Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellig. Turkse oudjes-woningen in Eindhoven

gold100lol.pngHa. Een roomblanke Nederlandse kaasmevrouw uit Eindhoven denkt dat ze gediscrimineerd wordt. Alsof roomblanke Nederlandse kaasmevrouwen gediscrimineerd kunnen worden. Lol. Even Omroep Brabant quoten hoor, goed opletten: 'Woningcorporatie Trudo wil in de Eindhovense wijk Bennekel een nieuw complex bouwen waarin veertien seniorenappartementen komen. Deze veertien woningen zijn alleen voor Turkse senioren bestemd'. En nu beginnen autochtone bewoners pardoes aan een heuse revolutie! De parvenu's, onbeschaafde sujetten. Pak nu pen en papier en schrijf het komende nou eens op, we leggen het nog één keer uit. Komt ie. Plannen maken voor een nieuw te bouwen complex voor autochtone oudjes is inhumane, onfatsoenlijke en bikkelharde discriminatie. Nieuwe complexen bouwen speciaal voor Turkse oudjes is volstrekt normaal doelgroepenbeleid. We herhalen: doel-groepen-beleid. Opstand? Welnee. Dit zijn gewenningsproblemen. Quote van een fatsoenlijke meneer (PvdA) uit het begeleidende BraboFilmpje: 'iedereen is bang voor verandering'. Precies. Stelletje xenofobe conservatieve HaatHollanders. Niets te zien hier, behalve obese onderbuikBrabo's die discriminatie nog steeds niet snappen. Doorlopen graag. En de tyfus.

Reaguursels

Inloggen

Ales | 25-04-13 | 19:20 |

Teringleijer, ga een baan zoeken!

fritsspits | 26-04-13 | 10:47

De overheid heeft schijt aan haar eigen inwoners. Dit kan nooit legaal zijn. Kennen jullie Sjakie van de Flodders nog? Daar zijn er teveel van in de ambtenarij

Djust | 26-04-13 | 08:41

@Tim Grimback | 25-04-13 | 14:56
Tssss dat was sarcastisch :-(

Tim Grimback | 26-04-13 | 01:12

'Woningcorporatie Trudo wil in de Eindhovense wijk Bennekel een nieuw complex bouwen waarin veertien seniorenappartementen komen. Deze veertien woningen zijn alleen voor Blanke Autochtone senioren bestemd welke deze status door familieoverlevering reeds 4 generaties hebben'
.
Zouden er dan plots wél allerlei hypocriete en dus overbodige clubjes opspringen en janken over discriminatie.

Find The Leak | 26-04-13 | 00:11

@harry poster | 25-04-13 | 14:58

Maken we er toch "miscriminatie" van..

shindai | 25-04-13 | 22:20

@spanarchist | 25-04-13 | 15:31
Die kiest vast voor een ander subcultuurtje.

pinda | 25-04-13 | 21:30

@Graftak | 25-04-13 | 18:43 |

Vaak? Okay, Joodse ouderen betalen er dus niet altijd zelf voor.
Dat is mat mij betreft al voldoende om toch een volwaardige vergelijking met de Turkse ouderen te maken.
Dat zijn ook mensen die veel in de eigen gemeenschap oplossen.

Wat de samenstelling van de Turkse groep betreft: wie zegt dat daar geen Joods-Turkse of Christelijk-Turkse of zelfs atheisten tussen zitten?

Jouw verhaal is (terecht) zeer genuanceerd. Wees daar niet selectief mee en pas het ook toe bij de Turkse groep.

Amsterdamsko | 25-04-13 | 20:15

Pandapunten | 25-04-13 | 14:55 |
Six-sigma LEAN cursusje gehad?

ley007 | 25-04-13 | 19:57

'Minderwaardige Mensen' kunnen per definitie niet gediscrimineerd worden. Weg met Ons!! Kan Groen Links niet een Broeigaskamer voor blanke mensen opzetten?

Ales | 25-04-13 | 19:20

@ La Vie En Rose | 25-04-13 | 18:06 |
Inderdaad het is maar net waarvoor je kiest. Daar zit de pijn dan ook. Kiezen en verantwoording afleggen. Kunt zeggen wat je wilt, maar de gemiddelde Zwitser is behoorlijk egoistisch op dat gebied. Kiest voor zichzelf en nooit verantwoording afleggen. Heb het idee dat smerige zaakjes daar minder weerstand oproept dan in andere landen. Juist omdat ze weten dat ze goed boeren met diezelfde zaakjes. En altijd maar dat excuus dat andere landen ook niet altijd netjes zijn. Ze voegen niks toe aan de wereld. Die Zwitsers. Doe mij maar een USA, een China of voor mij part een Frankrijk. Echte samenlevingen, die iets opbouwen door er ook echt voor te werken. Ze bedonderen soms de boel, maar het is geen core-business zoals in Zwitserland.

D.Turpin | 25-04-13 | 19:05

"Iedereen is bang voor verandering"? Hoor ik dat nou goed?! Het is dus waar dat turkse autoriteiten langzaam de macht willen overnemen in NL om zo mensen met turkse nationaliteiten voorrang te geven bij bepaalde zaken?!

Holy fudge man, Pim Fortuyn had gelijk! (Niet over de turken, maar in het algemeen)

LangeTijdGeleden | 25-04-13 | 18:45

Amsterdamsko | 25-04-13 | 18:27 | + 1
Omdat die er vaak zelf voor betalen, of het komt uit potjes van binnen de Joodse gemeenschap. Bovendien komen Joden in alle kleuren en maten en zijn turks-joodse ouderen er ook gewoon welkom.

Graftak | 25-04-13 | 18:43

Kom kom..... waarom hoor ik de reageerders nooit wanneer het over specifieke voorzieningen voor Joodse medeburgers gaat? Er is legio huisvesting voor speciaal voor Joodse ouderen. Waarom voor hen wel en niet voor de Turkse?
Wat mij betreft: leven en laten leven.
Als oudjes in de nadagen van hun leven samen willen klitten: mij best.
Zie het maar als een uitstervend probleem. :-)

Amsterdamsko | 25-04-13 | 18:27

@Van Dikhout | 25-04-13 | 17:15
In Nederland moet je ook fors betalen voor het verlengen van je verblijfsvergunning, maar één keer in de zoveel tijd.

En ik weet dat de Turkse overheid veel slimmer is en Turken nooit zouden accepteren wat immigranten hier flikken. Ze zouden de kans niet eens krijgen.

Dus ik mag die houding van de Turken ook wel. Dokken en eigen broek ophouden of wegwezen.
Hadden ze in Nederland ook moeten doen.

Mja, hier zijn ze nogal hardleers. Nog steeds.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 18:18

@D.Turpin | 25-04-13 | 17:06 en 17:13
Mijn ouders zijn gepensioneerd en zijn vorig jaar in Zwitserland gaan wonen. In de buurt van Genève. Daar woonden al vrienden, bovendien kenden ze het land goed.

Hebben het prima naar hun zin, vlakbij Italië zoals je weet, waar ze dan ook regelmatig een paar dagen naar toe gaan. En maar ruim 1,5 uur vliegen naar Nederland.

Het is een geordend en schoon land ja. Een beetje truttig, maar democratisch, veilig en een prachtige natuur, kortom, niks mis mee. En wat ze verder allemaal doen: Noem mij een land met schone handen op de gebieden die jij noemt. Er wordt overal gesjoemeld, ook in Nederland, en zeker in Italië, die de wereld dan wel de Ferrari en de Vespa etc. hebben gegeven maar waar het qua politiek een enorme puinhoop is. Om nog maar niet te spreken van de huidige economische situatie.

Het is maar net waar je voor kiest.


La Vie En Rose | 25-04-13 | 18:06

Bij de (Allah)snackbar wordt zij zo te zien niet gediscrimineerd.. verder gewoon bouwen met kudtmateriaal, dan kan er over enige tijd opnieuw gebouwd worden, nieuwe doelgroep incluis.

de betaalautomaat | 25-04-13 | 17:50

Helder. Als discriminatie "doelgroepenbeleid" heet, dan mag het gewoon. Zullen we dat eerste artikeltje dan maar gewoon schrappen uit de grondwet? Materieel en principieel betekent het gewoon helemaal niks en als een grondwetsartikel gewoon semantisch omzeild kan worden, waarom hebben we dat artikel dan nog?

Stormageddon | 25-04-13 | 17:31

Discriminasie!! Eigen oudjes eerst!!!

dani7902 | 25-04-13 | 17:29

@La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:41 |
Ik heb het altijd onrechtvaardig gevonden dat wij tot april 2012 ruim €440 p.p.p.j voor een ikamet (verblijfsvergunning) moesten betalen om hier ons zuurverdiende geld achter te mógen laten. Sinds die tijd betalen we nog 'maar' tien procent ervan.
.
Ook dienen we bij elke verlenging van de ikamet aan te tonen voldoende geld op een Turkse (!) bank te hebben staan om de periode van verlenging (ruim) te kunnen overleven. Ook het overleggen van een door een notaris bekrachtigde woningkoop- of huurcontract is een voorwaarde om hier te mógen wonen.
.
En dan zeikt de PvdA over het strafbaar stellen van illegaal verblijven in Nederland. En dat niet eens voor mensen die geld meebrengen. Integendeel... Onder meer een Bulgarenprobleem. De Turkse overheid is veel slimmer. Dokken en eigen broek ophouden of wegwezen. Ik mag dat wel.

Van Dikhout | 25-04-13 | 17:15

Zoals de oude Cato al zei, "voorts ben ik van mening dat we ten hooivorke moeten trekken"

vmk | 25-04-13 | 17:13

@ La Vie En Rose | 25-04-13 | 16:38 |
Ter aanvulling. Het land beheert geld van criminelen. Ze leveren ook allerlei diensten aan om geld wit te wassen. Als je rijk bent en de boel heb opgelicht kun je zo in Zwitserland gaan wonen. En ze produceren horloges voor exact dezelfde doelgroep. Mechanische horloges die je moet opwinden. In de echte wereld heb je er niks aan. De tijd kun je ook vinden op een mobiele telefoon.

D.Turpin | 25-04-13 | 17:13

@ La Vie En Rose | 25-04-13 | 16:38 |
Valt wel mee hoor. Zwitserland is een mooi land. Maar ik denk dat menig Nederlander er gek zou worden. Het is een soort sprookjes land met uitzondering van Geneve en Basel. Referenda laten zien dat de gemiddelde Zwitser geen enkel probleem heeft met hoe het land aan zijn rijkdom komt. Echt gewerkt wordt er alleen in Basel. Het begrip burgerlul heeft extra dimensies in Zwitserland. Ze hebben nogal een obsessie met geraniums en schoonmaken. Ach soomige Nederlanders passen daar goed tussen ja. Maar Italianen zeggen het graag. Honderden jaren vrede en orderlijkheid in Zwitserland heeft de wereld een koekoeksklok opgeleverd. Chaos en wanorde in Italie gaf de wereld de Ferrari, de Vespa, etc..

D.Turpin | 25-04-13 | 17:06

@Dömper | 25-04-13 | 15:38 |
'Hoeveel Turken in Alanya ken je?'
.
Jij kreeg tot nu toe vier plusjes voor deze nogal onnozele vraag. Aan de gulle gevers ervan zou ik kunnen vragen: hoeveel Nederlanders kennen lullie?

Van Dikhout | 25-04-13 | 17:03

harry poster
Die lafaards zitten niet alleen in Den Haag, maar ook lokaal; gemeenteraad en woningcorporaties.

ChillBill | 25-04-13 | 17:01

La Vie En Rose | 25-04-13 | 16:38

Ik ben jaloers op je ouders. Ik wil ook zo'n land,
waar serieus naar burgers geluisterd wordt.
Is er een politicus in Nederland die dit ook wil?

dubbeljoe | 25-04-13 | 16:56

@Cor Rupteling | 25-04-13 | 15:38 |
'Ik woon niet in Turkije, dus zal het me de bout hachelen wat er in Turkije gebeurd op dit gebied.'
.
Voor iemand die zo onvriendelijk laat merken geen interesse te hebben voor de reaguursels van landgenoten in het buitenland en blijkbaar alleen geïnteresseerd is in zaken die zich in Nederland afspelen, zou ik eerst de Nederlandse taal maar eens foutloos leren schrijven. Beetje grote broek.

Van Dikhout | 25-04-13 | 16:56

@Specy | 25-04-13 | 16:42
Maar als jij dat zegt ben je een vuile rascist, fascist en nazi.
Discriminatie werkt namelijk maar één kant op.

sinar2 | 25-04-13 | 16:51

-weggejorist-

StijlVoorover | 25-04-13 | 16:50

Makkelijk zat. Ik wil later ook graag in een bejaardewoning met alleen Nederlanders zonder andere paspoorten en raar eten enzo wonen. Pff.

Specy | 25-04-13 | 16:42

@ITEACHYOU | 25-04-13 | 16:04
Weet je wie in Nederland ook in het geniep nazi's hielpen?
Vele Nederlanders, w.o. ook socialisten.

Weet je welke landen ook een bankgeheim hebben?
Weet je waar leden van de Koninklijke familie een deel van hun vermogen heeft gestald?

En de grootse wapenfabrikant? No problem. Hier beleggen gemeentes en pensioenfondsen ons geld in wapenhandel.

Daarnaast hebben achtereenvolgende kabinetten hier 40 jaar kansloos volk geïmporteerd waarvan een aanzienlijk deel parasiteert op onze kosten en ook nog eens fraudeert.
Verder tiert hier de criminaliteit welig met de laagste pakkans van Europa.
En heel belangrijk, Zwitserland is een echt democratisch land, dat besluiten over ingrijpende maatregelen via referenda voorlegt aan het volk. Zegt het volk nee, dan gaat het feest niet door.

Prima land. Mogen ook geen minaretten op moskeeën.
In Rotterdam is een moskee gebouwd met de hoogste minaretten van Europa en mag in sommige steden al vijf keer per dag kattegejank uit de luidspeakers knallen.

Doet u mij Zwitserland maar. Geen EU-lid, maar wel ondertekenaar van een aantal verdragen. Goed gedaan die Zwitsers!

Mijn ouders wonen er sinds vorig jaar. Geweldig land!

La Vie En Rose | 25-04-13 | 16:38

@harob 16:18
En enclaves in Duitsland,beschermd met 16 meter hoge hekken,7miljoen volts en Patriot raketten voor de Nederlanderts?

Sjors_Carlin | 25-04-13 | 16:22

@JackRyan | 25-04-13 | 16:02
Juist.
Ze selecteren ook bij de poort om hun eigen arbeiders te beschermen tegen immigranten die voor veel minder loon willen werken en een deel van dat loon niet in Zwitserland besteden maar in het land van herkomst.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 16:22

@JackRyan
Het gaat hier over Turkse bejaarden . . . niet over Marokaanse. Turkse jongeren vind je minder vaak terug dan Nederlandse jongeren in de criminaliteitscijfer.
-
Hoeveel invloed hebben jouw grootouders gehad op jouw opvoeding? We hebben het hier over bejaarden (1e generatie), de criminele jongeren waar jij het over hebt zijn de 3e generatie. Of je moet het hen kwalijk nemen dat zij hun kinderen niet hebben opgevoed die op hun beurt . . . enz.
-
Als je op die manier denkt is ieder Duits kind onder de 10 vandaag de dag schuldig.

Tenzij

Ryan$8 | 25-04-13 | 16:19

amerika voor de amerikanen
afrika voor de afrikanen
turkije voor de turken
groot britannie voor de engelsen
frankrijk voor de fransen
finland voor de finnen?
marokko voor de marokkanen
nederland voor de turken en marokkanen

harob | 25-04-13 | 16:18

@André van Delft | 25-04-13 | 15:24
Yep, voor Turkse én Marokkaanse veelal dementerende ouderen, die geen Nederlands spreken of het Nederlands zijn vergeten. Bovendien zijn verpleeghuizen iets anders dan seniorenflats alleen voor Turkse ouderen bouwen. Ook Nederlandse ouderen willen wel in zo'n flat in hun eigen wijk.

André van Delft | 25-04-13 | 15:54
Ook logisch. Het gaat hier om kennis van de taal en cultuur. Anders was zon verpleeghuis ook niet nodig geweest.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 16:13

Het is de wereld op z'n kop, behalve natuurlijk als je PVDA'ert bent !

Sjors_Carlin | 25-04-13 | 16:13

Ryan$8 | 25-04-13 | 16:09 |
Dat kan zo zijn, maar ze hebben het nagelaten dat tuig op te voeden.

JackRyan | 25-04-13 | 16:10

@JackRyan

Het zijn Marokaanse jongeren die vaak opduiken in de criminaliteitscijfers; Turkse bejaarden tussen de 70 en 90 ben ik er nog niet zo vaak tegengekomen.

Ryan$8 | 25-04-13 | 16:09

@ITEACHYOU | 25-04-13 | 16:07
True, true.

notoire domoor | 25-04-13 | 16:08

notoire domoor | 25-04-13 | 16:06
bekt lekker he

ITEACHYOU | 25-04-13 | 16:07

Infaam en abject.

notoire domoor | 25-04-13 | 16:06

JackRyan | 25-04-13 | 16:04
ik zie niet in wat jouw wedervraag met zijn vraag te maken heeft

ITEACHYOU | 25-04-13 | 16:05

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:57
Je weet dat de Zwitsers in het geniep de nazi's hielpen, jarenlang de vermogens van menig crimineel beheerde met hun bankgeheim en de grootste wapenfabrikant is van Europa? Inderdaad, prachtig land en zeer vriendelijke mensen uch uch uch.....

ITEACHYOU | 25-04-13 | 16:04

Ryan$8 | 25-04-13 | 16:00 |
Engelsen of Fransen scoren hier ook zo goed in de criminaliteitscijfers?

JackRyan | 25-04-13 | 16:04

dunnewold | 25-04-13 | 15:51
Woont dat nu relaxt daar in 020-nieuw-west ?

ja,diedus! | 25-04-13 | 16:03

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:57 |
Ze willen natuurlijk geen Marokkaanse Nederlands hebben in Zwitserland, dat snap ik wel. Een Nederlands, Belgisch of Duits paspoort staat tegenwoordig helaas niet meer garant voor een echte Nederlander, Belg of Duitser, met Noordwest-Europese waarden en normen.
Een Nederlands paspoort staat tegenwoordig niet eens meer garant voor iemand die normaal Nederlands kan spreken.

JackRyan | 25-04-13 | 16:02

Niet om te stangen, maar uit nieuwsgierigheid.
-
Als het bejaardenflats voor Engelsen of Fransen zouden zijn geweest ('dijkwerkers' die we hier in de jaren 60 naar toe zouden hebben gehaald, ik zeg maar wat), zou de ophef hier op GS dan net zo groot zijn geweest?

Ryan$8 | 25-04-13 | 16:00

@Willem X | 25-04-13 | 15:22
Die eerste twee regels zijn de Monroe doctrine nl.wikipedia.org/wiki/1823
De derde komt van Theo van Gogh www.theovangogh.nl/kattenbak.html
De vierde verkreeg ik door substitutie uit de derde
De laatste regel is de lakmoestest voor cryptodiscriminerende linkies.

André van Delft | 25-04-13 | 15:59

@hawie | 25-04-13 | 15:47
Zwitserland heeft een quota ingesteld voor immigranten uit EU-landen. Daar hoort ook Nederland bij.

Het Zwitserse parlement beschermt de eigen bevolking.

Fantastisch land!

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:57

Wedden dat deze doelgroep na 20-30 jaar hier parasiteren zelfs nog geen fatsoenlijk woord Nederlands spreekt?

JackRyan | 25-04-13 | 15:57

@Einde van de Domheid | 25-04-13 | 15:07 | | Reageer+ | 9

Het einde van de domheid begint in zicht te komen!. Helemaal mee eens...

Bill le Koek | 25-04-13 | 15:57

Ik voorspel: in de toekomst komen er meer van dit soort scheingen tussen allochtone en autochtone bevolkingsgroepen. En ook tussen de allochtone bevolkkngsgroepen onderling. Het is een beetje dubbelzinnig: aan de ene kant wil je dat er geen onderscheid gemaakt wordt, maar aan de andere kant: zit je er op te wachten dat je in zo'n complex wilt wonen. De meesten houden vast aan hun eigen gewoonten en taal. Over een aantal jaren gaat dit ook gewoon gebeuren in bejaardentehuizen en misschien ook nog wel ziekenhuizen (m/vr)... Net zo nu als al een beetje op de scholen het geval is (islam/openbare/chriselijke school)

GebuktIsGenomen | 25-04-13 | 15:54

@André van Delft | 25-04-13 | 15:24
RT @Avnaan (Afgeschermd account)
@AndreVanDelft @Pritt Als Verzorgende IG mogen bij Şefkat mensen uit de Turkse en Marokkaanse gemeenschap solliciteren.

André van Delft | 25-04-13 | 15:54

@ Mokum Kosher | 25-04-13 | 15:41 |
Ik heb geen enkele behoefte om alemaal opeens allemaal hetzelfde te zijn zodra we dood zijn. Dat is letterlijk socialisme over mijn lijk. Als we apart wonen dan ook maar apart sterven. Als moslims tijdens hun leven worden onderhouden van onze centen, dan kunnen ze van mij ook een gesubsidieerd graf krijgen. Opdat we niet vergeten dat we niet gelijk zijn.

D.Turpin | 25-04-13 | 15:54

Goed idee. Net als zorgcentra voor een bepaalde bevolkingsgroep. Die oudjes praten vaak slecht Nederlands, de dementen praten al helemaal geen Nederlands meer, de zorg kan door Turken gedaan worden, en zo zullen er nog wel meer voordelen zijn.
De enige vraag hier is: moet de overheid hierin voorzien of de markt...

da wizard | 25-04-13 | 15:54

Ik ben natuurlijk helemaal voor een afgedwongen intergratie van allochtonen maar als ze eenmaal de leeftijd bereiken dat ze naar de bejaardenflat gaan lijkt mij het een tevergeefse moeite.

buitenspeler | 25-04-13 | 15:53

Dus de PvdA pleit ervoor om zelfs de verzorgingstehuizen "rassenrein" te houden; opmerkelijk.

Ignatius Barracuda | 25-04-13 | 15:52

@Jos Schmitz | 25-04-13 | 15:10
Ja maar dat mag natuurlijk niet, want wij zijn hardwerkende boze blanke graaiers die het al goed genoeg hebben.

Weg met ons!

Parsons | 25-04-13 | 15:52

@ja,diedus! | 25-04-13 | 15:40 |
al een huis op Urk gekocht?

dunnewold | 25-04-13 | 15:51

En zwitserland WIL geen Nederlanders meer, ook geen brabo´s. Snap jij dat nou ?!

hawie | 25-04-13 | 15:47

me dunkt je reinste discriminatie wat zou er gebeuren als er een centrum wordt neergezet waar alleen roomblanke mensen met blauwe ogen en blond haar mogen wonen is volgens mij net zo erg en ben benieuwd of die pvda meneer dat ook zal verdedigen onder de mom van ja verandering hebben mensen altijd moeite mee.

looking-g | 25-04-13 | 15:47

Partij Van die Arme moslims ook altijd.

lulleficatie | 25-04-13 | 15:46

Mijnheer van Leeuwen, wilt u hier s.v.p eens een half uur aan de straat komen staan? Met vriendelijke groet uit Limburg.

horsteknots | 25-04-13 | 15:45

@La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:38
2e alinea: moet i.p.v. moeten.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:45

@spanarchist 15:40
Normaal is altijd verdacht, dat weet jij ook dondersgoed, potjandosie! :)

AshleyJ"Ash"Williams | 25-04-13 | 15:44

@Godsammekraken | 25-04-13 | 15:36
Spijker, kop, raak!

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:42

@D.Turpin | 25-04-13 | 15:36: Maar La Vie en Rose heeft natuurlijk gewoon gelijk dat zelfs in de dood we niet allemaal gelijk zijn.

In de dood zijn moslims en Turken dus ook nog altijd beter. Daarom worden we allemaal bij onze eigen soort begraven. Joden bij joden, christenen bij christenen en moslims bij moslims.

Daarom is crematie en uitstrooing het beste. Zo worden we allemaal één tijdens de dood.

Mokum Kosher | 25-04-13 | 15:41

@Van Dikhout | 25-04-13 | 15:30
En nog wat: Denk dat die buitenlanders die in Turkije wonen daar ook hebben gewerkt en niet op de zak van de Turken hebben geleefd. Dat kan n.l. niet.

Of ze zijn met pensioen en geëmigreerd naar Turkije, net zoals jij.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:41

AshleyJ"Ash"Williams | 25-04-13 | 15:38
Precies. We zijn allemaal mensen, of je nu zwart, getint, geel of normaal bent.

spanarchist | 25-04-13 | 15:40

Hier in de gemeente staat een wooncomplex ( incl. wastafeltje in de gang ) voor Surinaamse / Antiliaanse ouderen. Tropische binnentuin met plastic papegaaien en autobandenkunst. In de volksmond heet dit complex de " apenheul" , en dat heet alleen maar zo omdat alle kleinkinderen en aanverwanten de hele dag en avond/ nacht staan te bleren en schreeuwen voor de deur en rapherrie uit paarse civic's laten dreunen. Wat een volk , en wat een gemeente dat deze segregatie toegestaan is. Ik eis als tegenhanger van deze situatie om op oudere leeftijd alleen maar orginele Nederlanders om mij heen te hebben. Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

ja,diedus! | 25-04-13 | 15:40

@Van Dikhout | 25-04-13 | 15:30
Hoeveel Turken in Alanya ken je?

Dömper | 25-04-13 | 15:38

Turks, Nederlands, Marokkaans, Ghanees - aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen, mensen.

AshleyJ"Ash"Williams | 25-04-13 | 15:38

@Van Dikhout | 25-04-13 | 15:30
Ik woon niet in Turkije, dus zal het me de bout hachelen wat er in Turkije gebeurd op dit gebied.

Cor Rupteling | 25-04-13 | 15:38

@Van Dikhout | 25-04-13 | 15:30
Volgens mijn informatie zijn begraafplaatsen in Turkije sowieso gratis. Voor iedereen. Dat er aparte begraafplaatsen voor buitenlanders worden geopend heeft gewoon te maken dat niet-moslims niet naast moslims begraven mogen worden.
Dat weet jij ook.

En verder denk ik dat de huur van die wooneenheden voor allochtone ouderen door die allochtone ouderen zelf opgehoest moeten worden, dus geen huursubsidie zoals hier. Dat kennen ze n.l. niet in Turkije.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:38

Makkelijk praten hier bij Geenstijl.
Het is zeker ver van jullie bedje?

Halven Haen | 25-04-13 | 15:37

@ Mokum Kosher | 25-04-13 | 15:33 |
een dooie Turk is nog steeds een dooie Turk...

D.Turpin | 25-04-13 | 15:36

@La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:27
Klopt. Het PvdA electoraat bestaat uit ambtenaren en allochtonen, ofwel: de verdelende en de verterende klassen. De PvdA is de grootste drijvende kracht bij het in stand houden van de klassenmaatschappij.

Godsammekraken | 25-04-13 | 15:36

Als het gevolg van doelgroepenbeleid is dat er groepen worden uitgesloten en niet dezelfde rechten en kansen hebben, dan is sprake van discriminatie. De stelling daat je kaasmevrouwen niet kan discrimineren, en knoflookkutten wel, zie ik dus zo 1-2-3 niet.

gaffelbaard | 25-04-13 | 15:35

@Van Dikhout | 25-04-13 | 15:30: Dat komt omdat we in de dood allemaal gelijk zijn!

Mokum Kosher | 25-04-13 | 15:33

Autochtone oudjes die 50 jaar lang met bloed, zweet en tranen het land hebben opgebouwd kunnen de pot op. We geven eerst voorrang aan anderen die op hun 50e hier kwamen en na een paar jaar werken de VUT in konden en nu ook nog eens voorrang krijgen op een bejaardenwoning.

sinar2 | 25-04-13 | 15:33

@blinde kip | 25-04-13 | 15:06
De verzorgingsstaat is vooral aardig voor mensen die er een way of life van maken. Verhalen om heel erg rechts van te worden:
www.denhaagtekijk.nl/Bijstand-volkskra...

Godsammekraken | 25-04-13 | 15:32

Plaats Eindhoven maar onder curatele.
De ADHD vibe die daar welig tiert heeft zich nu ook blijvend gevestigd in de hoofden van de bestuurders. (Ik bedoel, het blijft niet alleen bij de PSV constructie.)

Einde van de Domheid | 25-04-13 | 15:31

pinda | 25-04-13 | 15:29
GS reaguurderflats, en dan naast bakito wonen? Geen prettig vooruitzicht.

spanarchist | 25-04-13 | 15:31

Dus niet een "Judenviertel" maar een "Turkischenviertel". De geschiedenis herhaalt zich.

Temazepam60milligram | 25-04-13 | 15:31

Ik zal maar eerlijk zijn. Ik vind het een goed plan. Zo goed zelfs, dat ik er graag aan meebetaal. Hoe ze apart worden gezet interesseert me niet, zolang het maar gebeurt. Nu integratie is mislukt is segregatie de oplossing. Bovendien willen ze het zelf. Win-win.

D.Turpin | 25-04-13 | 15:30

Mag ik dan alleen maar kotelet en spek etende Belgen in mijn appartementsblok?

Cdude | 25-04-13 | 15:30

Wat een opwinding. Ook hier in Turkije zijn plannen voor wooneenheden voor allochtone ouderen.
.
De gemeente Alanya heeft daarnaast een nieuwe begraafplaats geopend voor buitenlanders met gratis graven voor buitenlandse inwoners van Alanya, zo meldde Abdullah Karaoglu van de gemeente onlangs. Alanya wil zo tegemoet komen aan de circa 30.000 buitenlanders (yeni Alanyalar) in de gemeente. Naast veel Russen en Duitsers woont er ook een (relatief) groot aantal Nederlanders.
.
Tot nu toe geen Turk gehoord over discriminatie...


Van Dikhout | 25-04-13 | 15:30

@c.onjo | 25-04-13 | 15:02
Ja, dat lijkt me voor ouderen wel het beste. En NLflats. En voor de liefhebber: multicultiflats. Linkse blowflats. GSreaguurdersflats. Voor elck wat wils.

Ik wil echt mijn laatste dagen niet tussen bingoende tokkies doorbrengen. Of tussen middeleeuwse moslims.

pinda | 25-04-13 | 15:29

Thema-woningen. top-idee. Daarnaast zetten we een complex met senegalse babyboomers. Dan een gebouw met molukse studenten, dan een goudkust-flat, enz... Voor elke nationaliteit een complex. Wie kan daar nou op tegen zijn?

hysteria | 25-04-13 | 15:28

Godsammekraken | 25-04-13 | 15:02 |
Nou die hadden dat als eerste door en stemmen al jaren geen PvdA meer. Wel op de SP of PVV, of ze stemmen helemaal niet meer.

@harry poster | 25-04-13 | 15:05
Landelijk wel, maar niet in gemeentes.
En gemeentepolitiek is iets anders dan landelijke politiek.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:27

@harry poster | 25-04-13 | 15:05
Yep. En zo is iedere grote partij medeschuldig aan alles wat er mis is. Maar het beleid om mensen toch vooral zo afhankelijk mogelijk te maken van een almaar uitdijende overheid kom toch echt bij onze rooie vrienden vandaan.

Godsammekraken | 25-04-13 | 15:27

staan dan uiteindelijk leeg wegens geen turkse ouderen net zoals er ook geen islamitiese doden zijn.

gentle_giant_58 | 25-04-13 | 15:26

Is dat hoe ze tegenwoordig een gevangenis noemen, een "seniorenappartementen"..

WellusNietus | 25-04-13 | 15:25

Als dit mogelijk is, dan wil ik graag dat in mijn wijk uitsluitend Nederlanders wonen. Maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn.

daatzel | 25-04-13 | 15:24

RT @Avnaan (Afgeschermd account)
@Pritt Een verpleeghuis speciaal voor Turkse en Marokkaanse ouderen bestaat al. Şefkat in Boxtel.

André van Delft | 25-04-13 | 15:24

@ André van Delft 14:55
Europa voor de Europeanen
Amerika voor de Amerikanen
Marokko voor de Marokkanen
Turkije voor de Turken
Nederland voor de Nederlanders

Dat laatste is discriminatie !
Vraag me niet waarom, maar in dit socialistische land is dat nu eenmaal zo.

Willem X | 25-04-13 | 15:22

Eén provincie afscheiden en vullen met alleen maar Marokkanen en Turken uit de rest van Nederland lijkt me daarentegen dan wel weer een idee waar de meeste mensen voor te vinden zijn.

spanarchist | 25-04-13 | 15:21

@pius | 25-04-13 | 15:13
Goeie grap, echt waar. Alsof sociale woningbouw en marktwerking iets met elkaar te maken zouden hebben.

rara | 25-04-13 | 15:21

@Kaas de Vies | 25-04-13 | 15:17
Ik weerleg jouw stelling dat louter Turkse bejaarden een specifieke doelgroep vormen binnen woonbeleid.

Wees een vent en erken je misplaatste vooroordeel!

Bakito | 25-04-13 | 15:21

emigreren wordt steeds logischer...

duitse herder | 25-04-13 | 15:20

Haha, de Bennekel. Tokkiewijk. "Waarom hebben hun meer rechten als ons." Vrouw uit het filmpje had het koningslied kunnen schrijven.

Flodder | 25-04-13 | 15:19

Zie er ook een apart wasbakje in de badkamer met een waterkraantje waar ze hun voeten kunnen wassen voor het gebed?

eerstneukendanpraten | 25-04-13 | 15:19

Terecht protest van die buurtbewoners. Waarom alleen voor Turkse ouderen?

Enfin, weer zo'n project afkomstig uit de hoge hoed van debiele, hoogstwaarschijnlijk PvdA bestuurders waar dit land vol mee zit.

Niks geleerd. Nog steeds niet.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 15:19

Jos Schmitz | 25-04-13 | 15:10: ach zo'n vaart loopt dat niet, bij de coffeeshop hier sind keine auslander wilkommen.

sufkut | 25-04-13 | 15:18

@Bakito | 25-04-13 | 15:05 | + 2 -
Geef nou eens cijfers. Altijd die homofobe nihilistische teksten van je heeft niemand iets aan.

Kaas de Vies | 25-04-13 | 15:17

ouderen woningen voor ouderen bouwen, ongeacht welke toon (alloch/autoch), zoals het linksche mensch het graag ziet, wat is daar mis mee? Oh ja, daar wonen blanke ongelovigen... dat was het, daarom willen de Islam beleidende Medelanders (waar licht dat, Medeland??) daar niet wonen en eist men dus discriminerende allochtonen ouderen woningen. DAT dames en heren is wat er aan de hand is. Soera 9.29 in acht nemen en toch met vrienden samen wonen is het doel, niets anders.

deuZigeZelluf | 25-04-13 | 15:17

Het wordt hoog tijd dat de politici er eens aan gaan wennen, dat de standpunten van hun stemvee veranderen, en dat die veranderingen het rechtstreekse gevolg zijn van de daden (of liever het gebrek daaraan) van diezelfde politici.

taxhond | 25-04-13 | 15:16

@ van Leeuwen

Doorlopen graag. En de tyfus.


Pakkend eindschrift!

buizenradio-fan | 25-04-13 | 15:15

Hier zitten onze Turkse medelanders toch helemaal niet op te wachten na 40 jaar integratie?

Hoewel | 25-04-13 | 15:14

@Mister Crabs | 25-04-13 | 15:08
Kijk maar uit met zulke gedachten, want voordat je het weet ben je een facist. Ik kan erover meepraten.

TunaTown | 25-04-13 | 15:13

Is gewoon marktwerking. Dat willen we toch met zijn allen.

pius | 25-04-13 | 15:13

"Woningcorporatie Trudo"
Daar gaat het al mis.

Politant | 25-04-13 | 15:12

@Bakito | 25-04-13 | 15:11
Weet jij alles van met je duckfacebotoxtrillipje.

An die ARBEIT | 25-04-13 | 15:12

Kaas de Vies | 25-04-13 | 14:52

Wederom zo'n briljante fipo van uw hand.. Het verveelt nooit hè? Bij jou dan.

Mark Smith | 25-04-13 | 15:12

"En de tyfus."
Please tell me that was sarcasm...?

Flinders | 25-04-13 | 15:11

@KaiserSoza | 25-04-13 | 15:07
Erg aardig, maar plastische chirurgie vind ik zonde van het geld, zelfs in jouw geval. :(

Bakito | 25-04-13 | 15:11

Moet je als disco-eigenaar proberen. Bordje met: Toegang uitsluitend voor Nederlanders op de deur en dat als doelgroepbeleid verkopen aan de rechter als je je moet verantwoorden wegens discriminatie.

Jos Schmitz | 25-04-13 | 15:10

Dacht dat je met weekend was, Bokito.
Voor deze keer +1!

Klapsigaar | 25-04-13 | 15:10

Persoonlijk zou ik me niet erg prettig voelen als ik het onderwerp van positieve discriminatie zou zijn. Heeft toch iets zieligs over zich.

Mark Smith | 25-04-13 | 15:09

Klopt! Iedereen is bang voor verandering. Maar de oudere Turkse medemens nog wel het meest!

Mokum Kosher | 25-04-13 | 15:09

Turks fruit, ook vreselijk.

An die ARBEIT | 25-04-13 | 15:08

Hm. Eens afwachten wat er gebeurt. Dit kan wel eens een heel interessant precedent scheppen voor het geval dat we een paar Nederlander-only wijken willen neerzetten.

Mister Crabs | 25-04-13 | 15:08

@Bakito | 25-04-13 | 15:05

Als er een lift in zit wil ik je best helpen verhuizen!

KaiserSoza | 25-04-13 | 15:07

@roze_bril | 25-04-13 | 15:02
Eenheid in gescheidenheid

André van Delft | 25-04-13 | 15:07

Ik zal er het laatste woord even over zeggen.
De Nederlandse samenleving is een samengestelde samenleving. Als samenleving bouwen wij dan ook gebouwen die niemand per definitie uitsluiten. Daarom hebben wij een puntensysteem onwikkeld icm een urgentiesysteem.
Kortom PvdA Eindhoven heeft een vreemd plan ontwikkeld. Als mensen van welke herkomst dan ook graag en alleen bij elkaar wonen dan moeten ze dat met hun eigen geld opzetten.

Einde van de Domheid | 25-04-13 | 15:07

@blinde kip | 25-04-13 | 15:02
Huurtoeslag kent een maximum, als je huur hoger is dan mag je de rest zelf betalen. Precies het punt dat Portaal cs. vergeten in hun begrotingen, ze gaan er van uit dat ze de huren onbeperkt kunnen laten stijgen, onafhankelijk van de hoogte van de huursubsidie.

rara | 25-04-13 | 15:07

Klimaattechnisch zou ik m'n oude dag toch liever in Turkije slijten.

Dömper | 25-04-13 | 15:07

@Godsammekraken | 25-04-13 | 15:00
Ik heb een buurvrouw die in de bijstand zit. Haar vriend woont elders zodat ze niets hoeft in te leveren. En ze krijgt een PGB-tje voor haar kind met Down maar dumpt het kind best vaak bij haar ex. Haar huurwoning is verbouwd met o.a. een luxere keuken maar omdat ze te weinig verdient, krijgt ze ook bij een eventueel hogere huur gewoon weer huurtoeslag. En ze klust zwart bij. Ik gok dat daar meer binnenkomt dan bij mij.

blinde kip | 25-04-13 | 15:06

Als ze dan nog gewaarborgd zou zijn van een volledig kaasblank appartementencomplex om in te wonen, was er niks aan de hand, toch? Wellicht dat ze dat dan aan die PvdA meneer zou moeten vragen......

KaiserSoza | 25-04-13 | 15:06

@Godsammekraken | 25-04-13 | 15:02
Niet alleen de PvdA hoor... men vergeet dat de VVD de afgelopen 30 jaar vrijwel ononderbroken heeft geregeerd.

harry poster | 25-04-13 | 15:05

@ChillBill | 25-04-13 | 14:59
En je weet ook... de lafaards op het Binnenhof doen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is en wuift alle verontwaardiging van haar burgers weg als onzin.

harry poster | 25-04-13 | 15:03

Toch grappig al die Tokkies die jarenlang PvdA hebben gestemd en nu in een onomkeerbare positie van afhankelijkheid zijn gekomen. Langzaam beginnen ze te snappen dat ook zij verraden zijn door diezelfde PvdA ten gunste van nieuwe horden behoeftig stemvee die de banencarroussel draaiende moeten houden.

Godsammekraken | 25-04-13 | 15:02

Kunnen we over een jaar of tien kiezen tussen een turken, marokkanen of jodenflat. Lekker multicultureel segregeren.

c.onjo | 25-04-13 | 15:02

En dan niet aankomen met dat die Turkse ouderen door speciale aanpassingen met meer punten te maken hebben en dus hogere huur krijgen. Hun AOW en pensioen is zeer waarschijnlijk niet toereikend (verrassing!)voor een hogere huur dus komen ze in aanmerking voor huurtoeslag, die de belastingbetalers, waaronder vele vieze kaaskoppen mogen ophoesten. De WBV en cliëntelistisch ingestelde raadsleden lachen u vierkant uit.

blinde kip | 25-04-13 | 15:02

Segregatie is het nieuwe integreren.

roze_bril | 25-04-13 | 15:02

Een gewenningsprobleem durft die gast het te noemen.
Ik heb inderdaad al ruim twintig jaar een gewenningsprobleem met Nederland. En het wordt elk jaar erger.

Andy Devins | 25-04-13 | 15:01

@Moishe Pipik | 25-04-13 | 14:59 | + 0 -
Het verschil is dat studenten, starters, etc gewoon 1 hele groep is, en dat bij senioren blijkbaar afkomst een rol speelt. Of hebben we ook woningen voor Turkse Starters? Of kamers voor Marokkaanse Studenten?

Nee.

Kaas de Vies | 25-04-13 | 15:01

Dus discrimineren op afkomst mag, kritiek op een niet-aangeboren mening, namelijk geloof, is daarentegen niet toegestaan.

Moishe Pipik | 25-04-13 | 15:01

Moet ik hier kwaad om worden? Als ik oud ben wil ik ook onder gelijkgestemden. Het zou raar zijn als er ALLEEN maar een voorziening voor Turken zou zijn maar er komen dus blijkbaar soortgelijke dingen voor andere doelgroepen.

pinda | 25-04-13 | 15:00

@blinde kip | 25-04-13 | 14:55
Persies. Veel van die scheefwoners hebben gewoon een *baan*! Nou vraag ik je toch....

Godsammekraken | 25-04-13 | 15:00

Een overheid die actief meewerkt aan segregatie en daar ook nog gewoon voor uitkomt.

Ronald Martens van de gemeente. "Wij maken woonplannen voor alle doelgroepen. Of dat nu voor studenten, starters, voor autochtone senioren of in dit geval voor Tukse senioren is. En deze keer is het voor de laatste doelgroep."

Moishe Pipik | 25-04-13 | 14:59

Portaal heeft hier in de buurt ook een flat met bejaardenwoningen neergezet. Helaas zijn de woningen te duur voort de doelgroep, zodat er inmiddels een cokedealer, een veroordeelde wietrookster (nounou) en een prostituee tussen de oudjes wonen.

Zet die flat maar neer. Het wordt net zo'n mislukking als andere bejaardenflats wegens te duur voor de doelgroep. Dat kunnen we rustig overlaten aan Portaal of een andere woningbouwvereniging.

rara | 25-04-13 | 14:59

Je leest dit 's ochtends en je weet, dit wordt een mooi GS topic.

ChillBill | 25-04-13 | 14:59

PvdAert: ".. Het blijkt dat als het 3 - 4 jaar functioneert.."

Yep. Dan is de schade al aangericht en wordt de situatie gelaten aanvaard. Zoals met alles dat in het kader van de maakbare samenleving door de strot wordt gedouwd.

Godsammekraken | 25-04-13 | 14:58

Racisme/discriminatie roeptoeteren mag je als NL'er niet in Nederland. Zo rollen we inmiddels in NL. Weg met ons!

harry poster | 25-04-13 | 14:58

En nogmaals: alle Turken terug naar Marokko!

antagonist | 25-04-13 | 14:57

Discriminatie!

antagonist | 25-04-13 | 14:56

Als ze nou zo graag bij elkaar willen zitten, waarom dan niet lekker terug naar Turkije... Gezellig met zijn allen tezamen!

c.onjo | 25-04-13 | 14:56

Hmmm geef mijn portie maar aan fikkie.

Maar goed moet je eens kijken hoe debiel het gesteld is met de integratie van de migrantengroepen.

40 jaar geleden kwamen en nu dus nog steeds zo onaangepast dat ze aparte seniorenwoningen nodig hebben. Totaal dus niet mee te lezen, segregatie niet omdat het moet, maar omdat het niet anders kan wegens onwillendheid van de immigranten.

Ik vraag me af hoe dit er voor ons over 40 jaar uit ziet. Opa Kaas, P diddy-senior, Ali Betablokkers en Lange kromme Frans lekker aan het klaverjassen. Tuurlijk.

Kaas de Vies | 25-04-13 | 14:56

We hebben het een beetje overdreven met goede gastheer te zijn voor die gastarbeiders.
Voor het werk wat ze indertijd gedaan hebben, krijgen we 40 jaar lang de rekening betaald.
Waardoor het uurloon van een straatveger alsnog op zo'n 2000 Euro per uur komt, achteraf berekend.

King of the Oneliner | 25-04-13 | 14:56

Positieve discriminatie, helemaal niets mis mee! echt waar!

Tim Grimback | 25-04-13 | 14:56

Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Pandapunten | 25-04-13 | 14:55

Europa voor de Europeanen
Amerika voor de Amerikanen
Marokko voor de Marokkanen
Turkije voor de Turken
Nederland voor de Nederlanders

André van Delft | 25-04-13 | 14:55

Eigen stemvee eerst! Aldus de socialisten.

Godsammekraken | 25-04-13 | 14:55

Terwijl als het andersom is er moord, brand en diescriminasie geschreeuwd gaat worden.
.
Dit is gewoon onderscheid maken op grond van afkomst, hoe noemt men dat ook alweer? Juist. Kaasmevrouw +1

Aatje | 25-04-13 | 14:55

Ik snap het probleem niet echt. Worden die Turkse oudjes keurig uit het zicht weggestopt, is het weer niet goed.

goedverstaander | 25-04-13 | 14:55

En de kosten worden verrekend via de huurverhoging waaraan die vieze scheefwonende kaaskoppen aan mogen meebetalen. Daar zijn ze wel goed genoeg voor.

blinde kip | 25-04-13 | 14:55

PvdAert: 'iedereen is bang voor verandering'

Klopt. Vooral als lessen uit het verleden leren dat we er slechter van worden.

Godsammekraken | 25-04-13 | 14:54

Geil, een Kaasmevrouw, ff kijken naar het filmpje.

Kaas de Vies | 25-04-13 | 14:52

REAGEER OOK