Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U rijdt deze Seat Ibiza. Mag dat?

67ftsx.jpg Multiple choice vraag voor het CBR theorie-examen. U rijdt door Almere en bovenstaande auto rijdt voor u. Wat is er mis met dit voertuig? A. Het is een Seat Ibiza. De poor man's VW Golf. B. Geen popnagels. In Almere. Die kentekenplaat zal dus wel gestolen zijn. C. Het is een autootje met een 1.4 en een tamme 60 pk vermogen. Die trekhaak heeft daar niets te zoeken. D. Dat lullige oranje dopje. E. Niets. Keurige waggie. Mooie kleur ook. F. Anders, namelijk... kentekenbekeuring.png

Reaguursels

Inloggen

stumpers sinds eind jaren 70 zijn er al geen kentekens met klinkers meer . dus waarom zou deze ibiza het wel hebben . pennenlikkers!

rick S. | 19-02-13 | 09:45

Staat daar nou een weggepoetst 2-tje boven het tweede streepje? Zo ja, dan: dat mag niet, want anders ontstaat verwarring met de eerste twee uitgiftes van het kenteken.

welatenheterbij | 18-02-13 | 21:35

Iedere boerenlul weet dat je zo niet mag rondrijden, beetje onnozel om dan toch tegen zo'n bekeuring aan te lopen. Hoog eigen schuld, dikke bult gehalte derhalve. Sanctie bedrag daarentegen is schandalig hoog echter, zoals alle sanctie bedragen overigens.

Lucky Duc | 18-02-13 | 18:47

Lekker mierenneuken, als er maar geld in het laatje komt.......

Fruitvliegje | 18-02-13 | 18:17

Waakzaam, dienstbaar en niet aftrekbaar

Multimediaknaller | 18-02-13 | 16:11

SEAT? Mijn collega kocht ook een nieuwe, maar dat was olie tanken en benzine bijvullen!

Multimediaknaller | 18-02-13 | 16:09

Technisch gezien is het een poor mans polo. Heb hem zelf ook gehad 1.4 16v en met 75 pk snel genoeg. Nadeel waren de ramen die soms spontaan in de deur vielen. Maar daar hadden al die vag dingen last van....

petros666 | 18-02-13 | 15:55

Als je een trekhaak hebt die voor je nummerbord komt moet je een kentekenplaat hebben met witruimte tussen de 2 karakters waar de trekhaak voor komt, zo moeilijk is dat toch niet?

Achterhooker | 18-02-13 | 14:47

Nederland-Boeteland.
Met meer controleurs dan we met z'n allen ooit zullen kunnen betalen. Vandaar dat ze in dit geval een volkomen blinde controleur aan het werk hebben gezet, met behoud van zijn uitkering.

V®aagTeken | 18-02-13 | 14:35

De Ibiza staat trouwens op de bodemplaat van de polo en niet op die van de golf. Double poor dus.

calcoff | 18-02-13 | 14:22

Boete vanwege onzedelijk gedrag van de auto: waarom zit er een condoom om de aanhanghaak ? Nou?! Zeg eens dan !

Iwmac | 18-02-13 | 14:19

Ga boeven vangen ? Wel, de grootste boeven zijn managers. Politie wordt aangestuurd door van school komende miepjes en knulletjes met een levenservaring van een pinda , prestatiedrang door boetes uit te schrijven , zo veel mogelijk , want BONUS BONUS BONUS

ewout56593235 | 18-02-13 | 13:41

Tjah, zo mag je niet met die auto rijden, stilstaan mag wel overigens ;)

Bolkestein | 18-02-13 | 12:57

In een land waar verkeersovertredingen bijna niet meer voorkomen hou je dan nog dit soort flauwekul over.

Jippie | 18-02-13 | 12:52

mothersfinest | 18-02-13 | 11:04
dus omdat een of andere janlul een boete krijgt vind jij dat een reden kan zijn iemand op de bek te meoppen? nee, nog erger, dit is de reden, schrijf je

ITEACHYOU | 18-02-13 | 12:43

E. Niets. Keurige waggie. Mooie kleur ook.
.
serieus: wat een ontzettend ongelooflijk droeftoetende ondermensch heeft die boete uitgeschreven. Dit soort lieden hebben het zwaar te verduren in een hiernamaals. Bah, mijn week is verpest.

Faragefan | 18-02-13 | 12:40

Boete is terecht, als je zo rond rijdt ben je geoon een lul, je kenteken moet gewoon altijd zichtbaar zijn. Maar het bedrag is dan weer bijzonder asociaal en staat niet in verhouding tot de overtreding. Maar ja, de dienstwagen met chauffeur van de korpsbeheerder moet tenslotte ergens van betaald worden!

1nfidel | 18-02-13 | 11:22

Dé oorzaak van geweld tegen hulpverleners.
Lees je wel ff mee Markie?

mothersfinest | 18-02-13 | 11:04

Spijkers op laag water.

jasser | 18-02-13 | 10:42

@lekkurlinx | 17-02-13 | 19:57
lol @ overgetrokken

Joost Maghetweten | 18-02-13 | 10:26

Politie treedt niet op, straffen zijn te laag, waar gaan we heen in dit land etc etc Behalve als het om onze Heilige Koe gaat, dan wonen we ineens in een streng islamitisch land waar alle vrijheden met praktisch de dood worden bestraft.

mietjes

datzaltochniet | 18-02-13 | 10:18

Bezwaar aantekenen: hoorde staat onderstreept (Ik,ambtenaar, zag/hoorde....) Dit feit kun je niet horen.
Daarboven staat overtreding onderstreept (Plaats /gedraging/overtreding) dus de verbalisant is duidelijk.

Pascal9919 | 18-02-13 | 10:13

Keurig! Aanpakken dat tuig!

Day | 18-02-13 | 09:53

@K. Metjes
Oh en die flitskasten in de berm dan, of in de grille van een politieauto? Of ANPR camera's in de grille en bumper van een politieauto? Of de agent te voet dan?
Die 20 meter, op ooghoogte, achter het voertuig is er niet voor niets.

Pimmetjes | 18-02-13 | 09:49

Als je verrast bent door deze bekeuring ben jij je rijbewijs onwaardig.
Charles de Batz | 18-02-13 | 09:06 +1

Fred Janssen | 18-02-13 | 09:38

Die fabrikanten zouden de kentekenplaat houder aan de linkerkant van de auto moeten maken.Want de agent heeft wel een punt.

pedro300 | 18-02-13 | 09:13

K. Metjes | 18-02-13 | 06:16 | + 0 -
Nee, het gaat er om dat er niets voor de plaat mag zitten. Wie of wat het afleest en onder welke hoek doet er niet toe. Als je er een trekhaak opzet en die dit er voor dan kan je redelijkerwijs vermoeden dat dat toch een keer een prent oplevert.

Charles de Batz | 18-02-13 | 09:06

Als de het kenteken kan lezen zoals deze foto, ben je aan het bumperkleven.
Kenteken is gewoon niet leesbaar vanaf een normale afstand en dus boete. Klaar.

xpresso172 | 18-02-13 | 09:02

@ArnhemseMeisjes | 18-02-13 | 02:35
Een trekhaak is een element dat er later op gezet wordt en dus geen onderdeel van de originele toelating van een model. De bestuurder en de verkoper hadden er rekening mee moeten houden dat de trekhaak het zicht op de kentekenplaat zou belemmeren en er voor moeten kiezen een afneembare trekhaak te monteren.

Aiii | 18-02-13 | 08:58

Zo een mooie trekhaak en niet eens een stukje gril er aan hangen van de juten wagen. Die gasten rijden toch achter je met "stop politie" enzo?

No Mames | 18-02-13 | 08:31

Is die kleine van der Toorn ( ja , die altijd op dat kissie staat naast ome Koos) van SBS6 de aangever geweest ?

ja,diedus! | 18-02-13 | 08:11

-weggejorist-

K. Metjes | 18-02-13 | 06:16

Charles de Batz | 17-02-13 | 19:47
De camera's, die deze kentekenplaat moeten kunnen lezen, hangen onder een nog grotere hoek. Bovendien hebben die een dusdanig bereik zodat zij daartoe ook in staat zijn, en daar gaat het om. De agent is echt zijn quotum aan het halen, alleen ik zou het er niet bij laten zitten en het voor de rechtbank gooien. Dat kost de laagwater spijkerzoekende en muggenziftende, mierenneuker dan mooi een vrije dag...

K. Metjes | 18-02-13 | 06:16

Soms probeer ik afstand te nemen van de waan van de dag door me op te stellen als een buitenaards wezen dat de mensheid bekijkt van een afstand...
en dan zou je je toch wel de buitenaardse ballen uit de broek lachen hierom.
als het niet zo triest was. En dat er dan ook nog mensen roepen "nee, regels zijn regels" ...dat is gewoon zo intens eng, en die mensen zien het nog niet eens.
Er-zit-een-gedeelte-van-een-doppie-voor-een-gedeelte-van-een-letter....resultaat: die letter kan een E en een F zijn.. verschrikkelijk... wat nu?
mensen probeer toch eens zelf na te denken waarvoor de regels ooit zijn bedacht..niet voor dit soort flauwekul, dit is een waarschuwing waard, meer niet.
wat nog triester is, wij zitten er hier met zijn allen kostbare tijd van ons toch al te korte leven an te verspillen.
Ik zou heel graag eens een biertje gaan drinken met de ambtenaar in kwestie die dit bonnetje opgesteld heeft, gewoon om er achter te komen wie de man is en wat hem er toe heeft gebracht om deze situatie zo te zien. Hoe ver staan we inmiddels van de realiteit af als we zo slaaf zijn geworden van onze eigen organisatie- en administratie drang dat we hier onze tijd nuttig aan denken te besteden.
waanzin.

ozewiesewoze | 18-02-13 | 06:16

en als het allemaal niet mag wegens gehannes met die trekhaak, hoe kan het dan dat er een goedgekeurd aan de auto hangt?? joehoeee halloooo RDW???

ArnhemseMeisjes | 18-02-13 | 02:35

@SammyJankis: Een kenteken met 'geringe' ruimte tussen middelste combinatie is ONGELDIG.

Bovendien kan het bij de nieuwe GAIK-combinaties niet eens omdat daar geen sprake is van 3x 2 combinaties van cijfers en letters.

Pimmetjes | 18-02-13 | 01:57

@Law1980: De duplicaatcode staat altijd boven het LINKER liggende streepje.
-
Quote RDW-site:
"Van de code 01 wordt de 1 boven het linker liggende streepje op de kentekenplaat ingeslagen."

Pimmetjes | 18-02-13 | 01:55

Voor deze prent geldt dat deze alleen kan woorden uitgeschreven als op een bepaalde afstand achter de auto, op een bepaalde hoogte, het kenteken niet leesbaar is.

APK keuringseis: Visuele controle, waarbij de letters en cijfers volledig zichtbaar moeten zijn indien de waarnemer op een afstand van 20,00 m vóór dan wel achter het midden van het motorrijtuig staat.

Het is niet te controleren of de foto op de zelfde afstand en hoogte zijn genomen.

Pimmetjes | 18-02-13 | 01:42

Bekeuren om het bekeuren. Maar Opstelten -VVD! - vindt het orima.

De Geus | 18-02-13 | 01:40

Hoppa, dop op de volgende trekhaak en Jorritsma heeft weer een paar tientjes binnen.

De Geus | 18-02-13 | 01:39

terecht, iedere idioot weet dat dit niet mag.

p3xxx | 18-02-13 | 01:27

Belachelijk

Cybermaster | 18-02-13 | 01:21

Ja op deze foto lijkt er niks aan de hand, maar als je achter hem rijdt dan is het kenteken echt niet te lezen.
Je weet toch dat je kentekenplaat zichtbaar moet zijn, iedereen weet dat !
Dus dan moet je er geen trekhaak op monteren die voor je plaat hangt ... en dan ook nog zo'n achterlijk doppie erop.
Agentje heeft gewoon gelijk heur. En ja, dat die boete zo achterlijk hoog is kan hij ook niks aan doen. Daarvoor moet je bij Opstelten zijn.

RugOp81 | 18-02-13 | 01:10

gewoon een agent die net migraine had.. gewoon betalen dus

Batse | 18-02-13 | 00:56

Boete terecht enkel 't sanctiebedrag is absurd hoog, agent had dit dan ook anders moeten oplossen

Tim Grimback | 18-02-13 | 00:28

Het is toch wel heel erg gesteld in dit "land"... 130 euro omdat je kentekenplaat niet geheel zichtbaar is.
Is het zelfde als onnodig toeteren, wat is onnodig toeteren??
Hier werd laatst een agentje 50, 5 politiewagens luid toeterend door de straten rijden, pop op de voorste auto.
Is dat dan NIET onnodig toeteren?
Nee, omdat hun collegaatje 50 werd is alles geoorloofd.
Tja......

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-02-13 | 00:25

Volstrekt logisch en duidelijk. In 1 blik de overduidelijk te zien dat de trekhaak voor het kenteken zit. De regel geldt al sinds de oudheid. Waarom nou ineens een artikeltje hiervoor aanmaken?

Controllos | 18-02-13 | 00:21

@Vakonov | 17-02-13 | 19:45
Agentje vraagt om papieren, daar staat kenteken wel goed leesbaar op... neem ik aan.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-02-13 | 00:19

@Geile koe | 17-02-13 | 23:53

Nee, onjuist, een afneembare trekhaak kan gewoon.
Maar het ontbreekt na installatie op oplevering blijkbaar vaak in het vertellen aan de gebruiker dat je er niet mee voor je kenteken mag rijden.
Natuurlijk moet je als bestuurder zelf op de hoogte zijn van al die regelgeving maarja, wie maakt er geen foutje en denkt er niet aan omdat het toch bij een erkende (RDW) garage geïnstalleerd is...
Ik noem maar een voorbeeld.

kopkaasknabbelaar | 18-02-13 | 00:06

@overVecht | 17-02-13 | 21:02
Moet je niet naar je WERK dan?

Wijze Uil | 18-02-13 | 00:06

Ook een paar keer zo'n actie van agenten meegemaakt. Met afgunst in de ogen en lichaamstaal zochten ze naar een reden om me een bon te geven. Ik had een klein nummerplaatje voorop de Italiaan. Dat was een strafbaar feit werd mij gemeld. 90 euro boete! Ik grapte dat ik net voor 130 euro de tank had volgegooid. Werd niet gewaardeerd. Kleine plaatjes mochten alleen op Amerikanen zeiden ze. Goh het was een Amerikaanse import. Na nog tien minuten zaniken en zoeken naar een reden lieten ze me gefrustreerd gaan. Met de opmerking dat ze me nog wel eens zouden pakken. Losers. Sindsdien en helemaal na nog een aantal van dergelijke voorvallen ben ik alle respect voor ze kwijt.

ZDEV | 18-02-13 | 00:03

rylands | 17-02-13 | 23:27 |
Trekhaak blokkeert kenteken, duidelijk. Dit kun je afdoen met een waarschuwing, de meeste mensen weten niet eens dat ze in overtreding zijn. Ik had geluk met de redenatie van het CJIB, de foto's lieten allemaal de trekhaak zien.

Watapatja | 18-02-13 | 00:01

Dus u heeft een auto conform typegoedkeuring aangeschaft, met een, voor dit type originele bumper, bevestigd de trekhaak conform voorschriften en u krijgt een boete.
-
let op: 2x een aanname:
1x bumper is origineel
1x trekhaak is bevestigd conform wettelijke bepaling
-
Vooropgesteld dat beide aannames juist zijn, is onderstaande stelling dan juist?
Een Seat Ibiza van de serie zoals op de foto is weergegeven, heeft geen type-goedkeuring voor een trekhaak.

Geile koe | 17-02-13 | 23:53

@Uriël Fack | 17-02-13 | 23:30 | + 1
Sommigen verdienen een paar rake klappen van een Burger die echt niets meer te verliezen heeft. Gewoon even het nieuws halen en dan het liefst alles gefilmd met een verborgen camera. Het hele verhaal lekker helder. Hebt u ook het Tristan verhaal meegekregen? Justitie raakt .pdf kwijt en de wereld biedt aan wij zoeken en wij vinden 100% nee hoor Rijksrecherche... die vinden niks. Nu de nabestaanden rechtzaak en een rechter bepaald NEE... geen inzage in het dossier. Justitie houdt Justitie een hand boven het hoofd. Je zou deze Bananenrepubliek willen opblazen na dit nieuws. Bizar en ik zit zo te wachten totdat het escaleert. Ook die flits-snipers. Iedere dag bel ik alles netjes door naar BNR en Flitsservice maar eigenlijk wacht ik nog altijd op die ene 'noem hem Tokkie' echter lijkt mij meer een status HELD die gewoon de camera van die vangrail trekt en gewoon wegrijdt. De flitsagent even iets in Driebergen uit te leggen of gewoon de man die met blote vuisten de agent tot bedaren slaat zodat de agent ook denkt waar ben ik in godsnaam mee bezig. Mensen naaien die 10km te hard rijden? Ik rijd veel op de A12 en A2... zo bizar zit gewoon legaal 30km verschil in snelheid, 18:59uur 130km/u rijden is geen Wetje Mulder meer... en 19:00uur is er NIKS aan het handje. Zo ongelooflijk bizar.

Rest In Privacy | 17-02-13 | 23:50

@rylands | 17-02-13 | 23:27
Wat is dat nou weer voor een rare aanname in de laatste zin.
Het gaat in de basis nog steeds om een kogel voor een kentekenplaat.

Niet dus jouw aanname dat mensen 'bewust' roekeloos gaan rijden met een onherkenbare plaat, dat zijn 2 hele andere dingen...

kopkaasknabbelaar | 17-02-13 | 23:34

Ferrari-racer | 17-02-13 | 22:43 | + 0

Ik heb ooit hetzelfde gehad. Auto was weggesleept omdat de kentekenplaten die erop zaten vervallen waren. Mijn fout, had originele kenteken aangevraagd en had nieuwe platen er nog niet opgezet. Ga auto ophalen en toon de nieuwe platen. Twee agenten staan naast me te geinen aan de balie. Ik betaal 500 gulden, maak de nieuwe platen met postbode-elastieken vast en rijd weg. De twee agenten stappen in busje achter me aan en houden me staande op het moment dat ik de openbare weg op rijd. Waarom ik platen over andere platen heb vastgemaakt met postbode-elastieken. 'Is dit een grap? Jullie staan naast me aan de balie,' zeg ik, 'je hebt het toch gezien dat ik de nieuwe platen liet zien.' Na heen en weer bellen mocht ik doorrijden. Voor deze ene keer.
Fuckers.

Uriël Fack | 17-02-13 | 23:30

Zie mijn eerste tegel. Ik ben in beroep gegaan, of snelheidsboetes onterecht, immers kenteken gegokt, of boete trekhaak onterecht.
Watapatja | 17-02-13 | 21:11
Die had ik nog niet gelezen. Dan snap ik het nu. Dan kan ik hier dus uit opmaken dat je het terecht vindt dat deze bestuurder een boete krijgt aangezien hij bewust zijn kenteken moeilijk te lezen laat en daardoor bewust snelheidsbekeuringen wil ontwijken? Of vind je de boete toch onterecht en vind je het ok dat mensen hun kentekens moeilijker leesbaar maken om bewust roekeloos te rijden en daarmee anderen in gevaar brengen?

rylands | 17-02-13 | 23:27

Daar heb je afneembare trekhaken voor! Daar kan je zo'n boete mee voorkomen!

DerWaarheid4 | 17-02-13 | 23:22

De Ibiza is op basis van de Polo, niet de Golf. Polo=Seat Ibiza+Cordoba=Skoda Fabia+Rapid=Audi A1.

Uriël Fack | 17-02-13 | 23:22

aan dit soort dingen gaat ons land kapot.

hunkerdrift | 17-02-13 | 23:17

Dit rechtvaardigt een 100 miljoen / jaar bezuiniging op nationale politie.

Crak-ho | 17-02-13 | 23:16

Ik vind 130 Euro een hoog bedrag voor deze flutovertreding. 130 Euro.
Maar we willen dit toch? Deze regering en de vorige regeringen zijn democratisch gekozen. Deze 130 Euro is de wil van het volk.
Maar goed....... wat kunnen we kiezen? Er is geen normale partij die een redelijk belastingtarief als uitgangspunt heeft, er is geen relevante partij die het referendum ondersteunt.
Deze 130 Euro is een belastingaanslag natuurlijk.

Oerkoendoe | 17-02-13 | 23:06

Gelukkig weer een zware delinquent op zijn strepen gezet, stel je voor wat er allemaal niet had kunnen gebeuren...
Maar goed ook dat hier een bedrag van €130 voor gerekend wordt trouwens en geen waarschuwing of dat soort flauwekul.

Heb ditzelfde overigens ook een jaartje of 10 geleden meegemaakt, ik weet het nog goed want het was op mijn verjaardag. Die vreugdevolle dag werd ik door een bromsnor staande gehouden en gewezen op deze overtreding mijnerzijds.
Op mijn paupere Suzuki Swift zat ook een trekhaak blijkbaar (geen idee waarom eigenlijk) die al het zicht wegnam op de kentekenplaat.
Bij het overhandigen van de bekeuring werd ik overigens hartelijk gefeliciteerd door de agent, en een warm gevoel welde in mij op.

Goed, beiden tevreden glimlachend namen wij afscheid.

Ik naar de garage omdat ik geen gereedschap in huis had om de grote bouten van de trekhaak los te halen.
De agent naar het zebrapad een paar meter verderop waar luttele seconden daarvoor een voetganger geschept werd door een automobilist die naar alle commotie had zitten te kijken langs de weg... dat was een meisje van een jaar of 13 meen ik mij te herinneren...

kopkaasknabbelaar | 17-02-13 | 23:00

@Terpetijnzeikert | 17-02-13 | 22:28 | + 1
Wanneer uw fiets onder het toeziend oog wordt gejat mag u en niet ingrijpen en netjes wachten totdat de politiepost weer eens een keertje wordt bemand. Misschien mag u zelfstandig thuis aangifte doen. Die aangiftes verliepen zo goed dat nu EINDELIJK men moet aantonen hoe het staat met uw aangifte. Het gaat hier om prioriteiten stellen. Of de agent geen beter werk kon vinden deze dag dat een boete uitschrijven. Hebt u gezien hoeveel Poolse/Bulgaarse/Litouwse en Sloveense wrakken zich inmiddels op onze wegen begeven. Dat mag gewoon maar deze auto van iemand die laten wij aannemen niet een 2x modaal inkomen verdient gezien zijn autokeuze mag fijn bloeden voor een 'trekhaak'.

Rest In Privacy | 17-02-13 | 22:47

D. Denk ik hoor.

Jaap de Paap | 17-02-13 | 22:45

Kinderachtigheid kent geen tijd in strafkamp Nederland.
Voor de belastingbetaler dan, he.
Kloteklappers kunnen gewoon ongehinderd hun gang gaan, met een oplossingspercentage van 2,5%

vetkleppert | 17-02-13 | 22:45

Het wordt toch g.verdo tijd dat iemand zo'n agent in Eindhoven los laat en wat Belgisch tuig ontmoet. Eens even zijn vaardigheden testen. Net wegmisbruikers bekeken, scene met een man in een zilveren Golf die 3x werd aangehouden voor zo'n algehele controle. De beste man even een stevig woordje gewisseld met mevrouw motoragent over het 'waarom' worden aangehouden worden voor een 3de maal, meneer werd even gepakt op zijn woordkeuze door de motorbiatch. Maar meneer bleef vrij netjes en gaf aan een bon te hebben ontvangen en een gekleurd kaartje en onder het toeziend oog van de camera alle geirriteerde agentjes mochten even plaats maken voor meneer de Golfbestuurder want hij had naast gelijk gewoon een punt. Politie zijn hele gekke onderontwikkelde mensen die Kansenwijken hebben laten gebeuren maar de gewone burger met een legitimatie zo lekker graag wilt uitkleden. Misselijk volk.

Rest In Privacy | 17-02-13 | 22:43

de bestuurder van de auto zou de garage die de trekhaak ooit heeft gemonteerd erop aan moeten spreken , en de garage die de auto ieder jaar APK keurt want helaas heeft de agent volgens de letter van de wet gewoon gelijk wij mogen het raar vinden maar het staat er toch echt het zicht op de kentekenplaat mag niet worden belemmerd .

Amigo1973 | 17-02-13 | 22:40

Als je geen boeven kan vangen als diendertje, ga je maar burgers pesten. Ondertussen is het laatste eigenlijk het enige wat waartoe ze in staat zijn, bij de hermandad.

me,myself and IK | 17-02-13 | 22:31

Helaas maar de agent heeft gelijk ook al lijkt het dat de kentekenplaat goed afleesbaar is vanuit deze hoek. Als je er recht voor staat san blokkeert de kogel zicht op de plaat. Heel lullig gevalletje maar daarvoor bestaan afneembare kogels.

Terpetijnzeikert | 17-02-13 | 22:28

Grappig ook dat de beste agent dit gehoord heeft en dat je voor zo'n feit dit niet zelf hoeft te constateren.

Pollewops | 17-02-13 | 22:28

Begrijpelijk, die boete. Die trekhaak met roze hoedje doet denken aan aan een homo object van verering. Daar werd oom agent door afgeleid en zag hij het kenteken niet. Logisch.
Hoe hij het kenteken dan toch heeft kunnen invullen zal altijd wel een raadsel blijven. Tenzij de geachte bekeurder er zelf mee voor den draad komt en opening van zaken geeft.

ljcoster | 17-02-13 | 22:26

Wie zich nu nog afvraagt waarom de Nederlandse politie geen enkele authoriteit meer heeft....

De Droit | 17-02-13 | 22:26

En precies daarom heeft de branche dus de trekhaak met afneembare kogel uitgevonden ,,,, alhoewel de kentekenplaat vroeger een flink stuk hoger zat en er aldus geen reden was voor een trekhaak met afneembare kogel ( bij de oude Golf bijvoorbeeld zat de kentekenpelaat thv de achterklep nu op de onderzijde van de bumper )

Amigo1973 | 17-02-13 | 22:25

Nou heel toevallig was amigo ooit APK keurmeester en inderdaad volgens de wegen verkeerswet heeft de agent een punt de kogel mag namelijk het zicht op de kentekenplaat niet blokkeren , oftewel of de kogel moet lager zitten of de plaat hoger ( volgens de letter van de wet )

Amigo1973 | 17-02-13 | 22:20

Willekeur dat, rij je jaren mee rond en op een dag vind een agent het echt niet kunnen.

Wat zou er anders kunnen staan.. alleen ET, en de E komt sowieso niet voor dus ik weet zeker dat ze er ook gewoon in slagen een boete op te sturen als je geflitst wordt.

noerg | 17-02-13 | 22:16

@
Waakzaam en dienstbaar. Merken we weinig van.
Afgeschminkte Bassie | 17-02-13 | 19:57 | + 3 -

Dat hebben ze in Roemenie al jaren op die auto's staan maar het dienstbare is alleen met pen en papier bij dat kudtvolk.

kweetitwel | 17-02-13 | 22:11

Een trekhaak moet gekeurd zijn en moet ook op het kenteken staan vermeld.Als dit zo is kan hij bezwaar aantekenen bij de Off v justitie en voorkomen en dan wint hij 100% zeker.Dit model trekhaak zal echt wel voor dit type auto zijn.Die agent vind ik wel een hele grote LUL.

kweetitwel | 17-02-13 | 22:04

Ik fiets! Zouden meer mensen moeten doen

irma zonderboezem | 17-02-13 | 21:52

Klopt! De kogel/trekhaak mag niet voor de kentekenplaat zitten. Al is dit een twijfelaartje, een moet je wel een gruwelijk gefrustreerde graftak zijn om hier voor e bekeuren.

hamstr | 17-02-13 | 21:47

Niet janken, hoort een afkoppelbare trekhaak op te zitten en dat weet eigenaar donders goed. Eigenaar heeft nooit hoeven afremmen voor flitspalen dus niet huilie, huilie doen dat ie nu eens moet dokken.

geomario | 17-02-13 | 21:42

Het is dus niet de trekhaak waar agent bekeurig voor geeft maar het weggewerkte cijfertje 2.

Cijfertje 2 boven het streepje is overduidelijk weggewassen met schuurmiddel of wat dan ook.

Law1980 | 17-02-13 | 21:37

en zo laten we ons elke dag betuttelen, onderzeiken en uitbuiten door een organisatie die er niet is als we ze nodig hebben, die wel is als we ze kunnen missen en die notabene door mensen die werken betaald wordt. driewerf kots.

zoalshetis | 17-02-13 | 21:33

Dat vult de staatskas toch niet! Photoshoppen van een agent dat tikt pas lekker aan!, en is natuurlijk veel gevaarlijker dan een niet te lezen nummerbord. Taataa NL !

leijpeideaud | 17-02-13 | 21:28

Aanvechten, maakt zeker goede kans.

Moonwarrior | 17-02-13 | 21:25

herrieschepper | 17-02-13 | 20:35
Ja. Onvoorwaardelijk.

Nogood Boyo | 17-02-13 | 21:24

@Terpen-tijn | 17-02-13 | 21:16

LOL

overVecht | 17-02-13 | 21:22

U weet toch, als je Politieagent bent, dan ben je de pinautomaat van het MinFin. Voelen die mannen zich lekker bij.

Basje1738 | 17-02-13 | 21:21

Ik bedoel: waar ligt de grens voor zo'n doppie?

R-ettertje | 17-02-13 | 21:21

rat van een agent.. bah

(c)ZWITSUL | 17-02-13 | 21:21

Tja... Al is het erg flauw; het klopt wel. Helaas...

R-ettertje | 17-02-13 | 21:20

The Russian | 17-02-13 | 21:17 | 0
Houdt die maar aan

florida117 | 17-02-13 | 21:19

Het cijfertje 2 boven het tweede streepje in de kentekenplaat is wel moeilijk leesbaar.

Law1980 | 17-02-13 | 21:18

Mijn broek zakt hier gewoon van af.

The Russian | 17-02-13 | 21:17

Hoewel mijn bakkie ook niet erg duur is in verbruik . 1 op 9 en soms 1 op 10

florida117 | 17-02-13 | 21:17

overvecht 21:12
Is dat zo? Dacht dat nu Renault eigenaar is, de kwaliteit ook west-europees was geworden.
Maar ik schuim ook niet de autobladen af, heb wel wat beters te doen (iedereen vervelen op GS bv..)

Terpen-tijn | 17-02-13 | 21:16

JochemSjakie | 17-02-13 | 21:14 |
In die tijd werd je vrijwel altijd van achteren geflitst, dus gegokt door CJIB.

Watapatja | 17-02-13 | 21:16

Mijn mazda 3 moest ook een afneembare trekhaak vanwege de plaat. Heb ik 25 jaar geleden ook geleerd met theorie.
Dus niet zeuren, je weet het en je moet betalen.

Is eigenlijk hetzelfde als willens en wetens te snel langs een controle rijden, kan lang goed gaan maar houd op.

mouse1 | 17-02-13 | 21:15

@Watapatja | 17-02-13 | 21:13

Dat bedoel ik dus ook.....

Zal er volgende keer sarcasme bij zetten...

overVecht | 17-02-13 | 21:15

Watapatja | 17-02-13 | 21:11 |

Want aan de voorkant van je auto zit geen plaat die de agent kon zien?

JochemSjakie | 17-02-13 | 21:14

Terpen-tijn | 17-02-13 | 21:08 | 0
Dan maar minder goede rep .
Maar wel lekker goedkoop ;-) wie het laatst lacht .
Hoewel ik als ik watapatja was ook nóóit de pickup de deur uit doen ;-)

florida117 | 17-02-13 | 21:14

overVecht | 17-02-13 | 21:10 |
Wat is er zo moeilijk aan een trekhaak monteren.

Watapatja | 17-02-13 | 21:13

@Terpen-tijn | 17-02-13 | 21:08

Ik ben het ansich met je eens. Maar sorry, de Dacia valt echt op heel veel punten redelijk snel uit. Elektronica, ventilatoren enz.

overVecht | 17-02-13 | 21:12

jan1000000 | 17-02-13 | 21:07 | 0
Mensen die maar een keer in het jaar een caravan achter de auto zetten en totáál niet weten ermee om te gaan bedoeld je ? Afschaffen die handel . Gewoon E achter B halen * verplicht * dat zijn pas de gevaarlijke wegmisbruikers .

florida117 | 17-02-13 | 21:11

rylands | 17-02-13 | 21:09 |
Zie mijn eerste tegel. Ik ben in beroep gegaan, of snelheidsboetes onterecht, immers kenteken gegokt, of boete trekhaak onterecht.

Watapatja | 17-02-13 | 21:11

F#ckingAwesome | 17-02-13 | 21:04 |
Ik kan me zo voorstellen dat je zelf verantwoordelijk bent voor de staat van je auto. Maar wie ben ik? Ik heb niet eens kentekenbewijsverlichting op mijn auto zitten.

Grote Joop | 17-02-13 | 21:11

F#ckingAwesome | 17-02-13 | 21:04 | + 0 -
Bij mijn weten wordt bij een APK alleen de technische staat van de auto gekeurd. Daar heeft een trekhaak weinig mee van doen.

wazakzegguh | 17-02-13 | 21:10

@macmiep.nl | 17-02-13 | 21:07

Daar heb je een punt. Een trekhaak monteren kan je niet op je eigen oprit doen of gehuurde brug.

overVecht | 17-02-13 | 21:10

Ik heb het onthouden na de boete, toen 90 gulden. Kreeg wel bijna 600 gulden aan snelheidsboetes terug. Dan wordt het bijna een kosten baten analyse.
Watapatja | 17-02-13 | 21:06
Je kreeg 600 aan verkeersboetes terug? Das aardig. Van wie kreeg je dat? Dat wil ik nl ook wel ;)

rylands | 17-02-13 | 21:09

florida117
Er is niks mis met een seat, wel met de reclame, zij hebben seat (nog) niet weggezet als een duur exclusief ding, maar als een betaalbaar autootje voor iedereen.
Dat is velen te minnetjes, hetzelfde geldt voor de dacia, lijken me prima wagentjes voor weinig geld, maar ja.. de reputatie heh..?

Terpen-tijn | 17-02-13 | 21:08

F#ckingAwesome | 17-02-13 | 21:04 |
Verlies je, APK is een momentopname.

Watapatja | 17-02-13 | 21:07

Hmmm.. niemand die de garage die deze trekhaak gemonteerd heeft noemt... die heeft namelijk z'n werk niet goed gedaan.

MacMiep.nl | 17-02-13 | 21:07

mensen met een caravan zijn altijd de lul.
En terecht!

jan1000000 | 17-02-13 | 21:07

@F#ckingAwesome | 17-02-13 | 21:04

In prinsipe heb je ook opzet trekhaken die je in prinsipe snel voor de keuring van je auto kan halen. In prinsipe zal de monteur dat niet opvallen waardoor je auto in prinsipe dus gewoon door de keuring heen komt.

overVecht | 17-02-13 | 21:07

Het lijkt hier wel een autoforum, mensen het gaat over het disfunctioneren van onze politie! Ik ben er weg van.

Grote Joop | 17-02-13 | 21:06

rylands | 17-02-13 | 21:02 |
Ik heb het onthouden na de boete, toen 90 gulden. Kreeg wel bijna 600 gulden aan snelheidsboetes terug. Dan wordt het bijna een kosten baten analyse.

Watapatja | 17-02-13 | 21:06

@FrankVeer | 17-02-13 | 21:03

Je doet een grapje maken he?

overVecht | 17-02-13 | 21:05

Beroep aantekenen. Als 't aan de trekhaak ligt had ie nooit door de APK gemogen, want daarin hoort de volledige wegvaardigheid van het voertuig getoetst te worden, inclusief dingen als kentekenbewijsverlichting. Je mag er dus van uit gaan dat een goedgekeurd voertuig met deze trekhaak in prinsipe in orde is en je geen boetes gaat opleveren vanwege dingen als die trekhaak.

F#ckingAwesome | 17-02-13 | 21:04

@JochemSjakie | 17-02-13 | 21:01

Precies...

overVecht | 17-02-13 | 21:04

In het vervolg de trekhaak gewoon links of rechts van de kentekenplaat laten monteren. Nooit meer last van dat soort bekeuringen.

FrankVeer | 17-02-13 | 21:03

Wat is er eigenlijk mis met seat ? Een degelijk autotje lekker zuinig ( afhankelijk van de bestuurder / ster )
En geen geklooi bij parkeren . Hoewel ik mijn bussie ook gewoon overal schadeloos inprak .

florida117 | 17-02-13 | 21:02

@Terpen-tijn | 17-02-13 | 20:59

Wat ik zei. Ik heb geen auto. Is nogal zonde van het geld in 030 centrum. Verder zijn zowat alle auto's tegenwoordig prima om in te rijden want er zijn maar weinig merken die zich nog onderscheiden PLUS dat alle veiligheidseisen zó scherp zijn dat, dat het ook haast niet meer mogelijke is een auto te bouwen die zich onderscheidt.

overVecht | 17-02-13 | 21:02

Dus jij denkt dat goed dit soort onzinnige theorie kennen, in mijn tijd ook nooit iemand over gehoord, de goede en veilige rijder kenmerkt. Dan heb je vast net je rijbewijs gehaald. Een goede chauffeur word je door kilometers te maken, verkeerssituaties te leren inschatten, te anticiperen en je auto onder controle te hebben.
Watapatja | 17-02-13 | 20:48
Nee dat zeg ik niet. Maar zoiets hoef je toch niet te leren? Is toch kwestie van een keer gehoord of gelezen te hebben en de rest van je leven onthouden?

rylands | 17-02-13 | 21:02

Anders geef je even de politie de schuld van je eigen falen. Dit leer je gewoon bij je theorie.

JochemSjakie | 17-02-13 | 21:01

Hij rijd niet.
Voor hetzelfde geld stond er een kliko vlak achter de auto.
Aan de andere kant denk ik niet dat de bestuurder zijn trekhaak verwijdert voordat hij gaat rijden.

eed | 17-02-13 | 21:01

Dit nummerbord kan prima gelezen worden, schandalige actie derhalve.

van_de_pot_gerukt | 17-02-13 | 21:00

@jemagookniksmeer | 17-02-13 | 20:57

En jij rijdt een Saab?

overVecht | 17-02-13 | 20:59

@jemagookniksmeer | 17-02-13 | 20:55

Totdat men jouw auto jat en de politie door automatische cameracontrole jouw auto niet herkend als jouw gestolen auto omdat het nummerbord niet gelezen kan worden...

overVecht | 17-02-13 | 20:59

Alleen echte autoweekkneusjes geilen op of verafschuwen sommige auto s. Diegenen die helemaal niks hebben, vinden zelfs de duurste golf gti nog te min.
Mij maakt het geen zak uit, als die maar rijdt.

Terpen-tijn | 17-02-13 | 20:59

Watapatja | 17-02-13 | 20:55 | 0
Heel ouderwets bij een pakje boter denk .
Ik heb een jaar ( ja zo lang ) gedaan om dat stomme pasje te kunnen krijgen * nee verdienen *

florida117 | 17-02-13 | 20:57

en dat geldt ook voor mercedes rijders, opel rijders, audi rijders, vw rijders en skoda rijders.

jemagookniksmeer | 17-02-13 | 20:57

Ik heb al drie jaar geen auto meer...

overVecht | 17-02-13 | 20:57

meneer de politie agent had mogelijk een erg slechte dag, de Seat meneer/mevrouw had mogelijk een erg grote bek of mogelijk is de Seat meneer/mevrouw met iets anders in het oog gesprongen waarvoor geen boete gegeven kon worden. Hoe dan ook, erg lullig en frustrerend om op deze manier van je geld afgeholpen te worden. Geheel los daarvan is een Seat rijder altijd per definitie overal aan schuldig.

jemagookniksmeer | 17-02-13 | 20:55

wazakzegguh | 17-02-13 | 20:49 |
Hendrickx? Ow wacht nu zie ik pas de witte balk!

Grote Joop | 17-02-13 | 20:55

florida117 | 17-02-13 | 20:51 |
Er zijn lui die het nooit leren en waarbij je je afvraagt welk postorderbedrijf hun rijbewijs heeft geleverd.

Watapatja | 17-02-13 | 20:55

Het hebben van een onleesbaar kenteken is verkeersgevaarlijk en zorgt voor zoveel onzekerheid bij medeweggebruikers dat de bekeuring naar 1000,- euro moet!

zovoklets | 17-02-13 | 20:54

Binnenkort is het weer lente en dan komen de aspiranten van de politieacademie weer tevoorschijn. Vorig jaar in mijn woonwijk in één maand tijd, drie maal in een fuik gereden. Motoragent dirigeert je naar een parkeerplaats en vervolgens mogen zeven (heb ze geteld!) agenten in opleiding zich uitleven op je auto. En reken maar dat ze fanatiek zijn, zelfs de profieldiepte van mijn banden hebben ze gemeten. De derde keer ben ik behoorlijk tekeer gegaan tegen de brigadier die de boel begeleidde en warempel, ik mocht gewoon doorrijden. Raar land leven we...

Grote Joop | 17-02-13 | 20:53

Was iig geen tolerante diender.
Tolerantie telt ook alleen maar voor de burger, zeker niet voor een overheid en al helemaal niet als er munten in het geding zijn. Dan ben je meedogenloos, kan ook makkelijk, niemand dat dat ook merkt..

Terpen-tijn | 17-02-13 | 20:52

Watapatja | 17-02-13 | 20:48 |
Ik maak tussen de 500 en 1200 km per dag .
Maar ik vind niet dat ik dan al zo goed rij als iemand met bijv 5jaar en langer zijn / haar rijbewijs heeft en minder kilometers .

florida117 | 17-02-13 | 20:51

Mmm, ik weet niet wie die witte strepen gezet heeft, maar de namen zijn gewoon leesbaar als je veel met handschriften te maken hebt (en dat heb ik).

wazakzegguh | 17-02-13 | 20:49

Wereldschokkend topic.

Mammeloe | 17-02-13 | 20:48

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:44 |
Ik ben er een keer op "gewezen " dat er wat teveel modder op t kenteken zat . Toen ik keek was mn kenteken idd helemáál niet te zien . Ff schoon gemaakt en thats is geen boete . Maar tegenwoordig gaan ze wel hard net boetes uitdelen . En daarbij zijn ze véél te hoog .

florida117 | 17-02-13 | 20:48

Watapatja | 17-02-13 | 20:35


Dat bedoel ik, even waarschuwen. Maar neen BAM boete. Nederlandse popos maken het gekker dan de zonnebrilboys in Spanje.

DANNY3960 | 17-02-13 | 20:48

rylands | 17-02-13 | 20:25 |
Dus jij denkt dat goed dit soort onzinnige theorie kennen, in mijn tijd ook nooit iemand over gehoord, de goede en veilige rijder kenmerkt. Dan heb je vast net je rijbewijs gehaald. Een goede chauffeur word je door kilometers te maken, verkeerssituaties te leren inschatten, te anticiperen en je auto onder controle te hebben.

Watapatja | 17-02-13 | 20:48

Betreffende diender, moet maar eens goed genomen worden door Bumba. Misschien dat zijn ogen weer uitpoppen!

Mr_Pikibelly | 17-02-13 | 20:46

@Arhedis-Varkenjaab | 17-02-13 | 20:35 |En toch moeten er targets gehaald worden. Ik ben ook wel eens langs de kant gezet, maar het scheelt echt enorm als je de agent in kwestie met fatsoen behandeld. Het is een pietluttige reden voor een boete, maar het moet uit de lengte of breedte komen.

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:44

Hoeveel reaguurders hebben voor de zekerheid hun eigen auto ff gecontroleerd?
Vooral voor peugeot, renault en citroenrijders aangeraden.

Watapatja | 17-02-13 | 20:41

Standje 76, Foot Sex

vreesenbeef | 17-02-13 | 20:39

Te lui om een afneembare trekhaak te kopen. Terechte boete dus. Klaar. Betaluh... Pannekoek!

Snorry! | 17-02-13 | 20:38

Een Ibiza een poor mans VW Golf noemen? Haha, doe maar met een VW Polo vergelijken Van Rossem!

Carlos Irwin Estevez | 17-02-13 | 20:38

Na und, die trekhaak zit wel voor het kenteken als je er recht achter rijdt. Weet iedereen die wegmisbruikers kijkt!

Ommie de HaatMoker | 17-02-13 | 20:37

@Nogood Boyo that is.

herrieschepper | 17-02-13 | 20:35

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:33 | + 0

Fout! Iedere agent heeft een discretionaire bevoegdheid en *kiest* er dus voor om jou voor die 130+ pleurootjes te naaien.

Arhedis-Varkenjaab | 17-02-13 | 20:35

76 - oranje condoom - SX.
Creatief, dat dan weer wel.

BSE rundfunk | 17-02-13 | 20:35

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:33 |
Ze mogen ook waarschuwen, schrijven is niet verplicht.

Watapatja | 17-02-13 | 20:35

Geloof je me als ik je zeg dat ik maar wat zei?

herrieschepper | 17-02-13 | 20:35

Die agent had zijn wijf betrapt:ze werd vreselijk genomen door desbetreffende bestuurder!

gasboer | 17-02-13 | 20:33

@Watapatja | 17-02-13 | 20:28 | De politie heeft die boetes niet bedacht. Dat komt uit dezelfde koker die de politie heeft gedegradeerd tot belastingambtenaren op provisiebasis.

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:33

en terecht moet hij maar een veul duurdere afneembare trekhaak kopen

betominice | 17-02-13 | 20:33

Emigreer ook maar... ik heb de laatste 2 jaar hier geen politie agent gezien

duitse herder | 17-02-13 | 20:32

Daarom rij ik al jaren met gestolen Poolse kentekens rond. Oom agent begint er al niet meer aan wegens oninbaar.

brutus68 | 17-02-13 | 20:31

Hey politie Flevoland..... echt?!
Ze hebben daar blijkbaar niets beters te doen.
.
Hey crimineel nederland, ga naar Flevoland want daar is geen criminaliteit. Je hebt daar geen concurrentie.
.
En de door de politie wordt je toch niet gepakt. Die lui zijn daar stekeblind!

r04drunn3r | 17-02-13 | 20:30

herrieschepper | 17-02-13 | 19:47
stipjes | 17-02-13 | 20:01
Watapatja | 17-02-13 | 20:05
en anderen...
-
De E komt sinds 1978 niet meer voor in Nederlandse kentekens. F dus.

Nogood Boyo | 17-02-13 | 20:30

AlanTuring | 17-02-13 | 19:46 | + 26 -

De 'E' komt in onze kentekens niet voor.

Kopvot | 17-02-13 | 20:29

@Watapatja | 17-02-13 | 20:05
Jawel: een E komt op Neerlandse nummerplaten niet voor...

Wijze Uil | 17-02-13 | 20:29

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:22 |
Vind dat agenten wel eens vaker normaal mogen doen. Kreeg vorig jaar een boete voor kampvuurtje op eigen grond, milieudelict. Mijn walmende bbq mocht dan weer wel. Heb nu een halve oliedrum met rooster als ik wat opfik, is bbq agent.

Watapatja | 17-02-13 | 20:28

@neemjemoederindemali | 17-02-13 | 19:48
is het je nooit opgevallen dat er nimmer klinkers worden gebruikt op Nederlandse nummerplaten? Dit om fraaie combinaties als SEX etc. te vermijden. Overigens worden ook afkortingen als PVV en NSB overgeslagen, dus je vraagt je haast af hoe ze ieder voertuig nog van een uniek kenteken kunnen voorzien...

Wijze Uil | 17-02-13 | 20:28

Wat Bastian zegt. De E wordt niet gebruikt en de politie weet dat. Prutsers.

mailyourmom | 17-02-13 | 20:27

Watapatja | 17-02-13 | 20:24 goeie keus .
Maar kost buiten de diesel vaak ook nog veel olie. . Ik vind de autos van tegewoordig allemaal op elkaar lijken .
Net zoals ..... Nee zeg ik niet is off topic

florida117 | 17-02-13 | 20:27

Als deze trekhaak type gekeurd op dit voertuig wensen wij het OM prettige wedstrijd.
-
Voorspelbaar sepootje.

azoturie | 17-02-13 | 20:27

M. Katvanger (zou dit wel mogen?)

Mammeloe | 17-02-13 | 20:27

Het moge duidelijk zijn dat er van 'boze opzet' geen sprake is. de man had op zijn hoogst een waarschuwing moeten krijgen met het verzoek hem binnen twee weken op het politiebureau te laten zien met een verplaatste kentekenplaat.
Probleem is dan echter wel, dat er ook weer kentekenplaatverlichting moet worden gemonteerd etc. Kostbare aangelegenheid. De blauwe roversbende zou gewoon op basis hiervan al haast administratief iedere Ibiza bezitter met een trekhaak een prent kunnen sturen.

Wijze Uil | 17-02-13 | 20:26

auto staat stil neemt geen deel aan het verkeer dus geen overtreding

Hvb De draaideur | 17-02-13 | 20:26

volgens mij wordt de letter E niet gebruikt in reguliere kentekens, dus verwarring tussen E en F kan niet aan de orde zijn.

ArnhemseMeisjes | 17-02-13 | 20:26

Onzin: E wordt niet gebruikt in die kentekens.

Bastian | 17-02-13 | 20:25

Jij blijkbaar wel . Ik denk met mij 99% niet.
Watapatja | 17-02-13 | 20:13
Je leert het bij je theorie dat een kentekenplaat GOED leesbaar moet zijn. Daarnaast is het idee achter kentekenplaten dat een auto herkenbaar is. Die herkenbaarheid is er natuurlijk niet als de platen vies zijn of er obstakels voorzitten. Ik ga er maar vanuit dat 90% van de mensen deze simpele logica snapt en 99% van degene die mogen auto rijden. De andere 1% die heeft een vergrote kans zichzelf te doden door tegen een boom op te rijden.

rylands | 17-02-13 | 20:25

DANNY3960 | 17-02-13 | 20:22 | 0
Ben géén auto kenner . Rijd alleen af en toe landrover . Maar alléén als ik met trailer moet rijden .

florida117 | 17-02-13 | 20:24

florida117 | 17-02-13 | 20:21 |
Bijvoorbeeld, heb als 2e auto een lekkere pick-up, heerlijke oewe bak, alleen beetje dorstig.

Watapatja | 17-02-13 | 20:24

@brutus68 | 17-02-13 | 19:55
te allen tijde

Wijze Uil | 17-02-13 | 20:23

+1 voor politie en de vliegende k voor de pauperT van de auto. Helemaal omdat ie nog durft te klagen ook. Zo'n tokkie zal je koter maar platrijden op een oversteekplaats en je leest E ipv F op t kenteken. Free Kill voor de driver dan!

Lepo | 17-02-13 | 20:23

Is dit de auto van Bakito?

rechtvaardigerechter | 17-02-13 | 20:23

@wouten,

Raar hé, dat de burger de politie steeds meer gaat minachten of zelfs haten, en jullie maar denken dat de burger de politie respecteerd... Zeiksnorren..

Scheetje Beef | 17-02-13 | 20:22

florida117 | 17-02-13 | 20:12


Een Mehari.
Zoek, zwitsal, zoek.

DANNY3960 | 17-02-13 | 20:22

@Watapatja | 17-02-13 | 20:05 | Eerlijk gezegd, nu je me er op wijst. Twijfelgeval. Vind je het zelf ook niet wat ver gaan om hiervoor een boete uit te schrijven?
Wordt een ander verhaal wanneer de bestuurder zich heeft gedragen als een dronken boer. Dat scheelt nog wel eens in de overweging van een agent.

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:22

Ik vind het irritant wanneer mensen voor mij lopen zonder uniek nummer achter op hun jas.

Zo kun je nooit hun nummer doorbellen wanneer je in elkaar getrapt wordt.

zovoklets | 17-02-13 | 20:22

DANNY3960 | 17-02-13 | 20:19 |
Kan ze dat zelf niet,:-)
Ik zie overigens nooit vrouwen met een aanhanger rijden.

Watapatja | 17-02-13 | 20:21

PureYak

Precies hahahaa, the goold old 80´s!

herrieschepper | 17-02-13 | 20:21

Watapatja | 17-02-13 | 20:18 | 0
LaRo niks voor u ?

florida117 | 17-02-13 | 20:21

Terecht. Je weet dat je niets voor je kentekenplaat mag hebben, dus als je trekhaak er voor zit ben je de (een) lul. Niet zeiken op de wouten als je zelf loopt te kutten.

Drommelsch | 17-02-13 | 20:20

Met zijn allen iemand doodschoppen levert minder straf op...

eerstneukendanpraten | 17-02-13 | 20:19

Watapatja | 17-02-13 | 20:08


Trekken natuurlijk.

DANNY3960 | 17-02-13 | 20:19

Watapatja | 17-02-13 | 20:15 | 1
Lol . Ik hou het wel bij me iveco .

florida117 | 17-02-13 | 20:18

florida117 | 17-02-13 | 20:12 |
8 cilinder en meer, amerikaan, velgen vanaf 27 inch, dan wordt het echt wat.

Watapatja | 17-02-13 | 20:18

Gewoon Poolse platen op je auto schroeven.
Nooit meer boetes. Nooit meer APK. Geen gezeik meer.
Wegenbelasting wordt wat moeilijk. Moet je 'm in Polen kopen. Wordt je aangehouden praten in hybride Russisch Engels mengsel. Druipen ze snel genoeg af.

oplichter | 17-02-13 | 20:17

nie zeiken, boete is terecht, d'r mag gewoon niks voor die plaat zitten, aan geen enkele kant, weet onderhand heel autorijdend nederland wel.
het boetebedrag is natuurlijk wel achterlijk zoals alle boetebedragen in nederland tegenwoordig.

kobuskamper | 17-02-13 | 20:17

voldemort | 17-02-13 | 20:13 | 0
Das leuk als ze je kindje aanrijden .
Pliesie : weet u wat voor auto het was ?
Ouder : ja een blauwe seat .
Pliesie : ja zijn er maar duizenden van ....
Oh wacht

florida117 | 17-02-13 | 20:17

@Artwido | 17-02-13 | 19:50
En de rest van de achterkant is mooi schoon gebleven?
Als ie geflitst was had ie keurig de bon binnen gehad...
Maar dit zijn het soort akties waarmee onze popo's RESPECT verdienen!

lilluke halve hoan | 17-02-13 | 20:17

De politie van Almere faalt aan alle kanten.
Bonnenschrijvers i.p.v. boevenvangers.
Burgertjes pesten om zo de kas te spekken want die gasten moeten natuurlijk hun eigen broek ophouden,over de rug van de burgerij.
Staats tuig.

Real Dutch Meat | 17-02-13 | 20:16

@ herrieschepper | 17-02-13
Prachtig; Lätta op je brood en gassen met die bak!

PureYak | 17-02-13 | 20:16

Geef dan een waarschuwing, volgende dag even laten aanschouwen.

Hufter popos.

DANNY3960 | 17-02-13 | 20:16

florida117 | 17-02-13 | 20:12 |
Begin eens met 2 liter motorinhoud en minimaal 100 pk (aan de lage kant).

Watapatja | 17-02-13 | 20:15

Ligt er aan onder welke hoek je dit fotografeert. Op de foto lijkt het kenteken goed te lezen. Echter als je recht achter deze auto rijdt niet. Beetje flauw, maar wel terechte boete. Heb dit al een keer meegemaakt. Volgens mij in 1997 ofzo. Volgens mij kun je een kenteken aanvragen met een geringe ruimte tussen de twee middelste letters.

SammyJankis | 17-02-13 | 20:15

De roverheid moet toch wel erg om geld om geld verlegen zitten als agenten zich met dit soort gebeuzel moeten bezighouden.

MAD1950 | 17-02-13 | 20:13

rylands | 17-02-13 | 20:12 |
Jij blijkbaar wel . Ik denk met mij 99% niet.

Watapatja | 17-02-13 | 20:13

fjordman | 17-02-13 | 20:09 | + 0 -

Dus wanneer jij een auto voor je hebt met een onleesbaar kenteken verkeer je opeens in levensgevaar?

zovoklets | 17-02-13 | 20:13

Die kentekenplaten zijn er ook alleen maar om de pliesie en de overheid het makkelijk te maken. En als ze je plaat gestolen/gecopieerd hebben dan krijg je toch een berg gezeur.
In het algemeen belang is het handiger om ze massaal van de auto te halen.

voldemort | 17-02-13 | 20:13

Maar sinds wanneer doet het CBS theorie examens?

V4 | 17-02-13 | 20:13

Watapatja | 17-02-13 | 20:08 | 1
En wat is volgens u een mannenauto ?;-)

florida117 | 17-02-13 | 20:12

In een Seat Ibiza door Almere rijden is al een misdrijf op zich. Het enige wat ik nog mis is het uitlaatsierstukje.

terreurinmneur | 17-02-13 | 20:12

Is niet altijd je eigen schuld. Ik kocht een peugeot met vaste trekhaak (afkoppelbaar is een ander verhaal), werd pas na 2 jaar door een motormuis gepakt.
Watapatja | 17-02-13 | 19:58 |
Je weet en ziet toch wat je koopt. Je loopt op de auto af om hem te bekijken en je doet een stapje opzij omdat je het kenteken anders niet kan lezen. Dan gaat er toch een lampje branden dat anderen dat dan ook niet kunnen en je derhalve dus gesanctioneerd kunt worden?

rylands | 17-02-13 | 20:12

Handschrift als een kleuter. Valt mij mee dat er geen smilies op getekend zijn.

1+1 | 17-02-13 | 20:10

@Charles de Batz 19:52: Ik geef je een Snotwin. Zelfde als een Godwin, maar in dit geval worden kinderen gebruikt als emotionele chantage in het argument i.p.v. Hitler.

Muxje | 17-02-13 | 20:10

@stekteltje, serieus .. ? ?

Broodje_warm_pees | 17-02-13 | 20:10

Wat oneerlijk en hij hep nog wel dat doppie scheef gezet zodat je nog gewoon ken zien dat het wel een F is dus hij hep gewoon ze best goed gedaan. Stomme polities!

Bruno Alaska | 17-02-13 | 20:10

@BozeHenk | 17-02-13 | 19:46

Ik heb die boete ook ooit eens gehad voor mijn 205-met-trekhaak. Maar ... succesvol bezwaar aangetekend: bij de APK was ie immers goedgekeurd, en daarna had ik er niks aan veranderd. Dus ik waste mijn handen in onschuld. Dus geen boete.

appelboor | 17-02-13 | 20:09

Nou nog eens ff wat. Hoe hoog staan de flitspalen eigenlijk. Mmmm 2,nog wat meter!!!! Die kunnen dat wel lezen. In beroep gaan

thatsme | 17-02-13 | 20:09

Kom zo vaak lutsers tegen met een trekhaak voor het kenteken. Je weet toch dat het niet mag? Net zoals bellen en rijden, maar ja dan wel zeuren als ze een boete krijgen... zucht.

fjordman | 17-02-13 | 20:09

Test. Test.

Mammeloe | 17-02-13 | 20:08

Andersom dag | 17-02-13 | 20:02 |
€350,- voor onnodig claxonneren ??? Waar halen ze die belachelijk hoge boetes vandaan ?
Ik had laatst ( jaja mijn eerste ) een boete van welgeteld 6 km te hard corectie er nog af blijft over 1 km te hard . Bedrag : € 32,- plus nog iets van € 6 ,- . Voor weetikveel .

florida117 | 17-02-13 | 20:08

Vraag me wel af wat een wijvenauto met een trekhaak moet.

Watapatja | 17-02-13 | 20:08

Wie heeft er een kenteken met een klinker?

CoffeePatch | 17-02-13 | 20:08

terechte bekeuring, stom van de eigenaar om zo door te blijven rijden.
Ik zag het gelijk.

Stekeltje | 17-02-13 | 20:08

Dat oranje dopje wordt er zomaar op gezet door adverterende bedrijven in de branche, dus die 130 euro zal naar desbetreffende adverteerder moeten gaan, wegens het in gevaar brengen van het openbare leven.

j0shua | 17-02-13 | 20:07

Nijman heeft een kudtweekend... kan niet anders...

overVecht | 17-02-13 | 20:07

Kentekenverlichting zal wel defect zijn.

frickY | 17-02-13 | 20:06

Wat is er met die bekeuringen gebeurt?
Vroega was FL 60 veel, 100 of 110 als je het heel bont had gemaakt.
Een trekhaak kan geen reden tot een bon zijn.
Naar de rechter maar weer!
Verder is het een annemarietje!

Einde van de Domheid | 17-02-13 | 20:06

E

YMMMV | 17-02-13 | 20:05

Haak voor plaat dus boete.
Terecht.

oplichter | 17-02-13 | 20:05

Het is godverdomme geen boek.

guurderdanguur | 17-02-13 | 20:05

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:03 |
F of E kun jij niet weten.

Watapatja | 17-02-13 | 20:05

Het is terecht dat er commentaar op is. Een bon had niet gehoeven. Waarschuw iemand en geef hem een kans, we hebben het toch niet over iets crimineels hier!!!

BekiekUtMoar | 17-02-13 | 20:04

Mag een kenteken aan de zijkant van een auto?

zovoklets | 17-02-13 | 20:04

76-ET-SX. Daarenboven hebben Seat rijders een adhd-rijstijl, dus die mag je preventief bekeuren.

Bert op Safarie | 17-02-13 | 20:03

Politie om je te helpen? Krijg de laatste jaren niet de indruk

Jan III Sobieski | 17-02-13 | 20:03

"Het is een Seat Ibiza. De poor man's VW Golf." Tut tut tut, duidelijk geen autokenner. Seat heeft een uitstekende staat van dienst en een prima prijs/kwaliteit-verhouding. Je krijgt minder luxe, comfort en PK, maar dat dan weer wel voor minder geld. Niets mis mee.
Ik kon het kenteken overigens prima lezen. Wellicht is de diender geholpen met een bezoek aan de opticien?

Not Muhammad | 17-02-13 | 20:03

Wist alleen niet dat het 130 euro was, valt me reuze mee eigenlijk gezien 350 euro voor ongewenst toeteren.

Voor hetzelfde geld had je een spatie op je nummerbord laten zetten.

Andersom dag | 17-02-13 | 20:02

Had die kerel dan een waarschuwing gegeven, 2 weken de tijd om het te fixen en anders alsnog die boete geven. Wel zo netjes en weer wat respect erbij. Tsss

herrieschepper | 17-02-13 | 20:02

De ACP-neo's zijn weer goed vertegenwoordigd. Volkomen lullige boete en dat met 1.2% oplospercentage. Ga daar eerst eens aan werken, stel éénstreeplutsers.

Arhedis-Varkenjaab | 17-02-13 | 20:02

zovoklets | 17-02-13 | 19:59 | + 0 -
Waarom denk je?

Charles de Batz | 17-02-13 | 20:02

Waar gaat 't nu om? Is die auto even gewassen voor de foto of heeft dat dopje er wat mee te maken?

Wedstrijdkrokodil | 17-02-13 | 20:02

Dat die trekhaak daar niet thuis hoort is duidelijk .
Maar om meteen een boete te geven van maarliefst €130,- gaat toch wel iets te ver .

florida117 | 17-02-13 | 20:02

Gewoon terecht want FT kan ook ET zijn

stipjes | 17-02-13 | 20:01

Waarom moet een kenteken leesbaar zijn? Ga je daar beter van rijden?

zovoklets | 17-02-13 | 19:59

ik heb daar 18 jaar geleden al een boete voor gehad. Fijn om te zien dat ze niet veranderd zijn.
De boete was overigens een stuk lager, zelfs in guldens gerekend.

Hank Nozemans | 17-02-13 | 19:59

rylands | 17-02-13 | 19:55 |
Is niet altijd je eigen schuld. Ik kocht een peugeot met vaste trekhaak (afkoppelbaar is een ander verhaal), werd pas na 2 jaar door een motormuis gepakt.

Watapatja | 17-02-13 | 19:58

Dop zit voor de trekhaak, niet janken.

Nietvoordekat | 17-02-13 | 19:58

Almere heeft nogal wat last van groepen rovende en vechtende bontkraagjes. Ik neem aan dat die een vrije middag hadden?

van heinde en verre | 17-02-13 | 19:57

Waakzaam en dienstbaar. Merken we weinig van.

Afgeschminkte Bassie | 17-02-13 | 19:57

@Vakonov | 17-02-13 | 19:45
Waarschijnlijk heeft hij hem laten stoppen en heeft toen de plaat aan de voorkant van de auto overgetrokken.

lekkurlinx | 17-02-13 | 19:57

Naar de letter van de wet heeft Oom Agent ongetwijfeld gelijk maar om dat nu meteen met een bekeuring af te doen? Die trekhaak zit er - gezien het kenteken - vast niet sinds gisteren dus óf de eigenaar van het voertuig heeft de afgelopen jaren al tientallen bekeuringen gehad óf de politie heeft al die tijd haar werk (ook al weer) niet goed gedaan.

Maar ja, in gesprek gaan met een burger terwijl je een bon mag schrijven, da's natuurlijk en simpele keuze voor een agent. Jammer. En wederom het bewijs dat de politie de link met de burgerij volledig kwijt is.

Reinaert | 17-02-13 | 19:56

En nu een foto van ca. 20 meter achter de auto graag.

datzegik69 | 17-02-13 | 19:56

Auto & Bekeuring zijn samen de ultieme lulligheid.

van heinde en verre | 17-02-13 | 19:56

Iedereen weet dat een kentekenplaat leesbaar moet zijn. Als je er dan een trekhaak voor laat monteren dan weet je dat dit je kan gebeuren. Als je dan nog een stom ding op de trekhaak doet om er meer aandacht aan te geven dan ben je wel ook vrij simpel.

rylands | 17-02-13 | 19:55

@Redaxie
Wanner wordt bekend gemaakt dat de fundraiser van vannacht een HOAX was en jullie voor dat geld een Seat hebben gekocht?

zovoklets | 17-02-13 | 19:55

Terechte boete. Je kenteken moeten ten alle tijde leesbaar zijn.

brutus68 | 17-02-13 | 19:55

Inderdaad krijg je hier een bon voor. Die oranje dop is ook niet handig. Niet alleen strafbaar maar trekt ook nog eens de aandacht. Maar toen ik een trekhaak op mijn Ferrari liet zetten werd ik er door de leverancier keurig op gewezen en werd de plaat een cm verzet.

jan-lul-de-behanger | 17-02-13 | 19:53

Ok hypothetisch. Meneer in Seat rijdt 90 waar 30 mag (niet ondenkbeeldig voor dit type auto en soort bestuurder). Meneer in Seat rijdt jouw kind van 5 dood omdat hij nooit niet op tijd had kunnen stoppen voor het zebrapad. Meneer in Seat rijdt door. Getuige noteert het kenteken. Meneer wordt aan de hand van het keteken opgespoord en ingesloten. Meneer komt voor en wordt vervolgens vrijgesproken omdat niet met zekerheid het kenteken correct is genoteerd omdat er een trekhaak voor zat. Meneer wordt vrijgesproken en heel Geenstijl staat weer op zijn achterste benen ivm. D66 rechters blablabla.....

Charles de Batz | 17-02-13 | 19:52

Als hij geflitst word is de plaat niet leesbaar. Mooie bon, ik moet dat ook niet flikken.

XaaD666 | 17-02-13 | 19:52

Ik ken toevallig iemand heel hoog in de Amsterdamse en straks nationale politie en op borrels heb ik het wel eens met hem over hoe de politie op deze manier alle gezag heeft verspeeld. Schrikbarend hoe weinig hij daarvan herkent.

très cool | 17-02-13 | 19:52

Spijkers. Laag water. Niets te doen. Dit doen, om iets gevaarlijkers te kunnen doorschuiven. Almere. Zuigen.

Rammstein | 17-02-13 | 19:52

De politie is onze beste vriend... not.

Slipsnifter | 17-02-13 | 19:52

Als die foto lager zou zijn genomen dan zou duidelijk zijn dat de trekhaak voor het nummerplaatje zit. Terechte bekeuring.

knight03 | 17-02-13 | 19:51

Het handschrift is ook nauwelijks leesbaar. Terug naar de kleuterschool...

c.onjo | 17-02-13 | 19:51

Is er geen foto van deze agent voorhanden...

irriducibili79 | 17-02-13 | 19:51

@brammetaalman | 17-02-13 | 19:4
Of hij heeft voor de foto zijn kentekenplaat schoongemaakt die onder de modder zat.

Artwido | 17-02-13 | 19:50

Is mij ook ooit gebeurd. Je mag niet eerder verderrijden alvorens trekhaak verwijderd is.
Ben daarna voor de maximale periode in beroep gegaan tegen de snelheidsboetes (flits) die ik had gehad. Won dit en kreeg 9 snelheidsboetes terug.

Watapatja | 17-02-13 | 19:50

-weggejorist-

Verzuimer | 17-02-13 | 19:50

Goede punten scoren bij de chef , daar draait het om .

likmegaties | 17-02-13 | 19:50

Ik kan de reclame niet goed lezen, terechte boete dus.

Donkeyball | 17-02-13 | 19:50

En ergens in Almere werd een oud vrouwtje bruut berooft... maar ja meneertje, prioriteiten heh?

TeeJee | 17-02-13 | 19:49

Ja het stomme is de auto = type goed gekeurd met deze trekhaak op het voertuig...

en nu gaan ze moeilijk doen = MELKERIJ .. maar ja dat wisten we al van de ROVERHEID

yentl555 | 17-02-13 | 19:49

Zondagavondkomkommer voor de kentekenplaat. Nice try voor een thread maar helaas... Next

flat out | 17-02-13 | 19:49

Oom agent heeft een verkeerd kenteken opgeschreven. 76-FT-SX ipv 76-ET-SX Die bekeuring hoef je dus niet te betalen, simpel.

neemjemoederindemali | 17-02-13 | 19:48

En wat doet dat doekje daar rechts onder? Even snel schoongemaakt voor de foto?

andorra | 17-02-13 | 19:48

Schroeft fietsenrek van auto af en maakt snel foto... en dan zielig doen zeker

brammetaalman | 17-02-13 | 19:47

Je ziet toch zo dat er een E staat.

herrieschepper | 17-02-13 | 19:47

Trekhaak voor de kentekenplaat! De foto is nu van een schuine hoek genomen maar 50 meter achter de wagen zit toch echt er voor. Dus terecht.

Charles de Batz | 17-02-13 | 19:47

Vanuit het perspectief van een heel klein agentje is deze boete terecht.

Simon de Danser | 17-02-13 | 19:47

Jep. Die kentekenplaat is altijd zo brandschoon geweest en de duivelse agent met direct en onmiskenbaar belang bij het uitschrijven van zo veeeeel mogelijk bekeuringen krijgt een harde plasser van het naaien van Seatrijders. Tijd voor een revolutie!

kudtrechtenstudentje | 17-02-13 | 19:47

D. Arme man.

Voordeelbon | 17-02-13 | 19:46

daarom heb ik de haak van de ouwe 205 afgehaald, exact dezelfde situatie, maar als jongere + politie ben je de sjaak

BozeHenk | 17-02-13 | 19:46

D. 't doppie zit voor 't kenteken

landlopertje | 17-02-13 | 19:46

Ik las 76-ET-SX. Goed dat er pliesie is.

AlanTuring | 17-02-13 | 19:46

Ik vind de VW Golf überhaupt al voor de poor man.

Tascam | 17-02-13 | 19:46

Klopt. Ik kan die reclame op het raamwerkje rond de nummerplaat inderdaad niet lezen!

Claude Jacque | 17-02-13 | 19:46

Hij is fijn. Scherpe agent hoor.

pascallo | 17-02-13 | 19:45

Hij heeft het kenteken anders wel keurig netjes ingevuld op de bon. Dus zo onleesbaar was hij nou ook weer niet...

Vakonov | 17-02-13 | 19:45

130 euro voor het kunnen kopen van een nieuwe bril. Tja, zo kan het ook.

arashimashou | 17-02-13 | 19:45

Dat ding hoort thuis in een shredder, antwoord F dus.

neemjemoederindemali | 17-02-13 | 19:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken