Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof: Genaaid

bassiepica.jpeg De kwestie Edwin de Roy van Zuydewijn is een nieuwe fase ingegaan. De Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer heeft het College van Procureurs-Generaal onlangs aangesproken omdat het Amsterdamse Openbaar Ministerie weigerde ondanks een uitspraak van de rechter een zaak tegen Edwin de Roy van Zuydewijn te seponeren. Prins Carlos junior die aangifte tegen De Roy van Zuydewijn had gedaan bleef uiteindelijk met lege handen achter. Vervolgens werd bekend dat de Amsterdamse deken van Orde van Advocaten Germ Kemper – nemesis van Bram Moszkowicz - een stevige tik op de vingers kreeg van het Hof van Discipline. De tuchtrechter nam het hem niet in dank af dat hij onder valse voorwendselen een interview had gegeven aan roddelblad Story. Daarna schreef Jutta Chorus in haar biografie over de vorstin dat niemand minder dan prins Bernhard Edwin de Roy van Zuydewijn 'onschadelijk' wilde maken. De prins heeft namelijk tegen Pieter Broertjes gezegd dat hijzelf opdracht heeft gegeven om onderzoek naar De Roy van Zuydewijn te doen. SP-Kamerlid Ronald van Raak stelde vervolgens Kamervragen aan premier Mark Rutte die binnenkort beantwoord zullen worden. Afgelopen vrijdag meldde Frits Wester vervolgens in NRC Handelsblad dat een oud-minister - die onder zowel Balkenende als Rutte gediend heeft - vindt dat De Roy van Zuydewijn is ‘gepiepeld’ door de Nederlandse overheid en het Koninklijk Huis. Ik sprak Wester gisterenmiddag en hij ontkent dat het gaat om Piet Hein Donner. Wester is de diamant in de kroon van de vaderlandse parlementaire verslaggeving, maar deze keer geloof ik hem niet. De andere twee ministers die in aanmerking komen als bron zijn namelijk Jan Kees de Jager en Maxime Verhagen. Beiden hebben zich niet tot nauwelijks bemoeid met de kwestie terwijl Donner respectievelijk als minister van Justitie en als minister van Binnenlandse Zaken bovenop het dossier zat. Maar het doet er niet zoveel toe welke minister Wester influisterde. Belangrijker: een voormalig dienaar van de kroon heeft uitgesproken wat velen al lang denken of vermoedden: Edwin de Roy van Zuydewijn is genaaid door de Nederlandse overheid en het koninklijk huis. Maar ik wil het over iets anders hebben. De gebeurtenissen zoals beschreven in de eerste alinea hierboven hebben allemaal déze maand plaatsgevonden. De verslagen daarvan stonden niet alleen op de website van mijn favoriete opdrachtgever maar werden ook gemeld door RTL Nieuws, NRC Handelsblad, EenVandaag, de Volkskrant en de persbureaus Novum Nieuws en ANP. Er was alleen één medium dat zweeg. De NOS. Meermaals heb ik koninklijk huis-verslaggever Kysia Hekster gewezen op de ontwikkelingen in het dossier De Roy van Zuydewijn. Steeds nam ze daar kennis van maar resultaat bleef uit. Sterker nog, het laatste bericht over De Roy van Zuydewijn stamt uit 2010. Kijkt u zelf maar. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik een tweet zag van één van de NOS' finest: Jeroen Wollaars. Het verhaal in NRC noemt hij namelijk interessant. In deze link ziet u mijn reactie en vervolgens die van Wollaars. Waarom zou de NOS zwijgen over De Roy van Zuydewijn? Omdat ze ‘host broadcaster’ – die term is van de RVD – zijn van de troonswisseling komende dinsdag. Twee miljoen euro steken ze er in. Ondertussen is mevrouw Hekster als de dood uit de gratie te vallen bij de Oranjes. Datzelfde geldt voor haar hoofdredacteur, Marcel Gelauff. De NOS barst van de goede mensen, weet ik uit eigen ervaring. De goeden dus niet te na gesproken: de NOS heeft last van hermelijnenkoorts. Het laatste grote evenement dat de NOS versloeg voor de Oranjes vond plaats op zaterdag 2 februari 2002: het huwelijk van de Prins van Oranje met mevrouw Zorreguieta. Terwijl de natie toekeek – meer dan zes miljoen kijkers - zei Maartje van Weegen – ingefluisterd door prins Carlos junior - dat prinses Margarita en Edwin de Roy van Zuydewijn niet aanwezig waren wegens ‘financiële problemen’ van die laatste. Onzin, zoals we nu weten. Maar daarmee knakte Van Weegen dus wel de veelbelovende carrière van Edwin de Roy van Zuydewijn. Maar sinds 2010 zwijgt de NOS dus. Er zit iets misdadigs in het verzwijgen van onrecht. De NOS naait door.

Reaguursels

Inloggen

@bakoenin | 28-04-13 | 12:29
Een beetje zoals we 'en masse'uitlopen met de miljoenen nota, het EU referendum of gemeenteraadsverkiezingen?
Zoals we allemaal dolenthousiast op Valentijnsdag Mark Rutte als premier bewierookten...?

Volgens mij is Holland en de Hollanders in al haar onregelmatigheid zo anarchistisch en 'doe lekker normaal' als zij maar zijn kan, behalve met Koninginnedag en de Elfstedentocht...

Zoiets willen slopen is ronduit automutilisme, welke lui je ook tegen zichzelf moet beschermen.

hfakker | 29-04-13 | 12:36

fijn dat de NOS dit soort nietszeggende schijtnieuws bij mij weghoudt. Kan GS een voorbeeld aan nemen

poldergeiz | 29-04-13 | 11:06

Maartje van Weegen heeft meer op haar kerfstok maar is altijd gehandhaafd door de Nos.

behangtafel | 29-04-13 | 10:38

Berooid van Zuypenstein, zal altijd wel zo blijven, hoewel ik toch wel enige sympathie voor hem heb.

behangtafel | 29-04-13 | 10:32

Dat moeten we maar aan ingewijden overlaten. Soms zijn mensen zeer overtuigd van een juiste koers en hebben ze anderen nodig om tot inzicht te komen. Dat is niet leuk, maar ja.

Esprit77 | 29-04-13 | 00:55

@Esprit77 | 29-04-13 | 00:38
Is er dan ook maar enig vermoeden van een wetsovertreding anders dan hear say, van een voormalige dienaar van de kroon? Insinuaties genoeg, maar bewijs?

monmax | 29-04-13 | 00:45

Uithalen mag een ieder, maar dan wel binnen de grenzen van de wet.

Esprit77 | 29-04-13 | 00:38

Het trieste is dat het zelfde Koningshuis wat hier ongehoord wordt aangevallen, zonder ook maar enig mogelijk verweer. Dat zelfde artikel 1 wat hier maar al te vaak gebruikt wordt om te beledigen en te beschadigen, het gebruik van dat recht is hun door diezelfde grondwet ontzegd. Zelfs als de familie afstand doet van de troon zijn ze beperkt in hun vrijheden.
Gewetensvraagje geachte reaguurders, doen jullie voor € 800.000 per jaar afstand van het recht op vrije meningsuiting?
Dat de familie af en toe uithaalt met de middelen die hen wel ten dienste staan vind ik vrij logisch, misschien onjuist, maar wel logisch.

monmax | 29-04-13 | 00:25

Geen mens mag boven de wet staan op grond van zijn positie. Dat is pas onrecht.

Esprit77 | 29-04-13 | 00:14

Tsja, ... ik heb zo mijn twijfels ten aanzien van de grondwet, met name artikel 1. Kennelijk wordt daar ruimhartig mee omgegaan, althans in die zin dat het gepasseerd wordt in (on)gewenste gevallen! En dan moet je nog een eed zweren op de Grondwet! Enfin, 1 mei is het weer allemaal anders! Want dan leggen alle vogels een ei!

Hyppo Kriet | 28-04-13 | 23:30

En de Oranjes discrimineren ook,waarom mogen de bastaard kinderen er niet bijzijn?

Bataaf | 28-04-13 | 21:47

En wat te denken van die waxinelichthoudergooier?
Is die niet genaaid?
Meer dan driedubbel, denk ik.
Trouwens, waxinelichthoudergooier,= 3x woordwaarde.

Dostranamus | 28-04-13 | 20:33

Hee Geenstijl stuur eens een uitnodiging en geef de Roy van Zuydewijn eens wat ruimte welke andere MSM weigert om zijn verhaal te doen.
Laat de andere waarheid ook aan het licht komen, er is voldoende aanleiding deze beerput aan het licht te doen komen.

gebrokenvleugel | 28-04-13 | 19:47

Nederland is geen monarchie , maar kleptocratie , waar mensen met invloed zich rijk stelen inclusief het koningshuis ...

el che | 28-04-13 | 18:00

Edwin is een boek aan het schrijven over het koningshuis. Ben benieuwd naar de oranje vuilnis.

i-Wonder | 28-04-13 | 16:43

VanBukkem | 28-04-13 | 11:28
Dat zal dan gezien de snelheid van reageren SPEED zijn.....

MyCatIsDoingThis | 28-04-13 | 16:28

De Roy is vast genaaid, maar dat hij flopte als ondernemer komt echt niet door een losse opmerking maar ook door zijn eigen onkunde en oké mss de recessie/privéshit. En nu mogen belastingbetalers hem zeker afkopen? Hij was hoe dan ook geflopt en zocht de Oranjes zelf op, je weet dan ook waarmee je dealt. Bas speelt al tijden (al sinds Margaritagate ) de pr man van De Roy, de Nos mag dan een bias heben, maar daarin zijn ze niet alleen. Bas als De Roy van Zuydewijn-bode.

seven | 28-04-13 | 16:14

hfakker | 28-04-13 | 11:41
Bontkraagjes doen niets in hun eentje, die durven het alleen in groepen, net als hyena's...

Vuurwezel | 28-04-13 | 15:13

Koonkluk Huis | 28-04-13 | 14:53 |
Gaat-ie nooit winnen.

Schoorsteenveger | 28-04-13 | 15:11

Als ik Roy was zou ik ze he-le-maal kapot procederen

Rest In Privacy | 28-04-13 | 14:53

@blinde kip | 28-04-13 | 11:58
Ik snap niet:
Staatsgreep jaren '60 en
Dierenemishandeling in Afrika.

Waar doel je op?

pinda | 28-04-13 | 14:52

Intussen blowd Edwin lekker door tot dat hij scheel ziet,en Korsakoff om de hoek kijkt."laat maar lekker gaan" , denkt overheid en het K.H..

L.M. | 28-04-13 | 14:50

@King of the Oneliner | 28-04-13 | 12:18
Ja, en als bontkraagjes dingen doen, zijn de pleidooien voor sharia-achtige straafen nooit ver weg.

pinda | 28-04-13 | 14:46

@pokkejong | 28-04-13 | 11:45
Ik vind dit een briljante reactie en dat zeg ik niet vaak. Eigenlijk nooit.

pinda | 28-04-13 | 14:43

@neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:00
Die dingen bedenkt men ook niet zelf, de inspiratie haalt men uit boeken. Als men list en bedrog wil leren kennen zal men de juiste bronnen moeten raadplegen. Het punt is echter dat bijna niemand de boeken serieus neemt. (De Bijbel, Homerus en Shakespeare om maar wat bronnen te noemen.
Wie bijvoorbeeld leest nu eens écht de Bijbel? Gewoon als boek?
Men heeft kennis nodig om andere kennis te kunnen hér-kennen. Zonder referentie is er geen zicht.

AntiSoof | 28-04-13 | 14:19

Het gedrag van het koningshuis lijkt fascistisch: jezelf boven anderen stellen,de uebermensch gedachte. Geldt de wet dan niet voor deze mensen, of is hun met name Duitse ziel zo blijven hangen op 70 jaar gelden, dat dit voor hen volkomen normaal gedrag is?


Als dat laatste: dan weg met het koningshuis en voor de rechter brengen.


En anders: leve de republiek.

Byter | 28-04-13 | 14:16

Toch een mooie oplichterstruc, je bedenkt geld, dat leen je uit en je vraagt er rente voor. Best wel jammer dat ik het niet bedacht heb.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 14:00

@necrosis | 28-04-13 | 13:44

Heel goed, kan je tenminste geld verdienen voor het roverstuig.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 13:57

Vanwege bewezen diensten is Donner wel baas geworden bij de Raad van State.

domheid regeert | 28-04-13 | 13:56

@ necrosis .
Nee ik ook niet.
Dus werken is een goed excuus ;-)

jaymie | 28-04-13 | 13:55

@Jaymie | 28-04-13 | 13:46
Ik heb niet het idee dat ik iets mis aan dat dikkopje en zijn pampapaard die de troon overnemen van een vrouw die zelfs te oud is om in mijn adresboekje te worden opgenomen....

necrosis | 28-04-13 | 13:53

Waarom is mijn reactie ingekort? En dan ook nog zonder dat er bij te zetten.

pokkejong | 28-04-13 | 13:52

@ Bertus68
Sorry foutje .
Chaos dus .

jaymie | 28-04-13 | 13:51

@jaymie | 28-04-13 | 13:42

Wat is gaos?

brutus68 | 28-04-13 | 13:50

@jaymie | 28-04-13 | 13:42

Wat is gaos?

brutus68 | 28-04-13 | 13:50

@ necrosis .
Ik ook . En om eerlijk te zijn vind dat helemaal niet erg ;-)

jaymie | 28-04-13 | 13:46

@neemjemoederindemali | 28-04-13 | 13:38
Ik heb de dertigste een goed excuus om niet met een vlaggetje te zwaaien, zoals al dat stemvee, dan moet ik namelijk werken....

necrosis | 28-04-13 | 13:44

hoe gek moet je zijn om met een vlaggetje te gaan staan zwaaien naar multi miljonairs die overal schijt aan hebben geen belasting betalen en die een feestje vieren op jouw kosten

harob | 28-04-13 | 13:42

Ik hoop alleen maar dat het geen gaos word 30 april .
Verder doe ik er zelf niet veel aan .

jaymie | 28-04-13 | 13:42

De Roy van Z. mag nog van geluk spreken dat een en ander niet zeventig jaar geleden speelde. Toen had prins B. nog wat andere ideetjes en tools om lastige vriendjes van kleindochters kalt te stellen..

brutus68 | 28-04-13 | 13:41

@1nfidel | 28-04-13 | 13:00

Check je de bijbehorende links wel?

Je praat namelijk poep.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 13:41

De macht van het Ongekozen Duitse roverstuig reikt oneindig veel verder dan het klootjesvolk beseft.

Ze zitten vuistdiep in het allergrootste oplichtingsschandaal van de afgelopen eeuwen. Het monetaire oplichtingsstelsel.

Check voor de aardigheid Wilhelm von Hanau (Nassau) maar eens uit en probeer de oprichtingsaktes vd DNB maar eens boven water te krijgen.

neemjemoederindemali | 28-04-13 | 13:38

Dat deze zaak stinkt, hoeft geen betoog.
Dat de Roy van Zuydewijn deze zaak nooit gaat winnen, ook niet.

Dat kompt ook door journalisten zoals Frits Wester die iets weten maar geen man en paard durven te noemen.
Bang voor hun eigen hachie.

Rutte gaat om de hete brei heendraaien.
De staatsomroep gaat ook na de kroning geen aandacht aan deze zaak besteden.

Dus de Roy van Zuydewijn, (heb respect voor zijn vechtlust) is afhankelijk van journalisten die nog wel weten wat onderzoeksjournalistiek inhoudt en lef hebben.

Vrees het ergste...

La Vie En Rose | 28-04-13 | 13:35

Ik zie steeds meer parallellen tussen de feestelijkheden in Noord-Korea en Nederland.

Musset | 28-04-13 | 13:33

Ik zie steeds meer parallellen tussen de feestelijkheden in Noord-Korea en Nederland.

Musset | 28-04-13 | 13:33

De NOS: Nederlandse Oranje Stichting

Kaatje v.d. Naus | 28-04-13 | 13:20

@Bas Paternotte: Misschien liegt Wester niet. Henk Kamp diende ook onder Rutte en Balkenende.

Professor Superhirn | 28-04-13 | 13:08

Zonder Meer Leuk:

* Hermelijnenkoorts
* Edwin Berooid van Zuypenwijn
* Wie denkt 'ie wel dat 'ie is? Joris Demmink?

Van Dikhout | 28-04-13 | 13:05

Wat hfakker | 28-04-13 | 11:41 zegt.

1) De Waxinelicht werper: Je gooit gewoon geen betonnen bal ('waxinelichthouder') richting het staatshoofd, uitgerekend tijdens een officiele plechtigheid. Dan kan je er op rekenen dat je lang vast zit. Gooi maar eens zo'n waxinelicht houder (beton, plm 1 kilo) richting Obama of Merkel. Dan kom je noooooit meer vrij.
2) de Damschreeuwer: Die brand roept in een bioscoop zeg maar, onder het motto van vrijheid van meningsuiting. Die mag dus direct het gesticht in.
3) Berooid van Zuypesteyn. Als ik Bernhard was geweest en ik zag hoe mijn labiele nichtje werd ingepakt door een platzakke charlatan met mooie praatjes, met als doel te infiltreren in de Koninklijke familie, zou ik hem ook eens goed laten doorlichten. SOP. Hier is lang niet alles van bekend, zoals bijvoorbeeld hoe de Roy verhalen verkocht aan de roddelbladen. Ik vind dat de Roy nog met fluwelen handschoentjes is aangepakt.
Nee, wat ik hier zie is een ordinaire poging van antimonarchisten om de abdicatie te laten overschaduwen door de beerput van Van Zuypesteijn weer eens open te zetten. Die Republikeinen zijn een klein maar luidruchtig clubje wat er alles aan doet om de Oranjes op de man te pakken, niet op hoe ze hun functie uitvoeren. Vergelijkbaar met hoe ecologisch links opereert, geen wonder dat deze groepen veel leden delen.

1nfidel | 28-04-13 | 13:00

Overal waar het koningshuis komt worden anderen (kinderen) verplicht spelletjes te doen, omdat het koningshuis graag spelletjes speelt met het volk.

toetanchamon | 28-04-13 | 12:58

Die de roy had gewoon een low profile moeten aannemen toen ie de zak kreeg van zun geldbuidel, maar nee hij moest en zou met volle zakken vertrekken, en dat moet je niet doen bij de leidinggevers van welk land dan ook, dan krijg je dingen die het licht niet kunnen verdragen , en het ene land is er iets subtieler in als het andere en ook in de cover-up, en wat betreft de NOS wat bezetten nieuwe machthebbers buiten de regeringszit als eerste in het land waar ze aan de macht komen..... juist.

Umberto die trotzoni | 28-04-13 | 12:55

Bassie, who cares?

Je wil die flapdrol van Roy van Zuydewijn toch niet als schoonzoon? En als je dan in de positie bent om daar wat aan te doen, dan doe je dat.

Dit zijn oude koeien en het boeit echt helemaal niemand.

Was er verder nog iets nieuws?

xela | 28-04-13 | 12:45

Ach, Paternotte, wat kan de lezer hier nou de Roy van Zuypenstein schelen, of de NOS, of het Kon. huis for that matter? Who f*cking cares?

Van Duyvenbode | 28-04-13 | 12:44

Edwin is misschien niet de ideale schoonzoon, maar afgemaakt worden door een rondneukende, steekpenningen aanpakkende, SS-er, heeft hij niet verdiend.https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fpolitiek.thepostonline.nl%2F2013%2F04%2F19%2Fprins-bernhard-wilde-de-roy-van-zuydewijn-onschadelijk-maken%2F&ei=a_x8UZmQOcaZ0QXGtoHQAQ&usg=AFQjCNEaJDw5HzEH9j0zyBtjuKhPfgPP7A&sig2=mUVCSv1PqP1Z9you0kxoDQ&bvm=bv.45645796,d.d2k

BroodenSpelen | 28-04-13 | 12:43

Oltmans kreeg ook pas na 50 jaar gelijk. Ik wens De Roy van Zuydewijn een lange adem toe, hij zal het nodig hebben.

HoogToontje | 28-04-13 | 12:40

Een volk dat de decennia van GoedVolk en het CDA goedkeurd heeft ook geen moeite met een familieclan die in de rol van een zgn. Koninklijk Huis de lakens uit deelt.
Omdat we in 2013 leven worden de tegenstanders niet gewoon in het gevang gegooid maar neemt men een paar spindoktors aan die vertellen hoe geweldig de monarchie niet is.

*verder gaat met ondernemen om zsm de verhuizing incl. bedrijf naar een republiek door te zetten*

hangtiet met knoop | 28-04-13 | 12:36

Past wel in de oranje traditie foutjes binnenhalen
Schijt aan het volk leve de koning
Dit is mijn uitspraak en daar moet U het meedoen zou de rijdende rechter gezegd kunnen hebben.

Toontje-lager | 28-04-13 | 12:32

Het lijkt er bijna op dat de subsidies voor zowel NOS als het koningshuis onder hetzelfde kopje vallen.

Optiefen, allebei!

Fungus Amongus | 28-04-13 | 12:29

@hfakker | 28-04-13 | 12:22
Organiseer morgen een presidentsdag, of een pausdag, of een grote leider dag, als er maar de mogelijkheid is om veel bier te zwelgen, domme liedjes te bleren, en aan debiele spelletjes mee te doen, dan poetst gans Holland morgen welke franje dan ook.

bakoenin | 28-04-13 | 12:29

de Roy van Zuydewijn heeft tenminste nog de middelen om te vechten tegen deze totalitaire waanzin. Wens hem veel strekte in zijn gevecht tegen de laffe aanvallen op zijn persoon.

me,myself and IK | 28-04-13 | 12:26

Bas vraagt de staat in haar eigen vlees te snijden. Los van de journalisten, tegen wil en dank betaalt door de belastingbetaler, loert het gevaar van RTL-Nieuws dat de NOS journalistiek heeft ingehaald. Daarnaast zijn veel belegen regenten nog niet zo vertrouwd met nieuwe media waartoe in hun beleving ook RTL behoord. Pijnlijk duidelijk dat de onafhankelijkheid van de NOS ( + semi ambtenarij omroepjournalisten ) in het geding is en dat is niet nieuw.

dubbert | 28-04-13 | 12:26

De NOS laat zich dus chanteren door het koningshuis. Evenals de andere media die zich aan een code houden.

roze_bril | 28-04-13 | 12:22

Ondertussen poetst gans Holland haar oranje franje en liggen de wimpels klaar.
Overmorgen kiest NL weder voor de monarchie.
Immers, als het volk anders wilde was dinsdag niet zo'n uberdrukke feestdag.
Ieder jaar vindt zo dit referendum plaats op 30 april.
Duidelijker kun je het niet krijgen.

hfakker | 28-04-13 | 12:22

Ik wil ook wel zo'n dubbele achternaam. Staat wel chique.

Rest In Privacy | 28-04-13 | 12:19

@Uriël Fack | 28-04-13 | 12:08:
U vergeet de grootste traffic-generator:
Bontkraagjes die dingen doen.
Altijd goed voor miljoenen verontwaardigde views + comments, waarbij de vastgelopen LP nooit wordt geschuwd...

King of the Oneliner | 28-04-13 | 12:18

Het meest amusante geval van hermelijnkoorts was toch dat van Lange Frans.

Einde van de Domheid | 28-04-13 | 12:18

Overmorgen lijkt me een goed moment om wat topbankiers met een antimonarchiebordje in de ene,en een waxinelichthoudertje aan de andere hand getaped,met lange stokken voor de goudenkoets te duwen,opdat een onrechtvaardig en onrechtmatig,veel te lange gevangenisstraf dan gewaarborgt is...
Hulde.

gimme a beat,rix | 28-04-13 | 12:14

Wie denkt dat de NOS echt een journaal is is al 20 jaar niet serieus te nemen, het zou grappig kunnen zijn dat het zoveel lijkt op Goodbye Lenin maar er valt weinig te lachen

Bokito ergo sum | 28-04-13 | 12:09

Nog even over de rol van Geenstijl in al dit soort zaken. [...] Eigenlijk als je ze zo over de jaren volgt, weet je 1 ding zeker, het maakt deze redactie absoluut niets uit wat ze moeten roepen om hun advertentiecentjes veilig te stellen.
pokkejong | 28-04-13 | 11:45 | + 6

Is dat zo? Ik zie Quid de hele tijd los gaan op de PVV, terwijl Van Rossum het opneemt voor de PVV. Komt mij als onafhankelijk standpunt toegestaan over.
Wat je verder zegt over advertentie-inkomsten: dat is het gevolg van de alles gratis maatschappij. Als je ergens geen abonnementsgelden voor betaald, moet het geld van ergens anders komen. En dan is het risico van linkbaits heel groot. Post iets over pedo's, dierenbeulen en PvdA-graaiers en je hebt je verkeer binnen.

Uriël Fack | 28-04-13 | 12:08

+veel voor 'hermelijnkoorts'. Woord van het jaar 2013.

Uriël Fack | 28-04-13 | 12:00

blinde kip | 28-04-13 | 11:58 En met hoedje en toetertje naar den Haag op de derde dinsdag in september om maar een glimpje op te vangen van die rijke familie.

zeg maar jansen | 28-04-13 | 12:00

@Sliptong | 28-04-13 | 11:26
Je kent hem persoonlijk?

dionysos de derde | 28-04-13 | 11:59

Frisse familie, die van Amsbergjes. Grote voorliefde van fascistische regimes, machtsmisbruik, omkoopschandalen, seksuele escapades en grootschalige dierenmishandeling in Afrika, vluchten als het even tegenzit, de bijna doorgegane straatgreep in de jaren '60 en zwijgen over hun uitkeringen, rare declaraties en louche vastgoedprojecten.

En de Hollander maar bier zuipen op overvolle markten bij de kroning.

blinde kip | 28-04-13 | 11:58

King of the Oneliner | 28-04-13 | 11:56 Koninginnedag kan dus gewoon Koninginnedag blijven heten?

Mooi, opgelost dan.

zeg maar jansen | 28-04-13 | 11:57

@vraagstaart | 28-04-13 | 11:31
Hier niet, in de rest van Nederland wel.

dionysos de derde | 28-04-13 | 11:57

@dubbeljoe | 28-04-13 | 11:49 :
Ben het wel met je eens:
Op zich is Alexander best wel een toffe peer, een beetje relaxt.
Het is Maxima die de broek aan heeft en een soort Bea 2.0 zal worden.

King of the Oneliner | 28-04-13 | 11:56

Maar de makke burgertruttenmaatschappij die NL is maalt hier niet om.

Zzzzooooffff | 28-04-13 | 11:55

Ik heb de NOS nog nooit zien bijten in de hand waarvan ze vreten krijgt, dus dat gaan ze nu ook niet doen.

Cuyahoga | 28-04-13 | 11:55

Lepo | 28-04-13 | 11:40 Stel dat je trouwt met het meisje van jouw dromen. Ze is van goede afkomst dus afgunst is je deel.

Het meisje is dan ook nog eens niet het meisje van ieders dromen want zo vreselijk mooi is ze niet.

Maar van goede afkomst en je bent er gelukkig mee. En dan gaat je schoonfamilie zich er mee bemoeien. Ze hebben dankzij hun afkomst nogal wat macht en diepe zakken. Hun zakken zijn in ieder geval veel dieper dan de jouwe,

En ze kunnen wat politiediensten vragen jou elke ochtend even om vijf uur te wekken om te zeggen dat er niks aan de hand is en meer van dat getreiter.

Ook zetten ze de toelage aan jouw vrouw stil. Jouw carrière krijgt ook een opdonder want ook in die kringen hebben ze meer te vertellen dan jij.

Dan wordt het moeilijk. Want je was al op goede stand gaan wonen en dat kost wel wat maar is noodzakelijk. Je kunt het vanaf dat moment echter niet meer betalen en je schulden stapelen zich op.

En zoals in elk huwelijk, zodra er geldzorgen ontstaan verdwijnt de liefde en genegenheid als sneeuw voor de zon.

Echtscheiding en faillissement doen de rest.

Het zou mij niet verbazen als over enige jaren Edwin de Roy van Zuijdewijn een financiële tegemoetkoming moet krijgen uit onze zakken. Zoals dat met een geschoffeerde schrijver ook al eens gebeurde.

zeg maar jansen | 28-04-13 | 11:55

.. weinig families met zoveel kasten vol gebeente. Zonder de trouwe lakeien hielden ze dat nooit allemaal opgeruimd en uit het daglicht.

Jan Passant mk2 | 28-04-13 | 11:51

pokkejong | 28-04-13 | 11:45 |
Niet iedereen riep hier dat het flauwekul was. Ik kan het echter niet bewijzen met reaguursels uit het archief, in opdracht van de Chef zijn die weggejorist.

CoffeePatch | 28-04-13 | 11:51

Dank Bas, blijf hierover berichten.
Het is namelijk heel eng dat mensen preventief opgesloten kunnen worden vanwege een feestje, mensen door de pers gek verklaard worden, en dat advocatuur en diezelfde media en de politiek zich voor het karretje laten spannen van een ongekozen familie.
Noord Korea aan de Noordzee.

bakoenin | 28-04-13 | 11:50

@VanBukkem | 28-04-13 | 11:31
Hé, Kaas de Vies wordt gemonitord door The Powers That Be.
Kijk maar:http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/04/eenzame_gekken_in_beeld_gebrac.html

King of the Oneliner | 28-04-13 | 11:50

hfakker | 28-04-13 | 11:46 |

Willem Alexander zou best eens de uitzondering op de regel kunnen zijn. Net zoals zijn oma heeft geprobeerd.

dubbeljoe | 28-04-13 | 11:49

@pokkejong | 28-04-13 | 11:45: Zakdoek nodig?

Not Muhammad | 28-04-13 | 11:48

Er wordt nog op een andere manier genaaid. Er is nog altijd een band tussen Nederland en de mensen in de West. De vier beste muzikanten daarvan, Oscar Harris, Ronald Snijders, Denise Jannah en Dana Fungloi hebben uit zichzelf een mooi alternatief Surinaams koningslied gemaakt. Kijk hier www.zie.nl/video/troonswisseling/Surin... . Een alleraardigst mooi meezingliedje zonder grammaticafouten.
.
Maar waarom is er geen alternatief koningslied uit de Oost? Ook verzwijgen?

Ikbeneenzelfbouwer | 28-04-13 | 11:47

De NOS is een facilitair bedrijf. Ze zouden helemaal niet zelf aan nieuws moeten doen.

zeg maar jansen | 28-04-13 | 11:47

@Lepo | 28-04-13 | 11:40
Eens. Als koninklijk huis/lid van, ben je in dit schraalhanzerige land op voorhand veroordeeld, schuldig door afkomst (oh ironie...).
Van Oranje... En dus hypocriet, oneerlijk, te rijk, incapabel, achterbaks en steevast de kluit belazerend.
De grootste tegenhangers zijn dan ook altijd dubieuze figuren, die op verschillende terreinen deviant of omstreden zijn.

hfakker | 28-04-13 | 11:46

Constitionele monarchie?? Yeah right!!!

Boze massa | 28-04-13 | 11:46

Iedereen wordt toch genaaid door de staat en het Koninklijk Huis?

zeg maar jansen | 28-04-13 | 11:46

Kwam Roy wel eens tegen op straat in 020-Zuid. Een keer was tijdens een van de vele rechtszaken, toen ging ik op hem af om hem een hand te geven en succes te wensen.
Kreeg in eerste instantie een agressieve reactie, gevolgd door: 'Sorry dacht dat je me op mijn bek wilde slaan, dat overkomt me namelijk bijna dagelijks.'

Eric Blair | 28-04-13 | 11:45

Nog even over de rol van Geenstijl in al dit soort zaken. Met Demmink was het aanvankelijk ook zo dat Geenstijl partij koos voor de kant van de meerderheid (toen nog riep iedereen hier, redaktie incluis, dat het flauwekul was), terwijl iedereen met voldoende hersencellen om niet in spontane incontinentie te vervallen al wist dat die zaak stonk als een beerput. Geenstijl was ook hartstikke voor Europa. Geenstijl was ook enorm voor het asfalteren van Irak. Enzovoort, enzovoort. Eigenlijk als je ze zo over de jaren volgt, weet je 1 ding zeker, het maakt deze redactie absoluut niets uit wat ze moeten roepen om hun advertentiecentjes veilig te stellen.

pokkejong | 28-04-13 | 11:45

Misstanden moeten worden rechtgezet, laat dat duidelijk zijn.
Het neemt niet weg dat meneer de Roy van Zuydewijn een, op z'n zachtst gezegd, beetje merkwaardige man is.
En dat de Oranjes een (in mijn optiek) ontoelaatbaar grote invloed hebben op media en staat, dat is sinds jaar en dag geen nieuws meer. What you gonna do? Dat instituut sterft vanzelf wel uit. Betaal Edje een mooi bedrag en de kous is af, lijk me zo.

Not Muhammad | 28-04-13 | 11:45

Als je er een van het koningshuis niet netjes naait, dan naaien ze terug.

demindenie | 28-04-13 | 11:43

Leuk hoor, zo'n Koningshuis. Een reality soap, met extra afleveringen die de gekke loten van de diverse familietakken en hun aantrouwsels met zich mee brengen. Maar ja, het gros des kritieklozen oranjevolks smult er van, en blijft liever de door hen duur betaalde show sponsoren.

Fijnstoffer | 28-04-13 | 11:42

Wat een omgekeerde wereld.
Je gooit geen waxinelichtjes naar staatshoofden en je verstoort geen officiële gelegenheden met geschreeuw.
Als het een 16-jarige bontkraag-Fin was in beide gevallen, zouden de lofprijzingen hier tot in de hemel reiken.

hfakker | 28-04-13 | 11:41

Maar is die De Roy knakker dan een oprecht en onschuldige man die onredelijk is bejegend door de kroon of is het een betrapte oplichter die nu het koningklijk deksel herhaaldelijk op z'n neus krijgt? Ik neig het laatste eerder te geloven.

Lepo | 28-04-13 | 11:40

Wat verbazingwekkend blijft aan de hele affaire is dat de publieke opinie jarenlang stelselmatig beïnvloed is door diverse krachten rondom het koningshuis om De Roy van Zuydewijn af te schilderen als een fantast en oplichter die er alleen maar op uit is om de Koninklijke Familie te beschadigen en er een financieel slaatje uit probeert te slaan.
Dat prins Bernhard De Roy van Zuydewijn kapot wilde maken is niet zo verbazingwekkend. In het verleden heeft De Roy van Zuydewijn Bernhard "de grootste landverrader ooit" genoemd.
(Waar natuurlijk een kern van waarheid in zit...)

leo de pejo | 28-04-13 | 11:39

Als het een president betrof, zou het er allemaal reuze ok aan toe gaan natuurlijk.
Zie Italië, Frankrijk, UK's News of the World ... Etc.

hfakker | 28-04-13 | 11:38

@VanBukkem | 28-04-13 | 11:31 | + 0 -
Dit verklaart wel waarom mijn soufflé steeds mislukt.
Goed genoeg onzin van mijn hand, ik ga met mijn nieuwe aanwinst spelen.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 11:35

De Oranjes zijn laffe en achterbakse mensjes. Dat zagen we al vele malen. Meer recent met Erwin Lensink (waxinelichtjesgooier). Die De Roy van Zuydewijn gaat natuurlijk geheel terecht een enorme schadevergoeding krijgen die wij dan met z'n allen mogen ophoesten. Het is trouwens niet zo dat Geenstijl ooit voor De Roy van Zuydewijn opkwam integendeel. Geenstijl is wat dat betreft nog laffer dan de NOS wat dat betreft en waait gewoon met alle winden mee, als er maar wat (publiciteit en populariteit) te halen valt. Geenstijl is volkomen ruggengraat en principeloos, wat natuurlijk een principe op zich is. Hoe dan ook, het wordt tijd voor genetisch onderzoek naar die Oranje lui, wie zijn het nu echt? En hoe krijgen we die belachelijke 'bloedlijnonafhankelijke' troonopvolging weer uit de grondwet?

pokkejong | 28-04-13 | 11:34

En als we het over Donner hebben: de man is de zoveelste uit een dynastie van slippendragers van het koninklijk huis. En een vrindje van de man die zijn secretaris generaal was op Justitie.

Juist ja, die. De man die óók zo goed bevriend was met wijlen prins Claus.

vraagstaart | 28-04-13 | 11:34

De waxinelichtjeshouder gooier en de Damschreeuwer kunnen er eveneens over meepraten hoe het Koningshuis haar macht misbruikt.

dionysos de derde | 28-04-13 | 11:33

De NOS als propaganda-endeldarm van de corrupte bende "boven ons gestelden".

ik hoop niet, dat dat voor iemand nieuws is.

vraagstaart | 28-04-13 | 11:31

Een paar optredens van de heer E. van Roy tot Zuypenstein gezien.... deze man is geen, ik herhaal geen... veelbelovende carrière door de neus geboord, de man is totaal verknipt en volslagen idioot!

Fatwabuster | 28-04-13 | 11:31

@Kaas
Ik denk dat de Onzichtbare Krachten in dit land topreaguurder Kaas de Vries al lang in de smiezen hebben....

VanBukkem | 28-04-13 | 11:31

De publieke omroep is een staatsomroep, het zijn ambtenaren. Hoezo onafhankelijk. Ze laten zich gewoon voor het karretje spannen, je moet niet anders verwachten. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

I.K. Nownothing | 28-04-13 | 11:30

De NOS houdt de traditie in stand. In de affaire Greet Hofman die ons bijna verloste van de parasieten van oranje was het de buitenlandse pers die uiteindelijk het gezwel deed openbarsten. De Nederlandse pers zweeg, keek de andere kant uit en publiceerde niets uit angst voor de wraak van het koninklijk huis.

Er is dus niks veranderd sinds de jaren vijftig en er is voor mij ook geen beter argument om het hele zooitje per vliegtuig enkele reis naar argentinie te sturen. Gewoon naar Bariloche waar Bernhard vom IG Farben, de duitse spion, ook al decennia goede vrienden had. Inclusief de grootgrondbezittende familie Zorreguieta. En hij zal er ook best wel het nodige zaad verschoten hebben.

Maar goed, de NOS mag op de schop, net als de rest van de gelijkgeschakelde publieke omroep.

gooi en smijtwerker | 28-04-13 | 11:29

@eerstneukendanpraten
Of Kaas de Vries krijgt de topics eerder te lezen dan de rest, of Kaas zit aan de drugs. Eén van de twee.

VanBukkem | 28-04-13 | 11:28

@VanBukkem | 28-04-13 | 11:24 | + 1 -
Dat is de reden dat ik anoniem reaguur.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 11:27

De Roy van Zuydewijn zu Münchhausen is natuurlijk niet de ideale schoonzoon en ook niet het ideale neefje, dat kan iedereen die over een normaal functionerend verstand beschikt ook wel bedenken.

Dat 'ie genaaid is neem ik zonder meer aan. Al was het maar om het bovenstaande, het is een fantast en een klaploper dus eigenlijk verdient 'ie ook niet anders dan grondig geknipt en geschoren te worden - waarbij de Roy dan vervolgens weer zo iemand is die tijdens die grote beurt *niet* stil blijft zitten.

En daarmee is dan ook meteen alles verklaard: eigenwijs omhooggevallen mannetje gooit virtuele waxinelichthouders. Dat moet je in dit land niet doen.
Wie denkt 'ie wel dat 'ie is? Joris Demmink?

Reinaert | 28-04-13 | 11:27

Edwin Berooid van Zuypenwijn is een narcistische clown met sociopatische trekjes. Couldn't care less!

Sliptong | 28-04-13 | 11:26

@rara | 28-04-13 | 11:21
Dat zou wel een verklaring zijn voor de NPO-programmering: al 2 maanden Oranje voor en na, en als extra'tje een portret van de koningin.
Het is stieken een familiefeestje vermomd als nieuws wat we op TV bekijken.

frank87 | 28-04-13 | 11:26

VPRO op 1, Boeken: over Bea.

dubbeljoe | 28-04-13 | 11:25

Edwin de Roy van Zuydewijn lijdt aan het Willem Oltmanssyndroom. Onzichtbare krachten maken hem het leven zuur.

VanBukkem | 28-04-13 | 11:24

Nee hoor, de NOS is heus hééééééél objectief hoor.
Echt waar.

ZKH EénOog | 28-04-13 | 11:23

30 april gaan we met z'n allen weer juichen en zaklopen voor de maffia familie van Lippe-Biesterfeld.

Oh ja.... Leve de Koning (wil graag nog m'n biertje kunnen drinken 30 april as en niet weg willen rotten in een politiecel)

Hemelterijk | 28-04-13 | 11:22

@ Kaas

Zo, een triple-fipo. Dat zie je niet vaak...

eerstneukendanpraten | 28-04-13 | 11:22

Je gaat op een familiefeestje toch niet en plein publique de zwarte schapen bespreken? Dat is een soort van fatsoen, zeg maar. Ook in republikeinse kringen.

De NOS bestaat om dit soort familiefeestjes uit te zenden, niet om ze te verpesten. Als ze dat wel zouden doen dan zou het snel afgelopen zijn met de (subsidie aan de) Publieke Omroep.

*wit overhemd strijken gaat

rara | 28-04-13 | 11:21

Trouwens draag ik de Koningin Beatrix en toekomstige Koning Willem-Alexander een warm hart toe.

||| van Willem-Alexander. Houzee!

Ik heb geen zin om 30 april "preventief" in een cel te zitten, zodoende.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 11:17

"De NOS naait door."

Ja en ik was een beetje in de veronderstelling dat PowNed hier iets tegen zou doen, ijdele hoop geweest.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 11:15

"een voormalig dienaar van de kroon heeft uitgesproken wat velen al lang denken of vermoedden: Edwin de Roy van Zuydewijn is genaaid door de Nederlandse overheid en het koninklijk huis."

Dit de standaard die voor elke burger geldt. De Roy is dus blijkbaar dubbel genaaid. 1 x indirect zoals iedereen in Nederland en 1x direct.

Kaas de Vies | 28-04-13 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken