Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Inpakcentrum Zalando blijkt totalitair strafkamp

aaaaaaaaahhh.jpg Half Nederland schreeuwt terug naar zijn televisie als de Zalando-reclame voorbij krijst. De andere helft van Nederland trekt de laptop op schoot om zomerjurkjes & pumps te surfen op hun website. Want irritante kudtreclames werken nou eenmaal als een tiet. Wat u niet wist c.q. waar u geen seconde bij stil gestaan heeft, is dat er aan de andere kant van het bestelformulier een grote plompe Duitser in een zwart uniform met een zweep over de ruggen van uitgeknepen uitzendkrachten gaat om ze tot aufma.. EINPACKEN! te bewegen. Want het Zalandopakhuis bij Berlijn is een modern concentratiekamp. Voor 1100 euro bruto per maand worden werknemers als vuil behandeld. De enige plek waar ze kunnen zitten, is op het toilet. En daar zijn er te weinig van. ZDF zond er in 2012 al een docu over uit, nu tekent een Nederlandse journalist tekstschrijver het ook op. "Ik heb volwassen kerels van boven de 50 vernederd zien worden op een manier die ik in mijn leven nooit meer zal vergeten. Ik heb gezien hoe een jonge jongen ‘s nachts in de ijzige kou naar buiten werd gestuurd, omdat hij ziek was. Het busje van het uitzendbureau zou pas om 06:00 uur komen. De jongen heeft uren door de nacht gezworven, omdat hij geen station kon vinden." Zalando terugfucken? Helemaal leegkopen die website, en daarna massaal alles terugsturen. Tot ze kapot zijn. Tenzij het u geen kont kan schelen dat (Poolse) werknemers moeten schijten waar ze werken voor zeven euro per uur. Want hé, hier is het tenslotte ook crisis.

Reaguursels

Inloggen

@Dzekson @pius @Duitsel Kansloos, eerst als journalist falen en dan in een fabriek werken en dan huilen... want ow wat hebben we het zwaar allardvangent.wordpress.com/2013/02/19...

nandijnja | 22-02-13 | 05:49

In het distributiecentrum van de Hema in Lage Weide buiten ze uitzendkrachten ook uit. Daar moet je minimaal 5 dagen per week beschikbaar zijn, terwijl je maar een paar uur vantevoren hoort of ze werk voor je hebben die dag.

geomario | 22-02-13 | 02:53

"Ik heb volwassen kerels van boven de 50 vernederd zien worden op een manier die ik in mijn leven nooit meer zal vergeten".

Komt me heel bekend voor...

mois | 21-02-13 | 23:20

Ik zit vlak bij berlijn. 1100 bruto is prima te doen, bijna alles is hier goedkoper, en voor goede, nette niet kettingrokende werkers is het snel promotie maken.
De rest blijft zowieso niet lang,en gaat liever weer harzen.
Verwende nederlanders.

duitsel | 21-02-13 | 21:25

Zalando...
Ben blij dat mijn wederhelft er misschien 2 of 3 keer iets gekocht heeft en altijd terug gestuurd heeft.
Ze is er gelukkig niet meer me bezig en koopt liever in een winkel, net zoals ik.
Nieuwe boxed processor kopen via internet? Prima!
Iets kopen dat je eigenlijk gewoon eerst moet passen, met wat advies van een al dan niet opdringerige verkoopster... Niet via internet!

TisNieZoMoeilijk | 21-02-13 | 20:38

Old habbits, never die.....

Baruch de Spinazie | 21-02-13 | 20:35

@unneJoemie pieletuut | 21-02-13 | 17:23
Niet zo schreeuwen. Ik heb zelf 3 jaar gewerkt voor 400 dollar per maand.Een telefoon aansluiting koste 1800 dollar en een electro aansluiting 1200 dollar nu jij weer .

miko | 21-02-13 | 19:59

@unneJoemie pieletuut | 21-02-13 | 17:23 |
Val eens ff snel deaudt lelijke schreeuwende trol! In een groot deel van de wereld verdienen ze het nog niet eens per maand. Dat het hier vrij weinig is betekend nog niet dat die mensen het perse slecht hebben! De gemiddelde student mocht willen dat ie 1100 in de maand binnen kreeg!

potsenmakkert | 21-02-13 | 18:26

@JoranVanderdood | 21-02-13 | 15:17
Wedden dat je van 1100 euro beter kunt leven in Duitsland dan voor het minimumloon in China?? Of India?

miko | 21-02-13 | 17:31

Ik heb skinnyjeans van 15 euro gekocht bij Zalando, de Chinese fabriekslucht komt je tegemoet als je de zak open maakt. Goedkoop alternatief voor een vasectomie en ook nog stijlvol.

Aszeran | 21-02-13 | 17:30

miko | 21-02-13 | 13:27 | VAL EENS FF SNEL DEAUDT stuk ongeluk voor 7 Euritjes per uur jefelligs!

unneJoemie pieletuut | 21-02-13 | 17:23

Zalando, nooit iets gekocht, zal ook zo blijven. Ik ga mijn inkopen wel doen bij de plaatselijke winkelier.

Logo | 21-02-13 | 17:19

Zalando,is dat van die hysterische gillende kutwijven?

kweetitwel | 21-02-13 | 17:09

-weggejorist-

alles_is_køt | 21-02-13 | 17:05

Gelukkig hebben ze op het kantoor nog wel alle tijd om de Harlem Shake te gaan doen.

LucyLoui | 21-02-13 | 16:48

@deministerpresident

dat noemen ze een selectief geheugen

straatkat | 21-02-13 | 16:33

Ik begrijp de gedachtegangen van sommige reaguurders soms niet zo goed. Linksmensen mogen niet klagen over grootverdieners want die werken zo hard. En mensen met een hongerloontje die fysiek nog harder werken moeten ook niet zeiken.

deministerpresident | 21-02-13 | 16:26

Prachtig hoe onze Europese leiders de arbeidsmarkt hebben hervormd, met de arbeidsmobiliteit word een sterk Europese eenheid gesmeed, de bloed zweet en tranen ter glorie van hogere dividend & bonus uitkeringen voor onze leiders.

EU_TROLL_AGENCY | 21-02-13 | 16:16

@potsenmakkert

dank u

straatkat | 21-02-13 | 16:06

@alles_is_kØt | 21-02-13 | 14:47
Joh??? Vertel dat Terpetijntje even.Die heeft nog geen economie gehad op het VMBO.

miko | 21-02-13 | 15:54

René from the Café | 21-02-13 | 15:19 |
En hier de update (tendens: het valt allemaal nogal mee, de programmamakers hebben overdreven en bewust verdraaid): www.express.de/politik-wirtschaft/krit...

milky bar | 21-02-13 | 15:53

nou als ik moet kiezen tussen hier goedkope schoenen of elders mensen rechten, dan weet ik het wel: doe mij maar goedkope schoenen... mensen rechten regelen die lutsers zelf maar lekker....

paranoya | 21-02-13 | 15:52

@Feynman | 21-02-13 | 13:39
Mag ik u vriendelijk verzoeken bepaalde personen dat hier eens goed uit te leggen want de meeste snappen het niet zo.

miko | 21-02-13 | 15:52

@straatkat | 21-02-13 | 15:47 |
Dank u vriendelijk! Ongezien de tyfus terug!

potsenmakkert | 21-02-13 | 15:52

@Masuka | 21-02-13 | 14:41
je kunt zoveel tegen grote bedrijven zijn als je wilt maar het zal niet stoppen. Landen moeten luisteren naar de grote bedrijven. DAAR zit namelijk de macht.
het gaat er niet om of ik voor of tegen ben.
En wat betreft het laatste Ja. Vroeger moest ik 18% over mijn laagst betaalde werknemers betalen dat is nu 10% geworden. Maar je snapt dat het niet in Nederland was.

miko | 21-02-13 | 15:51

@Masuka | 21-02-13 | 14:15 |
Dat is dus uiteindelijk wel de consequentie. Of de lonen in de rest van de wereld moeten opeens zo stijgen dat arbeidsmobiliteit (zeker van laagopgeleiden) geen nut meer heeft, en dat zie ik niet gebeuren. De vraag is dan ook wat je liever hebt: vasthouden aan onze hoge levensstandaard --> hoge lonen vasthouden --> hogere werkloosheid door aanzuigende werking buitenlandse werknemers --> overbelast sociaal vangnet --> hoge belastingen voor de nog wel werkenden / failliete staat. Het alternatief is lonen matigen zodat we de competitie met het buitenland weer aankunnen OF investeren in (eigen) scholing zodat je een voordeel houd in de concurrentiestrijd.
@Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:17 |
Dat krijg je als er te weinig werk is. Het alternatief is dat Zalando in gaat pakken in Polen en dan kost het de Nederlander nog veel meer.
@Masuka | 21-02-13 | 14:41 |
Dan ontstaat er hier grote werkloosheid, de overheid gaat als ze niet willen inschikken failliet, de lonen dalen hierdoor fors, de concurrentiepositie verbeterd dan weer waardoor er weer werk terug komt naar Nederland, zei het tegen fors lagere lonen.

potsenmakkert | 21-02-13 | 15:50

mensen die bij Zalando bestellen kunnen ongezien de tering krijgen

straatkat | 21-02-13 | 15:47

@eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 14:33
Ach de Gamma, er was een tijd dat de ijzerwinkels dat ook als een bedreiging zagen.Want dat mensen zelf de dingen konden pakken,ongehoord. Zo ook de supermarkt, de fastfood ketens.
Tja vooruitgang.

miko | 21-02-13 | 15:46

mach sie kaput!!!!

waziddegij | 21-02-13 | 15:46

Wat ik wil zeggen is dat hoe je het ook wend of keert je dit zult moeten pikken of het werk gaat naar het buitenland.
verder zit er altijd een beetje provoceren bij dat weet je,...

miko | 21-02-13 | 15:35

@Terpen-tijn | 21-02-13 | 13:57 |
Zoals gewoonlijk zijn er weer de fatsoenshuilertjes die de economische groei (waar iedereen profijt van heeft) niet belangrijk vinden, maar liever brullen dat het 'niet eerlijk' is. Smerige profiteurs zijn het!
@FredFlinstone | 21-02-13 | 14:02 |
Ik mag er als jonge heer ook graag kopen. Geen schoenenwinkel die mij 5000 verschillende types schoenen kan leveren en met de complete geld terug garantie loop ik geen risico.
@miko | 21-02-13 | 13:57 |
Dit gaat dan wel vooral om West-Europa en Zuid-Europa. Ik probeer al anderhalve dag een trucker aan zijn verstand te peuteren dat het economische gewoon NIET logisch is dat hij 2x zoveel verdient als zijn poolse collega. Ik ben blij dat er meer mensen zijn die voorbij het emotionele aspect kunnen kijken en de realiteit onder ogen nemen.
@Watapatja | 21-02-13 | 14:04 |
Ik snap dat het pijnlijk is om loon in te moeten leveren. Helaas ben ik bang dat het wel de realiteit word. De arbeidsmobiliteit word steeds hoger en zeker laagopgeleiden kunnen makkelijk worden vervangen door een Oost-Europeaan, Zuid-Amerikaan, Aziaat of Afrikaan die het werk voor een fractie van de prijs doet. Er zijn dus maar enkele alternatieven:
1. Loonmatiging: hierdoor kunnen we weer concurreren met het buitenland.
2. Betere en hogere opleidingen: hiermee kunnen we de laagopgeleide concurrentie uit de rest van de wereld voorblijven.
3. Steeds meer arbeid zien wegvloeien naar het buitenland / steeds meer arbeid die word gedaan door een Poolse werknemer in Nederland. Dit kan een poosje goed gaan, maar uiteindelijk geeft dit zoveel druk op het sociale vangnet dat de staat failliet gaat.

potsenmakkert | 21-02-13 | 15:29

Kan iemand eens iets doen aan dat cursief? Als ik daarvan 10 regels moet lezen, kunnen m'n ogen alleen met een klap tegen m'n voorhoofd weer normaal focuseren.

milky bar | 21-02-13 | 15:25

In China zijn de kosten van het levensonderhoud en de belastingen veel lager. Als je hier 1000 euro verdient haat er gelijk al 37% loonbelasting af af. Verder betaal je al gauw 400 eur huur, 130 euro voor zorg en 100 euro voor energie. Dan houd je dus NIKS over om van te eten. Moet je dus naar de voedselbank om te kunnen eten. En veel VVD'ers zouden liever zien dat die verdwenen zodat die mensen helemaal niks te eten hebben.

JoranVanderdood | 21-02-13 | 15:17

En ook hier wordt duidelijk dat ik niet bij de plebs hoor.

Nog nooit iets bij Zalando gekocht, ook niet van plan om het ooit te doen.

Verder denk ik dat ik maar aandelen van de genoemde bedrijven koop - want wie mensen vernederd en slecht betaald maakt veel winst - dus goed voor de aandeelhouder. We leven immers in 2013!

hangtiet met knoop | 21-02-13 | 15:09

@Zatkniss | 21-02-13 | 14:46

Nee. Niet van de PVDA. Dat zijn trowuens ook geen socialisten.

Niet onbelangrijk om te vermelden.

pius | 21-02-13 | 15:02

@alles_is_køt | 21-02-13 | 14:46 |
Zoek het cao vgl voor supermarkt maar op.A: je weet wat ik als baan heb en b: je kan dan precies zien wat mijn personeel betaalt krijgt.C: koosnaampjes gebruiken is zonder argumenten zijn.

snakeplisskin | 21-02-13 | 14:56

En binnenkort ook in NL... en de rest van de EUSSR..
Oh wacht in NL is het ook al...

buut | 21-02-13 | 14:54

Jeetje, wat verbazend. Een commercial zegt alles: als een bedrijf een (potentiële) klant al niet belangrijk genoeg vindt om speciaal voor het taalgebied van die klant een reclame in elkaar te draaien, hoe zou datzelfde bedrijf met haar werknemers omspringen? Zo zijn er nog wel een aantal merken aan te wijzen...

Mr Dixit | 21-02-13 | 14:49

-weggejorist-

alles_is_køt | 21-02-13 | 14:47

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:37
Precies, en dat wordt hier gewoon goed gepraat. Daar krijg ik een unheimisch gevoel bij.

Moishe Pipik | 21-02-13 | 14:46

pius | 21-02-13 | 14:42
Oh ben je voor de PVDA, dan heb ik je comments toch verkeerd begrepen, mijn excuses. Salonsocialisten zijn in ieder geval niet gevaarlijker dan voor de kas op een gratis partij lunch :-)

Zatkniss | 21-02-13 | 14:46

-weggejorist-

alles_is_køt | 21-02-13 | 14:46

@Watapatja | 21-02-13 | 14:40 |
Inderdaad

snakeplisskin | 21-02-13 | 14:45

@alles_is_kØt | 21-02-13 | 14:30
Precies! Schandalig he? dat ze niet het minimum salaris willen betalen voor de garnalen pellers hier.

miko | 21-02-13 | 14:44

En weer een grote zucht ........!!!

papillon349 | 21-02-13 | 14:43

@La Vie En Rose | 21-02-13 | 14:34

Doe ik nooit generaliseren. Dat weet iedereen.

pius | 21-02-13 | 14:43

@Zatkniss | 21-02-13 | 14:36

Revolutie?

Waar heb jij het toch over. Ik ben een salonsocialist man.

*kachel hoger zet*

pius | 21-02-13 | 14:42

@ miko | 21-02-13 | 14:23
Ik begrijp heel goed dat bedrijven zoveel en zolang mogelijk winst willen maken, dat het geen humanitaire instellingen zijn. Ik ben ook niet links of naïef, wel heb ik moeite met grote multinationals die 500 miljoen winst maken maar toch duizenden mensen ontslaan omdat ze het jaar ervoor 600 miljoen winst hadden gemaakt en het dus nu 'slecht' gaat met het bedrijf. Wat als alle bedrijven straks alleen nog in China en Sri Lanka etc. zitten? Wat te doen met alle werklozen? Hoe vaak heb jij een overheid meegemaakt die de belastingen verlaagd heeft?

Masuka | 21-02-13 | 14:41

Net een extra paar sneakers besteld als aanmoediging. Nu ff een traytje Schultenbrau aanbreken van mijn WW

frotteurist frenkie | 21-02-13 | 14:41

snakeplisskin | 21-02-13 | 14:37 |
En vul maar aan, Eemshaven, distributiecentrum Aldi in Best, vleesverwerkende industrie etc.

Watapatja | 21-02-13 | 14:40

1100 euries per maand bruto is uitbuiting, leg daarnaast de arbeidsomstandigheden dan komt het neer op slavernij. Aldi, Lidl, Zalando in Duitsland en ook hier in ons kikkerlandje is 1 pot nat.Pure uitbuiting.
Ga voor de lol is kijken in het westland bij kwekers of de veilingen. Je wilt het niet weten.

snakeplisskin | 21-02-13 | 14:37

Loon is magertjes, maar t gaat net.
Wat me echt stoort zijn de arbeidsomstandigheden>> het gaat niet aan om door allerlei Obersturmbahnfuhers in het zwart als een stuk vuil behandeld te worden.

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:37

pius | 21-02-13 | 14:29
Tja de waarheid omtrent de linkse heilstaten is kei en keihard, daar doet je goodwin niks aan af. Blijf maar lekker roepen om een linkse staat in Nederland. Vergeet niet dat de revolutie zijn eigen kinderen opeet (Troski)

Zatkniss | 21-02-13 | 14:36

-weggejorist-

alles_is_køt | 21-02-13 | 14:36

@pius | 21-02-13 | 14:24
Hear, hear.

Al moeten we niet generaliseren natuurlijk.//piusmodus off.
;)

La Vie En Rose | 21-02-13 | 14:34

Zolang mijn kleding voor mooie prijzen en een goede retourneringsservice gratis wordt thuisbezorgd, interesseert me dat geen reedt.

Fred van Ria | 21-02-13 | 14:33

miko | 21-02-13 | 14:17 | + 0 -

Bedankt voor de goedkope tip maar ik koop altijd dezelfde schoenen, al 20 jaar lang. Maar ik laat iedereen vrij om zoiets op internet te kopen hoor. Je kunt straks ook fijn je bouwmaterialen bij Bol.com kopen, hoef je niet meer naar de bouwmarkt om de hoek. Maar dan ook niet zeuren als je buurman die bij de Gamma werkt daar binnenkort ontslagen wordt. Toch?

eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 14:33

Heb die site van Zalando weleens bekeken. Hoog gehalte aan pauperkleding and shoes. Dus nee, ik heb er nog nooit iets gekocht en zal dat niet doen ook.

Neemt niet weg dat dit bedrijf best wel wat beter voor haar personeel kan zorgen. Niet qua loon, dat weet je als je daar gaat werken, maar qua arbeidsomstandigheden.

La Vie En Rose | 21-02-13 | 14:31

Vanwege die tenenkrommende reclame heb ik lang geleden besloten niks bij dit bedrijf te kopen.

elizabeth88385416217 | 21-02-13 | 14:31

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 14:25

Yeah. Plusjes!

pius | 21-02-13 | 14:31

miko | 21-02-13 | 14:16 |
Ik maak me niet druk om wat ze in andere landen doen, in zoverre dat ik op basis van aanwezige kennis dit soort bedrijven nooit zal steunen, c.q. klant zal worden. De vergelijking met andere landen kun je ook niet maken, want je moet dan de levensstandaard meewegen. In Polen is het sociaal minimum ca 400 eoro, daar kun je van rondkomen. In Nl kom je van hetzelfde bedrag uiteraard niet rond.
De economische huishouding van een land draait om evenwicht, het volk wil brood en spelen. De geschiedenis leert dat als je ze dat afpakt er harde strijd komt. De klassenstrijd is van alle tijden. Als een economie in evenwicht is spreken we van een beschaafd land.
Op dit moment gaat het absoluut de verkeerde kant op, dat zouden we niet moeten willen. Jouw tegels geven de indruk dat je deze ontwikkelingen toejuicht. Bedenk wel dat de scheidslijn tussen de goede en slechte kant een hele dunne is.

Watapatja | 21-02-13 | 14:31

@snakeplisskin | 21-02-13 | 14:28

Danke sehr.

pius | 21-02-13 | 14:30

Resumerend.
Alles wat goedkoop is, moet je niet kopen, want er zit overal wel een luchtje aan.

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:30

@Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:27

Kijk. Dat doet me goed. Bedankt hè;)

pius | 21-02-13 | 14:30

-weggejorist-

alles_is_køt | 21-02-13 | 14:30


@Zatkniss | 21-02-13 | 14:22

Misschien moet jij eerst leren lezen ZatkniSS. Met je reichsführergelul.

pius | 21-02-13 | 14:29

@pius
Waarheid als een koe.
Hear hear

snakeplisskin | 21-02-13 | 14:28

Jaja, moraalriddertjes laat je maar weer horen! Vrijwel ieder product op onze markt (en dan vooral de branche waar Zalando zich op richt; kleding e.d.) wordt zo gemaakt of ingepakt/whatever. Alsjeblieft zeg, laten we allemaal even huilen nu..

Dzekson | 21-02-13 | 14:27

pius 14:24
Vandaag ben ik het met je eens, soms zeg je best wel verstandige dingen.

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:27

@irma zonderboezem | 21-02-13 | 14:03
Ik zie ze alleen maar op die vreselijke UGG,s rond lopen, en een verdwaalde homo ook zelfs...

CornholioNL | 21-02-13 | 14:26

@pius | 21-02-13 | 14:24 | + 0 -
True.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 14:25

@Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:09
Ik bestel zelden dingen op het internet.Waar mijn intresses in liggen dat laat ik in het midden maar zeker niet bij kleren kopen op het net. De horror.
Mijn mening is niet stompzinnig.
Vraagje,eet je wel eens Hollandse garnalen of spruiten?

miko | 21-02-13 | 14:25

@Temazepam60milligram | 21-02-13 | 14:15

Rot op met je opleiding man. Tegenwoordig is een HBO-afgestudeerde niet meer dan een middelmatige gekwalificeerd iemand met pretenties.

Breek mir de maul nicht offen.

Opleiding zegt in veel sectoren nauwelijks iets over de kwaliteit namelijk. Sterker nog, hoogopgeleiden zijn verantwoordelijk voor alle problemen waar wij hier de hele dag over zeiken aangezien zij de leiding hebben.

Dus ga jij lekker bij Zalando werken en de baas blasen aldaar joh.

Obersturmbahnguurder.

pius | 21-02-13 | 14:24

Niet dat ik ooit van plan was om wat te bestellen bij die schreeuwlelijkerds, integendeel, vanaf nu zal ik me overal negatief uitlaten over Zalando.
En nee, het maakt geen zak uit, maar ik doe het toch.
Ben een watje dus, want een echte held bestelt voor 10.000 euro en stuurt de hele zooi ongezien retour.

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:23

Wel eens gekeken hoe het er bij ons in Nederland aan toegaat? Dat is echt niet beter hoor. Oke, andere producten, maar als je dacht dat de Poolse werknemers die in Nederland in een gekoelde fabriekshal onze paprika`s staan in te pakken niet als slaven gebruikt worden...

oranjeblanjeblue | 21-02-13 | 14:23

@Masuka | 21-02-13 | 14:15
Het probleem met Europa is een giga waterhoofd, de overheid.Men zou in Nederland best kunnen overleven met lagere salarissen maar dan moet de algehele belasting naar beneden.
Verder is het van de zotte dat er een woning tekort is geweest die de prijs belachelijk omhoog heeft gestuwt, dat bevers er voor miljarden schade mogen maken omdat je ze weer langs je rivieren wil hebben.Dat banken geld mogen verbranden en het weer opnieuw mogen proberen met steun van de overheid.
Je zult realistisch moeten zijn dat dit soort werk alleen goedkoop kan anders gaat het ergens anders na toe. Kun je lekker principieel zijn en dit soort bedrijven dwingen om het dubbele te betalen maar dan gaan ze weg. Gewoon omdat het kan.

miko | 21-02-13 | 14:23

Wethouder Rinda den Besten van Utrecht zou dus een jaar bij Zalando moeten werken om haar afscheidsfeestje te bekostigen.

Prins Fontainebleau | 21-02-13 | 14:23

pius | 21-02-13 | 14:19
Het verhaal van de enige Noord-Koreaan die uit het socialistische heilsconcentratiekamp ontsnapt is, waar ie in geboren was omdat zijn vader en moeder niet in de communistische "heils" leer wilden geloven. De redactie zou het ook eens moeten lezen alvorens de term concentratie kamp in de mond te nemen voor een verzendcentrum in Berlijn

Zatkniss | 21-02-13 | 14:22

Geen medelijden met analfabeten die vroeger te lui waren om hun school af te maken. Laagopgeleiden hebben gekozen voor een leven om het leven van een ander te veraangenamen dus werken luie zeurkousen

frotteurist frenkie | 21-02-13 | 14:19

@Zatkniss | 21-02-13 | 14:15

Was is das denn ja?

pius | 21-02-13 | 14:19

Tja, warehouse is dus van Docdata en da's gewoon een Nederlands bedrijf. Misschien kunnen jullie daar de man van Staal eens op afsturen

Den Meester | 21-02-13 | 14:19

Nee, In Nederland hebben ze geen distributiecentra.. of nee wacht: in Nederland hebben we geen ZDF. Alleen zo'n krullenboy-met-worst-achternaam in duck-and-cover Nederland op de campingzender.

Trouwens: Zo hard werken ze daar niet bij Zalando. Als ik vandaag bestel, is het morgen echt niet in huis. Pas volgende week op zo'n vroegst. Ik bestel wel bij Bol.com. Die zijn wel snel, en daar is geen docu over, dus daar hebben ze wel een goeie plee.

*end rant*

ahurizakeb | 21-02-13 | 14:19

@Irma zonderboezem 14:03
Kleding vind ik altijd lastig om online te bestellen hoor. Wil het toch altijd graag even écht zien en voelen. Schoenen kan daarentegen bijna nooit fout. Ik snap het H&M concept wel, echter één keer wassen en er blijft weinig over van je net nieuwe truitje - prijs zegt derhalve wel iets over de kwaliteit en als je daar veelvuldig shopt ga je mijns inziens ook meer voor kwantiteit. Veel maar van een inferieure kwaliteit. Heel soms niet, maar dan heb je gewoon geluk. ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 21-02-13 | 14:18

@eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 14:02
Waarom laat je geen schoenen maken bij de schoenmaker? Voor 500,- euro kun je vast wel wat moois krijgen.

miko | 21-02-13 | 14:17

Mark Smith | 21-02-13 | 14:14 |
Dus de damschreeuwer is een marketing-guru?

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 14:17

Tipo 14:12
Ach man, je snapt zeker niet dat er weinig keus is, anders was Zalando al lang failliet, geen hond zou daar willen werken als ze zelf konden kiezen.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als iedereen zou weigeren om daar te gaan werken?
Laat me raden>> geen inkomen of de eventuele uitkering wordt gestopt.

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:17

Graag gedaan.

CoJoNes | 21-02-13 | 14:16

In Duitsland willen ze ook allemaal een baantje bij de Overheid. Lekker betaald, werkzekerheid en zeker niet moet op het einde van de dag. Welkom in de EUSSR.

Logo | 21-02-13 | 14:16

Euj, die polen zijn enorm in hun sas met open grenzen. Blijkbaar hebben ze het hier nog steeds beter dan in polandia zelf. Dus we moeten de arbeidsomstandigheden sofort verder versoberen!

Rest In Privacy | 21-02-13 | 14:16

Ik blijf dus nog even bij de stelling dat het beter gaat met de Duitse economie dan met de onze, doordat ze onze portemonnee leegschreeuwen. Wij zijn immers zeker niet gek!

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 14:16

@Watapatja | 21-02-13 | 14:14
Geen werk zal voor onrust zorgen.En neem maar aan dat de grote graaiers dan allang naar een rustig zonnig eilandje in de caribbean zijn gevlucht.

miko | 21-02-13 | 14:16

@Der alte Fritz | 21-02-13 | 14:02
Zeker voormalige VOPO's en hun kinderen die zich willen afreageren.

blinde kip | 21-02-13 | 14:15

@ miko | 21-02-13 | 14:04
Ja en welke chinezen en zuid amerikanen komen op vakantie naar Europa, de fabrieksarbeiders? Dat we maar allemaal voor minder moeten gaan werken of anders maar gewoon alle banen moeten uitbesteden aan 3e wereldlanden slaat nergens op. Of krijgen we dan ook het prijspeil van bijv. Paraguay? Probeer maar eens te leven in Nederland als je 600 euro per maand krijgt.

Masuka | 21-02-13 | 14:15

pius | 21-02-13 | 14:11
Veel erger dan de kampen van jouw socialistische vhttp://www.20min.ch/ausland/news/story/12060333riendjes he:

Zatkniss | 21-02-13 | 14:15

Het interesseert mij geen reet hoeveel andere mensen verdienen. hadden ze maar een betere opleiding moeten volgen.

Temazepam60milligram | 21-02-13 | 14:15

@Watapatja | 21-02-13 | 14:04
Als ik het voor het zeggen had? Tja daar kunnen we een lange boom over opzetten.Maar goed ot.
Jij maakt je dus druk over hoe ze mensen in Duitsland behandelen? Goed,sociaal ook. Maar waarom dan niet ook in Polen? Wat is daar het minimum salaris? Of in Egypte?In Brazilië? Je kunt voor de goede orde wel zeggen dat deze mensen 2000,- euro moeten verdienen en je dan op je borst kloppen dat je beschaafd bent. Maar denk je dat het bedrijf dan nog in Duitsland blijft? Of een paar honderd kilometer verhuisd richting oosten?

miko | 21-02-13 | 14:14

reinaarden | 21-02-13 | 14:09 |
Totdat we weer opstand krijgen, omdat het volk geen brood en spelen meer heeft. Ik zie dit als angstig geschreeuw van graaiers, die steeds banger worden voor hun eigen toekomst.

Watapatja | 21-02-13 | 14:14

Het feit dat iedereen weet wat Zalando is, zegt alles over de uitstekende reclame die het bedrijf voert.

Mark Smith | 21-02-13 | 14:14

Wat grappig. Amazon.de heeft ook al zo,n Arbeitslager..

Heiner | 21-02-13 | 14:14

@Terpen-tijn 14:09
Miko begrijpt dat Nederland groter is dan de EU. Die ex-werknemer van Zalando moet niet zo zeuren. Hij kiest toch zelf voor die baan? En anders gaat ie toch lekker ergens anders werken? (dat deed hij ook, pas nadat ie weggestuurd werd). Als het echt zo erg was, was ie zelf wel vertrokken.

tipo | 21-02-13 | 14:12

Die notie van de laatste 15 jaar in Nederland dat Duitsers salonfähig zijn daar heb ik nooit in geloofd. Ik ben opgevoed met een gezonde afkeer van alles wat Duits was en heb daar altijd heel veel aan gehad in mijn leven.

Het is daarom ontroerend voor mij om me te realiseren dat het wederom blijkt dat het terecht is dat ik zo ben opgevoed.

Tering-moffen.

pius | 21-02-13 | 14:11

Vergeet even niet de door de overheid aangewakkerde inflatie van minimaal 2% per jaar. Iedere 30 jaar moeten de lonen verdubbelen om alleen de koopkracht maar op peil te houden.

witwas | 21-02-13 | 14:11

Interesseert me allemaal geen flikker, de inventaris en boekhouding is juist helemaal ruk daar op het moment en ik wacht nog steeds op me geld.Mijn part betalen ze het terug van hun lonen..=P

Foppezão | 21-02-13 | 14:10

Miko 14:05
Moet jij geen pantoffels bestellen bij Zalando Miko?
Kan wel even wachten zeker, je bent zo druk bezig om je stompzinnige mening te openbaren..
Achtelijk gebakkie.

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:09

@Watapatja | 21-02-13 | 14:04
Beschaving is gewoon niet besteed aan sommige paupers.

reinaarden | 21-02-13 | 14:09

@Terpen-tijn | 21-02-13 | 13:57
Eeuuhh ik weet als geen ander dat er in verschillende landen veel harder en langer gewerkt moet worden dan in Duitsland. Je kunt dan wel schreeuwen dat het onmenselijk is(is het niet) maar dit soort bedrijven gaan dan gewoon weg en starten een paar 100 kilometer opnieuw op met nieuwe werknemers die het voor de helft doen en langer werken.Maar als jij voor je spullen graag twee keer zoveel betaald moet je het vooral niet laten.Koop je brood bij je buurtbakker je groenten bij de groenten boer enz.
Maar iets zegt me dat jij ook veel goedkope producten in huis hebt.

miko | 21-02-13 | 14:09

Tja voor die EUR 1.100 aan de pool ook naar Nederland komen en hier een uitkering aanvragen. IS ie beter af. Trouwens die Polen zullen waarschijnlijk in Polen wonen ? (berlijn is 95 KM van de Poolse grens) En met EUR 900 is het in Polen prima toeven

Zatkniss | 21-02-13 | 14:08

Ga dan een docu maken over elk land dat niet bij het 'Westen' hoort. Oh nee we zijn hypocriet en het boeit alleen als blanken slecht worden behandeld in een bedrijf.
Lazer toch op, in China werken ze allemaal harder en voor minder.

reinaarden | 21-02-13 | 14:08

@blinde kip 14:02
De belasting (en overheidsuitgaven) kunnen en moeten omlaag, precies!

Maar met het prijspeil van het brutoloon dat in Nederland en Duitsland betaald wordt, is niet zo veel mis.

In Spanje, Portugal en Griekenland ligt zelfs nu nog dat prijspeil 30% te hoog en in Frankijk 20%. Die landen zijn dan ook failliet.

tipo | 21-02-13 | 14:06

@tipo | 21-02-13 | 13:47
Ssst als je dat zegt ben je voor de autist dom.

miko | 21-02-13 | 14:05

Het is een kudtreclame, voor kudtspullen voor een kleinschalig kudtprijsje. Dacht je dat de werkomstandigheden dan uitermate goed zullen zijn?

Ik bedoel, we halen alles uit china normaliter. Enig idee wat daar het salaris is en hoe de werkomstandigheden zijn..?

LangeTijdGeleden | 21-02-13 | 14:05

@Autist | 21-02-13 | 13:38
Kijk maar eens hoe je de rekening over een paar jaar betaald.Als de chinezen en de zuid amerikanen op vakantie komen naar Europa om die mooie oude gebouwen en ruïnes te bekijken.
Is het niet vervelend dat zand in je oren?

miko | 21-02-13 | 14:04

@FredFlinstone | 21-02-13 | 13:53 | + -2 -
Is het nog duur ook? Bizar. Ik ben niet zo vaak op internet, dus ging ik er maar van uit dat het goedkoop zou zijn.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 14:04

miko | 21-02-13 | 13:57 |
Dus jij hebt liever amerikaanse toestanden incl trailertrash. Het begrip beschaving is aan jou duidelijk niet besteed.

Watapatja | 21-02-13 | 14:04


AshleyJ"Ash"Williams | 21-02-13 | 13:52 |
Ik bestel wel vaker iets op het net wat wel goed is. Zalando verkoopt gewoon veel rommel maar dat doen ' gewone' winkels ook. Van H&M tot boutiekjes in de stad. Vaak is kleding van mindere kwaliteit.
Ik koop tegenwoordig liever minder kleding maar dan wel kwaliteit. Zie veel vrouwen ook op van die plastic van Haren laarzen, vreselijk vind ik dat!

irma zonderboezem | 21-02-13 | 14:03

De graaiers gaan er met de hoofdprijs vandoor en wij zitten ons druk te maken of 1000 euro wel of niet genoeg is om van te leven..
Sommigen lachen zich nu te pletter, precies goed denken ze, zolang ze het maar niet over mij hebben...

Terpen-tijn | 21-02-13 | 14:03

Kom op zeg. Je gaat toch geen tv kijken?

Andersom dag | 21-02-13 | 14:02

@tipo | 21-02-13 | 13:55
Nee, niet bij geldverslaafde overheden.
Het kan hoger. Ook hier. Want die markt is scheef getrokken door diezelfde overheid.

Lonen kunnen hoger. Ook hier. Of belastingen omlaag. Dat zou nog beter zijn.
www.mejudice.nl/images/artikelen/figuu...

blinde kip | 21-02-13 | 14:02

Dit is ook een beetje de Duitse fabriekscultuur. Ik heb dezelfde ervaringen opgaan als stagiair en als saneerder!! in grote Duitse fabrieken 500 tot 3000 werknemers en dus absoluut niet weekhartig maar de praktijken toegepast door mijn ondergeschikten gingen mij vaak te ver, maar werden daar als volledig normaal beschouwd. De 'Abmahnkultur' bijvoorbeeld viert hoogtij. Bij een miniem foutje wordt onmiddelijk een officiele waarschuwingsbrief gestuurd compleet met stempels en handtekeningen van de directe chefs met het doel zo een dossier op te bouwen en de persoon onder druk te houden en als het ze zo past er uit te knikkeren. Saneren en een bedrijf weer gezind maken ja Kampmentaliteit.... Nee. Ik herken dit wel.

Der alte Fritz | 21-02-13 | 14:02

irma zonderboezem | 21-02-13 | 13:46 | + 0 -

Mijn reguliere bijslaap is vanwege haar werk dagelijks met middenstanders bezig, die maakt dus nog veel meer mee in deze crisistijd. Maar je wilt niet weten hoeveel middenstanders het water tot aan de lippen staat. Huurachterstand is dan ook meestal meer regel dan uitzondering. En schoenen zou ik never nooit bij Zalando kopen al was het alleen al vanwege die belachelijke reclame...

eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 14:02

Verder worden de stemformaten van Kruidvat en de gefokt enthousiaste stem van UPC uitgerold over alle andere commercials. (En het geschreeuw/gestoor van Zalando bij KFC) Agitatiereclame heeft de toekomst!
(Terzijde; er is al.tijd. reclame gaande op de NPO!)

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 14:02

edit bij mijn laatste plempsel:

"
Eerst groei, dan winst

In het gesprek zeiden de directeurs ook dat de permanente verliessituatie nog geen probleem is. De bedoeling van het management blijft in de eerste plaats om het concern te laten groeien, iets waartoe de aandeelhouders (incubator-financier Rocket Internet, Holtzbrinck Ventures en Tengelmann) ook tijd geven. Ze spiegelen zich daarbij aan Amazon: de Amerikaanse boekenverkoper maakte in zijn beginjaren ook geen winst.

Zalando bestaat nu 4,5 jaar en haalt de helft van zijn omzet uit Duitsland. De andere helft wordt grotendeels behaald in Frankrijk, Italië en Nederland. Het cliënteel bestaat vooral uit jonge vrouwen.
"

Ergo: Je bent dus een JONGE KUT als je hier iets koopt

FredFlinstone | 21-02-13 | 14:02

Zalando is kut en moet dood sinds die fuckedup irritante reclames.

Ommie de HaatMoker | 21-02-13 | 14:01

ga meteen schwarze Stiefel bestellen

Rijole | 21-02-13 | 14:01

@bulk | 21-02-13 | 13:33
Kijk,Held!

miko | 21-02-13 | 14:00

@kapotte_stofzuiger | 21-02-13 | 13:32
Dat bedoel ik,en reken maar dat de inpakkers daar een stuk beter af zijn.Die mogen wel 65 uur per week werken.

miko | 21-02-13 | 14:00

Over irritante reclame's.
Kruidvat, KRUIDVAT.
De stem is van Ha.de.wych. Mi.nis.
Hadwych Minis heeft een plaat opgenomen met de helft van de Mike en Thomasshow.
*Niets suggereert*

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 13:59

@ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:47
Ja,ten volle.

miko | 21-02-13 | 13:59

Dit hele land is een totalitair strafkamp aan het worden..

Slipsnifter | 21-02-13 | 13:58

Ik snap wel waarom het salaris zo laag is.
Neem nu het volgende:
"de jongen heeft uren door de nacht gezworven, omdat hij geen station kon vinden."
Het bedrijventerrein ligt naast het spoor.
Dichtstbijzijnde station is op loopafstand (3 km)... en dat ligt volgens mij toch altijd langs een spoor.
Als je dan uren gaat rondzwerven om een station te vinden.... tja, dan moet het salaris misschien nog meer omlaag...

Humungousfungus | 21-02-13 | 13:58

@Temazepam60milligram 13:55
idd, een concentratiekamp waar je als straf naar huis gestuurd wordt... Erg hoor.

tipo | 21-02-13 | 13:58

Voor Polen is dat toch een riant salaris?

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 13:57

@spooked | 21-02-13 | 13:41
Ik heb noal wat mensen in dienst die voor veel en veel minder moeten werken. Dus wat mij betreft gooien ze de lonen bij dit soort bedrijven met 25% omhoog. Krijg ik meer opdrachten.
Europa is oud,stram en verwend.
Hoge uitkeringen minimum salarissen.Hoe lang denk je dat vol te kunnen houden?

miko | 21-02-13 | 13:57

Zoals gewoonlijk zijn er weer de tough boys die het geen moer uitmaken hoe de arbeidsomstandigheden zijn, als ze maar snel en goedkoop hun zooi geleverd krijgen.
Ze houden zogenaamd van aanpakken en keihard werken.. zelf doen ze niks anders dan de hele dag internet af te schuimen.
Smerige egoisten zijn het.

Terpen-tijn | 21-02-13 | 13:57

R-W | 21-02-13 | 13:43 | + 0 -

Luister eens, jij groot licht, als je bij Zalando koopt dan help je daar vooral de werkgelegenheid in Duitsland mee. En de middenstand hier heeft het goddommme al moeilijk genoeg. Als je nog een paar centen hebt koop de Elsevier dan eens, daar wordt het nog een keer haarfijn uitgelegd. Man man...

eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 13:56

goedverstaander | 21-02-13 | 13:53 | + -1 -
De lucht inblazen dan?

Bakito | 21-02-13 | 13:56

@blinde kip 13:50
Onzin. In Duitsland en Nederland zijn de salarissen in de private sector gewoon marktconform. Dat is geen loonmatiging, maar gewoon de markt respecteren.

Dat is geen slavendrijven, maar gewoon werk.

Nee, dan de landen waar wel de salarissen tot de hemal stegen: Die hebben van hun kinderen schuldslaaf gemaakt. Dat is pas erg.

Als Nederland niet de Euro had en banken gewoon failliet had laten gaan, dan waren wij Nederlanders ook geen schuldslaaf geweest.

tipo | 21-02-13 | 13:55

@The Russian | 21-02-13 | 13:37
Het is gewoon de realiteit.Moeten het allemaal dan Melkert banen worden? Het grote boze buitenland rukt op maar in Europa wil iedereen nog een vet salaris voor simpel werk. Dat gaat gewoon niet meer lukken. De wal zal het schip wel keren. En iedereen hier maar schreeuwen over uitbuiting.
Het kan maar twee kanten op,of al dit soort werk gaat naar landen buiten de eu of we doen het hier tegen concurrerende prijzen.

miko | 21-02-13 | 13:55

Concentratiekamp?? Je bent toch niet verplicht om daar te gaan werken?

Temazepam60milligram | 21-02-13 | 13:55

Ze kennen geen minimumloon in Berlijn, dus 1100 is klote, maar heel normaal. Zeker met de hoge werkeloosheid.
Ik ken er mensen die voor 490p/m werken.

damnschreeuwer | 21-02-13 | 13:53

@ Tja jij wilt goedkoop, dan krijg je goedkoop.
Kaas de Vies | 21-02-13 | 13:27 | + 9 -

Ieder die een beetje rondsurft op internet-vergelijksites kan zelf concluderen:
> Zalando is duur
> Zalando heeft slechte service
> Zalando is gewoon een kutbedrijf

Je bent wel een ontzettende KUT als je je over de streep laat trekken door die irritante schreeuw-reclames van ze

FredFlinstone | 21-02-13 | 13:53

@ Platbombarderen dat bedrijf.
Bakito | 21-02-13 | 13:49 |

Plat is vrijwel onlosmakelijk met bombarderen verbonden. Iets (blijvend) de hoogte in bombarderen is vrij lastig.

goedverstaander | 21-02-13 | 13:53

Typisch werk en beloning om beroepswerklozen naar toe te dirigeren op straffe van korting op de uitkering.

Mark Smith | 21-02-13 | 13:53

Het moderne kolonialisme. In Nl werken we straks allemaal voor de staat, wel met behoud van uitkering.

Watapatja | 21-02-13 | 13:52

@ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:33
Ik heb zijn salarisstrook nog nooit gezien.

miko | 21-02-13 | 13:52

@Irma zonderboezem 13:46
Daar heb ik nou nooit last van. Alle heersende merken worden door Zalando gerepresent, dus ik weet niet wat jij toen besteld heb? Of verzin je dit terplekke om Zalando in diskrediet te brengen? Foei!!1

AshleyJ"Ash"Williams | 21-02-13 | 13:52

@John Toroflex | 21-02-13 | 13:37
Duitsland is dan ook koning loonmatiging, gevolgd door Nederland. De enige weg om nog meer te verdienen is te met een universitaire studie en promoveren op een onderzoek wat ook bijna alle politici daar gedaan hebben. En heel toevallig blijken velen door die druk ook nog een het gecopy/paste goed aangeleerd te hebben als over je de plagiaatschandalen leest. Loonmatiging langer dan een paar jaar aanhouden is slavendrijven. DE en NL doen het al deccennia.

blinde kip | 21-02-13 | 13:50

@Niks-neem | 21-02-13 | 13:32
Inhoudelijk ook.Straks niet zeuren over je salaris.

miko | 21-02-13 | 13:49

Zalando is ultieme voorbeeld van nihilistische consumptie, de kanker van onze maatschappij. Platbombarderen dat bedrijf.

Bakito | 21-02-13 | 13:49

__dictatuur | 21-02-13 | 13:35 | + -2 -
Er is geen minimumloon in Duitsland. Daarom draait de economie op het moment nog een beetje, vanwege de flexibiliteit die dat meebrengt.

Meneer Meeuw | 21-02-13 | 13:48

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 13:27
Je kunt er ook voor kiezen dat dit soort werk naar het buiteneu gaat. In zuid Amerika doen ze het voor een kwart en in Noord afrika ook.
Het vervoer kost niet zoveel.
Dus mensen aan het werk voor 1100,- of nog meer werkelozen. De keuze is aan u.

miko | 21-02-13 | 13:48

Wie zaait zal oogstenDe mensen die bij zalando werken, hebben simpelweg niet genoeg gezaaid.

LoenJWT | 21-02-13 | 13:48

Parsons | 21-02-13 | 13:45
dus dat is de insteek? voor jou 10 anderen? en dat juicht u toe? mooie boel

ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:47

De mensen die nu al lopen te gillen over een salaris van 1000 Euro, gaan het nog zwaar krijgen de komende 20 jaar.

tipo | 21-02-13 | 13:47


eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 13:35 | + 0 -
Jij maakt ook wat mee hè lieverd..:-)
Vertel ik ook een verhaal uit eigen Zalandodoos.
Ik heb eens laarsjes laten komen maar het was zulke ongelooflijk goedkope troep dat ik het gelijk terug heb gestuurd. Ik denk dat de Schoenenreus nog niet zulke rommel zou durven verkopen. Anyway, nog raar dat maar de helft teruggestuurd wordt en niet alles.

irma zonderboezem | 21-02-13 | 13:46

@roze_bril | 21-02-13 | 13:29
De enige reactie die een +1 verdient. Spijker, kop.

Parsons | 21-02-13 | 13:45

**Doet ff 10 paar schoenen kopen....**

bicycle | 21-02-13 | 13:45

@eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 13:35 | + 0 -
Geen idee of u oud is of niet, dat u vreselijk achterloopt met de constatering in uw tegel, is zeker.
OT: denkt u daar weer eens aan als u loopt te zeiken over gratis heen en terugsturen, het moet ergens vandaan komen namelijk.

R-W | 21-02-13 | 13:43

Ik had ook wel eens zoiets gehoord over de Al die. Is dat intussen opgelost?

Mark van Leeuwen | 21-02-13 | 13:42

@Che_cuevara | 21-02-13 | 13:40
Mooi he, die arbeidsmigraties in de EU. Wat een feest voor ons allen.

blinde kip | 21-02-13 | 13:41

The Russian | 21-02-13 | 13:37
Gasten zoals miko zijn de mannen in het zwart.

spooked | 21-02-13 | 13:41

@The Russian | 21-02-13 | 13:37
Internet en Telefoon heb je helemaal nergens voor nodig maar het houdt inderdaad niet over. Maar denk je dat mensen met een goede opleiding die verder geen domme keuzes maken bij dat soort bedrijven werken? Misschien zullen laag opgeleide mensen zonder commercieel waardevolle talenten genoegen moeten nemen met alleen de basis levensvoorwaarden.

supah | 21-02-13 | 13:41

@The Russian | 21-02-13 | 13:37
990 netto is niet slecht. Bij 10% bedoel ik ook alle belasting want effectief zitten we hier op bijna 80% als je btw en de rest van al die heffingen meerekent. En uiteraard had ik het over een baan als inpakker.

blinde kip | 21-02-13 | 13:40

@blinde kip | 21-02-13 | 13:38
Daar heb je dan ook weer gelijk in.

Che_cuevara | 21-02-13 | 13:40
-weggejorist-
kanswaardig | 21-02-13 | 13:40

Ongeschoold werk tegen hoog Westers minimumloon. Een recept voor ellende.

Feynman | 21-02-13 | 13:39

De Duitse media bericht ook al een tijdje over dit soort praktijken bij Amazon.

Masuka | 21-02-13 | 13:39

Zie deze week nog een Indonesische fabrieksarbeider op TV voorbij komen die E45,- per maand(!) verdient voor het in elkaar naaien van BH's. Let wel; 12 uur per dag 6 dagen per week werken. Hoor ik dan weer niemand over...

BertBroodBakker | 21-02-13 | 13:39

Niks-neem | 21-02-13 | 13:30 | + -1 -

Precies, een Marokkaanse weduwe wiens man een blauwe maandag in Nederland heeft gewerkt krijgt maandelijks al bijna 1400 euro overgemaakt. Dat is meer dan 5 keer een modaal salaris daar. Deze idioterie wordt nu gekort met 40% maar dat is nog 60% te weinig...

eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 13:39

@Che_cuevara | 21-02-13 | 13:34
Jij mag wel de WW en bijstand betalen voor hen die ineens verdrongen worden door MOE-landers. En vreemd genoeg is er geen werk voor Nederlanders in die landen.

blinde kip | 21-02-13 | 13:38

@TEACHYOU | 21-02-13 | 13:33 |

miko is een beetje dom, kan hij verder niks aan doen hoor.

Autist | 21-02-13 | 13:38

@endp 13:35
Zo gaat het in meerdere branches. En zeg nou zelf: waarom zou je ook een dief zijn van je eigen portemonnee? Kopuh kopuh kopuh! Ik ben tog nie gek? ( nou ja een beetje dan).

AshleyJ"Ash"Williams | 21-02-13 | 13:38

en dit lees ik op mijn iPad, gemaakt bij Foxcon door werknemers die 14 u$ per maand 'verdienen'

(c)ZWITSUL | 21-02-13 | 13:38

Humm, als geenstijl.nl echt wil fucken; meld jullie aan bij het Zalando affiliate netwerk. Vervolgens affiliate cookies droppen bij iedere bezoeker. At random worden er vast wel wat bestellingen geplaatst in de komende 100 dagen. (Eigenlijk niet te voorkomen met de belachelijke bezoekersaantallen) Iedere bestelling kost Zanox geld. (en levert Geenstijl weer wat op)

Kabila de stijlloze | 21-02-13 | 13:37

Niets mis mee.

Pandapunten | 21-02-13 | 13:37

miko | 21-02-13 | 13:27 |
.
1100 euro per maand Brutto goed salaris ? Dacht het niet.
Huur, electro/gas, water, stadsbelastigen, internet, telefoon.
.
Dan zit je al op rond de 1000 euro, en waar moet je dan van leven de hele maand ?

The Russian | 21-02-13 | 13:37

1100 euro valt nog mee. In Duitsland hebben ze 400-euro banen. Met een volledige werkweek, want geen minimumloon. Daar komt het wirtschaftswunder dus vandaan. Straks dus ook hier in NL.

John Toroflex | 21-02-13 | 13:37

@ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:33
@miko | 21-02-13 | 13:31
Nou!

blinde kip | 21-02-13 | 13:36

@bulk | 21-02-13 | 13:33
Helemaal juist.

Che_cuevara | 21-02-13 | 13:36

mentaliteit veranderen duurt eeuwen, niet jaren.
dus zal nog wel even duren daar in duitsland.
al heeft de geschiedenis ons geleerd dat het tot grootse bloei kan leiden

de beer van de meer | 21-02-13 | 13:36

Zalando is trouwens sowieso -1 pauperbedrijf

rechtdoorhelmond | 21-02-13 | 13:36

1. Is het minimum salaris in Duitsland het genoemde bedrag (of lager)?
2. Moeten de werknemers daar werken of zijn ze vrij een andere baan te zoeken?

Indien beide antwoorden ja zijn.. Who the fuck cares. Neem eens een kijkje hoe de werknemers in de kassen in westland behandelt worden.

__dictatuur | 21-02-13 | 13:35

Noem mij maar een conservatieve oude lul maar dit soort winkels is de doodsteek voor de Nederlandse middenstand. Was laatst bij mijn schoenenboer en die vertelde dat hij steeds meer mensen in de winkel kreeg die bij hem schoenen gingen passen en uitzoeken maar uiteindelijk niet kochten. Hij heeft op een bepaald moment op de man/vrouw af gevraagd waarom ze niet kochten en sommige mensen zeiden eerlijk dat ze eerst bij Zalando wilden kijken of ze dezelfde schoenen niet voor een paar euro goedkoper konden krijgen.

eerstneukendanpraten | 21-02-13 | 13:35

@blinde kip | 21-02-13 | 13:27
Wil jij zo'n baan dan?

Che_cuevara | 21-02-13 | 13:34

@ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:33
+ Veul.

Niks-neem | 21-02-13 | 13:34

Dus het schreeuwen in de reclame is dus vanuit de praktijk ontstaan...

M@rk | 21-02-13 | 13:33

miko | 21-02-13 | 13:31
dus jij denkt dat blinde kip niks anders kan, niet zijn best heeft gedaan op school en geen initiatief toont?

ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:33

@bulk | 21-02-13 | 13:33 | + 0 -
Juist!

Kaas de Vies | 21-02-13 | 13:33

Het wachten is tot iemand daar stiekem een filmpje van maakt en dat op dumpert pleurt. Waar is de moderne Gunther Walraff?

John Toroflex | 21-02-13 | 13:33

Teringbedrijf, teringreclames en niet eens goedkoper als normale winkels. Laat ze lekker de pleuris sterven, ik steun gewoon de lokale middenstand en koop in de winkels.

bulk | 21-02-13 | 13:33

@AshleyJ"Ash"Williams | 21-02-13 | 13:29
Slavendrijver!!!

Nietvoordekat | 21-02-13 | 13:32

@miko | 21-02-13 | 13:31
Lul niet!

Niks-neem | 21-02-13 | 13:32

Ehhr, wel eens gezien hoe producten in china gemaakt worden?

Oeloeboeloe | 21-02-13 | 13:32

Waarom zou je bij een dure Europese internetshop winkelen?
Gewoon rechtstreeks uit China, Thailand en Korea halen.

kapotte_stofzuiger | 21-02-13 | 13:32

@Niks-neem | 21-02-13 | 13:30
Voor mensen die niks anders kunnen en die niet hun best hebben gedaan op school, die later in hun leven geen initiatief hebben getoond is dat een prima salaris.

miko | 21-02-13 | 13:31

blinde kip | 21-02-13 | 13:28
Een leuk salaris bij 10% belasting? kan jij rekenen? 990 euro netto in de maand, nou nou, vet salaris hoor.

ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:31

@blinde kip | 21-02-13 | 13:28
U vindt 1000 € netto een leuk salaris? Tenzij het per week is, is het gewoon een hongerloon.

Niks-neem | 21-02-13 | 13:30

Het kan me inderdaad geen kont schelen.

BrainShake | 21-02-13 | 13:29

Is het verplicht om daar te werken?

roze_bril | 21-02-13 | 13:29

Ik bestel om de twee weken minimaal één paar schoenen bij Zalando. Snelle levering, goede retourservice en op rekening is geen enkel probleem. Topbedrijf!!1 Zo.

AshleyJ"Ash"Williams | 21-02-13 | 13:29

meneer Q | 21-02-13 | 13:27
Duitsland........ VOC........

ITEACHYOU | 21-02-13 | 13:28

Modern concentratiekamp, lees eens de geschiedenisboeken door voordat je met zulke termen gooit.

rechtdoorhelmond | 21-02-13 | 13:28

Duitsers zijn wel gewend strafkampen te runnen...

Voordeelbon | 21-02-13 | 13:28

@miko | 21-02-13 | 13:27
Bij 10% belastingdruk is het een leuk salaris, ja.

blinde kip | 21-02-13 | 13:28

Tja jij wilt goedkoop, dan krijg je goedkoop.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 13:27

Poolse werknemers? Polen zijn toch ook Slaven?

steven paul | 21-02-13 | 13:27

Nou, die Polen komen anders hier onze banen inpikken.

blinde kip | 21-02-13 | 13:27

Elf honderd euro is een prima salaris. En daar moet voor gewerkt worden.
Zo komt de economie er weer bovenop ,keihard werken en niet zeiken. Die ouwe lul van vijftig moet niet zeiken.Die mag blij zijn dat hij nog werk heeft.

miko | 21-02-13 | 13:27

Het is de ware VOC-mentaliteit die ook hier ten lande begonnen is. En zo heurt het ook.

meneer Q | 21-02-13 | 13:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl