Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beschavingsoffensief

bassiehofpica100.jpegPvdA-voorzitter Hans Spekman pleit voor een beschavingsoffensief op internet nadat hij een haatmail publiceerde. De vraag is of dat wat gaat uithalen. De interwebs bestaan nu eenmaal voor het grootste gedeelte uit volslagen debielen. Na de opkomst van redactiepanelen en internetfora kregen zij nog meer platforms zoals Facebook en Twitter tot hun beschikking. En ook daar doet de Eerste Wet van Lucas - 90 procent van de reaguurders is volstrekt debiel – opgeld. En dat weet de door de wol geverfde Spekman ook. Daarnaast weet de PvdA-voorzitter dat hij altijd aangifte kan doen, niets zo helder als het Wetboek van Strafrecht in een conflict met de debiele burger. En wat bedoelt Spekman nou precies met dat beschavingsoffensief, hoe nu verder? Dat is dus onduidelijk. “Ik zou iedereen willen oproepen om het debat stevig te voeren in de meest duidelijke bewoordingen. Maak gebruik van humor. Maak gebruik van understatement. Maak gebruik van ironie. Maar zoek de grens bij beschaving en fatsoen en zorg er op die manier voor dat het debat op internet zinvol is,” zei premier Rutte vrijdagmiddag tijdens zijn wekelijkse persconferentie. Tja. SP-Kamerlid Paul Ulenbelt wilde vrijdagvond dan ook meer weten. “Hans, die haatmails deugen niet. Stel je jezelf ook de vraag waar die haat vandaan komt? Waarom jij ze krijgt?” vroeg hij op Twitter aan zijn oude ‘rookmaatje’ (ook in de Tweede Kamer zoeken rokers elkaar altijd op) Spekman. Die vraag leverde Ulenbelt een boel reacties op. Een kleine greep: “Manmanman, dat je dié weg überhaupt zoekt om regelrechte haat wartaal tot jouw politiek argument te maken.” Bert-Jan Dokter, PvdA-raadslid gemeente Oldebroek “Dus vind je toch die haatmails stiekem terecht? #Foei” Derkien Wiedijk, PvdA-lid “Ja, Paul Ulenbelt, de vleesgeworden, gevoelloze SP-arrogantie.” Kaj Leers, voorlichter PvdA-fractie Amsterdam “Bah bah bah Ulenbelt!!” Marion Soer, PvdA-lid “Paul deze opmerking deugt niet. Nooit de schuld van de ontvanger.” Erica Hemmes, PvdA-lid “Dit is een sterk staaltje haatmail.” Muus Groot, fractievoorzitter PvdA Provinciale Staten Gelderland “Ah, Paul Ulenbelt vindt dat Spekman doodsbedreigingen en scheldkannonades verdient. Zo rolt de SP anno nu.” En: “Doodsbedreigingen als je niet doet wat de SP wil. Juist ja. Way to go, Paul Ulenbelt.” Lucas Roorda, landelijk bestuurslid van de Jonge Socialisten “SP’er Paul Ulenbelt kan zo bij de PVV terecht.” Herbert Kuiling, PvdA-lid “Vraagstelling impliceert wel degelijk dat Hans ook maar enige verantwoordelijkheid draagt voor deze haatmails. Lekker bezig SP.” Britt-Liwi Hendrix, vice-voorzitter Jonge Socialisten Fryslan “Bizar, ga je schamen." Bart van Bruggen, voorzitter Jonge Socialisten Amsterdam Inderdaad, het is tijd voor een beschavingsoffensief. Oók bij de PvdA. De enige die overigens wel inhoudelijk reageerde was Hans Spekman zelf. “Altijd Paul. Ik vraag ook regelmatig om hun telefoonnummer om er over door te praten.”

Reaguursels

Inloggen

hölzenbein | 13-01-13 | 23:45 |
Spekman is tien keer beschaafder dan....
Dit is toch wel een grote grap, Spekman is gewoon een opportunist in schaapskleren (in ieder geval iets van de schaap). Iemand die zo een vreselijk domme uitspraak doet als "nivelleren is een feest" heeft ze echt niet op een rij!

lanexxx | 14-01-13 | 11:10

Smarties | 13-01-13 | 18:17
Mijn mes is altijd geslepen! Dumbo's zoals jij die mijn tegel niet lezen (en begrijpen) vreet ik rouw tijdens mijn ontbijt. Ik had al aangegeven dat het niet uitmaakt wat iemand aan heeft (lezen is moeilijk hé?). Geeft juist diversiteit aan en niet jouw tunnelvisie. In welke grot heb jij gewoond de laatste 30 jaar? Nederlanders mogen zich kleden zoals ze willen zelfs in de regering. Nette kleding is geen garantie voor beschaafd met elkaar omgaan dat zie je wel aan hufters als Wilders en consorte. Spekman is tien keer beschaafder.

hölzenbein | 13-01-13 | 23:45

Wat is dit nu weer voor een onzin!?! De troep en het onfatsoen is van alle tijden. Het verschil, met de moderne media en vroeger, is datgene wat vroeger in besloten kring werd gezegt nu het worldwide web opgeslingerd wordt. Omdat je vroeger als (falend) politicus in je ivoren toren nog de illusie had dat op een enkele, welbespraakte, opinie maker of colluminst na de rest van het land je op handen droeg, betekende niet dat er toen niet een hoop stront werd uitgestrooid. Nu kun je dat lezen. Welkom in de niet zo ideale wereld! Doe er je voordeel mee. Hoe was het ook al weer? Hou vrienden dicht bij je, maar je vijanden nog dichter bij.
En stuur maurice de hond ook maar met pensioen.

ratelaar | 13-01-13 | 22:44

Als woord en daad niet congruent zijn kom je niet geloofwaardig over.

Terwijl hij oproept tot fatsoen heeft hij in het verleden zelf kilo's boter op zijn hoofd:
- Hij zet aan tot haat en fysieke aanvallen op Leers en Wilders.
- Zijn ongeschoren hoofd is iets wat je niet associeert met fatsoen;
- Zijn kleding associeer ik niet met fatsoen;
- Over zijn haar maar te zwijgen;
- De PVDA heeft de gewelddadige acties op Fortuijn, taarten met peop etc, nooit veroordeeld.

Walk the walk!

p3xxx | 13-01-13 | 22:41

Politici die lullen over fatsoen, ga eens wat doen!

p3xxx | 13-01-13 | 22:01

Gewoon kappen met dat FB en Twitter.

Knoopsgat | 13-01-13 | 20:53

@ Koos Buster | 13-01-13 | 18:41
.
Die bedacht ik me ook al, maar die vond ik zooo agfezaagd en was al verbruikt,...
Dat juist JIJ daar nu nog mee komt...

fleischer | 13-01-13 | 20:14

@CumGranoSalis | 13-01-13 | 19:41
Neemt u mij niet kwalijk. Ik ben na de eerste zin gestopt. Spijt me voor alle moeite.

Koos Buster | 13-01-13 | 20:13

De meest recentelijke en dan is het echt wel weer genoeg geweest voor een Zondag avond.

www.cbs.nl/NR/rdonlyres/21B02627-A155-...

Interresant en verontrustend in het algemeen.

mbt tot niet-westerse allochtonen:

''Niet-westerse huishoudens zijn oververtegenwoordigd onder de groep met een laag
inkomen: zij liepen met 25% bijna drie keer zo veel risico op armoede als gemiddeld
(8,7%) en bijna vier keer zo veel als autochtone huishoudens (6,5%). Wel was onder de
nog kleine, maar snelgroeiende groep niet-westerse huishoudens van de tweede generatie het aandeel met kans op armoede aanmerkelijk kleiner dan onder de eerste generatie
(18% tegen 26%)''

CumGranoSalis | 13-01-13 | 20:02

Koos Buster | 13-01-13 | 18:37 |

Doet aan jouw eerdere leugens en bullshit geen afbraak.

U was zeer stellig dat er 20-30 jaar geleden geen achterstandbuurten waren en gaf blijk niet op de hoogte te zijn van de historie van uw Vaderland, Ik liet zien dat die er altijd al waren en dat de problemen die bij de sociale onderklasse horen er ook altijd al waren.

En ook uw linkjes bevestigen die of andere leugens van u niet.
De sociale-onderklasse zal altijd problematisch zijn, en dat ligt echt niet aan de komaf van die mensen.
Dat is namelijk een wereldwijd fenomeen. Sociale onderklasse staat overal ter wereld gelijk aan: Asociaal gedrag, gezondheidsproblemen, criminaliteit, hoog aantal vroegtijdige schoolverlaters etc etc. Of je nu in NL, Turkijke, Australie, UK, Canada, Marokko of Griekenland gaat kijken.
Dat een groot deel van de buitenlanders of allochtonen vaak bij die onderklasse zit is ook niet zo vreemd lijkt mij als je kijkt dat het vaak uit de rimboe getrokken ongeschoolden zijn die hier komen of nog vaker hier naartoe zijn gehaald om ongeschoolde arbeid op te knappen. En een ongeschoolde arbeider komt niet in een mooie middenstandswijk terecht met een 2 of 3x modaal salaris of wel?
Of dacht jij dat wanneer je als land tien-duizenden mensen uit een complete negorij in Marokko trekt om jouw land op te bouwen en vervolgens geen plan trekt voor die mensen en ze maar lekker wat aan laat modderen, dat deze mensen binnen 50 jaar op een gemiddeld financieel en sociaal niveau zitten? Dat mag je gerust denken hoor, maar ook dat zie je nergens ter wereld. Zelfs niet met de autochtone bevolking aan de onder kant van de maatschappij en die hebben dan nog niet eens de culturele en intellectuele hang-ups die veel van de migranten wel hebben.
Maar blijf lekker dromen dat armoede een keuze is en dat armoe gerelateerde problemen en symptomen enkel en alleen zijn veroorzaakt door buitenlanders, blijf lekker ontkennen dat Nederland tot 30 jaar geleden geen achterstandswijken met grote en wijdverbreide sociale problemen had en de waarheid komt jou vroeg of laat wel eens een keer een klapje in het gezicht geven.

Nu wel weer genoeg van, mensen die te beroerd zijn om de ontwikkeling en geschiedenis van hun Vaderland of directe woonomgeving te kennen of leren en deze vervolgens nog gaan ontkennen met leugens ook, zijn over het algemeen de sop niet waard, als discussie partner of als mens in het algemeen.
Viel Spass met je fantasiewereld.

CumGranoSalis | 13-01-13 | 19:41

Is er niemand die die haatmails aan men. Spekman ook maar een klein beetje verdacht vindt? De vele fouten zouden kunnen wijzen op een totaal dyslectisch persoon. Toch zijn de mails een beetje TE gekunsteld mijns inziens. Misschien wel expres in elkaar geflanst door iemand die rechts Nederland niet zo'n warm hart toedraagt, wellicht...?

the uninvited guest | 13-01-13 | 19:13

@Supermatthijs | 13-01-13 | 16:11
Is goed, je houdt het mild.
ohnee, fatsoenlijk
*gnuif*

pennestront | 13-01-13 | 18:54

@Ing. eslapen | 13-01-13 | 18:49
Gewoon negeren is beter. Sneue geestelijk uitgedaagde aandachtshoeren.

Koos Buster | 13-01-13 | 18:52

@Koos Buster | 13-01-13 | 18:46
SuperMatthijs wil alleen Bakito inhalen.
Geef hem daarom plusjes ;)

Ing. eslapen | 13-01-13 | 18:49

Supermatthijs | 13-01-13 | 16:24
De socialisten zijn al 40+ jaar aan de macht. Op het moment dat de socialisten niet aan de macht waren was het het politiek correctisme wat andere gedachten in de marge hielden. Het was niet netjes anders te denken. In een democratie? Van de week toevallig die voordracht bij pauwel en wauwel zitten kijken van die bevlogen leraar die PVV-er werd. Die verteld dat het management scholen verzieken omdat leraren zich niet extra mogen inspannen om leerlingen bijles te geven. Ze worden letterlijk uit zo'n klasje weggetrokken. Hij had het over een school in R'dam zuid. Hoofdzakelijk allochtone kinderen. PVV is niet welkom bij welke school dan ook, vertelde hij. Daarbij als ex-PVV-er kom je nergens aan de bak. Je bent besmet. In feite ben je verbannen naar het economische 'Siberie'. Als jij niet inziet dat dit soort realiteiten fout zijn, omdat ze de 'vlag' van sociaal dragen, en een hoop medestanders hebben, dan is Noord-Korea nog maar een steenworp ver. De gedachten van socialisme, mits niet te ver doorgevoerd, zijn niet slecht. Maar incommunicado op andersdenkenden? zover zijn we dus al, dat is ziek. Ben jij socialist? Laat ze niet weglopen met jouw ideeen erover, en er iets gruwelijks van maken.

Smarties | 13-01-13 | 18:49

@Supermatthijs | 13-01-13 | 18:42
Doe eens niet zo achterlijk. Werkgevers hebben zich rot positief gediscrimineerd en zijn door schade en schande wijzer geworden van al die allochtone boy dropouts die geen enkel arbeidsethos kennen. Geen diploma's hebben, slecht Nederlands spreken en gewoon geen respect kennen. Kwestie van oorzaak en gevolg.

Koos Buster | 13-01-13 | 18:46

Koos Buster | 13-01-13 | 18:37 | + 0 -

Heel schandalig dat al die werkgevers die arme alochtonen geen kans geven. Ik zeg keihard aanpakken die racisten.

Supermatthijs | 13-01-13 | 18:42

@fleischer | 13-01-13 | 15:10
Plunderpartij van de Autochtonen.

Koos Buster | 13-01-13 | 18:41

Ik denk eerlijk gezegd dat Spekman wel een van de weinige wat meer authentieke en integere politici is die we hebben hier. Jammer dat ie de weg af en toe zo kwijt raakt met van die fantastenmeuk.En tja, PvdA, dus mijn stem kan ie sowieso vergeten. Maar toch.. liever Spekman dan die kale ruifvreter met z'n mediatraining die nu naast die overjarige student met een nepliberaal-sausje staat te zelfmarketen.

F#ckingAwesome | 13-01-13 | 18:35

Onmacht? Frustratie? Gepakt worden door iemand die je niet kent maar wiens besluiten wel inbreuk op jouw priveleven en portemonnee hebben en dat ook nog eens op kosten van de door jou opgehoeste belastingcenten doet?
Dreigen en schelden is nooit goed te praten, maar dat mensen hun onvrede willen spuien kan ik me weldegelijk voorstellen.

Graaisnaaiert | 13-01-13 | 18:31

Hulde aan Spekman, hij heeft een beter gevoel voor mode dan Johan Derksen.

websenior | 13-01-13 | 18:27

Van Duyvenbode | 13-01-13 | 18:06 | + 0 -

Jij draagt zeker nooit een trui ?

Supermatthijs | 13-01-13 | 18:19

hölzenbein | 13-01-13 | 15:22
*mes geslepen*
Als jij een publieke functie ambieert dan heb je je maar gewoon te scheren en enigzins normaal aan te kleden. Heb je daar principieel geen behoefte aan, ga dan lekker wat anders doen. Deze pias neem ik niet serieus. Uit zijn kledingskeuze concludeer ik minachting ipv kijk mij eens even lekker gewoon doen. Ik denk overigens dat spekkie zijn einde geen politieke moord wordt. Maar een mode-moord. Onze 'homo-stylisten' zullen hem liquideren met een schaar in de rug.

Smarties | 13-01-13 | 18:17

Supermatthijs | 13-01-13 | 18:02

Zei de crypto-fascist Supermatthijs.

Rest In Privacy | 13-01-13 | 18:06

Van Duyvenbode | 13-01-13 | 18:01 | + 0 -

Er is natuurlijk wel enig verschil tussen een relpinda en een keurige socialist in een trui.

Supermatthijs | 13-01-13 | 18:02

Als het slobbertrui Spekman betreft, is het land te klein en staan ze allemaal op de achterste benen. Maar als het om Wilders gaat, zwijgen ze allemaal als het graf. Hoe geloofwaardig denken ze eigenlijk dat ze overkomen, dat slinkse rapalje?
Meten met twee maten, heet dat. Nee, en dat is niet zo netjes, nee. Niet dat ze dat ooit willen begrijpen. Dat soort begrijpt het nooit.

Rest In Privacy | 13-01-13 | 18:01

LJBrinkhorst | 13-01-13 | 14:30
In eerste instantie moest ik daar ook aan denken. Maar het feit is dat de grensrechter regels uitvoert die niet door hem zijn geschreven. Als je die regels stom vindt ga je maar badmintonnen. Spekman is in een positie om de 'spel'regels te veranderen. Sterker hij staat achter regels die niet populair zijn. En allerminst in landsbelang. Zijn 'feestje' kost ons land 140.000 werkelozen.

Smarties | 13-01-13 | 17:39

Koos Buster | 13-01-13 | 16:39 |

Realiteit, laat me niet lachen.

Vogelaarwijken hadden we 20 jaar geleden nog niet?
Moet je nu echt een lesje vaderlandse geschiedenis ontvangen van een allochtoon?
Welnu, hier een heel klein voorbeeldje dan van ver voor de oorlog:

nl.wikipedia.org/wiki/Woonschool

De A-wijken. Ieder stad had er wel een paar, en ondanks allerhande experimenten op sociaal gebied zijn die wijken er nog steeds.

Achterstandswijken en de sociale en criminele problemen die daar bijhoren bestaan en hebben altijd al bestaan. Is echt niet iets van de laatste 20 jaar.
Dus pertinent onjuist!

En heb je voor die uit je duim gezogen 70% ook wat CBS of andere cijfertjes om dat te staven?
Mijn cijfertjes komen in de verste verte niet in de buurt.
Jouw 70% kan niet eens, want daar hebben we niet genoeg niet-westerse allochtonen voor in nl.

ec.europa.eu/employment_social/social_...

www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking...

En nog een geheimpje, de gevangenissen zitten voor 90% vol met de onderlaag van de samenleving, overal ter wereld ongeacht welke samenstelling die samenleving heeft.
Je lult uit je nek, je kent de historie van je eigen land niet eens en je liegt om punten bij te zetten. Tja, beschaving he.

CumGranoSalis | 13-01-13 | 16:58

hölzenbein | 13-01-13 | 16:42 | + 0 -

Jammer dat je niet gewoon dagelijks kan reaguren. Je inbreng en dus een beetje tegengas tegen die enge rechtse figuren hier is nog steeds hard nodig. Dat je er nog maar veel de oren mag wassen.

Supermatthijs | 13-01-13 | 16:48

Supermatthijs | 13-01-13 | 16:28
Helaas ben ik niet terug. Zelfs La Vie mist mij al, kan je nagaan. Ben alleen sporadisch hier om af en toe een paar lui de oren te wassen. G-unite, de lul, wil mijn computer niet unbannen.daarom is het nog steeds voor mij heel moeilijk normaal te reaguren. Moet steeds heel moeilijk inloggen via andere media en dat is gewoon niet leuk meer. Bedank de redactie daar maar voor die steevast via e-mail 'niet thuis' uitoefenen. Zal me aan mijn reedt roesten maar misschien is het nu duidelijk waarom ik niet meer regelmatig reaguur.

hölzenbein | 13-01-13 | 16:42

@CumGranoSalis | 13-01-13 | 14:06
Om te beginnen heb ik jaren het genot gehad om in een kansenwijk te wonen en weet dus waar ik het over heb. Verder een hoop blablabla waar ik snel doorheen gescrold ben.
Even over de laatste zin want daar zit de crux. Je zegt Nederlander, Marokkaan of wat dan ook onder het minimum of met bijstand, dan is de kans groot op sociale problemen en criminaliteit.
Prima als je dat wil denken maar houd je wel even bij de feiten. Ruim 70% van de minima en bijstandsmensen is allochtoon. Vogelaar wijken kenden we 20 jaar geleden nog niet. En 90% van de gedetineerden is ook allochtoon. Dat zijn de feiten. Trek je conclusie. Nederland was 20, 30 jaar geleden gewoon een veel prettiger, liberaler en veiliger land zonder culturele spanningen en haat tegen homo's en vrouwen zonder hoofddoek (hoeren).
Dat we hard achteruit zijn gegaan komt door immigranten met hun onverenigbare cultuur en mentaliteit van hand ophouden en crimineel zijn, alleen tegen autochtonen vanzelfsprekend. Want mensen uit de eigen groep bestelen is not done. Dat begrijp je. Welkom in de realiteit.

Koos Buster | 13-01-13 | 16:39

Mijn vader zei al:' Fascisme is de sfeer die je voelt in een kamer met alleen maar linkse mensen.'. En dat klopt. Ook hier weer. Het veroordelen, het bespugen, het in de hoek zetten, gaat steeds verder bij hen, escaleert uiteindelijk, er zit geen rem op, hoe meer het er zijn, hoe meer ze overtuigd raken van hun eigen gelijk, en ze gaan gewoon met zijn allen, net zo hard de grenzen over die ze zelf gesteld hebben voor anderen. Maar ja, zij zijn natuurlijk (moreel) superieur.. dus die grenzen gelden niet voor hen. En zo begint fascisme.

mental K | 13-01-13 | 16:36

Smarties | 13-01-13 | 16:19 | + 0 -

En Bakito is ook weer terug. Het gaat hier dus weer gezellig worden.

Supermatthijs | 13-01-13 | 16:28

*Koningsluis op 2e plaats na kakbouter zetten doet*

fleischer | 13-01-13 | 16:28

Smarties | 13-01-13 | 16:09 | + 1 -

De socialisten zijn nu al weer zo'n 2 maanden aan de macht en ze krijgen alweer van alles de schuld ? En volgens mij in een coalitie dus heeft dan de VVD ook niet een beetje schuld ? Bekijk jij de regeringen over de afgelopen 30 jaar eens en geef de schuld dan aan hen die er het vaakst in zaten. CDA en VVD dus.

Supermatthijs | 13-01-13 | 16:24

hölzenbein | 13-01-13 | 14:00
Tijd niet gelezen.
* Het mes slijpen gaat* ;-)

Smarties | 13-01-13 | 16:19

pennestront | 13-01-13 | 15:25 | + 1 -

Ja, en voor mijn enorme inzicht en relativeringsvermogen.

Supermatthijs | 13-01-13 | 16:11

Supermatthijs | 13-01-13 | 13:15
Het water staat heel veel mensen tot aan de lippen. Omdat de primaire lasten hier dankzij de socialisten voor de oude 'gewone' man tot een ongekende hoogte zijn gestegen, terwijl zijn salaris er sukkelig achteraan strompeld. De 'gewone' man is in jouw clubje verworden tot een haatbaard met een uitkering. Over een populisten clubje gesproken. Met jouw clubje ging het fout toen de vakbonden zich gingen bemoeien met de uitkeringsgerechtigden. Alsof dat arbeiders zijn. En daar zulke 'CAO' voorwaarden uit hebben gesleept, dat deze mensen achterlijk zijn als ze besluiten te gaan werken.

Smarties | 13-01-13 | 16:09

bbbachstra | 13-01-13 | 14:49
U reaguurt allang hier? Nog maar net van je zwitsal af zeker? Zo wordt dat hier namelijk geschreven debiel.

oranjeblanjeblue | 13-01-13 | 15:46

Bakito | 13-01-13 | 12:28
Heden ten dage niet meer. ;-)

Smarties | 13-01-13 | 15:31

@Supermatthijs | 13-01-13 | 14:37
Dat dat al jaaaaaren zo gaat is voor mij DUS geen reden om me daarbij neer te leggen.
Dat 'super', staat dat voor je intellectuele vermogens?

pennestront | 13-01-13 | 15:25

Goed nieuws voor het socialisme: het is geen chronische ziekte.
Het is een doelbewuste manier en levenswijze om jezelf en anderen op het laagst mogelijk sociaal niveau te krijgen en te houden.
Hou de samenleving in verwarring en sticht zoveel mogelijk ellende. Hou dat in stand, geef het een status en je hebt de kern van het socialisme te pakken.
Het laagste soort volk, socialisten, lager kan niet.
Socialisten zijn vrolijke mensen, zolang ze van andermans geld kunnen leven.

Koningsluis | 13-01-13 | 15:24

denoorman | 13-01-13 | 15:08

Inderdaad, beschaafdheid is af te lezen of je fatsoenlijk gekleed bent en of je geschoren bent of niet. Yeah right! Zo zag ik laatst een geschoren en 'fatsoenlijk' geklede mafketel in de Tweede Kamer die onze Minister President aanschreeuwde met "doe eens normaal man!!".

Dát is pas beschaving! Sukkel...

hölzenbein | 13-01-13 | 15:22

Ik zou haast zeggen
Plunderpartij VAN de Autoriteiten

fleischer | 13-01-13 | 15:10

Spekman is zelf totaal onbeschaafd. Hij is onfatsoenlijk gekleed, vaak ongeschoren, een zwerver ziet er beter uit. En verder zijn hij en zijn partij pure volks verraders en hypocriete graaiers. Logisch dat je dat wel eens een mailtje krijgt met wat kritiek. Door dit soort acties roept Spekman als het ware de haat op. Wat een waardeloze klootzak.

denoorman | 13-01-13 | 15:08

Dit is dezelfde PvdA die onze ouderen laat verrekken, zichzelf enorm verrijken met graaibaantjes, elkaar in de baantjescarroussel rondduwen, stelen uit de staatskas, liegen en elke vorm van criminaliteit maar goed vinden. Zulke mensen hebben geen recht van spreken als het over beschaving gaat.

Moonwarrior | 13-01-13 | 15:00

@oranjeblanjeblue 13:47. Als je geen stront kunt schrijven mag je ook niet schelden. Dat zou ook een begin van een beschavingsoffensief kunnen zijn. Toch?

bbbachstra | 13-01-13 | 14:49

Spektrui is voorzitter van een partij die burgerhaat hoog in het vaandel heeft staan, met bijbehorend beleid. Dus hij moet niet zeuren over een paar haatmails. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoeveel haatmails Wilders al heeft gehad van PvdA-leden en -kiezers....

Aktivist | 13-01-13 | 14:41

pennestront | 13-01-13 | 14:33 | + 0 -

Geestig, opnieuw zo'n argeloze die niet weet wat een coalitie is. Dat gaat al jaren zo hoor.

Supermatthijs | 13-01-13 | 14:37

Dus als een rifaap Gert Kruier uitscheldt, dan moet Gert Kruier zich achter de oren krabben waarom hij deze reactie uitlokt, de scheldpartij wegnuanceren en zich onmiddelijk verontschuldigen voor het al dan niet provoceren van de rifaap. En vooral niet de media opzoeken van dat is provoceren en stigmatiseren.

Maar als Gert Kruier Hans Spekman uitscheldt, dan is Gert Kruier een waardeloze lul die met naam en toenaam aan de publieke schandpaal genageld dient te worden.

Nou Spekman, jij schavuit; leg maar eens uit!

dlseth_ | 13-01-13 | 14:33

Het woord 'fatsoen' is uit hoofde van vertegenwoordigers van regeringspartijen een bijzonder rekbaar begrip.
Fatsoen is:
Je houden aan verkiezingsbeloften
WERKEN voor je geld
Je realiseren dat je 1/3 van je electoraat kwijt bent door je eigen leugens
Je realiseren dat je 1/3 van je electoraat kwijt bent door je eigen smerige gedraai
Je realiseren dat je 1/3 van je electoraat kwijt bent door je achterbaxe achterkamertjespolitiek
Je realiseren dat je 1/3 van je electoraat kwijt bent door je vieze truien
Je realiseren dat je 1/3 van je electoraat kwijt bent door je hautaine cordon sanitair
Je realiseren dat je 1/3 van je electoraat kwijt bent doordat je kiezers geen andere machtsmiddelen hebben dan -bijvoorbeeld- GS
Fatsoen, spekman & rutte, daar veeg ik me reedt mee. Zeker als dat edele woord uit jullie huicelende waffels komt!

pennestront | 13-01-13 | 14:33

Echter, dat Ulenbelt een bescheiden Peter R. de Vriesje doet door de schuld bij het slachtoffer neer te leggen vind ik ook niet fraai. Maar ja, voor een intelligente mening hoef je sinds het vertrek van Jan Marijnissen ook niet meer bij de SP te zijn. Het niveau van onze volksvertegenwoordiger is Kamerbreed afgegleden. Zie ook John Leerdam, zie ook Hero Brinkman. Jammer. Een districtenstelsel zou wellicht de oplossing zijn, omdat de politici daarmee beter herkenbaar en afrekenbaar zijn.

LJBrinkhorst | 13-01-13 | 14:30

Wij van Hoepman spek adviseren Hoepman spek.

fleischer | 13-01-13 | 14:19

Ik las dit mooie stukje hier benenden op wikipedia over Spekman. Dat getuigd van beschaving; 14 miljoen euro gemeenschapsgeld laten verdampen voor je eigen vriendjes van jouw voetbalclub. Hij heb er als enige wat aan gehad met zijn mooie clubkaart voor het leven. Ik vind het werkelijk onbeschaafd;

"Als wethouder van Sport in Utrecht was Spekman verantwoordelijk voor een lening aan FC Utrecht van 25 miljoen euro om de club overeind te houden. Tegenover de door Spekman bedachte constructie stonden te weinig zekerheden en in 2012 werd bekend dat de gemeente een groot gedeelte van het geld, bijna 14 miljoen euro, niet terug zal krijgen. Van FC Utrecht kreeg hij bij zijn afscheid als wethouder en als dank voor de steun een seizoenskaart voor het leven."

zwarte haatbaard | 13-01-13 | 14:19

Malle Bassie toch:"De door de wol geverfde Spekman" De enige wol waar Hansje kennis van heeft is de schapenwol waarmee zijn moeder zijn truien breit.

irriducibili79 | 13-01-13 | 14:12

Oh ja, Graus, de grote denker van de PVV.
Supermatthijs | 13-01-13 | 14:05 | + 1 -

Klopt, PVV en denkers kan eigenlijk helegaar niet. Maar toen Graus het zei gebruikte hij wel twee van zijn drie hersencellen. Zijn beste uitspraak ooit dus.

hölzenbein | 13-01-13 | 14:12

-weggejorist-

kassa | 13-01-13 | 14:10

Hij vraagt erom !! Als je niet tegen kretiek kan :
postbode worden !!

kassa | 13-01-13 | 14:10

@ Supermatthijs | 13-01-13 | 13:48 |
Persoonlijk denk ik dat het ong. 50/50 is, tussen de mensen die wel konden lenen, hypotheken, leasen en de mensen die dit tegen beter weten in toch deden.

Bedrijven tegenwoordig hoeven alleen maar te wijzen naar de crisis en ze krijgen carte blanche om mensen (en masse) de laan uit te sturen, danwel te korten op hun salaris.
Dat kan jou, mij en onze buurman/vrouw bwvs morgen gebeuren.
Dan zou je zomaar van de ene op de andere dag, van een leven op rolletjes naar de voedselbank kunnen gaan.

Rest In Privacy | 13-01-13 | 14:09

Koos Buster | 13-01-13 | 13:22 |

Ik weet niet in wat voor buurt u bent opgegroeid? Wellicht in Wageningen naast de peggoltjes?
Maar 20-30 jaar geleden waren de buurten waar ik mijn jeugd heb doorgebracht ook al een achterstandswijken. Met enorme verpaupering, asociaal en crimineel gedrag, sociale problemen (werkloosheid, alcoholisme, huiselijk geweld). Zaten in die tijd en nu nog steeds niet veel buitenlanders en die zouden het toch niet lang getrokken hebben in die buurten wegens een actief ontmoedigings beleid van de huidige bewoners. Wat de fuck, zelfs de politie wist wel beter. (jaren '80 hebben we het nu over)

En toen we 50-60 jaar geleden begonnen met de broodnodige goedkope arbeidskrachten te importeren zonder enig exit, integratie of wat voor plan dan ook voor die mensen, kwamen die mensen uiteraard op diezelfde onderste trede van de sociale ladder te leven, wonen en werken.

En het is toch echt voornamelijk die sociale positie die de problemen veroorzaakt. Ongeacht wat je afkomst en je achtergrond is. (Want je ziet dezelfde problemen, menselijke bagger, criminaliteit en hopeloosheid in elke achterstandswijk waar ook ter wereld.)
Waar ik het wel mee eens ben, is dat je met bijv Marokkanen ook nog eens extra culturele moeilijkheden erbij krijgt ook omdat veel van die mensen 50-60 jaar geleden uit een negorij getrokken werden die zelfs in vergelijking met een NL vlak na de oorlog nog enkele decennia zo niet eeuwen achterliep. Extra problemen die je met de geimporteerde Spanjaarden, Italianen enzo bijvoorbeeld vaak niet had. (Maar ik kan mij ook nog herinneren dat mijn vader mijn moeder altijd op moest halen van haar bijbaantje op de werf omdat die Spanjaarden en Italianen en Grieken zich nogal 'vrijpostig' gedroegen jegens de lokale vrouwelijke fauna)
Maar net zoals je van een Marokkaan met een degelijke opleiding en 2xmodaal geen problemen hebt, heb je dat ook niet van een Nederlander in die positie. Ben je een Nederlander, Marokkaan of wat dan ook die minimum, onder minimum of bijstand krijgt dan is de kans groot dat er in je eigen of directe omgeving veel sociale problemen, criminaliteit en andere troep is.

CumGranoSalis | 13-01-13 | 14:06

"Paul deze opmerking deugt niet. Nooit de schuld van de ontvanger."* Erica Hemmes, PvdA-lid

*: Behalve als de ontvanger Geert Wilders, Theo van Gogh of Pim Fortuyn heet. Dan is zelfs de kogel aan hem/haar te wijten

GödelsRevenge | 13-01-13 | 14:05

hölzenbein | 13-01-13 | 14:00 | + 0 -

Oh ja, Graus, de grote denker van de PVV.

Supermatthijs | 13-01-13 | 14:05

Nou weet ik ook weer waarom Graus jou (Paternotte) een (volgevreten) klotskop noemde. Je blijft zó voorspelbaar, je stukje sijpelt weer van selectieve verontwaardiging.

hölzenbein | 13-01-13 | 14:00

Dr. Plofkop | 13-01-13 | 13:52 | + 0 -

Maar daar horen wij natuurlijk niet bij.

Supermatthijs | 13-01-13 | 13:54

"90 procent van de reaguurders is volstrekt debiel." ROFLOL

Dr. Plofkop | 13-01-13 | 13:52

@ Petrus de Rewa | 13-01-13 | 13:45 | + 0

Een bedreiging is van een ander kaliber dan een belediging.

sjipsknip | 13-01-13 | 13:50

Oordeel zelf wie hier geen fatsoen heeft:

"Nu toch een beetje weekend: vanaf vrijdag avond (synagoge) zaterdag (#Spijkersmetkoppen) en vandaag (#Buitenhof) wel veel in touw geweest."

@WimvandeCamp Ja, en ineens pleiten voor dichte grenzen? Proberen de EU te fixen, terwijl we die problemen voorheen niet hadden.

‏"Vaak is het zo dat je na een radio of TV optreden veel reacties krijgt van vooral randfiguren op Twitter."

Burgers? Oh, dat zijn randfiguren.

poepkop | 13-01-13 | 13:49

Gekke-Bennie | 13-01-13 | 13:36 | + 0 -

Ja, ik heb van mijn ouders de nodige dingen mee gekregen en één van de belangrijkste is dat als je iets niet kan kopen je dat niet moet doen. Dan kom je ook niet in de schuldsanering. Die mensen die daar nu wel in zitten hebben zich gek laten maken door de bankiers (de VVD dus). Lenen, lenen, betalen, betalen.

humortv.vara.nl/ca.1549.lenen-lenen-le...

Supermatthijs | 13-01-13 | 13:48

En laat het nu net die volslagen debielen zijn die op de PvdA stemmen.
En stuk strondt Spekman, die zouden ze ritueel moeten slachten, dat zou pas een goed begin van een beschavingsoffensief zijn.

oranjeblanjeblue | 13-01-13 | 13:47

Wie niet tegen beledigingen kan, moet maar niet de politiek ingaan.

Petrus de Rewa | 13-01-13 | 13:45

@Van Dikhout | 13-01-13 | 13:18
Ik ben even naar het toilet...

Wijze Uil | 13-01-13 | 13:41

@ Supermatthijs | 13-01-13 | 13:15 | + -1 -

Ben het niet helemaal met u eens. Als je de hele crisis in een globale wereld plaatst moeten wij ons wel degelijk zeer ernstig zorgen gaan maken. Het systeem wat tot nogtoe werkte is helemaal kapot. Systeem gebaseerd op groei is passee voor ons omdat de bevolking krimpt en daardoor het uitgavenpatroon wat op groei en nog eens groei gebaseerd is kapot is en niet meer werkt. Ook een EU zal dit niet kunnen verhinderen. Wat de EU schaalvergroting wel veroorzaakt is is dat de politiek steeds verder van de normale mens komt af te staan want het grote belang is immers belangrijker voor de politicus en wat weet het volk daar nou van. Dus de politicus doet er goed aan eens voor de spiegel te gaan zitten en zich af te vragen waarom krijg ik dreigmails in mijn mail-box. Nee koppen dieper in het zand en het volk nog meer in hun overtuiging bevestigen dat de politiek NIET luistert. Overigens kan je van Spekman vinden wat je wilt hij geeft tenminste wel normaal antwoord op de twitter van Ulenbelt en dat geeft aan dat hij er mee bezig is en zelfs de discussie met de debiele haatmailer aan wil gaan. Misschien leggen politici hun beweegredenen niet voldoende uit aan de man op de straat omdat ze te hoog op het paard zitten. Als ze er voor ons zitten verwacht ik ook dat ik beslissingen krijg die goed onderbouwd zijn met het oog op de toekomst en conform mijn, lees onze belangen zijn. Maarja als je een ministerpresident hebt die in de kamer het ene roept en in Brussel toch wat anders doet is het vertrouwen in de politiek weg. Wat helemaal de limit is is dat Rutte, de leugenaar vervolgens de reaguurder moreel de les gaat lezen. Politiek anno 2013 is gebaseerd op list en bedrog en verborgen agenda's, helaas.

sjipsknip | 13-01-13 | 13:36

@ Supermatthijs | 13-01-13 | 13:15 |
Vind je ??
Alleen in Amsterdam zitten er al 15000 gezinnen in de schuldsanering, en die gaat dit jaar zeker groeien.
De gezinnen die net geen recht hebben op die sanering, is nog vele malen groter en dat gaat voor hen zeker een probleem worden.
Ondertussen, blijven we doorgaan met megalomane projecten als bv. een JSF, garant staan voor 40 miljard (10 % v/d staatsschuld) in het ESM..

www.youtube.com/watch?v=AZU0c8DAIU4

Dit is van toepassing op de VS, maar 1 op 1 vertaalbaar naar de EU en daarmee Nederland.
(vanaf 1.00 wordt het "leuk")

Rest In Privacy | 13-01-13 | 13:36

@Supermatthijs | 13-01-13 | 11:49
Helaas is 'waar' maken een contradictio in terminis waar het om politiek gaat. Het is echter wel een club die zich in tegenstelling tot *alle* andere partijen voor 100% staat voor wat ze zegt. Dat niet alles gerealiseerd kan worden is inherent aan ons democratisch bestel waarin nu eenmaal compromissen gesloten MOETEN worden.
Wilders hield echter wel zijn poot stijf toen Rutte en Verhagen zijn sociale paragraaf wilden uitkleden en liet principieel het kabinet klappen. Eerst trokken de 'respectabele partijen' een cordon sanitaire op. In ruil voor wat zoethoudertjes mocht hij niet meedoen met het kabinet, maar wel gedogen - ofwel: zijn mond houden en niet dwars gaan liggen. De PVV toonde zich een loyale partij waarmee afspraken te maken vielen. Maar toen men ook aan de pensioenleeftijd wilde gaan morrelen was de maat voor de PVV vol: tot hier en niet verder met onze toestemming.
Vreemd genoeg werd hij daar electoraal voor gestraft en is Rutte met zijn VVD nu zo ongeveer een onderafdeling van de PvdA geworden..
Die krijgen mijn stem dus ook never nooit meer!

Wijze Uil | 13-01-13 | 13:33

Spekman zit steeds met zijn vlag te porren. Dan kan je natuurlijk een reactie verwachten.

Afgeschminkte Bassie | 13-01-13 | 13:27

@CumGranoSalis | 13-01-13 | 13:17
Ontken maar dat het 20 jaar geleden in Nederland een stuk veiliger en gezelliger was.
Slaap lekker verder struisvogel en goedprater. Het ligt aan ons zeker. *proest* Werk je soms bij Sire?

Koos Buster | 13-01-13 | 13:22

@Supermatthijs | 13-01-13 | 13:18
Spekman wel: die voelde zich bedreigd...
Fortuyn niet, maar die kwam te laat achter zijn vergissing.
Van Gogh ook niet, maar ook die moest zijn anti-linkse commentaar met de dood bekopen...

Wijze Uil | 13-01-13 | 13:22

Pffft, komkommertijd Bassie? Dit is het minst zinnige artikel dat ik in tijden van je gelezen heb.

stef van hout | 13-01-13 | 13:20

Wellicht kan Bassie al dan niet bevestigen of hij zichzelf tot die 90% debielen rekent..

mijntweecent | 13-01-13 | 13:20

Frits Bolkestein net in Buitenhof: 'Studenten beheersen de Nederlandse taal niet meer.'
Het is volgens mij ook een kwestie van fatsoen om in redelijk foutloos Nederlands met elkaar te communiceren. Niet van: i bn ff pss.
Maar gewoon zoals het hoort: 'Ben effe pissen.'

Van Dikhout | 13-01-13 | 13:18

Wijze Uil | 13-01-13 | 13:15 | + 0 -

Dat was een beetje provocatie. En over dood schieten had tot nu toe niemand het hier over.

Supermatthijs | 13-01-13 | 13:18

@rickuhmja | 13-01-13 | 13:05
VAlt nog mee, hoewel de overige 10 % is ook niet helemaal lekker, idioot !

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 13:18

Ik had er nog nooit van gehoord maar als ik even lees dan klopt de Eerste Wet van Lucas - 90 procent van de reaguurders is volstrekt debiel- wel aardig. Overigens denk ik dat ook 90% van de PvdA leden en bestuurders volstrekt debiel is.

bbbachstra | 13-01-13 | 13:17

ZKH EénOog | 13-01-13 | 13:05 | + 1 -
"begrijpbaarder"
Haha, nu al het woord van de dag. Geniaal gewoon.
"je toch begrip toont voor hem in je eerste comment, waarodoor je het automatisch WEL over Spekman hebt"
Nee, ik denk dat het begrijpend lezen is, dat jou weerhoudt van de booschap uit mijn comment te distilleren. Ik nam het op voor de uitspraak die Spekman deed, niet voor zijn persoon, zijn politiek, zijn trui, zijn vieze jeans, zijn rode hoofd. Als ik zeg "goh, mooie snelwegen hier" terwijl ik naar plaatjes van Nazi-Duitsland kijk, dan neem ik het niet op voor Hitler, ondanks dat hij de leider was van het regime dat voor de snelwegen verantwoordelijk was.
"Jij moet je afvragen, waarom je als je NIET over Spekman wil hebben"
En ten slotte, hier was ik al achter, vind ik niet relevant, dus hoef me niks af te vragen.

PiraatNick | 13-01-13 | 13:17

Koos Buster | 13-01-13 | 12:59

Die buitenlanders toch altijd weer he.
HEt is dat we de Waternoodsramp van '53 hen ook niet in de schoenen kunnen schuiven, maar anders.
Gelukkig hebben de buitenlanders altijd al een enorm goed voorbeeld gehad qua beschaving en deugelijk gedrag en sociale normen en waarden van den Blanke Kaaskop. Vooral de kaaskoppen van wie de buitenlanders de staartpositie hadden overgenomen op de sociale ladder waren diamantjes qua menselijkheid en baschaving.

CumGranoSalis | 13-01-13 | 13:17

Gekke-Bennie | 13-01-13 | 13:09 | + 0 -

Ik wil toch even in gaan tegen jou nogal overdreven omschrijving van de staat van ons land. Het water staat hier niemand aan de lippen. De welvaart stijgt minder dan verwacht maar slechts weinigen merken echt iets van de huidige crisis. Het is allemaal elkaar napraten en doemdenken. En de Pvda en Spekman zijn juist degenen die in de huidige regering ervoor zorgen dat de "gewone man" zo min mogelijk merkt van de maatregelen. Als het aan de VVD had gelegen was de rekening helemaal op hun bordje terecht gekomen. De Pvda staat nu eenmaal sterker tegenover de VVD dan het CDA en dat gedogende populistenclubje. En luister nu nog eens naar de wijze woorden die zonder de invloed van hasj niet op papier waren gekomen.

Supermatthijs | 13-01-13 | 13:15

@Supermatthijs | 13-01-13 | 11:34
Beetje simpel he: gewoon alle monden snoeren die niet jouw standpuntje verkondigen...
Wel typisch links: je praat met me mee of ik schiet je dood...

Wijze Uil | 13-01-13 | 13:15

Hebben die lieden niets beters te doen dan te twitteren?
Ik bedoel, zelfs voor halfdood stuk vuil met een Schultenbrau in je klauw op de bank liggen is nog productiever.

En dan inhoudelijk. Nou, nou, foei, foei.
Geeneen van die "sociale" moraalridders stelt inderdaad eens de bevestigende vraag of Spekman wel eens aan zelfreflectie doet.

Deze "socialen"... Het toppunt van de Nederlandse achterbaksheid. Tolerantie uit een doosje, iedere ochtend even met een kwastje op de wangen gepoederd zodat ze zichzelf in de spiegel aan kunnen blijven kijken.
Moraal en fatsoen van een micron dik. Alleen de buitenlaag telt. Typisch Nederlands, gluren naar de buren, jaloers wanneer het gras daar groener is, achterbaks geroddel wanneer het gras een beetje bruin ziet.

TisNieZoMoeilijk | 13-01-13 | 13:10

@mijntweecent | 13-01-13 | 12:34
Heel soms, er roept wel eens iemand : potverdrie, dat kan natuurlijk niet.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 13:09

Dit is wat je redelijkerwijs kunt verwachten, als je mensen (lees: je eigen bevolking) het water aan de lippen zet en de kraan gewoon open laat staan, Spekman.
Als ik zoiets op straat zou doen dan wordt in 99 van de 100 gevallen, het bedreigen overgeslagen..

Om af te sluiten met een quote van Bob Marley (vzmh) :
"You can fool some people sometime, but you can't fool all the people all the time".

Rest In Privacy | 13-01-13 | 13:09

Aangifte doen als iets strafbaar is. Al het andere is onzin.

roze_bril | 13-01-13 | 13:05

@PiraatNick | 13-01-13 | 12:47

Als je het verschil niet ziet tussen een hypocriet hypocriet noemen of een politicus nazi of Mao noemen, dan zijn we snel klaar natuurlijk.

En niet IK moet me afvragen wat ik wil vertellen, want dat doe ik goed genoeg. Jij moet je afvragen, waarom je als je NIET over Spekman wil hebben (12:22) maar over hoe men hem hier noemt, je toch begrip toont voor hem in je eerste comment, waarodoor je het automatisch WEL over Spekman hebt, en veel minder over zijn omschrijvingen.

En terug naar dat debiel en corrupt: dat was even een aanvulling op wat er al in het topic stond, over politici in het algemeen. Daar ging jij over huilen, waarna je Spekman, de grootste hypocriet rondom zijn eigen beschavingsoffensief, gelijk gaf.

Als jouw ondersteuning voor Spekman niet jouw doel was, misschien moet jij je dan maar eens afvragen, hoe je begrijpbaarder kan schrijven, in plaats van te twijfelen aan je lezer.

En als laatste: Spekman hypocriet noemen is geen dooddoener, dat is een omschrijving om zijn ongeloofwaardigheid weer te geven. En daar veranderd een zin met holle woorden zoals jouw laatste regeltje geen fuck aan.

Goedendag!

ZKH EénOog | 13-01-13 | 13:05

90% hier is dus debiel? Dat verklaard.
Vandaar dat ik me zo vaak beperk tot de artikelen op GS en de reaguursels laat voor wat het is. Zouden meer mensen moeten doen.

rickuhmja | 13-01-13 | 13:05

Zo klinkt het net of Spekman wel een intellectueel is.

zeertegendradig | 13-01-13 | 13:03

necrosis | 13-01-13 | 12:50
Niet per se, want anders voel ik hem al aankomen. Iets met coalitie enzo.
Wat ik zo verbazingwekkend vind is dat men zo'n losgeslagen idioot moet duiden. Of het nou om een groep doorgedraaide spelers van Nieuw Sloten gaat of ene Gert Kruier, er moet eindeloos gefilosofeerd worden over oorzaken, oplossingen etc. Nu staat die Gert Kruier ineens symbool voor de onvrede in de maatschappij a.g.v. politiek wanbeleid, terwijl dit natuurlijk gewoon een psychiatrische patiënt is.

mijntweecent | 13-01-13 | 13:01

Tja Ulenbelt hoe durf je ook het gelijk van de linksmens ter discussie te stellen. De reactie van de andere politici is totaal volgens de verwachtingen. Nog dieper die koppen het zand in. Deze figuren doen geeneens moeite meer om te onderzoeken wat er in de maatschappie of hun achterban leeft. Wanneer rotten dit soort opportunisten eens op. Jullie zijn er om het volk te dienen en niet andersom dan zoek je maar een normale baan zou ik zeggen.

sjipsknip | 13-01-13 | 13:00

Misschien zou Spekman eens moeten beseffen dat hij nu ook een keer aan de beurt is. Voelt hij ook eens hoe het is om haat, agressie en bedreiging over zicht heen te krijgen. iets dat vele vele vele Nederlanders hem al in voor zijn gegaan sinds de komst van landverrijkers.
Uiteindelijk ontkomt niemand er meer aan. Ook de dames en heren politici niet. De verrijking van de samenleving zal iedereen raken. Nu zijn de grachtengordel en Spekman aan d3e beurt. De gewone burgers en Wilders zijn al tientallen jaren aan de beurt. En ook de hoge piefen in Brussel en de dames en heren politici hier zullen de verrijking aan den lijve gaan ervaren. Laat hem dat maar eens beseffen. Al ben ik bang dat de dames en heren politici zichzelf onaantastbaar wanen en denken dat ze in hun dure huizen in veilige wijken wel buiten schot blijven. Wat een kortzichtigheid.

Koos Buster | 13-01-13 | 12:59

Gille de l'Internet wordt nog eens volksziekte nummer 1.

President Babboe Bab | 13-01-13 | 12:57

Sorry voor de hoeveelheid woorden... mijn toetsenbord schoot uit.

Statler en Waldorf | 13-01-13 | 12:54

De haat komt uit machteloze frustratie. Mensen lopen tegen muren op. Muren opgetrokken door politici, bestuurders, die de facto niet benaderbaar zijn. Ja kunt ze mailen, schrijven, handen schudden. Maar ze zijn niet benaderbaar in geestelijke zin. Hoe vaak zien we niet projecten, beslissingen, waarvan ieder weldenkend mens op dag één al zegt en denkt, "dit gaat niet werken". En toch worden al deze beslissingen doorgedrukt, al roepen er honderduizenden, dat het niet goed is. Men gaat door. Politici zijn selectief doof voor alle geluiden die niet passen met hun ideale plaatje, wat ze voor ogen hebben. Negeren is de grootste kunst, onder onze bestuurders. Nog beter is het (bewust) verkeerd duiden van signalen uit de samenleving. Bewust tussen aanhalingstekens omdat ik hoop dat het bewust is, anders is men inderdaad collectief dom in de publieke sector.

Zo haal je het fundament weg in het geloof van onze systemen en de mensen die die haar hanteren. Politici zijn degene die het meest naar voren treden met boodschappen van hoop, verandering, maar zij moeten dan niet raar opkijken dat het verschil tussen hun boodschap en de realiteit leidt tot frustratie.

Een man als Spekman, heeft vaak al zelf een valse boodschap verkondigd..."Nivelleren is een feest". De boodschap van Spekman ten tijde van hevige onrust in onze samenleving over de financiële toekomst van een groot deel van de Nederlanders was dus impliciet deze:

"Wij vinden het geweldig dat wij, als overheid, het geld uit uw zakken kunnen kloppen. Of u dat geld nu verdient hebt of niet, wij pakken het af. Dat u misschien in de problemen komt, interesseert ons niet, wij vinden u de sterke schouders en we geven het aan mensen die we zwakke schouders vinden hebben. Ook al slaapt u slecht, vanwege uw toekomst. Wij dansen, zingen, lachen... wij vinden het geweldig, wij gunnen u die pijn."

Misschien bedoelde deze Robin Hood het zo niet... maar dit was voor veel mensen wel de boodschap. Nooit zo eenzijdig, hardvochtig en begriploos stukje politiek motivatie gezien als door deze man. Wie een beetje rijker is dan anderen, verdiend te worden behandeld als een stuk stront, respectloos en overbodig.

En dan ben ik nota bene niet eens een betroffene (ben helaas gewone loonslaaf). Spekman heeft zich gemeten met eenzelfde vorm van arogantie en weergaloze overdrijving als Wilders. En hij oogst dezelfde vruchten. Want niet iedereen weet zich zo makkelijk te uitten, en heeft dezelfde mate van zelfbeheersing.

En even duidelijk.. ik persoonlijk zou nooit een anonieme haatmail schrijven, ik zou nooit haatmail schrijven... maar ik zou gerust een politicus willen fileren (spreekwoordelijk dan) in de meest onomwonden taal om duidelijk te maken wat voor een ontzettende, domme, over het paard getilde, druiloor zo'n figuur is.

Zonder deze woorden daadwerkelijk te gebruiken.

Statler en Waldorf | 13-01-13 | 12:53

@mijntweecent | 13-01-13 | 12:36
Gladpraters in maatpakken?
Je doelt op VVD?

necrosis | 13-01-13 | 12:50

Aan zijn fatsoenskloof krabbelt.

Jaimy Fox | 13-01-13 | 12:49

ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:39 | + 0 -
Och ja, jij bent de "debiel én corrupt"-roepert. Ik had dat helemaal niet gecontroleerd, zonder naar de nicks te kijken gewoon alles over spekman proberen te verzamelen.
"En iemand hypocriet, debiel of corrupt noemen is niet per definitie schelden. Dat kan ook gewoon een omschrijving zijn."
Het is alleen een hele lamballige, saaie, al heel vaak gemaakte dooddoener. Beetje de categorie "wilders is een nazi", "roemer is als mao", *gaaaaaap.
Vroeger, op de basisschool al, moesten we teksten lezen, en dan vragen beanwoorden als "wat is het doel van de schrijver?", "wat probeert de schrijver te bewerkstelligen". Misschien moet jij dat eens met je eigen comments doen, want mij is totaal niet duidelijk wat je precies probeert te bereiken als je iemand "debiel én corrupt" noemt, zelfs als je uitlegt waarom je dit vindt, verandert dat niks aan het probleem, namelijk, je bereikt er weinig mee, uit te leggen waarom dit zo is. Het is redundant, het zijn termen die door iedereen naar politici waar ze het niet mee eens zijn gegooid worden, je overtuigd niemand, je zet niemand aan het denken, je maakt de discussie dood door de ander weg te zetten als onverbeterbaar en sta-in-de-weg voor progressie in het algemeen.

PiraatNick | 13-01-13 | 12:47

lalalala geld!

skaik | 13-01-13 | 12:47

@Bakito | 13-01-13 | 12:28

Nee. Nog los van het feit, dat je het hier hebt over terrorisme, iets dat veel verder gaat dan criminaliteit en misdaad, primair blijft het een inbreuk op de privacy. En zonder hele goede aanleiding heeft de overheid gewoon met zijn klauwen uit je post te blijven. PUNT.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:45

Het was niet handig van die scheldende meneer om er de huidskleur bij te betrekken. Maar ik heb die steunbetuigingen daarna op faceboek aan het adres van Spekman afgelopen week eens zitten lezen maar je kreeg bijna de indruk alsof Spekman een super-gutmensch was die verheven boven elke twijvel vocht voor "de goede zaak".
Zou de waarheid niet iets genuanceerder liggen?
Voor welke zaak vecht de pvda anno 2013 eigenlijk?
Is het niet gewoon waar dat de pvda een moslim gerichte partij is geworden?
Is het niet gewoon waar dat de pvda het kontakt met de gemiddelde burger in het land gewoon verloren heeft?

Onderbuik | 13-01-13 | 12:43

mijntweecent | 13-01-13 | 12:36 |
Je trapt er dus ook in, gefeli.

John Doorzon | 13-01-13 | 12:42

@PiraatNick | 13-01-13 | 12:22

Als je het anders bedoelde had je het zeker niet moeten brengen als begrip voor het standpunt van Spekman.

Nu je het wel brengt als begrip voor de man kom ik met een verklaring voor de humorloze droge reacties: de oproep van Spekman is van een dergelijke hypocriete orde, dat je dat alleen maar serieus kan nemen.

En iemand hypocriet, debiel of corrupt noemen is niet per definitie schelden. Dat kan ook gewoon een omschrijving zijn. Maar als je oneerlijk of geretardeerd betere woorden vindt om iemand te omschrijven die debiel en/of corrupt en/of hypocriet is, moet je het maar zeggen hoor.

En als laatste: ik reageerde alleen maar op jou, omdat je ook mijn omschrijvingen in je lijstje aanhaalde om begrip te tonen voor Spekman.
Dan moet ik even mijn reactie kwijt. Zo werkt een blog met een reactie mogelijkheid ook.
Dus dat had je kunnen zien aankomen, zoals jij pretendeert te weten hoe een blog functioneert.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:39

@La Vie En Rose | 13-01-13 | 12:32
Rutte is een Kameleon, zonder ruggengraat en karakter.
Een soort Philips kleurenlamp met afstandsbediening

toetanchamon | 13-01-13 | 12:36

Het gaat om het principe van vrijheid van meningsuiting. Zolang er niet wordt opgeroepen tot geweld, is er dus niks aan de hand.
.
Als Rutte of Spekman of wie dan ook, bepaalde uitingen niet op prijs stellen, wat dan nog? De bedoeling was toch ook om te kwetsen. Nou dat is gelukt blijkbaar.
.
Ze moeten dan maar aangifte doen.
.
Tenslotte, als je niet tegen haat kunt, wat doe je dan in de politiek? Kwetsbare tere zieltjes horen daar niet thuis.

Greetje Duisenberg | 13-01-13 | 12:36

Liever Spekkie in zijn slobbertrui dan al die gladpraters in maatpakken!

mijntweecent | 13-01-13 | 12:36

De PvdA is de partij van de verheffing van het proletariaat, ergens is er blijkbaar iets helemaal fout gegaan en voelt het proletariaat zich in de steek gelaten door de elitaire salon socialisten die Nederland verkopen en verraden aan machtsbeluste EU apparatchiks die weinig op hebben met democratie.
De taal die het proletariaat aanslaat tegen de vertegenwoordigers van het internationale socialisten die Nederland overleveren aan een oncontroleerbare New World Order waar een maatschappelijke (Machtige mondiale bankiers) zamen werken met een socialistische politieke elite (waar ik ook Obama bij reken, hij waarschuwde UK=Cameron om EU knuffelaar te blijven) de flitsmiljarden van de verstikkend belaste middenklassen verdelen. De individuele mens moet in dit knellende collectief zonder morren zijn belasting betalen. Het linkse profitariaat zal dit accepteren het individualistische proletariaat echter niet en gaat tekeer tegen de Spekmannetjes. Er is een democratiserings-offensief nodig waar met referenda de wil van het volk in kaart moet worden gebracht, een groot deel van het volk is schijtziek van de €-EU koers.

fris2u | 13-01-13 | 12:35

Beschaving is niet alleen in woorden maar juist meer in daden. Laat de politiek zich daar maar eens op richten... stelletjes achterbakse graaideurliegfraudeurs!

lulkoekhapper | 13-01-13 | 12:35

necrosis | 13-01-13 | 12:22
Je kan het niet eens zijn met zijn standpunten, maar deze man is wel echt. En dr lopen genoeg nagemaakten op het binnenhof!
Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 12:25
Er zijn hier ook topics waar het aantal weggejoriste reply's welhaast het aantal niet-weggejoriste overstijgt.

mijntweecent | 13-01-13 | 12:34

Enfin, moet aan de bak.

Eventuele reacties gooi maar in mijn postvakje.

Fijne dag nog @all.

Bakito | 13-01-13 | 12:33

@zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:22
Ik weet, maar nu is Rutte Rood.

La Vie En Rose | 13-01-13 | 12:32

@zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:25
Dat is juist mijn punt! :)

toetanchamon | 13-01-13 | 12:32

@Veel Vaak | 13-01-13 | 12:29
Zo´n trui zit gewoon lekker warm. Weerberichten niet gezien ?

Bakito | 13-01-13 | 12:32

@Bakito | 13-01-13 | 12:20
Psies ja.

Overigens mis ik Hölzie wel in de panelen. Niks leukerder dan ruzie maken met Hölzie. :)

La Vie En Rose | 13-01-13 | 12:31

Veel Vaak | 13-01-13 | 12:29 Je ziet aan de feestkleding wat er van een nivelleerfeestje komt.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:30

Hij is het verlopen gezicht van de pvda inclusief aftanse kledij + standpunten (nivelleren is een feest). Je krijgt wat je partij verdient.

Veel Vaak | 13-01-13 | 12:29

@ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:26
Dus een emailwisseling onderscheppen tussen twee potentiële WTC-piloten zie jij niet als bijdrage aan criminaliteitsbestrijding ????

Bakito | 13-01-13 | 12:28

Bakito | 13-01-13 | 12:26

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:27

@necrosis | 13-01-13 | 12:13
B. zal wel een politicus zijn A zeggen en B doen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 12:27

necrosis | 13-01-13 | 12:26 Aan de kleur te zien was de laatste toch Diederik Samsom.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:27

@zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:21
????????

Bakito | 13-01-13 | 12:26

@Bakito | 13-01-13 | 12:09

Ja. Je bent onschuldig totdat je schuld bewezen is. En in die onschuld, heb jij het volste recht op je privacy.

Het oplossingspercentage kan ook omhoog door de bureaucratie bij politie aan te pakken. Dan kunnen agenten minstens drie keer meer op straat zijn.

Het inleveren van de privacy daar pak je toch geen extra criminaliteit mee aan. Je registreert alleen maar meer van de brave burgers. En daar heb je voor criminaliteitsaanpak nu net even niets aan.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:26

Wat loopt die Spekman van de Partij van de Allochtonen nou te mekkeren? De verpaupering en verhuftering van onze samenleving zijn hand in hand gegaan met de intocht van grote getale allochtonen. Iets waar de PvdA een groot voorstander van was en is.

Sinds wanneer moet Wilders worden bewaakt? Sinds wanneer worden oude weerloze vrouwtjes en gehandicapten beroofd en supporters die een broodje ham eten en grensrechters doodgetrapt?
De PvdA toont haar ware aard weer aan en laat ons weer zien hoe stekeblind en hypocriet zij is. Een gevaarlijke partij.

Koos Buster | 13-01-13 | 12:26

@zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:22
Welke masochist wil er nou aan Rutte likken?
*ieuw*

necrosis | 13-01-13 | 12:26

toetanchamon | 13-01-13 | 12:24 Spekman kijkt nooit in een spiegel. Hoe ie er uit ziet is het bewijs.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:25

@mijntweecent | 13-01-13 | 12:18
Weet niet of GS reaguurdetrs apart enge mailtjes sturen maar hier in de panelen gaat t er buitengewoon beschaafd aan toe.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 12:25

Het nadeel is dat je een ambtenaar geen spiegel kunt voorhouden, om ze te confronteren met hun gedrag. De politiek gebruikt de spiegel om haar eigen ego op te geilen, hun wens is dat wij een afspiegeling van hun worden ipv van ze door de spiegel kennis opdoen over hun eigen gedragingen.

toetanchamon | 13-01-13 | 12:24

La Vie En Rose | 13-01-13 | 12:17 Rutte is niet rood. Niet van nature.

Het is een toverbal die de kleur aanneemt van wie er maar aan likt.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:22

@mijntweecent | 13-01-13 | 12:18
Neem hem in huis en verlos de maatschappij van die Pvda-natnek!!!!!!!

necrosis | 13-01-13 | 12:22

Wanneer PvdA politici worden aangevallen door wanhopige burgers zijn ze ineens enorm zielig en hoor je dingen als:
“Paul deze opmerking deugt niet. Nooit de schuld van de ontvanger.” Erica Hemmes, PvdA-lid
Als het, in hun ogen, inferieure 'plebs' wordt geterroriseerd door straattuig is het ineens wel de 'ontvanger' die slachtoffer is en zou de dader zijn uitgelokt of kwam het door diens slechte jeugd.
Hypocriet gedoe.
Overigens Spekman, als we het dan toch over beschaving hebben. Zorg er dan eerst eens voor dat je jezelf, als vertegenwoordiger, beschaafd kleedt in plaats van in die vodden. Werk vervolgens eens aan het indienen van beschaafde voorstellen. In plaats van het continue jatten van welvaart van werkenden en het herverdelen van die welvaart aan (veelal nieuwe) Nederlanders, Grieken of Afrikanen die er niks voor doen.
Daarna praten we wel eens verder over beschaving.
Nu is het een pot/ketel verhaal.

Semper Pecunia | 13-01-13 | 12:22

Ieder volk krijgt de overheid die zij verdient. Het omgekeerde is eveneens waar.

Der Theo | 13-01-13 | 12:22

ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:16 | + 0 -
Nee, je begrijpt mijn punt duidelijk niet. Ik maak alleen maar een doorsnede van hoe hier over iemand gesproken word, en als reactie krijg ik van jou nog meer opmerkingen over spekman.
Het interesseert me allemaal geen reedt, ik stem niet op spekman, dus ik voel me helemaal niet aangesproken door jou op mij geriche reacties. Inhoudelijk of niet, ik vind de kritiek op Spekman humorloos, droog, repeterend en er zit veel gescheld bij. Ik vind dit dom, schiet niemand iets mee op, poster niet en lezer niet, dat probeerde ik duidelijk te maken, niet of het inhoudelijk klopt.
Of iets inhoudelijk correct is is bij een blog ook grotendeels irrelevant. Immers, als ik hier zeg, gras is groen, is dat ook een compleet nutteloze boodschap, ondanks dat het inhoudelijk helemaal klopt.

PiraatNick | 13-01-13 | 12:22

Bakito | 13-01-13 | 12:20 Je vergeet er één.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:21

@La Vie En Rose | 13-01-13 | 12:17
Inderdaad, de idioten aan linkerzijde, de holzenbeintjes en supermathijsjes, moeten zich ook aangesproken voelen.

Bakito | 13-01-13 | 12:20

@ Bakito 12:16

Dat had ik drie jaar geleden ook al door!

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 12:19

Bakito | 13-01-13 | 12:16 Ja, dat is echt een dingetje waarvan je bang moet zijn dat iemand het zich toe-eigent. Het project Bakito.

Zelfs die 90% van de eerste wet van Lucas weet wel beter.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:19

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind Spekkie een mooie kerel. Ouwe Utregter! De maatschappij is ziek, internet is een open riool en ieder beschavingsoffensief is bij voorbaat vrij zinloos. Er lopen overal Gert Kruiers..

mijntweecent | 13-01-13 | 12:18

We moeten de sodermieter investeren in werelds beste onderwijssysteem!!!!

in reactie op@kameroudste
Iedereen met een beetje verstand in zijn/haar harses weet dat 80% van de bevolking bestaat uit gemiddeld- tot zwakbegaafde incompetente tokkies. Die konden zich nooit een pc veroorloven vanwege te weinig geld, en als ze het geld wel hadden waren ze er te stom voor. Dat is veranderd, en elke boerenlul heeft nu minstens een computer, tablet of smartphone. En dus roeren ze zich op internet met dezelfde onbegrensde domheid als die ze op straat ook tentoonspreiden. Dat zal de komende jaren alleen maar erger worden, dus wen er maar aan. Veranderen ga je het niet. En al helemaal niet door toespraakjes van politici.

Magisch realisme | 13-01-13 | 12:17

Bij geen enkele partij zie je zoveel mensen met granieten platen voor hun koppen dan bij de PvdA en hun aanhang.

Decennia burgers, die kritiek op de multiculturele samenleving en de Islam hadden en hebben, wegzetten als racisten. Ayaan, Fortuyn en Wilders demoniseren, evenals hun aanhang, tot op de dag van vandaag.

Nooit een PvdA politicus gehoord die publiekelijk en gemeend! zijn/haar afschuw uitsprak over de haatmails, comments en tweets van hun eigen achterban, ook van roomblanke, die de meest bedreigde politicus dagelijks om de oren vliegen, en dit al jarenlang.

En nu Spekman ook haatmails krijgt, is het land in rep en roer en doet onze MP een oproep tot een
beschavingsoffensief.

Mag ik even overgeven?

Overigens heeft die Ulenbelt ook een gigantische plaat voor zijn harses als ik zie hoe een deel van de SP-aanhang o.a. op twitter tekeer gaat. Daar heb ik ook nog nooit een SP-politicus over gehoord.

Ow ja, onder PVVers bevinden zich natuurlijk ook een zooitje randdebielen. Maar die groep is nog altijd kleiner dan de aanhang van de PvdA en SP die gewoon hun gang kunnen blijven gaan. En die laatstgenoemden bestaan niet alleen uit tokkies.

Enfin, eerst maar eens de hand in eigen boezem steken. Spekman en ook de SP. Stel u zelf eens de vraag waar die haat vandaan komt, hoe het zover heeft kunnen komen.
'
Datzelfde geldt ook voor Rooie Rutte.

La Vie En Rose | 13-01-13 | 12:17

@PiraatNick | 13-01-13 | 12:02

Jij komt met een lijstje al dan niet nare benoemingen, en een conclusie waarin je in milde mate begrip toont voor de oproep van Spekman.

Als reactie daarop kom ik met mogelijke motivaties voor die al dan niet nare namen, om mijn begrip te tonen waarom Spekman in deze niet serieus genomen wordt.
Dat vroeg niet om humor of suggesties, jouw begrip vroeg gewoon om een serieus tegenbegrip. Punt.

En waar je vandaan haalt, dat dat mijn manier is om duidelijk te maken niet op de PvdA te stemmen is me volkomen een raadsel. Ik heb de PvdA nergens genoemd. Dat heb je totaal uit de lucht getrokken.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:16

necrosis | 13-01-13 | 12:13 Na een dag of tien was ie er al.

Roken deed ie de andere dag alweer dus hadden wij nog geluk met die voornemens van 'm.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:16

@necrosis | 13-01-13 | 12:13
Nee, de nickname of project Bakito staat nog steeds te koop.

Momenteel zit er een anti-kraak-iemand jullie de les te lezen.

Bakito | 13-01-13 | 12:16

Twitter en beschaving. Dat zijn twee tegenovergestelde dingen.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 12:15

@Bakito | 13-01-13 | 12:09
Je zou toch niet meer reaguren?
Ik beschouw je plemp dan ook als niet geplaatst en derhalve zal er geen antwoord volgen....

necrosis | 13-01-13 | 12:13

het gaat dan ook niet om die 90% debielen maar om 10% intellectuelen die een daadwerkelijk gevaar vormt voor die kliek waar Spekman deel van uitmaakt.

Jopie2009 | 13-01-13 | 12:13

Spekman moet de geschiedenisboeken eens nalezen wat onder het mom van fatsoen ooit verboden werd (en nog in bepaalde landen). Het middel is gewoon erger dan de kwaal, als we een instituut moeten inrichten die op fatsoen gaat beoordelen, gaat er meer fout dan wanneer we de uitingen vrij laten. Een open maatschappij kent nu eenmaal veel bagger (zowel links als rechts kan er wat van) dat hoort erbij.

aceofspades | 13-01-13 | 12:12

@ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:57
Nee, maar ik constateer in jouw hoek, de rechtse spierballenhoek zeg maar, wel een schaamteloze dubbelslachtigheid.

Enerzijds wordt van de overheid geëigest dat ze criminaliteit voor 100 procent aanpakt, anderzijds staat iedereen op de achterste benen als de privacy van de burger ook maar met een beetje wordt aangetast.

Kun je dat verklaren ? ( maximaal 3000 woorden )

Bakito | 13-01-13 | 12:09

@benelux01 | 13-01-13 | 12:05
Dat heet blinde woede, dan hoor/ zie je niets anders meer dan je eigen mening.
En ja, ik heb de laatste keer op Fleur gestemd, die vind ik leuker dan geblondeerde Mozart....

necrosis | 13-01-13 | 12:09

By the way zag daarnet een stukje Harry Mens voorbij komen op RTL7 waarin als gast de 73 jarige als beschaafd te boek staande Seth Gaaikema, ongewild drong zich de vergelijking bij me op, als ik mocht kiezen tussen Gaaikema of een zekere Berlusconi welke ook op 73 jarige leeftijd is, welke levenstijl zou ik er dan zelluf op die leeftijd er op na willen houden, geef toe het was effe moeilijk dat z.g. beschaafd/onbeschaafd maar na een ampel moment gaf die 34 jarige chick waarmee Berlusconi momenteel aan z,n arm rondloopt toch de definitieve doorslag. (lol)

william7055 | 13-01-13 | 12:08

Graaierds, prutsers en gokkers zijn de fatsoenlijksten, zij houden zich meestal gedijd, want het laatste wat ze willen is aandacht.

Terpen-tijn | 13-01-13 | 12:08

@number668 | 13-01-13 | 12:06
Klopt en de links facisten zoeken je zelfs thuis op niet te beroerd om je wagenpark in de fik te steken.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 12:08

Goed verhaal, Bassie. En inderdaad zou de ontvanger van haatmails eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Misschien zijn het wel de uitlopers van extreme frustratie bij de zender over zoveel huichelarij, kop-in-het-zand-stekerij en falen van de ontvanger...
.
Dat neemt niet weg dat doodsbedreigingen nooit gerechtvaardigd zijn, net zoals een verkeerde beslissing van een grensrechter, of zelfs uitdagend gedrag van de man, nooit een rechtvaardiging kunnen zijn om hem dood te schoppe!

Brou Is Back | 13-01-13 | 12:07

Je zou hier zo het lijstje kunnen plempen van hetgeen de rode familie vanaf augustus 2001 tot zelfs nog na de uitvaart heeft geroepen over een voormalige kalende politicus. Doen we maar niet. Oude koeien. Feit is wel dat de PvdA tot op dag van vandaag bij uitstek de partij is van de volksmennerij, de demagogie en het cliëntelisme. Op korte afstand gevolgd door burgerpartij CDA, dat dan weer wel.

LJBrinkhorst | 13-01-13 | 12:07

Al decennia lang worden haatmails/bedreigingen/aanslagen/demonstraties etc. door links volk gebruikt om hun fascitische wil op te dringen aan alles en iedereen die een afwijkende mening heeft...

number668 | 13-01-13 | 12:06

De nare mailtjes die Spekman krijgt zijn een uitvloeisel van de voor politici kennelijk nog steeds niet begrepen woede/frustratie, een soort van veenbrand, die er onder de belastingebetaler heerst.

Uw Verzekeringsadvis | 13-01-13 | 12:06

Het is overduidelijk dat de schrijver van de haatmails iemand uit de linkse hoek is. Dus PvDA versus PvDA. Typisch PvDA reactie. Als je geen inhoudelijke argumenten hebt probeer je personen/groepen fout weg te zetten. Untermensch, nazi, bruinen goebels, etc allemaal door linksmensen gebruikt om politike oponenten proberen onschadelijk te maken. En Spekman maar zielig doen, en Rutte ook nog zo dom om hem te steunen.

watazooi | 13-01-13 | 12:06

@Bixier | 13-01-13 | 11:26

Deze conclusie kan je op basis van wat je weet dus niet trekken hè..

Bruno Alaska | 13-01-13 | 12:06

@ necrosis . Juist dat zij ik ook net ;-)

benelux01 | 13-01-13 | 12:05

Spekman en Samson spelen allebei een rol. Samson ruilde zijn spijker broek en jasje in voor een driedelig pak met stropdas en ging de intelectueel spelen. En Spekman zou een "arrebeidert" gaan spelen. Wat dat was wist ie niet, want hij had nog nooit iemand ontmoet die werkte voor zijn geld, maar dat was ook niet nodig want zou zich richten op de eeuwige werkeloze, de uitkeringsafhankelijke die in een welvaartsgat valt zodra ie een baan accepteert.
Vandaar ook dat ie zo verbaasd is dat de echte arbeider zijn plannen niet ziet zitten. Die zit namelijk niet te wachten om zijn kleine stukje welvaart te zien verdampen ten gunste van allerlei parasieten.

Osdorpertje | 13-01-13 | 12:05

@Supermatthijs | 13-01-13 | 11:57

"Nivellering is het proces waarbij men in een bepaald opzicht een gelijk(er) niveau probeert te bereiken..."

Iedereen aan dezelfde bedelstaf, is dus OOK nivellering. En gezien het beleid waar dit kabinet, waar Spekman deel van uitmaakt, voor staat, is dat de nivellering die hij zo'n feest vind.

Je mag het ook terminologiemisbruik noemen, omdat dat misschien niet de oorspronkelijke bedoeling van nivellering zou zijn. Dergelijk misbruik zijn politici namelijk ook meester in: neem het misbruik van het woord bezuinigen, waarmee gewoonweg de burger leegroven wordt bedoeld.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 12:05

Hans Spekman pleit voor een beschavingsoffensief?
Begin dan eens om die PvdA bolwerken te ontmantelen en er mensen neer te zetten die kunnen werken met mensen, ipv die machtswellust die nu op bepaalde plekken zit.
PvdA stond ooit voor Partij van de Arbeid, er zit echter geen enkele arbeider meer in die partij, enkel graaiers...
*boos worden doet*

necrosis | 13-01-13 | 12:04

ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:53 | + 2 -
Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat je met deze opmerking tot stand probeert te brengen. Het lijkt meer alsof ook jij alleen je hart probeert te luchten. Weinig suggesties, weinig humor, gewoon jouw manier om duidelijk te maken dat je niet op de PVDA moet stemmen. Gezien je het bericht op geenstijl plaatst is dat een beetje een open deur, wie hier stemt daar immers op?

PiraatNick | 13-01-13 | 12:02

Beleidfeit , zo hard mogelijk werken , zodat je zoveel mogelijk belasting kan afstaan . En oh ja wat je overhoud mag ingeleverd worden aan de handophoudendenietwerkendeluiehufters die geen POOT uitsteken omdat niks doen véél makkelijker is. BAH

benelux01 | 13-01-13 | 11:59

Die Spekman loopt overigens wel te solliciteren naar beveiliging op kosten van de betalingsbetaler. Ik meen me uit een eerdere casus te herinneren dat zijn achterban daar nogal ambivalent tegenover staat. Hij lokt het immers wel een beetje zelf uit....

Parel van het Zuiden | 13-01-13 | 11:59

@Bakito | 13-01-13 | 11:49

Dat je gelijk hebt over het reeds bestaan van de staatsjoris doet niets af aan het feit, dat de meeste mensen daar toch niet op zitten te wachten.

En Studio Sport kijk ik niet.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:57

Ik citeer Spekman: “Leers zet het mes op de keel van Mauro, en snijdt hem al half door!” Daar voegt hij meteen aan toe, “En dat mag ik best zeggen!”

www.dagelijksestandaard.nl/2011/10/de-...

Ja, ja onze politici, wat een feest der beschaving. Rutte je bent een ongeloofwaardige lul, mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!

Imprimatur | 13-01-13 | 11:56

@PiraatNick | 13-01-13 | 11:44

Verwacht je dan, dat iemand die mensen aan de bedelstaf brengen een feest noemt en collega's om interviews op hun bek wil slaan, met open armen en lauwerkransen ontvangen zal worden?

Een onbeschaafd mens die een beschavingsoffensief wenst te openen, dat is op zijn minst hypocriet, en zeker niet geloofwaardig.

Maar hey, het is een politicus. Ik verwacht niet heel veel anders.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:53

Socialisten zijn DEMONISEERDERS bij uitstek! Denk alleen maar aan Janmaat (weggetreiterd), Fortuyn (vermoord), Hirsi Ali (zwaar beveiligd) en Wilders (al 9 jaar lang zwaar beveiligd).
Met dank aan de socialistische regenten en hun VARA kruiwagens!
Hand in eigen boezem Spekman, hypocriet!

KoninginWildemina | 13-01-13 | 11:51

Niet helemaal nee . Maar grotendeels wel . Maar zoals je ziet de PvdA helemáál niet . voorheen stond deze werkelijk voor de partij van de arbeid . Tegenwoordig is het arbeidend voor de regering .

benelux01 | 13-01-13 | 11:51

Ik wil graag van Theo Maassen horen of hij ook vindt dat Hans Spekman de volgende keer iets beter na moet denken voordat hij iets roept.

Ivoren Toren | 13-01-13 | 11:50

Was ik maar een debiel dan had ik niet zoveel last van de realiteit en begreep ik het regeringsbeleid een beetje.

dj tonedeaf | 13-01-13 | 11:50

@ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:38
Beetje naïef van je.

Als jij zo meteen iets onoirbaars twittert, staat de politie, voordat Studio Sport begonnen is, al op je stoep. Die staatsjoris bestaat in feite al lang, ook al is het winterstop en hoeft Studio Sport zonder voetbal van mij ook niet. Ieder zijn smaak.

Bakito | 13-01-13 | 11:49

benelux01 | 13-01-13 | 11:46 | + 0 -

Want die gaan wel waar maken wat ze allemaal roepen ? Dat geloof je toch zeker zelf niet.

Supermatthijs | 13-01-13 | 11:49

Als er één groepering is die het schelden tot kunst heeft verheven, dan is het wel de Rode Familie.

Troef | 13-01-13 | 11:48

Hans Spekman is een lul in een trui ipv een condoom.
*hart luchten doet*

necrosis | 13-01-13 | 11:48

Als je niet tegen de hitte kunt, ga dan niet in de keuken staan. En gebruik in géén geval het woord "beschavingsoffensief".
Wie bepaalt in godsnaam wat beschaafd is? Is "beschaafd" is een minzame, linkse, azijn-zure, quasi-intellectuele stelling, terwijl kritiek op Islam, de EU, de mileubeweging, de vakbeweging dat niet is? Waarom geen heropvoedingskampen?
Rot op met je beschavingsoffensief. Sommige mensen vinden Spekman een lul en hebben een ietwat confrontationele manier om dat te uiten. Omdat Spekman meestal iedere vorm van kritiek van zich laat afglijden. Dus moet je bot zijn om door dat linkse pantser heen te dringen. Hun keus, niet de mijne. Maar Spekman moet kappen met janken omdat mensen hem een lul vinden. Daar gaat een beschavingsoffensief niets aan veranderen.

Zeddegeizot | 13-01-13 | 11:48

@ suppermatthijs .
Dan wel gestemd onder valse voorstellen hé. Leugens allemaal . ( ook mijn volgende stem gaat gewoon naar de PVV )

benelux01 | 13-01-13 | 11:46

Spekman zou als volksjongen toch moeten begrijpen dat het er in de politiek ook niet altijd even netjes aan toe gaat. Volgens mij heeft hij in een grijs verleden ook nog met figuren als Henk Westbroek en de immer subtiele Broos Schnetz in de lokale politiek gezeten. Dan ga je toch niet janken om een paar scheldwoorden?

LJBrinkhorst | 13-01-13 | 11:46

Iedereen met een beetje verstand in zijn/haar harses weet dat 80% van de bevolking bestaat uit gemiddeld- tot zwakbegaafde incompetente tokkies. Die konden zich nooit een pc veroorloven vanwege te weinig geld, en als ze het geld wel hadden waren ze er te stom voor. Dat is veranderd, en elke boerenlul heeft nu minstens een computer, tablet of smartphone. En dus roeren ze zich op internet met dezelfde onbegrensde domheid als die ze op straat ook tentoonspreiden. Dat zal de komende jaren alleen maar erger worden, dus wen er maar aan. Veranderen ga je het niet. En al helemaal niet door toespraakjes van politici.

Kameroudste | 13-01-13 | 11:45

Liever dreigwartaal op internet dan het sturen van 'vredesmissies' met echte kogels en doden door politici.

zovoklets | 13-01-13 | 11:44

Ik zal ter illustratie van het onderwerp een samenvatting geven van de commentaren tot nu toe.
Ik parafraseer, Spekman is:
- een rare trui
- een nationaalsocialist
- een rood hoofd
- iemand die gescheld over zich afroept
- een haatzaaier
- debiel én corrupt
- onbeschaafd
- lid van een foute club
- een aardige kerel
- iemand die om haatmails vraagt
- een smerige huilie (SIC)
- een bewuste underdog
- eigenaar van een vieze trui, een vies t-shirt en vieze jeans
- ongeschoren
- vleesgeworden beeld van een arbeider
- een soort Jan Klaassen van de poppenkast
- een sympathiek linschmensch
- onfatsoenlijk
- een hypocriet taalgebruiker
- pleiter voor algemene internet-joris
- een huilebalk
Ik snap de oproep best, hoewel het waarschijnlijk niet veel uithaalt. Zij die niet nadenken over wat ze over iemand schrijven zullen zeker niet naar diegene waarover ze zo boos zijn luisteren.

PiraatNick | 13-01-13 | 11:44

Professor Superhirn | 13-01-13 | 11:40 | + 0 -

Maar het volk stemde dus wel op de Pvda en maakte haar de 2e partij van het land. En daar kun je het op een normale manier mee oneens zijn maar is nooit een reden om dit soort verachterlijke haatmail te versturen. En dat regeerakkoord is toch ook veen beetje van de VVD dus je hele verhaal slaat eigenlijk nergens op.

Supermatthijs | 13-01-13 | 11:44

@nuckin*futs | 13-01-13 | 11:41
Is dat een aanname? Een resultaat van jouw studie? Welke criteria zijn gebruikt?
Vragen vragen.

Jan Passant mk2 | 13-01-13 | 11:43

Passant mk2 | 13-01-13 | 11:28
Als je dit topic bekijkt is zelfs die 10% nog aan de hoge kant

nuckin*futs | 13-01-13 | 11:41

Zouden de PvdA stemmers door dit allemaal nu werkelijk voor een andere partij gaan stemmen ?

benelux01 | 13-01-13 | 11:41

Nou Hans, het volk kan nog veel gemenere dingen met je uithalen. Bijvoorbeeld niet meer op jou en je rode pvda-vriendjes stemmen. Dan zou je rol in dit land worden gemarginaliseerd tot een twitterende trui zonder baan.
Maar gelukkig voor jou heeft de pvda een prachtig uitkeringsapparaat opgetuigd, genaamd wachtgeldregeling. Want die trui, die is bij elke sollicitatie in het echte leven een garantie op een afwijzing natuurlijk.
Of ben ik nu te hatelijk? Het kan anders nog erger, hoor. Ik zou het rode regeerakkoord in gewonemensentaal kunnen uitspellen. Dat staat bol van de haat. Burgerhaat.

Professor Superhirn | 13-01-13 | 11:40

Ok, dus nu is het én benoemen, én fatsoenlijk benoemen... Ownee, het benoemen was nog een probleem voor de elite.

wijnvlek | 13-01-13 | 11:40

Eerst jarenlang de mensen het bloed onder de nagels vandaan treiteren.
Klein voorbeeldje hier:

dnu.nu/artikel/5077-jongeren-actie-spo...

en het dan gek vinden dat een paar mensen zich niet in kunnen houden op internet.
Gert Kruier heeft 100% gelijk, zijn manier van reageren keur ik af.
Spekman komt mevrouw Karma vanzelf nog wel een keer tegen en dat is een bitch, zoals wij allemaal weten.

Cuyahoga | 13-01-13 | 11:39

@Bakito | 13-01-13 | 11:31

Zo raar vind ik dat niet. De huidige Jorissen doen hun werk goed genoeg. Daar hebben we geen Staatsjoris voor nodig.
Nog buiten het risico, dat een Staatsjoris kan doorgroeien tot buiten het internet. Iets waar de meesten helemaal niet op zitten te wachten.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:38

.. overigens is niets zo potsierlijk en verdacht als een PvdA regent die oproept tot "beschaving".
Vroegah liepen regenten in een prachtig ministersuniform met een steek op, praten deden zij allemaal deftig. Door de PvdA is dat een slobbertrui geworden, met vlekken en zonder stropdas, boeren geen bezwaar.

Jan Passant mk2 | 13-01-13 | 11:38

Bakito | 13-01-13 | 11:36 | + 0 -

Maar dan niet over Johan Cruijff, want dan is het ook alweer een hetze.

Supermatthijs | 13-01-13 | 11:38

wel jammer dat Hans een debiel beloont met aandacht, als ik een nette email stuur naar een politieke partij krijg ik geen antwoord...

bart molendijk9794 | 13-01-13 | 11:37

Ja, laten we alle meningen die ons niet welgevallen verbieden.

VincentTheSaint | 13-01-13 | 11:37

Wie diefstal (exorbitante zorgpremie en nog meer lastenverzwaringen voor middeninkomens) beschrijft met "nivelleren is een feest", solliciteert naar haatmail.

Fijnstoffer | 13-01-13 | 11:37

Maar wat strijkt hij nu iedere maand bruto op? Iemand...

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 11:37

Inderdaad, het is tijd voor een beschavingsoffensief. Oók bij de PvdA. De enige die overigens wel inhoudelijk reageerde was Hans Spekman zelf. “Altijd Paul. Ik vraag ook regelmatig om hun telefoonnummer om er over door te praten.=
----------
Dat lijkt me vreselijk zeg! Een gesprek met man die nergens inhoudelijk op in zal gaan en alle kritiek zal wegwuiven door het continu over de toon te zullen hebben ipv van de inhoud (dat is truc 1 uit het managershandboek! ). En als het dan een keer over de inhoud gaat, dat zoveel mogelijk de bal terugkaatsten en de ander tot zelfreflectie oproepen, ook al ging het om zijn eigen reflectie (truc 2 uit het grote smerige handboek van managers. Weet je wie hier uitmuntend in waren: Balkenende en Aleid Wolfsen. En van beide heren weten we dat ze totale non-valeurs waren. Maat zou je met ze praten, dan zouden ze zonder een zweetdruppel te verliezen de vloer met je aanvegen. Want zij kennen alle trucs uit het boek en werden daarmee levende nietszeggende poppen.

appeltjesgroeneweide | 13-01-13 | 11:36

Spek verlangt kennelijk terug naar de tijd dat politici gewoon een volgescheten kartonnen doos per post ontvingen.

De Geus | 13-01-13 | 11:36

Vind het een hele zinnige vraag van Uilenbelt. Hij zegt nergens dat hij vind dat Spekman terecht deze haatmails ontvangt en dat hij het met ze eens is. Het lijkt me altijd zinnig waarom nu juist jij mikpunt bent van dit soort acties.

Weerduivel | 13-01-13 | 11:36

@Supermatthijs | 13-01-13 | 11:34
Beetje rigoureus.

Sportverslaggeving mogen ze wat mij betreft gewoon blijven doen.

Bakito | 13-01-13 | 11:36

Uitgerekend de regering die reageerd over beschaving * proest * met al dat " uitknijpen " van " werkend " Nederland verwacht ie nog beschaving ook ??? Hahahah humor * ahum *

benelux01 | 13-01-13 | 11:36

Laten we nou eens beginnen met de Telegraaf verbieden. Een goed begin is het halve werk.

Supermatthijs | 13-01-13 | 11:34

@Ko Reander | 13-01-13 | 11:31

Heb je wel je smeergeld teruggekregen?

dj tonedeaf | 13-01-13 | 11:34

@vraagstaart | 13-01-13 | 11:17
Op de neus van Leers zelfs:
"Als hij voor me had gestaan toen ik dat interview las, had ik hem op zijn neus geslagen."
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2011/2...

André van Delft | 13-01-13 | 11:32

Beetje kritisch zijn op jezelf mag best, maakt niet uit wat de aanleiding daarvan is. +1 dat Spekman dat door heeft. De rest wil een wit voetje halen bij de PvdA-top door totaal kritiekloos te reageren. Zou Bassie daarmee die 90% bedoelen?

Miss Daad | 13-01-13 | 11:32

Oftewel; de oorlog tegen het onfatsoen, volslagen kansloos geleuter. Ga iets nuttigs doen huilebalk.

dj tonedeaf | 13-01-13 | 11:31

Spekman pleit gewoon voor een algemene internet-Joris.

Beetje raar dat men, op deze plek, valt over dat pleidooi.

Bakito | 13-01-13 | 11:31

Ik heb, in een ver verleden, ook eens geprobeerd een paar schreden te zetten op het, stedelijke, politieke vlak. Ik kwam in de "Fractiebegeleidingscommissie", want intelligent.
Na een paar maanden moest er een nieuwe fractievoorzitter gekozen worden want de bestaande "promoveerde" naar den Haag. Aangezien ik de enige was die alle partijvergaderingen trouw bezocht vond ik het wel gepast dat ik meedeed met de verkiezing. Zoals je weet moet je, om niet helemaal af te gaan, een beetje voorpeilen en tot mijn grote vreugde waren er een paar partijtijgers bereid mij een kans te geven. Ik moest zeker meedoen, vonden ze.
De dag van de verkiezing was spannend en toen na een half uur de kiescommissie uit hun zweetkamertje kwam werd de nieuwe voorzitter bekend gemaakt.
Wel, zoals je al kon vermoeden, dat was ik niet. Sterker nog, ik had maar 1 stem. Die van mezelf.
En als ik nu een goede verklaring had gekregen; nee, ze ontkenden allemaal dat ze mij hun stem hadden beloofd.
De plaatselijke slager, die ook al eens met zijn kop tegen de muur was gelopen zei toen de wijze woorden:
"Op plaatselijk niveau hebben die landverraders al scheermessen aan hun ellebogen, laat staan als je jezelf het hoofd boven water moet houden in Den Haag. Die zijn gemeen van het ergste soort".
Ik geloof dat hij gelijk heeft.

Ko Reander | 13-01-13 | 11:31

Het barst in dit land van fatsoenlijke schoften, die maar een belang linksch of rechtsom kennen namelijk hun eigen belang!

william7055 | 13-01-13 | 11:29

PvdA/VARA, geen enkel vermogen tot zelfreflectie, de basis van iedere vorm van beschaving.

smdyasc | 13-01-13 | 11:29

Een partijvoorzittert moet zijn partij voorzitten en verder zijn ongenuanceerde tweet/smoel houden.

fuckje | 13-01-13 | 11:29

.. welke beschaafde heeft overigens de verdeling van de mensen vastgesteld op 90-10? Welke criteria gelden daarvoor, is dat al wetenschap?

Jan Passant mk2 | 13-01-13 | 11:28

Goed. Komt ie hoor: Weet je wie ook opriep tot een groot beschavingsoffensief?

Jan Passant mk2 | 13-01-13 | 11:26

Iets met houten trui mompelt.

Normpje | 13-01-13 | 11:26

Strohond | 13-01-13 | 11:23 | + 0

Jij valt onder de afgelopen 10 reaguurders. Derhalve maar 10% kans dat jij niet debiel bent.

Bixier | 13-01-13 | 11:26

Wat ben ik blij dat ik bij die tien procent behoor... en zo heurt het ook.

meneer Q | 13-01-13 | 11:24

Ik hoop dat ik bij die 90% hoor.

Strohond | 13-01-13 | 11:23

Wat zou ik graag eens dit soort collectieve verontwaardiging uit PvdA -hoek zien als de zoveelste PvdA-er weer gepakt wordt met z'n klauwen in de staatsruif. Graaien getuigt wat mij betreft weer niet van beschaving...

Parel van het Zuiden | 13-01-13 | 11:23

Voorbeeld doet volgen he, fatsoen is ver te zoeken in de politiek. Tenzij je fatsoen definieert als het kiezen van het juiste hypocriete taalgebruik, dan hebben wij een ontzettend fatsoenlijk maar verder volstrekt onbetrouwbare stel figuren rondlopen in ons politieke bestel. Ik zou zeggen, ongeveer 90%

F#ckingAwesome | 13-01-13 | 11:22

Misschien moeten we eens een lijst met sympathieke linkschmenschen op gaan stellen. Ik ken er eigenlijk maar twee: Hans Spekman en Ronald Plassterk.
Wouter Bos is afgevallen aangezien hij weer gewoon terug het grootkapitaal van het bedrijfsleven in glibberde.

Wijze Uil | 13-01-13 | 11:22

spekman maakt geen gebruik van understatement maar van underdog. Hij doet dat bewust, underdog: vieze trui, ongeschoren, vies t-shirt en vieze jeans en slachtofferrol. Dit is het vleesgeworden beeld van een arbeider en dat scoort dus bij de arbeider. Zo nu en dan het bouwvakker decollete en weer 1000 kiezers erbij!! Denk goed na, dit is allemaal vooropgezet en geplanned. Een soort Jan Klaassen van de poppenkast die het beeld uitdraagt en de sympathie trekt.

John Doorzon | 13-01-13 | 11:22

Nog steeds te koop: Vintage Spekman truien. De laatste 8. A Euro 7,50.
Plus gratis handgebreide sokken voor de snelle beslisser.

DrBowned | 13-01-13 | 11:22

Vermakelijk om te zien hoe de PvdA als strontvliegen zich om de keel van Ulenbelt verzamelen als hij met een scherpe opmerking komt ''JAMAAR DAS NIET POLITIEK CORRECT''

Dat mag danwel zo zijn, dat maakt het niet minder waar. Niet dat ik de haatmails goedkeur, maar je kan niet zeggen dat hij er nooit om gevraagd heeft.

Ze zouden Spekman eens verplicht een week moeten laten reaguren op GeenStijl, kan hij ook meteen een huid + incasseringsvermogen kweken, smerige huilie.

KenTochNait?! | 13-01-13 | 11:21

Het grappige is natuurlijk wel weer dat Ulenbelt, die naar de achtergrond vraagt van die agressie, alle linkse broeders en zusters over zich heen krijgt.

Diezelfde bende die bij de agressie van een niet met name te noemen groep allochtonen altijd meteen klaarstaat om te vertellen dat het dan misschien wel een heel klein beetje best erg is, maar dat we vooral stil moeten staan bij het waaróm.

Over selectieve verontwaardiging gesproken.

vraagstaart | 13-01-13 | 11:20

Toch mag ik die Spekman wel. Foute club, maar aardige kerel...

Wijze Uil | 13-01-13 | 11:20

"... En wat bedoelt Spekman nou precies met dat beschavingsoffensief, hoe nu verder? Dat is dus onduidelijk..."

En dat is logisch. Spekman is namelijk politicus. En als die niet debiel of corrupt zijn, zijn ze wel debiel EN corrupt.
Maar aan beschaving hebben ze nog niet eens geroken, laat staan dat die burgerberovers weten hoe het er uit zou moeten zien.

ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:19

wie haat zaait zal haat oogsten. Laat Spekman eerst eens naar zijn eigen taalgebruik kijken voor hij naar anderen wijst.

Zijn manier van Wilders zwart maken deugt ook voor geen meter.

Kven Sramer | 13-01-13 | 11:18

Wat een boter op die rooie hoofden! Dit is toch bijna een één op één parallel met VARA coryfee Maassen? Die riep ook tegen Wilders: eigen schuld, dikke bult. Nu roept Spekman de mails over zichzelf af volgens de SP en dan is ineens heel rood Nederland in rep en roer...

Wijze Uil | 13-01-13 | 11:18

Nederlandse politici, op twitter, over beschaving....
.
*schuddebuikt*

Parel van het Zuiden | 13-01-13 | 11:18

Niet zeuren spekman. Want dat mag wilders volgens jouw en je consorten toch ook niet?.... de stem van het volk zint je ook niet zo eh? gossiepossie t is allemaal wat. LUL!!

arunt_bass_abuser | 13-01-13 | 11:17

Haatmails. Natuurlijk véél erger dan het kamerlid Spekman dat minister Leers op zijn gezicht wilde slaan vanwege diens opstelling in een asielzoekerszaak. *kuch*

Ja Hans. Wie met het zwaard leeft....

vraagstaart | 13-01-13 | 11:17

Deja vu:
topic over beschavingsoffensief is reeds geweest en de PvdA is een hypocriete bende, dat was ook al bekend.

de Bree | 13-01-13 | 11:17

@rara | 13-01-13 | 11:14
Spekman dus niet blijkt uit zijn reactie. De rest van de PvdA wel.

Tommygunner | 13-01-13 | 11:17

Mooi toch, een fittie tussen nationaal socialisten. Beschaving en links gaan niet samen, dat demonstreren ze ook nu weer. "Niveleren is een feest" Spekman moet niet huilen, of uit de keuken wegblijven.

Zwanger Nijlpaard | 13-01-13 | 11:16

Al dat geneuzel over fatsoen. Ik zou graag eens fatsoenlijk beleid willen zien, niet elke student een hartaanval bezorgen met een langstudeerboete dan afschaffen en ze uiteindelijk toch nog verneuken met beleid maar dat hebben ze nog niet door, of het nivelleren van de ziektekosten? Dan weer wel, dan weer niet? Ik zag die rare trui drager dansen op het graf van mijn vrije besteedbare inkomen. Hier heb je 1000 euro, maar moet je wel eerst je DNA in het EPD opslaan dat we gaan koppelen aan je paspoort en IP-adres.

Hou op overheid, hef jezelf op, dat is beter voor iedereen want jullie lopen ons alleen maar in de weg.

Met vriendelijke groeten,

een onfatsoenlijke reaguurder die in jullie keurslijf gepropt dient te worden.

Kaas de Vies | 13-01-13 | 11:16

Spekman is vergeten hoe de stem van het volk klinkt.

rara | 13-01-13 | 11:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland