Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit is wat pesten doet met mensen

gepestmaartrots.jpgZe gaan er hele enge websites van lanceren. Of rubberen polsbandjes met 'You are Good' fröbelen. Hebben jullie nou je zin, pesters? Pleeg maar zelfmoord, pestslachtoffers. Dit is dus wat er gebeurt als je jarenlang gepest wordt: dan word je Jamai Loman en/of een of andere stylinghomo waar niemand ooit van gehoord heeft of een You Are Totaal Onbekend BN-er en dat is echt voor niemand leuk. Voor je eigen fifteen minutes of beslist zeer correcte fame als een soort leedvampier zielige pestverhalen uit andermans levens opzuigen om daar jezelf en andere on-doden hernieuwde levenskracht mee te schenken, veel morbider wordt het niet. Pesten is kut. Pesten is voor sukkels. (Behalve als het om dikke kinderen gaat, die moeten voor eigen bestwil gepest worden.) We moeten onze kinders een beetje in de smiezen houden dat ze niet pesten of gepest worden. Maar wat leren kinderen van de Gepest maar Trots movement? Dat slachtoffer zijn cool is. Dat janken loont. Maarja, pesten zal nooit uitgebannen worden. En beter maken we kinderen weerbaar in plaats van die softe slachtoffercultus. Ohooh is dat blaming the victim? JA. Reken maar. Roodharigen, homo's, nerds, iPhonebezitters, YouAreGoodbandjesdragers en awkward zonderlingen die een beetje naar plas ruiken zijn nou eenmaal altijd het bokje in groepen kinderen die gedwongen met elkaar worden opgehokt. Is niet eerlijk, is wel een feit. Dus de echte winnaars die trots mogen zijn, dat zijn de kinderen die ophouden met janken, karakter ontwikkelen en doorgaan met hun leven. Waarbij ze best de grootste pestkop eens duchtig voor zijn/haar bek mogen stompen, maar dat heeft u niet van ons. En oja, die andere pesticoon, een probeer-Jamai met musicalambities die zijn zeer dubieuze pestverhaal overal uithoereert noemen we expres niet in dit topic. Om te pesten.

Reaguursels

Inloggen

De website pest zelf. Je kunt die twee creeps niet uit beeld scrollen. Ik wil een meldpunt.

Gnarf123 | 14-01-13 | 23:36

Drs. Facts n Figures | 14-01-13 | 22:00 | + -2 -
Pas maar op straks gaan we jou pesten...

websenior | 14-01-13 | 23:18

Uriël Fack | 14-01-13 | 20:40

En dus zijn ze niet geschikt in deze samenleving?
Of beter nog: niet geschikt!

Wat is er mis mee dat mensen ongeschikt zijn? Dat is nou net de reden dat wij de alpha zijn geworden: natuurlijke selectie.

Als je kind gepest wordt, is dat terecht. Waarschijnlijk ben jij het zelf schuld en had jij meer gespest moeten worden (zodat je meer had geleerd hoe de wereld in mekaar zit). Nu ben je 'n mietje en heb je van je zoon ook 'n mietje gemaakt.

Dat hij/zij zich van kant maakt is jouw schuld!

Drs. Facts n Figures | 14-01-13 | 22:00

Toch verbazend dat er vaak wordt gedacht dat er wel iets mis moet zijn met de slachtoffers van pesten. Maar dat is bij lange na niet het hele verhaal. Het begint ermee dat er behoefte bestaat binnen een groep om iemand te pesten. Het staat dus van te voren vast dat er een slachtoffer is ongeacht of er geen dan wel tien kneuzen in de groep zitten. Het pesten is niet zozeer persoonlijk bedoeld, maar dient vooral de samenhang binnen de groep. Het pesten komt dus vaak voort uit een groepsdynamiek, net als alle andere ellende die wij als mensen veroorzaken.

D.Turpin | 14-01-13 | 21:45

RugOp81 | 14-01-13 | 19:36 | + 0 -
Zelf heeft optie 2 mij ook geholpen maar optie 3 verbaal tegengas geven is de beste, want wat als jezelf klein bent en de pester groot dan is het toch Calimero tegen Brutus. Kijk maar naar Maarten van Rossem die is vroeger gepest maar is door zijn verbale gaven en intellect nu de populaire gast.

websenior | 14-01-13 | 21:23

Ik ben vroeger veel gepest. Totdat ik een klasgenootje op zijn kop in een afvalcontainer plaatste na hem op zijn gezicht te hebben getrapt.
Eigenlijk is het net als bungeejumpen. Het slachtoffer moet eerst over het randje voordat hij begrijpt wat ie er tegen kan doen. Een hele schoolklas afschieten is dan wel weer een tikkeltje overdone. Maar dat is meer voorbehouden aan introverte slachtoffers.

Donderman | 14-01-13 | 20:48

Het overgrote deel van de pestslachtoffers heeft een stoornis in het autistische spectrum. Die groeien niet van pesten. Die leren daar niet van, want het ontbreekt hen aan sociale vaardigheden en die zullen ze nooit krijgen. Trut.

Uriël Fack | 14-01-13 | 20:40

Je bent echt gestoord, Nanninga.

Uriël Fack | 14-01-13 | 20:38

hè, die teringmiddelvinger weer, scuzi 8-|
Toedels.

fleischer | 14-01-13 | 20:18

One day nust come when kids say
'I know Kung-Fu'...

fleischer | 14-01-13 | 20:16

vip33 | 14-01-13 | 19:23

Ja, moet je vooral doen bij je kinderen, vertellen aan de leiding. Dan weet je iig zéker dat je kids geen leven meer hebben.

Je moet je kind leren voor zichzelf op te komen! Laat 'em die pester maar eens knock-out trappen! Zo gedaan dan met dat pesten, maakt niet uit hoe goed je bent in wiskunde of informatica.

Drs. Facts n Figures | 14-01-13 | 19:50

Anti pest websites, anti pest armbandjes, anti pest stille tochten, anti pest weet-ik-veel-wat-nog-meer. Allemaal dingen wat pesten nog leuker en makkelijker maakt. Mensen die deze shit bedenken en eraan meedoen zijn dus blijkbaar niet genoeg gepest, want ze snappen het nog steeds niet.

Er zijn maar twee dingen die helpen tegen pesten;
1) totaal negeren, dan is het voor de pesters ook niet leuk meer.
Of 2) .. als optie 1 niet helpt, een keer flink uithalen tegen de snotfabriek van je belager.

Alle andere opties is huilie-huilie, en dat werkt als een rode lap op een stier.

RugOp81 | 14-01-13 | 19:36

@A. Nanninga | 14-01-13 | 16:59
.... Is een dikzak nanananananaaaaa (-ninga)

hfakker | 14-01-13 | 19:30

Kan mij nog wel erinneren...
Toen ik 11 was, slimste jongetje van de klas (met roode haaren al standaard de meest gepeste in de klas), moest ik altijd het wiskunde huiswerk aan die pestkoppen geven.
Een keer geen zin gehad, toen op weg naar de bus naar huis, verstopte die poestkop zich als een lafaard achter een muurtje totdat ik eraan kwam. En ja hoor, vette vuistklappen gekregen, en ik kon ook niet veel terug doen... (ik was 55 kg, hij was 90 kg zwaar...)

Maar ja, toch wel leuk om te zien dat ik nu een vette duitse auto rij en hij pizzabakker geworden is en nog steeds vet is.
In the long end, it's the smart guy who owns the game.

King_of_molotov | 14-01-13 | 19:28

@Drs. Facts n Figures | 14-01-13
Dat er gepest wordt is vlgns mij verder ook geen punt. Probleem zit hem in de uitwassen, bullebakken die overdrijven, meeloperts die niet weten wanneer genoeg genoeg is en zwakke broeders die er aan onderdoor gaan. Mag best eens ingegrepen worden af en toe, pubernatuur hier de vrije hand geven is wreed. Als we Darwin erbij moeten halen, laten we dan eerst eens volwassen vruchtbare stelletjes geen IVF behandelingen kado meer doen en de tiefus in pesten.

dugo | 14-01-13 | 19:24

Mbt pesten op school...
De pesters bestaan uit 1) hoofdpester en 2) meelopers. De hoofdpester heeft meestal een probleem in de thuissituatie, bijv. autoritaire vader thuis, stiefvader die slaat, ouders die niet naar hem omkijken etc.
Als je de sjaak bent cq structureel gepest wordt, maakt je reactie niets uit. Dus assertief zijn of juist negeren, het zal niets veranderen. Ook de meeste leraren zullen niets merken dan wel niets doen.
Je moet het je ouders en de school vertellen.
De enige die de situatie kan veranderen is de school (hoofdpester hard aanpakken dwz 2e of 3e waarschuwing is van school afgooien) en je ouders: met school praten (niet direct met de ouders vd hoofdpester, die zullen het ontkennen - hun kind doet zoiets niet). 2 opties: de school pakt het aan of niet. In het 2e geval rest de enige keus naar een andere school te gaan.

vip33 | 14-01-13 | 19:23

Rayman en wie zijn die andere?...

da wizard | 14-01-13 | 19:18

Is het al gezegd? PESTEN IS GOED!

There, I said it.

Pesten is om je aan te tonen dat je maatschappelijk ongewenst en onacceptabel gedrag vertoont. Dat je je moet aanpassen anders zul je niet kunnen functioneren in de huidige samenleving.

Pesten is dus eigenlijk heel erg sociaal. Het is 'n soort lesprogramma. En iedereen die niet tegen pesten kan, die zelfs zelfmoord pleegt; MOOI! tief ook maar op ook, jullie stelletje faalhazen. Darwin rejects!

Boe-fucking-hoo. "Ze doen onaardig!"
Wat denkt je dat ze de rest van je leven zullen doen?
Mongool!! Sterf!

Drs. Facts n Figures | 14-01-13 | 19:08

@ miko 19:03
.
Nee,
Die had 'm een kamikazesukiyaki op de kin geplemp.

fleischer | 14-01-13 | 19:06

Pesten is gewoon het voorportaal van sociale concurrentie om de hoogste status. Hoe kun je kinderen vertellen dat het niet mag zolang je zelf sjachrijnig wordt wanneer de buurman een dikkere bak rijdt.

Overigens kraamt Nanninga hier wel de nodige onzin uit. Weerbaarheid is niet de oplossing, cultuurverandering is de oplossing. Streberige gezeik moet je de kop intikken. Als je jezelf motiveert moet dat zijn omdat je iets gewoon goed wilt doen, niet omdat je zonodig beter moet zijn dan een ander

F#ckingAwesome | 14-01-13 | 19:04

@fleischer | 14-01-13 | 18:50
Dat bedoelde ik niet. Duidelijk dat de dikke de gepeste was. Maar LAS het andersom was geweest zie jij die vlieg die dikke optillen en zo op de grond gooien?

miko | 14-01-13 | 19:03

Ja, ik weet 't miko, ik ben een erg saaie lul.
maar dan weet je dat alvast.
Niet doorvertellen hè ;)

fleischer | 14-01-13 | 19:02

@Eurotokkie | 14-01-13 | 18:05
Toch zie je dat de andere jongen gewoon door wil gaan en hij eigenlijk alleen maar stopt vanwege het meisje.

miko | 14-01-13 | 18:59

Alleen de KarmaKinderen zijn bazen, de rest pakt de lidl maar.

bokkepruik | 14-01-13 | 18:56

@ miko
.
Je kunt niet bepalen WAT je WANNEER nodig hebt,
dat moet je op 't MOMENT bepalen.

fleischer | 14-01-13 | 18:53

@Eurotokkie | 14-01-13 | 17:51
Ouders en scholen moeten de populaire leerlingen inschakelen.
Op het moment dat een populaire jongen of meisje het afkeurt stoppen veel pesters. Dat heb ik wel gezegd. De hier veel genoemde terugslaan,grote bek is vaker koren op de molen dan een remedie.

miko | 14-01-13 | 18:50

@ miko
.
Die dikke had fysiek, maar eaugde zich erg onschuldig en gemoederlijk, vandaar de actie

fleischer | 14-01-13 | 18:50

Dus Nanninga, vertel. De gepeste extra pesten als reactie op zijn initiatief is leuk omdat??

deministerpresident | 14-01-13 | 18:49

@The Russian | 14-01-13 | 18:28
Ja, maar die dikke heeft de fysiek. Zie jij het andersom gebeuren? Ik niet.

miko | 14-01-13 | 18:46

Parel van het Zuiden | 14-01-13 | 18:34
.
SAMENBALLEN van gelijkgerichte neuzen!
.
@ kip
.
Hebben we 't nog een keer over.

Hopelijk gaat 't jou ook met kunst en vliegwerk goed af.
BIG HUGS @ catfriends!

fleischer | 14-01-13 | 18:46

@Ing. eslapen | 14-01-13 | 17:40
Ik heb anders uit mijn jeugd wel wat voorbeelden op mijn netvlies staan die het tegendeel bewijzen.
een Marokkaan(voor de bontkragen tijd)was altijd de sigaar. Tot op een dag hij een van zijn pesters eens flink afroste(hij was immers twee jaar ouder) dat leverde hem een pak slaag op van een paar boerenkinkels en het pesten ging door.
Ook op mijn middelbare school heb ik het een aantal keer gezien.

miko | 14-01-13 | 18:44

@pius | 14-01-13 | 17:31
Jij dacht toch niet aan die Antilliaan en zijn Marokkaanse vrinden?
Precies je snapt het.

miko | 14-01-13 | 18:40

@ZKH EénOog | 14-01-13 | 18:07
En die worden voortdurend gepest dat het zuiplappen zijn.

miko | 14-01-13 | 18:39

fleischer | 14-01-13 | 18:26
Oeh, geheugen...
Ik ben het dan kwijt, of heb werkelijk alles verbannen, ook qua sluik kastanjeblond, Italiaanse vriendin (al doemt daar wel 'iets') of optredens nabij.

Hoe dan ook, hopelijk gaat het je goed. *knufs van de poezzies ook*
Moet weg, dingen doen - so long!

Kudtkip | 14-01-13 | 18:36

@pius | 14-01-13 | 18:24

Ja ik houd me wel even op de vlakte, voor iedereen beter ;p

dj tonedeaf | 14-01-13 | 18:36

@fleischer | 14-01-13 | 18:16

Ik zie een heleboel. Ik hoop slechts dat ik niet hoef te aanschouwen wat voor een ellende het relativisme verder nog gaat voortbrengen. Het is tijd voor een beweging die diametraal op het relativisme staat. Principes, rechtlijnigheid, daadkracht, en wellicht is het tij nog te keren.....

Parel van het Zuiden | 14-01-13 | 18:34

@ The Russian
.
Gouwe ouwe!

fleischer | 14-01-13 | 18:32

@miko
.
Deze joh laat precies zien wat er met je met een pester moet doen.
youtu.be/PCBdB8nPk44

The Russian | 14-01-13 | 18:28

@ kip,
.
Ik was diegene met lang sluik kastanjeblond haar in een staart, mijmerend over een bubbelbad bij onze Italiaanse vriendin. Ik had 't er wel eens over dat optredens in HC Breda deed, naast 't Chassé theater.
.
Wb bygones; gebakken lucht klinkt als muziek in mijn oren!

fleischer | 14-01-13 | 18:26

@dj tonedeaf | 14-01-13 | 18:19

Meestal zeg je zinniger dingen idd- ach, no hard feelings of course.

Kan de beste gebeuren;)

pius | 14-01-13 | 18:24

Pesten heeft niets met natuurlijke selectie te maken maar met survival of the weakest.
De pester pest zodat hij of zij zelf niet ten prooi valt aan pesterijen en beweegt zich altijd in groepen.

Zwakker kun je het niet hebben.

343 | 14-01-13 | 18:23

Vrouwen moeten gewoon lief en zorgzaam zijn en niet ironisch of semi-grappig Nanninga. Dikke zeug. Bah.

kale nel | 14-01-13 | 18:22

poppermotje | 14-01-13 | 18:06
Daar o.a. was het misgegaan bij de dader. Droevig. M'n laatste woorden hierover.

fleischer | 14-01-13 | 18:09
Het begint me te dagen... kan even niet op je vorige nick komen, maar heb wel beeld (als een helderziende zeg maar) van donkerbruin/zwart haar, een tragisch verloren dierbare destijds en toch sprankelend jamming.
Zit ik warm?
Wat betreft die andere nicks: karma is a bitch. Die gasten schijnen het heden als een boemerang in hun face te krijgen.
Doet me helemaal niks - bygones.

Kudtkip | 14-01-13 | 18:21

@pius | 14-01-13 | 18:14

Zieners worden niet altijd begrepen. ach poep gebeurt, tis alweer weg dus, no harm done, ofso

tis hier thuis ook moord en doodslag , dat zal er wel iets mee te maken hebben

dj tonedeaf | 14-01-13 | 18:19

Dus: jezelf er op voorstaan dat je bent gekomen ondanks of dankzij het feit dat je vroeger gepest bent, maar een ander deze leer- en groei-ervaring ontzeggen door met moraliserende en ontzettend originele rubberen bandjes te komen.

Mr Dixit | 14-01-13 | 18:18

Parel van het Zuiden | 14-01-13 | 18:03
.
'Downgrading'
op dat gebied is ook al in volle gang, zie je?

fleischer | 14-01-13 | 18:16

@ Elisabeth2 | 14-01-13 | 18:06
Nonsens, in mijn tijd speelde iedereen gewoon buiten. Degenen die gepest werden op termijn enkel wat minder.
Een kind wordt hier in NL niet 'street wise' van dat getreiter – nog afgezien van het gesodemieter in en rond de school.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 18:14


@dj tonedeaf | 14-01-13 | 18:01

Ik vond het nogal Adolf. Maar die was zijn tijd evenzeer vooruit.

Dus misschien bedoel je dat;)

pius | 14-01-13 | 18:14

Krijg jeuk van dat manwijf.

kale nel | 14-01-13 | 18:12

@Eurotokkie | 14-01-13 | 18:05

Blijft een goeie die ja;)

pius | 14-01-13 | 18:11

@whatsnext | 14-01-13 | 18:02

En ik geloof het zonder meer. Het afstoten van afwijkenden is kuddegedrag. En de mens is nog altijd een kuddedier, heerlijk op te hitsen.
En als je je niet meedoet, of dat nou door kunnen of willen is, moet je kapot.

ZKH EénOog | 14-01-13 | 18:10

OT @ Kudtkip,
.
Nee, ik ben géén Ace Bucklebaum, noch Omerta of iets dergelijks aan ongedierte. Iemand waar je toendertijd gezonder contact hebt gehad, zij het kort maar krachtig. Ondertussen heb ik - zoals je ziet - een andere nick.
.
Ik speel nog steeds de bas ;).

fleischer | 14-01-13 | 18:09

@miko | 14-01-13 | 17:58

Oh, maar dat lossen we toch op met Polen?
...

ZKH EénOog | 14-01-13 | 18:07

@Kudtkip | 14-01-13 | 17:56 je zegt het zelf al, échte hulp (c.q. vriendschap) is niet te koop.

poppermotje | 14-01-13 | 18:06

Ik kan het helemaal mis hebben. Maar hebben die gepeste kindjes niet van jongs af aan op straat gespeeld. Daar leer je van je af te slaan.

Elisabeth2 | 14-01-13 | 18:06

Pesten is laag je zou kunnen zeggen primitief, is een soort van natuurlijke reflex van je eigen onvolkomenheden die projecteert op een ander.

Ik kan de hele dag wel pesten, maar dat gebeurt niet ben immers volmaakt.

carramba | 14-01-13 | 18:04

Dag Annabel. Onder dat joetoep filmpje stond ook al dat het nogal kut was dat dit allemaal in het engels moet; dus mag jij ook eens voor de bijl:

Ohooh is dat blaming the victim?
awkward zonderlingen
Gepest maar Trots movement

Dus, over de knie!

omanders | 14-01-13 | 18:03

Pesten, treiteren tot op het bot, mag in Nederland.
.
Dat zeggen wij met zijn allen door straattuig de scholen, pleinen, en straten te geven en hen geen duimbreed in de weg te leggen bij geweld, bedreiging, beroving, en straatterrorisme. We zeggen feitelijk tegen eenieder dat we dat goed vinden en daarmee is dus alles wat iets minder crimineel is ook wel goed.
.
Zeg nou zelf, als het in elkaar rammen en beroven van ouderen "salonfähig" is, wat is er dan mis met wat lelijke woorden en andere pesterijtjes?
.
De altijd door relativisten ontkende glijdende schaal zichtbaar gemaakt. Voelt goed, hè.

Parel van het Zuiden | 14-01-13 | 18:03

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:57 Dat is zo. Maar het is van alle tijden. Ik weet niet goed wat je aan kinderen moet veranderen die gewoon doen wat er nog aan normale reactie inzit.

Elisabeth2 | 14-01-13 | 18:02

ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:44 |Ik vind de term pesten iets kinderachtigs hebben, wat het in wezen ook is. Er is meer onderzoek naar verricht en zeker een maatschappelijk probleem. Las ergens dat er bijvoorbeeld in Nederland op het werk alleen al 250.000 mensen jaarlijks (weg)geziekt worden.

whatsnext | 14-01-13 | 18:02

@pius | 14-01-13 | 17:57

Ja liet me even gaan... ging ook over pesten en ik heb het ineens over marokkanen. Ben iedereen weer een paar stappen voor denk ik.

dj tonedeaf | 14-01-13 | 18:01

Nanninga heeft gelijk. Men moet het niet willen om kinderen in een plastic bubbel op te laten groeien. Welkom in de echte wereld, waar je van je af moet leren bijten. Een pester een stomp geven, zoals die dikkerd uit Australië deed, maakt je ook nog eens wereldberoemd. Een win-win situatie.

timonmja | 14-01-13 | 18:01

"Het heeft misschien wel niet zoveel zin om de pesters aan te pakken."

Snap ik niet. Heeft het nu wel zin, geen zin, misschien een beetje, of misschien wel niet heel veel, of niet erg veel maar misschien toch weer wel zin?

brazuco | 14-01-13 | 18:01

Pesten heeft niks met genen en gnomen te maken.
Pesten is aangeleerd gedrag.
Als je zo lult kan je moord ook goedpraten.

Terpen-tijn | 14-01-13 | 18:00

Vreemd dat de nadruk steeds ligt op degene die gepest wordt. Die moet vanalles anders doen, van zich afbijten, sterker worden. Zo ook de verkrachte vrouw en slachtoffers van inbraak dan waarschijnlijk, om een fijne vergelijking te gebruiken.

Bruno Alaska | 14-01-13 | 18:00

Om de één of andere reden worden bij het toepassen van het strafrecht drie leeftijdscategorieën gehanteerd. Onder de 12 geen vervolging, tussen 12 en 18 een beetje en boven de 18 normaal. Ik persoonlijk heb dit altijd opgevat als een vrijbrief voor pesters. De dingen die pesters doen (aanranden, molesteren, eigendommen vernielen, dreigen) mógen namelijk helemaal niet, tenzij je jong bent. Dan mag alles en moet je maar 'terugslaan'. Wat meestal lastig is want pesters zijn laf en handelen altijd in groepen of tegen iemand die een paar koppen kleiner is. Kortom, het wordt eens tijd dat men dit soort gedragingen gewoon gaat zien voor wat ze zijn en strafrechtelijk aanpakken. Pesten is geweld en zou gewoon moeten worden herkend als misdrijf.

Pesten richt alleen maar schade aan en heeft helemaal geen vormend of louterend karakter. Weg ermee.

poppermotje | 14-01-13 | 17:59

@ pius 17:56
.
*positief recessief symbiose koesteren blijft doen*

fleischer | 14-01-13 | 17:59

@ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:35
Mijn opmerking was inderdaad meer als grap bedoeld.
Maar wat je zegt klopt als een bus.
Andere voorbeelden zijn het decennia arbeiders(loodgieters stratenmakers etc ) weg zetten als minderwaardige beroepen. Waardoor er nu een tekort is aan goede vaklui.

miko | 14-01-13 | 17:58

Als Jamai het voor je moet opnemen ben je ook een kneus.

Afgeschminkte Bassie | 14-01-13 | 17:58

@dj tonedeaf | 14-01-13 | 17:55

TSSjonge jonge. Wat een taal weer.

pius | 14-01-13 | 17:57

@ Elisabeth2 | 14-01-13 | 17:43
Kinderen moeten nog zoiets als empathie, invoelendheid – ach, het zal wel allemaal zo ongeveer synoniem aan elkaar zijn – ontwikkelen.
Het geheel overzien van de, eventuele, implicaties van zijn of haar gepest, kan een 12-jarige nog niet. Derhalve zie ik het vaak als een omissie in de opvoeding; taak van de ouders de kinderen er van te doordringen dat pesten gewoon heel verkeerd is.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:57

De school-tandarts kon er ook wat van hoor, dat pesten.
Die gek had er speciaal een soort SRV-wagen voor omgebouwd.

Jackanders | 14-01-13 | 17:57

@ Eurotokkie | 14-01-13 | 17:51
.
Een goed punt mijn waarde,
nu nog hard maken t.o. die slappe Haagsche waailappen.

fleischer | 14-01-13 | 17:56

fleischer | 14-01-13 | 17:35
Hey hallo, enigszins onbekende - kan me geen eerdere uitwisseling tussen ons herinneren. Ik ben oké. En de twin-cats ook. Allen spelende.

poppermotje | 14-01-13 | 17:40
Vertaal maar wat je wil. Ik zeg hierover heel weinig tot niks. Psychisch gestoord klopt, geen hulp niet. Alle hulp ter wereld, op te kopen met z'n materiële rijkdom.
Echte hulp, met vriendschappen en zo: onbetaalbaar...

Kudtkip | 14-01-13 | 17:56

@fleischer | 14-01-13 | 17:52

Interactie moet worden Omgevormd bedoel je, eens;)

pius | 14-01-13 | 17:56

@miko | 14-01-13 | 17:49

Nee. De waarheid mag gezegd worden immers. Toch.

pius | 14-01-13 | 17:55

-weggejorist-

dj tonedeaf | 14-01-13 | 17:55

@ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:40

LOL.

I Like that;)

pius | 14-01-13 | 17:55

Op mijn middelbare meisjesschool werd alleen de gymleraar gepest. Kon zijn handen niet thuishouden.

Elisabeth2 | 14-01-13 | 17:55

*zelf triple Bogie scoren doet; zware dag gehad heeft*
.
17:44, @ miko

fleischer | 14-01-13 | 17:54

@ miko
.
17:31 moet zijn; 17:35
.
@ pius 17:35
.
Klopt, maar als die interactie al van jongs af aan niet gestimuleerd wordt, dan wordt dat later alsnog erg moeilijk.

fleischer | 14-01-13 | 17:52

Scholen moeten meer hun verantwoording nemen , ze zien tijdens de pauze wie de pesters zijn en wie gepest wordt , dat het petsen buiten school doorgaat is de verantwoording van ouders.
Het pesten gaat veel verder want ook op het werk worden mensen gepest dus het is een maatschappelijk probleem .

Eurotokkie | 14-01-13 | 17:51

Ik ben vroeger ook heel vaak gepest en buitengesloten. Kijk wat er van mij terechtgekomen is!

Chiant | 14-01-13 | 17:51

@pius | 14-01-13 | 17:26
Ik pest nooooit!!
Of je moet het uitschelden van vrouwen voor hoeren pesten noemen. Maar dat doe je niet he?

miko | 14-01-13 | 17:49

@ Eurotokkie | 14-01-13 | 17:41
Tja, op mijn dorpse lagere school was het vroeger niet anders, op het lyceum waar ik op m'n 12e heenging evenmin. Geen Marokkaan te bekennen daar toen.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:49

Website developed by Brainiacs staat er... jaja.
Een WordPress theme (Kaleido). Te koop voor 45 dollar bij Themeforest (themeforest.net/item/kaleido-responsiv...). Beste een mooi theme hoor, maar niks developed. Kijk daar begint de verlakkerij al.

Lafayette | 14-01-13 | 17:48

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:42
WELLES!

Bakito | 14-01-13 | 17:48

miko 17:40
Jij maakt het complex.
Pesters houden niet van(te) veel aandacht, want ze weten dat ze zelf fout bezig zijn.
Dat er allerlei soorten pesters zijn doet er niet toe, door hem verrot te schelden laat je zien dat er niet met je te spotten valt, wel consequent volhouden anders werkt het niet.
Mocht je toch klappen krijgen en je bent geen Hercules>> steek hem zijn ogen uit, bijt hem, verwond hem, zo zal die zich misschien de volgende keer wel bedenken,>> hij zal nooit ongeschonden uit de strijd komen.

Terpen-tijn | 14-01-13 | 17:47

@ miko 17:31
.
Door *kuch* bezuinigingen staan die fijne ventjes er niet meer.....

fleischer | 14-01-13 | 17:46

@fleischer | 14-01-13 | 17:31
In mijn jeugd hadden we geen mega scholen en hadden ,zeker op de lagere school, een paar leraren pleinwacht.
Er gebeurde veel, spelletjes soms vrij ruw, kleine vechtpartijtjes. Leraren grepen in als de stoeipartijtjes vechten werden. En als dezelfde personen meestal dezelfde jongen slachtoffer was van 'stoeipartijtjes' dan konden de ouders een telefoontje verwachten.

miko | 14-01-13 | 17:44

@whatsnext | 14-01-13 | 17:41

Misschien is het een nieuwe term, maar de vorm is al zo oud als het meercellig organisme...

ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:44

Eurotokkie | 14-01-13 | 17:33
.
Pesterige prutspolitici die peststeevast de burger bepestprutsen?
Ja.

fleischer | 14-01-13 | 17:43

Waar kan ik polsbandjes met JOOD kopen?

Pinocchio | 14-01-13 | 17:43

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:38 Toch een raar fenomeen. Kinderen weten dat haarscherp, halen de zwakken eruit. Ik zeg niet dat het goed is maar het verbaast me wel.

Elisabeth2 | 14-01-13 | 17:43

@Bakito | 14-01-13 | 17:37 | + 0 -
Nee hoor
#Feit.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:42

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:38 | + 0 -

Mooi voorbeeld zijn onze vrienden de Berbers , die hebben een neus om de zwakste eruit te halen.

Eurotokkie | 14-01-13 | 17:41

@pius | 14-01-13 | 17:33

Weet ik. Alleen wil ik dat selectief niet snappen ;)

ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:40

@miko | 14-01-13 | 17:37
Helaas, het beste medicijn tegen een pester is om deze en plein publique het ziekbed in te slaan.

Je hebt daarna geen last meer van pesten.

Ing. eslapen | 14-01-13 | 17:40

@Kudtkip | 14-01-13 | 17:32 even vertalen: iemand met psychische problemen heeft ondanks signalen dat er iets mis was geen hulp gekregen.

poppermotje | 14-01-13 | 17:40

@ Elisabeth2 | 14-01-13 | 17:28
Sommige kinderen zijn in groepsverband hyena's; steevast op zoek naar de meest zwakken.
Pesten maakt een kind niet altijd weerbaar, kan het evenwel op termijn zwak maken.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:38

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:35
Dialectiek is een gangbare vorm van redeneren om de kern te raken.

Bakito | 14-01-13 | 17:37

@The Russian | 14-01-13 | 17:22
Perfect excuus voor elke idioot die eens effe lekker tekeer wil gaan.
"jaahhaa maar hij peste me en dat is zielig voor mij"
Flikker toch op om een beetje pesten en plagen op te denken te lossen door iemand met een knuppel te slaan.
Laat jij je even steriliseren want kinderen moet je niet nemen met zo een instelling.

miko | 14-01-13 | 17:37

y
naar
t
omtovert...

fleischer | 14-01-13 | 17:37

OT
.
Hey Kkip, how's goin'?
Katties nog steeds speelsch in jouw yuin aan 't rommelen?

fleischer | 14-01-13 | 17:35

@miko | 14-01-13 | 17:25

Ook. Hoewel dat niet helemaal was, waar ik op doelde :)

Met van jongs af aan aangeleerd doel ik op het feit, dat je al op de basisschool de dreigementen om de oren krijgt dat je maar een putjesschepper wordt, als je niet mee kan komen met het leerproces, waarmee de putjesschepper als een minderwaardig wezen, een minderwaardige volksklasse het pesten waard, wordt neergezet.

Maar goed, ik schat je in, dat je dat stiekem ook al door had...

ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:35

@fleischer | 14-01-13 | 17:31

En de menselijke interactie zelf, dat is de kern mijn waarde.

Groepsgedrag.

pius | 14-01-13 | 17:35

@pius | 14-01-13 | 17:30 | + 1 -
Het komt zeker voor, maar meestal niet.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:35

@Bakito | 14-01-13 | 17:29 | + -1 -
Door alles tegenovergesteld als de waarheid te poneren.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:35

fleischer | 14-01-13 | 17:31 | + 0 -

De politiek pest burgers bedoel je.

Eurotokkie | 14-01-13 | 17:33

@ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:29

Yep. Ik snap je en je hebt gelijk ook. Maar er zijn ook andere vormen, enfin.

Laat ik het daar nou net over hebben;-)

pius | 14-01-13 | 17:33

Tjonge, wat voel ik me een winnares dat ik nog leef na indringende stalking. Wat dergelijke ongewenste aandacht met je doet?
Je stapt op een goed moment naar de politie, helemaal als je kant en klaar speurwerk door de betere IT-diensten van de mede gedupeerde partij kan aanbieden ter aangifte.

Bij kwalificatie door de dienders als 'het is pesten' en ook nog dat 'het mag', dan leer je vanzelf de uithoeken van wanhoop kennen.

Ik vind mezelf nu echt enorm super, die laffe klootzak heeft namelijk zelf zelfmoord gepleegd. Een groot succes, niet alleen voor mij maar nog best wat anderen. Hoe ik dat weet zal net zo min openbaar worden als diens anonieme *kuch* pesten.

Kudtkip | 14-01-13 | 17:32

@miko | 14-01-13 | 17:27

Oh. Dus het probleem ligt bij de scheids en grensrechters.

Dan snap ik het.

pius | 14-01-13 | 17:31

Pesten vloeit voort uit meerdere factoren:
- slechte opvoeding
- slecht onderwijs
- matige ondersteunende begeleiding...
- groepsbegeleiding mankeert
- niet- daadkrachtige leraren
.
Een paar voorbeeldjes waar Holland in uitblinkt...

fleischer | 14-01-13 | 17:31

Beetje de mening van een Joegoslavin Annabel.
(De natuur regelt zichzelf wel.)
Weet je wanneer pesten stopt.?
Als er belijning op de schoolspeelplaats is.
Dan 'pakt' iedereen zijn eigen 'terrein'.
Er is pas conflict wanneer de dagelijkse territoriumstrijd moet worden gevoerd.

Einde van de Domheid | 14-01-13 | 17:31

@Terpen-tijn | 14-01-13 | 17:12
Het is allemaal iets complexer. Net zoals dat het geen zekerheidje is dat het stille schuwe meisje of jongen van de klas de pineut is,is het ook geen voldongen feit dat als een gepeste van zich afbijt dat het ophoud.
Soms is reactie voor de pester juist leuk of is het juist het gene waar hij op gewacht heeft om zijn geweten te zuiveren zodat hij er vrolijk op kan timmeren.

miko | 14-01-13 | 17:30

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:25

Onderbouwingen zijn zwaar overrated. Verder onderbouwd hij zaken wel degelijk alleen dat begrijpen is velen te machtig. Hij kan gewoon complexe materie tot eenvoud reduceren.

Dat is weinigen gegeven.

pius | 14-01-13 | 17:30

@pius | 14-01-13 | 17:14

Gelukkig dat je het eens bent.
Als je je ogen er maar voor open houdt, dat 'pesten' in de zin van hele 'bevolkingsgroepen door het slijk halen' zelfs wordt gestimuleerd in zekere mate, omdat we hoe dan ook nog in een bepaalde vorm van een kastestelsel leven, waar degenen met een aangeboren leercapaciteit (ook al kunnen ze niets met de kennis) automatisch een hoger aanzien genieten en degenen die deze capaciteiten ontberen automatisch gezien worden als een soort van paria, hoe kundig en vaardig ze ook zijn op hun betreffende vakgebied.

ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:29

Met die dikke reedt van jou zal je ook wel flink gepest zijn Nanninga.

Saaihead | 14-01-13 | 17:29

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:25
Bullshit, ik probeer hier zelden mijn gelijkt te halen. Ik stel slechts jouw/jullie naar salafisme neigend absolutisme aan de kaak.

Bakito | 14-01-13 | 17:29

Eigenlijk is de grootste pester onze eigen Joris. En hij kan het ook nog compleet incognito doen, geen hond die hem wat kan maken. En hij hoeft aan niemand verantwoording af te leggen ook...

eerstneukendanpraten | 14-01-13 | 17:28

De gepeste kinderen zijn altijd de niet weerbaren. Hoe kan dat nou toch? Zit het in hun karakter? Normaal gesproken meppen kinderen van zich af.

Elisabeth2 | 14-01-13 | 17:28

Dat hele pesten is aan mij voorbijgegaan.
Maar ja, ik werd ook pas op zestienjarige leeftijd, door de politie uit onze kelder bevrijdt..

Xelodaddy | 14-01-13 | 17:28

@pius | 14-01-13 | 17:07
Schiedsen doodslaan heeft niks met pesten te maken maar alles met het degelijk opvoeden van scheidsrechters en grensrechters.
In oost-Duitsland liet men het wel uit hun hoofd om de grensrechter iets aan te doen.

miko | 14-01-13 | 17:27

@miko | 14-01-13 | 17:24

Tuurlijk wel.

Of je pest iedereen of je pest niemand.

Maar je bent ironisch uiteraard.

pius | 14-01-13 | 17:26

@pius | 14-01-13 | 17:16 | + -3 -
Als hij zijn mening onderbouwt dan was het geen trol. Dat doet hij zelden tot nooit, dan beje dus een trol.

Je mag van mij een andere mening hebben, maar als mensen dan met je in disucssie willen gaan moet je het willen onderbouwen.

Hij is geen trol omdat ik gelijk heb, maar hij zijn gelijk niet onderbouwt.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:25

@ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:13
Heftruck chauffeurs, politici,welzijnswerkers!

miko | 14-01-13 | 17:25

@The Russian | 14-01-13 | 17:22
Liefst op het schoolplein zelf.
En bij dreiging van schorsing meteen terug dreigen.

Ing. eslapen | 14-01-13 | 17:24

Laatst nog een gepeste nymfomane geholpen.

william7055 | 14-01-13 | 17:24

@pius | 14-01-13 | 17:14
Homo's pesten is not done.

miko | 14-01-13 | 17:24

Sinds asociale media is het pesten zeker toegenomen.

Eurotokkie | 14-01-13 | 17:23

@de Bree | 14-01-13 | 17:16

Een pathetisch darwinesk jankverhaal ophangen over de voordelen van pesten maar wel continu moraliseren als het over Marokkanen gaat.

Dan kan je of niet contextueel denken of je bent een racistische paardenlul.

Jij mag kiezen.

pius | 14-01-13 | 17:23

Ik heb een simpele tip voor mensen die gepest worden, de pestkop keihard voor zijn bek rammen, als ie paar koppen groter is, honkbalknuppel meenemen en eens flink uithalen ( niet op het hoofd of rug, want dat kan dood of ernstige gevolgen hebben ).

The Russian | 14-01-13 | 17:22

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:09
Klopt, gelukkig zijn de huisregels en moderatie daar duidelijk over. Opzouten met die gasten, ga lekker op de Jeaup lopen klieren.

Bakito | 14-01-13 | 17:21

Fajah Lourens pest zelf belgen dus die moet uit het spotje worden geknipt.

Eurotokkie | 14-01-13 | 17:20

pius | 14-01-13 | 17:14 | + 0 -

Wat weet je dat goed!

eerstneukendanpraten | 14-01-13 | 17:19

@Ing. eslapen | 14-01-13 | 17:15

Discriminatie is part of life. En zoiets noem je spiegelen trouwens, dat is door de intelligentere reaguurders wel begrepen meestal.

En daar reken ik jou ook onder normaal gesproken;)

pius | 14-01-13 | 17:19

Als ik vroeger gepest werd sloeg ik ze gelijk op hun muil dat werkte het beste.

tjeemig | 14-01-13 | 17:17

Swartz :-)

am*dam | 14-01-13 | 17:17

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:12

De term trol is sowieso een hele arrogante. Het impliceert namelijk het grote gelijk.

Het zeer discutabele gelijk.

pius | 14-01-13 | 17:16

Pesten zit genetisch gebakken in de mens.
Biologisch zijn wij nog steeds jager-verzamelaars.
Wat doen j-v? Rondtrekken op zoek naar eten en overleven en andere groepen proberen te ontlopen en gevaarlijke dieren vermijden.
Wat kun je daar als groep niet bij gebruiken?
Een afwijkend groepslid dat de groep als geheel in gevaar brengt of te langzaam is of te opvallend of te tegendraads etc etc.
Wat doe je dan als groep? Je probeert eerst het afwijkende groepslid in het gelid te krijgen en als dat niet lukt stoot je het af. En dat heet tegenwoordig pesten.
Dus om pesten te laten ophouden zal eerst het genoom van de mens moeten veranderen.
Helaas.

de Bree | 14-01-13 | 17:16

@pius | 14-01-13 | 17:14
Ik had je hoog in het vaandel, maar dit is discriminatie.

Ing. eslapen | 14-01-13 | 17:15

@pius | 14-01-13 | 17:09 | + 0 -
Er zijn natuurlijk bevolkingsgroepen die zich stelselmatig in de kijkerT spelen middels vele media, dmv het gebruik van pesten richting de hand die hun te eten geeft.

snakeplisskin | 14-01-13 | 17:14

@ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:13

LOL. Klopt ja;)

pius | 14-01-13 | 17:14

Ik ga zo'n bandje gebruiken als cockring...

overVecht | 14-01-13 | 17:14

@rara | 14-01-13 | 17:11

Mompelen is voor homo's.

pius | 14-01-13 | 17:14

(Behalve als het om dikke kinderen gaat, die moeten voor eigen bestwil gepest worden.)

Nee Nanninga, net zoals grensscheidsrechters doodtrappen en homo-stellen midden op straat tot pulp meppen is OOK DAT verkeerd.

Ik zag laatst een documentaire op de kijkbuis van eenopvoedingskamp in de VS, en ik moet zeggen dat het hele geheel niet eens zo'n slecht idee zal zijn voor de ''usual suspects'' van Neerlands straatterreur.

KenTochNait?! | 14-01-13 | 17:13

De belastingbetaler die mag opdraaien voor deze kutfilmpjes is degene die echt gepest wordt.

Freddie Stobart | 14-01-13 | 17:13

@pius | 14-01-13 | 17:09

En toch wordt stelselmatig bevolkingsgroepen door het slijk halen en als minderwaardig bestempelen al van jongs af aan aangeleerd.

Neem bijvoorbeeld de bevolkingsgroep 'putjesscheppers'...

ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:13

@pius | 14-01-13 | 17:09 | + -1 -
Dit is leeddiscriminatie.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:12

Ga altijd de confrontatie aan met pesters, negeren is geen optie, ook al denk en hoop je dat het dan ophoudt.
Bereid je voor, scheld hem verrot, keihard en wees niet bang voor klappen, concentreer je dan op jezelf hoe je hem het hardst kan raken. Laat het vooral ook escaleren, hoe meer mensen zich ermee bemoeien, des te beter, die aandacht kan jou helpen.
Misschien verlies je de slag, is niet erg>> dit is wel de methode om uiteindelijk de oorlog te winnen.
Oftewel>> Bijt altijd van je af.

Terpen-tijn | 14-01-13 | 17:12

Toen ik de fatsoensneger voorbij zag komen in het "You're good"-filmpje ben ik afgehaakt. Ben ik nu een pestkop?

brutus68 | 14-01-13 | 17:12

@pius | 14-01-13 | 17:09
*iets over balk en splinter mompelt

rara | 14-01-13 | 17:11

Ik pestte altijd de pesters, zo leuk om te doen.
Dat zijn ook de grootste jankerts..... geweldig.
Dat was de goede oude tijd.

snakeplisskin | 14-01-13 | 17:09

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:04

Nee.

Stelselmatig bevolkingsgroepen en individuen door het slijk halen is veel erger. Trollen is slechts een mild en intelligent en humoristisch tegengewicht.

Nothing personal verder.

pius | 14-01-13 | 17:09

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:04

Nee.

Stelselmatig bevolkingsgroepen en individuen door het slijk halen is veel erger. Trollen is slechts een mild en intelligent en humoristisch tegengewicht.

Nothing personal verder.

pius | 14-01-13 | 17:09

@Bakito | 14-01-13 | 17:06 | + 0 -
Nee want plagen is incidenteel, dit is structureel.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:09

De catch 22 van de mensheid:

Zolang pesten onderdeel uitmaakt van de natuurlijke selectie blijft beschaving nog ver te zoeken, en zolang beschaving uitblijft, blijft pesten onderdeel uitmaken van de natuurlijke selectie.

Wen er maar aan. Leer er mee leven. Want we zullen er nooit vanaf komen.

ZKH EénOog | 14-01-13 | 17:08

Als je niet wilt dat er later grensrechters dood worden geslagen moet je dat al vroeg in de kiem smoren. Al grote daden beginnen klein immers.

Waar pesten te veer gaat (lees) moet het dus worden aangepakt.

Dat snapt zelfs een reaguurder.

pius | 14-01-13 | 17:07

je kind aanmoedigen om terug te slaan helpt tegen pesten.
Voor een rubbertje is het al te laat.

Ing. eslapen | 14-01-13 | 17:07

@Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:04
Nee, trollen is soort van plagen en dat moet kunnen zei je net.

Bakito | 14-01-13 | 17:06

Dikke kinderen moet je ook niet pesten, gaan ze alleen maar meer van eten.

Terpen-tijn | 14-01-13 | 17:06

Wie zwelgt in aandacht moet niet gek opkijken als het een keer negatieve aandacht is Jamai!

Godsammekraken | 14-01-13 | 17:06

Je zal maar pestbaar zijn.

Getson | 14-01-13 | 17:06

@Bakito | 14-01-13 | 17:02
Nee, trollen wel.

Ing. eslapen | 14-01-13 | 17:05

Ben jij eigenlijk wel eens voor jouw "eigen bestwil" gepest Nanninga?

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:05

Pesten word totaal uit zijn verband gerukt. Het is de klimaathoax onder de kinderen. Massa's kneuzen en faalhazen leggen hun onvermogen tot handelen in deze tijd uit door het pesten vroeger. Onzin, bijna iedereen is wel eens in een periode gepest en tot zekere hoogte is het een 'normaal' iets.

miko | 14-01-13 | 17:04

Smile, die dikke staat niet op Geen Stijl.

gentle giant | 14-01-13 | 17:04

@Bakito | 14-01-13 | 17:02 | + 0 -
Stelselmatig trollen wel.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:04

Aaaargh! Nederland #sterf

Rollins | 14-01-13 | 17:02

Leedparasitisme, *dat* wordt het woord van 2013!

Godsammekraken | 14-01-13 | 17:02

Weet je wie ook van pesten hield?

blikjegrolsch | 14-01-13 | 17:02

pesters zijn gewoon kinderachtige klootzakken met een minderwaardigheidscomplex.... allemaal!

Fatwabuster | 14-01-13 | 17:02

Valt racisme ook onder pesten?

Bakito | 14-01-13 | 17:02

Plagen moet kunnen, pesten is altijd triest.

Je eigen onzekerheid verbergen door anderen fysiek of psychisch aan te vallen.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken