Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Urk, doe eens koest en rot op

urkeroorbelJongens, al een beetje zin in 2015? Dan vindt de eerste fase plaats van de nieuwe herindeling van de provincies in Nederland. Noord-Holland, Utrecht en Flevoland worden dan samengevoegd tot één superprovincie. Flevoland zei nog 'nee', maar Plasterk zegt gewoon 'uh, jawel'. De puist op de hele kwestie is momenteel Urk en de Noordoostpolder. Logischerwijs wordt dat verstandelijk beperkte gebied afgestoten en ongevraagd aan Overijssel vast gemaakt. Met als gevolg dat het gemiddelde IQ zowel in Flevoland als Overijssel stijgt. Iedereen wint. Maar Urk gaat dwars liggen. Die willen niet. Hoezo, willen niet? Het theocratische Urk haalt te pas en te onpas hun refogod erbij als excuus voor de meest debiele beslissingen. Het is allemaal de Wil van God. Dat is Urker denkwijze, daar moet je niet ineens van afwijken als dat niet uitkomt. Als God wil dat jullie niet bij de Randstad worden gevoegd, moet je nederig dankzeggen voor Zijn almachtige wijsheid en gewoon weer ootmoedig verder gaan met zingen op hele noten, homo's veroordelen en incest plegen. En vooral niet dwars gaan liggen. Als Derde Wereldgemeente -qua economie en cultuur- passen jullie bovendien veel beter in een ontwikkelingsprovincie als Overijssel. Volwaardige provincies als Holland en Utrecht zitten nu eenmaal niet te wachten op een gemeente met het denkniveau van een Middeleeuws riool. Bid eerst maar de drank- en drugsproblemen het dorp uit en Psalm zing gelijk het financieel wanbeleid op orde, voordat je als dorp vol halfies met de grote mensen probeert mee te praten. Dus koest houden tijdens deze beslissingen en lekker opbokken naar Overijssel. Liever een EU met de Turk dan een Randstad met Urk.

Reaguursels

Inloggen

heel flauw om mijn stuk weg te jorisen terwijl ik toch niets verkeerd heb gezegd als aleen opkomen voor mijn Urk. censuur op Geenstijl ????
En alle rotte vis dan die wordt gegooid die blijft wel staan ?
Potverdorie Geenstijl wat valt me dat van jullie tegen.
Ik hoor graag waar ik de mist inging wat wegsjouwen tot gevolg had.

Pelgrim

Pelgrim | 14-03-13 | 18:57

Kwit, internetheld op sokken dat je bent. Ik stel voor dat je die laatste zin hardop galmend roept, terwijl je door de straten van Urk banjert. Wedden dat je na 10 seconden al met een haring in je anus in de voormalige Zuiderzee ronddobbert. En dat zou ik je ook nog eens van harte gunnen!

Dr.Zeldenrust | 14-03-13 | 08:55

@Van Dikhout | 13-03-13 | 17:13
Dat is mij dan ontgaan. Voortaan iets meer bijtende ironie. Okey? :)
En je verontschuldigingen aanbieden is niet nodig.
Zo erg was het nou ook weer niet.

La Vie En Rose | 13-03-13 | 23:06

-weggejorist-

Pelgrim | 13-03-13 | 21:55

Misschien kunnen ze nog beter een aparte provincie van Urk eo maken, zij blij, wij blij

RutteVuileSmeerlap | 13-03-13 | 21:21

Ze moeten de provincies gewoon afschaffen, gaat echt nergens over en ik zie niet in waarom Urk moet dansen naar de pijpen van de Overheid? Een beetje eigenzinnigheid en trots op de eigen cultuur kan toch geen kwaad?
Als Urker maakt het mij echt geen reet uit of ik nu bij Noord Holland of Overijssel hoor maar misschien is er historisch gezien meer een band met Noord Holland maar qua afstanden ligt Overijssel meer voor de hand. Misschien dat Noord Holland qua visserij weer meer voor de hand ligt.

drollewupper | 13-03-13 | 17:58

We hadden Urk ook gewoon een eiland moeten laten. En dan zelfstandig laten zijn.

The_Black_Knight | 13-03-13 | 17:43

@La Vie En Rose | 13-03-13 | 16:15 |
Maar natuurlijk was mijn plempsel sarcastisch, ironisch of hoe je het wilt hebben bedoeld. Ik schreef dat 'ik het wel grappig zou vinden als...'. Spijtig dat je het zo serieus opvatte. Dat was de bedoeling niet. Mijn verontschuldiging derhalve.

Van Dikhout | 13-03-13 | 17:13

Je mag alles schrijven over Urk.
Het is een dorp waar heel veel dingen anders gaan dan in de rest van Nederland. Daarnaast staan er meer kerken dan in Amsterdam.
Toch kan er 1 ding niet gezegd over Urkers. Ze zijn niet lui.
Misschien dat de rest van half slapend Nederland daar een voorbeeld aan kan nemen. Elke superprovincie zal blij zijn om een financieel sterk dorp als Urk toe te voegen.
Verder geen commentaar

Ojeda | 13-03-13 | 16:18

@Van Dikhout | 13-03-13 | 15:19
Gaat niet om de taal.
Kerken luiden alleen op zondag de klok om een dienst aan te kondigen. Dat is iets anders dan vijf keer per dag een luidruchtige oproep tot gebed doen in een taal die wij niet verstaan, maar waarvan moslims de betekenis wel kennen.

En ik ben vaak in Turkije (prachtig land) geweest (en in andere moslimlanden) maar niet om een Muezzin vijf keer per dag over zijn nek te horen gaan. Edoch, ik weet dat dat erbij hoort. Dus zul je mij daar niet over horen.

Maar hier hoort het gewoon niet. Dus pas je je aan, aan de gewoontes van het land waar je woont en waar mensen tegenwoordig al lopen te zeiken als ze een kerkklok horen luiden. Toch?

La Vie En Rose | 13-03-13 | 16:15

@Turrukje | 13-03-13 | 12:51 |
Geen idee waarvandaan jij je stukje plempt, maar ik denk niet vanuit Turkije. Dan zou je weten hoe de Turk in het algemeen staat tegenover de jood, de Armeniër en de Koerd. Praat eens met taxichauffeurs die joodse toeristen van cruiseschepen 'aan boord' kregen en eerst dienden te onderhandeen over de ritprijs, terwijl de controle op het in gebruik zijn van taximeters zeer groot is!
.
Praat eens met de middenstanders langs het havengebied die geen ruk verdienden aan de joodse (cruise)toeristen omdat alles 'zo duur was'. Alleen de kofferboer deed goede zaken! Deed, want na het incident met de Mavi Marmara mogen hier geen Israëlitische schepen meer afmeren. Nog een boycot naast de schepen van van (Grieks) Cyprus. Erdoğan weet wel hoe je vrienden maakt.

Van Dikhout | 13-03-13 | 15:40

Volwaardige provincies, haha. Ok Utrecht wel, maar in Holland lagen de vrouwen nog te wippen met de Zwitserse huurlingen van Alfa, toen de mannen in het oosten deze allang onder de groene zoden hadden gestopt. En in de toekomst zullen we jullie wel moeten verlossen van al die cultuurverrijkers. Hoezo grote bek, niet leveren.
*Twents volkslied zingen gaat tijdens het graven aan de dijken*

Jim Lovell | 13-03-13 | 15:25

@janwillem3008 | 13-03-13 | 12:43 |
'En ontwikkelde een gruwelijke aversie tegen alles wat richting RAL 6015 gaat.'
.
Leuk gevonden, maar Johnny kan er niets aan doen. Voor elke rechtgeaarde Amsterdammer ligt Amstelveen al de provincie. Voor niet-Amsterdammers geldt hetzelfde wanneer ze eenmaal besmet zijn met de Mokkumerites.
.
@La Vie En Rose | 13-03-13 | 14:11 |
'Liever alleen op zondag tweemaal daags het gebeier van kerkklokken aanhoren dan vijf keer per dag naar het kattengejank van een Muezzin te moeten luisteren.'
.
Ben het niet helemaal met je eens. Kattengejank: ja. Zelfs Turken begrijpen niets van het Arabisch. Maar ja, in de RK kerk konden de gelovigen tot halverwege vorige eeuw ook geen fuck begrijpen van het Latijn.
Ik zou het wel grappig vinden als in Nederland de muezzin in het Arabisch vijfmaal daags over z'n nek gaat. Hoef je niet met vakantie deze kant op om het ultieme vakantiegevoel te krijgen.
Overigens staat RAL 6015 voor olijfgroen. Dus daar is dat vakantiegevoel weer...

Van Dikhout | 13-03-13 | 15:19

Het is een ver van mijn bed show, maar hoe heet die plaats daar aan de Zuiderzee ook alweer? Was het niet Ruk?

jasser | 13-03-13 | 15:10

Als je geen lid van een publieke omroep bent, of je kan niet schelen wat er in medialand afspeelt. Of je rijd je kinderen smorgens niet naar school in een bakfiets, dan tel je niet mee volgens die Quid. Hij vergeet even dat er buiten Hilversum en Amsterdam nog een grote wereld is. Die leeft volgens eigen normen en waarden. Veelal ontstaan vanuit eeuwenlang zichzelf wapenen tegen roofridders/regenten/politici/eurofielen.

Af en toe een bashtopicje over zoiets als dit, oke. Maar dit is zo'n frustratie van die knaap dat ik denk dat ik de GGD inschakel, omdat ik anders medeplichtig ben aan dit soort oud zeer. Johnny, doet nog steeds pijn zeker dat je vroeger geen spijkerbroek naar de kerk aan mocht? Of mocht je maar 4 pepermuntjes meenemen, en je zusje 5?

janwillem3008 | 13-03-13 | 14:13

"Liever een EU met de Turk dan een Randstad met Urk."

Liever alleen op zondag twee maal daags het gebeier van kerkklokken aanhoren dan vijf keer per dag naar het kattengejank van een Muezzin te moeten luisteren.

En nu Sjonnie het toch over de EU heeft:
Teken die petitie als je dat nog niet hebt gedaan, stelletje lapzwansen!

www.burgerforum-eu.nl/

La Vie En Rose | 13-03-13 | 14:11

Mijn respect voor christenen en dorpen zoals Urk/Staphorst is de afgelopen jaren juist toegenomen en mijn "sympathie" voor de islam is enorm afgenomen. Hoe zou dat toch komen? Psycholoog in huis? Nooit gedacht dat dorpen zoals Urk/Staphorst voor mij symbool staan voor het beetje cultuur en achtergrond wat we in Nederland nog hebben. Duidelijk waar ik partij voor kies toch? En jij J. Squirt?

First Contact | 13-03-13 | 14:10

Was het lekker Quid, misbruikt worden door de dominee?

GelovigPersoontje | 13-03-13 | 14:04

Heel fraai geschreven en waarachtig stukje!

cabbit | 13-03-13 | 14:01

Quid en refo's.... zucht...
Man ga je met je jeugdfustraties een of andere hulpverlenen vervelen ipv ziekelijk opzoek te zijn naar onderwerpen voor je christelijke fustraties af te reageren in stukjes die niemand een bal intresse in heeft.

Hoeveel zilverlingen brengt dit stukje op? Ik zou er nog geen eurocent voor betalen.

Klefbekje | 13-03-13 | 13:58

Tot 1950 was Urk ingedeeld bij de provincie Noord-Holland.

cy | 13-03-13 | 13:51

Prachtig hoe vaak mijn kutdorp in de belangstelling staat op GS.

GelovigPersoontje | 13-03-13 | 13:50

Dezelfde lieden die hier steen en been klagen dat ons land wordt overspoeld met luilekkernegers zijn diezelfde lieden die vervolgens ageren tegen het kleine beetje oer-Nederlandse cultuur wat er in ons landje nog rest.

Oops! | 13-03-13 | 13:43

@Alfred E. Neuman
Die Friesen waar jij het over hebt, zijn (gelukkig) al honderden jaren geleden verdreven door de Saksen. Wat daar nu nog woont is een mengelmoesje van wat ooit Friesen waren, met Saksen uit noord Duitsland. Het spraakgebrek waar ze daar aan lijden, is een overblijfsel uit lang vervlogen tijden.

VanBukkem | 13-03-13 | 13:37

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:13 |
Juist!

De Zuid-Hollandse arrogantie in Johnny Quids stukjes worden met de dag evidenter.
Simpele Rotterdamse arbeider.

Oops! | 13-03-13 | 13:35

@Plasterk... beter alle provincies in één keer opdoeken!
Ja tot enkel een kleine EU provincie.

boze europaburger | 13-03-13 | 13:31

@Plasterk... beter alle provincies in één keer opdoeken!

kibambam | 13-03-13 | 13:23

Mensen denk even door: De Nederlandse Provinciale herindeling is Schaalvergroting tot ? Noord en Zuid Holland, tot enkel een kleine EU provincie.

boze europaburger | 13-03-13 | 13:05

Verzoek aan degene die de opmaak maakt van geenstijl. Kan de naam van de schrijver van het stuk als eerste genoemd worden voordat de column komt?

Dan ben ik ook geen tijd meer kwijt aan zulke ongefundeerde stukken van de heer Quid.

pedant | 13-03-13 | 13:04

Jullie zij hier snoeihard tegen Urk op dit moment en ik zie hier en daar geef ze maar aan de zee. Alsof dan alle Urkers zullen verzuipen of zo. Ik zal je uit de droom helpen als alle dijken worden doorgestoken dan blijft alleen Urk overeind. Steek werkelijk alle dijken en delta werken door en alleen Urk en Limburg zullen overblijven.

www.esmoreit.nl/wp-content/uploads/201...

Urk draagt wel degelijk mee aan de Nederlandse en aan de internationale economie. Er worden veel grapjes over gemaakt, maar Urkers hebben de grootste vis verwekings industrie van heel Europa.

Ja Urkers zijn koppig en er is ook drug en alcohol gebruik op Urk. Maar ja in de super provincies die dus blijkbaar wel boven gemiddeld ontwikkeld zijn komen we dat soort dingen ZEKER niet tegen. Toch Geensteil! In Amsterdam lopen 0,00 drugs, sex, alcohol verslaafden rond. Waar toch!?

boatfolder | 13-03-13 | 13:03

Turrukje | 13-03-13 | 12:51
Met mild bedoel ik dat een reaguurder niet snel zal roepen dat Hitler goed werk heeft verricht en diens daden ook onze Berbers niet toewenst itt sommige Turken die Joden graag gedecimeerd zien worden.
Ik ben blij te horen dat jij niet tot die groep behoort maar je ongenuaneerde geblaat deed anders vermoeden.

Ulanbator | 13-03-13 | 13:01

Hey Quid, Randdebiel! Deze opmerkingen mbt Overijssel bewijzen maar weer eens dat de wijzen nog steeds uit het oosten komen. Sukkel!!

Maximus Cesar | 13-03-13 | 12:59

Buiten het bordje aan gemeente/provincie grens, is er nou werkelijk iemand die verschil gaat merken van de nieuwe indeling van de provincies? Zelfs de TomTom software hoeft niet te worden aangepast.

Joost Maghetweten | 13-03-13 | 12:56

Desmoulins | 13-03-13 | 12:44 | + 3 -
Nou, erg bevorderlijk voor de productiviteit is het niet he. In tijden van crisis urenlang moslimhaat spuwen draagt weinig bij aan de Nederlandse economie. Nee, deze werkethos bevalt mij niet.

Turrukje | 13-03-13 | 12:55

@Petrus de Rewa | 13-03-13 | 11:48
Ze zijn dan ook allemaal familie van elkaar.

Joost Maghetweten | 13-03-13 | 12:53

Ulanbator | 13-03-13 | 12:43
Dat anti-semitisme is gewoon debiel en achterlijk en ik schaam mij voor die debielen. Dat dat zou gelden voor de gemiddelde Turk is een domme bewering.
Maakt de xenofobie hier niet mild. Het is vaak enorm schokkend. Maar dat haalt de Telegraaf niet want wordt helaas normaal gevonden in dit uithoekje van het internet.

Turrukje | 13-03-13 | 12:51

@endp 12:44
Ongelooflijke Urkenaar dat je er bent. Mensen uitsluiten, zoals een échte Urkenaar betaamt.

AshleyJ"Ash"Williams | 13-03-13 | 12:49

janwillem3008 | 13-03-13 | 12:43 | + 2 -

Goed verwoord kerel!

kampertjeee | 13-03-13 | 12:48

@Turrukje

Anno 2013 denkt de vast en zeker goed geïntegreerde Turrukje dat men alleen thuis achter de pc of laptop kan reaguren. Het blijft giswerk en gezien uw aanwezigheid binnen de panelen uiterst irrelevant.

Desmoulins | 13-03-13 | 12:44

@ Ashley 12:37

Ik dacht dat ik Joris om een block had gevraagd maar je kunt ook niemand meer vertrouwen op zijn blauwe ogen. En laat me godverdomme met rust want dat heb ik je al een paar keer gevraagd. Maar als je zelf Marokkaan bent mag je dat best wel eens zeggen hoor. Maar ook dan blijf je lucht voor mij!

eerstneukendanpraten | 13-03-13 | 12:44

Urkers sissen mijn zusje niet na op straat. Urkers bedreigen mijn opaatje niet bij het pinautomaat. Urkers schoppen mijn broertje tijdens het uitgaan niet tegen zijn kop, omdat hij hun kant op keek. Van Urkers heb je geen last, als je dat niet wilt.

Van een plaats als Urk kan je veel zeggen. Maar ze houden hun eigen broek op, werken hard, en leven hun eigen leven. Moet je eens kijken naar het BNP per hoofd in dit soort streken (Hoekse waard, Alblasserwaard,Veluwe), en naar het aantal KVK nummers. Gewoon economisch succesvolle plaatsen.

Volgens mij heeft Johnny Quid zijn catechisatielesjes vroeger niet geleerd, en kreeg daarom geen sticker in zijn boekje. En ontwikkelde een gruwelijke aversie tegen alles wat richting RAL 6015 gaat. Zal wel lastig voor hem zijn een vriendinnetje te vinden, Refowijven vinden hem een idioot. Seculiere chicks vinden hem een verknipte depressieve, obsessieve blaag.

janwillem3008 | 13-03-13 | 12:43

Turrukje | 13-03-13 | 12:30
Het (milde) xenofobe gehalte van de gemiddelde reaguurder is veruit te prefereren boven het ongebreidelde antisemitisme van de gemiddelde Turk.

Ulanbator | 13-03-13 | 12:43

@kampertjeee | 13-03-13 | 12:18
Nee, opgegroeid in Amersfoort. Maar dan nog wil ik uiteraard geen fuck met Urk te maken hebben.
Expert Homo | 13-03-13 | 12:40 | + 0 -

Dat je je dan drukmaakt om Overijssel.

kampertjeee | 13-03-13 | 12:42

@Turrukje | 13-03-13 | 12:32
En jij parasiteert op de Nederlandse lege schatkist en vindt dat de normaalste zaak van de wereld?

The real McCoy | 13-03-13 | 12:42

@kampertjeee | 13-03-13 | 12:18
Nee, opgegroeid in Amersfoort. Maar dan nog wil ik uiteraard geen fuck met Urk te maken hebben.

Expert Homo | 13-03-13 | 12:40

Urk had destijds het hoogste aantal tegenstemmers in een referendum voor de grondwet. Daarover is een radioreportage gemaakt. Als reden gaven de Urkers op bang te zijn voor het gevaar van Rome. Daarom kun je lachen, maar ook gaf in die reportage iemand vrij simpel weer, waarom die grondwet overbodig was. De zaken die het bedrijfsleven voordeel bieden, zoals douaneafspraken, konden ook gemaakt worden zonder grondwet. Eigenlijk ben ik erg benieuwd waarom Urk niet bij Overijssel wel.

henriette | 13-03-13 | 12:38

@ Turrukje

Ik woon in A'dam, maar dat wil nog niet zeggen dat ik blind ben of wegkijken als hobby heb. Dat 'lekker' vat ik niet helemaal, en dan laat ik het stompzinnige gebruik van dit woord maar buiten beschouwing.
U bent toch ook een burger van dit land? Iets zegt mij echter dat u parasiterend stuk verdriet bent.

Desmoulins | 13-03-13 | 12:38

@endp 12:22
Dude waar heb je het over? Als we het van jouw onzinnige tegels zouden moeten hebbon zaten we nu allemaal in de durk.

AshleyJ"Ash"Williams | 13-03-13 | 12:37

Turrukje | 13-03-13 | 12:32 |
Doe het raam open en kijk naar buiten als je wilt weten hoe weinig te doen hebben en intellectueel uitgedaagd zijn eruit ziet.

menzo | 13-03-13 | 12:36

@kampertjeee | 13-03-13 | 12:30
EENSCH!

@Turrukje | 13-03-13 | 12:32
Ben het met je eens hoor, maar eerlijk gezegd stoor ik me er niet meer aan. Het blijft vechten tegen de bierkaai en daarbij, als er wat reaguurdertjes zijn die graag met de kudde meeblaten in de hoop wat pluskudo's te scoren, wie ben ik dan om ze dat pleziertje te ontnemen?

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:35

Er is geen vurige verdediger van onze megalomane elite als Quid van Geenstijl. Hoe diep kun je zinken. Zo langzamerhand begint zelfs de NRC op een kritische geest met een nuchter verstand te lijken..... Wat de argumenten van Urk ook moge zijn, heel goed dat ze voor zichzelf opkomen ipv zich zelf te laten slachten voor het Amsterdamse maakbaarheidsproject.

Grachus | 13-03-13 | 12:35

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:24 |
Eens. De grootste oogkleppen worden door randstedelingen gedragen. Overigens ben ik geboren Amsterdammer, woonde ook in Gelderland, aan de kust, nu in Oostenrijk waar ik zeer tevreden ben.

chroll | 13-03-13 | 12:34

Briljante laatste zin :D

Dasch76 | 13-03-13 | 12:34

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:29 |
Aan het niveau te zien is 90% hier uitkeringstokkie of pallersorteerder.
Bij ieder topic maar je moslimsobessie uiten.
Typisch een symptoom van weinig te doen hebben en intellectueel uitgedaagd te zijn.

Turrukje | 13-03-13 | 12:32

eerstneukendanpraten | 13-03-13 | 12:22
Correctie: Waar heb jij het over?

Mark Smith | 13-03-13 | 12:30

Provincies gewoon in het geheel afschaffen, grotere gemeenten maken en daar de uitvoerende organen van maken voor de overheid.... problem solved!

Fatwabuster | 13-03-13 | 12:30

R.B.Scott | 13-03-13 | 12:28 |
Ook voor jou geldt, jammer voor je.
Emigreer maar lekker als je xenofoob bent. Polen of Rusland zijn mooie plekjes waar ze mensen van buiten een plaag noemen en molesteren.
Zul je je prima thuisvoelen.
Doei he.

Turrukje | 13-03-13 | 12:30

@Turrukje | 13-03-13 | 12:26

Niet iedereen heeft een 9 tot 5 baan, sommige mensen werken 's avonds en 's nachts.
Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:29 | + 1 -

En dat zijn de harde werkers van NL.

kampertjeee | 13-03-13 | 12:30

Maar nu spreek ik over een tijd dat Quid nog geboren moest worden.

pendajo | 13-03-13 | 12:29

Maak er Ürk van.

Mark Smith | 13-03-13 | 12:29

@Turrukje | 13-03-13 | 12:26

Niet iedereen heeft een 9 tot 5 baan, sommige mensen werken 's avonds en 's nachts.

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:29

@Koninging Beatricks | 13-03-13 | 11:59 De bundes Länder zijn dan wel weer opgedeeld in 'landkreisen'. Overigens behoorde tot 1986 de Noordoostpolder tot Overijssel. Langer bestaat de provincie Flevoland nog niet.

pendajo | 13-03-13 | 12:29

Liever een land met vertrouwd blanke lanen,dan de huidige plaag van nesten Marokkanen.

R.B.Scott | 13-03-13 | 12:28

Desmoulins | 13-03-13 | 12:26 |
Klopt, lekker voor je.

Turrukje | 13-03-13 | 12:28

Zou trouwens wel een meid uit Urk willen hebben, doen ze niet zo moeilijk als je dr zusje pakt.

kampertjeee | 13-03-13 | 12:27

En al dat gezeur over de Randstad van provincialen die denken dat het het Wilde Westen is en daarbij ook hun xenofobie niet onder stoelen of banken steken.
Blijf maar lekker in je kutdorp.

Turrukje | 13-03-13 | 12:27

Overigens is dit weer het zoveelste voorbeeld dat de PvdA niets meer om democratie geeft. Het is een regenteske kliek van schijnheilige doch correct klinkende volksverlakkers. De overheid dichter bij de burger, wat een grap.

Desmoulins | 13-03-13 | 12:26

Ik zie dat veel reaguurders niet snappen dat dit topic niet over hun moslimsobessie gaat en dus op Quid gaan kankeren.
Moeten jullie niet werken ofzo, uitkeringstokkies?

Turrukje | 13-03-13 | 12:26

@Desmoulins | 13-03-13 | 12:18

Volgens mij denkt Johnny Squid dat de randstad, en in het bijzonder Amsterdam, het middelpunt van de wereld is. Deze misplaatste arrogantie komt overigens wel vaker voor bij stedelingen die nog nooit een akker vol met aardappels of boerenkool hebben gezien.

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:24

Urk Urk Urk,
Soep eet je met een Turk.

Strohond | 13-03-13 | 12:23

Is een moeilijke, zijn we nu voor bestuurlijke schaalvergroting of tegen fundi's.

Einde van de Domheid | 13-03-13 | 12:22

Het gemiddeld IQ van een Marokkaan is iets meer dan 80 dus waar hebben we het over godverdomme? Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 13-03-13 | 12:22

Urk losknippen langs de kartelrand en de Zuiderzee in duwen om af te zinken. Oh ... wacht...

Graaf van Egmont | 13-03-13 | 12:21

Nou ja beter overijssel dan de randstad... Of is het rifstad. Nou ja Marokostanië....

chiel_labiel | 13-03-13 | 12:18

Ja, de randstad. Men moet god op de blote knieën danken om deel uit te willen maken van dit in raptempo onleefbaar wordende allochtonië. Dat Quid daarbij zijn persoonlijke vete jegens religie, en in het bijzonder het Christendom, weer eens moet verkondigen zou minder vervelend zijn geweest als hij zijn nieuwe religie, de EU, buiten beschouwing had gelaten.
Quid, dwaas in optima forma.

Desmoulins | 13-03-13 | 12:18

Expert Homo | 13-03-13 | 12:14 | + 0 -

Ben je een tukker?

kampertjeee | 13-03-13 | 12:18

POWNEWS meldt: 'Flevoland meeste werklozen'. Daar ga je al met je 'superprovincie'. Flevoland is al tijden het afvoerputje van de randstad. Die situatie veranderd echt niet door een administratieve koppeling en een nieuwe naam.

hournunsmeeop | 13-03-13 | 12:18

Wat sneu. Quid probeert zijn eigen provinciale minderwaardigheidsgevoel te verdoezelen door af te geven op Overijssel.

Ulanbator | 13-03-13 | 12:17

Maak van Nederland 1 grote superprovincie en schrap vervolgens de provianciale bestuurslaag.

En als we dan toch een EU provincie worden, schrap de Nederlandse staatsinrichting en onsla de parlementariers en rijksambtenaren en zet in Den Haag een kantoortje neer van een EU-bestuurder.

TunaTown | 13-03-13 | 12:17

@VanBukkem | 13-03-13 | 12:14

Groningen maakte oorspronkelijk deel uit van het oude Magna Frisia, dit geldt overigens ook voor Holland.

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:16

Plasterk wil gewoon zijn naam in de geschiedenisboeken. Net als al die kneuzen in de politiek die verder nooit iets zullen presteren.

X-es | 13-03-13 | 12:16

Hypocriet volk die Urkers. Doen alles wat God verboden heeft tot zaterdagavond 00.00 uur. 's zondags doen de knieën en stembanden pijn tot 00.00 uur. Daarna gaan ze weer los.

Graaf van Egmont | 13-03-13 | 12:15

Wij (Enschede, Twente) willen dat hele Urk niet. Eigenlijk willen we salland (Zwolle) niet eens me hun bemoeienis (provincie hoofdstad / huis).

Expert Homo | 13-03-13 | 12:14

Ik vind alles best. Zolang Groningen en Friesland maar niet samengevoegd worden. Want dan gaan er meer mensen dwars liggen! (Urkers noeten gewoon niet zeuren!)

VanBukkem | 13-03-13 | 12:14

Waarom was de Republiek der Nederlanden zo succesvol in het verleden? Niet vanwege bestuurlijke schaalvergroting, maar juist vanwege het feit dat de gewesten autonoom waren en zodoende flink met elkaar konden concurreren.

Alfred E. Neuman | 13-03-13 | 12:13

erik712 | 13-03-13 | 12:11 |

Wanneer de sticker Overijssel er niet meer op plakt is het dan minder leuk?

zovoklets | 13-03-13 | 12:12

blijf maar lekker geloven dat de randstad leuker is als overijssel, ik weet wel beter.
erik712 | 13-03-13 | 12:11 | + 1 -

Maar wij hbben wel Deventer he..

kampertjeee | 13-03-13 | 12:12

blijf maar lekker geloven dat de randstad leuker is als overijssel, ik weet wel beter.

erik712 | 13-03-13 | 12:11

Waarom willen regenten provincies? Terwijl deze zelfde regenten ervoor streven heel Nederland op te heffen en te annexeren in het Vierde Rijk. Inderdaad: met den Turk als natuurlijke aanvoerder, vanwege de grootste aantallen nooit-geboortebeperkte en ongeschoolde embryo's.

Dat laatste lijkt het ideale beeld van meneer Quid.

Jan Passant mk2 | 13-03-13 | 12:10

Urk mooie plaats.

kampertjeee | 13-03-13 | 12:09

"Met als gevolg dat het gemiddelde IQ zowel in Flevoland als Overijssel stijgt."

Sorry Quid, maar zo'n domme, ongefundeerde opmerking slaat als een tang op een varken. Het bekt misschien lekker, maar de inhoud is pulp.

HJdeT | 13-03-13 | 12:09

Ik zie eerlijk gezegd niet wat religie met het besluit van Urk te maken heeft.
Urk is trouwens ook een van de meest vrijgevende gemeentes van Nederland wanneer het op goede doelen aankomt.
Kan je van Islamsterdam niet zeggen.

Spokoynoy Nochi | 13-03-13 | 12:09

Aan de ene kant wil de pvda superprovincies, aan de andere kant wil de pvda de stadsdeelgemeentes in Amsterdam aanhouden.
Een duidelijke lijn kan de pvda in ieder geval niet verweten worden.

spanarchist | 13-03-13 | 12:09

Ik meen dat we vast moeten houden aan de geografische bestuursindelingen gebaseerd op loop- en ruiterafstanden qua communicatie.

zovoklets | 13-03-13 | 12:09

Liever een Turk naar Urk.

Het summum van de multiculturele samenleving. Eens kijken hoe verdraagzaam men op Urk is.

goedverstaander | 13-03-13 | 12:09

"Volwaardige provincies als Holland en Utrecht".

Ligt er maar aan wat je criteria voor volwaardig zijn en op welke plek je die volwaardigheid gaat zoeken.

In Ommoord / Bijlmer of Kanaleneiland? Woon ik toch liever op Urk.

*kibbeling verder opeten doet*

meganerd69 | 13-03-13 | 12:08

Voor (voormalig) eilanden waar niemand bestuurlijk voor verantwoordelijk wil zijn, heeft de Nederlandse staat al een oplossing: Bijzondere gemeente.
Urk past mijn inziens ook wel mooi in het rijtje: Bonaire, Sint Eustachius en Saba.. nl.wikipedia.org/wiki/Caribisch_Nederl...

master_broccoli | 13-03-13 | 12:08

@ "Enkele kinderen uit het westen vonden zelfs onderdak bij Urker gezinnen, waar altijd wel wat vis op tafel stond."
You-On-A-Gin | 13-03-13 | 11:51

We weten inmiddels waarom deze kinderen met open armen werden ontvangen.

goedverstaander | 13-03-13 | 12:07

' Liever een EU met de Turk dan een Randstad met Urk '

Een volk dat voor dit kabinet zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

(c)ZWITSUL | 13-03-13 | 12:04

Geenstijl doet eens de kleintjes als mensjes uit Urk met rust laten en gewoon de oorlog tegen de dictators in Brussel voort zetten. Overigens weet ik nu al zeker dat een PvdA plan achteraf alleen maar ruk (hardstikke duur en zinloos en frauduleus en baantjes carroussel)blijkt te zijn. Waarom over samenvoegen praten als iedere provincie an sich super ineffiecient en financieel wanordelijk is ingericht. Niet zeggen: maar dan wordt het juist wel efficient, als je nu al weet dan een Jan Lul zoals een Cohen het zooitje mag gaan aansturen.

Niet meer met binnenlandse politieke frutsels bezig houden. Het vuur aanstoken van het paleis in Brussel is de enige remedie. Doordouwen en laat de Hollanders met rust, die trekken al 40 jaar aan het koste eind. Vrijheid.

trippert | 13-03-13 | 12:04

@Teuderik | 13-03-13 | 12:03

Fuseer dan alle provincies en noem het Nederland.

Koninging Beatricks | 13-03-13 | 12:04

Johnny Kwit heeft wat tegen het allerlaatste Nederlandse dorp dat nog weerstand biedt tegen multikul en EUSSR?

Verdacht sujet.

Jan Passant mk2 | 13-03-13 | 12:04

Fuseer gewoon Noord en Zuid Holland, die waren ook maar voor onzinnige redenen gesplitst. Serieus mensen, het is zo simpel.

Teuderik | 13-03-13 | 12:03

Hoeveel herindelingen kan een mens hebben? Echt een maatregel van niks, die 'superprovincie' met bijbehorende gemeentelijke herindelingen naar >100k inwoners. De vastgoedmarkt zit op slot, dus al die gemeente- en provinciehuizen blijven gewoon op de balans staan. Er moeten wel x-nieuwe gebouwd worden. Tel uit je verlies.

Red mij niet | 13-03-13 | 12:00

"Liever een EU met de Turk dan een Randstad met Urk."
Ik denk dat die randstad met Urk in ieder geval een stuk minder belastingcentjes kost.

Rico Tampeloerus | 13-03-13 | 12:00

Romeinen 13:1-7;
Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld.

Dusssss......

Gezwel | 13-03-13 | 12:00

Deze mensen hebben wel principes of je het er mee eens bent of niet. Dat kunnen velen andere niet zeggen, die laten zich zonder enig tegengeluid een andere provincie aanmeten.

ElMatadero | 13-03-13 | 12:00

In Overijssel willen we ze niet hebben, de schop erin en in de voormalige zuiderzee laten afzinken

durfniet | 13-03-13 | 12:00

He Rutte en Samson, hoe staat het met het aanpakken van de criminaliteit, werkloosheid en corruptie in dit land? Ga daar eens je focking tijd aan spenderen ipv dit soort (prioriteitsloze) geneuzel. Hup!

harry poster | 13-03-13 | 12:00

Nederland heeft helemaal geen provincies nodig. Er zijn in Duitsland Bundesstaaten die qua oppervlakte en inwoneraantal groter zijn dan heel Nederland.
Gaat ook prima. Weg met die overbodige bestuurslaag.

Koninging Beatricks | 13-03-13 | 11:59

@Kaas de Vies | 13-03-13 | 11:47
Mooi gesproken. En dit: "*Schaalvergroting is geen garantie voor goed beleid, kostenbesparing en/of meer democratische legitimiteit.*" Had wel dik gedrukt gemogen. Schaalvergroting is met grote zekerheid een verslechtering van de dienstverlening en inspraak wegens meer afstand tot de burgers en grote logge onpersoonlijke organisaties met teveel bestuurslagen met teveel afstand.

The real McCoy | 13-03-13 | 11:59

"Volwaardige provincies als Holland en Utrecht".
Deze provincies zitten inderdaad in de internationale eredivisie als het gaat om de prominente aanwezigheid van allerlei religieuze groeperingen. En dan niet alleen van islamitische aard: ik noem christelijke bolwerken als de Alblasserwaard en Bunschoten-Spakenburg. En ik noem het Westland, met enige nadruk.

De echte Stolwijker | 13-03-13 | 11:58

Het zal me uiteindelijk een worst wezen wat dit kabinet besluit. Dit kabinet is hard op weg om NL in de afgrond te gooien. Geen strohalm waar we ons nog aan vast kunnen houden. Bah.

harry poster | 13-03-13 | 11:58

Aardig artikel, maar het is verpest door de laatste zin, kwit

wallenberg | 13-03-13 | 11:57

@ijsblok | 13-03-13 | 11:52
Zou Quid een poll aandurven? Persoonlijk 1000x liever christenen,grefo's,jehova's etc... (btw geloof in geen van allen)

First Contact | 13-03-13 | 11:57

Daar trappen we niet in Quid. Het eiland Urk hoorde ook al bij NH, dus jullie mogen ze hebben.

Dampert | 13-03-13 | 11:56

Liever Urk dan een Turk dan toch.

The real McCoy | 13-03-13 | 11:55

Lol, mooi verwoord

roodgrapje | 13-03-13 | 11:54

Liever een EU met de Turk dan een Randstad met Urk.

Oneens

ijsblok | 13-03-13 | 11:52

We kunnen een hoop zeggen over Urk, maar die mensen waren pas echt *goed* in de oorlog. En dat bedoel ik niet sarcastisch. Kijk maar:
nl.wikipedia.org/wiki/Urk#Urk_tijdens_...

"Enkele kinderen uit het westen vonden zelfs onderdak bij Urker gezinnen, waar altijd wel wat vis op tafel stond."

You-On-A-Gin | 13-03-13 | 11:51

Urk.... mijn god! Alsof er nog geen problemen genoeg zijn in ons landje.... kan me hier werkelijk geen seconde druk om maken, ze doen maar wat ze willen met die kutprovincies!

Fatwabuster | 13-03-13 | 11:50

Drank- en drugsproblemen, middeleeuws gedachtengoed, je vader en moeder zijn je neef en achternicht, nee dit past inderdaad niet bij de randstad, Johnny.
*facepalm*

Cuyahoga | 13-03-13 | 11:50

Inteelt refo's -10
Ongevraagde herindeling: -1.000.000

löl met vingers | 13-03-13 | 11:50

Urk moet als eiland toetreden tot het gemenebest der Nederlanden en een status aparte krijgen.

Petrus de Rewa | 13-03-13 | 11:49

"Gij zult niet zittend plassen !"

Sjors_Carlin | 13-03-13 | 11:49

Kan Urk gewoon niet teruggegeven worden aan de zee? Scheelt weer natuur compensatie elders :)

Sardonicus | 13-03-13 | 11:48

Zat driftig ja te knikken bij het lezen. Tot de laatste zin.

zooishettoch | 13-03-13 | 11:48

Urk is zo ongeveer de enige gemeente in Nederland waar je louter blonde kinderen op straat ziet spelen.

Petrus de Rewa | 13-03-13 | 11:48

Schaalvergroting is geen garantie voor goed beleid, kostenbesparing en/of meer democratische legitimiteit.

Urk moet zich kranig verweren als dat ene dorpje in Gallie. Ik ben zelf bereid om Urk als voorbeeld te stellen van verzet tegen de EU. Kan je nagaan hoe wanhopig ik aan het worden ben.

Kaas de Vies | 13-03-13 | 11:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken