Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DIJKFITTIE! Motorrijders vs bestelbusjes

Lekker touren over het dijkje bij Bemmel. Met de motor. In het bestelbusje. In de personenauto. Zelfs een hardloper komt in bovenstaande video voorbij. Een video waarin een paar gemotoriseerde donororganen het op een zonnige dag aan de stok krijgen met een brandweerman in een bestelbusje. Afsnijden. Gas op de plank. Zwenken. Toch er langs willen. Op een dijkje niet breder dan een gemiddeld tweepersoonsbed. Zo graag je eigen kennis van verkeersveiligheid willen etaleren dat het andere weggebruikers in gevaar brengt. Dat geldt overigens zowel voor de motorrijders als de bestelbusmeneer. Nou. Zeg het maar. Wie in dit filmpje heeft de grootste piemel?

Reaguursels

Inloggen

Bovenstaande( de meeste) commentaren en het filmpje laten zien wat een triest rotvolk nederlanders zijn geworden. Gunnen elkaar het licht niet in de ogen.

pfffft! | 24-04-13 | 15:47

tss. allemaal in slomo

cabrão | 24-04-13 | 11:03

Motorrijders, en inmiddels ook de wielrenners, komen er weer aan. Twee groepen weggebruikers waarvan een behoorlijk gedeelte als imbeciel kan worden aangemerkt.
Ook in dit filmpje kun je je afvragen of je op zo'n smalle weg moet inhalen en wat de tijdwinst daarvan is.
Liever dag en nacht harder op de brede snelwegen!
Enfin, aan het eind van de zomer kunnen we de "balans" weer opmaken.

Holland Olee | 24-04-13 | 09:24

Vreselijk persoon. De manier waarop dat vingertje meteen uit dat autoraampje vliegt geeft aan dat meneer de waarheid in pacht heeft. Even lekker een lesje uit willen delen en je ondertussen gedragen als een gevaarlijke totaalmalloot. Als je dan toch zo nodig lesjes uit wilt delen, hoor je ook te weten dat je geen tegenliggers in gevaar moet brengen om je gram te halen bij wat motorrijders. Gefrustreerde stakker.

Vage_eddie | 24-04-13 | 01:58

Ik zie op 1:05 toch het busje eerst de fout in gaan. Je hebt gewoon rechts te houden. Helemaal als je ziet (spiegels!) dat iemand je wil inhalen.

14wasp | 23-04-13 | 23:52

-weggejorist-

oskelsok | 23-04-13 | 23:35

@ azoturie 16:27

Ik heb zelden zo'n belachelijke reactie gezien als die van jou. Een beetje oproepen tot het spannen van staalkabels over de weg. Dwaas!

a3aan | 23-04-13 | 21:59

Wie in dit filmpje heeft de grootste piemel?

Arme partners, ik schat ze allebei op 5 cm.

p3xxx | 23-04-13 | 21:19

Ik rijd zelf geen motor, maar kijk in de file regelmatig in mijn spiegel om ruimte te maken voor motorrijders. Vind het ook leuk als er soms eens een z'n hand opsteekt om kenbaar te maken dat het wordt gewaardeerd. Maar zodra er een om me heen gevaarlijk gedrag vertoont, motor of auto, krijgt ie een middelvinger, groot licht, toeter en of een blokkade van me

Djust | 23-04-13 | 21:00

Waarom moet alles altijd opgenomen worden? Camera op je helmpie, meisje filmt papa z'n fittie, .. Zonder dit stukje had ik ook gewoon kunnen slapen

makkie an | 23-04-13 | 20:48

Ik rij ook motor en woon ook aan een dijk waar ik graag met de motor als fiets rij .... Het zijn dit soort mongoale werk er voor zorgen dat dijken afgesloten worden ... heb het verschillende keren mee gemaakt terwijl ik met de kinderen fiets dat deze leather boys met 120 voorbij blazen zonder na te denken ... als je wil racen pak een klaverblad en ga daar vangrail koppen ....

FapMaster | 23-04-13 | 19:48

Stoppen met ergeren aan elkaar.

zegmaarF | 23-04-13 | 19:15

Ohwgoddegot, krijgen we weer dat die scheurijzers zo nodig uit het vet moeten, dat de coureurs eerst weer paar weken moeten wennen aan 2 ipv 4 wielen, dat ze zich ten alle tijde superieur voelen aan de auto die gewoon als eerste staat te wachten voor stoplichten (expres ervoor knallen en dan trager optrekken dan de voorste auto), dat meneer de ten dode opgeschreven imbeciel op een smal dijkje persé voorbij zo'n busje MOET om alle snelheidslimieten te overtreden en dan moet je nog begrip hebben ook voor zo'n idioot die aan puin ligt straks. Ja daaaaaggggg. Ze mosten verboden worden die krengen.

Jan Gordelroos | 23-04-13 | 18:59

Hij staat nog op dumpert!!!

Diepvriezer | 23-04-13 | 18:49

En weg is die.....
Mirror!

slakkenzout | 23-04-13 | 18:39

Spiegel?

Santos | 23-04-13 | 18:37

Fillumpje is kwijtverwijderd...

Pergola55 | 23-04-13 | 18:37

@Cirkelred | 23-04-13 | 17:28
-
Ik geef toe: begrijpend lezen is een kunst die dreigt verloren te gaan.
-
Wáár had u mij precies die 'oproep' zien doen?

azoturie | 23-04-13 | 18:36

Wie de grootste piemel heeft? Die twingorijder natuurlijk! Twingorijders zijn eindbazen!

?sueires | 23-04-13 | 18:11

Allemaal voordragen als artikel 5.
Motorrijders rijden ver boven de toegstane snelheid en halen in in de bocht. Die brandweerman heeft het recht niet tot afsnijden en het rijden zonder autogordels.

Atlantis-95 | 23-04-13 | 17:41

@azoturie | 23-04-13 | 16:27
Wat voor een mongool ben jij dan om een oproep te doen tot het spannen van een staalkabel over de weg? Als ik jou zo hoor: www.youtube.com/watch?feature=player_d...

Cirkelred | 23-04-13 | 17:28

Mwaaah. Ze hebben een soort privé-race, moet kunnen. Alleen losers gaan dan klagen. Je moet gewoon winnen.

Onno4280 | 23-04-13 | 17:21

die motorrijders komen allemaal weer lekker de dijkjes op en maken tochten, en vergeten inderdaad weleens wat te vaak dat er ook nog ander verkeer is... Anderzijds, de man in de auto heeft er niks mee te maken dat die motorrijder zich kapot wil rijden.....
De familie en de nabestaanden van zelfmoord-motorrijders wens ik ook komend seizoen weer alle sterkte toe!

Kutmaatschappij | 23-04-13 | 17:16

Die met het busje heeft de grootste piemel, die anderen zijn live aan het compenseren.

Tinus Trekveer | 23-04-13 | 17:13

Die op 1:17 bedoel ik dus. Verder is buschauffeur ook niet wijs.

Cuban8 | 23-04-13 | 16:54

Toegegeven, dat inhaal-momentje vlak voor de scherpe bocht naar rechts was niet heel erg handig uitgekozen van motorrijdert.

Cuban8 | 23-04-13 | 16:51

Ik stel voor dat de motorrijders en de busjesman deze scene aankomende winter nog eens naspelen na een flinke nachtvorst, sneeuw en ijzel. Eens kijken wie er de grootste pielemuis heeft onderaan de dijk....!!

Vulgaris | 23-04-13 | 16:49

Kutfilmpje, kutstukje, kutreaguursels, gewoon helemaal kut!

AWWYEAAAH | 23-04-13 | 16:48

De in-trieste 'weekend warriors' die met veelkleurige motorpakken op Japanse scheermessen (boodschap: 'ik kan geen Ducati / Aprilia betalen') met EPS snerpuitlaten zo ongeveer ieder mooiweer weekeinde zo ongeveer iedere weg over zo ongeveer iedere bochtige dijk langs een rivier of ringvaart onveilig moeten maken verdienen slechts één ding:een 6 mm staalkabel dwárs over de weg gespannen op zo ongeveer 85 cm.hoogte.
-
Geen enkele extra voorziening alleen voor motorrijders van belastingcenten!
-
Milieuregels (uitstoot)toepasselijkmaken op motorfietsen.
-
Motorfietsen boven de 125 cc.ZWAAR belasten!

azoturie | 23-04-13 | 16:27

Eikel in het busje wil graag eigen rechtertje spelen. Der was herdaaldelijk ruimte genoeg voor tegenliggende auto's maar dan moest ie meteen weer de motorrijder afsnijden.. Het tuig zit in het busje!

dutch-jack | 23-04-13 | 16:27

@doerak007

Hoi Bram, hoe hard ging je nou eigenlijk? Btw ik ben een fietser ook over dijken en als jullie goed overzicht hebben kun je ook wat harder dan toegstaan.

Pownald Rasdwerg | 23-04-13 | 15:58

-weggejorist-

doerak007 | 23-04-13 | 15:48

-weggejorist-

doerak007 | 23-04-13 | 15:47

Het is wel weer duidelijk dat driekwart hier geen rijbewijs heeft met "had er makkelijk langs gekund". Als je een gek voor je hebt die dit soort acties doet dan ga je niet je leven in de schaal leggen. Inhalen moet je ten alle tijden aan degene overlaten die in wil halen, als je als voorligger gaat beslissen wanneer jij vind dat het kan ben je onberekenbaar en dus levensgevaarlijk bezig. Art5 + rijbewijs in beslag nemen wat betreft de bestuurder van deze bus. En dit zit dan bij de brandweer? Moet zich -diep- schamen.

nl2dav | 23-04-13 | 15:25

De grootste piemul zit in die bus.
Want als brandweerman geen gordels dragen is natuurlijk uit ten boze.

rawa | 23-04-13 | 15:22

-weggejorist-

betweter | 23-04-13 | 15:20

@ Tim Grimback | 23-04-13 | 15:00 |
Ik vermoed 18-. Met zo'n zeikneus als pa komt ze volgende week met een brommerheld thuis, die meteen gezamenlijk luidruchtig blijft slapen. Pubers he ;-).

Tobus | 23-04-13 | 15:16

Busmeneer is een totale zeikneus. Motorrijders zijn gevaarlijk rijdende tussendoorfrotters, allemaal!

Tobus | 23-04-13 | 15:13

Dit is zooo typisch Nederlands. Een medeweggebruiker hinderen en zelfs in gevaar brengen omdat deze een regeltje overtreedt. Gas geven als je ingehaald wordt. En het vingertje.
Er waren overigens genoeg gelegenheden voor de motorrijder om er langs te gaan, maar die psychopaat in het busje was in staat om te wachten tot de motorrijder naast hem was om hem daarna van de dijk te rijden.

In dit land zou iedereen een vuurwapen moeten dragen, daar worden mensen hoffelijk van.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-04-13 | 15:07

Als je tegemoetkomend verkeer kunt passeren zonder van het gas te gaan, dan is de weg breed genoeg om in te halen. Ik mag motorrijders niet zo, zeker die race-types niet, maar ik moet tot mijn spijt toegeven dat de grootste lul hier toch echt in het busje zit. Behalve dan op het eind waar men besluit om gezellig midden op de rijbaan een nabespreking te houden. Daar tonen ze zich allen van hun asociaalste kant.

Ooit_huisregelneef | 23-04-13 | 15:02

Belangrijkste blijft toch; is zijn dochter 18+? ;-)

al kijkt ze wel ietwat onbereidwillig

Tim Grimback | 23-04-13 | 15:00

En dan als brandweerman gewoon zonder gordel in dat busje, net als zijn dochter. de pot verwijt de ketel; overigens rijden die knulletjes gewoon asociaal met hun bochtensnijderij maar dat noemt men ook wel sportief. Stel dat zo een motormuis door toe doen van die brandweerman van die dijk kukelt? Oude Transit met zijn tokkieverstralers.

Stekeltje | 23-04-13 | 14:56

Badderbeest! | 23-04-13
En omdat busmeneer meer wegenbelasting betaald, heeft hij dus meer recht op de weg dan de motorrijders (uw logica volgend).... case closed zou ik zeggen ;)

Humungousfungus | 23-04-13 | 14:55

Fransje hier!!!!

clickspaan | 23-04-13 | 14:53

Pownald Rasdwerg | 23-04-13 | 14:41 | + 0 -
-
toen ik voor het laatst keek horen fietsen op de rijbaan tenzij anders aangegeven. Fietsen op de dijk is prima. Wandelen overigens ook. MAARRRRRRRR; wandelen op een weg in het buitengebied (waar men 60 of 80 km/h mag rijden) die ook nog eens erg smal is en snel- en zwaarverkeer over twee richtingen voert, brengt risico's danwel irritaties mee voor de fietser en zeker de voetganger. Echter het is de omgekeerde werkeld om die irritatie, noch die risico's tot het probleem van de gemotoriseerde weggebruiker te maken. Immer de wandelaar maakt hier de keuze om zichzelf bloot te stellen aan bepaalde risico's. Of die risico's aanvaardbaar zijn is ter keuze van de wandelaar. Asociaal hard rijden/ruim boven de Vmax rijden brengt natuurlijk wel weer verschillende nuances met zich mee. Maar in basis is het de voetganger/fietser die er voor kiest om zich ergens aan bloot te stellen.

Badderbeest! | 23-04-13 | 14:53

paradoxical | 23-04-13 | 14:25 | + 2 -
-
Al dat gerecreëer op de dijken moet maar eens afgelopen zijn. Dijken welke aan de bovenkant zijn voorzien van een laag asfalt zijn openbare wegen. Aangelegd met gelden betaald uit de wegenbelasting welke zijn bijeengebracht door bezitters van motorvoertuigen en bedoeld om die motorvoertuigen over te laten rijden. Dus niet betaald vanuit wandel danwel fietsbelasting en dus ook niet primair bedoeld om over te fietsen danwel wandelen. Als er dus iemand moet opbokken is u het wel. Als u van uw rust wilt genieten doet u dat maar lekker in een voor motorvoertuigen afgesloten gebied zoals in een bos op een onverhard zandpaadje en dus niet op een rijbaan welke onderdeel uitmaakt van het wegennetwerk.
-
En nu u weer, ben erg benieuwd naar uw inhoudelijke reactie.

Badderbeest! | 23-04-13 | 14:46

Badrbeest is een beetje raar, volgens hem mogen mensen die aan de dijk wonen dus ook niet naar huis lopen of post ontvangen van een postbezorger per fiets. Ben je ooit op een dijk geweest? Mongr*l

Pownald Rasdwerg | 23-04-13 | 14:41

@Badderbeest!
Al dat recreatieverkeer moet gewoon opbokken, ik wil van mijn rust genieten op die dijk daar, ga maar lekker op de A2 motorrijden.

paradoxical | 23-04-13 | 14:25

Bus meneer heeft gewoon gelijk. Alleen daar inhalen waar het kan. Worden regelmatig motormuizen van beneden de dijk geplukt.

Fred Janssen | 23-04-13 | 14:17

@XaaD666 | 23-04-13 | 13:22
Ah. Is u die bestelbusmeneer?

La Vie En Rose | 23-04-13 | 14:13

Ik rij daar regelmatig op de motor, en alleen op dat kleine stukje dat je midden in het filmpje ziet is het tweebaans, en kun je prima inhalen.

Voor de rest is het inderdaad erg smal, en rijden de meeste auto's rond de 80 waar dat kan, wat ook weer de maximum snelheid is - niet echt reden om in te halen, dus.

Drommelsch | 23-04-13 | 14:12

Mega-irritante motorrijders. Opzouten met je herrie en je snelheidsdiabolisme.

RedHippo | 23-04-13 | 14:06

Allemaal fout ! Racen over de dijk kan niet, en overdreven breed rijden hoeft ook niet. Allemaal paupers op de video, next !!

RugOp81 | 23-04-13 | 14:06

@Paye

U heeft al psychische hulp?

JIP! | 23-04-13 | 14:04

Die LUL in het busje is gewoon een gefrustreerde AAP
Blijft al midden op de weg rijden om er niemand langs te laten gaan.
En dan bewust af snijden !!!
ik had hem op zijn bek getimmerd : de LUL

Paye | 23-04-13 | 14:00

dikkenekporscheneger | 23-04-13 | 13:51 | + 0 -
-
Ik kan de situatie niet geheel inschatten, maar mocht je mijn spiegel er af trappen loop jij voortaan zonder tanden. Daarentegen snijd ik eigenlijk nooit iemand de pas af. Kunnen we wellicht toch samen door één deur.

Badderbeest! | 23-04-13 | 13:55

@Humungousfungus | 23-04-13 | 13:19
.
Deze brandweerman kan zich daar prima mee meten.
Wat hij niet weet is dat "de jongens" stiekem mee naar zijn huis zijn gereden.

stronthoop | 23-04-13 | 13:55

Humungousfungus | 23-04-13 | 12:38 | + 0 -
-
ik heb geeneens een motor danwel bijpassend rijbewijs. U doet onjuiste aannames voor waar aannemen.

Badderbeest! | 23-04-13 | 13:54

Ik heb ook eens zo iemand gehad die me tot 3x toe afsneed.

Die mist nu nog een zijspiegel en wat lak.

dikkenekporscheneger | 23-04-13 | 13:51

@toetanchamon

Neem aan dat je er zelf niet over nagedacht hebt?
Doe dat eerst maar eens ;)

kneusteun | 23-04-13 | 13:51

@jippie

Precies, maar als we op straat lopen en er gebeurd iets kijkt 90% liever de andere kant op.

kneusteun | 23-04-13 | 13:50

@kneusteun | 23-04-13 | 13:30
Moet toch heerlijk zijn om alles wat je leert aan te nemen als waarheid en zelf niet meer na hoeft te denken.

toetanchamon | 23-04-13 | 13:49

Bâhmmel, parel fa' Gelderland, man.

drapina | 23-04-13 | 13:42

@Nietvoordekat

Ja maar volgens mij is het hier niet echt het geval.
Als ik op die dijk reed zou ik ook liever voor die bus rijden.
En ja er zijn genoeg suïcidale motorrijders, maar het generaliseren is een beetje jammer. En blik op de weg zijn inderdaad leuke afleveringen gericht op motoren :)
Maar ze laten er natuurlijk niet zien hoe mensen lekker touren en genieten van de omgeving.

Ik denk dat er misschien wel wat meer gedaan mag worden aan het onbegrip tussen de partijen. Het lijkt nu altijd zo dat alles wat op een motor zit tuig is en liefst tegen een boom rijd.

kneusteun | 23-04-13 | 13:42

@King of the Oneliner | 23-04-13 | 12:03

Verkeersruzies zijn inderdaad een uitsluitend Nederlands fenomeen, daar hebben ze in geen enkel buitenland ooit van gehoord...

Ballenman | 23-04-13 | 13:37

@kneusteun | 23-04-13 | 13:30

Klopt. Maar waarom zijn programma's als Blik op de Weg en Wegmisbruikers dan altijd vergeven van de motorrijders die op provinciale wegen en dijken minstens 50 km/h te hard gaan... vreselijk, dat impotentie-compenserende gedrag...

raskol | 23-04-13 | 13:36

@kneusteun
Je zult ook begrijpen dat ik dat ik daar niks op tegen heb. Alleen zijn er nogal wat motorrijders die de maximumsnelheid maal 2 hanteren. 10 km te hard kan vaak prima, en wat meer ook nog wel soms, maar mensen inhalen met een snelheidsverschil van 50km/h is gewoon bloedlink. Ook motorrijders moeten zich beseffen dat ze niet alleen zijn op de weg.

Nietvoordekat | 23-04-13 | 13:35

@Nietvoordekat: Je snapt zelf natuurlijk wel het verschil tussen vlot doorrijden en 200 rijden......
Maar bij les leer je ook dat je rustig 5 tot 10 harder mag rijden dan de auto's op de weg.

kneusteun | 23-04-13 | 13:30

Zo te lezen zit het hier vól met verkeersaso's, die een ander in elkaar timmeren wanneer ze op hun vingers getikt worden...

Introspectie wil wel eens helpen...?

JIP! | 23-04-13 | 13:26

ik ben zelf motor rijder en woon zelf aan zo'n dijk. Een tour maken met je vrienden is gewoon prachtig, maar hoe moeilijk kan het zijn om eens door te schakelen... Vreselijk irritant die gasten die met een groep van 10 of meer motoren rond scheuren en het liefst kilometers lang in de eerste versnelling blijven hangen. Klinkt ruig en bij het uit de bocht komen ben je lekker snel weer weg, maar jezus, in zo'n natuurgebied of ergens waar veel andere recreanten zijn pas je je aan en probeer je niet andere lastig te vallen door te veel geluid en/of te snel te rijden. Op zo'n manier is het voor iedereen leuk om daar te zijn.

tovertover | 23-04-13 | 13:26

Hebben ze zich inmiddels allemaal al doodgereden? En zijn daar beelden van?

Puin Zooi | 23-04-13 | 13:23

La Vie En Rose | 23-04-13 | 13:17 | + -2 -
En nu maar hopen dat jij geen rijbewijs hebt.

XaaD666 | 23-04-13 | 13:22

Ik vind dat als iemand zich in moet houden omdat jij daar wil rijden, dan ben je verkeerd bezig.

Ikbeneenzelfbouwer | 23-04-13 | 13:21

stronthoop | 23-04-13 | 13:15
Maar nu heeft iedere andere motorclub ook een totaal IQ dat de som is van alle leden...

Humungousfungus | 23-04-13 | 13:19

Lomp en agressief doen in het verkeer is kansloos. Geldt voor alle partijen.

Datzegiktoch | 23-04-13 | 13:18

ik gooi altijd knikkers en golfballen uit het raam..... da´s pas lachen.
en dat die pannekoek in dat bruine 80´s jack zo slingerde had met die blonde stokslobberaarster te maken die er naast zit.

rocco tevredi | 23-04-13 | 13:18

Het is wel heel typisch hollands. Mensen willen voor anderen bepalen wat het beste is. Jij mag niet dit, jij mag niet dat... Laat elkaar toch eens met rust in plaats van elkaar het leven zuur te maken.

Jippie | 23-04-13 | 13:18

Bestelbusmeneer is een miezerig mannetje. Gaat wel naar rechts als er een tegenligger aankomt en daarna direct weer expres midden op de weg rijden om te voorkomen dat die motorrijders hem passeren.

Next.

La Vie En Rose | 23-04-13 | 13:17

Beiden kansloze figuren. Zowel motormuis als die jodocus in dat busje zijn alleen maar met zichzelf bezig en niet met de rest van het verkeer.

brutus68 | 23-04-13 | 13:17

Maakt niet uit wie je bent, of hoe je verplaatst. Je hebt gewoon recht om op de weg te rijden, steppen of wat dan ook. Daarnaast betalen motorrijders ook gewoon rijtuigbelasting. Busrijderdt -100

tiswat | 23-04-13 | 13:17

Achterlijke klootzak in dat busje.

John Dough | 23-04-13 | 13:16

toetanchamon | 23-04-13 | 13:15 | + 0
Mwiahahaha

Aart Z. | 23-04-13 | 13:16

Kerel in het busje maakt zich wel wat druk ja, gaat duidelijk bij eerste motor in de weg rijden op recht stuk. Maar de tweede motor wil vlak voor een scherpe bocht inhalen en verwacht blijkbaar dat het busje dan remt om hem er voorbij te laten. Dit noemt motorrijder afsnijden, maar dat zie ik anders. Hij deed niet zijn best om aan de kant te gaan en stuurde wat naar links om zelf de bocht te halen. Reed dus te hard om goed door de bocht te gaan, maar de inhaler is verantwoordelijk voor het veilig in halen wat hier uberhaupt niet kon. Een ieder die busjerijder in elkaar wil slaan moet ook even bij zichzelf nagaan waar die opgekropte agressie vandaan komt.

waarisdelol | 23-04-13 | 13:16

Die ouwe pik heeft lef maar vooral heel veel mazzel.
Iedere andere motorclub had anders gereageerd.

stronthoop | 23-04-13 | 13:15

@kneusteun | 23-04-13 | 13:13
Oh dus als een motorrijder bijna 200 rijdt, dan is dat defensief. Sta ik even voor paal.

Nietvoordekat | 23-04-13 | 13:15

@Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:48
Bij de meeste dodelijk motorongelukken is er geen tegenpartij betrokken ivm grootheidswaanzin en zelf onderschatting van de motorrijder.

toetanchamon | 23-04-13 | 13:15

toetanchamon | 23-04-13 | 13:11
Inderdaad....40% van alle motorongevallen zijn eenzijdig.... m.a.w. een kwestie van hun zundapje niet onder controle kunnen houden :P

Humungousfungus | 23-04-13 | 13:14

Irritante 'ik kan sneller, dus voor mij gelden de regels niet'-motorrijders...

JIP! | 23-04-13 | 13:13

Volgens mij is het van veel koekblikkers gewoon jaloezie dat ze zo vaak langzaam lijken te gaan. Een motor is gewoon simpelweg veel sneller op snelheid, daardoor lijkt het misschien racen, maar dat is ook een onderdeel van defensief rijden. Zo creëer je je eigen ruimte, die veel weggebruikers je anders niet geven.
Een van deze motoren kiest een lastige plek om in te halen, dit is absoluut fout. Maar wat die tjappie in de bus doet is niet goed te praten. Bemoei je met je eigen weggedrag eigen rechters zorgen voor genoeg problemen.

kneusteun | 23-04-13 | 13:13

@meesterinche | 23-04-13 | 13:07
Of ze zag de motorrijder gewoon over het hoofd. Dat kan ook. Auto's vallen beter op dan motors, dat hoor je je als motorrijder te beseffen.

Nietvoordekat | 23-04-13 | 13:12

@gider | 23-04-13 | 12:42
*proest*
De meeste motorrijder sterven doordat ze de macht over hun fiets verliezen ivm grootheidswaanzin. Dat u andere de schuld wilt geven staat u natuurlijk vrij, maar zegt gelijk weer zoveel over u.

toetanchamon | 23-04-13 | 13:11

toetanchamon | 23-04-13 | 12:11 | + -1
Die moest er nog bij....
@me

Aart Z. | 23-04-13 | 13:09

Gevalletje poging tot organenroof. Zag eens een motorinstructeur uithalen naar een juffie in een auto die hem eventje daarvoor dacht te kunnen snijden.

meesterinche | 23-04-13 | 13:07

Enkelen hier reageren alsof die motorrijders aan het racen zijn en asso gedragen, maar vind het er aardig rustig aan toe gaan.

En natuurlijk geef je een flinke straal gas als je langs zo'n gek moet, die gast in die bus is echt niet goed snik.

Spearthebear | 23-04-13 | 13:07

@Aart Z. | 23-04-13 | 12:10
Moet je eens tegen ze zeggen als ze alles uit de kast halen als ze met jouw leven bezig zijn.

Als brandweerman moet je branden blussen, je bemoeien met het verkeer op een lompe manier hoort daar dus niet bij.
Maar goed, zit je uniform lekker?

Aart Z. | 23-04-13 | 13:07

@Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:37
Opvallend dat je alleen maar als motorrijder reageert en alles vanuit die beleving bekijkt. De openbare weg is voor alle weggebruikers.

Het is voor mij duidelijk dat u geen verkeersdeelnemer bent, maar iemand met een leren pakje die niet zelfstandig kan denken.

toetanchamon | 23-04-13 | 13:07

Ollanders... tssss....

Ultimate Master G | 23-04-13 | 13:06

\_/ This is my cup of care, as you can see it's empty.

Saik0 | 23-04-13 | 13:05

Wat een lutser die vent in dat busje. Levensgevaarlijke capriolen moet je uithalen om er omheen te komen. Wat de wijze motorrijder in het filmpje gelukkig nalaat. Ik geef motorrijders juist de ruimte in het verkeer. Als ze gas willen geven vindt ik dat prima en kan ik me dat voorstellen. Ze riskeren zelf de boetes en betalen net als ieder ander wegenbelasting. Die wijsneus in die bus moeten ze het rijbewijs innemen. Met zijn eigenrichting. Ergernis nummer 1 in het verkeer.

Cirkelred | 23-04-13 | 13:05

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:55
OoOOOh....*gaap* U bent te superieur voor mij.... zo slim dat u weet dat ik "aanstoot neem" aan uw nick en niet de draak hiermee steek.... goh... koken... ook weer zo smart... Ik wacht al op uw volgende reactie waarbij we alles door de regels heen moeten lezen....

Humungousfungus | 23-04-13 | 13:03

@gider
Mensen als jij zijn de reden dat motorrijders 20x zo veel risico hebben om te overlijden in het verkeer. Daar stoor ik me mateloos aan. Vooral omdat je met dat mongoloïde gedrag ook anderen in gevaar brengt. En ik niet verwacht om zo'n klapmongool met meer dan 150km/h langs te zien knallen waar 80 is toegestaan. Doe de wereld een plezier en kop een boom.

Nietvoordekat | 23-04-13 | 13:00

Tja, wat moet je hier op zeggen......... vind de man in het busje maar een lul.

Je kan daar als motorrijder makkelijk een auto/bestelbusje inhalen als deze niet bestuurd wordt door zo'n mongool als de bestuurder van het bestelbusje.

Hobbykip | 23-04-13 | 13:00

Humungousfungus | 23-04-13 | 12:50
Zo grappig om te zien hoveel aanstoot mensen al nemen met een verzonnen nick op een anoniem blog. Man, ga koken. Wel eens gehoord van "tussen de regels lezen"? ik denk van niet. Conclusie, je hebt nog een hoop te leren....

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:55

@ Nietvoordekat

jij bent zeker ook zon wegbelemmer met een klein pikkie
dat je vrouw je uitlacht als je vraagt en was het lekker.

en dat wijsvingertje van die bestuurder van het busje was roekzoek gebroken als hij zo naar mij wees met dat vingertje nadat hij mij gesneden zou hebben zoals hij dat deed met die motorbestuurder.

gider | 23-04-13 | 12:55

sinds wanneer halen we in vóór/ín de bocht

rooiebosduivel | 23-04-13 | 12:55

Vond het stukje rijden minder slaapwekkend dan de fittie. Dat kunnen die Russen beter!

papiJ | 23-04-13 | 12:52

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:48
MMM, U schrijft "Ik heb 40 jaar motor gereden en herken dit gedrag. Resultaat is dat ik hem de buitenschaal van de helm laat proeven" .... Dan bent u of tegen de zestig of erover volgens mij, of kreeg je vroeger je motorrijbewijs op je 10e? In theorie kunt u natuurlijk jaren zonder hebben gereden, dat dan weer wel. Dat die buschauffeur fout zit ok, maar om hem dan op zijn bek te slaan met de buitenschaal van de helm..... zou niet weten hoe je dat wil doen met de binnenschaal, maar dat terzijde...

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:52

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:42
Ja, dat is er 1...... ik heb ook geen zin hier een lijst te gaan maken van alle ongevallen waarbij slachtoffers zijn gevallen door schuld van een motorrijder.
Als je een beetje handig bent kun je dat echt wel zelf, mits je natuurlijk lekker met je oogkleppen op gaat zitten en tegen jan en alleman I TEACH YOU roept, terwijl je jezelf niet eens schoolt :P

Humungousfungus | 23-04-13 | 12:50

Motorrijders die de openbare weg als een circuit behandelen verdienen het om tegen een boom te belanden. Flikker op, straks beschadig je iemand zijn auto met je hoofd.

Nietvoordekat | 23-04-13 | 12:50

@ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:38
Klopt, alleen de leeftijd niet. Ik heb genoeg ongelukken gezien door stommiteiten van automobilisten die een motorrijder aanreden met dodelijke afloop. Motorrijder staat stil bij verkeerlicht om linksaf te slaan en word aangereden door automobilist van achter. Dit is al zo'n voorbeeld. Ik ga geen discusie hier hebben over voorbeelden. In dit betreffende filmpje hindert de bestuurder van het busje een andere weggebruiker, dus die zit fout. Simpel!

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:48

ik zie in het filmpje maar e e n persoon die gevaarlijk rijgedrag toont en dat is de bestuurder van het busje!!!!

gider | 23-04-13 | 12:47

gaat nergens over, inhalen en doorknallen.

Satria | 23-04-13 | 12:45

Humungousfungus | 23-04-13 | 12:40
zo, van 29 maart 2012 in Aken (Duitsland)door een motorrijder die tussen een file doorreed, waarbij een moeder met kinderwagen niet goed oplet. beetje ver gezocht maar ok, 1 dan.

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:42

ik rij ook motor en rij ook wel eens te hard maar daar waar het veilig en overzichtelijk is, zoals bv op die dijk.

die kerel in het busje had ik gelijk uit zijn busje getrokken en op zijn bek geslagen!!!! en van de dijk gegooit

das het zelvde als je op de autobaan een linksrijder tegen komt die exact de toegestane snelheid rijd en niet naar rechts gaat, met de intentie van harder mag je hier niet!!! dus jij ook niet.

gider | 23-04-13 | 12:42

Ik zie hier anders ook aardig wat onnodige aggressie van de reaguurders .. geen haar beter zo te lezen.

daytripper | 23-04-13 | 12:41

@Spokoynoy Nochi

Na de eerste "stunt"van die malloot in dat bestelbusje, was ik er ook achter gebleven, die kloothommel heeft blijkbaar geen enkel probleem om motorrijders van de sokken te rijden.

TheStef | 23-04-13 | 12:40

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:31
Door jouw reaguursels laat je precies zien wat het probleem met de meeste motorrijders is...
Vooral doorgaan met je reacties... ;)

Humungousfungus | 23-04-13 | 12:38

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:37
u bent dus al de zestig gepasseerd of zit er dicht tegenaan en dan dit soort onzin schrijven? u heeft niet de ervaring opgedaan in het leven waaruit u concludeerde dat dit apengedrag zinloos is?

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:38

necrosis | 23-04-13 | 12:35 | + 0 -
-
je hebt me...., een typo.... ik denk dat ik deze klap niet meer teboven kom.....
-
lutser

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:38

Brandweerman heeft ws. al meermalen de restanten van motorrijders van de weg moeten peuteren. Elke motorsukkel die denkt dat zulke dijkjes gelijk staan aan het circuit, mag van mij zichzelf kapot rijden (zonder onschuldige slachtoffers te maken natuurlijk).

raskol | 23-04-13 | 12:37

typisch nederland al dat gezeur om niks. Ga lekker fietsen op die dijk.

sufkut | 23-04-13 | 12:37

@toetanchamon | 23-04-13 | 12:28
Duidelijk dat die zijn auto ervoor zet "is bewust hinderen van een andere bestuurder" Betreffende busjesmeneer moet verstandig zijn door gewoon zijn verantwoordelijkheid te nemen en niet anderen te hinderen, of die het ermee eens is, of niet. Ik heb 40 jaar motor gereden en herken dit gedrag. Resultaat is dat ik hem de buitenschaal van de helm laat proeven. Dit zal die nooit meer erna doen.

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:37

KarelMarks | 23-04-13 | 12:31
Hoeveel mensen, die op straat liepen/fietsen zijn er dood gegaan doordat een motorrijder hen aanreed? 0

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:36

@Neemjemoederindemaling ja want de motor is breder dan de tegemoetkomende auto's.

Adequaat middel kan zijn om de spiegel mee te nemen bij passeren.

TheStef | 23-04-13 | 12:36

Hij rijd?
*proest*

necrosis | 23-04-13 | 12:35

Ze rijden helemaal niet hard, die vent met z'n bussie en dat irri vingertje, een beetje biker had hem aan die vinger de dijk afgeflikkerd.

FF een pil innemen | 23-04-13 | 12:35

Jezus wat een moraalridders hier. Gaan we ook niet meer skieën, snowboarden, paragliden, parachute springen, bergbeklimmen omdat je wel eens dood zou kunnen gaan?

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:34

Klinkt toch lekker zo'n italiaanse 2-cilinder met droge koppeling...

uitzondering | 23-04-13 | 12:34

Ik zie maar één busje... Waar is nummer twee ?

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:32

Laat die motorrijders lekker voorbij gaan. Verderop liggen ze toch bloedend in de berm en kan jij er weer langs.

sinar2 | 23-04-13 | 12:32

Hoeveel onschuldige doden zijn er gevallen omdat een motorrijder te hard rijdt?

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:32

Ja ja dit is je leven waard......

ikdenkwat | 23-04-13 | 12:31

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:25 | + 0

Ga dan lekker ergens sterven als je dat zo ruig vindt, maar bij voorkeur tegen een boom en niet tegen een wandelende kinderwagen op de dijk of een gespietst op een landbouwvoertuig zodat iemand anders jouw er vanaf mag schrapen, of zoals de motorrijder die met zijn kop precies op neushoogte op een openstaande laadklep inreed, boeiend anatomisch materiaal was dat. Even goed mikken dus.

KarelMarks | 23-04-13 | 12:31

paradoxical | 23-04-13 | 12:23 | + 0 -
-
Voetgangers horen NIET ik herhaal NIET op de rijbaan (Let op het woordje -RIJ- in rijbaan... ik rij, hij rijd, wij rijden en we hebben gereden over de rijbaan.) te lopen. Ik ken geen dijken waar een stoep ligt. Met andere woorden; Voetgangers die over een voor gemotoriseerd opengestelde dijk wandelen stellen zichzelf bewust bloot aan risico's met een potentieel dodelijke afloop.
-
Maar daar hoor je dan weer niemand over...

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:31

Het gaat vaak vooral om het geluid, veel geluid, bij de motorrijderts.

Logic | 23-04-13 | 12:30

Wil je me gegevens? Nee maar wel die van je dochter! ^^

kampertjeee | 23-04-13 | 12:29

Ik zie een treurige midlifecrisisfrusto die in zijn vrije tijd in de auto van z'n werk moet rijden en dan maar de politiebobo gaat uithangen, met de redenatie: Ik weet het beter want "ik heb al vanaf mijn 18e een motorrijbewijs." Denkend aan de acceleratie van zijn toenmalige Jawa tweetakt... Zelfde vreselijke types kom je tegen voor stoplichten, onder het motto: ik moet stom in de rij staan wachten, dus jij ook, motorrijder...

Ja nee, geen mening | 23-04-13 | 12:29

heey, zie ik het goed.. een ducati monster!

233 graden | 23-04-13 | 12:29

Ik zie geen doorgetrokken streep, wel een onderbroken. Dus mag hij inhalen. Dat hij te hard gaat, zou wel, mag niet. Maar daar heeft de bestuurder van het busje niks mee te maken.

kw_nl2 | 23-04-13 | 12:29

Gejank op niks af. Als ze elkaar nu midden in de bek hadden getuft of er een flinke matpartij was ontstaan was het de moeite waard. Nu noem ik het tijdverspilling.

ITEACHYOU | 23-04-13 | 12:28

@Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:22
Zo kun je het ook zien....
Op geen enkele wijze krijg ik in het filmpje de indruk dat de motorrijder het punt snapt dat gemaakt wordt en wil verder met waar hij mee bezig is, een kansloze lul op een brommer zijn.
Op naar de volgende situatie, waar hij andere kan irriteren met zijj gedrag.

Over bewust gesproken!

toetanchamon | 23-04-13 | 12:28

ben het wel eens met Grote stamper,
trouwens, al die motor rijders aan hun snelheid hadden gehouden, was er wss niks aan de hand geweest

Geen_stylos | 23-04-13 | 12:28

Simpel... nederlandsche ambtenaer versus levensgenieter.

duitse herder | 23-04-13 | 12:27

@KarelMarks | 23-04-13 | 12:21 |
Jij hebt er echt verstand van!

Hufter | 23-04-13 | 12:27

paradoxical | 23-04-13 | 12:23 | + 0 -
-
Waar geweest ?

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:25

@necrosis | 23-04-13 | 12:23

Lol, btw, zo'n lief kaal egeltje heb ik liever in mijn bed dan die bestelbusopa.

neemjemoederindemali | 23-04-13 | 12:25

KarelMarks | 23-04-13 | 12:21 | + 0 -
-
De meeste motorrijders sterven in het openbaar gebied. Ergo; de openbare weg is stukken spannender dan het circuit.
-
Circuitrijders zijn rubberentegelmaatschappij-liefhebbers. Bang om te sterven, op hun éénrichtingsweggetje met motorvriendelijke bermen en vangrails erlangs. DOETJES !

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:25

Ik rij zelf motor, maar hier moeten de motorrijders zich gewoon aanpassen aan de weg, gezien de vele voetgangers en fietsers. Als het leeg was kunnen ze racen wat ze willen, het busje is ook vreselijk gevaarlijk bezig en mag ook van de weg gehaald worden.

rvc | 23-04-13 | 12:24

Alles is een misverstand. De brandweerman maakte een slinger naar links op het moment dat zijn medepassagiere hem begon te pijpen. Als je inzoomt op zijn buitenspiegel zie je het gebeuren. Toevallig wilde de motorbestuurder er op dat moment langs.

zwemverbrander | 23-04-13 | 12:24

@Badderbeest
Jij bent er ooit geweest?

paradoxical | 23-04-13 | 12:23

@neemjemoederindemali | 23-04-13 | 12:14
Nog korter dan de lengte van de piemol van bestelbusopa....

necrosis | 23-04-13 | 12:23

Aan de minkudo's is duidelijk te zien dat er hier veel motorrijders aanwezig zijn die op de weg alleen met hun eigen ego bezig zijn. Als je op een dijk 200 wil rijden maak je geen verkeersovertreding, maar ben je gewoon een crimineel. En als je er dan op aangesproken wordt volledig in je eigen verhaal blijven hangen. Zielig!
Het probleem is niet dat de brandweerman deze asocialen erop aanspreekt, het probleem is dat twee criminelen vinden dat ze anderen in gevaar mogen brengen met hun zielige gedrag.

Rest In Privacy | 23-04-13 | 12:23

@Petrus de Rewa | 23-04-13 | 11:52 | + 2

Het probleem is, volgens mij dan, dat dat allang is gebeurd. Heeft niet geholpen, lijkt het dan weer.

DebraCadabra | 23-04-13 | 12:22

@toetanchamon | 23-04-13 | 12:20
Bekijk het filmpje nog eens. Je ziet dat die meerdere malen de weg blokkeert i.p.v. 1 x.. Bewust hinderen van een andere bestuurder van een voertuig is strafbaar.

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:22

Eindelijk weer klein Hollands leed. Wat ga je daarna verlangen naar al dat exotisch kopschoppen, oplichten, aanranden en overvallen. Een verademing!

Afgeschminkte Bassie | 23-04-13 | 12:22

Typische mooi weer motorsukkels. Bij zon zwermt het als ongedierte uit over de bochtige weggetjes en denkt dat ze allemaal Rossi heten, kijk maar hoe debiel ze wegrijden bij een stoplicht met een manke poot nog een kilometer hangend naast de brommer, en als het regent of glad is zie je alleen nog maar de echte motorrijders over blijven. Echte coureurs zitten op een circuit. Is veel spannender.

KarelMarks | 23-04-13 | 12:21

@agnes kantnochwal | 23-04-13 | 12:16
Kun je niet beter stoppen met ademhalen? Wat een azijnpisserT ben je. Ga lekker meubelboulevarden met je ega op Zondag, hebben we van jullie ook geen last meer.

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:21

Vent in die bus is de grootste dwaas.
Speelt eigen rechter op de weg.
Rijbewijs afnemen art.5 wegens gevaarlijk rijgedrag wegens het opzettelijk andere in gevaar brengen.
Hij doet dat meer als die motorrijder!
Hij moet gewoon rechts houden.
Dat die motorrijder dingen fout doet geeft hem niet t recht rechtertje te gaan spelen.

johan1961 | 23-04-13 | 12:20

agnes kantnochwal | 23-04-13 | 12:16 | + -2 -
-
Kan ik mee leven, MITS er ook stukken dijk in het weekeinde worden opgesteld voor motorfietsers en af worden gesloten voor al het andere verkeer.
-
Immers; waarom zou een hobbyfietser danwel hobbywandelaar meer recht hebben op een dijktochtje dan een hobbymotorrijder ?

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:20

@Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:12
Volgens mij is het vrij simpel in het filmpje, het is de motor rijder die in een buitenbocht wil inhalen zonder zicht.
Hij schrikt van het busje en reageert zich af op de bestuurder ervan. Zowel die gozer(motor) in het filmpje als u mogen zich volledig aan splinter rijden tegen een boom.

toetanchamon | 23-04-13 | 12:20

Dat @Superjan dit meteen aanleiding vind om te gaan matten zegt ook wel iets over zijn (beperkte) persoonlijkheid

SandyBottom | 23-04-13 | 12:18

Simpel zat, de motorrijders rijden (veel en veel) harder dan is toegestaan. Daarmee brengen ze zichzelf en andere weggebruikers in gevaar. De filmer snapt zelfs niet dat je niet moet inhalen in een onoverzichtelijke situatie.
-
De brandweerman had politieman moeten worden, maar zijn reactie is begrijpelijk zat. Waarschijnlijk heeft ie in zijn carriere al tientallen motorrijders op moeten vegen.

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:17

Oei... volgens mij was de link tussen leren pakjes en YMCA zingen toch iets teveel to the point.... Jammer dat de redactie van GS ongefundeerde opmerkingen dan maar wist....

Humungousfungus | 23-04-13 | 12:17

Die motorrijder is zo extreem dom, echt extreem bizar ongehoord iq-uitgedaagd. Niet te filmen, of toch wel, nouja. In ieder geval is het schokkend dat zulke troglodieten op eens tig kilo wegend moordwapen mogen rondrijden. Deze idioot kan nog geen zin vormen, joh. En ja, meneer bruine jack is ook een vingerwapperende loser.

Stilicho | 23-04-13 | 12:16

Die dijken zouden ze so wie so autovrij moeten maken op zon- en feestdagen. Die groepen motorrijders zijn met hun klerehobbie een pest op elke zonnige dag langs de Waal. Asociaal dat je met je hobby de rust van zoveel andere mensen mag verstoren. Kortom: kiepert het hele zooitje maar de Waal in.

agnes kantnochwal | 23-04-13 | 12:16

Motors gewoon afschaffen. Slecht voor milieu en voor gezondheid dat zinloos toeren. Pak een fiets!!!

jan2806 | 23-04-13 | 12:16

Op motoren idd ook maar een begrenzer. Idioten zijn het die 70km/uur al beschouwen als filerijden en er lustig tussendoor manouvreren. En op zo'n dijk heb je idd ook wandelaars vandaar de 60km/uur. En dan denken dat ze dat welk kunnen "handlen"

Plantica | 23-04-13 | 12:15

deboerenlul | 23-04-13 | 11:41
Dat en S5 zo te zien :p.

Herr Pedor | 23-04-13 | 12:14

Ken het stukje Bemmel. Mooie weg die veel door fietsers sceelers wandelaars wielrenners en (toer) motorrijders gebruikt wordt. De motorrijders halen hem niet in omdat ze dan ver boven de max snelheid zitten en bij de het bruin leren jasje nog meer agressie opwekken.
Automobilisten zouden ze daar moeten weren, en zeker zo'n triest figuur.

NoObmetPeeCee | 23-04-13 | 12:14

@necrosis | 23-04-13 | 12:10

Hoe lang heb je moeten zoeken voor die foto?

neemjemoederindemali | 23-04-13 | 12:14

paradoxical | 23-04-13 | 11:47 | + 1 -
-
Die voetgangers horen sowieso niet op de dijk. Zie jij een stoep ?

Badderbeest! | 23-04-13 | 12:14

@Grote stamper | 23-04-13 | 12:11 |

Ja, maar ze letten met 200 km/h heel goed op hoor. Compleet veilig voor de andere weggebruikers.

roze_bril | 23-04-13 | 12:13

@Grote stamper | 23-04-13 | 12:11
Ja hoor. Daar zijn ze weer. De kinderekinderekindereeeeeeeeeeeeehhhhh.

vetkleppert | 23-04-13 | 12:13

De zure pipo in busje is kennelijk grote aanhanger van nivelleren.

Hufter | 23-04-13 | 12:12

@toetanchamon | 23-04-13 | 12:08

Als ze je bewust in gevaar brengen? Ik ram er gelijk op. Intereseert me op dat moment even geen reet, en intereseert me net zoveel als diegene die een motorbestuurder bewust in gevaar brengt. Antwoord is volmondig, JA!

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:12

Als je uit de grote stad komt is dit fenomeen u wellicht onbekend. Maar weet u wat pas echt schrikken is altijd weer. Wielrenners ploegjes die te lui zijn om van te voren een route in hun kop te stampen. En dus met name op het platteland ineens uit het niets seconden lang LINKS!!! of RECHTS!!! blèren met een geluidsniveau van 120 dB. Al naar gelang ze links of rechts afslaan. Elke keer weer krijg ik dan een hartverzakking. En nee heb geen slecht geweten. Is dat geen topic waardig?

Donar_Thor | 23-04-13 | 12:11

@Aart Z. | 23-04-13 | 12:10
Moet je eens tegen ze zeggen als ze alles uit de kast halen als ze met jouw leven bezig zijn.

toetanchamon | 23-04-13 | 12:11

De motorrijder zit hier fout. Hij wil inhalen in een bocht waarbij hij niet kan zien wat er van de andere kant komt. Die brandweer kerel zorgt er alleen voor dat hij geen half uur van zijn vrije tijd bezig is om de motorrijder van het asfalt af te schrapen. Deze vind het echter wel nodig om in plaats van dank je wel, een gebaar te maken alsof de brandweer man gek is.
Motorrijders zijn inderdaad net wielrenners en denken dat ze God heten zodra ze op het vervoersmiddel stappen.

Hoewel | 23-04-13 | 12:11

Toch zou ik z'n dochter doen

1Henk4 | 23-04-13 | 12:11

Bestelbusjes met verschijners zijn altijd -1

Chicka | 23-04-13 | 12:11

Dikke hulde voor die kerel in dat busje. Motorrijders die dijken waar kinderen fietsen als racebaan gebruiken mogen ze allemaal opsluiten van mij!

Rest In Privacy | 23-04-13 | 12:11

Het lijkt erop dat de bestelbus meneer zijn gordel niet om heeft... :o

Mahatma | 23-04-13 | 12:11

En dat vingertje, beeeh....

Aart Z. | 23-04-13 | 12:10

... Ik weet niet wat het is, maar het is me wat ...

AshleyJ"Ash"Williams | 23-04-13 | 12:10

Geef mensen een uniform en ze vinden zichzelf heel wat... helaas.

Aart Z. | 23-04-13 | 12:10

@Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:05
Dus bij het minste of geringste sla jij een ander op zijn bek!
Het jij ook een racefiets?

toetanchamon | 23-04-13 | 12:08

@superjan | 23-04-13 | 11:45
En jij bent zo'n typische paardenlul die er dan op los begint te slaan?

Detlev Tarnowitz | 23-04-13 | 12:08

Gemotoriseerd verplaatsen doe je uit pure noodzaak. In mijn vrije tijd is het heerlijk toeven op het water. Daar kom je dit soort paupers sporadisch tegen.

Watapatja | 23-04-13 | 12:08

Tjeee.

met vreselijke groet | 23-04-13 | 12:08

Ik zie het probleem ook niet zo. Motorrijders rijden weliswaar niet al te langzaam, maar zo te zien wel netjes. Meneer de bussert vindt dat ie het beter weet en gaat de boel een beetje lopen blokkeren. Gewoon lekker laten passeren, ruimte zat en ze scheuren er niet als gekken langs. Doe ik hier op de dijk (op de 'normale' weg trouwens ook) ook als motorrijders me inhalen. Stukkie aan de kant met de auto, kunnen zij gemakkelijk inhalen. Zij blij, ik blij. Moet toch niet zo moeilijk wezen.

FrankVeer | 23-04-13 | 12:06

Een chirurg zei me ooit dat als ze organen nodig hebben ze gewoon even een paar pizza's bestellen.

Ommie de HaatMoker | 23-04-13 | 12:06

@Tommygunner | 23-04-13 | 11:50

Alleen geschoren egels komen mijn bed in.

neemjemoederindemali | 23-04-13 | 12:05

Aantoonbaar hinderen. Wat een azijnpisser is die vent in dat busje. Persoonlijk had die kennis gemaakt met mijn handschoen.

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 12:05

blijf veilig,

Cor Respondentie | 23-04-13 | 12:04

Man in bestelbus is aan het afsnijden. Motorrijders rijden wat te hard, maar alleen daar waar het kan. Voor de bocht nemen ze keurig gas terug.

Roger Kaputnik | 23-04-13 | 12:04

@Engebert Hinckerdump
Het is helemaal geen autoweg, en al helemaal geen circuit. Die dijk daar is een prachtig stukje NL welke eerder geschikt is voor recreatie, niet voor verkeer. Maar er zijn toch al plannen die dijk verder af te sluiten, en maar goed ook, kan ik er nog relaxter met mijn racefiets over rijden.

paradoxical | 23-04-13 | 12:03

Zie hier waarom Nederlanders nooit eens een keer een eenheid kunnen vormen.
Nederlanders onder elkaar moeten juist één blok vormen.
Buitenlanders nemen het altijd wel voor elkaar op.
Daarom zal de revolutie ook niet van Nederlanders komen.

King of the Oneliner | 23-04-13 | 12:03

Motorrijders die geen Amerikaan rijden, altijd -1.

Hans Gruber | 23-04-13 | 12:02

Ik wil nog een paar andere mensen een eerlijke kans op de piemel-award geven Quid!de eerste zonnestralen zijn immers pas nog maar jong en onschuldig!er komen bij hogere temperaturen meer kansengroepen naar buiten dan snelle motormeneer en brandweermeneer met busje op dijk! ,dit is nog niet overtuigend genoeg!
Ik wacht op de gebruinde gespierde al dan niet getatoeerde ik doe lekker veel drinken met de zon op m'n kop terasjes groep...

Djenghiz_ken_net | 23-04-13 | 12:00

Dan ben je toch ook wel een ontzettende amoebe als je, en dan waren er inderdaad zat mogelijkheden om in te halen, je vieze zilveren hok ervoor gooit, wat een levensgevaarlijke knurft. Beetje eigen rechtertje spelen, bekrompen schijtlöl.

KaiserSoza | 23-04-13 | 12:00

Wat een lang filmpje zeg....

Friezerik | 23-04-13 | 12:00

Haha, "gemotoriseerde donororganen"; zo worden motorrijders inderdaad genoemd door medisch Nederland.

dagutnie | 23-04-13 | 12:00

Die motor had er makkelijk rechts voorbij gekund.

Robuust | 23-04-13 | 11:59

Aap, Noot & Mies | 23-04-13 | 11:46
Je opmerking verklaart het een en ander van de wereld waarin motorrijders blijkbaar leven.

De echte Stolwijker | 23-04-13 | 11:59

Ik heb echt mijn best gedaan maar zonder ondertitels kan ik er geen zinnig woord over zeggen.
Behalve dat die motorrijder er meerdere malen zat langs had gekund.

Spokoynoy Nochi | 23-04-13 | 11:58

Typisch weer zo'n links fascistische wereldverbeteraar, die vent in dat bestelbusje.

Tegenliggers kunnen er makkelijk langs, maar als 2 motorrijders hem willen inhalen gaat ie onnodig links (!) rijden. Meteen rijbewijs innemen en naar Noord Korea verbannen!

bokkenrijder | 23-04-13 | 11:58

Motorrijders... allemaal sneu :(
Ieder jaar hangen er hier weer een paar tegen ene boom geplakt (ruimt welk lekker op).
Naast het volledig negeren van alle verkeersregels ook nog eens geluidsoverlast en een acuut dalend IQ van de omgeving waar zo'n zot doorheen scheurt.

Denken ook nog dat ze stoer zijn in hun leren pakje (Jammer dat ze geen YMCA zingen)...

Droevig volluk :(

Humungousfungus | 23-04-13 | 11:58

Wat een lang filmpje zeg....

Friezerik | 23-04-13 | 11:58

dat vieze bruine jasje gooit wel een paar keer die bus onnodig naar links.
achterlijke debiel, er is ruimte zat daar.

RockBock | 23-04-13 | 11:56

Ik had de bestelbusbestuurder een hersenschuddnig geslagen
Aap, Noot & Mies | 23-04-13 | 11:46

Met geweld lossen we dat samen wel op.

ongelovigehond | 23-04-13 | 11:56

Asociaal motortuig. Ga lekker op de snelweg rijden in plaats van het overige verkeer op dit soort rustieke dijkjes in gevaar te brengen.

Grachus | 23-04-13 | 11:56

Een brandweerman die andere mensen in gevaar brengt. Het is een keer wat anders. Maar motorrijders en hun gedrag op de weg altijd - veel.

roze_bril | 23-04-13 | 11:56

paradoxical | 23-04-13 | 11:47
Die voetgangers hebben daar niets te zoeken. Dit is een autoweg en geen trottoir.

Engebert Hinckerdump | 23-04-13 | 11:55

Weet niet, maar hier wordt het gelijk van de hung hung hung agente van een paar weken geleden weer eens bewezen.
Bijna tegen de 200 kmu zitten op een dijkweg waar je misschien maar 60 a 80 mag. En ook nog in willen halen in een bocht!

Echt zo'n hekel aan dit soort mannetjes met hun opgevoerde zundappies!!
Dit zijn pas paupers!

dani7902 | 23-04-13 | 11:55

Dronken aso's die met hun vrienden in de auto 200+ gaan rijden, die brengen leven in gevaar. Motorrijders die wilde toeren uithalen brengen practisch alleen maar hun zelf in gevaar. Het is een keuze. En die lul in dat bestelbusje maakt een foute keuze. Eikel.

Niak | 23-04-13 | 11:55

' he maatje .. hou je veilig '

(c)ZWITSUL | 23-04-13 | 11:54

Transplantatiechirurgen zien ze graag komen, die motorrijders. Feit: in de transplantatiecentra worden er in het voorjaar tijdens de eerste weekends met mooi weer extra teams achter de hand gehouden. Idioten met teveel cc onder hun reet.

De echte Stolwijker | 23-04-13 | 11:54

Motorrijders zijn net wielrenners, hebben over het algemeen schijt aan alles om hun heen.

toetanchamon | 23-04-13 | 11:54

Brandweercollega's krijgen van mij altijd gelijk ook al hebben ze ongelijk.

Maar zonder gekheid. zijn allebij fout. Motorrijder moet circuit op en collega moet het gewoon laten gaan ondanks dat hij die nacht misschien wel een motorrijder uit een muur of auto heeft gepulkt. Gewoon lekker los laten en dat gastje zich te pleuris laten rijden.

stifmeister75 | 23-04-13 | 11:54

@Bakito | 23-04-13 | 11:40
Hoezo, had jij net je lul op dat dijkje gelegd?

necrosis | 23-04-13 | 11:53

@superjan | 23-04-13 | 11:45
Heb jij van die losse handjes dan?

reageerbuis | 23-04-13 | 11:53

Preventief de hersenen verwijderd.

Petrus de Rewa | 23-04-13 | 11:52

U accelereerd naar boven de 100 km/u in een 60 km zone om een bestelbus in een onoverzichtelijke bocht in te halen. Mag dat?

Ruler | 23-04-13 | 11:52

4:26 van mijn leven verneukt./

Ommie de HaatMoker | 23-04-13 | 11:52

de "ik ben een hulpverlener dus ik weet het beterrrr" air. Vaak gebruikt om anderen op een irritante en betweterige manier te betuttelen. Alleen dat is al reden genoeg om dat soort lui te mijden als de pest, ook als ze aan het werk zijn.

jemagookniksmeer | 23-04-13 | 11:52

Ik zie geen inhaal verbod. Daarnaast, welke mongool snijd er nou een motorrijder af, stel dat je gelijk hebt dan is dit nog steeds een zieke actie.

Artikeltje 5 met stip

asgardian | 23-04-13 | 11:51

man man man, het boeit niet hoe hard die motorrijders gaan. Al gaan ze 220 op dat dijkje, dat is hun keuze. Ze brengen er, althans aan dit filmpje te zien, geen mensen in gevaar. Het is mooi en helder weer en ze kijken goed rond en letten goed op het verkeer.

Afsnijden, remmen en traag doen uit jaloezie is daarentegen echt een oorzaak van veel ongelukken. Gadverdamme.

LangeTijdGeleden | 23-04-13 | 11:51

Heb ik weer .. zit op kantoor (zonder geluid op pc) , dus na zelf 2 min 36 vroooom vroooom geluiden te hebben gedaan, hoor ik weer niet wat ze zeggen, kudt ..

Wel veel tweewielers, dus ik neem aan dat het Nationale Brommertdag was in Bemmel

Capt. Keyboard | 23-04-13 | 11:50

Nog irritanter dan zich in groepen verplaatsende wielrenners zijn zich in groepen verplaatsende motorrijders. Gasten met te kleine piemeltjes die zo aan hun wekelijkse portie adreline moeten komen.

Jopie2009 | 23-04-13 | 11:50

@neemjemoederindemali | 23-04-13 | 11:38
Zolang er geen platgereden dieren in liggen...

Tommygunner | 23-04-13 | 11:50

Typisch Nederlands gedrag. Gauw naar links als je ziet dat er iemand langs wil. En als dat niet lukt, toch opeens nog je gaspedaal weten te vinden op het moment dat je wordt ingehaald.
En als je op vakantie bent, en je bent bijna vergeten hoe bloedzuigend irritant dat is, en het gebeurt toch weer: altijd een Nederlander. Al-tijd.

vetkleppert | 23-04-13 | 11:50

Quid, qua laatste regel : "heeft" of "is" ?

Hoe dan ook, hou 't maar op een ex aequo.

baba4oog | 23-04-13 | 11:50

Waar denkt die motorrijder het recht vandaan te halen dat een busje aan de kant móet voor hem? Hij eist het recht te hard te rijden? Hij heeft een fobie voor het achter busjes rijden? Busje rijd prima door qua snelheid dus hij moet zijn grote bek houden.

BekiekUtMoar | 23-04-13 | 11:49

Zure Volkskrantlezer achter het stuur van het busje als je het mij vraagt. Laat die jongen lekker inhalen op zijn motor, als er een tegemoetkomende auto langs kan, lukt een motortje ook wel.

drs.Aeneid | 23-04-13 | 11:49

Bestelbusbestuurder moet niet zo moeilijk doen, en de motorrijders de kans geven om in te halen.

The Unjorisable | 23-04-13 | 11:49

obseditas | 23-04-13 | 11:45 |
In dat liedje over 15 miljoen mensen zijn bewust die bijna 2 miljoen intoleranten weggelaten. In de laatste categorie behoort ook deze dijkrit-bevolking.

De waard zijn gast | 23-04-13 | 11:49

Kan het geluid niet uit van die brommer?

ildib | 23-04-13 | 11:48

Triest dat die oekel met dat busje meent dat hij politieagent moet spelen.
Die motorrijders rijden misschien wat te hard, dat is niet echt op te maken uit zo'n filmpje. Maar het is ook niet zo dat ze hem op gevaarlijke manier voorbij rijden.
Die busjoker gewoon zijn rijbewijs een tijdje afnemen omdat hij gevaarlijk over de weg zwenkt.

Tremor | 23-04-13 | 11:48

Ik had heel wat verwacht ala "jullie fokken met mijn privé", maar eigenlijk is t gewoon een saai filmpje... er gebeurt niet veel bijzonders. Vverder vind ik dat motorrijders in het algemeen af en toewel denken dat ze jezus heten.... hij gaat m zelf inhalen in een krappe bocht...

ShameLess | 23-04-13 | 11:48

@Aap, Noot & Mies | 23-04-13 | 11:46
U bent rechtsbuiten bij Seref Spor?

rara | 23-04-13 | 11:48

Ze moeten al het verkeer met een motor gewoon afschaffen op die dijk, het is er in de lente en zomer vergeven van de fietsers en wandelaars. Erg leuk dat je wilt touren met je motor, maar het is gevaarlijk en irritant.

paradoxical | 23-04-13 | 11:47

Geen faceplant -1

Crak-ho | 23-04-13 | 11:46

Dus tegemoetkomende auto's passen er wel langs, maar een inhalend motorfiets niet...

Ik had de bestelbusbestuurder een hersenschuddnig geslagen

Aap, Noot & Mies | 23-04-13 | 11:46

Volgens mij rijden die motorrijders wel aan de harde kant maar wat een ongelooflijk irritante vent in dat busje met z'n "Ik rij al vanaf m'n 18e moter". Motor had er prima langs gekund als hij niet de moraalridder had uitgehangen.

Nicky Balboa | 23-04-13 | 11:46

Er zit nog meer actie in het koningslied......#gaap

Phallus impudicus | 23-04-13 | 11:45

typische Hollandse paardenlul, die idioot in dat busje. "Hoe durf je mij in te halen". Hij heeft mazzel dat ie er zonder terecht blauw oog van af komt.

superjan | 23-04-13 | 11:45

Heb liedje 15 miljoen mensen op het kleine stukje aarde in hoofd.....Heeeeerlijk die tolerantie ;)

obseditas | 23-04-13 | 11:45

lijkt me duidelijk dat de hardloper de grootste piemel heeft. en daarna de twingorijderT die moet wachten.

two ball cane | 23-04-13 | 11:45

Als wilt scheuren met je brommer ga je naar het circuit. Niet stoer doen op een dijkje waar ook fietsers rijden.

BroodenSpelen | 23-04-13 | 11:45

Zit er iemand bij die motorrijder achterop of zit hij in zichzelf te lullen. Verder zag ik zat mogelijkheden om er veilig langs te gaan. Zie het probleem eigenlijk niet.

__dictatuur | 23-04-13 | 11:44

Na uitgebreide bestudering kom ik tot de conclusie dat de brandweerman het kleinste pikkie heeft maar wel de grootste lul is.

neemjemoederindemali | 23-04-13 | 11:44

Gewoon bij allemaal de organen verwijderen voor donatie. Oplossing is zó simpel.

BeunDeHaas | 23-04-13 | 11:43

Die motorrijders willen zichzelf doodrijden en de man in de bestelbus helpt ze daar graag bij. Niets aan de hand, dus.

rara | 23-04-13 | 11:42

Ga lekker met je motor op een circuit racen stelletje paupers ipv op een dijkje..

Edding3001 | 23-04-13 | 11:42

De motorrijder heeft een iets minder klein piemeltje.

Godsammekraken | 23-04-13 | 11:42

Motorrijders ongezien -veel

bintang | 23-04-13 | 11:41

Vervelende droplul die graag bij de politie had gewild, in dat vieze bruine leren jackie.
En die vent op die brommert is niet te verstaan trouwens.

vetkleppert | 23-04-13 | 11:41

Bestuurder van de bestelbus een artikel 5?

deboerenlul | 23-04-13 | 11:41

Ze horen beiden niet thuis op dit fraai stukje landschap.

Keihard straffen, dit aso-tuig!

Bakito | 23-04-13 | 11:40

En dan toch geen Darwin award.

vetkleppert | 23-04-13 | 11:39

Het dijkje is wel langer dan mijn bed, maar mijn bed is dan weer niet zo bochtig.

neemjemoederindemali | 23-04-13 | 11:38

Mijn bed is breder dan dat fucking dijkje.

neemjemoederindemali | 23-04-13 | 11:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken