
Nibbits, flesje plop en de beentjes op het artdeco rooktafeltje danwel de Lack-bijzettert. We gaan live namiddag power debaten. Vergeet die gehaktbal/piepers/bloemkool om 18:00 uur. Bel maar een pizza-nummer en/of een moussaka-lijn ofzo, want dit gaat voor. Een debat over de speech van de Britse premier David Cameron inzake een referendum over de EU. Aangevraagd door Barry Madlener (PVV) die Timmerfrans en MinPres in de Vergaderzaal wil uithoren over de snode plannetjes van die stijflip criticaster. De VVD vond de speech van Cameron "best wel tof", en de PvdA vond het conservatieve Britse praatje "best wel kut". Ziedaar de juxtapositie van het VVD/PvdA-huwelijk dat vandaag de dag hardwerkende Nederlanders tot op het bot aan het knechten is. Met als enig doel zoveel mogelijk onzinbaantjes, met onzinsalarissen, onzinvergoedingen, onzinemolumenten, onzintoeslagen en onzinonzinngiheden voor dat onzinnige zootje ongeregeld in Brussel zeker te stellen. Gaat u er eens lekker voor zitten. Greet Wilders opent de beschietingen, daarna komen Peggold en Buma de kroonjuwelen op het hakblok leggen (
gehele sprekerslijst). Volg het live en direct op
Brussels24.
GeertGemist: Hier de bijdrage van
Wilders.
Reaguursels
InloggenZou het niet mooi zijn als we op de een of andere manier de argumentaties zouden kunnen volgen die de lui die er werkelijk toe doen wat betreft de EU tegenover elkaar gebruiken? Alleen dan kan je bepalen wie je steun waard is en wie niet.
Ik zou graag willen horen/lezen wie wie op wat voor manier klemlult. Wie er wel/niet luistert naar argumenten en wie de grootste bully is. Wie er altijd weer met technocratische scherpslijperij komt en wie degene is die het meeste feeling met het "gewone" volk lijkt te hebben. Dat soort dingen.
Alleen als je op de hoogte kunt zijn van hoe de discussies verlopen op het niveau dat er werkelijk toe doet is er sprake van een geinformeerde democratie. Bij gebrek daaraan zal het altijd achterkamertjespolitiek blijven.
En zal dus de deur naar volksverlakkerij wagenwijd open blijven staan.
Dit niveau van democratie is op landelijk niveau al een onbereikbare wereldvreemde wensdroom, laat staan op EU niveau.
Hopeloos dus. Iets voor als de geevolueerde ratten het stokje overnemen nadat wij onszelf van de aardbodem gevaagd hebben.
Ballenman | 06-02-13 | 10:00 |
Niet alleen een punt, hij heeft hier staan oreren waar Rutte niet van terug heeft, eerlijk is eerlijk!
hmm
*keel schraapt*
Het Geblondeerde Orakel heeft hier toch wel een beetje een punt...
(zo, dat moeilijke moment heb ik dan ook weer gehad).
Heeft Wilders nou een keppeltje op, op zijn twitter-foto?
@martinned | 06-02-13 | 01:48
Dat is wat je doet. Het zal een beroepsdeformatie zijn, ik heb datzelfde soort denken bij heel veel juristen gezien. Denken dat de wereld is zoals ze is volgens strakke richtlijnen, wetten en regels, dat dat goed is, en dat dat voldoende legitimatie is, sterker nog: in zichzelf een legitimatie is.
Ik neem het je niet kwalijk, ik heb zelfs bewondering voor het feit dat een mens dat kan: zichzelf verliezen in formele technische details en daar voldoening uit putten. Ik vind het even bewonderenswaardig als merkwaardig. Zo zaten er in vele dictaturen vele mensen aan bureautjes zichzelf te verdedigen dat ze alles volgens de regels deden en dat alles formeel en juridisch volledig dichtgetimmerd was.
Daar bovenop ook nog een idealisering van die regels en wetjes door een teveel aan kennis (want dat ontzeg ik je niet) dat de achterliggende gedachten alleen maar bestaan uit goede bedoelingen en rechtvaardige principes, ondanks dat het de plaveistenen voor de weg naar de hel zijn.
Het meest merkwaardige vind ik evenwel dat er na de tweede wereldoorlog en na de koude oorlog nog steeds mensen worden geboren die zo denken. Dat maakt me ook erg pessimistisch over de mensheid als geheel.
Lucifer's little helpers. The sum total of your life.
Meh.
@Stormageddon | 06-02-13 | 01:15
"formeel-juridische kwebbelarij"...
Zo kun je het ook noemen, als je met iemand praat die zowaar weet waar hij het over heeft.
xandernieuws.punt.nl...
@Kaas de Vies | 05-02-13 | 23:41
Enfin, @martinned bewijst het nut van waterschappen door het ontbreken ervan in de UK en legitimeert de EU weer eens door formeel-juridische kwebbelarij.
Maar the big picture ontbreekt wederom totaal. Het blijft wel vermakelijk, dergelijke zetbaasjes. Helemaal opgaan in formele, juridische en technische details maar verder geen idee. Ideale loopgraafsoldaten voor de eurocratische elite.
Vanavond even naar Buma bij P&W gekeken. Het is me nu helemaal duidelijk: hij zegt dat hij wat bevoegdheden terug wil of niet wil afgeven en tegelijk pleit hij voor een nog verdere ontwikkeling naar een financieel-economische en politieke unie.
Gezien de polls van GeenStijl hebben heel veel mensen op de laffe VVD gestemd.
@martinned | 05-02-13 | 23:34 | + 0 -
Met je laatste zin onkracht dus je eerdere statement ze mogen meer verdienen want stuk duurder in Brussel?
De fraude is er OOK in Brussel. Dat is meerdere malen aangetoond.
Om nu naar Bulgarije te wijzen, een land dat te vroeg tot te EU toe mocht treden is erg typisch en sneu.
Maar inderdaad, ik ben zo blij dat de EU ons zielige Nederlands hebben gered... kan ook helemaal niet anders opgelost worden natuurlijk, nee kan alleen via de EU geregeld worden. Daarvoor hadden we ook geen braanbrekende nationale jurisprudentie en mocht de EU/EEG etc nooit bestaan hebben waren we natuurlijk blijven steken bij de Zuthpense Waterjuffer van 1917.
En hoe transparant is de EU zelf eigenlijk? Kan je wel weer een stroom van 345900349503945 regeltjes opsommen die bij niemand bekend zijn, het resultaat is bijvoorbeeld een ACTA, dat na keihard ingrijpen van de media van de baan is. Maar goed, ik zie dat de EU daar binnenkort ook een oplossing voor heeft.
@Kaas de Vies | 05-02-13 | 23:25
Schaalvergroting boeit alleen maar als je denkt dat mensen naar een ander land gaan verhuizen als de Nederlandse (Duitse/Zweedse/whatever) regering teveel wetten aanneemt waar ze het niet mee eens zijn. Persoonlijk geloof ik niet zo veel in "exit", om het maar in Hirschmann termen te beschrijven, maar als jij dat wilt...
Probeer in Nederland de staat maar eens aan te klagen vanwege een wet waar aantoonbaar iets mis mee is. Op EU niveau heb je een rechtsbescherming, ook in kwesties van toegang tot overheidsinformatie (merci Zweden) waar we in Nederland alleen maar van kunnen dromen.
Die fraude is niet in Brussel, maar in Bulgarije. Vandaar dat ze ook maar een fractie krijgen van het geld waar ze recht op hebben.
En nee, Brussel is niet duur vanwege de top-functionnarissen van de EU. Zoveel zijn het er nou ook weer niet op een stad van 1½ miljoen.
@martinned | 05-02-13 | 23:20 | + 0 -
Alleen als je bij schaalvergroting domme dingen doet, zijn de gevolgen ook groter. En als je als lidstaat of als journalist van deze lidstaat of als burger van deze lidstaat niet veel tegen kan doen is het dezelfde situatie als bij van Gend&Loos, Costa Enel, Fruppie Vs Fruppie.
"met zelfverrijkend zul je dat verhaal over de Balkenendenorm wel bedoelen, maar dat is zelfs in Nederland een kansloos idee, en al helemaal in Brussel waar het leven een stuk duurder is dan in Den Haag."
Nee, eerder over fraude, vriendjespolitiek. Maar is Brussel nu zo duur ondanks of dankzij deze duurbetaalde technocraten. Het zit standaard in je brein al ingebakken dat alles wat de EU doet prima is.
Interessante lijst.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_exp...
Ben erg benieuwd wat Deense parlemantariers verdienen.
Kaas de Vies | 05-02-13 | 23:11 | + 0 -
In Van Gend & Loos werd voor het eerst een Lidstaat door een privé-burger gedwongen zich aan de wet te houden. Government of laws, not men. Maar in de EEG tijd was dat voor het merendeel een illusie. Op allerlei manieren hadden de Lidstaten nog steeds het volste recht om burgers te pesten als ze daar zin in hadden. Pas sinds Maastricht, sinds de invoering van de EU, is het recht om je eigen of andere Lidstaten aan te klagen echt wat waard geworden. (Zie vandaag nog: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriSer....)
Het feit dat de EU soms domme dingen doet is niet boeiend, dat geld voor alle overheden. Niet iedereen stemt op dezelfde partij als ik. Dat nivelleren mag de PvdA van mij ook wel houden. Waar je dat technocratisch en zelfverrijkend vandaan haalt is me een raadsel. (Nou ja, met zelfverrijkend zul je dat verhaal over de Balkenendenorm wel bedoelen, maar dat is zelfs in Nederland een kansloos idee, en al helemaal in Brussel waar het leven een stuk duurder is dan in Den Haag. Geef de ministers 50% loonsverhoging en hou erover op.)
@martinned | 05-02-13 | 22:58 | + -1 -
Maar dat is mijn punt, het is niet de essentie wat of waarom er goed is aan de EU, maar van de E.E.G.
En daar gaat het steeds mis in de gedachtenkronkels in de hoofden van de EU-fielen. Alles valt nu zogenaamd onder de paraplu van de EU, dus de EU=goed. Maar dat is niet zo, de EU is harstikke fout en maakt juist die verworven vrijheden en samenwerking van de E.E.G. kapot, maar dat zien ze niet, of willen het niet zien omdat ze er voor hun eigen belang zitten.
Jij ziet het ook niet, je komt met dooddoeners als ik ben ook tegen fraude, ik ben ook tegen vrouwenquotum, maar kijk nou eens naar het grote geheel. Stijg op vanochter je boeken en kijk om je heen, waar ben je nou toch in beland, dit is niet wat jij wilde. Ze hebben je idealen afgepakt en omgevormd dit deze technocratische en zelfverrijkende hel.
@Kaas de Vies | 05-02-13 | 22:54
Dit arrest is *wat* er goed is aan de EU, niet *waarom*.
Nee, de zwarte weduwe praat een beetje over onzin maar kan mijn argumenten tegen haar grote geblondeerde leider niet weerleggen. Mooi, dat weten we dan.
Die heb je niet hé ?
@martinned | 05-02-13 | 22:48 | + 0 -
Nee maar voor jou is dit een argumentatie om de EU te verdedigen en fantastisch te noemen. Dat bewijst deze arresten voor jou.
Je mist het overzicht.
Tommermans in the lead. Rutte volgt. De glans is er wel af zo.
martinned,
hoeveel krijg je hier nou voor?
La Vie En Rose | 05-02-13 | 22:40 | + 2 -
Hahaha, maar kom nu eens met wat argumenten tegen mijn uiterst redelijke bijdragen ?
@Kaas de Vies | 05-02-13 | 22:38
Deze uitspraak legitimeert als zodanig helemaal niks. Hij is belangrijk omdat het een van de twee arresten is - de andere is Costa v. ENEL - die de basis hebben gelegd voor de primacy-doctine. (Geen idee hoe dat in het Nederlands heet.) Zie: art. 4(3) van het EU verdrag: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriSer... en verklaring nr. 17 toegevoegd aan het Verdrag van Lissabon: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriSer....
@WirMachenMusik | 05-02-13 | 20:57
LOL!@Supermatthijs verkoopt altijd de groots mogelijke onzin. Is nogal hardleers.
PvdAer hè, dan krijg je dat. ;)
@martinned | 05-02-13 | 22:33 | + 0 -
Niet alleen de naam, maar ook de inhoud.
In de toenmalige E.E.G. is dat arrest geschreven en de EU loopt er goede sier mee te maken. Dit soort voorbeelden legitimeert niet automatisch de EU.
Even voor de duidelijkheid.
@Kaas de Vies | 05-02-13 | 22:28
In 1963 wel ja, sindsdien hebben ze de naam al twee keer veranderd.
Die martinEU, het is triest om te beseffen dat hij niet de enige is.
@CoffeePatch | 05-02-13 | 22:09 | + 1 -
Don't blame the messenger.
@martinned | 05-02-13 | 22:05 | + 0 -
E.E.G.
@Finn
Wat dacht je van Martinned?
En toch kun je nog wel wat leren van Pechtold als het op debatteren aankomt ...
Nadat Dijsselbloem zich door Fitch liet chanteren en inderdaad geen obligaties ging afstempelen bij SNS in de hoop zijn AAA status te behouden, verlaagt Fitch nu de outlook voor Nederland naar negatief www.nu.nl/economie/3123078/fitch-verla...
@canardo | 05-02-13 | 21:32
Daar gaan wij niet over, daar is de regering mee bezig: www.defra.gov.uk/environment/quality/w...
Waar zijn nu de EU moderatoren? Of komt dat later?
@noorman
Ook ik vertrouw die Timmermans voor geen cent (type diplomatieke glijer). Een typische federalist die hoopt dat de storm wel zal overwaaien en de methode van monnet er wel voor zorgen dat de overdracht van bevoegdheden onzichtbaar door zal gaan van de natiestaat naar Brussel.
Deze door velen ongewenste overdracht van bevoegdheden is veel te belangrijk om alleen over te laten aan de timmermansen van deze wereld. Daarom graag een referendum met daarin de vraag welke bevoegdheden geregeld moeten worden door de Europese Unie en welke niet.
Daarbij zit die timmermans in het socialistische kamp van dhr. Hollande. De Franse president die wel solidariteit verwacht van de noord Europese landen terwijl hij zelf niet de ballen heeft om Frankrijk te hervormen. Of het volkomen idiote plan om Euro landen meer competitief te maken door de Euro minder sterk te maken terwijl Nederland en Duitsland destijds alleen de eigen munt wilden opgeven wanneer de ECB volstrekt onafhankelijk zijn (één doel; prijsstabiliteit). Die hele Europese Unie en alle instituties daarom heen is werkelijk waar één grote rotzooi waar de bezem een keer flink doorheen gehaald moet worden.
-weggejorist-
Geert is mijn held!
martinned | 05-02-13 | 21:52
Zat dat waterleidingnet voor de privatisering van '89 ook al vol gaten? Of is dat daarna pas gekomen?
Vrouwtje Ouwehand, ga toch koken !
Aha, en weer heeft hij groot gelijk. Natuurlijk weer bij de NOS alleen een artikel over hoe rutte en wilders een 'aanvaring' hadden met daarbij het erop volgende afkraakgesprek tussen wildershater rutten en wildershater pechtold zonder ook maar een woord van deze speech te laten zien.
StaatsTV=Staatspropaganda.
ik krijg vlekken in de nek van de uitspraak "DE BURGER".
@CoffeePatch | 05-02-13 | 21:37
Zoals gezegd, we zijn er nog op aan het studeren. De vraag is hoeveel geld je bereid bent te betalen voor hoeveel verbetering. Op de een of andere manier zal dat hier wel onder gaan vallen: www.ofwat.gov.uk/pricereview/pr14/pap_...
@martinned | 05-02-13 | 21:36
Oh dat wist ik niet joh, dacht dat ze eerst wilden privatiseren en dan pas herstellen, my bad.
hartje Esther Ouwehand
<3 Esther Ouwehand
martinned | 05-02-13 | 21:31 |
Aan de beterende hand, dan zal het daar wel bij blijven.
@dj tonedeaf | 05-02-13 | 21:32
Privatiseren hebben ze in 1989 al gedaan. Nu hebben we het alleen nog over liberaliseren. En wie anders dan de klant zou voor de waterleidingen moeten betalen?
Ha ha ha, alles wat op een visie lijkt is totaal afwezig. Rutte heeft geen flauw idee wat de visie is. Hij lijkt er ook nog geen seconde over te hebben nagedacht..
@martinned | 05-02-13 | 21:31
Gewoon privatiseren joh, kan je het herstel doorberekenen aan de klanten...
"protect the interests of consumers, wherever appropriate by promoting effective competition"
Standaard riedeltje, en dan:
"setting limits on the prices the companies can charge their customers" , price controls, dat klinkt niet erg naar marktwerking.
@CoffeePatch | 05-02-13 | 21:28
Nee, dat is nog steeds waardeloos, maar wel aan de beterende hand. www.ofwat.gov.uk/sustainability/waterr...
martinned | 05-02-13 | 21:22 |
Hebben al die lekken in dat waterleidingnet al gedicht?
Rutte begint te stotteren bij de interrupties van Wilders. Goede ontwikkeling.
Godverdomme, kap maar met die zooi, rutte zegt gewoon niks omdat ze nog geen plan hebben. Zonde van de tijd deze poppenkast.
Onthoud wel even dat rutte een klote minpres is!
Rutte, lafaard, hij durft gewoon geen antwoord tegen of durft niet eerlijk te zijn. Alles voor zich uitschuiven.
Visie? Visie?? dat is toch wel een beetje te moeilijk voor Rutte. Ondertussen wordt hij in het pak genaaid door Timmermans
@canardo | 05-02-13 | 21:17
Ongeveer zo: www.ofwat.gov.uk/pricereview/pr14/.
(De rest zijn we nog aan het uitwerken.)
martinned | 05-02-13 | 21:10
Jij bent de Britse watersector aan het liberaliseren zeg je. Dus, hoe pak jij het aan?
@martinned | 05-02-13 | 20:57
En nog humor ook, mag ik graag zien, keep up the good work !
Overigens chapeau dat je als een van de weinige uit durft te komen voor je indentiteit !
Nu weet ik het zeker; pechtold is gek.
Wat een briljante speech van Wilders. Rutte is gewoon bang voor de burger, die zijn Brusselse Kermis niet vreet.
Rutte kletst veel maar zegt heel weinig.
@canardo | 05-02-13 | 21:07
Genoeg als elk ander dat je het kunt liberaliseren en/of privatiseren. Of dat een goed idee is, is een ander verhaal. Dat hangt ervan af hoe je het aanpakt.
Nou is dit prachtig caberet maar zoals de sns mannetjes raakt 't ze toch niet, dus alles voor de buhne.
Dit jaar ben ik de Britse watersector aan het liberaliseren.
martinned | 05-02-13 | 20:57
Denk jij dat water een product is als elk ander?
Wacht maar af,laat Nederland er nog maar n paar jaar bij blijven,pas dan gaan de uilkuikens die op deze partijen hebben gestemd het inzien wat ze hebben aangericht.
Weer eens een zeldzaam retorisch hoogstandje, zoals zelfs Wilders ze niet keer op keer kan leveren.
@Uw Verzekeringsadvis | 05-02-13 | 20:49
Dat was vorig jaar. Dit jaar ben ik de Britse watersector aan het liberaliseren.
La Vie En Rose | 05-02-13 | 18:57 |
Ik vind wel dat die @supermatthijs je prachtige inkoppertjes geeft. Heb je dat soms met hem afgesproken? Want dat hij dat met vol verstand schrijft als pogingen om hier iemand te beïnvloeden kan ik me niet voorstellen.
@martinned | 05-02-13 | 20:37
Beste Holterman, je zal wel druk zijn met de Fyra, of hoe dat ding ook mag heten, gezien je core business.
@Ratzinger | 05-02-13 | 20:37
*schaterlach hiero*
Weer genoten van je plemps, groot schrijverT!
@Watapatja | 05-02-13 | 17:53
Heb je nog een verzoeknummer? (= waar wil je het over hebben?)
In de tussentijd: zie hier wat voorbeelden van dingen waarvan ik vind dat de EU ze wel of juist niet moet doen: martinned.ideasoneurope.eu/tag/subsidi...
Ik wilde nog een polletje plempen met de vraag wie er allemaal hartstikke doodt moeten.
Dat doe ik maar niet, vanwege de huisregels. GS kan dat wel doen, 't is hun winkel, haha.
Op dit moment hebben we gewoon een socialistische regering met veel eurofiele ministers, best wel eng..
Supermatthijs | 05-02-13 | 20:29 | + 0 -
Wat een kulargumenten.
Mooi gesproken toch weer door onzen Geert!
Toch een beetje de Nigel Farrage van Nederland.
En dan Pechtold, dat is toch langzamerhand de Klazien uut Zalk van de politiek.
Cameron wil bewerkstelligen dat er een voor de burgers acceptabele EU komt. Daar zou de nederlandse regering een voorbeeld aan moeten nemen. De EU is toch geen doel op zich!
Supermatthijs | 05-02-13 | 20:29 | + -1
Rutte zou de morele verantwoordelijkheid moeten nemen om een raadgevend referendum met als uitkomst 'Uit de EU' als een bindend referendum te aanvaarden.
Daartoe heeft hij de vrijheid, maar ik vrees dat zijn lafheid daar iets te groot voor is.
Over populisme gesproken: Welke verkiezingsbeloften is Rutte nagekomen? Heeft op vrijwel alle punten botweg staan liegen of niet begrepen wat hem in de maag werd gesplitst - ook die domheid is onvergeeflijk.
Terecht dat Wilders de referendum kaart speelt. Waarom is Nederland niet zo flink dat we aan de burgers vragen of ze wel of niet mee willen naar de Europese superstaat
David Cameron zet heel terecht vraagtekens bij de EU en hoe die er uit moet zien en hij ontwikkelt zelf een visie en die is heel duidelijk minder EU en geen superstaat. Aan de hand van de PvdA en Franz Timmermans gaan we wel die kant op. Ook al omdat Rutte totaal geen visie heeft en zich heeft laten inpakken door Samsom en de PvdA. Alles voor het regeringspluche
Ratzinger | 05-02-13 | 20:18 | + 1 -
Sommige mensen laten zich weer eens in het ootje nemen door Wilders die het doet voorkomen alsof je de EU nu nog met een "bindend" referendum af kan wenden. Dat kan niet, moet je de grondwet voor wijzigen, gaat niet zomaar opeens. Het is hetzelfde als zijn geblaat over dubbele nationaliteit eruit, dat kan niet en ook dat weet hij dondersgoed. Het is allemaal populistisch geleuter van iemand op jacht naar goedkope stemmen.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 20:01
voor onderwerpen die zo duidelijk het alledaagse politieke gesteggel overstijgen is het referendum geen overbodige luxe.
Eurotokkie | 05-02-13 | 19:53
De gebezigde retoriek werkt eigenlijk op mijn lachspieren. Natuurlijk spreekt wat hij zegt een grote massa aan. Hij gebruikt begrijpelijke woorden en daar trapt timmerfabrieken volk maar wat graag in. Hij zegt echter helemaal niets en doet nog minder.
Supermatthijs | 05-02-13 | 20:17 | + 0
Ik vind een partitocratie zoals wij die in NL hebben allesbehalve democratisch. Tel daarbij al de benoemde dus niet gekozen bestuurders die eindeloos kunnen falen en je hebt je NL-democratie.
Een bananendemocratie dus, ontstaan uit lafheid en berekening. Welk land heeft in godsnaam 25.874 partijen, zodat je nooit hervormingen door kunt voeren? Drie partijen is meer dan genoeg, halveer de Kamer, kiesdrempel op 10-15% en er kan werkelijk iets veranderen.
Dat gaat nu never nooit gebeuren, tenzij het volk in opstand komt en de boel in de hens steekt.
Die kant gaan we op.
Wilders staat tot 2e kamer als Farage staat tot Europees parlement. Met dezelfde boer-kiespijn lachende gezichten van Rutte, Timmermans, Pechtold lokaal en Rompuy, Barosso en van der Hofstadt op Europees niveau.
@Ratzinger | 05-02-13 | 20:18
Goede punten en wbt het laatste; ik zou ook nog liever alleen bij duitsland willen horen dan in dat [zuid]europese wespennest.
Supermatthijs | 05-02-13 | 20:01 | + -1
Je hoeft niet over alles een referendum te houden, sure not. Gebeurt ook nergens.
Lijkt me wel nodig als je bevoegdheden, eigen autonomie, overdraagt aan een niet-gekozen instelling als de EU, zo a-democratisch als de hel en daar, godbeterehet, ook nog eens de netto-betaler mag gaan uithangen.
Angst voor gezichtsverlies, meer is het niet. De NL-burger zit er werkelijk echt op te wachten om zich de tyfus te werken voor landen als Griekenland, Spanje en de rest van die Zuid-Europese troep.
Als je dan toch zeker van je zaak bent (het is nogal een gewichtig onderwerp, die Brusselse maffia), hou dan gewoon een referendum.
We zouden hetzelfde eisen als Rutte zou besluiten dat we maar een deelstaat van Duitsland zouden moeten worden. Iets wat ik prima zou vinden, als Duitsland dan uit de EU zou stappen. Blijft er van heel die maffiose Brusselse bende niks meer over.
Zo dan.
Eurotokkie | 05-02-13 | 19:53
Dit debat gaat over de EU, Wilders heeft het nu ook over de EU en dat vindt u vreemd ?
Ratzinger | 05-02-13 | 20:06 | + 1 -
Verneukte verkiezingen ? De democratie is een farce ? Als ik dat zou vinden, wat dus niet het geval is, zou ik vanavond nog vertrekken uit het land en hier nooit meer terug komen. Die hele hetze die hier alweer wekenlang op GeenStijl bezig is gaat me eerlijk gezegd steeds meer tegen staan. Wat denk je hier nu mee te bereiken ? Er is hier gewoon een democratie en daarbij zit zo af en toe de Pvda ook in de regering. Zo gaat het al jaren. Zo hebben we dit keer met elkaar gekozen. En bij een zeer lage opkomst ga ik me ook zorgen maken over de democratie en maar dat was niet het geval.
@vanhet varken 20:08
U citeert Pieter Omtzigt letterlijk.......
'Dan heb ik zelfs meer respect voor D66. Die blijven tenminste trouw aan hun standpunten.'
du Roi Soleil | 05-02-13 | 20:07 | + 1 -
Als anti-democraten moeten ze alleen de naam van hun partij nog even aanpassen.
Ratzinger | 05-02-13 | 20:06 |
Ooit was 1 pilletje voldoende als ik Peggold zag en/of hoorde. Tegenwoordig gaat het doosje erdoor.
du Roi Soleil | 05-02-13 | 20:07
Aan welk standpunt van zichzelf is D66 ooit trouw gebleven ?
Het Camerondebat loopt heel erg uit. Grote vraag: wordt straks huurwet, die PvdA/VVD door kamer willen jassen, behandeld kan worden....
Wilders heeft gewoon gelijk. (zoals altijd). Jarenlang heeft het CDA geheuld met de EU. Nu zitten ze in de oppositie en kiezen ze opeens de kant van het volk. Terwijl je gewoon ZEKER kunt weten dat als ze weer aan de macht zijn de kant van de EU kiezen.
Dan heb ik zelfs meer respect voor D66. Die blijven tenminste trouw aan hun standpunten.
Supermatthijs | 05-02-13 | 19:55 | + -3
Je zwamt maar wat, alsof je niet weet hoe verkiezingen 2012 zijn verneukt door VVD, PvdA, de PO en MSM.
Niemand heeft die Rutte direct gekozen. Het zit weliswaar ingebakken in ons systeem dat zoiets gebeurt, maar jij doet net alsof dat heilig is.
Een woord van de (grond-)wetgever en het is onzin.
Het is ook onzin, net als art. 1 Gw.
Democratie in NL is een totale farce, met al die benoemde zakkenvullers uit het bekende banencarrousel.
De grootste hufters zijn overigens te vinden bij D'66. Alles verloochend waar ze ooit voor stonden. Doek je zelf dan op, Jezus. Als ik alleen al die kop van een Peggold zie, beginnen m'n lustmoordspieren heftig te trillen.
Gelukkig heb ik een prima huisarts, dat dan weer wel.
Referendum dus, als 'de politiek' dat aandurft.
Wat is er trouwens voor 'durven' bij?
@zovoklets | 05-02-13 | 19:53
Daarom dus, terug naar de EEG.
nou weinig vuurwerk
een referendum in nederland is heel ver weg
Roemers laatste inbreng wel symphatiek. Maar toch begrijp ik zijn weerstand tegen de europese regering niet. Als socialist moet hij toch veel zien in een grote heilstaat?
Ratzinger | 05-02-13 | 19:51 | + 1 -
Goedenavond, mijn standpunt in dit draadje is dat we dit land nu eenmaal niet per referendum besturen. Dat is volgens mij ook geen goed idee ook al komt het Wilders nu even goed uit. Ik stel dat iedereen die aan een partij zijn stem geeft en het blijkbaar niet eens is met iets belangrijks als de EU een idioot is. Maar ik geloof eerder dat dit ook niet het geval is en er nu eenmaal een meerderheid in dit land VOOR de EU is. Niet op GeenStijl, zoveel is me ook wel duidelijk.
Eurotokkie | 05-02-13 | 19:44 | + 0
Klopt ja, Balkenende en Kok ook.
Ook maar, net als Rutte, op het schavot. We hoeven ze niet doodt te maken hoor, gewoon, een reprimande voor hun landverraderlijk gedrag.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:50 :
Dus omdat ze van een bepaalde partij is die jou niet aanstaat (op dat punt ben ik het met je eens!) kan ze op geen enkel vlak iets zinnigs zeggen? Manman ik had je al niet hoog, maar zoveel domheid is gewoonweg stuitend. Ik heb een hekel aan bv. de PvdA, maar als Samsom een goed punt heeft, dan heeft ie gewoon een goed punt. Zo ook voor PvdD.
Ik bepaal niet wie wel of geen internet heeft of mag hebben, maar het zou zoveel beter zijn voor jezelf als je het gewoon opgaf. Je komt zo ontzettend onnozel over. Is gewoon een stukje zorg van mij voor jou. X
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:55
Je spreekt vooral jezelf tegen.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:55
Als je weet hoe het wél zit, blijf al die onzin die je uitkraamt dan ook niet aldoor herhalen. Dan vraag je erom en telkens weer met de feiten om de oren geslagen te worden.
Stormageddon | 05-02-13 | 19:47
Om nog maar te zwijgen over een vice-premier die niet eens op de kieslijst stond ...
Alle zeurpieten die mij tegen spreken | 05-02-13 |
De verkiezingen gingen niet over de EU, dat wilde blondpruikje wel graag maar dat is hem niet gelukt.
De premier is niet rechtstreeks gekozen maar wel het gevolg van de verkiezingsuitslag. Dierenpoes is geen echte partij.
Beetje het grijs gedraaide verhaaltje van Greet, maar desalniettemin politiek entertainment.
Beter dan die boskabouter van Groen Slinks
Desmoulins | 05-02-13 | 19:47 |
Nee, ook daar is federale heveling van North naar South.
Hier blijft dat ook zo.
Als er iemand is die denkt dat een Noord-Europeaan (Nederlander) over 50 jaar netto geen geld meer overmaakt naar Zuid-Europa kan ik hem uit de droom helpen.
Alleen Groot-Brussel zal per inwoner meer krijgen.
-weggejorist-
Skunk57 | 05-02-13 | 19:48 | + 0 -
Ik denk dat Geert het zelf niet meer weet , hij begon met de Islamisering als hoofdonderwerp en toen de EU in 2012 weer terug naar de Islamisering en nu weer naar de EU als hoofdonderwerp.
Over 20 jaar kunnen we in ieder geval wel zeggen dat we ons er enorm over hebben zitten opwinden... op fora.
Supermatthijs | 05-02-13 | 19:41 | + 0
Mensen stemmen doorgaans voor de grote lijn van een partij en vinden het EU-standpunt mogelijk minder belangrijk.
Denk aan het destijds in de vuilnisbak gegooide referendum.
Zou Rutte lef hebben, zou hij een referendum uitschrijven en zich daaraan houden. Niets verbiedt hem dat.
Als ik op de PVV stem vanwege hun anti-islam standpunt (een erg goed standpunt trouwens), wil dat niet zeggen dat ik 'dus' ook achter hun sociaal-economische programma sta. Vind ik gewoon minder belangrijk en sta er overigens ook niet achter. 't Is in feite altijd een packagedeal.
Wat is dat toch, die angst voor de stem van het volk? CH doet dat al jaren en met veel succes. De opkomst aldaro is vaak vrij laag en de verklaring daarvoor ook - veel mensen zijn niet in het topic geïnteresseerd.
Als nu zelfs het CDA terug gaat krabbelen en dat ook goed weet te verkopen (iets wat de PVV minder goed lukt, omdat deze partij nauwelijks ingang heeft bij de PO), door simpelweg te vertellen dat alles lastenverzwaringen van de baan zijn als we uit de EU stappen (of dat nou waar is of niet; degenen die het tegenovergestelde beweren liegen ook maar wat in de rondte), dan laat de uitkomst van zo'n referendum zich raden.
Leve Cameron! En Farage natuurlijk.
Ook nog 1 goedenavond, bij de weg.
Waarom heb ik toch continu het idee dat die Zijlstra de totale bevolking staat uit te lachen? Onbetrouwbaarste tronie van de kamer.
zeauzitdat | 05-02-13 | 19:43 | + 0 -
Nou ventje dat hele verhaaltje van dierenpoes laat me inderdaad volledig koud. Een partij voor dieren is in de grote mensenwereld in mijn optiek volstrekt belachelijk. Maar zo´n tenenkrommend foute vergelijking maken roept bij mij een reactie op. En die ventileer ik dan hier. Dat soort dingen moet je niet opkroppen. En sinds wanneer ben jij degene die uitmaakt wie internet mag hebben ?
Heerlijke 5 minuten cabaret van greet.
Als die man toch verstand had gehad, dan had ik pas een reden om bang te worden.
@zovoklets | 05-02-13 | 19:40
Maar zij delen één identiteit en taal en zoveel meer...
Is dit werkelijk een argument?
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:41
Oh? Sinds wanneer hebben we in dit land een gekozen minister-president? Kun je me even updaten met betrekking tot grondwetswijzigingen die dat heeft mogelijk gemaakt? En wanneer was die verkiezing precies?
Supermatthijs | 05-02-13 | 19:41 | + 0 -
Idd , De VVD is Pro EU dit is al jaren bekend , maar mensen hebben op de VVD gestemd vanwege de
hypotheekaftrek.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:41
Ze zijn allesbehalve eerlijk, vandaar ook dat Wilders zich aansloot bij de mening van Pechtold over dit lafhartige optreden.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:41
Als verkiezingen over één punt gaan noem je dat een referendum. Dat argument van de verkiezingen als keuze voor de EU gaat dus niet op.
Geert is ook lekker op stoom ... echt top entertainment dit
Ratzinger | 05-02-13 | 19:39 | + -1 -
Niet alleen Rutte maar ook Balkenende en Kok
hebben zo hun bijdrage geleverd dat er steeds meer macht naar Brussel is gegaan .
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:31:
Zo is dat kereltje. Gewoon het goede verhaal negeren en vervolgens een onwelgevallige vergelijking opvoeren als zijnde de kern van haar betoog. Nogmaals: als dát je beste reactie is dan neem ik aan dat je te dom bent om het werkelijke onderwerp te begrijpen. Of je bent het er gewoon mee eens maar je kan dat zelf niet bevatten omdat het niet strookt met je vooringenomen wereldbeeld. In beide gevallen is het beter voor jezelf en anderen dat je gewoon je internet laat afsluiten.
Ik zit nu al een tijdje te kijken naar het debat en het gaat werkelijk nergens over. Het is een toneelstuk waarbij ze proberen de mensen voor de gek te houden. Het toont aan hoe denigrerend men over de burgers denkt.
Ze zijn nu ineens allemaal ervoor om te kijken welke bevoegdheden (volgens de burgers) bij de EU moeten en welke bij de landen. Maar ze willen wel de EU behouden zoals hij nu is alleen moet gekeken worden welke bevoegdheden waar moeten.
Werkelijk! Het zelfde braaksel als na het referendum over de EU grondwet. Wat gaat het worden? Straks haalt het kabinet de bevoegdheid terug om zelf te mogen bepalen hoe lang een ladder mag zijn en laat alle economische invloed alleen maar meer naar de EU gaan.
Het kan simpelweg niet wat ze roepen. Een open debat over welke bevoegdheden we moeten houden met verder gaan met de huidige EU oowja en ze willen geen USE. ONZIN! De Euro koppelt alle landen economisch aan elkaar, de ENIGE manier om dat in stand te houden is door volledige integratie van economie en dus politiek. Basaal beleid is alles wat bij landen KAN blijven als ze door willen gaan met de huidige EU en dat willen ze. Daarmee is een open discussie dus onmogelijk geworden want ze willen tenslotte de huidige EU wel behouden en is het terugnemen van bevoegdheden die werkelijk ergens om gaan onmogelijk!
Tot ruim een jaar terug war ik nog voor het hervormen van de EU naar een samenwerkingsverband waar men vrijwillig en vrijblijvend samen werkte. Toen de EU echter nationaal beleid van landen ging afkeuren was het me duidelijk dat dat het 'Point of no return' was. De enige optie nu is om de huidige EU te verlaten en een nieuwe op te zetten. Eentje die dus inderdaad gebaseerd is op een vrijwillige en vrijblijvende samenwerking. Dat in plaats van een Europees machtsorgaan zoals we het nu hebben. De EU moet samenwerking zijn, niet een Europees machtsorgaan. Daarvoor is het ook nodig om de gulden terug te halen maar daarnaast kunnen we de Euro ook gewoon blijven handhaven.
Wat men nu de mensen probeert voor te houden is een sprookje. De zelfde EU maar met minder bevoegdheden. Dat is onmogelijk!
Ratzinger | 05-02-13 | 19:39 | + 0 -
Met gestrekt been erin zoals gebruikelijk ? Even wat tegengas. Rutte is democratisch gekozen tot premier. De twee regeringspartijen waren duidelijk over hun EU- opstelling, net als Wilders.
vd Staaij en Ouwehand zijn tot nu toe de sterren van van de avond.
Och, van de 52 staten in America zijn er ook maar 19 die netto bijdragen. Het zal niemand verbazen dat Washington D.C. het meeste ontvangt van de federales.
en.wikipedia.org/wiki/Federal_taxation...
Wilders heeft volkomen gelijk. Rutte is gewoon niet geschikt voor z'n functie en moet asap opzouten.
Hij levert NL uit aan Brussel. In feite landverraad. Wat stond daar ook al weer op? Drie weken schoffelen?
Bah, wat een miezerd, die Rutte.
@Gags Beasley | 05-02-13 | 19:32
-
Net als bij de VVD. Die gebruiken geweaun héééle grote letters tijden de campagne. Dat geeft mensen een goed gevoel. Eenvoudig en goed leesbaar.
Daarna zeiken ze in kleine lettertjes terug op de internets.
Gags Beasley | 05-02-13 | 19:32 | + 0 -
Dat het licht uit gaat en we oorlog krijgen als mensen tegen de EU stemmen ?
Stel dat er een referendum gehouden zou worden, dan is het vrijwel zeker dat de meeste mensen wegens het ontbreken van een geheugen en hersens gewoon weer voor de EU zullen stemmen.
We kunnen ook niks terughalen, daar is het gewoon te laat voor, we hebben niks meer te zeggen en we zitten helemaal vast, geen ontkomen meer aan.
Dat weet die Buma ook wel.
zeauzitdat | 05-02-13 | 19:28 | + 1 -
Als je in een domme vergelijking alleen met een uitgestorven dier kan komen lijkt me dat eerder een blamage. Zeker als je van de partij van de dieren bent. Dan kun je beter niks zeggen.
Terpen-tijn | 05-02-13 | 19:25
Als er hier +50% moslims zijn dan wil jij in dit land niet eens meer dood aangetroffen worden.
Ach het is weer duidelijk, het is weer wat de politici willen en niet wat de burgers willen.
* zum kotsen *
Nee, binnen de EU is ons geld aan verdeling, lees: solidariteit, onderhevig. Ons geld verdienen we in de wereld, en dus ook in ons continent: Europa.
Journalist is een vrij beroep. De EU wil de journalistieke vrijheid aantasten. Waar blijft de opstand van de NVJ.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:21:
Als dat je beste reactie is op het kristalheldere verhaal en zeer eenvoudig uitgelegde doch daarom niet minder sterke argumenten van die dierenmevrouw, dan kun je jezelf beter de blamage besparen en gewoon niet reaguren.
canardo | 05-02-13 | 19:22
Tis maar hoe je het bekijkt.
Als je betrouwbare en integere politici hebt die op verantwoorde wijze hun werk doen heb je waarschijnlijk geen bindend referendum nodig.
Probleem, waar haal je die hier in NL in godsnaam vandaan???
Zo een EU-referendum is meer zeepbel , mocht de uitslag niet bevallen dan prikken ze hem in Den Haag gewoon lek.
Ja, de speech van Cameron lijkt op een paragraaf in het regeerakkoord. Wat een leugenachtige VVD'er, pleonasme.
copywriter 19:19
Eens! Sterker nog> had al zo n soort tekstje, je was me net voor.
Kweet niet of het wel zo verstandig is om een referendum bindend te maken, straks zijn er plus 50 procent moslims en worden wij via een referendum gedeporteerd..
Pechtold lijkt een beetje van de kook vandaag ...
Halve Zoolstra... Moet die zijn postduiven niet melken ofzo?
-p
och jee, Halbe Zeikstra
Nooit gedacht dit nog eens te schrijven: chappeau voor dierenmeisje!
Jeetje, de Dierenpartij benoemde werkelijk alles...
Chapeau!
copywriter | 05-02-13 | 19:19
Inderdaad. En is het niet merkwaardig dat NL ueberhaupt geen bindend referendum kent?
@copywriter | 05-02-13 | 19:19
Ja ik weet het... ach pvv, sp en dierenmeisjes hebben het geprobeerd. Pietje peggold is het EU uithangbord en ik garandeer je dat hij daar nog spijt van gaat krijgen.
De mammoet is uitgestorven mevrouw van dierenpoes, die kan je niet meer kammen.
Een sigaar uit eigen doos van het CDA, amen.
dj tonedeaf | 05-02-13 | 19:11
En als er wel een referendum zou komen zou dat nog niks uitmaken.
Volgens onze grondwet is alleen een raadgevend referendum mogelijk, geen bindend referendum.
Zo'n raadgevend referendum gaat daar in Den Haag gelijk in de open haard nog voordat de inkt droog is. Dus dat schiet niet op.
Voor een bindend referendum zal je toch eerst de grondwet moeten zien te wijzigen.
Bravo! dieren mevrouw, wrijf het ze maar even in
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:13 Goed plan, doen we dat na het EU-referendum *begint al lekker warm te lopen
Supermatthijs | 05-02-13 | 18:51
Sommige dingen zijn zo groot, en de gevolgen zo verstrekkend dat het feit dat je partij toevallig de grootste is geworden tijdens de laatste verkiezingen niet genoeg is. Zoals bv heel democratisch je land opdoeken, of lid worden van een muntunie.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 19:13
Dan heeft de Vara de kiezers beïnvloed. Of zoiets.
'In Brussel vieren ze feest met Nederlands geld. Het is van de ratten besnuffeld', zei Kamerlid Barry Madlener.
EU-ambtenaren www.nu.nl/politiek/3122529/kamer-wil-o...
Als een referendum bindend is, zou de de eu ontbonden worden.
"Kut" zegt Bea. "We hadden die Buma ook mee moeten nemen naar Virginia."
"Zie je wel Mark en jij zei dat het niet nodig was."
"Dat die verknipte veilingmeester genoeg stemmen zou trekken om de poet veilig te stellen"
"Hoe moet ik dat Wim en Max gaan uitleggen?"
"Het volk muit en de guillotine mag niet meer worden gebruikt vandaag de dag."
"Hooguit om ons eigen verheven soort bij te punten"
*klik*
-weggejorist-
O, briljant. Omdat die paar eilanden bij Venezuela nu afhankelijke landen zijn is het zo goed als onmogelijk geworden om een referendum door het parlement te krijgen. WTF?
Daalder | 05-02-13 | 19:10 | + 0 -
Moet je eens kijken als bv. per referendum het uitzetten van dubbele nationaliteit wordt tegen gehouden. Dan schreeuwt hij moord en brand. Het is wel een beetje een populist natuurlijk.
Ik hoor alleen maar poep behalve van samson, dat is diaree.
Ze hebben geleerd dat een raadplegend referendum niet overeenkomt met de wens en idealen in Brussel...
De PvdA was er al 3 jaar(!) mee bezig of een referendum past binnen een representatieve democratie.
Man, man, man.
-weggejorist-
Hou maar op, schei maar uit; er komt geen referendum.
Kunnen we niet vast beginnen met het verzamelen van 300.000 handtekeningen voor een referendum?
.
Bedenk wel dat de politiek een referendum qua formulering kan verpesten. De vraagstelling moet zijn: Moeten we met Europa naar een politieke unie of terug naar een handelssamenwerking? En de vraagstelling moet niet zijn (wat ze misschien dus gaan doen): Wilt u dat Nederland in Europa blijft of uit Europa stapt?
@Graaf van Egmont | 05-02-13 | 19:03
Nah, het was een fors verlies, maar niet helemaal terugverwezen naar de start. De PVV is nog steeds de derde grootste partij in ons land en staat weer op 21 zetels in de peilingen.
Hup Wilders ! Maak je hard voor het referendum !
Samsom: 'Een Europa waar landen economisch aan elkaar gelijk liggen'.
Griekenland het meest corrupte land van Europa, geniet de meeste steun.
Bakito ....... 18.59
Als ze gelovig zijn in iets anders dan mij, heb ik niets met die sletten.
Onze soevereiniteit, en de wil van het volk zijn dus onderhevig aan 300.000 handtekeningen die mogelijkerwijs kunnen leiden tot een referendum over een EU-verdrag...
Wat een waanzin.
Commando Z | 05-02-13 | 19:05 | + 0 -
Nee, ik ben het uitsluitend met Bakito eens, verder niks.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 18:51
Dat is redelijk onzinnig wat je nu zegt. Iedere volksvertegenwoordiging zou de plicht aan zichzelf moeten voelen op ieder moment te toetsen wat het volk wil zeker als daar een reden toe lijkt.
Graaf van Egmont | 05-02-13 | 19:03 | + 0 -
Daar is de meerderheid van ons land niet voor en ik ben het met hen eens. Omslachtig hak op de tak- beleid en geen lange termijn visie. Maar als de meerderheid het wil leg ik me erbij neer hoor.
Je hoeft ook helemaal geen fan te zijn van Wilders, om tegen de EU te zijn.
Het rottige is alleen dat hij de enige is die er iets aan doet en eerlijk is eerlijk>> heb de laatste tijd geen domme uitspraken van Wilders gezien, hij gaat zich steeds meer richten op de hoofdzaken. (dat is dus GEEN kopvodddentax)
Supermatthijs | 05-02-13 | 18:59
Je hebt nou wel weer genoeg bruine armen bij Bakito gehaald. Kruipermatthijs... heb je ook nog een eigen mening?
Nederland is de grootste nettobetaler van de EU en daar dan een Belgische spion ervoor terugkrijgen. Man, man, man.
@brutus68 | 05-02-13 | 19:02
lopenenfietsen.files.wordpress.com/201...
hollande heeft vandaag een speech gegeven bij het europese parlement
Supermatthijs | 05-02-13 | 18:59
Ja maar ik had het over regeren per referendum. Heb geen zak te maken verder met Geert. Die is terugverwezen naar de start en ga niet langs af bij de laatste verkiezingen.
Samsom is een lafaard, beken dan kleur.
Je kunt van Pechtold zeggen wat je wil, maar deze Eurofiel draait er niet omheen. Een Politieke Unie is het doel en dat weet Samsom goed.
@Bakito | 05-02-13 | 18:58
Zolang je me maar niet lastigvalt met dat geouwehoer van je en netjes achter de boekenkast blijft....
@Bakito | 05-02-13 | 18:59
Doet er niet toe. Vrouwen hebben niks met @rechtvaardigerechter That's the point.
Berg je mensen, Samson gaat nu eerlijk zijn:
Zie dat er een up-date is. Dus diegenen die de speech van Wilders hebben gemist, kunnen nu hun hart ophalen.
Graaf van Egmont | 05-02-13 | 18:53 | + 1 -
Je hoorde Geert er nooit over tot het hem goed uit kwam. Het is zoals Bakito in al zijn wijsheid al aangeeft. Zo de wind waait waait zijn pruikje.
@rechtvaardigerechter | 05-02-13 | 18:55
Wat heb jij toch met vrouwen.... ?
copywriter | 05-02-13 | 18:57
Wat we toen konden kunnen we vandaag ook nog. Maar dan sneller denk ik zo.
@brutus68 | 05-02-13 | 18:55
We zullen zien. Kan altijd bij jou onderduiken toch?
@Supermatthijs | 05-02-13 | 18:51
Whahahaha. Partijen waren heel duidelijk over hun koers. Tuurlijk, zeker de PvdA en de VVD. Daar is heel veel van terecht gekomen. *proest*
Kijk nu al uit naar de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar. Reken maar dat mn de PvdA een ongekend pak slaag krijgt.
Onze voorouders hebben 80 jaar oorlog moeten voeren om hun vrijheid terug te krijgen.
In de eeuwen daarna hebben de knapste koppen in dit land ons burgervrijheden en een grondwet gegeven die klinkt als een klok.
Een grondwet welke een voorbeeld was voor vele andere landen.
En wat zien wij nu?
Binnen een enkele generatie is die kostbare erfenis van onze voorouders door de plee gespoeld.
Opgeofferd, verkwanseld op het o zo heilige EU altaar.
En het CDA stond daarbij juichend vooraan.
Moge God het CDA vervloeken tot in de diepste krochten van de hel.
Samson doet een ware mededeling: zwangerschapsverlof is er gekomen op verzoek van de werkgevers. Zoas alle shit die we over ons heen krijgen uit Brussel, uit de brains van de werkgevers komt.
Bakito ........ 18.52
En de SGP pleit voor meer vrouwen in de partij, bij voorkeur met hoofddoek of burka. Tsja.
De eurofielen likken elkaars kontjes even schoon.
Oh en: de economieën binnen Europa moeten naar elkaar toe? Wow. Meer geld naar Griekenland dus? Kots.
@Bakito | 05-02-13 | 18:52
Dan zit jij al jaren in een strafkamp, dus ik zou me niet al te druk maken.
Samsom heeft het over de stofkam. Worden de wijken al uitgekamd?
Huiszoeking door de oudemensenpolitie. Een van hen heet Diederik. www.parool.nl/parool/nl/508/Theodor-Ho... Theodor Holman
Supermatthijs | 05-02-13 | 18:51
In Zwitserland doen ze het anders al enkele jaren goed met referenda.
Enfin, mosterd na de maaltijd dit.
Over dertig jaar heeft de PVV milieu bovenaan de agenda staan, waarschijnlijk. Zo rollen ze, die populisten
La Vie En Rose | 05-02-13 | 18:48 | + 0 -
Is ook gewoon een slecht idee, met referendums kun je geen land besturen. Inspraak genoeg dmv. verkiezingen. Partijen waren heel duidelijk over hun koers. Democratie is weleens lastig als je je zin niet krijgt.
Kwestie van aspraken Samsom en jouw partij houdt zich niet aan afspraken en Brussel al helemaal niet: zie maastricht, zie ECB.
Zitten ze nu in Brussel of in Straatsburg, vergeet ik steeds, maar dat maakt niet uit
Kaas de Vies | 05-02-13 | 17:54
Ze zitten een paar weken in Brussel. Dan verhuizen ze trucks met dossiers en het hele circus reist af naar Straaatsburg. Omdat de Fransen dat willen. Maar die betalen er natuurlijk niet voor.
zeg waarom staat 50+ niet op de sprekerslijst?
@Samson: Met de stofkam door de regels? Met de hooivork zal je bedoelen!
drs.Nee | 05-02-13 | 18:46
Thatcher warschuwde ook voor alles wat we nu zien gebeuren: crisis en hoge werkeloosheid. Ze had een vooruitziende blik.
1 miljard minder? Terwijl de grote Europese nivelleringsoperatie in volle gang is...
Gezamenlijke toekomst... Hoe krijgt hij het uit zijn strot.
Het is een groot ballet van idealisme zonder enige inhoud.
wat een hoop holle woorden van Vleespet.
Populist Diederik Samsom: volksverlakker numero uno. bit.ly/WsvWuB
Op bekend Breznjevsiaanse manier.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 18:44
Je lult uit je PvdA nek. Als toen de meerderheid tegen een referendum was geweest, had dat referendum helegaar niet plaatsgevonden.
Daarna is het referendum gelijk weer afgeschaft, want inspraak van burgers, daar houdt o.a. ook de PvdA niet van.
"De D66ers die ze van nature zijn"
Prachtig hoe Geert de VVD omschrijft.
Mooie interruptie Wilders. Samsom: Tatcher zei ook nog wat anders. I want my money back!
Je zou bijna SGP gaan stemmen; een zeer gedegen verhaal betreft de EU...
Nou komt de idealist aan het woord, en Thatcher wordt gebruikt wanneer het goed uitkomt.
Misselijkmakend maar in de lijn der verwachting.
Allerlei begrippen waar geen weldenkend mens tegen kan zijn, met zijn mensenrechten maar ondertussen...
Wij? Wie zijn wij mijnheer Samsom, wie zijn wij?
Graaisnaaiert | 05-02-13 | 18:43
Je kunt je bedenkingen hebben tegen het feit dat de SGP altijd en overal hun god en de bijbel in de politiek willen brengen, maar qua staatsrecht zit je bij die gasten goed. Als je tegen de EU bent trouwens ook, want ze doen mee met Nigel van de UKIP.
Bakito | 05-02-13 | 18:44 | + 0 -
Genoeg porren van de stok.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 18:42
Ach, voorlopig staat de PvdA al op 16 zetels verlies in de peilingen en de PVV op zeven zetels winst.
Dus de kiezers trekken zich zeker iets aan van het wanbeleid van de PvdA.
Samson: "Laat Europa een familie van nazi's zijn"
Ok, duidelijk.
een familie van nazis?
familie van nazi's, goed begin samson
O grote grieszel vleeschpet..
La Vie En Rose | 05-02-13 | 18:42 | + 0 -
Want we besturen dit land niet met referendums, daar was de meerderheid tegen.
@Flipus | 05-02-13 | 18:37
Ok, je geeft het op. Domoor.
Dit is voor het eerst dat ik onder de indruk ben van een speech van een SGP-opperhoofd.
Keihard, en o zo raak.
Graaf van Egmont | 05-02-13 | 18:38
Zo gaat dat in deze wereld al eeuwen beste graaf.
En na zo'n plotsklapse wending waar we geen notie van hadden, staan velen met lege handen en anderen liggen voldaan op de canapé.
@Supermatthijs | 05-02-13 | 18:40
Het volk heeft inderdaad gesproken, via een referendum. NEE tegen de EU, maar daar hadden onze politici mooi schijt aan, zoals je weet.
-weggejorist-
La Vie En Rose | 05-02-13 | 18:40 | + 0 -
En niemand trekt zich er iets van aan, ja jij blijkbaar maar verder...
dat we de sgp nodig hebben om dit debat wat diep gang te geven schokkend
@Supermatthijs | 05-02-13 | 18:38
Fijn dat je dat ook vindt.
Hij had een pakkende speech ja. Met humor, als vanouds.
Het intermezzo met Buma mocht er overigens ook zijn.
Wilders lul toch niet zo stom, het volk heeft gesproken en is het niet met je eens. Leg je daar nu eens bij neer.
Roemer lijkt licht psychotisch met door een complot van grootkapitalisten te zien in Buma's plotselinge drang tot minder regels. Vreemd.
die debat gaat over de toespraak van Cameron en een referendum in engeland
het R woord is nog niet gevallen
La Vie En Rose | 05-02-13 | 18:35 | + 3 -
Nou lachen altijd met Geert hé ?
ecologiste | 05-02-13 | 18:30
Dat is toch de bedoeling van politiek. De aandacht afleiden van de werkelijke gigantische problemen en dan plots iets doordrukken waarvan we geen enkele notie hadden?
agrariers die minder regels van brussel willen maar ondertussen wel subsidie van europa krijgen. pffft.
@Bakito | 05-02-13 | 18:35
zie regel 1
Flipus | 05-02-13 | 18:27
Ook nog een leuke uit de speech van Wilders:
'Cameron heeft visie, Rutte heeft Samsom.'
@Flipus | 05-02-13 | 18:32
Welk feit?
Ik stel slechts dat de weerstand tegen vanuit rechtse hoek tien,twintig jaar achterloopt en wellicht te laat is.
Maar jij hebt andere info... Kom maar op met je verhaal.
@Bakito | 05-02-13 | 18:29
na na na na, niet direct roepen dat iemand oogkleppen heeft, ik constateer een feit, niet meer.
Dus Sybrand Buma wil de bevoegdheden terug die het CDA zélf aan Europa heeft afgestaan?
What's next? Sybrand Buma die de kamer- en gemeenteraadszetels terug wil die zijn CDA zélf aan de VVD en de PVV heeft gegeven?
Goh, welke partij gedoogde het vorige kabinet met VVD en CDA nu ook al weer? Of was dat nou in een parallele werkelijkheid? Ach, zal wel weer aan mij liggen...
Ik zit nog steeds na te rillen van de speech van Hollande die bezig is ons helemaal onderuit te halen want hij wil de wisselkoers gaan bepalen. Ik hoop dat iemand hem van repliek zal dienen want Angelica Merkel durft het toch niet.
We moeten zsm weg van de Euro.
Duitsland wordt kapot gemaakt door Frankrijk die de aanvoerder is van GR, I, ES en PT, maar NL houdt zich stil. Verdomme vergeet de geschiedenis en onderneem actie nu. Dat wil zeggen kom nu uit voor wat het volk wil en stap uit de Euro en vooral laat je niet kisten door de bende van Brussel. Solidariteit prima en financiële ondersteuning van zwakkeren ook maar er zijn grenzen. Het probleem is echter dat we nu weer gaan kijken naar politici. En OK veel bankiers hebben bedrog gepleegd maar politici doen niet anders. Kortom: we zijn verloren. Zucht.
vooralsnog komt hij redelijk uit de verf.
@Flipus | 05-02-13 | 18:27
Wellicht had je destijds eens je oogkleppen moeten afdoen, nu is het thema inderdaad gekaapt door zowel rechtse als linkse extremisten
Samsom, houd je muil! Man man...
Hey bakito, een leuke link plaats je daar, als ik naar de website ga van eurodusniet en dan de Nederlandse variant kies, dan kom ik op een enge kraakers site terecht.
Nog bedankt, dusnie eurodusnie
Wilders deelt ere-lidmaatschappen uit die er niet zijn. De gebruikelijke luchtfietserij dus.
Wilders vs. Buma is hilarisch. Toch nog wat waar voor onze belastingcenten.
Valt me nog mee dat er toch nog een debatje van is geregeld. Verder vrees ik op een dooie mus.
@Einde van de Domheid | 05-02-13 | 18:19
De europarlementariërs van de PVV. Hebben ze ook gedaan.
Dus wat wil je daar nu mee zeggen?
Geert is in vorm. Haha heerlijk!
Van Rompuy steekt nu miljarden in een plan om de door de door EU gecreëerde werkloosheid aan te pakken.
Groot-Brittannië vindt dan ook dat de door de EU opgelegde massale komst van Bulgaren en Roemenen de stabiliteit van de Britse arbeidsmarkt in gevaar brengt, er zijn al 5 miljoen buitenlanders.
De combinatie van een verder oplopende werkloosheid, vooral aan de onderkant van de arbeidsmarkt, verdringing van het onbenutte arbeidspotentieel in Nederland en de al vele jaren slepende en nog niet opgeloste problemen met onder andere malafide uitzendbureaus kunnen leiden tot een ernstige verstoring van de arbeidsmarkt.
Hij draait als een op hol geslagen windwijzer, maar hij liegt niet....
@ mezelf
Hij mag los!
brutus68 |
Sylvio? (die samen met Goldman Sachs aandeelhouder bij John de Mol is)
Geertje staat in de startblokken maar mag zeker nog niet...
Hier, stukje geschiedkundige opvoeding...
nl.wikipedia.org/wiki/Eurodusnie
Op 23 oktober 2009 gaf Madlener aan dat zijn partij de maandelijkse fractievergoeding van 4200 euro per parlementslid voor 90% zal weigeren omdat hij dit "schandelijk veel" vindt. (Wiki)
Pechtold... wat ben je toch een eng, onnederlands ventje.
Dat EU uniform met die glimmende laarsjes staan je goed.
driekeernee | 05-02-13 | 17:56
Waar zie jij een fout in die tweet? Misschien kan je zelf nog niet zo goed begrijpend lezen?
Pechtold heeft weer een strohalmpje waar hij zijn zieltogende partijtje aan optrekken.
Hahaha, "Ik vind het onverstandig om mensen in kampen in te delen aldus Buma Gaepsma tegen Peggold. Weten jullie welke Eurofiel er ook graag mensen in kampen indeelde?
pechtold liegt over vrouwenquota:
ec.europa.eu/justice/newsroom/gender-e...
Een europa dat, net als den Haag, doet waar het goed in is. Hilarisch.
Ah, nummertjes trekken bij de microfoon!
"De Staat van de Unie" Griezelig woord.
Nou, Seijbrandt vaen Haersmae via Bumae tot acute geeuwaanval is een nuitstekende receptuur om die dwarszittende keutel even te lozen.
Tot zo!
Normaal zou ik "beter ten halve gedraaid dan ten hele gedwaald" typen, maar me dunkt dat we de helft al lang voorbij zijn. En "beter ten anderhalve gedraaid" klinkt zo raar.
Desalniettemin, minder EU = meer beter. Optiefen, niks dan ellende brengt dat gedrocht.
"blablablabla"
goede samenvatting, peggold.
Toch vind ik die serie van de Bold and the Beautiful iets meer inhoud hebben, maar goed, het is gratis televee.
Nou, Peggoldt, jouw agenda is wel duidelijk.
Handjes en voetjes geboeid en op de knieeen met het ingeoliede blote kontje begerig naar Schulzt en Rompie lonken.
Ja? Hallo? Opeens 5 nieuwe items in 1 uur.
Dat kan ik niet bijbenen, heur.
Suede was live een topband, Pritt.
En de Sex Pistols ook.
*God save the Queen, and her fascist regime*
Haha pratende stropdas die Rutte!
En hij topt het ook meteen met het Paardenhoofd.
Mijn vote heb je, Cheert!
Lol. "Een premier die de hele dag aan het uitzoeken is welke verkiezingsbelofte hij nu weer kan breken"
Cheert begint weer prima.
Van dik hout, kop/spijker/raak etc.
Prima!
Leuk. een debatje.
Wat komt eruit?
De EU moet nog groter worden. De EUSSR.
NL moet eruit stappen en snel ook.
De EEG is voldoende.
"Een toneelstukje" zou Bea zeggen...
Wat we nu gaan zie zijn de naweeën van Balkenende "met de kennis van nu, hadden wij het toen heel anders gedaan bla bla bla"
"Regeren is vooruitzien". Zo luid het gezegde tenminste. Helaas blijkt de werkelijkheid meestal "Eindelijk snappen waar iedereen met boerenverstand al achter was".
Eerst allemaal even bij de hamer-juf komen en dan mag iedereen 4 minuten politiek bedrijven.
Kleuterklasje.
Het wordt natuurlijk een adviserend referendum, daarna gaan ze gewoon weer verder. Met heel veel geluk sluit uw advies aan bij wat zij willen, dan is het net echt.
Ja, Geert, de anti-EU begon niet bij de PVV, maar bij de linkse autonomen. Waarschijnlijk vond je t destijds prachtig hoe die door de -fascisten- ME aan gort werden gemept.
Hypocriet stuk vreten.
Haha, die peroxide-debiel is niet eens in staat een foutloze tweet te twitteren.
Verdomme ik vergis mij, het Nedelanse Parlement is blijkbaar nog steeds actief
hihihi
Ik heb broccoli in plaats van de bloemkool, verder klopt het wel. Wat heb ik gewonnen?
Verder denk ik, wat het CDA betreft: Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Hypocrisie is juist hen niet vreemd ook.
Zitten ze nu in Brussel of in Straatsburg, vergeet ik steeds, maar dat maakt niet uit, ik zie die malloten onderuitgezakt en ongeinteresseerd zitten en natuurlijk mensen storen als ze aan het woord zijn, laat dat maar over aan beroepsverhevene Guy Verofstadtdttddt.
Nu alleen nog even uitrekenen wat deze discussie ons 15 jaar eerder had kunnen besparen...
Kom er maar in Martinned. Die Cameron is weer veel te gematigd. Duidelijke standpunten willen we horen.
VVD riep alleen maar dat de overheid kleiner moet omdat ze de EU groter wil maken.‏
'Beste Sybrand, als politicus heet ik je graag welkom aan boord. Laten we samen optrekken om ons doel te bereiken. Gisteren is gisteren, water onder de brug!'
Het tij keert. De geesten worden rijp.
REAGEER OOK