Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fyra bewijst dat treinreizigers mietjes zijn

aldifyra.pngTreinreizigers zijn over het algemeen de zwakke schakel van de samenleving. Dusdanig last van mobiliteitszwakte dat ze aan het OV-infuus moeten. Als je vouwfietsmensen accepteert in je directe omgeving zonder ze mentaal aan gruzelementen te pesten, ben je eigenlijk net te lief voor deze wereld. Treinreizigers zijn miezerige mietjes. Stuk voor stuk. Bewijst ook dit nieuwsbericht. Treinreizigers zijn bang voor de Fyra omdat de trein schommelt op het traject tussen Rotterdam en Breda. Een schommelfyra. En daar dan vloeibare skittles van gaan poepen. Jup. Eens te meer bewijzen treinreizigers zich als ware transportpuppies. Angstiger dan een hypochonder in Bangladesh. Maar dan voor een trein. Die schommelt. Serieus, man the fuck up. Dit zijn dus mensen die straks, als de Fyra perfect over dat spoor heen vliegt, gaan klagen dat de trein wel een beetje hard gaat. Stap er dan niet in, als je moderne technologie zo eng vindt. Ga dan lopen. Neem de fiets. Koop een paard en een wagen. Maar wat je ook doet, stap alsjeblieft niet in een auto. Dit soort lafhazen zijn degene die 80 rijden op de linkerbaan, optrekken als een baksteen in een moddersloot en dusdanig overcompenseren als ze iets afwijken van de ideale lijn dat ze van schrik op de kop op de andere weghelft terecht komen. Sowieso, een Fyra stap je niet in omdat je efficiënt en veilig op plaats van bestemming aan wilt komen, maar omdat je hongert naar avontuur, onverwachte uitdagingen en het proeven van je eigen bloed. Surfyra of the Fittest! Huilen om een schommelende trein. Tfoe. Mocht u nog beschikken over testikels, lever deze dan in bij het loket met "You Ain't Worth It" er boven. Update: neemt niet weg dat de Fyra wel de Lada onder de treinen is.

Reaguursels

Inloggen

Volgende week in Ultimate Survival: met de Fyra van Amsterdam naar Brussel. (Als ie het doet tenminste.)

VanBukkem | 21-02-13 | 08:52

@Duck Twacy | 20-02-13 | 18:02 |
Opzich denk ik dat de hogesnelheidslijn ook in Nederland wel potentieel heeft. Wat ik dan niet begrijp is dat we 40 jaar achter landen als Frankrijk en Duitsland aan gaan lopen door traag en onbetrouwbaar materieel met veel te veel tijd er tussen te laten rijden. Als je ergens dan toch geld in stopt, zorg dan dat je voorop komt te lopen in plaats van 40 jaar achter.
@Duck Twacy | 20-02-13 | 18:03 |
Geeft niet! Copy-paste is overigens makkelijker. Nu was het vrij duidelijk waar je op reageerde, maar zeker als iemand meerdere posts plaatst in een topic kan het wel eens lastig zijn alleen een nick te hebben en geen tijd.

potsenmakkert | 20-02-13 | 18:21

@Potsenmakkert, excuus, die kleine lettertjes ook :)

Duck Twacy | 20-02-13 | 18:03

@Potsenmaker, gewoon 4 sporig van amsterdam naar brussel maken, iets betere beveiling (variabele blokken) en gewoon 160+ km/u rijden over bestaand spoor met bestaand materieel. Doe je er net zo snel over, want nogmaals in Belgie reedt de Fyra zelden harder dan 100, laatste 10 km bij Brussel deed ie meestal 15 min over...

Duck Twacy | 20-02-13 | 18:02

Onthoud even dat die Fyra in NL niet sneller rijd dan de gewone Intercity. Alleen over eigen prive-sporen waar paupertreintjes niet mogen komen en het dus rustiger is.

Robbie Rotten | 20-02-13 | 17:14

Het mòet wel fout gaan met een trein die van voren om een Fiat Multipla lijkt. Ieuw...

Bert op Safarie | 20-02-13 | 16:11

@La Vie En Rose | 20-02-13 | 13:38 | + 0 -
Elke keer als ik eindelijk uitvogel wie wat zegt in een discussie heeft Quid het daarover.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 14:34

@Masuka | 20-02-13 | 12:24 |
Dat ben je dan toch ook? Je weet dat je een risico neemt als je in dat Italiaanse wanproduct gaat zitten. Je kunt ook kiezen voor veiligheid en hetzelfde traject met de Thalys afleggen.
@Duck Twacy | 20-02-13 | 12:31 |
Ik snap dat soort keuzes nooit zo. Waarom ze een achterhaald hsl trace bouwen waarop ze een achterhaalde (250km/h) trein laten rijden als een soort intercity en hiervoor ook nog eens 62 miljoen per aangelegde kilometer betalen zal mij wel altijd een raadsel blijven. Zeker als je hiermee vergelijkt dat de Shanghai maglev 42 miljoen dollar per kilometer heeft gekost. Dus we hadden voor een LAGERE prijs een snellere verbinding kunnen hebben met minder geluidsoverlast, minder energieverbruik, minder onderhoudskosten en dan hadden we ook nog eens de eerste europese maglev hier gehad!

potsenmakkert | 20-02-13 | 14:14

Tegenwoordig is ook alles 'nieuwswaardig' Misschien moet ik ook maar gaan bloggen over mijn Ikea stoel... die een beetje wiebelt. En dat dat best spannend is.

Starbuck81 | 20-02-13 | 13:40

@Kaas de Vies | 20-02-13 | 11:58
Hahaha. Touché.

Maaruh, jij doet toch niet aan twitter?
How come dat je toch zo goed op de hoogte bent.

Nou?

;)

La Vie En Rose | 20-02-13 | 13:38

In een lada moet je ook niet harder gaan rijden dan honderd. Als je hard wil rijden koop dan een fatsoenlijke TGV of ICE.

zeertegendradig | 20-02-13 | 13:34

De echte Stolwijker | 20-02-13 | 12:48 |
Ik dacht dat die mensen een bakfiets hadden.

TDieuww | 20-02-13 | 13:32

Gelul Johnny. Mijn eerste auto was een Lada en die reed wel. Ook in de winter. Het rammelde, stonk, tochtte maar reed.

bas ooms53686289 | 20-02-13 | 13:30

Totdat de Fyra een serieus zwaar ongeluk gaat hebben en de doden langs de berm liggen. Dan gaat Johnny weer heel hard boe roepen naar de Fyra, natuurlijk.

Boer in 020 | 20-02-13 | 13:03

en dan zit ik niet eens vast in een spoor.

Zuitschuip | 20-02-13 | 12:56

Treinreizigers zijn bang voor de Fyra omdat de trein schommelt op het traject tussen Rotterdam en Breda.

Ik ben ook altijd een beetje bang als mijn aanhanger begint te scharen. of is dat ook raar?

Zuitschuip | 20-02-13 | 12:55

voldemort | 20-02-13 | 12:17
Een Prius is veel groter dan een Aygo. Ik zou er zelf geen kopen, maar bij het accelereren kan een Prius zich meten met veel Audi's als gevolg van het variomatic systeem. Maar ja, emotie hè, want Priusrijders stemmen GL en sturen hun kindjes naar een Montessorischool. Allemaal. Dat sommige bezitters alleen maar geen zin hebben om de roverheid te faciliteren met de hoogste accijnzen ter wereld en een MRB die de provinciale bureaucratie op de been moet houden, is voor sommigen een beetje moeilijk te behappen.

De echte Stolwijker | 20-02-13 | 12:48

spijs plettinum | 20-02-13 | 12:36
Mogelijk antwoord is, dat een wc pas een wc is wanneer er gezeik en stront doorheen loopt.

Shareholder II | 20-02-13 | 12:41

-t

BedrijfsTijgerT | 20-02-13 | 12:39

Dan de TGV. Fantastisch apparaat. Beleefde mensen.
Heerlijk was het om met 300+ door het Franse landschap te zoeven en de snelheid niet in de gaten te hebben.
Dat doe ik zo weer. In tegenstelling tot de NS want die mijdt ik al 25 jaar als de pest.

BedrijfsTijgerT | 20-02-13 | 12:38

wat een slecht stuk, en waarom?

spijs plettinum | 20-02-13 | 12:36

Ff het originele bericht lezen van Telegraaf, minder woorden maar stukken meer info. Beetje raar artikel dit.

Latrinalia | 20-02-13 | 12:34

Há, de boemeltrein op het eilandje Borkum trilt bijna van z'n spoor af, zorgt alleen maar voor meer authenticiteit. Maar goed, nu gaat de Fyra ook 'iets' harder...

Hoewel trillende treinen vanwege slecht spoorweg gigantische complicaties kunnen leveren op hoge snelheden (of uitzetting van metaal van de sporen in de zomer), ben ik het wel eens met dat diezelfde mensen niét in een auto moeten stappen. Sowieso zijn de wegen al te druk voor woorden en dat er 70 KM/U rijders op de 120 KM/U banen verschijnen zal geen redding zijn.

LangeTijdGeleden | 20-02-13 | 12:32

Dit gaat over de binnelandse langzame Fyra. Die gaat max 140. Het Italiaanse gedracht kan theoretisch 250, maar in de 10 keer dat ik mee geweest ben kwam ie zelden boven de 200 (in Belgie zelden boven de 60 overigens)

Duck Twacy | 20-02-13 | 12:31

Ik voorzie nog vele (bijna) ongelukken in de toekomst, zolang Prorail en de NS gescheiden blijven.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 12:28

In pakweg 1875 kon je nog wel met de trein naar Brussel. Het duurde wel wat langer, maar het kon. Het is nu 2013, en..., ach, laat ook maar....

brutus68 | 20-02-13 | 12:28

Iraliaanse treinen zien er niet eens gelikt uit, de italiaanse auto s wel, dat ze altijd onbetrouwbaar waren en in de showroom al roestten, kwam je later pas achter..

Terpen-tijn | 20-02-13 | 12:24

En als die faaltrein crasht of omvalt zal hier wel weer een topic verschijnen waarin staat dat je een ontzettende loser bent omdat je met de Fyra reist, en dat je het daarom verdiend om te verongelukken.

Masuka | 20-02-13 | 12:24

je moet in een alfa romeo ook niet harder dan 100km/u rijden want dan vliegt de verroeste onderkant eraf.

cumshaft | 20-02-13 | 12:22

@James Lastig | 20-02-13 | 12:11
Als die communicatiewetenschappers de boel nou recht lullen is het toch in orde?

Che_cuevara | 20-02-13 | 12:21

De Fyra voor thrillseekers, bespaart een reisje naar een attractiepark.

BroodenSpelen | 20-02-13 | 12:20

@bijdehans | 20-02-13 | 12:11
Toch niet tijdens het rijden?

blinde kip | 20-02-13 | 12:20

@James Lastig | 20-02-13 | 12:11
Het is allemaal de schuld van Wim-Lex.

En Tim Kuik.

blinde kip | 20-02-13 | 12:19

Alleen mietjes reizen met de Fyra, je kan beter gaan fietsen dan weet je tenminste zeker dat je wel aankomt.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 12:19

Quid had beter moeten opletten bij natuurkunde op school. Sporen voor hogesnelheidstreinen moeten aan veel strengere eisen qua vlakheid voldoen dan die voor gewone treinen. Een hobbeltje dat met lage snelheid hooguit een beetje wordt gevoeld wordt met hogere snelheid enorm vergroot (vgl snelheidsdrempel, ook vervelend om mee te pakken met 2x normale snelheid). Zal niet direct tot ontsporing of lanceringen leiden maar levert desondanks veel grotere krachten op en dus slijtage aan spoor én trein op. En laat die laatste nu op dit moment al problemen vertonen.

Caveman48 | 20-02-13 | 12:18

@Pastor Sippenhaft | 20-02-13 | 11:57
1000x liever met een Prius dan met een trein.
Een Prius gewoon een zuinige auto die niet zo klein is als een Aygo En met 136pk trek je de andere ecomobielen er wel uit.

voldemort | 20-02-13 | 12:17

@bijdehans Ambtenaarrrrrrrrrrrr

Rest In Privacy | 20-02-13 | 12:16

De goedkoopste kuttrein compenseert het budget, zodat de directie haar dikke vette salaris kan blijven opstrijken.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 12:15

@Kaas de Vies | 20-02-13 | 11:59
Ik vermoed dat Quid er ook een paar voor zijn wielen gehad heeft.

blinde kip | 20-02-13 | 12:14

bijdehans | 20-02-13 | 12:11
Niet vergeten door te trekken.

Strohond | 20-02-13 | 12:13

Dat zijn dus dezelfden die
www.burgerforum-eu.nl/
niet durven te ondertekenen omdat ze bang zijn van hun bed gelicht te worden door de Stasi van Schultz en van Rompuy.

OK, ik weet dat Zimmerfranz probeert Julio Poch in te huren, maar dan nog, nu een vuist maken, grow some balls, stelletje lafbekken.

Cuyahoga | 20-02-13 | 12:12

Ik wandel, ik fiets, ik ga met de bus en ik ga met de trein als IT-er van 47 met een goed salaris. Ik schijt op mensen zoals Quid...

bijdehans | 20-02-13 | 12:11

Quid, dat ding hobbelt omdat de fundering onder het spoor weg is gespoeld.

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

"Volgens ProRail is de grond onder het spoor verzakt door een nabije waterkering"

Dat komt omdat er in NL geen fatsoenlijke ingenieur meer wordt opgeleid maar wel heel veel communicatiewetenschappers die de boel recht moeten lullen.

James Lastig | 20-02-13 | 12:11

Elke connectie met Frya maakt mij ook bang.
Wie zegt mij dat die rottreinen tegen schommelen kunnen?

Terpen-tijn | 20-02-13 | 12:10

Waar kan ik dat loket vinden?

Strohond | 20-02-13 | 12:09

shhhhhhh, straks wordt het nog drukker op de weg.

ITEACHYOU | 20-02-13 | 12:09

Zeg nou zelf...
Zou u op een Italiaanse schommel gaan zitten die is aangekocht bij de laagst aanbiedende partij?

Parel van het Zuiden | 20-02-13 | 12:06

"... straks, als de Fyra perfect over dat spoor heen vliegt..."
John Quid is een gelovige.

niet voor de hond | 20-02-13 | 12:04

Ik blijf me nog steeds verbazen hoe lelijk die trein is. Meestal als de Italianen iets maken ziet het er nog prima uit (de Multipla uitgezonderd), een soort van oogcompensatie voor de falende techniek en mechaniek.

Of er zal wel weer een commissie van de NS met het design bemoeid hebben.

De Fyra, het gehandicapte lelijke eendje van de NS.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 12:03

Dat 'Tfoe' in het artikel hoeft van mij dan ook weer niet hoor. ;-)

stoneytony | 20-02-13 | 12:03

"Dit zijn dus mensen die straks, als de Fyra perfect over dat spoor heen vliegt..."
Wensdenken noemen we dat. De kans dat de Fyra perfect functioneert is kleiner dan dat de pvda sociaal en rechtvaardig wordt.

spanarchist | 20-02-13 | 12:02

@kapotte_stofzuiger | 20-02-13 | 11:56
Of het stoer is weet ik niet, maar wel duur.

Che_cuevara | 20-02-13 | 12:00

En daar betaal je op de kermis of attractiepark nog behoorlijk voor.
Wat zeuren ze nou.

Che_cuevara | 20-02-13 | 11:59

@blinde kip | 20-02-13 | 11:58 | + 0 -
Om dan vervolgens door diezelfde bus aangereden te worden. Welkom in de jungle dat OV heet.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 11:59

Vouwfietsers zijn halve mietjes. Ze accepteren tenslotte alleen de treinreis als marteling en slaan de stinkbus over.

blinde kip | 20-02-13 | 11:58

Ik snap best dat die reizigers bang zijn, als de trein constant abrupt remt, stilstaat in een tunnel of platen staal verliest tijdens het rijden en dan opeens gaat schommelen zou ik ook bang zijn.

Trouwens Quid, heb jij eigenlijk je rijbewijs want altijd als ik met een schuinoog naar je twitterfeed kijk ben je of aan het basketballen of er op weg naar toe met de bus. De bus ja, nog triester dan de trein.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 11:58

Oftewel, treinreizigers zijn net Priusrijders.

Pastor Sippenhaft | 20-02-13 | 11:57

Tegenwoordig schijnt 103 km/h rijden op de A4 al stoer te zijn.

kapotte_stofzuiger | 20-02-13 | 11:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken