Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Valse tyfushonden in de longstay, allemaal

TokkieChic.jpgHonden zijn zinloos. Een paar waak- en geleide K9's daargelaten zijn de kwispelende viervoeters vooral bedoeld voor vermaak en gezelschap. Prima, wie een kat wil maar dan stinkend, slaafs en met behoefte aan heel veel wandelen moet vooral zo'n kruizenruikende schijtmachine aanschaffen. Alleen laten we nou eens onderscheid maken tussen honden en aanvalswapens, alstublieft dankuwel. Al dat pit bull mastiff stafford tokkiehondenspul, neen. Deze dieren zijn de TBS-ers onder de huisdieren: het kán goed gaan maar ze zijn in principe niet geschikt voor deze maatschappij. Ja kom maar weer met de cliché's. Het ligt niet aan de hond, het ligt aan de baas. Oh ja? Nou in dat geval hebben wij liever een kamper met een valse poedel dan eentje met een kynologisch gefaalde bullmastiff. Jamaar de meeste bijtincidenten zijn met labradors! Joh. Daar zijn er getalsmatig het meeste van, duhuh. Tuurlijk, echt een stoere baas ben je niet met je cocker spaniel, je wil swag met je staffie jeweetzelluf. Maar een vechtmachine is al net zo'n debiel fashion statement als je broek afgezakt tot in je knieholtes. Denk na. Wat is er leuk aan een hond? Wandelen. Spelen. Gezellig aan je voeten liggen en met die trouwe ogen een beetje dommig doch begrijpend kijken. Oja en een kleuter kunnen vermalen in minder dan 10 seconden! O nee, niet. Er is geen enkele winst aan de eigenschap 'totale onvoorspelbare agressie.' Een auto die heul hard kan is ook gevaarlijk, maar die snelheid is nog wel kicken. Snappen we. Maar 'is altijd en overal in je huis en kan zomaar een zielloze moordmachine worden', eh. Missen wij iets of is dat gewoon diepgestoord om dat om je heen te willen? Oh u kent een een mastiffje, schat van een beest, doet geen vlieg kwaad. Geloven we. Maar dat is dus een MISLUKTE mastiff want die dingen zijn gefokt om beren, indringers en dingen waarvan hij met zijn domme hondenverstand denkt dat ze eng zijn de strot af te bijten. We moeten het gewoon niet willen. Oplossing: geef TBS-ers allemaal zo'n hondje, laat beide nooit meer buiten en niet voortplanten.

Reaguursels

Inloggen

@Itzamná | 27-03-13 | 17:53
Ik vertelde je dat hij op verzoek áánvalt....
En daar versta ik dus bijten onder.....

lilluke halve hoan | 29-03-13 | 12:34

@zwellevertje | 27-03-13 | 18:56
Nee hoor, in dat gat wil ik niet eens dood gevonden worden
tis unne Kruik... (013)

lilluke halve hoan | 29-03-13 | 12:32

Alle honden haters op deze website, mogen van mij weg rotten. Als je honden haat en geen dierenvriend ben, dan heb je geen hart. Een hond word niet vals geboren. Een hond word zo gemaakt. Duss mensen die vinden dat een bepaald ras uitgeroeid moet worden omdat veel mensen er niet goed mee omgaan, mogen van mij echt HARDSTIKKE DOOD vallen en ik hoop dat ze langzaam wegrotten in hun zielige tering leventje. Ben je aan 't wegrot proces begonnen? Laat het me even weten, dan lach ik je ff uit! Ik wens je van een voorspoedig bestaan in de hell!

Annelies1991 | 29-03-13 | 12:24

Mijn hond is lievvvvv,maar wel waaks..

dutjekol | 28-03-13 | 15:55

Mag ik 2 minuten leestijd terug? Wat een anti-dieren gezwets... laat de volgende maar achter het tikbord kruipen, gegarandeerd betere teksten, ga jij lekker naar je telraam, verder dieren haten... lutser

dribbel79 | 28-03-13 | 13:44

HOHO Mensen kom niet aan mijn trouwe maat. Een overmaatse puur hollandse herder. Lief voor iedereen die hij kent en vertrouwt maar owee als je iets minder goede bedoelingen hebt. Wijs met een kwade vinger naar mij of hemzelf en je kunt gegarandeerd met die hand nooit meer in je neus peuteren.
Tja een hele steun in een land voor lightgetinte criminelen. Electronisch alarm ??? ..... just forget it . . Bij ons staat de bewaking 24/24 u aan.

Lichtstadfan | 28-03-13 | 12:33

Op straat wens ik niet aangeblaft of besnuffeld te worden door welke soort of ras van hond dan ook. Opdonderen met al dat spul, ga lekker een voor een de eekhoorntjes op schiphol achterna.

Krak Eling | 28-03-13 | 11:17

Ik heb een Stafford en ze is liever en leuker dan de meeste mensen hier. Alle haat naar anderen toe begint toch aardig dom over te komen de laatste tijd. Wel afgeven op haatbaarden met hun haat, maar de meesten hier haten net zo hard. Eerst roepen dat niet alle moslims zo zijn, maar wel roepen dat alle honden zo zijn. Vroeger had je een GS die met argumenten kwam, nu roeptoeteren ze maar een eind raak de laatste tijd. Beetje jammer jongens.

Yzord | 28-03-13 | 09:34

Doet mij maar een boxer... beetje overenthousiast maar wel leuk.
W.m.t. mogen al die vechthonden gewoon verboden worden. Type volk wat zo een beest aanschaft is doorgaans niet de beste honden trainer. Wat een dodelijke combinatie kan zijn.

Eindbaaz | 28-03-13 | 08:11

@de Bree | 27-03-13 | 17:13
Mietje.

SmegmaSmeer | 28-03-13 | 07:44

@PopperFlopper | 27-03-13 | 22:18
Laat dat "alleen maar" maar achterwege. Ik heb nu een Stafford die ik gered heb van een slechte toekomst, maar sinds ik met dit ras in aanraking ben gekomen wil ik niks anders meer, juist omdat het vrolijke honden zijn die graag contact zoeken en heel makkelijk in de omgang zijn met andere mensen en kinderen.

prodigy | 28-03-13 | 07:27

Weer een nutteloze topic met geen inhoud. Bla bla bla huilu huili huilu

andywatt | 28-03-13 | 02:15

Weet je wie ook van honden hield ?

Shareholder II | 28-03-13 | 01:53

Er is geen groter genot dan je hond een plasje laten doen tegen een bordje waarop staat dat hij er niet mag poepen. Ik houd me nu eenmaal graag aan de regels.

Het liefst terwijl 10-20 zuurpruimen vanuit hun achtertuintje naar je staan te wijzen/schelden.

Soms kan het leven zo mooi zijn.

Anijsblokje | 28-03-13 | 01:13

Ik ga verkleed als Ceasar Milan, en dan geef ik stiekem al die hondenEIGENAREN een spuitje.

King of Crohn | 28-03-13 | 00:04

de grote Anti | 27-03-13 | 23:35
Je bent dus een lafaard en een messentrekker die 'verkapte' bedreigingen uit naar hondenbezitters. Waarom denk je dat je een reputatie van belang hebt op GS? Wat heb je nu echt tegen honden behalve irreële angsten?

Canis Spurcus | 27-03-13 | 23:59

@miko | 27-03-13 | 18:58
Ach als we toch sprookjes er bij gaan halen.. The beast was achteraf toch ook niet zo vals als dat hij leek? Hij was vals gemaakt.. Beauty heeft dat ondervonden.

Neola89 | 27-03-13 | 23:45

de grote Anti | 27-03-13 | 23:35
Reputatie schmeputatie!

Canis Spurcus | 27-03-13 | 23:44

Einde gesprek*

de grote Anti | 27-03-13 | 23:36

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 23:31
Aangezien ik een redelijk leuke reputatie heb op GS, en dat graag ook zo wil houden, ga ik daar maar even niet op in.. Met je hond.

de grote Anti | 27-03-13 | 23:35

de grote Anti | 27-03-13 | 23:06

Dus eigenlijk wil je weten wat ik met je doe als je compleet onschuldig zomaar zou worden aangevallen door mijn hond(en) waarna jij mijn hond(en) dood steekt met je mesje?

Waarom wil je dat weten? Je moet je niet teveel in je hoofd halen trouwens.

Canis Spurcus | 27-03-13 | 23:31

Hondenhaters zijn zuurpruimen

superniffio | 27-03-13 | 23:24

Luister focking hippie met een hond, tenzij je geen militaire of van mijn part ten minste padvinder achtergrond hebt zul jij dat nooit snappen. Met je hond.

de grote Anti | 27-03-13 | 23:06

de grote Anti | 27-03-13 | 22:38

Nee. Jij bent de messentrekker die mensen nooit hopen tegen te komen. Welke reden heb je eigenlijk om met je mes te wandelen? Moet ie pissen?

Canis Spurcus | 27-03-13 | 23:02

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 22:17
Ja, dus voor jou wordt een hond dan een wapen, of het nou verdediging is of niet, jij houd je handjes schoon.
Kan ik mee inkomen, en soms zal het heel terecht zijn.
Maar laat ik nou net een van die hufters zijn die zich niet laat intimideren door hondenbezitters.. Dus je prachtige hond krijgt gewoon een mes in zijn schedel als het mij ooit mocht aanvallen. En dan niet achteraf gaan huilen oke?

de grote Anti | 27-03-13 | 22:38

Lieve Annabel, hoewel ik een fan van je plempsels ben sla je nu de plank inhoudelijk stevig mis. Gelukkig maak je dat weer goed met je voortreffelijke woordspelingen die een glimlach op het gezicht van deze hondenliefhebber heeft getoverd.

Dhr. W. Anhoop | 27-03-13 | 22:35

hmmm... Als ik het zo lees dan zijn de eigenaars van de honden de schuldigen. Goede opvoeding is deze honden niet geschonken.
Na bijna 30 jaar met Rottweilers geleefd te hebben, durf ik dit wel te stellen. Als je ze goed en duidelijk opvoedt heb je een hond die liever is met kinderen dan menig tekkel oid..
Tekkels zijn de meest bijtgrage honden, alleen vindt niemand het erg omdat zo'n tekkel amper door je huid komt. Maar ik hoor niemand een totaalverbod op tekkels eisen.. vreemd eigenlijk..

Kapitein Pannekoek | 27-03-13 | 22:32

Die beesten worden alleen maar gehouden om imago technische redenen. Nooit omdat ze zo'n hond 'zo lief' vinden. Never. Pe definitie fout. Altijd.

PopperFlopper | 27-03-13 | 22:18

de grote Anti | 27-03-13 | 21:36

Tenzij messen- of vuurwapendragende gestoorden mij willen confronteren klopt dat wel zo ongeveer.

Wist je trouwens dat waak-, politie- en verdedigingshonden vaak worden getraind om de 'wapenarm' te pakken?

Deze honden zijn niet gevaarlijk tenzij je een gestoorde bent die kwaad wilt..

www.youtube.com/watch?v=JUJqDfft1U0

Canis Spurcus | 27-03-13 | 22:17

In onze maatschappij wordt vaak onderscheid gemaakt tussen honden en de zogenaamde gevaarlijke honden. Er zijn een aantal mensen die geen ervaring heeft met deze groep en hierdoor een vooroordeel ontwikkelt. Dit betekent vaak dat zij hun leven lang bang blijven voor deze honden en denken dat ze vals zijn. Mijn mening is dat een hond niet vals wordt geboren, maar vals wordt gemaakt. De opvoeding van een hond speelt een grote rol in het al dan niet vals maken van een hond. Helaas is het zo dat een 'vechthond' net wat vaker een verkeerde baas treft. een baas die de hond niet als beste vriend ziet, maar als een stoer statussymbool. Er zijn ook genoeg mensen die zo'n hond nemen als maatje voor het leven, maar die helaas door anderen die het niet goed voor hebben met hun hond beperkt worden.je moet een hond op met zachte hand opvoeden, maar zeker wel erg consequent. Nee is en blijft nee. Zo bereik je samen een heleboel en ontstaat er een vertrouwensband. een hond moet bij je komen omdat ze het graag wil. Het komen bij de baas is een feestje en houdt in iets lekkers en een gezellig spel. Er zijn helaas ook genoeg honden die bij de baas komen, omdat ze bang zijn voor wat er gebeurd wanneer ze niet komen. Kortom, een hond moet je OPVOEDEN. En dit doet zeker niet iedereen. Je hoort zo veel verhalen dat een hond een kind heeft gebeten. maar wat er dan iet bij verteld wordt is dat die hond al 20 nietjes in zijn oren had!! dit lijken mensen even te vergeten. Ik heb een duitse herder gehad. Een schat van een hond en goed opgevoed. Nooit heeft django een lip opgetrokken. Zoals ik al zei, het is hoe je zelf met de hond om gaat.

Kortom, de honden die dat meisje hebben doodgebeten s vrezelijk en die honden zijn terrecht afgemaakt (omdat die honden vals gemaakt zijn en niet meer te redden) En de eigenaren van die honden moeten ze veroordelen. want zij zijn hier verantwoordelijk voor!

Neola89 | 27-03-13 | 22:12

De hond doet het vuile werk wel voor je als het moet..

de grote Anti | 27-03-13 | 21:38

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 21:12
En jij hebt een hond(en) dus je hebt verder niets nodig wat scherp is hmm, knuppel. Ik snap jullie beredenering ook maar al te goed.

de grote Anti | 27-03-13 | 21:36

Een hondenmeldpunt lijkt gewenscht. PVV staakt het verzet en pak eens werkelijke problemen aan. Pak de hond en z'n baasje.

exkoppijn | 27-03-13 | 21:34

-weggejorist-

Viva la Revolution | 27-03-13 | 21:32

-weggejorist-

oorlam | 27-03-13 | 21:19

Tijdens mijn reis in China heb ik inderdaad moeten constateren dat de kat saté beter te eten is dan hond. Een veel subtielere smaak.
Vooral van te voren goed meppen voor een malser resultaat.

oplichter | 27-03-13 | 21:16

de grote Anti | 27-03-13 | 20:45

Ik begrijp het prima: 'Als blabbla gebeurt dan steek ik mijn mes van blabla cm in de kop van de hond'. 'Ik loop altijd met mes op zak'. 'Hond is ook wapen'.

Het grootste 'gevaar' ben jij. Voor anderen.


Canis Spurcus | 27-03-13 | 21:12

Statistisch is bewezen dat honden bezitters langer leven dan mensen zonder hond. Gemiddeld drie jaren. Dus al die stukken chagrijn die hier op honden en hun baasjes kankeren, bekijk het maar...

Polletje Piekhaar | 27-03-13 | 21:09

dwar | 27-03-13 | 20:58 | + 0 -

Oh, je hebt een vijver!
Zou je op mijn krokodil willen passen.

Anijsblokje | 27-03-13 | 21:02

Honden moet je tig keer uitlaten door weer en wind, katten schijten de boel onder (bij een ander). Kort om beide is niks, altijd gedoe als je een keer weg ga, ook al is het maar een dag. Mij niet gezien, houw het bij vissen in een vijver is veel makkelijker.
Die mastiff's e.d. zijn macho honden, en die zie je vaak bij macho baasjes

dwar | 27-03-13 | 20:58

"Honden zijn zinloos. Een paar waak- en geleide K9's daargelaten zijn de kwispelende viervoeters vooral bedoeld voor vermaak en gezelschap. Prima, wie een kat wil maar dan stinkend, slaafs en met behoefte aan heel veel wandelen moet vooral zo'n kruizenruikende schijtmachine aanschaffen."

Eindelijk wordt het 's gezegd. Bedankt Nanninga!

suvois | 27-03-13 | 20:57

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 20:24
Ben een beetje klaar met uw hondjes..
Nog even en uw hond gaat voor u spreken.

de grote Anti | 27-03-13 | 20:46

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 19:52
Dan heb je het weer helemaal verkeerd begrepen knuppel.
Ik heb al minstens 20 jaar een mes op zak en het nog nooit hoeven gebruiken en al helemaal niet om te dreigen, maar ik ben wel alert. Een agressieve hond bijvoorbeeld kan je het ziekenhuis in helpen (of erger).

Laten wij het zo stellen, ik sluit niets uit.
Zouden meer mensen moeten doen, maar jullie met je hondjes vinden het natuurlijk allemaal erg amusant.

de grote Anti | 27-03-13 | 20:45

de grote Anti | 27-03-13 | 19:00

Ik ken de WWM en mijn hond(en) staan niet in die lijst.

Mijn hond(en) (en vele andere) hebben een zesde zintuig voor mensen die niet in de haak zijn qua bedoelingen. De reden dat een hond ooit in jouw benen, armen of strot zou willen hangen zou wel eens je eigen agressieve/angstige uitstraling kunnen zijn. Snap je dat?

Canis Spurcus | 27-03-13 | 20:24

Vele kort door de bocht reacties, van voor- en tegenstanders hier...
Heb zelf les gegeven op een kynologen club, aantal malen me vergist in de gemoedstoestand van sommige honden. Vaak goed gegaan, soms wat gaatjes hier en daar overgehouden aan de ontmoeting. Zelf rottweilers, pitbulls gehad en nu een boerboel.
Dit omdat ik onwijs kan genieten van de band die je met die beesten op kunt bouwen, hetzij als eigenaar hetzij als vreemde. Heb geen penisnijd, maar als ik dat wel zou hebben dan heb ik daar mijn auto voor :-)
Geen van mijn honden zijn ooit alleen in de buurt van kinderen/jong volwassenen (geweest) en meestal niet eens alleen in de buurt van volwassenen (enkel diegenen die welbekend met ze zijn en zich normaal kunnen gedragen). Honden zijn zoals aangegeven roedel dieren, kennen een hiërarchie en zullen iedere vreemde en zijn/haar gedrag wellicht als inmenging in de roedel kunnen beschouwen.
Meestal is het gedrag van een hond te voorspellen, als je maar bereid bent om op te letten en niet de standaard domme dingen doet, zoals lekker dichtbij komen met je gezicht om een vreemde hond te knuffelen.
Niet iedere hond reageert hetzelfde in een bepaalde situatie, daarom altijd van het minst gunstige scenario uitgaan en letten op de eigenaren. Indien die zich gedragen alsof ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, hond negeren.
Net als dat een vrachtwagen t.o.v. een personen auto bij een aanrijding meer schade veroorzaakt, geldt dat voor grote honden vs. kleine honden net zo. Echter, wanneer je blijft opletten zie je vaker middelgrote en kleine honden die slecht gesocialiseerd zijn.

Verder is het m.i. ieder voor zich om een hond, welk ras dan ook, aan te schaffen. Verplicht zou moeten zijn een bewijs van kunde (minimaal puppy/beginners cursus met goed gevolg afgelegd, VOG verklaring wellicht waarin staat dat betrokkene geen problemen in het verleden heeft gehad met houden v huisdieren) en zou er meer vanuit gemeentes gecontroleerd dienen te worden.

JP B. | 27-03-13 | 20:16

Ben ik weggejorist omdat ik zeg dat het me opvalt dat reageerders die nogal erg links zijn nu ook los gaan op honden, was gewoon een constatering...

Mozeskriebels | 27-03-13 | 20:01

In het verleden een tijd lang als vrijwilliger in het asiel gewerkt. 9 van de 10 keer wanneer er zo'n type hond gebracht werd, had de ( ex ) baasje de volgende uiterlijke kenmerken: antilliaan met gouden tanden, bodybuilders met tribal tattoo's, jongen met petje met een Golf met vriendin met nepmerkkleding. Beesten waren vaak niet ouder dan 1.5 jaar. Of baasje moest een " tijdje " ergens anders heen. Of de hond luisterde niet, of kon niet overweg met de nieuwe pitt... etc.. etc

Ik ben ervoor om de drempel te verhogen om een hond aan te schaffen. Laat de mensen eerst maar een examen doen wanneer zij een hond willen. Geen examen, geen hond of hond inleveren.

Kobus v/h zandpad | 27-03-13 | 19:53

de grote Anti | 27-03-13 | 18:55

Als ik het zo lees is de kans dat jij onschuldig in je been wordt gebeten door een hond een stuk kleiner dan dat jij een mes trekt tegen een mens of dier als je je bedreigd voelt..

Canis Spurcus | 27-03-13 | 19:52

Honden zijn echt vet vies.

sulkava | 27-03-13 | 19:51

@de Bree | 27-03-13 | 17:37
Probeer daar eens een bewaker voor in te huren die 2.8 ha moet bestrijken.Los daarvan dat ik een hond wel vertrouw met betrekking tot diefstal. Ik heb namelijk nog nooit een van mijn honden betrapt op diefstal.

miko | 27-03-13 | 19:42

Als dit artikel bedoeld is om te provoceren..... dan is dat goed gelukt.
Oh ja... en een bouvier is een koehond... dus bij uitstek niet een zgn. aanvalshond..(als die al bestaan..);sommigen zouden wat meer kennis tentoon moeten spreiden voor ze wat roepen...

skipper65 | 27-03-13 | 19:42

Lik mijn reet, A. Nanninga. Ik heb een Stafford hier thuis en ik ga graag de discussie met jou aan. Wel voorzien van de nodige achtergrondkennis veeg ik de figuurlijke vloer met je aan.

prodigy | 27-03-13 | 19:34

Jeez, Nanninga!
Terwijl ik uw gekef probeerde te lezen,
heeft mijn hond ondertussen de belastingaangifte digitaal ingediend.
Kwispelend en wel.

Anijsblokje | 27-03-13 | 19:34

zwellevertje | 27-03-13 | 18:20

En 'normaal doen over honden' is hondenrassen vergelijken met mensen (bontkraagjes)? Je moet en kan het gedrag van honden niet vermenselijken. Baasjes die dat doen creëren juist probleemhonden.

Normaal doen over honden is in de eerste plaats een (ras)hond uitzoeken die bij je levensstijl past. Woon je klein en kun je paar uur per dag lopen, neem dan geen hond die ruimte en veel beweging nodig heeft. Het is eigenlijk heel simpel.

Natuurlijk moet je ze goed verzorgen en iedere hond moet voldoende beweging krijgen maar er dat een ras ooit voor een bepaald doel is gefokt betekent niet dat je precies díe activiteit moet gaan doen met je hond. De meeste activiteiten hebben prima alternatieven die eenvoudig bij de levensstijl van de moderne mens passen.

Normaal doen over honden houdt ook in niet zo hysterisch te reageren. Als je bang bent voor honden leer iets over hondengedrag. Ik heb ouders gezien die broekpoepend hun kinderen optillen en naar binnen vluchten als onze honden langskomen (aangelijnd) terwijl buurtkinderen ze hier om hun nek vliegen.

Angst is weer geen goede raadgever.

Canis Spurcus | 27-03-13 | 19:34

dus honden deugen niet? zou goed kunnen, zijn immers een mensenproduct. den mensch, alles waar hij zijn voorpoten op kan leggen verandert in stront of giftig afval.

JoeDoe | 27-03-13 | 19:30

Het is toch, zachte poes, natte poes,geile poes ,harige poes en soms rotkat. En dan heb je rothond, natte hond,vuile hond en soms een honden leven. mensen maak je niet druk.

nan6896 | 27-03-13 | 19:25

Honden horen buiten in een hok, niet in huis bij mensen. Honden horen niet niet de stad, ze hebben bewegingsruimte nodig. Daarom kan ik van die flatbewoners met zo'n tering beest niet serieus nemen in dit soort discussies.

Bief | 27-03-13 | 19:21

Dames en heren, relax!

Ze heeft het hier niet over de hond in het algemeen, maar over de 'ongelovige hond'.
Voor hen die het nog niet weten - een term, veel gebezigd wordt door Islamaanhangers, waarmee de niet-islamiet wordt bedoeld.

Niets aan de hand dus - gewoon doorlopen, mensen!

Devils smile | 27-03-13 | 19:19

War On Errorism | 27-03-13 | 18:08
Hehe. Eindelijk een nuchtere kijk op dit incident. Op mijn shortlist voor volgende hond staat oa de Cane Corso. Duurt hopelijk nog jaren voor ik moet kiezen.

Canis Spurcus | 27-03-13 | 19:01

@Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:35
Kijk eens aan dus alle manen moeten ook nog even hondentaal spreken. Ook kleuters en peuters.
En wat betreft die slangen, negers weten er al helemaal niet zoveel van want slangen kunnen wel degelijk in paniek raken en ten aanval gaan
De meeste niet maar er zijn wel soorten die stand blijven en de vijand gewoon afwachten vertrouwend als op hun afschrikwekkend effect.

miko | 27-03-13 | 19:00

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 18:55
Je snapt het niet helemaal, ik heb niets tegen honden en het is goed dat het in geval van nood als verdediging kan werken.. Maar als een hond mij aanvalt zonder reden dan is er een probleem. Mijn probleem op dat moment. En dat moeten wij niet vergeten hmm?

de grote Anti | 27-03-13 | 19:00

@biscaya | 27-03-13 | 18:39
Ja joh,het lag aan roodkapje niet aan de boze wolf.

miko | 27-03-13 | 18:58

@Itzamná | 27-03-13 | 18:24
Ligt eraan hoe klaargemaakt.

@roze_bril | 27-03-13 | 18:03
die minnetjes zullen me aan mijn reedt roesten.sinds de chocolade horde van de telegraaf hier rond hangt zal me dat werkelijk worst wezen.Liever een minnetje hier dan het verdriet van een ouder omdat weer eens iemand dacht dat zijn hond dat nooit zou doen.
Je kunt stellen dat het wel eens kan backfireen. :)
encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=t...

miko | 27-03-13 | 18:57

@lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:47
Da's er inne van "t'Heike"?

zwellevertje | 27-03-13 | 18:56

de grote Anti | 27-03-13 | 18:25
Dus als mijn vriendin over straat loopt moet ze onze waak/verdedigingshond aan een paaltje binden als ze door jou (of iemand anders) wordt overvallen/verkracht/ontvoerd?

Wat een logica.

Canis Spurcus | 27-03-13 | 18:55

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 18:50
Mag ik even heel hard lachen?
Ten eerste heb je met een hond ook een wapen op straat.
Ten tweede heb ik al sinds ik mijn veters kan strikken een zakmes op zak.
Ten derde 'gebruik' ik het niet als ik 'bang' wordt.
Wel als er een kudthond aan mijn been hangt.

Hoe graag u ook zou willen dat ik 'bang' was.

de grote Anti | 27-03-13 | 18:55

Als je uit angst voor honden of wat dan ook met een mes op zak de straat op gaat en ook nog aankondigt dat mes te gebruiken als je bang wordt, hoor je in een inrichting thuis.

Canis Spurcus | 27-03-13 | 18:50

Eén woord: IKEA-balletjes.

VanBukkem | 27-03-13 | 18:47

@miko | 27-03-13 | 17:57 |

Inderdaad je hebt geen klote verstand van honden. Die honden zijn vals gemaakt niet vals geboren. en daarbij is de mens de schuldige.

biscaya | 27-03-13 | 18:39

Inderdaad, het blijven honden..

de grote Anti | 27-03-13 | 18:35

@de grote Anti | 27-03-13 | 18:25
Ik verstop me helemaal niet, sterker nog ik heb wel eens een hond gehad die voor vreemden volstrekt onbetrouwbaar was,maar dan waren er toch altijd nog van die "hondenkenners" de wel even zouden laten zien dat ze die hond wel aan konden,met alle resultaten van dien.
Bovendien ben ik van mening dat honden eigenaren ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor hun honden.
Zoals gezegd;ik heb honden gehad waar niemand bij kon komen en honden die ik blindelings vertrouwde,en toch werden die laatsten nog in de gaten gehouden,want het blijven beesten.

zwellevertje | 27-03-13 | 18:31

@Broeder | 27-03-13 | 18:13
Dus ruim 10% van alle honden zijn gevaarlijk?

miko | 27-03-13 | 18:30

@CoJoNes | 27-03-13 | 18:07
Wahahhahahah. Eigenlijk moet het baasje samen met zijn trouwe viervoeter een spuitje krijgen!

@Mozeskriebels | 27-03-13 | 18:07
?????Links? Rechts?

miko | 27-03-13 | 18:29

@CoJoNes | 27-03-13 | 18:07
Wahahhahahah. Eigenlijk moet het baasje samen met zijn trouwe viervoeter een spuitje krijgen!

@Mozeskriebels | 27-03-13 | 18:07
?????Links? Rechts?

miko | 27-03-13 | 18:29

@Ko Reander | 27-03-13 | 17:41
Die honden van jouw hebben dus nog nooit andere mensen gezien?? ;)

miko | 27-03-13 | 18:27

@zwellevertje | 27-03-13 | 18:20
Jah erg leuk dat jij plezier aan honden kunt hebben.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat het een gevaar kan zijn voor andere mensen?
Stiekem weten veel hondenbezitters dat ook maar dat zul je ze nooit horen zeggen. Nee.. het is een liev hondje.

Verdedig jezelf en verstop je niet achter een hond zou ik zeggen.

de grote Anti | 27-03-13 | 18:25

@irma zonderboezem | 27-03-13 | 17:31
Jij kunt moeilijk een hekel aan je poes hebben,....

miko | 27-03-13 | 18:24

Het hoge woord moet er maar uit.

Een goeie hond is een dooie hond.

Zet u dat maar in de krant, meneer.

Itzamná | 27-03-13 | 18:24

de grote Anti | 27-03-13 | 18:18 | + 0
Nee, geen lente in de bol, met dit kutweer.
Ik heb niks met honden en hondenbezitters.

Hond in huis of aangelijnd, prima. Als je alleen bent. Heb je kinderen, ben je gek als je een hond neemt. Met zo'n rose kuttenlikkertje heb ik niet zo'n probleem, evenmin met hamsters.
Al zie ik hamsters toch vooral als eten. Hoppa, de vetpan in!

Itzamná | 27-03-13 | 18:22

Deze britpulp komt vanavond nog gewoon bij het journaal ook. Ongelooflijk.

Rochel | 27-03-13 | 18:21

Er is geen valsere hond dan de mens!

Aktivist | 27-03-13 | 18:20

Wordt tijd dat er eens normaal over honden gedaan word.
Honden zijn beesten waar je veel plezier mee kunt hebben maar is zitten zeker ook,net als bij mensen,gestoorde exemplaren bij en verder zijn niet alle rassen het zelfde,je hebt er ook capuchon kansen jongeren rassen tussen zit ja,tijd dat eens gewoon te erkennen;het lijk gvd wel alsof pvda krachtjeugd zit goed te praten;rassen die eeuwen gefokt zijn om afgelegen kudde's tegen wolven te beschermen zijn geen rijtjeshuis kuttelikkertjes en horen daar dus ook niet thuis,maar in de bergen van Turkije of zo.Jammer voor al die goedpraters van die vechthonden maar zo is het nu eenmaal.Dat wil echter niet zeggen dat die honden niet lief voor hun baasjes zouden kunnen zijn,maar in een landje als NL zijn er aar weinigen die zo,n hond tot hun recht kunnen laten komen.

zwellevertje | 27-03-13 | 18:20

@Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:20
Helemaal gelijk, het jammere is dat veel hondenbezitters niet volledig verantwoordelijk willen zijn voor hun k9.

miko | 27-03-13 | 18:19

CoJoNes | 27-03-13 | 18:13 | + 0
Lijkt me niet zo'n gekke veronderstelling. Denk dat er ook veel zijn die even aan de huiselijke sleur willen ontsnappen en met de hond naar de kroeg gaan.
Zeven avonden per week, geh.

Itzamná | 27-03-13 | 18:18

@Itzamná | 27-03-13 | 18:15
Nog een biertje, of wijntje?
Of gewoon de lente in de bol.

de grote Anti | 27-03-13 | 18:18

Broeder | 27-03-13 | 18:13 | + 0
Mooi verhaal.
Als een hondensoort een op de tien keer bijt - spuitje voor de soort.

Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Itzamná | 27-03-13 | 18:16

@roze_bril | 27-03-13 | 18:08
Bij een vreemde hond wel maar deze beesten kwamen altijd met hun kop op je schoot en dan wilde ze over het bolleke geaaid worden.
Verder heb ik in de tropen veel honden gehad die op een of andere manier een parasiet opliepen. Leuke fijne honden veranderen dan soms in vette chagrijnen die niet veel kunnen hebben.

miko | 27-03-13 | 18:16

Had ooit een Mechelse herder te logeren. Beest ging eens uittesten of hij op 'mijn' stoel mocht zitten.
Luisterde niet. Begrijpen maar 1 taal.

Heb hem toen zo verrot hard tegen z'n kop getrapt dat hij het nooit meer in z'n malle hondenharses haakde om op mijn stoel te gaan zitten.

Zo gaat dat met honden, 1 bak gezeik, want veel lol had ik er ook niet aan om dat beest op z'n plaats te wijzen, maar alternatieven zijn er niet.
Meteen uithalen, dan begrijpen ze wat.
Die shitbeesten.

Itzamná | 27-03-13 | 18:15

Ik heb weleens het idee dat de enige reden om een hond aan te schaffen het compenseren van het volledig gebrek aan zelfspot en humor is.

CoJoNes | 27-03-13 | 18:13

Is toch echt een mensenprobleem! broodfokkers die voor elke cent aan elke randfiguur een hond verkopen. Nanninga moet verder mondje houden over zaken waar ze geen kennis van heeft. Tendentieus geneuzel van een angstige vrouw die alles groter dan Chihuahua afschildert als tokkie en gevaarlijk.
Ik hou van mijn Amstaffs en heb ze opgevoed! Ze krijgen alle medische zorg, beweging, voeding en opvoeding die ze nodig hebben. Geen kind aan, maar ja lekker brullen in stereotypen. Maar sinds 3 jaar doe ik geen moeite meer om mijn ras te verdedigen.Is zinloos, schreeuwende krantenkoppen over een aanval van een "gevaarlijk ras". Terwijl er als je het zo bekijkt tienduizenden moordwapens rondlopen in Nederland. Waar blijven dan alle dagelijkse krantenkoppen over moordende staffies en Mastiffs, Nanninga?

AMERICAN TEMPERAMENT TEST RESULTS

American pit bull terriers, American Staffordshire terriers and Staffordshire bull terriers (e.g., dogs commonly referred to as “pit bulls”) are often victims of prejudice and discrimination. Pit bull owners must be responsible to restore the image of the breed. Click here to see if you're a responsible owner.

Results as of March 31, 2011[1]
American Pit Bull Terrier: 804 tested; 86.4% passed
American Staffordshire Terrier: 627 tested; 84.2% passed
Staffordshire Bull Terrier: 117 tested; 89.7% passed
Total: 1548 tested; 85.8% passed
To put this in perspective, consider:
All Breeds: 30,876 tested; 83% passed
Collie: 856 tested; 79.9% passed
Cocker Spaniel: 227 tested; 81.9% passed
Australian Cattle Dog: 187 tested; 79.1% passed
Beagle: 72 tested; 80.6% passed
Golden Retriever: 764 tested; 84.9% passed
Results for 2009 (through 6.12.2010)

Broeder | 27-03-13 | 18:13

Gestopt met lezen bij "Nou in dat geval hebben wij liever een kamper met een valse poedel dan eentje met een kynologisch gefaalde bullmastiff."

Je weet dat poedels jachthonden zijn, en in theorie net zo levensgevaarlijk als die kut pitbulls, Nanninga?

Dibs | 27-03-13 | 18:12

CoJoNes | 27-03-13 | 18:07 | + 0
LOL, haha.
Eigenlijk bedoelde Ed het allemaal best wel goed, haha.

Itzamná | 27-03-13 | 18:10

@KollenbergSittard | 27-03-13 | 18:05
Ik maak het nog makkelijker voor je.. Je hond zal ter plekke overlijden als hij aan mijn been hangt.

de grote Anti | 27-03-13 | 18:10

@miko | 27-03-13 | 18:03 |

Daarbij kun je een hond beter niet over zijn kop aaien. De beweging naar het hoofd toe is het meest bedreigende wat je kunt doen voor een hond. Als je het beest daarbij dan ook nog in de ogen kijkt...

roze_bril | 27-03-13 | 18:08

Mijn Fila en Cane Corso zijn perfect om bontkraagjes op afstand te houden en vertellen me precies wie van de overige medemensen ik beter niet kan vertrouwen. Bij al mijn buren is al ingebroken, mijn huis slaan ze over. De rest van het artikel is een stuip van de onderontwikkelde bevooroordeelde geest van de schrijfster (maar ja, dat da's altijd als je Nanninga onder een artikel ziet staan). Het ging om een KIND dat geen lid was van het gezin, het territorium van de honden binnenkwam en paté ging zitten eten voor de neus van die dieren. Onwijs kut voor dat meisje, dikke faal van de baasjes dat zij deze situatie mogelijk gemaakt hebben; die zouden moeten afgeschoten moeten worden. De honden deden gewoon wat ze moesten doen... hond zijn.

War On Errorism | 27-03-13 | 18:08

KollenbergSittard | 27-03-13 | 18:05 | + 0
Ja, je bent er niet zeker van of jouw hond niemand iets zal aandoen. Het blijven toch gewoon dieren.
Hou je beest aangelijnd als je buiten bent, en sluit hem in huis op in een aparte kamer als je niet alleen bent.
Of in een onverwarmd hondenhok buiten - je moet die tyfuslijers ook niet te veel verwennen.

Itzamná | 27-03-13 | 18:07

@KollenbergSittard | 27-03-13 | 18:05
Dat zei de moeder van Ed Gein ook.

CoJoNes | 27-03-13 | 18:07

-weggejorist-

Mozeskriebels | 27-03-13 | 18:07

Mijn boxer zal nooit iemand iets aan doen, dat geld voor veel honden. Per ras zijn er nou eenmaal verschillende kenmerken, positieve en negatieve.
Ben ook wel nerveus als ik langs zo'n pitbull achtig beest moet lopen. Mensen denken vaak dat een boxer ook zon beest is.
Mocht een hond van mij ooit iemand wat aandoen ben ik zo concequent om hem in te laten slapen. Zo simpel is het. Dan heb ik waarschijnlijk ook wat verkeerds gedaan bij het beest.

KollenbergSittard | 27-03-13 | 18:05

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 18:00 | + 0
Geh, LOL hier.
There's nothing more dangerous than a wounded mosquito, gehgeh.

Itzamná | 27-03-13 | 18:05

@shapey | 27-03-13 | 17:17
Ik heb jaren twee grote pittbuls gehad.Alletwee goed opgevoed en nooit last.
Tot mijn vader er eentje over zijn bol aaide zals altijd. De hond hapte naar mijn vader (deed hij anders noooooiiiittt) Wat bleek? Had dat domme beest waarschijnlijk achter de hagedissen gezeten en met zijn stomme kop in de opuntia;s gehangen. Zijn bek vol met doorns en het beest kribbig.
Honden zijn beesten en kunnen niet tegen mensen zeggen om eens effe op te rotten omdat ze pijn of een kudt humeur hebben.DAT maakt een hond altijd onbetrouwbaar. hoe goed je ze ook opvoed. Grote honden moet je voor die reden alleen dan ook nooit en te nimmer bij kleine kinderen laten.Beide zijn onvoorspelbaar.

miko | 27-03-13 | 18:03

@miko | 27-03-13 | 17:57 |

Krijg je ook nog een minnetje. Ik kan je zeggen, ik heb een hele lieve hond. Maar ik vertrouw hem voor geen cent met kinderen of vreemden. Als hij het kind als ranglagere ziet mag hij het kind dus corrigeren. Dat is niet vals. Dat is normaal gedrag voor een hond.

roze_bril | 27-03-13 | 18:03

@Canis Spurcus | 27-03-13 | 17:54
Net als dat stukje waar nanninga schreef dat het nogal logisch is dat geneesmiddelen hun oorsprong in planten hebben maar dat je genitale wratten niet kunt vergelijken met kanker.

Heb je de reacties gelezen, hehe, de toverdokters en bostrollen kwamen in grote getalen hun verontwaardiging uiten.

de grote Anti | 27-03-13 | 18:00

Honden zijn leuk. Je kan ze in een hoekje trappen en ze vinden je dan als baasje nog steeds liev. Sterker nog, ze komen om vergiffenis smeken na een kwartiertje.
 
Onderdanige robots die je arm vreten.
 
Ik laat de haat ook maar even lekker vloeien, let maar niet op mij.
 

Aszeran | 27-03-13 | 18:00

@Itzamná | 27-03-13 | 17:57
Well, I've been a hunter all my life. I love animals. That's why I like to kill 'em.
www.youtube.com/watch?v=AKlkD-D20OI
Monty Python

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 18:00

-weggejorist-

RespectMyAutority | 27-03-13 | 17:58

@jiggernaut | 27-03-13 | 17:53
Moet 'ie niet, dat verwende kreng.
Zonnepitten en hennepzaad, het lijkt wel een hippie.

Jackanders | 27-03-13 | 17:58

Het is zo ontzettend simpel. Gewoon alle hondeneigenaren verplicht op cursus. Probleem opgelost.

Chow | 27-03-13 | 17:58

Als je alleen al naar de baasjes van Pitbulls, mastiffs, staffords etc kijkt, heb je al gegeten en gedronken. Veelal ongure types en paupers met hun hond als statussymbool. Brrr

La Vie En Rose | 27-03-13 | 17:57

@biscaya | 27-03-13 | 17:13
Natuurlijk, ga jij dat vertellen tegen alle ouders waarbij hun kinderen voor het leven verminkt zijn omdat zo een hond kindervertier verward met een aanval?
Je weet dus geen ene kudt van honden zoveel is wel zeker

miko | 27-03-13 | 17:57

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:53 | + 0
Juist. Het sterft in NL van de honden die niet een eigen hok hebben (zitten in een soort Achterhuis). Ja, dan word je wel gek.

Wat ik niet begrijp aan jouw comment is dat je de moeite neemt om een fazant of konijn dood te schieten, terwijl je ook gewoon gelijk je hond af kunt knallen.
En de hond van de buren etc.

Ik zeg je, de voedselbank is voor de minderbegaafden.

Itzamná | 27-03-13 | 17:57

Itzamná | 27-03-13 | 17:54 | + 0 -

En blaffende tokkies bijten niet, zo is het ook nog eens keer.

Supermatthijs | 27-03-13 | 17:56

@lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:01
Gadverdamme man. Een hond liefde geven, hoe doe je dat? Neem je af en toe die smerige roze wortel van hem even in de mond?
Doe toch normaal. Een huishond is een permanent omegamannetje en daarmee misschien wel de grootste mislukking van de evolutie.

Darwin zou zich kapot schamen voor lieden als jij.

CoJoNes | 27-03-13 | 17:56

Supermatthijs | 27-03-13 | 17:53 | + 0
LOL, haha.

Nog een geluk dat de meeste PVV-tokkies net zo timide, slaafs en onderkruiperig zijn als de meeste honden.

Itzamná | 27-03-13 | 17:54

Hysterisch geblaat Nanninga!

Canis Spurcus | 27-03-13 | 17:54

-weggejorist-

jiggernaut | 27-03-13 | 17:53

@Itzamná | 27-03-13 | 17:49
Honden zijn ook vies. Daarom moeten ze niet binnen, maar in een hok in de tuin. En buiten aan de lijn. Behalve als ze een uit de lucht geknalde fazant of een konijn moeten apporteren. Als je die als dierenliefhebber zelf moet gaan halen blijf je bezig.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:53

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:47 | + 0
Jaja. Ik ben nog nooit een hondenbezitter tegengekomen die zei 'Hij bijt'.

Ze bijten nooit, nee.

Wat een lachertjes, vooral met die doorgefokte Dogo's. Eigenlijk is geen enkele hond te vertrouwen. Zouden het mensen zijn, zou je ze nazi's noemen.
FIPO Godwin!

Itzamná | 27-03-13 | 17:53

Honden zijn de PVV- ers van het dierenrijk. Zo, zet dat maar eens in de krant.

Supermatthijs | 27-03-13 | 17:53

@Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:23 |

Klopt helemaal. Daarom moet je met de meeste honden minimaal 1 uur lopen, liever meer.
Je ziet de mensen al bij het uitlaten. De hond loopt altijd voor de baas. Ja, dat is dus dominant gedrag. Of mensen hebben hun hond op de bank. Ja, mag nooit op gelijke hoogte. He, mijn hond schudt zich uit nadat ik hem geaaid heb. En nog honderd van dit soort voorbeelden. Mensen hebben geen idee.

roze_bril | 27-03-13 | 17:52

@Bokito ergo sum | 27-03-13 | 17:10
Je katten houden alleen een slachting onder de vogels

miko | 27-03-13 | 17:52

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:45 | + 0
Oplossing lijkt me eenvoudig. Hond altijd in huis, hond buiten altijd aangelijnd.

Enfin, kun je ze net zo goed in de pan stoppen. De meeste culturen vinden, terecht, honden vieze gore kutbeesten.
Ik ook.

Dat mag ook wel eens op GS.

Itzamná | 27-03-13 | 17:49

Ik heb een grote parkiet, poept netjes in de kooi.
Ook als hij vrij vliegt gaat hij netjes terug om even te kakken.
Hij is alleen zo vals als de pest, kan echt niet zingen.

Jackanders | 27-03-13 | 17:48


@shapey
En om het nou voor eens en altijd eens uit de wereld te helpen: ER BESTAAN GEEN VECHTHONDEN RASSEN!!!

Je hebt wel een hoop sterke honden, die door allerlei tuig helaas worden ingezet als "vechthond"
------
Je hebt inderdaad geen ras dat 'vechthond' heet zoals het ras bouvier en labrador. Ik vind dat een goed punt.
Maar een ieder weet wat er in de volksmond bedoeld wordt met zogenaamde vechthonden. Van die beesten met een bijtkracht boven de 600 kg/cm en die daarom misbruikt worden door vuige lieden voor een dieronterende 'sport'. Toevallig zijn het wel net die rassen die geregeld het nieuws halen en niet omdat ze met zo'n klassiek whiskeyvaatje iemand onder de sneeuw vandaan trekken (grapje).

appeltjesgroeneweide | 27-03-13 | 17:47

Als ik bij mensen kom die een hond hebben, ruik ik die gore putlucht altijd meteen. Dat zijn nou beesten die je headfirst etc.

Iemand met een hond is niet goed bij z'n hoofd. Drie keer per dag dat kutbeest uitlaten (na verloop van tijd altijd met tegenzin) en verder heb je er niks aan.

Nou ja, tenzij je een hondenneuker bent - die mensen bestaan. Ik verdenk ze er allemaal van.
Dus.

Itzamná | 27-03-13 | 17:47

@lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:36
I know. Heel treurig bericht. Toch is het een incident. Het is verkeerd dat dit door hondenhaters wordt aangegrepen om hondenbezitters en -liefhebbers te beperken. De aloude vraag moet zijn, hoe veel beperking van vrijheid is nodig om één incident te voorkomen?

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:45

Ik heb twee Rottweilers. Die komen nooit binnen. Ook bij -20 gewoon buiten. Wel een tochtvrij en superieure hondenhok gemaakt. En ze zijn zo opgevoed dat ze op een eigen weitje hun behoefte doen. Ze kunnen het erf niet af en jij kan er niet op wegens verscheur-risico. Maar ik, en min vrouw en al mijn vrienden hebbenergens last van. Zolang je mijn vriend maar ben.

Ko Reander | 27-03-13 | 17:41

@biscaya | 27-03-13 | 17:13
Klik de link even aan. Er is een meisje van 14 doodgebeten door een paar van die fijne vechthonden.

La Vie En Rose | 27-03-13 | 17:41

@jean loe | 27-03-13 | 17:36
Het gaat ook om bepaalde rassen voor zover je dat niet begreep...
Ik heb een schat van een Duitse Herder waar ik mijn hand voor in het vuur steek!
Valt evt. aan op verzoek van t baasje das alles.
En dat is dus geen vechthond maar een "verdedigingshond"en das heel wat anders.
Deze is wél goed opgevoed en getrained...

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:41

Meer dan gedegenereerde afstammelingen van de wolf zijn het niet, die kuthonden. Hadden we nooit moeten domesticeren.

Zou de slager ook eens iets anders in de aanbieding kunnen doen. Ben je voor emancipatie van de hond, dan moet je hem ook op je bord willen.
Jammie!

Itzamná | 27-03-13 | 17:40

Lachen hoe die shagrokende onrendabelen op nu.nl die honden adoreren.

Mac The Ripper | 27-03-13 | 17:38

@lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:17
Dat die kudt hond van jouw in een kroatische rivier beland. Als je als baas zo reageert dan weet ik genoeg!

miko | 27-03-13 | 17:38

Katten en honden op het menu. LOL.
www.youtube.com/watch?v=-ISgb3NR4rE

Die beesten zijn niet slechter af dan al de beesten in onze industriële vernietigingsindustrie rond koeien, varkens, kippen etc.

Alsof aaibaarheid er toe doet, tsss.

Als je dan toch beesten vreet, doe dan niet zo schijnheilig. Kun je alles vreten, zelfs mensen.
Hee! Dat zou een oplossing 1e klas zijn voor het demografisch vraagstuk -bellen met Malthus.

Itzamná | 27-03-13 | 17:37

@miko | 27-03-13 | 17:34
Een gemiddelde hond kost al gauw 8.000 tot 10.000 euro in zijn leven.

de Bree | 27-03-13 | 17:37

@Petrus de Rewa | 27-03-13 | 17:04
Hoe zit dat met mieren?/

miko | 27-03-13 | 17:37

dubbeljoe | 27-03-13 | 17:33

Was bedoeld voor vorige topic, maar past hier eigenlijk ook wel bij.

dubbeljoe | 27-03-13 | 17:37

En de voorzet is weer gegeven.
Hondenliefhebbers VS Hondenhaters GO !

Erg leuk voor mensen dat zij een onvoorwaardelijke bodyguard, familielid, speelkameraadje, alarm, en instrument om te socialiseren met andere hondofielen hebben aan hun trouwe viervoeter.. Maar aangezien ik als vreemde niet in die knusse roedel zit blijft het voor mij een bedreiging, comprende?

Verder maakt het mij niet al teveel uit hoor, het 6mm dikke lemmet van mijn zakmes gaat makkelijk door dat schedeltje in geval van nood, terwijl jullie van een afstandje 'AF FIKKIE!' zitten te roepen.

de grote Anti | 27-03-13 | 17:36

de hond ruikt kanker, de hond voorspelt een aanval van
epileptie, de hond lijdt blinden, de hond werd in de ruimte geschoten, de hond helpt invalide mensen, de hond
maakt depressieve mensen weer positief.
wie houdt er niet van honden??

jean loe | 27-03-13 | 17:36

Mozeskriebels | 27-03-13 | 17:25
Honden zijn lief, vin ik ook, maar om iemand dood te wensen die honden niet lief vindt is zo jaren negentig
ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:27 | + 0 -

Iemand dood wens? Waar lees jij dat dan? Iemand mag gerust een hekel aan honden hebben hoor, maar kom dan wel met feiten en geen onzin.
Verder kan het me ook niet boeien wat een aantal onnozelen hier over honden denken, zal er niet minder om slapen.
Zolang wetgeving over hondenrassen maar wegblijven en puur naar het gedrag gekeken word. Want die tijd hebben we gelukkig gehad, tot vandaag een bang vrouwtje een stukje ging typen. Maar die is ook bang voor spinnen...

Mozeskriebels | 27-03-13 | 17:36

@miko | 27-03-13 | 17:28

Klopt. Het dier zal ook signalen afgeven. Wanneer je die respecteert is er niets aan de hand.
.
Dit geldt overigens niet alleen voor honden. Ik heb vooral van Afrikanen hele interessante dingen geleerd omtrent hun "wildlife". Slangen bijvoorbeeld bijten vrijwel alleen wanneer zij plotseling verstoord worden. Als je veel geluid maakt tijdens het naderen schrikken ze niet en blijven ze verrassend passief.

Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:35

@ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:22
Ben je dr weer droeftoeter ik dacht dat je iets had gemeld......
Doeeeei!

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:35

@Boris Poepnagel | 27-03-13 | 16:57
Ik reageer niet vaak op een topic,en als ik reageer doe ik dat voordat ik de overige respons heb gelezen omdat ik zelf graag een eigen mening wil geven.
Er is maar één wezen niet te vertrouwen en dat is de mens en poepnagel want die lult uit zijn nek.

biscaya | 27-03-13 | 17:34

@de Bree | 27-03-13 | 16:55
Ik zou anders niet graag al mijn honden weg doen.Het is en blijft het goedkoopste alarm en antidieven systeem.

miko | 27-03-13 | 17:34

Jan Boule | 27-03-13 | 17:07 |

De term rücksichtlos is hierop op vele manieren van toepassing.

dubbeljoe | 27-03-13 | 17:33

@lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:01
Dus hij valt wel aan op commando??
Weet ik genoeg.

miko | 27-03-13 | 17:32

Ik hou van zachte poezen.
Snorrend kruipen ze tegen je aan. Ze zijn schoon en mooi en stinken niet zoals die kuthonden die het hele park en de stoep onder schijten!

irma zonderboezem | 27-03-13 | 17:31

@Litsehimmel | 27-03-13 | 16:51
Ik heb een Deense dog anders ook wel eens iemand zien bijten.
Deed hij anders nooit!Doe zelf eens research, geen EEN hond is te vertrouwen.

miko | 27-03-13 | 17:31

@miko | 27-03-13 | 17:26 |

nee. Ik hanteer maar even dezelfde stijl van onderbouwen, ok?

Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:30

-weggejorist-

jiggernaut | 27-03-13 | 17:28

@Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:23
Oudere dieren worden vaak kippig en kribbig hierdoor zullen ze eerder op reflex bijten. Verder zijn een groep honden helemaal een gevaar omdat er dan automatisch roedelgedrag voortkomt.
Die mumbo jumbo van honden liefhebbers ten spijt.

miko | 27-03-13 | 17:28

Tjesus, een kind met een pasteitje. nou en...

Skunk57 | 27-03-13 | 17:28

Mozeskriebels | 27-03-13 | 17:25
Honden zijn lief, vin ik ook, maar om iemand dood te wensen die honden niet lief vindt is zo jaren negentig

ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:27

-weggejorist-

jiggernaut | 27-03-13 | 17:27

@Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 16:51
Gelul.

miko | 27-03-13 | 17:26

grappig, je pikt ze er zo uit, de reaguurders die een hond hebben. andere reaguurders aanvallen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen ...........
ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:18 | + 0 -

Gaat niet om een persoonlijke aanval, het zijn leugens! Een hond is gewoon een zoogdier en ook nog een jager, net als wij. Vandaar de goede band tussen mens en hond. Je hebt er gewoon een heel leuk liefdevol gezinslid bij als je een hond goed opvoed. Maar beter iemand zijn passie afzeiken, zijn we goed in Nederland. Pak gewoon de idioten aan en niet degene die wel op een normale manier met zijn hond omgaat.

Mozeskriebels | 27-03-13 | 17:25

Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:23
yo cesar, alles ok?

ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:25

-weggejorist-

jiggernaut | 27-03-13 | 17:25

Bordeauxdog's zijn lievv! (en een natuurlijke vijand van Finnen en ander inbrekend tuig.)

ZiekVanDieJankers | 27-03-13 | 17:24

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 27-03-13 | 17:23

@frank87 | 27-03-13 | 17:11 |

Buiten de bewust vals gemaakte dieren, worden dieren vaak onbewust vals gemaakt...
Bijtgedrag heeft wel degelijk een oorzaak en zit niet in de aard van het dier. Bijtincidenten zijn veelal de resultante van een mens die iets stoms doet (op de verkeerde manier benaderen, niet respecteren grenzen, of niet herkennen van waarschuwingen die het dier afgeeft) of dat er structureel niet aan de noden van het dier tegemoet gekomen wordt (niet compenseren gebrek aan sociale structuur, niet neerzetten van dominatie vs submissie).
.
Zo zal een dominante hond probleemgedrag gaan vertonen wanneer de baas niet de baas is. Chimpansees in gevangenschap worden vaak vals doordat er niet aan de sociale noden van het dier wordt voldaan. Ook het niet voldoende afventen van de energie van dieren door middel van beweging kan al een probleem gaan vormen. Maar van nature zal geen enkel dier van harte een mens aanvallen, tenzij ze dat geleerd is of dat er in het dier in kwestie dus een "fight"-reactie wordt opgeroepen.
.
Veel mensen kunnen tegenwoordig helemaal niet met dieren omgaan. Blind voor de non-verbale communicatie van dier en henzelf, onbekend met de juiste richtlijnen en gedragingen, maar vooral niet beseffend dat een dier geen mens is.

Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:23

Jackanders | 27-03-13 | 17:21
bang zijn voor een hond........ dan krijg je het nog zwaar in het leven

ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:23

Eens! En omdat agenten het onderscheidt niet kunnen maken, een totaalverbod op alle honden! hehe!

Gerrit Funny | 27-03-13 | 17:23

Voorbeelden van rassen die het informatiecentrum gevaarlijke honden verboden wil zien:

alle honden van het pitbull type dus inclusief de Amerikaanse Staffordshire Terriër
Amerikaanse Bulldog (Ambull)
Dogo Argentino
Fila Brasileiro
Tosa Inu
Old English Bulldog
Bullmastiff
Boerboel
Shar-Pei
Bordeaux dog
Rottweiler
Ridgeback (Thai en Rhodesian)
Mastino Napoletano
Presa Canario
Bullterriër
En alle kruisingen van deze rassen

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:22

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:17
doet eens niet zo raar simpele ziel dat je der bent

ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:22

En hondengevechten moeten ook toegestaan worden. Net als hanengevechten. Zo lang er bioindustrie bestaat is een verbod op dierengevechten uit het oogpunt van dierenwelzijn inconsequent.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:22

'Anabolen honden'.

Smalhout | 27-03-13 | 17:22

Wie gaat er nou een hond nemen als er poezen en katten zijn ? Dan spoor je niet.

Supermatthijs | 27-03-13 | 17:21

Wie gaat er nou een hond nemen als er poezen en katten zijn ? Dan spoor je niet.

Supermatthijs | 27-03-13 | 17:21

Ook een pitbull kan prima opgevoed getrained, dan is er niks mis mee. Het probleem zit hem in de tokkies die ze kopen. Met de hond zelf is niks mis.

Liberty Wolfe | 27-03-13 | 17:21

@ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:18
En die er voor in de broek schijten, die ook.

Jackanders | 27-03-13 | 17:21

resume:
je hebt vechthonden die kinderen verscheuren omdat deze geheel voorspelbaar, zoals sommigen dit stellen, actie ondernemen op ongewenst gedrag van kinderen. Zoals te drukke kinderen, kinderen die dit of dat doen wat de vechthond niet zint etc.Deze beesten krijgen dan simpelweg kortsluiting in hun brein.
Het maakt dan ook niet uit of het om een goed of slecht baasje gaat en zal een slecht baasje eerder dit gedrag creëren.
Dat andere honden ook bijten of misschien wel vaker is ook niet fraai maar ik heb nog nooit gelezen dat een tekkel of golden retriever weer eens een kind doodbeet.

appeltjesgroeneweide | 27-03-13 | 17:21

Als je zo'n vechthond nodig hebt, dan ben je om te beginnen natuurlijk al een loser. Een echte kerel loopt over straat met een opgeknipte dwergpoedel met roze strikjes in het haar en niemand die er wat van zegt, want hij beschermt het mormeltje. Sukkeltjes daarentegen hebben een hond nodig om henzelf te beschermen. En dan zijn ze ook nog te dom om voor de duivel te dansen. Ze doen werkelijk alles verkeerd om. Dan staan ze in het park hun pitbull aan te moedigen die in een boom hangt. Nee sukkel, het is de bedoeling dat je daar zelf gaat hangen en dat die hond jou aanmoedigt!

Anders nog? | 27-03-13 | 17:20

Hond is een roedeldier, dus behandel je hem ook zo. Dat betekent consequent gedrag en duidelijk maken dat jij de roedelleider bent. Hij komt altijd naar jou toe, jij nooit naar hem. Altijd als eerst door de deur. En ga zo maar door... Een hond moet je elke dag duidelijk maken wat zijn positie is binnen de groep. Maar de meeste mensen haken na een puppy-cursus af en verdiepen zich niet in honden.
Moet je niet opkijken als een hond vindt dat hij jou moet corrigeren.

roze_bril | 27-03-13 | 17:20

Ik wil gewoon in mijn land leven en als ik wil een Amerikaanse pit bull of zo'n asociale Argentijnse vechthond kunnen kopen, zonder dat de overheid van alles verbiedt of oplegt. Als een hond iemand bijt moet de eigenaar aansprakelijk gesteld worden voor de schade. Meer is niet nodig.
Dit land heeft minder overheidsbemoeienis nodig, niet meer.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:20

@ HeleGeileSnol | 27-03-13 | 17:06 |
Tja, dat wordt natuurlijk moeilijk.
Moet je volgende keer weer een heel nieuwe bergplaats voor je bolletjes wit verzinnen.
Sterkte, hoor!

Kapitein Sjaak Mus | 27-03-13 | 17:19

grappig, je pikt ze er zo uit, de reaguurders die een hond hebben. andere reaguurders aanvallen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen ...........

ITEACHYOU | 27-03-13 | 17:18

@Parsons | 27-03-13 | 17:12
Sterf lul!

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:17

@CoJoNes | 27-03-13 | 17:04
Sterf lul!

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:17

elke hond is lief leuk en aardig, mits goed getraind, net zo goed als dat elke hond gevaarlijk en onvoorspelbaar kan zijn door verkeerde/ geen training of mishandeling e.d.

En om het nou voor eens en altijd eens uit de wereld te helpen: ER BESTAAN GEEN VECHTHONDEN RASSEN!!!

Je hebt wel een hoop sterke honden, die door allerlei tuig helaas worden ingezet als "vechthond"

Zeer triest dat dit gebeurd, en ik ga hier echt niet roepen dat het door de baasjes komt, maar de conclusies die in het stukje staan gaan helemaal nergens over. Een hond is een hond, punt.

En gezien het feit dat er uiteraard weer meteen de link met pitbulls gelegd wordt, als er een van die zogenaamde "vechthonden" normaal gesproken geen probleem vormt voor mensen, dan is het de pitbull wel. Die beesten zijn oorspronkelijk gefokt als werkhond, en dus niet als bijvoorbeeld een waakhond oid waarvan je nog mag zeggen dat die min of meer gefokt zijn op agressie. Het is alleen jammer dat mensen er rare dingen mee uithalen, en men dan altijd maar aanneemt dat ze dus wel gevaarlijk zullen zijn. Als je 2 labradors een jaar in een kooi zet, slaat en geen eten geeft, dan bijten ze elkaar ook dood als je ze laat matten.

shapey | 27-03-13 | 17:17

Ik heb ook een typhushekel aan al die schijthonden en hun zielige baasjes. Wie neemt er in godsnaam een hond? Antwoord: van die types die kennelijk geen normale relaties met hun eigen soort (de mens) kunnen aanknopen en dan maar een hond nemen om tegenaan te zeiken en te schurken. Te verteren toen er enkel 1000 honden waren in dit land, net als soepjurken. Maar inmiddels hebben we van beide groepen een onwenselijk overschot.

lekker wijf | 27-03-13 | 17:16

@Bokito ergo sum | 27-03-13 | 17:10
Niks kattenmens. Je bent een mekkermens.

Politant | 27-03-13 | 17:16

Je moet toch wel het denkvermogen van een hond hebben als je én kinderen én een vechthond in huis neemt... Of een gruwelijke hekel aan kinderen hebben, dat kan natuurlijk ook. Maar in het laatste geval; neem een krokodil. Zelfde effect, maar iets meer bedrijfszeker en sneller resultaat.

datzegik69 | 27-03-13 | 17:16

@Boris Poepnagel | 27-03-13 | 16:57
Dat geldt eigenlijk voor alle dieren. Houdt altijd rekening met hoe ze je pijn kunnen doen (bijten, krabben, trappen)

frank87 | 27-03-13 | 17:16

@Uw Verzekeringsadvis | 27-03-13 | 17:03
Ik zie dat Riftuig hier toch ook al met zo'n Stafford lopen en bij de Turken zijn de Anatolische berghonden populair....
Ze zijn toch zo Moslim de hypocrieten...

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:15

En wie poept er nou eigenlijk waar, als de hond echt uit zijn dak gaat en agressief wordt? Nou? Ik zal het maar vertellen: De van angst krijsende 'Maak ze allemaal dood! Ze zijn heel eng!'-roepers.
In de broek, indien aan.
Dus.

Politant | 27-03-13 | 17:14

Gaan we weer... dacht deze discussie jaren geleden al gesloten was. Maar helaas, nog steeds mensen die niet snappen dat juist de stafford een heel lief hondenras is. Het is wel degelijk de baas die degene is die invloed heeft op de hond. En die vergelijking van de labrador was gemaakt op aantallen nanninga, dus van de duizend labradors zijn er meer die gebeten hebben dan de duizend staffords. Zo gaan die onderzoeken.als je iets niet weet moet je ook niet lopen zeuren. Dat idioten een hond mogen hebben en die net zo slecht opvoeding geven als hun kinderen vind ik ook net zo erg, maar reken die hond daar niet op af. Maar nanninga wil liever alle beesten dood he, want die zijn zo lastig en onbetrouwbaar. Nou, ik heb persoonlijk meer last van die onopgevoede kroost van Jan en alleman dan van die honden. En dan loop ik nog wel veel met mijn hond tussen die andere gevaarlijke honden.. dus wat gaan we nu doen aan die aso kinderen nanninga? Schrijf daar eens een stukje over, hebben veel meer mensen last van.

Mozeskriebels | 27-03-13 | 17:13

@zeg maar jansen | 27-03-13 | 16:55
Katten bijten ook. En krabben, daar krijg je kattenkrabziekte van.

frank87 | 27-03-13 | 17:13

@A. Nanninga
Heb je ook nog iets zinvols te melden?
Het ligt inderdaad niet aan de hond, honden zijn eerlijker dan mensen.
Het kan best zijn dat ze een jaloerse pestkop hebben gepakt.
En als dat niet zo is is de opvoeder van de hond(en) de boosdoener.
Als je de mensen leert kennen ga je van dieren houden

biscaya | 27-03-13 | 17:13

@Parsons | 27-03-13 | 17:01
Mijn hondenliefhebbershart dwingt mij nu te denken: de enige goede Parsons is een.....
Maak het verhaal af en kleur het plaatje...
Ik hoop dat het een geintje is.

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:13

Wanneer ik voor m'n werk naar binnen moet bij een probleemgezin en ik zie of hoor zo'n rotbeest dan is het bezoek gelijk afgesloten en komen ze maar bij mij langs.

de Bree | 27-03-13 | 17:13

Staffords zijn hele lieve en op de mens gerichte honden.
Helaas worden ze als statussymbool gezien door zielige mannetjes met een minderwaardigheidscomplex die deze honden nodig hebben om zich wat meer mans te voelen.

Moi2 | 27-03-13 | 17:11

@Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 16:51
Was het maar zo. Met die instelling hebben mensen zelfs chimpasee's proberen e houden. Veel beesten bijten, en van sommige van die beten ga je dood.

frank87 | 27-03-13 | 17:11

Meh, ik ben een kattenmens en ik vind het prachtige beesten, zijn helemaal geen moordmachienex, je kan ze zo erg beschadigen en dan zijn ze link zoveel is waar

Bokito ergo sum | 27-03-13 | 17:10

@CortezTheKiller | 27-03-13 | 17:07
Ook als een beer dagelijks een paar km hardloopt kom ik er liever niet te dicht bij.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:10

"Die van mij doet dat niet"

de Bree | 27-03-13 | 17:09

"Ah, dat doet ie anders nooit"

GroteKakkedrol | 27-03-13 | 17:08

Opgelost: "They’re really mean dogs — they’re never let out of the garden and nobody goes in there.” The dogs belonged to Kimberley’s mum Beverley. Both were in the house during the attack"
Ja, misschien moet je eens met ze gaan lopen.
Wel eens een beer in een kooitje gezien die daar 10 jaar heeft gezeten?
Bij ons in de straat zit ook zo'n trotse eigenaar die een Husky heeft.
Ik denk dat hij er ongeveer 3 keer op een dag 5 minuten mee loopt.Het is wachten op de dag dat het mis gaat.Gelukkig wil hij er nog eentje bijkopen.

CortezTheKiller | 27-03-13 | 17:07

@Saus | 27-03-13 | 16:53
Mooi voorbeeld:
Hiernaast hebben ze zo'n opgefokte kutchihuwawawawawa van wiens gekef je de hele dag gierend gek wordt.
Beestje mag alles van zn mammie...
Later hebben ze een pup aangeschaft van een veel groter ras (Corso Cane) en die is nu door die hysterische mexicaan meegesleurd in blafgedrag.
Ze zijn zeker de helft van de dag alleen en die grote claxoneert gezellig mee....
Dan heb ik zoiets van; Waarom heb je die beesten aangeschaft? Om de buren te pesten?

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:07

@CoJoNes | 27-03-13 | 17:0
*Belt afhaalKoreaan×

Petrus de Rewa | 27-03-13 | 17:07

Als we het echt niet meer weten lokken we maar een leuke honden vs katten flamewar uit. Volgende week een leuk windows vs apple topic of android vs symbian? Als of er op het moment geen interessantere materie is om over te schrijven.

aardappelninja | 27-03-13 | 17:07

-weggejorist-

HeleGeileSnol | 27-03-13 | 17:06

Een hond is op mentaal gebied te vergelijken met een tweejarig kind en we weten allemaal hoe betrouwbaar en stabiel die zijn.

de Bree | 27-03-13 | 17:06

@Petrus de Rewa | 27-03-13 | 17:04
De voedselketen is een bitch, Petrus. Wen er aan, zou ik zeggen.

CoJoNes | 27-03-13 | 17:05

@zeg maar jansen | 27-03-13 | 17:01
Juist. Zoals die duif die Ernie gezien had toen hij Bert had gewekt.
- Hoe zag die duif eruit, Ernie? Was het een mooie?
- Ehh, hij had vier poten, kwispelde met zijn staart en hij riep "woef! woef! woef!"
- Ernie. Dat was een hond die je gezien hebt.
- Hoe kan hij dan weggevlogen zijn, Bert?

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:05

De enige goede 'woef' is het geluid van een hond die in de fik wordt gestoken met benzine.

CoJoNes | 27-03-13 | 17:04

Tot nu toe worden er meer honden door mensen gedood dan mensen door honden. Moeten we dan maar mensen verbieden en afmaken?

Petrus de Rewa | 27-03-13 | 17:04

Marokkanen hebben een teringhekel aan honden, toevallig.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-13 | 17:03

@Tim Grimback | 27-03-13 | 16:56
Ja, nu je het zegt..

*Tuin in de fik steekt*

Jackanders | 27-03-13 | 17:03

@lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:01

Weet jij wie er ook een Duitse herder had?

brutus68 | 27-03-13 | 17:03

Als jij claimt dat je zo graag een lieve hond will, waarom heb je dan in de winkel zo'n kut-pitbull uitgezocht en geen Golden Retriever?

GroteKakkedrol | 27-03-13 | 17:02

De ene tokkie neemt een hond, de ander krijgt een kind.

Petrus de Rewa | 27-03-13 | 17:02

@brutus68 | 27-03-13 | 16:52
Dan is mijn Duitse Herder een prachtige mislukte wolf!
Doet geen vlieg kwaad tenzij op verzoek van het baasje he?
Kwestie van goed opvoeden,trainen en veel, heel veel liefde geven!

lilluke halve hoan | 27-03-13 | 17:01

Enige goede hond is een dode hond.

En fuck dat gejank over blindengeleidehonden en wat dies meer zij.

Want ook die zijn nog te dom om hun eigen reedt af te vegen.

Parsons | 27-03-13 | 17:01

Als je je erf wil beschermen kan je overigens beter ganzen nemen. Uitermate fanatieke bewakers...

Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 17:01

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:00 Een kat die denkt dat ie een hond is. ;-)

Het is een kat die van z'n baasje houdt en aiming to please is.

zeg maar jansen | 27-03-13 | 17:01

@zeg maar jansen | 27-03-13 | 16:58
Dat is dan de uitzondering die de regel bevestigt. Een kat met zelfhaat. Of feliene taqqia.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 17:00

Fuck ja, Annabel. Je moet ze allemaal opruimen, die zinloze serviele stinkende onsterflijk domme kuthonden. Beginnen met de Mastiff klinkt als een plan. Maar laten we niet ophouden voordat dat laatste Labradoodle 6 voet onder de grond ligt na te smeulen van een oxiderend terpentinebad.

CoJoNes | 27-03-13 | 16:59

Een hond? Prima. Maar lieden met 4 van die dingen in huis: vies volk. Bah.

Normpje | 27-03-13 | 16:58

Veel te kort door de bocht. Als je er geen verstand van hebt, hou dan je vooringenomen mening dan bij je of presenteer 'm iigv niet als feit.
Waar zijn de weesie's hoxha's, fleischbaums, straf*ckers, mutsaerts, brusselmans en pritt's. Het inhoudelijke niveau wordt met de week slechter. En nee, dat is geen gezeik, maar een kritische noot.

Goed, genoeg geouwehoerd. "met zijn domme hondenverstand " maakte me dan wel weer aan het lachen =)

ShameLess | 27-03-13 | 16:58

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 16:56 Ik ken iemand die er in geslaagd is z'n kat te laten zitten op commando en pootjes te geven.

zeg maar jansen | 27-03-13 | 16:58

@de Bree | 27-03-13 | 16:55
Heb je dat in de Kijk gelezen?

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 16:57

Geen énkele hond kun je vertrouwen. Oók en zélfs je eigen hond niet. Nu niet, later niet, nooit.

Als je dit als uitgangspunt neemt en je leven met de hond daarop inricht, dan heb je de basis voor de goede opvoeding al te pakken.
Daarnaast, mensen, doe gewoon die puppycursus! Vooral met herdershonden en retrievers. Doe dat gewoon, dat scheelt Uw hond, U en Uw omgeving veel onrust. Iedereen blij.
En die vechthondenrassen, idd., gewoon verbieden. Als een politiehond op z'n 8ste 'gewoon' een spuitje krijgt want wapen, dan moet hier toch ook wetgeving over te maken zijn?

Boris Poepnagel | 27-03-13 | 16:57

Tis net als met Marokkanen, er zullen ongetwijfeld goede tussen zitten, maar ik wil ze toch liever niet bij m'n kinderen hebben.

de Bree | 27-03-13 | 16:57

Nanninga, wat zit je allemaal voor lievvige vrouwenstukjes te typen? Krijgt je poesje weer te weinig aandacht?

bokbier | 27-03-13 | 16:56

@Jackanders | 27-03-13 | 16:51
En al die andere 843 beestjes mogen wel gewoon in jouw tuin poepen? jij racist!

Tim Grimback | 27-03-13 | 16:56

Honden zijn gaaf. Ooit een kat het water in zien gaan om een aan flarden geschoten wilde eend eruit te halen? Of zelfs maar zien opzitten en een poot geven? Nou dan.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 16:56

de Bree | 27-03-13 | 16:55 En ze trokken de lompenkar van je opa.

Dat ook.

zeg maar jansen | 27-03-13 | 16:56

Alle aanvalshonden afmaken.
Honden op zich zijn in onze evolutie wel nuttig geweest:
Honden als huisdier namen onze reukfunctie over waardoor onze neuzen kleiner konden worden en onze hersenen groter.

de Bree | 27-03-13 | 16:55

Hè ja, laten we weer wat verbieden. Verbieden is immers de oplossing van alle problemen.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-03-13 | 16:55

Tip van Elisabeth2: Neem een kat.

zeg maar jansen | 27-03-13 | 16:55

@rara | 27-03-13 | 16:52

Hond schijnt wel erg lekker te zijn, mits goed bereid.

brutus68 | 27-03-13 | 16:53

Die kleine honden zijn helemaal erg. Geen baas die ze corrigeert als ze lopen te keffen en te doen. Want het is zo schattig. Moet je eens voorstellen dat een grote hond hetzelfde gedrag vertoond, dan is het einde zoek.

Saus | 27-03-13 | 16:53

Honden zijn mislukte wolven, niet meer dan dat.

brutus68 | 27-03-13 | 16:52

@Parsons | 27-03-13 | 16:50
Paarden en honden zijn beiden eetbaar, maar het paard levert meestal meer vlees op. Zelfs daar verliest de hond het.

rara | 27-03-13 | 16:52

-weggejorist-

Dampert | 27-03-13 | 16:52

Ik heb het meestal niet zo op de maatschappelijk betrokken stukkies van de GS-burelen, maar in dit geval: goed stukkie GS!

D. van Alphen | 27-03-13 | 16:52

Flikker gelijk die kutkatten die in andermans tuin schijten er achteraan.
Ja, ik weet, dat doen ze allemaal.

Jackanders | 27-03-13 | 16:51

Mevrouw Nanninga, doe eens research voor je een artikel neerplempt. Van bijna alle Mastiffs is bekend dat ze, na een GOEDE TRAINING, zeer loyale en vriendelijke honden zijn. Deense Dog, wel eens van gehoord? Ook een mastiff. Dit is gewoon meehuilen met de wolven in het bos. Getuigt niet echt van inzicht in het gekozen onderwerp.

Litsehimmel | 27-03-13 | 16:51

Nanninga is duidelijk een kattenmens, ik haat jou ook!

SmegmaSmeer | 27-03-13 | 16:51

Dieren zijn niet vanzelf vals, dieren worden vals gemaakt.

Parel van het Zuiden | 27-03-13 | 16:51

leve de jack russell

grote hond in klein lichaam, ideaal

en alsie agressief wordt tik je hem zo de hoek in

nononono | 27-03-13 | 16:51

LOL @de Poll. dnak dank dank......

Einde van de Domheid | 27-03-13 | 16:50

Honden zijn nog hinderlijker kudtbeesten dan paarden.

Parsons | 27-03-13 | 16:50

Een artikel naar mijn hart!

Het lijkt me echter wel leuk om verschillende van die tokkies met hun honden in een afgesloten arena te zetten en dan te kijken wat er gebeurt, hihi.

Ion Susai | 27-03-13 | 16:49

Ondanks het feit dat het wereltheaterdag is wordt het nieuws gedomineerd door de grootste kwelling sinds de kerkklok. De blaffende hond. 'Honden eten meisje op'. en 'Honden eten gezicht dode man op'. Maar goed dat Cesar Milan in town is.....

Einde van de Domheid | 27-03-13 | 16:49

Honden zijn net zo aardig als hun baasje, en dat is het echte probleem.

rara | 27-03-13 | 16:48

Woef Waf?

Hoolicool75 | 27-03-13 | 16:48

Gelukkig blijven ze van mijn hamster af.

Kaas de Vies | 27-03-13 | 16:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken