Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondertussen in Iran. Plakje worst, slager?

plakjeworstslager.jpg Je hebt de Nederlandse rechtsstaat, waar agressieve kopschoppers al worden vrijgepleit door rechtbankverslaggevers en anonieme NRC-redacteuren voordat hun zaak überhaupt voor de rechter is, omdat ze door de zogenaamde eigenrichting van het internet al lang veroordeeld zijn. Dan is iedereen heel boos. Want slappe hap en zo pak je misdaad toch niet aan. Aan de andere kant heb je Iran. Daar laten ze jongemannen bungelen voor het onder bedreiging van een mes afhandig maken van 20 euro. Oók iedereen boos, want veel te streng en zo pak je misdaad toch niet aan. Nou. In het land van Khameini en Ahmadinejad dus wel. In Iran hebben ze naast space monkeys nu ook ultramoderne vingerverwijdermachines, zoals op de pica hierboven. Is dit weekend nog iemand mee ontvingerd vanwege een 'immorele relatie', waarna ze 'm ook nog 99 zweepslagen meegaven en hem vervolgens voor 3 jaar in de bak smeten. Het bericht uit 1391 in het Arabisch Perzisch hier.

Reaguursels

Inloggen

Dat er in het westen nog politici rondlopen die de islam een warm hart toedragen, begrip opbrengen voor deze middeleeuwse barbarij en moskeeen toestaan, de haatpaleizen waarin deze ellende wordt verdedigd en liefst ge-importeerd. Waarom verafschuwen we ONZE cultuur eigenlijk als dit de cultuur is die zich hier steeds permanenter opdringt? Denk aan Groot Brittannie waar moslimpatrouilles surveilleren, verkrachters van moslim-origine worden vrijgesproken als ze verklaren vrouwen minderwaardig te vinden en er geroepen wordt de sharia ook daar in te voeren. Hoe ver staan we nog af van de volledige verloedering en totale achterlijkheid?

MarcAntony | 29-01-13 | 20:00

Bij nader inzien is het invoeren van de sharia in Nederland als straf voor islamitische verdachten wellicht toch niet zo'n slecht idee. Met dit systeem heb je in elk geval een stuk minder z.g. veelplegers, want je hebt immers maar 1 paar handen (en voeten). En voor sommige categorien van misdrijven haal je ueberhaubt nooit de categorie van stelselmatige daders.http://www.uskowioniran.com/2012/10/iranian-inhumane-hanging-practices.html#!/2012/10/iranian-inhumane-hanging-practices.html

Schweinchen Dick | 29-01-13 | 15:47

Dat apparaat mogen ze van mij ook best gebruiken op de benen van de Eindhovense hoofdschoppers.

RugOp81 | 29-01-13 | 14:28

waarom is daar een elektrische machine voor nodig? in de middeleeuwen deden ze dat met een (bot) kapmes op een blok hout. En niet alleen met vingers trouwens.

dutch driver | 29-01-13 | 13:43

Ik zie alleen maar 3lollige israeliers op de foto.

gimme a beat,rix | 29-01-13 | 12:39

Zolang ze elkander afmaken of mismaken zal het mij een worst zijn. Achterlijke godsdienst produceert achterlijke mensen.
Ergerlijk is dat ze ook nog eeuwenoude kunstschatten vernielen. Dat onze internationale mogendheden daar niet tegen optreden is een gospe.

knight03 | 29-01-13 | 12:33

Is dat misschien wat voor onze 'slissende' medeburgers die alle vrouwen naslissen? Tong inknippen... dat slisfst beter...

PisFinger | 29-01-13 | 12:25

Je kan wel tetanus oplopen met zo'n roestig apparaat...

Mr. Bigglesworth | 29-01-13 | 12:03

Iemand ophangen na straatroof is toch een gepaste straf, laten we eerlijk zijn. Zou jij het erg vinden als die hoofdschopper uit eindhoven werd opgehangen?

Peter Beense | 29-01-13 | 11:56

Stelletje kansloze imbecielen!

Gags Beasley | 29-01-13 | 11:43

Wow, van Rossem. Jij hebt mij de luiken wel geopend! Erg confronterend hoor.. *geeuw*

ren-forrest-ren-e | 29-01-13 | 11:33

Toch een stukje vooruitgang zo, anders gingen ze met de bottebijl.

Slappehap | 29-01-13 | 11:10

Waarom zou je aan de slager vragen of-ie een plakje worst wilt?

Man die bak | 29-01-13 | 11:04

G.V.D zat net aan de knakworst.

Links om | 29-01-13 | 10:59

-weggejorist-

kappah | 29-01-13 | 10:56

Is die machine wel ARBO goedgekeurd?

Bataaf | 29-01-13 | 10:56

Dit soort straffen zijn natuurlijk naast sadistisch waardeloos. Naast de barbaarsheid ervan, zorg je ervoor dat de gestrafte daarna minder goed, of helemaal niet meer zijn kost kan verdienen, en daarna alleen in het criminele circuit verplicht verder gaat.

Mantisomantis | 29-01-13 | 10:34

En weer besef ik wat voor een racist ik ben, ik die deze mensen barbaars en achterlijk vind

awel pliet1483 | 29-01-13 | 10:11

Ik zeg altijd: Do not have immoral relation in Iran and you will be alright. Maar ik weet niet hoe jullie dit middeleeuws durven te noemen? Dit is gewoon traditie. En tradities blijf je af. Gesnopen? This is a muslim area, please walk along.

Rest In Privacy | 29-01-13 | 10:09

Tyfes, tyfes ongedierte.
Lager dan het allerlaagste onderkruipsel en het ergste is nog dat die vuile klootzakken zich achter iets verschuilen wat er niet is.

grappert | 29-01-13 | 10:03

Wanneer komen die grote mannen eens aan de beurt om gevingerd en gemarteld te worden.

jasser | 29-01-13 | 09:54

Wel een goede oplossing Straffe door het afhakken van lichaamsdelen zodat iemand anders (die een lichaamsdeel mist) een prothese heeft.Toch is het beter als we hier niet op deze manier gaan straffen, maar ze mogen de lichaamsdelen uit Iran wel gekoeld naar NL sturen, zodat iemand anders weer een beter leven heeft

Reurink | 29-01-13 | 09:53

Oud excenterpersje..... uit de kringloop zeker???

Opruier | 29-01-13 | 09:50

''... en het werd zomer... Lalalala allaaaaaaah''

obi-juan kenobi | 29-01-13 | 09:43

Die gast was leider van een bende die diefstallen en overvallen pleegde. Teringtiefustuig dus. Daar doen ze gewoon wat hier telkens in de reaguurderspanelen wordt geopperd.

Mouth Of The South | 29-01-13 | 09:38

maar verder is sharia het meest humane rechtsbeeld dat er is...
apen zijn het

de beer van de meer | 29-01-13 | 09:13

zie je wel, ze gaan wel met hun tijd mee!

Islamofiel | 29-01-13 | 08:44

Ja, laten we ze naar Nederland halen. Goed plan!

Parsons | 29-01-13 | 08:29

Goeiemorgen! Snel een bom erop aub dan verslik ik me voortaan niet meer in mijn koffie.

NR3 | 29-01-13 | 08:29

Als de sharia alleen voor hún zou zijn mochten ze het van mij vandaag nog invoeren.

Dan heeft de PVDA ook hun zin want die willen al jaren Multiculti.

MAAR ik hoop dan toch wel dat ze de daders ophangen en niet het slachtoffer.

ZiekVanDieJankers | 29-01-13 | 08:27

Wanneer gaan ze hier zo'n ding invoeren voor onze overtollige marokkaantjes?

uitgeslapen | 29-01-13 | 08:27

@ Van Rossem, dat bericht is niet in het Arabisch maar in het Perzisch. Alleen het schrift is Arabisch. Maar men zegt toch ook niet dat de reacties alhier in het Latijn zijn?

Diemeisje | 29-01-13 | 08:21

Zoooooooooooo 1666!

Iwmac | 29-01-13 | 08:20

Mooi apparaat voor terechtstelling hoofdschoppers....

Snorry! | 29-01-13 | 08:18

-weggejorist-

Virginia Richmond | 29-01-13 | 08:08

eerstneukendanpraten | 29-01-13 | 07:46 | + 1 -
LOL,
Maar die hebben dan ook een goed voorbeeld van hun hoogste inspirator Mister Mo, en een goed voorbeeld doet goed volgen op elk gebied.

Sjeng de helle | 29-01-13 | 08:02

@ sjeng 07:42

En juist van die geestelijke leiders zou je het niet verwachten toch? Het is ook overal hetzelfde met die lui...

eerstneukendanpraten | 29-01-13 | 07:46

eerstneukendanpraten | 29-01-13 | 07:39 | + 1 -
Mogge,
Enige jaren terug is daar een rapport over verschenen de kopstukken, incluis de geestelijke leiders, hadden tientalleen miljoenen het land uitgesluist, lijkt Griekenland wel.

Sjeng de helle | 29-01-13 | 07:42

De echt spectaculaire executie methode zoals, rad draaien of de veroordeelde met een zwitserszakmes als wapen voor de leeuwen gooien, zie je dan weer niet.

Humpf | 29-01-13 | 07:40

@ sjengnde helle

Morning! Dat zijn eerder miljarden denk ik. En als de grond te heet onder hun voeten wordt dan zitten ze in het eerste de beste vliegtuig naar Zürich of Bern. PLO-leider Arafat had ook miljarden in Zwitserland staan. Schijnt in dat soort kringen normaal te zijn.

eerstneukendanpraten | 29-01-13 | 07:39

Nu ook al vingers besnijden?

Rob van de Rhee | 29-01-13 | 07:38

caudillo | 29-01-13 | 01:58
Islamietjes hebben geen raar snorretje, dus wat is nu eigenlijk je punt.

Strohond | 29-01-13 | 07:35

Waarom meedoen met de voorspelbare anti-Iran propaganda waar de Westerse media een abonnement op heeft?
In Saudi-Arabië zijn dit soort islamitische praktijken ook aan de orde van de dag, maar daar hoor je zelden iets over. Dat is een bondgenoot van de USA en dus liev.

Strohond | 29-01-13 | 07:30

Moggguh @ All,
Het zijn wel Middeleeuwse toestanden en die werkten vijf eeuwen terug in Europa ook al niet.
Maar zouden die gasten doen met hun Kopstukken die het geroofde geld op Zwitserse bankrekeningen hebben staan en wel miljoenen? Fileren of zeau? Of gaat dat net als in de EU de roofridders blijven onaantastbaar?

Sjeng de helle | 29-01-13 | 07:28

Ahh heerlijk zo op de vroege ochtend.
* koffie halen gaat*

Humpf | 29-01-13 | 07:25

Maar daar doen ze tenminste niet aan laserguns.

ZDEV | 29-01-13 | 07:23

Die blijft voortaan wel met zijn vinger van andermans spullen af.

MisterIk | 29-01-13 | 07:04

Immoral relation...... daar bedoelen ze vast niet mee dat hij had liggen krikken met een al getrouwd meisje van 9.....
Want dan was het meisje in kwestie wel gestenigd waarschijnlijk.
Ze gaan in dat land wel erg hard met technology; ze hadden al de mogelijkheid om uranium te verrijken en nu dus ook al een ( bijna) volautomagische ontvingermachine, hulde.
Vraag ik me ondertussen af: waarom dragen de beulen van die typische bankovervalmutsen?

loze stijl | 29-01-13 | 06:43

geheel volgens levensstijl dus niet ouwehoeren. je leeft naar iets dus ook de straf volgens die levens overtuiging.

antieheld | 29-01-13 | 06:07

Terug in de tijd. Alweer.

Frits Faalangst | 29-01-13 | 05:17

distel | 29-01-13 | 03:34 | + 1 -
Hier schrijven heel wat mini-dictators in het rond.

Rammstein | 29-01-13 | 03:42

Willianus Wortelus | 29-01-13 | 03:17

Hé pa, mag ik zelf weten hoe laat ik naar bed ga? Ik ben al 16 hoor!

distel | 29-01-13 | 03:34

necrosis | 29-01-13 | 03:08

Nee hoor, ik vind je geen ego. Maar ik heb kinderen en krijg misschien ook nog kleinkinderen. Zet deze trend zich voort, vind ik dat er heel wat haatbaarden voortijdig moeten emigreren naar hun 72 maagden. Maar misschien valt het allemaal wel mee, met name als ze zich de keet gaan uitvechten in de Arabische wereld, niet ondenkbaar

distel | 29-01-13 | 03:29

@Rammstein | 29-01-13 | 03:17
Ik denk dat een hoop 'boe' roeperts in dit draadje momenteel aan heel iets anders denkt of ligt te slapen.
Ik kom er tenminste eerlijk voor uit.
@Willianus Wortelus | 29-01-13 | 03:17
Mispoes, ik ga zo naar mijn werk!

necrosis | 29-01-13 | 03:26

Willianus Wortelus | 29-01-13 | 03:17 | + 0 -
Maak ik echt zelf uit pik.

Rammstein | 29-01-13 | 03:18

necrosis | 29-01-13 | 03:08 | + 1 -
Asjemenou

Rammstein | 29-01-13 | 03:17

Kom jongens. Naar bed.

Willianus Wortelus | 29-01-13 | 03:17

@distel | 29-01-13 | 02:53
Eigenlijk interesseert het me helemaal niets wat ze 'daar' uitspoken qua straffen.
En tegen de tijd dat dergelijke praktijken ook in Nederland ingevoerd zijn, ben ik al dood en gecremeerd.
Sommige mensen zullen me een egoïst vinden, maar de Nederlanders die massaal emigreren ondersteunen mijn betoog.

necrosis | 29-01-13 | 03:08

@INH.30CL | 29-01-13 | 02:46 Klopt, vind ik.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:58

necrosis | 29-01-13 | 02:14

Is daar geen Iraans patent op aan te vragen? Kennelijk zijn ze zelf nog niet op het idee gekomen. "gereedschapskist tevoorschijn haalt."

distel | 29-01-13 | 02:53

@Not Muhammad | 29-01-13 | 02:43
Ik vind en jij vindt idd. Daar komen we nooit uit joh.

INH.30CL | 29-01-13 | 02:46

@INH.30CL | 29-01-13 | 02:37 Dat is het richtsnoer, de uiteindelijke beslissing ligt bij de magistratuur.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:43

@distel | 29-01-13 | 02:30 Het probleem met atheïsten is de afwezigheid van de behoefte aan vereniging. Op zich logisch maar het blijft zo wel vechten tegen de bierkaai. Het blijft zo 'de religie' vs iemand die er anders over denkt.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:42

@Watapatja | 29-01-13 | 02:25
Want dan gelden democratische begrippen ineens niet meer (toch een redelijk kenmerk van beschaving).
Dan heb je alsnog de optie om een andere locatie te zoeken (of een andere oplossing te vinden, zoals via de rechter alsnog je gelijk te halen).

Als je besluit om dit niet te doen en vervalt tot criminele activiteiten, hoor je m.i. niet thuis in die beschaving.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier over Nederland, niet over een onderontwikkeld ("onbeschaafd") gebied. Ik geloof niet dat je in NL onnodig in je vrijheid wordt beperkt, in de zin dat dit niet democratisch is bepaald.

Mooie discussie, maar ik moet helaas gaan slapen. Een goede nacht toegewenst!

Deipnosophist | 29-01-13 | 02:39

@vander F | 29-01-13 | 02:26 Een lachertje indeed. De vraag of rechters wel stilstaan bij de strafbeleving van criminelen doemt steeds vaker op. Is het dat de rechter niet inziet dat jonge criminelen een taakstraf als uitje zien en 2 maanden voor een diefstal als teken van begrip zien? Of stellen ze zich op het standpunt dat het recht niet mag worden beïnvloed door sentiment? Hebben ze het gevoel als beschermheer van de (voorheen) heersende opvattingen binnen de rechtsfilosofie te moeten optreden. Mij is het onduidelijk, want tekst en uitleg inzake de strafmaat is het publiek anno 2013 nog steeds niet gegund.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:35

@Watapatja | 29-01-13 | 02:30
En dan? We zijn het zat? Ja en nu?

INH.30CL | 29-01-13 | 02:35

vander F | 29-01-13 | 02:26 |
Misdaad loont en het tuigh regeert. En het klootjesvolk betaalt de rekening. Dat is wat mensen zat zijn. Ons systeem is failliet.

Watapatja | 29-01-13 | 02:30

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:12

Zelf kom ik uit een zeer streng Calvinistisch milieu. Ik heb daar afstand van genomen, maar ik heb wel een bijzonder fenomeen ervaren, waar ik geen vat op krijg. Een deel van mijn familie/vrienden zijn hoog opgeleid, zijn maatschappelijk succesvol, maar zodra wetenschap botst met hun religieuze overtuiging, hebben ze geen twijfel. Ratio verbleekt, geloofsovertuiging neemt de overhand, ook als je overstelpende wetenschappelijke bewijzen aanvoert. Nu zijn de Calvinisten momenteel niet geweldadig. Echter, het genoemde fenomeen zie ik ook bij de Islam en daar is een aanzienlijk deel wel (potentieel)geweldadig. Dit laten doorsudderen leidt vroeg of laat tot veel grotere problemen, dan die er al zijn. En ik weet geen oplossing.

distel | 29-01-13 | 02:30

@Not Muhammad | 29-01-13 | 02:16,
op zich met je eens,
vroeger werd de daad bestraft, bij diefstal hand eraf,
bij overspel lippen en geslachtsdelen etc.

Tegenwoordig wordt de dader gestraft, als individu,
eentje die gedisciplineerd moet worden.
In hoge uitzondering zoals bij brute moorden uiteraard niet,
dan is het opsluiten en nooit meer in de maatschappij laten komen.

Helaas is de praktische uitvoering op het moment in NL een lachertje, alleen al de belachelijk lage opsporingspercentages.

vander F | 29-01-13 | 02:26

@Deipnosophist | 29-01-13 | 02:14 Nogmaals, daar zijn we het over oneens. Als atheïst ga ik er van uit dat de dood het definitieve einde is. Wat de doodstraf in mijn optiek een soort strafvermindering maakt. Blijft over je argument dat levenslang de samenleving geld kost. Dat ben ik met je eens en zie daarom wel iets in een soort community service die levenslang opgesloten criminelen moeten uitvoeren. Het exacte hoe en wat blijf ik je schuldig.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:26

Deipnosophist | 29-01-13 | 02:19 |
Het ligt jammer genoeg niet zo zwart wit. Als de beschaving jou uitsluit gelden er andere grenzen. Als je vrijheid of leven bedreigd wordt, gaan we over op een overlevingsmodus. We zijn maar dieren.

Watapatja | 29-01-13 | 02:25

@Watapatja | 29-01-13 | 02:10: LOL Dat is helaas waar.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:22

@Watapatja | 29-01-13 | 02:12
Nee, gebrek aan beschaving maakt de misdadiger.
Als iemand honger heeft en een brood steelt, is dat begrijpelijk. Dat is de menselijke overlevingsdrang.

Als iemand een beter leven wilt, zonder zich daarvoor in te spannen en dus diefstal pleegt om beter te worden, heeft dat niks met overleving te maken, maar met luiheid.

Voor mij is er een groot verschil waarom en hoe een misdaad wordt begaan.

Deipnosophist | 29-01-13 | 02:19

@Deipnosophist | 29-01-13 | 02:14
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn. SGP gestempeld alleen om die reden. Daarna zou ik wel weer zien indien eenmaal aan de macht.

INH.30CL | 29-01-13 | 02:19

INH.30CL | 29-01-13 | 02:13 |
Yep.

Watapatja | 29-01-13 | 02:17

@Watapatja | 29-01-13 | 02:12
Dat zijn wij dus uiteindelijk in het stemhokje?!

INH.30CL | 29-01-13 | 02:17

@vander F | 29-01-13 | 01:55
Bedankt voor je uitvoerige reactie. De laatste link is er een naar mijn hart. Heropvoeding, tucht en discipline zijn nog altijd goede handvatten om de mens terug in het gareel te krijgen. Hoe sta je tegenover onderzoek naar de hersenen van criminelen? Zelf geloof ik nog heilig in de premissen van professor Buikhuisen. Gedrag ligt besloten in het brein, derhalve moeten we ons daarop concentreren om betere behandelmethoden en medicamenten te ontwikkelen.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:16

@Not Muhammad | 29-01-13 | 02:07
Ik zeg ook niet dat een dief de doodstraf moet krijgen.
Ik heb het over extreem zware misdrijven, waarbij de dader minachting toont voor onze beschaving als geheel en zijn slachtoffers in het bijzonder. Dientengevolge zal onze "beschaving" dan ook niet op hem van toepassing zijn en moet een dergelijk persoon geelimineerd worden.

Deipnosophist | 29-01-13 | 02:14

@distel | 29-01-13 | 02:07
Honden maken er weer zo'n bloederig zooitje van.
Dat kan humaner:
encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=t...
Bovendien kan je met de liniaal, de af te snijden delen (kootje, hele vinger) tot op de millimeter bepalen.

necrosis | 29-01-13 | 02:14

@Watapatja | 29-01-13 | 02:07
Die op het schavot stierf bedoel je? anders niet helegaar begrijp.

INH.30CL | 29-01-13 | 02:13

@distel | 29-01-13 | 01:51
Zeer beangstigend. Dat jonge mensen, bij hun volle verstand kunnen oproepen tot het behouden dan wel invoeren van dergelijke praktijken is iets wat zeer pessimistisch stemt over de toekomst. Ben het volledig met je eens dat onze enige troef in deze wedstrijd de wetenschap is. God, waarop dit alles gebaseerd is, bestaat niet. Is geen opvatting, geen geloof, maar een wetenschappelijk onderbouwde stelling. Uiteraard staat het mensen vrij hier, op een irrationele wijze, in te geloven. Maar daar waar het wetenschappen betreft mag geen invloed verlangt worden. Nu niet, nooit niet.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:12

Deipnosophist | 29-01-13 | 02:09 |
De omstandigheid maakt de misdadiger.

Watapatja | 29-01-13 | 02:12

Diefstal wordt bestraft met vrijheidsbeneming.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:07 |

Behalve als je bij de slimme bestuurders hoort.

Watapatja | 29-01-13 | 02:10

@Watapatja | 29-01-13 | 02:03
Het is alleen eng als de "bepalers" niet democratisch zijn gekozen en als de wetgever tegelijkertijd ook de rechter is...

Deipnosophist | 29-01-13 | 02:09

@Watapatja | 29-01-13 | 02:03 ,
nog enger, het wordt niet zozeer bepaald door mensen, individuen,
maar door anonieme systemen, die zekere normen vereisen.

vander F | 29-01-13 | 02:08

necrosis | 29-01-13 | 01:58

Inderdaad. Mijn neef heeft een Duitse herder die dat veel simpeler doet. Alleen kijkt ie niet zo krap en kan ie zomaar per ongeluk een hele hand afzetten. En wat is zijn straf dan volgens de Sharia. Wordt ie 'ontpoot?'

distel | 29-01-13 | 02:07

@Deipnosophist | 29-01-13 | 01:50 : Wat betreft de doodstraf zijn we het fundamenteel oneens. De/een kern van onze beschaving is dat we geen gezonde mensen, tegen hun wil in doden.
Diefstal wordt bestraft met vrijheidsbeneming.

Not Muhammad | 29-01-13 | 02:07

Ik heb zojuist het berovingsfilmpje bekeken. Geen plek voor dat soort tuig dat hangt. Die vingerman met zijn ongeoorloofde relaties vind ik dan wel twijfelachtig. Een knipoog naar een getrouwde vrouw kan je dus wat vingers kosten. Barbaren wat dat betreft!

dePirK | 29-01-13 | 02:07

INH.30CL | 29-01-13 | 02:05 |
Dat met die van Oldenbarneveldjes was zo gek nog niet.

Watapatja | 29-01-13 | 02:07

@DANNY3960 | 29-01-13 | 01:46
laat ik voorop stellen dat ik geen WW3 wil. Elk weldenkend mens zou dit beamen lijkt mij. De mensen zijn heden ten dage zoekende naar eerlijkheid, rechtvaardigheid en vooral de waarheid. Het nieuws van de laatste jaren, betreffende geweldsdelicten, roofovervallen maar ook zakkenvullerij, fraude enz,enz. en vervolgens met z'n allen constateren dat er niets tot weinig aan wordt gedaan, daar begint menigeen zijn buik van vol te krijgen. het zou wel eens goed zijn dat het intro van Opsporing verzocht begint met de uitvoering van een lijfstraf opdat zij weten dat het genoeg is.

INH.30CL | 29-01-13 | 02:05

vander F | 29-01-13 | 01:55 |
Het enge zijn de mensen die bepalen wat een misdaad is en vervolgens de straffen er aan koppelen.

Watapatja | 29-01-13 | 02:03

Zou hier ook toegepast mogen worden van mij. Iemand die een ander slaat...

grote haas | 29-01-13 | 02:01

Zou hier ook toegepast mogen worden van mij. Iemand die een ander slaat...

grote haas | 29-01-13 | 02:01

Vroeger had je de nazis. Er MOEST een oorlog komen om ze weg te krijgen. Die duurde vijf jaar en ging over de hele wereld...
-
Nu hebben we de islamisten. Eigelijk zijn die nog erger! (O ja, en over Joden vinden ze ongeveer hetzelfde als de Nazis destijds.)
-
We must fight them on the beaches, we must fight them on the landing grounds,we must fight them in the fields and we must fight them in the streets, and we must never ever surrender. (Vrij naar Winston Churchill)
-

caudillo | 29-01-13 | 01:58

Wat een ingewikkeld apparaat voor het amputeren van vingers.....

necrosis | 29-01-13 | 01:58

@Not Muhammad | 29-01-13 | 01:14 ,
Is iets minder simpel dan vaak gedacht, het verschil tussen de Middeleeuwse opvatting van straf en de huidige.
Hier b.v. interessante observaties van Foucault en Bentham
Niet de misdaad, maar de misdadiger moet worden gestraft.
www.recht.nl/proxycache.html?cid=12178...
En de misdadiger is misdadiger omdat hij zich niet binnen de door de Macht bepaalde regels beweegt, het gaat ook over macht, discipline, in een groter plaatje
nl.wikipedia.org/wiki/Discipline,_toez...

Eigenlijk allemaal ook heel eng, maar geen lijfstraffen meer, dat niet nee.
nl.wikipedia.org/wiki/Panopticum_(arch...)

vander F | 29-01-13 | 01:55

Not Muhammad | 29-01-13 | 01:35

Helder. Dat het werkt, is dus niet zo. Evenmin als in de Middeleeuwen. Blijft staan dat er een terechte vrees is dat deze weerzinwekkende idee over straffen terrein wint in de wereld, onder impuls van de Islam. Verder proef je de onmacht om dit te beteugelen. Beangstigend toch?

distel | 29-01-13 | 01:51

@Not Muhammad | 29-01-13 | 01:14

Wat betreft die "onomkeerbaarheid": dat is wat mij betreft niet ter zake doende. Als iemand het in zijn hoofd haalt om zaken die mij toebehoren te ontvreemden, gaat het mij niet zozeer om de zaken die worden ontvreemd, maar om het feit dat de dader meent zich mijn eigendommen toe te mogen eigenen. DAAR moet hij voor worden gestraft. Daarnaast dient hij uiteraard elk gevolgd van zijn misdrijf te compenseren.

Wat betreft de doodstraf: ik zie dat niet als een straf voor de dader, maar als een waarborging dat de maatschappij nooit en te nimmer meer last van dit persoon zal hebben. Daarnaast bespaart dit de kosten van levenslange opsluiting. Sommige mensen zijn hun leven simpelweg niet waard en dienen als afval verwijderd te worden. Dit betreft in mijn optiek moordenaars, verkrachters, roofovervallers, pedosexuelen, ontvoerders, gijzelnemers en plegers van zware geweldsmisdrijven.

Deipnosophist | 29-01-13 | 01:50

O ja, en dan heb je Mali...
-----
VIVE LA FRANCE!
Die enge rooie President Hollande doet toch iets goeds.)

caudillo | 29-01-13 | 01:48

INH.30CL | 29-01-13 | 01:43


WW III is al een poosje bezig hoor, we weten het nog niet.

DANNY3960 | 29-01-13 | 01:46

Toch is ook het Westen verantwoordelijk.
-
Het heeft destijds geholpen de Shah te vedrijven en gejuicht toen de gestoorde Mohammedaan (ik verdom het om die griezels moslims te noemen) Khomeini terug mocht naar zijn vaderland.
Ik herinner mij hoe het rooie Volkskrant-tuig c.s. zich hier ergerde aan de gouden kranen op de badkuip van de Shah. Gouden kranen, potverdrie zeg, dat is pas erg!
-
Ja ja, ik weet, de geheime dienst van de Shah deed dingen waar die van Amnesty International heel erg verdrietig van werden. Maar als je nou ziet wat voor ellende ze aan het tegenhouden waren, kun je ze toch geen ongelijk geven.
-
En toen kreeg die arme, afgezette Reza Pahlevi nergens asiel. De president van Egypte, Anwar Sadat (eeen prima kerel, die vrede sloot met Israël en Khadaffi consequent "de Gek van Libië" noemde) vond dat een godgeklaagd schandaal en bood de Oude Keizerlijke Balling een asielplek. En toen werd Sadat vermoord! Door een fanatieke Mohammedaan. Sadats opvolger Mubarak was gelukkig een verstandige dictator...
-
En onlangs is Mubarak verdreven. De Mohammedanen krijgen veel meer macht in Egypte. En in Europa juicht men dat toe!!!! """Lente"" noemen ze dat...
-
Die ganze Welt ist verrückt geworden!
Ik kan nog maar één ding roepen: Weg met de Islam! Overal! Consequent! WEG MET DE ISLAM!
-
Overigens ben ik van mening dat iedereen de President van Turkijë een islamietische Aap moet kunnen noemen. Hihi!
-
Dank GS, voor dit verhelderende item...

caudillo | 29-01-13 | 01:45

@distel | 29-01-13 | 01:40
Daar heb je wel een punt. Intelligent zijn, bedoel ik. Het westen was dat, ooit. Hoop dat de westerse intelligentie snel terug komt.
- out -

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:45

@Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:39
Tegen beter weten in hoop ik toch met je mee. Niemand wil oorlog, tenzij je A. Hitler heet.

INH.30CL | 29-01-13 | 01:43

@distel | 29-01-13 | 01:40 Hear Hear!

Not Muhammad | 29-01-13 | 01:41

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:16

Voor de duidelijkheid. Wat mij betreft mag de Islam verdwijnen. Graag zelfs. Maar verbieden is geen garantie voor succes. Vaak werkt het averechts. Alleen bot zijn gaat niet werken. Dat moet gepaard gaan aan intelligentie. En juist op dat laatste punt heeft het westen een voorsprong. Dus moeten we daar mee beginnen.

distel | 29-01-13 | 01:40

@INH.30CL | 29-01-13 | 01:34
Wordt niet echt een oorlog, denk ik. Vastberaden optreden volstaat.

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:39

@brutus68
Nog 1,5 miljard te gaan

Ronnie Rauwkost | 29-01-13 | 01:37

@distel | 29-01-13 | 01:29 Ten eerste zijn we het, volgens mij, met elkaar eens. Ik probeerde slechts antwoord te geven op het waarom achter de verontwaardiging. Vaak zeggen verdedigers van dergelijke walgelijke straffen, "het werkt, dus zo middeleeuws is het niet" . www.youtube.com/watch?v=quoP0e8hSok
Vandaar mijn (ongevraagde) bijdrage.
M'n vergelijking bedreiging mes en terug meppen ziet op de begrijpelijkheid van wraakgevoelens. Ik wou aangeven dat de roep om geweld tegen daders verwerpelijk is, nooit en te nimmer ingevoerd mag worden maar wel begrijpelijk is.

Not Muhammad | 29-01-13 | 01:35

@Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:32
En ramt die hele islam het continent af.

En dat zal vreedzaam gaan denk je? Jij ziet het ook, alleen nog in de kleur roze;-)

INH.30CL | 29-01-13 | 01:34

En dan dat geouwehoer dat ze een aap in de ruimte hebben geschoten. Heel knap, met wat geld lukt mij dat ook wel, maar dan?

brutus68 | 29-01-13 | 01:33

@Osdorpertje | 29-01-13 | 01:29
in een niet moslim land had dat gekund idd.
In een Moslim land trappen ze niet in die onzin.

INH.30CL | 29-01-13 | 01:32

@INH.30CL | 29-01-13 | 01:28
Dat verbod komt er wel. Meest waarschijnlijke scenario: er komen weer aanslagen in Europa, zoals we die eerder hadden in Madrid, Londen en de Linneausstraat. En een van die aanslagen is er net één teveel. Dan zegt het Europese volk: genoeg is genoeg. En ramt die hele islam het continent af.

Zonder dat er een woord gewijd wordt aan de grondwet, trouwens.
*boem = ho*

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:32

Ik zal er geen minuut minder om slapen....

Zolang het maar daar blijft en daar ligt nu net het probleem, het komt steeds dichterbij als ze hierheen komen en meer kinderbijslagbonusopbrengers erbij blijven uitpoepen. Wake up people....

Purno The Great | 29-01-13 | 01:32

Had zijn advocaat niet kunnen zeggen dat hij als Moslim was opgevoed en daardoor niet op de hoogte was dat immorele relaties niet zijn toegestaan?

Osdorpertje | 29-01-13 | 01:29

Not Muhammad | 29-01-13 | 01:14

"Waarom is dit middeleeuws en Barbaars?" Omdat dit soort straffen in die tijd, hier in het Westen ook werden toegepast en dit soort straffen allang zijn afgeschaft.

Verder vind ik je relaas wat onsamenhangend. Bedreigd worden met een mes en als reactie diegene een knal op zijn mond geven, is toch heel wat anders, dan een gerechtelijk vonnis om vingers af te snijden. Kun je wat meer toelichting geven?

distel | 29-01-13 | 01:29

@Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:18
Dat verbod gaat en zal er nooit komen. De grondwet is duidelijk daarover. ik heb het woord burgeroorlog gebruikt, dat is eigenlijk te klein. Het moet oorlog zijn, in heel Europa. Dan gaan we hier op GS een hele andere heksenjacht beleven wat ik je brom. Iemand die niet gelooft dar dit aanstaande is moet een bril kopen.

INH.30CL | 29-01-13 | 01:28

Brrr, Gruwelijk.

En nu?

DANNY3960 | 29-01-13 | 01:27

Ooit waren de Perzen een ontwikkeld volk. Men had zo zijn merkwaardigheden, zoals elk volk. Maar kijk nu. Die hele regio kachelt terug naar barbaarse tijden in een tempo die ongekend is. Tragisch.

brutus68 | 29-01-13 | 01:26

@Patatter | 29-01-13 | 01:23
Het is een kwestie van willen, Patatter. Als wij, nu we nog in de meerderheid zijn, willen dat de islam uit dit land verdwijnt, dan gebeurt dat.

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:26

@Patatter | 29-01-13 | 01:14

Mooi, hoeven alleen mijn klein en achterkleinkinderen zich zorgen te maken.

neemjemoederindemali | 29-01-13 | 01:25

@Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:16
Nee, dat gaat niet gebeuren. Het gaat hier stapje voor stapje verder. Het Nederland zoals wij dat kenden is nu al bijna weg en verdwijnt helemaal. Er komt een multiculturele samenleving voor in de plaats waarin alleen maar plaats is voor één cultuur.
De EU is erg pro-Islam. Waarschijnlijk omdat de Duitsers 60 jaren terug fout waren en alle andere landen met die schuld opgezadeld moeten worden.
Verder is het niet alleen Islam maar ook een cultureel probleem en het ergste: een erfelijk probleem. Ze gaan niet meer weg. Nooit meer. Wij moeten daar mee on leren gaan.

Patatter | 29-01-13 | 01:23

als jij mij verkracht, mag Bubba jou verkrachten. Dat lijkt mij een straf die in verhouding staat met het delict.

INH.30CL | 29-01-13 | 01:23

Nou ik heb ook wel eens met mijn vinger in de zaagmachine gezeten en ik had niet eens iets gestolen.
Dat deed toch even F**king auwwwwww

Ronnie Rauwkost | 29-01-13 | 01:21

Wat een wagelijke cultuur en mensen! *kotst teiltje vol*

Woody_H | 29-01-13 | 01:19

@INH.30CL | 29-01-13 | 01:11
Als NL een islamverbod instelt, dan verhuizen vele moslims naar buurlanden.

We krijgen dan wel een olieboycot voor onze kiezen. Maar een burgeroorlog zie ik niet gebeuren.

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:18

@distel | 29-01-13 | 01:10
Het gaat wel degelijk gebeuren, vroeg of laat. Op een gegeven moment zegt het hele Westen: genoeg is genoeg. En dat wordt de islam verboden in Europa, USA, Australië et cetera.

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:16

Maak je niet zo druk. Het duurt nog wel zeker 100 jaar voordat dit hier ook is ingevoerd.

Patatter | 29-01-13 | 01:14

Waarom is dit middeleeuws en barbaars? Het lijkt logisch, maar de verklaring is best interessant.
Ten eerste is er geen sprake van proportionaliteit. In de loop der jaren zijn we het met elkaar eens geworden dat straf in verhouding moet staan tot een delict. Op die manier hebben we de begrijpelijke menselijke emoties uit het strafrecht gefilterd. Het is logisch dat je een persoon, die u zojuist met een mes bedreigd heeft, het liefst de tanden uit z'n mond slaat. Of laat slaan. Daarmee voorbijgaand aan het beginsel dat u zelf in eerste instantie verontwaardigd bent, omdat u onrecht is aangedaan. Is de tanden-optie daarmee taboe? Ja, omdat daarmee letsel wordt aangebracht dat op geen enkele wijze van doen heeft met het delict.
De kern van ons moreel bezwaar tegen misdaad is dat ze het recht op vrijheid schendt. Vrijheid van de mens om rond te lopen waar ze maar wenst kan alleen bestaan wanneer we die vrijheid beperken tot de grenzen van het recht van anderen. Het is derhalve niet meer dan logisch dat, wanneer dit recht misbruikt wordt de dader dit recht ingeperkt ziet.
.
Ten tweede zijn de meeste delicten niet onomkeerbaar. Dat wil zeggen; goed dat ontnomen is kan worden teruggeven of gecompenseerd. Het ligt wederom in de lijn der logica om de straf te richten op het ongedaan maken van materieel leed.
-
Wanneer deze twee voorwaarden niet toereikend zijn een misdrijf af te straffen rest als paardenmiddel de levenslange vrijheidsbeneming. Dat is ons ultieme middel, daar de doodstraf geen straf te noemen is. Het is voor ons niet te toetsen of (indien u daar in gelooft) de dader daadwerkelijk in de hel belandt, waarmee slechts de familie van het de dader gestraft achter blijft. En we straffen nu eenmaal geen mensen voor een delict dat ze aantoonbaar niet gepleegd hebben.

Not Muhammad | 29-01-13 | 01:14

Wat ben jij dan weer volslagen achterlijk. Een pedofiel is ziek. Ziek in z'n hoofd. Verkeerde chemische reacties. Wij zijn hier juist zover gevorderd dat we dit kunnen inzien en begrijpen, en zelfs gedeeltelijk behandelen.
Iedereen hier veroordeeld, maar figuren zoals jij laten zien hoe dun ons laagje beschaving werkelijk is.
Gielgb | 29-01-13 | 00:41 | + 1

Oh kijk je hebt in ieder geval een pedovriendje. Pedo's zijn inderdaad ziek net als een dolle hond.

Ommie de HaatMoker | 29-01-13 | 01:13

INH.30CL | 29-01-13 | 01:03
Wat betreft die fotos, interessant citaat:
Uit eigen (anti- rook)onderzoek blijkt dat zo’n 85% van de Nederlanders, rokers en niet- rokers, neutraal staat tegenover de gezondheidschade claims, en daarom hebben de anti-roken hobbyisten ondertussen alweer een nieuw eisenpakket op tafel gelegd: confronterende foto’s op de tabaksverpakkingen. Hierbij kunnen we denken aan foto’s van de meest afgrijselijke gezwellen op de pakjes. Bijvoorbeeld van zwarte door kanker aangetaste longen, een joekel van een kankergezwel op de keel, of een groepsfoto van het complete Stivoro- team. Of de getoonde afwijkingen ook daadwerkelijk door roken zijn veroorzaakt weet niemand. Zoals wijlen dr. Zeldenrust al eerder zei: "ik heb in mijn leven al veel longen met kanker gezien, maar nog nooit een longkanker veroorzaakt door roken". Dr. Jan Zeldenrust was decennialang Nederlands bekendste patholoog- anatoom Hij werkte geruime tijd bij het Gerechtelijk Natuurwetenschappelijk Laboratorium en werd 83 jaar. Voor zijn generatie (en als roker!), opmerkelijk bovengemiddeld oud.

de honden blaffen... | 29-01-13 | 01:13

@Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:07
Dat niet zozeer. Ik weet wel dat een bepaalde cultuur over, laten we zeggen, zo'n 20 jaar aardig in de meerderheid is gekomen in NL. Strijd gaat komen, wie, wat, waar en wanneer blijft speculeren.

INH.30CL | 29-01-13 | 01:11

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 00:59

Je weet dat dit onmogelijk is. Dat gaat tegen de grondwet in, maar belangrijker, Nederland gaat dan juist het doel worden van de haatbaarden. En zij zijn met veel meer dan wij. (zelfs in Rotterdam).GS doet goede zaken door dit aan de kaak te stellen, maar is werledwijd gezien ook een kleine speler. Wellicht dat op grootschaliger manier aandacht geven aan deze praktijken meer soelaas biedt. Waar blijven de massale afkeuringen van de zogenaamde gematigde moslims trouwens. Heeft Dibi al gereageerd?

distel | 29-01-13 | 01:10

@de honden blaffen... | 29-01-13 | 01:04
Daar komt bij dat het aan tafel 38-39 moeilijk eten wordt zonder vingers.

INH.30CL | 29-01-13 | 01:08

@INH.30CL | 29-01-13 | 01:03
Je denkt dat de godsdienstvrijheidzeurpieten een burgeroorlog beginnen als de islam verboden wordt?

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 01:07

De Koran stelt in soera De Tafel 38-39 het volgende betreffende diefstal:

En snijdt de dief en de dievegge de hand af tot vergelding, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van God. God is almachtig en alwijs. Maar wie tot inkeer komt na zijn overtreding en zich betert, tot die wendt God Zich weer in barmhartigheid tot hem wenden; voorwaar, God is Vergevensgezind, Genadevol.


Echter, het is god nog niet gelukt de vingers weer aan te laten groeien...

de honden blaffen... | 29-01-13 | 01:04

@Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 00:59
Dat zal je zonder burgeroorlog nooit meer lukken, te laat.

INH.30CL | 29-01-13 | 01:03

@Poekaa | 29-01-13 | 01:02 | + 0 -
Inderdaad, Unox kan er ook wat mee.

Kaas de Vies | 29-01-13 | 01:02

Worstenvingers he, dan krijg je dit.

Poekaa | 29-01-13 | 01:02

koter | 29-01-13 | 00:32 | + 0 -
En zo kun je ook gewoon Perzisch aanvinken in de translator en dan komt dit eruit:

"Vingers van de handen van dieven in de rechtbanken geoordeeld dat Iran werd veroordeeld tot straffen als amputatie werd uitgevoerd in het openbaar vandaag.

Volgens de Iraanse Student News Agency (ISNA) Golfregio, verweerder in zijn criminele geschiedenis met tal van kosten zoals diefstal, overspel, en de verkoop van gestolen goederen, volgens een stemming en goedgekeurd door Branch 17 van het College van Beroep Branch 122 strafrechter in Shiraz, provincie Fars. De straf voor diefstal werd Hdalhy veroordeeld.

De verdachte in deze zaak. S.. H., 29 jaar oud, leidde een bende die verantwoordelijk is voor de overval was na arrestatie 47 mensen klagen van de rechterlijke macht Shiraz Shkat tijdens het onderzoeksproces, in aanvulling op de straf van amputatie drie jaar Bob uit de gevangenis tal van diefstal en werd veroordeeld tot 99 zweepslagen wegens overspel.

Het verslag van zijn medewerkers, die betrokken zijn geweest bij overvallen vergelijkbaar met de terugtrekking boete jodium, zijn veroordeeld tot gevangenisstraf en geseling.

behandelt erger.

Alqasy Ali vertelde verslaggevers vandaag, toe te voegen: Voorbeeld tenuitvoerlegging van straffen vandaag de dag is een ernstige waarschuwing aan allen die zekerheid bieden leidde tot diefstal."

Grammaticaal natuurlijk weer een boeltje, maar ik vind het wel opvallend dat de machine op zich niet eens benoemd wordt in het bronartikel, alleen dit "voorbeeld" wordt aangehaald.

Z-PiLL | 29-01-13 | 01:00

@distel | 29-01-13 | 00:56
Gewoon. Een islamverbod invoeren voor heel Nederland.
*NL islamvrij*

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 00:59

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 00:44

Volledig mee eens. Maar kun je concreet aangeven wat de mogelijkheden zijn om de Islam niet te laten woekeren. Het lijkt dat je met hetzelfde probleem worstelt als Geert. Het moet stoppen, maar hoe?

distel | 29-01-13 | 00:56

Deze meneer dient snel naar Nederland te komen alwaar een team van artsen psychologen, coaches, traumaverwerkers klaar staat.
Ook dient hij vlug een huis te krijgen met een aangepaste auto (vanwege het vingerverlies).
Uiteraard dient ook een gepaste geldelijke maandelijkse bijdrage gegeven te worden.

meneer Q | 29-01-13 | 00:53

pedo mag. gewoon toegestaan als je geen gesluierde en eerbare vrouw ter beschikking hebt. of schaap. of koe of kameel(als tie tenminste ligt). homo zijn mag ook vóór je huwelijk, want je moet ergens in. maar dat telt niet in de statistieken voor hiv besmet. haha. want daarna doe je het nooit meer. je bent nl geen homo. haha. gewoon desperaat (snap dus ook de venijnigheid van onze mede-nederlanders naar homo's)als dat te lastig wordt, trouw je 3 vrouwen meer. als je die gelijk kunt behandelen en dus veroorloven. logisch: altijd 1 ongesteld, 1 zwanger, 1 in de menopauze en dus 1 over. bingo! tenzij die pms heeft.... vingers afhakken voor een eerschandaal. het blijft een vreemd volkje waarvan er inmiddels te veel op deze aardkloot rondzwerven en dan vooral richting ons. laat daar zijn wat daar leeft. want een tussenweg lijkt toch iets smakelijker.

shit hits the fan | 29-01-13 | 00:51

Hebben die lui geen bijlen btw. Ziet er nog aardig ingewikkeld uit voor zo'n eenvoudige taak.

Datzegiktoch | 29-01-13 | 00:50

Goh, hele grote klasse dat GS (itt. tot zowat alle andere nieuwsbronnen, check google-results voor "iranian finger cutting device") WEL het juiste persbureau aanhaalt.
Het is overigens een studenten persbureau en niet zoals overal vermeld "Irans Official Press Agency". De betrouwbaarheid kan in ieder geval wel in twijfel getrokken worden door dit soort (des-)info.

Los hiervan, de man ondergaat de chop wel aardig rustig. Is hij drugged of speelt er wat anders?

Z-PiLL | 29-01-13 | 00:49

@Datzegiktoch | 29-01-13 | 00:47 | + 0 -
Nee, doe niet zo dom. Zie ook mijn comment van Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:27 | + 1 -

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:49

arno2010 | 29-01-13 | 00:42

Je schrijft dat je het niet goed wilt praten, maar je toont wel begrip. Veelplegers moeten m.i. naar een kampement om de samenleving te beschermen. Maar hun vingers mogen ze houden. Het is 2013 en we wonen in Nederland.

distel | 29-01-13 | 00:49

Hij zal wel een homo zijn, want pedofilie mag van de islam.

tipo | 29-01-13 | 00:49

Menig reaguurder zal dit soort straffen toe willen passen op daders van veelbesproken delicten die op GS worden besproken. Dus ik reken op weinig verontwaardiging.

Datzegiktoch | 29-01-13 | 00:47

Hij ondergaat de straf met 2 vingers in zijn neus.

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:46

@beetjemoe | 29-01-13 | 00:42
Staat ons ook te wachten. Als we de islam voort laten woekeren.

Lewis Lewinsky | 29-01-13 | 00:44

En dit gebeurd er dus in zo'n 30 jaar. Van een beeldschoon land met beeldschone vrouwen en cultuur en vrijheid en welvaart, naar een land waar je als kindje speelt onder de hangende lijken en waar het als vleeswaar verwerken van vingers een doodgewone zaak is. Sharia, wat een droevige ellende. En dit staat Egypte, Syrië en noem ze allemaal maar op ook te wachten als we niet uitkijken. En we staan erbij en kijken ernaar.

beetjemoe | 29-01-13 | 00:42

Hebben ze ook een zere plek, om die vingers op te leggen?

Jackanders | 29-01-13 | 00:42

Niet om het goed te praten, maar lijfstraffen zoals deze worden in Iran alleen opgelegd aan wat wij "veelplegers" zouden noemen: mensen met meerdere veroordelingen die toch steeds weer in de fout gaan. Er is hier vast meer aan de hand dan alleen een "immorele relatie".

arno2010 | 29-01-13 | 00:42

De nieuwe Industriële Revolutie: alles met machines ter vooruitgang voor de ondergang gebruiken.

* maanvergrootglas ontwerpen gaat - doordenkertje...*

Kudtkip | 29-01-13 | 00:42

Wat is een "immorele relatie"? Als het een pedo is gun ik het hem wel van harte eigenlijk!
Ommie de HaatMoker | 29-01-13 | 00:14
Wat ben jij dan weer volslagen achterlijk. Een pedofiel is ziek. Ziek in z'n hoofd. Verkeerde chemische reacties. Wij zijn hier juist zover gevorderd dat we dit kunnen inzien en begrijpen, en zelfs gedeeltelijk behandelen.

Iedereen hier veroordeeld, maar figuren zoals jij laten zien hoe dun ons laagje beschaving werkelijk is.

Gielgb | 29-01-13 | 00:41

@vander F | 29-01-13 | 00:24 Uw commentaar laat ruimte voor de gedachte dat u tussen Sharia (afhakken en ophangen) en Nederlands recht (foei en niet meer doen) geen middenweg ziet.
Ja; strenger straffen in Nederland
Nee; geen barbaarse methoden die op geen enkele wijze in verhouding staan tot het misdrijf.

Not Muhammad | 29-01-13 | 00:39

Kan ie daarna meteen door naar Japan zeker?

Yowww | 29-01-13 | 00:39

Er is toch wel een midden tussen onze slappe-hap-justitie en dit soort barbarij? Wat een afschuwelijk land is het toch ook. Kan me niet schelen hoeveel mensen mij vertellen dat je in Iran "best vrij" bent, dit soort gruwelen zijn ons onwaardig.

Boer in 020 | 29-01-13 | 00:38

Waarom steunt de EU en USA nou niet dit soort rakkers?
nl.wikipedia.org...
Nee laten we het moslimbroederschap 34593049530 miljard geven
Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:24 | + -1 -
En weet je wat het vreemde is? Eigenlijk alle geloven worden in Iran gedoogd, Christen/Zorastrisme/Jodendom, maar de Bahai worden actief vervolgd...!

tittn | 29-01-13 | 00:37

"Vingermachines"? Dat kan veel efficienter. Eindhoven, een gat in de giga-markt. Ik adviseer ook om aan handmachines te gaan werken. En dat ophangen kan met de moderne techniek ook een stuk makkelijker.

distel | 29-01-13 | 00:35

koter | 29-01-13 | 00:32 |

Toen is het verval van deze beschaving ingezet.

Desmoulins | 29-01-13 | 00:34

Zucht... Zo'n mooi land, zo'n gigantisch rijke cultuur... en dan dit soort barbaarse straffen. Zo zonde!

tittn | 29-01-13 | 00:32

Kon ik maar Arabisch lezen. Daar staat vast een hele redelijke verklaring.
Godsammekraken | 28-01-13 | 23:58 | + 9

Is geen Arabisch maar Farsi. Het Farsi en Urdu gebruikt ook het Arabische schrift.

koter | 29-01-13 | 00:32

Ommie de HaatMoker | 29-01-13 | 00:14 |

Pedo is een relatief begrip in een Islamitische samenleving. Jonger dan het Grote Voorbeeld, dan hangt ie.

Desmoulins | 29-01-13 | 00:31

Islam is barbarij.
De eens zo geweldige beschaving gaat door een diep dal.
En vragen om een zero-tolerance beleid in een land waar moordenaars met een taakstraf wegkomen, heeft niets te maken met dit soort praktijken.

Desmoulins | 29-01-13 | 00:29

Bij deze onderwerpen denk ik maar aan een ding. Ja, dit is Sharia. Moslims hebben de gewoonte om in debatten dergelijke barbarij af te doen als lokale gebruiken, die niets met de islam van doen hebben. Niets van dit alles. Het staat gelijk aan islam zoals vasten en vijfmaal daags bidden dat staan.
Zolang de geloofsgemeenschap zelf niet openlijk oproept tot wijziging van dit gruwelijke rechtssysteem is het een onbegonnen zaak. Kennelijk past dit binnen het credo "Islam is vrede"

Not Muhammad | 29-01-13 | 00:28

Oh daar gaan we even mijn arabische oom gevraagd, hij is veroordeeld voor meerdere diefstallen, overspel, en heling.

Ommie de HaatMoker | 29-01-13 | 00:28

Wat een sinistere, duistere, treurigheid.

Sommige landen zijn één groot horrordecor.

KoninginWildemina | 29-01-13 | 00:27

@vander F | 29-01-13 | 00:24 | + 0 -
Dat is allemaal emotie. Als de mensen in Nederland bedaard zijn komt de ratio terug.

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:27



@vander F | 29-01-13 | 00:24

*opstaat en applaudisseert*

pius | 29-01-13 | 00:26

Ik vind het wel 'grappig' ( al is er geen lol aan, begrijp me niet verkeerd) hoe men toch lekker modern probeert te zijn.
Nu een of andere slagersmachine, of meer een houtbewerkingsgeval, om heel modern machinaal middeleeuwsche straffen te voltrekken. Een moderne hijskraan om 6 man tegelijk op te hangen was ook zoiets. Zouden ze daardoor het idee hebben dat Sharia strafjes op deze manier minder bruut en primitief overkomen?
In plaats van 'gewoon' afhakken met een mes of bijl?
Dus hoezo Middeleeuws, we zijn juist bij de tijd.

Verder is het blijkbaar iets universeels, publiekelijk onderdelen van mensen verwijderen, even los van het doodstraffen, hier in de panelen spuien dagelijks een hele rits reaguurders ook dergelijke fantasieën als er verontwaardigd weer eens gestraft moet worden.
Godzijdank hebben we in dit land wetten en 'D66' rechters die deze zieke en verhitte fantasieën beteugelen, ik vrees dat als het aan sommige reaguurders zou liggen hier te lande je ook dagelijks de vingers om de oren zouden vliegen tijdens het boodschappen doen.

vander F | 29-01-13 | 00:24

Waarom steunt de EU en USA nou niet dit soort rakkers?
nl.wikipedia.org/wiki/Bahai
Nee laten we het moslimbroederschap 34593049530 miljard geven

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:24

Waarom lopen die Jihad meneren in het zwart?
Kan ook best in blauw, of groen. En s zomers kaki.
Zwart is zoooo 2003...

das_Freudenmädchen | 29-01-13 | 00:22

Lange vingers?

meneer Q | 29-01-13 | 00:22

Ik ga vanavond min vrouw vingeren!! oh, wacht....

Godsmack | 29-01-13 | 00:22

Wat een fantastische cultuur. Het is mij nu werkelijk duidelijk waarom wij zo inferieur aan hen zijn.
We moeten de poorten open gooien en dit soort massaal omarmen. Eureka!

FredKlep | 29-01-13 | 00:21

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:18 |
Met spraakherkenning, wil alleen niet met kikkeren of teveel alcohol.

Watapatja | 29-01-13 | 00:20

Kan je je voorstellen dat ze mijn vingers eraf hakken. Hoe kan ik dan typen, worden mijn teksten nog onleesbaarder.

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:18

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:15 |
Das dan ook een echte christen, taaie lui.

Watapatja | 29-01-13 | 00:18

*runs head first into a wall*

blandurego | 29-01-13 | 00:17

Schijnt dat vier vingers er vanaf zijn en hij zijn duim nog over heeft. Niet echt thumbs up moment gok ik zo.

c.onjo | 29-01-13 | 00:16

@Watapatja | 29-01-13 | 00:13 | + 0 -
Ik weet het niet, maar deze kruisridder weet van geen ophouden, wellicht uit ander hout gesneden.
www.youtube.com/watch?v=mjEcj8KpuJw

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:15

Iesj koelthoerrrr!

Slipsnifter | 29-01-13 | 00:14

Ik word hier misselijk van.

ikbendegoedste | 29-01-13 | 00:14

Wat is een "immorele relatie"? Als het een pedo is gun ik het hem wel van harte eigenlijk!

Ommie de HaatMoker | 29-01-13 | 00:14

@Watapatja | 29-01-13 | 00:13
Maar blijven duimen.

Veel Vaak | 29-01-13 | 00:14

Maar wordt er ook minder gestolen. Bij een draaideurcrimineel zijn de vingers wel een keer op.

Watapatja | 29-01-13 | 00:13

Ik vraag me opeens af of mensenvoeten beter zijn in de snert dan varkenspoten.

neemjemoederindemali | 29-01-13 | 00:12

Nadat we de Islamieten langzaam aan het terugduwen waren naar waar ze vandaan kwamen begon in 1391 bij ons al de Renaissancee langzaam door heel Europa te verspreiden. Zij hebben de Arabische lente, alhoewel die in Iran nooit zal aankomen, want dat zijn Perzen.

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:12

Denk eerlijk gezegd dat we stiekem ook wel een beetje jaloers zijn. Ik begrijp dat er een heeeeel groot gat zit tussen taakstraf of vingers eraf straf maar toch...

Veel Vaak | 29-01-13 | 00:11

Ver weg van hier, zolang ze hier maar niet zulk soort ideeën krijgen. Vindt ik het wel goed zo.

Niet_leden_een_euro | 29-01-13 | 00:10

c.onjo | 29-01-13 | 00:07 | | Reageer+ | -1
Zag te laat dat dit al gezegd was. Minkuddo is er al. Zien we ook niet door de vingers. Lol

c.onjo | 29-01-13 | 00:10

Het zal er om spannen: wordt Iran of Noord-Korea de aanstichter voor de derde wereldoorlog. Allah vs. Kim zeg maar.
Hoe dan ook wij hebben de EU en koning Willem IV, wie maakt ons wat....

Pastor Sippenhaft | 29-01-13 | 00:09

@wel/niet | 28-01-13 | 23:56
Ziet er wel 'halal' uit vind ik kleding ook netjes, duidelijke kleurtjes top geregeld hoor. Daar wordt Rob Geus wel vrolijk van, hier een sticker.

Veel Vaak | 29-01-13 | 00:09

Dit moeten wij ook in Nederland hebben deze cultuur. Wat fantastisch hup importeren. Ik zie zoveel voordelen. ASML fabrieken ombouwen om dit soort gave machines te bouwen. Nee deze cultuur is verheven boven de onze, dat zeggen ze zelf en wij zeggen dat eigenlijk zelf ook.

Kom maar binnen met je knecht/ beul onze vingers staan nog allemaal even recht.

Ik zie zoveel voordelen. Unilever kan nu ook een Wereldgerecht maken voor Iran.

Knorr Wereldgreecht Lange Vingers uit Iran

Inhoud
500 gram kikkererwten
1 zakje Iraanse marinade (halal)
1 zwart masker

Benodigdheden
1 Prei
1 de-vinger-apperatus (AMSL-variant)
10 vingers, indien van ongelovige 20

Zoals ze in Iran zeggen:
Smikkelsmakkel Jihad! (om je vingers bij op te eten!)

Toch jammer dat ze me ontslagen hebben bij Unilever nu ze weten dat ik op geenstijl reaguur.

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:09

@Dmitri Dmitrievitsj | 29-01-13 | 00:05

Sorry, je hebt helemaal gelijk! En @S. Typhi dus automatisch ook...

ZKH EénOog | 29-01-13 | 00:08

Immorele relaties zien ze dus duidelijk niet door de vingers.

c.onjo | 29-01-13 | 00:07

Ben trouwens best wel benieuwd hoe ze in Iran omgaan met figuren die een troon jatten.

neemjemoederindemali | 29-01-13 | 00:07

ik vind het prachtig om te zien. hoeveel iraniers hebben we nog in onze opvangcentra zitten? laat die maar hier dan... dan vormen ze vanzelf wel weer enclaves om dit soort ongein hier in te voeren...

Bill Cosby | 29-01-13 | 00:06

Je geeft ze een vinger en ze nemen de hele hand

hfakker | 29-01-13 | 00:06

Wat S. Typhi | 29-01-13 | 00:00 en ZKH EénOog | 29-01-13 | 00:02 zeggen. Het bericht uit 1391 is in het Perzisch.

Dmitri Dmitrievitsj | 29-01-13 | 00:05

Van het ene uiterste in het andere uiterste. Dit kan ook de bedoeling niet zijn.

Rammstein | 29-01-13 | 00:05

In Iran heb je gewoon mazzel als je alleen je vingers kwijt raakt als crimineel, hier heb je mazzel als je 7,5 uur schoffelen krijgt ipv 10uur.

neemjemoederindemali | 29-01-13 | 00:05

Bij ons hier doen we dat niet. Vingers afknippen? Hoe moeten ze dan een schoffel vasthouden?

Normpje | 29-01-13 | 00:05

@WestAndSmithson | 28-01-13 | 23:59
In England wonen ook een boel moslims, maar daar zijn ze meer van het domme, relatief onschuldige soort, en nog in de minderheid. Dit is in Iran.

Nietvoordekat | 29-01-13 | 00:04

ZKH EénOog | 29-01-13 | 00:02 | + 0
Farsi is de inheemse naam van het Perzisch in al zijn vormen en dialecten en zodoende geen Nederlands woord of naam. nl.wikipedia.org/wiki/Farsi

S. Typhi | 29-01-13 | 00:04

Jammer toch geen video. Maar goed om te zien hoe eng die gasten zijn. Laf en eng bedoel ik. Moeten we ze nu helpen of wordt het tijd om een andere weg in te slaan en europa vrij van Islam te krijgen gewoon verbieden. Je bent welkom maar je enge geloof niet. Gematigd moslim? jammer dat kunnen we niet goed uit elkaar houden en jullie zelf ook niet.

Veel Vaak | 29-01-13 | 00:04

'immorele relatie' ?. Had 'ie haar gevingerd of zo?

Red mij niet | 29-01-13 | 00:02

Dit zou een idee kunnen zijn voor politici die telkens met zo'n belerend vingertje zwaaien.

Kaas de Vies | 29-01-13 | 00:02

@S. Typhi | 29-01-13 | 00:00

Als je dan wil corrigeren heet het Farsi...

ZKH EénOog | 29-01-13 | 00:02

Ies koeltoer

das_Freudenmädchen | 29-01-13 | 00:01

Kijk toch eens wat een rijkdom. Wat een weelde.
Daar moeten we hier ook meer van hebben.

ZKH EénOog | 29-01-13 | 00:00

In Iran spreken ze Perzisch, da's geen Arabisch.

S. Typhi | 29-01-13 | 00:00

Kunnen jullie dit morgen nog een keer posten, rond de lunch? Krijg er honger van!

Nietvoordekat | 28-01-13 | 23:59

Pff, dan maar naar dat gedoe over onze koninklijke familie kijken... #soapie

Indates | 28-01-13 | 23:59

Eng land

WestAndSmithson | 28-01-13 | 23:59

@redactie:
doe eens een NSFW voor 'gore' maken. Hoef ik dit soort ranzige meuk ook niet meer te zien.

Bah zeg. En in Brazilië-item ook al lekker met die lijken aan het paraderen.

Svarga | 28-01-13 | 23:59

Geheel volgens de sharia.

drs.Nee | 28-01-13 | 23:58

Lijkt een beetje op me oma's naaimachine

rechtseliberaal | 28-01-13 | 23:58

Kon ik maar Arabisch lezen. Daar staat vast een hele redelijke verklaring.

Godsammekraken | 28-01-13 | 23:58

Dit kunnen we niet zomaar door de vingers zien.

bL1z | 28-01-13 | 23:58

Terecht! Vingeren is voor scholieren!

Godsammekraken | 28-01-13 | 23:57

Yes met beelden hoop ik. Net worst maken maar dan anders.

Veel Vaak | 28-01-13 | 23:57

"mag het een onsje meer zijn?"

wel/niet | 28-01-13 | 23:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken