Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OPROEP! Boycot de Ov-chipkaart

ovfailkaart.jpgDe Ov-chipkaart is u door de strot geduwd. Keihard. Dwars door uw kokhalsreflex heen. Ongevraagd, peperduur (uw geld) en totaal onpraktisch. Ja, in theorie kan het best werken. Een chipsysteem wat direct geldig is voor alle Ov-trajecten in Nederland en wat u niet meer kost dan een los kaartje. In praktijk, not so much. Nederland zou massaal de Ov-chipkaart moeten opzeggen. Boycot. Een soort bankrun maar dan anders. Als wij de kaart weigeren te gebruiken, moeten de overheid, Translink Systems en de vervoersbedrijven wel naar ons luisteren. Democratie, toch? Om u een goed beeld te geven hoe hard de Ov-chipkaart faalt, hebben we hieronder alle topics van de afgelopen jaren over deze schaamteloze wanvertoning van onze overheid verzameld in een heldere samenvatting. This will not stand, man! Tineke Huizinga Laten we bij het begin beginnen. Tineke Huizinga (GristenUnie). Eén van de meest incompetente ministers die we na de Tweede Wereldoorlog hebben gehad. En dat wil wat zeggen. Zij was verantwoordelijk voor de definitieve invoering van de Ov-chipkaart. Een vrouw die domme dingen zei. Meer dan eens. Zelf na werkweigering vanwege vakantie liever een privéjet dan een trein nam. En seks op TV erger vond dan een miljoenen verslindend faalproject als de Ov-chipkaart. Laten we nooit vergeten dat Tineke Huizinga de Führer is van de Ov-holocaust. Eigenlijk zouden we moeten eisen dat incheckpunten in het OV niet piepen maar 'Tineke Huizinga' zeggen als we in- of uitchecken. Opdat we niet vergeten. Tineke Huizinga is de Ov-satan, getuige ook het feit dat de zwaartekracht geen grip heeft op haar thee. Compleet hackbaar In 1992 werd het idee geopperd om het OV in Nederland te voorzien van een chipkaart. Tussen dit idee en de daadwerkelijk invoering zat 16 jaar en miljarden euro's. Uiteraard zijn er vele, vele, vele rapporten verschenen in die 16 jaar over wat de Ov-chipkaart zou worden. Daarin stond bijvoorbeeld dat de uiteindelijk gekozen chip uitermate hackgevoelig was. Deze rapporten werden vervolgens vervalst. Jup. Vervalst. Wacht, we herhalen het even. Onder leiding van Tineke Faalinga zijn er rapporten over het hacken van de Ov-chipkaart vervalst. Toen in januari 2009 reizigers van de RET gedwongen overgingen op de Ov-chipkaart, was van te voren dan al bekend dat deze kaart te hacken was. Zoals de vervalste rapporten ook al zeiden. Een dag na de invoering werd de mogelijkheid tot hacken dan ook direct bewezen. Dit was geen enkele reden om het miljardenproject stop te zetten voor de overheid. Waarom stoppen als je nog harder kunt falen. En dus reden er in 2009 een Osama Bin Laden, een Beatrix en een Rick Astley rond met hun Ov-chipkaart. In de periode dat de Ov-chipkaart alleen bij de RET was ingevoerd, probeerde de RET deze faalbaarheid uit de media te houden. Dat lukte enigszins, met name omdat hoofdredacteur Matthijs Nieuwenhuis van RTV Rijnmond het deed met de chef voorlichting van de RET. Na vervalste rapporten kon persbreidel er ook nog wel bij. Het hacken ging intussen door. Translink Systems, Tineke Huizinga en de Nederlandse overheid werden keihard uitgelachen om hun Ov-faalkaart. Recht in de bakkes. Hield het op nadat de proef bij de RET aantoonde dat de Ov-chipkaart (na 16 jaar miljarden verslindend onderzoek) een fiasco zou worden? Neen. Natuurlijk hield het niet op. Overheid en megalomane ICT-projecten, die worden gewoon keihard doorgeduwd zonder glijmiddel. Nederlanders gingen helemaal Allah Hackbar op de kaart. Er kon op een gegeven moment zelfs mee betaald worden bij stationskiosken en elektronische vuilcontainers mee geopend worden in Eindhoven. En op de Ov-chipkaartpaal, die uiteraard ook al snel te trollen bleek. En te stelen. De overheid en Translink Systems probeerden het hacken te downplayen. Maar de chipreaders waren in Nederland niet aan te slepen. Iedereen was ineens een volleerd chipkaarthacker. Nu had Hibbeldribbel Huizinga ooit de hilarisch debiele uitspraak gedaan dat de Ov-chipkaart pas zou worden teruggetrokken na grootschalige fraude. Alleen, verrassend, bleek dat de zoveelste leugen te zijn geweest van de GristenUnie-politica. Grootschalige fraude vond plaats, de Ov-chipkaart werd gewoon nog verder door geduwd. Sterker nog, hacken was zelfs overbodig. Het systeem zelf bevatte genoeg bugs om aan gratis saldo te komen. Maar hacken was leuker. Dus konden reizigers op een gegeven moment zelfs thuis alvast inchecken, werd de studentenkaart nog even gesloopt en bleek de aanpak van hackers één grote gotspe. Uiteindelijk moest de kaart voor miljoenen worden gedebugd en werd er na talloze fiasco's dan toch een zogenaamd onkraakbare nieuwe Ov-chipkaart ingevoerd. Yeah. Right. De grote man achter dit alles is Journalist van de Eeuw Brenno de Winter. Die aantoonde hoe groot de faal achter de invoering van de Ov-chipkaart was. Als dank werd hij daarvoor gedaagd door Translink Systems. En door de NS, maar die hielden het bij dreigen. Zo gaan we in een democratie namelijk met journalisten om. Gelukkig kwam het internet in opstand en werd Brenno de Winter terecht vrijgesproken. Waarmee wij concluderen dat Translink Systems daadwerkelijk helemaal niks kan. Dat komt door een compleet gebrek aan mensen met de juiste vaardigheden. Had ook anders kunnen zijn. Ze hadden ook gewoon Brenno de Winter aan kunnen nemen toen hij solliciteerde. Privacy? Nee Studenten mogen gratis reizen op hun Ov-studentenkaart. Toch moeten ze inchecken. Waarom? Zodat er ergens een database gevuld wordt met de routes die studenten nemen. En dat geldt voor iedereen met een persoonlijke kaart. Zeven jaar lang worden uw reizen opgeslagen door commerciële bedrijven. Zogenaamd voor verbetering van de service. Juist. Zoals bijvoorbeeld de aanpassing van de dienstregeling van de NS, waardoor de meeste mensen nu langer onderweg zijn voor meer geld en vaker moeten overstappen. Goede service. Het wil weten waar u uithangt gaat zelfs zo ver, dat er razzia's plaats vinden onder forenzen om achter hun reisschema's te komen. De ironie? Translink Systems zelf is nogal overstuur als zij zich een keer in hun privacy aangetast voelen. Crowdcontrolpoortjes Dankzij de invoering van de Ov-chipkaart lopen reizigers nu door meer checkpoints dan een Palestijn die Israël in wil. Poortjes die heel veel geld hebben gekost. En tot op de dag van vandaag op veel stations nog gewoon open staan. Dus hun duurbetaalde functie niet uitvoeren. En daar waar ze wel werken, sluiten ze reizigers onvrijwillig op. Met alle gevolgen van dien. Le Grande Fiasco van de Ov-chipkaart strekt zich uit tot in alle details. Niks, maar dan ook helemaal niks, doet wat het moet doen. Kost dat dan? De totale kostprijs van het Ov-chipkaartproject zijn niet te overzien. Al in 2008 was er sprake van een miljard euro en toen had nog geen enkele reiziger met de Ov-chipkaart rondgereden. Daar kwamen nog debugs bij (52 miljoen), invoeringen, subsidies voor vervoersbedrijven om aanpassingen te maken en ga zo maar door. Zo raakte de NS nog eens 1,3 miljard euro kwijt wat onder andere bedoeld was voor de invoering van de Ov-chipkaart. Wie al die kosten mag dragen? Uiteraard de belastingbetaler, in eerste instantie. En daarna worden alle kosten doorgeschoven naar de reiziger. Zo was er onlangs nog een prijsverhoging die kon oplopen tot meer dan 100% en blijkt de Ov-chipkaart soms twee keer zo duur dan een los kaartje. Waar ook veel geld heen ging: de zakken van topbestuurders. Bij regionale en lokale overheden, in de bonustas van NS-bestuurders en natuurlijk naar Translink Systems. Neem het voorbeeld van de gigantische GVB-fraude. Directeur Gertjan Kroon van de GVB wist van deze grootschalige fraude met geld wat bestemd was voor de invoering van de Ov-chipkaart, deed niks en verkaste uiteindelijk naar de functie van directeur van Translink Systems. Goh. Bleek dat hele GVB één grote maffiabende waar miljoenen aan belastinggeld verdwenen en er nogal sprake was van belangenverstrengeling en nepotisme. Op uw kosten. PR-faaltrein Hoe lost onze overheid het blunderbeleid rondom de invoering van de Ov-chipkaart op? Met propaganda. Een stukje PR. Althans, dat proberen ze. Maar raad eens? Juist, zelfs de PR rondom de OV-chipkaart faalde tot in de kleinste details. Dat geven ze zelf ook toe, trouwens. Facepalmrappers inhuren bijvoorbeeld. Of tenenkrommende filmpjes maken. Op een trein plakken dat men met de Ov-chipkaart door heel Nederland kunt reizen, terwijl dit niet waar is. Dat oplossen door Limburg niet bij Nederland te rekenen. Verder het eigen personeel verbieden te mopperen over de gedwongen Ov-chipkaart op social media. En uiteraard weet Translink Systems het voor elkaar te krijgen om de NOS als reclamezuil te gebruiken. Hoe ontzettend de NS zichzelf in de voet schiet met de reclame rondom de Ov-chipkaart maken twee reclame filmpjes duidelijk. In 2010 had de NS een reclame waarbij Romero de trein mist waar zijn vriendin July gewoon instapt (in plaats van te wachten op de volgende trein met Romero, de teef) omdat hij geen Ov-chipkaart heeft. Met een Ov-chipkaart zou dat nooit meer gebeuren. Behalve, zoals Nick en Simon in een reclame van tegenwoordig aantonen, als je de Ov-chipkaart vergeet te activeren voor de NS. Want dat moet. Activeren voor de NS. Die hele reclame van Romero was dus één grote leugen. Net als alles, maar dan ook alles rondom de Ov-chipkaart zelf. Een totaal onpraktisch systeem wat het hele land platlegt als er een storing plaats vindt en waarbij u gedwongen wordt veel geld te betalen voor iets wat uw privacy schendt, in stand gehouden wordt met maffiapraktijken en wat meer last dan lusten oplevert. Daarom roepen we dus op tot een boycot. Maar ja. Zonder Ov-chipkaart, hoe komt u dan op plekken als u afhankelijk bent van het openbaar vervoer? Precies. Een Ov-dictatuur in een democratisch land. Rara, hoe kan dat?

Reaguursels

Inloggen

Moishe Pipik | 17-01-13 | 21:09 |
Zo, dat scheelt heel wat pagina's leeswerk. Thnks.

Fierljepping on ice | 18-01-13 | 19:42

Dit hele project, was dusdaning ontworpen om te floppen. hoop geld verdienen aan lucht. Nu is dat helaas niet gebeurt en zitten ze met gigantische kosten.. Ben benieuwd wanneer de eerste van het toneel verdwijnt.

[G]eenstijl | 18-01-13 | 14:37

Prive heb ik een anonieme OV-chipkaart en dat is best ok voor incidentele reisjes met het paupervervoer, omdat je bijvoorbeeld het Stalinistisch autohatersbolwerk Mokum in wil (ja, ook Brou heeft zijn zwaktes) en weigert om die nepotistenclub in de Stopera nog meer te spekken met draconische parkeerafdrachten.
.
Nu wordt ik door mijn werkgever echter min of meer gedwongen om een gepersonaliseerde OV-chipkaart aan te schaffen, waarop dan een jaarabonnement wordt geplaatst zodat ik vrij kan reizen. Maar ondanks dat VRIJ-reizen abo moet ik wel IN- en UITCHECKEN! En als ik dat vergeet, draai ik voor de boetes/bijbetaling/administratieve ellende op!
WTF!?!?!
.
Welke intellectueel uitgedaagde mongeaul met de hersencapaciteit van een pantoffeldiertje dat zojuist gekookt is in heet water heeft dit klantvijandige k*dtproduct bedacht?!
.
Alleen in centenneukersland Nederland kan een dergelijk pervers faalproduct worden verzonnen...

Brou Is Back | 18-01-13 | 12:26

Jezus Christus hoe makkelijk moet een ov bedrijf het nog maken voor een gebruiker opdat die het snapt?
Ben juist gaan bussen sinds die kaart er is,laat auto steeds vaker staan.
Prima die kaart.

swassannuf | 18-01-13 | 12:05

Ik weet ook niet goed wat er nou beter is. Vroeger was er 1 handeling: een kaartje kopen of een stempel laten zetten. Wat valt daar dan aan te verbeteren?

Doc Damage | 18-01-13 | 11:38

Ik heb me ook nog nooit zo veel geërgerd als in de tijd dat ik met die kaart moest reizen. Duurder, werkt niet, storingen, niet uitchecken is het probleem van de gebruiker en de gemaakte kosten zijn totaal ondoorzichtig. Toen heb ik een auto gekocht.

Doc Damage | 18-01-13 | 11:34

Ik snap de ophef niet. Bij een falend vervoersysteem hoort toch een falend betaalsysteem! Wat zou Louis Theroux er van vinden?

De langste thuis | 18-01-13 | 11:23

Ratzinger | 17-01-13 | 22:13
Ik hing even de nar uit, waarde R. En met succes, want het lokte een spijker kop comment van je uit over Der Prozess. Groetjes van een cultuurbarbaar.

Moishe Pipik | 18-01-13 | 10:52

Het kan nog gekker: Telefonisch wilde ik mijn voordeelurenabonnement opzeggen. Niks aan de hand zou je zeggen: "bij deze beëindig ik uw abonnement per 28-01-2013, u krijgt over een paar dagen een bevestigingsbrief", aldus de NS-juffrouw. Wat schetst mijn verbazing, in de brief, die enkele dagen volgde staat: "U heeft uw Voordeelurenabonnement opgezegd. Gaat u uiterlijk 28 januari 2013 naar de NS kaartautomaat op het NS-station. Houd uw OV-Chipkaart voor de kaartlezer rechtsonder het scherm. "Kies ophalen bestelling "beëindigen abonnement" en volg de aanwijzingen op het scherm"...........

Sendis | 18-01-13 | 10:11

Wat te denken van de idioot hoge prijzen voor benzine en diesel? Iedereen een dag niet tanken voor een lagere accijns? ACTIE, voordat iedereen failliet is!

Ton Plafond | 18-01-13 | 10:09

Ik ga nooit met de trein. Auto is makkelijker en goedkoper. Echter wil ik wel een keer met mijn 5 jarige dochter met de trein, gewoon voor haar bucket list ;). Voor een ritje naar opa en oma zou ik vroeger E2,60 voor mijzelf en E2,50 voor haar railrunner hebben betaald. Die kaartjes kan ik gewoon kopen voor ik vertrek.
.
In de nieuwe situatie heb ik twee mogelijkheden:
.
2x annonieme kaart: 2x E7,50 + 2x E20 instaptarief = E55!
.
2x persoonlijk: 2x E7,50 + 2x E20 instaptarief = E55 waarvan ik na 5 jaar E34,90 terug krijg. Ik moet dan wel 7 werkdagen van te voren mijn kaart aanvragen.

een andere Groninger | 18-01-13 | 09:48

Het grote probleem van die shit-kaart is dat je ze Mifare Classic chip gebruiken.
Deze chip zit in je OV-Chipkaart en is zeer eenvoudig te hacken.
Tijdens de invoering van de OV-Chipkaart koste de chip €0.50.
Het moest zo goekoop mogenlijk.
Deze chip heeft namelijk een grote broer en die heet: Mifare Desfire EV1.
Kijk, die hadden we er op moeten hebben.
Maar die koste €1.50 per stuk dus 3x zo duur.
Die verschillende prijzen kunnen de OV-Bedrijven zo corrigeren, maar als ze voor de Mifare Desfire EV1 hadden gekozen hadden we in ieder geval een veiligere OV-Chipkaart gehad.
Het gekke is dat de deuren van het tweede kamergebouw in het verleden ook werden geopend met een kaart die de Mifare Classic chip aan boord had.
En je raad het al, nadat de Mifare Classic chip was gekraakt werden deze passen in no-time vervangen voor de Mifare Defire EV1.
Kijk, als het de dames en heren van de tweede kamer zelf betreft dan kan het ineens wel gerelgd worden !
Quote van Webwereld:
Het ziet er naar uit dat de geplaagde Rijkspas, de toegangspas voor talloze overheidsgebouwen, de migratiedans ditmaal ontspringt.
Het maakt, sinds de Mifare Classic in de ban ging, gebruik van de 'veilige' Desfire variant, de EV1.
Van Wikipedia:
De MIFARE DESFire-kaarten hebben een geheugen van vier kilobytes, met een 3DES beveiliging.
Dit type kaart is veiliger dan bijvoorbeeld de MIFARE Classic-kaarten.

Lenco | 18-01-13 | 09:42

Helemaal niet beseffen dat NS NS heet en niet: "de NS"
en toch een epistel schrijven waarin zo'n fout een honderd-miljoen maal terugkomt is ook falen.

Mark Levinson | 18-01-13 | 09:38

FF tussen haakjes: waarom is iedereen zo massaal tegen overheidsinterventie in zaken die al tijden prima en betaalbaar werken, maar stemt iedereen ook in grote mate op partijen die een dergelijke interventie van henzelf en de overheden onder hen een goede zaak vinden?

Volgende keer maar wél wat zeteltjes voor de LP?

Tobus | 18-01-13 | 09:12

Ik heb nu dus ook gedwongen zo'n hufterding. Ik werk op Schiphol en moet parkeren op één der parkeerghetto's, zijnde P30. Dit ligt zowat in Hoofddorp. Voorheen op luchthavenpas graties (gratis bestaat niet, werkgever betaalt ervoor). Nu dus op een OV-faalkaart.

Maar kost het me nu dus ineens geld? Nee, dat niet in directe zin. Want vanuit mijn werkgever kan ik een JaarAbboSchiphol op het ding zetten. Waardoor ik in the Greater Schiphol Area weer graties rijd (gratis bestaat nog steeds niet, werkgever betaald hier voor).

Met andere woorden: ik heb nu een kaart die exact hetzelfde biedt als het vorige alternatief, maar met veel meer handjes aan het bed qua administratie, bigbrotherpraktijken en werk voor alle nu extra betrokkenen. Je kan het al uittekenen: dat JaarAbboSchiphol is over max 2 jaar ineens "te duur" (want gratis) voor de werkgevers en de CAO's van 60.000 werknemers moeten ineens aangepast worden op de parkeer-, woon- en werkvergoedingen.

Maar die kaart is erdoor gedrukt, dat wel.

Tobus | 18-01-13 | 09:06

Genaaid worden we toch wel. Niet via de ov-chip, dan wel via een anders weg der belastingen.

K*t overheid. K*t EU.

JeejD | 18-01-13 | 06:10

De OV is een fijne kaart, ik heb er zelfs twee.

Glorix | 18-01-13 | 03:38

Professor Superhirn | 17-01-13 | 22:39
Doe maar een linkje, heb hier nog een mooi extra duur kaartje DH-Gouda liggen.

Chesh | 18-01-13 | 02:28

Waarom toch?

Yowww | 18-01-13 | 01:21

Dat OV-Chipkaart systeem zuigt aan alle kanten. Er is werkelijk geen enkel voordeel voor de reiziger bij. Mijn treinreizen én busreizen zijn er enorm duurder op geworden en een voordeel kan ik niet bedenken. Onlangs is mijn Voordeelurenabonnement verlopen, die ging vorig jaar ongevraagd van 45 naar 60 euro trouwens, en ondanks het feit dat ik nog steeds mijn persoonlijke OV Chipkaart gebruik, kan ik sindsdien alleen met de trein als er minstens 20 euro i.p.v. de 10 euro van voorheen op staat. Terwijl die rit 3,50 kost. Die Chipkaart is een compleet kansloos kutsysteem dat ons door een stel onzuivere kutpolitici door de strot is getrapt. Ik koop voor de trein nu papieren kaartjes en fiets naar mijn werk: Ik steun deze boycot volledig.

Basje1738 | 18-01-13 | 00:55

Uh.. natuurlijk boycot ik de OV chipkaart. Sinds het ding is ingevoerd heb ik het OV niet meer gebruikt en ik ben ook niet van plan dat ooit nog te doen, tenzij ik een gewoon kaarjte kan kopen tegen een redelijke prijs.

sitzkrieg | 18-01-13 | 00:55

Tel eens het verschil als je met je gezin met de trein reist of met de auto? Trein en bus kost ca een factor 10 meer.

Patatter | 18-01-13 | 00:26

@ofitzer | 17-01-13 | 23:30
Ze weten dan precies waar iemand zit en hiermee kunnen dus criminelen makkelijk achterhaald worden, wat natuurlijk nederland weer een heel stuk veiliger maakt, ja echt waar hoor!

overigens ze denken te weten hoe iemand precies reist, wat natuurlijk klinkklare stierenpoep is. in het geval van de trein hoef je niet meteen uit te checken, stap je tussentijds uit is het ook niet nodig om uit te checken (overigens zou je ook knettergek zijn dit wel te doen, je mag dan 2x het opstarttarief dokken).
in de praktijk; check niet altijd meteen uit en reis eens om, hiermee maak je de data totaal waardeloos, plus het bijkomende feit dat je privacy niet zo aangetast wordt

Tim Grimback | 18-01-13 | 00:25

@miereneukert | 17-01-13 | 23:53
*traan van melancholie wegpinkt wegens lift-herinneringen*

hfakker | 18-01-13 | 00:07

@Buffell | 17-01-13 | 22:09
Hahaha held! Dat is dan wel weer een voordeel ;)

Zangert Rinus | 18-01-13 | 00:07

Vroeger liften wij als studenten. Werkt nog steeds volgens mij!
Dikke middelvinger richting de overheid.
Je moet het alleen wel even doen!

miereneukert | 17-01-13 | 23:53

Oh yes de Suica kaart, maar dan liever de Icoca uit Osaka en omgeving, die met dat vogelbekdier als mascotte :)
.
Overigens zijn die kaarten in elkaars gebieden te gebruiken. Er hoeft ook geen twintig euro op te staan, het opstap tarief is voldoende, de rest kan je ook betalen bij het uitstappen, en dan heb je de keuze uit een automaat of het mannetje bij de poortjes die jouw (ja zelfs jij als buitenlander) als klant behandeld.
.
Het kan zoveel makkelijker Nederland.

Ranja Drinker | 17-01-13 | 23:31

Ik blijf het wel absurd vinden dat de NS alle druk (boetes, verplicht inchecken waar je ook heen gaat) die ze heeft uitoefent om elk traject te kunnen registreren. Hoe dit de burger op welke manier dan ook van dienst is?

ofitzer | 17-01-13 | 23:30

Als student 5 dagen per week gratis reizen en de OV kaart boycotten? Dacht het niet.

ofitzer | 17-01-13 | 23:26

" Tineke Huizinga de Führer is van de Ov-holocaust. "
Je kon het weer eens niet af zonder Godwin? Misselijk mannetje.

Tapu | 17-01-13 | 23:19

yes ,groene pixel doet het weer.

rude dog | 17-01-13 | 23:14

Een boycot zou heel goed werken. Helaas is de geest van dit volk hiervoor te zwak.

arashimashou | 17-01-13 | 23:07

Nooit een OV chipkaart vastgehouden. Het enige wat ik vasthoud is het stuur van mn auto. En dat blijft zo.

henkojenko | 17-01-13 | 23:03

Wat ik wel eens wil weten bij al dit soort initiatieven van de overheid: waarom proberen ze opnieuw het wiel uit te vinden? Waarom niet de Oyster card (goedkoper dan los kaartje) van Londen gekopieerd, of de Suica kaart van OV-koning Japan.
Als we dan toch zo'n chip ding moeten, waarom dan niet die?

Suzamigo | 17-01-13 | 22:57

Ik mis in dit stukje nog de kast muur praktijken als het gaat om de klantenservice.
Wannneer je zoekt naar de klantenservice van de OV kaart, blijkt dat deze er niet is, of indien met moeite gevonden, er niet is om jouw probleem op te lossen.
De "klantenservice" verwijst naar TransLink of de NS klantenservice. TransLink verwijst op haar beurt naar NS en vice versa.
Héél slim uitgedacht: een kudt systeem inbrengen en vervolgens alle vorm van support weigeren, garantie tot aan de deur zeg maar.
Gevalletje wel de lusten (€€€€€€€) maar niet de lasten (support).

Mastermattie | 17-01-13 | 22:53

@gelachewoar | 17-01-13 | 22:45
Mooi, want ik heb nog een stapeltje A2-prenten liggen. Quid, haal jij ze straks even uit de Dumpert?

Professor Superhirn | 17-01-13 | 22:50

Professor Superhirn

ik doe mee chef

gelachewoar | 17-01-13 | 22:45

ik begrijp ook echt niet dat hier zo n ingewikkeld duur systeem moet worden verzonnen. In berlijn is het simpel, gewoon losse kaartjes, evt per dag/dagen/week en per zone, lekker kaartje erin en lekker reizen!

gelachewoar | 17-01-13 | 22:42

Massale burgerlijke ongehoorzaamheid zou een heilzaame uitwerking kunnen hebben. Gewoon geen geautomatiseerde onzinboetes betalen, om mee te beginnen. Alles naar een website sturen en oline plempem. Boetes, aanmaningen, alles. Laat zien dat je het zat bent. Wie doet er mee?

Professor Superhirn | 17-01-13 | 22:39

je hebt geeneens een keus meer, een strippenkaart verkoopt niemand meer, een papieren kaartje wordt uitgeroeid via de automaat dus je bent overgeleverd aan het faalsysteem. Ik heb er een genomen voor als t niet anders kan en anders koop ik tot het niet meer kan lekker een kaartje

gelachewoar | 17-01-13 | 22:38

"Lijkt me logisch" heeft momenteel geen auto en moet elke werkdag van Den Haag naar Amsterdam.
Vanochtend deed hij daar 3 uur over en alleen maar omdat er (nu nog) ongeveer 2 centimeter sneeuw ligt.

"Lijkt me logisch" betaalt daar elke dag wel mooi €17,50 voor.

Ook als er geen 'aangepaste dienstregeling' is heeft 'ie zelden een zitplek.

"Lijkt me logisch" is het een beetje zat en gaat weer een auto kopen.

Lijkt me logisch... | 17-01-13 | 22:36

Idd. Een monopolie op OV. BELACHELIJK. Lege treinen, lege bussen, kost klauwen met geld. Tijdens de spits is het terror. Terwijl de busschauffeur op locatie, en de conducteur op locatie vaak in veel gevallen best weten hoe het beter makkelijker sneller en goedkoper kan. Maar een paar omhooggevalle pijpgrage managment hbo-ers zonder visie zonder vakbekwaamheid verstieren het en de enige mogelijkheid is idd boycot. Ik betaal gvd alleen nog wanneer ze het verdienen, af een toe wat geld, dat is fair. Maar heel veel mensen zijn erg bang voor boetes e.d. DUS Quid, eindelijk weer een goei topic, buit dit uit, make this big, use GS last amount of power, go go go. Gvd

don patatos jr. | 17-01-13 | 22:34

Hoezo de ov-chipkaart is ons door de strot gedouwd? Zijn er dan reaguurders die op het openbaar vervoer aangewezen zijn? (Hahaha! Arme stakkers!)

VanBukkem | 17-01-13 | 22:33

Ik vind het echt zo'n ramp. Als je in andere delen van de wereld reist dan denk je van wat is dat makkelijk hier. Ik ben in New York en London met de metro geweest.
In Azie heb je van die plastic muntjes en dan betaal je omgerekend 50 cent voor de eerste "zone". Het muntje scan je eerst als je de metro in gaat en bij het verlaten stop je hem in de machine. Het is zo kinderlijk eenvoudig dat het gewoon werkt en je betaald niks voor het muntje en er is ook geen minimum bedrag.

mennie | 17-01-13 | 22:24

Moishe Pipik | 17-01-13 | 22:07 | + 0
Nog meer op de valreep. Neuh, moeite niet waard.
Gooi eens een kwartje op, qua literatuur of filosofie.
Lees ik morgen wel en brand je dan wel af. Of niet, dat kan ook.
Gute Nacht.

Ratzinger | 17-01-13 | 22:13

OV-poortjes vernielen doe je met:
a) vuurwerk
b) sterke magneet
c) je handen
d) handwapen/zwaar gereedschap

En ja, ik durf te beweren dat het je burgerplicht is om frauduleuze systemen die de burger benadelen, neer te halen.

blinde kip | 17-01-13 | 22:12

@Zangert Rinus | 17-01-13 | 22:08
Ja, dat zie ik oude mensen al dagelijks doen. Vroeg laatst m'n schoonouders om langs te komen, en ik adviseerde ze met de trein te gaan. Dat was dinsdag. Nog geen spoor van ze te bekennen...

Buffell | 17-01-13 | 22:09

Ik doe zo lang als het kan niet aan de OV-chipkaart. Het is ook gewoon duurder en vooral dat het verplicht is, is echt zielig. Zie je de oude mensen al stuntelen met zo'n kaart? Haat

Zangert Rinus | 17-01-13 | 22:08

Ratzinger | 17-01-13 | 21:51
We kunnen er wel een terugkerend thema van maken. Zeg het maar: morgen Dostojevski of Nietzsche? Of allebei prutsers maar direct tegelijk? Zijn we ervan af.

Moishe Pipik | 17-01-13 | 22:07

Ik ben wel eens benieuwd naar de exacte salarissen bij de Ierse Spoorwegen (ofwel NS directie, met financieel hoofdkwartier in Ierland), en de andere OV bedrijven zijn.
Dit zijn situaties waarin een degelijke hacker gewoon van alles openbaar moet kunnen maken. Er zijn weinig andere manieren om het democratisch recht te uiten buiten de verkiezingkjes om.

derkaderp | 17-01-13 | 22:06

*grimlacht, Ratje vilein toewuift*
Draai je maar lekker knus in je holletje.

fleischer | 17-01-13 | 22:06

Het OV was nog nooit zo duur, en tweedehands auto's nog nooit zo goedkoop dankzij de crisis. Makkelijke keuze.

Harry Turtle | 17-01-13 | 22:03

Ik woon al een tijdje in het buitenland, en ben sporadisch in NL. Ik heb geen idee hoe het nu zit met die chipkaart, maar twee jaar geleden wilde ik met de metro in A'dam. Op het station hing een machine aan de muur, met ernaast twee melkertbanen die mij moesten uitleggen hoe de machine werkt. En ook dat de machine kapot was en geen contant geld kon innemen. En dat mijn buitenlandse bankpasje niet zou werken.

Het advies: even naar het volgende station lopen. W T FFFFFF?2#[email protected]#%@#

Mijn advies: Zet een van die Melkertbanen in een kiosk, laat me daar een papieren kaartje kopen met een betaalmiddel naar keuze en bespaar geld op 1 melkertbaan, 1 machine, en een hele zooi toegangspoortjes.

Of, nog mooier, breng de strippenkaart terug. Opgelost!

Bob Slee | 17-01-13 | 22:01

Kansleaus | 17-01-13 | 21:59 | + 0
Op de valreep.
Nooit iets Italiaans kopen, behalve kleding en schoenen.
Rest is shit.

Ratzinger | 17-01-13 | 22:01

Als er dan toch zoveel problemen zijn met het OV (waar ik nooit gebruik van maak), dan kun je denken aan het lekprikken van busbanden, zand in de tramrails, blokken op het spoor etc.

Ik roep er niet toe op (we blijven binnen de huisregels), maar die lijst is eindeloos. Je kunt ook bidden tot God dat er 3 cm sneeuw valt, ligt ook de helft plat. Nu heeft bidden niet zo gek veel zin (dat gelul tegen jezelf), maar 't kan je motiveren.

Succes @all die aangewezen zijn op het OV. I'm a goner.

Ratzinger | 17-01-13 | 22:00

We zijn letterlijk slaven van de overheid.

Hmmja | 17-01-13 | 22:00

Ratzinger | 17-01-13 | 21:54 | + 0 -
'Moeder Maria bidt voor ons etc.'
Niet voor de Fyra, me dunkt.

Kansleaus | 17-01-13 | 21:59

Ach, ik ben wel blij met die OV-hackkaart :) Makkelijker kan het niet.

NimweegseTurk | 17-01-13 | 21:56

Kansleaus | 17-01-13 | 20:51 | + 3
Zag je comment pas later.

Het is niet altijd een zegen om onfeilbaar te zijn, dat zul je begrijpen. Moeder Maria bidt voor ons etc.

Ratzinger | 17-01-13 | 21:54

Als student reis ik anderhalf uur per dag met het OV. Dan kan het wel gratis zijn. Ik denk dat ik na 4 jaar gek ben geworden.

pwnyafaceof | 17-01-13 | 21:53

Ik koop nog steeds klassieke treinkaartjes met gewoon muntgeld doe dat al jaren en zal dat blijven doen en als dat niet meer mag/kan activeer ik gewoon en.wikipedia.org/wiki/Dead_Hand_(nucle...) en gaat niemand meer met de trein. Lekker puh!

Nekbaard | 17-01-13 | 21:51

Moishe Pipik | 17-01-13 | 21:37 | + 0
't Is een beetje O/T, maar de essentie van Der Prozess weet jij wel terug te brengen tot heel banale proporties.
Ben je nou werkelijk zo'n cultuurbarbaar?

Juist die alomvattende staatsbemoeienis (of wat voor bemoeienis dan ook( maakt Der Prozess alleen maar actueler. De aanleiding, kun je over twisten. Sommigen zeggen dat z'n moeder hem niet begreep (Alice Miller), en zo zijn er nog wel meer interpretaties. Een meesterwerk, Pipik.

En nu gewoon je smoel houden ja! Morgen om 08:00 staan 'ze' bij je aan de deur, jij weet van niks.

Happened before. Terug naar het OV! Kudt, rijden de treinen weer - voor sommigen nog steeds een nachtmerrie.

Ratzinger | 17-01-13 | 21:51

Hoe lang de reis ook duurt>> hou de ov kaart altijd in de hand, die lol van vergeten uit te checken gun ik ze nooit.

Terpen-tijn | 17-01-13 | 21:45

Kijktip:
Ned2 nu, over mensen die ook niet zo'n hoge pet op hadden, waar het gaat over openbaar vervoer, of delen daarvan.
Zij ondernamen actie. Zij wél.

Kansleaus | 17-01-13 | 21:45

Ik heb dagelijks te maken met Translink. Wat een enorm incompetente organisatie is dat zeg. Vooral de klantenservice, die notabene gevestigd is in Suriname.

Jerkfw | 17-01-13 | 21:43

Studenten moeten gewoon niet inchecken.
Hoe moeilijk is dat verdomme?
De boete is een dankbaar onderwerp voor een procedure bij de rechter, want je vervoersbewijs was geldig, je privacy schending alleen niet.
Waarom is er GEEN ENKELE student die dit ff doet? Tamme konijnen.

das_Freudenmädchen | 17-01-13 | 21:42

Met de bus kost een los kaartje hier 2 euro, met de ov chipkaart 73 cent, dus hoezo niet goedkoper?

Terpen-tijn | 17-01-13 | 21:40

Als ook de eigen Verkeer en Waterstaat ambtenaren zich intern openlijk uitspreken over het wanproduct dat de OV-chip is, hoe hard heb je dan gefaald als werkgever.
Net zo hard als toen je NS en Prorail privatiseerde eigenlijk.

Johanvb | 17-01-13 | 21:39

Openbaar vervoer is voor Tokkies en Bontkraagjes. Of 't nou met een OV-chipkaart is of niet.

terreurinmneur | 17-01-13 | 21:39

@De Koreaanse Slet | 17-01-13 | 21:37
Morgen weer fit?

Jackanders | 17-01-13 | 21:39

OT: Het heen en weer rijden van de leden van het Europees Parlement kostte in 2011 ruim 6 miljoen euro. Dat u het weet, en dat u het van mij weet, als dit morgen of maandag of dinsdag in het nieuws komt.

Prze***walski | 17-01-13 | 21:38

Nou moe....

De Koreaanse Slet | 17-01-13 | 21:37

Ratzinger | 17-01-13 | 21:24
Wist je dat die zin oorspronkelijk ging over zijn vrienden, die hem verweten dat hij niet zo netjes voor een vrouw was geweest? K. snapte de reden voor dat vriendentribunaal niet. Is toch mooi, iedereen ziet er (op zichzelf terecht) een diepzinnig meesterwerk in, terwijl de aanleiding gewoon een vrouw was. Het zal ook eens niet.

Moishe Pipik | 17-01-13 | 21:37

Ik heb zo'n prepaid dinges erg handig, laatst kon ik niet eens het metrostation uit.

De Koreaanse Slet | 17-01-13 | 21:37

Jammer van die problemen, maar een ov chipkaart is toch wel verdomd handig. Ga zelden met het ov, omdat de fiets mijn vriend is, maar een chipkaart in de bus is wel veel goedkoper dan losse kaartjes.

Terpen-tijn | 17-01-13 | 21:36

Eigenlijk moet je deze shit bij de wortel aanpakken. Neem 020, heel veel trams die je, als het goed is, van A naar B brengen. Langste afstand max 15 km, gemiddeld denk ik een 2-3 km.
Kun je net zo goed gaan fietsen. Ben je zeker even snel en kun je zonder OV-kaart of wat voor kaart ook.

Denk dat 020 er nauwelijks op achteruitgaat als je alle tramlijnen sloopt en de werknemers gewoon ontslaat. Geen uitkering (moeten eindelijk maar eens een normale baan gaan zoeken), het straatbeeld gaat er op vooruit - geen lelijke rails en tramdraden meer - en de mensen worden van al dat fietsen ook nog eens wat gezonder. Of ze gaan lopen, sjeez.

Totale fail, die tram in 020. Of koop een scooter, heb je die tram al helemaal niet nodig.
Kijk, we moeten klein beginnen, lokaal.

Ratzinger | 17-01-13 | 21:35

@Muxje | 17-01-13 | 21:17
In Londen heeft men dan al wel een tijdje ervaring in het omzeilen van privacy. Men had daar vanaf de IRA tijd dan ook alle reden toe.
CCCTV ftw is het er.

hfakker | 17-01-13 | 21:32

Het OV is geweldig, maar je moet er alleen niet mee ergens naar toe willen.

van heinde en verre | 17-01-13 | 21:28

@Jackanders | 17-01-13 | 21:04 | + 1
Waarschijnlijk wel. Nederland wilde een OV chipkaart omdat andere landen hem ook hadden en wij niet achter wilde blijven. Maar in plaats van een kant en klaar systeem te kopen moesten we zelf iets ontwikkelen. Want dat zouden we dan aan het buitenland kunnen verkopen. Aan wie? Aan die landen die al een OV chipkaart hebben?

Osdorpertje | 17-01-13 | 21:27

Bakito | 17-01-13 | 21:23 | + 0
You're losing it man.

Niet erg allemaal hoor, stop dat karma lekker in je reet (als die niet al vol zit met ouwe Volkskranten) en we spreken later wel weer. Sleep well.

Ratzinger | 17-01-13 | 21:25


ZDEV | 17-01-13 | 20:19

Zo is het.
Dit land gaat stuk, rechtsom of linksom.
Er is hier al zoveel materiaal geplaatst....
en er verandert niets (en dan heb ik het niet
alleen over het openbaar vervoer).
Word dit dan alleen maar door een handvol
reaguurders begrepen?
Nu dit artikel van Quit.... feiten, feiten..
duidelijke taal.
Geen hond , die zich er wat van aantrekt.
Stekker mag er wel uit.
Vraagt wel enige organisatie.

vanvandaag | 17-01-13 | 21:25

Moishe Pipik | 17-01-13 | 21:09 | + 0
Niet zo dom lullen, Pipik.

"... denn ohne dass er etwas Böses getan hatte, wurde er eines Morgens verhaftet.“

Klassiek, Pik.

Ratzinger | 17-01-13 | 21:24

@Ratzinger | 17-01-13 | 21:20
Sorry, de hele dag in Sauna gezeten. Geen zin om karma over de balk te smijten nu. Ik lees je een ander keer wel de les.

* zwaai zwaai *

Bakito | 17-01-13 | 21:23

Bakito | 17-01-13 | 21:09 | + 0
Ja, dat is heel gewoon, dat je een chauffeur zoekt die TomTom begrijpt, Nederlands spreekt, een normaal pak aan heeft en niet in een Audi 80 uit het jaar nul 300 km omrijdt om van A naar B te komen (normale afstand een 25 km) en intussen ook nog zit te roken en in een maf taaltje zit te beppen met andere niksnutters.

Daarom wil ik altijd een taxi met een autochtoon. Of een chauffeur die autochtoon is. Zou nooit een Turk of Marokkaan aannemen.

They had it comin'. Ik zeg het hier maar, maar er zijn veel mensen die dezelfde ervaring hebben, het niet melden, maar wel handelen zoals ik. Groot gelijk allemaal. Ook wel logisch, zouden zij geen gelijk hebben, had ik het ook niet, al rot het mij weinig wat anderen vinden.

NL zit echt te wachten of import die een rijbewijs heeft. Wat al bijzonder is, want de meesten hebben niet eens hun veterdiploma.

Opzouten, Europa uit, weg met die troep, kost alleen maar geld, levert niks op, klaar. Hoppa, naar Mali! Doei!

Zo, dat is er ook weer uit. Die onderbuik man, die weet wat.

Yet so true...

Ratzinger | 17-01-13 | 21:20

Hahahaha prachtig stuk. Dankjewel. Zal dit artikel bij mijn favorieten zetten. Kan ik er altijd op terug vallen wanneer dat nodig is.

Shizkabob | 17-01-13 | 21:18

Het OV, Jezus waar hebben we het over? Wist niet eens dat er zoiets als een OV chipkaart bestond. Toen ik vroeger gebruik moest maken van het OV om naar school te gaan had ik een treinabonnement, en daarbij ook nog een busabonnement (lijn 6 vanaf Utrecht CS naar de Jutfaserweg). Dat "kostte vroeger al heel duur".
Daarna eens in dienst kregen we om de week een vrij vervoertje om een weekend huiswaarts te kunnen.
Toen was er ook geen andere optie, maar ik ga nu toch niet voor m'n lol in een trein of bus zitten? Daarbij is het ook erg onfris, heel dat OV.

oranjeblanjeblue | 17-01-13 | 21:17

@hfakker 21:05: En dat is weer een voorbeeld van iets waar wij in Nederland inmiddels nauwelijks nog aan doen, op geen enkel terrein: goed nadenken over "first principles" voordat we een systeem, een instantie of een wet verzinnen. Dat hebben de Engelsen met Oyster wel gedaan. Met die kaart kan je anoniem reizen (met cash opladen) en hij is ook geschikt voor incidentele reizigers en toeristen (goed verkrijgbaar). Dat is geen toeval, en ook geen aardigheidjes die er later bij zijn verzonnen; dit waren vanaf het begin af aan harde systeemeisen.

In Nederland doen we niet meer aan principes; alles is onderhandelbaar. Misschien een erfenis van het polderen. En de laatste keer dat iemand privacy als systeemeis stelde was bij het ontwerpen van het eerste trajectcontrolesysteem (privacy zou uiteraard alleen gelden voor hen die niet te hard rijden). Daar is toen heel even over gepraat, maar men vond al snel dat het eigenlijk toch wel handig was om in de toekomst de nummerplaat van iedereen te kunnen lezen, dus waarom zou je als overheid je eigen macht inperken en privacy als eis stellen?

Muxje | 17-01-13 | 21:17

Go Johnny!!!!

lidlbier | 17-01-13 | 21:16

bidibla.

Joris von Loghausen | 17-01-13 | 21:16

@hfakker | 17-01-13 | 21:05
Sommige dingen zijn dan weer overal hetzelfde, zoals hufterige chaufs die 's avonds laat meisjes laten staan... www.fixmytransport.com/problems/4383

hfakker | 17-01-13 | 21:16

Tineke Huizinga

En verder kwam ik niet.

snakeplisskin | 17-01-13 | 21:14

King of the Oneliner | 17-01-13 | 21:08 | + 1 -

En laten nou tweelingen heel veel in mijn familie voorkomen.

Supermatthijs | 17-01-13 | 21:11

Zit niet zo te zeiken. Als je een business-card hebt of gewoon centen op je chipkaart zet dan is het gewoon handig. Het is alleen wat duurder.

Snelle Jeroen | 17-01-13 | 21:11

@Kansleaus | 17-01-13 | 20:22
Daniël Wayenberg
Joop van Zijl
Appie Baantjer
Wim Dik
Erik de Zwart
Ed Nijpels
...

hfakker | 17-01-13 | 21:11

King of the Oneliner | 17-01-13 | 21:08 | + 0
Zag ook dat geringe aantal comments bij eerdere topics. Wat GS vandaag down?

Ratzinger | 17-01-13 | 21:10

uit protest laat ik me tegenwoordig transporteren met de UBahn. rijdt tenminste op tijd en is prima betaalbaar.

damnschreeuwer | 17-01-13 | 21:10

Fierljepping on ice | 17-01-13 | 21:07
Zwaar overschatte schrijver. Op pagina 1 van het boek 'De Slot' zoeken ze, jawel, een slot. En wat denk je? Op het einde hebben ze dat kloteslot nog niet gevonden. Nee, praat niet over Kafka.

Moishe Pipik | 17-01-13 | 21:09

He jammer, ik begon net te wennen aan die nieuwe lay-out GS.

Buffell | 17-01-13 | 21:09

@Ratzinger | 17-01-13 | 21:06
Ah, gewoon.

Bakito | 17-01-13 | 21:09

Ik snap het gezeur niet zo hier. Koop je een kaartje in de bus, ben je €3,50 kwijt. Met m'n OV in het weekend reis ik van Someren naar Eindhoven voor €2,40 (40 procent korting, wat automatisch wordt gegeven).

Heb serieus nog nooit een probleem gehad met die kaart.

Defqon7 | 17-01-13 | 21:08

Ik verwacht trouwens over 9 maanden (40 weken) een mini-babyboom van kleine GeenStijl kindjes, gemaakt op de dag dat GeenStijl gigantisch down was.
En bedankt hè, dat wordt volgens mij een uiterst kritische generatie, die nodeloos kwetsend al op de kleuterschool bezig zal zijn...

King of the Oneliner | 17-01-13 | 21:08

Zo bont had ik het nooit kunnen verzinnen, aldus Kafka.

Fierljepping on ice | 17-01-13 | 21:07

@natte lassie | 17-01-13 | 20:35
Waar betaalde je dan €270 voor?

hfakker | 17-01-13 | 21:07

Bakito | 17-01-13 | 21:02 | + 0
Je moet ook niet persé een Marokkaan of Turk willen hebben als chauffeur, maar gewoon, een normale blanke.

Zei ik dat? Jezus, vast helemaal fout!

Ratzinger | 17-01-13 | 21:06

Die grote muil heb jij al, brutus,...
OMDAT ik ook een klotedag achter de rug heb en mijn frust even wou bijstellen, heb ik dat even gespuugd volgens dit veaurkomen.
EN laat ik nu op een lap tekst met een dozijn links lopen....
Maak ik alleen maar een Japans grapje.
No hard feelings, brute!

fleischer | 17-01-13 | 21:05

@hfakker | 17-01-13 | 20:27
en.wikipedia.org/wiki/Oyster_card
Classic or MIFARE DESFire chip can be read by any ISO/IEC 14443 type A compatible reader, but Oyster-specific information cannot be read without access to the encryption used for the Oyster system. While it has been suggested that a good reader could read personal details from a distance, there has been no evidence of anyone being able to decrypt Oyster information. By design the cards do not carry any personal information.
Wel hier en daar een 'overcharge' in het begin...
www.standard.co.uk/news/190000-complai...

hfakker | 17-01-13 | 21:05

Hoe pak je dat aan, geen belasting meer betalen zoals een paar voorgangers hier opperen. Loop je dan naar hr en sommeert ze om de belastingen rechtstreeks naar je rekening te storten? Ik wil dat nl. Gaan doen.

deministerpresident | 17-01-13 | 21:04

@Osdorpertje | 17-01-13 | 20:56
Ik snap dat wel.
Dat belastinggeld is op de Nederlandse manier veel makkelijker in de zakken van vriendjes en vriendinnetjes te schuiven.

Jackanders | 17-01-13 | 21:04

als ik met de trein of bus MOET koop ik een kaartje en PIN dat moedern**kende ding. op mijn PIN-pas zit ook een chip.
Chip-knip faalt, OV-kaart faalt en ook het chip-PINnen faalt omdat iedereen zijn pas vergeet + traag enzo.

Gelukkig moet ik niet met de trein en stap vrolijk in mijn 1 liter vw-upje om voor 5 euro per dag op en neer naar Antwerpen te rijden. Moet je eens met openbaar vervoer proberen.
Heerlijk die Belgische benzine-prijzen zonder kwartje van Kok
Ik boycotte al dus mijn stem heb je!

sbennieke | 17-01-13 | 21:03

@Ratzinger | 17-01-13 | 21:02
Nah, chauffeurs stinken.

Bakito | 17-01-13 | 21:02

Bakito | 17-01-13 | 20:51 | + 0
Auto met chauffeur doet ook wonderen. Did it ever cross your mind?

Heel wat beter dan tussen stinkende paupers in een veel te laat gearriveerd iets van het OV te zitten.

Ik jou zeggen, er gaat niks boven een auto met chauffeur. Zelfs zonder chauffeur. Al die tijd die jij verspilt gaat ten koste van het BNP (in jouw geval natuurlijk bij wijze van spreken dan, geh) en het kost in feite meer dan het oplevert. Niemand zit er op te wachten om te wachten en de tijd te doden. Weet jij ook wel, want je doet niet anders dan tijd doden.
Helaas, dat kan helemaal niet man!

Morgen weer doodvriezen op het perron, waar je maar zin in hebt.

Ratzinger | 17-01-13 | 21:02

De NS en de OV kaart bieden de reiziger het ultieme comfortabele reisgenot.

websenior | 17-01-13 | 21:01

Het OV. Tussen de tokkies en ambtenaren. Stinkende mensen. Dom gewauwel. Chagrijnige chauffeurs en conducteurs. Verkleumen, kou, nat, ranzige perrons, wachten. Te laat. Rennen. Proppen. Staan. Uren reizen. Overstappen. Aansluiting gemist. Eerst door weer en wind fietsen. Smerige Burger King lucht. Zwervers. Crimineeltjes. Boete voor verkeerd kaartje. Taxi nemen. Toiletten smerig. Smerige coupé's.

Oh wat ben ik blij met mijn heilige melkkoeien.

ZDEV | 17-01-13 | 21:01

Bakito | 17-01-13 | 20:44
LOL

Moishe Pipik | 17-01-13 | 21:01

StijlvolRechts
U riep?

Kansleaus | 17-01-13 | 21:01

Ratzinger | 17-01-13 | 20:50

Misschien vinden andere lezertjes dat wel interessant en boeiend. Wat dacht jij dan? Bij elk topic dat Quid schrijft dat ie denkt, ik moet rekening houden met Ratzinger en zijn tere gestel? Idioot.

brutus68 | 17-01-13 | 21:00

LOL! Nederlanders oproepen of ze samen iets willen ondernemen tegen dit soort praktijken.... hahaha. Wat een mop! Kansloos. De Nederlander komt niet eens in actie als de buren met bosje hun huis uit worden gesleept en afgevoerd.

StijlvolRechts | 17-01-13 | 20:58

@Pastor Sippenhaft | 17-01-13 | 20:38
Is dat een Duits kenteken? Ik zie een Duits kenteken. Doet me aan Fleischbaum z'n busje denken.

Commando Z | 17-01-13 | 20:57

Maar al die lemmings van Nederlandse burgers stappen morgen weer domweg in bus, trein en tram, murw gebeukt als ze zijn door het parasitaire systeem van bureaucraten. Die bureaucraten kun je maar op 1 democratische manier aanpakken en dat is bij hun geldtap. Geen belastinginkomsten = geen geld voor bureaucraten en hun staatsondermijnende plannetjes zoals het pauper-OV.

ZDEV | 17-01-13 | 20:57

Wat ik niet snap is dat ze in 2003 al een werkende kaart hadden in Londen die op dezelfde chip was gebaseerd. nl.wikipedia.org/wiki/Oyster_card
Maar dat wij nog jaren lang zijn door gegaan om zelf een kaart te ontwikkelen.
En lees vooral dat stukje over "fare capping" in Londen betaal je nooit meer dan een dagkaart. En in Londen kun je een week of maand abonnement op een anonieme kaart zetten.

Osdorpertje | 17-01-13 | 20:56

fleischer | 17-01-13 | 20:44

Ga jij eens met dat kutbusje van je op de Autobahn toeren, i.p.v hier met je grote muil rond te hangen...

brutus68 | 17-01-13 | 20:54

@Ratzinger | 17-01-13 | 20:50
Dat is dan weer het mooie van per treinreizen, tijd genoeg om dat hele verhaal eens rustig door te spitten.

Bakito | 17-01-13 | 20:51

Ratzinger | 17-01-13 | 20:50 | + 0 -
En als jij met je tengels van kinderen afblijft, is iedereen blij.

Kansleaus | 17-01-13 | 20:51

O ja, als je nog eens een stukje schrijft, Quid, doe er dan geen 500 hyperlinks bij. Da's misschien leuk voor jezelf, maar heb een beetje meer zelfvertrouwen.

Die rotzooi kun je er altijd later nog bijplempen, mocht er behoefte aan zijn.


Ratzinger | 17-01-13 | 20:50

Kun je spoor ook asfalteren?

God is dood | 17-01-13 | 20:44

/* conversies.bakito */
ok=0
do while \ok

OK=(datatype(r1,"N") & datatype(r2,"N"))

b.bakito=b.bakito+1

RUN

Bakito | 17-01-13 | 20:44

Ik boycot GS voor lappen tekst.
Metname ook die links die ik 'eventueel' na zou kunnen gaan pluizen,...

fleischer | 17-01-13 | 20:44

In Zutphen, Doetinchem en omstreken is het buskaartje 2x zo duur geworden. Met ov chipkaart betaal ik 3 euro voor een enkeltje als ik een kaartje koop 6 euro! Volgens de chauffeur betreft het een "ontmoedigings beleid" Ik ben dus gedwongen om een ov chipkaart aan te schaffen.Bizar vind ik dat!

M.I.L.F. | 17-01-13 | 20:44

Zo, aan de minnetjes van mijn eerste reactie te zien is Likoed Nederland cq Cidi ook wakker. Sorry Jongens. Ik dacht dat mijn opmerking wel Joods was.

Kansleaus | 17-01-13 | 20:42

Het OV,voor als je wilt vertrekken van een plek waar je niet bent en wil uitstappen op een plek waar je niet heen wilt.

Zure prak | 17-01-13 | 20:41

Is het hacken van je OV chipkaart eigenlijk nog mogelijk en zo ja hoe...

Lisette123 | 17-01-13 | 20:40

Is er eigenlijk een goede reden te bedenken waarom je met OV zou reizen? Altijd te laat, altijd wachten en veel en veel te duur. Misschien het gebrek aan parkeerplaatsen en hoge parkeerkosten dat is het enige wat mij te binnen schiet. OV zou concurrerend moeten zijn met de auto dat is het in geen enkel opzicht.

carramba | 17-01-13 | 20:38

Zo'n Tineke Huizinga had in een beschaafd land al jaren in de bak gezeten, evenals als vele medeverantwoordelijken. Valsheid in geschrifte, oplichting, diefstal, fraude, deelname aan een criminele organisatie etc etc. Maar hier in Nederland...

brutus68 | 17-01-13 | 20:38

Dankzij die kaart, betaal ik nu nog maar €90 p/m ipv €270, mij hoor je niet klagen...

natte lassie | 17-01-13 | 20:35

Hou toch op, boycotten of demonstreren in Nederland.... daar zijn we te lui voor. Dat moeten anderen maar voor ons doen, daar hebben wij geen tijd voor druk druk druk (met ons zelf).

Kwatz | 17-01-13 | 20:34

En de kaart is ook zo bizar gebruiksvriendelijk. Afgelopen week heb ik het automatisch opladen stopgezet. Dit is de gang van zaken:
1. Inloggen op de site. Als je je gebruikersnaam of wachtwoord bent vergeten heb je pech, de link die je daarbij helpt is inmiddels al een paar weken dood.
2. Invullen gegevens en stopzetten automatisch opladen.
3. 1 cent overmaken ter persoonsverificatie
4. Een brief ontvangen op je huisadres
5. Met die brief en id naar een loket om het automatisch opladen stop te zetten, indien je je geld dan ook nog terug wilt betaal je administratiekosten.
-
Dit is zonder overdrijven de gang van zaken. Alsof we gvd in het Bulgarije van 1992 leven.

Asmodean | 17-01-13 | 20:32

Pastor Sippenhaft | 17-01-13 | 20:27
Ligt eraan wat voor auto je rijdt.

Commando Z | 17-01-13 | 20:31

Ik ga nooit met het OV, al jaren niet meer. In de kou gaan staan wachten op een bus of trein die niet op tijd komt, tussen allerhande mongolen zitten, de domste gesprekken aan moeten horen, stinkende mensen etc.

Echt iets voor totale losers. Koop gewoon een V6, sta je soms in de file, maar heb je wel je eigen muziek, kun je ongestoord bellen, het stinkt niet etc.

Ik begrijp wel dat sommigen zijn aangewezen op het OV. Die blijven dan gewoon lekker thuis (inloggen, skypen, whatever - al die verplaatsingen, doorgaans nutteloos).

Net als de NL-overheid, ook totaal nutteloos, maar dit terzijde.

Ratzinger | 17-01-13 | 20:30

Alleen als je nooit met het openbaar vervoer reist, is het leuk om zo'n kaart te hebben. Tsja.

rechtvaardigerechter | 17-01-13 | 20:30

Gezien de trein niet in 020 Noord komt, moet ik met de bus. Een kaartje kopen in de bus, DAT is pas genaaid worden. Dus nee, kon het maar...

Alcoholic | 17-01-13 | 20:29

Tim Kuik is een totale lul!
Off topic, maar dat moest er al de hele dag uit.

Botte Hork | 17-01-13 | 20:29

ritje Leiden-Lisse was 5 strippen ofwel 2,50 Ritje Arriva is 3,70! met OVkaart. Dat is dus een prijsstijging van jajaja....50%
Ben ik blij dat ik niet met de bus reis...

jan-lul-de-behanger | 17-01-13 | 20:28

f**k! Ik wist niet dat er ook al onrendabelen op GS zaten!

dekogelkwamvanlinks | 17-01-13 | 20:28

Terwijl die dingen copy-paste ready liggen in 0044 en 0033, Oyster is top

hfakker | 17-01-13 | 20:27

Maar sinds ik dat ding heb, reis ik gratis. Heerlijk voor zolang ik niet over een eigen auto beschik. En om nou gewoon met zo'n na te maken papiertje rond te lopen dat ik student ben, neh dat ik zie niet zitten. Dan liever van die coole piepjes als je incheckt. Heerlijk toch? Daar doen we het voor, voor die muziek. Maar oke true, over 4 jaar mag ie kapot.

ho4x | 17-01-13 | 20:27

Ik heb het nooit begrepen. Waarom moest iets moeilijk gemaakt worden dat makkelijk was?

mijntweecent | 17-01-13 | 20:27

Sinds de Nick en Simon NS-commercials rij ik alleen nog maar auto. Meer dan ooit zelfs.

Conclusie: Nick en Simon zijn slecht voor het milieu.
Of is dat er kort door de bocht?

Pastor Sippenhaft | 17-01-13 | 20:27

"De eigenschap of methode createContextualFragment wordt niet ondersteund"
Repareer die Javascript meuk nu ook meteen eens een keer jongens.

McSnor | 17-01-13 | 20:26

@chiel_labiel | 17-01-13 | 20:24
Een geenStijl opwaardeerservice ?
Zoals vroegâh bij Hacktic ?

Ing. eslapen | 17-01-13 | 20:26

@ZDEV ik heb een godshekel aan treinen, maar dat klopt volgens mij niet. Bron?

Blasfemie | 17-01-13 | 20:26

Welke Translink debiel loopt hier te minnen?

Topske | 17-01-13 | 20:26

Misschien heeft GeenStijl nog een goede server over voor het data verkeer van de ov chipkaart....

chiel_labiel | 17-01-13 | 20:24

Wij studenten worden ongeveer verplicht om zo'n kaart te hebben, dus ik ben bang dat ik er aan vast zit. Maar het is inderdaad een kreng van een ding.

Nietvoordekat | 17-01-13 | 20:24

Sympathiek idee maar het staat op gelijke hoogte als je hand voor je ogen houden tijdens een trajectcontrole.

Red mij niet | 17-01-13 | 20:22

Zwartrijder till I die. Liever eens in de zoveel weken een 'boete', dan huilen bij de chipautomaat voor een trein die niet komt.
Weet je wie wel goed was met treinen? Ja, precies.

Kansleaus | 17-01-13 | 20:22

Godsammekraken | 17-01-13 | 20:20
Idd. Het zuigt per definitie al de pan uit.

Botte Hork | 17-01-13 | 20:22

Dat zou pas klasse zijn. GeenStijl die de OVchipkaart naar zijn grootje helpt.

Meeroever | 17-01-13 | 20:22

Ik heb niet eens zo'n kaart stelletje paupers.

Topske | 17-01-13 | 20:20

Ik stoor me toch een beetje aan de subliminale suggestie dat het OV zonder chipfaal *niet* zou zuigen.

Godsammekraken | 17-01-13 | 20:20

Tommygunner | 17-01-13 | 20:18
Goed punt.

Botte Hork | 17-01-13 | 20:19

Toch was mijn busabonnement voordeliger dan 2 keer per dag een ritkaart van €4 (€8 per dag voor de extreem slechte rekenaars) te kopen. ;)

denniswel1 | 17-01-13 | 20:19

En laten we onderhand ook eens allemaal stoppen om belasting te betalen. Dat wordt ook een keertje tijd.
De EU en onze eigen politici draaien ons een poot uit en geven alles weg aan de Grieken en Egypte en wij mogen ons ontslag incasseren, kunnen onze huizen niet verkopen of huizen kopen en op onze oude dag zullen we een houtje moeten bijten dankzij die dieven van de EU en onze eigen politici.

Koos Buster | 17-01-13 | 20:19

Per gereden kilometer gaat er 10x zoveel geld naar het spoor dan naar het wegennet. En dan nog is het OV zo knetterduur.

Verkeerde prioriteiten heet dat. En in een echt democratisch land kun je dat met je stem aanpakken.

Maar in Nederland maakt het geen reet uit of je op VVD, CDA, PvdA, D66 of een andere partij stemt. Want de bureaucraten maken de dienst uit.

Daarom is er maar 1 oplossing. Revolutie. Gewoon de stekker eruit. Middels belastingweigering.

ZDEV | 17-01-13 | 20:19

Ik boycot sowieso ALLES wat overheid is. Fuck the system.

Botte Hork | 17-01-13 | 20:18

OV boycotten? Neeeee! Weet je wel hoe druk het op de snelwegen wordt!?

Tommygunner | 17-01-13 | 20:18

Ook nog: De kinderen die het ding wisten te hacken waren nog niet geboren toen het project afgetrapt werd.

Godsammekraken | 17-01-13 | 20:18

Het ov is toch niet voor de werkende mens.... Koop een auto of ga fietsen

chiel_labiel | 17-01-13 | 20:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken