achtergrond

Geenstijl

Allerlaatste Hyver voor 1,2 miljoen weggekocht

hallopatrickmorley.jpg Het enige waar mensen Hyves nog van kennen, is van de miljoenenovername door TMG in 2010. Sindsdien is er van de profielensite niets meer vernomen en schreef TMG al 37 miljoen euro af op de leeggelopen profieltjes die ze drie jaar terug voor 53 miljoen kochten. 1 man is wel rijk geworden van Hyves: het 'brein' achter de overname. Patrick Morley (Hyver) kreeg 1,2 miljoen euro mee om op te zouten bij TMG nadat bleek dat het voormalige sociale netwerk al voor de overname was verworden tot een veredeld online flashgame platform voor shagrokende huisvrouwen die digitale glitterhartjes en dito beestjes op elkaars Hyvesmuurtje krabbelen. Maar Morley had het te druk met koffierazzia's op de redactievloer om zich inhoudelijk te verdiepen in de Partyflock voor futlozen die hij wilde aankopen. Volgens TMG-CEO Herman van Campenhout leert TMG heus wel veel van de aankoop van Hyves. Daarmee doelt hij op het vergaren van kennis en kunde die TMG crossmedialer moeten maken, niet dat profielensites een historisch slechte investering zijn. In het lesboek Crossmediaal Ontwikkelen voor Dummies is overigens het hoofdstuk 'hoe geef ik mijn online jaarverslagpagina een mooie opmaak' nog niet behandeld.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.