Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joehoe, elite. We vertrouwen jullie niet

larrydavid.gifOnderzoekje over vertrouwen. Van een PRbureau dat ermee in het nieuws wil komen, dus we vertrouwen het niet helemaal maar toch. Nederlanders zijn wantrouwig. We geloven onze 'bestuurlijke leiders' niet meer. (We geloven ook maar matig in onderzoeken met pleonasmerende titels, maar dit terzijde.) 9 van de tien Nederlands meent dat politici en zakenbobo's liegen over netelige kwesties. Opdracht voor thuis: vindt die ene op de tien in uw omgeving die bestuurders wel gelooft en lach hem/haar uit. De bancaire sector, we vertrouwen ze voor geen cent. Goededoelenclubs en NGO's, yeah right. Nederlanders ruiken onraad. Het vertrouwen dat politici problemen oplossen: minder dan 20 procent van u heeft het. Is allemaal niet zo gek natuurlijk, in deze cultuur van in het pluche gefrommelde regenten, faalbestuurders, graaiers, zelfverrijkers, incompetentjes, miskleunen en jokkebrokken. Waarom zou de Nederlander enig vertrouwen hebben in de bestuurlijke elite? Wij zijn goedverdoeme het wijf van Hazes niet. En de mediaas, barstensvol persvoorliegers en politiek correcte nieuwsselectie? Toch nog een vertrouwensscore van 57 procent. Lekker bezig, NOSbaas Marcel Gelauff. A propos, waarom was het nieuws over Raf en Syl wél NOS-fähig 'omdat iedereen het er over heeft' en het bericht over dit tuig, toch ook het gesprek van de dag, niet? Nouja, de media weet wat goed voor u is, heb vooral vertrouwen mensen. Wij zijn even ons elitewantrouwen koesteren, want een verstandige burger weet: vertrouwen is goed, controleren is beter.

Reaguursels

Inloggen

Voor de goede orde: wat we de 'elite' zijn gaan noemen, is niets anders dan een schijnelite. Niets anders dan omhooggevallen neuzelaars die op de golven van de postmoderniteit zijn meegesurft. Bij gebrek aan gewicht zijn ze komen bovendrijven. Ga 100 jaar terug in de tijd en zie dat ze afstammen van gewone landarbeiders en dagloners (soort zzp-er 0.1).

We are all f*cking middleclass! Ook de boven ons gestelden. Niets meer.

postmodernismisdead | 23-01-13 | 07:40

Bij nieuwe verkiezingen stemmen al de uilskuikens weer precies hetzelfde,het is om moedeloos van te worden.

fleurtje | 23-01-13 | 07:35

Op een dag weet je het!
Je houdt op met zwartkijken en wordt lid van een 'juiste politieke partij'!
-
Lucratief netwerken tussen regenten, faalbestuurders, graaiers, zelfverrijkers, incompetentjes, miskleunen en jokkebrokken.

De uitdrukking: 'If you can't beat them, join them!'is gebaseerd op realisme...

Ahasveros | 22-01-13 | 23:20

@pius | 22-01-13 | 21:24

Larry David is een held.

Desmoulins | 22-01-13 | 22:43

@Kromst | 22-01-13 | 22:13
"Geopolitiek is een spelletje voor verveelde rijke mensen."
Ik twijfel tussen 'Hippie' of 'Dommerik'. Ik wilde het namelijk beschaafd houden.
Chiant | 22-01-13 | 22:19

Dan maak je er toch gezellig iets creatiefs van zoals Domme Hippie of Hippische Dommerik. Mij doet het de broek niet bollen. Ik ben Ziengs niet. Als je de keus gemaakt hebt mag je lekker losgaan op de inhoud. Beetje piepen over vorm is zo 40-45.

Kromst | 22-01-13 | 22:26

#34 | 22-01-13 | 20:50
Helemaal gelijk: Larry David is goed.

cugel | 22-01-13 | 22:24

Nederlanders zijn kritisch, dat is iets anders dan wantrouwig.

Veeltedoenio | 22-01-13 | 22:24

@ZiekVanDieJankers | 22-01-13 | 22:20
Rot eens op & ga eens deaud.

Chiant | 22-01-13 | 22:22

@Kromst | 22-01-13 | 22:13
"Geopolitiek is een spelletje voor verveelde rijke mensen."
Ik twijfel tussen 'Hippie' of 'Dommerik'. Ik wilde het namelijk beschaafd houden.

Chiant | 22-01-13 | 22:19

eert kwam er maar heel even tussen. Misschien is het bij de volgende verkiezingen wel tijd voor een democratische doorbraak.

Ik hoop het vurig.
Godsammekraken | 22-01-13 | 18:40 | + 14 -
-----
Ik en 25% der Nederlanders hopen dat met jou! En niet omdat ik Geert nou zo'n ubertoffe vent vind, maar hij staat voor een nieuw elan. Dat van problemen bespreken en erop handelen. Dat spreekt mij aan. Voor mij hoeven moslims het land niet uit (wil Geert trouwens ook niet) maar mag de islamisering wel een halt toegeroepen worden. Verder keihard aanpakken marokkanen probleem en uit de EU. Dan maar 10 jaar met de nek worden aangekeken als zondebok voor de val van de EU om daarna en achteraf als Nederland gidsland te worden bezien. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dood aan de CDA babyboomer en GL en PvdA idioten!

appeltjesgroeneweide | 22-01-13 | 22:14

Chiant | 22-01-13 | 20:41
Voor zover mijn kortetermijngeheugen reikt is Nederland momenteel een belastingparadijs voor buitenlandse ondernemingen die met veel plezier de hoofdkantoren hier neer komen zetten. Daarnaast, qua geopolitieke bemoeienissen werd Nederland geprezen om haar onvoorwaardelijke steun. Dat we een keer nadachten en er niet in meegingen is juist iets wat een gidsland behoort te doen. Een gidsland is geen volgzaam land, maar een visionaire tiener die zich afzet tegen de gevestigde orde. Instanties als NATO zijn ook al compleet een eigen leven gaan leiden met eigen belangen door de jaren heen. Net als WHO, WTO, IMF en nog meer van dat afkortinggespuis. Daar moet je niet op goede voet mee willen leven. Dan liever laatste op de spreekstoel of uit een clubje worden gemieterd. De illusie dat ergens een stoel hebben gelijk staat aan invloed is hetzelfde als doen of een stem uitbrengen in Nederland iets significants is.

Geopolitiek is een spelletje voor verveelde rijke mensen. Ze doen er allemaal erg gewichtig over, maar in the end dient de overheid er te zijn voor de eigen burger en ten dienste van haar te staan. Met hapklare maatregelen en haalbare doelen. Niet dat utopistische gezeik wat vaak verward wordt met visie hebben. "Als we 30 miljard naar Griekenland overmaken, dan worden we daar allemaal beter van"... dat soort onzin is de burger zat. Een goed produkt verkoopt zichzelf, en daar waren Nederlanders vroeger heer en meester in. Daar moeten we voor gaan en niet zwichten voor ons politieke Napoleoncomplexje. Groot geworden door klein te blijven. Zoiets.

Kromst | 22-01-13 | 22:13

Grappig GIF'je
Het lijkt op die van mij als ie voor de zoveelste keer zegt: "tuurlijk houd ik van je en vertel je mamma niks".
En de Paus. Ik gaf hem een tientje zodat ie kon toekijken: gelovigen zijn zo omkoopbaar.

sTiRf | 22-01-13 | 22:12

@Koettoerk | 22-01-13 | 21:59
Uw tegel(s) beoordelend op inhoud, argumentatie en Nederlands taalgebruik doet mij besluiten het hier verder bij te laten. Slechts een diepe zucht rest mij nog.
* zucht *

Chiant | 22-01-13 | 22:12

@Chiant

Ik vind dat je maar wat in de marge over kretelogie zit te steggelen, en verder totaal niet inhoudelijk weet te reageren. Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een feelgood ambtenaren-verhaal over het percentage ambtenaren dat wel goed zijn werk doet. Het gaat in dit topic over gevallen die niet goed hun werk doen. Ook jij beseft kennelijk niet de schande van deze enorme bedragen, omdat je niet verder komt dan ouwehoeren over wat er allemaal wel deugt aan onze overheidsmensen. De Betuwelijn is het grootste project dat de overheid van Nl ooit heeft ondergaan qua budget. 4,7 miljard. 10 jaar geleden al een fuckup. En het is weggegooid geld. En nu weer. De Fyra kost 300 miljoen en wordt volledig afgeschreven, er moet een andere trein komen. Weet je hoeveel flitsboetes daarvoor geschreven moeten worden om dat weer terug te verdienen, als ik alleen al twee fuckups erbij neem. De lijst ishelaas oneindig lang en continuerend, dus moet er een halt toegeroepen worden daaraan met logisch sanctiebeleid. Weet je hoeveel goeds voor dat geld gedaan kan worden. Ik kom tenminste met praktische oplossingen hoe je deze tumormentaliteit onder bestuurders en ambtenaren een halt toeroept, jij gedaagt je als een pvda'er die niks durft te benoemen en de slachtofferkaart trekt voor alle andere ambtenaren die door mij in een kwaad daglicht gezet worden volgens jou. Cry me a river met je pliesie en belastingdienst steunzolen.

Koettoerk | 22-01-13 | 21:59

Ik gelauff er geen zak van!

NACademicus | 22-01-13 | 21:58

De boel bij elkaar houden. Dat beseft de elite maar al te goed. Want als het kruitvat ontploft dan gaan ze eraan.

de euro middenweg | 22-01-13 | 21:56

A. Nanninga | 22-01-13 | 18:34 |
"Want een verstandige burger weet: vertrouwen is goed, controleren is beter."

@A. Nanninga | 22-01-13 | 18:34 |
Maar het voorbeeld van de elite volgen, is het allerbeste!

Ahasveros | 22-01-13 | 21:45

Heeft niemand het gifje in de gaten?

curb your enthousiasm.

Modderfokking vet.

pius | 22-01-13 | 21:24

Ik probeer altijd weloverwogen te stemmen. Informeer mijzelf over de standpunten van de partijen en doe de kieswijzer om erachter te komen welke partij mijn standpunten het meest vertegenwoordigt. En na de verkiezingen worden al deze standpunten, samen met het papier waar ze op zijn geschreven bij het oud vuil gezet. En iedere verkiezingen trap ik er weer in.

Osdorpertje | 22-01-13 | 21:12

@bakoenin | 22-01-13 | 20:34
Eheheh...
En over die spreadsheetconsultants van CPB: die rekenen alleen de keiharde, meetbare Euro's door. Tweede en derde orde effecten worden totaal NIET meegerekend, terwijl dit juist vaak de katalysatoren zijn van onze economie.
Netto resultaat is dat de kippen met de gouden eieren als eerste geslachtofferd worden in bezuinigingsrondes omdat deze volgens het CPB louter en alleen kostenposten zijn en bezuinigingen daarom direct bijdragen.

Chiant | 22-01-13 | 21:10

-weggejorist-

Mammeloe | 22-01-13 | 20:55

Larry David..... held!
.... waar ging het stukje eigenlijk over?

#34 | 22-01-13 | 20:50

@Koettoerk | 22-01-13 | 20:41
Politieke bestuurders en andere politici zijn geen ambtenaren. Zij worden gekozen, ambtenaren niet. Zij dragen politieke verantwoordelijkheid, ambtenaren niet. Zij kunnen weggestuurd worden door een raad of kamer, ambtenaren niet.
Besluiten over grote uitgaven liggen bij politiek verantwoordelijken, niet bij ambtenaren.

Ik vind dat u een erg negatief beeld heeft van veelal hard werkende ambtenaren met oprechte bedoelingen. Een politieman, brandweerman, vuilnisman en loketbediende op het gemeentehuis zijn immers ook ambtenaren.

Chiant | 22-01-13 | 20:48

@Kromst | 22-01-13 | 19:50 |

Reeds gedaan... en velen met mij.

War On Errorism | 22-01-13 | 20:47

@Kromst | 22-01-13 | 20:31
Nederland is helegaar nooit geprezen vanwege de opportunistische neutraliteitspolitiek.

Nederland is door de eeuwen heen erg invloedrijk geweest op het geopolitieke terrein in de perioden dat Nederland een actief buitenlandbeleid voerden en aan "burden sharing" deed. Dat was zo in de achttiende eeuw, in de tweede helft van de twintigste eeuw en in het eerste decennium van de 21e eeuw.

Of dacht u nu werkelijk dat de (economische) grootmachten Nederland zo dankbaar zijn voor passieve neutraliteit en liever zelf voortdurend de hete kastanjes uit het vuur halen? Mag ik in herinnering roepen dat dankzij het PvdA-besluit om de stekker uit de missie in Uruzgan te trekken Nederland niet meer in de G20 zit en Rutte de 27e en voorlaatste spreker was op de NAVO-top (na de Baltische staten en voor Albanië)? Dat zijn wellicht de uiterlijke symptomen, maar de onzichtbare onderhuidse schade is vele malen groter!

Overigens dikke LOL@ uw derde alinea!

Chiant | 22-01-13 | 20:41

Is een quote van Stalin ook een Godwin?

Rwpo | 22-01-13 | 20:41

@Chiant

Bestuurders zijn ook ambtenaren. Netelenbos ook. Net zoals de lokale gemeentebestuurder die beslist over een onnodige rotonde die hij wil aanleggen. Het gaat om achteraf verantwoording afleggen, die niet weg te moffelen is met een excuses of spijt, maar waar gewoon keiharde euro's op moeten staan voor schandelijk verbrassen. Men moet weer bij deoverheid het gevoel krijgen dat ze met hun eigen centen aan het brassen zijn, moet jij eens opletten hoe secuur diepgravend ze de risico's gaan afwegen.

In bedrijven wordt je middels allerlei controlerende lagen aan controles aan strenge toetsingeisen gesteld voordat je in zee gaat met een produktie of dienst. Bestuurders van bedrijven die akkoord gaan met opdrachten hebben zichzelf en werknemers in dienst en kunnen zich met fuckups werkeloos maken, of zelfs aansprakelijk gesteld worden. Dus ook daar geldt een bepaalde mate van voorzichtigheid en weloverwogen handelen.

Een ambtenaar, of het nou een gemeenteraadslid of minister is, hoeft nogmaals dusdanig weinig rekenschap te geven aan zijn belissingen en kan vrolijk doorgaan in een andere functie zonder ooit zwaar hiervoor op aangekeken te worden dat er niks verandert aan de leeghoofdige nonchalance die men neemt bij dit soort besluiten. Dat Netelenbos nog 8 jaar burgemeester is geweest na zo'n blunder, en dat dit Kabinet en de Kamer niet voor een parlementaire enquette is rondom de Fyra, zegt weer genoeg over hoe het werkt. De dooretterende falers worden niet aangepakt, maar beloond. Logisch dat dit het 3638484 topic over verbrassen is, en er nog dubbel zoveel volgen.

Koettoerk | 22-01-13 | 20:41

Afgezien van vertrouwen in de "elite", is de vraag veel belangrijker: hoe staat het met het vertrouwen in onszelf?
Het zal toch uit onszelf moeten komen, van de politiek hoeven
we het niet te verwachten.

Wat is belangrijk voor onszelf? Dat wat de media rondtoeteren?
Of dat wat onze inwendige stem ons zegt?
De media en de politiek spuiten poep.
We zijn op onszelf aangewezen, moeten uitgaan van eigen kracht en elkander helpen. Dat is de revolutie die nodig is.

Rest In Privacy | 22-01-13 | 20:40

Chiant | 22-01-13 | 19:56
Kom kom, juist vanwege de zogenaamde redelijke visionare uitspraken van een Samsom, die niets kon beloven, en de banen motor van Rutte en de 1000 Euro cadeau hebben heel veel weifelende schaapjes weer op de oude vertrouwde elite gestemd die al decennia lang het politieke landschap bepalen en de kaste van de bestuurlijke bovenlaag hebben voortgebracht.
Ik hoor het nog zo Rutte, ondersteund door de theebladeren kijkers van het CPB jawel, in 2040 krijgen wij er 400.000 banen bij.
Ziet u het voor u... in 2040.
Ze kunnen nog niet eens 3 maanden vooruit plannen, en de Joker van een Rutte begint over grootse prestaties die de VVD gaat leveren in 2040 als u nu maar op hem stemt.
Hoe debiel kan je een volk inschatten... nu ja in ieder geval wel goed ingeschat, want de schaapjes vielen er en masse voor.
En dan die Samsom, we moeten de grootste worden want dan houden we Rutte uit het torentje... maar natuurlijk, ik heb nog nooit een partij na een verkiezing zo snel hun vermeende tegenstander in het torentje zien helpen.
Het kwartje van Kok was al zuur, maar die 1000 Euro van Rutte is een drama. Ongelooflijk wat kan die man liegen.
In ieder geval, gesteund door vooral de publieke omroepen, en de landelijke media werden beide heren als zeer erudiet verstandig en met een visie op de toekomst neergezet. En daar is ons volkje weer voor gevallen.
Gezegd moet worden, dat dan weer wel, de zo innig vermengde clubs van PvdA/CDA/VVD/D66 hebben wel verstand van marketing.
Steeds weer weten ze dezelfde nonsens op zo een manier te verkopen dat de arme zoekende kiezer toch maar weer hun hokje rood kleurt.
En dat is tenslotte ook waar het om draait, dat mandaat, en van daaruit verdeling van macht en geld.
Aangesmeerd onder de noemer van idealen, zogenaamde tegenstellingen, en betrokkenheid.

bakoenin | 22-01-13 | 20:34

appeltjesgroeneweide | 22-01-13 | 19:55 |
schrijvers van een blogje als geen GS zijn geen journalisten.
Een journalist doet zelf onderzoek en interviewd de betrokkenen, om maar eens wat te noemen. GS heeft dus niks te vrezen.
Dat EU onderzoek heeft meer te maken met de situatie in Italie, waar de media in handen is van Berlusconi & Co.

damnschreeuwer | 22-01-13 | 20:34

Chiant | 22-01-13 | 19:56

Dat we zelf verantwoordelijk zijn, zou bijna uit de mond van Balkenende kunnen komen. "De maatschappij dat ben jij" en meer van dat zulks.

Een gidsland zijn we al jaren niet meer. Vroeger werden we geprezen vanwege onze neutraliteit in conflicten, maar onder druk van bondgenoten ziet Nederland zich ineens genoodzaakt een kant te kiezen. De gevolgen daarvan zijn legio. Een hele reeks van stompzinnig falen bij inmenging in burgeroorlogen tot gevolg hebbende.

Visieloos? Onze politiek bruist van de visie. Al een jaar of 60 zijn ze met de Europese droom bezig. Met als kroon op het werk een afgeschafte gloeilamp en "God zij met ons" op de Euro. Ook tot grote kerntaak behoort de totale privatisering van alles. Zijn ze ook al decennia mee bezig. Vandaar alles nu duur en stuk is. De kenniseconomie is afgebroken en de gevolgen worden pas nu zichtbaar aan de oppervlakte. Zorg dito verhaal.

Wij zitten met de schillen en dozen, zonder aangenaam verpozen. De Nederlandse "welvaart" is betaald door de staatsschuld op te hogen. Het enige dat prettig is, is dat het onhoudbaar is. Wat je ook stemt.

Kromst | 22-01-13 | 20:31

Ik vertrouw die graaier van PooierNed inderdaad niet. Weg met die man!

Flippo | 22-01-13 | 20:31

-weggejorist-

SomeOne333 | 22-01-13 | 20:29

@Chiant | 22-01-13 | 20:25
Ik was DAF nog vergeten. Die kunnen volgens mij ook prima treinen bouwen en een goede nationale order gebruiken.

Chiant | 22-01-13 | 20:26

@Koettoerk | 22-01-13 | 20:12
Onzin. Niet de ambtenaren afrekenen op de fuck ups van falende bestuurders en bewindslieden.
In mijn Nederland zou mijn regering gewoon opdracht hebben gegeven aan NS/BAM/Philips/Akzo/etc om een puike HSL tussen Schiphol en Brussel uit de grond te rammen waar de Sozen, Moffen en Jappen slechts jaloers naar kunnen kijken.

Niks geen Europese aanbesteding met allerlei overbodige bureaucratie. Welke idioot bestelt er nu ook high tech bij de Vito's of elders zuid van de Romaanse taalgrens? Daar bestel je citrusvruchten, olijven, kaas, wijn en zonvakanties. Geen treinen, auto's of vliegtuigen. Ieder z'n bier zullen we maar zeggen.

Maar alleen al het feit dat de media er uren bulletins mee kunnen vullen de hele politiek op zijn kop staat omdat er een paar treinen deuken aan de onderzijde hebben opgelopen en er één een stukje bumper is verloren bevestigt mijn tegel @19:56.

Nu maar hopen voor de politici dat de rayonhoofden snel bijeenkomen, dan hoeven ze het ook niet meer over de Fyra te hebben. Kan dat dossier weer in de kast tot komkommertijd is aangebroken.

Chiant | 22-01-13 | 20:25

Tjonge jonge... nou nou... zo'n uitslag verwacht je niet..., toch?
Je hoeft echt niet erg actief op de Nederlandse fora op internet te zijn om te kunnen weten dat het vertrouwen van Nederlanders in ALLES ongeveer NIHIL is.
Dan komt Edelman met de uitslag van een onderzoekje dat dit bevestigt en doet alsof dit verbijsterend nieuws is. Prima natuurlijk, dat is hun werk. Hier leven zij van, of het is op z'n minst PR voor hun eigen toko.
Moet je dit serieus nemen?
Nou nee, kijk alleen maar naar het onderzoek dat ze deden. Wereldwijd 26.000 respondenten plus 5800 "opinieleiders". Opinieleiders zijn volgens hun eigen definitie mensen die wel eens de krant lezen, soms Televee kijken en meer verdienen dan driekwart van hun leeftijdgenoten.
Een voetballer van Willem II bijvoorbeeld. Leest regelmatig de sportpagina, kijkt trouw naar Studio Sport en Voetbal International.
Er zijn volgens Wikipedia zo'n 194 landen op de wereld. Dus die 30.000 respondenten zijn er per land niet zoveel.
Bovendien: Volgens haar eigen gegevens vertrouwen we de general manager van Edelman ook niet....

Iknowall | 22-01-13 | 20:23

Terpen-tijn | 22-01-13 | 18:58 |
anderhalve dag per wat?

damnschreeuwer | 22-01-13 | 20:15

Er is geen groter tuig dan de Elite.

kweetitwel | 22-01-13 | 20:15

Ten aanzien van de EU en nu ook weer het plan om journalisten te willen censureren, krijg ik steeds meer het gevoel dat we in de tijd terug gaan. Hoe is het mogelijk dat volgens mij het gros der Nederlanders de EU niet wil, en we er nog steeds inzitten? Dat er hordes marokkanen onze kant opkomen terwijl we dat niet willen? Hoe kan dit allemaal plaats hebben?? Alsof we in een tijd leven toen vrouwen nog geen stemrecht hadden of dat men 6 dagen per week moest werken voor de baas? Ik dacht dat we deze tijdsgeesten voorbij waren maar niets is minder waar. Gelukkig wordt het zo breed uitgemeten dat de nieuwe generatie mensen een grondige hekel zal hebben aan alles wat de babyboomers hebben willen opdringen: multiculturalisme, kritiekloosheid naar ministers, marktwerking etc.

appeltjesgroeneweide | 22-01-13 | 20:13

Zolang ambtenaren niet strafrechterlijk veel en veel zwaarder aangepakt worden voor hun fuckups, facepalms of fraude, zul je niks zien veranderen. De enige oplossing, die er uiteraard niet snel komt omdat diegene die dit mogelijk moeten maken in de Wet, via de tweede en eerste Kamer, er zelf alles aan doen om niet verantwoordelijk gesteld te worden voor hun daden.

Denk je nou echt dat die 300 miljoen die verbrast is aan de Fyra doorgezet was als de sanctie op een fuckup een boete van meerdere tonnen per ambtenaar en minister had opgeleverd. Die hadden dan echt wel een degelijke trein uitgezocht. Denk je nou echt dat Kutteke Netelenbos die Betuwelijn had doorgezet als ze zelf aansprakelijk gesteld zou worden voor wat iedereen vooraf al zag, dat het ding zwaar verlies draait. Dit geldt voor elke lokale gemeentelijke beslissing. Het is in Nl veel te makkelijk om voor incompetente bestuurders met belastingcenten te gooien zonder dat ze erop aangekeken worden. Ze blijven in hun functies of worden doorgeschoven naar andere posten. Kom een NLer wchter aan zijn centen met megaboetes voor wanbestuur, en hij gaat heel zorgvuldig te werk. Netelenbos wou persé miljarden belastinggeld verbrassen, die moet je persoonlijk failliet verklaren via de Wet, alles afnemen en een jaar of twee achter de tralies flikkeren. Kijken of haar opvolgers dan niet 6 keer nadenken om ons land opkosten te jagen. Die Fyra doordrulkers idemdito.

Koettoerk | 22-01-13 | 20:12

@lulkoekhapper | 22-01-13 | 20:06
Precies. Dat is een van de kernen van het probleem en een faal van onze vermeende democratie. Blanco stemmen is niet echt blanco stemmen. Was dat maar zo.

Parsons | 22-01-13 | 20:08

@Eurotokkie | 22-01-13 | 20:01
Ik had in 2012 in mijn gemeente de keus uit 857 leugenaars en 0 visionairs of potentiële staatslieden.

Chiant | 22-01-13 | 20:08

@Parsons | 22-01-13 | 20:01
Een blanco partij oprichten? Kunnen mensen stemmen voor een lege stoel! Nu is blanco stemmen geen echte blanco.

lulkoekhapper | 22-01-13 | 20:06

En al die heren die ons regeren
Intellectuelen die zich vervelen
Hoor ze praten over alles met gezond verstand
Maar waar is hun hart?
Het staat niet meer in brand
Want hun bezieling is dood
Het vuur is gedoofd
En idealen zijn verhalen
Waar geen mens nog in gelooft
En de tijd sleurt ons mee
Naar het einde van de eeuw
En ieder twijfelt maar niemand, niemand schreeuwt
Er is niemand die schreeuwt

En de wereld die draait
Als een gek in het rond
Weg van de hemel
Recht in de afgrond
Maar jij en ik
Wij mogen ons niet laten vangen
We moeten leven voor een droom
En sterven van verlangen
Ja, jij en ik
Dat is alles dat telt
En zolang het hier duurt
Wil ik alleen maar vuur.

Stef Bos - Vuur

Doesnormaal | 22-01-13 | 20:05

Chiant | 22-01-13 | 19:56 | + 0 -

Als tegenwoordig stemmen op een leugenaar strategisch stemmen is dan zijn we ver heen.

Eurotokkie | 22-01-13 | 20:01

@Chiant | 22-01-13 | 19:56
Het echte probleem is dat er nog mensen zijn die überhaupt stemmen.

Parsons | 22-01-13 | 20:01

We zijn als kuddevolck overigens zelf verantwoordelijk voor het feit dat we visieloze, opportunistische en hypocriete bestuurders en politici hebben.

In dit land zit immers niemand te wachten op een staatsman met een duidelijke politiek-strategische lange termijnvisie. Een ware visionair die helder uiteenzet wat te doen met al die overschotten aan zorgpersoneel over 25 jaar als de babyboomers naar de eeuwige subsidievelden zijn vertrokken. Een houdbare visie over wat nu te doen over het tekort aan arbeidskrachten over 25 jaar zonder opnieuw in de valkuil van massa-immigratie te trappen. Een helder betoog over waarom het beter is voor Nederland om te streven naar een duurzame, innovatieve en invloedrijke samenleving die wereldwijd wordt erkend als gidsland. Een land met een volk dat recht van spreken heeft, omdat het niet alleen de lusten en de baten incasseert, maar ook op ogenschijnlijk altruïstische wijze de lasten en de kosten deelt.

Geen ene hond met stemrecht zit te wachten op dergelijke zinnige politiek. Politiek die op hoofdlijnen nadenkt over de middellange en lange termijn. Politiek die concludeert dat de zorgkosten en sociale lasten op middellange termijn volstrekt onhoudbaar zijn. Dat de geldkraan dicht gaat en iedereen weer verantwoordelijk wordt voor de opvang en ondersteuning van naasten en vrienden zonder de overheid aan te kijken. Er is niemand in de straten te vinden die ook maar zou overwegen om een keer minder op vakantie te gaan om de stijgende kosten van, laat staan gereduceerde subsidies op, de studie van zijn of haar kind of kleinkind te betalen.

En zelfs in de uiterste krochten van deze vervallen samenleving is er helemaal niemand te vinden die er ook maar over piekert om extra te investeren in de internationale machts- en invloedsmiddelen die ons land weer zouden kunnen positioneren op de plaats die het verdient of zelfs vereist.

Nee, het hedendaagse kuddedier wenst politici en bestuurders die direct reageren op de actualiteiten van gisteren en vandaag. Door een blame, shame & claim cultuur ingegeven politiek van risico's mijden is de rode draad door het beleid van bestuurders. Bestuurders die op hun beurt weten dat de houdbaarheid van hun machtspositie daarom onvoorspelbaar is en dus de zakken vullen zolang het kan. Gespeend van ieder altruïsme en van iedere visie op de toekomst.

De kiezer van vandaag voedt de media en de media voeden de hysterie van de politiek. De hijgerigheid en kortzichtigheid van de politiek voeden de angstcultuur en besluiteloosheid van de bestuurders. En die voedt het wantrouwen, ongeloof en desinteresse weer in de kiezer.

Ik stem in ieder geval al jaren niet meer op een partij of politicus waarin ik daadwerkelijk geloof. Op een staatsman of een visionair. Of gewoon op een betrouwbare kandidaat die ook werkelijk staat voor een gezonde toekomst van Nederland en de democratie. Nee, ik stem al jaren strategisch om erger te voorkomen. Maar ergens weet ik ook best dat ik daarmee het lijden alleen maar verleng.

Chiant | 22-01-13 | 19:56

Pas maar op GS. Op Elsevier staat te lezen dat de EU het mogelijk wil maken om journalisten uit 'hun ambt te kunnen zetten' of een geldboete te kunnen geven als zij niet de waarden van de EU delen!!!!

appeltjesgroeneweide | 22-01-13 | 19:55

@Supermatthijs | 22-01-13 | 19:29
Leuk lijstje. Is dat in- of exclusief ambtenaren- en semi-publiekesector salarissen?

Doordenkertje, ik weet.

Parsons | 22-01-13 | 19:54

Nequebard | 22-01-13 | 19:46 | + 1 -
Het gaat nog veel te goed dus mensen gaan niet
zo snel de straat op , en als mensen überhaupt de straat op gaan worden ze afgeschilderd als hippies en worden belachelijk gemaakt.

Eurotokkie | 22-01-13 | 19:53

@bakoenin | 22-01-13 | 19:47
Juistem t is een fucking miracle dat we nog steeds wat verdienen in NL, is te danken aan de ondernemers die zich niks aantrekken van de loden last die overheid heet, en gewoon doorgaan, super kerels en vrouwen uiteraard.

Uw Verzekeringsadvis | 22-01-13 | 19:53

basweetutwel | 22-01-13 | 19:48 | + 0 -

Mijn bedoeling was humor, zo zie je maar.

Supermatthijs | 22-01-13 | 19:52

'I' omhoog smijt.. Politics..

Finn | 22-01-13 | 19:52

War On Errorism | 22-01-13 | 19:39
Dus omdat GS! niet schrijft wat jij graag wil lezen, zijn ze "fout". Ooit in je opgekomen dat de scribenten hier gewoon lekker schrijven waar ze zelf zin in hebben? Misschien als je het lief vraagt, dat ze dan een keer een verzoeknummertje voor je draaien. De kans acht ik nihil, maar joh je weet maar nooit. Onderaan de pagina kan je trouwens de redactie tippen. Moet je wel met iets substantielers komen dan een linkje naar de zeitgeistfilm vrees ik.

Kromst | 22-01-13 | 19:50

@Supermatthijs | 22-01-13 | 18:38

Dat noemen ze tunnelvisie...

basweetutwel | 22-01-13 | 19:48

Polotics is the entertainment branch of industry. Niet van mezelf overigens.

Finn | 22-01-13 | 19:48

Supermatthijs | 22-01-13 | 19:34
Een van de rijkste landen is betrekkelijk en zeker geen verdienste van de bestuurlijke bovenlaag die op het ene na het andere project faalt.
Weinig corruptie... we zijn waarschijnlijk erger dan Griekenland, ik volg het nieuws al heel wat jaartjes,en de corruptie zaken zijn ontelbaar. Maar voor uw korte geheugen, VVD Limburg zegt u dat wat, Vestia en PvdA, Bouwfraude en CDA, dit land is enorm corrupt.
Verder stuurt onze bestuurlijke elite aan op een totale Europese gelijkschakeling, met de armoede plaatjes en de rechten zoals in Spanje als het uiteindelijke ideaal.
Houden ze de grenzen open zodat de gehele verzorgingsstaat waar al die Nederlanders zo hard voor gewerkt hebben wordt afgebroken, en gebruiken ze justitie alleen maar als handhaver van de status quo.
Heeft u de migratie cijfers gelezen, steeds meer mensen trekken weg, mensen met een opleiding en met mogelijkheden.
U verlangt klaarblijkelijk naar een land volgeplempt met kansarmen uit alle delen van de wereld.
Kijk de visie van de bestuurlijke elite.
Je hebt helemaal niets aan al die kansarmen, maar het is wel stemvee, en daardoor een machtsmiddel.
Tammany Hall revisited.

bakoenin | 22-01-13 | 19:47

Het is erg moeilijk een premier te geloven die een paar maanden geleden nog iedere werkende Nederlander duizend euro beloofde. Het is moeilijk een regeringspartij te geloven die voor haar verkiezingsresultaten afhankelijk is van stemvee. Het is moeilijk om mensen te geloven die de belastingbetaler miljarden kosten en vervolgens een paar miljoen aan bonus binnenslepen.

Het is bovendien moeilijk om een elite te geloven die openlijk ingaat tegen de wensen van een meerderheid van de bevolking. Hoe moeten we mensen vertrouwen die in het openbaar zeggen dat hun mening belangrijker is en dat ze door zullen gaan zolang er geen opstand uitbreekt?

Nequebard | 22-01-13 | 19:46

Ziengs krijgt het wel voor zijn kiezen op zo n verloren dinsdag, arme Ziengs, ons politiek VVD genie.

Uw Verzekeringsadvis | 22-01-13 | 19:43

Nu zakt mijn broek af!
Doe maar iets met copy/paste, ik ben solliciteren bij de overheid met faal als specialisme.

mothersfinest | 22-01-13 | 19:42

De laatste zin: "Vertrouwen is goed, controle is beter", is een citaat van Jozef Stalin, hoewel een parafrase ervan ook gebruikt wordt als slogan door een bedrijfsrechercheburo.

King of the Oneliner | 22-01-13 | 19:42

Multiple Choice:

Er is er maar 1 in de hedendaagse politiek die zegt wat ie doet. Die doet wat ie zegt. Die het vertrouwen waard is. Die zelfs zijn leven op het spel zet voor zijn standpunten.

A. Diederik Samsom
B. Mark Rutte
C. Geert Wilders

Commando Z | 22-01-13 | 19:41

Waarom is mijn hele plempsel een link?

www.zahal.org

mothersfinest | 22-01-13 | 19:41

Supermatthijs | 22-01-13 | 19:34 | + -2 - ''En dat we in land leven met heel weinig corruptie ondanks al het gezeur hier.'

Qua corruptieniveau kunnen sommige oostbloklanden nog wat leren van ons.

KenTochNait?! | 22-01-13 | 19:41

@ peng weggejorist en opgerot

Zag het aankomen, ken Nanninga inmiddels een beetje.

eerstneukendanpraten | 22-01-13 | 19:39

Wat minstens net zo erg is de media die zich laat gebruiken als platform van al die leugens of er het zwijgen toe doet. Geen Stijl is geen haar beter dan de elite om bijvoorbeeld de volgende redenen: Geen Woord over Prof. Tissen (Neerlands enigste professor die nog Eurokritische columns schrijft en daarom met de dood wordt bedreigd) www.rtl.nl/components/financien/rtlz/r...
Geen (kritisch) Woord over Demmink (of waar zijn aangiftes tegen het AD blijven), Geen Woord over fractioneel bankieren (youtu.be/ggvPEvT-bS0)en hoe dat ons allemaal de slavernij in drijft. Alle media doen er het zwijgen toe, u ook. Vergeleken met de veroorzakers van bovenstaande problemen zijn de halfdoodschoppers van Eindhoven een stel boomknuffelaars... Dus doe es controleren goedverdoeme eens controleren GS... daar heb je toch je HBO-journalistiek voor gevolgd of niet dan?

War On Errorism | 22-01-13 | 19:39

-weggejorist-

mothersfinest | 22-01-13 | 19:39

@Supermatthijs | 22-01-13 | 19:34
LOL @ weinig corruptie in NL!!!
Kerel, NL is net zo corrupt als USA, als Duitsland als Portugal als Griekenland als welk amder land op deze planeet! Vluchten kan niet meer :(...

lulkoekhapper | 22-01-13 | 19:37

Ik vind van die aangespoelde negers die horloges en andere shit verkopen altijd grappig. Die gasten weten vanaf hun geboorte dat alles kudt is en je het verder maar moet uitzoeken. In Zuid Europese landen zie je dat ook.
Wij niet. We verwachten dat die moeilijke bril echt zijn best doet en gaan zegeltjes plakken, in afwachting van al het goeds dat die ander gaat doen.
Dat werkt natuurlijk niet.
Maar ja, iedereen is hier een prinsje of prinsesje en die kunnen niet zo goed tegen nee.

das_Freudenmädchen | 22-01-13 | 19:35

bakoenin | 22-01-13 | 19:30 | + 0 -
lulkoekhapper | 22-01-13 | 19:31 | + 0 -

We zijn één van de rijkste landen van de wereld en je hebt gewoon geluk gehad dat je hier geboren bent. En dat we in land leven met heel weinig corruptie ondanks al het gezeur hier. En als je het er niet mee eens bent ga je toch lekker ?

Supermatthijs | 22-01-13 | 19:34

@Supermatthijs | 22-01-13 | 19:20

Landen?
Wakker worden Supermatthijs, Nederland is een wingewest.

Desmoulins | 22-01-13 | 19:33

@Chiant | 22-01-13 | 19:27
Vrees met je broeder.

lulkoekhapper | 22-01-13 | 19:33

Wat een naargeestig stukje. Ik behoor toch zeker bij die een procent.
Kwartje komt terug? Mijn vertrouwen had Kok.
Met Rente! Van mijn kant geen twijfel wat betreft de Grieken.
De goedkoopste Italiaanse trein is een TOPtrein. Auto verkocht en een Fyra-for-life-abonnement aangeschaft.
Nina Brink? Integer mens, kopen die aandelen.
-
Diepe zucht. Zonder ook maar ene f*ck te geven om de oorzaak wordt het gevolg (een tot op het bot wantrouwende burger) weggezet als een 'nieuwswaardig' fenomeen. Het is alsof we in een poppenkast leven. Kijk uit Jan Klaassen, achter je. Kijk kan! Hallo!!! Kijk dan. Maar politiek en bestuurlijk Jan Klaassenland houdt zich ziende blind en horende doof. En dan is het nieuws dat de burger sceptisch geworden is? Rot toch snel een eind op met je conclusies en rapporten. Steek ze in je reet en accepteer een volk vol ongeloof, wanneer je ze telkens weer de meest ongeloofwaardige onzin op de mouw probeert te spelden.

Not Muhammad | 22-01-13 | 19:33

@Supermatthijs | 22-01-13 | 19:20 |
Dat is onderdeel van hun eigenbelang, namelijk een groter pot geld te verdelen onder de elite. Maar om de bevolking geven doen ze niet, anders wordt er niet zoveel gegraaid, bedrogen, vriendjespolitiek bedreven, ontkend, verduisterd etc..

lulkoekhapper | 22-01-13 | 19:31

Supermatthijs | 22-01-13 | 19:20
Verbazingwekkend nietwaar, en dat ondanks alle incompetenten, miskleunen, graaiers, zelfverrijkers, faalbestuurders en jokkebrokken.
Zou het niet zo kunnen zijn dat die Nederlander dat zelf opgebouwd heeft, en dat daar een parasitaire bovenlaag op is gaan zitten.
Vergeet niet, tijdens de gouden eeuw was Nederland ook een van de rijkste landen ter wereld, maar leefde de gemiddelde pauper in een door vlooien vergeven kot.
Welnu, klaarblijkelijk is dat het rijkste land dan ook het enige wat die zelfbenoemde elite interesseert, als die rijkdom maar vooral hun kant opstroomt.

bakoenin | 22-01-13 | 19:30

Da fuck, bedoel natuurlijk dat ik snert maak van elite, sorry.

neemjemoederindemali | 22-01-13 | 19:29

Het vertrouwen is al jaren weg maar in Den haag is dit nog niet aangekomen,vooral het vertrouwen in de rechtspraak is totaal weg.
Zie de laatste berichten over mishandeling en waar de daders lachend de rechtszaal uitlopen.

Eurotokkie | 22-01-13 | 19:28

De elite? Die bestaat niet meer.
Of welke intellectuelen, filosofen, recht-door-zee bestuurders, wetenschappers, schrijvers, artiesten, kunstenaars, order-handhavers en zieners zouden daar volgens jou nog onder moeten vallen? Mensen die de maatschappij en de individuele ziel nog kunnen verlichten met hun mentale dan wel fysieke inzet?!

De zogenaamde elite bestaat enkel nog maar uit tuig. Mensen met een plaat van gewapend beton voor hun hoofd, oogkleppen naast hun hoofd, tot aan de ellebogen en verder in het vet en enkel in staat om een pad uit te stippelen dat goed is voor hun eigen ego en bankrekening.

Elite?! Laat me niet lachen.
Als fatsoenlijk, intelligent, redelijk nuchter en sociaal persoon, maar zonder status of droevige "ambitie", ben ik meer elitair dan wie dan ook van het zootje (semi)-overheids GEDROCHTEN.
Karikaturen van mensen. Hat zal je man/vrouw/vader/moeder/opa/oma maar zijn.
Maarja, waarschijnlijk weet je dan niet beter en sta je vanaf de luie al klaar om in de voetsporen van incompetentie en dedain te stappen...

TisNieZoMoeilijk | 22-01-13 | 19:28

@lulkoekhapper | 22-01-13 | 19:19
Een volk van kortzichtige, ongeïnteresseerde, onverantwoordelijke, verwende en baatzuchtige debielen ondergebracht in een ooit democratisch stelsel leidt tot de situatie die we nu kennen. En het gaat nog veel erger worden.

Chiant | 22-01-13 | 19:27

Ik maak elite snert, iemand een kopje?

neemjemoederindemali | 22-01-13 | 19:27

@Supermatthijs | 22-01-13 | 19:20
En dat geloof jij?

reageerbuis | 22-01-13 | 19:27

zeg maar jansen ...... 19.21
Wij speelden vroeger altijd peng pang, later is dat ping pong geworden. Tsja.

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:25

Die 1 op de 10 is zelf politicus / bestuurder / persmeisje. Dat telt bij elkaar makkelijk op tot 10% toch?

Wilhelmina Kuttje | 22-01-13 | 19:23

@Supermatthijs | 22-01-13 | 19:20
Ssst, niet te hard man! Straks verwacht men ook nog van ons dat we bijbehorende verantwoordelijkheden gaan nemen. Weet je wel wat dat -indirect allemaal oplevert- kost?
Roep liever dat we een klein onbeduidend kikkerlandje zijn!

Chiant | 22-01-13 | 19:22

Humpf ..... 19.15
Ja, daar wordt tegenwoordig ook gewassen.

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:21

@Botte Hork | 22-01-13 | 19:16
Zou u ook hebben als u de hele dag hoort dat u geweldige loempia's vouwt.

Humpf | 22-01-13 | 19:21

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:19 En Pong is ook al een oud spelletje.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 19:21

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
De afgelopen 20 jaar zit Vertrouwen al onafgebroken in het zadel.

Chiant | 22-01-13 | 19:20

lulkoekhapper | 22-01-13 | 19:19 | + 0 -

En daardoor zijn wij nog steeds één van de rijkste landen van de wereld. Ik kan het niet helemaal rijmen.

Supermatthijs | 22-01-13 | 19:20

Ik heb niet eens vertrouwen in het Nederlandse volk dat zo debiel is om telkens maar weer op die kansloze gevestigde partijen te stemmen, terwijl deze partijen duidelijk decennialang hebben bewezen incompetent, miskleunen, graaiers, zelfverrijkers, faalbestuurders en jokkebrokken te zijn.

lulkoekhapper | 22-01-13 | 19:19

Botte Hork ..... 19.16
Zie hem niet terug komen als Pang.

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:19

Reaguurder Peng had iig iets teveel zélfvertrouwen..
-weggejorist en opgerot-
Peng | 22-01-13 | 18:41 | + -8

Botte Hork | 22-01-13 | 19:16

miko | 22-01-13 | 19:15 Wacht maar niet op antwoord.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 19:16

@Peng | 22-01-13 | 18:41
Vroeger op school gepest door iemand die Nanninga heette?

miko | 22-01-13 | 19:15

@rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:14
Massage salon Peng, klinkt ook wel.

Humpf | 22-01-13 | 19:15

Ach, Peng is heengegaan.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 19:14

zeg maar jansen ...... 19.09
Wasserij Peng?

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:14

zeg maar jansen | 22-01-13 | 19:03 |
Trambestuurders gaan zelfs van links voor, das pas onbetrouwbaar.

Watapatja | 22-01-13 | 19:10

Believe half of what you see, and none of what you hear.

Eric Blair | 22-01-13 | 19:10

Politici met 2 tot 8 bestuursfuncties pp + dito inkomen en zet daar een burger naast met een 1 baan en een waanzinnige belastingroof op zijn/haar salaris. Do I need to say more?

toetanchamon | 22-01-13 | 19:09

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:05 In de Lucky Luke stripverhalen beginnen Chinezen altijd een wasserij. En dan knipt iemand hun vlecht af.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 19:09

neemjemoederindemali | 22-01-13 | 19:05 Stil nou.

Straks maakt die Chinees het na.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 19:05

zeg maar Jansen ........... 18.59
Een witwasserijtje?

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 19:05

@ zeg maar Jansen 18:58

Nee, G-Unite heeft me na een goed gesprek weer vervroegd losgelaten. Zingen is niet echt mijn ding...

eerstneukendanpraten | 22-01-13 | 19:05

@Peng | 22-01-13 | 18:42

Als je de atmostool gebruikt krijg je automatisch bericht als er een nieuw topic is.

neemjemoederindemali | 22-01-13 | 19:05

Zo nu een lekkere ristretto en ff uitbuiken. Wat? Heb ik geen vertrouwen in onze elite? Wat lees ik nu?
Ik vertrouw Berlusconi onvoorwaardelijk.

ristretto | 22-01-13 | 19:04

De Nl hofhouding.... Zucht. 40.000 in publieke dienst evenveel als alle bijstandtrekkers bij elkaar. PUBLIEKE dienst.
Die elite deugt al lang niet meer. Ons kent ons. Het netwerk. Old boys. Maffia. Voor de EU. tegen transparantie maar ze zeggen voor te zijn. CDA mentaliteit. PvdA mentaliteit. Net zo schijnheilig als de Paus maar dan met een DWDD jasje lekker non-chalant. De desinformerende mediapoppen. de Bossen, Balkenendes, Dijsselbloemen, Kokken, de gepriviligeerden, de geïnformeerden. De mensen die het goed geregeld hebben. de Pim en Greet en Jan Marijnissen haters. zij die GS weg willen hebben. Zij die tegen vrij internet zijn. de eeuwige verraders etc etc. dat soort dus. ZUM KOTSEN en bedankt. Waren jullie maar allemaal deaud dan was het hier een stuk gezelliger en socialer.

ecologiste | 22-01-13 | 19:04

@Koos Buster | 22-01-13 | 18:58

Het is een verlengstuk van de overheid op vrijwel alle gebieden. De gehele MSM lijdt daar en masse aan.
Van de EU tot Obama, het is één grote pot nat.

Desmoulins | 22-01-13 | 19:03

Watapatja | 22-01-13 | 19:01 Dat hangt er van af wat ie bestuurd.

Een tram bijvoorbeeld, blijft wel gewoon z'n weg volgen over de rails. Je kunt er op vertrouwen dat je op de plaats van bestemming aankomt.

Al het andere wat bestuurd wordt in of vanuit Den Haag is per definitie niet te vertrouwen.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 19:03

Het volk laat zich zeer gewillig voor de gek houden, tot men er genoeg van heeft.
De politiek is een sector op zich geworden, het is wachten tot de bom barst.

Desmoulins | 22-01-13 | 19:01

En zo mijn waarde reaguurders vraag niet wat de elite doet voor jou, vraag wat jij doet voor de elite.

Bertus Brulbroek | 22-01-13 | 19:01

Bestuurder is toch synoniem voor onbetrouwbaar.

Watapatja | 22-01-13 | 19:01

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 18:58 Of een wasserijtje.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 18:59

@Peng .......
Begin een Chinees restaurant, dan heb je meer kans op succes. Tsja.

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 18:58

eerstneukendanpraten | 22-01-13 | 18:55 Heb je dat liedje nog moeten zingen hè?

Van: "Annabel, het wordt niets zonder jou".

zeg maar jansen | 22-01-13 | 18:58

Het NOS journaal is ook niet te vertrouwen. De NOS brengt absoluut geen representatief en eerlijk beeld van wat zich in de politiek, de samenleving, Europa en de wereld afspeelt.
Alleen een politiek correcte PvdA visie.

Koos Buster | 22-01-13 | 18:58

Gister op de vpro>> zonder de bankiers en alle andere opvreters, zou een werknemer maar anderhalve dag nodig hebben om in zijn levensbehoeftes te kunnen voorzien.

Terpen-tijn | 22-01-13 | 18:58

Ik heb echt geen zin meer om hierover nog iets te zeggen. Ik wil wel een adres waar men UZI's te koop heeft.

jasser | 22-01-13 | 18:56

@botte hork & godsammekraken
Zitten jullie heel de dag op GS te refreshen voor een nieuw artikel zodat je als eerste kan reaguren?? Altijd bovenaan.
Peng | 22-01-13 | 18:42

Wij behoren dan ook tot de reaguurders elite.
Een laag van de 'elite' die je zeker wél kan vertrouwen *hihihihihihihihihih*

Botte Hork | 22-01-13 | 18:56

Meten is weten. Vertrouwen moet je verdienen. Hoe staan we er financieel voor?

Finn | 22-01-13 | 18:55

@ peng 18:54

Pas maar op, ik ben door Annabel voor minder naar het strafbankje verwezen voor een weekje...

eerstneukendanpraten | 22-01-13 | 18:55

Ik vertrouw niemand, totdat het tegendeel bewezen is.

niksdoenerT | 22-01-13 | 18:53

De elite is als prins Bernhard en ons vertrouwen de neushoorn; vrijwel volledig uitgeroeid

witwas | 22-01-13 | 18:53

Je hebt de elite, je hebt de niet elite en je hebt de wannebee elite. Die laatste groep zit braaf in de wacht totdat het hun beurt is om te graaien.

Terpen-tijn | 22-01-13 | 18:52

Peng | 22-01-13 | 18:51 Sukkel. Wat maakt dat nou uit?

Heb je die van Brussen wel eens gezien?

zeg maar jansen | 22-01-13 | 18:52

Vandaag weer eens voor de verandering Nederlandse radio geluisterd. De ene na de andere Obama-bot word je door de strot geduwd. Dan haken mensen echt af. Gelukkig is er internet nog om je mening te vormen.

Pimp my Voortuin | 22-01-13 | 18:51

@zeg maar jansen
volgens mij is Nanninga niet zo knap.

Peng | 22-01-13 | 18:51

Er is een Facebook-pagina tegen bontkraagjes:
facebook.com/Bontkraagjes

Senza | 22-01-13 | 18:50

Peng | 22-01-13 | 18:41 Schrijf nog iets liefs over d'r kont.

Anders komt dit nooit meer goed. Vrouwen houden van complimentjes.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 18:49

Elite: "sheeple shut the fuck up & get back to work"

Bertus Brulbroek | 22-01-13 | 18:49

"Het vertrouwen dat politici problemen oplossen: minder dan 20 procent van u heeft het". Dat is dan nog verdomd veel. Bij mij ligt het percentage op -1000...

c.onjo | 22-01-13 | 18:48

@Peng | 22-01-13 | 18:42
In mijn geval heb je het wel goed gezien.

Godsammekraken | 22-01-13 | 18:47

@Peng | 22-01-13 | 18:41
Ik heb betere comments gelezen, dus ga zelf ook maar een cursus volgen, zwitsal!

necrosis | 22-01-13 | 18:46

miko | 22-01-13 | 18:44 Daarom is Kaas wat later tegenwoordig. Die moet die ramen ingooien.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 18:45

Op GeenStijl heb je alleen kudograaiers. Tsja.

rechtvaardigerechter | 22-01-13 | 18:45

@Peng | 22-01-13 | 18:42
Nee hoor. Mijn laatste plempsel was 2 dagen geleden.
Zie Botte Hork | 20-01-13 | 20:13

Botte Hork | 22-01-13 | 18:45

Governments ask you for money for protection and for allowing you to do your thing to survive. Another organisation who does this is called the mafia.

Chesh | 22-01-13 | 18:44

De NOS had het wel. 1 vandaag ook. Het spijt mij.

Normpje | 22-01-13 | 18:44

@Peng | 22-01-13 | 18:42
Als er een nieuw topic is gooien ze bij hem de ramen in.

miko | 22-01-13 | 18:44

Gek, ik vertrouw eer altijd blind op dat ze falen, liegen, bedriegen en zichzelf verrijken.

Trouwens, noem ze geen elite, dat zijn ze niet

Kaas de Vies | 22-01-13 | 18:44

Peng | 22-01-13 | 18:41 Peng!

zeg maar jansen | 22-01-13 | 18:43

@Nanninga
Die laatste zin, plus miljoenmiljard!

necrosis | 22-01-13 | 18:43

Ik geloof niemand. En ik geloof nergens in.

Geloof ik.

zeg maar jansen | 22-01-13 | 18:43

Zodra een politieke partij zich regentesk gaat gedragen, is deze per definitie een gevaar voor de democratie.

Het zou voor het vertrouwen goed zijn om deze partijen per direct te verbieden.

Ing. eslapen | 22-01-13 | 18:42

Kijk, in Oeganda weet de hele bevolking dat ze fucked zijn. Niemand zal je daar verder over horen klagen.
Hier daarentegen houden ze de schone schijn op. Nog teveel mensen trappen er in.

Botte Hork | 22-01-13 | 18:42

Nou niet de boel omdraaien! Er is niets mis met ons vertrouwen, er gaat iets mis bij hun prestaties.

Pastor Sippenhaft | 22-01-13 | 18:42

@botte hork & godsammekraken
Zitten jullie heel de dag op GS te refreshen voor een nieuw artikel zodat je als eerste kan reaguren?? Altijd bovenaan.

Peng | 22-01-13 | 18:42

@Supermatthijs | 22-01-13 | 18:38
Als ik me niet vergis bent u die ene op tien, is het niet?

Dmitri Dmitrievitsj | 22-01-13 | 18:42

"Politiek", schreef Ambrose Bierce (1842 - 1913), "is een belangenstrijd die men presenteert als botsing van morele principes en een manier van levensonderhoud, bestemd voor de meest verdorven delen van onze criminele klassen"

trotse-ambtenar | 22-01-13 | 18:41

Hoe weten we trouwens dat dit geen 'Stapel-onderzoek' is?

Pastor Sippenhaft | 22-01-13 | 18:41

-weggejorist en opgerot-

Peng | 22-01-13 | 18:41

Onze coalitietraditie heeft een politieke kaste gebaard. Het gedrocht bevat de verkleefde leden van alle gevestigde partijen. Die zijn door die coalities medeschuldig aan elkaars misdaden jegens het Nederlandse volk en zullen elkaar weer tegen komen in een volgende constellatie. Daarom houden zij elkaar de hand boven het hoofd. De LPF wist het niet te doorbreken. Geert kwam er maar heel even tussen. Misschien is het bij de volgende verkiezingen wel tijd voor een democratische doorbraak.

Ik hoop het vurig.

Godsammekraken | 22-01-13 | 18:40

We zijn gedaald tot het geloofwaardiheidsniveau van een Bananen-Republiek.
Zoveel is duidelijk.

Botte Hork | 22-01-13 | 18:40

Vertrouwen moet je verdienen. Zeker de overheid.

Pastor Sippenhaft | 22-01-13 | 18:40

Ik geloof geen woord van heel dit stukje.

Supermatthijs | 22-01-13 | 18:38

vrouwenmeppers zijn media genieker. Vraag maar aan Dionne Graus

miko | 22-01-13 | 18:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl