Staatssecretaris Dekker heeft geen cd-speler meer
GeenStijl OmroepTV. Staatssecretaris Sander Dekker (VVD, OCW) aan tafel bij 3voor12's Atze de Vrieze om over muziek, internet & de NPO te babbelen. En hij doet - niet schrikken - MODERNE alsook RATIONELE uitspraken. Over hoe een cd-speler een overbodig apparaat is als je muziek wilt luisteren. Want er zijn een miljard on demand opties online. Sowieso vindt Sander dat internet best een gave uitvinding, ook voor beeld & media en dat soort dingen. Wat een verademing. In 2010 riep voorganger en huidig Kameromroepster Van Miltenburg nog dat de NPO van het internet weg moet blijven omdat hun nieuwssites de markt verpesten met concurrentievervalsing. Anno heden oppert Dekker dat de Publieke Omroepen meer eigen inkomsten zouden (moeten) kunnen genereren om de bezuinigingen op te vangen. Noem ons hoopvol, maar dat klinkt als 'de NPO kan best vercommercialiseren, want er zit veel te veel vet op de bejaarde botten van Hilversum en in de verder volledig vrije Nederlandse mediamarkt wordt dat er vanzelf af gesneden'. Anyway, gratis on demand kijkvoer voor op de iPad vind u hierboven.
Reaguursels
InloggenThe Wall....????
Het is wel opvallend dat kritische muziek zoals ´war´ van frankie goes to hollywood of ´slippery people´ van talking heads niet meer meedoen aan de cashcow.
Duurde mij te lang.
Tja, gezien de PO gefund wordt met belastinggeld, lijkt het mij hun plicht om regelmatig, minstens eens per jaar, te bedenken of ze nog aan de door ons (wij de belastingbetaler, niet de overhead) gestelde doelen voldoen en of er nog bestaansrecht is. Als die er niet is, opheffen en belastingen verlagen.
Er zijn op dit moment voor iedereen minstens 5 (vijf) met belastinggeld gefunde televisiestations: 3 staatszenders (Ned. 1, 2 en 3), een regionale (bijv. TVNH) en een lokale (bijv. AT5). De vraag is dan ook: Waarom bestaan die allemaal, en waarom zouden wij er voor moeten betalen?
Eén zender (via de Ether, kabel en Internet) is wat mij betreft voldoende. Dat kan dan gebruikt worden in tijd van crisis, voor het uitzenden van debatten en referenda en andere boodschappen van algemeen nut. Alle andere zenders, stations, kanalen, zuilen enz., mogen opgedoekt worden.
Er is geen reden waarom de belastingbetaler voor amusementsprogramma's, religieuze propaganda, sport, soaps enz., moet betalen. Daar wordt ruim in voorzien door de commerciële stations.
Conclusie: Opdoeken alle publieke omroepen in huidige vorm, inclusief bijhorende websites, iPhone Apps enz. Maak dan één zender voor nuttige publieke zaken waar iedereen baat bij heeft en waar nog niet door de commerciële omroepen in voorzien word. Indien door dorpen, steden enz., gewenst, ook nog één zender (Kabel en Internet) voor lokale zalen, gemeente info enz.
Wie is het hier mee eens?
Zo niet, waarom niet?
NPO of de RTL en de rest... Hmm. Nee dan toch de NPO.
@neemjemoederindemali | 19-05-13 | 15:30
Het is Roskilde, dat ligt toch heus in Denemarken.
@necrosis | 19-05-13 | 15:09
Yep, en deze wiscasset.net/artcraft/VoteyPianola.jp...
@Canis Spurcus | 19-05-13 | 15:13
Was/ben een groot fan van PE.
Vorig jaar nog naar een concert van ze geweest.
@ necrosis | 19-05-13 | 15:29 |
Ze hebben het alleen nergens anders over.
Praatjes. En zouden jullie zelf niet eindelijk eens een iPad App kunnen bouwen?!
@Stormageddon | 19-05-13 | 15:23
Je gaat me toch niet vertellen dat die aap in Denemarken is geweest?
@ necrosis | 19-05-13 | 15:29 |
Yep.
@cobie | 19-05-13 | 15:25
Ik heb liever dat de staat bezuinigt op de PO ipv op jou en mij......
Publieke Omroepen meer eigen inkomsten zouden (moeten) kunnen genereren om de bezuinigingen op te vangen
bezuinigingen bezuinigingen bezuinigingen
* zucht *
@neemjemoederindemali | 19-05-13 | 15:18
Het zijn Denen. Ooit Hamlet gelezen? Ik bedoel maar. En bovendien: Toen hadden ze het songfestival nog niet gewonnen. (Wat ze in menig Deens huishouden gisteravond uitbundig hebben gevierd met een extra glaasje prik en een cocktail-augurkje.)
Dat internet gaat nog eens heel groot worden.
Wat een ziener dit knulletje.
@Botte Hork | 19-05-13 | 15:17
Moet je toch eens doen, meer dan een miljoen mensen gingen je al voor, is super koel.
@Bakito | 19-05-13 | 14:4
Waarom zijn die luisteraars allemaal zo depressief?
neemjemoederindemali | 19-05-13 | 15:14
Nee, durfde het linkje niet aan te klikken.
@Botte Hork | 19-05-13 | 14:30
Heb je die muziek wel gecheckt?
Dömper
Geweldig, die hele film van Spike Lee 'Do the Right Thing' staat op Youtube incl clipje over batterijen gettoblaster^^
www.youtube.com/watch?v=cMNvYJ6O_Ks
@Moederneuk | 19-05-13 | 15:05
Er gaat niks boven live, maar de meeste mensen hebben het geld niet om de artiest in te vliegen om live voor ze te zingen in de woonkamer. Het blijft behelpen.
Ik heb een keer de Rolling Stones op m'n verjaardagsfeestje gehad, maar als ik toen het Stadspark niet had afgehuurd en kaartjes had verkocht was het toch een behoorlijk onhaalbare zaak geworden.
Dömper | 19-05-13 | 14:28
Ken je deze nog?
0.tqn.com/d/inventors/1/G/U/E/gramopho...
Dömper | 19-05-13 | 14:52
Ken je klassiekers ;)
'Radio Raheem: Give me 20 "D" Energizers.
Sonny: 20 "C" Energizers?
Radio Raheem: Not "C", "D".
Sonny: "C" Energizers?
Radio Raheem: "D", motherfucker, "D". Learn to speak English first, all right?
Kim: How many you say?
Radio Raheem: 20, motherfucker, 20.
Sonny: Motherfuck you.
Radio Raheem: Motherfuck you? You, you all right, man.'
Als je een cd-speler een overbodig apparaat vindt en denkt dat streaming prima is, heb je een gehoorbeschadiging. Kwaliteit van de meeste mp3's en streams is ver onder de maat.
@Stormageddon | 19-05-13 | 14:47
Ik zie het publiek en mijn eerste gedachte...... Ik wist het wel, hippies!
Eindelijk een minister die het licht heeft gezien.
Streaming muziek en video heeft de toekomst.
.
nu nog een streaming service die het aanbod van spotify samen met de complete cinematografische geschiedenis tegen een schappelijke prijs per maand kan leveren.
.
En dan wel compleet dus alle series films en muziek,bij nieuwe producties geen absurde release wachttijden maar gewoon binnen een weekje beschikbaar.
En ik weer zeker dat 90% van de mensen geen enkele moeite zullen hebben om laten we zeggen 40 euro per maand te betalen.
@Dömper | 19-05-13 | 14:52
Da's tenminste nog eens een iPod. Daar kun je mee gezien worden.
@Stormageddon | 19-05-13 | 14:47 | + 0 -
zo, dus de Bakito zit niet alleen in mariabeeldjes en netwerken, maar ook nog eens in vintage audio equipment.
Of zelf inkomsten genereren, of wegblijven van internet als keuze voor de NPO.....
Ik kies voor de eerste optie, in de wetenschap dat dat direct geld bespaart op zogenaamde 'unieke' talenten (vrijwel allemaal VARA) en dat Jolo moet gaan werken voor zijn geld.
*zwaait naar JOOP*
@bytemaster,
klopt, veel van die digitale techniek wordt ook bij andere technieken gebruikt.
maar het ging nu specifiek om de cd, vandaar de bijdrage.
@Stormageddon | 19-05-13 | 14:42
Dan toch maar terug naar de C90 www.vividbrand.com/wp-content/uploads/...
Gisteren in het acht uurjournaal geen woord over die wijk in Den Haag. Terwijl dat toch nieuws is waar half Nederland over praat. Bij mij wringt dat, wat je mening er ook over is.
"Ja maar het is de taak van de Publieke Omroep om programma's te maken waar niemand naar wil kijken".
Wat minder vet zou Rutger inderdaad niet misstaan.
Ondertussen: Bakito met een filmpje van z'n dagbesteding.
www.youtube.com/watch?v=dZMDGKEV3nw
@Dömper | 19-05-13 | 14:39
Dat ding alleen viel nog wel mee, maar die versterker en boxen op je nek maakte het niet echt een walkman. En het zag er natuurlijk ook niet uit.
@Stormageddon | 19-05-13 | 14:34
Qua draagbaarheid liet het ook wat te wensen over ;-)
@Dömper | 19-05-13 | 14:28
Shit! Die staat nog bij mij op zolder!
Stormageddon | 19-05-13 | 14:17
Ik verveel mij de pleuris. Kijk nu naar Urker mannenkoor.
@Dömper | 19-05-13 | 14:28
Zo'n kreng heb ik ook gehad, maar dan zat je te hannesen met die tape. Niet echt handig als je even snel een muziekje op wilt zetten. Voor een mix-tape op feestjes werkte het wel ok.
Eind jaren 70 vertelde een aangetrouwde oom van me dat hij bij Phillips met iets heel bijzonders bezig was dat de wereld zou veroveren. 30 jaar later wordt het nauwelijks meer gebruikt.
Stekeltje | 19-05-13 | 14:10 |
.
Dat ging natuurlijk veel verder dan een cd. CDROM, dvd, dvdrom, blueray zijn natuurlijk allemaal op datzelfde concept gebaseerd. Ook al worden de schijfjes steeds minder gebruikt is ook de manier zoals muziek digitaal wordt vastgelegd onderdeel van die ontwikkelingen in de jaren 60 en 70.
Ik kijk en luister veel liever naar het internet, vooral kerkorgelmuziek is leuk.
neemjemoederindemali | 19-05-13 | 14:12
Ben je nog steeds lam?
@Stormageddon | 19-05-13 | 14:25
C90? img214.imageshack.us/img214/6641/gx280... FTW!
@Greetje Duisenberg
En schaalt dat terstond afspelen ook nog een beetje op boven de 10 bezoekers?
je kunt de CD kopen, en vervolgens de FLAC versie downloaden :)
ongelovigehond | 19-05-13 | 13:47 |
.
Kan, maar dan loop je een vrij groot risico dat iemand ooit van MP3tjes weer een CD heeft gemaakt en die kater weer naar FLAC heeft geript en opnieuw heeft gepost.
@mijzelf inspreken van tekst staat nog in de kinderschoenen zie ik.
Maar nog erger dan de NPO zijn de BN-ers. Wat wordt ik dáár een potje kotsmisselijk van. Dus die mogen wmb nóg eerder worden afgeschaft.
> Greetje Duisenberg | 19-05-13 | 14:20
GS is van het 1.0 tijdperk. Doen niet aan innovatie. Al 10 jaar hetzelfde net als nu.nl
Achteraf bezien was het enige voordeel van CD's dat je Dark Side of the Moon in één keer kon afspelen zonder dat je de plaat halverwege om hoefde te draaien.
Maar ja... je kon 'm ook op een C90 bandje zetten.
Wanneer kwam Napster er ook al weer? Mooi tijd was dat.
@zooishettoch | 19-05-13 | 14:14
In 1984 waren CD's al overbodig.
de lijn van miltenburg is beduidend effectiever en preferabel.de slag met het internet is definitief verloren dus moet de p o het hebben van hun ideologische taaken zich natuurlijk verre houden van het commerciële speelveld waar ze niets te zoeken heeft.
Ik blijf erop hameren, ook het afspelen van de videos van Geenstijl en Dumpert is gewoon dermate waardeloos dat ik in ieder geval niet meer de moeite neem om daar naar te gaan kijken.
.
Zelf heb ik ook een mediabedrijf en mijn videos spelen terstond en op elk apparaat zonder eindeloos gebuffer en trouwens ook op groot formaat voor breedbeeld tv.
.
Dus GS... voor je terecht gaat lopen kafferen op de NPO, get your own act together, want anders wordt het gewoon zielig en lachwekkend,
Nacho_Vidal | 19-05-13 | 14:05 |
Heb nu alles op USB stickie, ideaal, ben eindelijk verlost van al die rondslingerende cd's.
@Canis Spurcus | 19-05-13 | 13:52
Staatssecretaris Dekker interesseert me niet en 3voor12 ook niet. Ik ben er dus niet eens aan begonnen.
Ik beschouw de CD speler helemaal niet als overbodig. Ik heb liever mijn muziek in eigen bezit. Dat kan ik doen met een netwerkserver, die alle muziek waar ik vor betaal netjes opslaat, maar ik vind het toch wel prettig ook die schijfjes nog te hebben. Ik luister trouwens ook met veel plezier naar platen.
Volgens mij loop je behoorlijk achter als je nu pas zegt dat CDs overbodig zijn.
Stekeltje | 19-05-13 | 14:10
De Fax was lachen. Kon je door eindeloos een zwart A4tje te versturen een bedrijf mee in de fik steken.
Ik kijk en luister veel liever naar het internet, vooral kerkorgelmuziek is leuk.
www.youtube.com/watch?v=UQDhH8-z14Q
NPO kan gewoon opgedoekt worden, voegt he-le-maal niks toe aan de samenleving.
Eind jaren 70 vertelde een aangetrouwde oom van me dat hij bij Phillips met iets heel bijzonders bezig was dat de wereld zou veroveren. 30 jaar later wordt het nauwelijks meer gebruikt.
Fax heb ik er ook een paar jaar uitgeflikkerd.
het gaat allemaal wel erg snel tegenwoordig.
Nacho_Vidal | 19-05-13 | 14:05
Ik ook! Ik rij in een totale vuilnisbak. Heb hem ook nog nooit door de wasstraat getrokken. #care
Reclame inkomsten vloeien toch rechtstreeks door naar het ministerie? Winstgevende programma's, die er genoeg zijn, mogen dat voor zover ik weet niet zelf investeren.
In de auto luister ik gewoon nog met cd's. hoewel er elke keer wel steeds meer krassen op komen in die smerige puinbak van me.
Roofje | 19-05-13 | 13:53
Maar de grootse oorzaak van het probleem met zzp-ers in de media branche is:
1. Iedereen wil er werken.
2. Apparatuur kost geen flikker meer
3. Door bovenstaande, wordt in ALLE takken vd media (reclame, bedrijfsfilm, TV etc)
de budgetten klein gehouden en de zap-er uit geperst. Voor jou 1000 anderen die het bij wijze voor hun 'showreel' al gratis doen.
Die markt is gewoon kapodt. Helaas.
Heb zelf gelukkig de goeie ouwe tijd meegemaakt.
Guus Meeuwis zit bij de VVD?
Overheid en ICT... Het blijven ambtenaren die na de middelbare school geen vakliteratuur meer doornemen. Dus lopen ze daar altijd 15 jaar achter.
Sander Dekker is eng, doodeng en hij heeft NIETS met media.
Hartelijk bedankt voor het verlies van inkomen en toekomst in die prachtige branche als zzp-er.
En ga es naar de kapper.
En die bril is gejat van Bernhard junior, lul.
Is het raar dat ik dit interview na twee minuten al zat ben?
De opmerking dat de NPO meer omzet kan genereren getuigt van weinig realiteitszin. De NPO heeft toch wel bewezen dat ze dat niet kan, zoals alle "staatsbedrijven" die buiten hun core-business handelen. Woningcorporaties die projectontwikkelaar spelen, gemeenten die grondspeculant spelen, onderwijs die contract onderwijs in de markt zetten en allemaal hebben ze bank gespeeld.
Vorig jaar bij mijn verhuizing nog iets van 800 CD's bij de boom gezet.
Wat een hoop ruimte geeft dat. Heerlijk. En heb er waarschijnlijk iemand heel blij mee gemaakt.
@Zware Majesteit | 19-05-13 | 13:40: je kunt de CD kopen, en vervolgens de FLAC versie downloaden :)
'Ondement', hij zei het echt. Is dat 'ondemand' voor bejaarden?
Ja, zo'n minister, da's net het valse kind van vroeger op de kleuterschool, je weet wel dat ene rotjoch dat het speeltje afpakt van twee kindjes die er zo leuk mee aan spelen zijn.
Ik heb 25oo LP's, 3600 CD's - dus buiten het streamen van muziek die ik niet de moeite waard vind om te bezitten, heb ik gewoon nog een CD speler nodig.
Ik ben wellicht een van de weinigen die streaming muziek niet om aan te horen vindt vanwege de verstoringen in vooral de hoge tonen. Waar kan ik volledig lossless en DRM-vrij muziek kopen? Zolang ik dat nog niet gevonden heb, blijf ik gewoon CD's kopen die ik vervolgens omzet naar FLAC. Goed, een dedicated CD-speler is overbodig tegenwoordig maar een computer met optische drive zal ik nog wel even achter de hand houden.
@KollenbergSittard | 19-05-13 | 13:36
Een hipster heeft de nieuwste MacBook Air en dus geen CD/DVD.
Heeft die hipster gegarandeerd.
Zijn laptop bijvoorbeeld.
NPO opheffen : Goed
VVD opheffen: Ultiem goed
In het algemeen is de combinatie van modern en rationeel zeer zeldzaam.
Vrijwel alle vernieuwingen zijn namelijk verslechteringen; ook wanneer zij verbeteringen zijn.
Je zou dus kunnen zeggen dat inkomsten meer inkomsten in de weg staan. Nog een probleem waar de vrije markt geen oplossing voor heeft.
Mijn leven zou er geen klap minder van worden als de NPO morgen niet meer bestaat. En met mij miljoenen anderen. Doe iets nuttigs ipv kassie kijken. Zoals actief sociaal doen. Op Twitter of zo. Moeha!
Volgende stap is Brein opheffen. Weg met Tim K.
Een CD-speler achterhaald om muziek te luisteren? Net zo is de politiek een achterhaald instituut om een land te besturen...
De grap is dus dat er geld zit in een breder aanbod.
Dat zal niet gebeuren (kijkcijfers) dus het probleem blijft.
Er is geen inhoudelijk verschil tussen de PO en de commercielen. De PO kan eigenlijk niet commercieler, wel met minder loon!
Ik wist niet dat ik dit nog uit m'n bakkes zou krijgen, maar in deze heeft van Miltenburg volledig gelijk. NPO opdoeken, ASAP!!
Volgende denkstap betreffende "overbodig apparaat": de godganse NPO!
REAGEER OOK