Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dictator Rompie steunt dictator Morsi

rompiemursi.pngKijk ze zitten op hun gouden stoelen. Herman Rompie, de nog altijd volstrekt onbekende, ongewilde en vooral ongekozen president van de Europese Raad en naast hem Egyptisch president Mohammed Morsi. Van Morsi kunnen we een hoop zeggen, bijvoorbeeld dat hij het als voormalig leider van de fundamentalistische Moslimbroeders niet zo hoog op heeft met de rechten van vrouwen, homo's, Kopten, of eigenlijk iedere niet-moslim, maar niet dat hij niet gekozen is. Althans, er is een show opgevoerd die voor 'verkiezingen' door moet gaan. Inmiddels wordt Egypte met de dag democratischer, vrediger en beter voor minderheden. Toch? Iets anders kan de EU niet geloven, want om er een beetje bij te horen hebben ze besloten om het 'democratiseringsproces' in Egypte te ondersteunen met: vijf (5) miljard euro gratis geld. Zo rollen ze, de winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede. Hoera!

Reaguursels

Inloggen

Vies volk. Stelletje theocraten. morsi de theocraat die het kalifaat wil heroprichten en rompie gelooft heilig in de EU-heilstaat. De EU-heilstaat is een religie voor rompie en co. Verheven boven elke vorm van kritiek en twijfel. morsi en zijn islamofascisme eveneens en nog gevaarlijker dan het nazisme. Er wordt er jarenlang geroepen dat de joden en kopten uitgeroeid moeten worden, maar tegenwoordig zelfs zonder het te ontkennen naar het Westen toe.
En daar krijg je 5 miljard euries voor.
Gefeliciteerd! Dat werkt beter dan de oudejaarsloterij.

SicSeb | 15-01-13 | 23:34

Vijf miljard voor een regime dat de zogenaamde waarden van de EU in elk geval niet onderschrijft, of het moet de afkeer van andersdenkenden zijn. Bizar.

Fast Forward | 14-01-13 | 14:15

van Rompuy verdient de doodstraf. Niets meer en niets minder.

Op wie moeten wij stemmen om van deze misdadiger af te komen? Oh, wacht, ik denk steeds dat wij nog in een democratie leven, stom van mij.

Karel Popper | 14-01-13 | 13:39

En hierbij steunt de EU,de schendingen van de mensenrechten in Egypte.

Bataaf | 14-01-13 | 13:15

Hoort Egypte dan ook al bij Europa? Hebben we verplichtingen richting niet EU-klantjes?

Jan Gordelroos | 14-01-13 | 12:40

Over een paar jaar is de EU armer dan Afrika, en dan krijgen wij geld van hun. toch????

hysteria | 14-01-13 | 10:44

Geen topic gezien over Leon de Winter die weigert belasting te betalen aan deze rovers?
Dat zou dan de eerste actie zijn van een bekend iemand die het lef heeft om dit te doen!

lanexxx | 14-01-13 | 10:28

Heeft Rutte al een mening, iemand die hem ooit nog wel eens ziet? Niemand?

doskabouter | 14-01-13 | 09:56

Mannen die met gekruiste benen kunnen zitten zijn onbetrouwbaar, ALLEMAAL!

Tobus | 14-01-13 | 09:30

Om te janken. Een ongekozen President geeft de poen van zijn volk aan een gekozen President... om het democratiseren te bevorderen. Ik moet janken van het lachen. Not. Ik moet gewoon janken.

Zeddegeizot | 14-01-13 | 08:36

Zou Rompi een mooie pensioenwoning krijgen aan de Rode Zee?

Zeddegeizot | 14-01-13 | 08:31

Demogratiseren, dus het volk gratis maken.

ecologiste | 14-01-13 | 08:30

Rompie is een demogratiserende oligarch.
Nieuw werkwoord demogratiseren. Dat wil zeggen de sociale rechten van een volk verkopen om er een kleine groep rijk door te maken. Rompie en zijn maatjes maken zichzelf rijker door het sociale geld van de Europeanen over te hevelen naar de banken. Het grootste deel van dat geld komt van de Noord-Europeanen.
Rompi cs zijn de nieuwe ... nee ik durf het niet te zeggen.

ecologiste | 14-01-13 | 08:29

Eigenlijk moeten we overal gewoon een referendum over houden. Daar moeten we allemaal actie voor voeren - een volksraadpleging over alle grote plannen van de Europese Unie. Alleen dat zorgt uiteindelijk al voor het einde van de organisatie.

De Europese Unie is namelijk gebaseerd op het idee dat plannen geen steun van de bevolking nodig hebben en dat de bevolking ze uiteindelijk wel moet slikken. Als we die cyclus breken en de Europese Unie middenin het bouwproces stuurloos te water laten, dan zinkt de boel als een baksteen.

Dan pas zijn we van Rompie af. Moeilijker dan in Egypte, waar het een kogel, een militaire coup of een paar weken onrust zal kosten om van Morsi af te komen.

Nequebard | 14-01-13 | 05:27

Het is een beetje als de de eerste Mocro-uitkeringstrekkers in de jaren ´70: je prevelt een paar magische woordjes -vroeger outkiering, iek geen werk en ies moeilijk en er werd een hele zak geld en zorg over je heen gestort, in het huidige geval mompel je iets vaags over democratie, democratie, vrijheid en democratie en de hakbars weten niet wat ze overkomt. Een goedlachse, naïeve Eurobelg staat op de deur te rammen met zakken vol geld om de heuilstaatvariant te financieren. Lesje geschiedenis weer eens niet geleerd, maar wel een ereplaats in het politiek correcte gedenkboek van 2013. Willen ze ook niet een paar kerncentraletjes kopen of de export van petroleum stoppen omdat we daar gewoon verslafd aan zijn? In 1973 wist Sadat heel goed waar de pijnlijke plek van Europa lag, Mursi heeft hem in Brussel eveneens gevonden. En nu maar het evangelie uitdragen dat "de democratische vernieuwing van Egypte een belangrijk gids-idee is dat bepalend is voor de toekomst van" etc. etc.

Onno4280 | 14-01-13 | 03:22

5 miljard WTF wie gaat dat weer betalen? Juist ja wij weg uit Europa en heel snel AUB nu beginnen ze in Mali weer moeten we daar ook weer een paar miljard heen sturen?

non_de_pier | 14-01-13 | 01:41

@Canis Spurcus | 13-01-13 | 23:29
Nou ja, verzet heeft altijd zin. Het lijkt me wel zaak om zo min mogelijk bezit in de EU te hebben. Dus tegoeden off-shore parkeren en via internet beschikbaar houden (moneybookers heeft een debitcard om te kunnen pinnen).
En verder, zo min mogelijk inkomen in de EU genereren en op papier zo veel mogelijk daarbuiten. Better safe than sorry. Zoals de Grieken dus.
Dan kun je hier vrij rustig blijven wonen.

Stormageddon | 14-01-13 | 01:30

"Alsjeblieft gozer .. hier heb je vast wat knaken zodat je die lening bij het IMF alsnog kan gaan regelen .. want van lenen bij het IMF wordt je groot en sterk en vooral heel democratisch", aldus Rompie: An agreement with the IMF will open
the door to further lines of credit and will help re-establish the confidence of international investors
and economic partners. It is growth, ultimately, that will allow to overcome high levels of
unemployment, particularly dramatic among the youth. I welcome, therefore, the fact that important
discussions with the IMF are continuing. Nevertheless, postponing action is not an option.
Link:
www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_dat...

SyntaxError | 14-01-13 | 00:50

Egypte leent volgens dit bericht het geld van de IMF:
www.kuna.net.kw/ArticleDetails.aspx?id...
Volgens dit bericht krijgt Egypte het van de EU onder .. "voorwaarden" :
"Rompuy linked the EU’s grant with ongoing discussions over the sough-after IMF loan. He said: “a large amount of this grant should be utilised along with the special preparations of the IMF loan.”"
dailynewsegypt.com/2013/01/13/morsy-me...
(nu ff de persbrief van de EU lezen)
Ik vind het een beetje .. wazig vehaal 5 miljard "granten" aan Morsy waarvan een deel bestemd is voor voorbereidingen op een lening van 4.8 miljard bij het IMF ..

SyntaxError | 14-01-13 | 00:33

Een van de twee is daadwerkelijk democratisch verkozen en het is niet Rompie...
Misschien is het Egypte dat Europa 5 miljard moet geven ter bevordering van de democratisering...

A.Green | 14-01-13 | 00:23

dus Rompie is voor een moslim dictator een land dat de afgrond in gegooid wordt vrouwen een 3 rangs wereld burger maakt nog even en hij zal de zelfbombers ook gratis c4 geven .

rukkieduck | 14-01-13 | 00:12

Morsi, moslimbroederschap en democratie, gaan niet lukken.... nooit!
5 Miljard foetsie en hier in Nederland gaat de broekriem nog een gaatje strakker!

enk | 14-01-13 | 00:11

De EU geeft tevens Europees belastinggeld om moskeeën voor de Turken te bouwen in het bezette Noord-Cyprus. Daar hoor je toch ook niemand over?
In plaats van Cyprus te verdedigen (aangezien Cyprus al sinds 2004 lid is van de EU) worden nu de buidels van hun islamitische compagnons gevuld.

Op koers | 13-01-13 | 23:56

Mijnheer Van leeuwen, hou je ophitsende praat met je onjuiste omschrijvingen maar voor jezelf en de dommen. Die stoelen zijn helemaal niet van goud, maar wel van hout, jawel, met een "h" en dan belegd met bladgoud, dat zo dun is dat je er maar een paar gram van nodig hebt voor één hele stoel. Wist je dat niet? Dan ben je een onwetende broodschrijver. Wist je het wel, dan ben je een oneerlijke ophitser. Maar dus wel altijd met een "on-" of moet ik zeggen "oen"?

bruine kikker | 13-01-13 | 23:53

Maar Van Leeuwen toch! Wil je Van Rompuy niet omdat hij niet verkozen is? Maar dat is hij dus wel, maar niet rechtstreeks door de bevolking. We zijn hier toch niet in de USA?
Van Ropuy is een soort staatshoofd en dat wordt in Nederland toch ook niet verkozen? Wat zanik je dan?

bruine kikker | 13-01-13 | 23:47

Dit hebben wij verleden 12 september met z'n allen gewild.
-
Wij hebben pro Europa gestemd en daarmee onze eigenondergang bezegeld.
-
Gelukkig krijgen wij als wisselgeld een minister die zonder enige relevante ervaring voorzitter van de 'Eurogroep' wordt, zodat wij ons straks naar buiten toe als nóg Eurofieler mogen étaleren.

azoturie | 13-01-13 | 23:44

Ik kan die Van Rompuy niet zien zonder dat ik aan dat zinnetje moet denken van "the charisma of a damp rag"

-TJ- | 13-01-13 | 23:42

Stormageddon | 13-01-13 | 20:07
Heeft verzet nog zin of is inpakken en wegwezen beter? Dat stuk klei ansich kan me gestolen worden.

Canis Spurcus | 13-01-13 | 23:29

Ik denk dat ze van al dat geld heel erg democratisch gaan worden.

Patatter | 13-01-13 | 23:16

De beide dictators bedoel ik, dus.

kiezer | 13-01-13 | 23:14

"Dictator Rompie steunt dictator Morsi"

Probeer er maar eens vanaf te komen, van Leeuwen?
GoGo!

kiezer | 13-01-13 | 23:00

Ik kan werkelijk niet begrijpen wat de sommige westerse leiders bezielt.
.
In Lybie word kadaffi weggebombardeerd waardoor allerlei moslim extremisten de vrije hand gekregen hebben in Lbyie.
.
In Egypte steunt Obama,Clinton en de EU Morsi van het moslim broederschap; het moslim broederschap die van Egypte (en de rest van de wereld ) een Islamitische dictatuur wil maken en waar Morsi een tijdje geleden een soort verkapte staatsgreep heeft gepleegd. Om nog maar te zwijgen over de uitspraken van Morsi en het moslim broederschap die zich openlijk hebben uitgesproken dat Israël moet worden vernietigd.
.
Ik hoor niets van de EU over de vervolging van de Christenen en andere minderheden in Egypte.(en in het Midden Oosten in het algemeen)
.
De media zullen dit gedrag van de EU natuurlijk wel weer goed praten en Morsi de hand boven het hoofd houden. Voor de EU zijn en steun aan de Islam staat tenslotte in de agenda van een groot deel van de media.

Mortimerr | 13-01-13 | 22:50

@X-es | 13-01-13 | 22:11 |
Sorry, er komt geen revolutie in Europa. Althans niet in het noorden. Herman van Rompuy is niet de perfide, maar de perfecte idioot om Europa naar de ondergang te leiden. Ik ben al een tijdje weg uit Nederland en bekijk de ontwikkeling op ruime afstand met een grijns van oor tot oor.
Het zinkende schip verlaten was/is volgens mij de enige optie om er nog wat levensvreugde uit te peuren. Dan maar elders en - heel belangrijk - zonder die talloze EU-ergernissen. Want wie is er nog tevreden in Europa? Toch geen mens meer?

Van Dikhout | 13-01-13 | 22:49

We kunnen dus nog meer bezuinigen op de EU, als de EU hier geld aan geeft, man man man.

p3xxx | 13-01-13 | 22:49

Is typisch het westen hoor. Smerige dictators steunen totdat het zelfs bij de eigen bevolking door dringt dat die vent niet door de beugel kan, afzetten en weer 'n nieuwe neer pleuren, en dan begint 't liedje weer van vooraf aan.

Pindakees | 13-01-13 | 22:42

Zijn we er toch ingetrapt.

zwemverbrander | 13-01-13 | 22:27

Ontzettend bericht. Sharia wordt beloond. Geen woorden voor. Autogenocide beleid woekert voort als ziekte. Wat een perfide idioot is die Rompuy.

vinque | 13-01-13 | 22:16

Godgloeiende godverdomme... Als hier ooit een revolutie uitbreekt dan weet ik wel wie er als eerste onder de guillotine gaan. EU-tuig.

X-es | 13-01-13 | 22:11

Professor Superhirn | 13-01-13 | 19:59
Precies mijn overweging.

Canis Spurcus | 13-01-13 | 22:10

En zo steek van Rompuy een mes in de rug van al die Egyptenaren die wel een echte democratie willen en daar afgelopen december nog dagenlang voor hebben gedemonstreerd.

CoffeePatch | 13-01-13 | 22:10

Die 5 miljard kan Morsi mooi gebruiken om in Egypte de sharia in te voeren. En om tanks te kopen om te gebruiken in de fascistische jodenhaatideologie die hij aanhangt.

Fijnstoffer | 13-01-13 | 22:05

Heel Europa leeft op de pof en ineens is daar 5 miljard. Is er dan helemaal geen enkele politicus die Rompie Pompie (dank Stormageddon) kan terugfluiten met een simpel doch accuraat: Hey lul, de kas is leeg!

van heinde en verre | 13-01-13 | 22:03

@meneer der meneren | 13-01-13 | 20:00,

Je weet dat de Mohammedanen het niet prettig vinden om mensen af te beelden...

basweetutwel | 13-01-13 | 21:56

@WirMachenMusik

Is dat echt zo? De PVV en SP zijn inderdaad openlijk tegen de ontwikkelingen die op dit moment gaande zijn onder de leiding van van Rompuy. Rutte en Samsom mogen dat positief gematigd staan ten opzichte van deze ontwikkelingen maar ik vraag mij werkelijk af of hun achterban hier ook zo over denkt. De gemiddelde VVD stemmer heeft ook niet zoveel op met een federaal Europa terwijl Mark Rutte hier al iets positiever tegenaan kijkt. Uiteindelijk wordt de VVD stem vertegenwoordigd in het Europees Parlement door de federalist Guy Verhofstadt. Dit kan nooit lang goed gaan. Op lange termijn moet van Rompuy zich wel degelijk zorgen gaan maken.

therealbraindump | 13-01-13 | 21:56

verdomme geen cent te makken om aan zorg, onderwijs en huisvesting uit te geven maar wel voor 5 miljard de Egyptische democratie kopen ,dat kan toch niet ,kan geen stijl geen opstand regelen ,en dat we massaal die van rompuy van ze troon trappen!

Adriaenszoon | 13-01-13 | 21:49

Alles voor de goede vrede... alles voor de bestuurders.... alles voor de derde wereld..... en NIETS voor onze eigen bevolking.... dat is de EU....

pim achtertuin | 13-01-13 | 21:43

Niks aan te doen ,behalve stemmen op de PVV
de enigste partij die ondanks ze shit ,met kopvodden
deze klaplopers niet uit de weggaat ,maar nee u idioten blijft PVDA en VVD stemmen ,en tegen die mensen zeg ik.
lompe boeren je krijgt wat je toekomt.

Adriaenszoon | 13-01-13 | 21:42

Tuurlijk is het nodig om die 5 miljard weg te geven. Democratie en veiligheid kan je kopen tenslotte. Is gewoon een stukje geopolitiek aangezien europa zijn defensie ernstig heeft gekort en kapotbezuinigd. Dan zal je toch vriendschap moeten kopen om de boel op afstand te houden. Kortom we hebben geen reet meer te vertellen in de wereld (weinig militaire dreiging vanuit europa) en wat dan overblijft is de chequeboek trekken. En bedankt europese leiders!

Houtbewerker | 13-01-13 | 21:39

I want my money back.

websenior | 13-01-13 | 21:37

Zal Van Rompuy een zorg zijn wat de mensen in NL denken. Die weet zich veilig en gerustgesteld door Rutte met zijn VVD en PvdA en nog eens dubbel omheind door D66, PvdA, en CU. Met daar tussen nog eens de SP als struikgewas. En de MSM cementeren dat geheel nog eens. Van Rompuy lacht ons uit.

WirMachenMusik | 13-01-13 | 21:32

-weggejorist-

Opruier | 13-01-13 | 21:27

Aaaand.... it's gone!

Sir Hackalot | 13-01-13 | 21:27

Wat een Geert Wilderstaal weer. Als iemand een bezoek aflegt dan is dat toch nog geen steun?

Einde van de Domheid | 13-01-13 | 21:24

Why does this not surprise me??

Hobbykip | 13-01-13 | 21:23

Zo ziet de Arabische Lente er uit.

websenior | 13-01-13 | 21:17

Om te kotsen... Recht in de bek van dictator Rompie... Farage waar ben je?!

Doc Damage | 13-01-13 | 21:17

De EU: van dieptepunt naar dieptepunt. Gevaarlijke gekken zijn het, wereldvreemde hufters, die met ons geld smijten zonder ons te vragen of wij daar akkoord mee gaan. Ik wil geen cent naar dat achterlijke Egypte, of welk islamitisch land dan ook. Blijf met je smerige poten van mijn geld af, Romplul!

lekker wijf | 13-01-13 | 21:13

tja.. als de mensen die het nu erg vinden volgende keer CDA stemmen kan er tenminste wat veranderen... of in ieder geval geen VVD/PvdA/SP/PVV...

www.parlementairemonitor.nl/9353000/1...

(verworpen...)

eenKAA | 13-01-13 | 21:10

Wat zij de PvdA ook alweer? De Arabische lente is een feest, nu nog Libië, Tunesië en Algerije…

ZKH | 13-01-13 | 21:09

@dj tonedeaf | 13-01-13 | 21:03
1 heel klein bommetje, dag kanaaltje.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 21:06

De aan ons toegewezen president van de Europese Raad van Rompuy heeft zich nog nooit aan het Nederlandse bevolking gepresenteerd maar hij schuift wel aan tafel bij de president van Egypte die onder andere wordt gesteund door salafisten. Stukje bij beetje wordt onze democratie de nek omgedraaid.

therealbraindump | 13-01-13 | 21:05

Ik blijf het veel tolgeld vinden om door het suezkanaal te mogen varen.

dj tonedeaf | 13-01-13 | 21:03

-weggejorist-

McHassan | 13-01-13 | 20:58

Zijn die lui in Brussel nou godverdomme helemaal van de pot gerukt? De tekorten in eigen landen zijn onderhand onhoudbaar en dan gaat zo'n ongekozen idioot Sinterklaas spelen?

Big Swinging Dick | 13-01-13 | 20:56

Belastingbetalen wordt steeds crimineler. Dit gaat toch werkelijk te ver! Die foto ook. Da's toch gewoon een dikke middelvinger naar EU belastingbetaler! Wat een arrogantie..

Robertski | 13-01-13 | 20:54

Welke daden komen er eigenlijk in aanmerking voor de kwalificatie "hoogverraad" en wat is dan de sanctie die daarop staat?
Zou graag Schulz en Rompie eens duchtig op z'n Neurenbergs aan de tand willen voelen, al volstaat wmb levenslange opsluiting/dwangarbeid en ontneming van het burgerschap als uiteindelijke straf.

Graaisnaaiert | 13-01-13 | 20:54

Vijf miljard geschonken voor de financiering van WO-III

colonnecinco | 13-01-13 | 20:52

@Van Duyvenbode | 13-01-13 | 20:40
Juistem, 99 % v/d bevolking snapt er geen ene hol van, willen ze ook niet snappen is een bijzonder fenomeen, tot dat het portemonneetje leeg is.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 20:48

Interieur van een Belgische woonwagen.

Jan Toeternuitje | 13-01-13 | 20:48

@Desmoulins | 13-01-13 | 20:32
Komt toch goed uit voor het miltiair industriele complex, business, oorlog met wie dan ook altijd goed voor de handel.
En deze keer is het nog te verantwoorden ook, scheelt Obama een hoop uitleg en levert een hoop werkgelegenheoid op.
Ben maar een stomme oetlul van een belastingbetaler maar kan je nagaan hoe de slimme industrieelen/politici er in zitten.
Denk dat hun visie a.s. realiteit veel spannender is.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 20:45

Plusje van mij Van Duyvenbode:2040

Kapitein-Ter-Zee | 13-01-13 | 20:42

@McHassan | 13-01-13 | 20:24

De EU als corporatie.

Desmoulins | 13-01-13 | 20:41

"Democratie" - dat gelooft een weldenkend mens toch niet. Wie werkelijk denkt dat je binnen de EU en de NAVO een democratie kunt hebben, is toch wat al te idealistisch. De wereld wordt en werd geregeerd door Machten. Nee, nee, we leven onder een regime, zoals mensen altijd geleefd hebben. En tot nu toe mogen we eigenlijk niet eens zoveel klagen. We hebben het (nog) goed.
Maar laten we nou geen illusies hebben over vrijheid, of zelfbeschikking. Overal is hiërarchie, macht, dwang. Dit naakte feit wordt wellicht verdoezeld door de lawine aan entertainment en overvloed aan materiële rijkdom (brood en spelen). De mens wordt niet geboren in een vrij speelveld maar is altijd al gevangen in een web dat hij niet zelf heeft geweven. De illusie van de eigen vrijheid vertroebelt de blik op de werkelijkjheid.

Van Duyvenbode | 13-01-13 | 20:40

@McHassan | 13-01-13 | 20:24

Je maakt goede punten wbt egypte en israel, usa betaald egypte ook al decennia lang om dat in goede banen te leiden.

Blijft de vraag; wat hebben wij met israel te maken? Hoe komt het dat zo'n klein kutlandje de complete wereld al die tijd bezig houdt?

Liggen die israelische nukes wel in dimona of zijn die strategisch verspreid over de wereld om de samson-optie als chantage middel te gebruiken?

Laat die rothschilds lekker voor hun speeltuintje betalen.

dj tonedeaf | 13-01-13 | 20:38

Zie al dat goud dan.......niet normaal zeg!

toetanchamon | 13-01-13 | 20:33

In dat pdfje las ik toch echt dat het gedeeltelijk om leningen en gedeeltelijk om geschonken geld gaat dus watz the fuzz, gewoon ouwe diplomatieke koek dit...

Barack_Obama | 13-01-13 | 20:32

@Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 20:20

Inderdaad, maar is dat niet te kort door de bocht... van Mali richting Noord-Afrika.
Resistance is futile momenteel, en daar dit soort figuren volledig van op de hoogte. Het kan ook een ander geopolitiek belang zijn. Niet vergeten dat vriend Obama nog een termijn in het Witte huis zit, en de aanstaande ronden van bezuinigingen op militair vlak liegen er niet om. Betreft Libië heeft u volkomen gelijk, een staat zonder staatsschuld en met ambities voor een munt die een werkelijke waarde vertegenwoordigd, dat kan natuurlijk niet.

Desmoulins | 13-01-13 | 20:32

Vraag je maar eens af waarom die Dijsselbloembol genoemd wordt als de grote meneer van Europese financiën.
Puur om die soms toch nog wel vervelende Nederlandse angel uit het bloksnor-project te trekken.

Jackanders | 13-01-13 | 20:32

Dus binnenkort kunnen we hier ook profiteren van de grote geneugten der sharia?

Slipsnifter | 13-01-13 | 20:31

Die olievondst maakt het ineens duidelijk en simpel...

Kapitein-Ter-Zee | 13-01-13 | 20:30

@McHassan | 13-01-13 | 20:24

Dus Morsi heeft het eigenlijk via Rompie uit onze zak gechanteerd. Dat maakt het stukken acceptabeler inderdaad.

Bruno Alaska | 13-01-13 | 20:29

Canis Spurcus | 13-01-13 | 20:27 | + 1 -
Precies, zo zwart/wit is het.

carramba | 13-01-13 | 20:28

5 miljard 'geef' je alleen als er 50 miljard te halen valt. Met rente.

Canis Spurcus | 13-01-13 | 20:27

@therealbraindump | 13-01-13 | 20:18
Dat zou een goed idee zijn. Dan zal Egypte moeten voldoen aan alle eisen van de EG en blijft het een redelijk fatsoenlijk land.

landlopertje | 13-01-13 | 20:26

-weggejorist-

McHassan | 13-01-13 | 20:24

"U kunt er zeker van zijn dat op de weg naar het verankeren van de democratie, de EU aan uw zijde zal staan als een vriend, een buur en partner"
Een Buur?!? Voor zover ik weet ligt Egypte duizenden kilometers van de EU-grens vandaan, of heb ik de EU-toetreding van Libie gemist? Zou me van die enge mannetjes in Brussel niet verbazen.

H.Stiglitz | 13-01-13 | 20:24

wtf

tiswat | 13-01-13 | 20:24

@jan-lul-de-behanger | 13-01-13 | 20:14
Ja mooi he, zie je leeftijdsgenoot Jan al binnen lopen, zo van , nee jongens dit gaan we helemaal anders doen, strak, wit, een eigentijdse draaie er aan geven.
En dan het mooie Franse antiek achter hun rug om verpatsen aan een Rus voor tig centjes.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 20:23

We moeten uit de EU, en de Euro. Onze export is slechts afhankelijk van de vrijhandelszone, de tolunie en het Verdrag van Schengen. De EU als geheel is een duur bureaucratisch monster, waar we failliet aan gaan.

Old_Spice | 13-01-13 | 20:23

@Ratzinger | 13-01-13 | 20:05
Ik vrees dat je zijn hele enge netwerk dan mee het afvoerpuntje in moet zuigen. Voor de zekerheid wat gootsteenontstopper erachteraan gooien en dan snel de stop erop voor die drek weer omhoog komt.

Koos Buster | 13-01-13 | 20:23

@carramba | 13-01-13 | 20:20
Hoeveel miljard heeft Nederland aan de EU gegeven.
En de EU is nog steeds niet democratisch.

Ing. eslapen | 13-01-13 | 20:22

@ VoorZetsel | 13-01-13 | 20:20
Who cares.

Pa Cartwright | 13-01-13 | 20:22

Met dat geld kunnen de MoBro mooi die pyramides en sfinx opblazen. Zijn we daar ook weer vanaf.

- $ 10 Miljard van toeristen p.j.

Mammeloe | 13-01-13 | 20:22

@ Stormageddon | 13-01-13 | 20:07 | + 1

Geen idee waar het ophoudt, maar hoe eerder hoe beter wat mij betreft.

Spokoynoy Nochi | 13-01-13 | 20:21

@meneer der meneren | 13-01-13 | 20:00

Als je nu gewoon van je Caps-lock toets af blijft dan doet Joris niet zo moeilijk.

CornholioNL | 13-01-13 | 20:20

Ik vraag mij af hoe dat het in praktijk werkt, het realiseren van democratisering met het gebruik van 5 miljard euro/Egyptische pond/dollars weet ik veel? Het klinkt alleen al absurd.

carramba | 13-01-13 | 20:20

*hangt langdurig en intens kotsend boven het toilet*

VoorZetsel | 13-01-13 | 20:20

@Desmoulins | 13-01-13 | 20:05 |
Ff doordenken, wie geeft er nou ene reedt om Mali.
Of Hollande is principeel goed bezig, principes en politiek, dacht het niet.
Of ff lekker conspiracy, Bilderberg, Rockeffelers en Rothschildts e.d. lieden die het wat te heet onder de voeten wordt en Frkr voorop sturen, gaat fout, hoop dooie franse soldaten, en de rest van de NAVO heeft een vrijbrief om Noord Afrika aan te pakken.
Altijd goed voor de westerse economie, 3 vliegen in 1 klap, zo moeilijk is het niet.
Frkr ging ook voorop in Libie, eigen munt verhaal etc. dat eigen munt verhaal vonden de geldmeneren ook niet leuk.
Wie het weet mag het zeggen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 20:20

Zie die Morsi eens even verlekkerd kijken nu hij net gehoord heeft dat hij Rompie mag neuken. Rompie denkt er het zijne van... maar als Belg is hij wel wat gewend.

Westheimer 2.0 | 13-01-13 | 20:19

@Snackbar van Allah | 13-01-13 | 20:09
Gheh. Me too. Goed idee om die Rompuy @euHvR te rapporteren voor spam. Eens zien of die account er morgen nog is.

Koos Buster | 13-01-13 | 20:18

Misschien biedt van Rompuy Morsi wel een kandidaat lidmaatschap aan van de Europese Unie. Van Rompuy is er wereldvreemd genoeg voor..

therealbraindump | 13-01-13 | 20:18

Van Rompi is een verrader. Te wapen mensen!

funkyd | 13-01-13 | 20:16

@Ing. eslapen | 13-01-13 | 20:08

Zit wat in, maar die neutraliseer je niet op deze manier. Naarmate de crisis in de Eurozone, en dan met name Frankrijk, zich aan de oppervlakte manifesteert zal de misère niet te overzien zijn.

Desmoulins | 13-01-13 | 20:14

aan de mate van symmetrie te zien heeft Jan des Bouvrie getekend voor het ontwerp van dit smaakvolle no-nonsense interieur

jan-lul-de-behanger | 13-01-13 | 20:14

Waarom ga ik morgen eigenlijk nog naar m’n werk?

basweetutwel | 13-01-13 | 20:13

De Nobelprijs voor de vrede binnengesleept, ik ben helemaal niet van de aluhoedjes hoor, maar kom op zeg.

Jackanders | 13-01-13 | 20:12

Waar kunnen we ons melden voor een groots protest. Dit is van de zotte. Wanneer gaan we naar den Haag??.

werkvoorandere | 13-01-13 | 20:12

@Jaimy Fox | 13-01-13 | 20:00

Stukje zelfpijperij, fraai hoor.
Het is wensdenken dat er breed draagvlak onder de bevolking is die deze Islamitische farao al zat zijn. Het blijft toch een allesomvattende ideologie en een draagvlak van 70%, weliswaar verdeeld maar onder dezelfde noemer, is niet niks.

Desmoulins | 13-01-13 | 20:11

@ spuitje11 | 13-01-13 | 19:58 |

Dat is dan zo gepiept, want voor een lening bij het IMF hoef je "alleen maar" staatseigendommen te privatiseren.

www.gewoon-nieuws.nl/2011/05/tentakels...

Gekke-Bennie | 13-01-13 | 20:11

Oh ja, het is een Belg; dan is het Dom + Omkopen.

Kapitein-Ter-Zee | 13-01-13 | 20:10

Belachelijk, net zoals meer dan 2 ton taxpoet verschuiven naar Weesie.

deepblue | 13-01-13 | 20:10

Sorry hoor, ff een muziekje ...

http://www.youtube.com/watch?v=xjkgwWkBinQ

Bakito | 13-01-13 | 20:09

Ik heb zojuist @euHvR gerapporteerd voor spam - gewoon, omdat het kan.

Snackbar van Allah | 13-01-13 | 20:09

Als er één club niet democratisch is en chronisch pist op de burger is het de EU wel. De bevolking van lidstaten uitzuigen en vervolgens het geld aan een fascistisch regime geven: een Belgische politicus is nooit te vertrouwen...

Avant | 13-01-13 | 20:09

@Desmoulins | 13-01-13 | 20:05
Een brede strijd is niet aan te bevelen.
Beter ondergronds, om de 5e colonne niet te activeren.

Ing. eslapen | 13-01-13 | 20:08

Geweldige plaat.
Later in de geschiedenisboekjes:
"De eerste beelden van de formele onderwerping van Europa aan de Islam. Binnen een gefaseerd, zorgvuldig geredigeerd proces van belangenpolitiek en antidemocratisme werd Europa deelgenoot binnen de Arabische wereld. De politieke invloed van Europa werd minimaal en binnen enkele decennia werd er niet meer over gesproken."

pennestront | 13-01-13 | 20:08

Hier is op 12-09-12 anders toch met ruim twee-derde voor gestemd...

Men leert het niet. Dan ook niet huilen nu, als je nog verder uitgekleed wordt om deze gulle driften mogelijk te maken.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 20:08

Ik ga voor omkopen....

Kapitein-Ter-Zee | 13-01-13 | 20:07

hier past allen maar een reactie bij :
gvd!

123 je proeft het zo | 13-01-13 | 20:07

@Spokoynoy Nochi | 13-01-13 | 20:01
Volgende week wil Algerije ook 5 miljard. En Libië. Sudan kan ook wel wat gebruiken. En straks Syrië ook.
Waar houdt het op? En met welk doel? Uitbreiding van de EU tot een mediterrane unie? De heroprichting van het Romeinse Rijk? Met open grenzen naar het noorden voor ca. 200 miljoen muzelmannen? Ik weet dat sommige eurocraten (vooral in Frankrijk en Italië) dat wel zien zitten en daar actief beleid op voeren.

Stormageddon | 13-01-13 | 20:07

Dat van Rompuy zich dit soort dingen kan permitteren illustreert de zwakte van de huidige Europese leiders.

CoffeePatch | 13-01-13 | 20:06

De EU wordt geleid door de industrie, je kan me niet vertellen dat een zinnig mens een wet als verbod op gloeilampen en binnenkort spaardouchekoppen, er door kan drukken, je bent dan
a. heel erg dom, of je laat je omkopen.
b. een blonde, dus dom.

sTiRf | 13-01-13 | 20:06

Denk dat degene die Rompie om zeep brengt binnen 30 jaar een standbeeld krijgt in alle Europese hoofdsteden.

Niet vertellen dat ik dit gezegd heb hoor!

Ratzinger | 13-01-13 | 20:05

@Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:55

Het moet een breed offensief zijn.
De gedachte dat de Navo gezien de huidige ontwikkelingen ooit een brede strijd gaat voeren tegen dit Islamitische tuig, lijkt me haast utopisch.
Maar goed het is natuurlijk altijd positief dat men tenminste iets doet.

Desmoulins | 13-01-13 | 20:05

Ja maar dat geld is hard nodig voor het in stand houden van de democratie.......
En dus gaat hij tanks kopen en straaljagers en bommen want alleen zo; met grof geweld; krijgt hij het volk wel in het gareel.
En de EU? Sukkels en simpele zielen.

Kapitein-Ter-Zee | 13-01-13 | 20:04

Is dat niet die natte dwijl, mr Burns of uhhh Europese voorzitter.

rickie57 | 13-01-13 | 20:04

Een gift van 5 miljard. Nee echt, serieus, waarom betaal ik hiervoor? Ik wil dit niet!
(Dit is geen lening, er staat duidelijk vermeld dat dit een gift is)

Fratello | 13-01-13 | 20:04

@Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:42

Leuk dat je mij een puber noemt die iets niet zou snappen, ik zou zeggen, lees andere tegels ook eens en ga je eens wat verdiepen in de (recente) geschiedenis.

De vroegere E.E.G. was een uitstekend samenwerkings verband. De EU dreigt/is een supranationale regering te worden waarbij de democratie volledig weg is.

Wanneer hebben jij en ik op van Rompuy kunnen stemmen bvb. De EU is een dictator, dat jij dat (nog) niet zo ziet zegt meer over jou dan over mij.

neemjemoederindemali | 13-01-13 | 20:03

Eén van de twee is min of meer democratisch gekozen. Welke is het? Hint: niet die van de EU

KropjeSla | 13-01-13 | 20:03

Vlak na het nemen van de foto mocht Rutte zeker ook even binnenkomen om met een knipbuiging een cheque aan te bieden met de grootste bijdrage aan dit ongekende gebaar van solidariteit.

Zoetwaterpanharing | 13-01-13 | 20:02

Echt, ik begin aan het verstand van Van Rompuy te twijfelen. Hier heb je 5 miljard, vriendjes worden? De moslimbroederschap lacht in het vuistje.

Butters | 13-01-13 | 20:01

5 miljard is een schijntje om een terroristische aanslag in Europa mee af te kopen.
Een andere reden kan ik niet verzinnen waarom de EU 5 miljard kado doet en het eigen volk figuurlijk laat bloeden.

Spokoynoy Nochi | 13-01-13 | 20:01

@Petrus de Rewa | 13-01-13 | 19:57
500 mio inwoners in de EU, 5 miljard het raam uit , 30 % betaald belasting.
Los van dat al had van R. 100 euro toegezegd was het al genoeg om pislink te worden.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 20:01

-weggejorist-
meneer der meneren | 13-01-13 | 19:28 | + 3 -
weggejorist .. omdat ik iets vermelde over het afbeelden van mensen op een schilderij in een moslimsetting. hERE jEZUS. We gaan de goede kant op. Links inhalen, rechts voorsorteren, keren en over de kop.

meneer der meneren | 13-01-13 | 20:00

@spuitje11 | 13-01-13 | 19:58
The European Union and associated financing institutions have offered an amount of
more than 5 billion euro (more than 6.5 billion US dollar) in grants, concessional loans and loans
for the period 2012-13 in support of Egypt’s democratic transition.

Leningen met rente zijn haram.
Dat zien we dus nooit meer terug.

Ing. eslapen | 13-01-13 | 20:00

Het enige dat je hier al Nederlander aan kunt doen is PVV stemmen... Dat heb ik zelf nooit willen doen, ik heb het namelijk niet zo op de partijgenoten die onder Geert Wilders bungelen, en ook niet op de manier waarop Geert die lui aanstuurt. Maar de ondemocractische ontwikkelingen in Europa (EU en islamisering, beide in bovenstaande foto treffend in beeld gebracht) in overweging nemende lijkt de PVV toch de minste van twee kwaden.
Of heeft u toch liever de twee heren op de foto hierboven?

Professor Superhirn | 13-01-13 | 19:59

Aha het begint te dagen. Het gaat om een vertaalfout van de NOS waar de weekenddiensten door een stagiaire wordt vervuld die geen engels kent. Rompi - de ramp voor Europa - heeft tegen de Egyptenaren gezegd dat ze ervoor moeten zorgen snel aan de voorwaarden te voldoen zodat het tweede deel van de reeds toegezegde lening van het IMF ter waarde van 5 miljard kan worden vrijgegeven.

Dat is even wat anders dan hier gerapporteerd wordt.

spuitje11 | 13-01-13 | 19:58

Er zaten twee dictators al in een gouden stoel
De ene heet vanRompuy de ander morsiboy
En toen kwam de regen
En toen kwam de drup
Er kwamen twee soldaatjes aan
De staatgreepwas een feit

Byter | 13-01-13 | 19:58

@*het niet meer begrijpt*
Gekke-Bennie | 13-01-13 | 19:40 | +
Heb ik ook wel eens.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:57

60 euro en 58 cent per inwoner. Het minimumloon van een Egyptenaar is 87 euro per maand.

Petrus de Rewa | 13-01-13 | 19:57

Er smeult een wereldoorlog.

colonnecinco | 13-01-13 | 19:56

Egypte vroeg onlangs 5 miljard steun bij het IMF. Die stelde voorwaarden en daar wilde/kon Egypte niet aan voldoen. Zie www.nuzakelijk.nl/economie/2980126/egy...
Nu hebben ze gratis geld en hoeven ze niet te hervormen!

de euro middenweg | 13-01-13 | 19:55

Die 5 miljard kunnen ze goed gebruiken voor de aanleg van een gigantische moskee inclusief parkeerplaats. Als ze de pyramides door de puinbreker hebben gehaald...
www.nowtheendbegins.com/blog/?p=10485

number668 | 13-01-13 | 19:55

@Desmoulins | 13-01-13 | 19:53
Het begin is er moet je maar denken, en vanuit onverwachte hoek, daar komen meestal de oplossingen vandaan.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:55

Valt me op dat Van Rompuy niet eens weet hoe je ´democracy´ schrijft.
"You may rest assured that on this pad of enshrining demcracy the EU will stand by your side as a friend,a neighbour & a partner #Morsi"
Alsof ie dan later kan zeggen. Nee ik heb geen ´democracy´ gezegd, dat maken jullie ervan.
Hoe denk hij ons wijs te maken dat er sprake is van enige democratisering in Egypte?

Afgeschminkte Bassie | 13-01-13 | 19:54

@Jackanders | 13-01-13 | 19:47

Raker zou ik het niet kunnen formuleren.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:53

@Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:49

U heeft aardig gelijk betreft het fiasco in Mali.

www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/big...

Wat de Fransen hiermee willen bereiken ontgaat me een beetje. Laat ze eerst de problemen in eigen land oplossen, al zal het één wel met het ander te maken hebben...

Desmoulins | 13-01-13 | 19:53

Jackanders | 13-01-13 | 19:47

En dat zou wel eens sneller kunnen gebeuren dan iedereen denkt.

brutus68 | 13-01-13 | 19:52

Rompie heeft kennelijk niet door dat er niet voor niets een zee tussen Afrika en Europa ligt.
En die 5 miljard trekken we toch wel af van onze verplichte afdracht aan de EU? Mark? Didi?
Niet te geloven dit. De "liberale" EU steunt een regeringsvorm waar kerk en staat niet gescheiden zijn...

Graaisnaaiert | 13-01-13 | 19:52

Groen Links bied een politietrainings missie aan.. 2e hands maar in prima staat.

(c)ZWITSUL | 13-01-13 | 19:52

Breaking. Von Rumpuy schrijft verslag over zijn meeting met Morsi. Die man spoort niet, zie de datum!
It is a great pleasure to be here in Cairo 13 December 2013...
www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_dat...

drs.Nee | 13-01-13 | 19:50

Herr Schulz was ook aanwezig. Die kon helaas niet bij het foto-moment aanwezig zijn. Hij stond met de kelensnijders van Morsi's sharia-troepen anekdotes te tappen over zijn grootvaders strapatsen met een onvervalst Duits gevoel voor humor.
De EU. Can we get the fuck out of it. NOW!

Not Muhammad | 13-01-13 | 19:49

kom er maar in Geert

(c)ZWITSUL | 13-01-13 | 19:49

@Desmoulins | 13-01-13 | 19:33
Mooi in perspectief gezet.
Ben wel blij met de actie van de lokale mongool in Farnkrijk ene Hollande dat men in Mali tot actie is overgegaan.
Hopelijk loopt dat uit de klauw en moeten we er als Navo tegen aan en kunnen we het zootje vanaf die kant gaan oprollen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:49

*heeft

Jackanders | 13-01-13 | 19:48

netniet | 13-01-13 | 19:34 | + 1 -
Voor het grote publiek/burgers wordt dit afgedaan als een nobele daad. Ik bedoel wie kan er nu tegen democratie zijn, Democratie is verlichting, recht op uiting van mening enzovoort. Zo wordt dit verhaal verkocht.

Wat er daadwerkelijk gebeurt is dat die club van Morsie gesponsord wordt onder de noemer democratie. Met als gevolg dat de positie van Morsi sterker wordt. Dit betekent voor de hudige situatie terug naar af, wellicht erger. Stabiliteit en macht kom terug voor de zittende elite, waarmee het doen van diverse zaken een vogelvlucht nemen.

carramba | 13-01-13 | 19:48

De EU had moeten eisen dat die islimatische grondwet van tafel ging. Eerst moet Morsi leveren, daarna pas centjes.

denoorman | 13-01-13 | 19:48

@lanexxx | 13-01-13 | 19:43
Wanneer een groot deel van de Europese bevolking aangewezen is op voedsel uit de prullenbak, en een kartonnen doos als woning hebben, dan pas gaat het fout.
En dat weten die stropdassen precies.

Jackanders | 13-01-13 | 19:47

Gemeen Mosje | 13-01-13 | 19:28 | + 0 -
Jaren geleden had een studentencorps Idi Amin een grolschdopje aan een lintje opgestuurd. Hij bleek dat werkelijk op z'n borst hebben gespeld.

meneer der meneren | 13-01-13 | 19:47

@Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:42

Betreft democratie, Westerse normen en waarden in vergelijking met de Islam en Zijn cultuur van de doodscultus, is de wereld heel zwart-wit.

Desmoulins | 13-01-13 | 19:46

Freedom 19:42
De vraag was om een voordeel van de eu te noemen.

Terpen-tijn | 13-01-13 | 19:44

@Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:26
ROFLOL

btw heb nog wel wat ideetjes over wapens.
Deal maken ?

Ing. eslapen | 13-01-13 | 19:43

Deze doctor Spock van de EU kan dus gewoon het geld wat de EU volgens mij niet heeft uitdelen aan wie dan ook.
En de domme burger knikt gedwee!
Dit moet toch een keer fout gaan zou je zeggen.

lanexxx | 13-01-13 | 19:43

@Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:24

Dit is inherent aan de koers die jij legitimeert, vergeet dat niet.

Desmoulins | 13-01-13 | 19:43

@neemjemoederindemali | 13-01-13 | 19:25
Niet waar, want de echte idioten zijn vooral mensen als je die denken dat de wereld zwart/wit is. Je bent voor, maar als er iets gebeurt die niet deugt, dan moet je het ook opbouwend bekritiseren, maar goed, pubers als je snappen dit helaas nog steeds niet.

Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:42

Rompie kennende had ie er liever 10 gegeven....

CornholioNL | 13-01-13 | 19:41

Gelukkig is er nog een die tegen is>> Wilders.
Niet direct mijn eerste keuze, maar liever dat nog dan het bord van de kop van de eu.

Terpen-tijn | 13-01-13 | 19:41

"wie A-dolf zegt, moet ook B-dolf zeggen, toch? Freedom?

Jackanders | 13-01-13 | 19:41

Eventjes uitgerekend dat als we hypothetisch de 5 miljard evenredig zouden verdelen onder de 27 lidstaten het zou neer komen op ruim 185 miljoen euro voor Nederland. Vandaag telt Nederland 16.791.958 mensen volgens het CBS, dus dat zou dan afgerond €11,03 zijn per Nederlander. Nu weten we allemaal dat Nederland netto het meeste betaald aan de EU, dus ook aan de Moslimbroederschap met hun dictatuur in Egypte. Het zal dus eerder iets van 15 euro per persoon zijn. Opeens voelt belasting betalen aan alsof ik mee help aan het onderdrukken van vrouwen. Enge gedacht!

Fopspeen | 13-01-13 | 19:41

Dit is een gotspe.

Afgeschminkte Bassie | 13-01-13 | 19:41

@ Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:32 |

En hij was juist zo vol van agressieve moslims ??
*het niet meer begrijpt*

Gekke-Bennie | 13-01-13 | 19:40

@me
het is Farage

sTiRf | 13-01-13 | 19:40

Heeft de PVV al vragen gesteld aangaande deze 'donatie' aan een islamitisch land ?

Gemeen Mosje | 13-01-13 | 19:38

Bijna niemand ziet de euro nog zitten.
Behalve Rutte dan, want baasje Merkel heeft er nog alle vertrouwen in.

Terpen-tijn | 13-01-13 | 19:36

Het benieuwd me uitermate wat er hier op de achtergrond gaande is. Welgesteld hebben we te maken met politici, dus een verhaal vertelt men wel. Maar wat is er nu echt gaande ?

Want als de staat nog 1.000 Euro van je krijgt, dan heb je een probleem maar als de staat nog 5 mld van je krijgt dan heeft de staat een probleem.

netniet | 13-01-13 | 19:34

Ik weet dat ik zieke opmerkingen kan maken, maar normaal ben ik tegen al die bijbaantjes van bestuurders.
Voor Rompie maak ik een uitzondering. Ik denk dat het een geweldige grensrechter zou zijn in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of den Haag. Ik zit alvast te fantaseren over een opvolger van hem.
Maar ja, ik kan het wel ook een beetje begrijpen hoor. Ze hadden in de EU ook niet verwacht dat ons klootjesvolk alles zouden slikken en nu hebben ze toch wat geld over en daarmee denken ze in hun grootsheidswaanzin dan graag wat mee te kunnen spelen conform de ideeën van de Fransen die Noord Afrika ook bij de EU willen hebben net als in de tijden van de Romeinen. Tja en als er wel veel Oblixen zijn die alleen maar op de bank hangen en geen Astrix meer is die wil vechten, dan zullen we gewoon afscheid moeten nemen van onze belastingcenten.

Kees8374 | 13-01-13 | 19:34

@Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:26
Welluk?

Bakito | 13-01-13 | 19:33

@Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:20

Het is de huidige tijdgeest. Net zoals vrijwel iedereen nu van mening is dat een tirannieke Westerse overheid anno 2013 niet meer mogelijk zou kunnen zijn...
Compleet naïef.

Desmoulins | 13-01-13 | 19:33

@Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:24
Foutjes?
Dat je 'fout' verkleint zegt genoeg.
Je hebt geen idee waar wij met zijn allen op slinkse wijze ingerommeld worden.
Die bloksnor was er niks bij.

Jackanders | 13-01-13 | 19:30

@drs.Nee | 13-01-13 | 19:21,

Voordat de Nederlandse feministen wakker worden zijn we 5 jaar verder... laat staan voordat de Europeesche femies ontwaken.

basweetutwel | 13-01-13 | 19:29

Zouden ze ook seks hebben gehad met elkaar van pure geiligheid over het feit dat ze zoveel mensen tegelijk van achteren nemen? Die opwinding moet toch ergens een uitlaatklep hebben. Stiekem is dat wat er in de achterkamertjes gebeurt. Mark my words.

Koos Buster | 13-01-13 | 19:28

@Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:24
Jij keurt een supranationale overheid goed die dit soort dingen mogelijk maakt.
Enfin. Dit is slechts het begin. Het wordt nog erger.

Stormageddon | 13-01-13 | 19:28

-weggejorist-

meneer der meneren | 13-01-13 | 19:28

Het is v Rompuy volledig in de bol geslagen. hij lijdt aan grootheidswaanzin en het valt te vrezen dat dictator v. R nog meer geld gaat weggeven aan dubieuze landen. De rijke landen van Europa zijn het ondertussen gewnd om veel geld te geven voor pauperlanden of met Mickey Mouse regering. Stel voor dat we v. Rompuy ook een bijpassend uniform gevenmet veel medailles,lintjes en goudenkrullen en opsmuk. In de bijbehorende pet zitten dan LED welke knipperen, zodat grootvizier v. Rompuy duidelijk naar voren komt.
Ook lijkt het wel goed dat hij staand in een open Mercedes door de straten gaat rijdrn om toegekuicht te worden.

Gemeen Mosje | 13-01-13 | 19:28

Freedom 19:24
Noem mij 1 plausibele reden wat het nut is van de eu.
Eentje maar.
De euro als betaalmiddel reken ik alvast niet goed.

Terpen-tijn | 13-01-13 | 19:28

Voor iedereen die dacht dat die revolutie spontaan uit het volk kwam, moet het nu toch wel duidelijk worden dat al die revoluties/ burgeroorlogen geanceneerd zijn tbv het grote geld.

pfffft! | 13-01-13 | 19:27

ach iedereen hier die op de vvd gestemt heeft keurt dit gewoon goed niet doen of je niet wist dat dit kon gebeuren willens en wetens heb je hier voor gekozen

Gaaaap | 13-01-13 | 19:26

5 miljard? waarom? wat krijgen we ervoor terug? Wil de europese bevolking dit? Kamervragen! Gooi van Rompie eruit en snel!

denoorman | 13-01-13 | 19:26

@Ing. eslapen | 13-01-13 | 19:15
Krijgt Bakito toch gelijk, ik dacht een uurtje geleden hetzelfde, opdracht geven om de aandelen om te zetten in wapen- vooral munitie fabrieken om te zetten.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:26

Kijk ze eens gezellig zitten, het lijkt wel een gouden koets.

rechtvaardigerechter | 13-01-13 | 19:25

@Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:00

Idioten als jou hebben de EU de macht gegeven, jij bent de laatste die mag janken.

We hadden de EU toch zo hard nodig volgens jou en het mocht wat kosten ook nog, dat noemde je investeren meen ik. Nou, je hebt je zin, de EU investeert in Egypte.

neemjemoederindemali | 13-01-13 | 19:25

Dit is niet cynisch meer maar ronduit evil.

Canis Spurcus | 13-01-13 | 19:24

@Stormageddon | 13-01-13 | 19:11
Ik ben er nog steeds hoor, maar ik ben net wat anders dan je, mijn kritiek is opbouwend, want overal ter wereld worden foutjes gemaakt, maar dat is geen reden om de hele boel op te doeken, je vergelijkt dus appel met peren. En als ik voor de EU ben, hoef ik ook niet met alles mee eens te zijn hoor, maar dat is vanzelfsprekend neem ik aan...

Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:24

Volgens mij kan Nederland die vijf miljard heel wat beter gebruiken om de woningmarkt vlot te trekken, pensioenfondsen te steunen en de lonen te verhogen. Moet je eens zien, dan is die crisis stante pede voorbij. Bovendien is het ook gewoon ons geld. Terug eisen en wel direct. Rutteee..... ashole waar ben je?

Koos Buster | 13-01-13 | 19:24

Democratie steunen is in dit geval de democratie vermorzelen.
Die klojo heeft nog niks bewezen, behalve dat hij niet van ons soort houdt en krijgt nog een pak geld toe ook.
Gek zijn we.

Terpen-tijn | 13-01-13 | 19:24

Wat is eigenlijk de overtreffende trap van een Epic Facepalm? Ow wacht, dat is natuurlijk "een Rompie doen".

Fopspeen | 13-01-13 | 19:23

Frankrijk moet maar eens troepen sturen naar Bruxelles.

boasatlas | 13-01-13 | 19:23

Waaw. Bijna een hoax zou je denken.

KollenbergSittard | 13-01-13 | 19:23

@Zyprexa20mg | 13-01-13 | 19:11
Vergat nog wat die 2 dictatoren zitten met hun onbetrouwbare reten wel op Louis de zoveelste meubeltjes, hoe kan dat nou.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:23

Die mafketel met dat rare bekkie breekt heel Europa af! Wie stopt die walgelijke belg?

P.L. Ompzak | 13-01-13 | 19:22

Wat een trieste verspilling aan een theocratie in wording.

aceofspades | 13-01-13 | 19:22

Als het voor een hek of een muur aan de noordkant van Africa is, dan geen probleem.

wijze woorden | 13-01-13 | 19:22

Reactie voorvechter vrouwenrechten in Egypte op overwinning Morsi.
'After the win of Muslim Brotherhood president Mr Morsi, I can say that we are under an Islamist fascist'...
nameesarnous.wordpress.com/2012/06/24/...

drs.Nee | 13-01-13 | 19:21

En daar hoeft die 'financiële instelling' de Europese Unie geen toestemming voor te vragen? Geen verantwoording voor af te leggen? Ze kunnen gewoon schaars, andermans geld weggeven? D66 zal het geweldig vinden en de opmerking die ik ga maken 'populistisch', maar ik vind het crimineel (stelen) gedrag. Kunnen we dan nu de huidige EU eindelijk opzeggen. En nee ongenuanceerde EU-lovers, ik heb het niet over Europese samenwerking, daar ben ik voor, ik wil dus geen muur om Nederland of meer van die drogredenen waar de eurofielen dan mee aan komen, ik wil van de EU in de vorm zoals hij nu bestaat af.

DerUnterMensch | 13-01-13 | 19:21

NL in de EU... we zijn gesalafistfucked...

basweetutwel | 13-01-13 | 19:21

@CoJoNes | 13-01-13 | 19:09

Die piramides zijn geen reedt meer waard, tenzij je denkt dat er nog wel wat toeristen naar Egypte gaan om ze te bekijken.

neemjemoederindemali | 13-01-13 | 19:21

Wanneer mogen we weer stemmen op van Rompuy? Oh, wacht...

van heinde en verre | 13-01-13 | 19:20

@Zyprexa20mg | 13-01-13 | 19:11
Heb er de centen niet voor, anders zou ik alle EU parlementsleden het boek Napoleon in Egypte toesturen.
Die is daar van 1799 tot 1801 bezig geweest om de democratie in te voeren, is gillend weggelopen, niks maar dan ook helemaal niks mee te beginnen met die lui, en dat gaat van R. nog eens ff over doen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:20

5 miljard naar de partij voor de moslim terroristen! Geen wonder dat de gewoon burger niets van de EU moet hebben. Wat een vertoning.

denoorman | 13-01-13 | 19:20

Nasiezociaislamisten!
Hebben we dan niets geleerd van de geschiedenis?

basweetutwel | 13-01-13 | 19:20

Bek houden en volgende keer PVV stemmen...

lulkoekhapper | 13-01-13 | 19:20

Geen CENT van mij voor deze islamnazi...

Ahasveros | 13-01-13 | 19:19

Wat! 5 miljard gratis geld weggeven?

Hei-kneuter | 13-01-13 | 19:19

Ach met die AAA rating kunnen we dat wel missen, toch? Nondeju.

tagliatelle | 13-01-13 | 19:19

Hij heeft toch eens een ritje op een kameel mogen maken voor zo véél geld .

likmegaties | 13-01-13 | 19:18

En nu elkaar lekker fistfucken!

Jaimy Fox | 13-01-13 | 19:17

Gaan we nu Islamitische landen democratiseren? Dat lukte ook al zo lekker in Afghanistan.

van heinde en verre | 13-01-13 | 19:17

@Uw Verzekeringsadvis: Kan jij dat artikel niet ergens online zetten? Ik heb geen telegraaf abo...

poepkop | 13-01-13 | 19:16

Prachtig toch, plannen maken met het geld van anderen.
Kijk hem daar toch zitten, in de waan verkerend dat er daadwerkelijk Europeanen zijn die hem beschouwen als een Europese leider. Wat een wereldvreemde elitaire dwazen zijn het toch.
Met een beetje mazzel hebben we niet eens burgerlijke ongehoorzaamheid nodig om van deze opgedrongen ellende af te komen.

Desmoulins | 13-01-13 | 19:16

Hoepla, 5 miljard. En aangezien er nog maar een paar landen met geld in de EU zitten kan je wel raden wie weer de pineut is.

sitzkrieg | 13-01-13 | 19:16

Wat zou het toch mooi zijn als er opeens een vliegtuig uit de lucht kwam vallen op hun hoofd. Kans is net zo groot als het winnen van de staatsloterij. Maar toch. Hoop doet leven.

Koos Buster | 13-01-13 | 19:15

Van Corrumpuy drukt graag zijn dikke scheet van 5 miljard in het gouden pluche opdat hij er warmpjes bij blijft zitten (met dank aan de Bilderberg).

ecologiste | 13-01-13 | 19:14

Een bedankje voor het overdragen van de olie en het gas ??

Gekke-Bennie | 13-01-13 | 19:14

Egypte is on its way down dankzij samenwerking tussen de Moslimbro's en de salafisten. En daar gaat notabene 5 miljard naartoe.

Standard | 13-01-13 | 19:14

@Stormageddon | 13-01-13 | 19:11
Ja godverdomme, jij ook met je tegelgrafisch geheugen!

Jackanders | 13-01-13 | 19:14

@Stormageddon | 13-01-13 | 19:07
En zouden de Eqyptenaren in een gelijke situatie een dergelijk bedrag aan Europa doneren? En waarom niet?

van heinde en verre | 13-01-13 | 19:13

myownworldnews.files.wordpress.com/201...

"Human dignity, freedom, democracy, equality, the rule of law and respect for human rights are the values on which the European Union is founded. Countries which have concluded trade and other agreements with it must respect human rights." - Website van de Europese Unie.

Wel, dat heeft hij dan behoorlijk verkloot. Van Rompuy ging eerder al breed grijnzend op de foto met Gaddafi. Treurig dat zulke gluiperige bankbedienden, die zelfs hun eigen impopulaire beloften niet waar kunnen maken, ons mogen regeren.

Nequebard | 13-01-13 | 19:13

@Ing. eslapen | 13-01-13 | 19:05
Wel mooi om te zien dat de redactie tips oppikt.
Dit gaat groot worden, doel niet op GS.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:12

Denkt Rompie: "als we hem omkopen dan luistert ie misschien wel naar ons"
Denkt Morsie: "kom maar op met dat geld, sukkel"

Zyprexa20mg | 13-01-13 | 19:11

fleurtje .... 19.08
Moet u maar geen grapje maken over een Imam en een buschauffeur. Heeft u nu uw zin? Tsja.

rechtvaardigerechter | 13-01-13 | 19:10

Het is al langer bekend dat de EU nogal dubieuze relaties heeft met dit soort regimes in het Midden-Oosten.
Immigratie om de vergrijzing te bestrijden of zoiets.
Dat men, het volk in Europa, het maar blijft pikken dat er bezuinigingen na bezuinigingen worden aangekondigd maart dit soort bedragen geen enkel probleem vormen. Binnenkort de zoveelste bailout voor Griekenland, maar de Eurofielen onder leiding van media en politiek gaan recht vooruit richting een Europese superstaat.

Desmoulins | 13-01-13 | 19:10

@poepkop | 13-01-13 | 19:00 |
Juistem, la maar komen dat belastingprotest.
En JeroenJAnsen ben ik op E4.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 19:10

Makkelijk he... mooi weer spelen van andermans geld. Vooral zo door blijven gaan, dan komt die Europese lente ook vanzelf.

Mr. Neon | 13-01-13 | 19:10

Kijk hem zitten met z’n vette reet op ons goud die islam-nazi.

basweetutwel | 13-01-13 | 19:09

Ze kunnen toch gewoon die kutpiramides verkopen?

CoJoNes | 13-01-13 | 19:09

Het hadden nog een paar miljardjes meer kunnen zijn, maar de rest ging al naar de Palestijnen, die zitten namelijk ook in een democratiseringsproces.

wittedewith | 13-01-13 | 19:08

Godver de godver,,Wat hebben wij met dat kutland te maken,laten de Arabieren met al dat oliegeld voor d'r eigen klerezooi zorgen,ze weten het daar toch allemaal zo goed.

fleurtje | 13-01-13 | 19:08

Wat zei Morsi ook al weer over Israel? Iets over honden en apen? Maar dat was maar een grapje volgens ome Hermann..

brutus68 | 13-01-13 | 19:08

Welja, 5 miljard weggeven van geld dat er helemaal niet is, en volgend jaar triomfantelijk tegen de lidstaten zeggen dat contributie omhoog moet.

Ik heb nog wel een paar vraagjes bij dat bedrag. Een journalist of EU parlementarier (op 1 na) hoor je er nooit over, dus bij deze dan maar.
- Wat is het doel van die 5 miljard? En zijn er voorwaarden? Zo ja welke? En als het doel niet gehaald wordt en niet aan de voorwaarden wordt voldaan, krijgt de EU dan dat geld terug?
- Kunnen we Rompy-Pompy persoonlijk en hoofdelijk aansprakelijk stellen voor dat geld? Zo nee, waarom eigenlijk niet? Wie heeft er besloten dat de EU dat geld gaat wegpissen naar Egypte? Kunnen we die hoofdelijk aansprakelijk stellen voor dat bedrag? Waarom eigenlijk niet?
- Zouden de besluitvormers dat geld ook aan Egypte geven als ze uit hun eigen portemonnee zou komen? Zo nee, waarom niet? Waarom is het dan wel in orde als het gemeenschapsgeld is?

Tot zover in eerste termijn, voorzitter.

Stormageddon | 13-01-13 | 19:07

Eerst die ongekozen Schultz met zijn pro-islam uitspraken en nu deze ongekozen EU clown. Lijkt wel of de EU een bepaald pad op wil gaan: een pro-islamitisch pad.

appeltjesgroeneweide | 13-01-13 | 19:06

wittedewith | 13-01-13 | 19:04 |

*alvast zwaaien doet*

CornholioNL | 13-01-13 | 19:06

@meneer Q | 13-01-13 | 19:05
En wat denk je van ont-kopten.

Ing. eslapen | 13-01-13 | 19:05

Iets zegt mij dat die 5 miljard heel ergens voor bedoeld is. Democratie gaat daar niet komen, sterker nog het Westen is gebaat bij instabiliteit in deze regionen.

carramba | 13-01-13 | 19:05

Voor die 5 miljard kun je aardig wat moskeen bouwen.

meneer Q | 13-01-13 | 19:05

Afrika en gratis geld. Ja, dat werkt. zucht

van heinde en verre | 13-01-13 | 19:04

-weggejorist-

wittedewith | 13-01-13 | 19:04

Van Rompuy doneert 5 miljard.
Dus straks krijgen we dezelfde grondwet als in Egypte.

Ing. eslapen | 13-01-13 | 19:02

Qua ondemocratisch gemanipuleer kunnen zelfs de Illuminati nog wat leren van het moslim broederschap in Eqypte.

Als er een groep was die niet op het Tahrirplein aanwezig was dan waren het de moslimbroederschap, maar het zou wel de populairste partij van Egypte zijn? Right.

van heinde en verre | 13-01-13 | 19:02

Huurtoeslag over de grenzen?

rechtvaardigerechter | 13-01-13 | 19:01

Met de gedachte: als we ze maar genoeg geld geven dan doen ze wel wat we willen. Iedereen weet natuurlijk dat daar in de praktijk niks van in komt. Dat geld gaat allemaal in de dictator machine van Morsi...

Taipei101 | 13-01-13 | 19:01

Ik begrijp die Van Rompuy wel. Het is toch niet zijn eigen geld, maar het geld van vrije burgers. Hoe minder geld vrije burgers hebben, hoe minder middelen ze hebben om tegen dictator Van Rompuy en totalitaire dictatuur EU in verzet te komen.

Tarak | 13-01-13 | 19:01

Is er nog een gevaarlijke Eurofiel in de zaal om met dreigende stem uit te leggen waarom ik van de Europese Unie moet houden?

Jan Passant mk2 | 13-01-13 | 19:01

De tyfus!

carramba | 13-01-13 | 19:00

Gewoon net als Leon de Winter minder belasting betalen. Als we dat nou eens met zijn allen zouden doen, dan kunnen we een signaal afgeven.

www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2...

poepkop | 13-01-13 | 19:00

*Kots!*

_Fly66_ | 13-01-13 | 19:00

Schandalig, een failliete EU steunt de terroristjes in Egypte, welke debiel heeft dit bedacht?!

Freedom4 Ever | 13-01-13 | 19:00

Zullen we Dijsselbloem horen. not.
Mijn God, wat een kudtzooi.

gentle giant | 13-01-13 | 18:59

EU, ga toch eens ongelooflijk deaud met je miljardensteun aan die kutmoslims!

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 18:59

2 duivels in 1 portret gevangen...

CornholioNL | 13-01-13 | 18:59

Waar kan ik mijn terugvorderingsformulier krijgen voor het onnodig en ongewenst verspillen van belastinggelden?

Dezenaamhier | 13-01-13 | 18:59

Wat fijn dat wij mogen bijdragen aan het democratiseringsproces in Egypte.

Nu eens kijken hoe we hier een democratie kunnen krijgen, een Europese lente zouden we moeten organiseren en dan op naar Brussel.

neemjemoederindemali | 13-01-13 | 18:59

Twee enorme Varkens van George Orwell. Wat zullen die twee de democratie intens haten!

Jan Passant mk2 | 13-01-13 | 18:59

Hypocriete bende.
'Democratisering proces ondersteund'
Ten eerste is de EU anno nu verre weg van democratisch en willen moslims niets weten van Westerse democratie.
Echter gratis geld is altijd welkom die men feilloos weet te halen bij de EU dhimmies in Brussel.
Crisis binnen Europa; Griekenland, Spanje maar Brussel meent 5 miljard te moeten weg geven aan een land wat hard op weg is naar een moslimstaat.

Zum kotzen deze hypocrisie en leugens.

Ze hebben één ding gemeen: ze zijn beiden tegen democratie.

Wolven in schaapskleren.

Pastor Sippenhaft | 13-01-13 | 18:58

Wat een stijlvol interieur al dat goud.

Tarak | 13-01-13 | 18:57

Hoe ondemocratischer, des te meer goud.

van heinde en verre | 13-01-13 | 18:57

Rompi kan nog een hoop leren van Morsi.

bennutzat | 13-01-13 | 18:56

Morsi is gekozen, maar doet er nu hij als leider vd moslimbroeders de macht in handen heeft ondertussen alles aan om de democratie op te heffen. Enfin, bij de EU lopen ze wel wat vaker achter de feiten aan. 5 miljard, wie dat geld moet ophoesten weten we inmiddels. Iig niet Rompi zelf.

seven | 13-01-13 | 18:56

Meneer Morsi! Wat woont u hier mooi!

Godsammekraken | 13-01-13 | 18:56

Persoonlijk ben ik voor staand vergaderen.

Effe kort wat dingen kortsluiten en daarna weer verder.

Bakito | 13-01-13 | 18:53

Nog een reden om het abonnement bij de belastingdienst op te zeggen.

ZDEV | 13-01-13 | 18:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken