Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toedeledokie, Teeven

toedeledoooooookie.jpg Het einde is nabij voor staatssecretaris Fred Teeven. Er moet nog een hoorzitting (morgen) en een debat (donderdag) gevoerd worden over alle fouten die onder zijn leiding gemaakt zijn en die tot de zelfmoord van de onterecht opgesloten Russische activist Aleksandr Dolmatov hebben geleid. Maar de NOS wacht het niet af en duwt de crimefighter alvast om. Op basis van 'bronnen binnen de VVD' schrijft de Staatsomroep dat de positie van Teeven "in het geding" is. Dat betekent: zijn eigen partij laat hem vallen als een baksteen. [Zie ook de originele kop boven het artikel. Aangepast na een boos telefoontje?] Toch lullig voor Fred. Al je regeringscollega's falen, prutsen, liegen en draaien dat het een aard heeft. Maar als ergens in vreemdelingen-detentie een Rus die niemand kent en waar niemand in Nederland een fuck om geeft zelfmoord pleegt, kost je dat je baan als staatssecretaris. De een z'n zelfmoord is de ander z'n politieke dood. Blijven we met 1 grote vraag achter: Mag je inbrekers nog doodslaan nadat Fred donderdag is opgestapt?

Reaguursels

Inloggen

Waarom worden wij sufkutten niet eens een keer wakker, in plaats van alleen maar te kankeren via het internet.
Nee mensen mobiliseer elkaar en pak de hooivork op, en ga ten strijde.
Alleen dan kun je iets bereiken !!!!!!!!

Booh | 18-04-13 | 22:11

Van al het VVD tuig was Fredje wel de laatste die van mij mocht vertrekken. Maar ja dat bevestigt alleen nog eens de totale malaise van deze communistische regeringspartij.

Lichtstadfan | 17-04-13 | 11:50

Ach was het ook niet Uriel Dodenthal als VVD-er die een vrouwtje in Iran liet ophangen omdat tie het niet nodig vond om op niveau te onderhandelen. Misschien kan de VVD de geuzenleus omzetten in "foutje, bedankt" en gezamenlijk hun allerstomste tronie opzetten en weer verder gaan met de orde van de dag, want zeg nou zelf wat stelt nou een leven van een Rus of een genaturaliseerde Iraanse nou helemaal voor

hete adem | 17-04-13 | 11:16

die teeven en opstelten zijn een drama voor de vrijheid en democratie geweest.

pedro300 | 17-04-13 | 10:06

FF het gegeugen opfrissen (toch handig zo'n USB-stick).
Waar kenden we La Teevfen nog meer van ?
O ja, het downloadverbod......:
Vetflobbert La Teeven wilde z'n downloadverbod en Samsom de Linkslullert
Rechtsvullert lag hem geen strobreed in de weg.
Ondanks dat deze salonsocialist in z'n campagne had gezegd dat hij een downloadverbod
niet zou steunen.
Link: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/...
Op 29 Juni 2011 had La Teeven al een ontmoeting met CHris Dodd, de voorzitter van
de Amerikaanse Motion Picture Association.
Quote: "Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie en Chris Dodd, voorzitter van
de MPAA, bespraken woensdag het auteursrechtenbeleid van de overheid."
Dus een PRIVATE BUITENLANDSE partij komt hier een staatssecretaris beïnvloeden
voor wetgeving ?
Moet toch echt niet gekker worden.
Zo wordt je dus door de Neo-Liberale Taliban van Mark de Weglachert
verneukt in Nederland.
De rest kan je hier lezen: tweakers.net/nieuws/75349/overheid-hol...
En ook hiervan:
En jawel hoor daar was ie weer in het nieuws, Fredje "Vetflobbert" Teeven.
Nu dan een heffing om jouw en mijn breedband internet verbinding om de zakken van
BREIN en Stemra te spekken.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/12/...
Dus wat mij betreft mag ie gauw opzouten !

Lenco | 17-04-13 | 04:23

't Is toch wat, de Sylvester Stallone onder de kabinetsleden kan nu niets anders doen dan op zijn kortgeschoren kop krabben omdat het achter de oren krabben nogal opzichtig is en kan duiden op onzekerheid zijnerzijds.

Laten we niet vergeten dat onder het bewind van Teeven het een stuk veiliger is geworden op straat. Je kunt gewoon met € 2,50 in de pokkut over de Kalverstraat lopen en geen zakkenroller die zijn stompies in jouw zak durft te steken!

En samen met Ivo Schwarzenecker was Sylvester Teeven toch een soort van Amerikaanse bulldog die maar één ding kende: "You make crime? I wil mep justice into your cup!"

Hyppo Kriet | 17-04-13 | 02:14

Moet je voor de gein www.wodc.nl eens bekijken, dan zie je waar al die taxpoet heengaat.

Marieke | 17-04-13 | 00:33

Hoevaak hebben we bijv. een minister van volksgezondheid zien opstappen nav zelfmoord in een psychiatrische inrichting?

R. Abbit | 17-04-13 | 00:24

Ik ben voorbereid op een smiechten toneeltje. Teeven dreigt met opstappen maar de collegae partijgenoten dringen zo hard aan dat hij moet blijven dat hij die wens niet ongehoord kan laten. Voor het land. Voor de partij. Glas, plas, was.

Shareholder II | 16-04-13 | 23:52

hölzenbein | 16-04-13 | 23:29 |
Bezuinigen zoals het moet: overheidsbestedingen omlaag (inclusief gevangeniswezen) en niet: burgers nog wat verder afknijpen.

gielis de pielis | 16-04-13 | 23:45

gielis de pielis | 16-04-13 | 23:15 |
Zijn goede werk?? Hij ontslaat 4000+ mensen en gaat criminelen het land in sturen met van die enkelbandjes. In welke realiteit leef jij?

hölzenbein | 16-04-13 | 23:29

Wat je van Fred ook mag vinden, het is absurd dat een minister of staatssecretaris eruit vliegt als een ambtenaar (cipier in dit geval) even niet goed oplet! Willen we nu een stabiele, krachtdadige regering of niet? Op deze manier lukt het natuurlijk nooit. Fred moet gewoon blijven en zijn goede werk afmaken! Even een positieve credit als tegenwicht: geen proefverlof voor Volkert. En die inbrekers mogen we dankzij hem nog steeds welverdiend kalt stellen.

gielis de pielis | 16-04-13 | 23:15

vander F | 16-04-13 | 22:52 | + 0 -
Wat gevangenen of vreemdelingen doen met genotsmiddelen is mij trouwens duister. We delen daar toch immers ook geen drank en drugs uit?

Feynman | 16-04-13 | 23:05

sorry
achterlijke kutproleet

barf | 16-04-13 | 23:03

en verder wil ik van Rossem graag een verblijf in een russische vreemdelingencel als ongewenste vreemdeling waar geen ene rus een fuck om geeft toewensen.
kutproleet

barf | 16-04-13 | 23:01

@De oude nar (6) | 16-04-13 | 21:57 ,
tja, nu worden dus zelfs de gordijntjes minutieus onderzocht,
verzopen kalf, gedempte put zullen we maar zeggen.

vander F | 16-04-13 | 22:52

Tja aufwiedersehen dan. En nog bedankt dat je 4000 man op straat gooit lutser. En daarvoor dat criminelen binnenkort vrij over straat lopen mafketel. Partijen waar de v voor vrijheid staat zijn nou eenmaal niet te vertrouwen. Gespuis.

hölzenbein | 16-04-13 | 22:26

mag ik U voorstellen de nieuwe baas van de :
[ ] RVD
[ ] AIVD
[ ] MID
[x] anders nml.
[ ] iets in de EU

(c)ZWITSUL | 16-04-13 | 22:05

Quote van Amnesty International:

'Amnesty International zette verschillende maatregelen op een rijtje die onmiddellijk kunnen worden ingevoerd om het welzijn van vreemdelingen in detentie te verbeteren, met het oog op het debat in dat de Tweede Kamer op woensdag 13 maart met staatssecretaris Teeven over dit onderwerp houdt. Deze maatregelen bieden nog geen algehele oplossingen voor het feit dat vreemdelingendetentie te vaak en onder te strenge omstandigheden wordt toegepast. Zij kunnen echter wel, zoals de Nationale Ombudsman al eerder constateerde, nu al veel betekenen voor mensen in vreemdelingendetentie'.

Quote van Amnesty en De Nationale Ombudsman:

'Vreemdelingenbewaring is niet humaan. Dat concludeert Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer vandaag in een nieuw rapport. Hij pleit voor volwaardige alternatieven voor de huidige vreemdelingenbewaring. Amnesty International is blij met zijn aanbevelingen en hoopt dat deze bij gaan dragen aan veranderingen in het detentiebeleid'.

Conclusie: als Teeven gaat, dan gaat ook het detentiebeleid van vreemdelingen op de schop. Immers: volgens de tegenstanders van Teeven is de dood van Dolmatov een rechtstreeks gevolg van het door hen gehate beleid.
De reageerders van Geenstijl zullen zeer blij zijn met deze drastische wijziging van beleid. Dat is immers iets waar zij al sinds jaar en dag voor pleit(t)en........

Amsterdamsko | 16-04-13 | 21:58

vander F | 16-04-13 | 21:46 |
Weet je wat nu zo leuk is? (eigenlijk droevig) Dat het nieuwe cellenkomplex op Schiphol (Badhoevedorp) o.a. is afgekeurd omdat de cellen niet brandveilig zijn. (De gordijnen zijn niet brandvertragend)

De oude nar (6) | 16-04-13 | 21:57

@@De oude nar (6) | 16-04-13 | 20:53
Staat ook gewoon in het rapport, niet met zoveel woorden maar het staat er wel.

'Tot slot toont zowel het inspectieonderzoek als het onderzoek van de Onderzoeksraad aan dat
het toezicht door de gemeente op de naleving van de brandveiligheidsmaatregelen in cellencomplexen te wensen overlaat.
en meer specifiek:
'Raad is van mening dat de gemeente Haarlemmermeer haar verantwoordelijkheden op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving onvoldoende heeft ingevuld. '
en
'Voorts heeft de gemeente naar mening van de Raad onvoldoende invulling gegeven aan haar taken ten aanzien van toezicht en handhaving. Deze conclusie is ingegeven door bevindingen van
de Onderzoeksraad dat het toezicht van de gemeente op de naleving van de voorwaarden gesteld in de gebruiksvergunning te weinig diepgang vertoonde. Inspecties werden beperkt vastgelegd en administratief toezicht beperkt uitgevoerd.'

Niet helemaal dus want de gemeente is door het ministerie zelf gehinderd in het uitvoeren van haar taken met als direct hoofdverantwoordelijke minister Donner,
maar dat durfde men niet in het rapport te zetten, het was niet de bedoeling schuldigen aan te wijzen.

vander F | 16-04-13 | 21:57

@De oude nar (6) | 16-04-13 | 20:53,
scusie, was inderdaad Hoofddorp,
dat ze het terrein niet op mochten was echter wel een feit,
er was toevallig een voormalig collega aanwezig die dag die dat kan beamen.

vander F | 16-04-13 | 21:46

Pluche plakt. Ook bij de <kiest u maar>.

boasatlas | 16-04-13 | 21:36

zou zeer jammer zijn,
één van de weinige goeie die er tussen zit

versewind | 16-04-13 | 21:34

Grote Joop | 16-04-13 | 18:42
Weet je wat mij een kippenvel moment geeft? Dat een kind van negen half dood wordt geschopt door een probleem die een week eerder in de kamer wordt ontkent. Met je kippenvelmoment. Val dood imbeciel. Ik richt me liever op interne problemen. Jij gaat de brand blussen bij de buren die huizenhoog uit je eigen dak komt. Mafkees.

Smarties | 16-04-13 | 21:27

Boris Poepnagel | 16-04-13 | 18:50
Waarom is teeven te radicaal? Je eerste berichtje las ik nog als, ik zal het verkeerd begrijpen. Maar je tweede bevestigd het.

Smarties | 16-04-13 | 21:21

Is tie al weg? Wie wordt zijn opvolger, Fatima Elatik?

Ikbeneenzelfbouwer | 16-04-13 | 21:14

De oude nar (6) | 16-04-13 | 20:53 | + 0 -
Dan eindig je vanaf de openbare weg bij een dubbele sluis van een gevangeniscomplex waarvan de deur niet opengaat. www.onderzoeksraad.nl/docs/rapporten/r...

Maar het gaat mij meer persoonlijk om teksten zoals:
"Zo is voor de vleugels J en K, die in 2003 zijn bijgebouwd en waar de brand zich voordeed, gekozen voor relatief brede en lange gangen met veel cellen in één vleugel. Hierdoor was de vluchtafstand naar een veilig onderkomen en het aantal te openen cellen groter dan bijvoorbeeld in de naastgelegen vleugels A en D die van een scheidingswand en tussendeur halverwege de vleugel zijn voorzien. Daarnaast waren de bewaarders die betrokken waren bij de brand, hoewel ze allen een korte BHV-opleiding hadden gehad, onvoldoende geïnstrueerd, opgeleid en geoefend. Zij hadden, mede omdat er sprake is van drie ploegen per dag gedurende zeven dagen per week en door de grote in- en doorstroom van personeel, nog nooit een oefening op het cellencomplex Schiphol-Oost meegemaakt. Ten slotte is van een adequate afstemming tussen de gebruiksorganisatie en de brandweer geen sprake geweest. Bij de DJI bestond het beeld dat — aangezien de brandweer fysiek ‘in de buurt was’ — het bevrijden van alle celbewoners met name in de nacht niet alleen door bewaarders plaats zou hoeven te vinden. In werkelijkheid was de brandweer echter niet dichtbij."

Feynman | 16-04-13 | 21:09

En toch.., wat schieten we hier mee op. De man laten zitten is goedkoper. De ene incapabele staatssecretaris wordt vervangen door de volgende incapabele staatssecretaris. En maar wachtgeld vangen...

oplosmiddel | 16-04-13 | 21:06

Grote Joop | 16-04-13 | 18:42
Hoe je het ook went of keert. Dolmatov is een triest verhaal. Ik vind het triester dat door alle justitiele fuck-ups met Nederlanders nog niet eerder tot een aftreden is aangezet, ook met voorgangers van Teeven. En dan heb ik het niet eens over justitie alleen. Als je minister of staatssecretaris wordt beloof je trouw aan het Nederlandse volk. Die trouw is ver te zoeken in Nederland.

Smarties | 16-04-13 | 20:57

We zwaaien met z'n allen naar Freddy

TheStef | 16-04-13 | 20:55

Feynman | 16-04-13 | 18:30,
dat de brandweer Aalsmeer, verantwoordelijk voor de keuring het terrein niet op mocht (want handig op Schiphol iets met achter douane etc),

Dat is dus gel*l want het cellenkomplex was gewoon via de openbare weg bereikbaar, en de brandweer Hoofddorp was verantwoordelijk.

De oude nar (6) | 16-04-13 | 20:53

vander F | 16-04-13 | 20:37 | + 0 -
De Schipholbrand kende inderdaad een lange reeks van fouten door overheidsinstanties. Totaal ongeschikte noodbouw samen met een nachtwaker die een paar panden verderop via een scherm toezicht mocht houden. De andere detentie op Schiphol was vergelijkbare noodbouw, maar had meer nachtpersoneel die dus bij brand WEL kon evacueren.

De suïcide van Alexander Dolmatov ook, zie daarvoor ook de bron uit de reactie waar ik op reageer. www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub... Dat rapport heeft een vergelijkbare lengte, complexiteit en verdeling over meerdere overheidsorganen.

Daarom vond ik het vergelijkbaar. Een reeks van meerdere oorzaken, verschillende falende groepen ambtenaren, een externe zondebok in de onderste laag en in het begin van je onderzoek achteraf met summiere argumentatie reeksen van daders uitsluiten.

Dit duidt mij op een falende cultuur van ambtenaren die geen idee hebben wat ze doen en gewoon om vier uur naar huis gaan, al is het werk niet af en ligt de vreemdeling in de oven.

Feynman | 16-04-13 | 20:50

pius | 16-04-13 | 18:23
Maar dan krijgt een ieder een evaluatie. Dan moeten ze allemaal vertrekken. In Duitsland zullen ze de bankenunie niet accepteren vanwege de grondwet. Onze grondwet wordt al vanaf 2007 verkracht. Is er niemand die weet hoe dit aan te vechten en dit wil oppakken? Gedogen... he.

Smarties | 16-04-13 | 20:50

@Feynman | 16-04-13 | 18:30,
schipholbrand? Daar was wel wat meer loos dan wat weinig bewaking of zo,
dat bijvoorbeeld de hele keet brand onveilig was, dat elk pand waar 'gasten' verblijven MOET voldoen aan een behoorlijk aantal eisen, een lullige bed and breakfast moet dat al, laat staan een gevangenis, dat de brandweer Aalsmeer, verantwoordelijk voor de keuring het terrein niet op mocht (want handig op Schiphol iets met achter douane etc), ze werden tegengehouden toen ze een VERPLICHTE inspectie wilden uitvoeren, dat Donner PERSOONLIJK er voor zorgde dat een rijksdienst 's lands rijks wetten niet mocht uitvoeren.
En dan gvdomme een gedetineerde, die blijkbaar mocht roken op cel, in een gebouw gemaakt van aanmaakblokjes, die boos een peuk in de hoek schoot, de schuld in de schoenen proberen te schuiven, was een een dermate walgelijk niveau, bah, ze hadden Donner eigenlijk onmiddellijk een forse gevangenisstraf moeten geven voor dood door schuld, zware mishandeling, onderzoeksfraude en wetsontduiking, maar ja.

@bakoenin | 16-04-13 | 19:48 ,
'meer repressief richting de "normale" burgers optrad'
juist, het enige wat hij en z'n holmaatje Opstelten voor elkaar hebben gekregen,
meer magniet wetten voor de burger, inperking van burgerlijke vrijheden en het lachend pissen op het laatste restje 'liberale' van de VVD.
Crimineel Nederland is er alleen maar op vooruitgegaan, nog minder pakkans, nog minder aangifte bereidheid, aangifte van misdrijven wordt totaal ontmoedigt om de de gewenste targets in Den Haag maar te halen, ze voeren werkelijk geen flikker uit bij de pliesie met als laatste trieste voorbeeld iMac-gate, alleen de cijfertjes tellen.
Geen aangifte= minder criminaliteit, geen pakkans=geen cellen meer nodig=
een minister die glunderend kan spreken van succes.
Zoals Opstelten spreekt van een groot succes bij het verminderen van overlast door Belgen, Fransozen en Moffen die wat wiet komen kopen in ons land...

De parallelle realiteit waarin deze bewindslieden leven is werkelijk verbijsterend,
overigens niet alleen bij deze heren.
Teken des tijds, totaal het contact met de werkelijkheid verloren, zelfs de meest diep zwakzinnige medeburger begint het nu op te vallen.

vander F | 16-04-13 | 20:37

Grote Joop | 16-04-13 | 18:42 | + 0 -
Grote Joop | 16-04-13 | 18:47 | + 0 -
Wat ik al eerder zei. Dolmatov is het type vreemdeling die zelf al weet dat hoger beroep bestaat. Hij hoeft dus niet te horen of zijn advocaat dat wel of niet heeft aangetekend, dat WEET hij al. Je kan als land ook niet mensen afstand laten doen van hun hoger beroep, door de fysiek te verhinderen het in te stellen. Dat is iets wat mensen zoals Alexander ook weten, dus hem niet kunnen breken. Hij is veel erger in Rusland gewend geweest.

Nog bizarder is hoe de IND van iemand die duidelijk politiek actief is in Rusland kan afwijzen. We weten dat politieke activisten jarenlang vastzitten en verdwijnen in Rusland. Dat is geen geheim. Het huidige staatshoofd is vroeger officier van de veiligheidsdienst geweest. Het staat dus zelfs in de CV van het staatshoofd.

Dat wel of niet kunnen bellen is ook een leuke. Hij kan niet zijn advocaat of familie bellen, maar WEL later de politie. Of je kan bellen, of niet. Daarnaast, Dolmatov blijft een Rus, die geven echt geen fuck als ze even niet mogen bellen, of te horen krijgen dat ze terug naar Rusland gaan.

Blijft dus over, dat de plotselinge stemmingswisseling op basis van ANDERE informatie moet zijn of door ANDERE middelen.

Feynman | 16-04-13 | 20:35

Dus de FSB liquideert Dolmatov en Teeven moet hangen? En als iemand denkt dat het niet de FSB was : Berezovski, Milosevic....

ZwarteKater | 16-04-13 | 20:27

Hoeveel mensen zouden er zelfmoord hebben gepleegd omdat ze financieel aan de grond zitten door het "bezuinigings" beleid van Rutte en friends? Daar hoor je niemand over.

doskabouter | 16-04-13 | 20:23

Wat Feynman zegt. Feynman | 16-04-13 | 18:03
Het falen van het justitieel systeem en van de politie is een geleidelijk proces wat sinds de jaren zeventig in gang is gezet. Daar is Teeven is z,n eentje niet verantwoordelijk voor. Dat hij geen liberaal is en er bijvoorbeeld voor had moeten gaan liggen toen de bezuinigingen in het gevangeniswezen aan de orde kwamen daar is geen twijfel over. Hij had z,n positie eraan moeten verbinden. Niet zo lang geleden was er een cellentekort toen werden er allemaal nieuwe cellen gebouwd en straks is er weer een cellentekort. Mark my words. Het is dus kapitaalvernietiging. En als ze leeg zijn, moet je ze namelijk vol krijgen. Zo simpel is dat. De criminaliteit is namelijk niet afgenomen maar toegenomen. Lege cellen zijn een indicatie voor een ander probleem.

Ik zie bovendien liever iemand anders per direct vertrekken; Dijsselbloem. Die loog over zijn c.v. faalde over zijn uitspraken over Cyprus. Gaf toe dat het geval Cyprus een blauwdruk is voor toekomstig beleid. En, toen had de kamer meteen het vertrouwen in ,m op moeten zeggen, de arrogantie had nog een zware internationale functie naast het ministerschap te accepteren. Alsof je het ministerschap wel even parttime erbij doet.

Maar beter vertrok vandaag nog het hele kabinet. Zelden heb ik zo,n incapabel, onprofessioneel, visieloos met lak aan de kiezer, kabinet gezien. Nederland loopt rechtstreeks schade op door deze figuren.

Amano | 16-04-13 | 20:05

Bye Teeven, good riddance. Misschien heeft Timmetje Kuik nog een baan voor je.

Boumans | 16-04-13 | 19:59

In het begin van zijn carriere had ik een zwak voor Teeven, stoere praat over criminelen (inbrekers doodslaan etc.) en als oud-rugbyer zeker ook geen lafbek. Maar gaandeweg begon toch een beetje de sleet in dit stoere imago te komen, want Teeven heeft inmiddels heel veel geroepen, maar er is nauwelijks iets tot stand gebracht of het zijn laffe compromissen, zoals het nauwelijks uitgebreide spreekrecht voor slachtoffers van misdrijven, omdat hij zich kennelijk in de luren laat leggen door de linkse boevenknuffelaars van de PvdA. Je weet alleen helaas nooit wat je ervoor terugkrijgt als Teeven morgen vertrekt, want de Tweede Kamer zit vol met carrierebeluste maar halfzachte figuren waardoor er met hen als nieuwe bewindspersoon helemaal niets zal terecht komen van een keiharde aanpak van misdaad. Dan je bij wijze van spreken net zo goed een bestuurslid van de Bond voor Wetsovertreders als nieuwe Staatssecreataris voor Justitie en veiligheid benoemen Elke verandering is dus niet noodzakelijkerwijs een verbetering, maar vooralsnog mag Teeven als rasopportunist van mij wieberen.

Schweinchen Dick | 16-04-13 | 19:49

Ik zou bijna medelijden krijgen met Fredje, maar dan herriner ik me weer dat hij een loopjongen van Tim Kuik is.

ZonderNaam | 16-04-13 | 19:49

Een intellectuele nitwit, die op het gebied van crime fighting niets heeft bereikt, die alleen maar meer repressief richting de "normale" burgers optrad, en een politieke opportunist.
Hij zou het goed doen als figurant in een aflevering van Swiebertje, dat is zijn plafond.
Verder niets verloren aan dit nietszeggende figuur.

bakoenin | 16-04-13 | 19:48

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 16-04-13 | 19:46

@Skunk57 | 16-04-13 | 18:58
De enige haatzaaiers die ik zie zijn de politici die NL veranderd hebben door de grenzen open te zetten en vuistdiep de EU in te gaan.

Tommygunner | 16-04-13 | 19:28

Opzouten Teeven, jij en je tyfus downloadverbod. Ik weet zeker dat je het zou blijven proberen, al is het maar om het zicht op je volgende baan als lobbyist voor de entertainment industrie te behouden. Blij dat je oprot.

Kortenbout | 16-04-13 | 19:21

Ik weet nog wel een baantje voor hem: de vaste boekenprijs uitreiken.

Jan Toeternuitje | 16-04-13 | 19:15

Gaan nou de boetes ook weer omlaag? Dat zou wel prima zijn.

GJ76 | 16-04-13 | 19:08

Deze kerel is slachtoffer geworden van symboolpolitiek. Echter daar was ie zelf ook niet vies van. Life by the sword, die by the sword. Anyway erg onbelangrijk allemaal. Voor akkefietjes als deze hadden we alle tijd in de jaren negentig. Nu even niet zou ik zeggen. Zelfde gaat op voor een hele reeks van zaken waarover men dag in dag uit loopt te ouwehoeren daar in Den Haag. Het gaat namelijk niet zo best economisch gezien. Bovendien snap ik Rutte en Samson niet. Twee jonge gasten, met twee grote opdrachten: een betere economie en iets beters laten zien dan het paars van de jaren negentig. Waar is de ambitie van die twee? Of is dat echt teveel gevraagd of zo?

D.Turpin | 16-04-13 | 19:08

zeg maar jansen | 16-04-13 | 18:53 | + 1 -

Het is natuurlijk een beetje waar dat ik graag tegen ben maar bekijk het nu even reeël. Teeven is een behoorlijk rechtse ex LPF- rakker en opeens heeft hij hier af gedaan voor de guur rechtse meute. Want er is buiten zijn schuld maar wel onder zijn verantwoordelijkheid iemand geweest die er een eind aan gemaakt heeft. Ik zie hem als iemand die politiek niet van mijn kleur is maar wel jaren als crimefighter met zijn poten in de modder stond. En geen onsympathiek figuur die duidelijke praat spreekt.

Supermatthijs | 16-04-13 | 19:07

Maar als Fred nu zegt dat hij ook weet wat Joris D. weet dan mag hij toch wel blijven?

CoffeePatch | 16-04-13 | 19:04

Mooi dat Teeven oprot, hij had er geeneens mogen zitten..

Wellicht was hij van alle ongeschikten het meest geschikt voor de functie.

Bo Dreksma | 16-04-13 | 19:03

Nu Opstelten nog. Die dikke drankdrol, die!

343 | 16-04-13 | 19:02

sitzkrieg | 16-04-13 | 18:52 |
Partij kiezen voor de slachtoffers? U laat mij lachen!

Grote Joop | 16-04-13 | 19:02

Tommygunner | 16-04-13 | 18:37

Kom jij er overheen als je moet toezien hoe een haatzaaier je land naar de k.... helpt???
Nee, dat dacht ik wel.

Skunk57 | 16-04-13 | 18:58

Boris Poepnagel | 16-04-13 | 18:50 |
Helemaal mee eens, was ook maar een gebbetje. Wat je ook van hem vind, ik denk dat hij snel iets anders vindt. Lijkt me niet het type om lang wachtgeld te willen blijven toucheren .

Russ Meyer | 16-04-13 | 18:56

Supermatthijs | 16-04-13 | 17:57 Jezus Christus op een houtvlot.

Jij kijkt de reacties na en je besluit tegen te zijn, wat dan ook.

Teeven is ook jouw vijand lul.

zeg maar jansen | 16-04-13 | 18:53

Persoonlijk vind ik een goede minister nog net iets meer waard dan een dooie nationaal-bolsjewist.
Teeven is een van de weinige hardliners binnen de VVD die partij kiest voor slachtoffers en tegen criminelen.
Fortuynist van het eerste uur, en dan niet zo'n relschopper maar een goeie.
Jammer dat hij de zwarte piet krijgt omdat een of andere kneusRus zich zo onnodig van kant moest maken.

sitzkrieg | 16-04-13 | 18:52

Ik vind dat deze man altijd integer en normaal overkomt. Dat hij eerst bij Leefbaar heeft gezeten zegt mij niet zoveel. Hij is een van de meer rechtsen binnen de VVD, zoals er binnen elke partij wel onderlinge verschillen zijn.. Waar hij nu op afgerekend wordt past niet, ik zie het iemand anders iig niet beter doen.

voneichbosz | 16-04-13 | 18:51

@Feynman | 16-04-13 | 18:03 en @Feynman | 16-04-13 | 18:30
Uitstekende analyses weer!

Hulde ende Applaus!!!

La Vie En Rose | 16-04-13 | 18:51

carabinieri | 16-04-13 | 18:49 |
Teeven had er al niet mogen zitten.

Watapatja | 16-04-13 | 18:51

@Russ Meyer | 16-04-13 | 18:43

Ik zou Teeven dringend adviseren om de politiek te verlaten of op zijn minst achter de schermen te blijven. De man is te radicaal en het verloop van deze zaak Dolmatov is té beschadigend gebleken. Daarmee berokkent hij zijn partij (VVD) ook behoorlijke schade. Schade die er al is, overigens.

Boris Poepnagel | 16-04-13 | 18:50

Dat een rus met suïcidale neigingen opgesloten word kan ie wat aan doen. Maar hij deed niks. Die rus werd opgesloten nadat er een vinkje vergeten was te plaatsen. Soit.

Maar daarna hè, daarna.


Lul de behanger van een eikel van een staatssecretaris. Daarna.

zeg maar jansen | 16-04-13 | 18:50

Nou ja, ik zie het zo: er wordt weer een toneelstukje opgevoerd, de media "coveren" het, er gaat weer de nodige spin overheen, net zoals alle overige zaken van de politiek.
De politieke realiteit wordt bepaald DOOR de media, niet andersom.
Mijn stelregel is dan ook om niets, maar dan ook helemaal niets te geloven van wat door de media wordt beweerd (zgn. "alternatieve" media inbegrepen). Behalve dan naakte feiten. Maar alles boven de naakte feiten (er is een bomaanslag geweest in Bosten, Deze Rus heeft zelfmoord gepleegd) daar hecht ik geen enkel geloof aan. Nul. En zelfs de zgn. naakte feiten zijn problematisch, nl. OF Dolmatov zelfmoord heeft gepleegd. Dat er in Boston een aanslag is geweest, dat valt niet te ontkennen en heeft dezelfde zekerheidsgraad zo'n beetje als dat vanochtend de zon is opgekomen.

Van Duyvenbode | 16-04-13 | 18:50

Teeven kan nooit verantwoordelijk worden gesteld voor een lijpe Rus die zelfmoord pleegt, immers de reden van de zelfmoord had niets met de situatie in Ned ansich te maken. Of de procedure van de opgesloten Rus juist is geweest zal nader onderzoek moeten uitwijzen, dan nog kan en moet Teeven gewoon aanblijven.

carabinieri | 16-04-13 | 18:49

Fredje heeft zijn loopbaan natuurlijk ook niet mee: eerst een beetje VVD-en, toen wat LPF-en en vervolgens tóch weer komen VVD-en.

En dan van die radicale uitspraken doen over het doodvermoorden van inbrekerTs, terwijl Fredje zou hebben moeten weten dat dergelijke uitspraken leiden tot meer eigenrichting bij de BurgerT. Bovendien stimuleren dergelijke uitspraken de BurgerT om zich te bewapenen, met een mogelijke, uitzichtloze geweldspiraal à la United Stupid of A.

Boris Poepnagel | 16-04-13 | 18:47

Feynman | 16-04-13 | 18:33 |
Hij heeft pas kunnen bellen toen hij in het detentiecentrum zat. Als hij eerder zijn advocaat had gesproken was hij misschien tot een ander inzicht gekomen... Alsen en maren...

Grote Joop | 16-04-13 | 18:47

@ iedereen die verheugd reageert:

Ik zou niet te vroeg juichen. Voor je het weet, zit er een kneedbaarder marionet van Tim Kuik dan Teeven. Past namelijk wel in de trend van de afgelopen decennia met elke nieuwe minister de ergste wel gehad te hebben, om vervolgens WEER die koude douche over je heen te krijgen.

De loodgieter is allang wegbezuinigd, dus reken er maar niet op dat die boiler het nu ineens wel doet.

ZKH EénOog | 16-04-13 | 18:45

'Dat vertrek van Teeven moet keihard worden aangepakt' /OpaIvo

Canis Spurcus | 16-04-13 | 18:45

Mag je inbrekers nog doodslaan nadat Fred donderdag is opgestapt
-
Dit vind ik dan nog wel een goede daad van Fred Teeven. Voor de rest wil ik geruchten niet geloven. Dus bel ik zelf Fred Teeven.

hamertje | 16-04-13 | 18:45

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 16-04-13 | 18:44

Graaisnaaiert | 16-04-13 | 18:40
Dat doet de dreiging van werkeloosheid met iedereen binnen een weekeinde.

Graaf van Egmont | 16-04-13 | 18:43

Binnenkort Lijst Teeven en daarna een Teevenmeter op GS?

Russ Meyer | 16-04-13 | 18:43

Feynman | 16-04-13 | 18:30 |
Dolmatov was er niet van op de hoogte dat zijn advocaat beroep had aangetekend. Dit betekende dat hij niet in vreemdelingendetentie genomen mocht worden. De HOVJ vertelde hem dat hij zou worden uitgezet. Dolmatov wilde graag zijn moeder bellen, vermoedelijk om afscheid te nemen omdat hij geen uitweg meer zag. Zijn hoop was weg en hij was een gebroken man. Daar zijn geen "men in black" voor nodig.

Rapport gaf mij een kippenvelmomentje en ik moet zeggen dat ik ook aan de schipholbrand moest denken. Uiteraard zijn er ook individuele fouten gemaakt, maar doordat ICT systemen niet op elkaar aansluiten worden belangrijke besluiten over het hoofd gezien. In groter verband gezien is er dus wel degelijk een grote faal voor de overheid, en zou het zeer fout zijn om het de verpleegkundigen aan te rekenen.

Dolmatov was zeker geen domme jongen, laten we hopen dat zijn dood niet voor niets was.

Grote Joop | 16-04-13 | 18:42

Nou ja, ik vind Teeven een lul eerste klas, maar als je hem maandag tijdens interviews hebt gezien kun je met goed fatsoen niet beweren dat het hem niets heeft gedaan. Hij leek over het weekend heen wel 5 jaar ouder geworden...

Graaisnaaiert | 16-04-13 | 18:40

Aha, dus daarom rekent Rutte op groei door optimisme. Sorry, Mark, maar als je een vol procent erbij wilt, dan moet ook Ivo het veld ruimen!

Ooit_huisregelneef | 16-04-13 | 18:39

Je ziet inderdaad WEER een overheid die ICT niet onder de knie heeft.
@Feynman | 16-04-13 | 18:30
Erg herkenbaar. En niet alleen de overheid...

First Contact | 16-04-13 | 18:37

@Skunk57 | 16-04-13 | 18:12
Je bent er duidelijk nog niet overheen.

Tommygunner | 16-04-13 | 18:37

Fuck die Teev!

Bye!

Jm | 16-04-13 | 18:37

Eigenlijk hoort die lieg minister-president ook zijn knopen te tellen, beleid van nu is grotendeels onder zijn goedkeurend toezicht ingevoerd door gedoogminister Leers, Mark had al tien keer moeten ingrijpen.
Niemand schaamt zich meer tegenwoordig.
Takke tjakkakabinet met scheurend beton.

gebrokenvleugel | 16-04-13 | 18:36

Zie eerst liever Opstelten opzouten. En bronnen binnen de VVD, is dat een uitspraak van Maurice de Hond?

G,I. Jane | 16-04-13 | 18:36

Grote Joop | 16-04-13 | 18:18 | + 0 -
Rapport is ook niet coherent. "Dolmatov heeft tijdens de periode dat hij in vreemdelingenbewaring was
gesteld niet de mogelijkheid gekregen om te kunnen bellen. Dit is hem door de Vreemdelingenpolitie wel toegezegd en is ook conform het regime dat bij de vreemdelingenbewaring wordt toegepast." blz 15

is tegenstrijdig met: "Omdat Dolmatov zelf de politie heeft gebeld, raakt ook de politie in een vroegtijdig stadium betrokken." een pagina later.

Feynman | 16-04-13 | 18:33

@Feynman | 16-04-13 | 18:30 | + 0 -
Wat ben je toch een fantastische gozert. Analytisch zeer sterk. Huldo's.

Kaas de Vies | 16-04-13 | 18:33

Pas maar op wat je ervoor terugkrijgt.
Wellicht een zachtgekookte PvdA dhimmi.
Teeven is tenminste nog een soort van hardliner.

Eric Blair | 16-04-13 | 18:33

Het is m gegund

noerg | 16-04-13 | 18:32

Grote Joop | 16-04-13 | 18:18 | + 0 -
Zit nu al dieper in het rapportje. Je ziet inderdaad WEER een overheid die ICT niet onder de knie heeft. Iets wat je over de hele linie ziet. EPD, OV chipkaart, toeslagen, belastingdienst, UWV, etc. Dat is een kabinetsbreed probleem waar ze dus ALLEMAAL voor naar huis mogen.

De twee verpleegkundigen nemen een aantal beslissingen die voorbehouden zijn aan artsen. Dat lijkt mij te duiden op gebrekkige beschikbaarheid en bereikbaarheid van artsen, zeker als je ziet dat de artsen hun werk telefonisch proberen af te doen. Een ding ken ik van de onderste laag, die leven in de realiteit en moeten door, stilstaan bestaat daar niet.

Dit rapport is voor mij een herhaling van de Schipholbrand waarin bleek dat `s nachts bij de vreemdelingendetentie geen bewaarder op de vleugel aanwezig was om branden te blussen of deuren te openen. Niets geleerd, ook geen zaken die geen geld kosten.

Wat mij vooral verbaast is de snelle wisseling van het geestelijk welbevinden van Dolmatov. Geen domme jongen, die door een enkele afwijzing in eerste aanleg in paniek raakt. Terwijl hij het kaliber persoon is die moet weten dat hoger beroep bestaat en dat procedures lang duren. Dat hoeft een overenthousiaste vreemdelingenadvocaat hem geeneens te melden.

Naast de initiële afwijzing moet er dus iets anders gebeurd zijn. Bijvoorbeeld een bezoek van een veiligheidsdienst om hem iets duidelijk te maken. Of berichten van represailles tegen zijn familie of vrienden in Rusland. Of er zat iets in zijn koffie.

Er is iets wat Dolmatov gebroken heeft en de asiel afwijzing in eerste aanleg is dat niet.

Feynman | 16-04-13 | 18:30

Ik zeg Tjakka Markie Tjakkaaa.

gebrokenvleugel | 16-04-13 | 18:28

Pakkans van criminelen staat nog steeds onder de 2%. Welk VVD toppertje krijgen we nu weer voor nieuwe loze beloftes?

van heinde en verre | 16-04-13 | 18:26

Fredje bedankt, fredje bedank, fredje lalalala

ElMatadero | 16-04-13 | 18:25

Dikke doei!

vincent uit groninge | 16-04-13 | 18:23

Teeven moet dus ook niet weggestuurd worden op basis van dit tragische incident maar simpelweg op basis van zijn structurele falen. Een evaluatiemomentje zou al afdoende moeten zijn.

pius | 16-04-13 | 18:23

Ach, we hebben ook nog een minister van financiën (die ook iets voor de f*cking EU schijnt te doen trouwens), die er een aardig potje van gemaakt heeft.

Gaat deze oetlul nu eindelijk ook verdwijnen...?

Devils smile | 16-04-13 | 18:22

Overigens had die man al eerder zelfmoordpogingen gedaan. bizar dat Teeven nu de schuld krijgt. Niet dat hij ook maar iets bereikt heeft van wat hij jaren beloofd. Het is nog steeds een criminele bende in Nederland.

Stekeltje | 16-04-13 | 18:21

Na de IRT-affaire had deze wetsminachter sowieso nooit meer een publieke functie mogen bekleden natuurlijk maar dat de wet niet geld voor de toegewezen beheerders ervan is al vaker bewezen.

pius | 16-04-13 | 18:20

Dus we zoeken een nieuwe stasi cretaris? Gaat die ouwe baas van Teeven ook weg?

Canis Spurcus | 16-04-13 | 18:18

Als er één partij is die in deze situatie wel gefaald heeft, dan is dat het IND op wiens oordeel alle andere maatschappelijke organisaties (net als bij bv Jeugdzorg) blindvaren, zelf niet goed met deze verantwoordelijkheid om gaat en hun eigen administratie niet op orde hebben.

Bij zo'n systeemfout dienen ook systeemmaatregelen te worden genomen. Ok Teeven treedt af als politiek verantwoordelijke maar de werkelijk verantwoordelijke ambtenaren treft geen enkele blaam en blijven toch wel zitten tot hun pre-pensioen.

Vreemde constructie eigenlijk en ik kan me voorstellen dat je zo automatisch "Yes Minister" taferelen creëert.

Ven1V1d1V1c1 | 16-04-13 | 18:18

@80 | 16-04-13 | 18:17
Ja, want die Mark doet het zo geweldig, toch?

Jackanders | 16-04-13 | 18:18

Feynman | 16-04-13 | 18:12 |
U bent een verdacht snelle lezer. Mijn conclusie op het rapport is dat er veel fout gaat in de justitiekolom, vooral in de communicatie en ICT. Twee verpleegkundigen worden aan de hoogste boom opgehangen... Ik dacht het niet, wat mij betreft hoort Teeven daar te hangen.

Grote Joop | 16-04-13 | 18:18

links zal nu wel heel blij zijn,ze vonden alles wat hij deed veel te hardvochtig.ze hebben liever een braaf meisje die alle vreemdelingen binnenlaat en criminelen probeert te helpen zoals links altijd graag heeft

pejoar | 16-04-13 | 18:18

Eindelijk..
En dan gelijk Opstelten ook wegjorissen als ze toch bezig zijn.
Misschien ga ik dan weer VVD stemmen.

80 | 16-04-13 | 18:17

ik hoop dat Jack Bauer deze baan krijgt

pejoar | 16-04-13 | 18:15

Hé, hij zit ook met zijn arm omhoog.

Sinterklahaas | 16-04-13 | 18:13

Bakito | 16-04-13 | 17:53

Men spreekt hier van Pim en Geert. Als van de huisvrienden die de eigen vrouw neuqen.
En op zondag, in de voetbalkantine, zegt men dan dapper "Beter dat zij het doen, dan..." Te laf om voor de pijn uit te komen.

Skunk57 | 16-04-13 | 18:12

@Grote Joop | 16-04-13 | 18:08 | + 0 -
Lees je eigen bronnen. "Het onderzoek richt zich niet op de inhoudelijke behandeling van de
asielaanvraag van Dolmatov." en "Het onderzoek richt zich evenmin op eventuele betrokkenheid van nationale of buitenlandse geheime diensten."

Op bladzijde negen sluit de inspectie even ALLE andere betrokken partijen uit. Dan hoef ik de andere 100 pagina`s niet meer te lezen.

Feynman | 16-04-13 | 18:12

Jammer. Hadden we eindelijk een bewindsman die het slachtoffer een prominentere plaats in de rechtspraak gunde...... Nu maar afwachten wat voor daderknuffelaar er voor in de plaats komt.

Dr. Plofkop | 16-04-13 | 18:11

Zoals ik hier voor mijzelf zit, zitten die wolpraters er ook.
Voor zichzelf.
Niets meer, niets minder.
Wen er maar aan, of doe er wat aan.
Vijfendertig boze tegels per nick per dag gaan het tij niet keren.

Jackanders | 16-04-13 | 18:10

Gaat goed met de VVD. Tjah dat krijg je als je alleen maar aan jezelf denkt. Dan blijf je met niets over.

Roemer steekt met de SP nog steeds kop en schouders boven deze windbuilen club uit. De tijd zal het leren.

Godisvoordedomme | 16-04-13 | 18:08

Mooizo. Nu de rest nog.

panadol | 16-04-13 | 18:08

At. fucking. last.

Opgerot maar toch niet netjes: Teeven ten voeten uit...

stoethaspel | 16-04-13 | 18:08

Fouter dan fout die Teeven. Ik zal blij zijn als deze nep-liberaal weg is. Opstelten mag ook weg met zijn wietpas.

Kaas de Vies | 16-04-13 | 18:07

@First Contact | 16-04-13 | 18:05
Correctie 'positief imago'
*proest*

First Contact | 16-04-13 | 18:06

Helaas zijn de problemen hier niet mee opgelost. VVD heeft een zondebok gevonden, proberen hiermee weer een positief (trend M. Rutte) op te bouwen, de VVD kiezers trapper hier wederom met open ogen in. Of is dit te voorspelbaar?

First Contact | 16-04-13 | 18:05

@Grote Joop | 16-04-13 | 18:02 | + 0
Ja dat is echt een lachertje. Er worden geen criminelen meer gepakt (of veroordeeld), betekent in praktijk dat gevangenissen niet gevuld worden dus we kunnen deze sluiten.

zonder_moeite | 16-04-13 | 18:05

De kiezer hebben ze al verraden, een eigen staatsscretaris kan er wel bij, los van wat voor een lul Teeven ook is.

smdyasc | 16-04-13 | 18:04

De Vogelaar van de VVD.

spanarchist | 16-04-13 | 18:04

Leuk dat ze de kop wijzigen, zonder de link te wijzigen waar de oude kop nog instaat. Duidelijk een stukje oude media die nieuwe media nog niet begrijpt. Ergers is nog de symboolpolitiek van de kamer zelf. Dertig jaar aankloten afkopen met het laten rollen van slechts 1 kop. Zo efficiënt had Josef Stalin graag willen zijn.

Ook lekker makkelijk om even ALLEEN Teeven te offeren. Alsof hij er in zijn eentje een puinhoop van maakt. Is het niet de kamer die het nu wel inziet van maximumstraffen, maar niet van minimumstraffen? Is het niet de HELE zittende politici elite die al decennia aankloot met pappen en nathouden? Is Teeven er voor verantwoordelijk dat agenten voordat ze iets gedaan hebben met de nek worden aangekeken, het nooit goed kunnen doen, op huidskleur geselecteerd worden ipv intelligentie of dat vanwege het kutsalaris echte helden afzien van de opleiding?

Er zijn criminelen die honderden delicten op hun naam hebben staan. Die dus voor honderden delicten gepakt zijn en er gemiddeld vijftig keer zo veel daadwerkelijk gepleegd hebben. Hoe kan iemand voor de honderdste keer in de fout gaan? Als zo iemand voor ieder delict een half jaar moet zitten is zo iemand vijftig jaar verder. Helaas zitten mensen meestal maar een paar uur voor een heterdaadje.

Is Fred Teeven ook verantwoordelijk voor het halveren van het zakkenrollerteam van Amsterdam? Is Fred Teeven ook verantwoordelijk dat het Haagse Zedenpolitieteam nog nooit iemand heeft kunnen pakken en laten vooroordelen voor mensenhandel, terwijl van alle dames minstens een kwart gedwongen zou staan volgens de ChristenUnie en SGP?

Al had Teeven dag en nacht eraan gewerkt om het openbaar ministerie en het ministerie van justitie te saboteren, dan was hem nog niet gelukt, waar hij nu voor gestraft wordt. Deze clusterfuckup is zo groot dat ik graag een lege gevangenis een maand wil afvullen met falende politici en ambtenaren. Demmink voorop.

De pakkans is nu 2%, de gevangenissen staan leeg en een agent heeft hooguit VMBO, een kutsalaris en een half bakken opleiding en rechtspositie.

Feynman | 16-04-13 | 18:03

Wat deed die Rus eigenlijk hier?

dutchbasterd | 16-04-13 | 18:03

Zo kan ie eindelijk een echt probleem gaan aanpakken: overgewicht!

toetanchamon | 16-04-13 | 18:02

Gaat niet alleen over Dolmatov, het Masterplan gevangeniswezen wordt de nagel aan zijn doodskist. Er is totaal geen maatschappelijk draagvlak voor zijn enkelband plan. Er lopen nog 15.000 veroordeelden rond op straat en meneer wil gevangenissen sluiten. Die vent is niet wijs.

Grote Joop | 16-04-13 | 18:02

Niet te vroeg juichen. Het huidige kabinet heeft net de cursus slalommen gevolgd. Nog nooit zo'n instabiel allegaartje bij elkaar gezien. De een is nog gekker dan de ander.

MacG | 16-04-13 | 18:02

Als hij weggaat, waar duikt hij dan vervolgens op? Welke bedrijven heeft hij goed geholpen tijdens zijn verbotenregime?

blinde kip | 16-04-13 | 18:01

Nu nog openheid van zaken over Demmink, en misschien krijgt justitie weer wat geloofwaardigheid terug.

Skeletor de dikke | 16-04-13 | 17:59

Ach, de betrekkingen met Poetin zijn de laatste tijd dan ook weer uitermate goed.

Ven1V1d1V1c1 | 16-04-13 | 17:59

Tsja. Blijkt uiteindelijk toch dat - ex-Leefbaar - Teeven nooit écht bij de club gehoord heeft.

waskuip-admiraal | 16-04-13 | 17:59

Nou Fred, bedankt voor eh…. eeehhhh niets eigenlijk.
Ongezien de tiefus met de rest van je leven.

Botte Hork | 16-04-13 | 17:59

@zonder_moeite | 16-04-13 | 17:57
Een zetel warm gehouden?

Welles! Nietes! | 16-04-13 | 17:59

Wat mij betreft mogen ze dit hele kabinet naar huis sturen. En de media verbieden er bij de volgende verkiezingen weer zo'n neppe tweestrijd tussen PvdA en VVD van te maken.

Nequebard | 16-04-13 | 17:59

Ik zal hem niet missen. Grote woorden, weinig daden. En hij ziet eruit als chef groenten bij de lokale supermarkt.

brutus68 | 16-04-13 | 17:58

... and stay out!

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-13 | 17:58

Iemand wegsturen de oplossing..... De nieuwe zal het vast beter doen.....

ikdenkwat | 16-04-13 | 17:58

Wat heeft deze man wel goed gedaan? Serieuze vraag.

zonder_moeite | 16-04-13 | 17:57

Het lijkt me wel een redelijke vent.

Supermatthijs | 16-04-13 | 17:57

From Russia With Love

Djenghiz_ken_net | 16-04-13 | 17:56

Wat er met Aleksandr Dolmatov is een schande, blij dat er nu een politieke kop rolt... dat je een of andere kansloze kut afrikaan tot depressie vervolgd... das tot daar aan toe, maar Aleksandr Dolmatov was fucking raket geleerde!

paranoya | 16-04-13 | 17:56

Teeven heeft op de foto dezelfde houding als de teefjes uit het topic van 14:30.
Duiding anyone?

Durmazon | 16-04-13 | 17:56

Ga donderdag godverdomme(mag nu legaal) met dat hele kabinet naar huis!

Welke oppositiepartijen durven in te stemmen met een motie van wantrouwen omdat het nooit meer goed komt met dit faalhazenkabinet?

Welles! Nietes! | 16-04-13 | 17:56

Teeven is (of was, hahaha) de gevaarlijkste nepliberaal die ooit in de regering heeft gezeten.

Parsons | 16-04-13 | 17:56

Opgerot staat netjes. Teeven en Opstelten hebben zich laten gelden als een exponent van de 'het is kut maar het kan altijd nog kutter' politiek. Het rechts-conservatieve faillissement inzake recht en veiligheid gaat. Ineffectieve Pseudomoraal-flapdrollen. Een fiasco.

pius | 16-04-13 | 17:55

Misselijk mannetje. *KOTS*

yamahaha | 16-04-13 | 17:55

En terecht, deze man faalt in alle opzichten.

Grote Joop | 16-04-13 | 17:55

''Mag je inbrekers nog doodslaan nadat Fred donderdag is opgestapt?''

Is dit een (onbedoelde) retorische vraag, van Rossem?

Wc-kip | 16-04-13 | 17:55

Goed zo, opbokken met dat pisventje.

yamahaha | 16-04-13 | 17:55

Presteert toch matig, met die neppe crimefightersdaden. Ondertussen wordt NL leeggeroofd door het Oostblok en hebben opsporingswebsites het drukker dan ooit.
VVD had de kans maar kan het niet waarmaken.
Sluit die lui gewoon op. 2x de fout in = DOEI voor 50 jaar. Dan hoef je ook dat geneuzel "in de wijken" niet meer te doen, want ze zitten gewoon terecht vast.
Heel NL wil het, maar op één of andere manier willen politici er maar niet aan.

Tommygunner | 16-04-13 | 17:54

Sleep ze allemaal mee in je val Teeven.
Trek de doofpot open en nagel ze allemaal aan de schandpaal.

O .. en je bent een lul maar dat wist je al.

James Lastig | 16-04-13 | 17:53

".. Mag je inbrekers nog doodslaan nadat Fred donderdag is opgestapt.."

Pas na "three strikes" ben je "out". Toch?

Godsammekraken | 16-04-13 | 17:53

Dankzij Fortuyn en Wilders is dit land qua mensenrechten afgegleden tot derde wereld niveau. Teeven is geen incident!

Bakito | 16-04-13 | 17:53

Eindelijk, helaas 2 jaar te laat!

Glas Koning | 16-04-13 | 17:53

Ik zal er geen traan om laten. Teeven is een nepliberaal die lak heeft aan privacy.
Begonnen als populist bij Leefbaar Nederland. Dankzij het wegjorrissen van Fortuyn aldaar, opgeklommen tot lijsttrekker. En na teloorgang LN gaan plucheplakken bij de VVD.

Diareeremmer | 16-04-13 | 17:53

Ja, je mag inbrekers doodslaan.

Mits je ongebluste kalk, chloor, messen, zagen en veel vuilniszakken in huis hebt.

blinde kip | 16-04-13 | 17:52

Doeiiii Fred!

Nu de rest van dat gajes nog!

Welles! Nietes! | 16-04-13 | 17:52

De meest anti-liberale VVDer ooit. Ik zal hem niet missen, de politieke opportunist en ploert.

Godsammekraken | 16-04-13 | 17:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken