Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dijsselbloem over Cyprus-blunder: OEPS!

mreurooo.jpg CODE ROOD. CODE ROOD. Onze MinFin Dijsselbloem heeft zojuist de volledige verantwoordelijkheid geaccepteerd voor zijn immense Cyprus-faal. Dijsselbloem zei dat hij de depositotaks op spaargeld onder de 100k als voorzitter van de Eurogroep had moeten tegen houden. Ook voegde hij toe: 'whether or not I'm incompetent, I leave up to you to judge'. Holy apenballen. Je zal maar bij de PvdA horen en je omhoog geschoten Mister Euro in z'n proefperiode keihard op z'n ballen zien gaan. Goed moment inderdaad om eens een kritische column over de oppositiestrategie van het CDA te schrijven, Wouter Bos. Enfin. U weet wat dit voor gevolgen heeft. Dijsselbloem heeft keihard gefaald en u kent het aloude gezegde 'One does not steal Russian mafia money and get away with it'. Oftewel: we krijgen binnenkort Moedertje Rusland achter ons. Barroso is vandaag al in Moskou om te onderhandelen over de uitleveringsvoorwaarden voor Dijsselbloem. Ergens in april komt Poetin hoogstpersoonlijk naar Nederland om onze Mister Euro in de zak te stoppen. Voor die paar verloren zielen die inhoud boeiender vinden dan Dijsselbloems blunder: de onderhandelingen over Plan B/C/D/E/etc om Cyprus te redden lopen nog, en niets is nog zeker. De banken zijn tot en met maandag dicht dus zoveel tijd hebben ze nog in Nicosia. De ECB dreigt inmiddels wel om de stekker per maandag uit de banken te trekken als Cyprus dan geen deal heeft met Europa. Blunderen en daarna gaan dreigen, zo rolt de EU.

Reaguursels

Inloggen

Ik zie nog steeds die bankrun graag in de EU, gewoon om het effect te aanschouwen, dat is ongetwijfeld interessanter dan een van de Ende game op de ruk tv.

No Mames | 21-03-13 | 21:15

Maak je borst maar nat,Slovenië komt eraan,ook daar zijn banken in de problemen,wie is
volgende?

baanaru | 21-03-13 | 20:53

Ik wist dat dit lulletje rozewater Dijselbloem alleen maar deze post gekregen heeft, omdat hij inderdaad een lulletje rozewater is.
Niet ervaren in smerige politieke spelletjes, te goed van vertrouwen, een totnu toe onbekend persoon uit een klein landje.
Er worden hier heel smerige spelletjes gespeeld, en Dijsselbloem is alleen maar een katvanger, en hij heeft het zelf niet eens door.
Ik denk dat de Euro nu echt binnen een paar maanden klapt.
Zeker als Merkel de verkiezingen gaat verliezen.

King of the Oneliner | 21-03-13 | 19:52

Waarom blijft het zo stil rondom de mega bankrun die inmiddels gaande is in heel de EU?

faz | 21-03-13 | 16:54

Met een landbouw econoom met nul ervaring op de belangrijkste post van de EU is natuurlijk vragen om ongelukken. Dijsselbloem heeft al teveel op het EU pluche gezeten nu om ooit hiervan afstand te nemen. Je kunt erop wachten dat het in rap tempo verkeerd gaat daar. En dan tot grote vreugde van heel veel burgers!

lanexxx | 21-03-13 | 15:52

plaatjes kijken van een bankrun in volle glorie.
http://www.zerohedge.com/news/2013-03-21/pictures-cyprus-atm-line

Die banken gaan dus echt nooit meer open. Ik stop mijn geld weer in een matras.

Kromme Tenen | 21-03-13 | 15:44

cyprus is failliet omdat griekenland failliet is, en daarom is slovenië failliet, en zijn spanje en italië failliet omdat al die landen garanties hebben afgegeven voor elkaar en leningen hebben aangetrokken die ze nooit en te nimmer kunnen waarmaken of aflossen. nigel farrage heeft het prima verwoord: italië leent tegen zeven procent om spanje tegen twee procent van geld te voorzien, terwijl beiden geen geld hebben. ook voor de noordelijke landen is de omvang van de garanties, de leningen en het target-2 saldo allang boven hun kredietwaardigheid gekomen. de euro is failliet, de europese unie is een nieuw versailles gevuld met corrupte niet verkozen ambtenaren die de democratie willen afschaffen. een vierde rijk voor en door ambtenaren.

minimá-armezusvan.. | 21-03-13 | 15:34

laat petertje maar rollen. Sinds de mislukte cyprus roof van afgelopen weekend zijn mijn bitcoins van 36 naar 55 euro gegaan. i love the E.U.S.S.R. in combninatie met bitcoin

ik bin ein berliner8 | 21-03-13 | 15:34

Dijselblboem zou dit spel weleens kunnen gaan winnen.
5 miljard lenen bij de russen betekent weg lening 10 miljard van europa, want Cyprus gaat dan 15 miljard lenen i.p.v. 10 miljard van europa en 5 miljard confisqueren. Dat kunnen ze nooit terug betalen, gevolg europa gaat die 10 miljard niet meer uitlenen. Dan moeten die russen zeker 15 miljard gaan lenen om die failliete boel voorlopig te redden, doen ze niet.
Gevolg cyprus valt uit de euro en das vast de goedkoopste oplossing voor europa.

louis6227 | 21-03-13 | 15:09

Nu wordt het interessant. De Russen gaan nu over op de Griekse strategie. Een of andere Russische vice minister heeft net (in opdracht van Putin natuurlijk)flinke paniek gezaaid door te zeggen dat de oplossing nog lang niet nabij is en het heel erg lastig wordt. Het mist zijn uitwerking niet, markten omlaag. De Russen spelen dit slim. De Euro landen hebben meer te verliezen en de collateral damage groeit nu steeds verder voor de EU. Nu is de hete aardappel weer helemaal terug bij Dijsselbloem. Benieuwd of hij volgende week nog voorzitter van de Euro Groep is, hij kan nu eigenlijk alleen nog maar extra geld gaan bieden aan Cyprus om de zaak te redden anders loopt het steeds verder uit de hand en neemt de onzekerheid bij deposito houders in andere landen steeds verder toe.

Meer EU geld voor Cyprus kan alleen als iemand de schuld krijgt voor dit mega-fiasco en dat wordt dan Jeroen. Reken maar dat de Fransen hun opvolger voor Dijsselbloem al klaar hebben staan. Wat een totale afgang voor Nederland dit gepruts.
Het enige positieve aan deze chaos is dat nu tenminste eens goed duidelijk wordt hoe wanstaltig slecht Nederland bestuurd wordt en hoe lichtzinnig men in Den Haag belangrijke beslissingen neemt. En dit gaat dan nog maar over Cyprus, wat gaat Dijsselbloem nog allemaal meer aan stommiteiten uithalen als het echt serieus wordt met Spanje en/of Italie?

Outsider-Inside | 21-03-13 | 15:04

Nu kun je zien hoever de Eu van de burgers afstaat. Het proefballontje gaat knappen, dijsselbloem zegt caramba weg springplank. en ik wil geen ibannummer !

nan6896 | 21-03-13 | 14:57

"The left can't do it right, and the right has nothing left."

Markuz2661 | 21-03-13 | 14:22

Derek Sauer zei het gisteren nog in Nieuwsuur: Er is een enorme strategische fout gemaakt door Dijsselbloem en consorten. Dat is niet alleen op het conto van Dijsselbloem te schrijven, maar legt wel de incompetentie en arrogantie van de Ministers van Financiën van de Eurozone, en dus ook die van Dijsselbloem als voorzitter, genadeloos bloot.

Door één oerdom besluit, hebben ze alle macht aan de Russen gegeven. Die hebben geld zat en kunnen zelfs Cyprus kopen als het moet.

Afijn, ergens moeten we Dijsselbloem en consorten dankbaar zijn, tenminste als de Cyprioten uit de Eurozone stappen.

Maar juich niet te vroeg.
Politiek is smerig.

La Vie En Rose | 21-03-13 | 13:46

Historische dag. Einde van de Euro of begin van de oorlog tegen Rusland. Bedank Partij van de Allah snackbar. Eerst Wouter Bosch en nu Pannekoek Dijsselbloem. Wanneer wordt politiek Nederland met name het socialistische kamp, onder curatele geplaatst??? Tijd voor politieke reset. Oude partijen eruit. Nieuwe partijstelsel a Groot Britanie invoeren. Privatiseren van NPO. Jury rechtstelsel a Amerika invoeren. Dit gaat een hoop misstanden en dukoes schelen. Hoog ambtenaren apparaat koppelen aan regerende partij a USA. Koningshuis afschaffen. Van EU naar EEG. Toetreden tot EEG, BNP afhankelijk maken.
Inspraak in de EEG gelijk stellen aan financiele afdracht en aanspraak. Hoe meer aanspraak, hoe minder inspraak. Hoe meer afdracht, hoe meer inspraak.

Boze massa | 21-03-13 | 13:42

Waarom geven wij geen 16 miljard en het onderpad de gasvoorraaden. voor 6 miljard zitten de russen op rozen. Stel dat cyprus failliet gaat heeft rusland een nieuw cuba zo voor elkaar daar. Als rusland daar het gas gaat oppompen hebben zij europa in de greep met de gasvoorziening.

zo liggen de kaarten volgens mij.

Dijsselbloem is net als de meeste finance mensen iemand die goed met excel kan rekenen en af een toe een kolom vergeten meet te nemen in het totaal.

Stel dat europa had gezegd wij betalen 16 miljaard maar europese energie giganten gaan het gas daar weghalen voor jullie. Hebben wij een mooie dekking van de lening.

What's in for me moet er boven elke lening aan die landen staan. of beter whatis in for the european citizen.

dolffie | 21-03-13 | 13:36

Dijsselbloem ,Russen laten zich niet naaien,en zeker niet door een amateur,dit gaat je pet ver te boven.Je dacht zeker ongestraft miljarden in beslag te kunnen nemen van deze profs.De regeltjes veranderen om het geld te stelen van het gepeupel dat doen jullie maar wat graag met die dievenclub in Brussel,Barosso moet op z'n knieenin het kremlin en dat werd tijd.

fleurtje | 21-03-13 | 13:15

@ copywriter
In zijn functie omschrijving is Dijsselbloem 100% verantwoordelijk. Maar mensen niet afrekenen op de verantwoordelijkheden waarvoor ze betaald worden past wel bij deze tijd idd.

Rest In Privacy | 21-03-13 | 13:07

@Einde van de Domheid | 21-03-13 | 10:55
Ik denk dat Samsom om die reden Asscher ook naar Den Haag heeft gehaald, om 'm op z'n bek te laten gaan; hij werd iets te vaak kroonprins genoemd naar Samsom's smaak. Na de val van Asscher heeft 'ie weer alleenheerschappij.

Kees Maf | 21-03-13 | 12:46

Wat een ongelooflijke debiel die Dijsselbloem. In een klap het resterende beetje vertrouwen van burgers in de EU, overheden en banken wegvagen. Resultaat miljarden worden er van toch al niet solvabele banken gehaald en Cyprus is niet gered...

majorkingkong | 21-03-13 | 12:44

@Coffeepatch & @MarcS
------------
Ervan uitgaande dat 3,0% een realistisch inflatiecijfer is (ja!), plus de 1,2% VRH, levert dit 4,2% op. (>20.000 EU)
De vrij-opneembare rente is momenteel 2,2% en dalende.
min 2,0% lever je momenteel al in en nergens ook maar een kik om belasting op spaargeld eerlijk te heffen. Ik vind het geen enkel probleem om belasting te betalen, maar dit is gewoon oneerlijk en onjuist. Vanzelfsprekend word je als spaarder voor rotte vis uitgemaakt, je centjes oppotten en niet in de economie pompen? Huuh? Dus als je in de schuldsanering zit, ben je een gewaardeerde burger?

Sjors_Carlin | 21-03-13 | 12:43

MarcS | 21-03-13 | 12:16 |
Helaas staat Nederland niet in dit overzicht www.welt.de/img/geldanlage/origs114623... maar uitgaande van Duitsland is een spaarder er hier op achteruitgegaan.

CoffeePatch | 21-03-13 | 12:35

Wat een beginner. Heeft nog niemand 'm geleerd dat 'n politicus altijd naar een ander hoort te wijzen als het mis gaat?

simpelman | 21-03-13 | 12:24

een oplossing, je geld wat je over hebt maar weer in een oude sok bewaren......... oooops we hebben geen geld meer over, we komen maandelijks tekort

klokkeluider | 21-03-13 | 12:22

PVDA faalt op teveel gebieden om op te noemen, maar toch een poging:
PVDA-kabinet dat economie in recessie kapotbezuinigt
corruptie- en confiscatieschandaal bank SNS
keihard oplopende werkeloosheid
woningmarkt nog verder vernieling inschopt
lastenverzwaren en pensioenkorten van ouderen
-naast Dijsselbloem minstens nog 674 PVDA disasters..
En wat doet ex-PVDA'ert Wouter Bos? Die geeft CDA de schuld! Schizofrener kan het haast niet!

Sjors_Carlin | 21-03-13 | 12:22

Ze gijzelen gewoon je geld! Ik denk dat ik binnenkort ook maar al mn centen in mn matras ga stoppen. Niet omdat ik per se wil dat de banken failliet gaan, maar wel omdat ik deze situatie gewoon onwettig vind. In feite onthoudt je mensen van 1 van hun 1e levensbehoeften. Als je geen geld meer in huis hebt dan kun je ook geen eten meer halen? Pinpas misschien, stel dat die net breekt.

gyan007 | 21-03-13 | 12:17

@De echte Stolwijker | 21-03-13 | 12:03
1.2% Mijn waarde 1.2% als compensatie op de fictieve winst die u kunt halen. Wel mooi dat we straks 1.2% KRIJGEN als we allemaal rood staan ..... toch?

MarcS | 21-03-13 | 12:16

Mijn amerikaanse vrienden zeggen in zo'n geval: He is up Shit Creek without a paddle. Het vervelende is natuurlijk dat wij ook in dat bootje zitten. En met onze handen in de stront moeten roeren....

Polletje Piekhaar | 21-03-13 | 12:15

@lulleficatie | 21-03-13 | 12:04
BananenMONARCHIE! ..... u neemt een voorsprongetje op ons? Republiek hihi

MarcS | 21-03-13 | 12:14

Ik begreep dat je daar dus 2 tot 3x de rente vangt die je in de rest van Europa op je spaarrekening krijgt. De oplossing is dus simpel genoeg en anders rotten ze maar op?

Shareholder II | 21-03-13 | 12:12

Tja wat wil je met een kraaltjesteller uit een bananenrepubliek aan het roer....

lulleficatie | 21-03-13 | 12:04

In de VK wordt Dijsselbloem als volgt opgevoerd:
"Dijsselbloem bleef erbij dat de spaardersheffing in het geval van Cyprus onvermijdelijk is, maar dat de spaardersgarantie in de eurolanden 'volledig gegarandeerd en onaangeraakt is'."

Een absolute leugen. De vermogensrendementsheffing in NL is (of wordt straks) hoger dan de rente, hetgeen een hap uit je basissaldo neemt.

Die spaardersgarantie bestaat in NL al lang niet meer. geïnstitutionaliseerde roof is het. En het wordt glashard ontkend.

De echte Stolwijker | 21-03-13 | 12:03

Je kunt echter niet anders concluderen dan dat ze bij de pvda wel een andere trend aan het neerzetten zijn. Van draaikonterige links-populisten met een ruggegraat van ecoplasma en een ontkenningsreflex die de wildste fantasie te boven gaat tot een een partij die zowaar eerlijker, oprechter en rechter voor zijn raap kan zijn. Zie Dijsselbloem en Asscher in hun optredens de laatste tijd. Tactiek of een fundamentele verandering? We zullen zien maar dit soort berichten doen me deugd.

Sliptong | 21-03-13 | 12:02

Uiteraard is het hek van de dam nu het afromen van hogere spaartegoeden nu door iedereen opeens gebillijkt wordt. Door houders van hoge spaarrekeningen af te schilderen als criminelen en ondermijners van de economie is dit in brede kring acceptabel geworden. Ik voorspel nog meer roverstrucs. Zoals in toekomstige gevallen de bankgarantie onverhoeds te verlagen wegens uitzonderlijke omstandigheden, of de garantie opeens voor nog maar voor 1 bankrekening per gezin van toepassing te verklaren. De gekste dingen kun je nu verwachten.

De Geus | 21-03-13 | 12:01

-weggejorist-

alsiegaatdangaatie | 21-03-13 | 12:01

Even in mijn glazen bol gekeken, en dit is wat er gaat gebeuren als de banken openen: Bank run is niet meer te stoppen, omdat alleen mensen met een aluminium hoedje de beloften van Brussel nog geloven. Andere burgers uit Zuid Europese landen volgen dit voorbeeld binnen 3 weken. Nederland belooft belasting verhoging aan Brussel en natuurlijk nog een blanco cheque. Niets aan de hand dus voor mensen met een hoedje... Ik persoonlijk geef dat hele EU fiasco nog maximaal een jaar. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van het Euro-Gedrocht. Want hij heeft zijn ware gezicht laten zien. En ook linkse mensen zijn geschrokken van die aanblik.

www.PowerBink.nl | 21-03-13 | 12:00

@Requiescat in pace | 21-03-13 | 11:50
En ondertussen verlaten de ratten Schulz,v. Rompyu het zinkende schip in navolging van Balkenende en Zarkozy en Draghi.

Welles! Nietes! | 21-03-13 | 11:57

Hij dacht de bloemetjes in Cyprus buiten te zetten, laat hem een week zonder water dan zal zijn bloemetje gauw slap hangen... game over...

Sateetje | 21-03-13 | 11:56

Bij P & W was dat (sorry)

KollenbergSittard | 21-03-13 | 11:56

@zeg maar jansen | 21-03-13 | 11:36
Dat zal zeer doen zeg. Oef, teentjes - trappen - blauwe tenen.

Sliptong | 21-03-13 | 11:56

Kan me nog herrineren dat er een vent jaren geleden aan tafel zat met een klompje goud, dat het verstandig zou zijn om zoiets om te ruilen. Hij werd keihard uitgelachen door de andere tafelgasten.
De man had toch gelijk denk ik, zoals het er aan toe gaat. FAAL EU

KollenbergSittard | 21-03-13 | 11:55

@îîî ReBeL îîî | 21-03-13 | 11:28
Voorgevoel? Realiteitszin zul je bedoelen. Het gáát namelijk zó gebeuren. Iedereen moet bloeden voor de crises en met iedereen wordt niet de elite bedoeld. De gigavermogens worden veilig gesteld. Solidariteit is goed maar dan wel voor de onderklasse.

Sliptong | 21-03-13 | 11:54

awwwww... deze ga ik in m'n poeperdt voelen..!!

bottlebaby | 21-03-13 | 11:54

Ach, iedere beginnende financiële terrorist maakt wel eens een foutje.

o)+ | 21-03-13 | 11:54

Ja, want Cyprus (en de Cyprioten) zouden wel eens zelf verantwoordelijk kunnen zijn voor hun falen. Die vinger moet natuurlijk naar het noorden en westen gewezen worden.

fredflange | 21-03-13 | 11:53

In alle redelijkheid kun je Dijsselbloem ook weer niet helemaal verantwoordelijk stellen voor deze blunder.
Het afromen van spaartegoeden was een harde eis van Frau Adolf Merkel, die was bang dat ze het steunpakket anders niet door de Bondsdag zou krijgen.
Echter, dat Dijsselbloem hierin is meegegaan roept natuurlijk wel vragen op m.b.t. zijn functioneren als Min. v. Fin. hier in Nederland. Is een dergelijke financieele prutser nog wel te handhaven?
Overigens denk vooral niet dat het afromen van spaartegoeden nu van de baan is.
Die EU bloedzuigers zullen het in de toekomst nog wel een keer proberen. Misschien in Portugal of Spanje.
Alleen zullen ze het dan wat slimmer inkleden.
Dus denk maar niet dat spaartegoeden onder 100k nu weer veilig zijn.

copywriter | 21-03-13 | 11:52

Terecht verdedigde Dijsselbloem het plan om tussen 7 en 10 % van de deposits af te halen. Terecht omdat de Cyprioten nu nog veel meer gaan verliezen, en terecht omdat juist de president van Cyprus weigerde om over alternatieven na te denken. Terecht, juist omdat er geen alternatieven bestaan.

Terecht volgt dan ook uiteindelijk het uiteenvallen van de eurozone. Terecht omdat er nooit de wil onder de verschillende bevolkingen heeft geleefd om dezelfde belastingwetten en dezelfde verantwoordelijkheden te aanvaarden. Terecht omdat de economieen te verschillend zijn om hetzelfde monetaire regime te overleven. Terecht omdat het niets is dan een onhaalbaar ideaal van een stel totaal van de werkelijkheid losgeraakte eurocraten.

Requiescat in pace | 21-03-13 | 11:50

Cyprus, een economie van 16 miljard, waar hebben we het over? Belachelijk dat al die Russen hun geld daar hebben kunnen stallen, net zo belachelijk als de Rolling Stones dat doen via Nederland. Op deze manier krijg je toch steeds meer bewondering voor de jongens en meisjes van de Brinks overvallen. Het systeem is door en door verrot. Het gewone volk kan de tyfus krijgen terwijl de oligarchen monopoly spelen. It is a shitty world. Ok, nu weer relativeren........

ITEACHYOU | 21-03-13 | 11:50

Goed. Mr. Euro zal straks wel op blote voeten en met grote zakken geld excuses gaan maken bij de corruptici op Cyprus en bij de Russische maffia. Ook bij de Brusselse maffia, natuurlijk.
Die willen natuurlijk ook geld zien voor zo'n benoeming. Ik ga alvast mijn spaarrekening open stellen voor zwaar Europeesch verkeer.

Jan Passant mk2 | 21-03-13 | 11:48

hij je het ook wendt of keert, het is allang gebleken dat politici gewoonweg niet goed genoeg zijn, ze krijgen wel de mooiste baantjes na hun politieke loopbaan maar dat is vanwege de ons kent ons cultuur en niet vanwege hun capaciteit, zie de linschoten, de grave, zalm (DSB Bank), E. brinkman (ex voorzitter ABP verlies van 44 miljard) 925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfond... en ga zo maar door

klokkeluider | 21-03-13 | 11:45

Tjonge.jonge.. wat is het Naïeve machtsgeile PvdA bestuur in de val van Schuldz en z'n Europese vriendjes getrapt zeg! Kom hier maar eens ongeschonden en zonder duimschroeven uit. Daar heb je zeker een MP met ballen voor nodig. En die heeft Rutte niet.Dus trek die stekker eruit, en laat het over aan iemand die uit de grond van z'n hart zegt: opzouten uit dat achterbakse fascistische roversnest dat EU heet!

Welles! Nietes! | 21-03-13 | 11:45

Eerlijk is eerlijk, Dijsselbloem heeft natuurlijk al eerder aangegeven dat hij zichzelf (maar ook al onze parlementariers) niet capabel achtte voor het uitoefenen van de functie(s) die hij bekleedt, aangezien hij geen salaris ter hoogte van €550.000,00 ontvangt. Al zei hij het niet precies op die manier, zijn woorden hadden wel die strekking.

Wolveshead | 21-03-13 | 11:45

Eigenlijk best wel creepy: Dijsselbloem = Maxime Verhagen met krullen.

Conan de Rabarber | 21-03-13 | 11:43

Geen eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat is nou precies wat er mis is in deze hele maatschappij.
Kut mijn bank heeft dik verlies en staatssteun door mijn opperbaas gefaal? Sorry hoor, maar ik wil wel m'n bonus.
Kut de markt verdampte een paar miljard, de euro kreeg een schop tegen de kont, spaarders vertrouwen niemand meer en er flikkert nog maar eens een regering om door mijn achterlijke plannen. Ik laat het aan jullie over om een oordeel te vellen, want zelfs dat kan ik niet eens zelf.
Kut daar gaan onze grondposities die we veels te hoog hebben ingeboekt omdat we totaal niet naar de gemeentes om ons heen keken. Mea Culpa, we verhogen gewoon de OZB.
Godverdomme mogen we weer niet bij de wedstrijd zijn. Als ik zo'n KNVB/politie/gemeente aap zie dan sla ik hem helemaal in elkaar. Ik snap er niks van, we zijn hartstikke lieve jongens.
Nee hoor, die trap tegen het hoofd met m'n kicks kan nooit de doodsoorzaak zijn van X. Hij had gewoon een zwak gestel. En begon zelf. Ik doe nooit iets.
Wat, nee hoor, ik reed niet op die scooter en mijn maat ook niet. Ja we zaten er samen op, ja hij bewoog met 70 op het voetpad, maar we bestuurden hem niet. Wij zijn gewoon het slachtoffer en niet die lul die het waagde om voor de scooter te lopen en het niet kan navertellen.
Hallo, ik ben uw vertegenwoordiger in de gemeente. Nee hoor, ik voel me niet bedreigd en die 4 miljoen die de verhuizing van een woonwagenkamp teveel kostte kwam gewoon doordat we niet voorzien hadden dat woonwagens niet met bestelbusjes vervoer konden worden. Kan er ook niets aan doen hoor. Nee de korpschef van de politie wil er ook niks meer aan toevoegen.
Als er geen aangifte gedaan wordt is er ook niks gebeurd.
Griekenland in de problemen? Wie had dat nou ooit gedacht. Wij van uw overheid en banken in ieder geval niet. Vindt u het verder goed als we nog even uw belasting verhogen, want ja, in feite had u gewoon beter op moeten letten bij het aankruisen van mijn naam in het stemhokje he.
Nee hoor, het is helemaal niet crimineel dat ik me half Nederland laat rondrijden door de taxi van mijn zoon en hem daar het dubbele tarief voor betaal.
Consequenties aan het aanleggen van een illegale bronwaterpomp? Ben jij gek, scheer je weg rotjournalist, ik heb niets fout gedaan.

Wat een uitwerking dat heeft op de samenleving...

Dima Beeline | 21-03-13 | 11:43

9-5.nl

Elite-eenheden
Groot geld
Tientallen Russische en Oekraïense jets landen momenteel op Larnaca, Cyprus

De invasie van Cyprus. Letterlijk.

Billionaire boys
Dubieuze oligarchen van Russische en andere semi-sovjet huize proberen hun miljarden veilig te stellen. Ze komen hun geld persoonlijk afhalen, als we de berichten over de plotselinge aanwezigheid van zakenjets op het Cypriotische vliegveld Larnaca moeten geloven.

Cyprus herbergt naar schatting tussen de achttien en vijfenendertig miljard Russiche euro's. En nu de Cyprioten de Europese bailout hebben weggestemd, is de kans groter dan ooit dat u garant moet staan voor Russisch geld.

Chique bankrun
Desalniettemin lijken Russen het zekere voor het onzekere te nemen en brengen ze hun poen liever in veiligheid dan een mogelijke haircut af te wachten. We vermoeden dat de betere hotels op Cyprus allemaal volgeboekt zijn, want de banken zijn tot nader order gesloten.

Wel mooi, als ze werkelijk hun geld komen halen, kunnen we kijken naar een bankrun met krijtstrepers. Houdt u koffie en stroopwafels gereed. Wordt vervolgd.

mois | 21-03-13 | 11:40

@Kees Maf | 21-03-13 | 11:37
En dat is ons probleem, omdat?

MarcS | 21-03-13 | 11:40

Kees Maf | 21-03-13 | 11:37 En terecht. Werken met je donder.

Nog even doorgaan met GS te F5-en en dan gaat die ook achter een filter.

zeg maar jansen | 21-03-13 | 11:39

Ko Reander | 21-03-13 | 11:27
Behalve dan voor die Britten die werken in sectoren die het moeten hebben van de export. Engelse producten worden duurder, in euri gemeten.
*huisje in UK gelukkig al geboekt en betaald*

De echte Stolwijker | 21-03-13 | 11:37

OT Link eens iets minder naar Twitter; Twitter is geblocked hier op mijn werk.

Kees Maf | 21-03-13 | 11:37

Sliptong | 21-03-13 | 11:30 Dat komt hier ook nog eens zover.

En dan zullen de Jodenhaters uit Islamistan merken dat ze gelijkgesteld worden aan de door hen zo gehate bevolkingsgroep.

zeg maar jansen | 21-03-13 | 11:36

1 miljoen mensen onder water met hun huis. 7.7% werkloosheid. Cyprus is een voorproefje voor wat ons te wachten staat.

Ik hou mijn hart vast.

Bert6984 | 21-03-13 | 11:36

Daarom heet het cyp-rus. Of wordt het de cipier.

blango | 21-03-13 | 11:35

Ach de ECB is gewoon een zetbaas van de FED en de Obama-administration. Ze dreigen via de kwade telefoontjes uit Washington want die staan immers garant voor het welzijn van Cyprus i.v.m. de credit default swaps (CDS'en).De politieke implicatie's m.b.t. Rusland blijven ten allen tijde beperkt tot economie,bv. het onderpand van de gas- en olie-voorraden voor de Cyprische kust.Ideeën als militaire basis van Rusland laten ze wel uit hun hoofd hoor, want dan is militair ingrijpen van USA en NAVO niet denkbeeldig. Deze hebben nl. ook het eiland nodig als springplank naar Syrië als Assad overgaat op chemische wapens in de strijd.

Dolphi | 21-03-13 | 11:35

Begrijp trouwens niet waarom we niet in één keer 100.000 miljard in die hele EU pompen. Gewoon even 367% belasting heffen, oplopend tot 8976% voor inkomens boven de 35.981 euro. Dan zijn we tenminste voor een paar maanden van het gezeik af. Kan ik weer 'ns naar de Efteling met de kids.

Magdatkandat | 21-03-13 | 11:35

@Outsider-Inside | 21-03-13 | 11:26 | + 0 -
Als Rutte slim is ?... Dat hoeven we ons niet meer af te vragen.

nogeenreactie | 21-03-13 | 11:35

ik denk niet dat Poetin durft te komen trouwens; Job Cohen gaat de vlag half-stok hangen.

Rest In Privacy | 21-03-13 | 11:34

Toch vanavond maar eens kijken (braakbraak) naar de wereldraaitdoor of die totaal onafhankelijke Rottenberg iets te melden heeft of andere pvd-croonies. Geldt ook voor paul en witteman, hoe zullen ze dit weer rechtpraten.

dathoujetoch | 21-03-13 | 11:34

Nou, als ik dan mag zeggen of ie incompetent is of niet.

Ja. Hij is incompetent. En niet geschikt voor de functie. Want dit had ie aan moeten zien komen en er op anticiperen. Dit soort fouten mogen op dat niveau niet gemaakt worden.

zeg maar jansen | 21-03-13 | 11:34

"Plan B/C/D/E/etc om Cyprus te redden lopen nog, en niets is nog zeker."
.
Hoe naïef. Cyprus wordt uiteraard gered met Noordeuropees belastinggeld. De euro mag niet stuk, daarvoor mag alles worden opgeofferd: welvaart, democratie en vrede.

De echte Stolwijker | 21-03-13 | 11:33

Hitler vermoordde er nog een hoop mensen bij. Wellicht komt dat nog als men het water tot de lippen stijgt!

Sliptong | 21-03-13 | 11:30

@îîî ReBeL îîî | 21-03-13 | 11:28
ik = ook

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-03-13 | 11:29

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat als de banken op Cyprus weer opengaan, iedereen met "vermogen" van 100K^ tijd genoeg heeft gekregen om dat geld weg te sluizen.
Jan met de Pet zal ik op Cyprus de klos zijn, zo'n raar voorgevoel heb ik.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-03-13 | 11:28

Hij is wel eerlijk. Verrassend voor een politicus.

YMMMV | 21-03-13 | 11:27

@Outsider-Inside | 21-03-13 | 11:26
Ik verdien mijn geld in Britse Ponden dus dat die Euro omlaag gaat is voor mij wel lekker

Ko Reander | 21-03-13 | 11:27

wordt vervolgd met een oplossing over onze rug...
wedden

de beer van de meer | 21-03-13 | 11:27

MarcS | 21-03-13 | 11:11 | + 1 -
Ja, daar lijkt het wel op hè. Maar is er nog een officiële verklaring voor? Ben benieuwd wat volgens de EU hier de gedachte achter is aangezien een middelbare scholier tijdens economie nog kan bedenken dat dit alleen maar voor meer problemen zorgt.

Latrinalia | 21-03-13 | 11:26

Zodra de persconferentie van Dijsselbloem begon vanochtend dook de Euro meteen verticaal naar beneden evenals de AEX. Dit patroon zie je de hele week al. Zodra Dijsselbloem iets zegt of in beeld verschijnt daalt de Euro en worden de markten nerveus.

Maar ja, wat wil je ook, zo'n PVDA polder politicus is natuurlijk een maakbaar land als Nederland gewend waar overal op strategische plaatsen (inclusief de media) zijn PVDA maatjes de dienst uit maken en hem wel uit de wind houden plus een bevolking die alles toch wel voor zoeke koek lijkt te slikken.
Nu is Jeroen ineens bloot gesteld aan allerlei internationale krachten, de President van Rusland die hem scherpe kritiek geeft, the City en Wall Street die hem niet zien zitten en reageren via de SELL knop, de markten hebben hun conclusie al getrokken: deze man begrijpt niet wat hij aan het doen is.

Je ziet ook vandaag weer dat Dijsselbloem de internationale mores niet begrijpt, je krijgt het gevoel alsof je met kromme tenen naar een raadsvergadering in Almere zit te kijken. De Euro ministers bij elkaar roepen via Twitter, hoe haal je het in je hoofd (plus dat de hele wereld meekijkt), dat is misschien lekker populair gedrag binnen de PVDA maar zo kun je niet de Euro groep besturen.

Dit moet toch wel een totaal nieuwe ervaring voor Dijsselbloem zijn: tegengas. Je ziet ook dat hij niet goed weer hoe hij er mee om moet gaan. Je zag indertijd exact hetzelfde gebeuren met Job Cohen toen die uit zijn beschermde PVDA reservaat naar Den Haag verhuisde. Misschien eindigt Jeroen Dijsslebloem ook nog wel eens als Project X onderzoeker.

Waar is Rutte trouwens? Kan me niet herinneren dat er ooit een Nederlandse minister zo heftig onderwerp van internationale wereldwijde kritiek is geweest als nu Jeroen Dijsselbloem. Als Rutte slim is grijpt hij deze situatie aan om Dijsselbloem te vervangen door een ervaren en capabel persoon die wel begrijpt wat hij aan het doen is en meer vertrouwen uitstraalt. Kan Rutte ook eindelijk eens een puntje scoren op de PVDA.

Outsider-Inside | 21-03-13 | 11:26

Wanneer zetten ze nou eens capabele mensen op zo'n plek, dus geen politici!!!

zeefert | 21-03-13 | 11:23

Joh, die gasten als dijsselbloem mogen de klappen vangen. Maar ff serieus, die beslissen geen zak. Het zijn de consulenten van de multinationals die bepalen welk pakket er komt.

Allemaal korte termijn werk dit..... zucht!

analcharist | 21-03-13 | 11:21

Dus als ik het goed begrijp gaat Dijsselbloem opstappen. Als je jezelf incompetent vindt dan kan je er op wachten dat het commentaar en de roep om vertrek gaat toenemen. Dus onder aanvoering van die Juncker zal de EU-oppositie dan wel "vol op het orgel" gaan

Ko Reander | 21-03-13 | 11:19

Ah er worden minnetjes uitgedeeld, zonder inhoudelijke reactie? Dn zal het wel liggen aan het jaloers zijn op het feit dat ik mijn vrouw een beurt gaf. Sorry, zal niet meer doen *grin*.

MarcS | 21-03-13 | 11:19

Die Wouter Bos, haha. Eerst de senatoren van andee partijen de maat nemen over belangenverstrengeling en daarna een column waar 30x het woord CDA in voorkomt terwijl zijn eigen partij al maandenlang clusterfuck op clusterfuck stapelt.

Moishe Pipik | 21-03-13 | 11:19

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 21-03-13 | 11:18

En zo'n uitspraak doet het vertrouwen nog verder kelderen.

Andersom dag | 21-03-13 | 11:17

Een paar dingen niet vergeten. Dijsselbloem is een van de drie Rode Ingenieurs van de PvdA. De andere zijn Samsom en Depla. Ten tijde van de formatie zei Dijsselbloem dat Samsom wars was van vriendjespolitiek bij het uitdelen van baantjes. Later bleek dat Samsom op dat moment al een ministerspost had beloofd aan zijn vriend Dijsselbloem. Ook is Dijsselbloem door Samsom voorgedragen als voorzitter van de Eurogroep. Na de benoeming heeft Samsom uitgebreid geroeptoeterd dat dit een fantastische ontwikkeling voor Europa was. Trek uw conclusies over deze Rode Ingenieurs, deze sociaaldemocraten, deze beschermers van de kleine man, deze zingers van de Internationale.

De Geus | 21-03-13 | 11:17

Het enige selectiecriterium voor dit soort figuranten is hoe goed ze tussen de Bilderberglijntjes kunnen pissen. Verder kennis of kunde is overbodig en zelfs ongewenst.
Deze totaalfaal van deze onbenul zou wel eens het einde van de euro kunnen betekenen.
Dankjewel Jeroen, van mij mag je dan een standbeeld.

Kromme Tenen | 21-03-13 | 11:16

Rusland = Rood, PvdA = Rood.
-
Ik denk dat ze er wel uitkomen.

Badderbeest! | 21-03-13 | 11:14

Van voorzitter naar Muurbloempje..

ElMatadero | 21-03-13 | 11:14

Maar hoe triest is het dat Cyprus mede in de problemen komt omdat ze Griekenland en Ierland hebben moeten steunen. Leuk he geld uitlenen aan een land voor 1% terwijl je het zelf tegen 4% moet lenen. Een denken trouwens moslim / Rus ....... niets mogen & hebben / wodka drinken & niets hebben.

MarcS | 21-03-13 | 11:13

Laat Rusland het oplossen. Wij hebben wel andere prioriteiten dan een drijvend Russische pakhuis vol zwart geld.

Not Muhammad | 21-03-13 | 11:13

@VanLeeuwen
Je kunt Dijsselbloem alleen z'n naïviteit kwalijk nemen.
Hij liet het aan Cyprus over om een heffing op de rekeningen vast te stellen. Het Cypriotische schorem heeft vervolgens gezegd dat de EU stelde dat ze van alle rekeninghouders moesten gaan heffen. Hun politici waren natuurlijk niet van plan om alleen de rekeningen met het meeste geld alleen te belasten incl. hun eigen rekeningen. Daar was hun volk wel mee eens geweest.
Hij had dit gewoon vanaf dag één moeten publiceren. Nu heeft hij de zwarte Piet toegespeeld gekregen.
Uiteindelijk gaat het hier allemaal om het geld van de gas en olie die rond Cyprus is gevonden.
Cyprus wil nog een laatste keer de EU plukken en daarna uit de Euro stappen om vervolgens in zijn eigen valuta te genieten van hun opbrengsten net als Griekenland. Daarom proberen ze nu ook een deal te sluiten met GazProm en Poetin in Rusland.
Rusland ziet het helemaal zitten omdat NATO niet wil dat Assad ook gaat genieten van Olie en Gas opbrengsten in hun deel verliest het daar een militaire haven en basis. Rusland hoopt nu ook misschien op een haven en basis op Cyprus.
Ik ben tegen dit PIGS tuig, maar ze spelen het spel veel beter dan onze politici.
Laat ze maar opzouten uit de EEG en op alles een heffing leggen wat daar naartoe gaat. Pluk ze maar kaal. Dan smijten ze zelf wel hun politici eruit als ze wakker worden.

Kees8374 | 21-03-13 | 11:12

@Latrinalia | 21-03-13 | 11:08
Ze zoeken een reden om de EURO te laten klappen. GE en NL morren te veel, waardoor de GE minfin en anderen er uit willen. Anywaaaaaaaay ............

MarcS | 21-03-13 | 11:11

mag je iets anders verwachten van iemand die afgestudeerd is als LANDBOUW econoom

klokkeluider | 21-03-13 | 11:09

@Latrinalia | 21-03-13 | 11:08 | + 0 -
Zodat we dat geld aan Egypte kunnen geven, dat je dit niet snapt.

Kaas de Vies | 21-03-13 | 11:09

het is knevelarij om de lifeline van de ecb door te knippen.

ganzo | 21-03-13 | 11:09

RVD, nr. 23: Op uitnodiging van Hare Majesteit de Koningin brengt de president van de Russische Federatie, Zijne Excellentie Vladimir Poetin op maandag 8 april 2013 een bezoek aan Nederland.

Ben benieuwd of dit nog doorgaat.

lady blabla | 21-03-13 | 11:08

Kan iemand mij vertellen waarom Cyprus per se 'nu' 6 miljard moet ophoesten? Waarom is er nu gekozen voor korte termijn ipv de 'normale' lange termijn zoals toentertijd met Griekenland (met bijv. belastingen invoeren/verhogen)?

Latrinalia | 21-03-13 | 11:08

@vetkleppert | 21-03-13 | 11:01
Dat lijkt me wel ja! Al denk ik dat hij liever geen moeilijke vragen wil beantwoorden, gelijk een kind dat angst heeft voor een spreekbeurt en schoolziek is.

Welles! Nietes! | 21-03-13 | 11:07

@The Russian | 21-03-13 | 11:02 | + 0 -
Moeten we Rusland nu als de pleegouders van Cyprus zien?

Kaas de Vies | 21-03-13 | 11:07

waar had ik dit nou eerder gehoord ???

Mark Rutte: ik heb fout gemaakt en bied excuses aan

klokkeluider | 21-03-13 | 11:06

Iedereen die geloof dat het spaargeld-plan een echt serieus plan was is naïef. Ze wisten vantevoren dat het niet door het parlement zou komen. Het hele zaakje stinkt en ik vermoed dat Dijselbloem gewoon gebruikt is om de zwarte piet vast te houden. Als je gaat graven, dan vind je vast enorme geldbedragen die vanuit Rusland naar EU ambtenaren gingen.

Merkava | 21-03-13 | 11:06

Wat hoor ik daar? Is het kabinet gevallen?

Snorry! | 21-03-13 | 11:05

Nou, hoe erg is dat, dat de Russen een keer de broek vol hebben. Beetje rechte rug kan geen kwaad. Die domme Russen hebben AL hun centjes naar Cyprus gebracht. Is niet slim, al je spaarcentjes onverdeeld in een pot doen.

HJdeT | 21-03-13 | 11:05

Nee, Wilders zet Nederland echt slecht op de kaart in Europa en Dijsselbloem is echt een opknapper voor ons imago. Whahaha!

Pastor Sippenhaft | 21-03-13 | 11:05

@Einde van de Domheid | 21-03-13 | 11:01 | + 0 -
Inderdaad het is helemaal niet vreemd voor een socialist om geld af te pakken onder het mom van gedwongen solidariteit bij mensen die er niets aan kunnen doen, hun enige schuld hieraan is dat ze geld hebben en er mee om kunnen gaan.

Kaas de Vies | 21-03-13 | 11:03

Ondertussen heeft Nederland dankzij PvdA, VVD en gedoogpartner d66 -wel een succesvolle greep in het kapitaal van de kiezers gedaan:
1 miljoen hypotheken staan onder water, dat is gemiddeld 20% vervlogen persoonlijk kapitaal. Ziet die 8 a 9% in Cyprus er toch helemaal niet zo gek uit, nietwaar?

Fred Janssen | 21-03-13 | 11:03

Kom maar Cyprus, in handen van moedertje Rusland ben je veilig, wel even tekenen voor de akkoord over gas exploitatie ;-)

The Russian | 21-03-13 | 11:02

Zonder hulp zijn cypriotische banken failliet zijn, dan niet weg 6,75% van 100k, maar weg 100k.
Alleszins redelijk voorstel dus van Dijselbloem en daar zullen die cyprioten nog wel op terug komen, want voor 5 miljard nu 400miljard gas aan de russen weg te geven + je eiland aan de russische maffia, tsja, das bij nader inzien misschien toch niet de meest gunstige oplossing.

louis6227 | 21-03-13 | 11:02

Godgloeiende, geef ik mijn vrouw even een beurt en dan opeens dit? je kan ze ook geen 5 minuten alleen laten he, die politici.

MarcS | 21-03-13 | 11:02

Bank zou dicht zijn tot afgelopen maandag, toen tot afgelopen donderdag, nu tot komende maandag. Als ze er dan nog niet uit zijn verlengen ze heus nog wel een (paar) keer hoor.

Badderbeest! | 21-03-13 | 11:02

Tja, de Russen komen...
Maar Dijsselbloem is slechts een muppet hoor.
Hij trekt niet aan de touwtjes, dat zijn toch echt andere figuren: deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/20...

Endoxa | 21-03-13 | 11:02

Hij had beter op zijn standpunt kunnen blijven staan. Dit is namelijk het PvdA probleem. Naar situaties laveren waar je zowel vooruit als achteruit slecht uitkomt. Nou gaat iedere Europesche spaarder betalen (en zijn kinderen). Ik vond het niet zo gek en een 100k spaarder zeker geen 'kleine' spaarder.

Einde van de Domheid | 21-03-13 | 11:01

Binnenkort heeft de Volkskrant er weer een columnist bij, die zonder enige schroom over het eigen falen anderen de maat gaat nemen.

CoffeePatch | 21-03-13 | 11:01

Umm, waar zegt de Dijs nou wat? Ik zie een tweet, een bespottelijke Bos column en een ECB persbericht.

très cool | 21-03-13 | 11:01

-weggejorist-

vetkleppert | 21-03-13 | 11:01

@Welles! Nietes! | 21-03-13 | 10:58
Ziek in zijn hoofd, ja.

vetkleppert | 21-03-13 | 11:01

Ik heb wel eens een stagiair voor minder naar huis gestuurd.

Magdatkandat | 21-03-13 | 11:00

Waarom worden er steeds sprongen gemaakt richting nog meer ellende en oorlog en wordt er totaal niet aangepakt wat aangepakt moet worden. KUT politici!!!

toetanchamon | 21-03-13 | 11:00

Jeroen is in een keer ontmaskerd als een amateur, een dilletant, het vleesgeworden peter-principle. Maar nou verval ik in herhaling (bis).

gooi en smijtwerker | 21-03-13 | 11:00

Betekent dit nu trouwens ook het einde van ons kabinet?
Zou een héél aardig gevolg hierop zijn!

Devils smile | 21-03-13 | 10:59

Nu was kwaliteit ook geen voorwaarde om hem de kiezen als voorzitter. Moet zeggen dat hij het sneller heeft verkloot dan verwacht en dat is op zich al een prestatie.

pascallo | 21-03-13 | 10:58

Die banken in Cyprus gaan nooit meer open!
Zodra ze open zouden gaan probeert iedereen zijn geld direct terug te trekken waardoor de hele boel instort...

I.P. Freely | 21-03-13 | 10:58

Komt wel mooi dat gedoe met Cyprus. Net wanneer Wientjes en co. de pensioenen hier willen plunderen. En niemand die het een slecht idee vindt.

blinde kip | 21-03-13 | 10:58

* soort omhoog gooien doet *

stoethaspel | 21-03-13 | 10:57

Als Poetin hem toch meeneemt in de zak kan ie Job Cohen dan ook niet meenemen?

prillewipperdewap | 21-03-13 | 10:57

PvdA'ers komen altijd wel weer ergens anders aan bak, maakt niet uit hoe hard gefaald hebben.

Zzzzooooffff | 21-03-13 | 10:57

Dijselbloem zal op korte termijn kennis gaan maken met een polonium paraplu......

Skeletor de dikke | 21-03-13 | 10:57

Hahaha prachtig! Gaat die dit nu ook braaf bij Frits Wester aan tafel uitleggen?

nietzofotograferen | 21-03-13 | 10:57

Incompetent? Doortrapt bedoel je.

Dömper | 21-03-13 | 10:56

Tjakka! En zo je hele carriere naar de kloten!

Snorry! | 21-03-13 | 10:56

Wat zou het mooi zijn als het zo zou gaan inderdaad. Echter, ik heb massa's mensen binnen PvdA harder zien falen en ermee weg zien komen...

Tommygunner | 21-03-13 | 10:56

Een Nederlandert die PVDA politicus is en iets gaat tegen houden als het om Europa gaat: Ik heb altijd begrepen dat alleen de politici aan de verkeerde kant van de morele streep dat onderbuikgevoelens propageerden...

Een dief die sorry zegt maar zijn buit houdt...

stoethaspel | 21-03-13 | 10:56

Je moet je eens voorstellen wat er was gebeurt als hij minister van financiën was gebleven... Puinhopen die waren dan niet te overzien.

ElMatadero | 21-03-13 | 10:56

Kostbare blunder van een kluns 1e klasse!
Arresteer die man voordat hij nog meer schade aanricht.

Simon de Danser | 21-03-13 | 10:56

Hier is maar één ding op z'n plaats.
Een enorme 'dank je, Jeroen!'
Want dankzij jou enorme fail zijn we zeer binnenkort eindelijk verlost van de EU en de Euro.
Fantastisch! En dat is NIET cynisch bedoelt!

Devils smile | 21-03-13 | 10:56

Vond hem idd een beetje jong voor zo'n zware post. Soms worden te jonge politici overigens bewust op zo'n post gezet. De vorig jaar overleden PvdA-ster Edith Mastenbroek vertelde daarover en koos om die reden voor een tijdelijke carriere in het bedrijfsleven.

Einde van de Domheid | 21-03-13 | 10:55

Ik denk dat ZimmerFranz het hoofd van Dijsselbloem ook wel op een gouden dienblaadje aan de Russen zal aanbieden. Zo kruiperig is ie wel.

Conan de Rabarber | 21-03-13 | 10:55

Nou tabé dan maar voorzittertje!

Welles! Nietes! | 21-03-13 | 10:55

De ultime lichtgewicht.

streknek | 21-03-13 | 10:55

Waar is MartinEU eigenlijk, heeft hij zich opgesloten in zijn donkere kamer van Damocles van zijn Ivoren Toren?

Kaas de Vies | 21-03-13 | 10:54

Oepsie hier Oepsie daar, altijd een woordje klaar.

Verantwoordelijkheid nemen en opzouten. Deze "oepsie" heeft 300 miljard aan beurswaarde laten verdampen en het vertrouwen onherstelbaar beschadigd. Ook is er geen oplossing in zicht. Slecht bestuur door een slechte bestuurder.

Maar goed, mij hoor je niet klagen. Cyprus wordt een template voor de exit uit de Euro.

Kaas de Vies | 21-03-13 | 10:52

Wat is falen nou als de vorige MinFin ook al met rare beloftes over rente kwam? Dijselbloem doet het juist goed. De vraag is alleen hoe en voor wie.

Het glas is halfvol.

blinde kip | 21-03-13 | 10:52

Geen tijd voor een goede reactie.
Ben even naar de bank.

ZDEV | 21-03-13 | 10:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken