Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

16-jarige jongen doodschoppen? Vrijspraak!

clubqiseendoodsclubGoed nieuws voor de kopschoppers van Eindhoven! In Nederland kun je iemand zelfs het hiernamaals inschoppen en nog steeds vrijgesproken worden. De verdachten die in april 2010 de 16-jarige Redmar Smedema doodschopten in Club Q in Quatrebras (*) zijn door de rechter vrijgesproken. Dat is de uitkomst van een rechtszaak waarbij één van de rechters schijnbaar in slaap was gevallen. Ja, dan snappen wij ook wel dat het lastig is om het bewijs rond te krijgen rondom de zes verdachten. Snurkrechters die doodschoppers vrijspreken. Top. Want iemand doodschoppen, dat moet gewoon kunnen in Nederland. Kun je mee weg komen. Zeker als je een collectief dingetje van maakt. Niet je verantwoordelijkheid pakken, gewoon elkaar blijven dekken. Typische dorpsmentaliteit. Je eigen soort beschermen is belangrijker dan de waarheid en fuck de politie. Dan volgt er vanzelf vrijspraak, zeker als de rechter zit te slapen. Denk ook aan de scooterklootzakjes uit Nijmegen toentertijd. Voelt teleurstellend, he? De slechteriken komen er mee weg, de familie van Redmar is de enige die gestraft worden. Zo rolt de wet. Tijd dat iemand de Nederlandse rechtsstaat doodschopt in groepsverband. Ten eerste kom je er toch mee weg en ten tweede is de vervanger misschien wel beter. Veel slechter dan dit kan het immers toch niet worden.

Reaguursels

Inloggen

Hoog niveau op GeenStijl. Noemt deze vent zich een journalist. Het enige wat er mee wordt bereikt is haat. Mensen lees je eens in. Leer en neem informatie tot je. Zodat je sterk onderbouwde argumenten kunt geven. De verdachten zijn vrijgesproken omdat de verschrikkelijk daad niet kan worden bewezen. Wanneer er niet genoeg bewijs is vrijspraak het enige juiste. Misschien hebben ze er wel niks mee te maken. Moraal van het verhaal. Stop met kudde gedrag en vorm een eigen mening gebasseerd op informatie en kennis. Wanneer je dit niet hebt hou je snavel lekker toe.

Jesse425 | 08-02-13 | 20:34

Het rechterlijke gezag is een stinkende beerput

restman | 08-02-13 | 13:36

"waarbij één van de rechters schijnbaar in slaap was gevallen"
Ga us carnaval vieren Quid! Blijkbaar kom je uit het zuiden.

dompertje | 08-02-13 | 12:49

Als dit onvermogen van de Nederlandse rechtstaat langer doorgaat gaat er straks nog eens een ondergrondse 'opruim brigade' ontstaan. Eigenrecht. Of dat de oplossing is weet ik niet, maar als de rechter het geen fuck kan schelen? Tja........

auxy | 08-02-13 | 12:36

Ach gut hij was niet in slaap gevallen maar onwel volgens de rechtbank.

Tuurlijk heren van de rechtbank, wij burgers geloven dat, omdat u het zegt.....

knerf | 08-02-13 | 10:55

deja | 07-02-13 | 15:59 | + -32

Better for whom?

Arhedis-Varkenjaab | 08-02-13 | 09:33

Computer-rechtspraak,dat is nu nog het enige wat ons kan redden van "hoe staat mijn pet vandaag-rechters"!

Bataaf | 07-02-13 | 23:32

Schijt aan dat 'typische dorpsmentaliteit' geleuter hiero, alsof de pliesie en de magistratuur in dat zelfde dorpje wonen, alsof iedereen in een dorpje elkaar mag, alsof mensen dat gewoon weg doen als een dorpgenoot iemand platstompt. Niks met dorpsmentaliteit te maken, maar met kromme rechtspraak.

Fi-ijsko | 07-02-13 | 22:32

@drs.Nee | 07-02-13 | 16:42
Sommige mensen zijn zo afgevlakt en hebben zo weinig normaal moreel besef en normbesef dat ze niet eens doorhebben hoe abnormaal het is om het te gaan opnemen voor het type dader dat in alle statistieken de boventoon voert. In plaats van je afschuw en gepaste verontwaardiging uit te spreken over een dergelijke wandaad, wat normaal zou zijn.
Figuren die de mensen die slechts feiten benoemen, op een niet normale manier aanvallen.
Zulke types die de realiteit niet snappen, moet je gewoon opgeven. Gelukkig is het een disfunctionele minderheid. Goed om je dat te beseffen. We hebben er vanavond weer een sterk staaltje van kunnen zien. De moeite van de energie of het doodschoppen niet waard, zoals een collega van me eens zei.

doenormaal! | 07-02-13 | 22:05

@drs.Nee | 07-02-13 | 17:20
Applaus.

doenormaal! | 07-02-13 | 21:27

@Asmodean | 07-02-13 | 20:13
Werk jij alleen maar met aanname's? Fantast.

First Contact | 07-02-13 | 21:09

Nederland is weer een stukje veiliger geworden. Het wordt tijd dat Paul Kersey weer eens ontwaakt.

roze_bril | 07-02-13 | 21:06

First Contact | 07-02-13 | 19:42 |
Serieus? Dat is de vraag die je zou stellen? Je hebt liever dat mensen onschuldig vastzitten dan dat er een moordenaar rondloopt? Dat is best een eng idee zeg. Laten we maar hopen dat als jouw idee werkelijkheid wordt niet iemand toevallig jouw naam noemt, bewust of per vergissing, in een zaak waar verder geen enkel bewijs voor is, zoals ook hier. Voor je het weet zit je immers voor altijd achter de tralies omdat je in dezelfde disco was als het slachtoffer. Ik hoop niet dat je dit serieus meent. Een bijzonder naar idee.

Asmodean | 07-02-13 | 20:13

Ooit in een rechtzaak verwikkeld geweest. Om onbegrijpelijke reden en tegen IEDERS verwachting in schandelijk in de minne moeten schikken. Paar maanden later bleek dat de advocaat van de tegenpartij stage had gelopen op het toenmalig kantoor van de rechter. Bleken bevriend te zijn maar dat werd kunstig verzwegen. Rechters in Nederland: ik kots erop!

R. E. Calcitrant | 07-02-13 | 19:59

Gelukkig hebben we onze prioriteiten op orde:
- Waxine houder gooien: 2 jaar cel, ehh sorry 5 maanden.
- Collectief doodschoppen: 0 seconden cel
Goed, dan weet ik het weer.

hotmint | 07-02-13 | 19:57

Nabestaande, Eigen Rechter, meer zeg ik niet

AmericanDad | 07-02-13 | 19:52

Ik zeg met een mannetje of 20 die snurk rechter ff kopschoppen tot ie eeuwig snurkt!

Freakalicious | 07-02-13 | 19:45

Wat ben je precies zat dan? Dat er niet genoeg bewijs is om mensen vast te zetten?
@Asmodean | 07-02-13 | 19:31
Dat er een moordenaar vrij in onze maatschappij rondloopt?
Zo zou je de vraag ook kunnen stellen.

First Contact | 07-02-13 | 19:42

First Contact | 07-02-13 | 19:28 |
Hoezo lakse houding? Er zijn 194 getuigen gehoord! En op zich had je zelf ook kunnen bedenken dat het DNA-materiaal van sperma op het slachtoffer van een iets andere orde is dan een enkele getuigenis die wordt tegengesproken door meerdere getuigenissen. Dat hoop ik tenminste voor je. Wat ben je precies zat dan? Dat er niet genoeg bewijs is om mensen vast te zetten? Had je het goed gevonden als mensen wel veroordeeld worden op basis van een enkele getuigenis die bovendien wordt tegengesproken? In dat geval hoop ik namelijk ten zeerste dat je nooit vijanden hebt gemaakt...

Asmodean | 07-02-13 | 19:31

@Asmodean | 07-02-13 | 19:18
Nou dat maak je er zelf toch van? Ik zeg alleen dat ik het spuugzat ben, in het algemeen en over de volle breedte. Over dit onderzoek verbaas ik me de lakse houding... als men jaren na dato de moordenaar van Marianne Vaatstra kunnen aanhouden om vervolgens dit kunststukje af te leveren, knap hoor.

First Contact | 07-02-13 | 19:28

Kobus Kloothamer | 07-02-13 | 18:37 |
Ah, verklaar? Laf trouwens dat je niet op mijn reactie inging. En ik probeerde het nog wel zo goed aan je uit te leggen. Ben je niet man genoeg om toe te geven dat je wellicht in dit geval te vroeg begon te roeptoeteren zonder dat je eigenlijk wist waar het over ging, of ben je daadwerkelijk voorstander van shariah-rechtspraak zonder bewijsvoering?

Asmodean | 07-02-13 | 19:20

First Contact | 07-02-13 | 18:48 |
Zodra jij weet waar je het over hebt en bereid bent de uitspraak te lezen. Voordat je een revolutie begint is het vaak wel handig om een klein beetje te weten waarom je precies revolutie voert. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij, gezien de omstandigheden van de zaak, van mening bent dat de zes veroordeeld hadden moeten worden.

Asmodean | 07-02-13 | 19:18

Niet dat ik het goed keur of zo (pvda modus off), maar als men dit keer op keer blijft doen, vraag je op termijn om eigenrichting, en die komt dan dus ook op een gegeven moment....

azijnsnuivert | 07-02-13 | 19:12

First Contact | 07-02-13 | 18:48 | + 0 -

Ga jij maar vast, ik kom ook wel een keer.

Supermatthijs | 07-02-13 | 19:05

En dan maar tolerant en fatsoenlijk blijven en vooral de discussie blijven voeren... Ben het spuugzat! De politiek,EU,de rechtstaat, het openbaar vervoer, de zorg, het gebrek aan respect voor onze ouderen, en het geknuffel van de multiculti. Wanneer gaan we massaal naar Den Haag?

First Contact | 07-02-13 | 18:48

Toch simpel op te lossen als ik de rechter was geweest; gewoon de volgende formule toe te passen: max straf op doodslag / aantal betrokkenen = x per persoon voor het niet bijstaan van mensen in nood of dergelijks. Misschien dat een van die betrokkenen dan toch wel op ineens herinnert wie het dan wel had gedaan.

rafa | 07-02-13 | 18:43

@Asmodean | 07-02-13 | 17:33 | + 0 -
Partijdigheid.....

Kobus Kloothamer | 07-02-13 | 18:37

appeltjesgroeneweide | 07-02-13 | 18:30 |

Zul je wetten aan moeten passen.
De rechter toests enkel maar aan de wetten en raamwerken die al bestaan.
Dus bij de rechterlijke macht hoef je in deze niet te zijn.
Je mag in NL iemand namelijk niet straffen voor de daden van anderen. En als niet vast komt te staan wie betrokkene heeft doodgeslagen, gaat de hele groep vrijuit. Kan een rechter echt vrij weinig aan doen.

CumGranoSalis | 07-02-13 | 18:35

Zolang niet duidelijk is wie in een groep precies wat heeft gedaan, allemaal dezelfde straf alsof ze persoonlijk de misdaad zijn begaan.

Dan gaan ze vanzelf wel praten...

dr.andus | 07-02-13 | 18:33

Wat zou er gebeuren als we ook eens met een groepje een paar rechters zouden doodtrappen en daarna allemaal naar elkaar zouden wijzen. Zouden we natuurlijk niet moeten willen met ons allen en dat meen ik ook. Maar waar ik heen wil is dat dit wel erg goedkoop is. Een groep heeft doodslag op zijn geweten maar niemand wordt veroordeeld door de rechter. Dat kan toch niet in 2013! Snel een nieuwe wet hiervoor maken.

appeltjesgroeneweide | 07-02-13 | 18:30

We zitten nu toch echt in een rariteitenkabinet, er is geen eer meer aan te behalen in Nederland.
Het is één grote demonstratie van onvermogen!

lanexxx | 07-02-13 | 18:27

Er zal hier toch wel meer aan de hand zijn dan alleen een slapende rechter. De rechtbank bestaat uit 3 rechters dus zouden er 3 hebben moeten zitten slapen!

De oude nar (6) | 07-02-13 | 18:26

-weggejorist-

Bos Bloemen | 07-02-13 | 18:17

@BlitzFlicker | 07-02-13 | 16:58
* Woosh *

Jasaanhetiskoud | 07-02-13 | 18:15

Moord en doodslag in groepsverband. Collectief straffen. Doodslag bij uitoefening van een misdrijf... behandelen als moord. Bij medeplichtigheid, waarbij getuigen elkaar dekken of beschuldigen, collectief straffen. Schijnen met laserspen in de ogen van chauffeurs en of piloten behandelen met de aanklacht poging tot moord. Gooien van zware voorwerpen van viaduct richting auto's behandelen als poging tot moord. Indien daadwerkelijk iemand omkomt, behandelen als moord. Schijnen met laserpen in de ogen van een voetballen ten tijde van wedstrijd... behandelen als poging tot mishandeling en daarnaast economisch straffen. Tevens pen rectaal inbrengen.

Er moet een scala aan wetten komen die specifieke veelvoorkomende misdrijven behandeld op de wijze waarop zij impact heeft op de slachtoffers.

Er is nu teveel ruimte om te zeggen dat men niet nadacht, de gevolgen niet kon overzien, de opzet niet had. Er moet bij dit soort misdrijven een aanname van opzet komen, die dus eerst weerlegd moet worden. Dit werkt strafverhogend en is het enige wat helpt tegen dit tuig.

Hard, medogenloos straffen.

Statler en Waldorf | 07-02-13 | 17:59

Gambit29 | 07-02-13 | 17:55 |
Ja, laten we vooral gaan demonstreren tegen iets waarvan we allemaal geen idee hebben hoe het echt zit, omdat we allemaal geen tijd hebben om de zaak te lezen omdat we allemaal veel te druk zijn met woedend zijn!

Asmodean | 07-02-13 | 17:57

Allemaal de straat op en demonstreren tegen deze uitspraak!

Gambit29 | 07-02-13 | 17:55

Men koopt een bank, betaalt de heren oplichters een riant salaris, je schopt wat tieners dood en ondertussen wel de kleine man naaien:
Wat een land.

sTiRf | 07-02-13 | 17:45

Men koopt een bank, betaalt de heren oplichters een riant salaris, je schopt wat tieners dood en ondertussen wel de kleine man naaien:
Wat een land.

sTiRf | 07-02-13 | 17:44

biscaya | 07-02-13 | 16:57 |
Allemaal veroordelen als hoofddader? Bedoel je alle aanwezigen in de discotheek? Of alle Friezen? Zijn er überhaupt nog eisen waaraan iedereen die volgens jou als hoofddader veroordeeld moet worden, aan moet voldoen?

Asmodean | 07-02-13 | 17:38

Wie O Wie gaat dat regelen met die Rechterlijke macht.In dit KUDTland ben je echt vogelvrij!Ik denk maar zo schorem dekt schorem.

kweetitwel | 07-02-13 | 17:36

Sunabalk | 07-02-13 | 17:18 |
Waarom wel? Je wraakt een rechter als hij de schijn van onpartijdigheid over zich heeft hangen, niet omdat je het niet eens bent met de uitslag.

Asmodean | 07-02-13 | 17:33

@Heanz, lees eens even het commentaar net boven je.

fredflange | 07-02-13 | 17:33

denoorman | 07-02-13 | 17:25 |
Vertel, zou jij mensen veroordelen op basis van 1 van de 194 getuigenissen, zonder enige andere vorm van bewijs, die bovendien tegenstrijdig is met meerdere andere getuigenissen, waaronder onder andere de woorden van het slachtoffer zelf? Zoja, je zou een goede shariah-rechter zijn!

Asmodean | 07-02-13 | 17:31

@mijntweecent | 07-02-13 | 17:03

Mijn dank is groot;)

pius | 07-02-13 | 17:29

sitzkrieg | 07-02-13 | 16:58 |
Misschien is het ook wel eens leuk om inhoudelijk op mij te reageren, in plaats van je te verschuilen achter persoonlijke verdachtmakingen die je niet hoeft te argumenteren. Natuurlijk is het heel leuk om mij allemaal minnetjes te geven voor alles wat ik zeg hier, maar nog helemaal niemand van al deze schreeuwlelijkerds doet ook maar enige moeite om de zaak te lezen voordat hij woest gaat lopen briesen over de rechtspraak. Het zou leuk zijn als iemand daadwerkelijk ook eens een klein beetje doordacht weerwoord zou voeren, maar dat zit er duidelijk niet in vandaag.

Asmodean | 07-02-13 | 17:28

Ingeval criminelen allen bij de misdaad aanwezig waren en elkaar dekken zeg ik: allemaal even schuldig en allemaal maximaal lang de cel in.
En die slapende rechter moet door Raad van Discipline veroordeeld worden tot een holschop opdat hij voortaan bij de les blijft.
Ik haat het onrecht in Nederland.

Heanz | 07-02-13 | 17:28

dante2 | 07-02-13 | 16:49 |
Jasaanhetiskoud | 07-02-13 | 16:52 |
dante2 | 07-02-13 | 16:59 |
Kobus Kloothamer | 07-02-13 | 17:03 |
Zucht. Mijn verhaal rammelt helemaal niet. Ik heb, voordat ik begon te schreeuwen, de uitspraak opgezocht. Deze is hier te vinden: zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?...
Dit is overigens al meerdere keren gemeld in dit topic, maar begrijpend lezen is duidelijk niet jullie sterkste punt. Ondoordacht schreeuwen daarentegen...

Enfin, samengevat een reactie op jullie kritiek: voor de zoveelste keer, het gaat er in deze zaak helemaal niet om dat iemand van dit zestal het slachtoffer heeft doodgemept en niet bewezen kan worden wie het heeft gedaan, het gaat erom dat niet vast is komen te staan dat überhaupt iemand van het zestal betrokken was bij de mishandeling. De enige reden waarom ze verdacht werden is dat 1 van de 194 getuigen dat verklaarde. Deze getuigenis is echter tegenstrijdig met meerdere andere getuigenissen, waaronder de laatste (?) woorden van het slachtoffer zelf, die zei dat hij was geslagen door jongens uit dorp X. Dit terwijl het zestal helemaal niet uit dorp X kwam. Er waren dus meerdere tegenstrijdigheden, en behalve deze ene getuigenis geen enkele andere reden om het zestal te verdenken. Snappen jullie het nu?

Asmodean | 07-02-13 | 17:26

Het enige wat die slappe D66 rechters kunnen is hardwerkende nederlanders pakken. Met pek en veren het land uit deze rechters. Paspoort inleveren en tot ongewenste vreemdeling verklaren. Een dan een enkeltje richting Eurabia voor deze slappe D66 rechters. Tot nooit meer ziens.

denoorman | 07-02-13 | 17:25

Echt hard lachen doen ze niet zodra ze de verkeerde tegen komen. Dat gebeurt vanzelf een keer.

Veel Vaak | 07-02-13 | 17:24

-weggejorist-

Jan1605 | 07-02-13 | 17:21

@pius | 07-02-13 | 16:52

Als je goed gelezen had, had je gezien dat mijn eerste reaguursel onder dit topic die wel degelijk ging over de vrijspraak van de doodschoppers en ook door vele andere reaguurders begrepen wordt, niet tot jou doordringt. Hoe kan dat jou nou zijn ontgaan, jij leest toch al mijn tegels na?

Hieruit constateer ik simpelweg jouw selectieve verontwaardiging en dat je moeite hebt met begrijpend lezen.

Dat jij daaruit zo'n belachelijke conclusie trekt, dat doodschoppen niet erg is zolang het maar niet gedaan wordt door een allochtoon, heeft dan alles te maken met jouw eigen zieke geest.

Het leek me een goede zaak jou daar eens een keer op te wijzen.

drs.Nee | 07-02-13 | 17:20

@fredflange
Nee dat is niet zo. Dat is de draai die men er aan geeft.
"Het wild springen, dansen of beuken kan niet aangemerkt worden als het uitoefenen van geweld. Van een aanval/vechterij is derhalve geen sprake. Verdachte wordt voorts vrijgesproken van het openlijk in vereniging geweld plegen tegen Redmar Smedema."

Het ging hier om een moshpit waar dus heel moeilijk een dader valt aan te wijzen. Van de bijna 200 getuigen wist maar 1 iemand aan te wijzen.

Ties02 | 07-02-13 | 17:19

Waarom wordt deze rechter niet gewraakt dan??

Sunabalk | 07-02-13 | 17:18

Welke rechtspraak ?

bas ooms53686289 | 07-02-13 | 17:17

En Quid, denk je oprecht dat het in groepsverband doodschoppen van een enkeling een NL-dorpsgewoonte is?
Ik heb niet eens gelezen wie de daders waren maar durf de vergiskans van vijf procent, dat het finnen waren best aan.

WirMachenMusik | 07-02-13 | 17:17

Ik heb de indruk dat er mensen zijn die denken dat één persoon in deze groep van 6 de dader is, en dat de rest weet wie de dader is maar zijn mond houdt. Is dat eigenlijk zo, of is dat een interpretatie die Telegraafpubliek er aan gegeven heeft?

fredflange | 07-02-13 | 17:16

je kunt iedere uitspraak niet-geanonimiseerd gewoon opvragen bij de rechtbank.

yamahaha | 07-02-13 | 17:13

Het is een kwestie van tijd voordat er iemand is, die zo'n rechter persoonlijk bij z'n lurven pakt om hem tot de orde te roepen. Het verbaast me dat het nog niet is gebeurd. Maar je gaat vanzelf belachelijke toestanden krijgen als je belachelijke rechterlijke uitspraken doet.

Greetje Duisenberg | 07-02-13 | 17:12

Het recht in eigen hand nemen mag niet! *kuch*

Mr_Pikibelly | 07-02-13 | 17:10

@ Ties02
Das eigenlijk sowieso een briljant plan!

Rest In Privacy | 07-02-13 | 17:10

@Peter_K | 07-02-13 | 17:03 | + 0
Bent u echt zo simpel? Alle uitspraken en arresten zijn anoniem.. U mag zelf bedenken waarom daar veel belang aan gehecht wordt (en niet alleen door de verdachten...).

BlitzFlicker | 07-02-13 | 17:06

Als van de 194 getuigen maar 1'tje iemand als dader aanwijst en het slachtoffer zelf voor zijn dood zelfs nog een andere naam noemt dan kan je niet anders dan tot vrijspraak komen hoor. Anders maar heel de provincie Friesland opsluiten? Zit de dader vast bij..

Ties02 | 07-02-13 | 17:05

**Tijd dat iemand de Nederlandse rechtsstaat doodschopt**
.
Ben er hard mee bezig Quid.

The Russian | 07-02-13 | 17:05

Als het mijn broertje was had ik ze stuk voor stuk terug gepakt . waarom het zelfrecht ?? Omdat er geen normaal recht systeem is in Nederland.

tyer8005 | 07-02-13 | 17:04

@Mezelf, excuses voor de tiepvouten
Ik heb nogal dikke vingers......

Kobus Kloothamer | 07-02-13 | 17:03

pius | 07-02-13 | 16:58
Aha oke, omdat je het een 'gedicht' noemde. Ik ga mijn best doen om een beter niveau aan te tikken voortaan.

mijntweecent | 07-02-13 | 17:03

De openbaarheid van de rechtspraak is ook al in het geding. De gehele uitspraak is anoniem. De enige die genoemd wordt is het slachtoffer, verder is er niets te controleren: zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?...

Peter_K | 07-02-13 | 17:03

@Asmodean | 07-02-13 | 16:34 | + 0 -
Uw verhaal rammelt...! Evenals het schandalige optreden van maar leifst 8 heren recent in Eidnhoven: als je met een greoep meegaat en je neemt deel aan de mishandeling of je bent er bij, allemaal de lul ! Klaar ! dat werkt maar één ding in de hand en dat is dat de groepsgenoten eindelijk eens hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Met andere woorden; als een van mijn maten besluit om uit het niets een ander of zijn bek te slaan, krijgt ie van mij ter plekke een schop onder zijn edele delen en is het geen vriend meer! Ik zou mij dus ook direct om een slachtoffer bekommeren en er niet met mijn 'maten' van tussen gaan. Dat heet normen en waarden en sociaal gedrag. Als je dat in een groep niet kunt bewerkstelligen moet je je afvragen of je in de juiste groep verkeert!

Kobus Kloothamer | 07-02-13 | 17:03

@pius | 07-02-13 | 17:00
Jaja, ik blijf verbazen.

Slipsnifter | 07-02-13 | 17:03

@Bakito | 07-02-13 | 16:39

Je bent zelluf een doos.

neemjemoederindemali | 07-02-13 | 17:00

@Slipsnifter | 07-02-13 | 16:58

Als je wilt heb jij best het vermogen vrijzinnig contextueel te denken lees ik.

Verfrissend hoor.

pius | 07-02-13 | 17:00

Asmodean, waarom reageer je niet op mijn twijfels?

dante2 | 07-02-13 | 16:59

@Jasaanhetiskoud | 07-02-13 | 16:52 | + 0
Uitspraak doorgelezen? Klaarblijkelijk niet. Slachtoffer heeft aangegeven geslagen te zijn door jongens uit een ander dorp met wie hij een week eerder ruzie had.

Deze zes jongens waren aan het 'beuken' (moshpit) een dansstijl welke op hardcore, hardstyle en metalfeesten niet ongewoon is. En ook niet Nederland niet verboden is, ondanks dat dit een agressieve sfeer kan oproepen.

BlitzFlicker | 07-02-13 | 16:58

De PvdA/D66 les van vandaag:
Een leeg blikje weggooien is vele malen erger dan een mens van het leven beroven.

Slipsnifter | 07-02-13 | 16:58

Volgens mij zit Asmodean weer uit z'n nek te zwetsen. Doet ie wel vaker wanneer hij weer eens een rechterlijke dwaling probeert goed te lullen.

sitzkrieg | 07-02-13 | 16:58

@ bennutzat
1. Redelijk irrelevant, mensen op de grond liggen schoppen is iig poging tot
2. Moelijk zeker, maar zijn zat forensiche technieken, dr zal vast wel een voetzool ergens op zn lichaam hebben gestaan.doodslag.
Dus OM heeft en niet genoeg bewijs verzameld en niet de juiste aanklacht geformuleerd, maw flink gefaald.

Rest In Privacy | 07-02-13 | 16:58

@mijntweecent | 07-02-13 | 16:56

Dat begreep ik al. Ik wou je ook niet zozeer afkraken maar denk dat je dit veel beter kan, enfin, zie het als betrokken kritiek;)

pius | 07-02-13 | 16:58

Concluderend: het OM faalt want zij maken geen gebruik van de mogelijkheid in de wetgeving om groepen te straffen, al zou ik wel graag enige aanscherping in de wet willen. Subsidiair hadden zij (het OM) dat moeten eisen. Nu dat niet is gebeurd kan je een (D66)rechter niets verwijten.

dante2 | 07-02-13 | 16:57

Draai het om. Het is (wederom) een prachtige uitspraak om collectieve eigenrichting te rechtvaardigen.

yamahaha | 07-02-13 | 16:57

Ze moeten die rechter ook dood trappen, wat een lul die vent. Als hij niet weet wie de dodelijke trap heeft gegeven moet ie ze allemaal veroordelen als hoofddader

biscaya | 07-02-13 | 16:57

pius | 07-02-13 | 16:55
Het is op de songtekst van 15 miljoen mensen van Fluitsma en Van Thijn. Niet dat het daarmee beter wordt maar hee :P

mijntweecent | 07-02-13 | 16:56

Een blikje op straat gooien ,dan ben je hier slechter af.
Zelf het probleem oplossen,dat gaat het straks helemaal worden.

fleurtje | 07-02-13 | 16:56

@mijntweecent | 07-02-13 | 16:53

Kutgedicht. Sorry.

pius | 07-02-13 | 16:55

@Sano | 07-02-13 | 16:50 |
Het is natuurlijk best lastig om uit al die mensen die op de grond lagen en geschopt waren, het slachtoffer te bepalen.

bennutzat | 07-02-13 | 16:54

Land van graaien, kopschoppen,
Europa's afvoerputje,
met cultuurverrijkers overal,
en de rechters doen een dutje.
.
Het land van proleten, tokkievolk,
land van domme boeren,
moraalridders die je de les lezen,
en ze gaan zelf naar de hoeren.

16 miljoen mensen,
en hun dagelijkse dosis Tolerantie ®,
etc.

mijntweecent | 07-02-13 | 16:53

@Asmodean | 07-02-13 | 16:30
Opgefokte moslim? Mmhm.
Er zijn 6 man opgepakt die in verband zijn gebracht met het ontnemen van een leven. Als deze zes tegenstrijdige verklaringen geven zodat het onderzoeksteam met geen mogelijkheid kan achterhalen wie van de zes de bewuste klap gegeven heeft, dan gooi je ze alle zes in de bak. Waarom? Anders wordt er aangemoedigd om dit altijd te doen als er een groep wordt gepakt, zodat er weer een verhaal op GS, of welke media dan ook, komt dat er weer een dode is zonder schuldige omdat de verdachten het onmogelijk maken.
Asmodean, een passende naam voor een rat. (Zo, ad hominem ook weer gemaakt)

Jasaanhetiskoud | 07-02-13 | 16:52

@drs.Nee | 07-02-13 | 16:42

Ik constateer simpelweg, jouw verontwaardiging is uitsluitend gericht op allochtonen.

Ik trek dus, na een jaar of wat jou tegels en tweets te hebben gelezen de conclusie dat doodschoppen niet erg is zolang het maar niet gedaan word door een allochtoon.

Dat is vrij vertaald jouw levensmotto.

En het leek me een geode zaak je daar eens een keer op te wijzen. Wat je er verder aan doet is aan jou natuurlijk.

Veel Succes ermee.

pius | 07-02-13 | 16:52

Arrest geskimd en:
"Het openbaar ministerie stelt zich op het standpunt dat de jongen die op de grond lag [slachtoffer] was en dat [verdachte 2] [slachtoffer] heeft geschopt. [verdachte] heeft ten overstaan van de politie, rechtbank en hof erkend dat hij op de verlichte dansvloer een jongen met een zwart shirt die op de grond lag geschopt heeft, maar dat hij niet weet wie deze jongen is. "
Er kon niet bewezen worden dat de jongen op de grond lag in de discoen geschopt werd ook het slachtoffer was -.-
OM faalt weer hard.

Rest In Privacy | 07-02-13 | 16:50

Triest, vooral omdat de daders een houding aannemen die er op neerkomt: zoek het maar uit, van mij krijg je geen medewerking. En dat mag (helaas). Zulke gasten verdienen de allerbeste ondervragers die er in dit land rondlopen.

Islamofiel | 07-02-13 | 16:50

@Asmodean | 07-02-13 | 16:42
? Punt 3. begrijp ik niet. Heeft het dode slachtoffer verklaard dat de dader uit een ander dorp kwam? wanneer? Toen hij op sterven lag? Zou hij zo bang zijn geweest of klopt jouw verhaal niet?

dante2 | 07-02-13 | 16:49

@ Asmodean | 07-02-13 | 16:42

Bron ??

sitzkrieg | 07-02-13 | 16:46

Asmodean | 07-02-13 | 16:43 | + 0
Kijken of jij inhoudelijk goede antwoorden geeft nadat je een zuiger voor je harses hebt gehad waarbij de aderen spontaan scheuren in je hoofd.

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:46

@Johnny Quid | 07-02-13 | 15:55
Beste Johnny, met de inhoud van je betoog ben ik het eens. Er moeten zeker aanpassingen komen in de wetgeving, waardoor er in ieder geval gestraft kan worden als beide verdachten liegen dat de ander het gedaan heeft, maar jij lijkt hier bijna te pleiten voor een islamitische revolutie. Of dacht je dat er nog andere mogelijkheden waren om in dit land tot een ander regime te komen?

dante2 | 07-02-13 | 16:46

Dus, als je maar met 6+ man bent mag je iemand doodschoppen blijkbaar?

themac | 07-02-13 | 16:45

Je mag ook niks meer tegenwo... oh wacht.

Lustobject | 07-02-13 | 16:44

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:39 |
Oh, en de andere getuigen, waaronder het slachtoffer, zuigden het dus wel uit hun duim? En dat is jouw reden om mensen te veroordelen?

Asmodean | 07-02-13 | 16:43

BlitzFlicker | 07-02-13 | 16:39 |
Goed idee of het effectief werkt is een tweede.

psycho_3 | 07-02-13 | 16:42

Ik vraag me echt af wat al die schreeuwers hier zelf zouden oordelen als ze rechter waren geweest. Is er iemand hier die met droge ogen durft te beweren dat hij een groep van zes man zou veroordelen wanneer dit de feiten zijn:
1. Er zijn 194 getuigen gehoord
2. Slechts één getuige zegt dat iemand van dit zestal geslagen had
3. Het slachtoffer zegt zelf dat hij is geslagen door iemand uit een ander dorp dan dit zestal
4. Andere getuigen verklaarden dat de dader niet tot het zestal behoorde

Het enige wat we dus hebben is 1 getuigenis. Verder niets. En als ik ongeveer alle briesende bezoekers van Geenstijl moet geloven willen ze het zestal op basis hiervan opsluiten, samen met de rechters het liefst. Menen jullie nou echt serieus dat jullie op basis van 1 getuigenis, die bol staat van de tegenstrijdigheden, zonder ook maar enige andere vorm van bewijs zes mensen willen opsluiten?

Asmodean | 07-02-13 | 16:42

@pius | 07-02-13 | 16:32
De doodgeschoten juwelier was blank en leeft niet meer dankzij die allochtone misdadigers. Die rechtszaak diende vanmiddag en is wel degelijk relevant. Vooral om het feit dat twee van die allochtone daders het niet de moeite waard vonden om te komen opdagen en niet het lef hadden om de weduwe van het slachtoffer, die alle levenslust door het verlies van haar man en nering, onder ogen te komen.

Dat jij graag feit bagatelliseert is niet mijn probleem. De waarheid is hard, wen daar maar aan.

drs.Nee | 07-02-13 | 16:42

Wat is het alternatief? Het hele dorp de bak in pleuren. Ben je er zeker van dat de schuldige erbij zit.

BlitzFlicker | 07-02-13 | 16:39

@neemjemoederindemali | 07-02-13 | 16:35
Doos?

Bakito | 07-02-13 | 16:39

Asmodean | 07-02-13 | 16:36 | + 0
Nee hij is van de slechte lucht gestorven nou goed. De getuige zuigt dat toch niet uit zn duim? Zeer frustrerend. Daarom loopt de dader vrij rond. Het zaakje stinkt!!!!!!!!! BAH!!!!

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:39

@neemjemoederindemali | 07-02-13 | 16:35

Ja. Ik weet het. Irritatiegrens bereikt maar je hebt gelijk.

pius | 07-02-13 | 16:38

Sano | 07-02-13 | 16:36 |
Omdat niet vast is komen te staan dat überhaupt iemand uit die groep iets deed.

Asmodean | 07-02-13 | 16:37

@ikdenkwat, waar ben je het niet mee eens? Dat er overtuigend bewezen moet worden dat een verdachte schuldig is, voordat hij in de gevangenis gegooid wordt?

fredflange | 07-02-13 | 16:36

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:34 |
Oh, is dat het. Je denkt anders. Volgens mij denk je überhaupt niet. Of je kunt niet lezen. Of je snapt het gewoon niet. Lees eerst eens de uitspraak voordat je zoveel onzin loopt te blaten. Getuigen hebben het helemaal niet verklaard dat hij schuldig was. 1 getuige van de 200 getuigen heeft dit verklaard. Alle andere getuigen hebben andere dingen verklaard, waaronder het slachtoffer zelf. En dat vind jij voldoende reden om zes man op te sluiten? 1 getuigenis?

Asmodean | 07-02-13 | 16:36

@pius | 07-02-13 | 16:32

Ik heb je maar even een minnetje gegeven, om 1 woordje in je tekst, ik geef verder geen waarde oordeel over je tegel.

neemjemoederindemali | 07-02-13 | 16:35

@fredflange

Ach ja, het zijn ook geen journalisten bij Geen Stijl, daar kun je niet van verwachten dat ze even zo'n samenvatting lezen, laat staan het arrest, laat staan alle zes de arresten, laat staan dat ze eens afreizen naar een zitting om eens te horen wat er in het dossier zit.

Prosecut-er | 07-02-13 | 16:35

Kobus Kloothamer | 07-02-13 | 16:32 |
Het is niet eens duidelijk of überhaupt iemand van het zestal iets deed. Daarvoor was geen enkel bewijs.

Asmodean | 07-02-13 | 16:34

Asmodean | 07-02-13 | 16:32 | + 0
Ik moet niets, ik ben het er gewoon niet mee eens, koekwaus! Verhuis zelf met je intolerante kut verhaaltje jegens een andersdenkende.

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:34

Aan alle toetsenbordhelden alhier; kap met mekkeren en ga meelopen in je lokale buurtpreventieteam!

sir Its-a-shame | 07-02-13 | 16:34

Ondertussen vergadert politiek Den Haag 'over de *aanpak* van de scheefwoners'. Die woorden werden zojuist gebezigd in de Tweede Kamer, alsof dat de misdadigers zijn.

drs.Nee | 07-02-13 | 16:33

Natuurlijk wassen ze hun handen in onschuld. Die rechters.

niks mis mee | 07-02-13 | 16:33

Oh het is niet duidelijk wie het was? Allemaal een betonnen voet en hoppa de Waal in.... of de Maas .... Of de Rijn.... Who the fuck cares.
Optiefen met dat tuig. "Dit land is het zat, C'est ca."
zo zei ooit een groot politicus met een zeer vooruitziende blik! Ik ben een ras optimist maar ik begin het echt zo spuugzat te worden, niet normaal!

Kobus Kloothamer | 07-02-13 | 16:32

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:29 |
Onjuist. 1 getuige heeft dit verklaard. Deze getuigenis was echter tegenstrijdig met onder andere een verklaring van het slachtoffer zelf. Als je dat voldoende bewijs vindt om zes man op te sluiten moet je maar naar een shariah-land verhuizen, of anders heel hard hopen dat niet een of andere eikel jouw naam per ongeluk noemt als er iets gebeurd is.

Asmodean | 07-02-13 | 16:32

@drs.Nee | 07-02-13 | 16:22

Je moet weer eventjes allochtonen pluggen? Je doet niet anders of wel, op twitter, hier, altijd alleen maar over allochtonen.

Heb je het topic wel gelezen Doos? Het gaat hier om een blank slachtoffer en blanke doodschoppers. Dit soort nieuws is al tragisch genoeg, maar niemand is er bij gebaat dat jij hier je lichtgetinte obsessies komt botvieren.

Vermoeiend , dwangmatig en doorzichtig, dat ben je. Maar dat zal een linkse psychiater je ooit al eens verteld hebben meen ik.

Je neuroses moet ergens vandaan komen immers.

pius | 07-02-13 | 16:32

Dank je Prosecut-er, maar feiten zijn helaas zo onhandig als je onderbuikgevoelens wil laten spreken.

fredflange | 07-02-13 | 16:31

Met een dergelijke gang van zaken zijn we snel weer terug bij eigenrichting.

Alexander de Kleine | 07-02-13 | 16:30

Jasaanhetiskoud | 07-02-13 | 16:28 |
Hou toch op man. Gedraag je eens niet als een opgefokte moslim. Er is helemaal niet vast komen te staan dat een groep van zes iemand doodschopte. Het enige bewijs was van 1 getuige, die zei dat iemand uit die groep geslagen had. Deze uitspraak was tegenstrijdig met uitlatingen van nota bene het slachtoffer zelf. Verder is er geen enkel bewijs. Maar laten we vooral zes man opsluiten. Man man man, wat snap je in godsnaam niet aan een gebrek aan bewijs? Natuurlijk moeten ze vast als ze iemand doodschoppen, maar niet als een of andere idioot dat verklaart zonder dat er een andere vorm van bewijs is.

Asmodean | 07-02-13 | 16:30

Wetten zijn er ook om burgers tegen de overheid te beschermen en in dit geval betaal je daar de bittere prijs voor.

Simon de Danser | 07-02-13 | 16:30

Asmodean | 07-02-13 | 16:22 | + 0
De enige die het echt weet ligt 6 meter onder de grond, daarin tegen weet de dader echt wel hoe het gegaan is maar loopt vrolijk rond. Getuigen hebben verklaard dat hij geslagen heeft, punt. Hard gelach dit gezag.

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:29

@Asmodean | 07-02-13 | 16:12
Wat we willen? Dat als er een groep van zes iemand doodschoppen, en daarna alles bijelkaar liegen en manipuleren alle zes de bak in gaan, en niet vrijspraak voor alle zes.

Jasaanhetiskoud | 07-02-13 | 16:28

Wordt tijd in groepsverband wat rechters dood te trappen. Niemand die het verschil gaat merken, plus je komt er mee weg. #winwinsituatie

me,myself and IK | 07-02-13 | 16:27

Als je nou even de samenvatiing leest is die vrijspraak best begrijpelijk. En met het horen van 194 getuigen kun je moeilijk zeggen dat ze het er met een jantje van leiden vanaf gemaakt hebben. Zie voor de volleige uitspraken ook: www.rechtspraak.nl/Organisatie/Gerecht...

In de zaak van de vechtpartij in Club Q in Noardburgum worden ook in hoger beroep alle verdachten vrijgesproken van betrokkenheid bij de dood van Redmar Smedema. Dat heeft het gerechtshof op 7 februari 2013 beslist. Redmar overleed op 18 april 2010 nadat hij de nacht ervoor in Club Q twee klappen had gehad.

Er zijn in deze zaak 194 getuigen gehoord, waarvan er maar één zegt zelf gezien te hebben wie Redmar heeft geslagen. Het signalement dat deze getuige geeft, past bij de hoofdverdachte. Tegenover deze herkenning staan andere verklaringen.

Redmar heeft tegenover zijn vrienden verklaard dat hij twee klappen heeft gehad van iemand uit Zwaagwesteinde, uit dezelfde groep waarmee hij een week eerder ook ruzie had gehad. De hoofdverdachte heeft weliswaar banden met Zwaagwesteinde, maar woont in Damwoude. De hoofdverdachte was niet betrokken bij een incident met Redmar een week eerder en maakte ook geen deel uit van een groep Zwaagwesteinders.

Een ambulancemedewerker heeft verklaard dat hij een jongen die buiten Club Q bij Redmar Smedema stond tegen een andere jongen hoorde zeggen dat Redmar was geslagen door een jongen met lang haar. Getuigen uit de kring rond Redmar spreken over iemand met een wit shirt of witte jas als degene die mogelijk heeft geslagen. Kortom: signalementen die niet passen bij de kleding en haardracht van de hoofdverdachte op de bewuste avond.

De conclusie van het hof is dat niet bewezen kan worden dat verdachten geweld hebben gebruikt tegen Redmar. Verdachten hebben zich wel storend en wild dansend over de dansvloer bewogen die avond, maar dat is niet aan te merken als een vechterij, aanval of geweld.
Eén van de verdachten is door de rechtbank destijds nog wel veroordeeld voor geweldshandelingen tegen een andere persoon diezelfde nacht. Deze veroordeling blijft van kracht.

Prosecut-er | 07-02-13 | 16:27

Ons land heeft echt een aantal Paul Kerseys nodig

Blue Light | 07-02-13 | 16:27

Julius C. | 07-02-13 | 16:25 |
Ja! Laten we alsjeblieft willekeurige mensen oppakken om jouw honger naar vergelding te stillen! Dan staat de rechterlijke macht tenminste midden in de realiteit!

Asmodean | 07-02-13 | 16:27

Nederland Misdaad-paradijs!

Blue Light | 07-02-13 | 16:26

-weggejorist-

Ghijlmanz | 07-02-13 | 16:26

mijn hemel, je wordt er wanhopig van... wat staan onze bestuurders en de rechterlijke macht ver van de realiteit vandaan, niet normaal!

Julius C. | 07-02-13 | 16:25

zooishettoch | 07-02-13 | 16:21 |
Wat wil je dan? Dat ze uit puur gevoel voor wraak maar mensen gaan veroordelen waarvan niet eens is vast komen te staan dat ze geweld hebben gebruikt tegen het slachtoffer? Misschien moet je maar naar Saoedi-Arabië verhuizen, daar pas je wellicht beter.

Asmodean | 07-02-13 | 16:25

@Asmodean | 07-02-13 | 16:21
Nederlanders kunnen niet dansen. Moet altijd lomp of wild, in ieder geval meestal icm drank en drugs.

Bakito | 07-02-13 | 16:24

Wat is dit voor een bananenland aan het worden. Ongehoord !

wake-up-pete | 07-02-13 | 16:24

In het oude Italië was er in iedere stad en ieder dorpje wel een wat ouder baasje dat kantoor hield in de lokale kroeg. Als je dingen geregeld wilde krijgen die de overheid eigenlijk moest doen, maar niet deed, dan kon je bij hem terecht. Voor een kleine wederdienst, te zijner tijd. Aan dergelijke peetvaders is in Nederland inmiddels ook behoefte.

Jonkheer Wttewaall | 07-02-13 | 16:23

Totdat iemand die 6 'verdachten' omlegt.. dan vliegen de spoeddebatten en wetswijzigingen je om de oren.

zonder_moeite | 07-02-13 | 16:23

Hadden we hier maar een Charles Bronson!

nogeenreactie | 07-02-13 | 16:23

@Pastor Sippenhaft | 07-02-13 | 16:15
klopt; als je: "participeert, werkt, belasting betaalt EN je gedraagt" dan ben je dus een sitting duck en een easy target voor de overheid want dan ben jij dus iemand die niet terug slaat als de overheid je komt beroven EN er is ook wat te halen want je werkt. Cynisch? mwa, helaas moeten we het vandaag de dag gewoon realistisch noemen. Ik doe mee aan de opstand.

Rest In Privacy | 07-02-13 | 16:23

Quatrebras? Het was toch Noardburgum?
En de TWEEHONDERD getuigen spraken elkaar toch allemaal tegen? Dat was het toch?
Heerlijk, factfree stukkies schrijven.

gooi en smijtwerker | 07-02-13 | 16:23

De doodschoppers van grensrechter Nieuwenhuizen zullen ook wel vrijuit gaan...

Atheneauje | 07-02-13 | 16:22

Kan iemand in plaats van alleen maar te zeiken op de Nederlandse rechtspraak uitleggen wat wel de goede gang van zaken is als getuigen elkaar tegenspreken en niet eens kan worden aangetoond dat ze überhaupt bij geweld tegen het slachtoffer betrokken waren?

Asmodean | 07-02-13 | 16:22

Als ouder "per ongeluk" de dader doodrijden is de enige optie.

ikdenkwat | 07-02-13 | 16:22

Vandaag deed de rechtbank uitspraak tegen de overvallers waarbij een juwelier werd doodgeschoten.
De advocaat van een van de asielzoekers uit Georgië die als dank voor onze gastvrijheid al op jonge leeftijd een strafblad opbouwde met straatroof en wapenbezit en handel, zei dat de overval past in het beeld dat kinderen hebben over hoe ze aan geld kunnen komen.

De advocaat van die andere misdadiger die met een vervalst rijbewijs en geleende auto de rovers naar de juwelier toe reed, noemde de overval ook een tragedie voor de daders. De overval zou anders zijn verlopen als vluchten mogelijk was geweest. Alsof ze als een rat in de val zaten. Een kleiner pistool is geen echt pistool, zei de advocaat van de misdadiger van Turkse afkomst.

De juwelierswinkel is na 82 jaar gesloten. De overvallers pleegden de overval om hun schuldenprobleem op te lossen. De weduwe eiste 200.000 maar krijgt 10.000 schadevergoeding van de staat.
De straffen zijn veel lager dan de eis van 18 en 15 jaar.
Ze kregen 13, 11 en 5 jaar. Over 3 jaar en 4 maanden loopt een van het trio al weer een vrij rond.

Nu maar hopen dat het OM nog gezond verstand bezit en hiertegen in beroep gaat.

drs.Nee | 07-02-13 | 16:22

Ik denk dat we met dit soort rechters op een gegeven moment gewoon zuid-afrikaanse of amerikaanse taferelen gaan krijgen. Je moet wel. En als je toevallig een onschuldige doodschiet krijg je toch alleen maar een taakstraf dus dat is wel een voordeel van die D66 rechters

zooishettoch | 07-02-13 | 16:21

Denk dat 2013 een heel mooi en veilig jaar gaat worden. Valt allemaal reuze mee wat er in een volle maand is gebeurd, maar ja, zo ziet u maar, de doosjes vol met tolerantie werken echt.

H.A. Ram | 07-02-13 | 16:21

c.onjo | 07-02-13 | 16:16 |
Alle zes betrokken bij het slaan? Nee hoor. Er is zelfs niet vast komen te staan dat een van hen geweld heeft gebruikt. Zie zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?...

Asmodean | 07-02-13 | 16:21

pfff.... je zou maar een ouder van het slachtoffer zijn.

eerst wordt je zoon vermoord en vervolgens wordt je keihard in je bek gespuugd door het nederlandse rechtssyteem.

jemagookniksmeer | 07-02-13 | 16:21

Zo zie je maar weer dat eigenrichting de enige optie is, het boeit rechters niet eens

Bokito ergo sum | 07-02-13 | 16:20

Peen en uienhoofd Brent ook weer blij let maar op die gaat ook lopen..

myrna1965 | 07-02-13 | 16:18

-weggejorist-

KampbewakerHenk | 07-02-13 | 16:16

klaas6523 | 07-02-13 | 16:11 | | Reageer+ |
Alle zes betrokken bij het slaan. En als ze het niet willen vertellen dan maar allemaal de bak in. Dat ongedierte heb je toch niks meer aan.

c.onjo | 07-02-13 | 16:16

De enige manier om in dit land een flinke douw te krijgen is om eigenrichting toe te passen. Want reken maar dat ze dan wel wakker worden in de rechtbank.

Bigi Bana Boy | 07-02-13 | 16:16

@Den Meester | 07-02-13 | 16:12

Zoals ik ook al zei, de politie is het probleem niet. Ook niet in dit topic trouwens.

Een kennis is van mij is hier in een middelgrote stad enige tijd geleden ook aangerand, en hoewel ze zich alles maar vaag herinnerden zijn die gasten binnen 2 maanden gepakt.

Helaas komen ze waarschijnlijk binnen een paar maanden weer vrij.

Symmachus | 07-02-13 | 16:15

Wat is er toch met ambtenaren, politici, criminelen, koninklijken, moordenaars, EU-ers, relioten en buitenlanders (polen, roemenen, asielzoekers e.a.) dat ze O-VER-AL mee wegkomen in Nederland??
Je wordt hier gestraft als je participeert, werkt, belasting betaalt en je gedraagt.
We leven officieel in een faalstaat en een opstand en/of exodus van welwillenden burgers is aanstaande.

Pastor Sippenhaft | 07-02-13 | 16:15

@Feynman | 07-02-13 | 16:02

Komkom, u kunt niet van rechters in dit land gaan verwachten dat ze 13 jaar oude arresten kennen, bovendien, weet u wel hoe groot hun werkdruk is?

Mijn simpele (straf)zaak is na slechts 8,5 jaar afgerond, nu nog een jaar of 10/20 vechten voor schadevergoeding.

neemjemoederindemali | 07-02-13 | 16:15

Daar hadden ze bij mij vroegah op school een hele goede oplossing voor. Gewoon iedereen straffen totdat iemand de echte dader verlinkt. Groepsgeest is er om gebroken te worden!

John Toroflex | 07-02-13 | 16:14

En Mark Rutte beloofde nog wel.. ach laat ook maar de schavuyt weet gewoon niet beter

Tim Grimback | 07-02-13 | 16:14

Nog meer goed nieuws van de rechtspraak vandaag: lagere straffen voor de overvallers die in april vorig jaar de Haagse juwelier Stratmann doodschoten. Het OM had 18, 18 en 15 jaar geëist, maar de rechter gaf uiteindelijk 13, 11 en 5 jaar cel. Vanwege de 'jeugdige leeftijd' van de daders (19 jaar).

nos.nl/artikel/471407-overval-juwelier...

Man man man...

Prins Fontainebleau | 07-02-13 | 16:13

@klaas6523 | 07-02-13 | 16:11 | + 0 -

Pardon!?
een grapje neem ik aan...?

Devils smile | 07-02-13 | 16:13

klaas6523 | 07-02-13 | 16:11 | + 0 -

Dan moet zo'n rechter gewoon die het meest op een marokkaan lijkt straf geven. Zo rollen wij hier.

Supermatthijs | 07-02-13 | 16:13

Heeft Geert al getwitterd ?

Ow wacht, het zijn autochtonen...

Bakito | 07-02-13 | 16:13

@Schopenhauer1982 | 07-02-13 | 16:01
Mijn ervaring met de wout is dat ze bij verkrachting toch wel degelijk van hun luie reet komen (collega van mijn vrouw is vorig jaar aangerand en heeft daarbij haar been gebroken, team van 20 man erop). Maar dat is Utrecht he, daar doen ze dat soort dingen altijd lekker stevig aanpakken...

Den Meester | 07-02-13 | 16:12

Jarenlang in die contreien gewoond en iedereen wist dat je in Quatrebras (in de volksmond uitgesproken als katabra) een verhoogd risico had op een mes tussen je ribben. Daar moet je gewoon niet komen, dus.

Djong | 07-02-13 | 16:12

Zucht. Het is niet zozeer dat ze worden vrijgesproken van het doodschoppen van iemand, maar dat simpelweg niet bewezen kan worden wie er schopte en wie niet omdat de getuigenverklaringen hoogst onbetrouwbaar en tegenstrijdig waren. Wat een gezeik op de rechtspraak weer. Het is ook nooit goed. Wat willen we dan? Dat we ondanks allerlei tegenstrijdigheden iedereen maar zomaar vastzetten? En als dan achteraf uit nieuw bewijs blijkt dat er mensen onschuldig vastzaten begint het gezeik van vooraf aan. Helaas is het niet gelukt het bewijs rond te krijgen, maar dat er bewijs nodig is om mensen te veroordelen onderscheid ons gelukkig wel van shariah-landen waarvan een groot deel van de reaguurders blijkbaar een groot deel van het 'recht' klakkeloos wil overnemen.

Asmodean | 07-02-13 | 16:12

God jullie weten ook overal een negatieve draai aan te geven. Ja het is kut dat er niemand is veroordeelt maar als als het onduidelijk is wie het heeft gedaan is dat toch niet zo gek?

klaas6523 | 07-02-13 | 16:11

En als je een waxinelichthoudertje tegen iemands voertuig gooit, krijg je twee jaar.

bennutzat | 07-02-13 | 16:11

@Dr. Mabuse | 07-02-13 | 16:01

Lees het artikel eens wat beter zou ik zeggen.

Bovendien gaat het om de strafmaat, een kind van 13 dat een leeg blikje op straat gooit of 6 volwassen kerels die iemand doodschoppen en er mee weg komen.

neemjemoederindemali | 07-02-13 | 16:10

God, God, God...
Elke keer als ik zo'n soort bericht lees denk ik: "We hebben nu het ergste wel gehad. Slechter dan dit kan écht niet."
En elke keer verbaas ik me er weer over dat het inderdaad nog slechter kan in dit k*tland!
We zijn werkelijk afgegleden naar een peil...
De honden lusten er geen brood van!
Zum kotschen!

Devils smile | 07-02-13 | 16:09

@Schopenhauer1982 | 07-02-13 | 16:01
Het duurt wel vaker lang. Probleem is niet zozeer de politie maar het strafrechtsysteem, dat blijkbaar zo lek is als een mandje en zo traag als dikke stront.

Dit kun je op twee manieren oplossen.

a) een miljoenmiljard wetswijzigingen voorstellen en ze in pakweg 2 miljoen jaar door zowel Tweede- als Eerste Kamer loodsen.
b) defensiepersoneel en -materieel verzamelen, naar Den Haag oprukken en de hele teringzooi tegen de muur zetten

Aan beide kleven voor- en nadelen maar ik begin gaandeweg steeds meer naar b) te neigen.

Symmachus | 07-02-13 | 16:08

Eigen rechter spelen is dan toch het beste. Zorg dus dat je altijd een groot mes of een blaffer bij de hand hebt en steek of knal er maar op los want de rechter (sukkel) sukkelt wel in slaap en je komt met de schrik vrij.

jasser | 07-02-13 | 16:07

Heel raar, maar ik merk dat ik op dit soort momenten twijfel aan alles waar dit land voor staat en in het bijzonder ' het rechtspreken van onze rechters'

irma zonderboezem | 07-02-13 | 16:06

Collectief straffen die 6, allemaal voor doodslag. Die laffe gasten gaan dan zeker praten op buro. Nu worden ze beloond.

weedo | 07-02-13 | 16:05

Maar een filmpje van een dronken rechten studente is VERBOTEN JA!!!!!!!

poli | 07-02-13 | 16:05

Vroeger hield je je bek dicht tegen de politie om niemand van je vriendjes te naaien, en tegenwoordig werkt het beter om elkaar aan te wijzen, want dan kom je vrij omdat het niet duidelijk kan worden wie het precies was....

Alle zes gewoon de zwaarste straf geven en in hetzelfde celletje zetten net zolang de enige echte opstaat (of neervalt).

Jj- | 07-02-13 | 16:05

Dus in slaap vallen is bij rechters onwel worden? Dat verklaart veel over hun soms wonderlijke uitspraken...

brutus68 | 07-02-13 | 16:04

Een rechtvaardige samenleving is te belangrijk om aan juristen over te laten.

Godsammekraken | 07-02-13 | 16:04

ooooow daaaaannnn, ik ken nog wel een paar bontkraag tokkies die ik uit de weg wil ruimen.. ik trommel ff een groepje van 10-15 mensen bij elkaar brb

adjedollevoet | 07-02-13 | 16:04

In afwachting van, helaas weer een afgevoerde proteststem met het bordje : 'Weg met de huidige rechtspraak. Het is 2013'

Stefan_Amsterdam | 07-02-13 | 16:03

Nu wordt het echt tijd voor een soort burgerwacht die wél de mensen beschermt tegen straat- en horecatuig. Een soort neo-politie die wél mensen oppakt en ze zelf manieren bijbrengt. Hoe is dit toch allemaal mogelijk? Zes daders=zes keer de bak in - klaar. Stuur al die rechters hier op stage naar de US, kunnen ze van leren.

Turambar | 07-02-13 | 16:03

@Symmachus | 07-02-13 | 16:00
De intelligentsia, lees Jelle BC, is inmiddels ook helemaal voor het volksgericht dus binnenkort kan het allemaal.

Godsammekraken | 07-02-13 | 16:03

Na de Rijdende Rechter nu ook de Slapende Rechter: "Dit is mijn -uitspraak- vrijspraak, daar zult u het mee moeten doen."

Wat een land...

Prins Fontainebleau | 07-02-13 | 16:03

Weer een rechtbank die vergeet dat het delict in vereniging gepleegd is. Dan hoef je helemaal niet uit te zoeken wie welke klap gegeven heeft. Stop daar eens mee. Zoek het alsjeblieft geeneens uit. Ze hebben het samen gedaan, dus mogen ze samen zitten. Als je een echte vriend van iemand bent, stop je die persoon en haal je m uit het gevecht.

Zelfs de hoge raad volgt die gedachte in arresten!!! nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Moord_en_... Niet weten wie er geschoten heeft, wel een veroordeling voor doodslag. Hallo slapende rechter, u leest zich niet in DERTIEN jaar oude arresten van de HOGE RAAD

Mensen die tot een groepje horen en alleen al door hun aanwezigheid de numerieke overmacht van de daders mogelijk maken zijn net zo schuldig als de dader zelf. Het is voor de maatschappij even nuttig om die mensen op te sluiten en anderen af te schrikken dergelijke gedrag te vertonen en namens de familie van het slachtoffer te vergelden.

Misdaad loont, daarom vindt het plaats.

Feynman | 07-02-13 | 16:02

De rechters die ik in het civiel recht heb meegemaakt waren gewoonweg debielen die helemaal niet deden wat ze moeten doen (recht spreken) maar gewoon flink zaten te kloten. Tot rekenfouten in vonissen aan toe en dat waren echt hele eenvoudige optelsommetjes. Zelfs dat kunnen ze niet.

RieniO | 07-02-13 | 16:02

c.onjo | 07-02-13 | 16:00 | | Reageer+ |
Overigens niet heel netjes gezien; hoofdschoppers en hersendood. Maargoed de rechters in Nederland hebben toch echt ergens een mankement in hun hersenpan.

c.onjo | 07-02-13 | 16:02

Trouwens wel een mooi verhaal op een feestje: "sta ik een dramatisch pleidooi te houden, zit die rechter gewoon te slapen!!11!"

Dmitri Dmitrievitsj | 07-02-13 | 16:02

Dat is normaal hoor.
Mijn nichtje van 14 is in mei verkracht en de dader die ze meteen met naam en toenaam noemde werd na 7 maanden voor verhoor meegenomen naar het bureau.
Zedenrechercheur: "Wilt u ons niet meer bellen hoe het er voor staat mevrouw, we bellen u wel (nooit dus) als er wat gebeurt in de zaak."
Krijg de acceptgiro's uit Leeuwarden trouwens wel altijd mooi op tijd binnen. Dat doen ze dan wel weer goed gelukkigg.

Schopenhauer1982 | 07-02-13 | 16:01

Fijn toch hoe onze rechtsstaat de hordementaliteit faciliteert. Je zou bijna gaan geloven dat het opgezet is met roedeltjes straattuig in gedachten.

Godsammekraken | 07-02-13 | 16:01

Straf dan de hele groep. Ze waren er allemaal bij, ze dede mee, de deden niets om de dader te stoppen. Dus ook al is niet helder wie de doodschop uitdeelde: allemaal schuldig. Het gaat fout in Nederland.

Hommel | 07-02-13 | 16:01

naam rechter ?

(c)ZWITSUL | 07-02-13 | 16:01

Wel handig als je wraak wilt nemen op de meppers. Groepje optrommelen en als er ooit aangifte van gedaan wordt, ook weer gaan wijzen. Niet dat ik er iets mee bedoel, hoor.

blinde kip | 07-02-13 | 16:01

@neemjemoedermeenaarmali
Wat een eikel die vader in Brabant. Ik had dat joch naar Halt gestuurd, dan hoef je geen boete te betalen en daar steken ze nog wat van op.

Dr. Mabuse | 07-02-13 | 16:01

Het is maar goed dat hij geen blikje heeft laten vallen tijdens het dood gaan, anders was er nog wel een BOA geweest die hem nog even snel een prent van 360 euro zou geven.

Fopspeen | 07-02-13 | 16:01

Als de overheid haar geweldsmonopolie en rechterlijke bevoegdheden verzaakt wordt het tijd voor eigenrichting..

JosVerbeek | 07-02-13 | 16:00

"Ligt te slapen"? Ik dacht meer hersendood of zware coma als ik dit zo lees. Belachelijk.

c.onjo | 07-02-13 | 16:00

@Godsammekraken | 07-02-13 | 15:57

Penetentiaire inrichtingen heeft men ook niet nodig, als dit soort terinlijers gewoon een nekschot krijgen. Zoals het hoort.

Symmachus | 07-02-13 | 16:00

Un-fucking-believable.

Jasaanhetiskoud | 07-02-13 | 15:59

geen wettig en overtuigend bewijs...

gatti500 | 07-02-13 | 15:59

Typisch de D66/PvdA/GL rechtspraak in aktie. Mijn motto 9 mm

Klefbekje | 07-02-13 | 15:59

je kunt toch simpelweg niet anders meer concluderen dat Nederland niet rot is, maar dat het de schaal is waar alles op ligt te rotten...

Rollins | 07-02-13 | 15:58

Om te janken.

BekiekUtMoar | 07-02-13 | 15:58

Is dit nu ook de terugtredende overheid? U betaalt nog steeds evenveel of meer. Maar verwacht er alleen niets voor terug?

Godsammekraken | 07-02-13 | 15:58

*blik tolerantie opentrekt*

KenTochNait?! | 07-02-13 | 15:58

Door deze uitspraak is de Nederlandse burger vogelvrij verklaard.

drs.Nee | 07-02-13 | 15:57

slechteriken

Dmitri Dmitrievitsj | 07-02-13 | 15:57

Nederland anno 2013, het verbaast me allemaal niks meer..

Slipsnifter | 07-02-13 | 15:57

Dus alleen zelf opsporing regelen is onvoldoende. Ook strafrechtelijk vervolg regelen we voortaan gewoon zelf!

Eigenrichting gaat het helemaal worden!

Godsammekraken | 07-02-13 | 15:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken