Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bewijs: 020 haat haar burgers

depontnaarnoordDe GVB-pont over het IJ is eigenlijk alleen nieuwswaardig wanneer er eentje zinkt. Maar het beleid van de gemeente Amsterdam ten opzichte van die pont is exemplarisch voor de burgerhaat in de Stopera. De pontjes raken namelijk overvol omdat mensen het een handig & leuk vervoersmiddel vinden en Noord steeds populairder wordt qua wonen & werken (*). Maar de gemeente concludeert dat de pontdrukte vooral komt door de toename van het aantal fietsers. Oplossing: de gemeente gaat tijdens de spits meer of grotere schepen inzetten... Haha! Nee, natuurlijk niet! Sukkels. Natuurlijk gaat de gemeente Amsterdam niet onderzoeken of het mogelijk is de burgers tegemoet te komen. Flikker op. Beetje de boel aanpassen voor het comfort van de burger, zo zitten de regenten van Amsterdam niet in elkaar. Nope. De gemeente gaat kijken of het mogelijk is fietsers te weren van de pont. Met allerlei ingewikkelde crowdcontrolmethodes die uiteindelijk allemaal geschrapt zullen worden voor een algeheel fietsverbod op de pont, Amsterdam kennende. Want de gemeente Amsterdam haat nu eenmaal mensen. En met name mensen die plezier maken en het naar hun zin hebben. Dus worden hoeren, wiet, muziek maken of draaien, staand alcohol zuipen, slemperen op koninginnedag, leuke feestjes en nu ook fietsers op de pont keihard weggejorist. Zodra het leuk wordt voor de menschen en het mogelijk toeristen aantrekt, maakt de gemeente Amsterdam het stuk. Dit gaat niet over fietsers op de pont, dit gaat over hoe het enige waar we wereldfaam mee halen kapot gemaakt wordt door magnieters & burgertrutjes. Bah.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb verder weinig te maken met 020, maar het is toch wel vreemd dat die stad altijd door een joodse medemens bestuurd wordt, net zoals de NOS en de regering en eigenlijk de gehele TV wereld.

Purno The Great | 05-03-13 | 23:54

Gekkigheid.
is de bedoeling lopen tussen gas uitstotende bussen?

hotmint | 05-03-13 | 21:45

Dit gaat niet over fietsers .... staat er aan het eind. Ik dacht even dat ze ook bekeerd waren bij GS.

Krak Eling | 05-03-13 | 01:14

Vroeger had je een kinderspel met een liedje;
Schipper mag ik overvaren?
Ja of Nee
Moet ik dan ook tol betalen?
Ja of Nee

Met die huidige overgepromoveerde kinderen die zich politici noemen is het antwoord op couplet 1 Nee als je een fiets heb en het antwoord op couplet 2 is Ja dat ten alle tijde!
En mocht tol heffen niet in de smaak vallen bij de bevolking, heffen we wel een nieuw soort tax om de hardwerkende burger verder uit te melken.

Was vandaag op het nieuws dat wij geen "sink Holes" hebben. Wedden van wel? Er zit een heeeeel groot "sink Hole" in Den Haag. Al ons geld verdwijnt daarin en we vinden/krijgen het nooooooit meer terug!

effe vissen | 04-03-13 | 23:28

Er moet een brug komen! Wel drie tunnels voor auto's, eentje voor trams, binnenkort (eh, jaartje of tien) eentje voor metro's, maar geen fatsoenlijke doorgang voor langzaamverkeer: SanFrancisco-style!

Biff Everwood | 04-03-13 | 22:39

Het is heel simpel. Dat miljardenoverschrijdende Noord/Zuidlijn project moet toch geld op gaan brengen.
Als je dan de fietsers de keuze geeft om ff minimaal 5 kilometer om te fietsen en daarbij 2 grote bruggen te overwinnen (Amsterdamse en Schellingwoudebrug)kiezen de meeste fietsers wel voor die nieuwe noord/zuidlijn, ongeacht wat het kost. En de echte "die hards" op twee wielen zullen tegen die tijd wel genaaid worden met een of andere milieutax, daar ze extra zuurstof inademen om tegen de brug op te fietsen en dat is natuurlijk slecht voor het milieu, om maar te zwikjgen over het transpireren.
Het wordt tijd dat er mensen met praktijkervaring en hersens aan het bewind komen ipv die geitewollensokkendragende, aarslikkende, door vriendjespolitiek geplaatste zakkenvullers met een IQ dat lager is dan een kanarie, en dan beledig ik de kanarie's nog!

effe vissen | 04-03-13 | 21:59

Who cares, nep-010-ert KwidT
Dat 020 gejank.
Hier hebben we een prima metro, steeds meer. En bootjes doen t ook uitermate goed; watertaxis en powerboten.

020 *lacht*

hfakker | 04-03-13 | 20:26

Who cares, nep-010-ert KwidT
Dat 020 gejank.
Hier hebben we een prima metro, steeds meer. En bootjes doen t ook uitermate goed; watertaxis en powerboten.

020 *lacht*

hfakker | 04-03-13 | 20:26

Betaald parkeren voor fietser ook maar meteen doorvoeren. scooters(benzine) zijn inderdaad bagger maar niet alleen op de pont... alles elektrisch!

verkopertje | 04-03-13 | 17:39

Vroegah.. had amsterdam grotere ponten. Daarmee zou er geen vuiltje aan de lucht zijn. Ze varen nu nog steeds zonder problemen bij velsen en buitenhuis.

Maar ja, op een gegeven moment wilde amsterdam persé nieuwe ponten. Kleiner en minder flexibel, bloedheet in de zomer en nog een scala van problemen.
En de oplossing is weer typisch amsterdams.

Klinkt als een supermarkt die een te drukke winkel oplost met het halveren van het assortiment, ipv de winkel te vergroten.

vimes | 04-03-13 | 17:13

Kortom: Je moet natuurlijk als niet-toerist A'dam mijden als de pest.Wat heb je als A'dammer tenslotte binnen de grachtengordel te zoeken.Je moet er werken ? Gewoon ander werk elders zoeken dus.Je kan er ,anders als voetganger,toch geen leefbaar bestaan opbouwen.Ach die reputatie van het gebied,stelt helemaal niets voor, tenzij je dure winkels, bars,terrassen,hoeren, criminelen,casino's, disco's bioscopen,hotels,musea en ander zg."vertier" zoekt.

Dolphi | 04-03-13 | 17:00

Er is in Noord nauwelijks openbaar vervoer, dus vrijwel iedereen op de pont heeft een fiets bij zich. Als je fietsen van de pont gaat weren kun je net zo goed de pont afschaffen.

Engebert Hinckerdump | 04-03-13 | 15:48

Al die mensen nemen uiteindelijk ook veel plaats in op zo'n pont.

bitterpete | 04-03-13 | 15:07

'Ik snap het bestuur van 020 wel.'
Kaas de Vies | 04-03-13 | 10:41 | -9
Ik heb niets gezegd hoor! Mijn excuses :)

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 14:57

huh, ian? | 04-03-13 | 14:06
Wie netto betaalt, bepaalt. Misschien is het niet helemaal eerlijk. Maar net zo oneerlijk als het huidige stelsel waarbij de luie domme massa bepaalt wat er met het geld van een ander gebeurt.

ZDEV | 04-03-13 | 14:55

ZDEV | 04-03-13 | 13:20
Eens! En nog een stapje verder:
Als we al die onrendabelen, incl. ambtenaren dus,
ook het stemrecht afnemen, komt er vast veel goed!
En dat is echt niet gemeen of zo, want hett is toch logisch dat wie er niets inlegt in de pot, ook niet mee mag beslissen over het potverteren?

huh, ian? | 04-03-13 | 14:06

Beste regering, krijg toch de tering!

JanRap | 04-03-13 | 13:39

Klein bier, met de metrotunnel is Noord straks toch ontsloten voor niet-automobilisten dus het probleem lost zich vanzelf op. Dat die tunnel pas klaar is als Pasen op Pinksteren valt begrijpt men daar ook wel vandaar dit onzalige plan maar de eerste Amsterdammer die plaats neemt in een vakje op de IJkade moet ik nog tegenkomen.

Alle fietsers op de pont en een hippe kabelbaan over t IJ. Meteen een leuke attractie erbij!

Royal Dutch | 04-03-13 | 13:22

De oplossing is simpel.
Een apart bootje voor ambtenaren en onrendabelen dat duurder is.
Want werkende belastingbetalers wil je ontzien.

Ik stel voor om dit beleid verder door te trekken. Iedereen die netto ontvanger is, betaalt de volle mep aan belastingen, terwijl iedereen die netto betaler is, deze last iets gecompenseerd krijgt middels ontheffingen en kortingen.

Nivelleren 2.0. Uit respect en solidariteit met zij die gedwongen worden het meeste bij te dragen.

ZDEV | 04-03-13 | 13:20

En scooters kunnen bij de sluis van IJmuiden naar de andere kant.

Dima Beeline | 04-03-13 | 13:17

Je kan ook even omfietsen via de Schellingwouderbrug...

Dima Beeline | 04-03-13 | 13:17

De oplossing lijkt mij nogal voor de hand te liggen: een grotere pont. Een pont zo lang als het IJ breed is.
Een brug dus eigenlijk.

Stormageddon | 04-03-13 | 13:06

Ik mis even waar we wereldfaam mee zouden moeten hebben halen en nu niet meer volgens dit topic.

Bruno Alaska | 04-03-13 | 13:04

Maar het blijft een leuke stad. Zoveel keus hebben we ook niet in Nederland.

kicktherabbit | 04-03-13 | 12:50

"hoeren, wiet, muziek maken of draaien, staand alcohol zuipen, slemperen op koninginnedag, leuke feestjes en nu ook fietsers op de pont"

Goede opsomming. Ik dacht dat Amsterdam zo graag een wereldstad genoemd wilde worden. Nou ze zijn er nog laaaaaaannnnggggg niet.

kicktherabbit | 04-03-13 | 12:49

Mensen zijn zo geinteresseerd in dit onderwerp, dat er geen reaguurder weet hoeveel mensen er met de doelbewuste ponten oversteken dagelijks. Dat heet ook wel: onbenullige statistiek. Het is namelijk veel interessanter om te vernemen hoeveel er gerukt wordt hier&daar. Klaarblijkelijk.

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 12:25

@John Muts | 04-03-13 | 11:43 | + -1
Nou en een lol dat ze hebben in Amsterdam... het enige negatieve kut bericht over Amsterdam na het andere. Dat hoor ik nooit over andere steden.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:24

@De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 11:44 | + -1
Hoezo "wannabe", ik ben harstikke populair.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:21

@John Muts | 04-03-13 | 12:00
Autobezitters ja. Stop toch met die domme opmerkingen; weet je hoeveel mensen er naar hun werk gaan op de fiets in 020? Alhoewel, 'werk' is natuurlijk een vies woord voor je, kennelijk.

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 12:10

Nu met de auto op de pont dus. Als je al zo leip bent naar dat zelf ingenomen reservaat te willen.

KarelMarks | 04-03-13 | 12:08

'Al zakt Amsterdam morgen compleet weg in de stront, ik zal er geen traan om laten.'
Willianus Wortelus | 04-03-13 | 11:54
Insgelijks, ouwe rukeend!

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 12:04

ITEACHYOU | 04-03-13 | 11:55 | + 0 -
Moet je de reaguurders eens horen als de gemeente Amsterdam miljoenen uitgeeft aan een fietstunnel.

John Muts | 04-03-13 | 12:00

Willianus Wortelus | 04-03-13 | 11:54 | + 0 -
Dat is nou het heerlijke aan Amsterdam. Al die zure mensen die er niet willen wonen/komen. Houd dat gevoel vast!

John Muts | 04-03-13 | 11:55

John Muts | 04-03-13 | 11:53
niets is onmogelijk, ordinaire centenkwestie, read my lips

ITEACHYOU | 04-03-13 | 11:55

Al zakt Amsterdam morgen compleet weg in de stront, ik zal er geen traan om laten.

Willianus Wortelus | 04-03-13 | 11:54

Het is stil aan de ooooverkant!

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 11:53

@ITEACHYOU | 04-03-13 | 11:47 | + 0 -
Zie de reactie van NZL ingenieur SammyJankis | 04-03-13 | 11:36 |

John Muts | 04-03-13 | 11:53

@ITEACHYOU | 04-03-13 | 11:47 | + 0 -

Tja waarom geen noord CS tunnel voor fietsers, dat had idd een oplossing kunnen zijn

Calihero | 04-03-13 | 11:51

ITEACHYOU | 04-03-13 | 11:47 | + 0 -
Ja, en dan die ferryboten in NYC, echt belachelijk. Laat ze daar een voorbeeld nemen aan moderne steden als Almere, Lelystad en Zoetermeer. Daar is alles nieuw en kun je gratis parkeren!

John Muts | 04-03-13 | 11:51

Pastor Sippenhaft | 04-03-13 | 10:43
ooo, dus echt alle problemen komen door...... jezus, wat ben jij een azijnzeikert

ITEACHYOU | 04-03-13 | 11:50

2013 en het fenomeen "pontje" bestaat nog steeds, hoe bezopen is dat? net zo bezopen als een spoorwegovergang 2013. Stel je voor dat de countunnel/zeeburgertunnel er niet was en we elke dag met de auto de pont op moesten......

ITEACHYOU | 04-03-13 | 11:47

Waterfietsen?

Reykjavik | 04-03-13 | 11:44

'Al die rukkers van geenstijl zitten in Amsterdam Noord, vandaar dit huil stukje.'
Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:34
Beter een rukker dan een wannabe popie jopie.

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 11:44

Volgend jaar gemeenteraadsverkiezingen en voor het europarlement. Ik zou zeggen mensen doe er wat aan. CHANGE

frisenfruitig | 04-03-13 | 11:44

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:34 | + 0
Als het NRC al niet meer in R'dam wil zitten maar in hartje 020, denk je dan dat een Telegraaf-satelliet dat wel wil?

John Muts | 04-03-13 | 11:43

Amsterdam en openbaar vervoer. Dat blijft een mooie soap.
Kennis en kunde is blijven steken rond het niveau waarin Amsterdam nog 650.000 officiële inwoners had. Infrastructuur niet aangepast, die nu met monster-projecten moet worden ingehaald. De pont wordt op den duur een betaalde attractie die door een tunnel vervangen is. Bij voorkeur met een ingang in het CS.

Not Muhammad | 04-03-13 | 11:43

Hier in Deventer tief je ook maar lekker op met je fiets van de pond, neem de brug maar!

Rest In Privacy | 04-03-13 | 11:42

Dit land is zo overvol dat het jarenlang promoten van de fiets door de politieke elite nu weer teniet wordt gedaan in Zaandam en Amsterdam. Onleefbaar door steeds meer regels meer boetes en het meten met twee maten.

frisenfruitig | 04-03-13 | 11:41

@jemagookniksmeer;

Nouja eindhoven "in mindere mate"? Ben je daar ooit met de trein heen geweest en uitgestapt na 8 uur savonds? Allemaal allochto- eh, Nieuwe Nederlandse jeugd die niets beters te doen heeft dan je uit te schelden en je te bedreigen en dan ook met gigantische groepen tegelijk. Vreemdgenoeg ziet het er overdag wel iets minder zwart, want dan loopt het vol met "fotografie" en "kunst" studentjes die geen kans zullen hebben op een baan wat hun hart begeert, dus komen in de ww terecht.

De linkse multi-culte knuffelaars hebben dat daar op hun geweten zitten en doen alsof er niets aan de hand is.

LangeTijdGeleden | 04-03-13 | 11:41

Ban eerst maar Scooters zou ik zeggen zo irritant als die voor de pont staan te wachten of als ze eraf moeten.. de rest hoef ik niet uit te leggen Mo tje

Calihero | 04-03-13 | 11:40

Het staat er helemaal niet, bedoel ik...

inpakpapier | 04-03-13 | 11:39

In het artikel staat helemaal dat fietsers geweerd worden. Stromandrogredenering door te verzinnen dat ze dat ongetwijfeld gaan doen - en dan daar boos op worden.

inpakpapier | 04-03-13 | 11:38

Hadden we die partij van vroeger nog maar, Groen Links ...

De Literator | 04-03-13 | 11:36

Springbank | 04-03-13 | 11:02 | + 2
Hoi, fietserstunnel naast NZL tunnel is technisch en m.b.t. veiligheid nauwelijks haalbaar. Vanwege de diepte, hellingshoek, etc. Ook zou de tunnel bijna aan de voorkant van het CS moeten beginnen. En ergens bij de sluis in Noord eindigen. Dan zou je nog de oversteek moeten maken naar de Buiksloterweg.
Een brug over het IJ is ook not done vanwege de cruiseschepen die per keer 0,5 miljoen in het laatje brengen. Groet, NZL ingenieur

SammyJankis | 04-03-13 | 11:36

Maar criminele taxichauffeurs kunnen al jaren ongehinderd hun gang gaan. Dat dan weer wel.

BroodenSpelen | 04-03-13 | 11:36

@Glas Koning | 04-03-13 | 11:16

Het begrip "sociale huurwoning" is verzonnen.
Ergens in de jaren 80. Door de corporaties.
Net zoals "scheefwonen" nu. Door Dekker en Blok.
Vraag: Als jij een huisje huurt in de vakantie, is dat dan een sociaal huurhuisje of een scheef huurhuisje?

*scheeffietsen doen gaat*

Mammeloe | 04-03-13 | 11:36

voor 020 geldt hetzelfde als voor 0031: eigen schuld, moet je (als stad) maar niet zo hardnekkig op linkse azijnzeikpartijen blijven stemmen. Je weet gewoon van tevoren dat het een debacle wordt: check Groningen, Nijmegen, Amsterdam, Utrecht en (in iets mindere mate) Eindhoven

jemagookniksmeer | 04-03-13 | 11:35

exemplarisch voor het links Nederland. let op, het wordt alleen maar erger.

kaplaarzenverkoper | 04-03-13 | 11:34

Al die rukkers van geenstijl zitten in Amsterdam Noord, vandaar dit huil stukje.

Kom lekker naar Rotterdam, ik vast nog wel iets te huur voor jullie.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:34

Maak daar toch een fietstunnel. Hoog tijd.

Koos Buster | 04-03-13 | 11:33

Mensen luisteren toch niet !
Één kruis betekent niet inrijden.
A'dam plaatst overal zelfs 3 kruisen, toch blijven de mensen komen !
Dan maar klagen omdat ze er toch naar toe gaan ?
BV Holland ten top.

willem10000 | 04-03-13 | 11:33

Het stadhuis raakt te vol. Ik denk dat we maar wat ambtenaren moeten weren.

Koos Buster | 04-03-13 | 11:32

Wat een stom idee, belasten zullen ze alles dat maar enigszins te belasten valt. Fietsen €1,25 en scooters 2,- en dan hebben we het nog niet over de Canta's en andere voertuigen.

sockeye | 04-03-13 | 11:32

Dus mensen die nóg wel werken, gezond doen om met de fiets naar werk te gaan en zelfs nog het lef hebben in A'dam Noord te wonen, worden nu ook genaaid? Good Going Amsterdam! Whats next to fuck the Dutch workers? Een verhoogde belasting op autorijden en belastingsvrije KM vergoeding van 19 cent naar 15 cent?

Oh shit, maar niet op ideeën brengen.

LangeTijdGeleden | 04-03-13 | 11:28

En het echte bouwen op Noord moet nog beginnen.... ooit, na de crisis^h^h^h nadat de regenten doorhebben dat je in de klasse 150k moet bouwen in plaats van 500k.

Dima Beeline | 04-03-13 | 11:27

Wel prima eigenlijk. Geen fietstunnel. Geen pontjes. Mensen uit Noord gaan maar lekker in Purmerend boodschappen en sociaal doen.

verbanden | 04-03-13 | 11:23

Of je verbiedt het, of je maakt het duurder. We moeten ook niet veel meer verwachten van die simpele zielen.

John McClane | 04-03-13 | 11:23

@John Muts | 04-03-13 | 11:14
Je woont in Amsterdam en je verbaast je over asociale witte import? Onverwacht heh?

dlseth_ | 04-03-13 | 11:19

@Petrus de Rewa | 04-03-13 | 11:14 |
Als jij als eerste bereid bent om te creperen, dan kan dat!

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 11:17

Noord, het riool van Amsterdam.
Het is populair omdat bijna 35% van alle sociale huurwoningen is Noord zijn. Kijk naar de bannen, het Hoogt, het Laagt.
Noord een grote pauper wijk!

Glas Koning | 04-03-13 | 11:16

@ole guapa | 04-03-13 | 10:48
Colijn hield van de Gulden en hield vast aan de Gouden Standaard. De Gulden mocht niet minder waard worden...

Petrus de Rewa | 04-03-13 | 11:15

Kan het IJ niet gewoon worden drooggelegd als werkverschaffingsproject?

Petrus de Rewa | 04-03-13 | 11:14

Zullen we gewoon even benoemen waar het om gaat? Overlast van asociale hoog opgeleide witte import Amsterdammers op de fiets die in lichte paniek agressief doortrappen alsof ze nog steeds in 1 of andere bollenstreek zijn. Dwars over de stoep, het zebrapad straal negeren, te dom en asociaal om even opzij te gaan als mensen de pont af moeten. Iedereen ergert zich daaraan kapot. Aan zijn stommetje spelen leiden we af dat Quid ook zo'n aso lul is. GS zit in Noord, nietwaar?

John Muts | 04-03-13 | 11:14

Ze hadden de oude ponten gewoon nooit weg moeten doen, had je dat gezeik niet elke keer wanneer een of andere lulhannes met zen bakfiets de halve pont blokeert of van die prutsers die zich zo snel mogelijk door de afstappende massa heen wurmen om ergens mooi vooraan te kunne staan.

Fakkelbrigadier | 04-03-13 | 11:10

De fiets zou ook gratis in de trein moeten zijn, althans in de sprinters, op de merwedelingelijn is dit ook een succes

jammer alleen dat de overheid er niet is voor hun burgers..

Tim Grimback | 04-03-13 | 11:09

Weten jullie nog, een tijdje terug: Ga toch fijn in Almere wonen want daar is ruimte en zijn de huizen mooi; Vervolgens staat iedereen in de file en krijgen de forensen daar de schuld van.
En dan nu het vervolg: Ga toch lekker in Noord wonen want daar is ruimte en is het hip en industrieel cool en zijn de huizen mooi.
Nee sorry jullie mogen niet het IJ over en anders moet je maar gewoon je fiets aan de overkant laten of betalen of zo want jij wilt zo nodig naar het centrum, das niet onze schuld of iets wat we hadden kunnen plannen of bedenken.

popov | 04-03-13 | 11:08

Je kan ook gewoon de Schellingwouderbrug pakken, is wel iets om...

Amsterdam kennende moeten fietsers straks gaan betalen om met het pontje over te moeten. Gelukkig is de N-Z lijn bijna klaar muhahaha.

Pi Mol | 04-03-13 | 11:08

Op zich wel origineel dat fietsers ook een keer de tyfus kunnen krijgen in die autohatende kutstad.

vetkleppert | 04-03-13 | 11:07

*naar Amsterdam wijst en geheel Amsterdam vol in den bakkes uitlacht*

Idioten.

dlseth_ | 04-03-13 | 11:05

Die Abteilung Geschäftsführung Zusammenrottung (AGZ) in Amsterdam is genoegzaam bekend! Althans wat de uitwerking daarvan is!

Hyppo Kriet | 04-03-13 | 11:04

Gewoon onderdeel van het beleid van elke bestuurslaag. Doe alsof je iets voor de burger doet, en zodra het zomaar een succes blijkt, kapotmaken!!!

BekiekUtMoar | 04-03-13 | 11:04

Cuyahoga | 04-03-13 | 10:58 |
Ze jatten alleen fietsen om voor een scooter te sparen.

Pastor Sippenhaft | 04-03-13 | 11:04

De gemeente heeft gelijk. Taxistandplaats voor CS is een prima alternatief!

verbanden | 04-03-13 | 11:03

Wat een lekker weertje vandaag. Ik ga maar eens een stukje fietsen door de mooie natuur van Meijendel ... gewoon omdat het mag

irma zonderboezem | 04-03-13 | 11:03

Correctie: gemeente 020 haat mensen die werken. Zelf voeren ze geen donder uit. Ja van het kastje naar de muur hobbelen. Op andermans kosten.

De Onschuldige Smurf | 04-03-13 | 11:03

"Want de gemeente Amsterdam haat nu eenmaal mensen. En met name mensen die plezier maken en het naar hun zin hebben".

We kunnen ook meteen "gemeente Amsterdam" vervangen door politek-bestuurlijk NL. Want zij het zoet en wij het zuur.

"op bijltjesdag wacht"

ecologiste | 04-03-13 | 11:02

Hoe verzinnen ze het. Geen auto's in de stad, iedereen op de fiets en dan dit. Waarom zijn er geen fietserstunnels meegebouwd met de Coen, IJ en Piet-Hein tunnels? In Rotterdam kan dat blijkbaar wel, al van oudsher. Bestuurders van Amsterdam lijken wel een stelletje debiele appeltjes.

Rest In Privacy | 04-03-13 | 11:02

020 haat haar burgers? Op mijn TomTom geen 020. 010 en 070 kom ik zo af en toe nog wel eens, maar 020? Nope. Kudtstad.

Bertus Betonsloper | 04-03-13 | 10:58

Pastor Sippenhaft | 04-03-13 | 10:43
Het stemvee fietst bijna nooit:
www.fietsberaad.nl/library/repository/...
Ondanks dat er ongetwijfeld bakken subsidie naar fietscursussen voor de gehoofddoekte medemens gaan, zie je ze bijna nooit op de fiets.
Anders hadden we inderdaad een heel ander topic gehad.

Cuyahoga | 04-03-13 | 10:58

En waar zit GS HeadQuarters?
In 020 noord toch?
Eigenbelang zeker Johnny?

Frietje_Oorlog | 04-03-13 | 10:58

D666 noemt dit 'Hervormen'.

oplichter | 04-03-13 | 10:58

En die ambtenaren die in Noord wonen, die moeten dan ook lopend naar hun werk? Schande!

Koos Buster | 04-03-13 | 10:58

@Bezorgde vader | 04-03-13 | 10:53
De tunnel is inmiddels al gegegraven nu de afwerking nog, een kilometer of 10 voor evenzoveel miljard.

voldemort | 04-03-13 | 10:57

@Jimbootjuh | 04-03-13 | 10:52

Dat is geheel wederzijds!! De behoefte is er verder ook totaal niet om jouw verloren stad met een bezoekje te vereren... succes daar!

Fatwabuster | 04-03-13 | 10:56

-weggejorist-

kweetitwel | 04-03-13 | 10:54

Dat wordt druk in de noord zuid lijn met fietsers. Ow nee stom die is pas over 100 jaar klaar!

Rest In Privacy | 04-03-13 | 10:53

Regels verzieken dit land. Regels zorgen er JUIST voor dat mensen zich a-socialer gaan gedragen. Omdat er zoveel regels zijn kun je ook makkelijk verantwoordelijkheden afschuiven en niet meer zelf nadenken. Fuck de regels en kom met oplossingen waar we wat aan hebben. Kutbestuur(ders)

deministerpresident | 04-03-13 | 10:53

Kunnen we niet heel Amsterdam verbieden?
Zo leuk is het daar nou ook weer niet en opleveren doet het ook al niks,dat pauperhol.

K.Zwellever | 04-03-13 | 10:52

Fatwabuster | 04-03-13 | 10:40 | + 0 -
gezien je naam en uitspraken ben ik ook blij dat je hier nooit komt.

Jimbootjuh | 04-03-13 | 10:52

"020 haat haar burgers"... tenzij je alloc... eh, van andere afkomst bent met een kleurtje en geen geld en zielig.

Andre1972 | 04-03-13 | 10:51

@da wizard | 04-03-13 | 10:43
Jawel,heel goed. Tot aan Marokko en Turkije aan toe. Jammer alleen dat het eenrichtingsverkeer is.

Koos Buster | 04-03-13 | 10:50

De burgerhaat blijkt eerder aan een chronisch gebrek aan veiligheidsvoorzieningen en instructies op die drijvende doodskist.

Feynman | 04-03-13 | 10:50

@Petrus de Rewa | 04-03-13: het verschil tussen Colijn en Cohen is ook niet zo groot....

ole guapa | 04-03-13 | 10:48

Gelukkig is er straks een flink budget voor "citymarketing" zodat we mensen in Zimbabwe en Nepal op mooie prersentaties kunnen laten zien hoe leuk 020 is.

Vix707 | 04-03-13 | 10:48

We weten al jaren dat Amsterdam haar inwoners het lastig maakt. Tenzij je hoort bij de club van Halal, dan gaan er deuren voor je open. Hoeren weg, wiet weg, staand drinken mag niet.

Devlin038 | 04-03-13 | 10:47

Het zegt weer alles over het niveau van onze politici.
Van Den Haag tot aan gemeentes is het prut en heel slecht gestelt.

snakeplisskin | 04-03-13 | 10:47

Terwijl de oplossing zo simpel is. Fietsen op de rollerbank, verbonden met een schoepenrad van de boot. Co2 neutraal naar de overkant.

Petrus de Rewa | 04-03-13 | 10:47

In Amsterdam wonen bijna geen echte Amsterdammers meer , en die zijn ook niet meer in de politiek en deelraden te vinden .Daarom !

maflodder020 | 04-03-13 | 10:47

Kan heilige Job de wenselijkheid hiervan niet onderzoeken? Gewoon, om hem nog wat extra geld toe te kunnen schuiven.

spanarchist | 04-03-13 | 10:45

Een maatregel van een paar crises geleden was de rijwielbelasting. Die zie ik er dit kabinet ook nog wel komen. www.fietsbelasting.nl/

Petrus de Rewa | 04-03-13 | 10:45

Terecht. Moeten ze maar met de auto komen. Dat eigenwijze volk dat gezond wil doen kost uiteindelijk alleen maar meer geld.

Herr Knäckebröd | 04-03-13 | 10:44

Laat me raden: het volgende voorstel bevat een fietstoeslag voor de pont.

Petrus de Rewa | 04-03-13 | 10:43

Als al die fietsers een hoofddoek hadden gehad, ja dán hadden ze voor meer capaciteit gezorgd! En een stilte ruimte aan boord. Wedden?

Pastor Sippenhaft | 04-03-13 | 10:43

Kunnen ze daar geen bruggen bouwen...

da wizard | 04-03-13 | 10:43

Is fietsen in Amsterdam leuk dan?

Petrus de Rewa | 04-03-13 | 10:42

al je zien dat straks op 30 april WAMaxima en consorten wel hun fiets mogen meenemen tijdens hun rondvaarttripje. Pure klassejustitie. Schande, en daar hoor je ze in Den haag niet over.

dathoujetoch | 04-03-13 | 10:42

Ach, in Utrecht is het de ambitie van een bepaald GL-raadslid om de hele Oudegracht fietsvrij te maken. Vraag is: wat wil hij doen als er opeens te veel wandelaars blijken te zijn en de drukte in de stad maar niet wil luwen tot het Veluwedorp wat hij ervan wil maken?

Ja nee, geen mening | 04-03-13 | 10:42

En hoeveel gaat dit kosten Eberhard?? 7 miljoen? schijntje...
zo'n mooie stad, zulke incapabele regenten

de beer van de meer | 04-03-13 | 10:41

Ik snap het bestuur van 020 wel.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 10:41

Amsterdam is een stad die je gewoon moet mijden.... ik doe dat al jaren en het bevalt uitstekend.... pauper stad, pauper bestuur!!

Fatwabuster | 04-03-13 | 10:40

Tijd voor verzet, ik ga naar de hoeren!

Brus | 04-03-13 | 10:39

Ach, de Amsterdammers stemmen zelf op dat rooie gespuis,ze hebben nog steeds niet door dat ambtenaren profiteren en parasiteren op de burgers,ze zijn gewoon langzaam van begrip.

fleurtje | 04-03-13 | 10:39

Tja het pamperen van blindegeleidenhonden hatende taxi chauffeurs moet toch ergens van betaald worre in islamsterdam

dani7902 | 04-03-13 | 10:38

Een beetje de burgers tegemoet komen, wat denk je wel niet Quid? Zit er nog alcohol in je bloed of zo?

yamahaha | 04-03-13 | 10:37

O, mooi, dus straks mogen fietsers door de IJtunnel?

Bobbbe | 04-03-13 | 10:37

De hele overheid plus het politieke establishment haat de burgerij.
Dat gif, die haat, hun wantrouwen --- je ziet het overal door de maatschappij heen optreden.

Merlot | 04-03-13 | 10:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland