Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ziek! Pompe-patiënt blijkt Pharma-promotor

pompepropgaganda.png Doodziek. Terminaal. Ten dode opgeschreven. Ons medelijden met Pompe-patiënten is het. Niet reanimeren, gewoon stekker d'r uit. Hoeft niet meer, laat maar gaan. Allemaal verpest door Maryze Schoneveld-Van der Linden, die behalve Pompe-patiënt ook dubbelagent blijkt te zijn voor de farmaceutische industrie die de medicijnen produceert die ze zelf nodig heeft. Vorig jaar lekten er twee rapporten van het College voor Zorgverzekeraars waarin geopperd werd te stoppen met het vergoeden van te dure medicijnen voor zeldzame ziekten. De ziekte van Pompe was er daar eentje van. Heel Nederland in de medelijdenmodus vol barmhartigheid, inclusief milde paniek over de stijgende kosten van zorg. Maryze verscheen her en der in krant en op televisie om te roepen dat het geneesmiddel Myozome haar zo veel levenskwaliteit gaf en dat zorgverzekeraars vooral de medicijnen moesten blijven vergoeden, à 4 tot 7 ton per jaar aan medicatie per patiënt. Blijkt dat ze betaald wordt door de producent van het goedje om daartoe op te roepen. En maar consulteren over Pompe zonder die dubbelrol te vermelden. Maryze won zelfs prijzen voor haar betrokkenheid bij Pompe-patiënten. En nu ligt haar geloofwaardigheid verfrommeld te wezen op het papier van de Azijnbode. Samen met het nationale medelijden met Pompe-patiënten.

Reaguursels

Inloggen

@datzegiktoch
Helemaal mee eens. Wat doet een mens om in leven te blijven? Nou? Juist ALLES. treurig dat dat hier niet begrepen wordt

mrSkapig | 07-05-13 | 21:53

@Mr Dixit | 07-05-13 | 15:25 |

Maryze is voor mij de 7 ton die ze de gemeenschap kost niet waard. En ja, dat is geld van een ander, want Maryze betaalt die 7 ton niet zelf. Verzekeringspremie? Zeven ton? Leer jij eens rekenen. En dat verzwijgen van haar neveninkomsten én het morele appél dat ze op anderen meent te mogen doen. Ziek! Daadwerkelijk ziek!

Hans Hillen | 07-05-13 | 19:10

oeps, een 'voor dezelfde producent' teveel

PisFinger | 07-05-13 | 18:06

Het probleem is niet dat Maryze Schoneveld-Van der Linden geld voor haar werkzaamheden krijgt; het probleem is dat ze dit verzwijgt en daarmee voor de producent lobbiet voor dezelfde producent om de verzekering (en politiek) te bewegen toch maar dat kostbare middel te blijven betalen. Alleen hieruit blijkt dat het middel veels te duur is. Zou de producent echt met de patient betrokken zijn, zou dit medicijn betaalbaar zijn. Zou de verzekering/politiek echt met de patient/burger betrokken zijn, zouden ze niet doodleuk hun geld uitgeven aan overbodige zaken.

PisFinger | 07-05-13 | 18:04

als voetbalwedstrijdjes al gefixed zijn en dan praat je over paar miljoen hooguit tientallen miljoenen wat denk je wat er met een miljarden industrie als farma achter de schermen allemaal speelt?

Andersom dag | 07-05-13 | 17:50

'Dat zij als consultant werk voor ons heeft verricht, is niet relevant voor de krant. Dat is een andere taak'. Dat is eufemisme voor de boel met opzet bedonderen. Al het uitgekeerde (onterechte) WAO-geld met onmiddellijke ingang terugvorderen. Dat kan beter worden besteed aan mensen die het hard nodig hebben. Deze juffrouw slaat een slaatje uit haar ziekte. Wat een armoedige mentaliteit. Koketteren met je ziekte, walgelijk.

elizabeth88385416217 | 07-05-13 | 16:49

Je kan dus de halve wereld rondreizen met Pompe, dat blijkt. nzpompenetwork.weebly.com/maryze.html En de centjes om al die reizen te betalen komen van.... Ja, niet je WAO uitkering. Als dat waar is, moet er heel flink in de,WAO uitkeringen worden gesneden. Maryze wordt dus HEEL DIK betaald door de farmaceuten voor haarlippendienst.

Jos Schmitz | 07-05-13 | 16:17

Kijkt allen naar dr. Rath op you tube over de medicijnen maffia!! Daar is alles mee gezegd..

jansenzonderw | 07-05-13 | 15:50

Hans Hillen | 07-05-13
Ja, enorm scheef. Echt balen dat je niet de ziekte van Pompe hebt. Arme jij. Enne... Volgens mij betaalt deze dame net als iedereen haar maandelijkse -verplchte- ziektekostenverzekering. Dus hoezo "op kosten van anderen"...?

Mr Dixit | 07-05-13 | 15:25

Bij debat in Rondom 10 over dierproeven van jaren terug zat ze voor uitzending hevig aan de zuurstof, zodat ze op TV kon doen alsof ze minder nodig had vanwege de medicatie.

DeNatuur | 07-05-13 | 15:18

Ach, Maryze houdt van vakantie lees ik op haar blog. In 2003 had Maryze deze landen al bezocht: "Now I have been able to travel to countries like Italy, Baltic States, Austria, Slovakia, Czech Republic, Romania, Poland, Jordan, USA, France, Turkey, Hungary, Spain, Portugal, UK, Belgium, Croatia, Slovenia, India, Lebanon, and Germany. It is wonderful to notice that I am not exhausted after a travel and able to work and to enjoy everything fully." Linkje: nzpompenetwork.weebly.com/maryze.html Leuk voor Maryze. Ik ben, met heel veel andere mensen, één van de personen die het leven van Maryze moet financieren. En ik heb niet zoveel vakanties als Maryze gehad of kunnen betalen. Dit is zo volkomen scheef.

Hans Hillen | 07-05-13 | 15:12

@Ohm | 07-05-13 | 15:02
Nee, ik adviseer om structureel naar de signalen van je eigen lichaam te luisteren, dat weet namelijk donders goed wat het beste is. Hiermee kan veel worden voorkomen.

Mocht het toch misgaan, staat er duizenden jaren wetenschap klaar voor gratis hulp bij genezing.

Bakito | 07-05-13 | 15:12

Ohm | 07-05-13 | 15:02 | + 0 -
Mensen homeopathie aanraden in plaats van reguliere geneeskunde is met een arrest van de Hoge Raad definitief strafrechtelijk veroordeeld.
www.rechtspraak.nl/Organisatie/Hoge-Ra...

Feynman | 07-05-13 | 15:07

Het meest walgelijke aan Maryze vind ik dat ze een moreel en moralistisch appél op ons deed. Met d'r hypocriete gejank. Deze vrouw die de samenleving even een spiegel dacht voor te kunnen houden, maar helaas had Maryze zelf geen enkel moraal. Weet je Maryze, hoe sneu ook maar het is niet vanzelfsprekend dat mislukte incarnaties in leven gehouden worden. En nee Maryze, ik vind jou die 7 ton euro per jaar waard. Maar weet je Maryze, ondanks alle verontwaardiging blijf jij - op kosten van anderen - gewoon het leventje leiden dat je al leidde. Misschien iets minder in de media, misschien iets minder gewaardeerd. Maar verder blijf jij gewoon fijn vegeteren, met je corrupte VOC mentaliteit. Omdat je door heel veel mensen uiteindelijk toch weer zielig gevonden wordt. Wees er maar blij mee.

Hans Hillen | 07-05-13 | 15:04

@Bakito | 07-05-13 | 14:49 |
Toch zou je dat wiki linkje over homeopathie van Feynman is moeten lezen en dan met name de alinea "Baat het niet, dan schaadt het niet?" Jij bent een voorstander van gezond leven en dat is alleen maar te prijzen. Gezond denken lijkt mij ook heel goed. Dus ik hoop niet dat je mensen die echt ziek zijn, homeopathie aanraad, want mochten die mensen jou raad dan opvolgen (omdat ze bv van zichzelf niet al te slim zijn of ongeschoold)dan ontneem je ze de kans om beter te worden door middel van ECHTE medicijnen.... Zou je iemand die ziek is echt homeopathie adviseren?

Ohm | 07-05-13 | 15:02

@Feynman | 07-05-13 | 14:46
Ik ben zelden ziek. Niettemin bedankt voor de tip!

Bakito | 07-05-13 | 14:49

Bakito | 07-05-13 | 14:32 | + 0 -
Domheid is een oorzaak van veel lichamelijke aandoeningen, lees je eens in.

Feynman | 07-05-13 | 14:46

@Feynman | 07-05-13 | 14:25
Stress is oorzaak van veel lichamelijke aandoeningen, direct en indirect (b.v. roken)

Ergo: laat je niet opnaaien ;)

Bakito | 07-05-13 | 14:32

Bakito | 07-05-13 | 14:10 | + -1 -
Waarom denk je trouwens dat de verkopers van verdund water niet commercieel zijn?

Feynman | 07-05-13 | 14:32

Bakito | 07-05-13 | 14:10 | + 0 -
Met homeopathie, verdund water kan je geen kanker voorkomen.

Feynman | 07-05-13 | 14:25

Feynman | 07-05-13 | 14:04 |
Waarom ga je in hemelsnaam met deze mafkees in discussie? Deze mensen veranderen hun mening toch niet.

cabrão | 07-05-13 | 13:34 |
Mee eens, maar er is wel een kleine kanttekening. Vergoedingen van medicijnen gaat in de toekomst een hele grote discussie worden en niet alleen voor weesziektes. Farmceutische bedrijven hebben het recht om ontwikkelingskosten en productie kosten (ruim) terug te verdienen. Echter de winst van de grote farmaceuten is op dit moment buiten alle proporties. Ik werk zelf binnen de industrie, en geloof me, cerazyme en myozyme zijn ook te produceren voor 25.000 euro ipv 500.00 euro per jaar zonder dat het terugwinnen van de gemaakte kosten in gevaar komt. Daarnaast zijn er nog veel meer zaken die anders moeten waar zowel van farmaceuten, de overheid als zorgverzekeraars verantwoordelijk voor zijn, maar daar wil ik hier niet op in gaan. Een wereldwijde dialoog met de industrie, FDA, EMEA, zorgcollectieven en overheden zal het systeem moeten veranderen, anders gaat het hele systeem met de vergrijzing en stijgende welvaart ten onder.

biochemie_nerd | 07-05-13 | 14:18

pharmaindustrie heeft een winstoogmerk en is daarom ziek. Helaas zoals bij meer ziektes hebben ze geen "incentive" om een geneesmiddel te maken als ze ook slapend rijk kunnen worden met symptoombestrijders.

Myrkie | 07-05-13 | 14:10

@Feynman | 07-05-13 | 14:04
Whatever, kanker blijft lastig te genezen. Zoals ik al aangaf, voorkomen is beter.

Gezonde voeding, onbespoten/biologisch, en homeopathie kunnen daarbij helpen.

In uiterste gevallen kan er natuurlijk worden overgegaan op commerciële middelen, zoals chemokuur e.d.

Bakito | 07-05-13 | 14:10

Bakito | 07-05-13 | 13:45 | + -1 -
Nee. Er zitten geen gammastralen in een chemokuur. Je hebt geen idee waar je het over hebt.

Een gammastraal is een bundel hoog energetische photon die je hebt gemaakt door elektronen met een hoge snelheid op bijvoorbeeld wolfraam laat inslaan. Je probeert de tumor met een vorm van licht kapot te branden. Daarom zie je na bestralingen ook een brandwond op de huid van de patiënt.

Chemokuur laat je de patiënt regelmatig hoge doseringen gif innemen. De meest zwakke delen van de patiënt sterven eerst. Haarzakjes, smaakpapillen, maar ook de tumor.

Bij Hyperthermie stel je het weefsel van de patient bloot aan verhoogde temperaturen. Een beetje zoals koorts ook werkt, maar dan korter, feller en weer in een reeks behandelingen.

De kankercellen herstellen namelijk langzamer van dit soort mishandeling dan gezonde cellen. Als je dus regelmatig bestraald, vergiftigd, thermisch dan zullen kankercellen minder vaak overleven dan gezonde cellen en zal je dus gedurende een aantal maanden sommige tumoren verkleinen of doden.

Samen met chirurgie, het wegsnijden van tumoren en verdacht weefsel geeft dit nu in de helft van de gevallen een oplossing. Homeopathie geeft in GEEN van de gevallen een oplossing.

Feynman | 07-05-13 | 14:04

Uhm.. opnemen in de Pompekliniek dan maar?

amin | 07-05-13 | 13:50

@Feynman | 07-05-13 | 11:56
Is chemokuur ook niet een vorm van verdunnen, namelijk verdunnen van kankercellen met gammastralen?

Bakito | 07-05-13 | 13:45

@An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:51
Excuses, was ff buiten, wat beweging etc, terwijl jij op kantoor zat dicht te slibben.

Wat was de vraag?

Bakito | 07-05-13 | 13:41

cabrão | 07-05-13 | 13:34 | + 0 -
Hierboven stond ook een niet onderzocht medicijn naar kanker. Als u op iedereen wil reageren, zult u MEER moeten lezen.

Feynman | 07-05-13 | 13:40

-------------------------------------
Boven deze stippellijn louter comunisten.... Is er dan niemand die even verder kijkt dan zijn/haar neus lang is ?! Uiteraard maakt de farmaceutische industrie gigantische winsten. En maar goed ook ! Dat is hun drijfveer om nieuwe medicijnen te ontwikkelen. Of is er ook maar iemand die denkt dat er mensen zijn die hard werken zonder daar wat voor terug te willen zien ? Zonder die winsten zouden we qua gezondheidszorg nog ergens op het niveau van de 19de eeuw zitten. En waaraan kunnen farmaceutische industrien veel verdienen ? Juist, aan ziektes die veel voorkomen: Kanker, Diabetes, etc. En dus niets maar dan ook niets aan de ziekte van Pombe. Dus moet een medicijn als Myozome wel duur zijn om ook maar enigzins uit de (ontwikkelings)kosten te komen. Dat gaat om miljoenen euros per medicijn, en de meeste daarvan komen nooit op de markt. Er is ook helemaal niets mis mee met het promoten van een medicijn door een patient. Men zou eerder moeten kijken naar het promoten van bepaalde medicijnen door artsen en/of apothekers. Potentiëel zouden die er belang bij kunnnen hebben om niet het beste medicijn te promoten maar het medicijn waar zij het meeste aan verdienen.

cabrão | 07-05-13 | 13:34

Fopspeen | 07-05-13 | 13:20
Vrind. Stel dat je zelf een zeldzame ziekte, zeg een exotische vorm van kanker oid, er is een geneesmiddel dat je op de been houdt en/of je zelfs kan genezen en je wordt benaderd door de producent die je vraagt, tegen een redelijke vergoeding, iets te doen ter promotie, wat zou je dan doen? En kom aub niet aan met policor geneuzel.

Mr Dixit | 07-05-13 | 13:29

Dus we hebben een echte patiënt die een echt geneesmiddel promoot, daarbij echte politici onder druk zet en daar echte centen voor krijgt. Dat heet lobby'en en is niet verboden. Sterker nog, dat doet ze in het belang van zichzelf en andere patiënten. Is er een wet die voorschrijft dat ze vantevoren had moeten zeggen dat ze betaald krijgt? Nee. Sterker nog, ik denk dat het feit dat ze nog leeft een een redelijke kwaliteit van leven heeft voor haar belangrijker is dan de centen. Dus, en...? Wat is het probleem?

Mr Dixit | 07-05-13 | 13:26

Dit laat toch maar eens zien dat de farmaceutische industrie vooral kan bestaan door het inzetten op zielige mensen en daar schofterige winsten op te maken ipv lekker moreel de mensen eigenlijk te willen helpen en genezen. Hoe langer je ziek bent, hoe meer de aandeelhouders van je houden.

Fopspeen | 07-05-13 | 13:20

brabandertje | 07-05-13 | 12:42 | + 0 -
Dr Vogel, dochter van Biohorma, weer een dochter van Zwitserse Bioforce AG is slechts een Nederlandse merknaam van verdunt water. Heeft niks met winsten door farmaceuten of farmaceutische industrie te maken. Is oplichting en heeft in Nederland slechts 120 medeplichtigen.

VSN kan je zien als Smeerolievereniging Nederland of de Vereniging Spierziekte Nederland. Waarschijnlijk bedoel je die allemaal niet. Als het homeopathische rommel is, een keertje neuken op de Wallen doet meer voor je gezondheid en is goedkoper.

Die twee horen te ontbreken in die lijst van serieuze farmaceutische bedrijven die zich puur door winst laten leiden en midden in een crisis Westerse overheden het geld uit de zak kloppen.

Feynman | 07-05-13 | 13:17

Je zal maar doodziek zijn en je laten overhalen het enige medicijn dat bekend is te promoten voor de fabrikant. Wat een schande zeg. Nee de gemiddelde reaguurder zou natuurlijk liever doodziek op bed liggen dan de laatste strohalm gebruiken. Hypocriet en laf om een zieke zo hard aan te pakken.

Datzegiktoch | 07-05-13 | 13:09

Mensen moeten gewoon zelf betalen voor hun medicatie. Ook in Afrika kan een antibioticakuurtje van 1€ een mensenleven redden. Daar ook niet onbetaalbaar.

Crak-ho | 07-05-13 | 12:51

Feynman | 07-05-13 | 11:24 | + 12 -

Ik mis een aantal bedrijven in jouw lijstje. namelijk Dr. Vogel, VSN en dat soort bedrijven. Ik vind de winsten van de farmaceuten nog wel meevallen, vergeleken met de omzet die ze draaien. Daar komen de homeopathische bedrijven hun bed niet voor uit.

brabandertje | 07-05-13 | 12:42

Feynman | 07-05-13 | 11:40
Correct weergegeven!
Herinner me dit verhaal ook; diep treurig..

Hendrikaatje | 07-05-13 | 12:34

Requiescat in pace | 07-05-13 | 11:30 | + 5 -
Goed, dan leggen we die uitspraak toch even uit?

Ik laat zien welk geneesmiddel tegen kanker in een la blijft liggen omdat het absoluut niet patenteerbaar is. Ik kom dus met een voorbeeld voor het deel: "dan iets tegen kanker." Er wordt veel onderzoek naar kanker gedaan, maar niet hoe je het kunt genezen, maar hoe je eraan maximaal kunt verdienen.

Farmaceuten gaan heel creatief om met de eindfase van een octrooi. In plaats van te accepteren dat het middel na twintig jaar cashen geen onderzoeksbeloning meer oplevert, verlengen ze de termijn door met onderzoeksdata te spelen, handelsnamen te verzinnen en hetzelfde medicijn, met exact dezelfde werking opnieuw uit te vinden met een iets andere chemische samenstelling, zodat je weer twintig jaar kunt collecteren. Daar is een apart TV programma over geweest, dit heeft al geleid tot ruim twintig medicijnen tegen hoge bloeddruk.

Nog even los dat de Farmaceuten bij het opstellen van DSM-IV even criteria voor ADHD hadden opgerekt zodat Ritalin aan tien keer zo veel mensen verkocht kon worden.

Feynman | 07-05-13 | 12:31

@bakito ga eens in je hok zitten en blijf daar. Je kraamt allemaal onzin uit namelijk.

Terpetijnzeikert | 07-05-13 | 12:29

Het ligt wsch. genuanceerder.

Kopje Suiker | 07-05-13 | 12:19

Het is niet juist maar ik kan me het wel voorstellen. Hoe worden we niet belazerd door gezonde mensen, zoals Rutte etc. Het gaat dan ook ook nog om heel wat meer geld. 'Goed' voorbeeld, doet toch goed volgen?

Ton Plafond | 07-05-13 | 12:17

@Feynman
Ik vind je een geweldige commenter. Maar wees alsjeblieft selectiever met op wie je reageert.

Jos Tiebent | 07-05-13 | 12:15

@Krak Eling | 07-05-13 | 12:00

Volgens dat artikel, dat claimt dat geneesmiddelen "veel en veel te duur" zijn, is de winst van farmaceutische bedrijven zo'n 20% van de omzet. Veel, maar meer dan een 20% daling van de prijzen zit er dan dus ook niet in, wil het bedrijf geen verlies maken. Als de prijs van 7 ton per jaar naar 5,5 ton gaat, maakt dat zo'n wereld van verschil?

Normaal gesproken weten overheden de prijs sowieso nog wel aardig wat te drukken, waardoor ze goedkoper uit zijn dan een individu dat het medicijn aan wil schaffen.

Requiescat in pace | 07-05-13 | 12:10

@Willianus Wortelus | 07-05-13 | 11:44

Daar nog even op verder gaand. Een factor drie is op zich nog niet eens zo veel, zeker als je rekening houdt met het feit dat de lagere gemiddelde leeftijd in de gebieden zonder kanker ook meeweegt.
Ik zou wel eens een dergelijk grafiekje willen zien waarin niet de gehele populatie, maar alleen het deel tussen 55 en 65 wordt bekeken. Het zou me niets verbazen als de incidence rates dan dichter bij elkaar liggen dan een factor drie.

Requiescat in pace | 07-05-13 | 12:03

* remedie gevonden heeft maar twijfelt tussen Trollium D30 of C50 *

Kapitein Sjaak Mus | 07-05-13 | 12:02

@Houtduif99 | 07-05-13 | 11:28
Lekker selectief van je. Er zijn meerdere oorzaken te vinden volgens wetenschappers uit Wageningen maar natuurlijk zijn de grote insecticide producenten de ware oorzaak want dat is wel zo fijn om je afkeer tegen grote industriële jongens te kanaliseren.
Er wordt even vergeten dat bijen houden minder populair wordt, meer tijd kost en dus meer risico's meebrengt voor de kwaliteit van de bijenpopulaties in het algemeen. Tel daarbij een aantal strenge winters op en je ziet een daling.
Dat nicotinoiden sterfte veroorzaken is nog steeds niet aangetoond. Lees die rapporten eens goed door.

blinde kip | 07-05-13 | 12:00

natuurlijk zouden we het liefst iedereen de allerbeste en allerduurste zorg bieden zodat iedereen heel erg gelukkig en blij is.

maar 4 tot 7 ton per jaar voor 1 patient waarbij het effect van het middel alleen symptoonvermindering en levensverlenging is, dat is niet te verantwoorden. dat is mij een beetje te veel solidariteit. hard als het is; sommige mensen hebben gewoon pech in het leven.

zeeman73 | 07-05-13 | 11:59

@Willianus Wortelus | 07-05-13 | 11:44

Mee eens, maar het is dan toch vooral het totaalplaatje van leefgewoonten en gebruiken. Zo simpel als alleen maar vegetarisch eten is het zeker niet.

Requiescat in pace | 07-05-13 | 11:58

Van Dikhout | 07-05-13 | 11:48 | + 0 -
Meestal dump ik hier een link met korte inleiding. Die korte inleiding is voor de lezersbegrippen helaas wat aan de lange kant.

Feynman | 07-05-13 | 11:57

Bakito | 07-05-13 | 11:43 | + 0 -
De HELE "alternatieve geneeswijze" bedrijfstak is een grote oplichting. Niet een deel, niet een paar, niet enkele, MAAR ALLEMAAL. Dan kunnen ze elkaar wel goedkeuren in genootschappen, "beroeps"groepen en registers, maar zo`n lijst van stelselmatige daders ligt ook bij het ministerie van justitie.

De Homeopathische oprichter gebruikt zelfs de extreme verdunningen als argument dat ze veilig zijn. Hij gaf aan dat het geen negatief effect op je kon hebben. Of iets heeft een effect op je of niet. Met dezelfde gedachte bewijst de oprichter van homeopathie dat zijn middelen dus ook nooit een positieve werking kunnen hebben.

Huilen dat de homeopaten deden toen ze twee simpele dingen moesten gaan doen. Aan de ene kant moesten ze aantonen wat wanneer in welk flesje zat ( Iets wat in Nederland met een voedingsmiddel al moet.) En een keer dubbel blind aantonen dat er nut was. Beide waren voor hun een onmogelijke opgave.

Wat betreft je drie simpele voorbeelden. De eerste is de prostaat. Randdebiele fout door het door elkaar halen van patiënten. Heeft NIETS met de medische wetenschap te maken. Is een PUUR organisatorische fout. Achternamen zijn uitgevonden door Napoleon, dus echt bizar dat een ziekenhuis met een 500 jaar oud werkend systeem de boot in gaat.

Het tweede voorbeeld, gaat helemaal niet over dit onderwerp. Zelden trouwens zo`n onsamenhangend verhaal gezien. Aan de ene kant lekker name droppen met gentech, terwijl de rest van het verhaal gaat over pesticides, waar helaas niet dezelfde clinical trials voor gelden als medicijnen. Met dat verhaal toon jij het nut van dubbel blind onderzoek aan, iets wat de homeopathie nooit zal overleven.

Dan kan je als derde wel een medicijn aanvoeren die later bleek op lange termijn bijwerkingen te hebben, maar dat is Verdund water heeft geen werking, dus geen bijwerking. Lekker risicovrij scoren op het placebo effect, en die dode patiënt van de homeopaat doet toch geen mond op mond reclame.

Als jij meer dan drie voorbeelden van homeopathie fraude wilt hebben, gebruik google. Alleen de HELE bedrijfstak is fraude, dus je kan de term fraude uit je query weglaten.

Feynman | 07-05-13 | 11:56

@Bakito | 07-05-13 | 11:04
Mensen die in homeopathie geloven zijn geweldig. Je kan een hele groep dronken voeren met een enkel flesje bier.

dlseth_ | 07-05-13 | 11:56

In verhouding vallen de research kosten, de registratie kosten en de productie kosten compleet in het niets bij de winsten die gemaakt moeten worden.

Dit geld zeker voor eiwit stoornissen, als je weet welk eiwit ontbreekt, kun je aan de hand van het eiwit de DNA structuur van dat betreffende gen herleiden, dat gen kun je isoleren, je stopt het in een micro organisme en daarna kun je in bulk gaan produceren. Alleen zijn eiwitten niet super stabiel en zul je om de zoveel tijd nieuwe eiwitten moeten produceren.

Dat is het zure aan het pompe verhaal, ontwikkelings- en registratie kosten zijn al gemaakt alleen zijn de productie kosten verhoudingsgewijs hoog en last but not least er moet even flink gecashed worden op het patent.....

Weet zo even niet uit mijn hoofd hoe lang zo´n patent duurt maar zodra dat afloopt zal de prijs kelderen. (en is het niet meer interessant voor big farma).

Friezerik | 07-05-13 | 11:55

@ An die Arbeit 11:51

Jammer dat Klazien uut Zalk al dood is, anders had hij daar mooi een boom mee kunnen opzetten. En van Berendien uut Wisp hoor je ook al een hele tijd niets meer...

eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:54

Zeg Bakito, geen weerwoord? Is de grabbelton leeg?

Hippie! Met je sandalengeneeskunde.

An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:51

neemjemoederindemali | 07-05-13 | 11:49 Nee. Ze krijgt geld. De medicijnen betalen wij met z'n allen.

zeg maar jansen | 07-05-13 | 11:50

Ze krijgt zelf gratis medicijnen voor d'r promotiewerk?

neemjemoederindemali | 07-05-13 | 11:49

Snap niet wat hier zo erg aan is? Als ik die ziekte had zou ik ook elke kans aangrijpen om te lobbyen/geld bij elkaar te sprokkelen met de hoop op genezing en medicijnen.

ikzalhandhaven | 07-05-13 | 11:48

@Feynman | 07-05-13 | 11:40 |
En een link én copy-paste? Vreemd.

Van Dikhout | 07-05-13 | 11:48

Het is me het dagje weer wel op de redactie.

Een topicje over een tv-programmaatje van zondag van de campingzender en nu schrijven we de Volkskrant nog even over.

Wie van de redactie heeft er strafwerk?

zeg maar jansen | 07-05-13 | 11:47

Zoals al eerder gemeld: medicijnfabrikanten = maffia.
als je als nederlandse zorgverzekeraar een neuq zou geven om de hoogte van de prijzen van medicijnen dan zou je eens kunnen beginnen met het vergelijken van de prijzen van dezelfde medicijnen in andere landen wat verder van huis. Is simpel en heel verhelderend.

jemagookniksmeer | 07-05-13 | 11:46

@ Feynman 11:40

Dat was hem idd. Maar in dit geval had die verzekeraar ook een halve boterberg op zijn hoofd. En wie er weer de dupe? Precies...

eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:46

Requiescat in pace | 07-05-13 | 11:33 | Ik neem geen stelling in, maar bekijk de volgende kaart eens: publications.cancerresearchuk.org/down...

Je kunt niet anders dan onomstotelijk vaststellen dat hoe "ontwikkelder" een land of regio, met daaraan gekoppeld bepaalde eetgewoontes, hoe meer kanker er voorkomt.

In Noord Amerika komt ruim driemaal zoveel kanker voor dan in Centraal Afrika.

Willianus Wortelus | 07-05-13 | 11:44

Ik wacht dit even af, heb een beetje het gevoel dat hier niks aan de hand is

Bokito ergo sum | 07-05-13 | 11:41

eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:36 | + 0 -
Dat verhaal ken ik www.gewoon-nieuws.nl/2013/01/patentrec...
De Haagse apotheker Paul Lebbink heeft op verzoek van kinderarts professor De Klerk een medicijn bereid voor een jongetje die lijdt aan een zeldzame ziekte, NAGS-deficiëntie. Zonder dit medicijn zou dit jongetje zeker overlijden. Hij moet dit medicijn zijn leven lang blijven gebruiken. De apotheker maakte dit medicijn voor hem van 1997 tot 2002. In dat jaar wordt de apotheker benaderd door het bedrijf Orphan Europe. Zij vertelden de apotheker dat zij Europese subsidie hebben ontvangen om een geneesmiddel te vervaardigen voor de zeldzame ziekte waaraan het jongetje lijdt. Het middel kon dus voortaan gewoon op de markt besteld worden. De apotheker was hier blij mee omdat het bereiden van het medicijn een hoop gedoe met zich meebracht. Orphan bracht het medicijn op de markt onder de merknaam CarbaGlu. Toen de Haagse apotheker het middel bestelde bij Orphan moest hij tot zijn schrik constateren dat het middel 50 x duurder was dan zijn eigen medicijn. Het medicijn dat apotheker Lebbink bereidde kostte op jaarbasis € 3.000, terwijl het middel van Orphan Europe jaarlijks € 150.000 moest gaan kosten. Dit vond de apotheker te gortig dus bleef hij het medicijn voor zijn patiëntje zelf maken. In 2007 wordt hij door Orphan voor de rechter gesleept om hem te verbieden het medicijn nog langer te maken. Orphan verliest dit proces op alle fronten maar de apotheker gooit op een bepaald moment de handdoek in de ring en stopt met het maken van het medicijn. De belangrijkste reden om ermee te stoppen was de onverschillige houding van de verzekeraar, in dit geval “Delta Lloyd”. Het boeide deze verzekeraar niet of ze nou 3.000 of 150.000 euro per jaar moesten betalen voor hetzelfde medicijn. Hij moet gedacht hebben : “Als het de verzekeraars al niet boeit, wat zal ik me dan druk maken”?

Feynman | 07-05-13 | 11:40

@hysteria | 07-05-13 | 11:33 | + 1 -
Was het maar waar!

Kobus Kloothamer | 07-05-13 | 11:39

@Bakito | 07-05-13 | 11:23
Als het alternatief is dat je zeker binnen een maand dood gaat: JA.

Guusje Nadorst | 07-05-13 | 11:38

Zeg Bakito, u weet dat homeopathie de kunst van het verdunnen van water met water is? nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie "extreme verdunningen van stoffen die dezelfde symptomen als de te bestrijden ziekte zouden oproepen"

Vooral alinea`s zoals:" Bij een zekere mate van verdunning is er nog hooguit één molecuul in oplossing. Bij ongeveer 12C (24D) wordt deze grens de Avogadro bereikt. Verder verdunnen betekent dat de kans zeer groot is dat ook dat laatste molecuul verloren gaat. De kans om een molecuul aan te treffen in een 15C oplossing is één op een miljoen. Bij elke verdere C verdunning wordt die kans nog eens 100 keer zo klein. Veel homeopathische verdunningen, zoals bijvoorbeeld Hahnemanns favoriet 30C, zijn voorbeelden van verdunningen waarbij er niets meer is overgebleven van de werkzame stof. De kans om daar een molecuul in aan te treffen is één op een sextiljoen (een één met 36 nullen)." vindt ik episch. Ook iemand zonder technische opleiding weet het gewoon boeren verstand dat dit onzin is.

Homeopatisch leven zou betekenen dat je alleen water drinkt. En dan net zo lang totdat je water in een straal weer uitkotst of jouw individuele cellen niet meer zijn terug te vinden in de zee. Volgens mij bedoelde je veganistisch of vegetarisch eten. Misschien zelfs macrobiotisch. Waardoor die populatie plotseling gevrijwaard zou zijn van iedere vorm van ziekte. Nu hebben we daar geen onderzoek van, maar ik kan u wel verblijden met een theorietje, als je geen pleuris uitvoert de hele dag, heb je geen stress, een uitkering, slijt je lichaam langzamer en ben je misschien gezonder.

Alternatieve geneeswijzen zijn een niet uit te bannen vorm van oplichting. Wichelroede lopers die een slaatje willen slaan uit het leed van mensen die met de rug tegen de muur alles betalen. www.rechtspraak.nl/Organisatie/Hoge-Ra... De Hoge Raad laat de eerdere veroordelingen van twee artsen die de actrice Sylvia Millecam op alternatieve wijze behandelden in stand.

Als je echt gelooft in homeopathie, draai dan gewoon de kraan open. Dat water is ook verdunt en geschud.

Feynman | 07-05-13 | 11:37

@An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:07
"Ziek! (get it)

Not really , no ...

Cdude | 07-05-13 | 11:37

Zo, tijd voor een linzen-panir-schotel, perfecte bodem voor stevige boswandeling en uurtje meditatie in de zon.

Vanavond: tantra-massages met een van mijn vrouwen.

Samtosha!

Bakito | 07-05-13 | 11:36

@ Feynman 11:14

Zag een paar week terug een reportage op de Nederlandse TV over een arts die in zijn eigen laboratoriumpje helemaal alleen een middel had uitgevonden tegen ook zo'n zeldzame ziekte, weet bij God niet meer welke. Het middel kostte bijna geen drol en werkte prima. De beste man heeft daarna zijn vinding gratis aan een farmaceutisch producent ter beschikking gesteld om er voor te zorgen dat meer patiënten dit middel ter beschikking zouden kunnen krijgen want hij zelf had de faciliteiten daar niet voor. De producent maakte een kleine onbeduidende modificatie aan in het medicijn en vroeg er toen op jaarbasis per patient meer dan een ton in Euro voor. Tel uit uw winst!

eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:36

@Bakito | 07-05-13 | 11:04 | + -27 -
Als je nu elke keer weer bovenaan wilt staan met je comments, zorg er dan in elk geval voor dat je eens iets zinnigs neerplempt!!

Kobus Kloothamer | 07-05-13 | 11:35

@Sketcher | 07-05-13 | 11:20
Ook is aangetoond dat grotere pillen beter werken, hetzelfde geldt voor duurdere medicijnen. Komt door het placebo-effect.
Nu begrijp je waarom die flesjes oplosmiddel zo duur zijn bij de homeopaat.

Beau_Speedjood | 07-05-13 | 11:35

Het is pompe of verzuipen.

ren-forrest-ren-e | 07-05-13 | 11:34

@Er zijn regio's in India waar kanker nauwelijks voorkomt. Reden: vegetarisch eten.
Bakito | 07-05-13 | 11:25

Mensen in derdewereldlanden gaan gewoonlijk te jong dood om kanker te krijgen, Einstein. En een verband tussen vegetarisch eten en minder kanker is bij mijn weten nog niet wetenschappelijk aangetoond. In ieder geval niet in zo sterke mate dat het van "een van de voornaamste doodsoorzaken" naar "vrijwel afwezig" gaat.

Requiescat in pace | 07-05-13 | 11:33

Niemand houdt jou tegen om dat medicijn op eigen kosten te kopen.
Bakito | 07-05-13 | 11:16
.
@Bakito: Dit is eigenlijk wel het domste dat je hier ooit hebt geschreven.

hysteria | 07-05-13 | 11:33

"Alexion heeft Maryze gevraagd, omdat zij met haar onafhankelijke bedrijfje wel patiënten kan benaderen"

Bij bedrijven is de betalende klant koning, daar is niets onafhankelijk aan.

Toen mevrouw op tv verscheen vond ik al dat ze er wel warmpjes bijzat. Nu weet ik waar het geld daarvoor vandaan komt.

Peter_K | 07-05-13 | 11:33

@Nietvoordekat | 07-05-13 | 11:27
Het gaat om het hele plaatje. Voeding, beweging, verhouding inspanning/rust, buitenlucht, zonlicht, zelfreflectie....

Waarom denk je dat ik hier de hele dag moeiteloos kan reaguren, terwijl anderen al na enkele uren afhaken?

Antwoord: omdat ik fysiek en spiritueel zeer goed in balans ben. Als je dan toch feiten wilt.....

Bakito | 07-05-13 | 11:32

hoeveel andere tear-jerking media campagnes zijn er wel niet waarbij belangenverstrengeling een hoofdrol speelt? hoeveel andere belangen zijn er - om maar eens een voorbeeld te verzinnen - aan de schaamteloze diederik samson-promotie vooruitlopend op 12 september 2012 verbonden? hoeveel belangen zitten er achter de zielige mensenporno van de asielproblematiek? hoeveel belangen zijn er bij de belastingdienst om hun eigen staatssecretaris in een slecht daglicht te plaatsen?

gooi en smijtwerker | 07-05-13 | 11:32

Maryze Schoneveld-Van der Linden, is een heldin buiten Pompe-patiënt ook draagster van het wijdverbreide graairitus virus. Alle onrendabele zieken kunnen een voorbeeld aan deze ondernemende vrouw nemen.

Bertus Brulbroek | 07-05-13 | 11:32

@Guusje Nadorst | 07-05-13 | 11:21
Dus jij vindt het normaal om te parasiteren op andermans gel?
Bakito | 07-05-13 | 11:23 | + 0 -

Doelt u nu op homeopathische behandelaars die willens en weten mensen geld afhandig maken voor een behandeling waarvan ze zelf ook wel (kunnen) weten dat het niet helpt?

Sketcher | 07-05-13 | 11:31

@Big Farma, liever het dertigste medicijn tegen hoge bloeddruk, dan iets tegen kanker.
Feynman | 07-05-13 | 11:24

Wat een onzin. Er is geen ziekte waar meer onderzoek naar gedaan wordt, dan kanker. Kanker is echter een extreem lastige ziekte om te bestrijden, juist omdat het vereist dat een medicijn zeer specifieke cellen van het lichaam vernietigt zonder de rest aan te tasten. Er is ook geen enkele ziekte waarmee zoveel geld te verdienen valt door een werkend medicijn te produceren. Het bedrijf dat erin slaagt kanker te verslaan, heeft binnen tien jaar een grotere marktkapitalisatie dan alle andere farmabedrijven samen.

Requiescat in pace | 07-05-13 | 11:30

Ze had het ook niet kunnen doen, dan was ze nu dood. Ik snap haar dus best wel.
Voor haar was het pompe of verzuipe

hysteria | 07-05-13 | 11:29

@Bakito | 07-05-13 | 11:25
Sinds wanneer is vegetariër zijn homeopathisch?

Serieus, soms heb ik heb idee dat jij maar gewoon willekeurige woorden uit een grabbelton vist en hier intikt.

An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:29

Er zijn regio's in India waar kanker nauwelijks voorkomt. Reden: vegetarisch eten.
Bakito | 07-05-13 | 11:25 |

I call bullshit.

Enig wetenschappelijk bewijs voor de relatie vegetarisch-kankerloos?

Red mij niet | 07-05-13 | 11:28

-weggejorist-

Houtduif99 | 07-05-13 | 11:28

@Bakito
Alternative medicine, by its very definition, has not been proven to work, or has been proven not to work. Do you know what they call alternative medicine that's been proven to work? MEDICINE!

Aanbieders van alternatieve medicatie verdienen gewoon een aderlating.

Nietvoordekat | 07-05-13 | 11:27

@eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:25
Nee, voorkomen is beter dan genezen met allerlei chemische maffiarommel.

Bakito | 07-05-13 | 11:26

@Willianus Wortelus | 07-05-13 | 11:20

Medicijnen zijn zo duur omdat het jaren aan experimenten kost. Eerst moet je al een werkend medicijn vinden, wat in het geval van bijvoorbeeld hormoonziektes toch al zeer lastig is. Dan moet je vervolgens eerst zeer grondig bewijzen dat het niet alleen werkt, maar ook geen bijwerkingen heeft (succes!). De tijd dat medicijnen duur waren omdat er gemalen ivoor in zat ligt ver achter ons. De wereld zit vol met kleine en grote biotechbedrijfjes met hooguit enkele tientallen werknemers, die jarenlang werken om dat ene medicijn te ontwikkelen.

Ze doen dat met geleend geld van investeerders, en gaan zonder meer failliet als ze er niet in slagen het resultaat ofwel zelf te verkopen, ofwel het aan een farmareus te verkopen. Meestal gebeurt dat laatste, want grote farmabedrijven hebben veel meer ervaring met het verkopen van extreem dure medicijnen.

Requiescat in pace | 07-05-13 | 11:26

Twee emmertjes geld ophalen, twee emmertjes Pompe.

mijntweecent | 07-05-13 | 11:26

Het pompe medicijn (een eiwit) is alleen maar zo duur omdat er maar zo weinig mensen die ziekte hebben. Een speciale productie unit voor dat medicijn opzetten loont de moeite niet maar ook het omkatten van een bestaande unit voor een kleine productie run is al een kostbare zaak.

De ontwikkelingskosten zijn al gemaakt (anders was dat eiwit sowieso al niet te produceren) dus het is puur een patent en kosten/baten dingetje.

Dat deze mevrouw zich inzet voor dat medicijn is logisch, dat ze zich daarvoor laat gebruiken en betalen door de farmaceuten is kwalijk......

Then again, ik kan het haar zelf eigenlijk niet eens kwalijk nemen, ze heeft een dodelijke ziekte. Extra geld is dan nooit weg maar het doet haar geloofwaardigheid geen goed.

Then again...... had de man van schippers geen connecties in de tabaksindustrie?

Friezerik | 07-05-13 | 11:25

@An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:22
Er zijn regio's in India waar kanker nauwelijks voorkomt. Reden: vegetarisch eten.

Bakito | 07-05-13 | 11:25

@ Bakito 11:22

U duikt nu weg voor wat ik in mijn tegel wilde zeggen.

eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:25

De farmaceutische industrie is de lachende derde. Monopolist op de niet-arbeidsintensieve zorgverlening. De helft van de winst die door de Fortune 500 bedrijven bij elkaar gegraaid worden, is van de top 10 van farmaceutische bedrijven. Midden in de crisis. Rendementen van 20 tot 30% over de ruggen van kankerpatiënten is regel, geen uitzondering.

1) Astrazeneca 33 miljard omzet, 2 miljard winst
2) Baxter 14 miljard omzet, 17,3% rendement voor aandeelhouders over de afgelopen vijf jaar.
3) Bayer, 36,5 miljard omzet, EBIT van 4 miljard euro.
4) boehringer-ingelheim, 13 miljard omzet anderhalf miljard euro winst en 23% rendement voor aandeelhouders.
5) Boston Scientific, 7,5 miljard omzet, half miljard winst.
6) Bristol-Myers Squibb, 21 miljard omzet, 5 miljard netto winst, 39,5% rendement op aandelen.
Moet ik het lijstje afmaken?

Tijdens de hele crisis zitten deze bedrijven over de rug van patiënten zeer lucratief te graaien. Geloof lekker in sprookjes als je denkt dat het niet goedkoper kan. Over de kosten van medicijnen en onderzoek zit een hele ziekelijke risico opslag. Een risico die ook door de overheid genomen kan worden.

Dat is vooral handig bij onderzoek naar medicijnen die wel helpen tegen kanker, maar waar het medicijn niet patenteerbaar meer van is.
www.dca.med.ualberta.ca/Home/Updates/2... nl.wikipedia.org/wiki/Dichloorazijnzuu... www.snopes.com/politics/medical/cancer...

Big Farma, liever het dertigste medicijn tegen hoge bloeddruk, dan iets tegen kanker.

Feynman | 07-05-13 | 11:24

@Guusje Nadorst | 07-05-13 | 11:21
Dus jij vindt het normaal om te parasiteren op andermans gel?

Bakito | 07-05-13 | 11:23

De farmaceutische industrie is crimineel, misdadig en enkel uit op winstbejag. De gezondheid van de mens interesseert ze geen donder. Gezond biologisch voedsel en kruiden uit de natuur hebben de toekomst. Kijk maar hoe de biologische markt in opkomst is. Sommige medicijnen kunnen ter aanvulling worden gegeven indien noodzakelijk. Veel te makkelijk echter wordt er gegrepen naar medicijnen. Huisartsen schrijven medicijnen met het grootste gemak voor, omdat ze daar geld voor krijgen van de farmaceutische industrie. We gaan er nog een hoop ''lol'' aan beleven. Die medicijnenresten komen in het drinkwater en samen met gif residuen en plastic delen vormt dit een heel groot gevaar voor de volksgezondheid. En de VVD zag dat het goed was.

Jordert | 07-05-13 | 11:23

@eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:19
Die kansslagader is typisch voor iemand met een onverantwoorde levensstijl. Eigenlijk betaal ik omdat jij niet snapt hoe jouw lichaam werkt.

Bakito | 07-05-13 | 11:22

Maar wel knappe onderzoekjournalistiek van de Azijnbode, HULDE!

Han Fortmann | 07-05-13 | 11:22

@Bakito | 07-05-13 | 11:20
Kanker bestaat al duizenden jaren. Toen at iedereen vlees.

An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:22

Waar is onze geliefde EU om medicijnprijzen te reguleren, oh wacht dat kost ze natuurlijk lobbycentjes!

Ommie de HaatMoker | 07-05-13 | 11:22

Als ik Pompe of iets dergelijks had zou ik ook alles doen om aan de medicijnen te komen. Me in m'n reet laten nemen door de duivel zou er waarschijnlijk ook bij horen.

Ik begrijp mevrouwtje dus wel.

Red mij niet | 07-05-13 | 11:21

@Guusje Nadorst | 07-05-13 | 11:12
Niemand houdt jou tegen om dat medicijn op eigen kosten te kopen.
Bakito | 07-05-13 | 11:16 |
Behalve die 7 ton dan

Sketcher | 07-05-13 | 11:21

@Bakito | 07-05-13 | 11:16
Voor €700.000,-/jaar? Succes!!!

Guusje Nadorst | 07-05-13 | 11:21

Waarom is dat Pompe medicijn zo duur?

Omdat het geproduceerd wordt in de eierstokken van de Chinese Hamster.

Willianus Wortelus | 07-05-13 | 11:20

@An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:15
Je draait het om. Mensen die homeopathisch leven (geen vlees etc) krijgen zelden ziekten als kanker. Zij moeten echter we meebetalen aan de dure behandeling van asociale burgers die maar profiteren van allerlei staatsvoorzieningen en medische maffia.

Bakito | 07-05-13 | 11:20

Het huidige systeem dwingt mensen met zeldzame aandoeningen bijna om dit te doen.

Het ontwikkelen van een ingewikkeld medicijn kost vaak miljoenen. Dat doet een farmaceutisch bedrijf niet als ze dat niet terug kunnen verdienen. Maar als die 10 miljoen door 10 mensen terugbetaald moet worden... die 10 ongelukkigen hebben dat geld niet.

Dus wat gebeurt er? Logischerwijs proberen die 10 mensen dat geld toch te krijgen van 'de samenleving', beter bepaald de overheid. Aangezien ze alleen weinig kunnen, hebben ze hulp nodig om genoeg media-aandacht te krijgen om de overheid aldus te dwingen tot terugbetaling. Die hulp krijgen ze dan van het ontwikkelende bedrijf, dat weet dat het zonder de terugbetaling het medicijn niet verkocht krijgt.

Conclusie, het probleem is te zien als volgt. Ofwel de samenleving betaalt een hoop, de farmaindustrie ontwikkelt het medicijn en de mensen leven. Ofwel de samenleving vindt het te duur, de farmaindustrie kijkt er niet naar en de mensen gaan dood.

Het is daarom onterecht om de farmaindustrie als satan te zien. Wij, de samenleving, moeten besluiten in hoeverre we samen de kosten willen dragen van zeldzame ziektes. Net zoals we samen moeten besluiten hoeveel we betalen om arbeidsongeschikten, werklozen en anderen te steunen. Men zou eens moeten bedenken dat dit een politieke kwestie is, en dat de farmaceuten feitelijk alleen maar een bijrol spelen die een gevolg is van politieke beslissingen.

Requiescat in pace | 07-05-13 | 11:20

Wel blijkt overigens uit studies dat de aandacht die homeopathie behandelaar geven aan de patiënt wel erg goed werkt. Doctoren hebben daar geen tijd meer voor en dit schaad een optimaal genezings-proces.

Sketcher | 07-05-13 | 11:20

@ Bakito 11:04

Ik had een gesprongen kransslagader en die hebben ze in het ziekenhuis binnen een uur met twee stents weer helemaal gefixt. Maar dat was met kruidenthee natuurlijk veel sneller gelukt...

eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 11:19

4 tot 7 ton per jaar per persoon aan medicijnen, dat kan dus niet, tenzij het medicijn is gemaakt van de ochtenddauw uit de navels van eenhoorns.

Cuyahoga | 07-05-13 | 11:17

@Guusje Nadorst | 07-05-13 | 11:12
Niemand houdt jou tegen om dat medicijn op eigen kosten te kopen.

Bakito | 07-05-13 | 11:16

Nu is in ieder geval aangetoond dat de ziekte van Pompe het geweten uitschakelt.

Eenzame Gek | 07-05-13 | 11:16

Geen enkel probleem zie ik hierin, het is een zieke die reclame maakt voor een medicijn wat ze zelf nodig heeft?
So What? Dat zou iedereen in haar plaats ook doen, betaald of niet.

Thechronicles | 07-05-13 | 11:16

@ Bakito
Dat heet het placebo effect, werkt idd prima maar een echt medicijn is het niet. U kent het princiepen achte homeopathie? Hoe meer het medicijn is verdunt, hoe beter het werkt? Dat kan natuurlijk niet. Er is geen enkle studie die aangeeft dat het werk. Het zou verboden moeten worden!

Sketcher | 07-05-13 | 11:16

@Bakito | 07-05-13 | 11:12
Nope, die worden beter door het feit dat ze zich meer druk maken, puur psychosematisch. Prima als je de griep hebt of verkouden bent, dodelijk als je AIDSherpes of Kankercholera hebt.

An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:15

-weggejorist-

wat zeg je | 07-05-13 | 11:15

Ik zou het geld aanpakken en ook reclame maken. Bankier worden, dat zou ik weigeren. Ik heb mijn principes.

blinde kip | 07-05-13 | 11:13

Darwin is onverbiddelijk.

Expert Homo | 07-05-13 | 11:12

Zouden jullie niet hetzelfde doen als de regering het medicijn dat je in leven houdt wil schrappen?

Guusje Nadorst | 07-05-13 | 11:12

@An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:09
Silvia Millecam is dood en jouw enige argument.

Er zijn echter miljoenen voorbeelden van mensen die homeopathie gebruiken en daardoor een beter en gezonder leven leiden.

Bakito | 07-05-13 | 11:12

Een zieke die een pleitbezorger is voor een medicijn.
Het moet niet gekker worden!

Einde van de Domheid | 07-05-13 | 11:10

Alles is te koop........ je weet toch.

Hobbykip | 07-05-13 | 11:10

Balkenende zal trots op haar zijn, echte voc-mentaliteit

Tim Grimback | 07-05-13 | 11:10

Ze heeft daar vast veel geld voor gekregen dus korten op de uitkering, eventueel stoppen met uitkering lijkt me dan ook gerechtvaardigd. Eerlijk delen moeten we met zijn allen willen.

behangtafel | 07-05-13 | 11:10

@Bakito | 07-05-13 | 11:04
Ja, en handopleggingen. Vergeet handopleggingen en Jomanda niet. Vraag dat maar aan Sylvia Millecam. OH WACHT! Die is dood! Dankzij alternatieve geneeswijzes.

Lang leve de maffia!

An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:09

Iedereen heeft zn prijs.

zooishettoch | 07-05-13 | 11:08

Ziek! (get it)

An die ARBEIT | 07-05-13 | 11:07

Farmaceutische industrie = maffia.

Alternatieve geneeswijzes en homopathie zijn de toekomst! #feit

Bakito | 07-05-13 | 11:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl