Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NIEUW! Geld voor Gijsbert overmaken per bank

burningmanleudal.png Mogen we u nog één keer lastig vallen met een rammelend collectebus-topic? Ja? Fijn zo. De donatiecampagne GeenStijl voor Gijsbert staat namelijk op het punt om de 15.000 euro aan te tikken. Driekwart van de beoogde 20.000 euro waarmee Gijsbert Ruiter de debiele dwangsom aan de gemeente Leudal mee kan afbetalen, is door u en de uwen in een week bij elkaar gedoneerd. U heerst, derhalve. Maar de laatste loodjes wegen wat zwaar. Omdat niet iedereen een creditcard heeft. Omdat sommige mensen hun twijfels hebben bij het gebruik van PayPal. En omdat beschikbare workarounds tijd kosten, en u heeft wel wat beters te doen dan workarounds uitpluizen om geld af te kunnen staan. Kunnen we inkomen. Desalniettemin moet die 20.000 euro gehaald worden. Daarom heeft GeenStijl een uitermate vernuftige, easy-to-use Betaalmethode voor Dummies getest, gewogen en geschikt bevonden: we hebben een ouderwets doch betrouwbaar bankrekeningnummer in het betaalproces geïmplementeerd, waar heel vlot & simpel kleine, middelgrote of enorme bedragen naar overgemaakt kunnen worden. Hier is het nummer: reknummerhallo.jpg Om het nóg makkelijker te maken en u de moeite van overtikken te besparen nogmaals het rekeningnummer ter knip-en-plak: Dat is dus: 66.94.38.472 tnv GS Media BV. Sluizen wij het weer door naar de IndieGoGo account. Onze dank voor uw bijdragen is groot, de ontroering van Gijsbert oneindig en de middelvinger naar Sneudal episch. GeenStijl voor Gijsbert!

Reaguursels

Inloggen

Beste mensen
Laat jullie niks wijsmaken!!!
Gijsbert is ook geen lieverdje en voert zelf geen flikker uit de hele dag.
De media geeft een vertekend beeld, echt waar.
Hier in Haelen gaan over 2 weken 4 hardwerkende jongens meedoen aan de Alp du Zes.
Doneer daar het geld maar aan, want dat is pas echt een goed doel.
Diep respect voor deze kanjers

Haelenaar | 26-05-13 | 19:58

beste gordelroos, als ik ambtenaar of spookschrijver van die gordelroosgemeente en bovendien ongetalenteerd was zou ik zo schrijven. Wel in de tijd van de baas zoals te verwachten was. Je zou bij één van de vele vergaderingen eens de vraag op kunnen werpen hoe de gemeente een cheque van vier bij één meter met een hele grote opgestoken middelvinger in ontvangst dacht te nemen. Voorzover ik weet is er geen wet of beschikking of iets van die fiets, die bepaalt dat een vordering (of iets van die fiets) geruisloos en onzichtbaar betaald moet worden.
Laat maar komen, een grote cheque van 20k die de gemeente gratis en voor niks maar met opgestoken middelvinger kado krijgt, alle camaras erbovenop. Heb je al een lief Down-syndroompje gevonden om ‘m in ontvangst te nemen?
Maar goed, laat ons vrolijk blijven. De gemeente heeft betere opties.

Friedrich Frayek | 26-05-13 | 05:51

Ik ben zelf ook een aangewaaide in het prachtig mooie Limburg.
Limburgers zijn lieve aardige gastvrije bourgondische mensen.
Respect hebben voor het gezag is netjes en hoort ook.
Maar... als dit gezag gebruikt maakt van machtsmisbruik, corruptie en zelfs meineed, bljven de Limburgers nog steeds netjes en correct. Pikken alles... ja de wet heeft gelijk en daar blijft men tegenop kijken. Een niet Limburger pikt het niet en komt met vragen, willen uitleg over wat er speelt... en dan wordt je op een niet misverstane manier de mond gesnoerd.
Bij ons in de gemeente was 20 jaar geleden de loco-burgemeester directeur van het gemeenschapshuis. Mijn vriendin en haar man zijn buren van dit g.s.huis. Om hun achtertuin heen hebben ze schuttingen staan met een normale hoogte van 1.80cm. Tijdens een 3 wekelijkse vakantie van mijn vrienden, is er naast en achter het gemeenschapshuis (zonder bouwvergunning) een aanbouw gebouwd. Toen mijn vrienden thuis kwamen wisten ze niet wat ze zagen. Aan de kant van het g.s. huis had men een muur gebouwd over de hele lengte van hun tuin, achterkant een muur over de hele beedte. De muur steekt 2meter boven hun schutting uit en hadden de schuttingen scheefgeduwd. Destijds hadden mijn vrienden voor het plaatsen van een schutting een vergunning aangevraagd. Deze moest natuurlijk op eigen grond komen, maar toch moest er een halve meter vrijblijven. Nu heeft men deze halve meter dus ingepikt en de muur krap tegen de schutting
aangebouwd. De muren zijn dus echt hoog, met aan de zijkant een groot raam.
Nu hebben ze in hun tuin een schutting van de buren en twee hoge muren met raam en geen achterom meer.Alle rechtszaken gewonnen, zelfs hoge gerechtshof heeft als uitspraak gegeven "afbreken of een schadevergoeding uitkeren van €22.000 uitkeren.. Nu 20 jaar verder, de muren staan er nog en er
is nooit een cent uitgekeerd. Ze hebben wel gelijk na de eerst gewonnen
uitspraak een grote plaat voor het raam bevestigd. Geld en zin om een nieuwe procedure te starten is er niet. Het gemeentebestuur heeft toch overal schijt aan. Ik wil niet generaliseren, maar denk wel dat een niet Limburger al na de tweede uitspraak die muur naar beneden had gehaald. En dan hebben ze het in Haelen over een hekje dat 3 cm. te hoog is en op eigen grond staat... achterlijke gladiolen!

music | 26-05-13 | 01:59

-weggejorist en opgerot-

het is geen stijl | 25-05-13 | 16:39

-weggejorist-

het is geen stijl | 25-05-13 | 16:36

woon buiten EU. vermeld svp IBAN + BIC, dan maak ik geld over.

DasLeben der Anderen | 25-05-13 | 16:22

Ah, hij huilde... toch wel zielig.... nou vooruit met de geit dan, waar kan ik een joetje storten?

Jan Gordelroos | 25-05-13 | 15:38

Om nog maar te zwijgen over die terroristische acties tegen de Staats-clowns in uniform.

Jan Gordelroos | 25-05-13 | 15:36

Sorry hoor, maar die gestoorde psychopaat, met narcistische paranoïde megalomane karaktertrekjes met een hang naar Staats-haat die zich uit in Staats-haat en afkeer voor alle autoriteiten, ga ik echt niet lopen spekken.

Jan Gordelroos | 25-05-13 | 15:35

Kap nou eens met dat gebedel.
Leggen jullie toch zelf die 5 mille bij?

Zeepaardje | 25-05-13 | 14:16

Trouwens music, inderdaad heeft de gemeente geen milimeter recht op dit geld dat wij met genoegen bij elkaar brengen. Zij wilden het van Gijsbert hebben. Daarom is elke stuiver een opgestoken middelvinger, bastards.
(Nu het nog effe niet hebben over wat er met dat geld zou moeten gebeuren in het geval de gemeente nog een minimaal beetje fatsoen op zou kunnen brengen. We weten namelijk nog niet of ze dat kunnen).

Friedrich Frayek | 25-05-13 | 05:16

music | 25-05-13 | 01:37 | + 2 -Bravo.
Hee maats, ik heb er een hekel aan dit te moeten zeggen maar GS heeft 215.941 leden en deze campagne op dit moment slechts 1.466 funders? Dat kan niet kloppen. We mogen veel geven (applaus!) maar wie het krap heeft hoeft niet (ik gaf een tientje) want we zijn met velen. Een tientje stelt helemaal niks voor in vergelijking met wat we ervoor terugkrijgen. Het goede nieuws namelijk dat er nog mensen zijn die hun rug rechthouden -niet op feestjes of vrijblijvende panelen maar in het echt-, die niet de makkelijke weg kiezen maar voor wie zoiets als de menselijke waardigheid nog boven alles gaat, die zich niet laten wegjagen door kamp –of gemeentetuigh ook al stonden ze in die strijd jarenlang moederziel alleen en kostte hen dat bijna lijf ende ghoet, en die het geloof overeind houden dat het soms een plicht en een eer is te helpen. Manman, dát voor een tientje...

Friedrich Frayek | 25-05-13 | 03:38

@TypeR
"Ga jij je medeleven tonen door het kamp op te stappen dan? Kun je fijn stenen gaan koppen ben ik bang".

Dit zegt toch genoeg.
En dan stel jij ook nog het volgende:

"Geloof mij maar dat de omgeving banger is voor Ruiter dan voor die paar kampers".

Je spreekt jezelf wel heel erg tegen vind je niet?

Dit is voor de geinteresseerden:

www.facebook.com/#!/HekHaelen?fref=ts...

Vrouw Holle | 25-05-13 | 02:19

Net alle reactie's gelezen. Flabbergasted ben ik om dingen te lezen die kant nog wal raken. Het zou zomaar kunnen dat er personen tussen staan die nauwe banden hebben met het kampvolk of zelf tot deze walchelijke treiteraars behoren.
Ik weet wie Gijsbert is en wat hij heeft moeten doorstaan en nog steeds.
Als jullie echt goed op de hoogte zouden zijn dan had je moeten weten dat Gijsbert een brief heeft gekregen waarin staat dat het hek op eigen grond stond.Hij heeft dit dus zwart op wit. Nee, Gijsbert heeft niet geschreeuwt toen de politie met grof geschut kwam om het hek weg te halen. Hij heeft een paar keer aangegeven dat ze van zijn terrein af moesten gaan. Toen er een agent intimiderend voor hem ging staan heeft hij deze verzocht om van zijn eigendom af te gaan. De politie is op voorhand daar naar toe gegaan om hem behoorlijk te triggeren... het zelfde gedrag wat de kampers Gijsbert en Margot al jaren lang heeft aangedaan. Gijsbert heeft die dag verschillende keren politie en ambtenaren gewaarschuwd. Het is een feit dat men zijn eigen huis en haard mag verdedigen. Toen Gijsbert naar binnen ging, moest de politie zo nodig de voordeur intrappen. De getergde man verscheen toen met vuur en toebehoren.
Met stemverheffing waarschuwingen roepend. De molotovcoctail was niet bedoeld om iemand te verwonden of erger. Hij heeft met zijn daad, op eigen terrein, laten zien wat de kampers jarenlang bij hun hebben gedaan.
Politie, ambtenaren en iedereen wist dat deze man op knakken stond en men wilde hem gewoon breken.
Ik walg gewoon van het machtsmisbruik en de corruptie van overheidsinstanties. Zielige politieagentjes, ja ook jij Astrid, om hieraan mee te doen. Het geld wat nu ingezameld wordt heeft gemeente Leudal geen recht op.
De enige die recht heeft op geld is Gijsbert... Smartegeld en letselschade.
En aan de personen die denken het allemaal zo goed te weten... doe eerst je huiswerk eer je onzin gaat plaatsen... roddels en achterklap. Sensatie belust... een bedrag noemen wat Leudal zou hebben aangeboden voor het huis. Een bedrag wat men 'zeker van horen zeggen' heeft...
Een hek van 1.03cm O help, 3cm te hoog... Mag ik ff een spuugbakje!

music | 25-05-13 | 01:37

@ TypeR | 24-05-13 | 18:23 |
Om er even op in te haken, je gaat in één van je eerste plempsels al op je plaat door te stellen dat wanneer de riool-lijn langs de gevel loopt, de tuin van de gemeente zou zijn. Dit is pertinente bullshit.
.
Het gaat hier om een koop situatie waarbij koper betaald heeft voor zowel woning als omliggende grond (en wellicht de erfpacht afgekocht heeft)
Dit betekent dat eigenaar binnen de grenzen van eigen domein (en binnen de regels van zowel welstand als wet) mag doen en laten wat hij wil. Ook al loopt de riool-lijn langs de voorgevel. (iets wat vrij normaal is in rijtjeshuis situaties)

normanius | 24-05-13 | 23:33

-weggejorist-

SuperPsychic | 24-05-13 | 22:42

Rot op met die Gijs. Het zo'n type dat altijd problemen maakt met iedereen. Waren het geen kampers, dan wel een kinderdagverblijf, dan wel een speelveld, etc.

Altijd problemen, altijd boos en het is natuurlijk altijd de schuld van iemand anders.

eljohnny | 24-05-13 | 20:20

@overvecht
............... ZUCHT....... dombo

the nipster | 24-05-13 | 20:10

Ola! na wijs beraad vanuit the south.... wanneer jullie zo graag geld willen voor een totale debiel,waarom dan niet in 1 keer het gehele bedrag overmaken vanuit GS headquauters. gaan jullie toch altijd zo prat op? nou dan stelletje nichten. laat anders die heaumeaux van een Weesie effe lappen met z'n grote muil. recessie en zo weet je.,

the nipster | 24-05-13 | 20:08

Treurig deze actie. Iemand die molotovcocktails naar de politie gooit spoort overduidelijk niet. En een nieuwsmedium dat geld inzamelt voor dit soort criminele querulanten is ook behoorlijk de weg kwijt.

henry_louis | 24-05-13 | 18:54

lightmyfire | 24-05-13 | 18:06
Jij bent ook niet erg helder.
Mijn ouders wonen gelukkig al een hele tijd niet meer in Haelen (maar wel nog andere mensen in Haelen, zoals ik eerder zei).
Mijn reaguursels zijn geen vuilspuierij, vertel alleen maar dat G ook geen lieverdje is. LEES eens! Heb nooit verteld dat de gemeente rond is gegaan. Info kwam alleen van gemeente af. En er is wel degelijk uitstel geweest, je komt met een hoop ongefundeerde beschuldigingen!
Ga jij je medeleven tonen door het kamp op te stappen dan? Kun je fijn stenen gaan koppen ben ik bang.

En ik heb nooit gezegd dat initiatief bij buurt lag betreffende dat hek, want dat is pertinent ook niet zo! Dus laat dit een geschil tussen gemeente en G blijven.

En dit is het laatste wat ik erover zeg, want met jouw ongefundeerde beschuldigingen, komen er rare veralen in de wereld! Gemeentelijk initiatief en dus ook geschil tussen gemeente en G.

TypeR | 24-05-13 | 18:23

@TypeR ja maar nog geen groot licht hoor ook niet als dwaallichtje. Je blijft maar zwetsen er is helemaal geen uitstel geweest ook niet mogelijk. Raar verhaal dat de gemeente rond gaat. De buurt heeft volgens het gezin helemaal nooit medeleven getoond en als ik jou zo hoor klopt dat. dat ze het erg vonden komt nu achteraf waarom spui je anders hier die onzin allemaal, hoop gewauwel en allemaal als vuilspuierij te ontrafelen. Dat heeft allemaal niet met op de man spelen te maken, jij doet aan stemmingmakerij tegen een man die ook vader is van een gezin en daarvoor opkomt. Lees je eigen stukjes eens terug zul je zien dat je zelf eerst zegt dat het initiatief bij de buurt lag. Bij je moeder zeker de lichtkooi

lightmyfire | 24-05-13 | 18:06

lightmyfire | 24-05-13 | 17:17
Nu weer een dwaallicht? Houd eens op met op de man spelen. Dan één dwangsom, maar er zijn meerdere data geweest die daarin hebben gestaan; hij heeft een aantal keer uitstel gehad, maar het is zover gekomen dat de dwangsom is opgelegd, dat is een feit.
En nee er is niet sneakie steun gezocht in de buurt, initiatief is altijd van de gemeente uitgegaan! En eerlijk is eerlijk, die is er om te handhaven (er is achter de schermen echt wel meegedacht --> gemeente heeft in eerste instantie zelfs aangeboden om een hek te plaatsen en dat te betalen [[pas op! gerucht!]]). En ja iedereen in de buurt heeft het veroordeeld dat die ramen zijn ingegooid. Ik zou ook gek worden. Schelden doet ie niet op tv, lijkt me logisch.

Ik ben totaal niet gekwetst hoor, waarom zou ik? En nu ben ik stiekem met een kadastrale kaart rondgegaan?! Dit was info vanuit gemeente en dat was al toen de gemeente met de zaak bezig was. Die is niet door de buurt aanhangig gemaakt!!

En moet ik dan in de derde persoon schrijven, terwijl ik (ja weer) vanuit mijn eigen persoon het verhaal belicht (dwaallicht, haha)??

Nogmaals, de zaak is vanuit gemeenteinitiatief (zoals het hoort bij onwettigheden) aanhangig gemaakt en niet door de buurt zoals jij wil doen geloven! Geen NSB praktijen jegens Gijsbert. Knoop dat goed in je oren!

TypeR | 24-05-13 | 17:38

@TypeR een dwaallicht ben je. Er kunnen helemaal niet verschillende dwangsommen voor een zelfde hek opgelegd worden. Het gaat ook over het lage hek, dat stond er toen de bestuursdwang kwam, het verwijderen van hek. En met wegkijkers bedoel ik mensen die niet willen zien wat er speelt. Nu blijkt ook de buurt, mensen die niet willen zien dat je helemaal gek wordt als je ramen zo vaak ingegooid worden, 7 keer. Dan sneakie steun zoeken bij omwonende om het hek wat zo foeilelijk is weg te krijgen met onzin over een kadastrale grens, lekker belangrijk wanneer het over veiligheid gaat. Dat Gijsbert vlot van tong is hebben we wel gehoord maar schelden hebben we niet gehoord, zelfs niet toen het water hem naar de lippen steeg toen ze het hek kwamen afbreken. Je zult wel gekwetst zijn door dat hij gewiekster is dan jij stiekem rond gaan met kadastrale kaart om dat hek weg te krijgen een onvervalste NSB praktijk, abject! Je schrijft ook opvallend vaak ik, zal geen toeval zijn

lightmyfire | 24-05-13 | 17:17

@lightmyfire | 24-05-13 | 16:39
Geen groot licht, wel een helder licht. Het hek is jarenlang twee meter hoog geweest, dus vergunningplichtig. Zijn verschillende dwangsommen voor geweest. Toen duidelijk was dat gehandhaafd zou worden heeft G het hek in beton gestort en net niet kort genoeg afgezaagd, waardoor lijkt dat de discussie over een hek van paar cm te hoog gaat.
Nee ik ben niet degene die geklaagd heeft, jammer voor je. Die kadastrale gegevens zijn via via de buurt rondgegaan, zodoende heb ik die toen gezien.
En ik heb gerust empathie voor mensen die respectvol omgaan met hun medebruger (nee ik heb het niet over respect richting kampers), maar de buurt kreeg de huid volgescholden en werd geintimideerd, dankuvriendelijk. En agressie tegenover een kind keur ik nimmer nooit goed!
Wat wil je met wegkijker zeggen? Welke negatieve connotatie moet ik daar aan hangen?

TypeR | 24-05-13 | 17:03

Met een pijlenboog en molotovs verspil je bij mij alle goodwil. Gijsbert ging een fundamentele grens over.

Crak-ho | 24-05-13 | 16:50

Jullie zijn niet goed.. geweld tegen ambtenaren sponsoren. Je mag niet alleen ambulance broeders niet met een molotov cocktail bekogelen maar alle ambtenaren niet. In een volgend topic wordt weer ge-azijn zeikt dat de politie niet hard genoeg optreedt en iedereen maar kan schelden wat ze willen.

doa76 | 24-05-13 | 16:45

@TypR, een groot licht ben je duidelijk niet. Het hek was toen het weg werd gehaald 1 meter, geen vergunning voor nodig. Nu blijkt dat de grond van de familie is had de burgemeester wel een dwangbevel af moeten geven voor het betreden van het erf. Die heb ik de ambtenaar niet zien tonen, want als die hem had gehad dat hij hem wel getoond, zie filmpje www.3ml.nl/gemist.php?id=2224 Het verwijderen van het hek is dan helemaal onrechtmatig geweest en daarmee komt alles in een ander daglicht te staan. De gemeente heeft alleen daarom echt wel de kadastrale gegevens bekeken. Wat je niet beantwoord is waarom jij die kadastrale gegevens hebt in gezien, blijf ik vreemd vinden. Als je geen ambtenaar bent ben je zeker die ene die geklaagd heeft over het hek, dat het zo lelijk was. Ook hoor ik je niet over de vele aanvallen die dit gezin, met een jong kind, heeft moeten doorstaan, geen empathie. Ben het wel met je eens dat het huis er niet uitziet aan de voorkant en het hek foeilelijk was maar toen het weg gehaald was werd er brand gesticht en zijn die vrouw en het kind aan de dood ontsnapt, nu jij weer... wegkijker

lightmyfire | 24-05-13 | 16:39

Vind je het erg als ik wacht dat we de dwangsombrief van de gemeente zien, dat alle beroepsmogelijkheden uitgeput zijn en dat we dan pas overmaken?

Speertjespunt | 24-05-13 | 16:24

"Om het nóg makkelijker te maken en u de moeite van overtikken te besparen nogmaals het rekeningnummer ter knip-en-plak"

Nog 1 keer maar dan zonder die puntjes, ING website pakt die niet.

Methylfenidaat | 24-05-13 | 16:19

@lightmyfire | 24-05-13 | 15:48
De kadastrale gegevens die ik heb ingezien, zijn vanuit de tijd dat het hek er net stond. En ja dat is al heel wat jaren terug, ik denk 2009. Het verbaast mij daarom dat de kadastrale gegevens nu opeens opnieuw bekeken moeten worden. Hoop dat daar snel duidelijkheid over is. Maar dan nog blijft een dergelijk hek vergunningsplichtig.

Bij de verwijdering van het hek was ik niet bang nee, toen zat ik 350 km verderop.

Ik moedig jullie allemaal aan geld over te maken hoor, hoe meer hoe beter!

TypeR | 24-05-13 | 16:08

Ik moet nog 750 euro betalen voor het breken van een noord-afrikaanse neus die het nodig vond mijn vriendin aan te randen. Wanneer gaan jullie geld inzamelen voor mij?

Benno H | 24-05-13 | 16:02

@TypR het is heel helder de gemeente wil niet toegeven dat het hek op grond van deze familie stond. Dat het hek een gezin moest beschermen tegen extreem geweld, dat zijn feiten. De vertroebeling zit dus in je eigen brein en je voelt je nogal persoonlijk bij deze kwestie betrokken, misschien moet je daar eens je hart over luchten. Want het is toch heel opmerkelijk dat jij de kadastrale gegevens hebt ingezien ver voor dat dit allemaal speelde. Denk dat je die ambtenaar bent die bij de verwijdering van het hek betrokken was, die zo met zijn buik naar voren liep op het filmpje van toen. Hoorde dat je wel promotie hebt gekregen maar dat je schadevergoeding niet door de rechter was toegekend omdat je in werkelijkheid helemaal niet zo bang was als je verklaard had. je bent in je gedachten naar 70 jaar geleden niet alleen.

lightmyfire | 24-05-13 | 15:48

Ah, now I remember, ik had m'n bijdrage via m'n creditcard overgemaakt. Nou ja, plastic geld is plastic geld.

yamahaha | 24-05-13 | 15:41

@Cdude | 24-05-13 | 15:13
En dat is zeer verwerpelijk! Ik zeg toch ook dat het rechtssysteem keihard zuigt in NL?

TypeR | 24-05-13 | 15:20

@lightmyfire| 24-05-13
Kun je ook een volwassen discussie voeren zonder met de onderbuik te spreken?
Ik heb de vergadering niet gevolgd, en de info die je nu geeft verbaast mij zeer. Ik heb namelijk jaren geleden kadastrale info van de gemeente gezien. Zeer vreemd en verwerpelijk dat het nu nog steeds niet helder is dan, en dan heb ik toen onjuiste info gekregen!
Mensen als ik.... denk eens verder dan je vertroebelde brein. Zal ik ook even godwinnen? Door mensen als jij die klakkeloos de meute volgt, zijn er 70 jaar geleden veel mensen verraden en op de trein gezet. He, dat lucht idd op. Dank!

TypeR | 24-05-13 | 15:18

@TypeR | 24-05-13 | 15:08
9 maand is amper wat een booslim krijgt als hij een bejaarde vermoordt tijdens een laffe overval.

Cdude | 24-05-13 | 15:13

@TypeR | 24-05-13 | 14:57
Uit ervaring weet ik dat GS érg goed hun huiswerk maken omdat, als ze op hun bek zouden gaan ze er keihard op zullen worden afgerekend.
Mocht je info hebben die het tegendeel bewijzen moet je die maar (anoniem) aan de redactie bezorgen.

Cdude | 24-05-13 | 15:11

Ik ben niet iemand die altijd een excuus verzint om niets te geven. Heb onlangs nog geld overgemaakt voor de verdediging van Tristan. Maar ik ga geen geld geven voor iemand die de politie bedreigt. Hij zal best getergd zijn, maar dan ga je te ver.

bintang | 24-05-13 | 15:11

@Cdude | 24-05-13 | 14:50
Hoe kun je nu zeggen dat het gooien van een molotovcocktail geen geweld is?! Ben je zo verblind door het romantische aspect van burger vs overheid? Als het recht in Nederland ook recht was geweest dat had Gijsbert 8 jaar moeten brommen, zoals geeist was, en niet de 9 maanden zoals nu.
Als een booslim een molotovcocktail naar de politie gooit is dat toch zeker ook geweld?!

TypeR | 24-05-13 | 15:08

GS lijkt wel als Jehova's Getuigen.

Baby Rasta | 24-05-13 | 15:07

@TypeR | 24-05-13 | 14:22
"Jij weet ook echt alles recht te lullen he!?"

I'll take that as a compliment. Verder wat Jim Lovell zegt.

Godsammekraken | 24-05-13 | 15:06

Vuilspuier ben je @TypeR kan merken dat je uit Haelen komt. In de raadsvergadering die we hebben kunnen volgen zegt de wethouder dat ze metingen die door het kadaster gedaan zijn nog niet hebben kunnen bestuderen. dat geloof jij waarschijnlijk wel maar ieder weldenkend mens niet. Zodra die gegevens binnen waren op het gemeentehuis zijn ze daar natuurlijk allemaal vol opgedoken. Als daaruit bleek dat het hek inderdaad op gemeente grond zou hebben gestaan hadden ze dat groot naar buiten gebracht. Nu zeggen ze alleen maar dat ze al langer dan een maand geen tijd hebben gehad om er naar te kijken. Het zijn juist die hardnekkige ontkenningen van geweld tegen dit gezin en het wegkijken en goed praten en dan je eigen beveiliging af moeten breken die deze man geknakt hebben, van mensen zoals jij TypeR.

lightmyfire | 24-05-13 | 15:06

Net 2 euries gegeven.. aan de plaatselijke zwerver. In naam van Gijsbert.

madakantognie?! | 24-05-13 | 15:05

Hoezo moet je je statements staven met argumenten? Waar staat dat? Alles wat ik roep is ook totaal ongefundeerd, maar dat neemt niet weg dat het wel gewoon waar is.

VanBukkem | 24-05-13 | 15:00

10,- voor Gijsbert. Fuck die ambtelijke incompetentie.

Harry Turtle | 24-05-13 | 14:58

Cdude | 24-05-13 | 14:50
Het heeft al waarde als men een seconde nadenkt en niet als een schaap achter de kudde aanloopt. Het is gvd geen sprookje hier van de lonely cowboy die het kwaad bestrijdt.
Ik hoop dat geenstijl een miljoen ophaalt, dan kan Gijsbert lekker naar de randstad verhuizen (vraag is of daar met het marokkanenprobleem wel rust te vinden is).

TypeR | 24-05-13 | 14:57

@TypeR
Nee, dat wist ik niet. Maar dat pleit wat mij betreft alleen maar voir Gijsheld. Dat ie zijn principes niet opzij zet voor een beetje geld. En geweld? Een molotivcoctailtje? Dat mag toch geen geweld heten. Bovendien, tegen de verkeerden? Die kampers kwamen zijn hekje toch niet afbreken!

VanBukkem | 24-05-13 | 14:55

@TypeR | 24-05-13 | 14:32
Als je niet kan staven wat je claimt heeft je statement geen waarde.

Cdude | 24-05-13 | 14:50

Dat zal een keer tijd worden!

VanBukkem | 24-05-13 | 14:50

Hoeveel draagt Geenstijl zelf eigenlijk bij?

Cdude | 24-05-13 | 14:49

lightmyfire | 24-05-13 | 14:37
Lekker op de man spelen, erg volwassen. Ik ben ook vaak in die winkel geweest als kind. Ik heb het toch ook niet over de tuin? Ik heb het over het gedeelte waar de dierenwinkel zat.
En noem me maar leugenaar, kan mezelf gelukkig nog in de spiegel aankijken. En bang, ja ik ben bang dat hij dierbaren van mij iets aandoet daar in Haelen.
Vraag kadasterinfo anders op. Op de info van het Kadaster dat ik onder ogen heb gekregen loopt de rooilijn vlak bij de voorgevel en dus stond het hek op gemeentegrond.

TypeR | 24-05-13 | 14:45

Het rijk verdubbelt het opgehaalde bedrag toch? Of geldt dat alleen voor 3FM hipsters?

Ginkgo biloba | 24-05-13 | 14:44

@TypeR Je bent zelf bang en een leugenaar.Ik ken de vogelwinkel die er in zat en het terrein was volgebouwd met hele grote kooien met smalle gangetjes. Op het filmpje van Tom is de mooie tuin te zien. dat de voorkant van het huis er zo belabberd uitziet lijkt me niet vreemd als je zo vaak belaagd wordt door je buren. Het hek stond niet op gemeente grond en daarmee komt de gemeente nog meer in de verdrukking. Als je een luchtfoto van de grote Kampweg bekijkt is het ook niet logisch dat het hek op gemeente grond zou hebben gestaan. Die gemeente is gewoon hartstikke fout en jij ook

lightmyfire | 24-05-13 | 14:37

Nooit gedacht dat ik ooit nog eens geld zou geven aan een molotov cocktail gooiende, agenten met benzine overgietende en met kruisboog dreigende Limbo.

Eric Blair | 24-05-13 | 14:36

Dat er geld wordt ingezameld voor een crimineel is al erg genoeg. Deze idioot had achter slot en grendel moeten zitten.

pascallo | 24-05-13 | 14:35

Watapatja | 24-05-13 | 14:24
Geloof wat je wil, maar ik ga niet met bronnen komen. Wil niemand in gevaar brengen daar. Als je politieagenten in de fik steekt en met pijl en boog staat te zwaaien en met een dubbelloops jachtgeweer (jaren terug) dan ben je tot alles in staat.

TypeR | 24-05-13 | 14:32

... worden verzameld

Cirkelred | 24-05-13 | 14:28

Het conflict gaat veel verder dan de handhaving van de gemeente betreffende dat hek (dat op gemeentegrond stond). De gemeente heeft jaren geleden zelfs aangeboden om een hek voor hem te betalen, maar dat was toen niet goed genoeg.....

Geloof mij maar dat de omgeving banger is voor Ruiter dan voor die paar kampers

TypeR | 24-05-13 | 14:27

Er mag wel meer dan 20.000 euro worden i.v.m. inkomstenbelasting. Want uiteraard zal de Belastingdienst nu wel een oogje in het zeil houden i.t.t. de fraudezaken.

Cirkelred | 24-05-13 | 14:25

TypeR | 24-05-13 | 14:18 |
De reaguurders weten dat GS goed in een zaak duikt alvorens zo'n oproep te doen. Je zult met feiten moeten komen.

Watapatja | 24-05-13 | 14:24

Godsammekraken | 24-05-13 | 14:02
Jij weet ook echt alles recht te lullen he!?
Hij heeft dat bod niet geaccepteerd, omdat hij al sinds 2002 een miljoen van de Gemeente wil om zich te laten uitkopen.
En ja het is zuur dat er gemeenschapsgeld voor nodig is om dit conflict op te lossen.

TypeR | 24-05-13 | 14:22

Ik geloof niet in goede doelen, bovendien gaat dat geld naar een gemeente.

van_de_pot_gerukt | 24-05-13 | 14:21

Done, maar wel via PayPal da's toch ook goed?

Che_cuevara | 24-05-13 | 14:19

@Kapucijnes | 24-05-13 | 14:07

Daar reken ik niet op. Het laatste topic van GS over PowNed was namelijk niet al te positief over PowNed en met name Weensie.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...

Daarbij aanvullend. Ze hebben zakelijk niets met elkaar te maken op papier...

Jij zegt zoiets als:

"Het gaat slecht met de economie van Griekenland en Spanje en wij moeten daar als Nederland zijnde maar een schip met geld langs gaan brengen"

Zou toch van de zotte zijn. Dat doen we toch ook niet... uhmm... wacht...

*ander voorbeeld zoeken gaat*

overVecht | 24-05-13 | 14:19

Supermatthijs | 24-05-13 | 14:13 |
Haha, droog.

Mark Smith | 24-05-13 | 14:19

@Nietvoordekat Geen linkje. Ook anno 2013 staat nog niet alle info op internet. Volg de zaak iig op de voet en heb verschillende bronnen in Haelen (Leudal). Geloof wat je wil, maar de zaak is niet zwart-wit, goed vs kwaad.

@Miko Haha, grapjas! Waarom zou ik als ik ambtenaar was zoiets op Geenstijl knallen?? Ik raad jullie iig aan om wat onderzoek te doen voordat jullie je zuurverdiende geld wegpleuren. Zoals jullie de MSM met een korrel zout moeten nemen, zou dit ook voor berichtgeving omtrent Ruiter en Barel moeten gelden.

TypeR | 24-05-13 | 14:18

Supermatthijs | 24-05-13 | 14:13 |
Nee, Mathijs, wel even bij blijven, dat geld is voor het verwijderen van het hek, voor het aanvallen kreeg hij al gevangenisstraf.

ZSU-23-4 | 24-05-13 | 14:18

@TypeR | 24-05-13 | 13:53
Hoe kom je daarbij? Vertel eens waar kunnen we dat verhaal controleren?

Jim Lovell | 24-05-13 | 14:17

Kan ik betalen in natura?

c.onjo | 24-05-13 | 14:17

He Dominique Weesie!!!! trek de beurs n's jonguh!

Pimmetje Fortuyn | 24-05-13 | 14:17

Supermatthijs | 24-05-13 | 14:13

Goed idee, hebben jouw kraakvriendjes er ook nog wat aan.

doskabouter | 24-05-13 | 14:15

Van mij wel paar Euro's, is niet veel, maar alles helpt en droog dan de was wel paar keer buiten ipv droger of paar patatjes minder deze zomer.
Zoveel bureaucratische stennis over een kuthek, omdat het een paar centimeters te hoog is. Zielepoten.

ZSU-23-4 | 24-05-13 | 14:15

Vanwaar een schilderij van Herman Brood, is die te koop?

Megalomaantje | 24-05-13 | 14:14

We kunnen ook gewoon een potje maken voor mensen die allerhande ambtenaren aanvallen. En dan alleen uitkeren als de daders geen Marokkanen zijn natuurlijk.

Supermatthijs | 24-05-13 | 14:13

Mn zuurtekorte centjes voor mn naamgenoot.

Hail Rikken!

schoon-schip-maken | 24-05-13 | 14:10

Weesie verdient tonnen per jaar, die kan dat wel missen of anders de medewerkers van GS.
DeLopendeLintworm | 24-05-13 | 14:00 | + 1
Weensie is van Powned, je bent hier op Geenstijl

Weerduivel | 24-05-13 | 14:10

Sorry Gijsbert, maar ik sta in het rood en mijn auto is kapot.

CornholioNL | 24-05-13 | 14:09

@overVecht | 24-05-13 | 13:50
Wat denk je zelf?
Ze kunnen wel heel hard roepen dat ze niks met elkaar te maken hebben. Maar reken maar dat je op GS straks doodgegooid wordt met steunacties voor Powned als ze uit het publieke bestel dreigen te vallen.
Neem ik ze niet kwalijk. Maar laten we niet doen alsof.

Kapucijnes | 24-05-13 | 14:07

DeLopendeLintworm | 24-05-13 | 14:00 |
En dan roepen BNers dat belangeloos te doen, maar ondertussen ontvangen ze een riante onkostenvergoeding, het zijn net onbezoldigde bestuurders.

Watapatja | 24-05-13 | 14:06

Zak maar een eind in de fecaliën, geen geld voor deze "lone wolf", ga maar verhuizen of steek dat kamp in de fik.

Roger Kaputnik | 24-05-13 | 14:04

@TypeR | 24-05-13 | 13:53
De gemeente buigt dus *wel* voor die kutkampers en probeert zich een weg uit de fuckup te kopen met gemeenschapsgeld.

Hulde voor Gijsbert dat ie zich niet leent als medeplichtige aan die schandalige handelswijze.

Godsammekraken | 24-05-13 | 14:02

@TypeR | 24-05-13 | 13:53
Heeeejjj, kijk een wethouder of ambtelijke slaaf.

miko | 24-05-13 | 14:01

Weesie verdient tonnen per jaar, die kan dat wel missen of anders de medewerkers van GS. Ik word altijd zo moe van die campagnes waarbij bijv. Marco Borsato met z'n krokodillentranen smeekt voor War Child en ons om geld vraagt terwijl meneer zelf miljoenen jaarlijks verdient én opmaakt...

DeLopendeLintworm | 24-05-13 | 14:00

Svp tussenstand volgende week maandag bekend maken.Er staat dan vast veelsteveel op de rekening, dit teveel kan in een potje voor volgende "Gijsbertjes".Dan kunnen we afentoe een "Gijsbertje vd maand" doen.

zwemverbrander | 24-05-13 | 13:59

@TypeR
Als dat waar is, ga ik misschien toch maar eerst wat onderzoek doen. Linkje?

Nietvoordekat | 24-05-13 | 13:57

Hoe zit het met de inkomsten van de schoorsteen, GS? Dat mogen jullie ook doneren!

EllaRouvoet | 24-05-13 | 13:56

vijfje komt die kant op.

fifi23 | 24-05-13 | 13:54

Wordt die transactie ook aan de AH verkocht?

Misterwolf | 24-05-13 | 13:54

En voor de ING gebruikers die geen puntjes in het rek.nr mogen hebben de ING-knip-en-plak optie: 669438472 tnv GS Media BV

phate | 24-05-13 | 13:53

Hey GeenStijl!

jullie hebben nu al zoveel hits op al die collectebus topics gehad (en navenant hoeveelheid reclameinkomsten), dat jullie het restant zelf wel kunnen doneren.

TheWeps | 24-05-13 | 13:53

Mogen we ook pinnen?

Pimp my Voortuin | 24-05-13 | 13:53

Jullie weten ook dat hij al lang een bod van de gemeente van 350.000 euro heeft afgeslagen? Dat ligt VER boven de waarde van dat huis. In de 15 jaar dat hij daar woont is er geen onderhoud gepleegd (door de vorige bewoners ook al 20 jaar niet). De oude kooitjes van de dierenzaak die erin zat staan nog in huis...

TypeR | 24-05-13 | 13:53

Absoluut niet, zijn geweld heeft zich tegen de verkeerde mensen gericht. Als hij zich wilde bewapenen om als een soort Rambo dat kamp op te stormen had hij van mij 1000.- kunnen krijgen en nog 1000.- erbij voor de proceskosten.

Mark Smith | 24-05-13 | 13:52

Eigenlijk te gek voor woorden dat het moet zo'n inzameling, maar vooruit.

brutus68 | 24-05-13 | 13:51

@Kapucijnes | 24-05-13 | 13:49

What the fuck heeft Weensie met GS te maken dan?

overVecht | 24-05-13 | 13:50

- EDIT: Ja. En waarom lopen janken als je ook gewoon níet hoeft te lopen janken? -

Benblij | 24-05-13 | 13:50

Kan meneer Weensie dat niet gewoon even uit zijn mouw schudden?

Kapucijnes | 24-05-13 | 13:49

Ik heb het gewoon via Ideal gedaan, die mogelijkheid was er toch al?

yamahaha | 24-05-13 | 13:48

U mag mij dom noemen of onwetend maar heb toch maar 10 euro overgemaakt.... ik weet het, het is een druppel op een gloeiende plaat maar wellicht eentje die dit onrecht uit de wereld zal helpen.

Fatwabuster | 24-05-13 | 13:48

*rekening checkt*

Yes!

Dag vakantiegeld dit is Gijsbert! Gijsbert, dit is vakantiegeld en daar mag jij 1% van hebben...

Alle kleine beetjes helpen.

overVecht | 24-05-13 | 13:47

Waar blijft dat rekeningnummer voor episch juridisch trollen?

Godsammekraken | 24-05-13 | 13:47

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat!

Einde van de Domheid | 24-05-13 | 13:47

Nee.

Slashy | 24-05-13 | 13:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken