Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bestuurder legt nevenfunctie (150K) uit aan plebs

Genieten weer vandaag in Buitenhof, alwaar afzwaaiend Commissaris der Koningin Jan Franssen (VVD) aan het gepeupel het verschil tussen bijbanen en nevenfuncties uitlegt en waarom iedereen moet stoppen met het bekritiseren van zakkenvullende bestuurders. Vooral die modaalverdieners en/of lagelonenzeikerds moeten nu echt eens hun grote smoel dichthouden. Iemand moet toch de titel van grootste bijkluskampioen & schnabbelkoning van dit land winnen? Nou dan. Dat geouwehoer iedere keer. Franssen kan zichzelf recht in ogen aankijken, ook al toucheert hij 150.000 euro voor klusjes die zijn collega's voor niks doen (en declareert hij zijn dure feestjes bij de burger). Hij heeft toch zijn hele leven hard gewerkt? "Ik ben niet van plan mij aan het einde van mijn loopbaan me zo voortdurend te laten bashen". Ja is goed hoor. Waarvan akte. Corrupt-nepotistische graaibestuurder van een bestuurlijke foplaag! (dixit)

Reaguursels

Inloggen

" Ik werk ook hard ?". De hele dag een pen vasthouden, ja daar wordt je moe van. "En niet iedereen is geschikt voor dit werk". Ja, dat klopt. U heeft een plaat voor uw hoofd van wel 10 meter dik. En oogkleppen op, die net passen op een olifant.

ip | 29-04-13 | 11:42

Wat mij betreft is dit een uitvreter van de bovenste plank. Heeft niet eens het fatsoen om uit de media te blijven, arroganter kan het niet!

lanexxx | 29-04-13 | 11:07

Werd Franssen inderdaad even lekker afgezeken door zijn collega's. Chapeau!
Voor 335.000 per jaar wil ik GRAAG 80 uur per week draaien!!

Maximus Cesar | 29-04-13 | 10:10

@brutus68. Linkschmenschen zijn zowaar nog erger. Die prediken ook nog eens het tegenovergestelde!!

Maximus Cesar | 29-04-13 | 10:02

Wat een redenatie. "Er is in dit land een groot tekort aan capabele mensen voor bestuurfuncties" en direct daarna verkondigen dat je voor zo'n nevenfunctie maandenlang eigenlijk niks hoeft te doen.
Wat een totale lul met vingers ben je dan. En als je voor een 'nevenfunctie' gevraagd wordt, maakt het dan opeens niets meer uit als dat ten koste gaat van je normale baan?? Dan mag het opeens?

We kunnen deze meneer nog wel laten weten wat we hiervan vinden.
www.zuid-holland.nl/bestuur_en_politie...

ik zal m in ieder geval een mailtje sturen!

technov1king | 29-04-13 | 09:47

Hij werkt 80 uur per week! Is ie dan zo slecht in zijn werk dat ie het niet in 40 uur af kan of zit ie 40 uur bij te beunen.

In het eerste geval hebben te maken met een heuse kneus, in het tweede geval met iemand die de helft van zijn energie aanwendt voor zijn publieke taak en de andere helft voor een wel heel erg private taak (ter verduidelijking, de bekende eigen zak).

Hoe dan ook, niet om erg blij van te worden.Zo'n fantastische dienaar van de publieke taak is dit ook nou ook weer niet. Zijn presentatie is wel weer heel leuk, die 18e eeuwse arrogantie. Een hoog 'let them eat cake' gehalte.

Gelukkig gaat ie weg. Kunnen wij minimumlonertjes de schade repareren die deze ijdeltuit op zijn carriérepad heeft achtergelaten.

DebraCadabra | 29-04-13 | 09:13

Fortuyn maakte altijd verschil tussen een bestuurders van bedrijven cq organisaties en eigenaars van bedrijven. De eersten lopen zelf geen enkel risico, hebben vaak geen benul van het bedrijf dat ze besturen en verwisselen het één makkelijk voor het ander.

Die hele crisis waar we nu in zitten is niet het gevolg van stakende, luie of (te) dure werknemers, maar hebben wij te danken aan de dikverdienende bestuurders die hun werk niet goed doen en voor het snelle effect gaan. De lijken komen doorgaans pas uit de kast als ze al weer op een andere plek zitten. En deze regering zei dat iedereen de broekriem moest aantrekken, dus als de zakkenvullende bestuurders daar niet aan mee willen doen krijgen ze terecht kritiek.

Angelica | 29-04-13 | 08:55

dit soort mannetjes met een mentaliteit van ik ben godalmachtig en jullie dienen gewoon je waffel te houden zijn we in Nederland meer dan zat. de arrogantie die deze man laat zien geeft aan dat hij niet geschikt is om commissaris van de koningin te zijn deze functie is zowiezo al totaal overbodig.maar ja de lutser zal vroeger wel gepest zijn geweest geen 3wieler gehad een vader die vreemd ging bij het leven een mams zwaar aan de drank ect ect ect

rukkieduck | 29-04-13 | 08:34

mensen die schrijven het belagelijk te vinden zijn zo hypocriet en jaloers. Denk je nu echt dat ze zelf nee zouden zeggen als zij de kans hadden? Kijk eens wat Spekman doet, moraalridder.

Eduardo5000 | 29-04-13 | 08:10

Franssen is een heaumeau en daar is ook nix nieuws aan.

max_laadvermogen | 29-04-13 | 08:03

Gevangenisstraf lijkt me beter op zijn plaats

zeefert | 29-04-13 | 07:47

Je moet alles in perspectief zien. Ik heb het zuiver gedaan. Een beetje lulkoek verkopen en dan 150.000 verdienen, dat doe je als beetje bestuurder toch niet gek he. En die plebs met een laag loon? Ach, die doen toch geen echt interessante dingen. ( zoals jou je luier verschonen straks)....

DenSchuldenaer | 29-04-13 | 07:43

Die Franssen is niet goed, joh.

harry poster | 29-04-13 | 07:38

Wie maakt er nu eens een overzichtelijke lijst met al deze knakkers? Dan kun je meteen alle oud politici beter leren begrijpen,zichzelf legaliserende corruptie..

gimme a beat,rix | 29-04-13 | 07:19

@ Stijlloos&Eigenwijs

De irritatie over deze man heeft niets met jsloezie te maken maar met houding en geloofwaardigheid. Zijn houding is walgelijk omdat hij zichzelf op de borst staat te kloppen over hoe slim hij wel niet is, terwijl hij ook nog eens zo lekker idealistisch bezig is voor "de publieke zaak". Zijn geloofwaardigheid is in het gedrang omdat achttien nevenfuncties niet te doen is, zelfs niet naast zo een lintendoorknipbaan als C vd K.

En laten we wel wezen; al dat geld komt uit publieke middelen en dan past bescheidenheid. Om dan meer dan drie ton belastinggeld in je zak te steken is ongepast, zeker als ook nog eens gaat roepen dat je het voor "de publieke zaak" doet. Echt een nobele ridder is die man!

NACademicus | 29-04-13 | 02:05

Kan daadwerkelijk geen minuut naar al die flutprogramma's kijken dus ik ben altijd wel blij dat GS die meuk duidt. Al die linkjes van reaguurders naar alternatief nieuws is ook fijn.

brx | 29-04-13 | 01:49

Zelfs binnen de VVD wordt deze man gehaat (vraag het eens aan burgemeester en VVD'er Jozias Van Aartsen). O ja, binnen bepaalde Haagse kringen wordt hij "Tante Frans" genoemd. Enge, arrogante man, altijd op zoek naar macht en geld geweest, en ook een valse nicht.

jojo1956 | 29-04-13 | 01:43

Deze man is leraar geschiedenis geweest.
Wat weet deze man over defensie?
Test hij JSF vliegtuigen of speelt hij oorlogje?
Bizar!

TheNox | 29-04-13 | 00:14

Ik werk 80 uur per week zegt ie, maar wat is werk? Horen daar ook recepties bij de uren op de golfbaan?

non_de_pier | 29-04-13 | 00:13

Ik werk 80 uur per week zegt ie, maar wat is werk? Horen daar ook recepties bij de uren op de golfbaan?

non_de_pier | 29-04-13 | 00:13

Deze man belichaamt wat er mis is met Nederland.

K. Lootviool | 29-04-13 | 00:05

-weggejorist en opgerot-

Any time | 28-04-13 | 23:08

Huh ?

jaymie | 28-04-13 | 23:04

-edit hou sop -

jaymie | 28-04-13 | 22:57

-weggejorist-

Any time | 28-04-13 | 22:53

@ Diana de groot
Ik denk als ze ze allemaal nakijken dat er veel meer zogenaamde nevenfuncties naar boven komen.

jaymie | 28-04-13 | 22:51

-weggejorist-

jaymie | 28-04-13 | 22:40

Zou goed zijn als de inkomsten van de nevenfuncties van het loon afgetrokken worden. Toch weer 1,8 miljoen in kas.

Diana de Groot | 28-04-13 | 22:39

Beste GS, zag toevallig dit onderdeel op Buitenhof en ik heb mij de hele dag kapot zitten ergeren om die arrogante relnicht. Heerlijk dat jullie dit item hebben opgenomen. Inderdaad: Kamervragen en zien hoe het kartel PvdA/VVD/CDA de baantjes machine in takt laat.

Kamervraag | 28-04-13 | 22:36

-weggejorist-

Any time | 28-04-13 | 22:34

@ mezelf . Leed is lees

jaymie | 28-04-13 | 22:27

-weggejorist-

jaymie | 28-04-13 | 22:25

wat een valse nigtt zeg die fransen... en... totaal geen verhaal,... hoe kan het dat de commissaris van drenthe en brabant er niks naast kunnen doen en hij wel?

van lith de jeude | 28-04-13 | 22:18

-weggejorist-

Any time | 28-04-13 | 22:14

@jaymie | 28-04-13 | 22:09
Ik denk het ook. Komt wel goed.

Any time | 28-04-13 | 22:12

@ any time.
Deze nick is mijn naam.
En om anoniem met een een nieuwe naam binnen te komen lijkt mij ook geen goed idee .
Bovendien weet ik niet eens hoe dat moet :-(
En ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat ze doorhebben dat ik werkelijk nieuw ben hier, en op het verkeerde moment binnenkwam .

jaymie | 28-04-13 | 22:09

@Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:07
Ik ben bang dat Joris het niet altijd goed ziet, het hem niet interesseert of dat hij over onvoldoende wijsheid en inzicht beschikt om alle mensen en situaties te doorzien of dat rechtvaardigheid hier gewoon niet boeit. Ik vrees zelf toch ook voor het laatste en dat het meer persoonlijke voorkeur en beïnvloeding door de verkeerde mensen betreft. Een principe dat ook geldt voor alle kritiekloze meelopers overigens.

Any time | 28-04-13 | 22:06

@jaymie | 28-04-13 | 21:14
Excuses nogmaals. In het ergste geval frisse start maken met nieuwe nick. Er zijn mensen hier die een beetje dom zijn. Ze denken heel erg goed handschriften en stijlen te herkennen maar ze overschatten zichzelf en denken alles te zien en te weten. Ze hebben het fout maar zijn niet in staat dat te onderkennen.

Any time | 28-04-13 | 22:01

@ kaas de vries .
Oké thanks voor de uitleg .

jaymie | 28-04-13 | 21:51

@jaymie | 28-04-13 | 21:48 | + 0 -
Ja. Dat = weggejorist = is soort van ingreep van de admin en =weggejorist en opgerot = wil je ten allen tijde voorkomen.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:49

@ kaas de vries .
Is dat " weggejorist " het werk van een admin. ?
Misschien een stomme vraag hoor sorry

jaymie | 28-04-13 | 21:48

@vanderscheur | 28-04-13 | 21:39 | + 0 -
Het interesseert je geen hol. Top.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:43

-weggejorist en opgerot-

vanderscheur | 28-04-13 | 21:39

Goed. Ik ken het riedeltje. Er komt een laatste waarschuwing (of niet)... ik ga door en krijg een ban.

Applaus Gunite voor het aanvoelen van de situatie.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:37

De kop van het artikel klopt niet.

Moet deze niet:
'plebejer legt neven(oh,ironie)functies uit aan belastingbetalers' zijn?

elizabeth88385416217 | 28-04-13 | 21:36

-weggejorist-

vanderscheur | 28-04-13 | 21:33

@ kaas de vries
@ vanderscheur
Waarom negeert u elkander niet ?

jaymie | 28-04-13 | 21:32

-weggejorist-

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:30

-weggejorist-

vanderscheur | 28-04-13 | 21:26

-weggejorist-

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:25

-weggejorist-

vanderscheur | 28-04-13 | 21:22

-weggejorist-

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:19

-weggejorist-

vanderscheur | 28-04-13 | 21:18

Drop hem op een onbewoond eiland!

TheNox | 28-04-13 | 21:16

-weggejorist-

vanderscheur | 28-04-13 | 21:15

@ any time.
Allemaal leuk maar waarom denkt men dat ik een andere nick van u ben ?
Al mijn posts hebben nu een vooroordeel :-(

jaymie | 28-04-13 | 21:14

@vanderscheur | 28-04-13 | 21:10 | + 0 -
Ik probeer goed te doen, niet kwaad. Mijn ballen doen er niet toe.

Je bent een lul.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:13

revolutie jongens, dr zit niks anders op!!!!!

gartman | 28-04-13 | 21:11

Of anders gezegd: Toon eens dat je ballen hebt Kaas, je loopt nu al twee dagen te janken dat ik niet lief tegen je ben.

vanderscheur | 28-04-13 | 21:10

@vanderscheur | 28-04-13 | 21:00 | + 1 -
Ik kan jou gewoon niet meer serieus nemen, door jouw eigen gedrag. Het spijt me, wellicht draai ik wel bij.

@Any time | 28-04-13 | 20:59 | + -2 -
Als ik iets niet logisch vind, zit meestal zoiets ten grondslag. Hopelijk hebben ik en jij het verkeerd, want dat zou echt diep triest zijn en ontneemt me echt de motivatie om te reaguren.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 21:07

Kaas, ik hoop dat je begrijpt dat ik geen stalker ben, ik ben een soort kritisch AVRO-lid à la Cor van der Laak. Ik bewonder je, sta achter je, maar krijg last van plaatsvervangende schaamte als je aan het roeptoeteren bent. Je hebt het niet nodig om met die gespeelde Wilders-verontwaardiging bepaalde zaken te benaderen, je bent tot meer in staat.
Jezelf voor autistisch of dom uitmaken bijvoorbeeld, dat is een goedkope manier om aandacht te trekken en zieltjes te winnen.

vanderscheur | 28-04-13 | 21:00

@Kaas de Vies | 28-04-13 | 20:37
Stalkers en mensen die vervelend en onbeschoft doen tegen anderen mogen blijven. Degenen die lastig worden gevallen mogen zich niet verdedigen en verweren of koekjes van eigen deeg geven op straffe van ban. Dat is het beleid hier. Je kan hoog springen en laag springen en vertellen wat er werkelijk aan de hand is, er wordt anders over gedacht en niet naar geluisterd. Je moet niet zeuren over de naarlingen hier. Dat zijn blijkbaar de protegés. De werkelijke gang van zaken en het wangedrag van bepaalde reaguurders moet immers toch bekend moet zijn bij de moderator. Ik begrijp er ook niets van.
Die Dionysos heeft verzocht met rust gelaten te worden vele malen. Wordt geen gehoor aan te geven, wat op zich al raar is om mensen tegen hun zin lastig te blijven vallen en contact te blijven zoeken. Maar van GeenStijl moet je dat maar ondergaan, mag je je niet tegen verweren. Doe je dat wel, dan ben jij degene die wordt afgerekend. Raar maar zo is het wel. Het lijkt me toch wel heel duidelijk dat het degenen die zich misdragen en mensen die weigeren iemand met rust te laten, ondanks dat hierom wordt verzocht, moeten worden aangepakt en niet degene die zich ongewenst bejegend voelt en achtervolgt blijft worden en in feite slachtoffer is maar daar om wordt weggehoond door de naarlingen. Slachtoffer wordt gezien als dader wegens de slinkse vuile technieken van sommigen hier. Niet dat het belangrijk is maar in een land van vrije meningsuiting en fatsoen zou het anders moeten gaan. Maar niet op GeenStijl. "Nodeloos kwetsend". Onderdeel van de lijfspreuk. Dat zal het zijn. Moet je ook niet over zeuren. Is blijkbaar de nieuwe norm. Een andere verklaring heb ik ook niet. Tsja.

Any time | 28-04-13 | 20:59

@dionysos de derde | 28-04-13 | 18:31 | + 0 -
Interessant, deze wordt weggejorist en mijn stalker mag blijven.

3 vingers voor de W van GUnite. Begrijp daar gewoon echt helemaal niets van, wellicht ben ik te autistisch.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 20:37

het heeft volgens mij weinig te maken met een linkse of rechtse overtuiging. je moet toch eten.
de vvd er schaamt zich niet voor het bezitten van geld of het verdienen van veel ervan. de pvdaer zal dit wat stilletjes aan doen want het past niet geheel in de politieke ideologie echter ze weten beide dat door het gemorrel van zichzelf en hun mede politici is er tegen de tijd dat ze te oud zijn om geld te verdienen er niemand om ze te helpen en pensioen krijg je door hun gepruts tegen die toch pas op erg late leeftijd en inmiddels zonder enige zekerheid dus ... eerst goed eten en potten dan heb je later misschien nog wat. (als ze hier je spaarrekening niet plunderen om het tekort van een ander land aan te vullen...)

Stijlloos&eigenwijs | 28-04-13 | 20:37

@Ommezwaai
Inderdaad, lid zijn van de PvdA lijkt volgens de verstokte reaguurders gelijk te staan aan landverraad, dat heb je heel juist opgemerkt.
Lekker voorbijgaan aan het feit dat er zowel linkse -als rechtse klootzakken op deze wereld rondlopen. De video bewijst mijn gelijk.

vanderscheur | 28-04-13 | 20:18

wat een ongelooflijk oninteressant verhaal.
grotendeels pure afgunst.
is overigens toch meestal het geval als het het over het (hogere) inkomen van iemand anders gaat.
als je niet tevreden bent met wat je krijgt en vind je dat je minstens net zoveel hoort te verdienen als die andere --> zorg dan gewoon dat je dat gaat doen.
stop met geld verdienen voor iemand anders of de ambtenaar uithangen.

Stijlloos&eigenwijs | 28-04-13 | 20:17

Ach, 't is een PvdA'er. Dat verklaart een hoop.
rara | 28-04-13 | 13:55 | + -52 -

Behalve wat Necrosis zei dat hij een VVD'er is, is degene die zei dat hij helemaal geen nevenfuncties heeft juist een PVDA'er dus dubbel faal.

geek87 | 28-04-13 | 20:09

Bijverdiensten aftrekken van het door de overheid betaalde salaris.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 19:48

Waarom mijn post weggejorist is is nu de grote vraag.

Willem van Rood | 28-04-13 | 19:48

ik zou als sp'er wel verketterd worden maar kunnen we die zogenoemde bijverdiensten niet 90% belasten en dat ten goede laten komen van de burger?

kamikaza87 | 28-04-13 | 19:34

-weggejorist-

Willem van Rood | 28-04-13 | 19:31

Als je bij de overheid een voltijds dienstverband hebt (en daar vallen politici met een voltijds vergoeding ook onder), dan zou je helemaal geen bijbanen mogen hebben. Ik wil niet dat mijn volksvertegenwoordigers zich de pestpleuris werken met allerlei bijzaken, maar een min of meer gewone werkweek hebben waarin ze zich kunnen richten op de zaken waarvoor ze in het pluche gehezen zijn.

Mogen nevenfuncties wel? Op zich wel. Maar laat ik dan maar de juiste uitleg van een nevenfunctie voor een fulltime-politicus geven: dit is een functie die een maximaal aantal uur per week kost, en waar een *vaste* vergoeding voor staat. Een min of meer symbolisch uurtarief, kilometervergoeding, en declaraties tot een redelijk bedrag (of maak er een per-diem van als het eens een keer laat wordt).

Muxje | 28-04-13 | 19:26

Wegstemmen deze vent en zijn unieke talent. Oh wacht...

Afgeschminkte Bassie | 28-04-13 | 19:05

Aan dit soort mensen gaat Nederland naar de DONDER!!!!

MarsMiek | 28-04-13 | 18:53

@miko | 28-04-13 | 15:20 |
het was in 's landsbelang.

Jopie2009 | 28-04-13 | 18:45

Dan dondert meneertje de bestuurder maar op ik zewaai hem wel uit .Wat een hufter om op zoon manier 150K van de bevolking te roven .Een paria, bloedhond Ik kots van dit soort mannetjes

mart69 | 28-04-13 | 18:43

-weggejorist-

dionysos de derde | 28-04-13 | 18:31

-weggejorist-

dionysos de derde | 28-04-13 | 18:31

-weggejorist en opgerot-

dionysos de derde | 28-04-13 | 18:27

-weggejorist-

dionysos de derde | 28-04-13 | 18:18

ZDEV | 28-04-13 | 13:55
Triest dat je anderhalve ton plus vangt en niet snapt dat eigenlijk andere mensen je rekeningen betalen. Ik denk dat de stratenmaker harder werkt, verdiend echter maar 20% van dat geld... Doet me denken aan dat verhaal van die tuinman die een ziek kind had en de rekening niet kon betalen. De dokter zei, ik kijk wel naar d'r, als jij als tegenprestatie in mijn tuin werkt. Nadat de arts had gekeken begon de tuinman. Na 15 minuten zei hij: zo! dat is dan geregeld.... nu staan we weer gelijk. Arts verongelijkt... ja maar jij moet 2 uur voor mij werken!

synchronicity | 28-04-13 | 18:16

"Publieke zaak"

Crak-ho | 28-04-13 | 17:54

En hoezo is het relevant dat je gevraagd wordt?? Kneus!

NACademicus | 28-04-13 | 17:44

-weggejorist-

NACademicus | 28-04-13 | 17:44

Er zijn niet veel mensen die op dat niveau kunnen opereren, zegt Frans Jansen. Dat geloof ik graag; zulke prutsers zie je maar weinig. Wat een hopi dikke plaat heeft deze knakker voor zijn harses. En zichzelf maar op de borst kloppen over de publieke zaak. Zo een boerenbraadlul staat bij een privaat bedrijf binnen 10 minuten weer buiten. Wat een mongool.

NACademicus | 28-04-13 | 17:43

@Schoorsteenveger | 28-04-13 | 16:13
Daar zit inderdaad wat in! Goede analyse

arie181818 | 28-04-13 | 17:35

Meneer maakt 80 uur per week,hij doelt met die 80 uur vast niet op werken. Wat een enge arrogante graaier. VVD he?

jodidor | 28-04-13 | 17:29

De arriogantie van de macht

Napoleon I | 28-04-13 | 17:26

vanderscheur | 28-04-13 | 16:20
Je zult maar uitgemaakt worden voor (nationaal)socialist.
Alleen een lidmaatschap van de PVDA lijkt me nóg erger...

Ommezwaai | 28-04-13 | 17:23

Die man is gewoon een vieze klootzak, simpel zat. Dat dit tv optreden maar tot zijn aftreden mag leiden. Maar ach, dat zal niet veel uitmaken, meneer heeft immers zijn schaapjes op het droge. *barf*

KabbelendKontwater | 28-04-13 | 17:19

necrosis | 28-04-13 | 13:57
Is er een verschil dan?

Pindakees | 28-04-13 | 17:16

Het woord transparant is de volgende toverwoord waarmee politici de mensen om de tuin proberen te leiden als het gaat om openheid van zaken over het gedrag van bestuurders.
.
Als je het woord transparant maar vaak genoeg in je mond neemt zullen de mensen gaan geloven dat je dat ook bent, zullen ze denken

donjon | 28-04-13 | 17:13

Armpjes over elkaar, gesloten houding, verdedigen, liegen en bedriegen......

fritsspits | 28-04-13 | 17:12

@Skunk57
Aanvullend: een universitair hoofddocent, per definitie een dr., komt niet boven de 6K per maand uit. Dat is minder dan een Tweede Kamerlid dat voor die positie letterlijk helemaal niets hoeft te weten of kunnen.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 16:56

@Skunk57
Doorleren? Zoek eens even op wat de gemiddelde inkomens zijn van personen met een dr. voor hun naam. Voor uw info: dat is het meest doorgeleerde diploma dat je kunt halen. Prof. is een titel die iedereen vrij mag voeren al komt dat een beetje dom over als je niet op z'n minst ooit hoogleraar bent geweest.

De meeste dr's verdienen niet slecht, maar ga ze eens zoeken in het openbaar bestuur. Er zitten er vast wel een aantal, maar ze zijn in de minderheid. De rest zijn langstuderende drs'en, een paar HBO'ers en de rest.. mja. Er is dus geen verband tussen iets weten/kunnen en de hoogte van het salaris in het openbaar bestuur.

Jantje Franssen hierzo was voordat hij Wiegel ging adviseren godbetert geschiedenisleraar, een doogewone lesboer, uit een tijd dat de lesbevoegdheden nog bij de pindakaas zaten en mephisto's hippe schoenen waren.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 16:52

Wie claimed www.nevenfuncties.nl, graag met mooie grafiekjes erbij enzo. Zie die jambek zitten dan.

barterieman | 28-04-13 | 16:44

had je maar door moeten leren.
Geen probleem mee.

Skunk57 | 28-04-13 | 16:37

@J. van Kooten als u dan ook nog iets zou presteren, is dat tot daar aan toe.. Anders bent u m.i. een minstens net zo grote bokkenlul als het heerschap in de video.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 16:33

Als ik de kans zou krijgen zou ik die pegeltjes ook lekker opstrijken...

J. van Kooten | 28-04-13 | 16:32

Arroganter zie je ze niet vaak, zak hooi.
Die andere lulhannes van de Pvda kan helemaal niets heeft laatst nog een probleem gehad i.z. voortrekken van z n familie, in 070 uitgekotst en in Drenthe weggestopt.

Uw Verzekeringsadvis | 28-04-13 | 16:31

@dionysos de derde | 28-04-13 | 15:48
Ik reageer op wie ik wil, dus kan ik niet op je verzoek ingaan.

Bovendien schreef je gisteren of zo dat je mij voortaan zou negeren. Je weet hoe de tool werkt... even mijn nick invoeren en je ziet mijn reacties niet meer.

Dit is mijn antwoord, niet voor de eerste keer, en daar zal je het mee moeten doen.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:29

Moge deze sabacca krijgen wat hem toe komt en dan bedoel ik geen EUR 150.000

Zatkniss | 28-04-13 | 16:29

@ kaas de vries .
Hier kennis maken is ook niet makkelijk .
Je moet echt op precies het juiste moment binnen komen . Anders denkt iedereen dat je weer iemands zoveelste nick bent ;-)

jaymie | 28-04-13 | 16:26

Wat ik niet snap, het is góéd voor de economie dat zij veel uitgeven aan winkels en veel dingen kopen, weinig sparen, etc. Maar ondertussen declareren ze ALLE bonnetjes weer bij de belastingbetaler zelf...

Wáárom?? Dat is gewoon constant, 24/7 je eigen burgers naaien... En wat doen ze met het geld dat ze dan Netto over houden? Op een spaarrekening in Zwitserland pleuren zeker?

LangeTijdGeleden | 28-04-13 | 16:23

Oepsch, dubbelpost. Solly @joris

La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:21

@Kaas de Vies
En tenslotte nog dit Kaas... ik heb jou niet voor een NSBer uitgemaakt, dat heb je verkeerd begrepen. Ik wilde alleen weten hoe jij zou reageren op dat Youtube- account wat ik noemde. Het zou te veel tijd kosten om je uit te leggen waarom, maar neem van me aan dat ik je niet wilde kwetsen. Excuses.

vanderscheur | 28-04-13 | 16:20

@Kaas de Vies | 28-04-13 | 16:07
Vervelend ja en zeer onterecht ook om je daarvoor uit te maken. Mja, als je je hier iets aan moet trekken van wat anderen van je vinden, of tegen je zeggen, dan kun je beter op de Joop of de VK gaan reaguren. Daar is moderatie vooraf.

Enfin, GU is ook weleens vrij en de overige Jorissen zitten niet de hele dag mee te lezen. GU zal heus wel optreden als hij er genoeg van heeft.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:20

@Kaas de Vies | 28-04-13 | 16:07
Vervelend ja en zeer onterecht ook om je daarvoor uit te maken. Mja, als je je hier iets aan moet trekken van wat anderen van je vinden, of tegen je zeggen, dan kun je beter op de Joop of de VK gaan reaguren. Daar is moderatie vooraf.

Enfin, GU is ook weleens vrij en de overige Jorissen zitten niet de hele dag mee te lezen. GU zal heus wel optreden als hij er genoeg van heeft.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:20

Een VVD-er. Je verwacht het gewoon niet....

Aktivist | 28-04-13 | 16:19

Er zijn dus overheids-en andere instellingen die veel geld over hebben om aan nietsnutten te geven. Het lijkt me gepast dat de financieen van die instellingen eens grondig ge-reevalueerd worden, dat bespaart ons weer geld.

Vuurwezel | 28-04-13 | 16:18

@vanderscheur | 28-04-13 | 16:11 | + -1 -
Als in een gezelschap of omgeving komt maak je eerst rustig kennis, voordat je mensen NSB-er noemt. Lijkt mij toch iets dat jij zou moeten weten.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 16:17

arie181818 | 28-04-13 | 16:04 |
Zie het van de zonnige zijde. Het een was voorheen duidelijk zichtbaar, het andere volstrekt onzichtbaar. De wereld wordt met de dag transparanter, en datgene wat eerst duister was wordt nu langzaamaan aan beetje uitgelicht. De heren mogen niet, de heren moeten zich verdedigen. Dat deze graaigeneratie er nog met gemak mee wegkomt, het is niet anders, maar we vermoeden niet alleen, nee we wéten inmiddels dat ze niet deugen. Dat is vooruitgang.
Onze enige troost is dat meneer de schnabbelaar zich er niet gemakkelijk bij voelt. Hij trapt van zich af, verongelijkt en boos, kan het niet hebben dat hij als een parasiet wordt afgeschilderd en als parasiet afscheid moet nemen. Het volk heeft geoordeeld, en daar kan hij niks meer aan doen. Die zure kop zal tot aan zijn dood een zure kop blijven, want we hebben de triomfantelijke glimlach van z'n smoel geslagen. Meer is het niet, maar het is een begin.

Schoorsteenveger | 28-04-13 | 16:13

@mezelf: *Nederlanders! *zucht*

RedRain | 28-04-13 | 16:12

@Schoorsteenveger | 28-04-13 | 15:50
Wat een goede analyse en conclusie weer!
Die andere twee zijn idd net zo erg.

Hulde!

La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:12

Tsja, Nederland kon wel wat VVD gebruiken. Hij heeft schijnbaar 32 uur in een dag en 8 dagen in een week zitten.

kicktherabbit | 28-04-13 | 16:11

@Kaas
Ik heb geen flauw idee Kaas. Ik ben dan wel sinds 2009 als vanderscheur ingeschreven, maar sinds twee dagen pas echt actief. M'n wachtwoord was ik vergeten en moest een nieuwe aanvragen, eigenlijk ben ik dus een newbie en moet nog helemaal leren hoe ik me dien te gedragen in dit gezelschap van fatsoensrakkers.
Heb een beetje geduld met me alsjeblieft.

vanderscheur | 28-04-13 | 16:11

@Frans1156
Goed bezig man! Echt, fraaie troll! Ik hap wel even. Een huis kopen op tijdelijk jaarsalaris van 230K.. eens even kijken. Ben je totaal kansloos in de rest van de wereld, dan maximeer je je uitgavenpatroon gedurende die 4 jaar op een modaal niveau van 33K bruto. Laten we even makkelijk rekenen en stellen dat je 100K van je salaris overhoudt na belastingen. Kun je 67K per jaar sparen en na 4 jaar weggejorist en wel in een volledig afbetaald stulpje van 268K gaan zitten mokken terwijl je een normale mensenbaantje zoekt. Als ik daar medelijden mee moet hebben, kun je lang wachten.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 16:10

Frans1156 | 28-04-13 | 16:02
185.000+150.000=335.000 euro, basale rekenkunde. Zie ook Elsevier (www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2013/1/...).

Maar goed, niet kunnen rekenen is iets waar wel meer mensen onder lijden, dus dat zal ik je bij deze vergeven.

En ach gossie, er elke vier jaar uit gejorist te kunnen worden als je geen banencarroussel hebt. Wat sneu, stel je voor dat je geen enkele baanzekerheid zou hebben.
Oh Wacht!

Jouw implicatie dat ik geen perspectief zou hebben op het inkomen van deze CvK zegt meer over jouw perspectief betreffende modaal en sub-modaal verdienende Nederlands dan over mijn (al dan niet modaal) inkomen.

RedRain | 28-04-13 | 16:10

@Frans1156 | 28-04-13 | 16:07
Verslik je er maar goed in.

Al SchietjemeLevend | 28-04-13 | 16:10

@La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:05 | + 0 -
Nu al? Hij heeft me pas al 3 dagen geleden voor NSB-er uitgemaakt.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 16:07

Ah, zondagmiddag 4 uur. Tijd voor een biertje. En even over Wim&Zonen nadenken.

Frans1156 | 28-04-13 | 16:07

Niks mis met deze hardwerkende VVD'ers

lompe smurf | 28-04-13 | 16:07

Aan dit soort uitvreters gaat Nederland ten onder, waar zijn we in hemelsnaam mee bezig, dat zo'n zool meer dan 3 ton per jaar aan overheidsgeld in zijn klep steekt, om maar van de opgestreken declaraties te zwijgen.

fleurtje | 28-04-13 | 16:05

@Kaas de Vies | 28-04-13 | 15:57
Ik denk dat vanderscheur zichzelf een ban aansmeert als hij zo doorgaat. Dat kunnen anderen niet doen, iemand een ban aansmeren.

Dus niet op ingaan.

Mja...

La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:05

@Frans1156 | 28-04-13 | 16:02
Een commissaris van de koningin heeft een zittingstermijn van zes jaar.

Lewis Lewinsky | 28-04-13 | 16:05

Waarom krijgen witteboorden criminelen spreektijd op vaderlandse treurbuis en wordt Wim&zonen schildersbedrijf een dikke boete toegestuurd omdat het bestelbusje 10km te hard over de provinciale weg zoeft. Zucht.

arie181818 | 28-04-13 | 16:04

@Frans1156 | 28-04-13 | 15:38
Als je met een levenloze smoel bij buitenhof gaat verkondigen dat wat hij doet maar een kleine club geschikte mensen voor te vinden is, dan ben je zelfingenomen niet van deze wereld en niet van deze tijd. Zijn soort zie ik het liefst hoog in een boom hangen.

toetanchamon | 28-04-13 | 16:04

RedRain | 28-04-13 | 15:55Daar ben ik me wel bewust van, dat het een banencarrousel betreft. Ik denk dat ze elkaar wel moeten beschermen omdat ze iedere 4 jaar weer weggejorist kunnen worden. Door Wilders wordt er nu wat aan het riante wachtgeld gedaan, maar ik weet niet of ik ooit een huis zou durven kopen met de wetenschap dat ik elke 4 jaar de klos kan zijn. Overigens verdiende hij geen 330.000 maar 230.000 euro.
Maar als je weinig verdient zegt dat waarschijnlijk niet veel.

Frans1156 | 28-04-13 | 16:02

@Frans1156 | 28-04-13 | 15:38
Jij hoort *alleen afgunst op een salaris*?

Vertel eens in welk comment je dat leest. Doe eens nick en tijd noemen.

Lewis Lewinsky | 28-04-13 | 16:00

@vanderscheur | 28-04-13 | 15:27 | + -2 -
Hou je scheur dicht.

Ik heb mensen voor minder gebanned zien worden. Interessant ook, hoe doen andere mensen dat toch altijd iemand een ban aansmeren. Kan je het ons eens vertellen?

Kaas de Vies | 28-04-13 | 15:57

@miko | 28-04-13 | 15:25
Precies! Ik kots op en van bestuurders met zo'n houding, het gros weet niet eens wat ze besturen dan wel wat er gaande is in de organisatie. Wat ik bij dit soort lui nog het meest vreemde vind is dat ze vaak allemaal actief zijn bij de vrijmetselarij.
Figuren met het zelfde haardracht, dito bril met (levenloze) kraaloogje.

toetanchamon | 28-04-13 | 15:57

@Reinaert | 28-04-13 | 15:44
Je was me voor.

Zo is dat, vos!

Kan je helaas maar een plusje geven.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 15:56

Frans1156 | 28-04-13 | 15:49
Je hebt nog steeds een netwerk nodig om zo stevig in je zadel te zitten als deze man, zonder de banencarroussel ben je als incompetente politicus nergens. Jan Modaal heeft misschien op papier alle kansen gekregen, maar in de praktijk valt dat toch heel erg tegen. Zeg nou toch zelf, als deze lul niet z'n provinciale ambtenarij en politieke vrindjes had gehad was hij allang gewiebert, of had in ieder geval niet het geld gekregen wat hij nou toegeschoven krijgt voor een beetje prutjes met commissietjes waarvoor hij alleen zichzelf geschikt vind. De hele politieke kliek zit gevangen in een vicieuze cirkel van zelfpijperij, puur om te eigen belangen te beschermen, puur om er voor te zorgen dat ze 330.000 euro per jaar binnen kunnen blijven harken terwijl ze niets doen en/of kunnen.

RedRain | 28-04-13 | 15:55

Je moet het ze toegeven, ze zijn wel errug goed in het "mooie maken" van hun eigen leugens en goedpraten van fraude zaakjes. Volgens mij, als je automatisch een hoge politiek en/of ambtenaars functie bekleed, je een workshop krijgt "hoe hij ik het domme volk gepapt met praatjes".

Het maakt niet uit hoe goed je een drol probeert fraai te maken meneertje, als chocola verkopen aan de (meeste) burgers lukt echt niet.

LangeTijdGeleden | 28-04-13 | 15:53

De houding, de mimiek, de metataal van deze man spreken boekdelen. Deze hufter is het levende bewijs van een systeem dat tot op het bot ziek en rot is, een sysrteem dat te gemakkelijk en te veel ruimte biedt aan parasitair gedrag.
En uit het gesprek bleek ook duidelijk dat men er zich terdege van bewust is dat de parasieten hun gang kunnen gaan, want niet gehinderd door enige wet of regelgeving dan wel door corrigerend optreden van partijgenoten of collega's.
"Ik heb wel nevenfuncties maar ik laat me daarvoor niet betalen" zegt de een, om daar snel aan toe te voegen dat hij eenieder respecteert in zijn keuze om wél dik betaalde bijbaantjes te aanvaarden. "Ik heb in het geheel geen nevenfuncties" zegt de ander "want mijn baan eist al mijn tijd op" zegt de ander, om daar óók meteen aan toe te voegen de keus van een ander om het anders te doen volledig te respecteren.
Men weet dat het systeem rot is, maar men durft, ook als men wat méér fatsoen heeft, dat suysteem niet te veroordelen, want men dient dat systeem dankbaarheid te tonen.
Alle drie deugen ze niet. Nummer één omdat hij misbruik maakt, nummer twee en drie omdat zij daar geen schande van willen spreken.

Schoorsteenveger | 28-04-13 | 15:50

T is hier weer gezellig ;-)
Of zijn dat de naweeën van de volle maan ?

jaymie | 28-04-13 | 15:50

@Miko
Hoezo stalker? Ik wil gewoon graag weten wat Kaas te vertellen heeft.
Kaas is een referentie voor mij en als Kaas niet prominent aanwezig is, vraag ik me af of het onderwerp wel de moeite waard is.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij een bijbaantje heeft op zondag.

vanderscheur | 28-04-13 | 15:50

Dit soort figuren zijn kapitaalproleten van de ergste soort. Ze doen het alleen maar omdat ze weten dat ze ermee wegkomen en dat het volk alleen maar effe mort en dan weer overgaat tot de orde van de dag.

BadLieutenant | 28-04-13 | 15:49

Jan Modaal heeft werkelijke alle kansen gekregen om hoger op te komen. Maar niet iedereen grijpt die kans, loop maar eens langs de coffeeshop. En uitgeknepen? Valt héél erg mee hoor in Nederland. Alle ambachtslieden klussen er zwart bij (zo moe en uitgebuit zijn ze op het werk) en menige loodgieter in NL heeft meer verdiend dan de huisarts. Ga nou toch weg man, met je uitgeknepen worden.

Frans1156 | 28-04-13 | 15:49

@La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:45
Jij weet wat ik denk? Nou nou, wat knap van je.
En nu ga ik je verzoeken niet meer op me te reageren want je blijft me steeds opzoeken. Ik weet dat ik leuk ben en dat je niet zonder me kan en dat je geen leven hebt en aandacht te kort komt en mensen nodig hebt om zuur tegen te doen, zodat je kan denken dat je leuker en beter bent, maar toch wil ik graag dat je me met rust laat en ik stel die zure reacties en je reacties überhaupt niet op prijs. Je bent vermoeiend, opdringerig, niet leuk en tot vervelens toe betweterig.
Je bent me hinderlijk aan het volgen en ik wil graag dat je daar mee stopt en niet meer op me reageert.
Gaat dat lukken denk je? Of is het teveel gevraagd om een dergelijk verzoek te honoreren en iemands wens te respecteren?

dionysos de derde | 28-04-13 | 15:48

Hey maar Franske.. mooie troll hoor, dat wel.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 15:47

ha ha ha meneer heeft altijd de publieke zaak gediend, wat wil zeggen; zwaar geld verdiend over de rug van de hardwerkende nederlandse belastingbetalers. Wat een eikel. Als hij echt zo betrokken is bij de publieke zaak dan doet hij zijn nevenfuncties gratis. Wat een vertoning.

denoorman | 28-04-13 | 15:46

@Frans1156 | 28-04-13 | 15:38

Anderhalve ton voor *nevenfuncties* hè. Bovenop zijn eveneens riante salaris als CdK. Dan lullen we niet over afgunst maar over moreel besef. Geld verdienen is geen probleem, veel geld verdienen ook niet, maar deze meneer heeft overduidelijk het ethisch besef van een pinda.

Reinaert | 28-04-13 | 15:44

@Frans1156
Inderdaad, ik wou dat ik hiervoor gevraagd werd. Los van een onkostenvergoeding voor kosten die ik daardwerkelijk maak, hoeft daar geen cent meer aan te pas te komen dan wat ik vandaag de dag in de private sector verdien met werken. Minder ook niet, want ik heb een baan die ik nu liever doe dan overheidsmanagement en achteruit boeren doet niemand graag. Overigens: nee, mijn huidige bezoldiging komt niet in de buurt van 150K.

Totaal schofterig is het om van publiek geld een exorbitant salaris binnen te harken terwijl we in dit land nog steeds voedselbanken hebben. Grootgraaien doe je maar in de private sector van het geld van aandeelhouders.

Is 'ie dat geld wel waard, laat 'm dat dan maar eens met mooie harde cijfers verantwoorden.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 15:44

Frans1156 | 28-04-13 | 15:38 | + 0
Als je de topic doorleest, zie je genoeg redeneringen waarom hij dit salaris niet verdient. Dat is geen afgunst, maar frustratie over het feit dat dat soort figuren daadwerkelijk een wereldbeeld hebben waarin het normaal is om 330.000 euro per jaar op te strijken voor een setje publieke(!) functies, die normaal begrensd betaald zouden moeten worden volgens de Balkenende norm - en dat terwijl Jan Modaal elke maand opnieuw uitgeknepen wordt door de publieke sector.

RedRain | 28-04-13 | 15:43

Frans1156 | 28-04-13 | 15:38 | 0
Ik hoef niet zo nodig een hoog salaris .
Zolang ik mijn rekeningen kan blijven betalen .

jaymie | 28-04-13 | 15:40

Nou vertellen jullie dan eens welke kritiek jullie op deze meneer hebben? Want ik hoor alleen afgunst op een salaris. Kennen jullie hem persoonlijk? Zit hij de hele dag te flierefluiten? Alleen al voor dit openbaar aan de schandpaal genageld worden hoort iemand al een paar ton extra te krijgen! Waarom komen er geen normale reacties zoals 'ik wilde dat ik ook gevraagd werd, ik zou ook graag zoveel verdienen'? Nee, liever een nekschot en allemaal even arm dan een woord van waardering en de hoop zelf ook ooit nog eens zo goed verdienen.

Frans1156 | 28-04-13 | 15:38

@vanderscheur | 28-04-13 | 15:27
stalker!

miko | 28-04-13 | 15:37

Hundun | 28-04-13 | 15:34 |
Dat is ook zwaar werk hoor.
Stempels zetten. ;-)

jaymie | 28-04-13 | 15:37

Het leuke is: meneer de hardwerkende regent met zijn werkweken van 80 keihard zwetende en zwoegende uren wou niet gebasht worden.
Dan is hij hier bij GeenStijl duidelijk op het verkeerde adres.
Maar gelukkig heeft hij wel geld voor een goede advocaat, en kan hij die advocaat weer "declareren" wegens werkgerelateerde kosten.
Een cadeautje voor zijn pijpvriendje zal hij ook wel opvoeren als werkgerelateerd.
Het is dat ik andere dingen aan mijn kop heb, anders zou je dit figuur eens dag en nacht moeten volgen en alles tot de millimeter uitpluizen wat hij allemaal uitspookt.
Kijken of hij dan nog zo'n grote arrogante bek heeft.
*echt boos is*

King of the Oneliner | 28-04-13 | 15:36

-weggejorist-

Hundun | 28-04-13 | 15:34

@Frans1156
Openbaar bestuur dient zich te verantwoorden over het salaris om dat u en ik dat betalen. Niets meer, niets minder. Harkt 'ie 150K binnen met iets in de private sector, kan dat mooi af van wat wij hem betalen. Raar? Doen we langs de onderkant ook met uitkeringen en dan is het ineens wel terecht.. Met hoeveel maten zullen we vandaag eens meten?

Zware Majesteit | 28-04-13 | 15:33

80 uur in de week!!!! Je uren tellen pas als je op je werk aankomt hoor en niet als je thuis je jas aantrekt om naar je werk te gaan. 80 uur is bij 6 dagen werken per week, wat ik Franssen niet zie doen. 13 uur en 20 minuten per dag. Week in week uit. Jaar in jaar uit. Wobben die roosters!!!!!!!

wolffman | 28-04-13 | 15:33

Als we voor iedere ambtenaar en semi-ambtenaar in NL het salaris maximeren op het niveau van een leraar (naar rato van het aantal gewerkte uren) zijn we in één klap van alle financiële problemen af, zonder dat het gevolgen heeft voor de REËLE productie in ons land.
Toch zal dat nooit gebeuren omdat de groep overbetaalde onproductieven ondertussen zo groot is dat zij op democratische wijze niet meer zijn in te dammen.

jemagookniksmeer | 28-04-13 | 15:29

@Frans1156 | 28-04-13 | 15:24
Het feit dat we niet weten wat hij betekent heeft zegt genoeg.
En alsof we ons in moeten houden omdat een paar van dit soort mensen zelfmoord pleegt? Mag je kunst ook niet meer bekritiseren. Daar vallen ze als vliegen.

miko | 28-04-13 | 15:27

Ik wil weten wat Kaas de Vies over deze kwestie te zeggen heeft, waar is hij?
Ik las in een ander topic dat hij een nieuw speeltje aan het uitproberen is en vraag me nu bezorgd af of hij misschien een megafoon van een oud-vakbondsleider heeft overgenomen.
Kom d'r maar in Kaas, camera loopt.. take one!

vanderscheur | 28-04-13 | 15:27

Frans1156 | 28-04-13 | 15:24 |
Dat heb je met een publieke functie.

Watapatja | 28-04-13 | 15:27

VVD olee, olee olee....

funkyd | 28-04-13 | 15:26

Babyboomer hè. Hebben geen moreel besef. Zijn ze kwijt geraakt in de sixties door te veel blowen.
Sell out hippies: -heulveul

postmodernismisdead | 28-04-13 | 15:25

@toetanchamon | 28-04-13 | 14:58
Als een stratenmaker de krant leest heeft deze pauze. Dit soort mensen zegt dan dat ze aan het werk zijn.
Als een timmerman op een terras zit met een paar maten zijn ze uit aan het gaan. Dit soort mensen zijn dan aan het netwerken en lobbyen. Als de postbode op vakantie gaat,.... enfin vul zelf maar in.
En dan nog niet gesproken over de enorme zooi die ze af kunnen trekken van hun belastingen.

miko | 28-04-13 | 15:25

agitsnob | 28-04-13 | 15:12

Je schrijft 'volledige bescherming'? Zou jij op deze manier voor het voetlicht willen komen te staan? Afgezeken worden op tv en zoals hierboven? In korte tijd hebben al 2 politici zelfmoord gepleegd. Niemand hier weet wat deze meneer heeft gepresteerd, noch wat hij voor de samenleving heeft betekend. Hij kwam op mij ook niet erg sympathiek over, maar waarom moet hij zich en plein public opeens verdedigen over zijn salaris? En heeft bijna iedereen hier een oordeel klaar?

Frans1156 | 28-04-13 | 15:24

miko | 28-04-13 | 15:18 | 0
Ik ben het met u eens .
Wat ze verdienen mogen ze houden .
Maar geld vangen voor niks doen is geen verdienen .

jaymie | 28-04-13 | 15:24

@Frans1156
Leg eens even uit wat zo'n publiek bestuurder nou concreet kan doen om een beloning van 200K+ te rechtvaardigen.

Zware Majesteit | 28-04-13 | 15:23

-weggejorist-

Houtduif99 | 28-04-13 | 15:22

Stuitende en walgelijke vertoning!
En helemaal voor een ONGEKOZEN commissaris der keuningin!

Thechronicles | 28-04-13 | 15:19

@jaymie | 28-04-13 | 15:08
Ik zeg heel duidelijk,wat ze verdienen. Ja dat mogen ze houden.
Maar commissaris zijn van een provincie die zich toch wel bestuurt vind ik ruim. Maar als je dan nog in de "baas' zijn tijd allerlei nevenbaantjes hebt dan heb je een soort toko in de toko. En wij maar zeggen dat we niet corrupt zijn. Nee natuurlijk niet we vinden het wel goed.

miko | 28-04-13 | 15:18

@Hundun | 28-04-13 | 14:50
Zoiets als mensen hier die bij hoog en laag beweren niet aan hun twintigste nick bezig te zijn?

miko | 28-04-13 | 15:13

Straks gaat hij nog uitleggen dat er een verschil is tussen:
VVD en PvdA
Kiezersbedrog en volksverlakerij of
Inteelt en Volendam.

Yabadabedoe | 28-04-13 | 15:13

Frans1156 | 28-04-13 | 14:57 |

Hoewel ik het in principe met je eens ben dat de verschillen in NL best groter mogen zijn, geldt dat wel voor mensen die echt iets presteren en dan nog in het bedrijfsleven...
Ik heb een individueel arbeidscontract waar ik zelf ja tegen heb gezegd... als het me niet bevalt moet ik op zoek naar iets anders..
Dit soort heerschappen (en vooral ook dames!) heeft de volledige bescherming van een ambtenaar, geen harde prestatieindicatoren en wordt op basis van partijpolitiek gekonkel omhooggepromoveerd en vindt dan ook nog dat een impliciete norm voor overheidsdienaren niet voor hun geldt... hij kan toch ook lekker in het bedrijfsleven aan de slag... oh nee, want dan moet hij echt 80 uur werken!
Wat befreft de zure zesjes- en nivelleer cultuur van het linksdragende deel der natie.... dat hoor ik al 30 jaar niet meer. Dat soort kneuzen moet je niet serieus nemen; als dat zou moeten was ik al lang geëmigreerd...

agitsnob | 28-04-13 | 15:12

@sodomengomorra | 28-04-13 | 14:40
Ik denk dat de heer Samsam en Rutte hier niet teveel aan willen doen. Het zijn immers hun gabbertjes die straks een baantje nodig hebben.
Wedden als Plasterk zijn ideetje er door is dat de bestuurlijke top van de provincies niet kleiner word?Want efficiëntie bereik je immers door onderaan te snijden niet in de top. De toekomstige (en ja dat weten ze al wie dat zijn) commissarissen lachen zich kapodt. Hun salaris gelijk aan dat van de superprovincie ,want ow ow zo veel meer verantwoordelijkheid en hun directie adjudanten het oude commie salaris. Ze lachen zich rot.
En dan ondertussen ook nog Marisol of Amparo importeren om illegaal het huis schoon te maken en we zijn er weer.
En wij ons druk maken om een paar yoghurt vreters die wat euro's op komen halen.

miko | 28-04-13 | 15:11

Schijtziek word ik van die types die "keihard werken" en "tachtig uur per week maken". Wat een gelul.
.
Met keihard werken bedoelen ze elk feestje bezoeken dat er is om hun 'vrindjes' weer een vuist in de aars te steken, af en toe een vergaderingetje leiden en op de bank thuis wat stukkies doorlezen.
.
En dan werkweken van 80 uur; ik heb ze (met echt werk) ook wel eens gemaakt, maar dat houd een normaal mens echt niet z'n hele leven vol, en deze uitvreters zijn over het algemeen geen supermannen.
.
Nee, hun werkdag begint als ze door hun chauffeur worden opgehaald van hun buitenverblijf op honderd kilometer van hun werk, en de krant lezen is dan ook werk, toch? Bij dit soort mannetjes is alles gericht op nog meer baantjes en kan veel, ook golfen of zeilen met 'vrindjes' of een borreltje, seminartje in Cannes of ander zonnig oord, als werk worden beschouwd en kom je makkelijk aan 80 uur. Ook het etentje met andere ruifvreters en de rit naar huis in de auto-met-chauffeur gelden natuurlijk als werktijd. Zo kan ik die tachtig uur per week ook wel volmaken, no problemo.
.
Jan-met-de-korte-achternaam mag 4 uur van zijn dag in het openbaar vervoer of de file doorbrengen en reken maar dat zijn baas dat niet als werktijd ziet!
.
Zum kotzen, die types. Ook is mijn ervaring dat deze graaikraaien ALLES, maar dan ook ALLES, declareren waar ook maar een zweem van werkgerelateerd aan hangt. Zelfs een flesje spa-rood wordt, in diensttijd of wat daar op lijkt geconsumeerd, rustig opgevoerd zodat het riante salaris er niet onder lijdt.
.
Vooral 'bashen' tot ze opzouten en iets nuttigs gaan doen, dit soort figuren.

Brou Is Back | 28-04-13 | 15:09

miko | 28-04-13 | 15:04 | 0
De vraag is , of ze het ook werkelijk " verdienen " .

jaymie | 28-04-13 | 15:08

Het wordt tijd voor een wet die bezoldigde nevenfuncties voor bestuurders verbied, voorkomt ook belangenverstrengeling.

Watapatja | 28-04-13 | 15:06

Wat een eind lul die palingkop.
Hij stopt er toch mee? Mooi, sofort wegwezen dan!
.
Trouwens, die plofkop van de PVDA kan er ook wat van.
Dat was die kerel die zijn eigens kiezers verloochende ten tijde van het referendum over Europa? Eerst 100% voor, naderhand 200% tegen.

Ommezwaai | 28-04-13 | 15:05

@Jopie2009 | 28-04-13 | 14:44

Klopt. En het erge is dat iedereen dit weet en ze er mee wegkomen. Keer op keer.


La Vie En Rose | 28-04-13 | 15:05

@tristy | 28-04-13 | 14:31
Wat ze verdienen mogen ze houden.Maar jij vind de bedragen die ze uitgekeerd krijgen niet een beetje overdreven?
En dan nog is het rupsje nooit genoeg.

miko | 28-04-13 | 15:04

Dus eigenlijk zegt die dat die met nevenfuncties die hem nauwelijks tijd kosten, per jaar zo'n 150.000 euro extra naar binnen harkt? En daar zouden wij geen kritiek op mogen leveren? Hoezo tijd om schoon schip te gaan maken binnen de overheid? Oh hij heeft het netjes gevraagd? Zeker aan zijn oude jongens krentenbrood vriendjes die zelf ook lekker bijvangen en elkaar dekken. Nekschot aub.

Ih8yousf | 28-04-13 | 14:59

Mensen die echt 80 uur werken zitten niet bij Buitenhof.
Dan nog wat, ik hoor de lulhannis zeggen dat hij soms maanden niks hoeft te doen om vervolgens te zeggen dat hij 80 uur per week werkt. Na 80 uur werk (concentratie) heb je wallen onder je ogen en eelt op je handen.

Wat ik zie bij Buitenhof een clubje zelfingenomen profiteurs!

toetanchamon | 28-04-13 | 14:58

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:44

We hebben beroerde politici en bestuurders omdat het in NL niet loont om goed te presteren. Of om je hoofd boven het maaiveld uit te steken. Je wordt weggehoond als je trots op jezelf bent wegens bepaald prestaties (*wie denkt hij wel dat hij is*). Jaloezie is in NL erger dan in welk omringend land ik bezoek. Behalve in Frankrijk misschien, daar verstoppen de boeren hun Mercedes onder hooibergen omdat ook daar de gelijkheidsworst hoog in het vaandel staat. Maar ook in de Pijp verstoppen wij onze auto regelmatig, omdat de kans 80% is dat we die bekrast door een jalouziejunk terugvinden de volgende dag.

Net als tristy | 28-04-13 | 14:31 | begin ik mij hogelijk te verbazen en te storen over het hoog aantal socialistische en communistische reaguurders op deze site. Deze laatstgenoemden staan voor mij gelijk aan zielige mislukte mannetjes.

Frans1156 | 28-04-13 | 14:57

@Watapatja | 28-04-13 | 14:39
Erg ja. Alle drie faalhazen. Maar dat is ook zo kenmerkend voor die baantjescaroussel bij de overheid en semi-overheid. Overal zie je die faalhazen terug. Van de ene lucratieve functie naar de andere.

Het gif van de huidige samenleving.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:57

Terzijde, transparant is een woord waar ik allergisch van word. In zijn mooie boekje "Van Aai-instrument tot zwaluwstaarten" heeft Charles den Tex het pak weg 13 jaar geleden mooi verwoord. Transparant. Vreemd begrip dat meestal aan begrijpelijkheid wint als het gewoon door het woord 'duidelijk' wordt vervangen.

Butters | 28-04-13 | 14:57

En zo heueueueueueueurrrt het ook.

meneer Q | 28-04-13 | 14:56

hasjee | 28-04-13 | 14:53 |
Voor dit soort nevenfuncties ben ik bereid mijn gewone werk op te geven.

Watapatja | 28-04-13 | 14:56

Wat vind spekman hiervan en wat verdiend hij zelf eigenlijk?

lidlbier | 28-04-13 | 14:54

feilloos werd blootgelegd het dédain waar dit type bestuurders de gewone burger mee bejegent een weer één van VVD huize. Deze man is in zijn eigen valkuil gelopen en deze getuigenis zal ongetwijfeld een model worden. Ex onderwijzer Tighelaar heeft , na door de PVDA geparachuteerd te zijn, tenmimste nog het fatsoen zich slechts te laten betalen voor het Commissariaat. Overigens, daar waar 70-er jaren feministe mw. d'Ancona het volledig laat afweten in het discours aangaande onderdrukking van moslimvrouwen hier en elders in de wereld, was ze er gister als de kippen bij om voor te stemmen voor niet strafbaartstelling verblijf onwettigen in Nederland. Politiek opportunisme is wijdverbrijd in PVDA en VVD. Trieste constatering.

Jan Boule | 28-04-13 | 14:53

Heel raar, maar dit soort mensen doet mij sterk denken aan booslims.die voelen zich altijd onbegrepen, menen overal maar recht op te hebben en kunnen niet tegen enige vorm van kritiek.

irma zonderboezem | 28-04-13 | 14:53

Ik wil ook wel een paar neven functies. Heb in mijn schema nog wel tijd voor een functie of 12.

hasjee | 28-04-13 | 14:53

Bij zijn afscheid krijgt Jan nog een handvol speldjes van de koning en wordt benoemd tot erelid van de VVD. Waarmee hij ongetwijfeld bevestigd ziet dat hij veel voor het land betekend heeft.

Jonkheer Wttewaall | 28-04-13 | 14:53

Hoewel zelf (nog) VVD'-er walg ik van deze graaiert...
Als ambtenaar/bestuurder bij de overheid is er gewoon een norm (die naam die ervoor hoort krijg ik niet uit mijn bakkes)...
Als dat niet genoeg is ga je gewoon maar de harde strijd in het bedrijfsleven aan...
Maar dat is voor deze types dwars door alle partijen heen natuurlijk niet mogelijk... of zie jij types als Dibi, Elatik, Ververs, Dijksma of Verdaas( en een eindeloze lijst...) veel meer bereiken dan het mogen opruimen van het magazijn..
Daar is een academische titel of master immers niet genoeg om intelligentie te claimen, maar gaat het er meestal om wat je echt bereikt...
Als de politiek (vergeet de topambtenaren op ministeries) niet van dit soort slaplullende en niets noemenswaardig presterende figuren wordt verlost moeten we onze mond maar houden over corrupte Roemenen en Bulgaren....

agitsnob | 28-04-13 | 14:52

Ee= en

eerstneukendanpraten | 28-04-13 | 14:51

S.T.E.R.F.

Een snel een beetje...

eerstneukendanpraten | 28-04-13 | 14:51

Het is zeg maar zo: zolang mensen denken dat de gevestigde partijen iets aan deze mentaliteit gaan doen, zal er niks veranderen.

De Aarsonaut | 28-04-13 | 14:50

Geachte heer Franssen, als uw gedrag onder de huidige wet- en regelgeving niet meer mogelijk is en u uw afspraken heel speciaal heeft moeten maken indertijd (=niet in een normaal contract te passen), moet u niet gaan huilen over bashen.
.
Ik betaalmee aan uw salaris en heb het recht om te weten of dat geld netjes wordt uitgegeven. Uitleggen kreng!

TheseDays00 | 28-04-13 | 14:50

-weggejorist-

Hundun | 28-04-13 | 14:50

Geef um geen ongelijk en geloof al helemaal niet dat z'n PvdA collega's zelfde soort nevenfuncties voor niets doen...

BarneyBoner | 28-04-13 | 14:49

Wat een Jan lul de behanger is die bestuurder zeg...

harrybarry | 28-04-13 | 14:49

@ (c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:36 | + 0 -
my eyes, my eyes.

TheseDays00 | 28-04-13 | 14:46

@dionysos de derde | 28-04-13 | 14:22
Zal je een geheimpje verklappen: necrosis leest ook de draadjes, ook die van gisteravond en is niet zo dom als dat jij denkt.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:45

Dat is GVD mijn geld wat die man uitgeeft....... eikel!

arretje | 28-04-13 | 14:45

Zolang declaratiegedrag gecontroleerd wordt door mensen die zelf ook wel eens het één of het ander te declareren hebben, zoals vaak het geval is, ben ik wantrouwig...

VanBukkem | 28-04-13 | 14:45

-weggejorist-

peteyoung | 28-04-13 | 14:44

Ik zal je niet bashen maar ik vind je wel een ontzettende lul. Ongetwijfeld zal je daar niet mee zitten.

Rest In Privacy | 28-04-13 | 14:44

@La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:17
waarom zouden ze? die zitten zelf ook in het circuit.

Heb een tijdje in een woning van een PvdA prominent gewoond, die kennelijk vergeten was z'n verhuizing in 't circuit door te geven. De post die op mijn adres bezogrd werd gaf een interessant doorkijkje hoe ziek en corrupt dat wereldje is.

Jopie2009 | 28-04-13 | 14:44

@Frans1156 | 28-04-13 | 14:40

We hebben beroerde politici omdat een weldenkend mens geen politicus wil zijn, ook niet als er een graaisalaris aan vast zit.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:44

Ik werk ook hard, en altijd met bloed zweet en tranen. Ik heb nevenfuncties, maar hier krijg ik alleen een bedankje voor. De beste man zet zich in mijn ogen toch mooi neer als typische graaier, het type wat 185 k nog niet genoeg vindt, bah.

Schepvogel | 28-04-13 | 14:42

@(c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:38
Kun je denk ik zelf wel raden. Valse nicht of niet, Jan Kees is verdergegaan met de orde van de dag. Of had je iets anders verwacht?

superlenig | 28-04-13 | 14:42

@ED-209 | 28-04-13 | 14:38

Volgens mij is het koninklijk huis ook een sociale werkplaats. In de gewone maatschappij was die bolle plofkop niet verder gekomen dan vuilnisman.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:42

Lol, die Wim van de Donk uit Brabant doet net alsof hij zelf de declaratieregister op internet gezet. Maar dat is alleen gebeurd nadat de PVV Provinciale Staten Noord Brabant daar achter zat www.pvvnoordbrabant.nl/index.php/subsi...

Meri59 | 28-04-13 | 14:41

nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Franssen

Protestant opgevoed maar heeft zich laten bekeren omdat hij homo is tot katholiek.

Dat doe je alleen maar als je een bord voor de kop hebt van 3 meter dik gewapend beton.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:40

Hoe hij zat te loeren zo links en rechts toen die andere vertelde dat hij zich er niet voor liet betalen. Helemaal erg dat dit iemand is die hoog van de toren blaast over normen en waarden bij anderen. Wat een arrogantie, ongelofelijk!

Als iemand van het gewone plebs doodleuk een dagje ergens anders gaat werken in de baas zijn tijd vliegt hij er meteen uit.

Wie controleert dit soort profiteurs? Niemand blijkbaar, vreemd. Denk dat we daar een aardige bezuinigingspost kunnen vinden heren Samson en Rutte!

sodomengomorra | 28-04-13 | 14:40

dionysos de derde | 28-04-13 | 13:57

En Dionysos, jij vind dat mensen allemaal gelijk zijn? Allemaal evenveel (of beter gezegd even weinig) zouden moeten verdienen? Aan types als jij en het goedkope afzeiken van bestuurders van GS hebben we onze zesjescultuur en zielige billenknijpende Balkenendenorm te danken. Daarom hebben we zulke belabberde politici.

Frans1156 | 28-04-13 | 14:40

La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:17 |
Tenenkrommend idd, met name de voorbeelden als een Dibi, Brinkman, Bats. Dat iemand het uberhaupt zijn strot uitkrijgt dat deze mensen geschikt zijn voor publieke bestuursfuncties.

Watapatja | 28-04-13 | 14:39

@tristy

Inkomensverschillen ben ik niet tegen.Ik stem zeker VVD omdat de rest in nog hogere mate toplullen van de lullenclub zijn.

Een mens kan (hoeft niet) veel geld verdienen als hij geluk heeft/ hard werkt. Deze bestuurder weet niet wat risico nemen is. Hij is van mening dat een paar vergadering waarin hij zijn plasje doet over een onderwerpje 150.000 waard is. En de rest van zijn vergaderclubje krijgt dat ook dus vindt dat ook.

Ook binnen de VVD mag en moet er kritiek kunnen worden geleverd.

Reaaalist | 28-04-13 | 14:38

"... En daaruit blijkt een buitengewoon terughoudend declaratiebeleid van álle bestuurders." Ofwel de andere bestuurders zijn eigenlijk geen haar beter dan Co Verdaas?

VanBukkem | 28-04-13 | 14:38

Mooi fragment. Deed mij denken aan Willem Alexander die uitlegt dat bezuinigingen op het koninklijk huis meteen betekent dat hij personeel zou moeten ontslaan. Alsof het het koninklijk huis een sociale werkplaats is.

ED-209 | 28-04-13 | 14:38

Sorry, lag in de zon. Eh, hij heeft ook echt een kop om tegenaan te zeiken. *plop*

Normpje | 28-04-13 | 14:38

Valse nichten kunnen ver, heel ver komen in Nederland regentenland.
Zie Demmink.
King of the Oneliner | 28-04-13 | 14:32

Ja hoe zou het zijn met ZZP'ert Jan Kees de Jager, de nicht die ons land miljarden heeft gekost ?

(c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:38

@tristy | 28-04-13 | 14:31

Het gaat er niet om dát iemand geld verdient, het gaat er om op welke manier iemand dat geld verdient. Als dat met hard (en eerlijk) werken gebeurt is er niks aan de hand maar dáár wringt 'm de schoen nou net: dit soort parasieten laat zich vorstelijk belonen voor klusjes die een weldenkend mens als "liefdewerk oud papier" zou beschouwen.

Niks mis met nevenfuncties, bijbaantjes of wat dan ook maar wel graag in perspectief en niet tegen topsalarissen.

Reinaert | 28-04-13 | 14:37

Juist, die meneer langs die graaier is een onderdeel van het probleem: hij zegt namelijk dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken wat hij verdient voor een lullige nevenfunctie. Dat is precies de reden waarom dit allemaal in stand wordt gehouden, niemand durft erover te klagen in die pluche kliek van hun.

rickie57 | 28-04-13 | 14:36

Eigen tijd: zelf weten.
TheseDays00 | 28-04-13 | 14:32

de chaffeur onder ede verhoren wat er allemaal op die achterbank aan nevenfunkties werd gedaan ?

(c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:36

Corrupte VVD'er leeft als God in Franssenrijk.
What's new?

Eenzame Gek | 28-04-13 | 14:35

@Cuyahoga | 28-04-13 | 14:16
Die vent heeft nog nooit tachtig uur gewerkt.
Maar dat doet bijna geen een bestuurder.

miko | 28-04-13 | 14:35

VVD ers zijn de ergste jankbekken die er zijn.

Magic | 28-04-13 | 14:35

Commissaris der Koningin Jan Franssen (VVD) is een ordinaire oplichter, zakkenvuller en bovendien dief van het volk.

Deze tegel is speciaal aangeboden voor google.

#Commissaris #dief #zakkenvuller #graaier #JanFranssen #oplichter

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:35

Mooi dat dit zichtbaar wordt bij Buitenhof: dit is hetzelfde kaliber als 4 neoislamfacistjes met de buurtmeneer (Allah grijpe zijn ballen) laatst

Dus in dezelfde reflex wordt hier de MILF gestenigd door de heren bestuurders-snif- de ploeterenden die de maatschappij draaiende houden vanuit hun auto's met chauffeur van lunch naar diner afspraken in het hele land- (moge zij hun gegraaide geld kwijtraken bij een omvallende staatsbank)

Ohnee dit is een journalistenmilf - uit de club van gutmenschen uit de grachtengordel die te druk zijn met makkelijk scoren ten koste van den onderbuik des samenlevings. Waardoor dit soort misstanden bij de bovenonsgestelden al decennia met de mantel der corrupte liefde wordt bedekt. Moge zij beroofd worden door de zieligerds uit de onderdrukte neoislamfacistische vredebeweging.

Bedankt geenstijl voor het echte werk op zondagmiddag

flat out | 28-04-13 | 14:34

@necrosis | 28-04-13 | 14:22
Yep, maar toen kwam dat akkefietje met de bouw van zijn tweede huis in Bulgarije, waaruit bleek dat ook Leers een onnozelaar was en toch minister kon worden.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:33

@(c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:24
Valse nichten kunnen ver, heel ver komen in Nederland regentenland.
Zie Demmink.

King of the Oneliner | 28-04-13 | 14:32

*me nevenfuNcties

kibambam | 28-04-13 | 14:32

heeft = is

TheseDays00 | 28-04-13 | 14:32

tristy | 28-04-13 | 14:31 | + 0 -

Voor ! Ik wil vooral met Kaas nivelleren.

Supermatthijs | 28-04-13 | 14:32

"het einde van mijn loopbaan". Kijk het cv eens na. Ik vind het echt heel bijzonder voor iemand die alleen via de ambtelijke ladder heeft omhooggekomen, om dan geld naar binnenschrapen tegenover zichzelf te kunnen verantwoorden.
.
Open deur en volgens mij weet iedereen het hier, maar de zakkenvullers zitten niet bij bedrijven waar ze risico's lopen...

(c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:24 | + 0 -
Eigen tijd: zelf weten.

TheseDays00 | 28-04-13 | 14:32

Goed dat Jan Franssen nevenfucties/bijbanen heeft... op niet al te lange termijn gaan (eindelijk) alle provinciës de vuilnisbak in...

kibambam | 28-04-13 | 14:32

Links lullen, rechts vullen. Smerige jambek.

John Dough | 28-04-13 | 14:31

Wat een frustratie hier zeg. En allemaal omdat die man 5 x zoveel verdient als jullie ooit zullen doen ja? Ik wist niet dat het volk op Geenstijl zo een hekel had aan inkomensverschillen. Misschien een leuk ideetje voor de heren GS-leden om met meneer Spekman een nivelleer-feestje te organiseren?

tristy | 28-04-13 | 14:31

Het grootste tekort waar nederland mee te kampen heeft zit in de staat zelf . 150K lijkt niet veel maar hij is vast de enige niet .

jaymie | 28-04-13 | 14:29

@neemjemoederindemali | 28-04-13 | 13:54
Begin ook steeds meer terug te verlangen naar ouwe tijden met schandpalen op de pleinen, guillotines en woedend volk, gewapend met rieken die de vestingen bestormden van dit soort tuigh.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:27

-weggejorist-

Hundun | 28-04-13 | 14:26

VVD en fatsoen gaat nu eenmaal niet samen.

Supermatthijs | 28-04-13 | 14:26

en verder is het een ontzettende nicht (ook een feitje)

(c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:24

laat me niet lachen, hij werkt 80 uur per week. Als meneer dat 's transparant gaat verantwoorden dan zal boven tafel komen dat ie in werkelijkheid geen bal uitvoert. Wat een arrogante, zelfvoldane graai-regent.

krelus | 28-04-13 | 14:24

doe is wobben hoe het kan dat hij die auto met chaffeur ook inzet voor zijn bijbaantjes .. (zomaar een feitje)

(c)ZWITSUL | 28-04-13 | 14:23

@La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:17
Die Leers was destijds burgemeester, diep in het zuiden des lands, en daar had hij moeten blijven.

necrosis | 28-04-13 | 14:22

U weet wat de oorspronkelijke functie van een stropdas is?
Om deze witteboorden uitvreters makkelijker te kunnen ophangen aan de hoogste boom.
Sorry, de tijd van eerbied voor de notaris, de dominee en de burgemeester is hierbij voorgoed voorbij.

King of the Oneliner | 28-04-13 | 14:22

Je kunt er iets tegen doen door langdurig NIET op de politieke elite te stemmen. SP en PVV kunnen geen ijzer met handen breken maar de aanhouder wint.

frisenfruitig | 28-04-13 | 14:22

Ik ga aandelen kopen in een guillotine fabriek, daar voorzie ik de komende jaren grove winsten.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:22

@necrosis | 28-04-13 | 14:10
Heb je helemaal gelijk in. Vertrouwen en respect moet je verdienen.

dionysos de derde | 28-04-13 | 14:22

Geweldig te zien, dat z'n collega's hem gewoon laten vallen en dan nog eens op een diplomatieke manier de vloer met hem aanvegen. Deze man moet gewoon uit z'n ambt gezet worden en z'n chauffeur ondervraagt worden over z'n (vrije)tijds besteding.

berepik | 28-04-13 | 14:21

@Watapatja | 28-04-13 | 14:02
Heb die uitzending gezien. Zo zie je precies hoe het werkt, die baantjescaroussel bij de overeid en semi-overheid.

En dat al die bestuurders en ex-bestuurders, zo ook Leers, een boterberg van hier tot Tokyo op hun harsus hebben en de schaamte reeds lang voorbij zijn.

Maar dat wisten we al.

Overigens een teken aan de wand dat Pauw en Witteman dit niet aan de kaak stelden. Die ons kent ons cultuur.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 14:17

Dit filmpje hou ik geen 5 minuten vol.

joyriders | 28-04-13 | 14:17

Lul, als ze zo weinig tijd kosten (zoals hij ook aangeeft), hoor je er geen 150.000 euro voor te toucheren.

RedRain | 28-04-13 | 14:15 | 0
Slapend rijk worden

jaymie | 28-04-13 | 14:17

Waar is 'rechtvaardige rechter' nu we hem zo hard nodig hebben?

necrosis | 28-04-13 | 14:16

@ZKH EénOog | 28-04-13 | 13:59
Geh, so true.

Parsons | 28-04-13 | 14:16

"ik maak 80 uur per week"
Alleen al voor dat soort uitspraken zou je mensen incompetent moeten kunnen verklaren.
Kan iemand een WOBje indienen en het weekrooster van die man opvragen?
Dat soort mensen begint met rekenen op het moment dat ze 's ochtends aan hun reedt staan te krabben op het toilet, totdat ze 's avonds de door den werkenden mensch betaald 4-sterren cognac achter in hun giel gieten.

Laat hem maar eens een week achter de vuilniswagen lopen.Of asperges plukken, of gewoon op kantoor bestellingen inkloppen of de telefoon aannemen.
Een week? Hij zou het nog geen twee dagen volhouden, arrogante windbuil.

Cuyahoga | 28-04-13 | 14:16

Die koppen van die lui ook, om te kotsen. Te walgelijk voor woorden. Dat er nog geen shooting-game is waarin dit soort poppetjes meedoen. Zou zoiets een bestseller worden?

Ton Plafond | 28-04-13 | 14:16

Ik stikte haast in mijn broodje kaas toen hij impliceerde dat hij als één van de weinige mensen geschikt is voor dat soort functies.
Lul, als ze zo weinig tijd kosten (zoals hij ook aangeeft), hoor je er geen 150.000 euro voor te toucheren.

RedRain | 28-04-13 | 14:15

Hij legt het anders vrij duidelijk uit: "Het zijn geen bijbanen, het zijn nevenfuncties." Nevenfuncties, daar hoeft ie niks voor te doen, zegt ie, soms wel twee, drie maanden achter elkaar – de betaling loopt gewoon door, neem ik aan – en dat is veel moeilijker dan al die plebejers denken.

simpelman | 28-04-13 | 14:14

Als iedereen die hard werkt maar de helft zou krijgen van deze zakkenvullers, zou Nederland snel bij de EU moeten aankloppen.

Terpen-tijn | 28-04-13 | 14:13

Naast dat die stropdas rechter mag, kan 'ie wat mij betreft ook een heel stuk strakker.

PetNL | 28-04-13 | 14:13

Die man wordt al gepowned door die 2 andere heren. De een heeft geen nevenfunctie omdat ie gewoonweg tijd te kort komt voor dat soort bijbaantjes, logisch. De ander heeft wel een nevenfunctie maar wil daar geen geld voor, in ya face, lol.

Latrinalia | 28-04-13 | 14:10

Als hij nou Commissaris van Flevoland was, dan kon ik me nog voorstellen dat hij tijd over had. Heerlijk trouwens hoe van de Donk en Tichelaar hem even subtiel met de grond gelijk maken.

James St John Smythe | 28-04-13 | 14:10

@dionysos de derde | 28-04-13 | 14:04
Iemand die slechts 109 tegels heeft gelegd neem ik niet serieus...

necrosis | 28-04-13 | 14:10

Terpen-tijn | 28-04-13 | 14:08 | 0
Ik denk dat half ( zo niet meer ) Nederland het met je eens is :-)

jaymie | 28-04-13 | 14:10

Een bijbaantje is bvb 's morgens vroeg je nest uit om kranten rond te brengen voor een paar eurootjes.

Een nevenfunctie is dus 's avonds om een uur of 20.00 gaan vreten in een veel te duur restaurant, daar een beetje slap leuteren en vervolgens toucheer je daarvoor € 150.000,-. Maar hij is wel voor gevraagd, de smerige oplichter.

Die man is niks beter dan Arie Olivier.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:10

-weggejorist-

dionysos de derde | 28-04-13 | 14:10

Ik zal wel weer een reactionaire zure ouwe zak zijn maar waar is toch die goede oude tijd gebleven waar bestuurders zich vol overgave en met deskundigheid *onbezoldigd* inzetten voor de samenleving? En nee, dan doel ik uiteraard niet op bestuurders bij bedrijven maar op bestuurders in de openbare sector, ook wel non-profit genoemd.

Het is Goddoeme nog geen twintig jaar geleden dat dit héél normaal was, wat is er in de tussentijd toch gebeurd dat iedereen altijd maar betaald moet worden voor de meest onnozele klusjes? Vroegâh bestuurde men voor een sigarencentje, tegenwoordig komt daar een auto met chauffeur aan te pas.

Nederland, waar is het toch misgegaan? Corrupt zooitje.

Reinaert | 28-04-13 | 14:10

@Parsons | 28-04-13 | 13:55
Als het een bijbaan was, was het die 150K dus misschien waard. Nevenfuncties zouden eigenlijk onbetaald moeten zijn: ze kosten geen werk.

frank87 | 28-04-13 | 14:09

Hard werken is ook zo n smoes, er is zelfs een formule voor> hoe harder je werkt hoe minder je overhoudt.

Terpen-tijn | 28-04-13 | 14:08

Ik krijg de indruk dat we niet zo moeten zeuren en hem juist DANKBAAR moeten zijn voor zijn inzet voor de publieke zaak... Dus.

bottlebaby | 28-04-13 | 14:07

je moet alles in verhouding zien, hoe anders kan hij zijn schilderijen en verzameling afrikaanse beeldjes betalen?

cumshaft | 28-04-13 | 14:06

Hij is niet alleen een zakkenvuller maar ook nog eens een zak.

van_de_pot_gerukt | 28-04-13 | 14:06

Simon de Danser | 28-04-13 | 13:58 | + 2
Ja, maar met een lege buik is het ook lastig moralistisch te doen. Vandaar die 150K. De Aldi is ook duur geworden vandaag.

KarelMarks | 28-04-13 | 14:06

@Renate Adriaans | 28-04-13 | 14:00
Zie mijn 13:57 plemp!

necrosis | 28-04-13 | 14:05

@necrosis | 28-04-13 | 14:00
Ik heb je trouwens al antwoord gegeven als je kijkt in het tooltje.

dionysos de derde | 28-04-13 | 14:04

De politie heeft zogenaamde eenzame gekken in beeld gebracht. Deze mensen zouden weleens flink op hun bek kunnen gaan!

Dat zei burgemeester Van der Laan in Jinek op zondag.

Potjepoep | 28-04-13 | 14:04

Wat een vervelend mannetje is dat toch.

KollenbergSittard | 28-04-13 | 14:04

Het verschil tussen een bijbaan en een nevenfunctie is dat de eerste keihard werken is voor een habbekrats en de laatste dikbetaald nietsdoen is.

Terpen-tijn | 28-04-13 | 14:04

Vind het zo vervelend als mensen niet eens de moeite nemen om hun stropdas recht te doen hè... kan toch niet!?

Freakster1986 | 28-04-13 | 14:03

-weggejorist-

dionysos de derde | 28-04-13 | 14:02

Zo heeft Leers deze week uitgelegd dat je het beste falende bestuurders en expolitici via zijn uitzendburo kunt inhuren, ze hebben namelijk geleerd van hun fouten. De banencaroussel houdt zich wel in stand, zeer hardnekkig virus.

Watapatja | 28-04-13 | 14:02

Geweldig, te kakken gezet worden door je eigen collega's...

da wizard | 28-04-13 | 14:01

@dionysos de derde | 28-04-13 | 13:57
Wil je mij er even buiten laten, ik zit gewoon ordinair te genieten van mijn weekend, kutzwitsal!

necrosis | 28-04-13 | 14:00

-weggejorist-

Renate Adriaans | 28-04-13 | 14:00

@Parsons | 28-04-13 | 13:55

"Een nevenfunctie is geen bijbaan."

Klopt. Een (bij)baan is een vorm van productief of commercieel diensteverlenend tijdverdrijf.

Dit soort parasieten bekleden doorgaans een of meerdere duurbetaalde onnodige posities. Die je kan missen als kiespijn.

ZKH EénOog | 28-04-13 | 13:59

Lol. Hoor hem zeggen. "Ik snap best dat mensen met een minimumloon er raar tegenaan kijken, maaaaar je moet alles in verhouding zien".

Ehh die verhouding is juist volledig zoek schooier.

c.onjo | 28-04-13 | 13:59

Graaibestuurder .
Dat zijn ze toch allemaal

jaymie | 28-04-13 | 13:59

"Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral!" Bertold Brecht

Simon de Danser | 28-04-13 | 13:58

@rara | 28-04-13 | 13:55
In plaats van te focussen op een FiPo, zou je beter de tekst van het topic even lezen.
Jantje is namelijk een VVD'er!

necrosis | 28-04-13 | 13:57

Het erge aan dit soort mensen is dat ze het allemaal maar vanzelfsprekend vinden en nog denken dat ze het echt verdienen ook en daarom meer zijn dan een ander.
Dat krijg je als je mensen hun gang laat gaan en niemand je wijst op dingen als integriteit. Het zelfcorrigerend mechanisme in de politiek is NUL. Iedereen is medeverantwoordelijk voor dit soort wantoestanden.

dionysos de derde | 28-04-13 | 13:57

Ah, een VVD-er. Ik kan het kunnen weten.

brutus68 | 28-04-13 | 13:55

Een nevenfunctie is geen bijbaan.

Een etentje is geen diner.

Dit soort bestuursgeile malloten houden het nog geen week uit binnen een commercieel bedrijf, maar denken wel met dit soort stellingen te verbloemen dat het ordinaire ruifvreters van het ergste soort zijn; nog van lager allooi dan bankiers.

Pun intended.

Parsons | 28-04-13 | 13:55

Eigenlijk stiekem lach ik om zo'n bedrag. Maar het principe mensen: ik werk er eerlijk keihard voor, en hij graait. Geld en moraal, geld en moraal...

ZDEV | 28-04-13 | 13:55

Weet je wat je met commissarissen der koningin zou moeten doen.....?

necrosis | 28-04-13 | 13:55

Ach, 't is een PvdA'er. Dat verklaart een hoop.

rara | 28-04-13 | 13:55

Ah, nog eentje die onder de guillotine thuis hoort.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 13:54

Met deze , gefeliciteerd .

likmegaties | 28-04-13 | 13:54

Ach ja, wat kunnen we er tegen doen? Helemaal niets.

nielsjuuh23 | 28-04-13 | 13:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken