Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kwakzalver: 'Chemo veroorzaakt kanker'

kwakkerdekwak.jpgParasiteren op terminalen. Alberto Stegeman onthult hoe kwakzalver Jacob Duursma niet alleen beweert mensen te kunnen genezen, maar ook raadt hij ze af om chemo en scans te ondergaan. Want chemo veroorzaakt kanker en scans zijn Hiroshima, maar dat is logisch. Politiek Den Haag stoft de frase 'geschokt en verbijsterd' nog maar eens af. Artsen spreken schande van de methodes, en van de krankzinnige website van Jacob Duursma. En Jacob verdient ondertussen goud geld aan therapie met spiegels en magneten, zonder enige medische onderbouwing. Maarja. Uiteindelijk leeft mijnheer wél in een fraaie villa, rijdt een BMW en zijn bankrekening is gevuld met heel veel keiharde euries, afgetroggeld van terminale sukkelaars. De Inspectie voor de Gezondheidszorg zal deze tent waarschijnlijk sluiten maar er zijn nog talloos veel andere charlatans in Nederland die genezing beloven voor alles, van autisme via HIV tot kanker. ("Misschien is kanker wel de noodklok van de natuur." LOLwutfacepalm…) En al die flessentrekkers hebben klanten. Oftewel, Nederland. Stop eens met oliedom zijn. Wanhopig zijn is een menselijke reactie maar het tast voor zover bekend niet het IQ aan. Doodsangst maakt niet dommer, toch? Duursma heeft wel een klein beetje een punt als hij zegt dat mensen zelf kiezen voor zijn methodes. Terwijl iedereen met meer dan twee functionerende hersencellen begrijpt dat DIT (moehaha!) natuurlijk niet werkt.

Reaguursels

Inloggen

@Mindy | 11-03-13 | 15:43
Graag gedaan! (excuus voor de late reactie)

Wolveshead | 13-03-13 | 18:16

Ik zou zeggen, neem nog een pilletje.

purkpurkson | 12-03-13 | 19:57

De reguliere medische heeft ook elke week wat nieuws ,en oude therapien worden weer vergeten. En als het nou zo was dat de reguliere wetenschap de genezing zeker bracht dan hadden ze gelijk.Maar meestal komen afgeschreven gevallen bij de kwakzalvers terecht.en men kan zich beter afvragen waarom het barst van de kanker en dat heeft een andere oorzaak dan het ouder worden.

pedro300 | 12-03-13 | 11:46

Toch zit die Duursma dichter bij de waarheid dan de gevestigde medisch orde wel zou willen. Als hij zegt dat een chemo-therapie niet beter maakt, dan heeft hij gelijk. Of zijn eigen behandelmethode valide is, valt te betwijfelen. Enig onderzoek naar het 'bio magnetisch paar' leert echter dat magnetisme wel degelijk een rol kan spelen in genezing van (onder meer) kanker. Hiervoor zijn wél wetenschappelijk en klinische bewijzen.

awakened | 11-03-13 | 21:28

Moslimse kinderbesnijdenisgenezers (om de vaginale drang tot hoererij weg te nemen) en Afrikaanse voodoodokters krijgen toch subsidies van de overheid? Net als heksen. Dus waarom Duursma niet? Moet hij zijn vermogen dan helemaal zelf vergaren? Zijn plaats op de Quote lijst? Ik ben geschokt en verbijsterd, Den Haag. Over het zoveelste staaltje hypocrisie.

dedeurs | 11-03-13 | 21:27

Hij mag dan domme uitspraken doen, maar die maffe multiwave oscilator(sp?) is wel gebaseerd op de techniek van Rife, lees: een wetenschapper. Dit apparaat genereerd radiofrequenties die microorganismen zouden doen imploderen. Helaas is deze technologie nooit verder ontwikkelt wegens het grote succes van penicilinne(sp?) en gebruiken we anno 2013 nogsteeds middelen van 50 jaar oud...

dikkepiemol | 11-03-13 | 20:36

"Parasiteren op terminalen." Enig idee wat zo'n chemo'tje opbrengt Nanninga?

Zookrates | 11-03-13 | 20:20

Wel waarschuwingen op vochtvreters dat zie niet eetbaar zijn (duh), maar deze zooi verbieden ho maar

F#ckingAwesome | 11-03-13 | 20:08

Mensen die hier aan deelnemen en denken dat ze op deze wijze geholpen worden, verdienen zijn methode! dus laat deze domme kwakzalver vooral die domme mensen blijven helpen. Kan de wereld alleen maar slimmer van worden.
[G]eenstijl | 11-03-13 | 15:00 |

Dus dit kan gewoon, en als je daar vervolgens wat van zegt dan wordt je weggejorist. Blijkbaar heb ik toch hele andere ideen over wat fatsoen is... Moet ik soms op dat uitroeptekentje rechts drukken. Ik vind het gewoon ongelooflijk ziek wat hierboven staat, als je zoiets durft te zeggen maakt er wel meer dan 1 draadje sluiting in je bovenkamer.

Rest In Privacy | 11-03-13 | 19:56

TriestGeval | 11-03-13 | 18:11 | + 3

Dat zuiveringszout gaat weer helemaal terugkomen, ik voorspel het je. Een natuurlijk wondermiddel op meerdere fronten om balans in en om je lichaam te herstellen. Ik heb toevallig gisteren nog 2 dozen besteld (de echte Amerikaanse van Arm & Hammer) bij www.shopamerica.nl/arm-hammer-pure-bak...

Ik gebruik het voor zoveel: deo, shampoo, schoonmaken, ontstoppen van gootsteenputje (met azijn), in een glas water en drinken, huid scrub (lijk wel een wijf ;)), tandpasta, tanden bleken. Check deze site: huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/1066-z...

italo | 11-03-13 | 19:46

ProAsfalt | 11-03-13 | 15:00 | + 11 -
Applaus, werkelijk briljant. Stoppen met ontwikkelingssamenwerking. Jezelf terugtrekken achter de duinen en dijken. Laat iedereen zijn eigen boontjes maar doppen. Wij hebben het ook zelf gedaan...
Compleet voorbijgaan aan het feit dat een groot deel van onze welvaart is verdiend met internationale handel en import van grondstoffen uit verre landen, en dat dit mogelijk is gemaakt, oa door ontwikkelingsgelden, militair ingrijpen en een sterke buitenlandse lobby.
Die welvaart heeft wetenschappelijke en medische inzichten verschaft die hebben bijgedragen aan steeds beter, en meer verschillende, ziekten kunnen behandelen en genezen.

ratelaar | 11-03-13 | 18:45

Ik heb helemaal niks met alternatieve geneeswijzen en hun kritiekloze volgers.

websenior | 11-03-13 | 18:35

Jacob Duursma heeft wel een punt natuurlijk. Zo'n beetje alle mensen die een chemo-kuur ondergaan hebben kanker. Straling leidt ook tot kanker, wetenschappelijk onderzoek bevestigd dit. U vraagt voorbeelden? Ik noem twee kernbommen op Japan, Tjernobil en verarmde uranium granaten in Irak.
En dan nog een feit, kanker treft in de meeste gevallen oude(re) mensen. Het is dus het lichaam wat aan de noodrem trekt. Stress leidt tenslotte tot allerlei lichamelijke klachten. Ook wetenschappelijk onderbouwd.
De medische industrie heeft belang bij zieke mensen. Die hebben zorg nodig en medicijnen. Het is niet voor niets dat zo'n beetje een derde van de staatsuitgaven richting, zorg, welzijn en sport gaan in Nederland!
Als je dit betoog koopt ben je een idioot en verdien je te sterven aan de gevolgen van kwakzalverij.

ratelaar | 11-03-13 | 18:35

Alternatieve geneeswijzen die worden bewezen heten dan voortaan 'geneeskunde'. Alternatief staat voor 'niet bewezen'.

Moederneuk | 11-03-13 | 18:17

Die 'Multi Wave Oscillator' LOL. Zo weet ik nog een tijdmachine waarmee je terug kan in tijd om de kanker in het beginstadium al te laten behandelen:
3.bp.blogspot.com/-Wvml87olfXI/UOowPGo...

Ven1V1d1V1c1 | 11-03-13 | 18:16

Nanninga... sponsored by BigPharma.

War On Errorism | 11-03-13 | 18:14

Vroeger, voordat bij iedere temperatuur verhoging anti-biotica werd verstrekt, was kanker niet ongeneeslijk.

Een goed volgehouden kuur van drie maanden met uitsluitend 2 gram zuiveringszout op de nuchtere maag, genas ongemerkt nagenoeg elke kanker.

Vroeger gaf je moeder je bij elke temperatuur verhoging dat thee lepeltje zuiveringszout en een theelepeltje Haarlemmerolie.

Wonderlijk is ook dat toentertijd verkoudheden, kankers, huid- en kinderziektes vooral voorkwamen bij mensen die zich een arts en een apotheker konden veroorloven.

Aan zuiveringszout kan en kon niemand rijk worden, immers je betaald momenteel 4,75 Euro voor een kilo bij de DA drogist, genoeg voor twee jaar gezondheid voor een tienkoppig gezin)

Dat je er geen geld aan kon verdienen was ook de reden dat het nagenoeg alle ziektes genezende zuiveringszout uit de arme-luis huisapotheek verdween tgv de snelwerkende, en vanwege het ziekenfonds gratis verstrekte, anti-biotica maar daarmee marcheerde ook de ongeneeslijkheid van veel daarvoor onschuldige ziektes de dokterspraktijk binnen.

TriestGeval | 11-03-13 | 18:11

"Wanhopig zijn is een menselijke reactie maar het tast voor zover bekend niet het IQ aan."

Nou... Weet je dat zeker?

zuiderduin | 11-03-13 | 17:43

Tja, iets met cognitieve dissonantie.

Plap | 11-03-13 | 17:33

Nu weet ik het zeker: Nanninga zit in de tas van de farma-industrie. Kan ook bijna niet anders, want wie zou haar een salaris willen betalen voor die broddelstukjes van haar. En wederom op de barricaden tegen alternatieven en pertinent proberen de deur naar de alternatieven dicht te gooien.
Het is weliswaar wel zo dat er ook charlatans onder dit volk zitten maar laten we dan vooral niet vergeten dat die net zo goed in de traditionele hoek zitten, denk aan bijv. die Janssen-Steur, maar nee hoor, daar zullen we mevrouw Nanninga niet over horen. Wel de extremen uit de alternatieve hoek ridiculiseren, maar die uit de traditionele hoek ongemoeid laten. Niet echt eerlijk vergelijk zeg maar.
Mensen, kijkt allen aub. niet zo zwart-wit, het een heft het ander niet automatisch op!

Z-PiLL | 11-03-13 | 17:21

@pokkejong | 11-03-13 | 15:04
Lid van de vereniging tegen kwakzalverij. Die verzamelt informatie over dit onderwerp.

En wat is jou expertise?

frank87 | 11-03-13 | 17:17

@zeg maar jansen | 11-03-13 | 14:53
Toevallig die soort kanker hebben die wel te genezen is, en jezelf dan 20 jaar op de borst kloppen dat je kanker-overlever bent en de tour kunt winnen.

Dat is als na je gebroken been voor de revalidatie-kliniek gaan staan en roepen dat je een breuk-overlever bent, en dat je echt wel de tour kunt winnen met een gebroken rug.

frank87 | 11-03-13 | 17:13

Met de aanduiding 'terminale sukkelaars' is in elk geval de onderliggende strekking en motivatie van de schrijver van dit artikel wat duidelijker.

Jaap de Paap | 11-03-13 | 17:05

@Van Dikhout | 11-03-13 | 14:51
Succes en sterkte voor jullie! Ik ben blij met je genuanceerde kijk op de zaak. Een van de weinigen die mensen in hun waarde laat: huldo's.

Jaap de Paap | 11-03-13 | 17:02


tiswat | 11-03-13 | 16:28 |
italo | 11-03-13 |
Ik las jullie tegels over voeding en ik ben het zo met jullie eens ( je bent iedere cel die je eet)! En of dat gebeurt met volgesponten plofkip of biologische kip vd keutelboer ( ik noem maar ff wat, veel vlees eten is per defenitie slecht) maakt alle verschil.
Ik zou er graag aan willen voegen. Probeer stress vrij te leven. Stress doet ook wat met je cellen. Niet alleen slecht voor je hart, zorgen, stress enz.
Mediteren is ook goed voor lichaam en geest.
Ik wens je alle goeds toe tiswat. Fijn dat je iets hebt wat je helpt xxx

irma zonderboezem | 11-03-13 | 17:00

Het feit dat mensen naar alternatieve methoden zoeken zegt vaak ook dat de reguliere geneeskunde blijkt gefaald te hebben, omdat de ziekte te ernstig is geworden.
donjon | 11-03-13 | 16:40

Nogal wiedes. Mensen moeten uiteindelijk toch ergens aan dood gaan, niewaar? En tegen de dood 'faalt' de geneeskunde al zolang zij bestaat.

Djong | 11-03-13 | 16:45

Ter info:

Anderson Cancer Study: safeaccess.ca/research/pdf/MD_Anderson...

Cannabinoid action induces autophagy - mediated cell death through stimulation of ER stress in human glioma cells: www.jci.org/articles/view/37948

Cannabinoids as antioxidants and neuroprotectants: www.patentstorm.us/patents/6630507.htm...

Clearing the Smoke: The Science of Cannabis: watch.montanapbs.org/video/1825223761/...

Cannabinoids and Gliomas: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17952650

Marijuana fights cancer and helps manage side effects: www.thedailybeast.com/articles/2012/09...

Web MD, Cannabis Kills Brain Cancer Cells IN HUMANS: www.webmd.com/cancer/brain-cancer/news...

Cannabis science: extracts kill cancer cells: www.cannabisscience.com/news-a-media/p...

Cannabis THC at high doses in area, inhibits cholangiocarcinoma cancer: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19916793

Marijuana Treatment for Different Kinds of Cancers: www.times-standard.com/othervoices/ci_...

Cannabis Cuts Lung Cancer Tumor Growth in Half: www.sciencedaily.com/releases/2007/04/...

THC inhibits Lung Cancer Growth: www.nature.com/onc/journal/v27/n3/abs/...

CBD’s switch off Breast Cancer Gene: www.examiner.com/cannabis-revolution-i...

Anticancer activity of cannabinoids: drugpolicycentral.com/bot/pg/cancer/TH...... p_1975.htm

9-Tetrahydrocannabinol Inhibits Cell Cycle Progression in Human Breast Cancer through Cdc2 Regulation: cancerres.aacrjournals.org/content/66/...

Antitumor Activity of Plant Cannabinoids with Emphasis on the Effect of Cannabidiol on Human Breast Carcinoma: jpet.aspetjournals.org/content/318/3/1...

Cannabidiol inhibits tumour growth in leukaemia and breast cancer in animal studies: www.cannabis-med.org/english/bulletin/...

Suppression of Nerve Growth Factor Trk Receptors and Prolactin Receptors by Endocannabinoids Leads to Inhibition of Human Breast and Prostate Cancer Cell Proliferation: endo.endojournals.org/cgi/content/abst...

The endogenous cannabinoid anandamide inhibits human breast cancer cell proliferation: www.pnas.org/content/95/14/8375.abstra...

Marijuana Ingredients Slow Invasion by Cervical and Lung Cancer Cells: www.webmd.com/cancer/news/20071226/pot...

Cannabinoids in intestinal inflammation and cancer: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19442536

Cannabis compound clue to colon cancer: www.newscientist.com/article/mg1992668...

Marijuana takes on colon cancer: www.newscientist.com/article/dn14451-m...

The endogenous cannabinoid, anandamide, induces cell death in colorectal carcinoma cells: a possible role for cyclooxygenase 2: gut.bmj.com/content/54/12/1741.abstrac...

Anti-Tumor Effects of Cannabis: www.ukcia.org/research/AntiTumorEffect...

Cannabidiol inhibits human glioma cell migration through a cannabinoid receptor-independent mechanism: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1...

Cannabinoid action induces autophagy-mediated cell death through stimulation of ER stress in human glioma cells: www.jci.org/articles/view/37948

Cannabinoids Inhibit the Vascular Endothelial Growth Factor Pathway in Gliomas: cancerres.aacrjournals.org/content/64/...

Cannabis extract makes brain tumors shrink, halts growth of blood vessels: www.medicalnewstoday.com/articles/1208...

A pilot clinical study of Delta(9)-tetrahydrocannabinol in patients with recurrent glioblastoma multiforme: www.cannabis-med.org/studies/ww_en_db_...

Waarom mensen genezen als je meer kunt verdienen aan de behandeling? Dan gelijk maar dit plantje verbieden en hoppa, Big Pharma saves the day. NEVER NOOIT NIET geen chemo, ik ga liever gewoon dood.

Plap | 11-03-13 | 16:40

Het feit dat mensen naar alternatieve methoden zoeken zegt vaak ook dat de reguliere geneeskunde blijkt gefaald te hebben, omdat de ziekte te ernstig is geworden.
De hopeloze gevallen gaan dan vaak alternatief, als laatst strohalm
Logisch dat bij deze mensen, die uitgetherapied zijn, de kans op overleven, met alternatieven, 'n stuk kleiner is.
Ik denk eerder ondanks, dan dankzij die alternatieven.

.______
.

donjon | 11-03-13 | 16:40

Verneuk de massa en grijp de kassa. Meneer met een geweldige plaat voor zijn kop doet het gewoon.

Youri de Hakkelaar | 11-03-13 | 16:35

tiswat | 11-03-13 | 16:28 | + 1
Heftig verhaal, ik wens je het beste en mooi dat dit voor je werkt!

italo | 11-03-13 | 16:33

italo | 11-03-13 | 15:56 | + 4
Mijn idee. Zelf heb ik een hersentumor en probeer met voedingssupplementen waarvan bewezen is dat het de groei van de tumor remt, de boel een beetje in toom te houden. Tot op heden lukt dat aardig. (7 jaar survivor) Als ik geopereerd en bestraalt was met chemo was ik waarschijnlijk allang dood geweest.

tiswat | 11-03-13 | 16:28

@zeeman73 | 11-03-13 | 16:10 |
Je moet wel weten waarover je schrijft, vind ik. Zilverwater is een antibioticum zonder chemische rotzooi. Niets meer en niets minder.
Je neemt toch ook geen paracetamolletje tegen een gebroken been? Geinponum.

Van Dikhout | 11-03-13 | 16:27

@gebrokenvleugel | 11-03-13 | 16:23
Het is nog erger: juist in het ziekenhuis gaan de meeste mensen dood. Nooit heen gaan als je ziek bent dus.

noorderling | 11-03-13 | 16:25

Toch gaan er heel veel dood aan kanker na een chemokuur, ik vertrouw chemo dus ook niet echt.

gebrokenvleugel | 11-03-13 | 16:23

ik vraag me af waar deze man een behandeling gaat zoeken als hij zelf kanker krijgt.
misschien een goede regel. als je geneeskundige bent of alternatief geneeskundige, dan ben je verplicht om jezelf ook te laten behandeling met de methodes die je praktiseert en jezlef ook de geneeskundige methodes te onthouden die je anderen ook afraadt.
dus geen scans en chemokuren voor deze heer als hij een tumor krijgt. laat hem maar een flesje zilverwater drinken.

zeeman73 | 11-03-13 | 16:10

misdadige kwakzalver .. aanpakken die viezerik, prima uitzending waarin je kan zien dat hij weet dat hij vreselijk fout bezig is.
Zal binnenkort wel een bordje te koop op de deur staan.

(c)ZWITSUL | 11-03-13 | 16:10

Terpen-tijn | 11-03-13 | 15:56 | + 0

100% winstbejag kan en wil ik niet geloven idd. Misschien dat zij écht geloven dat ze kunnen genezen? Gewoon beetje doorgedraaide types allemaal

urnolo | 11-03-13 | 16:06

Gaan we hier nu meerdere keren per dag de nabespreking houden van SBS6 de avond daarvoor? Ik dacht dat dat zo'n campingzender was.

Mark van Leeuwen | 11-03-13 | 16:05

De media heeft ook Silvia Millencamp het leven gekost>> zodra kwakzalvers de gelegenheid krijgen om hun achtelijke praatjes te publiceren zijn er altijd mensen die er hoop uitputten.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 16:00

Kom op zeg mensen, ik begrijp dat je de hoop kan verliezen in rot tijden, ik heb zelf ook longkanker gehad en heb nog maar een long. Wat vaak ook met hopeloze momenten gepaard ging. Maar ging er nooit zo klomp van denken, goh het ziekenhuis kan me misschien niet helpen, laat ik thee gaan drinken bij iemand die het oplost met een spiegel en een kopje thee.

Sorry hoor dat kan er bij echt niet in.

[G]eenstijl | 11-03-13 | 15:57

Het gemak waarmee kwakzalvers anderen de dood injagen, zonder een greintje schuldgevoel of enige verantwoording, heb ik nooit begrepen.
Weten ze nou niet beter en denken ze echt dat ze godje kunnen spelen, of is het toch puur winstbejag?

Terpen-tijn | 11-03-13 | 15:56

Lastig onderwerp dit (Kom maar door met de minnetjes alvast ;)).

De beste man heeft gelijk wat betreft chemo. Chemo tast namelijk niet alleen de slechte cellen aan (wat je natuurlijk wilt), maar ook de goede cellen en tast dus je immuunsysteem aan en vergroot de kans op andere soorten kanker en soms ook resistentie. Hij gaat daarna de mist in met allemaal vreemde 'behandelmethodes' e.d. en ik vind dat hij op die manier de patienten wel degelijk een oor aannaait. Het klinkt toch niet logisch om dat soort rare dingen te doen als hij voorschrijft?

Ik probeer meestal te kijken naar wat 'logisch lijkt'. Ik stel mijzelf de vraag wat we tegenwoordig fout doen, want we doen natuurlijk gewoon met zijn allen iets verschrikkelijks fout, anders zouden we niet met grote getale bezwijken aan deze ziekte. Meerdere factoren hebben hier natuurlijk een invloed op, maar dat we iets niet helemaal goed doen (of in ieder geval anders dan vroeger) lijkt mij duidelijk.

Ik snap best dat mensen in die situatie alles proberen wat ze nog kunnen. Als je dan toch op de alternatieve tour zou willen gaan dan is er The Gerson Therapy (gerson.org/gerpress/the-gerson-therapy...) die goed gedocumenteerd is en waar je ook veel documentaires kan vinden op internet (a beautiful truth bijv.) Dit klinkt wat mij betreft veel logischer: gezond eten!
Laat voeding nu iets zijn wat de afgelopen decennia drastisch is veranderd. Er zijn plekken op de wereld waar kanker bijna niet voorkomt (Okinawa, Japan bijv) omdat ze nog steeds net zo eten/leven als 50jr terug. De jeugd daar wil toch anders (Westers?) gaan eten en BOEM: cancer death rates schieten omhoog... Ik zeg het jullie: Alles wat je binnenkrijgt is je brandstof, gooi je verkeerde brandstof in je lijf dan kan je lichaam niet optimaal functioneren (diesel/benzine-auto-verhaal)

Blabla lang verhaal: de vraag blijft natuurlijk altijd wat je zou doen wanneer het jou overkomt... Heb/houd je vertrouwen in een miljarden-industrie die al jaren de war against cancer niet kan winnen of ga je logisch nadenken? 1 ding is zeker: die kwakzalverij hoort niet bij dat logische nadenken...

italo | 11-03-13 | 15:56

Weer een paar centen op je rekening bijgeschreven Nanninga?

pfffft! | 11-03-13 | 15:55

@noorderling | 11-03-13 | 15:37 |
Pfff. Omdat mijn draadloze pc-verbinding stoorde op mijn idem rtv-verbinding, heb ik de antenne van de rtv-receiver afgedekt met eh... alleminimumvloei.
Het werkt wel degelijk!

Van Dikhout | 11-03-13 | 15:47

@Der Icebear | 11-03-13 | 15:43
De kop is niet zonder meer onjuist, maar zeer zeker wel misleidend.

rara | 11-03-13 | 15:47

Maarja. Uiteindelijk leeft mijnheer wél in een fraaie villa, rijdt een BMW en zijn bankrekening is gevuld met heel veel keiharde euries, afgetroggeld van terminale sukkelaars.
Doen niet alle artsen dat? Met name tandartsen weten heel goed waar het geld vandaan gehaald moet worden. Misschien dat oncologen sommige mensen wel kunnen helpen, maar de meeste mensen met kanker gaan gewoon dead!

tiswat | 11-03-13 | 15:45

Schoensmeer verkopen als zwarte zalf, je smeert het op je huid en gegarandeerd een etterende wond.
Zoiets kan ook alleen maar met kwakzalverspraatjes aan de man gebracht worden, anders zou je gelijk voor gek verklaard worden.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 15:43

Mag ik dit topic aangrijpen om een aantal guurders te bedanken die zo lief waren mij een kaart in het zkh te sturen. Aldaar lukte het niet in te loggen. Negen jaar na de 1e keer met alle works (operatie, chemo, bestralingen) ben ik voor de 2e keer aan de beurt. Na lang wikken en wegen, het zat nl. in mijn mond, heb ik me toch laten opereren. Eerst heb ik alles geweigerd, ik wil niet opnieuw leren slikken, praten, eten, drinken. Dat moet dus wel maar hier stopt het wel, ik weiger pertinent verdere nabehandelingen.
Dank neemjemoeder, Watapatja, kapitein-ter-zee, hatari (lag dubbel om je enveloppe), pepijn r, wolveshead, jim loveel, de raderendraaien. Deed me heel goed, zeker omdat ik door andere omstandigheden al zo lang niet gereaguurd heb!

Mindy | 11-03-13 | 15:43

rara | 11-03-13 | 15:38
Mee eens, maar de kop boven dit artikel 'chemo veroorzaakt kanker' is niet zonder meer onjuist. Die kwakzalver zegt en doet dingen die veel stuitender zijn.

Der Icebear | 11-03-13 | 15:43

@Terpen-tijn | 11-03-13 | 15:38 |
Sluit je maar aan bij [G]eenstijl | 11-03-13 | 15:00 |.
Jullie kunnen het vast goed vinden met elkaar.

Van Dikhout | 11-03-13 | 15:42

@[G]eenstijl | 11-03-13 | 15:00 |
Haal de [ ] maar weg! Lager kan een mens niet zinken.

Van Dikhout | 11-03-13 | 15:39

Als je nu nog geloof hecht aan een kwakzalver verdien je ook niet beter, er is genoeg over bekend en wanhoop kan nooit een excuus zijn.
Hypocriete media veroordelen zogenaamd de kwakzalvers, maar niets is minder waar, ze zijn van harte welkom om hun achtelijke praatjes rond te strooien, als er maar betaald wordt.
Want kwakzalvers alom, het noemt zichzelf medium, kaartleggers en wichelroedelopers enz.
Elke nacht te bewonderen op de commerciele zenders.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 15:38

@Der Icebear | 11-03-13 | 15:26
Chemo is niet gezond, dat is waar. Maar het is minder ongezond dan doorleven met onbehandelde kanker, dat was eigenlijk mijn punt.

rara | 11-03-13 | 15:38

Ik heb hier nog een aardstralenkastje uit midden '50 vorige eeuw. Kon je toen alleen aan boeren kwijt, maar inmiddels vast wel reaguurder die voor 100 euro zijn bed weer veilig wil maken?
Voor de aluhoedjes heb ik ook nog een alien-detector liggen, geeft piepsignaal en knipperlicht zodra er een vliegende schotel in de buurt is.
Wel wat duurder: steentjes die ik van de weg heb opgeraapt in Goldlinze, bij Bruno voor de deur. Ben er ook nog mee door Finsterwolde gereden, langs de boerderij van Imca. Helpen tegen alles, gewoon op de zere plek leggen.

noorderling | 11-03-13 | 15:37

@necrosis | 11-03-13 | 15:21 |
Van mij krijg je een plus, want je hebt helemaal gelijk, wij zijn er niet op gebouwd om zo oud te worden.
Eerder op GS gedumpt: ooit bezocht ik beroepshalve de oudste inwoonster van Rheden. Het mensje was 104 jaar geworden, maar ik mocht er niet bij en zeker de fotograaf niet. Zei de directrice van het verpleeghuis. Bleek dat opoe jarenlang niemand meer gezien had buiten het personeel om. 'Dat was beter zo.'
Waarschijnlijk beter voor de kas dat ze nog een tijdje 'doorleefde'...

Van Dikhout | 11-03-13 | 15:35

Nu maar hopen dat ik ook kanker krijg en niet dood ga aan iets lulligs als griep.

zovoklets | 11-03-13 | 15:33

@urnolo | 11-03-13 | 15:24
Ik ben jaren kind aan huis geweest bij een buurvrouwtje dat vel over been was, en beginnend dementerend.
We rookten altijd een sigaretje (haar enige verzetje) en voor haar deed ik alsof de rest van de wereld niet bestond.
Ze genoot ervan, totdat de arts definitief alvleesklierkanker vaststelde, en ze niet langer meer thuis kon wonen.
Toen kwam ze terecht in het circuit van de 24-uurs luier terwijl ze nog 100% zindelijk was.
Zo wil ik niet eindigen.....

necrosis | 11-03-13 | 15:32

urnolo | 11-03-13 | 15:25
Pas op met die bestelbusjes bij je in de buurt die je lijken te volgen. De Illuminati hebben zo hun manier om af te rekenen met mensen die hun door hebben.

spanarchist | 11-03-13 | 15:32

@AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-13 | 15:28 | + 0 -
Bad? Ik kan mij er helemaal niets van herinneren.

Kaas de Vies | 11-03-13 | 15:30

Jacob is een lul - maar die knakker die wondermiddeltjes fabriceerde in bad terwijl hij er lekkor zelf inzat blijft toch de baas der charlatans. Reaguurders die al een poos GS bezoeken weten dat vast nog wel.

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-13 | 15:28

-weggejorist-

Rest In Privacy | 11-03-13 | 15:27

rara | 11-03-13 | 15:18
Chemo beschadigt DNA. Je kans op longkanker na bepaalde chemo wordt net zo hoog als die van een stevige roker. Cordiotoxiteit (met als gevolg hartfalen of ritmestoring) is een bekende late complicatie als gevolg van chemo. Ook de kans op acute leukemie wordt met procenten verhoogd.

Der Icebear | 11-03-13 | 15:26

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:24 | + 0

!!!!!!!!!!

Zeker door de Rothschilds...... Vertel me meer gaarne! Voordat m'n hoedje is uitbehandeld

urnolo | 11-03-13 | 15:25

@ole guapa | 11-03-13 | 14:54 |
Welgemeende dank. Het was (en nog is) een klotetijd!
25 Maart mag ze weer door de MRI-scan.

Van Dikhout | 11-03-13 | 15:25

Voor Steve Jobs hebben die alternatieve geneeswijzen anders wel goed gewerkt.

spanarchist | 11-03-13 | 15:25

urnolo | 11-03-13 | 15:22 Het is een geheime methode die mij door overlevering gegeven is.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:24

necrosis | 11-03-13 | 15:21 | + 0

Ik heb ook last van die opvatting de laatste tijd. Heb mijn opa en oma flink zien verpieteren tot eind 90, word niemand blij van lijkt me.

urnolo | 11-03-13 | 15:24

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:19 | + 0 -

What's the cure? Alles behalve dat gekke spinnewiel hierboven. Misschien chemo'tje tegenan gooien?

urnolo | 11-03-13 | 15:22

"De eerste behandeling kost € 48,00. Alle volgende behandelingen kosten € 38,00 per keer. De betaling is altijd contant." Toch niet altijd zweverig, die 'energy healing'.

Zyprexa20mg | 11-03-13 | 15:22

Ik vraag me af, als deze klootzak zelf kanker krijgt, wat hij zelf gaat doen.
Afwachten tot ie dood gaat, of met hangende pootjes naar het ziekenhuis...
Volgens mij gelooft deze meneer alleen in de centjes en niet in zijn eigen kwakzalverij.

tis_wat | 11-03-13 | 15:22

Ik zal wel een hoop minkudo's krijgen, maar de mens heeft zijn uiterlijke houdbaarheidsdatum aardig weten op te rekken.
200 jaar geleden bestonden bepaalde ziektes nog niet, simpelweg omdat mensen niet oud genoeg werden om die ziektes te kunnen documenteren.
Nu mensen ouder worden dan 100, zie je wat het rekken van mensenlevens doet.
Vroeger werden mensen niet ouder dan een jaar of 50.
Het klinkt bot, maar wie wil er eeuwig leven zonder de praktische nadelen?

necrosis | 11-03-13 | 15:21

@zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:05

Klopt. Ik geloof dat je pharmakon bedoelt. Dat is het hele eieren eten tegenwoordig: alles wat je teveel doet krijg je kanker van - niet dus alleen medicijn zelf met terugwerkende kracht, maar ook de handeling of product - alle soorten vezelproducten, huidproducten, eten (te veel sla veroorzaakt kanker, jawel!)
Éen groot rommeltje. Snap er niks meer van

urnolo | 11-03-13 | 15:21

Ach ja, chemo is natuurlijk wel een paardenmiddel bedoelt om kwaadaardige cellen verder te beschadigen zodat ze sterven. De kunst is het om alleen de kwaadaardige cellen aan te pakken. Dat is alleen niet altijd even makkelijk.

Hobbykip | 11-03-13 | 15:20

rara | 11-03-13 | 15:15 Klopt helemaal.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:20

urnolo | 11-03-13 | 15:16 Niet doen hoor. Bij de stomerij wordt het alleen maar erger.

Je moet bij mij zijn.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:19

@Der Icebear | 11-03-13 | 15:05
Chemo vergroot de kans op ouder worden(!), dus vergroot het de kans dat je aan iets anders overlijdt. Zoals hart- en vaatziekten. Een mens moet toch ergens aan overlijden, nietwaar?

rara | 11-03-13 | 15:18

*Zet voor de zekerheid een flesje water naast de computer*
Je weet toch maar nooit met een topic als dit.

aardappelninja | 11-03-13 | 15:17

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:14 | + 0

Is me niet gelukt! Straks toch maar eens stomerij proberen

urnolo | 11-03-13 | 15:16

@zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:05
Klopt. Als ik me niet vergis dan kent het oudgrieks 1 woord voor zowel vergif als medicijn. Ze wisten toen al dat het om de dosis draait.

rara | 11-03-13 | 15:15

nogeentjedan | 11-03-13 | 15:14 Dat is niet gek. Oplichters vertrouwen andere oplichters zoals banken niet.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:15

Doe eens ff de NL politiek door die Multi Wave Oscillator halen, dan zie je dat het niet werkt.
Het gezwel zal gewoon voortwoekeren.

Van Roden Den Drons | 11-03-13 | 15:15

urnolo | 11-03-13 | 15:12 Ah, de complottheorie.

Heb je wel je aluhoedje laten ontstralen? Dat moet elke week, kan ik voor je regelen voor weinig.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:14

Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze zich willen laten "behandelen". Zo lang dit niet vergoed wordt door een staats-gefinancierde verzekering moeten mensen het recht hebben om zich desnoods te laten belazeren. Laat de medische beroepsgroep zichzelf organiseren, zoals advocaten. Zolang je als "therapeut" niet pretendeert gekwalificeerd arts te zijn moet je lekker je gang kunnen gaan.

Plop! | 11-03-13 | 15:14

Hé wat gek, je kan alleen contant betalen...

nogeentjedan | 11-03-13 | 15:14

Kanker is 160 miljard $ waard alleen al in Amerika. Er zijn al meerdere geneesmiddelen voor kanker welke geheim worden gehouden - zelfde verhaaltje als AIDS. De economie zou hélemaal in elkaar tiefen anders (voor zover dat nog kan)

urnolo | 11-03-13 | 15:12

Tja, je kunt ze blijven opruimen, die kwakzalvers. Hier ook nog wat....
www.becomehealthy.nl/afspraak

Effe 95 euro per keer. Er staan dure huisjes in Overberg...

Zirafa | 11-03-13 | 15:09

Ha, eindelijk steun! Men noemt mij altijd lui maar ik probeer dus zo min mogelijk te bewegen om te voorkomen dat mijn cellen in de verkeerde richting komen te staan want dan doe ik het niet.

rexmundi666 | 11-03-13 | 15:09

De oorsprong van chemotherapie is afkomstig van het gebruik van gifgas in Duitsland na de 1e wereldoorlog. Dus dat het geen fijn spul is mag duidelijk zijn. En de miljardenindustrie die erbij betrokken is mag ook best worden bekeken.

das_Freudenmädchen | 11-03-13 | 15:08

'Doodsangst maakt niet dommer, toch? Duursma heeft wel een klein beetje een punt als hij zegt dat mensen zelf kiezen voor zijn methodes.'
-
Ja en nee. De mensen worden niet gedwongen, echter ook niet open en eerlijk geïnformeerd over de feiten m.b.t. de gekozen 'behandeling'. Voorts zou het een ieder tot denken moeten aanzetten dat de zogenaamde magische helers hun door god gegeven gaven niet gratis aanbieden. Of omgekeerd. Wie daadwerkelijk kan genezen, door middel van X of Y, biedt X of Y niet aan voor drie tientjes.
Hoe dan ook, de misleiding ligt bij de aanbieder. Niet andersom. Wat deze man doet is als een verkrachter die zijn slachtoffer 'je vond het toch lekker' toebijt.

Not Muhammad | 11-03-13 | 15:08

Het is wel veel goedkoper dan een chemokuur of bestraling, dus waar zeuren we over?

Plop! | 11-03-13 | 15:08

pokkejong | 11-03-13 | 15:04 De disclaimer zou dan ook moeten zijn:

"Niet gehinderd door enig gebrek aan kennis".

Ik denk, ik hoop, dat je dát bedoelde.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:06

Pantheist | 11-03-13 | 15:05
Helemaal waar, ik weet er helaas alles van.

100pct Testosteron | 11-03-13 | 15:06

ole guapa | 11-03-13 | 14:51 |
Precies wat ik bedoelde! Goed te horen dat je ook een goeie ervaring hebt met de mensen op de werkvloer!

Pastor Sippenhaft | 11-03-13 | 15:06

rara | 11-03-13 | 15:03 Het is gif. En de bedoeling is dat het hetgeen je ziekmaakt doodt. Mits gedoseerd kan dat. Bij een te hoge dosering is het middel erger dan de kwaal.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:05

Laten we fietsen verbieden op het veer naar Amsterdam Noord.
Laten we roken verbieden in kroegen waar het voltallige personeel ook rookt.
Laten we nertsenfokkers verbieden hun werk te doen terwijl elders in de EU nertsenfokkers van ons geld gesubsidieerd worden.

Maar laten we vooral niets doen aan uitknijpers en kwakzalvers, aan zogenaamde paranormale en hondenfluisteraars.
Ach als je erin trapt en ze geld geeft verdien je misschien ook niet beter.

Chesh | 11-03-13 | 15:05

100pct Testosteron | 11-03-13 | 15:03 | + 0 -

Het niet ondergaan garandeert dat je sterft aan kanker. Zoveel medicijnen hebben schadelijke bijwerkingen, maar zolang het meer geneest dan schaadt blijft het de beste optie.

Pantheist | 11-03-13 | 15:05

@ProAsfalt | 11-03-13 | 15:00 - chemokuren remmen over het algemeen de celdeling of de vorming van nieuwe bloedvaten. Verder zijn er kuren die het DNA van sneldelende cellen niet meer repliceerbaar. Kanker gaat juist om ongecontroleerde woekering (is snel cellen delen).
Van chemo krijg je geen kanker. Wel tast het je weerstand ingrijpend aan waardoor ongedifferienteerde tumorcellen die nog in je bloed zweven zich ergens vestigen. Dat zijn uitzaaiingen van bestaande tumoren.
Je kunt dus hooguit zeggen dat chemo's de kans op uitzaaiingen verhogen.

ole guapa | 11-03-13 | 15:05

@nogeentjedan | 11-03-13 | 14:48
Positief voor de bankrekening van de therapeut, uiteraard.

rara | 11-03-13 | 15:04

En welke speciale ervaring of opleiding heeft huppelmeisje Nanninga dat ze met enige autoriteit kan schrijven over onderwerpen waar ze duidelijk helemaal niets van begrijpt?

De meeste oncologen zouden zelf hun eigen chemokuur weigeren. Chemo is vaker we dodelijk dan niet.

Laat die Nanninga alsjeblieft dit soort persoonlijke, op onwetenheid en indoctrinatie gebaseerde kruistochten voorzien van de welbekende disclaimer: 'NIET GEHINDERD DOOR ENIGE KENNIS'.

pokkejong | 11-03-13 | 15:04

Probleem is dat die man in de basis wel gelijk heeft. Chemo therapie, zeker in hoge sterke dosering, geeft een substantiele verhoging van de kans op andere kanker. Aangezien chemo het auto-imuumsysteem aantast, maakt dit soms de weg vrij voor andere kankervormen in de toekomst.
Niet voor niets is chemo lang niet altijd de primaire keuze bij veel vormen van kanker.
Alleen heeft deze klojo het zo uit het verband getrokken, dat het werkelijk misdadig is wat hij zegt.

100pct Testosteron | 11-03-13 | 15:03

@Badderbeest! | 11-03-13 | 14:47
Die kwakzalver heeft in basis geen kaas gegeten van medicijnen, want (vrijwel) elk geneesmiddel is troep als je gezond bent.

rara | 11-03-13 | 15:03

ProAsfalt | 11-03-13 | 15:00 Maar dat is volgens jou hè?

De klok horen luiden maar de klepel niet gevonden. Een bijwerking van nucleaire straling kan kanker zijn. De chemo wordt je alleen maar hondsberoerd van.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:02

Nico Haak ligt te oscilleren in zijn graf.

Montgomery Burns | 11-03-13 | 15:02

Hier, onder het kopje garantie:
www.ngcenergyhealing.com/garantie.php

Wat, garantie? Er wordt helemaal niks gegarandeerd.

Dit soort mensen mogen aangeklaagd worden voor dood door schuld. Stelletje klootzakken.

Nietvoordekat | 11-03-13 | 15:01

Mensen die hier aan deelnemen en denken dat ze op deze wijze geholpen worden, verdienen zijn methode! dus laat deze domme kwakzalver vooral die domme mensen blijven helpen. Kan de wereld alleen maar slimmer van worden.

[G]eenstijl | 11-03-13 | 15:00

Van Dikhout | 11-03-13 | 14:51 Gefeliciteerd met 'schoon'. De rest komt ook goed maar dat vraagt wel tijd.

Al zal je daarna nooit meer een topsporter kunnen worden.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 15:00

Volgens mij is een bijwerking van chemo ook kanker.
Dit wil echter niet zeggen dat je dan geen chemokuur moet ondergaan.
Voor de rest kan ik alleen zeggen dat het eens tijd wordt om de ontwikkelingssamenwerkingsgelden in te zetten voor medisch onderzoek waaronder de verschrikkelijke ziekte kanker.
Laten de Afrikaantjes hun eigen boontjes maar doppen. Moeten wij ook.

ProAsfalt | 11-03-13 | 15:00

Ik vind het vreemd dat in Nederland regeltjesland dit soort laag-bij-de-grondse kwakzalverij nog steeds is toegestaan. Hetzelfde geldt voor 'paranormale' zwendelaars als Derek Ogilvie op tv. Misselijke figuren die parasiteren op mentaal en lichamelijk kwetsbare mensen, bah.

Rest In Privacy | 11-03-13 | 14:59

De Multi Wave Oscillator geeft 'een positieve richting aan kanker'. Dus dit geavanceerde apparaat is een kankergenerator??!

Pi Mol | 11-03-13 | 14:59

spanarchist | 11-03-13 | 14:56 Daarom is het ook een rubber bandje.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 14:58

Als je te horen krijgt dat je kanker hebt, dan wil je alles aangrijpen om er van af te komen.

Alles. En bij dat alles tref je ook oplichters aan die jou wel van je geld willen helpen met mooie praatjes en loze beloften. Dat wil niet zeggen dat je een terminale sukkelaar bent.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 14:58

Boris de Bunzing | 11-03-13 | 14:49 Boris. Kanker is heel naar, dat mag je iemand nooit toewensen. Nooit.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 14:57

Als terminale patienten strijden om de Darwinbokaal door zich door een kwakzalver te laten behandelen, laat ze lekker. Ohja, en Alberto Stegeman moet gewoon *altijd* afgezeken worden. Gewoon, uit stand.

cdriel | 11-03-13 | 14:57

zeg maar jansen | 11-03-13 | 14:53
Bijwerking: je gaat wel eens wat flexibel met de waarheid om.

spanarchist | 11-03-13 | 14:56

@Der Icebear | 11-03-13 | 14:51 - hetgeen volstrekte onzin is. Bewijsch graag!

ole guapa | 11-03-13 | 14:55

@VanDikhout en Magnum Force: sterkte!

ole guapa | 11-03-13 | 14:54

Met een geel rubber bandje om je pols raak je teelbalkanker kwijt en kun je ook nog eens hard fietsen.

Oh, wacht.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 14:53

@Boris de Bunzing | 11-03-13 | 14:49
*zwaait*

necrosis | 11-03-13 | 14:52

Deze meneer was panisch voor de camera.
Waarom?
Als je kanker kunt genezen met je vage praatjes, spiegels en drankjes, dan wil je toch juist wereldberoemd worden?!
Het geld zal binnenstromen.
Nog minder dan kakkerlakken dit soort 'mensen'.

Op Hetedraad | 11-03-13 | 14:52

Afgezien van de onzinnigheid van alternatieve behandelingen; Chemotherapie vergroot de kans op hart en vaatziekten en op een tweede tumor. Met een CT-scan pak je net zo veel straling als bij 500 x-ray thorax.

Der Icebear | 11-03-13 | 14:51

@Pastor Sippenhaft | 11-03-13 | 14:47
Ik heb zelf chemokuren en heb zeer goede ervaringen met betrokkenheid specialisten, huisartsen en verpleegkundigen. Het zijn de *&#^(-bestuurslagen die gezondheidszorg duur en traag maken.

Dat mensen in doodsangst rare dingen proberen kan ik nog wel plaatsen. Charlatans die profiteren moeten het land uitgejaagd worden.

ole guapa | 11-03-13 | 14:51

Ik ben zelf mijn partner verloren aan kanker. Dat was nog een relatief kort traject, de vooruitzichten bij alvleesklierkanker zijn vrijwel altijd negatief.

Niettegenstaande de relatief korte tijdsduur en de alom erkende hopeloosheid van deze vorm van kanker, is het onvoorstelbaar hoeveel kwakzalvers, gebedsgenezers, alternatieve therapeuten en wat voor tuigh nog meer van onder hun steen vandaan kwamen gekropen om haar op wonderbaarlijke wijze te redden. Mits de portemonnaie maar werd getrokken, uiteraard.

Het op deze wijze misbruik maken van de geestesgesteldheid van terminale patienten is wat mij betreft één van de meest laag-bij-de-grondse oplichtingspraktijken die je je kunt voorstellen. Ik zou die smeerlappen het liefst allemaal neerknallen.

Ik hoop derhalve dat mijn pad nimmer dat van de heer Duursma zal kruisen.

Magnum Force | 11-03-13 | 14:51

Ik zal de man goede niet (ver)oordelen.
.
Mijn vrouw is na drie operaties in drie jaar tijd, aansluitend een jaar (extra) bestraling en (zeer zware) chemo vorige week 'schoon' verklaard, maar loopt jankend door het huis omdat ze letterlijk total-loss is. Geen gram energie meer en de hele dag maar slapen in een stoel. Het is dat heur haar ook niet meer wil terugkomen, anders had ze die wel uit haar hoofd getrokken van ellende!
.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die deze beker aan zich voorbij willen laten gaan. Dan maar geen 69 jaar worden. De laatste vier jaren waren ook onleefbaar. Vindt ze nu, achteraf.

Van Dikhout | 11-03-13 | 14:51

Veel goud en zilver in de webwinkel.
De vraag is alleen voor wie...

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-13 | 14:51

Ja, dat verhaaltje hoor je ook altijd van pedo`s. Ze kozen er zelf voor.

roze_bril | 11-03-13 | 14:50

Geef deze man maar kanker, dan kan hij mooi even voor doen hoe geen chemo werkt.

Boris de Bunzing | 11-03-13 | 14:49

nogeentjedan | 11-03-13 | 14:48 | + 0 -
-
De tumor is onderdeel van de patient

Badderbeest! | 11-03-13 | 14:49

En tegengewerkt iedereen hè, dat lees je ook altijd op die sites. En dat er vooral veel over te lezen is: elders op de internets.
Electrosmog, Orgonstraler, het lijkt wel een Olivier B. Bommelverhaal.

L. Rakker | 11-03-13 | 14:49

volgens mij is een terminale eigenlijk geen sukkelaar.

Febofiel | 11-03-13 | 14:48

Van bestraling wordt je een verlicht mens. Vrij naar Jomanda.

Watapatja | 11-03-13 | 14:48

"Kanker een positieve richting geven"
Positief voor de tumor of voor de patient?

nogeentjedan | 11-03-13 | 14:48

Alberto Stegeman, daar word je pas doodziek van!

snoover | 11-03-13 | 14:48

@dani7902 | 11-03-13 | 14:43
Weet je wat ze in de middeleeuwen zouden doen met die 'blauwe heks' uit Tiel?
En heeft iemand recentelijk nog gehoord van Yvette Lont?
Die heeft (volgens zichzelf) haar man genezen van HIV!
Yeah, right.....

necrosis | 11-03-13 | 14:47

Alberto is een irritante lulhannes en de kwakzalver heeft in basis gelijk. Chemo is troep en Röntgenscans zijn niet goed voor je. Maar als je eenmaal kanker hebt zijn de baten groter dan de lasten.

Badderbeest! | 11-03-13 | 14:47

Het probleem zit dieper. Er zijn helaas ook een hoop mensen teleurgesteld of zelfs wantrouwig geworden in de reguliere zorg.
Vaak slaan dit soort kwakzalvers/geldwolven dan toe.
Deze kwakzalvers moeten worden aangepakt, maar tegelijk moet de zorg ook beter. Minder managers, meer handen aan het bed.

Zeker kankerpatiënten verdienen het meer dan een nummertje te zijn en dit vindt de verpleging ook, maar de managers en directies vaak niet. Uit eigen ervaring that is.

Pastor Sippenhaft | 11-03-13 | 14:47

Onderschat jij anders even de Multi Wave Oscillator, Annabel!

Tommygunner | 11-03-13 | 14:47

volgens mij is Jomanda daarom toch gevlucht?
stuur die charlatan erachteraan

de beer van de meer | 11-03-13 | 14:47

Ik begrijp best dat ernstig zieke mensen zoeken naar een laatste strohalm en dat ze uit doodsangst de teugels van de ratio wellicht teveel laten vieren maar als wetgever dit soort flessentrekkerij gedogen getuigt van perverse apathie en valt daarom pas echt kwalijk te nemen.

homunculus | 11-03-13 | 14:47

Laatste linkje lijkt net spinnewiel van Doornroosje

urnolo | 11-03-13 | 14:46

Kwakzalvers adviseren wc-eend.

Getson | 11-03-13 | 14:45

"Nederland. Stop eens met oliedom zijn."
Wishful thinking. Vorig jaar stemde 25% van de bevolking op de pvda. Niet te genezen dus.

spanarchist | 11-03-13 | 14:45

Die mensen moesten zich kapotschamen.

yamahaha | 11-03-13 | 14:44

Geloof dat yomanda destijds voor minder gekielhaald werdt in de algemene opinie

dani7902 | 11-03-13 | 14:43

fjodor | 11-03-13 | 14:40
Alle eendjes zijn leuk. En zwemmen in het water.

Strohond | 11-03-13 | 14:43

Misdadigers zoals Duursma zijn de [email protected] van de geneeskunde.

Simon de Danser | 11-03-13 | 14:42

Chinese geneeskunde ter aanvulling en verlichting, ok. Daar houd het toch echt op.

Rest In Privacy | 11-03-13 | 14:42

Leuk eendje.

fjodor | 11-03-13 | 14:40

Hoofdschoppers zijn tenminste nog oprecht in hun bedoelingen en gedrag, iets dat je niet van de heer (sic) Duursma kan zeggen.

rara | 11-03-13 | 14:40

"Kanker een positieve richting geven". Ja, dat klinkt echt overtuigend. Pff..

Specy | 11-03-13 | 14:40

Alberto Stegeman, naar mannetje.

nielsjuuh23 | 11-03-13 | 14:39

Hij kan dus zonder bewijzen de wetenschap onderuit halen om zijn onbewezen technieken op het volk toe te passen?

Deze man moet de politiek in!

Kaas de Vies | 11-03-13 | 14:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken