Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Wat mensen doen als u op kantoor zit

Kijk, kantoormensen, zo zien de mensen er uit waar u elke maand een derde van uw brutosalaris aan afstaat. Terwijl u voor de miljoenmiljardste keer een formule in een Excel-sheet probeert te kloppen, draaien zij nog even een blow. U sjouwt met multomappen vol dossiers van flexwerkplek naar flexwerkplek, zij.. uhm.. draaien nog een keer een blow. U wederom een vergadering om het vergaderen? Zij een blow. Niet dat er iets mis is met blowen. Of met Haagse Sjonnie, wat dat aan gaat. Maar vier volwassen mannen die al decennialang niks anders doen dan pik trekken van hun luxe uitkering en met slechte kapsels smoesjes komen als het op een baan zoeken aankomt, dat is de reden dat dit hele land uiteindelijk naar de klote gaat.

Reaguursels

Inloggen

@PisFinger | 10-01-13 | 10:54
Waarom het zoveel geld moet kosten? Geen idee: hij kan het er blijkbaar voor krijgen en zou wel gek zijn als hij die vette nep-cabaretier van de VARA zich wel voor zijn onderbvroekenlol zou laten aftikken en zelf zou zeggen: doet u mij maar het minimumloon... Da's onzin natuurlijk. Waarom verdienen Messie en Ronaldo samen meer dan genoeg om AGOVV tot in lengte van jaren overeind te houden? Waarom verdient Abramovic meer geld an hij weg kan scheppen? Hij heeft die olie toch niet 'gemaakt'?
Nee, als we ons aan stuitende voorbeelden van grootverdieners willen spiegelen dan is dat een eenvoudige klus. Dichter bij huis de vele 'commissariaten' die (ex-) politici er op na houden. De halve PvdA deelraadsfractie die dik incasseert en never nooit op komt dagen, Job Cohen die voorzitter wordt van de raad van bestuur van een BIBLIOTHEEK...
Nee, dan is Weesie eigenlijk nog wel heilig: heeft in zijn eentje die hele Pow-toestand van de grond getild - grondlegger van een nieuwe en vernieuwende omroep waar rechts Nederland al jaren met smart op zat te wachten... Ja, eigenlijk vind ik hem zijn geld wel waard!

Wijze Uil | 10-01-13 | 20:29

@Horagha | 09-01-13 | 14:12
Ik vind de Kyber Kush nog lekkerdah!
Of die uitgestorven schimmel Afghaan.....

lilluke halve hoan | 10-01-13 | 12:51

@harrybarry | 09-01-13 | 15:04
Daarom probeer ik pas na vijven te reaguren.....
(ahum,nu heb ik pauze....)

lilluke halve hoan | 10-01-13 | 12:48

Salman Khawaja | 10-01-13 | 00:48 |
Een geweldige parasiet.

Schoorsteenveger | 10-01-13 | 12:38

Ik zou de kop van dit artikel veranderen in: Wat doet eric staal van vestia terwijl ik aan het werk ben. Ofwel wat is erger een paar wiet rokende senseo drinkende paupers of mensen die met enorme bonussen in een hangmat liggen, ik kies deze laatste categorie.

Hendrix | 10-01-13 | 11:05

@ Wijze Uil | 10-01-13 | 09:34
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het niets met hangmathangers, maar nog minder met grootgraaiers en mensen die andermans geld (ongestraft) over de balk kunnen gooien. Ja, Weesie levert een tegenprestatie, maar waarom moet dat zoveel geld kosten? Net als veel andere zaken, is gewoon de verhouding en maat zoek.

PisFinger | 10-01-13 | 10:54

@Stormageddon | 09-01-13 | 16:00
Sorry, maar dat kan ik niet serieus nemen. Burgemeester is bepaald geen 'erebaantje'.

Wijze Uil | 10-01-13 | 09:44

@Notenkast | 09-01-13 | 16:02
Dan los je er dus alles mee op door ze gedwongen op een bootcamp te laten afkicken. Houden ze in ieder geval de helft netto meer over en zijn ze daarna wellicht prima geschikt voor de plantsoenendienst of schoonmaakwerk!

Wijze Uil | 10-01-13 | 09:42

@Labschwanz | 09-01-13 | 20:46
Nou heb ik wel het vermoeden dart Sjonnie een andere vakantiebestemming heeft dan jullie. verder denk ik dat hij geen 'spaarcentjes' heeft, maar gewoon bij de gemeente aanklopt voor vervanging van een wasmachine.
Maar verder heb je gewoon volledig gelijk.

Wijze Uil | 10-01-13 | 09:38

@Koettoerk | 09-01-13 | 18:54
Klopt helemaal wat je hier stelt. Volkomen mee eens!

Wijze Uil | 10-01-13 | 09:35

@PisFinger | 09-01-13 | 18:12
De junk valt wél iemand lastig: namelijk iedere werkende Nederlander die braaf zijn sociale lasten afdraagt. Het is een gelegaliseerde beroving, aangezien de uitkeringen bedoeld zijn als 'vangnet' en niet als 'hangmat'!
Of je Weesie nou een eikel vindt of niet, hij levert er toch maar een tegenprestatie voor: ben zelf bijvoorbeeld aan trouw kijker van PowNews en vind het een duidelijke toegevoegde waarde in journalistieke zin: veel zaken die anderen liever onbesproken laten, stellen zij haarfijn aan de kaak. De bekende luis in d epels van actualiteiten Nederland.

Wijze Uil | 10-01-13 | 09:34

@xmsje | 09-01-13 | 16:21
Dat men de criminaliteit in zou kunnen gaan is geen argument. Dan halen we maar eens tel flitsagenten uit de bosjes en stellen we nog wat extra agenten en cipiers aan van het geld dat we met de maatregel bezuinigen. Uit angst voor 'criminaliteit' - alsof ze dat nou dan niet zouden plegen - ze dan maar pamperen is gewoon ronduit zwichten voor terreur!

Wijze Uil | 10-01-13 | 09:09

@Koos Buster | 09-01-13 | 16:12
Daar komt bij, dat dat manische blowen ook nog bijdraagt aan hun 'arbeidsongeschiktheid'...
De bossen in met die gasten. herinvoering van de chaingang!

Wijze Uil | 10-01-13 | 09:05

kansloos nederland ten top echt kansloos

antieheld | 10-01-13 | 06:30

@1:35 "Op dit moment ben ik overspannen" en hij zegt het gewoon met droge ogen...

Master B | 10-01-13 | 04:34

Heerlijk hahahahahh... 02:30 tot 02:56
"zaten we daar met z'n allen een BEETJE na te denken"
Ja inderdaad een beetje (had ook niet verwacht dat het veel was).
En ik vind het niet eens gek klinken trouwens:
"HET wijk" en iets later "DIT wijk"???? Hahhahha

Ikstotterjedeaud | 10-01-13 | 02:12

Stormageddon | 09-01-13 | 23:19 |
Het mooie van die documentaire is dat die zwerver, die Mirikitami, dat slachtoffer en dús de gedoodverfde hoofdpersoon, stukje bij beetje het verhaal overneemt en uiteindelijk zélf de verhalenverteller wordt, en zeker geen slachtoffer blijkt te zijn. Die documentairemaakster had de mazzel puur toevallig tegen een echt verhaal aan te lopen, en het ontroerende is dat ze in staat is gebleken om dat verhaal de ruimte te geven. Crossroads, twee mensen wier paden elkaar kruisen, en wij zijn er even deelgenoot van.
De meeste documentaires in dat genre lopen op de helft van het verhaal al dood, maar dat is hier nniet het geval, hier zit de schoonheid in de staart van het verhaal. Mirikitami laat ons diep in onze eigen ziel kijken.

Schoorsteenveger | 10-01-13 | 01:48

dit is zooo treurig

Echte naam7227 | 10-01-13 | 01:29

Je kan veel zeggen over hem maar echt geweldig dat een grote mond en een slimme aanpak hij z'n gezin onderhoud.

Salman Khawaja | 10-01-13 | 00:48

strikdewepstroper01 | 09-01-13 | 22:39 |
Mee eens. Mijn bezwaar geldt dan ook de verheerlijking en het romantiseren van de zwakte, van de klaploperij. Die lui hebben zich met het grootste gemak een zingeving aan kunnen meten, gewoon omdat die hen kant en klaar werd aangereikt, compleet met context.

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 23:47

Wat Hendrikaatje zegt.

Johnny Mieremet | 09-01-13 | 23:21

@Schoorsteenveger | 09-01-13 | 22:31
Briljante film. Je zou er bijna humanist van worden.

Stormageddon | 09-01-13 | 23:19

@ unneJoemie pieletuut | 09-01-13 | 16:21

Dat spijt me voor je man, hou je haaks, en laat je niet gek maken joh. Gewoon aan jezelf denken, doen anderen ook.

Fruitboertje | 09-01-13 | 23:18

@Schoorsteenveger

Er is een groot verschil tussen de zwerver die misschien psychische problemen heeft en op straat komt en de asociaal die gezond is om te werken maar weigert aan het arbeidsproces deel te nemen om de luie asociaal toch weet dat hij/zij langdurig gratis geld krijgt.

strikdewepstroper01 | 09-01-13 | 22:39

Stormageddon | 09-01-13 | 20:36 |
"Wie moet dat doodschieten gaan doen?"
Laten we Jorge Zorreguieta tot adviseur benoemen. Gewoon om snel aan de gang te kunnen. Zien we later wel hoe het gaat lopen en of we bereid zijn om verantwoordelijkheid te nemen.
En inderdaad, wat is een zwerver en wat is zijn bijdrage? We hebben zo weinig inzicht in de loop der dingen, en wellicht dat die stinkende, irritante klaplopende zwervers nu juist essentieel zijn om het wankele evenwicht dat wij samenleving noemen in stand te houden. Een en ander kan op vreemde wijze samenhangen. Een van de mooiste documentaires terzake: The Cats of Mirikitami
www.youtube.com/watch?v=PtNM-6FqtCM
Zouden die Kwakoehuilers ook eens naar moeten kijken, Beginnen ze misschien een beetje te snappen wat verzoening betekent.

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 22:31

@ Koettoerk | 09-01-13 | 19:00
Voor die 3,5 ton doet Sjonne al 30 jaar geen vlieg kwaad... Je kunt er ook een onderzoekscommissie van betalen die dan zegt wat er mis ging bv. Haren...

PisFinger | 09-01-13 | 21:22

Kan iemand mij uitleggen hoe dit mogelijk is?

Mijn vrouw en ik werken bij elkaar 66,2 uur per week (ex overuren) en verdienen daarmee 2,08 keer modaal, overwaarde vorige woningen geïnvesteerd in huidige = bescheiden hypotheek, één autootje voor de twee-onder-een-kap, drie kinderen, drie weken op vakantie per jaar en genoeg spaarcentjes voor een total loss van witgoed, cv of koppakking (ff afkloppen).

Sjonnie werkt niet en heeft bijna alles wat wij ook hebben...

Labschwanz | 09-01-13 | 20:46

@Schoorsteenveger | 09-01-13 | 18:52
Een belangrijke vraag is ook: Hoe bepaal je wie zwerver is en wat de criteria zijn op basis waarvan iemand een negatieve bijdrage aan de samenleving is.

Als ik mijn criteria zou opstellen dan waren Eric Staal, Nurten Albayrak en heel veel anderen uit bestuurlijk graaiend Nederland vanavond nog morsdood en kwamen uitkeringstrekkers en zwervers voorlopig nog niet aan de beurt.

Tweede kwestie is: Wie moet dat doodschieten gaan doen? En hoe? Met welke wapens? Nekschot in het openbaar of eerst naar een soort kampje of een stadion... Ik bedoel maar, daar zitten nog een boel haken en kruizen aan.

Stormageddon | 09-01-13 | 20:36

Werkkamp, waar niet gepraat word, doch de zweep gehanteerd, voor dit werkschuw tuig.

Hendrikaatje | 09-01-13 | 20:13

dat ze blowen enz moeten ze zelf weten, dat ze niet werken zijn ze zelf schuld, MAAR dat dat kleine kindje cannabis rook moet inademen en moet zien dat blowen "normaal" is.... sorry das niet goed te keuren.

gider | 09-01-13 | 20:11

Video Not Found:(

BekSide | 09-01-13 | 19:52

Geheel achterhaald, dit figuur.
Weet ie nou echt niet dat gratis geld tegenwoordig alleen nog is voorbehouden aan allochtonen??

Hufter | 09-01-13 | 19:41

Ik maak trouwens geen denkfout. Ook al waren die uitkeringen 30 jaar geleden geen 900 euro, die zijn altijd keurig met inflatie mee gecorrigeerd, dus qua koopkracht kun je vanuit de huidige stand van zaken praten over 350 ton als vergelijkingsmateriaal om een beeld te schetsen hoeveel zij nou in hun leven parasiteren. Die 500 of 800 gulden die ze vroeger per maand kregen was toen ook veel meer waard gezien het lagere prijs en leefniveau.

Koettoerk | 09-01-13 | 19:00

Niks tegen blowen maar hier zien we de reden waarom er werkkrachten uit Turkije en Marokko. Die handjes hadden we moeten laten wapperen toen. Nu is het te laat. Het is over en uit.

Veel Vaak | 09-01-13 | 18:55

Haagse Sjonnie. 900 euro per maand Bijstand x 12 maanden x 32 jaar dat ie zit uit te vreten = 345.000 euro alleen al aan deze beroepsjunk. Dan nig een sloot aan voordelen qua zorg en huurtoeslag. En uiteraard graties geld van de gemeente, zoals soepsidiegeld voor internet, en om eens in de 2 of 3 jaar een nieuwe ipad of wasmachine te komen. Maken ze je nog op attent op ook als je het niet claimt. Smerige kutambtenaren met hun Sinterklaasmentaliteit met andermans geld.

Ik durf te weddeen als je hem een maand op bootcamp stuurt zonder wiet, dat je een produktief en clean stratenveger eraan overhoudt. Om hem in dat eerbare beroep aan de slag te houden moet je wel de uitkeringen verlagen en de minima verhogen, alleen dan hou je ze aan de slag. Het verschil tussen uitkering en hun minima salarisschaal waar ze voor in aanmerking komen is te klein. Dus gaan ze weer liever thuis blowen en beetje zwart bijbeunen of een vrachtwagen leeghalen. Levert toch meer op.

Koettoerk | 09-01-13 | 18:54

Stormageddon | 09-01-13 | 15:38 |
Ik ben de laatste om te vinden dat die lui geen blowtje op zouden moeten steken. Ze lijken me niet gevaarlijk, mak zelfs, waarschijnlijk best wel lief en zorgzaam voor hun omgeving. Maar ik vind het toch een beetje triestig als Man Bijt Hond bij ze langskomt om nog eens extra te onderstrepen en te omkaderen dat ze inmiddels tot de Nederlandse folklore horen en uit dien hoofde bijna een soort gewoonterecht hebben verworven op staatssteun.
Oog hebben voor de zwakken in de samenleving, geen bezwaar, compassie tonen, ook geen bezwaar, naastenliefde betonen, idem dito, solidariteit opbrengen, tot op zekere hoogte ook helemaal top. Maar vergoelijken, pamperen, verheerlijken en uiteindelijk het moedwillig institutionaliseren van de zwakte en de ontoereikendheid vind ik toch een beetje een trieste ontwikkeling.
Bas Haring verheerlijkt de zwakte in elk geval niet, maar komt ook niet verder dan een relativistisch verhaaltje dat kernachtig wordt samengevat door de door hem opgevoerde compassionele dominee. "Zo simpel is het" weet die ons te vertellen. En inderdaad, zo simpel is het. Als je je de vraag stelt of je zwervers moet gaan doodschieten, dan is het antwoord simpel, maar pas nadat je positie hebt ingenomen en een bepaalde moraal hebt omarmd. Bas zelf lijkt te pleiten voor een vaag soort pragmatisme dat uitmondt in een nog vager soort opproep tot tolerantie. Laten we het gezellig houden, zo lijkt hij te zeggen, want als we beginnen te schieten komt er geen eind aan, want er is altijd weer een nieuwe onderlaag die moet worden weggezuiverd en dan blijf je aan de gang.
En wie moet al die rotzooi opruimen, zou je daar nog aan toe kunnen voegen. Daar heb je bij definitie een onderklasse voor nodig, voor het vuile werk.

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 18:52

Zo zien kantoormensen er dus uit wanneer ze hun baan kwijtraken door de praktijken van nog grotere sociopaatjes.
Gelooft u het niet? o, wacht dan maar eens af.
Wijsheid komt met de jaren... tenminste, op voorwaarde dat er capaciteit genoeg aanwezig is daarvoor.

BSE rundfunk | 09-01-13 | 18:29

En waarschijnlijk is de junk nog gelukkiger ook.
Bij een verspilling van 1 miljoen, kan de junk z'n hele 'arbeidsleven' betaalt worden. Voor iedere miljard (die we uit Griekenland nooit meer weerzien) kan men 1000 zulke junks 40 jaar lang verzorgen...

PisFinger | 09-01-13 | 18:23

Ik rook ook graag een jointje, sterker nog ik heb er nu een in mijn handen. Vanmorgen om half zeven begon ik met werk en ik ben net een half uurtje thuis. Mag wel toch?

Fryske Pugilist | 09-01-13 | 18:17

Stel je eens voor dat zo'n junk (die niemand lastigvalt) 2000 EUR per maand zou vangen, dan kost da de staat 24000 EUR per jaar. En je kan hem 10 jaar laten blowen of 1 jaar Weesie op TV bekostigen...

Dan is me zo'n Haagse junk toch liever.

PisFinger | 09-01-13 | 18:12

-weggejorist-

KeesKast | 09-01-13 | 18:06

-weggejorist-

KeesKast | 09-01-13 | 18:04

-weggejorist-

KeesKast | 09-01-13 | 18:04

En wanneer gaat man bijt hond bij de duurste uitkeringstrekker van Nederland langs om te kijken wie in haar rokersruimte vertoeven ? En zullen de daar aanwezige gasten productiever zijn dan de gasten van Sjonnie ?

Lopende-Hollander | 09-01-13 | 18:00

@John Muts | 09-01-13 | 16:18
Nee, geen hellend vlak. Zelfs niet als je er, zoals jij nu doet, een stroman van maakt. www.nizkor.org/features/fallacies/stra...
Je hebt de argumentatie niet begrepen. Ik linkte de video om mezelf typewerk te besparen, maar helaas... het mocht niet baten.

Overigens is Bas helemaal niet links. Jij wel. Je bent een idealist, met je maakbare samenleving, je maakbare mens in een maakbare gated community met privé-leger.
Die gated community bestaat. Ze heet Noord-Korea. Net als alle communes gaat dat 10 jaar goed. Tot er een nieuwe generatie ruimte opeist. (Werk, inkomen, huisvesting) en die ruimte is er niet in die gated community.

En overigens wordt je nergens zo in je vrijheid beknot als in een gated community.

www.youtube.com/watch?v=xuloYX_CHeU

Stormageddon | 09-01-13 | 17:46

haha wat een zeikerige kantoorslaven zijn jullie toch ook. Ik geef sjonnie groot gelijk, lekker blijven blowen en uitkering trekken, en saaie mensen zoals jullie lekker laten zeulen met multo-mapjes en excel.

shibadeeshabadoo | 09-01-13 | 17:31

Liever dat mijn zwaar verdiende geld hier naartoe gaat, dan naar Marokko als zgn kindersubsidie voor niet-bestaande kinderen.

Snorry! | 09-01-13 | 17:12

@Patatter | 09-01-13 | 16:49
Ja geweldig goed voor de economie. Oh, wacht.

Koos Buster | 09-01-13 | 17:07

@Rebul | 09-01-13 | 16:49
Dit is PvdA, GroenLinks en SP stemmend volk.

Koos Buster | 09-01-13 | 17:07

@Terpen-tijn | 09-01-13 | 16:32
Ik erger me graag openlijk aan allerlei misstanden. Zodat ik daarmee in dit geval druggebruikende, uitkeringstrekkende tokkies kan ergeren. Is dus niet echt ergeren alswel lekker dwarszitten van losers die van mijn geld leven. Zo heb ik er toch nog wat lol van en wie weet nemen anderen mijn ideeën wel over. Win win.
Ik lever mijn vrijheid nou eenmaal niet graag in zodat aso's in vrijheid kunnen leven van mijn zuurverdiende geld.
Ik kan natuurlijk ook zelf werkeloos worden als ik niet meer voor anderen wil betalen en zo het sociale stelsel om zeep helpen, zodat ook de uitvreters steeds minder meer krijgen. Dat is sowieso hun toekomst. En terecht. Moeten ze maar gaan werken.

Koos Buster | 09-01-13 | 17:01

Ik werk veel thuis. In de zomer hebben de huurhuizen in de straat allemaal hun eigen terrasje. Kan je de hele dag kijken naar de lui die van de andere helft van je salaris heerlijk aan de biertjes en de jointjes zitten in het zonnetje. Zo bruin als die uitvreters ga jij niet worden in twee weekjes aan de Costa. Als ik dan weer zo een PvdA hoofd zie zeggen dat het eerlijker moet krijg ik moordneigingen.

Afgeschminkte Bassie | 09-01-13 | 17:01

Iedereen die het voor dit uitschot opneemt, is niet veel beter dan zij. Ga eens bij jezelf te rade. Teren op de gemeenschap, bewust de boel besodemieteren. Dan ben je goed bezig, lekker schoppen tegen alles wat Nederland groot heeft gemaakt. Open je ogen eens en word wakker. Geen excuses en smoesjes meer. Geen gebaggataliseer meer en geen dom geouwehoer. Stelletje nietsnutten !!!

Skipske | 09-01-13 | 16:51

Er is ook een positieve kant aan hoor. Die mannen verdienen met blowen in hun uitkering en eventueel wat zwart erbij net zoveel als die werkende mensen. Mooi toch?

Patatter | 09-01-13 | 16:49

Dit soort infantiel PVV volk moeten ze echt eens hard aanpakken.

Rebul | 09-01-13 | 16:49

Och, dit systeem is nog een jaar of 5 houdbaar hooguit 10... en dan is het over. Zo een sjonnie staat dan autoramen te wassen bij de stoplichten, op zijn oude dag. Althans, dat hoop ik dan altijd, dat het systeem pronto in elkaar donderd en al dat kudt volk flink aan de beurt is, gewoon omdat de centjes op zijn, en een weldenkende het in het buitenland verdiend. Lijden op je 60e heerlijk om daar dan naar te kijken op het journaal vanuit het buitenland. Het kan niet anders dan dat dit een keer moet gebeuren. Hoop dat het me gegund wordt.

No Mames | 09-01-13 | 16:47

Uitschot dat is het! Maar geen oorzaak dat nederland naar de klote gaat! Dat is teveel eer voor zo iemand. Al die witteboordencriminelen zijn vele malen schadelijker voor de economie. Ook die bilderberger van aartsen! Wat een smeerpijp is dat zeg! En maar graaien!

P-eat-her | 09-01-13 | 16:43

@harrybarry | 09-01-13 | 15:04 | + 10 -
Je mag die conclusie trekken, helaas is die onjuist.

Kaas de Vies | 09-01-13 | 16:43

Ik vind werken heerlijk, ik kan er uren naar kijken... groet H. Sjonnie

CornholioNL | 09-01-13 | 16:40

Nog één ding, ik moet even ventileren: volgens mij kost 40 jaar bijstand& huursubsidie&gratis woningonderhoud& kinderbijslag& HEFFINGSKORTING(grrr, jawel, dat krijgen ook uitkeringstrekkers)een stuk duurder is dan een nieuwjaarsborrel. Beide overigens niet doen.

Greed=Good | 09-01-13 | 16:39

sorry GU, kan er niets aandoen, denk dat de modem de boosdoener is. (schuld afschuiven is een typische werkelozenstreek...)

Terpen-tijn | 09-01-13 | 16:35

Man man man. Ik ken dit soort mensen ook. Plunderaars, die vinden dat ze recht hebben op gratis geld. En dan de hele dag op de bank zitten, omdat ze zelf ook geen idee hebben wat ze vandaag weer moeten doen. En daar dan een kind bij zetten.

Joris me als je wil, maar ik vraag me serieus af waarom die mensen blijven leven. Ademend lijk zijn, dat is toh geen bestaan?

Ik weet niet wie erger is, deze mensen of van Aartsen.
En okee, ik reaguur hier ook tijdens kantooruren. Maar gauw weer aan de slag.

Greed=Good | 09-01-13 | 16:33

-weggejorist-

Terpen-tijn | 09-01-13 | 16:32

koos buster 16:27
Op retorische vragen dient geen antwoord te worden gegeven, maar voor jou maak ik een uitzondering>> Liever niet, het is beter voor jou om veel te werken, anders ga je je toch maar ergeren aan alles. Vraag maar aan je baas of die jou een tijdje je vrijheid kan ontnemen.

Terpen-tijn | 09-01-13 | 16:32

Dus dit had Joop den Uyl voor ogen toen hij ons sociaal stelsel opzette. Dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen.
Zou Haagse Sjonnie nog een sollicitatieplicht hebben? Dat ie af en toe zwaar meurend naar de wiet bij een werkgever komt aanzetten.
Bij ons op de postkamer werkt ook iemand die blowt. We dachten eerst allemaal dat ie zwakzinnig was. Snapt nooit dingen vergeet altijd van alles en praat een beetje onsamenhangend alsof ie niet meer weet waar het gesprek ook alweer over gaat.

Osdorpertje | 09-01-13 | 16:31

-weggejorist-

Roffel | 09-01-13 | 16:30

-weggejorist-

Roffel | 09-01-13 | 16:30

-weggejorist-

Roffel | 09-01-13 | 16:30

@Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:56
Ik heb een vrije dag. Mag dat?

Koos Buster | 09-01-13 | 16:27

Haagse Sjonnie is OK, liever dit dan scooters roven of meisjes lastig valluh.
70% van het kantoorwerk is gevolg van nodeloze bureaucratie (zowel bij bedrijven als bij overheid) dus ach, laat Sjonnie maar op zijn informele wijze sociaal werk doen (stukken goedkoper dan via openbare aanbesteding 1 of andere GroenLinks club inhuren)

jojan | 09-01-13 | 16:27

Kortom... een blije werkeloze is de nagel aan de doodskist die economie heet.
Geweldig ook hoe sommigen al op de kast kruipen als je dat opmerkt. ( optypt)
Zelfs dat is ze al teveel, de boodschapper moet ook dood.

Terpen-tijn | 09-01-13 | 16:26

42 jaar gewerkt waarvan 26 jaar ploegendienst,,,af en toe een griepje alla... Zit nu 2,5 jaar thuis met kanker. Ben inmiddels volledig WAO en 25% loon minder, kreeg ik vanmorgen een rekening van het CAK of ik ff 663 Euri's zorgtoeslag wil overmaken GODVERDOMME en dan dit filmpje!!! Ik ben een godverlaten idioot geweest!

unneJoemie pieletuut | 09-01-13 | 16:21

zulke figuren blijf je altijd in de samenleving houden, doen in principe niemand kwaad maar het kost een paar centen.
Pak je dit af, dan gaan ze wel criminele dingen doen om aan hun trekjes te komen.
Ga eerst maar die uitkeringen die naar marokko en turkije gaan maar eens stopzetten.

xmsje | 09-01-13 | 16:21

Moishe Pipik | 09-01-13 | 16:11 |
Het zou me eigenlijk niets verbazen dat die berekening allang is gemaakt door de overheid en dat het huidige beleid rondom gevallen zoals het filmpje daar het resultaat van zijn.

Koos Buster | 09-01-13 | 16:12 |
Wat waanzinnig veel meer geld kost dan ze gewoon een uitkering te geven en met rust te laten.
Goed idee man.

Notenkast | 09-01-13 | 16:20

Afshin Ellian heeft jaren geleden al gezegd waarom Nederland ziek is. 'Het is een bepaalde mentaliteit' ook bij Hollandse tokkies.

Het werd Ellian duidelijk toen hij zelf naar het loket moest voor een uitkering.

Een alleszeggend artikel.

www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=7...

strikdewepstroper01 | 09-01-13 | 16:18

Stormageddon | 09-01-13 | 16:06 | + 0 -
Ik heb de diepte-interviews met de wiskundeleraar en ander gevoxpop om de zendtijd te vullen maar even geskipt ja. Hellend vlak staat: links meneertje stelt dat als huidige onderklasse verdwijnt, vanzelf de dan resterende laagste klasse de onderklasse wordt (semantisch gezien correct) EN DUS als het probleem gaat worden gezien en dan ook weg moet. Waarom is dat laatste zo? Omdat deze ruifvreter dat zegt, daarom. Hellend vlak.

John Muts | 09-01-13 | 16:18

Mijn onderbuikgevoelens en vooroordelen zijn weer bevestigd, bedankt.

Rimpeldoos | 09-01-13 | 16:16

Zei koos werkeloos. 16:12
Het joch werkt vast ergens in een donkere loods vol met champignons, wordt zwaar uitgebuit en onderbetaald en moet vroeg zijn nest uit.
De stakker.

Terpen-tijn | 09-01-13 | 16:16

heerlijk van die gasten die al sinds hun communie hun klauwen op houden.
Je vraagt je écht af waarom je in Godsnaam nog belasting zou betalen

rooiebosduivel | 09-01-13 | 16:14

Iets klopt er niet. Of de uitkering is te hoog dat deze mensen genoeg geld hebben om van te blowen of ze werken zwart bij. Daarom deze mensen een verplichte dagbesteding geven. Komen ze niet opdagen dan uit hun bed lichten en ophalen. Zijn ze een keer onvindbaar dan enkelband om.
Een uitkering geven aan mensen die blowen daar wil ik niet voor werken. Verplicht af laten kicken en aan het werk zetten. Ook al doen ze niks zinnigs, ontneem ze hun vrijheid. Demotiveer het trekken van een uitkering.

Koos Buster | 09-01-13 | 16:12

Tuurlijk zitten hier ook harde werkers bij die toevallig een minuutje vrij hebben, en die vinden mij beperkt omdat zij niet vermeld werden.
Mongooltje moishe werkt zich de blubber en weet precies wat voor baantjes ik heb gehad..
Hij weet niet dat ik nog nooit een slag heb uitgevoerd en hij ze fijn voor mij verdient.
Houen zo!

Terpen-tijn | 09-01-13 | 16:12

www.geenstijl.nl/mt/archieven/3290821....

Minder dan een week geleden was deze Haagse Sjonnie volgens Geenstijl de "Gewone Man" en nu is deze man gedegradeerd tot uitschot...

Prof.Botje | 09-01-13 | 16:11

Notenkast | 09-01-13 | 15:50
Interessant onderwerp. In eerste instantie zou je enorm besparen, vooral op de hulpverlening/reïntegratie. Het kromme is wel dat ons bnp voor een deel afhankelijk is van diezelfde zorg. Meer zorg = hoger bnp. Oftewel: wat moeten al die hulpverleners gaan doen? Zelf in de uitkering terecht komen?

Uiteindelijk zou je waarschijnlijk wel weer gelijk hebben, omdat lagere kosten voor de belastingbetalers ook weer ruimte voor investeringen vrijmaakt. Dus grotere vraag, dus weer meer (en waardevoller)werk voor de groep voorheen hulpverleners. Maar dit is niet iets wat je even op een woensdagmiddag tijdens het reaguren uitrekent.

Moishe Pipik | 09-01-13 | 16:11

@Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:56

Ooit van ploegendiensten/onregelmatigheid gehoord lutser ?

CornholioNL | 09-01-13 | 16:06

@Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:56
Lulkoek! Of een dagje vrij, of ATV, of even alternatieve rookpauze op de werkplek.
Kijk naar het filmpje als die dikke met zijn kaalgeschorten kop in beeld komt en zeg dan eens hardop "Baas heb je werk voor me?" Wedden dat je het niet kunt zonder te lachen?
Willen werken is één, maar je zult dat ook moeten uitstralen! Geen van die loosers maakt ook maar een seconde de indruk dat ie wel wil werken!

Wijze Uil | 09-01-13 | 16:06

@John Muts | 09-01-13 | 15:59
Toch lukt het je blijkbaar niet, want dat is nu net niet de redenering. Het hellende vlak is een heel andere drogreden dan jij nu beweert. www.nizkor.org/features/fallacies/slip...
(Ook wel knap dat je een 20 minuten durende video in 8 minuten kan bekijken, maar dat terzijde.)

Stormageddon | 09-01-13 | 16:06

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:56 |
Ik heb het 0900u in de morgen, want vakantie!

Wil je dit process nog omkeren, dan zit je met een mooie vracht personen welke je nergens de arbeidsmarkt kwijt kan. En met de kudt generatie die er aankomt ben je nog verder van huis. Nog even buiten beschouwing gelaten dat er geen handarbeid meer is. En je kunt niet nog meer debielen in vage stichtingen en andere clubjes trappen daar stikt het al van, net als het al stikt van de mongeaulen die met mensen schuiven van niets naar niets. Kapot zijn we allang. Over de opleidingen zullen we het maar helemaal niet hebben. Face it, een ieder die wel wat kan en daadwerkelijk iets toe draagt in de maatschappij, is genaaid, dokken voor de rest tot ze je weg dragen in de houten jas van je werkplek nog voor je van je pensioen kan genieten, wat er dan overigens ook al niet meer is.

No Mames | 09-01-13 | 16:05

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:56
B-shit. Om mezelf als voorbeeld te nemen: voor een deel van mijn inkomen word ik op productie/deadlines beoordeeld en niet op de uren die ik maak. Met de mogelijkheid om op andere uren te werken. Dus alles wat ik nu kwijt ben aan reaguren, zal ik op een ander tijdstip moeten inhalen. En daarbij deels zzp'er, dan gaat bovenstaande al helemaal op. Dan heb je nog mensen die op andere tijden werken, in de horeca bijvoorbeeld. Jij hebt wel een erg beperkt beeld van werken, geeft direct al aan wat voor soort banen je hebt/gehad hebt.

Moishe Pipik | 09-01-13 | 16:04

Kamervraag | 09-01-13 | 14:15 |
Dan is dit wat interessanter:
www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/blo...
------------------
Uitermate scherpzinnig zelfs. Het treffendste (en ook nog eens literair meer dan de moeite waard) wat ik over Theo Maassen heb gelezen.
Dank!

WirMachenMusik | 09-01-13 | 16:03

Dit is de mentaliteit die in Nederland de afgelopen 40 jaar is ontstaan. Een Hollandse tokkie of allochtone aso die weet hoe/zij de zwakkerenindustrie kan manipuleren, een grote muil heeft aan het loket, die heeft het goed in Nederland. Het is diezelfde zwakkerenindustrie en uitkerings- en subsidiebusiness waar duizenden (semi) ambtenaren werkzaam zijn. Dus werkverschaffing. Zo is de cirkel weer rond.

We moeten terug naar 'wie niet werkt zal niet eten' zo werkt het ook in VS en Australië. Alleen uitkering als je daadwerkelijk ziek bent. En recht op een uitkering bij werkeloosheid, en je deze ook hebt verdient met de voorgaande periode werk. Zo kweek je een gezonde mentaliteit en beschaving bij je burgers!

strikdewepstroper01 | 09-01-13 | 16:02

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:50 |
Wijze Uil | 09-01-13 | 15:51 |
Daar los je niks mee op.
Ik begrijp dat de generale consensus naar luie uitkeringstrekkers redelijk negatief en minachtend is op GS en dat mensen kwaad zijn dat een selectief groepje op hun kosten werkeloos thuis KAN zitten.
Maar zeg nou zelf, 900 euro in de maand.
Deze mensen houden daar vrijwel niks van over in een maand, zeker niet als de helft verbruikt wordt aan wiet.

Notenkast | 09-01-13 | 16:02

@Wijze Uil | 09-01-13 | 15:55
Het is maar wat je nuttig noemt. Persoonlijk denk ik dat Van Aartsen in de bijstand (en zijn hele kantoor erbij) goedkoper is voor mij als belastingbetaler dan zijn huidige ambt. Ik denk dat zijn toegevoegde waarde voor de samenleving kleiner is dan zijn functie kost (inclusief de huisvestingskosten en facilitaire kosten van zijn baan).

Stormageddon | 09-01-13 | 16:00

@whatsinaname | 09-01-13 | 15:17
Dus als ik van mijn vrouw ga scheiden en de bijstand is schuif, dan krijg ik meer dan ik nu verdien? Ik mag toch hopen dat dat bruto is, anders ga ik het serieus overwegen!

Wijze Uil | 09-01-13 | 16:00

Stormageddon | 09-01-13 | 15:48 | + -1 -
Ja, iemand die zijn hele leven al uit de staatsruif vreet, met een RVU logo boven zijn hoofd. Dat werkt vertrouwen. En dat nieuwe-onderkant-verhaal heet de drogreden van het hellende vlak, dat kan elke eerstejaarsstudent onderuit halen.

John Muts | 09-01-13 | 15:59

Partij van de Arrebeid types. En de linkse gutmenschen vinden het geweldig om hier cadeautjes aan te geven van jouw geld. Zo werkt het. Kutlui.

Masturwasbeert | 09-01-13 | 15:57

@ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:40
Wat denk je dat dat jou als belastingbetaler kost? Niet alleen moet je ze dan alsnog voor nutteloos werk in leven houden (te vreten geven, onderdak), je moet ook de hele organisatie betalen die dat volk uit bed haalt, vervoer regelt etc., en ook de sanctiemaatregelen en alle personeel, met alle backoffice en managers en grootgraaier aan de top. Hebben we nog geen ambtenaren genoeg in dit land?

Stormageddon | 09-01-13 | 15:56

Iedereen die op dit tijdstip reageert is ook werkeloos.
Hypocrieten.
Maar dat telt zeker niet, want niemand is blij en iedereen wil best wel aan het werk, maar het lukt nu nog even niet...

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:56

@ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:50
Dan zou ik gericht afschot toch inderdaad gaan overwegen...

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:56

Twee dingen, dit land gaat niet naar de kloten, het is allang naar de kloten, onomkeerbaar. En mensen op kantoor zijn niet het beste voorbeeld van werkend Nederland. Voor de rest doet een ieder die werkt er goed aan een paar uur per maand te besteden aan zijn belasting en deze zo laag mogelijk te houden. Maar beter nog, jongens er zijn zoveel plekken waar je je beter kunt vestigen laat dit land toch lekker in de stront zakken, wat nou mijn vlag blabla, sterf met die vlag. je kunt niet vechten tegen de massa.

No Mames | 09-01-13 | 15:55

@War On Errorism | 09-01-13 | 15:00
Je kunt lullen wat je wilt, maar zelfs Van Aartsen doet nog IETS nuttig voor zijn centen. Daar mag je het dan al dan niet mee eens zijn, maar je kunt dat niet simpel op één lijn zetten met dit slag genetisch wrakhout!

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:55

Je wil niet weten wat die gasten gaan kosten als je ze geen poet geeft en ze dat op criminele manier gaan vergaren. Jail in jail out. Zou graag die gasten een financiële schop onder de hol willen geven maar ik ben bang dat het niet het gewenste effect heeft.

Datzegiktoch | 09-01-13 | 15:54

Ik ga maar weer aan het werk voor jullie. Ik hoef trouwens geen dankjewel! Steek maar een blow op! pfff.

whatsinaname | 09-01-13 | 15:52

@Notenkast | 09-01-13 | 15:00
Te snel gestopt: ... want deze gang van zaken is een stuitende belediging voor iedere hardwerkende Nederlander!
Wie niet kán werken krijgt een uitkering, wie niet wil werken zal niet vreten!

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:51

Moishe Pipik | 09-01-13 | 15:37 |
Misschien ben ik te pessimistisch maar ik denk gewoon niet dat dit soort mensen, die al jaren in de uitkering zitten, ooit nog aan het werk zullen gaan.
Verloren zaken, waardoor kosten noch moeite gespaard. Ik ben niet bekent met het hele financiële plaatje maar waarschijnlijk is de "thuis-laten-zitten-met-uitkering" oplossing het meest kosten besparende.

Notenkast | 09-01-13 | 15:50

John Muts | 09-01-13 | 15:45
ik zeg niet dat ik de oplossing heb, de mensen die jij noemt moeten we koesteren, de mensen uit het filmpje moeten we, of doodschieten, of een beetje geld geven zodat ze de maatschappij het minste tot last zijn, ik zie geen middenweg. jij wel?

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:50

@ ITEACHYOU
nou moet je ophouden, dagelijks worden we doodgegooid met maffe uitspraken door mensen die wij zien als behept met enigszins IQ (die overigens wel hun eigen inkomen bij elkaar sprokkelen).

whatsinaname | 09-01-13 | 15:50

@Notenkast | 09-01-13 | 15:00
Dan flikkeren we ze met een stel bewakers een bos in, laten we ze hout hakken. Of één ploeg geulen graven die de volgende ploeg dan weer dicht mag gooien!
Doen ze in ieder geval wát voor hun centen!
No Show? No Money!

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:50

Het is goed voor een mens om s avonds krom en verrot binnen te lopen van het tomaten plukken.
Het is slecht voor de mens om lekker tv te kijken, beetje internet, ouwehoertje te maken, blowtje te roken.
(doe maar eens economie ipv mensen, dan snap je hem)

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:48

@John Muts | 09-01-13 | 15:09
Omdat ze het anders ongewild bij je komen halen. En dan moet je voor duizenden euri je huis beveiligen en voor de kosten van hogere verzekeringen, meer politie en justitie en detentie opdraaien. Linksom of rechtsom zul je altijd moeten betalen voor klaplopers en uitvreters.

Je zou ze (hypothetisch, puur als filosofische exercitie) ook kunnen doodschieten. Preventief ruimen. Het punt is alleen dat je dan alleen de lat verschuift en een nieuwe onderklasse creëert.
Bas Haring legt het verder wel uit.

www.youtube.com/watch?v=zM0xcyL1pqs

Stormageddon | 09-01-13 | 15:48

whatsinaname | 09-01-13 | 15:45
en jij denkt dat een gezond iemand, met een normaal IQ dit zou zeggen op tv?

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:47

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:40 | + 0 -
En al die mensen dan die ook tegenslagen hebben gehad, ziektes, verslavingen voor mijn part, die wél ondanks alles zelfstandig iets van hun leven hebben gemaakt? En nu krom mogen liggen voor een huisje dat half zo groot is als wat deze meneer gratis krijgt? Die hun kinderen een uurtje zien voor het slapen gaan ipv de hele dag? Dat zijn de grote verliezers, die worden gestraft.

John Muts | 09-01-13 | 15:45

Ademnood | 09-01-13 | 15:42
waarom stop je niet met werken als je hier 100% achter staat? durf je niet?

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:45

Kom op zeg! het gaat hier niet om de zieken en bedlegerigen. het gaat om mensen die zichzelf zielig praten.. filmpje: ik was mn baan verloren omdat ik stond te blowen en sindsdien werk ik niet meer omdat ik niet zonder blowen kan???????? kom op zeg!!!!!

Stel je collega zegt.. neem jij vandaag mijn werk er maar even bij want ik heb geen zin. En hij doet dit dag op dag.. En jij zegt dan: Ach.. tjah.. hij heeft gewoon geen zin dus doe ik het wel... TOEDELS mafkezen!

whatsinaname | 09-01-13 | 15:45

Als thuiszitten niet goed is voor een mens, dan is werk dat ook niet.

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:43

Ik zeg maar even niets meer... *met kop op toetsenbord ramt*

Redwood | 09-01-13 | 15:42

Kijk, daarom negeerde Joos deze kanslozen. In plaats van dat schouderklopje had hij ze een kopstoot moeten geven in de hoop die laatste levende hersencel definitief om zeep te helpen.

bokkepruik | 09-01-13 | 15:42

ik heb dit soort gasten altijd uitgekotst maar begin steeds meer door te krijgen dat zij het beter voor elkaar hebben dan menig hardwerkende sukkel die net ff te veel verdient om overal buiten te vallen en ook nog zo stom is geweest om een huis te kopen zodat je vast zit aan een hypotheek. het ziet er daar in huis keurig uit enige teken van armoe zijn mischien de kapsels maar voor de rest hebben ze het heel goed voor elkaar wie is er nou stom?

Ademnood | 09-01-13 | 15:42

Pa Cartwright | 09-01-13 | 15:35
je stelling klopt als ik die mensen uit het filmpje als "gezond" zie, maar ik denk dat zij ook een psychische afwijking hebben, bij geboorte of door gebeurtenissen in het leven. het is zo makkelijk om te roepen dat het uitvreters zijn. uitkering stoppen slaat nergens op. als je dan iets wilt doen, haal ze dan s'morgens op. vrijwillig of met een welbedoeld zetje en zet ze onder toezicht aan het werk.

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:40

Itteachtyou 15:30
Inderdaad, je kan alleen maar gelukkig worden als je een thuiswerker bent. Dan zit je misschien wel 8 uur achter een pctje, maar dat is toch anders.
Als je dat in je vrije tijd zou doen, dan ben je een internetverslaafde, alleen mensen die er hun boterham mee verdienen zijn dan gelukkig, niet verslaafd ook, want dan heet het opeens werk..
Oftewel, je typt nonsens, iemand die thuiszit zonder werk, moet wel vaak thuis zitten, want alle leuke dingen kosten geld. Bovendien verander je dan echt niet in een psychisch wrak, dat zie ik eerder gebeuren met mensen die een baan hebben.

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:40

@ max de weezel
Ik onderhoud per jaar 2 uitkerings "gerechtigden" Ik hoop echt dat ik juist voor DIE 2 betaal die het ook echt nodig hebben. Voor het bezoek in de huiskamer van Haagse Schooier zou ik huilend belasting betalen.

whatsinaname | 09-01-13 | 15:39

@Schoorsteenveger | 09-01-13 | 15:10
Ik kan dat van deze types toch ietsjes beter hebben dan van mannetjes als Eric Staal, Monique Weensie, Nurten Albayrak, Matthijs van Nieuwkerk en andere grootgraaiers in de (semi-)publieke sector. Die zeggen dat namelijk ook. En die pakken per persoon een jaarsalaris waar je 20 van deze gozers kan laten blowen. Niet alleen dat, ze pissen met dat salaris ook nog eens een veelvoud van dat bedrag (onder de douche) het riool in. Vele miljarden publiek geld, zonder dat er prestatie of waarde tegenover staat: gewoon weg. "Belegd" in risicovolle derivaten, waardeloos onroerend goed, besteed aan onzinnige externe consultants en elk jaar een nieuwe kantoorinrichting.
In dat perspectief denk ik dan: Laat lekker blowen. Als dat ervoor zorgt dat ze rustig blijven, niet uit stelen gaan en mij geen andere overlast bezorgen: moet dan maar.

Stormageddon | 09-01-13 | 15:38

Notenkast | 09-01-13 | 15:19
Om met het laatste te beginnen: het geld komt wel in de samenleving terecht, maar wat heb ik daaraan? Ik moet direct geld afstaan, en het kom indi-indi-indirect mischien via de plasmaschermboer weer bij mij terecht.

Nou maakt me dat persoonlijk nog niet zo veel uit, sec gezien is het maar een klein gedeelte van de belastingafdracht wat je kwijt bent en moreel gezien wordt het belastinggeld wel aan verwerpelijker zaken uitgegeven. Maar ook hier lijden de goeden weer onder de kwaden: het totale systeem wordt duurder, het stopt niet bij de uitkering, ook de gezondheidszorg wordt duurder door inactieve mensen. En de solidariteit van de betaler neemt af; tweespalt hebben we al genoeg in de samenleving.

Je moet gewoon zorgen voor een goed systeem van positieve en negatieve prikkels. Niet ineens de uitkering afnemen, maar korten. En nee, daarmee voorkom je dit soort gevallen niet, maar je kunt ze wel inperken tot een aanvaardbaar niveau.

Moishe Pipik | 09-01-13 | 15:37

John Muts | 09-01-13 | 15:18 |

Ik vind het even verwerpelijk als jij dat de belastingbetaler hiervoor opdraait. Vanuit mijn beroep als hulpverlener zie ik dit echter als verslavingsprobleem. Hef de verslaving op en je kunt aan de slag met mentaliteit, invulling van dag etc. Voor deze gasten is dat ruimschoots te laat ben ik bang. Geen werkgever die hier op zit te wachten.
Bestuurders in de publieke sector die bij hun volle bewustzijn onze staatskas plunderen, vind ik 100x erger.

War On Errorism | 09-01-13 | 15:37

@Schoorsteenveger | 09-01-13 | 15:10
Helemaal mee eens! Twee weken de tijd geven om een voorkomen aan te meten waarmee men zich in een productief leven kan vertonen. Zo niet: halveren die uitkering!
Dan maar de criminaliteit in?
Dan oppakken en opbergen - ZONDER blowtje!

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:37

Klein bier in verhouding tot Weesie, hoeveel sjonnies gaan er in een jaarsalaris van boven de twee ton?

max de weezel | 09-01-13 | 15:37

@ ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:20
Jij maakt een volkomen misplaatst vergelijk tussen mensen die niet alleen hulpbehoevend geboren worden, maar dat ook blijven én mensen die – door omstandigheden, 'het leven', name it – hulpbehoevend zijn geworden.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 15:35

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:24 | + -1 -
Misschien wil ik best wat betalen aan een fonds voor arme zieken. Denk wel dat ik dat zou doen als ik niet al het leeuwendeel van mijn salaris op straffe van gevangenisstraf MOEST afstaan aan communistische ambtenaren die scheel van jaloezie voor Robin Hood, Jezus en Florence Nightingale willen spelen. Dat is geen solidariteit, maar diefstal. En ja, ik woon 100x liever in de USA dan in de DDR.

John Muts | 09-01-13 | 15:35

Sociaal vangnet prima, maar als je langer dan een vastgestelde periode waarin je de kans hebt gekregen iets op te bouwen qua inkomen/loopbaan niet presteert, ongezien de tyfus e.d.

Als je geen zin hebt, dan maak je gvd maar zin.

DomineeZwemzaad | 09-01-13 | 15:34

@bmw740 | 09-01-13 | 15:15
Dat zou het einde van de PVV en de SP betekenen...
Ach - dan is het eigenlijk zo'n gek idee nog niet...

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:34

Ik heb ook 2 jaar geen hol gedaan, lekker uitkering en blowen. Ik dacht.. waarom baan afpakken van mensen die het WEL leuk vinden om te werken, ik zou er zo maar een pakkie shag op achteruit gaan. Zag het nut er niet van in. Excuses genoeg als je niet WILT werken.

Ik werk inmiddels hard en heb al 1000 x die uitkering terugbetaald middels BTW. Ik betaal met liefde voor mensen die het echt niet kunnen, en ik denk velen met mij. Maar Sjonnies zoals deze, zorgen ervoor dat juist dit mooie stelsel in elkaar stort.

Dus rot op met je stomme opmerkingen over gevangenissen etc. Gewoon aan het werk.

whatsinaname | 09-01-13 | 15:34

@ITEACHYOU

Ik ben het ermee eens dat mensen die veel verdienen best mee kunnen helpen aan het welzijn van wat we in dit geval minderen noemen.
Minderen zijn in mijn optiek mensen die tijdelijk geen werk hebben door omstandigheden of mensen die hier niet toe in staat zijn. Maar net wat Moishe Pipik | 09-01-13 | 15:12 | zegt: het is niet sociaal om mensen op deze manier te motiveren werkloos te blijven.
Dit werkt averechts op je psychologische welzijn en kost bovendien erg veel onnodig geld.

klap-kut | 09-01-13 | 15:34

De ene na de andere
steken Sjaak en Wilma aan
De handjes uit de mouwen
hebben ze lang genoeg gedaan
.
Betalen is voor leken
die niet snappen hoe Nederland is
Onder Samsons warme deken
het lijkt zowaar gedis
.
Rook nog maar een toeter
rook je toch gewoon kapot
Ooit komt de dag
dat Rutte grijnst op het schavot
.
Met je perkamentje kleedje
je kind paft lekker met je mee
Maar dat kan jou niks schelen
met je uitgekookte snee
.
Wij betalen netjes uw zorg
maakt u zich maar niet druk
Want met u gaat het prima
en om ons geeft u geen fuck
.
De dag dat uw longen klappen
is uw kind bevrijd
Maar werken zal het nooit doen
ze is ook dood tegen die tijd
.
Laat mij uw zorg betalen
ik heb nog net een cent
Daar mag u van mij in stikken
met uw luie laffe krent.

Mgr. Denwop | 09-01-13 | 15:34

First Contact | 09-01-13 | 15:30
zijn het simpelweg mensen die NIKS willen of zijn het misschien ook mensen met een geboren psychische aandoening of is men in het leven te vaak hard op de bek gegaan waardoor de psyche niet meer naar behoren werkt?

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:34

Bij dit soort loosers knal ik altijd meteen in een lachstuip als ik zo'n stuk griebus zie en dan hardop zeg: 'BAAS, HEB JE WERK VOOR ME?'...
Wat een genetisch wrakhout - ongekend!

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:32

whatsinaname | 09-01-13 | 15:27
ik kan me niet voorstellen dat een gezond iemand, met een normale psyche, vrijwillig thuis gaat zitten, dag in dag uit. oftewel, daar is meer mee aan de hand. zal niet voor iedereen opgaan misschien, maar toch wel voor de meesten denk ik zo.

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:30

Waarom laat je dat soort gasten geen legaal wiet kweken?
Kweet zeker dat ze elke dag gaan werken, want ze willen natuurlijk geen dag zonder een joint zitten.
Kan die huiskamer ook mee verhuizen.

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:30

@harrybarry | 09-01-13 | 15:04
Je kunt jezelf helemaal geen plusjes geven...

Wijze Uil | 09-01-13 | 15:30

@ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:12
Nou leg eens uit, weet niet hoe jij een link wilt maken met een geboren aandoening in tegenstelling tot uitkeringstrekker en mensen die simpelweg NIKS willen.

First Contact | 09-01-13 | 15:30

Cuyahoga | 09-01-13 | 14:09
Het is niet voor niets partij VAN de arbeid en niet partij voor de arbeid.

Jan Tomaat | 09-01-13 | 15:29

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:24

Nietsnutten noem ik ze. Geen enkele toegevoegde waarde aan de samenleving. Nee, die mogen lekker thuis of het liefst op straat wegrotten.

roze_bril | 09-01-13 | 15:29

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:17
Misschien kun jij je dat niet voorstellen, maar ze zijn er wel degelijk. Het is moeilijk om een percentage te geven, maar vanuit mijn eigen ervaring gok ik op zo'n 20% die alleen maar met een (figuurlijke!) stok in beweging is te krijgen. Ineens een uitkering afnemen is ook geen goed idee, maar je kunt wel korten bij overduidelijke wanprestatie.

Dan heb je ook nog een groep die zich in een grijze zone bevinden, die wel 'een beetje' willen. Waar ook problemen zijn met zelfvertrouwen, die bang zijn om weer te falen etc. Goede begeleiding is vooral bij die groep van levensbelang. Dat is ook een belangrijk onderdeel van het probleem: die begeleiding is vaak te soft, te medelijdend of compleet onverschillig.

Cynisch gesteld lost het probleem zich vanzelf op. Als het zo doorgaat is er nauwelijks geld meer voor sociale voorzieningen. Daar zitten we nu al middenin.

Moishe Pipik | 09-01-13 | 15:29

@overVecht | 09-01-13 | 15:26
Heb geen medewerkers en de meeste opdrachtgevers blowen ook. Kwestie van eigen baas in de muziekwereld zijn :)
Waarom mag iemand wel een wijntje drinken bij een zakenlunch, maar geen jointje roken na zo'n lunch? Hou toch op ...

mrfreeze | 09-01-13 | 15:27

@ITEACHYOU

Het gaat niet om zieken zonder geld, het gaat om luie verwende mensen door ons sociale stelsel.. als ze zwart kunnen bijbeunen lukt het opeens wel. Ik zag niemand bedlegerig in dit filmpje of in een rolstoel. Hun handjes wisten wel te wapperen om te draaien, draai dan kartonnen dozen in elkaar ofzo, van mijn part met joint op lip.

whatsinaname | 09-01-13 | 15:27

nou, genieten geblazen zeg, leven van de staatsruif. Complete armoede, letterlijk en figuurlijk. Je blijft altijd marginalen houden in wat voor samenleving dan ook, dus je kunt ze beter een beetje sponsoren opdat ze zo weinig mogelijk problemen veroorzaken. Wat wil je dan? Een miljoen daklozen erbij? En dat gezeik over '... en dat van mijn belastingcenten!'. Stel je niet aan, man. Dat beetje geld komt gewoon weer in de molen. Misschien geven ze 't wel in jouw winkel uit? Weiger je dan? Dacht 't nie hè.

Hesselbollah | 09-01-13 | 15:27

whatsinaname | 09-01-13 | 15:24 |
of ze belanden dakloos op straat
of ze dat het stukken gemakkelijker is om bij een oud vrouwtje in te breken
of ze belanden in de gevangenis wat ze twee keer zo duur maakt

Notenkast | 09-01-13 | 15:27

whatsinaname | 09-01-13 | 15:24
in dat soort landen is meer criminaliteit, meer mensen die radicaliseren enz enz. Is dat wat je wil?

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:26

@mrfreeze | 09-01-13 | 15:21 |

Lekker voorbeeld geef je dan aan je eventuele medewerkers dan wel opdrachtgevers.

overVecht | 09-01-13 | 15:26

John Muts | 09-01-13 | 15:20
dus jij bent meer van de Amerikaanse stijl, als je geen geld hebt en ziek bent laat men je rotten voor het ziekenhuis>? leuke wereld zeg

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:24

Laat ze zo'n levensstijl eens proberen te handhaven in een land zonder "sociaal" vangnet..
Of ze zijn zo aan het werk
Of ze zijn zo dood

wij harde werkers zijn hartstikke gek met zn allen.

whatsinaname | 09-01-13 | 15:24

En toch. Sommige mensen kun je beter buiten het arbeidsproces houden. Het kan weleens blijken dat dat uiteindelijk goedkoper uitpakt.

coolnation | 09-01-13 | 15:22

Voor hun is het leven elke dag een feest.
Dat gaat niet aan natuurlijk, een beetje gelukkig zitten wezen van onze centen...
Denkt er nou echt iemand serieus dat er een werkgever is die ze aaneemt?
Neuh, dat niet, maar die anderen moeten vroeg hun nest uit voor werk, dat zet kwaad bloed.
Wraak is het, ze kunnen er niks aan veranderen, ze willen er ook niks mee te maken hebben, maar ze zullen moeten weten dat het werkschuw tuig is. Want je mag wel werkeloos zijn, maar je mag er geen lol aan beleven.
Kijk maar naar Spanje, daar is 20% werkeloos en zie je ze vrolijk kijken? Nee! en zo hoort het ook.

Terpen-tijn | 09-01-13 | 15:21

@overVecht | 09-01-13 | 15:08
Nee, da's het voordeel van eigen baas zijn :)

mrfreeze | 09-01-13 | 15:21

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:14 | + 0 -
Dat begrip solidariteit mag wat mij betreft samen met Betamaxbanden in de vorige eeuw achterblijven. Is ongeveer even relevant en nuttig anno 2013.

John Muts | 09-01-13 | 15:20

Pa Cartwright | 09-01-13 | 15:14
wat denk jij nu dat ik wilde zeggen dan? ik ga er vanuit dat die mensen uit het filmpje ziek zijn en dus hulp nodig hebben. zo ook mensen met een down syndroom, maar daarmee beledig ik toch geen mensen met een down syndroom of wel? jezus wat een bekrompen reacties allemaal.

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:20

Moishe Pipik | 09-01-13 | 15:12 |
Maar wat is dan het alternatief voor de groep uitkeringstrekkers die 'er met de pet naar gooien'?
Zijn dit mensen die je dwangmatig aan het werk moet zetten? Wat gebeurd er als je voor hun de uitkeringskraan dicht draait?

Om dit soort mensen met 70% van minimum loon thuis weg te laten rotten zodat ze niet in dure nuttoloze herintredings projecten belanden lijkt me nog zo'n slecht idee niet. Mooie plasma tv der bij, kunnen ze de hele dag tv kijken. Geld wat ze krijgen van de uitkering zal toch 1op1 weer terug in de economie belanden.

Notenkast | 09-01-13 | 15:19

Tuurlijk, nu hebben ze weer een psychisch probleem.....
In Nederland blijft men maar om het probleem draaien, en verklaringen zoeken. Dit uitschot moet gewoon keihard en radicaal worden aangepakt. Geen belastinggeld meer naar deze kanslozen. Hebben ze dan honger? Dan hebben ze zelf een probleem. Zullen ze lering uit moeten trekken. Lekker makkelijk zoals het nu gaat..... leven op kosten van de werkende nederlander... Sjonge zeg, hoe heeft het zover kunnen komen.

Skipske | 09-01-13 | 15:19

War On Errorism | 09-01-13 | 15:14 | + 0 -
Dus dat sociale stelsel is gewoon ordinaire afpersing? Geef ons je geld "vrijwillig" of we komen je lastigvallen en beroven? Dan steek ik liever hetzelfde bedrag in gated communities met een privé-legertje om het tuig buiten te houden. Kost denk ik minder en je hebt tenminste je waardigheid nog over.

John Muts | 09-01-13 | 15:18

Gezin in de bijstand:

Man + vrouw (indien niet gescheiden) = € 1100 x 12 maanden = € 13200 per jaar x 60 jaar = € 792.000

gescheiden:
man € 900 pm
vrouw € 900 pm
21600 per jaar (zonder huursubsidie etc. )

dan krijgen ze 2 kinderen die zelf ook loosers worden (goed voorbeeld doet goed volgen) dus na 20 jaar stijgen de kosten en verdubbelt vanzelf.. waar gaat dit naar toe?

whatsinaname | 09-01-13 | 15:17

Zet die wielen maar weer terug onder die woning en duw het maar de zee in, toch vlakbij.
Een witte bank, bah bah tsss

Likke Dul | 09-01-13 | 15:17

Moishe Pipik | 09-01-13 | 15:12
ik snap je punt, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die bewust thuisblijven terwijl ze zowel lichamelijk als psychisch gezond zijn (verslaving is ook een ziekte) . daar komt bij dat als je hun uitkering stopt je de samenleving geen plezier doet en dat misschien nog meer ellende oplevert dan nu

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:17

@kapotte_stofzuiger | 09-01-13 | 14:46
Dat Weessie z n zakken uit het PO bestel ging vullen was juiste de bedoeling daarom hebben we hem in die situatie geholpen, iemand moet het doen.
GElukkig heeft meneer W z n zakken eerder al gevuld door GS aan de Telegraaf te verkopen, wens hem veel plezier met alle poen.

Uw Verzekeringsadvis | 09-01-13 | 15:16

Dit soort achterlijke types gewoon korten en stemrecht ontnemen.

bmw740 | 09-01-13 | 15:15

@ ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:10
Nee. Met mijn interpretatie is niets mis. Ik weet onderscheid te maken. Jij niet.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 15:14

John Muts | 09-01-13 | 15:09
Dat heet solidariteit, de gezonden betalen voor de zieken. uiteraard zijn het een stel uitvreters als blijkt dat ze niet ziek zijn, maar deze mensen hebben mijn insziens wel degelijk een psychisch probleem

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:14

@John Muts | 09-01-13 | 15:09 |

Omdat het altenatief helaas is dat je dan waarschijnlijk moet betalen voor hun detentie, reclassering, politie-inzet, reintegratietrajecten en ga zo maar door. Reken uit je winst.

War On Errorism | 09-01-13 | 15:14

Als je dit zo ziet dan kan je slechts concluderen dat de bijstand niet laag genoeg is, van mij mogen ze creperen vanwege het consumeren van feces.

SiSidriver | 09-01-13 | 15:14

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 15:10 | + 0 -
Ja maar dat is toch logisch? Ze worden toch beloond? Ze krijgen toch volop geld, eten, onderdak en nu ook nog eens media-aandacht als beloning voor hun gedrag? Terwijl mensen die wel werken gestraft worden met pesterijen en belastingen? Als ik mijn zoon een snoepje geef als hij op bed hangt en straf als hij helpt opruimen, wat denk je dat hij dan leert?

John Muts | 09-01-13 | 15:13

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:04
Ach kom nou. Deze mensen, en zeker die Sjonnie, kunnen best wat iéts doen. Al is het maar een paar uur per week. Is voor henzelf ook een stuk beter.

Dat is het probleem met het 'sociale' stelsel. Het is niet sociaal, voor degenen die het ophoesten niet en voor degenen die thuis zitten ook niet. Je komt verder door op je muil te gaan, door uitdagingen te zoeken, niet door gepamperd te worden.

Voorbeeldje: op m'n werk hadden we een clubje herintreders, met behoud van uitkering en de kans op een baan. Sommige konden echt niet meekomen vanwege psychische problemen, anderen gooiden er gewoon met de pet naar. Die tweede groep had echter hetzelfde vangnet als de eerste groep: mocht het niet lukken, dan kregen ze gewoon weer een volledige uitkering zonder tegenprestatie.

Goede begeleiders kunnen die schifting tussen beide groepen gemakkelijk maken, bij sommigen ligt het er overduidelijk bovenop. Geholpen door een goede wet kun je op microniveau enorme stappen maken. En nogmaals, daar wordt iedereen beter van.

Moishe Pipik | 09-01-13 | 15:12

Ik ben inmiddels al over mijn woede heen. Waarom zou je je druk maken om iets waar niemand wat aan doet.
Iedereen hier heeft blijkbaar het vermogen om een pc aan te schaffen en te reageren op een weblog. Jammer dat dit soort digitale omgevingen nooit gebruikt worden als hulpmiddel om menigten in beweging te zetten, maar juist achter hun PC te houden ;)

klap-kut | 09-01-13 | 15:12

maar ze zetten zich in voor de buurt!
jaja, ze hebben waarschijnlijk één keer een halve actie ondernomen en daar herkauwen ze nu al jaren op.... verhalen worden groter en groter in de echoënde hersenpan van een blower.

Satria | 09-01-13 | 15:12

First Contact | 09-01-13 | 15:10
is dat zo? hoezo dan? wat probeerde ik daarmee te zeggen dan? je oordeelt wel heel snel, zoals zovelen hier. sorry, ik zal het voortaan uitleggen

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:12

Pa Cartwright | 09-01-13 | 15:08
leg uit...... het ligt aan je eigen interpretatie volgens mij, maar kom op, leg uit. Vertel me hoe dit bij jou overkomt. Wat denk je dat ik probeer te zeggen dan?

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:10

@ITEACHYOU | 09-01-13 | 14:58
Laat je maar snel opnemen, je bent namelijk behoorlijk ziek in je bovenkamer. #psychosevanteveelblowen

First Contact | 09-01-13 | 15:10

Het meest schrijnende is wel het feit dat dit soort figuren zonder enige schaamte, zonder bedenking ban welke aard dan ook, voor de camera willen verschijnen om ons in alle rust te vertellen hoe goed ze hun leventje voor mekaar hebben, zelfs de euvele moed hebben te beweren dat ze een positieve bijdrage aan de amenleving leveren en dat we eigenlijk dus trots op hen moeten zijn, nee, hen op onze blote knieën moeten danken voor hun niet aflatende inzet en opofferingsgezinheid.

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 15:10

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:04 | + 0 -
Ik accepteer dat ze bestaan, ik snap alleen totaal niet waarom ik voor hun huis, eten, shag en hond moet betalen.

John Muts | 09-01-13 | 15:09

@mrfreeze | 09-01-13 | 15:06 |

Das het voordeel van een sociale werkplaats...

overVecht | 09-01-13 | 15:08

Proest. Doe nou niet net of jullie van niks wisten...

coolnation | 09-01-13 | 15:08

@ ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:04
Wat is dat toch met jou joh, getormenteerd kereltje ben je toch.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 15:08

En ondertussen een beetje de ballen van je hond betasten (vanaf 3:54)... Neem een echte vent.

Lacan | 09-01-13 | 15:08

Wel benieuwd naar de reaguurdersnamen van het viertal...

overVecht | 09-01-13 | 15:06

eerstneukendanpraten | 09-01-13 | 15:05
Zie mijn laatste plempsel, wellicht dat je dan begrijpt waarom, niet zo snel oordelen heren/dames

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:06

Te zot voor woorden: merksigaretten, merkfrisdrank, een hond die per dag hetzelfde wegstouwt als een modaal gezin en de hele dag door blowen. Uitkeringen en alle toeslagen voor dit soort mensen kunnen dus met gemak met de helft worden teruggebracht. Ga voor dat geld maar mensen inhuren om bejaarden beter te verzorgen. Aan de welstand van de werklozen kan men het verval van onze maatschappij aflezen.

FrankVeer | 09-01-13 | 15:06

Ik blow op kantoor, nog veel beter :)

mrfreeze | 09-01-13 | 15:06

Gmt Master | 09-01-13 | 15:02
Cuyahoga | 09-01-13 | 15:03
Zie mijn laatste plempsel, wellicht dat je dan begrijpt waarom, niet zo snel oordelen heren/dames

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:05

Zeg niet zo lelijk doen over onze medemensen he. Het moet immers toleranter van Sire.
Nodig dit soort mensen uit op de koffie en zie hoeveel leuker uw leven daarvan wordt.

Koos Buster | 09-01-13 | 15:05

... Om te beginnen, stop per direct elke vorm van uitkering of elke andere vorm van belastinggeld - toeslag (financieel ondersteuning of hoe je het noemen wil) voor deze kansloze sloebers. Daarnaast moet alla minuut de kinderbescherming opspringen, en die kleine kinderen daar weghalen. Deze kinderen worden zo jong ze nu zijn al de grond in getrapt, hun toekomst word nu al te grabbel gegooid. Dat noemt zich een opa? Me Hoella !!
Moeten wij allen werkenden dit nog langer in stand houden met ons betaalde belastinggeld? NO WAY !!!!

Skipske | 09-01-13 | 15:05

ITEACHYOU | 09-01-13 | 14:58 | + -5 -

Man man, moet dat nu?

eerstneukendanpraten | 09-01-13 | 15:05

Is het niet zo dat we deze mensen op deze manier uit de arbeidsmarkt houden om erger te voorkomen?

DEreaguurder | 09-01-13 | 15:05

whaha wat een lutsers....

toch moet ik zeggen dat dit misschien het beeld is wat men van blowers heeft, klopt ook niet helemaal...

Ik blow zelf (gelukkig) al jaren niet meer, al moet ik daar meteen aan toevoegen dat ik nooit vrijwillig werkloos ben geweest, en dus ook niet toen ik wel blowde.

anyway in de tijd dat ik savonds in de shop zat, kwamen er minstens net zo veel bezoekers van dit kaliber, als 52% betalende aktekoffers langs..

shapey | 09-01-13 | 15:05

accepteer nu eens dat er mensen zijn die psychisch dusdanig in de war zijn dat ze niet anders kunnen. degenen die gezond zijn en wel een gemiddeld IQ hebben zal je ook vaak niet in een dergelijke situatie meemaken. je gaat mij niet vertellen dat er gezonde mensen zijn die hier bewust voor kiezen.

ITEACHYOU | 09-01-13 | 15:04

Wat heeft dit filmpje toch een hoog reaguurders-gehalte.
Kaas de Vies | 09-01-13 | 14:07 |

En jij bent een hardwerkende knul? Het valt mij op, dat jij samen met een aantal "usual suspects" altijd in de top 10 staat van eerste comments. Mag ik dan concluderen, dat je geen hardwerkende Nederlander bent en veel teveel tijd over hebt(waar ik waarschijnlijk voor betaal. Die reaguurders mogen van mij wel eens een permaban krijgen, want deze knakkers moeten eens een andere dagbesteding krijgen i.p.v. het kansloze reageren en zichzelf plusjes geven...

harrybarry | 09-01-13 | 15:04

@ Pa Cartwright | 09-01-13 | 14:57 | + 0 -

Jep, muziek maken met jointje erbij! Heerlijk.

Deport | 09-01-13 | 15:04

Dit is toch precies wat de Nederlandse overheid wil? Moet één van die gasten eens een bedrijf beginnen dat geld verdient, dan staat er elke dag een andere ambtenaar met een vingertje te zwaaien voor de deur. Inactiviteit wordt beloond met alles gratis, om te beginnen een leuk huisje met tuin. Wéér een argument om vandaag nog op te houden met de waanzin die sociale woningbouw heet.

John Muts | 09-01-13 | 15:04

ITEACHYOU | 09-01-13 | 14:58
Wat de neuq doe je nou man?

Cuyahoga | 09-01-13 | 15:03

ITEACHYOU | 09-01-13 | 14:58
.
Ik heb liever zo,n kind dan jou als kind.Een kind zoals jou had ik gelijk ondergebracht bij een pleeggezin via jeugdzorg!

Gmt Master | 09-01-13 | 15:02

Ja maar toch, als iedereen nou gaat blowen dan maakt niemand zich druk meer.

netniet | 09-01-13 | 15:01

The Evil One | 09-01-13 | 14:54 |
Mensen die moedwillig niet willen werken en in een uitkering blijven hangen kun je gewoonweg niet tot werk verplichten. Zulk soort lui zorgen alleen maar voor problemen, doe je weinig aan, met dwangarbeid maak je het waarschijnlijk alleen maar erger.

kun je ze beter thuis hebben zitten levend en gelukkig met een uitkering dan dat je zulke heethoofdjes onder werkend volk hebt lopen.

Notenkast | 09-01-13 | 15:00

Zonde van je leven, maar...

Deze zelfde Haagse Johnny was hier van de week nog een held toen Jozias 'stok in z'n reet, hete aardappel in z'n keel' van Aartsen niet met hem wilde praten over dat decadente Haagse nieuwjaarsfeest.

Je hebt dus een overheid vol draaideurgraaiers, die samenspant om die hobby te blijven bekostigen door de bevolking systematisch uit te melken... en luitjes die dat dus principieel op kleine schaal naäpen. Dit filmpje is wat dat betreft ook een soort bezoek aan Madurodam.

War On Errorism | 09-01-13 | 15:00

Oke, en nu gaan we de overige 80% bijstandstrekkers met niet-westerse achtergrond eens goed onder de loep nemen.. oh wacht.

rukvogel | 09-01-13 | 14:59

Een derde van mijn brutosalaris?
Met dat stuk in de vierde (52%) schijf mag ik welgeteld 42% aftikken.
Walgelijk is dat. Gedwongen

McPhart | 09-01-13 | 14:59

-weggejorist-

ITEACHYOU | 09-01-13 | 14:58

@Cuyahoga | 09-01-13 | 14:09
Ik had een buurman precies van hetzelfde type, maar hij stemde altijd SP, ik vroeg hem waarom stem je op de SP, hij zei want de SP is een goede partij voor mensen met een uitkering! Hij werkte al jaren niet meer, de hele dag bier drinken en blowen, maar helaas hij is inmiddels overleden terwijl nog geen 50 geworden. Tja, dat krijg je dan van je ongezonde luie levensstijl, SP blijkt dus ook schadelijk voor je gezondheid te zijn, maar dat wist ie niet, hij dacht lekker lui leven en levenslang hand ophouden, graties geld, ik vind het treurig voor dat soort mensen.

Freedom4 Ever | 09-01-13 | 14:58

seven | 09-01-13 | 14:55

Deze heren komen niet in het Amsterdamse bos dan hebben ze binnen de kortste keren de ME achter zich aan, maar ik begrijp uw punt. Zoveel werkelozenbegeleiders zijn er niet meer die zitten ook allemaal in de coffeeshop.

The Evil One | 09-01-13 | 14:57

BeunDeHaas | 09-01-13 | 14:31
"Welke reaguurder zou ook niet de hele dag thuis willen zitten op kosten van de staat?"

Dat vind ik helemaal niet zo vanzelfsprekend. Je gevoel voor eigenwaarde gaat eraan, je krijgt te weinig impulsen omdat je maar een beetje op de bank zit te hangen, geen geld om dingen te ondernemen immers. En dan word je als deze pipo's. Nou, vriendelijk bedankt.

En daar sta ik vast niet alleen in.

Moishe Pipik | 09-01-13 | 14:57

@ Deport | 09-01-13 | 14:50
Heb je wel eens een hobby overwogen?

Pa Cartwright | 09-01-13 | 14:57

Mutsaerts | 09-01-13 | 14:52

Sjon Waldschmit?

Van steuntrekkers van Duitse afkomst hadden we er eigenlijk al genoeg in dit land.

Cuyahoga | 09-01-13 | 14:56

Zo zie je maar: vooroordelen kloppen altijd.

Muggenmepper | 09-01-13 | 14:56

Alle uitkeringen afschaffen en mensen zonder baan laten terugvallen op het voor een minimum inkomen bossen (A'damse bos) laten aanleggen, of kanalen graven etc. Degene die meer kunnen of willen vinden dan vanzelf de motivatie echt goed te zoeken of om in de avond tegen eigen kosten bij te scholen en degene die in zo'n last resort job op hun plek zijn dragen dan tenminste nog wat bij aan NL. Scheelt meteen ook zoveel nutteloze werklozen-begeleiders.

seven | 09-01-13 | 14:55

Als ik zo naar deze mensen kijk dan heb ik niet het idee dat je gelukkig wordt van de bijstand.

Zeker is dat mensen die hard werken en hiervoor moeten betalen er niet gelukkig van worden.

Zullen we er dan maar mee stoppen? Bijstand is er voor de overheid en ambtenaren.

Andre1972 | 09-01-13 | 14:54

Dit is simpel op te lossen als je maar een overheid had met ambtenaren die door willen pakken, deze heren behoren tot de elite groeperingen van Nederland, zoals daar zijn de Marrokanen, Hells Angels/Satudarah, woonwagenbewoners en dit de hooligans. Dat ze voor het laatst in 1987 een andere hooligan naar het leven gestaan hebben doet er niet toe, ze hoeven maar in hun groen gele kloffie binnen te komen bij het UWV en men schijt in de broek en de uitkering is weer voor een paar jaar verzekerd, paar nek- en gezichtstatoeages doen het ook altijd goed. Oorzaak? Dezelfde labbekakkerige overheid als altijd.

The Evil One | 09-01-13 | 14:54

Stratenmakers, ambulancebroeders, politieagenten, groenvoorzieningmedewerkers, straatvegers, schop ze allemaal het kantoor in en ze achter een pc. Kunnen ze ook de hele dag reaguren op Geenstijl en zijn ze ook eens productief bezig voor de samenleving.

JoranVanderdood | 09-01-13 | 14:53

Wonderlijk! | 09-01-13 | 14:47 |
Wat denk je dat ze gaan doen als ze geen geld meer krijgen? Denk je dat ze dan spontaan werk vinden en in prachtige voorbeeldige burgers veranderen?

Notenkast | 09-01-13 | 14:50

Ik rook iedere avond een jointje, juist om af te kunnen schakelen van die dagelijkse sleur die een kantoorbaan met zich meebrengt.
Moet er niet aan denken om 's avonds met mijn gedachte ook nog bij het werk te zitten.

Deport | 09-01-13 | 14:50

Dit soort nieuws wordt gebracht door mensen die zelf inderdaad nog veel meer geld krijgen door ook niet echt een bijdrage te leveren aan een betere samenleving. Zoals daar is dhr Weesie.

welterustennederland | 09-01-13 | 14:49

Dit filmpje is te deprimerend om af te kijken.

yamahaha | 09-01-13 | 14:49

@ongegeneerd, misschien bent u 14,5 jaar brieven aan het sturen geweest met een korte ei op de plaats waar die lange ij had gemoeten.... ;-)

welterustennederland | 09-01-13 | 14:48

sorry
scheiten moed med een lange ei ....

ongegeneerd | 09-01-13 | 14:48

De vraag is WAAROM krijgen die gasten nog geld.

Wonderlijk! | 09-01-13 | 14:47

vieze vuile smerige schooiers!

skippious | 09-01-13 | 14:47

@Uw Verzekeringsadvis | 09-01-13 | 14:42
Een stuk goedkoper dan mevrouw/meneer Weesie, die kost de samenleving al ruim 2 ton per jaar.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/...

kapotte_stofzuiger | 09-01-13 | 14:46

Vroeger had je de bult als werkverschaffing. Zaten zulke figuren de hele dag hoopjes zand en grind te verplaatsen op een terrein. Was dat nu zoveel beter?? Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om te werken. So be it.

welterustennederland | 09-01-13 | 14:46

je zou je godverdomme toch kapotschamen voor zulke lui ...
Ikzelf ben 14,5 jaar bezig geweest om weer aan t werk te komen na 2 ernstige ongelukjes en heb nu toch weer werk gevonden, maar zulke lui , daar scheit ik op ...

ongegeneerd | 09-01-13 | 14:46

MOOI HOOR!!
Ik kom een paar maanden geleden even zonder werk na 25 jaar ploeteren en dikke premies betalen.
Ik naar het CWI,Moslima achter het loket met daarachter een beveiliger met snor verteld mij dat ik dat moet doen via DigiD.
Na 2 weken bericht:
.
Neemt u maar een lening op uw huis was het antwoord van het CWI,want u heeft 2 auto,s en en een huis met overwaarde dus kan je aan het gas.
Dus ik heb 25 jaar allerlei soorten premies en kruiwagens met geld naar de Belasting gebracht voor jan lul.
Gelukkig had ik na 2 a 3 maanden weer werk anders ben je goed te lul hier in dit land.

Gmt Master | 09-01-13 | 14:46

Zo'n blowende bijstandstrekker is bijna net zo erg als een omroepdirecteur die dik 200K+ binnenharkt zonder al te veel moeite.

technov1king | 09-01-13 | 14:46

Ach ik zie liever dat deze jongens een uitkering hebben dan van die kut marokkaantjes en antillianen die de hele terinngzooi bijelkaar liegen, bedriegen en stelen.

Amazing_Mark | 09-01-13 | 14:45

Er zijn hier toch geen mensen die serieus jaloers zijn op zulke figuren? Ik snap daar niks van.
Het zal mij aan mijn reet roesten dat ik hier belasting aan betaal. Het is toch pure armoe en zieligheid wat je hier ziet. Omdat ik werk kan ik kopen en doen wat ik wil maar dat zit er voor deze figuren niet in. Dat, en een stuk eigen ontwikkeling vormt de basis om aan het werk te gaan. Zonder die eigenschappen heb je als ondernemer niets aan je mensen dus is het maar beter dat we een paar centen geven zodat deze figuren lekker thuis kunnen blijven.

welterustennederland | 09-01-13 | 14:45

@ Nanker Phelge | 09-01-13 | 14:36
Dit was indertijd, 1991, wel zó een briljante documentaire. "Ik schrijf kut misschien met een d, maar je ken het wel lezen" – dat werk.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 14:44

Er blijft altijd een groep mensen over die niet aan het werk komen of aan het werk willen. Welke werkgever zou die gasten in dit filmpje willen aannemen? Ze zullen meer kosten dan dat ze opleveren.
Misschien moeten we zulke mensen maar gewoon respecteren en aspecteren zoals ze zijn en als onderdeel beschouwen van de Haagsche (Nederlandse) cultuur.

hotbrasil | 09-01-13 | 14:44

Een van de nadelen van het coffeeshopbeleid dat dit soort huiskamers weer opkomen, dat wel. De laatste die ik van binnen heb gezien was in '83. Toen zij moesten gaan werken waren ze na drie dagen alweer thuis. Hadden ze iemand op z'n neus geslagen en met spullen gegooid of iets. Van 's ochtends tot 's nachts altijd wat te doen en nog veel meer pretspul dan wiet. Kun je toch beter een nette shop hebben imho. Ik vind 't maar sneu zo van 's ochtends vroeg tot 's avonds roken, die mensen voelen zich stoned als ze een dag niet roken volgens mij na al die jaren. Zonde.

sufkut | 09-01-13 | 14:43

18 jaar werkloos, een amateur vergeleken bij de al 42 jaar afgekeurde meneer Jhon.
Snel rekensommetje, denk dat meneer Jhon de samenleving een tonnetje of 8 heeft gekost.

Uw Verzekeringsadvis | 09-01-13 | 14:42

Ddarez | 09-01-13 | 14:27
Toe maar, je zelfrespect kwijtraken als je op kantoor zou werken.
Vertel eens, wat hebben die boze meneren en mevrouwen op zo'n kantoor jou ooit misdaan?

Cuyahoga | 09-01-13 | 14:42

Een maat van mij is ook de hele dag op straat te vinden.

HIj is stratenmaker van beroep.

JoranVanderdood | 09-01-13 | 14:42

Prachtige verenging, Cannabisclub de huiskamer. Contributie betaald u niet dat wordt voor u gedaan.

Humpf | 09-01-13 | 14:39

Hij wil lekker door blijven blowen en weigert om te werken, maar wil aan de andere kant (natuurlijk) wel groter wonen. Dat wil ik ook wel, alleen lukt me dat niet meer omdat ik een eerlijke burger ben en mij zodoende scheel betaal aan belastingen.

harry poster | 09-01-13 | 14:39

ColGate-menspersoon ziet er zelf ook wel heul hulpbehoevend uit !
offuh ....
Zou tie bij de nietbetaalmensen van de zorgverzekering horen ??

rootje011 | 09-01-13 | 14:37

Als harde werker heb je het gewoon het slechtst. Kijk naar dit soort gasten, draaideurboefjes zonder opleiding, mensen die weigeren de NL taal te leren en zodoende nergens aan de bak komen, fraudeurs, paupers GA ZO MAAR DOOR. En wij gvd maar betalen.

harry poster | 09-01-13 | 14:36

Holy hell. Die leren banken, die spiegel, die hond, die stomme kut kitscherige deocraties op de vensterbank! Het is precies wat je verwacht! Overal liggen aanstekers, asbakken en peuken.

Verzuimer | 09-01-13 | 14:36

En dat is hetzelfde volk waar we van links nederland geacht worden solidair mee te zijn.

Jippie | 09-01-13 | 14:36

Koffieshops mogen sowieso wel dicht van 9 tot 5.

panacee | 09-01-13 | 14:34

Zulke figuren wil je toch niet inhuren, als ondernemer zijnde? Levert alleen maar gezeik op.

Na 20 jaar blowen missen ze allemaal de basisvaardigheden zoals op tijd kunnen komen, gemotiveerd zijn, gewassen op je werk komen, verantwoordelijkheid dragen en je normaal gedragen. Het kost gewoon een paar jaar om zulke sneuvelgevallen weer op te voeden, en dat is niet de taak voor het bedrijfsleven. Je kunt ze wel aan het werk willen schoppen, maar er is geen enkel bedrijf dat iets heeft aan zulke figuren.

Werkgelegenheidsprojecten, dat is de oplossing.

rara | 09-01-13 | 14:33

WE PROBEREN WAT TE BETEKENEN voor de buurt (!!!!)
en de JEUGD van tegenwoordig ...

** lachen inhouden doet (heul moeilijk )

Ze helpen de straatdealertjes uit marokije
van hun shit af , bedoel tie (naar Wij denkah)
Want ... Veul arremoe ...
tjaaa
** naar little green bag zoeken doet.

rootje011 | 09-01-13 | 14:33

Als je dit ziet kun je niet meer tegen euthanasie zijn.

fijai | 09-01-13 | 14:32

Ah, de blowende, slechte gebittenbrigade.

Really? | 09-01-13 | 14:32

@ Bleaut | 09-01-13 | 14:30 | + 0 -
Jij snapt er niks van he? Jeugdzorg zit nog vast in dossiers, er moet onderzoek komen, over 5 jaar zal er eens iemand aan de deur komen en vaststellen dat het prima te doen is voor een kind.

BeunDeHaas | 09-01-13 | 14:32

Het lijkt wel een toneelstuk met levensechte spelers!
Wat een sneue en zielige figuren. Wat mij betreft schop je ze naar een sociale werkplaats, maar daar zitten ze er ook niet op te wachten natuurlijk.

lanexxx | 09-01-13 | 14:32

ach.. de drie B's.
Ik zou me toch echt ergens anders druk om maken.
Ze blowen.. en dat is te zien.. wil je echt de arbeidsmarkt deze mensen aansmeren (of andersom)?
Ik zou zeggen gebruik dit soort beelden om de jeugd af te schrikken: 'Dit is je toekomst als je veel blowt!' Kijk en huivert!
Het is triest dat zeker. Maar goed. Next!!

obi-juan kenobi | 09-01-13 | 14:31

Dus die kliek mafketels zit de hele dag op één hoog de ene na de andere joint weg te paffen, en kunnen niet meer zonder. In 1971 "afgekeurd" wegens blowen? Dat heet ontslagen, maar ik denk dat Sjonnie zich vrij makkelijk heeft laten afkeuren toen dat nog kon. Die andere gek is overspannen? Ja, als je 8 uur zonder joint moet... nou nou. Wat een spanning!

Affijn, ze krijgen het geld en de tijd en gebruiken dat ook. Welke reaguurder zou ook niet de hele dag thuis willen zitten op kosten van de staat? Principes zijn het eerste wat overboord gaat tenslotte.

BeunDeHaas | 09-01-13 | 14:31

Is die Sjonnie niet dezelfde Sjonnie die zo liep te kankeren over / tegen Van Aertsen op diens recentelijke nieuwjaarsreceptie?

de directeur | 09-01-13 | 14:31

Dit soort mensen verplicht aan het werk zetten. Wederdienst voor het gratis ontvangen geld tot ze zelf een baan hebben gevonden.

Koos Buster | 09-01-13 | 14:30

Wat zal z'n kleindochter trots op haar opa zijn !

watsinneneem | 09-01-13 | 14:30

Ha ha. Leuk filmpje. Grappige mensen. Vraag aan hummeltje kleinkind: Vind jij dat vies die wietlucht?
kind:'eh... ja bah vies'
Moeder: 'nee he. jij vindt het toch niet vies? Zeg maar nee.'
Hummeltje: 'nee, lekker.'
Mooi mooi. Dàt is opvoeding. Past helemaal bij de inrichting van de huiskamer.

grote haas | 09-01-13 | 14:30

@ Rommelende Onderbuik | 09-01-13 | 14:28
Altruïsme in de meest pure vorm. Mooi. Roerend ook.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 14:30

'Vind je het lekker ruiken hier'?
Kind schudt nee. Oma zegt 'zeg maar ja'. Kind weghalen daar a.u.b!

Bleaut | 09-01-13 | 14:30

Walgelijke figuren. Niets meer, niets minder.

Hans Hillen | 09-01-13 | 14:29

Ze zitten er mooier bij dan mijn voltijdswerkende vrouw en ik... Maar goed, we voelen ons altijd erg rijk als we zien dat anderen blij zijn met het deel van ons salaris dat onze bankrekeningen nooit bereikt.

Rommelende Onderbuik | 09-01-13 | 14:28

Niets mis met een goede joint, maar................... Ga GVD eens heel snel aan het werk!
Gaat ons belasting geld echt naar dit soort lui?!
Niet gek ook dat we met zijn alle op rand van de financiële afgrond balanceren.

r04drunn3r | 09-01-13 | 14:28

Ik zou al mijn zelfrespect kwijt raken als ik op kantoor zou werken. Dan liever een uitkering.

Ddarez | 09-01-13 | 14:27

En de mensen die die uitkering echt nodig hebben lijden onder dit soort figuren.

Continuum | 09-01-13 | 14:26

Buitengewoon terecht dat deze meneer samen met vriendje tapijtnek -samen goed voor > 50 jaar aan bijstandsgeld???- even wat tijd in z'n agenda maakt om te komen klagen over de dure nieuwjaarsburrel. Ze stonden daar verdomme sjampanje te zuipen ten koste van zijn uitkering.

soggert | 09-01-13 | 14:25

De enige baan die deze sjappen kunnen krijgen is een 'blow-job'.

Prins Fontainebleau | 09-01-13 | 14:24

Top gozers.
Die slaan tenminste geen oude dames naar de kloten en roven geen tasjes of iphones van moeders die op de fiets zitten met kinderen achter op.

prima volk (soms) :-)

indeklit | 09-01-13 | 14:24

Gaaf zo'n woonwagen op één hoog.

Trackdust | 09-01-13 | 14:23

blinde kip
land is al naar de klote maar ja jou nick name zegt genoeg

stevan | 09-01-13 | 14:23

Page Blocked!
Helaas, ik kan dumpertmateriaal niet zien, wegens op het werk en achter een filter tegen dit soort taferelen. Maar ik kan me er een voorstelling van maken.

panadol | 09-01-13 | 14:23

"dat is toch hun probleem" zegt Ingrid. Zegt al genoeg niet?

L.M. | 09-01-13 | 14:23

Kamervraag | 09-01-13 | 14:15
tis idd jammer dat Ellian niet was uitgenodigd bij P&W

hetluis | 09-01-13 | 14:22

Mooi is dat, je lacht je de ballen uit je broek als je bedenkt dat er mensen 's morgens de deur uitgaan en werken om dit soort gein mogelijk te maken.

Waar wij wonen zijn nagenoeg geen sociale uitkeringen, als je echt niet anders kunt zul je voor het minimumloon dagelijks, dus ook op zaterdag en zondag, de straten moeten vegen. Er is dan ook totaal geen behoefte en/of geld om met drugs de dagelijkse verveling door te komen.

Jonkheer Wttewaall | 09-01-13 | 14:22

Haagse Sjonnie is een publiek figuur. Een soort Haagse mathijs die moet een hogere uitkering hebben.

miko | 09-01-13 | 14:21

Gnarf123 | 09-01-13 | 14:15 | + 0
Enkel voor law & order voor Marokkanen. Leg ze maar een Europese wetgeving voor (als ze het al kunnen lezen natuurlijk)

pjotr1985 | 09-01-13 | 14:21

Dit is toch te triest voor woorden. Niks tegen blowen verder, heb het ook jaren met MATE gedaan (vrijdag na een drukke week ofzo). Maar er is een woord voor als je de hele dag blowt en niet zonder kan: VERSLAAFD. Ergo, dit zijn junks.

marxistje | 09-01-13 | 14:20

Ik maak me er niet druk om, en zou niet met ze willen ruilen.

Hyper.nl | 09-01-13 | 14:20

hier moet je gewoon een groepje mariniers ff de wijk laten schoonvegen. wat denkt die uitgemergelde idioot wel niet dat hij is? beetje wijs gaan zitten doen alsof wij gek zijn..... die moet je gewoon heel hard aanpakken.

poepert | 09-01-13 | 14:19

Prima dat ze in zo'n hok zitten te blowen, maar wat de interviewer terecht opmerkt is dat er ook een kind in de andere ruimte zit. Vragen ze of ze het ook lekker vind ruiken en je ziet dat kind nee schudden. Hou dat kind lekker buiten die kut hobby van je... Niksnut dat je d'r bent!

c.onjo | 09-01-13 | 14:19

De linkse kliek noemt dit "zwakkeren in de samenleving" die beschermd moeten worden. Ik noem het selfmade sukkels die een trap onder de ballen moeten hebben.

Alexander de Kleine | 09-01-13 | 14:18

" Ik ben ook werkloos, al achttien jaar "
Hahahaha, dat is een misvatting, die gasten zijn niet werkloos, die hebben werk zat, ze hebben alleen geen baan, that's all ! Zucht .............

de gouwe gast | 09-01-13 | 14:17

Gelul in de ruimte jongens. Wie van jullie reaguurders zou een van deze gasten aannemen?
Juist en daarom hebben ze tijd genoeg om te blowen.
(Ik moet nog effe wachten voor ik er een aan kan steken)

weedo | 09-01-13 | 14:16

Om over die klaplopert van een sidney uit t pooooonieuws nog maar te zwijgen

dani7902 | 09-01-13 | 14:15

@Cuyahoga | 09-01-13 | 14:09
Grappig want ik een paar jaar geleden zo'n uitkeringtrekker bij een flyerende PvdA-er zien zeiken of de partij nou eens die uitkeringen omhoog ging gooien. Daarop werd hij gelijk doorverwezen naar de SP-mensen die verderop stonden.

blinde kip | 09-01-13 | 14:15

Enige nuance is wellicht wel op z'n plaats, menig kantoorpik voegt ook weinig toe aan het bedrijfsresultaat, maar dat terzijde.

Ronman2k | 09-01-13 | 14:15

Peter020 dat zijn linksstemmers hoor. Dat hoor je aan alles. PVV stemmers zijn juist van law and order.

Gnarf123 | 09-01-13 | 14:15

Je zou het haast vergeten met al dat recentelijk geïmporteerde werkschuwe en criminele tuig uit verre oorden, maar we hebben -alles opgeteld- ook nog een paar kleine provincies vol met kansloze blanke Nederrukkers. Het is om treurig van te worden. Miljarden worden er verbrand om dit soort rukkers en de hele zieligheidsindustrie eromheen aan de gang te houden.

... nou, ik ga maar weer aan het werk; iemand moet het doen.

getergde kaasboer | 09-01-13 | 14:14

Best grappig, want deze mensen gaan aan het werk (lees: rooftocht) wanneer ik 's avonds een blow draai. Een soort van ploegendienst.

WaitingLine | 09-01-13 | 14:14

Wedden dat Sjonnie lekker links in de douche plast?

Normpje | 09-01-13 | 14:14

een derde? 52% zul je bedoelen... dat is meer dan de helft! Succes is strafbaar!

Rambo John J | 09-01-13 | 14:14

Wat is er mis met dat kapsel!?
Toch hartstikke vet voor zo'n ouwe lul?

de Bree | 09-01-13 | 14:14

Afgekeurd in 1971 omdat de baas hem zag blowen????? wtf?

Gnarf123 | 09-01-13 | 14:14

Niet een echte VOC - mentaliteit, deze mannen, deze losers.

watsinneneem | 09-01-13 | 14:14

Ik denk dat ik zometeen mijn welverdiende onderbuikprikkelende pretsigaret op ga steken.

Rattlehead | 09-01-13 | 14:13

Mooi stel PVV-ers bij elkaar.

Peter020 | 09-01-13 | 14:12

"Ik ben afgekeurd in 1971..."

Eric Blair | 09-01-13 | 14:12

Haagse Sjonnie het voorbeeld voor een hele generatie uit de Schilderwijk in de jaren 90.
*Smacht naar een lekkere BleuBerry-Kush*

Horagha | 09-01-13 | 14:12

En nivelleren is een feest!

eerstneukendanpraten | 09-01-13 | 14:12

Vermoedelijk hebben ze ook geen blowjobs

Islamofiel | 09-01-13 | 14:11

En ik zie ook zo'n figuur a la Jopie van Flodder ook steeds weer voor ze in de bres springen. Zucht, nou goed ik ga een e-mail sturen heb ik toch nog iets productiefs gedaan vandaag.

Kaas de Vies | 09-01-13 | 14:11

Kansloos volk en slecht voor de onderbuik.

Pastor Sippenhaft | 09-01-13 | 14:10

"We willen wat betekenen voor de jeugd"
LOL

Caspertjuuh | 09-01-13 | 14:10

Dit land kan zo veel eerlijker...

Merkava | 09-01-13 | 14:10

En het ironische is dat ze waarschijnlijk stemmen op de Partij van de ARBEID.

Cuyahoga | 09-01-13 | 14:09

ah, dus dit is de 'gewone man' met wie van aartsen geen fatsoenlijk gesprek wilde voeren

hetluis | 09-01-13 | 14:09

Zo mooi altijd dit soort types. Ze hebben heel veel rechten, maar nooit plichten. Nog een mooie grote hond erbij, fantastisch.

Mijn onderbuik is weer helemaal opgeladen.

Kaas de Vies | 09-01-13 | 14:09

Liggen daar nu 2 lijnen op die cd hoes? lol

Mauske | 09-01-13 | 14:09

zijn kantoor mensen de enige werkende in dit land?

kalukula | 09-01-13 | 14:08

Uitvreters... halve junks...
Uitkering, huursubsidie, toeslagen en ontheffingen allemaal stoppen.
Tijd voor een Nederlands vreemdelingenlegioen.

ZDEV | 09-01-13 | 14:07

Wat heeft dit filmpje toch een hoog reaguurders-gehalte.

Kaas de Vies | 09-01-13 | 14:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken