Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Syrië boeit Nederland helemaal niks

zonneettjeee.pngNederland is nog nooit zo eensgezind geweest: niemand geeft een fuck om Syrië. Haatbaarden die andere haatbaarden in een graf-zandbak omver schieten? Prima. Ze zoeken het maar uit. Gisteravond live op de televisie: SOS voor Syrië. Primetime op Nederland 2, van kwart over acht tot tien uur: 347.000 kijkers. Dat is 55k minder dan het programma daarvoor op dezelfde zender (de Berenfluisteraar van de EO) en 652k minder dan het journaal dat erna kwam. Neemt u alle zenders die we hebben mee dan komt SOS voor Syrië niet eens in de top-25 van de avond. Wat vond u zoal interessanter? De miljoenste herhaling van CSI. Wat Nederlandse drama. Het kleine nieuws van Hart van Nederland. Zelfs Tegenlicht. Lekker ingewikkeld doen bij de VPRO en ondertussen de vrouwen en kindertjes in Syrië laten sterven ftw. En dat terwijl maart de meest bloedige maand ooit was in Syrië, met maar liefst 6005 doden, waarvan 2000 burgers. Genoeg video-materiaal en tranentrekkende verhalen, zou je paarsebroeken-technisch kunnen stellen. Zelfs BN'er Jeroen Pauw was naar Aleppo afgereisd. Wat heeft dit alles opgebracht? -trommelgeroffel-. Maar liefst 1.2 miljoen euro! Bijna een tweehonderdste van de giften na die Tsunami! Tot nu toe dan. En hoeveel daarvan tijdens de TV-avond zelf is opgehaald willen ze niet zeggen, want de teller was stuk. Ofzo. In ieder geval: hoera! Dat zijn toch al snel vier dozen Winnie de Poeh-pleisters en een flinke zak geneeskrachtige zoete thee. Even geduld nog Syrië, we zetten Paul Witteman ASAP op 't vliegtuig om de poet te komen brengen. Geen dank!

Reaguursels

Inloggen

@Holzenbein,na u ..;)

Djenghiz_ken_net | 03-04-13 | 10:23

Noem 5 miljoen maar niks pff

LulZig | 03-04-13 | 01:31

Dus we hebben ongeveer 5-6 miljoen linkse stemmers die wel huilen over dat we ontwikkelingshulp moeten geven, maar het stiekem zelf allemaal niet doen.

feutmans | 02-04-13 | 23:49

Als wij in de shit zouden zitten, zou Syrië ons dan helpen met een paar miljoen? Vast niet!

merkens11 | 02-04-13 | 23:08

Kertsbal | 02-04-13 | 21:56
En wat een mening over iemand hebben aangaat, daar begon jij mee. Remember?

hölzenbein | 02-04-13 | 22:47

Kertsbal | 02-04-13 | 21:56
Menneke, loester ens. Ik schrijf toch redelijk begrijpelijke tegels, maar wat jij nou weer gelezen hebt begrijp ik niet. Lul als je inhoudelijk wat te zeggen hebt op mijn tegel en hou anders gewoon je schuimbekje dicht aub. Het knaagt aan je hé? Ben je zelf misschien zo'n vieze vuile racist. Naaah... Dat geloof ik niet. LOL

hölzenbein | 02-04-13 | 22:34

Interessant verhaal @ hatovimletayis 13:26
Wellicht dat een soennitische staat politiek gezien 'beter voor de regio' is.
Alhoewel, kijk naar Egypte, is er sinds het soennitisch bewind niet communicatiever op geworden (denk trouwens ook dat je Assads bewind niet als sjiitisch/alewitisch moet zien, maar meer als seculier, check Ba'ath partij).
.
Maar ik denk dat de lange termijn ontwikkelingen als gevolg van de groeiende soennietenvlek op de landkaart desastreus zijn voor de menselijke cultuur:
denk aan onderdrukking (en waarschijnlijk uiteindelijk assimilatie) van kopten (egypte), atheisten (wereldwijd) of bijv. het opblazen van de boeddhabeelden in Afghanistan en waarschijnlijk aankomende assimilatie van christenen (denk aan de oudste kerken ter wereld), alewieten, druzen (beide ook vrij unieke cultuuruitingen op een bepaalde manier).
.
Kortom veel cultuur die verloren gaat en que ethiek en verlichting een worp terug in de tijd van een jaartje of 300, zie ik als overal (egypte en syrie) de dictator voor het soennisme vervangen wordt (wat overigens Assad totaal niet vrijpleit, maar daar gaat dit pleidooitje niet over).

BV de Dollarfabriek | 02-04-13 | 22:13

hölzenbein | 02-04-13 | 16:41 | + -5 –
hölzenbein lieve jongen. Wie zorgt voor racisme? Toch geen liefhebbende links menschen? Volgens mij zijn het racisten die hier voor zorg dragen. Dat links menschen nu ook al menen dat mensen die een andere opvatting hebben over deze inzamelingsactie ook al racisten zijn, maakt het inderdaad complex voor je. Je hebt zo te lezen al ongezien al een mening over mij. Knap. By the way, over jou klabanus met Duitse helm zullen we het maar niet hebben

Kertsbal | 02-04-13 | 21:56

Gek he, rondom zo'n strijd die totaal niet te volgen is. Burgers, militairen, rebellen, vrijheidsstrijders, dit volk, deze stam, huurlingen, moslim broederschap, al qaeda + nog 3 vage enge clubjes.. zo'n dictator was tenminste wel lekker simpel.
-
Van tunesie tot aan syrie, ik heb geen idee meer wie nou waar met wie aan het strijden is (letterlijk of politiek) en hoe blij de gewone simpele noord afrikaan daar mee is en wat dat betekend voor het westen. Zoek het lekker uit allemaal, laat aan het eind maar even weten wat de uitkomst is.

noerg | 02-04-13 | 21:12

We moeten daar even aan een Mali-tje meedoen.
Dat zal de kijkcijfers enorm opkrikken.

hotmint | 02-04-13 | 21:08

We sturen nog wel wat extra kanonnenvoer....
Hé, ze maken zelf de keuze, waarom tegenhouden?

Mastermattie | 02-04-13 | 20:30

-weggejorist en opgerot-

Gambit29 | 02-04-13 | 19:37

Het lijkt mij dat die schamele 1,2 miljoen een nieuwsfeit op zichzelf is. Maar nee, geen enkele nieuwsrubriek wil het oppikken. Vanavond nog even naar Pauw en W kijken, maar heb zo'n vermoeden dat het daar ook tot non-item is verklaard. Zo onafhankelijk is onze publieke omroep.

Ja nee, geen mening | 02-04-13 | 18:42

Ik geef geen stuiver.
Als het even beter met ze gaat, ben ik opeens weer die ongelovige hond die dood moet.

Schietmijmaarlek | 02-04-13 | 18:31

Alle liefdadigheidsacties en vooral van van die belastinggeld-wegsmijt-trut Ploumen kunnen me gestolen worden.Syrië is gewoon een k*t-land net als Noord-Korea.Je moet er toch niet aan denken dat die allah-akbar-idioten ooit overwicht krijgen in de Arabische "lente"?En hier wil het maar geen lente worden.Zout toch op met al die flauwe kul in dat verloren en verdwaasde werelddeel.De enige die ze door heeft is Israël.Semieten zijn ze,inclusief Israël,maar alleen de laatste zal overleven door.... geestkracht.

Dolphi | 02-04-13 | 18:25

Er komen daar en erom heen miljarden per dag binnen,geld zat dus.Afrika hetzelfde liedje.Die <vredelievende>moslims slachten elkaar al duizenden jaren af en dat zal echt NOOIT veranderen.De slavernij is er zelfs nog nooit weg geweest.Als de auto niet was uitgevonden dan zaten ze nu nog op een berg zand met een zwaard in de hand.

ruuf | 02-04-13 | 17:35

'Verassing' *zucht*

Canis Spurcus | 02-04-13 | 17:21

Dit soort acties om geld in te zamelen zijn alleen maar goed voor het bestaansrecht van de 'hulpverlenende'organisaties zelf. Ze doen dit helemaal niet om mensen in nood te helpen! Ze doen dit omdat het geld opbrengt. Lees voor de grap eens 'De crisis karavaan'.

nl.wikipedia.org/wiki/De_crisiskaravaa...

Broxx | 02-04-13 | 17:09

Valt wel op nu de VN ruim een week geleden wapentransporten toelaat voor de rebellen we nu ook een inzameling actie doen in Nederland,mmmmmm.

Inzameling voor wapens misschien,want waarom werd er geen actie gehouden in het begin van deze oorlog.

Wenna | 02-04-13 | 16:54

Als wij nu massaal geld geven, willen de Syriers morgen ons adoptiebeleid bepalen. Van mij gaat er geen cent naar een land waar de islam heerst. Zij vinden mij toch een vies, ongelovig varken. Dat is dan ook het enige wat ze van mij kunnen krijgen: een kilo spek!

Broxx | 02-04-13 | 16:54

Kertsbal | 02-04-13 | 14:04 |
Hee simultaanrukkertje, heb je je petje al scheef staan van aan je te kleine pikkie trekken? Voel je je aangesproken als ik het over racisten heb (niet over racisme)? Hoe kom jij eigenlijk op geenstijl zwitsal?. Heb je die 8 jaar die ik hier al reaguur bij stormfront rondgelopen? Zal wel.

hölzenbein | 02-04-13 | 16:41

Kromst | 02-04-13 | 13:40 | + 7 -
Ja, en van die tsunami gelden hadden ze (japanners)onlangs meer beveiliging aangeschaft om de WALVIS vloot te beschermen tegen "Sea Shepard " blijft toch ergens zou je zeggen dat geld, maar dat was niet het doel van die centjes,! ?

Flightless bird | 02-04-13 | 16:34

Qatar, puissant rijk, anderhalf miljoen inwoners en 15 % van de wereldgasvoorraad in zijn bodem steunt uit alle macht de 'opstandelingen" ( zo noemt de NOS hen althans)in Syrië. Het is al een jaar geleden maar op een VN bijeenkomst op 12 februari 2012 maande de emir van Qatar , Ben Khalifa op hoge toon de Russische minister van Buitenlandse Zaken Vitaly te stoppen met het steunen van Assad's Syrië daar hij anders de Liga tegen zich zou krijgen. Vitaly antwoordde op rustige toon dat als de emir nog één keer op dergelijke wijze tegen hem zou spreken Qatar op 13 februari op zou houden te bestaan. Tijdens de verdere VN vergadering deed de emir er het zwijgen toe. Russische diplomatie avant la lettre.( bron : Algeria ISP )

Jan Boule | 02-04-13 | 16:29

Een veel beter format zou zijn een avondvullende tv show met Mies Bouwman waarin geradicaliseerde kansen moslims strijden om een gratis vliegticket naar Syrië. Het publiek bestaat uit hun even fanatieke en trotse familieleden.

Het spelelement is simpel maar heftig. De kandidaten moeten zo strijdbaar mogelijk 'Allah Snackbar' krijsen bij beelden van dooie kindjes die onder het puin vandaan worden gesleurd. Raden of dit kind voor de FSA of Assad vocht is bonuspunten scoren, die je een vliegticket voor een neef kan opleveren. Ondertussen checkfact Harald Doornbos alles live vanuit Syrie en roept elke minuut de stand door.

Aan het einde van de avond wordt de winnaar bekend gemaakt en heeft Mies nog een verassing ala Oprah in petto. Ja, onder iedere stoeltje ligt een ticket! Doei Doei!

Canis Spurcus | 02-04-13 | 16:17

@Fisccon | 02-04-13 | 13:45

Niveau der reaguurders zal je meevallen. Ik ben altijd zeer gecharmeerd over snedige reacties van Kaas of overpeinzingen door Feynman. Soms rommelt de onderbuik en soms rammelt het denkraam alhier.

ole guapa | 02-04-13 | 16:16

De types die we nu steunen gooien later weer bommen onze kant op.....

Cor Zakov | 02-04-13 | 16:02

First Contact | 02-04-13 | 14:56 | + 1
Je hoort mij ook niet beweren dat je (de burger) of we (Nederland) geld moet(en) geven aan Syrië. De redenen dat ik geen geld geef aan Syrië zijn echter zuiverder en minder verwerpelijk dan die van Snackbar van Allah of Kees1960. Die laatste is overigens een openlijke fascist.

EddieS | 02-04-13 | 15:53

Wij zijn alleen goed om onze portemonnee te trekken voor dit volstrekt kansloze volk. Voor de rest hebben ze toch een pesthekel aan ons. Stik zelf ook maar dan.

Vindefin | 02-04-13 | 15:44

Dat Syrië interesseert mij geen enkele reet. Lekker thuis houden dat gelul. En ik ben niet de enige. Het mag nog lang doorgaan om het aantal benelux hakbarren uit te dunnen. Das het enige wat ik er interessant aan vind.

Willem VanDer Decken | 02-04-13 | 15:37

Hahaha geld geven aan middeleeuwse barbaren en dictators die elkaar afslachten. Nog even en dan bellen De Hunnen nog om steun.

Canis Spurcus | 02-04-13 | 15:37

Laat die Moslim broeders elkaar maar lekker helpen. Enige wat je terugkrijgt als je Moslims helpt is een grote bek over wat je allemaal verkeerd doet.
Jammer alleen dat de rijke broeders hun geld liever gebruiken voor wat decadente westerse luxe. Jammer maar helaas.

Mr Ker | 02-04-13 | 15:32

Ploumen kwam tijdens dat strak geregisseerde persrondje echt over als een huisvrouwtje dat voor 't eerst in 't buitenland is en 'geschokt' is over wat ze aantreft. Dat soort naieve simpele luchtfietsers moet geen miljoenen aan gemeenschapseuro's moeten kunnen beheren.

Ales | 02-04-13 | 15:30

Graaisnaaiert | 02-04-13 | 14:29 |
Als hun islamitische geloofsgenoten die hier verblijven iets hebben gegeven mag dat sowieso bij het belastinggeld geteld worden dat Ploumen al rondgestrooid heeft.

WirMachenMusik | 02-04-13 | 15:21

Laten we ze maar helpen met het faciliteren van kanonnenvlees.

Boy Cot | 02-04-13 | 15:18

Ik geef niks nada noppes. Ik vind het belachelijk en laat ze elkaar lekker afmaken daar. Als die gekke Ploumen ze maar geen pardon hier geeft vind ik alles best

Mans PVV | 02-04-13 | 15:13

jemagookniksmeer

dat is precies wat ik bedoel, is het niet veel beter om die bouw gewoon door te laten gaan door de overheid. Kunnen we het geld dat verzameld is uitgeven aan de kinderen zelf om het verblijf in zo'n ziekenhuis aangenamer te maken en of bijzondere dingen doen (uitstapje etc). Dat zou ik nu een fantastische actie vinden!

drs W | 02-04-13 | 15:05

Ploumen die zichzelf hardop afvroeg: "Ik weet nog niet hoeveel ik Libanon ga schenken, maar ik ga sowieso geld geven."

Hoezo 'ik'? Je zit goedverderdegoedver met je smerige tengels aan mijn centen! Als je NL een gunst wil doen, dan schrap je ontwikkelingshulp en schaf je noodhulp aan islamitische landen gewoon af!

Durum Manu | 02-04-13 | 15:04

Ik wil wel geven aan de Christenen en de Joden van Syrie, maar zeker niet aan de krokodil. De moslims gaan eerst maar eens nadenken waar ze mee bezig zijn. Door de duivel voortgedreven, dat zijn ze.

watergeus | 02-04-13 | 15:00

'Bijna een tweehonderdste van de giften na die Tsunami!'

Ja. En toen was er totaal nog 230 miljoen over. Waar zijn die gebleven? En Haïti? Hoe gaat het daar mee en hoe is dat geld besteed? Leven die mensen niet meer in tentjes intussen? Pleur maar op met je giften. Ik wil statistieken zien en weten wat er met elke Euro gebeurt. Dan zien we weer verder. Daarbij komt dat ik liever zie dat de VN er naar toe gaat dan die 1,2 miljoen.

Mark van Leeuwen | 02-04-13 | 15:00

@EddieS | 02-04-13 | 14:27
Dan mogen we hopen dat wederom onze westerse vrienden ons te hulp schieten. Hoe zit het met de hulp vanuit Arabische landen? En met de hulp vanuit de islamitische gemeenschap? Hoor vaak de zin "onze islamtische broeders en zusters". NOU? waar blijft de hulp? (op een aantal jihadisten na dan?) Turkije bijvoorbeeld prima in staat om zowel finacieel en militair een forse bijdrage te leveren.

First Contact | 02-04-13 | 14:56

RECIPROCITY inderdaad

Fred Janssen | 02-04-13 | 14:54

@ kees1960 | 02-04-13 | 14:40 |
Wat je ook kunt vinden van andere landen, opvattingen en meningen: als je " blij wordt " als mensen door (natuur-) geweld om het leven komen zit er volgens mij een steekje bij je los.

Kapitein Sjaak Mus | 02-04-13 | 14:50

REPROCITY heet dat met een mooi woord:
Syrie geeft geen reedt om Nederland, Nederland geeft geen reedt om Syrie.
Daarbij hebben wij een Marouch in de politiek, dus verdienen alle Nederlands gewoon 1.2 miljoen euro. Dus.

Fred Janssen | 02-04-13 | 14:48

Blijkt maar weer hoe ver de regering van het gewone klootjesvolk af staat, en geen idee heeft wat er werkelijk onder hun stemvee leeft.

Hoewel | 02-04-13 | 14:45

@EddieS | 02-04-13 | 14:27
Weet je wat EddieS, het kan me geen ene fuck schelen of door door de ene of de andere ramp omkomen.
Daarbij komt dat de overheid niet begonnen is, de overheid verdedigt slechts het gezag tegen gewapende terroristen, zoals de regering hier ook zou doen als er een gewapende groep steden begon te veroveren..
Je blaat een beetje: niet kunnen rekenen op een overheid die hun beschermt. Laat dat nou juist zijn waarom de overheid tegen de jihadisten vecht, die overigens er zelf tamelijk een handje van hebebn om burgers te terroriseren.

Maar goed, of ze melkaar nou kapot schieten, of ze verhongeren of door een Tsunami weggevaagd worden, ik kan er alleen maar blij om worden.

Ja, als het Belgie, engeland of frankrijk zou treffen zou ik dar anders tegen aan kijken en met reden. Hoewel... als het in Frankrijk en Belgie bepaalde stadsedelen zouden zijn die weggevaagd zouden worden heb ik daar ook geen problemen mee

kees1960 | 02-04-13 | 14:40

-weggejorist-

jeff6010 | 02-04-13 | 14:37

Laten de debiel rijke olie-sjeiks Syrië helpen I.p.v. Europese voetbal clubs waarmee ze de complete (EU) competities naar de klote mee helpen! Bah!

ikdenkwat | 02-04-13 | 14:37

Het is toch de wil van Allah, daar kan geen geld wat aan veranderen.

nan6896 | 02-04-13 | 14:37

Hoeveel zouden onze Marokkaanse en Turkse medelanders voor hun geloofsgenoten eigenlijk hebben ingezameld.
En dan doel ik uiteraard op cash, niet op hysterische Febojihadistjes...

Graaisnaaiert | 02-04-13 | 14:29

Er gaat geen 4 maar 34 miljoen belalalastinggeld naar die jihad-put: er was al 30 miljoen in de opvang van vluchtelingen gepompt.

o)+ | 02-04-13 | 14:28

Snackbar van Allah | 02-04-13 | 13:01 | + 50
Het is echt een beetje dom wat jij zegt. Het adagium "geef een man een vis en hij heeft een dag te eten, leer een man vissen en hij heeft altijd te eten" gaat (soms) op in landen waar armoede en gebrek aan kennis het grootste probleem is. Waar het in Syrië om gaat (en waar het in Joegoslavië om ging), is dat er een burgeroorlog woedt waarbij honderdduizenden onschuldige burgers (vrouwen, kinderen, bejaarden) vrezen voor hun leven en niet kunnen rekenen op een overheid die heb beschermd. Sterker nog: die overheid voert oorlog tegen (een deel van) haar eigen burgers. In tijden van vrede (en zelfs in tijden van relatieve onrust) heeft een land als Syrië onze hulp (en jouw domme opmerkingen) echt niet nodig. Maar goed, ik neem aan dat er voor jou ook andere afwegingen gelden, en dat je er andere opvattingen op na zou houden als het hier niet Syrië, maar Frankrijk, Engeland of België zou betreffen.

EddieS | 02-04-13 | 14:27

Ik las net dat onze nieuwe
koning het bedrag uit eigen
zak gaat verdubbelen.
Leve de nieuwe koning,
alles is opgelost.

rechtsdwalendeautist | 02-04-13 | 14:23

dat tsunami geld staat nog steeds ergens geparkeerd te wachten op een verdeelsleutel.
Net als dat van Haïti, al is dat wel op mysterieuze manier verdampt.

Zuitschuip | 02-04-13 | 14:12

witwas | 02-04-13 | 14:05
.
Ja, dat geldt voor al die instanties die d.m.v een vals opgelegd schuldgevoel en huilverhaal hun 13e maand veilig stellen ten koste van arme sloebers..
Vergeet ook de huichelaars van de postcode loterij niet, of dacht u soms dat Winston Gerstnogwat iets pro deo doet?

pluizigkroeshaar | 02-04-13 | 14:12

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat een grootse tv show en zo... de oplossing is :)

Ultimate Master G | 02-04-13 | 14:11


Waar ben ik dan precies naief in?
drs W | 02-04-13 | 13:46 | + 0 -
U suggereert dat het geld dat met die actie gedoneerd wordt, gebruikt wordt voor de bouw van een ziekenhuis, net zoals de marketingcampagne dat suggereert. Zo heeft de gever het idee dat hij ergens aan mee bouwt. Dat is natuurlijk niet zo. Het geld van die actie komt gewoon in de grote pot, dezelfde pot als waar de bijdrage van het rijk inkomt. En als er via die actie 0 euro opgehaald zou worden dan gaat de bouw van dat ziekenhuis nog steeds door, maar gedeeltelijk op een andere wijze gefinancierd.

jemagookniksmeer | 02-04-13 | 14:11

Voor heel wat reagluurders is 'googlen' nog wat moeilijk?
Wat doen de buurlanden / moslimbroeders / de UAE enz... In plaats van de vraag hier te dumpen, google even? Gewoon het eerste beste artikel:
gulfnews.com/news/gulf/uae/government/...

Ultimate Master G | 02-04-13 | 14:10

Gaat ook nergens over. Nederland moet weer zo nodig het ouwe wijf uithangen. Wat doen onze buurlanden eraan met collectes en nationale TV? Niks.

Randvoorwaarde | 02-04-13 | 14:10

Er is dus een duidelijk signaal van de Nederlandse bevolking dat we er ons niet mee willen bemoeien, op een paar haatbaarden na dan, en nogngaat dat grafwijf van een Ploumen nog miljoen erbij doen terwijl in Nederland er autochtonen gezinnen kapot gaan door de asociale lastenverzwaringen en kapotte huizen markt. Wanneer gaan we nu eens eerst onze eigen problemen eens oplossen? Als je iemand wil steunen moet je Assad steunen en die terroristen ontwapen. Die zijn degen die deze oorlog zijn begonnen en schuilen tussen burgers. Ik wil ook niet dat onze staat zich op welke manier er zich ook mee bemoeit, en een referendum zou nu ook handig wezen. Wel of niet bemoeien met Syrië, ik denk dat ik de uitslag al weet.

Mozeskriebels | 02-04-13 | 14:09

@pluizigkroeshaar | 02-04-13 | 14:01
Zo heeft Oxfam Novib een begroting van ruim € 100 miljoen, die aan de inkomstenkant voor ruim de helft wordt gevuld met belastingpoet. Bijna 25% blijft aan de zogenaamde strijkstok hangen voor reclamegelden etc. Het eigen vermogen bedroeg ultimo 2011 ruim € 90 miljoen.

witwas | 02-04-13 | 14:05

En aan alle racisten hier: ga eens gauw deaud oliedom volk.
hölzenbein | 02-04-13 | 13:42
Hee hölzenbein, ouwe zelf bevlekker. Even buurten, weinig te doen op joop zeker. Een andere mening over een inzamelingsactie is nu ook al racistisch? Jesus joh wist ik niet.

Kertsbal | 02-04-13 | 14:04

Van het weekend een artikel gelezen in de Elsevier over Qatar. Daarin wordt klip en klaar door de Qatari zelf toegegeven dat alle miljarden en miljarden die dit schatrijke land investeert in het westen maar 1 doel heeft: het verder islamiseren van ons continent. Ze kunnen beter die vluchtelingen met hun vieze bekertjes helpen als moslimbroeders. Laten ze afwassers gaan sturen of zeau...

eerstneukendanpraten | 02-04-13 | 14:03

Die islamitische sheikhs barsten van het geld. Minaret na minaret word de grond uitgestampt op hun kosten. Enorme torens kunnen ze bouwen. Eilandjes aanleggen voor de stinkendrijke zuipende gangbangende medemens is geen probleem. En een asfaltweg door de woestijn voor anderhalve kameel is ook prima.
Maar vervolgens kan hun islamitische huishulp de tyfus krijgen en geven ze geen rooie rotcent voor de in nood verkerende islamitische medemens in de landen rondom.
Ga je hand eens ophouden bij de koninklijke familie van Slaolie Arabie, die oliebaronnen van Qatar, de met ons geld van Saddam geredde zwart goud bezitters van Kuweit. Zal Allah blij mee zijn met dat kutvolk. Volgens mij zit die nog heel ruim in de maagden die wachten op echte helden.

Dima Beeline | 02-04-13 | 14:02

Fisccon | 02-04-13 | 13:49 |
.
Daarom zijn de pseudo-messiaanse hulpverlening instanties ook de enige die er wel op vooruit zijn gegaan, na jaren van miljarden weggesmeten guldens en euro`s aan ontwikkelingshulp. Het dikbuikige negertje vol met muskieten en tranen die als portemonnee en tranentrekker gebruikt werd niet.

pluizigkroeshaar | 02-04-13 | 14:01

Helaas voor de Syriers zijn het geen Palestijnen. En daarmee is alles wel zo gezegd.

Mokum Kosher | 02-04-13 | 13:59

De Arabische geloofsbroeder zijn veel genereuzer met hun hulp aan Syriërs in vluchtelingenkampen:
'Wil je me je dochter voor 100 dinar verkopen?'
www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

WirMachenMusik | 02-04-13 | 13:56

Met dat tsunami geld waren de rijken ook erg blij met hun nieuwe villa aan het strand, kijk geld kan je alleen rijken toevertrouwen, bij hun moet je ook de vergunningen halen, de armen kunnen niet met geld omgaan en kunnen ook geen vergunningen uitgeven. De rijken bedanken u voor u gulle giften. mocht u weer een potje hebben, het komt altijd in de juiste handen terecht. Zonder de rijken wisten de armen niet eens wat je met geld kan doen.

blango | 02-04-13 | 13:54

@Fisccon | 02-04-13 | 13:49
Zozo..., laat ik nu de hele tijd denken dat giro555 een goede doelen-organisatie is.

kapotte_stofzuiger | 02-04-13 | 13:54

Ja ja PeeDeBee ook bijhouden, het zijn net ruitenwissers, als ze droog zijn gaan ze piepen....

Axel073 | 02-04-13 | 13:53

En helemaal terecht. Waarom zouden we ons zorgen maken om een stel haatbaarden die elkaar naar het leven staan? En verwachten dat men gaat gireren is al helemaal kansloos wat mij betreft. Laat de arabische liga met hun miljarden inkomsten uit olie en gas dat varkentje maar eens wassen (LOL)
Helaas voor de Syriers zijn de arabieren zoals gewoonlijk meer geinteresseerd in olie op het vuur gooien (LOL) dan om de brand te blussen.
Fuck Syrie en fuck de hele regio.

WatZalIkErvanZeggen | 02-04-13 | 13:51

"Solidariteit" is ook maar een valse slogan, misbruikt door mensen die het geld van een ander beschikbaar stellen vanuit hun ego-strelende goedheid. En niet zelden omdat zij als directeur of werknemer van een stichting daar een leuke Balkenende aan bijverdienen.

Syrië krijgt de hulp en adhesie van onze bevolking die het land verdient. Dat is niet veel en dat hoeft ook niet. Onze regering geeft toch wel veel teveel vanuit de ruif.

Jan Passant mk2 | 02-04-13 | 13:51

Ik vraag mij af hoeveel daarvan daadwerkelijk de mensen bereikt waarover het gaat. En hoeveel er aan de linkse strijkstok blijft hangen. Hoeveel procent bereikte ook al weer Haïti?
Precies!

Hanz Ziezo | 02-04-13 | 13:50

kapotte_stofzuiger
Professionele organisaties werken niet met "handige neefjes" maar met vakmensen, en die kosten geld. Capito?

Fisccon | 02-04-13 | 13:49

@witwas | 02-04-13 | 13:47
Dat kan, maar ruikt u de koffie al? (de website van de websitebouwer: www.headline-interactive.nl/ )

kapotte_stofzuiger | 02-04-13 | 13:48

Ik geef geen geld aan landen waar ze ons haten. Laat die rijke moslims in Saudi Arabië, Qatar de de UAE maar de portemonnee trekken.

Perv | 02-04-13 | 13:48

@kapotte_stofzuiger | 02-04-13 Waarschijnlijk heeft een handig neefje dit ook gedaan voor € 3.000 en heeft een bestuurder de resterende € 27.000 in de pocket gestoken.

witwas | 02-04-13 | 13:47

Van 't Hek is links lullen en rechts zijn zakken vullen

dirty dirk | 02-04-13 | 13:47

jemagookniksmeer | 02-04-13 | 13:23 | + -3 -
Waar ben ik dan precies naief in? waarom steenjes kopen voor de bouw van een ziekenhuis? dat is onze taak niet maar van de overheid. Dat geld voor al die steenjes zie ik liever in een fonds waarmee we laatse kinder wensen kunnen vervullen en of ze een dagje uit geven, geloof dat u een beetje naief bent. Hoe meer je geeft voor de bouw hoe minder de overheid dit doet!

drs W | 02-04-13 | 13:46

ole guapa
Ik ben er bang voor dat dit soort tips niet echt aankomen bij de gemiddelde GS reaguurder. Toch een beetje SBS6 niveau met een vleugje RTL 4-8. Hadden de Amerikanen na WO2 net zo gedacht als het Hollandse proletariaat over Syrië, dan woonde het Henk in Ingrid volk nog allemaal waar het ook hoort, op de camping in de caravan.

Fisccon | 02-04-13 | 13:45

Een organisatie als Giro555 reserveert ruim 30.000 euro voor een nieuwe website. Een handig neefje draait voor 3000 euro iets soortgelijks in elkaar, met nog een gangbaar CMS ook.
samenwerkendehulporganisaties.nl/wp-co... [pdf alert]

kapotte_stofzuiger | 02-04-13 | 13:45

Gigi4930 | 02-04-13 | 13:35 | + -1
Op mensen zoals u bouwt de Heilige Kerk! Mensen die hun geindoctrineerde schuldgevoel braaf afkopen en nooit enige interesse aan de dag zullen leggen of hun gift daadwerkelijk zin heeft gehad. Uw taak als goed gelovige der Heilige Linkschkerck eindigt zodra u uw aflaat geautoriseerd heeft. Mensen zoals u, worden steeds zeldzamer hier in Nederland en al helemaal in de reaguurderspanelen van dit cynische, rechtse Geenstijl.nl. :D

Ales | 02-04-13 | 13:44

De RK-kerken in NL zijn door de bischoppen opgeroepen de volledige collecte opbrengst van 1e Paasdag te doneren aan 555. Hoewel de kerken leeglopen denk ik toch dat je dan al een substantieel deel van die 1,2 miljoen te pakken hebt. Het zou leuk zijn als bekend werd hoeveel de NL-moslims hebben bijgedragen. Gemiddeld minder dan € 0,10 per hoofd schat ik zo in.

witwas | 02-04-13 | 13:43

Nou, leuke duiding, hatovimletayis. Kan ik wel in meegaan, zoals het er staat.

L. Rakker | 02-04-13 | 13:43

Het geld staat nog ff veilig op de bank, te laat een bail in, jammer.

blango | 02-04-13 | 13:43

@ik kom van rechts | 02-04-13 | 13:31
Een ruwe schattig; van die 1,2m kan je niet eens de jaarlijkse salarissen van de directies betalen.

Denkt u eraan als u de volgende keer zo'n lichtelijk naief goededoelencollectant ziet?

Voor die euro die u geeft, laat een PVDA zich gierend van het lachen klaarpijpen door Sletvana in zijn A6.

dlseth_ | 02-04-13 | 13:42

Mijn geld voor Haïti is nog niet eens aangekomen dus...
En aan alle racisten hier: ga eens gauw deaud oliedom volk.

hölzenbein | 02-04-13 | 13:42

Hoeveel zou zo'n Van 't Hek nu hebben gestort? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Dat moet gezien zijn preek een enorm bedrag zijn. Kan Rutger dat even vragen?

Flodder | 02-04-13 | 13:41

We worden hier dagelijks geconfronteerd met nieuwsberichten over de crisis. Hoeveel gaan we inleveren, kunnen onze kinderen straks nog wel vreten, WTF blijft er over van mijn zuur geïnvesteerde pensioengelden. Afin, genoeg huilie huilie materiaal om iig 3x na te denken voordat je ook maar 1 euri stort naar de bodemloze put, die Syrië heet. Mij niet gezien.. Steek mijn geld liever in een instant-fisherman (incl. Flying Lures) of een flesje KABOOM! Syrië, te ver fietsen.

Epic_Zwitsal | 02-04-13 | 13:41

Hoeveel van die 1.2 miljoen zal er naar de bestuurders van deze prachtige organisaties gaan?
ik kom van rechts | 02-04-13 | 13:31

Spring is coming! Voor de hulporganisaties tenminste. Ze hebben trouwens te weinig opgehaald om de bestuurders van te kunnen betalen, dus zullen ze binnenkort de regering wel vragen om het bedrag te verdubbelen. Of ze halen het gewoon nog eventjes uit de niet besteedde 555 tsunamigelden.

Kromst | 02-04-13 | 13:40

Zag het staan in de gids,en dacht nee nog liever lekker een fap maken dan Aad v/d Heuvel,Ali B,een linksmevrouw van de Sp of PVDA en nog wat consorten te zien!Wat klapten iedereen toch in de handen,tranen van geluk,de Arabische Lente was een feit!Dezelfde mensen die dat bewerksteligde vragen nu of u even mee wilt schokken... KOEKKOEK

Djenghiz_ken_net | 02-04-13 | 13:40

Die 1,2 miljoen is uitsluitend door moslims gedoneerd , of heb ik het nou mis?
Die ander 34 miljoen door de belastingbetaler, dat dan wel weer.

raster | 02-04-13 | 13:37

@Gigi4930 | 02-04-13 | 13:35
Zodra mensen zich als mens gedragen, wil ik eventueel helpen. Als ik denk dat het helpt.

vetkleppert | 02-04-13 | 13:36

Ik ben bereid te doneren als Pauw, Knevel, vd Brink, Witteman, NPO, Vara, EO
meedelen welke duit zij in het zakje hebben gedaan en wat de leiding vd SHO hieraan jaarlijks overhoudt,
Anders houd ik net erop dat Ploumen dmv deplukmekaalvereniging al genoeg heft geïnd.

dubbeljoe | 02-04-13 | 13:36

LOL, als ik het zo hoor heeft Youp van 't Hek het totale failliet van de Linkse Weg-Met-Ons-Kerk en haar totale wereldvreemdheid op uiterst treffende wijze vertolkt. Beetje het niveau van een gereformeerde dominee die in de jaren 30 verkondigd dat je in de hel komt als je naar de radio luistert. Volledig uit de tijd. Niet verwonderlijk natuurlijk met een ideologie die qua rigiditeit niet zo gek veel onderdoet voor die van de Islamofascistische kolonisator.

Ales | 02-04-13 | 13:35

Syrie heeft de oudste christelijke kerken van de wereld op haar grondgebied. De oudste synagoge is zojuist verwoest. Laten we ook niet vergeten dat er nog ongeveer 200.000 christenen wonen. Dat is het inwonersaantal van de stad Groningen. Het mag dan misschien een stammenoorlog zijn met moderne middelen, maar het is wel ons erfgoed dat daar kapot gaat.

Petrus de Rewa | 02-04-13 | 13:35

Ik laat politiek of geloof mij niet mijn menselijkheid afnemen. Hier gaat het om humanitaire hulp, het kan me dan ook helemaal NIKS schelen of het moslims of johova getuigen zijn. Ik zie alle onschuldige mensen als slachtoffers en zolang ik een mens ben, blijf ik een ander helpen.

Gigi4930 | 02-04-13 | 13:35

hatovimletayis | 02-04-13 | 13:26 |

Spijker. Kop. Raak.

homunculus | 02-04-13 | 13:34

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:30 | + 0 -
Ze bijten en vechten met elkaar he. What's in the name. Maar als het voor je schoonmoeder is, begrijp ik het.

Flodder | 02-04-13 | 13:34

De Stichting Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) is een samenwerkingsverband van Nederlandse hulporganisaties dat bij grote humanitaire rampen gezamenlijk fondsen werft voor hulpverlening aan de slachtoffers van de betreffende ramp. De SHO bestaat uit CARE Nederland, Cordaid Mensen in Nood, ICCO & Kerk in Actie, Nederlandse Rode Kruis, Oxfam Novib, Save the Children, Stichting Vluchteling, Terre des Hommes, UNICEF Nederland en World Vision

Hoeveel van die 1.2 miljoen zal er naar de bestuurders van deze prachtige organisaties gaan?

ik kom van rechts | 02-04-13 | 13:31

Stuur de rekening maar naar Obama en consorten. Die hebben de bal daar aan het rollen gebracht.

Zzzzooooffff | 02-04-13 | 13:31

Hoogtepunt van de avond vond ik de column van Youp van 't Hek.
Alle vooroordelen op een rij. Wie geeft is goed en wijs, wie niet geeft is een onbeholpen aangeschoten Tokkie in z'n stamkroeg. Nou Youp, ik was al niet van plan te geven. Maar na zo'n grove simplificatie van de standpunten is ook het laatste beetje goodwil genekt.

Not Muhammad | 02-04-13 | 13:31

@Flodder | 02-04-13 | 13:28
dank voor de tip, ik heb mijn schoonmoeder er meteen twee cadeau gedaan!

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:30

Belangrijkste vraag waarop ik maar geen antwoord hoor: wat doen de islamitische broeders in de regio voor de onderdrukten in Palestina en vluchtelingen uit Syrië? Ik hoor slechts een oorverdovende stilte.

ole guapa | 02-04-13 | 13:30

En het land van Mekka is zo stil als maar kan. Nee het vreselijke westen mag weer geven. Maar mijn geld krijgen ze niet! Christenen worden er onderdrukt in zulke landen.

reade romke | 02-04-13 | 13:29


Wat heeft het Saoedische volk opgebracht?
Wat heeft de Qataraan gestort?
Wat bracht de TV actie in Kuwait op?
Heeft Indonesie zijn steentje bijgedragen?
Oman al gedoneerd?
Heeft UAE al ingezameld?
Bahrain al overgemaakt?

Need I say more?

ijzeren blub | 02-04-13 | 13:29

@Niemands Knegt | 02-04-13 | 13:10

Je hebt gelijk. Tegenlicht docu gisterenavond is verplicht kijkvoer voor iedereen die een IQ hoger dan SBS6 heeft. Exponentiële ontwikkelingen binnen technologie, Moore's law voor alle soorten technologie (zonne-energie, water, voeding, 3D-printen), combinaties van technologie en 3 miljard nieuwe innovators online: technologie kan alle rampen die doemdenkerts op ons afsturen eenvoudig oplossen. Bindende kijktip: www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

ole guapa | 02-04-13 | 13:27

Ik stel voor dat alle moslims die hier in Nederland een schotelantenne hebben , hun schotelantenne opsturen naar Syrie....
Ik heb gezien dat die malle dingen daar heel veel aan flarden zijn geschoten, cq van hun huis afgelazerd zijn na beschieten over en weer.
Als de moslims dat hier doen slaan ze twee vliegen in een klap, wij zijn van de flats met schotels af, en ze hebben hun geloofsgenoten enorm geholpen, want die kunnen weer lekker naar de preken van allerhande geestelijken luisteren die hen redden van het ongeloof en hen beschermen tegen de boze buitenwereld.

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:27

Ze kunnen beter de tegoeden die de strijdende partijen in het buitenland hebben confisqueren en van dat geld de vluchtelingen helpen. Als het geld en de kogels op zijn stopt de oorlog vanzelf.

witwas | 02-04-13 | 13:27

Dat het altijd gezeik is in die regio is ondertussen een self fulfilling prophecy.

Bas88 | 02-04-13 | 13:27

Het is ook volstrekt niet belangrijk om vluchtelingen van noodhulp te voorzien. Jarenlang heeft Nederland voor allerlei rampen en vluchtelingenstromen opgedraaid. Europa zit in crisis. Turkije kent nog steeds economische groei, en Arabische landen als Qatar, Dubai, Bahrein en Saudi-Arabië bulken van het geld. Laat hen maar betalen voor hun broeders.

Waar ik me wel aan stoor: aan de algemene opvatting dat 'Assad een dictator is, maar de rebellen ook veelal fundamentalistische idioten zijn'. Allebei waar, maar ook heel oppervlakkig bekeken. De nieuwe koers van Syrië is belangrijk voor de hele regio, en indirect ook voor Europa. Iran en Hezbollah verzwakken enorm als Assad definitief het hoekje om is, en het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat ook hier de Moslimbroederschap voet aan de grond zal krijgen.

Maar waarom, beste reaguurder, is het beter voor de regio en voor de wereld als er in Syrië - dat in dikke meerderheid Soennitisch is - een ander regime komt? Omdat hier het aloude verdeel- en heersprincipe opgaat. Niets doen speelt Iran, Hezbollah, en de Russen in kaart. Militair ingrijpen door het Westen leidt tot een tweede Irakscenario, en dat moeten we ook niet willen. Wat wel? Laat Turkije, Qatar en Jordanië het voortouw maar nemen zodra de klus is geklaard. Israël zou eventueel luchtsteun kunnen geven, en Amerika kan trainingen en wapens verstrekken vanuit Turkije en Jordanië. Nederland heeft al Patriot-eenheden gestuurd, en draagt daarmee meer dan genoeg bij aan het conflict.

De drie sterkste militaire machten in de regio zijn alle niet Arabisch: Israël, Turkije en Iran. Die laatste is kwaadaardig, en niet alleen een gevaar voor Israël en het Westen, maar juist ook voor de Arabische Golfstaten. Als Syrië post-Assad is, verliest Hezbollah een aanzienlijk deel van zijn wapenvoorziening. Iran heeft bovendien een verlengstuk minder, en verliest daardoor aan invloed. En de Moslimbroeders? Die zullen eerder naar de pijpen van Ankara en Doha dansen, dan naar de jurken van de Mullah's in Teheran. Dat is voorzichtig uitgedrukt in ieder geval de minste van twee kwaden.

hatovimletayis | 02-04-13 | 13:26

@schaapindewei | 02-04-13 | 13:22

Lekker belangrijk.

Mr_Pikibelly | 02-04-13 | 13:25

je zou denken dat de arabieren zelf genoeg geld hebben om solidair te zijn?!

cumshaft | 02-04-13 | 13:24

Geen schone bekers volgens Lillian P, wel schotelattennes in dat vluchtelingenkamp.

raster | 02-04-13 | 13:24

Moslims die moslims afmaken.
Wat kan ik storten om dat door te laten gaan?

ijzeren blub | 02-04-13 | 13:23

Geld hebben ze niet nodig ze hebben Allah en zijn prutfeet toch.

Veel Vaak | 02-04-13 | 13:23

het is godsgeklaagd dat onze pokke overheid niet gewoon een ziekenhuis bouwt!
drs W | 02-04-13 | 13:19 | + 0 -
Dat doen ze heus wel hoor.
U bent naief.

jemagookniksmeer | 02-04-13 | 13:23

Nederlanders zijn zo dom als je ze maakt. Met de juiste aanpak hadden Nederlanders met gemak weer 250 miljoen naar een prachtland gestuurd. Heeft niks met Syrie te maken. De gemiddelde Nederlander weet niet eens wat er aan de hand is daar. Laat staan waar het land ligt.

schaapindewei | 02-04-13 | 13:22

De PO had van tevoren even een klein marktonderzoekje moeten doen, dan hadden ze zich dit fiasco kunnen besparen. Het is jammer voor de echte vluchtelingen, maar ik vind dit een prachtig resultaat om meerdere redenen: 1) het is duidelijk dat het Nederlandse volk zich steeds minder de wet voor laat schrijven door de MSM en 2) de gemiddelde BN-er zal zich de volgende keer wel twee keer bedenken voordat hij zich verbindt aan de goededoelenporno.

witwas | 02-04-13 | 13:22

Trouwens, dat snoepreisje voor die Verschillige Jeroen Pauw, gaat dat nog van die 1,2 miljoen af of zit dat gewoon in de kosten die de belastingbetaler moet aftikken om onze Prekende Gutmenschen in het hoogste belastingtarief te houden?

Ales | 02-04-13 | 13:21

Waarom moet er altijd steun uit West-Europa komen. Ik hoor niks maar dan ook niks over schatrijke olielanden als de UAE. Hoe zit het daarmee, doen die überhaupt wat?

carramba | 02-04-13 | 13:21

Ik geef ook geen fuck om Syrië. Zelfs niet om een artikel erover op GS.

Jim Lovell | 02-04-13 | 13:20

@Petrus de Rewa | 02-04-13 | 13:18
Goed idee, laat Cohen maar eens langs geen en een rapportje schrijven over de oorzaak.

Uw Verzekeringsadvis | 02-04-13 | 13:20

Vreemd verzoek ook eigenlijk. Of u een stel wilden wilt sponsoren, zodat ze nog wat langer kunnen doorgaan elkaar de harses in te slaan.

vetkleppert | 02-04-13 | 13:20

en voor de mensen die roepen ik steun liever de bouw van een ziekenhuis voor kinderen met kanker... Dat begrijp ik maar ook dat is inspelen op gevoel, het is godsgeklaagd dat onze pokke overheid niet gewoon een ziekenhuis bouwt! en voor de extra leuke dingen ja daar is een actie goed voor en wil ik gul geven.

drs W | 02-04-13 | 13:19

We sturen al goed betaalde strijders die kant op toch...?

Datzegiktoch | 02-04-13 | 13:19

hup al die 400k .nl moslims op transport naar Syrie, stort ik alsnog!

Hannah | 02-04-13 | 13:19

Totdat iemand kan uitleggen wat de meerwaarde van Syriërs in Nederland is, mogen ze van mij buiten blijven wachten.

necrosis | 02-04-13 | 13:19

@Petrus de Rewa | 02-04-13 | 13:14
Ik ook en vooral de reden waarom het land in puin ligt bevalt me niet.

Uw Verzekeringsadvis | 02-04-13 | 13:18

1,2 miljoen, daarvan kun je drie keer Cohen laten langskomen.

Petrus de Rewa | 02-04-13 | 13:18

*"Het besef in Nederland dat zich in en rond Syrië een enorme humanitaire ramp voltrekt, groeit. Steeds meer Nederlanders voelen zich betrokken bij het lot van mensen uit Syrië", zegt SHO-actievoorzitter Jan Bouke Wijbrandi in een verklaring.* Is dit nu fundamentalistische blindheid of probeert Jan Bouke zijn eigen vorstelijke salaris goed te praten door zijn actie als geslaagd te laten lijken? Hoe is het mogelijk dat dit soort types de beschikking krijgen over zoveel miljoenen aan Nederlands belastinggeld. Je stuurt toch ook geen kleuter in een mercedes de A2 op?

Ales | 02-04-13 | 13:17

Prachtig om naar de excusus te luisteren (radio1)
"Het was kwalitatief hoogstaand"
"Geen beroep op BN-ers"
"Is een journalistiek programma"
Jammer beste zakkenvullers. De centen voor Pauw voor een heen-en-weertje naar Syrië worden betaald door Ploumen met die 4 miljoen (wij dus).

Kamervraag | 02-04-13 | 13:17

Een kon een klein gebald vuistje niet onderdrukken.

Afgeschminkte Bassie | 02-04-13 | 13:16

Ik stel voor dat we eerst wat doen aan onze eigen problemen hier?

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:16

Tijdens de bewuste uitzending werd het probleem schrijnend benoemd: De vluchtelingen hadden bij gebrek aan drinkwater zelfs de zwembaden leeggedronken!! Het zal je toch gebeuren!
Denk dat we geleerd hebben dat ingrijpen in een conflict nooit zinvol is als het aan zin ontbreekt van strijdende partijen om elkaars mening te respecteren en in vrede naast elkaar te leven.
Ook humanitaire hulp leidt uiteindelijk alleen tot verlenging van het conflict.

crk | 02-04-13 | 13:16

Wanneer het slecht gaat in de eigen habitat, dan moet je prioriteiten stellen ten einde de crisis te 'overleven', en ja dan krijg je dit.

BadLieutenant | 02-04-13 | 13:15

Wie behoefte heeft goed te doen, omdat hij een aflaat wil kopen, of gewoon omdat hij een aardig mens is, hoeft niet verder te zoeken dan hij zijn portemonnee kan werpen. En dat kan ook nog eens zonder met geld te smijten.
In je directe omgeving kan je veel meer goed doen dan je op afstand nog verder kan verpesten.
Zouden ze daar ook eens kunnen proberen, misschien. Over een half millennium ofzo.

vetkleppert | 02-04-13 | 13:14

inderdaad geef er geen moer om, laat liever 10 oliesjeiken geld doneren dan heb je zo een miljard bij elkaar. Maar nee de uitgeknepen overbetalende Nederlandse belastingbetaler moet met deze pokke beelden geconfronteerd worden zodat we een schuldgevoel kunnen krijgen voor iets waar ik niets mee te maken heb. Doodmoe word ik ervan. Ik geef inderdaad er geen zak om en ben er trots op!

drs W | 02-04-13 | 13:14

Ik heb medelijden met het land, dat toch één van de belangrijke bakermatten van de Christelijke cultuur was.

Petrus de Rewa | 02-04-13 | 13:14

Volgens mij zijn er nog wat puissant rijke islamitische oliestaatjes. Kunnen vast paar miljoentjes missen voor hulp aan vluchtelingen. Of besteden ze dat al aan wapens?

Flodder | 02-04-13 | 13:14

Oei, is dat wel verstandig om een vara (pvda'er) op het vliegtuig te zetten en de poet laten brengen?
Dan ben ik bang dat er geen cent aankomt.
Niet dfat het geld anders wel zou aankomen.
Normaal blijft het aan meerdere strijkstokken hangen, maar een vara (pvda) gast kent maar 1 strijkstok, zijn eigen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-04-13 | 13:13

Gelukkig, Nederlanders krijgen steeds beter door dat die bedelacties vooral bedoeld zijn om de portemonnee van directeuren en managers van "goede doelen" en de NPO te spekken.

kapotte_stofzuiger | 02-04-13 | 13:13

Is er in S-A al een 555 actie geweest voor hun broeders?

roze_bril | 02-04-13 | 13:13

@seven | 02-04-13 | 13:06
Dat kan wel zo zijn, maar Farah Karimi (GL, €124.432 per jaar in 2011, Oxfam Novib) moet er natuurlijk ook beter van worden! Of denk je dat die 14-jarige boytoys uit Ghana uit liefde en zonder harddrugs haar volpompen?

dlseth_ | 02-04-13 | 13:13

Laat ze elkaar lekker opblazen wat mij betreft. Hoort bij de -cultuur- religie. Zolang ze het lekker binnen eigen grenzen houden, zal het mij aan m'n achterwerk oxideren.

Ik vind het altijd gruwelijk irritant als moslims het nodig vinden om zich te bemoeien met hoe het hier gaat. Zullen we hen dan ook lekker in hun sop gaar laten koken?

Nietvoordekat | 02-04-13 | 13:12

Hoho,
meisje Ploumen heeft namens u en mij ook 4 miljoen gegeven, kondigde zij trots aan.

artie | 02-04-13 | 13:12

Ja vind je het gek?
Ik weet nou niet wie er barbaarser zijn..... de regering? Of de opstandelingen?
Het is daar een wereld die de onze niet is, en waarschijnlijk, krijgen we straks weer een hele toeloop van allerlei mensen die door de ellende daar getroffen zijn, en die net als de somaliers, met rare ideologische ideeen in ons landje mogen blijven...... dus ik stort even niets, straks komen ze door mijn eurootje deze kant op, en dat wil ik niet op mijn geweten hebben!

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:12

Zelfs die irritante Frans Bauer met zijn flauwe Bananasplit filmpjes was nog interessanter om naar te kijken.

Schaamharing | 02-04-13 | 13:12

En dan nog een Pvda trut die 4Mill. namens de Nederlandse bevolking op wilt sturen? Rot toch op met je Linkse zakkenvullerij. Die zandbak daar moet zijn eigen sores oplossen en niet weer Nederland die ten koste van eigen kinderen de sloebers van Haatdragende landen moet gaan helpen. Van elke €uro die je geeft, verdwijnt tevens het meeste in de organisatie. Zorg eerst maar eens voor jezelf voordat je een ander helpt. Geen cent van mij dat de grens overgaat. Help die 310.000 kinderen in Nederland maar eens aan een fatsoenlijk ontbijt, voordat ze naar school gaan.

Mr_Pikibelly | 02-04-13 | 13:11

@Van Leeuwen: vergeet de €4M niet die Ploumen namens ons doneert.

Zeetakje | 02-04-13 | 13:11

- 50% voor directeur doel
- 25% voor de staat
- 25% voor de dictatuur

miknic | 02-04-13 | 13:11

@Pandapunten | 02-04-13 | 13:07
In Syrie hebben ze ook liever kogels. Stenen passen niet in hun geweer.

frank87 | 02-04-13 | 13:11

Wat ik gisteren schokkend vond om te zien op national geographic, de propoganda reclame van Cesar Milan die zegt in Nederland te zijn en met EUROPESE familie's te werken.
Met die man ben ik in 1 keer klaar.

toetanchamon | 02-04-13 | 13:11

@A1VD | 02-04-13 | 13:10
En dan toch niet die fipo pakken he ;)

Nietvoordekat | 02-04-13 | 13:11

'Zelfs Tegenlicht. Lekker ingewikkeld doen bij de VPRO'
Ai, ai VanLeeuwen. Een van de beste onderzoeksjournalistieke programma's die er zijn: ‘Dit is geen crisis, dit is bedrog.’ - tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2... - Vooral de verwijzing naar William Blake's 'The Tyger' door Rosalind Williams is treffend.

Betreffende Syrië hebben de Nederlanders volkomen gelijk. De situatie in Syrië is dermate complex en chaotisch dat het uitermate abject is om er op dit moment voor te gaan collecteren. Lees dit maar eens: 'Syrië, de strategische inzet' - mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2012...

Niemands Knegt | 02-04-13 | 13:10

@Godsammekraken | 02-04-13 | 13:05
Was idd erg haastig...

A1VD | 02-04-13 | 13:10

Geld is niet de oplossing voor die ellende daar, en dat weet de Nederlander heel goed. Haatbaarden en meneer de dictator hebben de sleutel tot een beter Syrië in handen. Namelijk door allemaal op te rotten, deaud te gaan en iedereen in het land, inclusief Christenen en andere minderheden, een gelukkig leven te gunnen. En tja, dat gaat nou eenmaal niet lukken met een gezellig solidair schuldgevoelprogramma op de Nederlandse televisie. Jammer, maar wel de realiteit. Sorry Syrië. U moet dit zelf oplossen vrees ik.

KlunsJohannus | 02-04-13 | 13:10

Islamoe.

ecologiste | 02-04-13 | 13:09

Ik dacht al, wat is tegenlicht laat vandaag.
Die actie helemaal gemist (als kiespijn).

frank87 | 02-04-13 | 13:08

Ik steun geen islamitische terroristen.

StijlvolRechts | 02-04-13 | 13:08

Als we hier nou met fakkels en hooivorken het binnenhof gaat belegeren om een beter democratiseringsproces te starten, krijgen we misschien ook nog wat geld vanuit Brussel.
Oh nee, dat is natuurlijk niet wat ze willen.

blinde kip | 02-04-13 | 13:08

Ik lees dit dan ook weer als tranentrekker. Ik maak eens per jaar 3 euro over naar wikipedia. That's it. Opbokken met gratis geld vragen.

horsteknots | 02-04-13 | 13:08

NL is klaar met Moslims.

Jimmy Mc Clure | 02-04-13 | 13:08

Normaal verdubbelt de NL regering het opgehaalde bedrag. In dit geval besloot Ploumen (PvdA) het bedrag te verviervoudigen. Dus niet-gevers, voel je niet schuldig. Geven doe je toch. Of je dat nu wilt of niet.

Ja nee, geen mening | 02-04-13 | 13:08

Ik geef liever 100000 stenen aan dat Kikahuis dan 1 aan Syrie. Gek he?

Pandapunten | 02-04-13 | 13:07

Nederland is de doortrapte feelgood goededoelenporno gewoon beu. Aflaat handel, waarbij zichzelf belangrijk vindend BN-Nederland zich kan profileren op de teelevee. Als ik narcisten wil zien ga ik wel naar een psychiatrisch ziekenhuis

frotteurist frenkie | 02-04-13 | 13:07

Die 1,2 miljoen and counting had beter bij Artsen zonder Grenzen www.artsenzondergrenzen.nl/ kunnen aan. De overhead van die club die werkt met vrijwillige artsen is heel wat minder dan 555 en de tig clubjes die daar weer onder hangen. En medische noodhulp is een nuttigere en minder fraudegevoelige besteding imho.

seven | 02-04-13 | 13:06

Welke idioot gaat er ookalweer over ontwikkelingsamenwerking? Want die gaat het bedrag verdubbellen natuurlijk! Want dat is nu eenmaal traditie!

streknek | 02-04-13 | 13:06

Ik kwam laatst deze reactie tegen op een niet nader te noemen website, door een inwoner van Syrie:

"Thank you Obama foreign policy, Thank you Turkey, Thank you Saudi Arabia, Thank you Qatar, Thank you Al Qaeda (aka Jabhat al-Nusra), Thank you extremists coming from all over the planet to blow our country. Thank you for liberating us from the annoying buildings we had. Thank you for killing my family, neighbors, and fellow citizens. Who needed them, anyway? Thank you for liberating me and my people from the regime that use to maintain my country at peace and serenity. No.. really thank you."

Hij vat het goed samen!

nielsjuuh23 | 02-04-13 | 13:06

€1.000.000,-- verdwijnt in de zak van de desbetreffende hulporganisatie voor nieuwe panden, auto's, interieur etc. €200.000,-- komt daadwerkelijk in Syrië terecht en verdwijnt vervolgens in de zak van corrupte (ex) leiders e.o...

Denkt iemand dat Syriërs zich zouden drukmaken om Nederland als hier iets aan de hand is? Nee, dan zouden we kunnen doodvallen omdat wij goddeloze honden zijn.

SharpEye | 02-04-13 | 13:06

Ik begrijp dat het voor het Goede Volk een ongepaste vraag is, maar verwachten ze nu werkelijk dat dit geld ook maar iets uit zal maken?

spanarchist | 02-04-13 | 13:06

@A1VD | 02-04-13 | 13:02
wet=met
moslim terroristen=moslims

Godsammekraken | 02-04-13 | 13:05

1,2 miljoen Euro. Opgebracht door de islamitische mens in Nederland. Tja.

Thoth | 02-04-13 | 13:05

Als we helpen dan zijn we imperialisten, als we niet helpen zijn harteloze klootzakken. Laat de rest van de ruziende wereld maar in de stront zakken, dan hebben wij tenminste ons geld nog.

Merkava | 02-04-13 | 13:05

Ik geef het liever aan de actie RED VEENDAM

dirty dirk | 02-04-13 | 13:05

Ik betaal al ongewild mee aan het geld dat Ploumen aan Syrie gaat geven.

Hans Hillen | 02-04-13 | 13:04

Sorry, ik had ook andere verplichtingen. Ik moest nodig m'n wijf weer es ballen.

PeeDeBee | 02-04-13 | 13:03

Eens zal het besef komen dat Nederland redden al moeilijk genoeg zal worden.

spanarchist | 02-04-13 | 13:03

Ik steun met mijn geld liever iets dichtbij huis, bijvoorbeeld de bouw van een ziekenhuis voor kinderen met kanker. Dat geld wordt goed besteed.
.
Dat oorlogstuig in Syrië kan van mijn part doodvallen.

Derechtselutser | 02-04-13 | 13:03

Lekker boeien inderdaad. Let them sort themselves out in die zandbak.
Pleur toch op met je telethons.

Flinders | 02-04-13 | 13:03

Arabische kwakkelwinter...

Godsammekraken | 02-04-13 | 13:02

Die haatbaarden die elkaar overhoop schieten boeien me ook niks. Al die onschuldige vluchtelingen wel. Je zou er maar wonen.

kicktherabbit | 02-04-13 | 13:02

@A1VD | 02-04-13 | 13:01
Qatar dan.

A1VD | 02-04-13 | 13:02

Maar het kabinet geeft wel 25 cent per Nederlander.

Watapatja | 02-04-13 | 13:01

In de jaren 80 was 't Ethiopie
In de jaren 90 was 't Joegoslavie
In de jaren 2000, I stopped caring
In de jaren 2010, is het Syrie.

Nee, dank je: ik geef geen vis meer. Leer die pummels daar maar lekker vissen, dan is het probleem binnen 5 jaar opgelost.

Snackbar van Allah | 02-04-13 | 13:01

Ik vinnet juist onwijs belangrijk dat ze elkaar daar lekker afmaken!

Godsammekraken | 02-04-13 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken