van strategische geografie. Zonder Griekenland en Turkije zal de Europese Unie nooit de machtsfactor worden die men in Brussel wil zijn.
.
Dit alles geldt ook voor Nederland als strategische delta in Westeuropa. Vandaar ik regelmatig pleit om dit gegeven veel sterker in te zetten bij Nederlandse eisen in de Europese Unie.

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:43

Hup, supermufti's! Atatürk zal jullie belonen in de hemel. Dat kAKgluiperds maar hun verdiende loon krijgen.

NACademicus | 01-06-13 | 11:42

Erdogan is toch die mafkees die beweerde dat Assad moet aftreden om zijn genadeloze manier van omgaan met demonstranten? Misschien zelf het goede voorbeeld geven dan.

as-saboer | 01-06-13 | 11:41

@dirty dirk | 01-06-13 | 11:32

Onze regering kennende kruipen ze door deze ontwikkelingen alleen nog maar dieper in de aarsch van Erdogan.

Koninging Beatricks | 01-06-13 | 11:41

Zo aan de foto te zien bestaan er ook nog 'normale' Turken. Die zien er heel anders uit dan veel van dat volk wat hier rondloopt. Die zouden hier niet eens opvallen. Het kan dus ook anders.

Der Schnitzeljäger | 01-06-13 | 11:41

@Supermatthijs | 01-06-13 | 11:38
Er wordt amper bezuinigd. Deze regering snijdt niet in haar eigen uitgaven, maar legt de rekening bij de burger. Je redenatie snijdt dus geen hout.

rara | 01-06-13 | 11:40

@ijzersterke | 01-06-13 | 11:15
Soms ben je wel grappig.

La Vie En Rose | 01-06-13 | 11:40

Mooi dat de seculiere Turken zich laten horen. Hoop dat ze weer eens een seculiere regering krijgen na jaren. De seculiere Turken in Nederland mogen zich ook wel wat vaker laten horen.

elitaire atheist | 01-06-13 | 11:40

Krijg toch het idee dat de politie denkt, wat doe ik hier in allaas naam. Tegen mijn eigen volk knokken voor die klote elite??!!.

Benblij | 01-06-13 | 11:39

Staatsgecontroleerde media?
Hmm, even kijken wat NU.nl erover schrijft.
www.nu.nl/

Huh.. waar staat dat dan?

Cuyahoga | 01-06-13 | 11:39

@La Vie En Rose | 01-06-13 | 11:37 | + 0 -
Ik hoop dat mijn oldtimer start, ik ga natuurlijk wel in stijl. Goed, tabeeeeee.

Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:39

Sjors_Carlin | 01-06-13 | 11:34 | + 0 -

Wat maak je er nu weer allemaal van ? Ik heb geen enkele moeite met een zinloos protest tegen onze huidige regering. Als ik dan maar wel even op mag merken dat iedereen die nu zo tegen bezuinigen is een tijdje terug stond te roepen dat de socialisten altijd teveel uitgeven.

Supermatthijs | 01-06-13 | 11:38

Natuurlijk is het moedig dat ze in opstand komen, maar ik zie vooralsnog weinig verschil tussen de opstanden in Egypte, Syrie, Tunesie en deze opstand. Het begint vanuit een oprechte en terechte verontwaardiging, en het eindigt in oorlog of islamisme.

rara | 01-06-13 | 11:38

Alle snorren dezelfde kant op.

LibertasSimplex | 01-06-13 | 11:37

@stoethaspel | 01-06-13 | 11:04
'Hup Attaturk!'
.
Zo langzamerhand gaat de geest uit de fles. Door de AK Parti is het leven hier in enkele jaren schrikbarend duur geworden en de (EU)regelgeving is een ware stortvloed met als gevolg een groot aantal beperkingen en verplichtingen die in deze cultuur helemaal niet passen.
.
Wie hier nog prettig wilt wonen, mag eerst wel een bijstanduitkering in Nederland aanvragen...
.
Daarenboven is meneer Erdoğan nogal moraliserend bezig en koerst toch gaandeweg naar een meer islamitische staat. Door fraaie beloften aan het (westerse) toeristenvolk wilde ik het eerst niet inzien, maar het gedachtegoed van Mustafa Kemal (Atatürk = vader van alle Turken) staat (on)behoorlijk op de tocht.

Van Dikhout | 01-06-13 | 11:37

@Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:20
Ook Hulde voor jou en @Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:10 |

Hoop dat er veel demonstranten komen!

La Vie En Rose | 01-06-13 | 11:37

Repressieve regimes trollen altijd +1
Wanneer beginnen we in Nederland?

CynicalBastard | 01-06-13 | 11:36

En waar protesteren we dan ook alweer tegen ? Wilders ?
Supermatthijs | 01-06-13 | 11:09
Ach daar hebben we de Supermiet ook weer.
Vrijheid, daar heb jij een probleem mee. Een andere overtuiging, daar heb jij een probleem mee.
Democratie heet dat, wen er maar aan, of donderstraal op, domme socialistische zuurpruim!

Sjors_Carlin | 01-06-13 | 11:34

La Vie En Rose | 01-06-13 | 11:32 | + 1 -

Eens !

Supermatthijs | 01-06-13 | 11:34

De intelligente en ontwikkelde Turken willen niet terug naar de Middeleeuwen. Ik hoop dat de Nederlandse
regering en politiek deze beweging actief ondersteunt.
Erdogan is een wolf in schaapskleren. Blijf ook allemaal eens een keertje thuis en boek geen all inclusief vakantie naar Turkije, voordat de AK partij en Erdogan weg zijn.

dirty dirk | 01-06-13 | 11:32

gristen | 01-06-13 | 11:10 | +
Dat is een foto van de marathon.

Turrukje | 01-06-13 | 11:32

Hulde voor al die moedige Turkse vrouwen en mannen!
Die hebben stuk voor stuk meer ruggengraat in hun pink dan menig ander volk.

Zoals het onze bijvoorbeeld.

La Vie En Rose | 01-06-13 | 11:32

Gelukkig zijn de andere landen in de regio Turkije toonbeelden van stabiliteit...

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:31

Gaat leuk worden omdat het Turkse leger ook nog een appeltje heeft te schillen met Erdogan.

Maar goed, fijn om te weten dat onze patriots nu in een oorlogsgebied staan. Denken wij ook even aan Rutte als de eerste kisten terugkomen?

dlseth_ | 01-06-13 | 11:29

-weggejorist-

ijzersterke | 01-06-13 | 11:27

@ Eric Blair | 01-06-13 | 11:05 | + 18
Censuur, platleggen media, geen echte democratie, autocratische gang van zaken, gestage opkomst radicale islam.
Turkije zou, wat dat betreft, juist heel goed binnen de EU passen. Het enige waarmee ze uit de toon vallen is de redelijk lopende economie.

Semper Pecunia | 01-06-13 | 11:27

Constant die knuppel(en dat traangas)

colonnecinco | 01-06-13 | 11:26

Moslims zijn chronisch boos en die woede verspreid zich.

Claire | 01-06-13 | 11:25

@Ik was in Haren | 01-06-13 | 11:04 |

Op basis van wat de gevestigde orde van Europa wenst te realiseren in de Europese Unie, kun je je afvragen waarom de toetredingsgesprekken met Erdogan niet eerder zijn hervat. Dit is ook ook ons voorland...

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:25

Turkse Demonstraties ?
Reed net nog door Rotterdam, maar.. niks te zien?

-dvh- | 01-06-13 | 11:24

Hier in NL vragen we eerst netjes toestemming om te demonstreren. Respect, ze geven niet op.

roodgrapje | 01-06-13 | 11:23

Ik zie gvd gewoon lekkere wijven.

Stuur die ns naar hier, hebben wij wel wat statiegeld terug..

schoon-schip-maken | 01-06-13 | 11:23

@ijzersterke | 01-06-13 | 11:15
Turkije heeft inderdaad het Westen nodig, andersom is dat niet het geval.

rara | 01-06-13 | 11:23

Dat er niets in de Turkse media verschijnt is natuurlijk niet verwonderlijk: iedere zelfstandig/kritische denkende journalist is opgesloten (geweest). Wat over is gebleven zijn slaafse volgers van Erdogan.

Peter_K | 01-06-13 | 11:22

Hier demonstreren de Turken voor meer Islam, daar voor minder Islam.
In Marokko demonstreerde de jeugd voor meer vrijheid, hier werken ze er hard aan om de vrijheid af te breken.
Kan niet ontkomen aan het idee dat we van elk volk net de verkeerden hebben binnengehaald.

H.Stiglitz | 01-06-13 | 11:21

*chips en bier pakt en rustig gaat loeren*

NeeJij ? | 01-06-13 | 11:21

Zo komen de ware kleuren van het regime Erdogan toch ineens heel snel boven water. Freaky, zeg.. Wie had ooit durven denken dat die Erdogan... Oh wacht!

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:21

Ik zit nu met iemand te praten die daar is, ze hebben op het moment nog wel internet maar het gerucht gaat dat het vandaag wel offline gehaald wordt. Ze schijnen al wel alternatieve internet verbindingen te hebben waarvan de login nu via social media wordt verspreid.

Wodra | 01-06-13 | 11:21

@Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:10 | + 2 -
Mee eens, ik wil even deze man "live" in actie zien en dan ga ik een patatje halen met een lekkere demonstrante die ik daar regel, of zal ik nu voor een ME-ster gaan?
www.amsterdampost.nl/het-is-genoeg-gew...

Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:20

@Harambam | 01-06-13 | 11:08
".. sturen de mannen eerder naar voren.."
".. eerste confirmed kill een vrouw.."

Thank you for making my point.

Godsammekraken | 01-06-13 | 11:20

-weggejorist-

ijzersterke | 01-06-13 | 11:19

-weggejorist-

ijzersterke | 01-06-13 | 11:15

@frotteurist frenkie | 01-06-13 | 11:02
Binnen een week kun je de eerste berichten verwachten over Nederturken die naar Turkije gaan voor de jihad.

rara | 01-06-13 | 11:15

Ik vraag me af of Yolanthe het nog zo reuze naar haar zin heeft in Turkije.
Met haar sieradenlijn.

leo de pejo | 01-06-13 | 11:14

@vanBukkem 11:08
Een lans breken voor de goede zaak. Duidelijk.

AshleyJ"Ash"Williams | 01-06-13 | 11:14

Turkije is zogenaamd een democratisch land. Demonstreren is een recht, maar Turkije geeft ze die recht niet en slaat zelfs terug met harde hand!

Optimus_Prime | 01-06-13 | 11:13

Op nu.nl wordt er maar gewoon geen aandacht aan besteed, er is nu geen ontkomen aan dat 'rellen' en 'turken' in hetzelfde artikel genoemd moeten worden.

En dan ook nog in 'positieve' zin. Die zitten daar nu met een politiek correct dilemma ter grootte van een fikse bergketen. Ik acht collectieve zelfmoord op de NU-redactie dan ook niet uitgesloten.

NB. Geweldig van die protesterende turken. Respect.

koolteer | 01-06-13 | 11:13

Zijn dit Turken die zich aanmelden als gastgezin voor dat jongetje bij dat lesbostel? Ging Erdogan toch regelen, laatst?

Mammeloe | 01-06-13 | 11:12

Istanbul is net zo westers als Amsterdam, verbaast me helemaal niks dat de vrouwen daar ook gewoon de straat op gaan. Overigens zijn het stuk voor stuk helden. Opstaan tegen onderdrukking, dan heb je lef. Overigens blijft het nog steeds de allermooiste stad waar ik in mijn leven geweest ben. Ik vond het heel bijzonder en wederom, het verbaast mij niks dat in deze stad de mensen de straat op gaan. Progressief gezinde stad!

Peethee | 01-06-13 | 11:12

Bakito Free bord klaar in de gang zet.

Supermatthijs | 01-06-13 | 11:12

nou ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en waar het op uitdraait

GS infiltrant | 01-06-13 | 11:10

@Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:06 |

Ik ga zeker even kijken, maar ik heb er een hard hoofd in. Er is veel te weinig ruchtbaarheid aan gegeven. De burger moet daar zijn, niet alleen beroepdemonstranten...

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:10

Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:06 | + 2 -

Gratis pilsch toch Kaas ? En waar protesteren we dan ook alweer tegen ? Wilders ?

Supermatthijs | 01-06-13 | 11:09

Nu zit ik toevallig in Turkije en merk er hier nog niks van.
Bier nog even koud en zonnetje erbij :-)
Maar wanneer gaan we in NL nu ook eens aktie ondernemen.

in de hinterklappe | 01-06-13 | 11:09

Uit de comments daaro:
"These puppets of Western governments will one day answer for the crimes they have committed against the people of the Republic of Turkey! Ne Mutlu Turkum diyene!"
--
Ja hoor, het is weer eens de schuld van de westerling...

Merkava | 01-06-13 | 11:09

Godsammekraken | 01-06-13 | 11:02 |
Dat zijn er best veel, overigens.
Maar Turken sturen de mannen eerder naar voren, want dat is wat netter.
Aangezien de eerste confirmed kill een vrouw was, is je opmerking eigenlijk best suf.

Harambam | 01-06-13 | 11:08

Ik vraag me af wat die gast met die paal van plan is.

VanBukkem | 01-06-13 | 11:08

Zij hebben tenminste lente ...

Mammeloe | 01-06-13 | 11:08

komp door Wesley en Yo

wachtendopeenrukwind | 01-06-13 | 11:08

Fokking hell, niet normaal meer, die hoeveelheid traangas die op de demonstranten word afgevuurd. Ik zag zelfs mensen met duikbrillen op.

yamahaha | 01-06-13 | 11:08

@pica
Die gozer met die paal mag die stoppen waar bij Erdogan de zonlicht niet komt!
Hopelijk een revolutie met het juiste resultaat!
Turkije, van alle islamitische landen, zie ik jullie als het meest rationeel!

Harambam | 01-06-13 | 11:07

-weggejorist-

ijzersterke | 01-06-13 | 11:07

-weggejorist-

H.B.Gijs | 01-06-13 | 11:07

Hopelijk zetten ze door, krijgen ze het leger achter zich en kunnen ze het land weer seculier maken. Erdogan zit met zijn gedachten al in 1400, voor niemand goed.

gristen | 01-06-13 | 11:06

Leve Ataturk!

Godsammekraken | 01-06-13 | 11:06

Staatsgecontroleerde media hebben wij hier ook, want anders was Stockholm wel meerdere malen goed besproken op het nieuws gekomen.

Wel een puik potlood heeft die kerel vast op die pica.

Snackbar van Allah | 01-06-13 | 11:06

@Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:04 | + 1 -
Ga je nog zo naar Den Haag?

Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:06

-weggejorist-

ijzersterke | 01-06-13 | 11:05

Als ik ze zo zie op die foto, dan klopt het beeld dat ik van Turken heb gekregen van die lui hier niet met hoe het daar is...

Merkava | 01-06-13 | 11:05

Ach, en de EU wilde met Erdogan net de onderhandelingen over toetreding hervatten. Verdorie, stoute burgers!!

verdacht | 01-06-13 | 11:05

Censuur, geweld tegen burgers en platleggen sociale media.
Dat wil dan bij de EU.

Eric Blair | 01-06-13 | 11:05

frotteurist frenkie | 01-06-13 | 11:02 |

De oogjes van mijn turkse buurman beneden gloeiden, toen ik hem onderweg naar de supermarkt tegen kwam. Hup Attaturk!

stoethaspel | 01-06-13 | 11:04

Wanneer gaan wij? #HollandseLente

Parel van het Zuiden | 01-06-13 | 11:04

Op basis van het optreden van de gevestigde orde, kun je je afvragen of zo'n land klaar is om Europa te vergezellen.

Ik was in Haren | 01-06-13 | 11:04

-weggejorist-

ijzersterke | 01-06-13 | 11:04

-weggejorist-

H.B.Gijs | 01-06-13 | 11:02

Mooi man, al die vrouwen die net zo hard mee doen op de voorgrond...

ZKH EénOog | 01-06-13 | 11:02

Het lijkt modern. Tot je het aantal deelnemende vrouwen gaat tellen.

Godsammekraken | 01-06-13 | 11:02

In Amsterdam West gaan de auto"s claxonerend de straat op met vlaggen voor meer democratie in Turkije,.... oh wacht..

frotteurist frenkie | 01-06-13 | 11:02

Hup Turkse burgers!

Kaas de Vies | 01-06-13 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken