Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lege schappen des doods bij Albert Heijn

hamstereeeeeeeeee.jpgMocht u nog Zaanse proviand willen preppen voor de komende Cypriotische SpaardersTiefus, dan heeft u pech qua crisisbeheersing. Dankzij stakende wuppies bij de distributiecentra van de Appie zijn de schappen van de grootruttert hard leeg aan het raken. Tenminste. Zeggen ze bij de FNV, die een mannetje op de versafdeling heeft rondlopen. Goocheme Ronnie van de FNV trekt kennelijk de schappen leeg en maakt dan fotootjes. Harry "Al-Sahaf" Piekema twitpict ondertussen dat er niets aan de hand is en kwakt foto's online van tjokvolle schappen (hahaha, augurken in potje - blijven 25 jaar goed). Ook op Facebook is de strijd aan het verharden. Bondsclubje DCWerkers roept nu ook op om zoveel mogelijk foto's van lege AH-schappen te sharen. Hetgeen nog niet echt wil lukken. Komt u nog in een AH vandaag? Kiek die lege danwel volle schappen. Hashtag: #AlbertHeijn #staking #distributiewerkers #hongerlente

Reaguursels

Inloggen

Blijkbaar is AH Strijp aangesteld als propaganda minister van het regime..

GvonRundstedt | 20-03-13 | 12:01

bier blijft maar binnen komen bij dc van ah dus het zal allemaal wel meevallen

plukpluk2 | 20-03-13 | 00:27

Ik zal hier eens aan de kinders die bij de appie vakken vullen vragen of er iets te merken is, en of ze phauteaus willen maken... Met een i-pod zo gepiept...

brekebeen | 19-03-13 | 14:13

nee helemaal niks te merken hier,zoals altijd weer zwaar overdreven

sjeesmees87 | 19-03-13 | 23:00

Gaap, ik laat mijn boodschappen simpelweg in mijn auto zetten bij een AH pick up point. Altijd alles in voorraad, niets aan het handje.

Haastigen Spoedt | 19-03-13 | 22:30

@kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:26

De keuze is minder groot dan je suggereert:
C1000=Jumbo
Emte=Sligro.
Dirk, Hoogvliet, Vomar etc. zijn locale/regionale toko's (zitten althans niet Noord-Brabant voor zover ik weet (en dat is mijn habitat).

Uiteindelijk valt het met die keuze in Nederland dus wel mee. Net als met banken, zorgverzekeraars enzovoorts is er sprake van een voortsluipende concentratie. Steeds minder aanbieders die ieder een steeds grotere punt van de taart nemen. Kleinere partijen worden overgenomen, buitenlandse concurrenten komen niet (want te lage marges in een reeds verdeelde markt). En de NMA: die zag dat het goed was...

Natu-San | 19-03-13 | 22:15

Hoe kan je nou gaan staken om een baan bij een bedrijf te krijgen die je ondertussen helemaal naar de tiefus vervloekt .....

Gelukkig komt oom Rutte jullie helpen, als zijn ontslag-versoepeling plan erdoor komt staat iedereen boven de 35 binnen no-time op straat (ook diegenen die 30 jaar lang onder de baas zijn bureau heb ligge zuige) en hebben de jonge jongens werk voor het uitzoeken
En alvast niet bedankt, vuile smeerlap

RutteVuileSmeerlap | 19-03-13 | 20:32

VanBukkem | 19-03-13 | 18:10
Arie Haan.

Strohond | 19-03-13 | 19:54

als het je bij de AH niet bevalt ga je toch bij de Aldi werken! Dan weet je pas wat kut werkomstandigheden zijn

kees1960 | 19-03-13 | 19:04

Bedrijf waar ik werk heeft de AH ooit als klant gehad. Een gigantische hel, en je verdient er geen drol aan. Hopelijk blijven ze protesteren. Al zou de AH heel NL kapot werken, zolang de directie er maar warm bij zit. Nog zo'n voorbeeld is die 2% korting die ze maar even afdwongen bij alle leveranciers afgelopen jaar.

Jaap013 | 19-03-13 | 18:45

Weet je wie dezelfde initialen had als Albert Hein...?

VanBukkem | 19-03-13 | 18:10

Toch wel vreemd hoe mensen hier AH zitten af te kraken. Bij AH verdient het personeel bovengemiddeld, ook in de distributiecentra. En ja, werk in een distributiecentrum, het zogeheten orderpicken zuigt, maar dan hadden ze maar een vak moeten leren. En ja, werk in een distributiecentrum wordt slecht betaald, maar dan hadden ze maar een vak moeten leren. De distributiemedewerkers van AH krijgen ontslagbescherming, een loonsverhoging van 3,5 %, baanzekerheid, en verlichting van het werk doordat AH meer vast personeel gaat aanstellen, dat door toenemende omzet. Kortom, het geschreeuw over AH is gewoon linksige onderbuikretoriek, gevoed door antikapitalistische ressentimenten. Verder lijken mensen nogal eens te vergeten dat AH geen filantropische instelling is, het bedrijf tracht winst te maken.

brekebeen | 19-03-13 | 17:56

@Feynman | 19-03-13 | 17:30

Ik ben ook geen voorstander van een planeconomie. Het ging er mij meer om dat een bijstandsmoeder niet ineens wel aan het werk komt als salarissen nog lager worden. De hoogte van het salaris is niet de reden dat zij thuis zit.

Dat hard onderhandelen is inderdaad mogelijk als je in de positie zit waar je toegevoegde waarde levert. Een zeg dertien in een dozijnchauffeur kan hard onderhandelen maar als hij dankzij polenconstructies met het vragen van het wettelijk minimumloon al te duur is houdt het snel op. De markt werkt niet op die manier voor iedereen.

De verantwoordelijkheid ligt niet aan één kant, hij ligt overal.

Bruno Alaska | 19-03-13 | 17:53

Wellicht begint HIER bij AH de Victorie !!
Mensen zijn het zat afgebeuld te worden voor een hongerloon. Gaat op dwangarbeid lijken.
Jaren werken en gepiepeld worden met uitzicht op GEEN baan . Volgens veel politici is DAT de VOC-mentaliteit !
AH verdient heel veel geld op de Nederlandse markt. Zorg dan ook goed voor je personeel Jongens en meiden van AH "een driewerf succes !!" Weg met de slavendrijvers , die tijden zijn inmiddels wel voorbij
Zij verdienen ons respect.

Dappere dildo | 19-03-13 | 17:36

Bruno Alaska | 19-03-13 | 17:14 | + 0 -
Sorry, maar dit is nu eenmaal geen sociale communistische plan economie. Mensen verdienen niet wat ze nodig hebben, maar wat ze door hard onderhandelen kunnen krijgen. Bedrijven willen in deze magere jaren niet over de kop, die moeten ook wel.

Iedereen wil goede voorwaarden. In plaats dat vakbonden werk maakten van de re-integratie van ontslagen leden lieten ze de stakkers achter in de zieligheidsindustrie. Reintegratiebureau`s die rustig vijf ruggen rekenen voor de begeleiding van een langdurig werkloze.

In plaats van nadenken of bij stevige salarisverhogingen het werk niet gewoon verhuist naar lage lonen landen of uitgevoerd kan worden door mensen die een andere taal spreken zetten de vakbonden hoog in. Het levert op korte termijn hun bestaansrecht op. Dat op een gegeven moment de werkgever moet gaan handelen om te overleven is van later zorg.

In plaats van dat we deze tijd van rust gebruiken om elkaars kennis te delen, kiezen we voor snelle kapitaal vernietiging, hogere loonkosten, failliete bedrijven en werkeloosheid. Hoe moeilijk is het voor een vakbond om alle werkloze leden bij elkaar te brengen en elkaar omscholing aan te bieden?

De zekerheid die een babyboomer met een vast contract heeft, zal voor de nieuwe generatie nooit bereikt worden. Het risico bij langdurige ziekte of een economische teruggang is niet meer te dragen. Bovendien wat is een vast contract nog waard als de ontslagvergunningen bij de vleet worden uitgereikt?

De jongeren kiezen ervoor ZZP-er te worden omdat ze dan een hoop sociale lasten, zoals een onzeker pensioen, niet meer hoeven te dragen. Een snelle exit uit de verzorgingsstaat.

Vakbonden zijn anaal gefixeerd op harde onderhandelingen, ze zouden eens zich op waarde vermeerdering moeten focussen.

Feynman | 19-03-13 | 17:30

@FreeDeRevolutionair | 19-03-13 | 15:14
Mijn onderbuik schreeuwt al jaren om revolutie. Het is geduldig wachten op dat de middenklasse compleet gesloopt wordt, pas dan zullen mensen genoeg te verliezen hebben en in opstand komen, aldus mijn onderbuik. Tot dan strategisch stemmen en de leugens slikken als zoete koek. Kan er echt niet meer van maken.

First Contact | 19-03-13 | 17:24

@Feynman | 19-03-13 | 16:53

Die snap ik niet.

Het is niet een grote groep die graag wil werken tegen slechtere voorwaarden, ze moeten wel. Liever zouden ze werken tegen goede voorwaarden. Maar zoals altijd in de vrije markt probeert de kant waar de macht ligt, in dit geval het aanbod, de kant waar de afhankelijkheid ligt, hier de vraag, nog verder uit te hollen.

Wil je niet werken voor die paar stuivers? Voor jou tien anderen... die mentaliteit, daar krijg je weleens revoluties van.

Bruno Alaska | 19-03-13 | 17:14

Bruno Alaska | 19-03-13 | 16:47 | + 0 -
Zeg dat maar eens recht in het gezicht van een bijstandsmoeder die het eten voor haar kinderen van het behang probeert af te schrapen.

Feynman | 19-03-13 | 16:53

@Feynman | 19-03-13 | 16:10

ja, ga nu toch even een licht puntje aanstippen:

'Ik zie wel een groep zonder werk, die tegen de huidige of slechtere voorwaarden wil werken.'

dat is geen willen, dat is moeten.. op langere termijn schadelijk. Lage motivatie en weglopen voor een paar euro meer als het aantrekt bijvoorbeeld.

Bruno Alaska | 19-03-13 | 16:47

Ik heb daar zelf een paar maanden gewerkt, die staking is 100% terecht.

Wat AH doet is niets minder dan mensen uitbuiten in die DC's. Medewerkers intimideren, op hele achterbakse wijze onder de Nederlandse Wetgeving vandaan komen door allerlei smerige trucjes, een ongelofelijk hoge werkdruk voor een hongerloontje. Je kan wel kankeren op al die Polen die daar werken maar geloof me, er is bijna geen Nederlander meer te vinden die daar wil werken, zo honds heb ik het echt nog nooit gezien.

Tsaar Guus | 19-03-13 | 16:28

Meeroever | 19-03-13 | 16:03 | + 0 -
Waarom zouden de mensen die nu werk hebben meer recht op dat werk hebben dan mensen die het voor minder geld ook willen doen? Waarom loonsverhogingen vragen als je contract toch al afloopt? Ik zie mensen niet als slechts een kudde schapen. Ik zie wel een groep zonder werk, die tegen de huidige of slechtere voorwaarden wil werken. Ook dat zijn normale mensen.

We hebben in de wet uitgelegd wat wel of geen uitbuiting is. Minimumloon. Waarom zou je met minimale opleiding en simpel werk verwachten veel meer te verdienen? Liefdadigheid? Geschiedenis? Vakbonden? Waarom verwacht je goede bovenwettelijke regelingen in de onderkant van de markt?

Kijk ik gun iedereen het winnende lot uit de loterij. Het gaat alleen niet gebeuren.

Feynman | 19-03-13 | 16:10

Koop al jaren niet meer bij AH.
De kwaliteit is dermate slecht geworden dat het zonde van je geld is.

Moi2 | 19-03-13 | 16:10

@Hunter S. Thompson | 19-03-13 | 14:56 | + 5 -

Je lult, slecht een beperkt deel van het personeel krijgt deze behandeling. De rest gewoon 3 jaarcontracten en mag daarna even wieberen of vervolgens na een tijdje weer drie jaar achtereenvolgens een jaarcontract te krijgen. Geen opleiding, niks.

Meeroever | 19-03-13 | 16:08

@Feynman | 19-03-13 | 14:11 | + 33 -

Het basisprincipe is volgens mij dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken. Iedereen heeft recht op goede arbeidsvoorwaarden. Deze mensen vragen gewoon meer zekerheid, ze haten het werk wat ze doen niet en ze vragen geen grote loonsverhogingen.

Je praat hier over mensen, niet over een kudde schapen. Mensen die braaf naar hun werk gaan, thuiskomen, slapen, eten, drinken, schijten net als jij.

Niet direct beginnen te zeiken, of zeggen dat ze moeten leren. Wat dus volgens jou betekend dat iedereen die niet leert (en iemand moet dit werk toch doen) zijn hele leven in financiële onzekerheid mag leven en mag worden uitgebuit door de werkgever. Pleurt op zeg.

Meeroever | 19-03-13 | 16:03

@First Contact | 19-03-13 | 15:31

Dankzij een overheid die het hoger onderwijs heeft af willen stemmen op het kneuterige nederlandse bedrijfsleven dat navelstarend opgesloten zit in incestueuze managementculturen, zit de markt nu in de maag met ladingen op eigen aanvraag hoogopgeleide conformisten.

Maar niemand is verantwoordelijk, gewoon de productiehal in met die Master van je, de overheid of het bedrijfsleven geeft niet thuis, winstmaximalisatie door goedkope arbeid is de prioriteit.

Bruno Alaska | 19-03-13 | 16:02

Hoor dus net van één van de vakkenvul-kinders dat er bij de Appie dus echt helemaal niets van valt te merken... FNV was, is, en zal altijd zijn een enorme faal...

brekebeen | 19-03-13 | 15:45

AH zet uitzendkrachten in, daar had fnv een klacht over ingediend bij de Arbeidsinspectie maar die constateerde geen onregelmatigheden. Dag fnv met de leden die staken, neem ze zelf maar in loondienst er staan duizenden mensen te trappelen om hun plaatsen op te vullen. De arbeidsmarkt moet veel flexibeler volgens amerikakaans model.

behangtafel | 19-03-13 | 15:44

@Bruno Alaska | 19-03-13 | 15:16
En dan te bedenken wat we met de hoger opgeleiden doen. Wel geinig op zich dat je met een dure studie je alsnog kunt inschrijven bij een uitzendbureau. Heb tijden meegemaakt dat 80% van de ingeschreven uitzendkrachten een afgeronde HBO of universitaire studie hadden.

First Contact | 19-03-13 | 15:31

Ach. Bij Aldi, Dirk, Coop, Spar, Groenewoudt, buurtsupers etc staken ze niet.

Shareholder II | 19-03-13 | 15:31

Net bij AH geweest (Utrecht), helemaal NIETS aan de hand. Volgens mij wordt deze staking even effectief als die staking van postbodes, een paar jaar geleden. Merkte ook niemand iets van.

Ja nee, geen mening | 19-03-13 | 15:21

@First Contact | 19-03-13 | 14:49 |

Het is ook de debiliteit van het volk dat iedere prijsstijging als een kudde makke schapen accepteert en zich ervan laat overtuigen dat 'hard werken' de oplossing voor alles is.

Er zijn alleen aardig wat mensen met de wat mindere baantjes die daar geen zak voor betaald krijgen, zitten te klooien met vaste lasten en al (hard) werkend in de schulden terecht komen. Werken net zo hard als de gemiddelde kantoorslaaf overigens.

Dan moet je kijken naar uitgaven en de één is nou eenmaal wat minder getalenteerd dan de ander dus niet alles is voor iedereen bereikbaar, dat is het leven nou eenmaal maar een minimaal niveau om zorgeloos je vaste lasten te kunnen betalen gun ik toch echt iedere werkende in Nederland, dan heb ik het dus niet over de extra's die eigenlijk alleen weggelegd zijn voor hen die het echt kunnen betalen. Met een 'polensalaris' kan dat dus niet, maar sommigen vinden dat acceptabel blijkbaar.

Bruno Alaska | 19-03-13 | 15:16

Het word tijd voor een revolutie... Kapitalisme is nog erger dan communisme. Zie hoe de middenklasse weggevaagd word door de criminelen die door kapitalisme groot geworden zijn. Kapitalisme = sommige mensen hebben uberveel geld = macht = politici omkopen nadat we op ze stemmen. Kapitalisme werkt niet in een democratisch land.

FreeDeRevolutionair | 19-03-13 | 15:14

miko | 19-03-13 | 14:46
Gewoon 2% inhouden op de facturen die ze krijgen.
Noemen ze het betalingskorting, of bonus.
Het zou mij ook sterk lijken als ik ze niet van dichtbij gezien zou hebben, ik zuig het niet uit mijn duim.

Cuyahoga | 19-03-13 | 15:07

Ah, de DDR slager.

Herr Kaloin | 19-03-13 | 15:03

Mensen begrijpen nog niet dat ze hun handjes dicht mogen knijpen met hun baan. Maar ja wat verwacht je anders, al die graaiende managers boven je.......

ikdenkwat | 19-03-13 | 15:02

Asociaal die DC arbeiders. Ze moeten blij zijn dat ze nog werk hebben, helft van de mensen die hier in de straat woont zit inmiddels al in de WW.

nietzofotograferen | 19-03-13 | 15:00

Wat ik bedoel is dat we als.bevolking dan een max. Winst vaststellen en max. Salarissen voor de toplaag.OOk kunnen we bedrijven kostenloos nationaliseren.dus dan is hun gierige gedrag hun eigen ondergang.

FreeDeRevolutionair | 19-03-13 | 14:56

AH is een topwerkgever. Betaalde de kosten voor mijn studie, arbeidsvoorwaarden zijn zeer netjes en je kan, als je hard werkt, prima doorgroeien. Nee ik werk er niet ben er al een tijd weg.
Wie op GS heeft wel eens op een DC gewerkt? Niet he, dan weet met wat voor mensen je van doen hebt. Niet op komen dagen, dronken op het werk komen, knokken op de werkvloer, jatten als raven, enz Maar nee dat hoor je AH niet zeggen, die blijven netjes en gaan niet met modder gooien.
Je kan je als consument ook eens achter de oren krabben. De supermarktprijzen zijn in nderland zo laag dat bedrijven zich in bochten moeten wringen om geld te verdienen. Vergeet niet dat de AH met zijn nederlandse prijzen in belgie een discounter is.
Mensen die roepen dat de ah duur is weten niet waar ze het over hebben.
Ik had niets anders verwacht van het GS volk, banken een grote bedrijven zijn de schuld van alles, skoften. Dat ze ondertussen voor duizenden banen zorgen en veel belasting betalen boeit niet.

Hunter S. Thompson | 19-03-13 | 14:56

Valt me nu pas op dat er veel werkgevers posten hier. Vandaar dus dat het hier zo 'rechts' is. Die poolse mensen verdienen 500 tot 800 euro in polen. Werkgevers maken daar gretig gebruik van.wat werkgevers niet snappen is dat de bevolking van dit land ze kan maken of breken. Als.ze zelf niet van het gretige kapitalistische ikkeikkeikke MEERWINST afgaan dan komt er snel een dag dat er weer een socialist als Hitler aan de macht komt.

FreeDeRevolutionair | 19-03-13 | 14:51

Strohond | 19-03-13 | 14:44 | + 0
De fout die links vroeger maakt was door zich empatisch te vereenzelvigen met alles wat in de wereld fout kon gaan. Het vervelende van empathie is dat de ellende daardoor over kan slaan. Dat is dan ook precie de reden waarom je beter af bent met het eten van een Chiquitabanaan!

Einde van de Domheid | 19-03-13 | 14:51

@Freddie Stobart | 19-03-13 | 14:40
Er zijn genoeg kinderen die werken en daarmee een basis leggen voor later succes. Omdat kinderen vaak genoegen nemen met minder dan het minimumloon voor volwassenen kunnen volwassenen niet met hen concurreren op de arbeidsmarkt.
Mijn vader, hard-core reactionair als hij is, maalde daar natuurlijk niet om. Hij vond gewoon dat wij te jong waren om ons bezig te houden met geld. Dat kan je hele verdere leven nog.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:50

@Bruno Alaska | 19-03-13 | 14:41
Eens, nu kan me dit niet verbazen, Nederland is erg sterk in het slopen van eigen economie. Politiek Den Haag verdedigd dit slap met termen als; marktwerking,concurrentie en extra werkgelegenheid *proest*

First Contact | 19-03-13 | 14:49

@Bruno Alaska | 19-03-13 | 14:41
ja joh dat is wat iedereen te wachten staat.
De nieuwe volksverhuizingen.

miko | 19-03-13 | 14:49

@Ed41 | 19-03-13 | 14:24
Goed nieuws!

Tim Grimback | 19-03-13 | 14:48

@Cuyahoga | 19-03-13 | 14:17
lijkt mij sterk dat ze de BTW bij hun leverancier in rekening brengen. Het is namelijk belasting die je als leverancier in rekening brengt dus hoe doe ze dat dan? Dat krijg je niet verwerkt in je boekhouding.zeker niet zo een groot bedrijf.

miko | 19-03-13 | 14:46

pbs.twimg.com/media/BFozGcxCAAAq6Ga.j...
Niet echt bijzonder, aanbiedingen zijn vrijwel altijd uitverkocht bij ah, maar 's maandags om half 9 zijn de schappen opeens weer gevuld, klotenetablissement

Tim Grimback | 19-03-13 | 14:46

Cuyahoga | 19-03-13 | 14:42
Dat weet jij helemaal niet en ik lieg nooit.

Strohond | 19-03-13 | 14:46

@Barre_de_k | 19-03-13 | 14:32
De oplossing is dus: overheden moeten ophouden banken te redden die op omvallen staan. Gewoon failliet laten gaan. Bovendien zouden banken op een andere manier afgeremd moeten worden in de risico's die ze nemen. Laten ze zelf een belang nemen in de risicovolle transacties. Zoals banken van leners ook verwachten dat deze eigen geld steken in de koop van een huis. Dat is omdat daarmee het risico minder wordt dat de huizenkoper stopt met het aflossen.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:45

Je kan trouwens altijd nog bij de Aldi of de Lidl aan de slag. Schijnen veel betere arbeidsvoorwaarden te hebben...

Dima Beeline | 19-03-13 | 14:44

Strohond | 19-03-13 | 14:25
Jij hebt mijn sleutelbos nog nooit gezien, dus je liegt weer eens.

Cuyahoga | 19-03-13 | 14:42

Kom sowiezo zelden bij die afzetters van AH.

Dima Beeline | 19-03-13 | 14:42

@Barre_de_k | 19-03-13 | 14:25 |

Nee lamp, die Polen kunnen werken voor minder salaris, niet willen. Met z'n vijftienen een paar maanden op een klein kamertje leven op euroshopper bier en borrelnootjes en dan weer terug naar Polen waar de prijzen veel lager liggen en ze de rest van het jaar leven als god in Polen.

Wil je dat Nederlanders daarmee kunnen concurreren is het dus of het hele jaar door met zijn vijftienen op een kamertje met euroshopper bier en borrelnootjes, als je in Nederland wilt blijven wonen dan, of dan ook maar een halfjaar naar een tweede huis in Polen, of drastisch hier alle prijzen verlagen.

Bruno Alaska | 19-03-13 | 14:41

@Barre_de_k | 19-03-13 | 14:32
Banken kiezen er helemaal zelf voor om hun mensen hoge bonussen te geven. Daar is weinig mis mee, want kennelijk brengt het zijn geld op. Wat niet klopt zit veel dieper. De megawinsten worden behaald door risicovolle handel. Ook daar is niets mis mee: bankieren is nu eenmaal risicovol. Het probleem is dat de risico's gedekt worden door belastinggeld, waardoor er voor de banken geen rem is om steeds grotere risico's te nemen.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:40

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:36
Ben ik niet met je eens. De treurigheid van volwassen kerels in de bedrijfskantine in een kansloos kutbaantje was voor mij als 15-jarige een enorme motivatie om iets van mijn leven te maken.

Freddie Stobart | 19-03-13 | 14:40

Ik kom er zojuist vandaan. Na mijn bezoek kan het wel zijn dat het schap Grolsch halve liters ineens een stuk leger is, maar verder is er aan de hand.

mijntweecent | 19-03-13 | 14:39

Strohond | 19-03-13 | 14:31 | + 0 -
Chiquita is geloof ik haram.

Einde van de Domheid | 19-03-13 | 14:39

@Strohond | 19-03-13 | 14:23
Dat is waar en dat wil niemand.

miko | 19-03-13 | 14:38

@Feynman | 19-03-13 | 14:29
Het is inderdaad iets complexer dan ik schetste. Met het idee dat scholieren niet zouden moeten werken voor minder dan het minimumloon ben ik het eens. Ouders zouden de plicht moeten hebben om kinderen minstens tot hun achttiende te onderhouden. Toen ik scholier en later student was mocht ik van mijn vader niet eens werken. Gelijk had hij, die ouwe.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:36

miko | 19-03-13 | 14:33
Absoluut. Toen ik als schooljongen in een distributiecentrum werkte kregen we met enige regelmaat producten van het huismerk van een andere supermarkt binnen. Van dezelfde leverancier.
Zelfde spul, ander zakje.

Freddie Stobart | 19-03-13 | 14:36

@Islamofiel | 19-03-13 | 14:18
Spijker, kop!
Vroeger was Albert Heijn een bedrijf waar je graag werkte!
Goed salaris, vaste baan, leuke colega's.
Mijn halve familie werkt(e) er met veel plezier en trots.
Toen werd het AHOLD (een op amerikaanse leest geschoeide holding) en daar ging het fout!
WAT EEN KUTBEDRIJF is het geworden!
Ik wil er zelfs als chauffeur nog niet meer voor rijden!
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Fam. van Eerd in Veghel

lilluke halve hoan | 19-03-13 | 14:34

@vetkleppert | 19-03-13 | 14:08
Grappig dat mensen het vaak over de huismerken hebben en etc. Maar vaak is het huismerk precies hetzelfde als dat van een andere supermarktketen en ook vaak precies hetzelfde als het a merk.

miko | 19-03-13 | 14:33

Hier in Engeland zijn ze al een paar stapjes verder. De markt wordt volledig gecontroleerd door een handjevol spelers. Er is geen ruimte meer voor kleinere ondernemers.
24 uur per dag wordt alles aangeboden, van melk tot televisies en van beltegoed tot medicijnen.
Mensen klagen steen en been maar niemand koopt bij de laatste slager op de hoek.
Maar die slager had geen Roemeens paardenvlees in zijn gehakt. Ook geen geld om een gigantische campagne op te zetten met excuses. Elke dag in elke krant 2 pagina's breed, en op de radio.
En iedereen trapt er in .
Dus of je spullen op de markt kopen, of niet zeuren dat er straks geen keuze meer is.

Freddie Stobart | 19-03-13 | 14:32

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:18
Met jouw redenatie zouden de giga-bonussen voor bankiers (bijvoorbeeld handelend in derivaten) ook geen bezwaar kennen. Zij verdienen immers heel veel geld voor hun baas.
Volgens mij kunnen die distributiecentra trouwens prima geautomatiseerd worden, dan kun je de personeelskosten helemaal lekker laag houden.

Barre_de_k | 19-03-13 | 14:32

Einde van de Domheid | 19-03-13 | 14:27
Die bananen zijn halal?

Strohond | 19-03-13 | 14:31

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:18 | + 0 -
Grootste vraag naar technici zijn de vaklui van de LTS en MTS. Gewoon de lasser, de monteur en de timmerman. Leuk dat je de computer een design kan laten doorrekenen en uit de printer kan laten kotsen, mensen betalen voor machines en schepen, niet voor oud papier.

Mooi voorbeeld waren de postbodes die een veelvoud boven het minimumloon zaten, terwijl nieuwkomers op de markt via schijn eigen ondernemer constructies mensen beneden het minimumloon hetzelfde werk lieten doen. De vakbeweging liet iedere vorm van protest tegen die uitbuiting na. Zelfs in Duitsland moet een postbedrijf bij al haar ZZP-ers minimumloon garanderen. Jaren laten had de oude rode reus geen andere keuze om te gaan werken met goedkope postbezorgders. Zonder vast contract, full time baan of toekomst.

Het gemiddelde uurloon voor ongeschoolde arbeid gaat al jaren omlaag. Het aanbod wordt ieder jaar vergroot. Binnenkort komen er weer twee Oost Bloklanden bij die graag voor minimumloon hier willen werken.

De grootste schade zie je trouwens in de Albert Heijn. Jongeren verkrachten voor een paar euro per uur hun resultaten in het peperdure middelbare onderwijs. Die jongeren verdringen de ongeschoolde arbeider, want ouder en dus te duur. Laten we mensen zonder diploma niet laten werken totdat we geen miljoen werkelozen meer hebben. Die vakken kunnen ook door bijstandgerechtigden gevuld worden, dan kan de jeugd weer aan het huiswerk.

Ze doen echt wel nuttig werk in een distributiecentrum, maar er zijn honderden mensen die dat werk voor minder geld willen gaan doen en die gaan er binnen een paar jaar ook werken.

Feynman | 19-03-13 | 14:29

@ kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:26 |
Ik ben nog van de oude stempel.

Ik ga naar Fred van der Werff, A&O, de Végé, Nieuwe Weme, Konmar of Super de Boer.

goedverstaander | 19-03-13 | 14:29

@goedverstaander | 19-03-13 | 14:25
Tijd dat er onderzoek gedaan wordt naar de rol van de lokale overheid in deze zaak.

Ed41 | 19-03-13 | 14:29

vetkleppert | 19-03-13 | 14:24
Het valt me mee dat je niet zo'n vastgeroeste hokjesdenker bent. Gelukkig maar, er is nog hoop voor je...
Het punt van de kostprijs van vlees is goed. Vlees wat in de supermarkt ligt is veel te goedkoop. Door tussenhandel worden er grote marges geboekt en de hardwerkende boer wordt uitgeknepen.

Strohond | 19-03-13 | 14:28

*fluit, duikt en hoopt dat niemand het ziet...*

Einde van de Domheid | 19-03-13 | 14:28

AH speelt wel in op de EU met haar euroshoppers.

Watapatja | 19-03-13 | 14:28

Klagen over Albert Heijn is als klagen over Marokkanen, terwijl je wel in Amsterdam-West of Utrecht Kanaleneiland blijft wonen.

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:27

Ik kom net van de Appie.
Het schijnt dat die 10 Cypridioten met 'no' op hun hand een team hebben gevormd met die VVDer die voor het haardvuur vertelde dat het allemaal zo slecht ging. Verder zijn de bananen in de bönüs maar het zit niet in de computer.
Een teken aan de wand!

Einde van de Domheid | 19-03-13 | 14:27

Allemaal leuk, die praatjes over had je maar een duur vak moeten leren, maar u begrijpt zelf toch ook wel dat er met het volproppen van dit land met steeds weer nieuwe ladingen goedkope braafslaven een soort verwaardelozizering optreedt?
Omdat er altijd wel weer een Griek, Italiaan, Turk, Marokkaan, Pool, Bulgaar en weet ik wat er vervolgens nog meer komt voor nog minder wil werken?
Tot hij het ook zat is en een uitkering gaat genieten?

vetkleppert | 19-03-13 | 14:27

Ik km net van de Appie.
Het schijnt dat die 10 Dypriditen met 'no' op hun hand een tam hebben gevormd met die VVDer die voor het haardvuur vertelde dat het allemaal zo slecht ging. Verder zijn de bananen in de bönüs maar het zit niet in de computer.
Een teken aan de wand!

Einde van de Domheid | 19-03-13 | 14:26

@goedverstaander | 19-03-13 | 14:12
Ja, heel raar.
Hoantje heeft een behoorlijk sterke maag maar de 2 keer dat ik bij toeval zo'n Mc menuutje heb verorbert kotste ik het binnen een half uur weer uit!

lilluke halve hoan | 19-03-13 | 14:26

Zoals @panadol | 19-03-13 | al zegt... AH is de 'Aldi' onder de supermarkten. Maar dan ga ik voor versproducten nog liever naar de Aldi dan de Appie.

Regelmatig slechte kwaliteit aan (vers)producten, lange rijen bij de kassa's (ook bij de zelfscan, wat opzich een mooi ding is), teveel personeel op de (werk/winkel)vloer met karretjes die niet op- of omkijken en een beleid die er opuit is om leveranciers naar de knoppen te helpen. Nee, dank u.

harry poster | 19-03-13 | 14:26

@Cuyahoga | 19-03-13 | 14:17
Jumbo, Dirk, Coop, C1000, Emte, Lidl, Aldi, Spar, Hoogvliet, Vomar en nog Makro en Sligro (voor de pasjehouders).

Keuze genoeg voor de Albert Heyn hat0rs.

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:26

@ OT Gijsbert R. uit Haelen op vrije voeten.
Ed41 | 19-03-13 | 14:24 |

En terecht.

goedverstaander | 19-03-13 | 14:25

D toek auwr jops

Bertus Brulbroek | 19-03-13 | 14:25

Cuyahoga | 19-03-13 | 14:17
Je walgt van de AH, maar aan je sleutelbos heb je ook een bonuskaart hangen.

Strohond | 19-03-13 | 14:25

@ Cuyahoga | 19-03-13 | 14:17

En waarom denk je dat ze die Polen aannemen? Vrij verkeer van mensen, dus ook op de arbeidsmarkt. Stukje vraag en aanbod. Blijkbaar werken Polen goed genoeg en willen ze werken voor minder salaris.

Verder zie: Feynman | 19-03-13 | 14:11

Barre_de_k | 19-03-13 | 14:25

Geert Wilders moet zich met de vakbonden gaan bemoeien.
Dat sluit naadloos aan bij die verzetsactie van 'm.

De rooie rakker.

goedverstaander | 19-03-13 | 14:24

@Strohond | 19-03-13 | 14:23
Nee, biologisch vlees is best lekker als het budget het toelaat.

vetkleppert | 19-03-13 | 14:24

OT Gijsbert R. uit Haelen op vrije voeten.

Ed41 | 19-03-13 | 14:24

vetkleppert | 19-03-13 | 14:18
Of je koopt je vlees bij een biologische slager.
Maar dat kan natuurlijk niet, want dan ben je een mufruikende, ongeschoren groenbeffer.

Strohond | 19-03-13 | 14:23

@iter | 19-03-13 | 14:02
Daar gaat het juist om, vaste krachten zijn vervangen door Polen die op hun beurt weer door uitzenders worden uitgeknepen.
Polen weg, vaste NL krachten tegen een normaal salaris er in, betaal niks voor niks te veel bij AH.

Uw Verzekeringsadvis | 19-03-13 | 14:23

@ Schijnt dat ze zelfs flessen water nog aanlengen met lucht!
Canis Spurcus | 19-03-13 | 14:14 |

Heb ik ook gehoord. Het schijnt dat er in die flessen zeker éénderde lucht zit. Afzetters.

goedverstaander | 19-03-13 | 14:22

Altijd klagen over je vrouw, maar nooit naar een concurrent gaan. Zucht..........

De Patiënt | 19-03-13 | 14:21

@panadol | 19-03-13 | 14:19
Ja, die vreselijke apparaten. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik krijg ze ook niet van dat bord af gerukt. Nou ja, niet zonder dat het stuk gaat.

vetkleppert | 19-03-13 | 14:21

De overheid die je bankrekening leeg rooft, lege schappen in de supermarkten. Het gaat hard nu.

Bertus Brulbroek | 19-03-13 | 14:21

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:12
Dat is met afstand het grappigste reaguursel van de afgelopen week.

Strohond | 19-03-13 | 14:21

Een foto die je in elke AH kunt maken rond sluitingstijd, aangezien de verslevering in de vroege ochtend komt.

In de Molukkenstraat zien de vakken er overigens altijd zo uit, ook als men niet staakt. Kortom een nietszeggende foto.

pascallo | 19-03-13 | 14:20

@Cuyahoga | 19-03-13 | 14:17
Nou, dan ga je toch ergens anders je boodschapjes doen?

Of word jij gedwongen om daar je geld uit te geven?

Parsons | 19-03-13 | 14:19

AH is een soort Aldi maar dan duurder en met slechtere service. Vooral de rijen bij de kassa's zijn lachwekkend sinds ze de helft van de kassa's gesloten hebben omdat ze vinden dat we zelf maar kassière moeten spelen en met een scanapparaat door de winkel moeten.
Ik dacht het dus niet.
Gelukkig zijn er voldoende alternatieven.

panadol | 19-03-13 | 14:19

Amerikaans personeelsbeleid, daar moeten we snel een einde aan maken

Islamofiel | 19-03-13 | 14:18

@Feynman | 19-03-13 | 14:11
Het gaat ook niet zo best met de vakbonden. De leden zijn meer van het SP-type en de vakbondsleiders zijn meer van het PvdA-type. Dus van nood moeten de PvdA-types ook de barricaden op, om hun achterban te laten zien dat ze toch wel opkomen voor de arrebeiders. Anders zijn die vakbondsbestuurders binnenkort ook hun luizenbaantje kwijt. Volgens mij wordt Appie Gappie daar nu een beetje de dupe van, omdat het een bedrijf is dat iedereen wel kent.

steven paul | 19-03-13 | 14:18

@Strohond | 19-03-13 | 14:17
Vreet jij maar lekker konijnenvoer dan.

vetkleppert | 19-03-13 | 14:18

@Feynman | 19-03-13 | 14:11
Het is niet iedereen gegeven om een technische studie te volgen. Het loon voor arbeid wordt bepaald door vraag en aanbod van arbeid. Bij een groot aanbod zal het loon laag worden. De waarde van de arbeid zou behalve van vraag naar en aanbod van arbeid ook af moeten hangen van wat de arbeid toevoegt voor de baas. Stakingen zijn er voor om de bazen er bij tijd en wijle aan te herinneren wat de arbeid waard is.
Juist in een markteconomie is een arbeidersbeweging noodzakelijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:18

Albert Heijn is gewoon maffia.
Ze persen leveranciers af, soms zelfs zodat ze hun produkten met verlies moeten verkopen.
Als je een keer niet naar hun zin levert delen ze gewoon boetes uit, iets wat in die vorm alleen in het criminele milieu voorkomt.
De BTW-verhoging van 2% hebben ze doorberekend aan de klant én aan de leverancier waardoor ze profiteerden van de crisis.
En die 2% bij de leverancier houden ze gewoon in, slikken of stikken.
Echt, smerig tuig is het. Heel veel mensen in dit land weten dit, maar durven er niks van te zeggen, zeker niet de mensen met een klein bedrijf, want dan zijn ze de lul.

Hun administratie doen ze voor een groot gedeelte in Polen en in hun distriebutiecentra is de bewegwijzering in het Nederlands én in het Pools.
Puur en Eerlijk?
Flikker op met je puur en eerlijk. En hoe die staking ook afloopt, ze zullen hun geld wel weer op de leveranciers of klant verhalen want de italiaanse maatpakken van de Ahold-bonusgraaiers moeten ook betaald worden.
Had ik al gezegd dat het maffia is?
Ik walg van Albert Heijn.

Cuyahoga | 19-03-13 | 14:17

Schappen met vlees zijn sowieso schappen des doods, ondanks dat uw brein door de indoctrinatie van de machtige vleeslobby u iets anders wijsmaakt.

Strohond | 19-03-13 | 14:17

Dat soort foto's was vroeger op tv te zien als er weer eens iets in Rusland aan de hand was.

Kets22 | 19-03-13 | 14:17

Hallo Jumbo!

paranoya | 19-03-13 | 14:16

U gaat het niet redden Appie. Uw producten zijn te duur, u knijpt uw werknemers uit en u staat symbool voor voedselonduidelijkheid en dictatie vanuit de industrie.

Dat is wat anders als kwaliteit en service waarmee u groot bent geworden.

torentje_van_spiek | 19-03-13 | 14:15

zolang ik maar kan eten wat ik wil...

de beer van de meer | 19-03-13 | 14:15

vetkleppert | 19-03-13 | 14:02
Schijnt dat ze zelfs flessen water nog aanlengen met lucht!

Canis Spurcus | 19-03-13 | 14:14

Worden die mensen gedwongen om daar te werken?

Nee?

Dan op staande voet ontslaan wegens werkweigering.

Ben zo fucking klaar met dat linkse stakers en krakerstuig.

Ga. Godverdomme. Gewoon. Aan. De. Slag.

En als het je niet bevalt rot je maar een eind op naar je eigen Friesland.

Parsons | 19-03-13 | 14:14

Ik zal hier eens aan de kinders die bij de appie vakken vullen vragen of er iets te merken is, en of ze phauteaus willen maken... Met een i-pod zo gepiept...

brekebeen | 19-03-13 | 14:13

@ vetkleppert | 19-03-13 | 14:11 |
Exact. Helemaal met u eens.

Dat heb ik als ik (heel soms) misselijk McDonald's uit loop.

goedverstaander | 19-03-13 | 14:12

@Feynman | 19-03-13 | 14:11
U weet het *fanboy*
Heeft de GS-redactie al contact opgenomen voor een pittige zaterdagcolumn?

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:12

AH is een verschrikking als werkgever, en ze zijn stelselmatig prijzig. Dat viel mij ook nooit zo op, tot je er een keer op gewezen wordt. Sinds de Euro zijn de meest doodnormale producten belachelijk duur geworden. Let eens voor de grap op appels of die huismeuk van ze. Zodra men hier gaat grijpen in de spaartegoeden zijn de schappen al leeg...

Desmoulins | 19-03-13 | 14:12

Zou er bijna een keer boodschappen gaan doen om mee te helpen die schappen leeg te krijgen. Bijna...

Trekhaas | 19-03-13 | 14:12

Als je meer geld wilt verdienen moet je gewoon zorgen dat je dat waard bent. Dus hard werken, opleiding, verantwoordelijkheid, inzet enz. Ik vind het allemaal 'ik is sielug'-gejank.

ole guapa | 19-03-13 | 14:11

@goedverstaander | 19-03-13 | 14:10
Ja, het is zo'n winkel waar je heen gaat als je haast hebt. En daarna heb je altijd spijt.

vetkleppert | 19-03-13 | 14:11

Hilarisch. Ongeschoolde arbeiders die pissen op het minimumloon en ook vier keer per jaar op vakantie willen, een dikke auto en een leuke eengezinswoning. In de jaren dat iedereen op de pof leefde kon dat nog. Ahold groeide wereldwijd, verzon extra omzet, winst en geld en deelde uit. Niet alleen aan de directie, ook aan het personeel.

Tijdens de crisis kijkt de kruidenier om zich heen. Simpel vraag en aanbod. Er zijn zat mensen die het zware simpele werk voor veel minder willen doen. Zo lang het maar meer is als hun huidige bijstandsuitkering. Boekwerken met verworvenheden van babyboomers passen niet meer in deze tijdsgeest en verdwijnen.

De vakbond gaat om zijn eigen bestaan veilig te stellen de barricades op. Het doet me denken aan de vreemdelingenrecht advocaten die hun cliënten altijd hoop geven omdat ze anders zelf de hypotheek ook niet meer kunnen aftikken. Grote woorden die niet passen in de crisis, het overschot aan ongeschoold personeel

Via een sociaal akkoord werd de werkgever verantwoordelijk voor de chronisch zieken in zijn bedrijf onder vast contract. De risico`s dat iemand voor zijn 65ste, 67ste of straks 70ste een keer chronisch ziek wordt is bizar groot. Zo lang je arbeidskrachten in jaarcontracten blijft rouleren zie je NIETS van dat risico terug in je bedrijf. Het is niet vreemd dat vaste contracten zijn verdwenen.

Als je leuk wilt verdienen, ga naar school en kies een veelgevraagd vak.

Feynman | 19-03-13 | 14:11

@ vetkleppert | 19-03-13 | 14:08 |
Ik krijg zo de indruk dat u niet echt een fan van Harry P.'s toko bent.

Wel weet u daarentegen opvallend veel van het assortiment.

goedverstaander | 19-03-13 | 14:10

Actie/aksie is prima, maar dan tegen hen die het voor ons allen verpesten. Zorg voor een leeg Tweede Kamerrestaurant.

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:09

Vlees: eerst het water eruit knijpen. En daarna een belediging voor je smaak.
Groente: verlepte zooi.
Fruit: kleurstofmandarijnen en meer van dat.
Kaas: geel plastic.
En voor de rest de net zo dure maar niet te vreten huismerkmeuk.
Laat maar lekker kapot gaan, die tent. Er gaat een wereld van smaak voor je open als je je eten ergens anders haalt.

vetkleppert | 19-03-13 | 14:08

Alvast een voorproefje van wat u te wachten staat when the shit hits the fan.

Dikke Negor | 19-03-13 | 14:08

Ik zag op de halal-afdeling nog wel enkele lege schapen.

goedverstaander | 19-03-13 | 14:07

Gans het raderwerk ligt stil als uw machtige hand het wil. Ongezien solidair met de arbeiders in het distributiecentrum.
ACTIE!

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-13 | 14:07

Volgens mij is de appie wel sluw bezig om lege schappen te verbergen. Zo viel me op dat een product dat van de week nog op was nu ineens is verdwenen. Hop bordje weg en het product dat er naast stond, 2x zo breed neergezet.

Over 2 weken staat de hele winkel vol met alleen maar augurken, maar lege schappen zijn er niet!

Kapucijnes | 19-03-13 | 14:07

Het is allemaal de schuld van Wilders. Oh nee, die werkt daar niet

Boze massa | 19-03-13 | 14:06

Je bent niet wijs als je tegenwoordig geen noodvoorraadje water en vreten in huis hebt. Ook handig als je zelf door wat voor reden ook bv ontslag/ziekte een tijdje niet naar de super kan.

shop.conserva.de/en/ (heb geen aandelen bij deze toko)

Canis Spurcus | 19-03-13 | 14:06

Hallo Jumbo!

LeMarc | 19-03-13 | 14:05

In socialistische heilstaten waren de schappen ook altijd leeg en de voorraadkasten van partijbonzen goed gevuld (nietwaar oud-FNV-voorzitter, nu ING-graaier Wim Kok?)

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 14:05

Als ex-Albert boodschappenbrengert kan ik beamen dat de AH een van de slechtste werkgevers ooit is. Fuck die tent

gerard_cocks | 19-03-13 | 14:04

Die distributiepolen beginnen zich wel erg nederlands te gedragen.

Watapatja | 19-03-13 | 14:03

Ga gelijk even een bier voorraad inslaan!

kampertjeee | 19-03-13 | 14:02

Wat die foto betreft: neem gewoon een half ons water, dan heb je al de helft van een ons Albert Heyn vlees. Zo uit de kraan.

vetkleppert | 19-03-13 | 14:02

Goed, als het brood op is dan eten we wel cake.

Simon de Danser | 19-03-13 | 14:02

gisteren stoere taal van de FNV ... van de 150 stakers waren er 100 poolse uitzendkrachten .... HAHAHAHAHHAA

iter | 19-03-13 | 14:02

Van mij mogen ze failliet gaan. Arrogant bedrijf.

slechtmens | 19-03-13 | 14:02

Wat een tuig. Als je het zo slecht denkt te hebben en denk dat het gras allemaal groener is aan de overkant van de kassa (bij aankomst blijkt het ook lichtbruin) dan ga je daar toch (proberen) te werken of je neem gewoon ontslag?

Andersom dag | 19-03-13 | 14:02

AH veel te duur.

Dr. Mabuse | 19-03-13 | 13:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken