Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera/Kudt*! Mauro mag blijven!

iekbenblaai.jpg Zes jaar. Zes jaar heeft het geduurd voordat een pennenlikker met een stempelkussen 'Nou, vooruit dan' in het paspoort van Mauro Manuel heeft gedrukt. Zes jaar duur belastinggeld aan bureaucratische trajecten, rechtszaken, politieke discussies, Kamervragen, NPO-programma's, briefjes van Bleeker en lobbywerk door gesubsidieerde clubjes vol enge betuttelracisten. Zes jaar ongewild mascotte voor de Goede Zaak Gegen Geert. En nu mag Mauro in Nederland blijven. Voorgoed. Discussie gesloten. Hier zijn twee kampen waar u zichzelf nu in terug kunt trekken. Kamp 1. Lekker dan. Dus als je maar genoeg zeurt, zevert en zaagt, wordt er ineens een uitzondering op de regel gemaakt en mag je gewoon blijven? Dan zal die Vluchtkerk ook nog wel zes jaar open blijven. En wie mag dat allemaal weer betalen omdat die gelukszoekers zelf niet mogen werken? Juist. Zucht. Zuchterdezucht. Kamp 2. Wat is Nederland toch een kudtland vol bureaucratisch correcte stempelnazi's. Heel de wereld zag dat Mauro aan alle voorwaarden voldoet om te mogen blijven. Keurige jongen, spreekt vloeiend Nederlands Limbabwaans, diploma's gehaald, bijbaantje, klaar om actief deel te nemen aan de maatschappij. Belasting betalen, alles. Maar neeeeee, regels zijn regels. Geen hond in ambtenarenland met een beetje common sense en rationeel zelfstandig denkvermogen in zijn lijf die zei 'Hmm nee, dit is stierenpeop. Hier, een stempel in je paspoort. Leef lang en gelukkig, wij gaan onze idiote regels en procedures eens herzien'. Als Mauro ergens de mascotte van is geworden, dan is het van het failliet van maakbaarheid door standaardisering. 1 lichtpuntje: zowel negers als joden krijgen dezelfde beroerde behandeling in onze regelzieke bureaucratie als iedere willekeurige roomblanke aanvrager van een kap- of bouwvergunning. Dat kunnen de gelijkheidsfascisten dan toch maar mooi in hun zak steken. *Doorhalen wat niet op u van toepassing is

Reaguursels

Inloggen

Mauro mag in Nederland blijven! En daar moet 'ie dan ook nog blij over zijn.

De Bolle | 01-04-13 | 10:51

@raaas | 31-03-13 | 11:03
links gelul van de bovenste plank.....
regels zijn regels!
En niet half nederland heeft getekend..... vvd heeft met pvda dat kinderpardon uitgeruild.Wel je feitenkennis op peil houden graag!

Kutmaatschappij | 31-03-13 | 18:32

De ontreddering alhier is al bijna even groot als toen Taida niet meer weg te jorissen bleek.

poppermotje | 31-03-13 | 14:21

Gelukkig!

ikdenkwat | 31-03-13 | 13:32

me,myself and IK | 31-03-13 | 11:29 | + 1 -

Niks mis met Angola maar ik weet zeker dat niemand hier die al tijden hier woont er graag heen zou willen. Daarbij is het niet normaal dat politici de uitspraak van een rechter negeren maar in gevallen als deze waarin er gewoon een duidelijk probleem is met honderden kinderen die hier al jaren wonen en op hun achttiende zonder pardon uit gezet kunnen worden vind ik dat de trias politica dan maar even moet wijken. Daarbij lopen die drie machten in Nederland toch al door elkaar van een machtenscheiding is al jaren geen sprake meer. Kijk maar naar jurisprudentie ( het zijn dan wel geen wetten maar ze functioneren uiteindelijk wel deels als wetten) en de ministers.

raaas | 31-03-13 | 12:15

raaas | 31-03-13 | 11:03 | + -2 -

Wat is er fout aan Angola? Is dat een minderwaardig land ofzo?
En wat is er mis met de trias politica dat die hier niet opgaat. Vind je het normaal dat politici de uitspraak van een rechter negeren?

me,myself and IK | 31-03-13 | 11:29

Autocorrect en ik zijn geen vrienden: Niks met anders zijn te maken zonder die regeling hadden ze hem vorig jaar gewoon terug gestuurd

raaas | 31-03-13 | 11:14

Sommige van jullie moeten eens een feiten check doen. Mauro was hier 9 jaar waarna hij het land uit gegooid werd toen hij volwassen werd. Kan je zeggen dat hij die kon zien aankomen maar je kan niet van een kind verwachten dat het zich klaar maakt om die klap op te vangen. In dat geval ligt het toch echt aan Nederland dan hadden ze hem op seconde één moeten retourneren en niet in een pleeggezin moeten zetten om nog even te ervaren hoe leuk het kan zijn. Hij heeft een leven hier opgebouwd wat logisch is zou ieder ander ook doen.

En even terug op de vele mensen die hier lullen over zijn vmbo, als hij het gaat maken of niet ligt aan zijn instelling en als hij daarvoor net zo hard zal vechten en manipuleren als voor zijn Nederlandse nationaliteit kan dat nog wel eens wat worden.

Verder mag Mauro niet blijven vanwege alle aandacht die hij heeft gekregen ( er was immers al besloten dat hij terug moest na zijn studie) maar vanwege het kinderpardon. Een wet waarvoor zo ongeveer half Nederland de petitie getekend heeft. Mauro voldoet aan de eisen DUS mag hij blijven. Niks met anders zijn te maken zo die regeling had hij namelijk vorig jaar gewoon terug gestuurd geworden.

Oja en alle mensen die hier lopen te jengelen dat hij terug kan naar Angola om een glansrijke toekomst te krijgen, ga dan toch zelf als je er zulke grote kansen in ziet.

raaas | 31-03-13 | 11:03

Ach, we moeten niet naar een land willen, waarin "de regels" de menselijke maat van tafel schuiven. Dan wordt het een keiharde samenleving van regels en wetten. Daar moeten we niet naartoe willen met z'n allen.
Oh maar de bekeuring moet wel even worden betaald als u weer eens 4 km te hard langs de flitspaal gereden bent. En werkt u even door tot uw 67e? Nee, u kunt geen bezwaar aantekenen voor de 20% verhoging van de afvalstoffenheffing. U wilt geen Europese grondwet? Jammer dan, doei!

michello | 31-03-13 | 10:11

Als je iemand vanwege huidskleur zielig vindt, ben je gewoon een racist. Kan er niets anders van maken.
En dit racisme wordt natuurlijk gevoed vanuit hetzelfde soort stereotype denken als de Klu Klux Clan erop na hield. In geval van Mauro is dit beeld het beeld wat we van de bekende Africa is zielig acties kennen, waarbij aan het einde een gironummer wordt getoond. Zwart kindje, vliegjes om hem heen. Alle gutmenschen zijn door dat beeld gaan geloven dat zwarte kindjes allemaal zielig zijn. Dat is dus huidskleur gerelateerd, dus vorm van racisme.

me,myself and IK | 31-03-13 | 10:04

@kapotte_stofzuiger | 30-03-13 | 14:39
Of hij heeft de angolese bestseller " survivallen in gelukszoekersvriendelijke landen" geschreven

Kutmaatschappij | 31-03-13 | 09:46

@Asmodean | 30-03-13 | 14:40
je snapt het niet zeker?
Kijk die jongen mag weer blijven..... dat schept weer precedenten voor de volgende lichting gelukszoekers.
Gewoon streng zijn, regels hanteren, en uitzetten!
Als jij te hard rijd, of door rood...... dan krijg je gewoon de bekeuring..... en zulke mensen krijgen een beloning voor wangedrag!

Kutmaatschappij | 31-03-13 | 09:41

Het asielbeleid is al 10-tallen jaren een uitkomst voor een vrijbrief om hier een verblijfsvergunning te verkrijgen. Om links tevreden te houden, krijgen ze weer een pardon toegeschoven en zijn ze even zoet.
Dan worden de regels aan de kant gezet. En ze komen er nog mee weg ook. Dus een vervolgpardon is weer in de maak. Veel sterkte aan diegenen die wel de regels willen hanteren.

Cloe | 31-03-13 | 07:58

walgelijk!
te gek voor woorden!
wegwezen!
mijn trots voor nederland is steeds verder te zoeken!

Liegen is liegen...... jong of oud....... dom of slim...... weer een voorbeeld waarmee je nederland naar de kloten ziet gaan..... telkens weer een pardonnetje.....
ik word hier niet goed van.
ok..... ben ik dan de laatste in nederland die zich aan de regels houdt????????

Kutmaatschappij | 31-03-13 | 01:33

Zet Mauro ff op een pony van Henk Bleeker en hop in galop richting Angola.

Cor Zakov | 31-03-13 | 01:09

QuelleFromage | 30-03-13 | 22:59 | + -1 -
Dat is hem nou juist, als een Nederlander ergens heen gaat houd die zijn eigen broek op en is het een aanwinst voor een land. Wij krijgen alleen maar kneusjes die we levenslang mogen onderhouden terwijl helemaal niks is bijgedragen door familie of wie dan ook aan de potjes die ze hier wel massaal kome leegtrekken. En daar mag je dan niets van zeggen. Er was mauro al duidelijk gemaakt dat hij met zijn 18e terug moest naar Angola. Maar nee, een kind naar zijn eigen land terug sturen, dat is gemeen zeg! Een autochtoon Nederlands ventje daarheen sturen is gemeen, een Angolees die zijn hele familie (nog) daar woont beslist niet! Zijn gewoon linkse streken om emo wijven traantjes te trekken. Maar een woord voor, gatverdamme!

Mozeskriebels | 30-03-13 | 23:29

@QuelleFromage | 30-03-13 | 22:59
-proest-. Ja, die jungle zette hem ook echt betaald op het vliegtuig, liet hem eerst een half jaar bij zijn zus inwonen, die onder een vorig pardon viel, en met die jungle belde hij ook elke week terwijl hij de taal van daar zogenaamd niet sprak.

En ga jij ze aan het werk krijgen en houden(want dat horen ze te komen doen), ik heb er nl. geen zin in.

Ploertendodert | 30-03-13 | 23:22

@QuelleFromage | 30-03-13 | 22:59
En zo is het altijd wel wat! Er zijn altijd huilie-huilie redenen te bedenken waarom NL verder moet worden volgepropt met meelijwekkende vreemdelingen.
De redenen om ergens ook eens een keer een grens te trekken worden al decennia genegeerd. Daarom gaat ons vaderland teloor. Nee dit is geen dramatische retoriek, dit is demografische logica en het bewijs wordt steeds duidelijker zichtbaar in de grote steden. Pas exponentiële groei toe op de geboortecijfers en kom dan tot de conclusie dat er binnen 1 mensenleven geen sprake meer is van een vaderland as we know it.

michello | 30-03-13 | 23:14

Graag dan óók voor de eerstvolgende pedofiele moordenaar een uitzondering op onze wetgeving maken: vrijspraak!
Ik bedoel, als onze wetten ons niet meer beschermen, tieft dat wetboek dan maar helemaal het raam uit, dan weten we tenminste weer waar we aan toe zijn.

michello | 30-03-13 | 23:02

Misselijkmakende meningen hier. Ik zou die harteloze types graag zelf gedumpt zien in de jungle. Twee keer je verwende reet met bananenblad afvegen en je piept wel anders.

Ik heb ook de oplossing niet, maar kinderen van 9 als chemisch afval behandelen is het zeker niet.

QuelleFromage | 30-03-13 | 22:59

Vandaar ook de laatste zinspeling ;)

Mauriaantje, zo zwart als roet,
zijn moesje stuurde hem voor de poet,
De ondervraaglamp scheen op zijn bolletje,
daarom gebaarde hij een parasolletje.

Toen hij bij de zieligheidsindustrie kwam,
verdiende ze een dikke boterham,
studeren hoefde hij niet meer,
want zijn bolletje deed dan zeer...

Ploertendodert | 30-03-13 | 22:31

-weggejorist-

IndoFortuyn | 30-03-13 | 22:28

@Ploertendodert | 30-03-13 | 22:10
Muhahahihihi, nederland en daadkracht :')

Slipsnifter | 30-03-13 | 22:14

Overmorgen ziet het zwart bij de "kansen"-negers bij het IND.

Kom op NL, toon daadkracht, als Mauriaantje een blanke rus was geweest hadden jullie niks voor hem gedaan. Ik schaam me als nederlander voor die beleid.

Ploertendodert | 30-03-13 | 22:10

-weggejorist-

Durum Manu | 30-03-13 | 22:06

En nu wil ik de naam mauro nooit maar dan ook nooit meer horen!!31$5$*^

Slipsnifter | 30-03-13 | 21:43

Van Rossem, heb je het zelf wel door wat er gebeurt?

Zouden die pennelikkers met een stempelkussen weer niet het zoveelste object/subject hebben gevonden om zichzelf aan de gang te houden?

Ulle Ruttelflut | 30-03-13 | 20:54

Kijk maar uit met die linkse rakkers. Zodra je niet mee werkt, krijg je een kogel door je kop. Vraag maar aan Pim. Wie is er dan hypocriet???

Boze massa | 30-03-13 | 20:52

Kamp 3: Ik lach Nederland uit. Wat een onbzettende steunzolen dragende emo faggots zijn we toch. Negertje huilt? O jee! Moreel dilemma, wat nu. Hij is geworteld dus terug is nog zielugerer! Want nu gedaan?

Wat een beetje sneu is wel dat ons toelatingsbeleid nu effectief bepaald wordt door mensensmokkelaars. Maar met die mensen valt vast en zeker wel een convenant af te sluiten. Onderschat de zelfregulerende werking in die sector niet!

omanders | 30-03-13 | 20:21

@Mozeskriebels | 30-03-13 | 19:15
Mijn kudtkoerdische nixnuttende buurmaan spreekt na 4 jaar nog geen noot NL's. jl. Zomer werd de post weer eens een tijdje verkeerd bezorgd en wat bleek? Hij ging 5 (vijf dusss) weken terug naar naar zijn gevaarlijke vaderland mèt zijn hele gezin.
Wat nou getraumatiseerde vluchteling......

pennestront | 30-03-13 | 20:18

We moeten wel erg goed in de gaten blijven houden of hij niet jihadiseert. Want dan kunnen we meteen een goede woning, werk en wijf voor hem regelen.

pennestront | 30-03-13 | 20:11

Ben 'rechts' maar doe mee mij maar 'kamp2'

Nederland moet gewoon eens zijn zaskjes goed regelen en weten wat ze willen. Als je hier als 9 jarige komt, je best doet en dan 9 jaar in diverse ambtelijke molens blijft hangen dan moet je ook gewoon eens ermee stoppen.

Valt me nog mee dat zijn verblijfsvergunning niet alleen geldig is tussen 6-19h en bij een gesloten spitsstrook...

hoevenpe | 30-03-13 | 19:54

Dit is 1 mauro.
Hoeveel zijn er echt?
Of mogen wij dat niet weten, mark?

pennestront | 30-03-13 | 19:51

Mauro: officieel toegetreden tot het elitaire corps van BN'ers. Welkom!!

hertog1 | 30-03-13 | 19:26

Tipped Relic | 30-03-13 | 18:40 |
Net zo makkelijk als dat je in Nederland een ambtenarenbaan krijgt met een PvdA-partijboekje als overtuigend bewijs van (in)competentie.

WirMachenMusik | 30-03-13 | 19:19

Asomedean
De volgende gezinsleden van een vluchteling komen in aanmerking voor een verblijfsvergunning:
echtgenoot of partner
minderjarige kinderen en pleegkinderen
meerderjarige kinderen die afhankelijk zijn van de vluchteling
indien de vluchteling alleenstaand en minderjarig is: een ouder
Deze gezinsleden moeten aan drie voorwaarden voldoen:
ze bezitten dezelfde nationaliteit als de vluchteling in Nederland
het huwelijk of partnerschap bestond al in het land van herkomst
de gezinsleden vormden in het land van herkomst samen met de vluchteling een gezin

O o o wat streng! Wat denk je ervan dat de zogenaamde gelukzoeker lekker terug naar zijn gezin gaat? Want vluchtelingen hebben we hier niet. Als je wereldwijd gaat kijken naar mensen die echt hun leven niet zeker zijn in eigen land heb je het over een paar honderd. Niet die honderdduizenden die nu zogenaamd moesten vluchten. Dat ze allemaal na het Nederlandse papiertje meteen op vakantie gaan naar het o zo gevaarlijke land van herkomst zegt al genoeg. Alleen naïeve linkse mensjes als u geloven nog in die onzin.

Mozeskriebels | 30-03-13 | 19:15

necrosis | 30-03-13 | 14:23 |
Voordat hij huilminister wordt krijgt hij eerst een inwerkperiode als huilpoliticus onder mentorschap van Spekman en die huiltante van de SP.

WirMachenMusik | 30-03-13 | 19:15

Ach ja. "de burger" of "de belastingbetaler" is toch maar een abstract en onpersoonlijk ding. Zolang er geen brandende stenen door de ruiten van het Binnenhof komen gaat het allemaal p.r.i.m.a. en kan er nog wel wat bij.

michello | 30-03-13 | 19:14

DoorDouwer | 30-03-13 | 18:55 | + -1 -
Is ook niet mijn kind, een kind uit Angola! Met daar een vader, moeder, broertjes en zusjes, ooms en tantes, neefjes en nichtjes... dus wtf doet hij dan hier! Dus jij stuurt ook jou kind alleen naar Angola om hem daar door negertjes te laten verzorgen? Dacht het ook niet he!

Mozeskriebels | 30-03-13 | 19:08

Dapper stukje stigmatiseren van het precedent. Vanachter je PC kan iedereen moedig posten, bashen en reazuren. Als het je kind was, piepte je wel anders. Maar dat geldt natuurlijk niet voor rechtse moraalridders.

DoorDouwer | 30-03-13 | 18:55

Je vraagt je wel eens af waar die peperdure procedures toch voor nodig zijn. Advocaten, IND, opvang, schaf gewoon alles af want uiteindelijk blijft alle ongenodigden toch wel.

Angelica | 30-03-13 | 18:46

Alstublieft! Het makkelijkste verkrijgbaar stukje papier op de wereld in het Nederlandse paspoort. Nog even en de reging veranderd de uit 1815 stammende spreuk "Je Maintiendrai" in " Allāhu akbar!!!!!"

Tipped Relic | 30-03-13 | 18:40

1 vinger toegeven en nu komt de rest. en dat terwijl ik als hardwerkende burger alleen maar meer en meer belasting mag betalen voor dit soort ........

lelijkevent | 30-03-13 | 18:32

@ Asmodean | 30-03-13 | 18:14 |

Maar toch. Nu ze het allemaal wat moeilijker hebben gemaakt, is er het volgende gebeurd. Mensen die toch niks te verliezen hebben, houden gewoon vol. Echter mensen met opties houden het voor gezien. Stel ik zou een slimme jongen in China zijn. Ik zou nooit mijn PhD of master studie in NL doen. Geen enkele kans dat je onverhoopt kan blijven. Kun je beter Nieuw Zeeland proberen. Nederlanders met een buitenlandse partner? Ik zou wegblijven. Stik erin zou ik zeggen. Wat Nederland moet doen is soepeler worden met verblijfsvergunningen, maar zeer streng tov van het verlengen hiervan. Met weinig zicht op een paspoort. Zo behoud je creatieve immigranten en houd je al het andere weg.

D.Turpin | 30-03-13 | 18:25

oplichter | 30-03-13 | 17:39 |
Misschien moet je eerst eens even de voorwaarden voor gezinshereniging opzoeken voordat je zo achterlijk en fact-free begint te blaten. Dat geldt voor meer mensen hier overigens.

Asmodean | 30-03-13 | 18:14

-weggejorist-

Gambit29 | 30-03-13 | 18:07

@ Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:45 |

Weet je wat ik denk? Dat er veel zijn die nooit meer terugkomem. Als je zo behandelt wordt in je eigen land en je woont en werkt reeds ergens in het buitenland, waarom dan al die moeite doen? Zie, zodra je Nederland verlaat voor werk of studie, dan is er altijd een kans dat je nooit meer terugkomt. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar dit gehannes met buitenlandse partners is er zeker een van. Dat je partner niet gelijk recht heeft op een paspoort of allerlei voorzieningen, lijkt me vrij logisch. Maar hoe moeilijk kan het zijn om een verblijfsvergunning af te geven?

D.Turpin | 30-03-13 | 18:06

Gemengde gevoelens maken zich van mij meester.

Klefbek | 30-03-13 | 18:06

Kamp 3 hier geopend het kamp dat het geen fuck interesseert.

de betaalautomaat | 30-03-13 | 17:49

Kamp 1!!

Maximus Cesar | 30-03-13 | 17:49

leuk werkverschaffings project voor langdurig werklozen, er zullen heel wat xtra nieuwe ambtenaren nodig zijn om de komende stroom met huilie blijf-verzoeken te behandelen

RutteVuileSmeerlap | 30-03-13 | 17:42

En natuurlijk is dit een geweldig precedent voor de duizenden die gaan komen.
Stuur je koekoeksjong vooruit en importeer later de hele familie.
Spekmans en zijn kliek hebben het toch al helemaal gehad met die zeikende niet willende nivelleren autochtonen.
Dus laat maar komen die tsunami.
Er is genoeg voor iedereen.

oplichter | 30-03-13 | 17:39

Wacht, er schiet me opeens iets te binnen. Dat we nu alle uitgeprocedeerde asielzoekers van de afgelopen zes jaar die zich wel aan de regels hebben gehouden, en ons land hebben verlaten, ook alsnog een verblijfsvergunning moeten geven. Wel zo eerlijk. Nietwaar zieligheidsindustrie en linkse knuffelmensjes?

Amano | 30-03-13 | 17:38

Laf NL; Liever naar de bossen van Canada, dan te vechten voor je land.
Alleen maar bezig zijn met politiek correct zijn.

Kamervraag | 30-03-13 | 17:32

Ik heb liever dat het hele kliekje dat zich er tegenaan bemoeid heeft, en er letterlijk zetels of poen aan over gehouden heeft, een eind opflikkert.
Laat dat kereltje maar blijven, heeft niemand last van.

Jackanders | 30-03-13 | 17:19

Het is gewoon een koekoeksjong. In alle opzichten. En de voeddrang van vieze oude linkse wijven zorgt ervoor dat hij niks tekort komt.
"De volwassen koekoeken arriveren vaak na hun favoriete waardvogel in het broedgebied, zodat die hun territorium al hebben bezet. Het vrouwtje legt begin juni zo'n 10 tot 25 eieren in verschillende nesten. Na een zeer korte broedtijd van ongeveer twaalf dagen komt de jonge koekoek uit het ei. De aanraking door de andere nestlingen zetten hem er instinctief toe aan deze uit het nest te werpen. Nog maar enkele uren oud duikt hij onder de andere in het nest liggende eieren en jonge vogels totdat deze zich boven een zeer aanraakgevoelige groef op de rug bevinden. Vervolgens schuift hij deze met een rukkende beweging over de nestrand, net zo lang tot hij de enige bewoner van het nest is. "

du Roi Soleil | 30-03-13 | 16:57

Voor mij is het belangrijkste criterium bij verkiezingen, wie heeft voor het generaal- en/of kinderpardon gestemd. Die vallen sowieso direct af. Maakt de keuze een stuk eenvoudiger.

Elessir | 30-03-13 | 16:54

@Aktivist: Geen dank. Let wel: optie nummer 4 was cynisch bedoeld en is zeker geen aanrader ;-)

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:54

@Jan Boule | 30-03-13 | 16:46
Ach beste Jan, laat Mauro eens foutloos 'toetsenpaneel' spellen....
De pleegouders van Mauro wilden hun knuffelneger niet kwijt die zijn stampij gaan maken, vervolgens is op die kar de halve zieligheidsindrustrie gesprongen..
Mauro was uiteindelijk gewoon de pion in dit verhaal..

iustus | 30-03-13 | 16:53

-weggejorist-

Pietje Pelle | 30-03-13 | 16:52

-weggejorist-

stormtijd | 30-03-13 | 16:52

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:45
Thanks,zal het zeker doorgeven!

Aktivist | 30-03-13 | 16:52

@ Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:22 |

Inderdaad. U geeft de exacte uitleg. Ik weet niet of het nog bestaat, maar er was een webpage met de naam buitenlandsepartner of zoiets. Daar staan mooie verhalen van Nederlanders met exact dit probleem. Anyway, de oplossing in deze en ook in het geval van Mauro en de aankomende Bulgaren en Roemenen is hetzelfde. Een tijdelijke verblijfsvergunning, die oprekbaar is zolang er aan bepaalde criteria is voldaan. Ik snap het gehannes met paspoorten niet zo.

D.Turpin | 30-03-13 | 16:47

deze jongeman ( ouder dan hij heeft opgegeven ) heeft inmiddels vele homderdduizenden euro's gekost. Kijkend naar de rechtsgang, de media, bemoeienis de heer Leers, talrijke vergaderingen in de Tweede Kamer, het onbaatzuchtige ( ) pleeggezin, de gratis advocaten, dan kom je op zulk een bedrag uit. Hulpbehoevende oude Nederlanders in verpleegtehuizen, zonder koekje bij de koffie, dienen een dergelijke aandacht te krijgen bij P$W, Een Vandaag en wat dies meer zij. Maar deze gewiektste mediagenieke jongeman heeft feilloos het toetsenpaneel van het aandachtsregister weten te bespelen. Daar zit de crux.

Jan Boule | 30-03-13 | 16:46

@Aktivist | 30-03-13 | 16:13
Ga naar Canada, Australie, Nieuw Zealand of zelfs USA..
Daar worden nieuwkomers namelijk wel gewogen op wat ze mogelijk aan de samenleving kunnen bijdragen!
Voor NL (en meer EU landen) geldt inderdaad zielig en zo weinig mogelijk opleiding of potentieel! Daar moeten we het ten slotte mee 'doen' in de toekomst. We hebben ('willen') een technisch hoogwaardige economie maar we laten alleen prutsers binnen..

iustus | 30-03-13 | 16:45

Zo, kan ie eindelijk met een goed gevoel naar het Nederlands Elftal gaan kijken. had 'me er lekker uitgeflikkerd; we hebben al genoeg crisis hier

Spartaan1888 | 30-03-13 | 16:45

@Aktivist: Nog even over de dochter van je collega:
.
GRATIS jurisch advies! Spread the word:
.
1) Ze gaan beiden in een ander EU land wonen (bijv. Spanje). Zoek daar een lullig baantje voor je levensonderhoud. Blijf daar een jaar wonen en ze hebben beiden EU-rechten opgebouwd. Ze kunnen zich in Nederland vestigen en kunnen als ze dat willen meteen een bijstandsuitkering aanvragen;
2) Hij gaat hier studeren op een studievergunning (HBO/WO,wel zelf financieren). Zij kan dan in de tussentijd werk gaan zoeken. Heeft ze dat kan hij een verblijsvergunning bij haar aanvragen;
3) Hij komt naar Nederland als au-pair (!), bijvoorbeeld bij haar ouders of een ander gezin met kinderen). Zij kan dan werk gaan zoeken etc;
4) Hij komt illegaal naar Nederland; zij kan werk gaan zoeken en als hij dreigt uitgezet te worden haal je de pers, Groenlinks, de Pvda, de CU en de SP erbij. Verder eindeloos procederen totdat de tijd in je voordeel werkt. Gaat beter als je net een fotogenieke baby hebt gemaakt.

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:45

jacky6500 | 30-03-13 | 16:40 | + -2 -
Ja, en wat is je punt?

Aktivist | 30-03-13 | 16:41

Nou gefeliciteerd dan maar, aan de moeder van Mauro die een kind in z,n eentje hier naartoe stuurde, haar pensioen is nu denk ik wel veilig gesteld. En felicitaties ook aan de pleegouders die ondanks afwijzing op afwijzing gewoon de uitzettingsbesluiten naast hun neerlegde, en hun multiculti gelijk en emotioneel eigenbelang erdoor dramden. Ik vraag me nu alleen nog af wat we tegen al die honderden miljoenen andere arme Afrikaanse kinderen moeten zeggen die deze kans niet hebben gekregen. Nederland is een idioot land geworden.

Amano | 30-03-13 | 16:41

Die jongen is 100% Nederlander alleen in een donker jasje. Hij spreekt niet eens portugees. En het is niet vreemd dat er zoveel media aandacht aan besteed is. Een nette keurige jongen die perfect is geïntegreerd die altijd zijn best heeft gedaan op school willen ze wegsturen? Maar die uitkeringstrekkers die hier jarenlang wonen en amper Nederlands spreken mogen blijven? De enige die jullie belasting geld verne*kt is de Nederlandse overheid. Bijv; het totaal overbodige koningshuis. Of het opsluiten van onschuldige mensen waarvan iedereen vanaf dag 1 al weet dat diegene het niet gedaan heeft en dan voor 6 maanden onschuldig zitten krijgen ze 10.000 euro schadevergoeding. Mauro heeft jullie belastinggeld niet verpest vanaf dag 1 was al duidelijk dat hij hier thuis hoort. Gerd Leers heeft uw belastinggeld verne*kt. De overheid voedt zich met uw belastingcenten en geeft het uit aan de grootste bullshit. Mensen wordt nou eens wakker! Heel de politiek zit vol met narcisten en wat doen ze? U ziet het op de filmpjes ipv vergaderen spelen ze met hun telefoon of vallen ze in slaap, ze geven geen klote om dit land. Het hele jaar heeft iedereen een grote mond maar als het erop aankomt stemt niemand op Wilders, omdat het de media lukt jullie in 2 weken tijd gemakkelijk te brainwashen. Heb eens die grote mond tijdens de verkiezingen i.p.v altijd maar braaf ja-knikken. Voor de simpele onder ons, waarom wint Nederland nooit het EK of WK maar komen we toch altijd heel ver? Omdat niemand echt van dit land houdt, wij dragen dit land niet 100% in ons hart! Waarom winnen de Spanjaarden alles? Omdat half real en barca daar op het veld staat? Nee omdat ze van hun land houden ze dragen het land diep in hun hart! En als je als Nederlander emigreert en een andere nationaliteit erbij wil mag dat niet. Maar als een buitenlander hierheen komt mag die meerdere nationaliteiten hebben. Wij zijn een rijke voedingsbodem voor de zwakkeren en we zijn een ho*r van Europa. Nederland bepaalt niet wat het met haar geld doet dat bepalen andere landen en jullie stemmen hebben daar allemaal voor gezorgd. Wordt nou eens wakker! En kap met dat smallminded hokjes denken. We vinden ons zo geweldig en vinden andere landen bijv in azie en zuid-amerika minderwaardig. Die landen zijn binnen nu en 20 jaar goed ontwikkeld en rijk en wij zijn over 20 jaar arm en kaal geplukt.

jacky6500 | 30-03-13 | 16:40

@Aktivist. En dat is het ook. Dat hele kinderpardon is willekeur. Want kinderen (al dan niet met hun ouders) die de Nederlandse rechterlijke bevelen hebben opgevolgd en zijn vertrokken krijgen geen verblijfsvergunning.
.
Kinderen en ouders die daar NIET naar hebben geluisterd en telkens zinloze procedures hebben gestapeld krijgen er nu wel één. Willekeur en onrechtvaardig. De Raad van State noemde het kinderpardon ook al zo. Maar daar luistert de 2e Kamer niet naar.

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:36

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:22
Duidelijk. Regels zijn regels. Toch?
BTW: Mauro heeft ook geen vast werk en met z'n MBO-zwakstroom niveau krijgt hij dat voorlopig ook niet. Maar er zaten wél veel linkse ouwe wijven op hem te soppen, dus dan gaat het opeens niet meer om regels maar om 'gevoel'. IK noem het gewoon willekeur...

Aktivist | 30-03-13 | 16:30

Mauro had de x-factor en kon goed zielig kijken. Maar goed bedriegen is toegestaan en dan mag je blijven.

pascallo | 30-03-13 | 16:27

Bedrog loont en de pleegouders kunnen om financieel
gewin de volgende kinderen uit Afrika gaan halen

dirty dirk | 30-03-13 | 16:25

Liever 1 mauro in de hand (land) dan 10 nertskraagjes in de lucht ! oh wacht.

nan6896 | 30-03-13 | 16:23

Hier weer zo'n figuur : www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

Stadsdeelvoorzitter Tjeerd Herrema van Amsterdam Zuid-Oost, de l*l die verantwoordelijk was voor de gigantische budgetoverschreiding van de Noord/Zuid lijn, en daarvoor moest aftreden is nu weer terug in zijn nieuwe rol als moreel suprematist en eist dat de kong zelve zich verantwoord voor de slavernij..

TunaTown | 30-03-13 | 16:23

@Aktivist:

Het is heel simpel: de dochter van je collega heeft momenteel geen vast werk in Nederland hetgeen een van de voorwaarden is voor een verblijfsvergunning voor haar man.
.
In een ander land binnen de EU kunnen ze zich wel vestigen want dan kan hij zich beroepen op EU-recht van haar. Dat EU-recht heeft ze in Nederland niet, en daarom moet zij hier aan de nationale regels voldoen.
.
Deze regels bestaan al jaren een geen enkele politieke partij van links tot rechts wil er wezenlijk aan morrelen
.
Maar misschien zien Hart van Nederland, Hello Goodbye of welk ander linksonnozel incontinent ouwewijvenprogramma er wat in?

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:22

Nee, hoog opgeleide buitenlanders zijn nier niet welkom! Alleen maar zielige mensjes die de linkse elite lekker kan pamperen en gebruiken om bij naïeve mensjes stemmen te trekken vanwege hun zogenaamde goede hart. Dat die goedheid ten koste gaat van ons eigen volk boeit ze niet. Stemmen zijn stemmen, en zieligheidsindustrie is big business!

Mozeskriebels | 30-03-13 | 16:21

Leuk voor de (Nederlandse) dochter van een collega. Getrouwd met een Cubaan met universitaire (technische) opleiding. Ze hebben samen een kind en willen zich graag in Nederland vestigen. Wonen momenteel in Venezuela. Uiteraard krijgt de jongeman in kwestie geen verblijfsvergunning in Nederland. In andere landen van de EU waarschijnlijk wél, maar in Nederland dus niet! De reden? Onbekend. Je kunt alleen maar gissen: Niet zielig genoeg? Zag de NPO en de linkse pers er niets in? Kon de jongeman in kwestie geen krokodillentranen produceren voor de lopende camera? Had hij geen met belastinggeld betaald advocatenteam dat de boel net zo lang saboteerde totdat de de overheid over z'n hart streek? Vragen, vragen....

Aktivist | 30-03-13 | 16:13

Ik moet ook kotsen van het Nederlandse beleid , als je maar zielig doet , Angola is een vrij land , ben daar pas geweest op vakantie, een oude Portugese kolonie , de taal is Portugees, ook mooi weer gehad ,

Zeeman

heme | 30-03-13 | 16:08

Het is weer duidelijk:
Media-aandacht leidt tot uitzonderingen, waar mensen in de slagschaduw van de NPO met haar prioriteitenselectie genadeloos mogen verpieteren.

Of de uitzondering voor Mauro & friends terecht is:
geen oordeel. Daar zou ik de achterliggende stukken voor moeten inzien.

Anijsblokje | 30-03-13 | 16:07

Het is goed dat ik dit lees.
Moet het formulier voor de verlenging van de uitkering van mijn hond, de Heer D. Herder, weer invullen.
Heeft sinds 1972 last van zijn rug. En heeft drie trauma's

duitse herder | 30-03-13 | 16:07

Even uitleggen hoe dat destijds ging met Angolese minderjarigen. Nederland was het paradijs, dat gerucht ging al snel de ronde bij de Angolese middenklasse. Hoe te doen? Nou, je vraagt op valse gronden een toeristenvisum aan voor Portugal, bijvoorbeeld familiebezoek. Je reist vervolgens met een familielid naar dat land (onvergezelde minderjarigen kwamen Angola niet uit, in tegenstelling tot wat beweerd werd in de Mauro-casus). Vanuit Portugal gaat het per touringcar naar Nederland waar je asiel aanvraagt onder valse personalia (anders werd je teruggestuurd naar Portugal ogv de Dublin conventie).
.
Eenmaal in Nederland logen ze over hun asielverhaal, hun personalia dus en hun reis. En bij allemaal waren hun ouders vermoord, wat natuurlijk een voorwaarde was voor een vergunning.
.
Zo hebben letterlijk duizenden Angolezen een verblijfsvergunning gekregen. Geen vluchteling, maar wel een wees waarvoor geen opvang was.
.
Toen heeft Nederland een weeshuis aldaar gesponsord. Resultaat: er was altijd opvang. Alle aanvragen werden afgewezen. Dat zong heerlijk rond in Angola, dus het aantal asielaanvragen van beweerde minderjarige Angolezen slonk van duizenden naar nul.
.
Mauro valt precies in dit plaatje. Hij was al snel uitgeprocedeerd want er was opvang: zijn moeder (hij was niet zo slim om hier over te liegen) en later ook dat weeshuis.
.
En toen meneer er na jaren procederen en jammeren in de media er vervolgens baat bij had (voor een studievisum) bleek er al wél altijd een paspoort te hebben bestaan. Op andere personalia. U snapt het.
.
En daar gaat de 2e kamer mee akkoord. Totaal incapabel en idioot.

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 16:03

@Jan Boule | 30-03-13 | 15:53
Nomaals het zijn louter goede bedoelingen. Argumenten gebaseerd op logica, getallen en feiten kunnen daar helaas geen deuk in slaan. Er is niets zo gevaarlijk als mensen die de wereld willen redden.

TunaTown | 30-03-13 | 15:59

@Badderbeest! | 30-03-13 | 15:48

Voor een ton een miljarden industrie om zeep helpen? Sorry, u bent te goedkoop, dat kan niet wat zijn.

neemjemoederindemali | 30-03-13 | 15:58

Hoera, kut-Mauro mag blijven?

De Aarsonaut | 30-03-13 | 15:58

Het staat wel kleurrijk, zo'n verblijfvergunning negert op je PvDA paasbrunch.
Dat dan weer wel!

irma zonderboezem | 30-03-13 | 15:58

Heeft ie er ook direct een stage bij de NPO bij gekregen? Mauro presenteert over 5 jaar het jeugdjournaal. Wedden?

Afgeschminkte Bassie | 30-03-13 | 15:57

vetkleppert | 30-03-13 | 15:52 | +
Als we de belastingbetaler een gezicht en een nam geven, zou deze dan dezelfde sympathie als mauro krijgen?

shamehair | 30-03-13 | 15:57

Ons nederlands sociaal stelsel,leuker kunne we het niet maken!wel ingewikkelder en net hoe de wind staat,triest anno 2013 alles steeds ingewikkelder te zien worden doordat alles en iedereen maar door elkaar hold en overheden alleen de centen en status willen hebben maar niet meer de bijbehorende verantwoording

Djenghiz_ken_net | 30-03-13 | 15:57

@TunaTown 15:42: Comment van de week

Muxje | 30-03-13 | 15:56

Linkse mensen maken onderscheid waar dat juist niet kan (bij het immigratieproces bijvoorbeeld) en maken geen onderscheid waar dat juist wel zou moeten (in de aanpak van problemen met marokkanen) bijvoorbeeld.
Maar omdat ze dat met louter goede bedoelingen doen, staan zij in feite een beetje boven de wet.

TunaTown | 30-03-13 | 15:56

Slecht nieuws. Als Mauro mag blijven geldt dat natuurlijk ook voor al die andere "schrijnende gevallen" in dezelfde positie. Advies aan asielzoekers is dus om te liegen en op onze kosten eindeloos te procederen. Mauro je wordt bedankt, welkom in Nederland.

tunatown
voeg daar aan toe dat de pleitbezorgers cq de politici van het inmiddels eerste ( de heer W.Bos )en tweede generaal pardon ( de heer Samson) in de gerustellende zekerheid verkeren al deze nieuwkomers niet als buren hoeven te ontvangen gelet op de wijken waar ze wonen. Dezen laten het gestalte doen geven aan de steeds minder lege multiculturele samenleving gaarne over aan de mensen die niet de mogelijkheid hebben te verkassen naar de "betere " wijken. Om hun goedertierendheid te tonen zal er ongetwijfeld een derde en vierde generaal pardon komen. Op naar de 18 miljoen inwoners derhalve en omploegen dus die weilanden en akkers.

Jan Boule | 30-03-13 | 15:53

De zoveelste aanmoediging om in Nederland te blijven procederen tot het einde. En als dat is uitgewerkt haal je de pers erbij en begint zelfs de politiek zich er mee te bemoeien. Uiteindelijk verzin je een moeilijke constructie om toch nog even op andere gronden te blijven en daarna ben je plotsklaps gelegaliseerd. Al zal Mauro an sich een best jong zijn, het schept weer aan alle kanten precedenten en dat is kudt.

Dr.Zeldenrust | 30-03-13 | 15:52

Je ziet nooit eens een filmpje van een huilende belastingbetaler die wanhopig wordt van de puinhoop die ze met zijn geld maken van dit land.

vetkleppert | 30-03-13 | 15:52

@ovoklets | 30-03-13 | 15:46
Een socialist is een ondernemer in de zieligheidsindustrie en ziet zielige mensen in de eerste plaats als grondstof.

TunaTown | 30-03-13 | 15:52

Typisch Nederlands
Het is verboden: regels of illegaal
En dan : ja, maar en dan gaat de smoezenpot open.

Toch : liever Mauro dan al dat dieventuig.

TheNox | 30-03-13 | 15:51

Dit commentaar (gevonden in het scheldforum van 'De Limburger') geeft mijn gevoel bij dit zieke emoporno-circus 100% weer:
'... Waarom wordt er telkens een uitzondering gemaakt op de regels als er maar zielig wordt gedaan in de media? Typisch dat deze media-bemoeienissen zich alleen richten op dit soort gevallen! Wanneer durft er eindelijk eens een media-orgaan zich te richten op de ongelijkheid en onrechtvaardigheden die dagelijks vele mensen in dit land raken, misschien zelfs je buren? Waarschijnlijk is dit niet sensationeel genoeg en zal de linkse soft-sector er niet eens voor uit de stoel komen.

Deze jongeman heeft gelogen, was uitgeprocedeerd en krijgt nu alsnog een verblijfsvergunning ....

Sorry maar hier moet ik van kotsen!!!!'

Aktivist | 30-03-13 | 15:50

sinar2 | 30-03-13 | 15:47 | + 0 -
-
Het probleem is niet dat de zieligemensenindustrie actie voert, het probleem is dat de procedures, wetten ren regelgeving hierdoor (in grote mate) beïnvloed wordt. Zo mocht Mauro ondanks duidelijke regels een studentenvisum ontvangen voor een MBO-opleiding, met als enig doel de zaak nog verder op te rekken net zolang er een pardon is waar hij in past.

Badderbeest! | 30-03-13 | 15:50

Maar als je kinderen dan wél uitzet, dan krijg je dit gejammer weer:
.
www.occupydenhaag.org/2013/03/deportat...

De kwestie Mauro is overigens de grootste faal van de parlementaire democratie zolang die bestaat. De volksvertegenwoordiging dient zich niet bezig te houden met individuele gevallen. Het failliet van Nederland. Want de boodschap is: rekken, procederen, rekken. Allemaal grondwettelijk geregeld (je kunt iemand niet tegenhouden, zoals sommigen denken). En uiteindelijk dus zielig want zo lang geprocedeerd. Het is zó doorzichtig en op het criminele af.

Boer Bulksma Szn. | 30-03-13 | 15:48

Als je ze niet binnenlaat hoef je er ook geen jarenlange asielprocedures over te voeren. Overigens ben ik voor een euroton per jaar best bereid om voortaan alle asielaanvragen af te wijzen, en iedereen met een negatief beoordeelde aanvraag dezelfde dag nog de EU uit te bonjouren. En dan ben ik ook nog bereid dat zo vaak als nodig te komen verantwoorden bij de VARA

Badderbeest! | 30-03-13 | 15:48

@pe4444 | 30-03-13 | 15:41
Uitsluitsel was al jaren eerder gegeven: hij moest terug.
Maar vervolgens werden er door allerlei mensen uit de zieligheidsindustrie acties op touw gezet om dat te traineren.

sinar2 | 30-03-13 | 15:47

TunaTown | 30-03-13 | 15:42 |

Een ware socialist is racist en gaat er altijd vanuit de negers hulp nodig hebben.

zovoklets | 30-03-13 | 15:46

Emopornocratie.

vetkleppert | 30-03-13 | 15:44

Wat mij altijd zo opvalt van linkse mansen is hun grenzeloze emphatie met de gekleurde medemens. Soms gaat dat zover dat ze menen te weten wat zo'n persoon denkt over bepaalde zaken. Zo menen ze vaak (in 95%) van de gevallen zeker te weten dat een neger zich verontrecht voelt en slecht behandeld door het gastland. In zo'n geval benoemen ze zich tot zaakwaarnemers en springen ze (meestal zwaar gesubsidieerd, wat emphatie is nu eenmaal niet gratis) in de bres.
Je kunt het een beetje vergelijken met het grapje van dat oude vrouwtje dat aan de kant van de weg staat te wachten en er een man aankomt die verondersteld dat ze wil oversteken en haar vervolgens ongevragd de weg oversleept. Alleen; een ware socialist neemt minstens 50 vrouwtjes tegelijk mee en nodigt daarbij de media uit, teneinde voor een zo groot mogelijk publiek van zijn goede bedoelingen te etaleren. Als dat karwei dan geklaard is dient hij zijn ruime declaraties in en geeft wat interviews.

TunaTown | 30-03-13 | 15:42

Geeft niet; Henk en Ingrid betalen (nog) wel.

Fijnstoffer | 30-03-13 | 15:42

Het mag gewoon nooit meer voorkomen dat dit het nieuws haalt. Dat bespaart een hoop discussie. Nu één keer een uitzondering, omdat we het zelf hebben verkloot met z'n allen. Vanaf nu de grens gewoon dicht.

shamehair | 30-03-13 | 15:41

Kamp 2 dan maar, al was het maar omdat de NL overheid wel eens wat eerder uitsluitsel had kunnen geven, je kunt iemand niet 6 jaar laten wachten. Nu nog vertrouwen in de overheid herwinnen, dat zal toch niet zo moeilijk zijn? All animals are equal but some animals are more equal than others.

pe4444 | 30-03-13 | 15:41

Angola? Dat is toch dat land waar veel Portugese jeugd naar toe trekt om werk te vinden?

Mauro doet over tien jaar de Ned. staat een proces aan omdat het zijn kansen heeft verpest in Angola.

zovoklets | 30-03-13 | 15:39

Ik zit lafjes in beide kampen. Ja, het beslissingsproces in deze zaken moet veel sneller. En hoewel Mauro hier als gelukzoeker is gekomen heeft hij wel zijn best gedaan. Dus hoewel hij hier op oneigenlijke grond is, zit ik daar niet zo mee.

Één dingetje wel: heeft Mauro in het traject niet een keer (aantoonbaar) gelogen ,of verwar ik hem met een ander geval? Daar wil ik namelijk wel hard over zijn: wie liegt om zijn zaak meer kans te geven en betrapt wordt, ziet wat mij betreft een automatische (dus niet voor discussie openstaande) afwijzing.

Muxje | 30-03-13 | 15:39

Geloof me, in Afrika zitten miljoenen mensen op de wip om naar Europa te gaan. Iedereen heeft ook al lang zijn verhaaltje klaar waar ze vandaan komen. (altijd uit oorlogsgebieden)
Geldgebrek, douane en geen visum krijgen is het enige wat ze tegenhoudt.

Terpen-tijn | 30-03-13 | 15:38

Waarom in godsnaam? De zon schijnt altijd in Angola, de economie is booming en van vergrijzing hebben ze er nog nooit gehoord. Ja het is echt mensonterend om iemand naar zo'n vaderland terug te sturen in de kracht van zijn leven. Stel je voor dat-ie op eigen kracht een succes van zijn leven zou maken, zonder allerlei bemoeienissen van onze zieligheidsindustrie. Moeten we niet willen.

medusa324 | 30-03-13 | 15:37

ben benieuwd wanneer de extended familie van Mauro landt op Schiphol.......

Aktivist | 30-03-13 | 15:36

La Vie En Rose | 30-03-13 | 15:19 | + 2 -

En daar waar je het met argumenten niet meer kan ga je gewoon een beetje kakelen als een kip zonder kop. Fijn Pasen hoor.

Supermatthijs | 30-03-13 | 15:28

Gelukkig hebben we nu Griekenland om de grootste instroom van asielzoekers op te vangen.

Terpen-tijn | 30-03-13 | 15:26

Suppermatthijs de linkse sukkeltrol. Ga lekker in Afrika wonen, heb je helemaal veel negertjes om je heen. De multi culti is mislukt, niet een klein beetje, een grote flop! En wie zijn er de dupe van? Wij! Dat jij dat niet erg schijnt te vinden zegt me al genoeg over je inkomsten, sociale dienst waarschijnlijk. Je hebt echt een kronkel in je kop, een links draaiende kronkel, een René Danen kronkel. Totaal gestoord en vol zelfhaat.

Mozeskriebels | 30-03-13 | 15:24

En WEER krijgen ze hun zin... GVD.

ANGEL70 | 30-03-13 | 15:24

Het blijft mij verbazen dat de netto-ontvangers van belastingcenten altijd meer netto-ontvangers naar Nederland willen halen.

dlseth_ | 30-03-13 | 15:20

Waarschijnlijk komt de hele familie Mauro ook binnenkort. Want dat hij als alleenzijnd kind een vooruitgeschoven pion van de familie is was al lang duidelijk.

sinar2 | 30-03-13 | 15:19

@Supermatthijs | 30-03-13 | 15:15
Dat jij een klein begrijpertje hebt, was mij, en vele anderen inmiddels wel duidelijk.

Ook jouw manier van redeneren als een kip zonder kop. :)

Over kip gesproken.
Moet nog eieren halen.

Doehoeg!

La Vie En Rose | 30-03-13 | 15:19

arie181818 | 30-03-13 | 15:00 | + -2 -
Waarom zou ik dat doen? Ben hier niet met een officiële brief bezig of zo!
Dat jij moeite heb met lezen is jou probleem. Ik ben zeker persoonlijk aangedaan, want ik mag al vele jaren meebetalen aan al die fijne nieuwe Nederlanders die hier geen reedt uitvoeren en ons elk jaar miljarden kosten en niks opleveren aan jet einde van de rekensom.
De wereld kan wel van iedereen zijn, je bent vrij om te reizen, maar ons land is van Nederlanders, niet van Afrikanen. Die hebben namelijk niets bijgedragen aan ons land.
Het is gewoon een schande hoe er met ons eigen volk wordt omgegaan, die mogen alleen betalen en verder mogen ze hun mond houden. Tijd dat we dat hele zooitje in den haag naar huis schoppen en er een echte democratie van maken met bindende referenda en strenge immigratiewetten, en hele soepele remigratie wetten!

Mozeskriebels | 30-03-13 | 15:18

arie181818 | 30-03-13 | 15:00 | + -2 -
Waarom zou ik dat doen? Ben hier niet met een officiële brief bezig of zo!
Dat jij moeite heb met lezen is jou probleem. Ik ben zeker persoonlijk aangedaan, want ik mag al vele jaren meebetalen aan al die fijne nieuwe Nederlanders die hier geen reedt uitvoeren en ons elk jaar miljarden kosten en niks opleveren aan jet einde van de rekensom.
De wereld kan wel van iedereen zijn, je bent vrij om te reizen, maar ons land is van Nederlanders, niet van Afrikanen. Die hebben namelijk niets bijgedragen aan ons land.
Het is gewoon een schande hoe er met ons eigen volk wordt omgegaan, die mogen alleen betalen en verder mogen ze hun mond houden. Tijd dat we dat hele zooitje in den haag naar huis schoppen en er een echte democratie van maken met bindende referenda en strenge immigratiewetten, en hele soepele remigratie wetten!

Mozeskriebels | 30-03-13 | 15:18

er ligt een gouden toekomst voor Mauro in het verschiet in Angola waar zijn èchte moeder hem met open armen zal ontvangen na zijn studie. De economische groei was maar liefst 11.1 % in 2012. Er zitten immense olie- en gasvoorraden in de grond. Tevens zijn er talrijke diamantmijnen. En volop mogelijkheden , die al ten dele worden benut, op het gebied van hydro-elctricteit. De laatste tien jaar onder Portugees bewind was Angola een groot voedselexporteur , deze landbouwgebieden zijn er nog steeds en wachten op exploitatie. Per hoofd van de bevolking is het besteedbaar inkomen laag door verregaande oorruptie. Maar daar is ontwikkelingshulp dan weer een probaat middel voor.

Jan Boule | 30-03-13 | 15:17

@Supermatthijs | 30-03-13 | 15:12
Nope. Leers liet zich door links onder druk zetten.
En ja, ook ministers moeten zich aan het regeerakkoord houden.

Dag Matthijs.

Vrolijk Pasen.

La Vie En Rose | 30-03-13 | 15:15

La Vie En Rose | 30-03-13 | 15:05 | + 1 -

Wat een tegenstellingen toch, die van de Pvda wil uitzetten, de regering die Wilders gedoogde niet en toch is het uiteindelijk de schuld van de Pvda. Wat een prachtige manier van redeneren hebben die aanhangers van de grote geblondeerde leider toch. Je hebt er een woord voor: HYPOCRIET !

Supermatthijs | 30-03-13 | 15:15

blinde kip | 30-03-13 | 15:04 | + 1 -

Klopt, het zou La Vie daarom sieren als ze ook Wilders in haar rijtje had gezet.

Supermatthijs | 30-03-13 | 15:12

@blinde kip | 30-03-13 | 15:00
Yep, en middenstanders een handje helpen, usw.

La Vie En Rose | 30-03-13 | 15:09

@eerstneukendanpraten | 30-03-13 | 14:58
Dat zou mooi zijn, maar zal nooit worden ingevoerd.

La Vie En Rose | 30-03-13 | 15:07

@Supermatthijs | 30-03-13 | 14:55
Er waren duidelijke afspraken over gemaakt in het gedoogakkoord. Daar was het CDA ook mee akkoord gegaan.

Bovendien had Albayrak, van de PvdA! allang besloten dat Mauro terug moest.

Dus deze hele zaak heeft geen moer met Greet of de PVV te maken, maar met falend beleid van o.a.de door jou zo geliefde PvdA, én de door o.a. PvdAers vergiftigde zieligheidsindustrie.

La Vie En Rose | 30-03-13 | 15:05

@ einde vd domheid 15:01

Om mensen van een bepaald geloof niet te veel te provoceren wellicht?

eerstneukendanpraten | 30-03-13 | 15:05

@Supermatthijs | 30-03-13 | 14:55
Strengere regels die opgesteld waren door Albayrak en Cohen. Die vervolgens door het CDA genegeerd werden en waar Wilders dus terecht over begon.

blinde kip | 30-03-13 | 15:04

@weerwolf | 30-03-13 | 15:02
Alleen in nederland, dat dan weer wel.

Slipsnifter | 30-03-13 | 15:03

blijkt maar weer MISDAAD LOONT

weerwolf | 30-03-13 | 15:02

OT Weet iemand waarom en geen chocolade paaseieren groot, paashazen en ander leutigs bij appie en c1000 te koop zijn.

Einde van de Domheid | 30-03-13 | 15:01

En opnieuw zakt de Gutmensch tevreden achterover in z'n fauteuil wetende dat de Nederlandse rechtstaat opnieuw schade heeft opgelopen, er weer nieuwe precedenten zijn gezet om de verzorgingsstaat verder uit te hollen, en het gutmensch geweten kon worden afgekocht met andermans (belasting)geld. Open de sluizen en laat het vloeden!

Parel van het Zuiden | 30-03-13 | 15:01

"Mauro for president".

bodhisatta | 30-03-13 | 15:01

@Mozeskriebels | 30-03-13 | 14:51
Wat een relaas. Mozes kriebel hé.
Ben je persoonlijk aangedaan?
Tip: af en toe een enter tussen door maakt je verhaal wat leesbaarder.
Nu lijkt het net of je een of andere werkeloze tokkie bent die iedereen die wél een praktijkopleiding heeft afgemaakt geen fatsoenlijke baan gunt.

arie181818 | 30-03-13 | 15:00

La Vie En Rose | 30-03-13 | 14:57 |
Eens. Als alle immigranten zoals deze jongen zouden zijn dan zouden we aanzienlijk minder problemen hebben in Nederland.

Asmodean | 30-03-13 | 15:00

@La Vie En Rose | 30-03-13 | 14:57
Die gaan bejaarden graag helpen met pinnen. Best aardig, toch?

blinde kip | 30-03-13 | 15:00

@Bugsy Malone | 30-03-13 | 14:57
Wat het ons heeft gekost heeft het de zieligheidsindustrie opgeleverd, en daar gaat het ze om.
Een eclatant succesverhaal in hun ogen.

Slipsnifter | 30-03-13 | 14:59

@ La Vie En Rose 14:51

En daarom geen actief stemrecht voor dat importvolk gedurende de eerste 20 jaar in Nederland. Wedden dat de linkse partijen dan een hele andere koers gaan varen?

eerstneukendanpraten | 30-03-13 | 14:58

En verder zou ik me maar niet zo druk maken om Mauro.
Die is idd goed geïntegreerd.

In 2014 zullen we overspoeld gaan worden door Roemenen en Bulgaren.

En vergeet ook niet al die illegalen die ons land weigeren te verlaten.

La Vie En Rose | 30-03-13 | 14:57

Deze jongen heeft vele malen meer gekost dan hij op gaat brengen qua belastingen. Zoals gebruikelijk blijkt liegen en bedriegen nog altijd de beste manier iets voor elkaar te krijgen in dit softe kudtland.

Bugsy Malone | 30-03-13 | 14:57

La Vie En Rose | 30-03-13 | 14:51 | + 2 -

Je vergeet tot mijn verbazing je eigen clubje te noemen. Het was Geert die met de hak op de keel van Leers deze zaak op scherp zette.

Supermatthijs | 30-03-13 | 14:55

@Asmodean | 30-03-13 | 14:25
Benieuwd hoeveel Mauro gaat overmaken elke maand. Dan weten we wie het beste wou voor wie.

blinde kip | 30-03-13 | 14:55

Die pleegouders hebben dertig euro per dag voor dat ventje gevangen, exclusief kinderbijslag en onkostenvergoedingen, en helpen liegen om zijn papieren te krijgen. Voorwaarde was dat hij geen contact meer had met familie en daarom niet terug kon, hij belde elke week met zijn moeder vanuit het huis van zijn pleegouders! Fraude! En zo nog meer leugens, het is gewoon een door en doorverrot mannetje wat gewoon lekker in luilekkerland wil blijven waar mijn voorouders en familie voor hebben gewerkt en gevochten. Niet mauro zijn familie. En die pleegouders verdienen ook een hele vette boete voor het helpen met frauderen en de rechtsgang frustreren. Ons land zit al te vol kansloos importvolk en ik ben het zo gruwelijk zat! Zit je weer met een excuus negertje met vmbo praktijk onderwijs, gaat nooit wat worden hier. Terwijl hij met zo'n diploma in zijn thuisland de koning is! Maar links vind dat iedereen hier welkom is, begin dan maar eerst van die linkse hippies de uitkeringen te stoppen, kunnen we daarvan mauro's betalen.

Mozeskriebels | 30-03-13 | 14:51

Mocht tijd worden. spreekt 100 keer beter Nederlands/Limburgs dan een halve generatie bontkraagjes die hier geboren zijn en zelfs twee paspoorten hebben.

Yabadabedoe | 30-03-13 | 14:51

Bij mij is blijven hangen dat deze zaak haarscherp bloot heeft gelegd welke partijen Mauro schaamteloos hebben misbruikt voor eigen politiek gewin, nl de PvdA, Groenlinks, D66 en de CU, met hoofdrollen voor de PvdA en Groenlinks.

Spekman tegen Leers, tijdens het debat waar Mauro bij aanwezig was: 'U zet een mes op de keel van Mauro en snijdt die half door.'
Tofik Dibi tegen Leers: 'Kijk, daar zit Mauro. Kijk hem recht in zijn ogen en zeg hem dat hij terug moet naar Angola.'

Gore smeerlappen. Bah.

Maar goed, Mauro heeft zijn verblijfsvergunning. Het zij hem gegund na alles waar volwassenen hem voor hebben misbruikt. Die zouden het land moeten worden uitgezet.

'

La Vie En Rose | 30-03-13 | 14:51

@Supermatthijs | 30-03-13 | 14:48
Hou je kop toch eens met je pvda gejammer..

Slipsnifter | 30-03-13 | 14:51

@Asmodean | 30-03-13 | 14:40
De hele zieligheidsindustrie is gericht op rekken, rekken, rekken en nog eens rekken.
Dan valt er jarenlang dik aan te verdienen en is het inhumaan om ze -als ze alle ambtelijke molens 5 keer hebben doorlopen- nog uit te zetten.
Bovendien blijven ze daarna meestal ook nog klant, dus weer kassa.

Slipsnifter | 30-03-13 | 14:50

Sorry het zou mij aan mijn reet roesten.

deboerenlul | 30-03-13 | 14:49

kommabijmebinnen | 30-03-13 | 14:47 | + 0 -

Oh ja want Leers is van de Pvda natuurlijk.

Supermatthijs | 30-03-13 | 14:48

Kamp 1!
Weer een excuusneger er bij, dankzij het credo "misdaad loont" dat heel hoog in het PvdA vaandel staat.

kommabijmebinnen | 30-03-13 | 14:47

@ Kapotte Stofzuigert 14:39

Geen slecht idee dat. Wim Aantjes had destijds ook aardig succes met zijn bestseller "Mijn tentenkamp"...

eerstneukendanpraten | 30-03-13 | 14:45

Binnenkort vertrek ik, denk ik, maar naar Angola, 1 vd snelst groeiende economieën ter wereld.

nl.wikipedia.org/wiki/Angola

Bovendien een stuk veiliger dan 0031.

neemjemoederindemali | 30-03-13 | 14:45

iustus | 30-03-13 | 14:36 | + 0
Hij komt uit Afrika.

nietzofotograferen | 30-03-13 | 14:43

"En wie mag dat allemaal weer betalen omdat die gelukszoekers zelf niet mogen werken? Juist. Zucht."

Kop. Spijker. Raak.

Want ja, mensen zullen eens zelf initiatieven ontplooien. Dat kunnen we niet hebben, want dan heeft de politiek weer niet dicht genoeg bij de burger gestaan. Iets doen waar geen toestemming verleend hoeft te worden? Illegaal!

Red mij niet | 30-03-13 | 14:42

King of the Oneliner | 30-03-13 | 14:21

U vult dit jaar voor het eerst een aangifte in??
Welkom in de wereld der volwassenen.

Skunk57 | 30-03-13 | 14:41

OT

Wat zien ik? Onze chachacha-vriend een ban aan de broek? En de vriendin van La Vie zelfstwee keer op 1 dag? Joris, je moet nog wel reaguurders overhouden nu Bakito niet meer uit zijn klapperboom durft te komen...

eerstneukendanpraten | 30-03-13 | 14:41

@Asmodean | 30-03-13 | 14:36

Daarom mogen die pleegouders en organisaties van mij ook mee met dat kind.

En niet te vergeten de harteloosheid van hem zelf: liever hier blijven dan bij zijn moeder in de buurt zijn. Brrr.

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:41

du Roi Soleil | 30-03-13 | 14:38 |
Het punt was meer dat hij vanaf zijn negende in Nederland heeft gewoon en perfect geïntegreerd was hier. Zijn leven speelde zich inmiddels geheel in Nederland af. Daarom: direct terugsturen, niet na 8 jaar.

Asmodean | 30-03-13 | 14:40

Over 20 jaar schrijft Mauro een boek: "Mijn Kamp"

kapotte_stofzuiger | 30-03-13 | 14:39

Het punt kan nooit zijn of Mauro wel of geen belasting gaat betalen. Zelfs Links heeft altijd geroepen dat er plek moet zijn voor vluchtelingen, die vervolgd worden in eigen land. Daarvan was bij Mauro geen sprake. Dat is het enige criterium. Daaraan voldoet Mauro niet. Dus daarom moet hij weg.
Anders kunnen we écht wel iedereen gaan toelaten. En bovendien hebben we middelmatige VMBO'ers genoeg denk ik.

du Roi Soleil | 30-03-13 | 14:38

Als Mauro nou echt zo een slimme jongen is, was ie richting Angola vertrokken en had met behulp van de Nederlandse belastingbetaler gewoon zijn eigen bedrijf opgericht.
Maar blijkbaar mist die zijn Limburgse zusje heel erg en verkiest hij het bestaan van een loonslaaf boven het vrije leven in Afrika. Ik hou je niet tegen!

DeMof | 30-03-13 | 14:37

Snap niet wat er zo speciaal aan Mauro is.. tis geen hoogvlieger en met VMBO zwakstroom zit er wrs ook niet meer in die jongen. Als die grofweg tot z'n 65e een (of meerdere) baan weet te houden is dat niets minder dan een wonder...
Maar goed, de mensen die zich om alles en iedereen zorgen maken zijn weer tevree. Er is weer een stukje schuld afgekocht denkt men en er wordt weer een nachtje rustig geslapen tot het volgend schrijnend geval etc..

iustus | 30-03-13 | 14:36

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:34 |
Ik weet dat hij het zelf heeft lopen rekken. Maar ten eerste is het een kind die alleen maar luistert naar wat de organisaties en pleegouders hem vertellen. Ten tweede was dat rekken gewoon mogelijk in Nederland. En wanhopige mensen blijven dit doen zolang het mogelijk is en ze hoop hebben. Als Nederland hem direct had teruggestuurd was er niets aan de hand geweest en had links Nederland er ook prima mee kunnen leven.

Asmodean | 30-03-13 | 14:36

kamp 1

meneer Q | 30-03-13 | 14:36

-weggejorist-

OloJohnson | 30-03-13 | 14:36

-weggejorist-

OloJohnson | 30-03-13 | 14:35

Mooi ook weer hoe dit nieuws geplugd wordt met pasen.

Boris Poepnagel | 30-03-13 | 14:35

@Asmodean | 30-03-13 | 14:32

Die 8 jaar heeft ie grotendeels met steun van zijn pleegouders ZELF lopen rekken. Niet ik.

Daarom hadden zijn pleegouders voor straf ook mee gemogen naar Angola. Harteloos geld verdienen aan zo'n jongen, een schande is het.

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:34

Dit land is zo voorspelbaar..

Slipsnifter | 30-03-13 | 14:33

Fijn dat het besef indaalt dat het Ritaïsme zijn langste tijd heeft gehad. Over 20 jaar lachen we erom.

Einde van de Domheid | 30-03-13 | 14:32

@De Treinende Rechter | 30-03-13 | 14:30

En dat kan hij niet in Angola?

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:32

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:31 |
Ik zie daar ook geen reden voor. Daarom hadden ze hem direct terug moeten sturen, en niet hem 8 jaar lang laten hopen op een toekomst in Nederland.

Asmodean | 30-03-13 | 14:32

Het hele Mauro verhaal is walgelijk. Trek de lijn en gooi ze er allemaal uit of laat ze allemaal blijven. Irritante nederlandse getwijfel...

watismuziek | 30-03-13 | 14:32

Toch denk ik dat als Mauro geen vergunning kreeg, dat hij toch was ondergedoken in Nederland. Dus maakt het niet uit....

DeLiberaleLulhannes | 30-03-13 | 14:32

Dit zei ik meteen al..

Slipsnifter | 30-03-13 | 14:31

@Asmodean | 30-03-13 | 14:25

Ja hoor, dat kan wel. Gewoon op het vliegtuig zetten. Is niets moeilijks aan.

Huilen doet ie maar bij die gewetenloze hoer van een moeder van 'm.

Nederland is Atlas niet. Ik zie nergens een reden voor Nederland om de zorgen van de hele godvergeten wereld op haar bult te nemen, op kosten van die krimpende groep belastingbetalende burgers.

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:31

Eerste commentaar van mauro: zo en nu eerst eindexamen halen en dan werken. Niks mis met dat jong.

De Treinende Rechter | 30-03-13 | 14:30

Boek mij maar in Kamp 2. Regels dienen de mens, niet andersom. Bovendien heeft hij het verdiend na al die moeite. De aanhouder wint tenslotte, laat het dan maar Mauro zijn.

YMMMV | 30-03-13 | 14:27

eerstneukendanpraten | 30-03-13 | 14:22 |
Nooit. Alleen als hij voordat hij naar Nederland kwam, op zijn 9e dus, getrouwd was en kinderen had, zouden zijn vrouw en kinderen mogelijk in aanmerking voor gezinshereniging. Dat lijkt me hier niet het geval, dus is er ook geen enkele sprake van gezinshereniging.

Asmodean | 30-03-13 | 14:26

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:22 |
Die moeder wilde gewoon het beste voor hem in Nederland. Dubieus, ik weet het. Daar ligt dan ook zeker 'schuld'. Maar Nederland treft ook aanzienlijke blaam. Je kunt niet van een kind verwachten dat hij hier vanaf zijn 10e woont, naar school gaat en vrienden krijgt, en vervolgens terug moet. Je kunt als land het best zo snel mogelijk duidelijkheid verschaffen; na acht jaar terug is verschrikkelijk voor kinderen.

Asmodean | 30-03-13 | 14:25

Heeft Mauro zijn uitkering al aangevraagd?
Of wordt hij ongezien minister?
PvdA kan me niet meer verbazen.....

necrosis | 30-03-13 | 14:23

Kan Mauro eindelijk stoppen met uien snijden...

number668 | 30-03-13 | 14:23

Hij is zoveel in de media geweest, laat hem maar blijven. Maar volgende keer moeten we zo'n zaak niet zo opblazen met z'n allen.
-
Stel: Ik noem m'n kip 'Arie' en ik neem hem op schoot op m'n verjaardags feestje. Iedereen zegt 'ahhh, wat lievvv'. Vervolgens serveer ik kippensoep aan mijn visite en vreet niemand het, want zielig. Maar dan heb ik wel al Arie's kop eraf geslagen. Voor niets. Snapt u?

shamehair | 30-03-13 | 14:22

@Asmodean | 30-03-13 | 14:18

Bullshit: zijn ouders zijn onmenselijk om hem hierheen te sturen in zijn uppie. Schuif de schuld nu niet ineens op 'ons'.

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:22

Wanneer mag zijn vijtig koppen tellende familie overkomen?

eerstneukendanpraten | 30-03-13 | 14:22

Welkom in Open Inrichting Nederland, Mauro.
Vluchten kan niet meer.
Hen net mijn Belastingformulier digitaal ingevuld, " ze" weten nu echt alles van je, hoeveel geld je op de bank hebt, enz. enz. alles keurig reeds ingevuld.
De grip die de overheid op de burgers heeft, begint gigantisch uit de klauw te lopen.

King of the Oneliner | 30-03-13 | 14:21

Kamp 3: Een vergunning is een ontastbare gunst, ondersteunt door een stukje papier. Die kan op vele manieren weer ongedaan gemaakt worden.

Eén van die manieren is om die vergunning in te trekken en Mauro, inclusief dat hele bureaucratische tyfuscircus die hem die gunst verleend heeft, in te pakken en op te sturen naar Mauro's mama. Liefst NADAT ze alle kosten in de mijnen hebben terug verdiend uiteraard.

ZKH EénOog | 30-03-13 | 14:20

Nu de rest van Afrika nog.

harbi | 30-03-13 | 14:20

Mauro was wel een soort banen-generator-motor toch?

Simon de Danser | 30-03-13 | 14:20

Zo nu snel Mamma en de rest van de familie hierheen laten komen in het kader van gezinshereniging.

Mauro blij, mamma krijgt eindelijk waar ze jaren op heeft moeten wachten, (verdomme trage ambtenaren ook in dat K.. land)

Alt | 30-03-13 | 14:20

Kamp 3 stuurt meteen een belastingaanslag.

kapotte_stofzuiger | 30-03-13 | 14:19

*haalt kamp 2 door*

daatzel | 30-03-13 | 14:19

Is het al 1 april?

Dikke Negor | 30-03-13 | 14:19

En bedankt hoor, Henk Bleeker.

Conan de Rabarber | 30-03-13 | 14:19

@brutus68 | 30-03-13 | 14:17
Ha, dat zou een stunt zijn!
* Mauro emailen doet*

MarcS | 30-03-13 | 14:19

Bedriegen loont

ZKH | 30-03-13 | 14:18

Met al die debatten, ambtenaren en media-aandacht wel de duurste verblijfsverguning ooit.

kapotte_stofzuiger | 30-03-13 | 14:18

Die jongen had hier nooit al die tijd moeten blijven en direct teruggestuurd moeten worden naar Angola. Maar nu hij wel vanaf zijn tiende in Nederland heeft gewoond, is het onmenselijk om hem terug te sturen. Ik weet, list en bedrog etc., maar die jongen was tien, gestuurd door moeder en vluchtelingenorganisaties, en had geen flauw idee wat hij aan het doen was. Nederland had hem direct terug moeten sturen, na 8 jaar kun je dat niet meer maken.

Asmodean | 30-03-13 | 14:18

Beter een Mauro die wil blijven dan al dat steelrovende importstemvee.

yamahaha | 30-03-13 | 14:18

Nou vooruit, voor elke dode jihad strijder met Nederlands paspoort laten we een zielig huilnegertje toe.

Derk E Durr | 30-03-13 | 14:17

Als hij nou maar niet op jihad naar Syrie gaat...

brutus68 | 30-03-13 | 14:17

Na de uitbuiting van zijn persoon als mascotte voor de diverse Goed-Volk-doctrines verdient hij het ook, vind ik.

Politant | 30-03-13 | 14:16

Hoera Mauro er in, 112 Mocro Jihadis er uit.

Oh wacht....

Mokum Kosher | 30-03-13 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken