Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeuj. Plezier niet langer VERBOTEN in Amsterdam

NIMBYechtpaar.jpgDe wurggreep der vertrutting is ietsje verslapt in MagNiet Capital of the World. Er komen maar liefst vijf horecatenten in Amsterdam met een 24uurs-vergunning! Allememaggies nog aan toe, wat is er fout gegaan in de Stopera? Waarom mogen burgers zomaar zelf beslissen hoe laat ze naar bed gaan? Wat is dit voor anarchie? We kunnen het verdere verloop van deze ondernemersvriendelijke verstandsverbijstering van de verbodsregenten alvast voorspellen. Omwonende Freken en ander NIMBY-tuig gaan vingerwapperend tekeer tegen mensen die wel een leuk leven hebben. Ze scholen samen in vertruttingsclubjes met ludieke namen als 'Rouw om Club Trouw' of 'Een Rustig Westerpark After Dark.' Er woont altijd wel een Wethouder toevallig in de omgeving dus in no time ligt een petitie met handtekeningen van het bakfietsgeteisem op het juiste ambtelijke bureau. Dan volgt er wat procedureel geharrewar en misschien een rechtszaakje. Daarin worden de horeca-uitbaters in het ongelijk gesteld door D66 rechters die heel toevallig op tennis zitten met de voorzitter van het aksiecommittee, een hele vlotte, leuke bakfietsmoeder genaamd Florine ('Zeg maar Flo'). 'Er is geen draagvlak voor 24-uurs horeca' concludeert de gemeente dan en iedereen moet weer naar huis als de Ouderlingen dat zeggen. Zeg niet dat wij u niet gewaarschuwd hebben. Maargoed, voorlopig gebeurt er weer wat in de kleine uurtjes, voor mensen die wel willen slapen, maar nog niet kunnen, of wel kunnen slapen, maar nog niet willen.

Reaguursels

Inloggen

1000 mensen? dat is wel een groot dorp!

giulioo | 30-12-12 | 00:05

Wat een commentaar weer, de jaloezie straalt er vanaf... ik geloof dat veel van jullie nog nooit in Amsterdam zijn geweest.
Beetje overweldigend ook zo'n grote stad voor volwassen mensen, niet 1 kroeg maar 800, er wonen meer dan 1000 mensen, niemand kent elkaar. .. en je komt er vreemden tegen.. ja dat is best eng voor deze reaguurdertjes.
Maar hoe dan ook: het werd wel weer eens tijd voor een beetje reuring, dat is een feit.
Lekker weer 24 uur bezig kunnen zijn is fijn, voor een hoofdstad.

obi-juan kenobi | 29-12-12 | 12:36

Ik hoop dat die 24-uurshoreca bij jou in de straat komt. Ben benieuwd wat je daarvan vindt. Ik heb jaren in de aan- en afvoerroute van de binnenstad van 030 gewoond. Het viel nog mee, hooguit eens in de twee weken pies en kots in mijn portiek, maar het geschreeuw en gebral wende nooit. En eerst was dat alleen op donderdagavond. Op het laatst was dat van woensdag- tot en met zaterdagnacht.

Uriël Fack | 29-12-12 | 10:13

LOL@pica-tag!

Chiant | 29-12-12 | 09:52

Mijn god, wat een provinciaaltjes reageren hier.

Marty K | 28-12-12 | 23:01

@ Hooijstra | 28-12-12 | 21:19

Ach, bij die universiteiten daar krijg je je bul bonus bij een pak pleepapier. U kent de uitdrukking: een zes in Leiden is een acht in A'dam.

Smurfke Turbo | 28-12-12 | 21:22

Gelukkig nu pas. Anders was ik nooit afgestudeerd.

Hooijstra | 28-12-12 | 21:19

Leuk voor, een aantal tenten dag en nacht open. Maar wat hebben onze reaguurders daaraan?

Smurfke Turbo | 28-12-12 | 21:09

De vraag is of je dat zou moeten willen, 24 uur stappen of open zijn. Maar dat laat ik graag over aan de mensen die het gaan exploiteren dan wel er verblijven...

E Rectus Magnificus | 28-12-12 | 20:32

Gewoon een doekje voor het bloeden - waarvoor de betreffende horecaffers ook nog eens héél diep in de buidel moeten tasten.
-
De gelegenheden die open 'mogen' blijven liggen namelijk allemaal op uuuren van het centrum (twee liggen er zelfs in Noord) en daar gaat het maar weer om: de vertrutting van het oude centrum kan nu vrolijk verder gaan.
-
En zodra als er ergens in de komende jaren een projectontwikkelaar komt die een woongebouw in de buurt mag neerzetten - dan kan de gedooghoreca weer inpakken, wegens 'overlast'

azoturie | 28-12-12 | 20:17

Watapatja | 28-12-12 | 19:25
Wilt u even ex-rokers niet over een kam scheren met zure babyboomers! Dank u! Ik - zelf ex-roker - gun iedereen zijn saffie en de ex-rokers die ik ken ook, terwijl veel babyboomers - nu ze te oud zijn om zelf los te gaan - jongere generaties precies dat willen ontzeggen wat ze in de jaren'60-'70 zelf opeisten met veel geschreeuw!

Aktivist | 28-12-12 | 20:13

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:15 | + -9 -

Als je er niet meer woont, is het ook jouw stad niet meer.
Amsterdam is nog steeds leuk, alleen zijn die bestuurders verschrikkelijk.
Zoals overal elders.
Rotterdam, hou op zeg, zelden zo'n grafstad gezien...
Den Haag, daar val je ter plekke in slaap..
Utrecht dan, alleen dat station al, woeee, dan ren je toch hard weg..

knerf | 28-12-12 | 19:52

Annabel, ik ben verliefd op uw pennenvruchten. Mag ik u huwen?

Chiant | 28-12-12 | 19:36

@Watapatja | 28-12-12 | 19:25
Dank u wel.
Dat is het meest kwalijke in onze cultuur: die mensen die continu bezig zijn andermans leven tot hun eigen niveau te verzuren, in plaats van eens een poging te doen zelf gelukkig te worden.

vetkleppert | 28-12-12 | 19:34

24 uur zuipen. Die zet ik op mijn to do lijstje van 2013

joyriders | 28-12-12 | 19:33

Babyboomers zijn net als exrokers, immers exrokers misgunnen iedereen het genot van een sigaret. Babyboomers misgunnen iedereen een normaalinkomen, plezier in het leven, persoonlijke vrijheid enz.

Watapatja | 28-12-12 | 19:25

Alleen die foto al. Een 15-hoog gebouw temidden van.. ja, van wat? Het laatste bolwerk van gesjeeste figuren die geloofden dat communisme een klaarkomen was. A'dam vroeger, was leuk. Nu staat een slissende marokkaan tegenover me omdat ik een Rotterdams accent heb. Die stad loopt altijd net iets voor.. in verpaupering en politiek talent(ascher, cohen) en zelfbevrediging(de rode hoed en praatclubjes.).

Smarties | 28-12-12 | 19:24

Vergunningen zijn G4y, gewoon loodsje regelen, systeempje erin, en rammen maar totdat de laatste is vertrokken. Paar jaar terug hadden wij daar nog geen ambtenaren voor nodig in Amsterdam youtu.be/qA2-n2E5nm8

Bertus Brulbroek | 28-12-12 | 19:18

Nou maar hopen dat het hek van de Dam is.

Red mij niet | 28-12-12 | 19:16

@Ratzinger | 28-12-12 | 19:07
Mooi omschreven, dat sfeertje in zo'n etablissement vol moeilijke brillen.

vetkleppert | 28-12-12 | 19:16

Plezier? Een schandalige rechtse hobby!

Jaimy Fox | 28-12-12 | 19:10

duitse herder | 28-12-12 | 19:09 |
De tweede keer was ie inderdaad leuker...

Ik was in Haren | 28-12-12 | 19:09

tssss... amsterdam neemt initiatieven

duitse herder | 28-12-12 | 19:09

vetkleppert | 28-12-12 | 19:02 | + 0
Je hebt niks aan een horeca waar je niet mag roken. Over 3 jaar mag je er ook niet meer drinken, alleen maar limonade.

Kun je er al theedrinkend praten over de mensen die bij jou in het café de ramen ingooien.

Sjeez, volgens mij moeten we daar iets aan doen. Zit er nog wat in het PvdA-subsidiepotje (die partij gaat in 020 al decennia over het geld)? Kom, we bouwen een jeugdhonk voor die jongens. Wat zielig dat ze buiten moeten staan en steentjes moeten gooien.
Motie aangenomen.

Amsterdam 2012.

Ratzinger | 28-12-12 | 19:07

miko | 28-12-12 | 18:48
Niet helemaal. Een kniesoor die daar op let. Wel waren de babyboomers bereid om krakers als 'cool' weg te zetten. Die jongeren wilden alleen de 'oudertjes' overtreffen en werden krakers en kwamen met anarchie. De hippen hadden hier geen moeite mee. Het zijn en blijven generaties die meer softenon slikkende moeders nodig hadden. Het had ons op langere termijn minder geld gekost. Ondanks gehandicaptenzorg(kosten).

Smarties | 28-12-12 | 19:06

Wat heb je aan horeca als er geen asbakken staan?

vetkleppert | 28-12-12 | 19:02

Bovendien kan het niet zo zijn dat een of andere suffe grijze muis in een lelijk overheidsgebouw voor het volk beslist wat goed en slecht is. Dat kan het volk prima zelf en daar is de overheid nooit voor bedoeld geweest.

Pat Jakker | 28-12-12 | 18:56

@Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:41 |

Kennelijk is het weer nodig. De overheid is zo ver doorgedrongen in de persoonlijke levenssfeer van de burger, dat er allang geen sprake meer is van een vrij bestaan.

Pat Jakker | 28-12-12 | 18:55

Nu de vuist van de ambtenarij zich langzaam verwijderd uit de opgerekte aars van de burgerij en het volk zelf weer mag gaan bepalen wanneer het wenst te genieten, zal ook het besef groeien dat het vrij is om zich buiten de gestelde paden te begeven. Niemand hoeft te waken over mijn gesteldheid. Niemand hoeft voor een ondernemer te bepalen wanneer hij moet sluiten. We zijn toch vrij?!

Het moet gewoon eens klaar zijn met die regelzucht. Want op dit niveau kunnen ze het hoor, maar regels maken voor banken? Nee. Doe maar een eed!

Pat Jakker | 28-12-12 | 18:53

Oud nieuws, inderdaad. Maar die Shelltoren staat in Noord: gratis pont en veel gratis parkeren na 19.00 uur ..

Mammeloe | 28-12-12 | 18:51

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:39 | + 0
Je kunt best om vrijheid schreeuwen, lijkt me goed zelfs.

De overheid had het alleen niet zo moeten laten afweten, in vrijwel alle opzichten. Of het nou gaat om de publieke ruimte, normale repressie etc.

Wat is er paradoxaals aan een jeugd die graag in alle vrijheid wil leven, maar daarbij ook grenzen leert kennen, dingen die niet mogen en waarvoor je zonder pardon gewoon maanden verdwijnt of een torenhoge boete krijgt?

Ik zie het probleem echt niet. De overheid is het publieke domein kwijt, dat is een feit. Ja, dan krijg je gekut, maar daar zou ik niet de jeugd of GS op aanspreken.

Wat die kutoverheid moet doen, behalve niksnutten aan niksnutterige baantjes helpen, is zorgen voor veiligheid. Gaat domweg voor alles. Laat je dat los, steven je af op een burgeroorlog of op z'n minst naar een domein waar het recht van de sterkste geldt.

Dat dit allemaal niet gebeurt, is met name te danken aan het stemvee-importerende gepeupel van die godvergeten Partij van de Arbeid, waar jij geloof ik ook nog enige sympathie voor hebt.

Andere benadering beter, BBB - je zult het acrostichon wel kennen. Hoogste tijd hier.

Ratzinger | 28-12-12 | 18:50

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:25
Kun je nagaan hoever deze 'boomers' hun standpunten in de loop der jaren hebben verkwanseld.

Smarties | 28-12-12 | 18:50

tssss... amsterdam neemt initiatieven

duitse herder | 28-12-12 | 18:48

@blinde kip | 28-12-12 | 18:31
baby boomers kraakten?? In de jaren tachtig? Sorry maar de meeste krakers waren geboren in de jaren dat de babyboomers hun opwachting maakten.

miko | 28-12-12 | 18:48

@Desmoulins | 28-12-12 | 18:41
Inderdaad, dat worden dan ook 5 grote tuig-magneten

dj tonedeaf | 28-12-12 | 18:45

Zulke gelegenheden zouden er moeten zijn...
Het is alleen jammer dat de huidige tijd enige vorm van beschaving binnen en rondom deze gelegenheden onmogelijk maakt. Garantie voor ellende.

Desmoulins | 28-12-12 | 18:41

Pat Jakker | 28-12-12 | 18:36 | + 0
Wel eens in het OV in NY gezeten, of welke US-stad dan ook?

Ik niet, heb zo m'n redenen. Zelfde geldt voor Parijs. Moet je na 22:00 in de metro gaan zitten.

OV is een taxi, de rest is totale shit, overal op aarde. En dan zijn de taxi's in 020 ook nog eens kudt. Beste is met je eigen vervoer te komen, of niet te komen want je mist niks.

Ratzinger | 28-12-12 | 18:41

Pat Jakker | 28-12-12 | 18:36
Alsof je Koos Koets of Armand in 1968 hoort praten ....

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:41

Duncan is morgen bij Eenvandaag!

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:39

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:32
Dat de babyboomgeneratie en de jongere GS generatie vrijwel dezelfde ideeën hebben over verworven vrijheden is mij al langer duidelijk. Van de eerste generatie begrijp ik het omdat het in hun hele manier van denken past. Van de GS generatie (inclusief de redaktie) begrijp ik werkelijk niets. Hun houding heb ik wel eens beschreven als de populistisch-rechtse paradox. Want hoe kun je enerzijds voor ongebreidelde vrijheid staan en anderzijds om orde en tucht schreeuwen ? Die twee zaken staan diametraal tegenover elkaar. Ik zie mijzelf als conservatief-rechts en dat is toch echt wat anders dan het GS rechts. Maar kennelijk zit de babyboomerfenis diep in ons verankerd, inclusief in de zichzelf rechts noemende reaguurders.

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:39

Pat Jakker | 28-12-12 | 18:36 | + 0
Zodat Rien in plaats van zijn familie met kerstmis met jou in een verder lege bus rijdt?

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:38

Toeristen vinden het altijd zo bijzonder dat er nog zoveel oude en mooie grachtenpanden in een stad staan. Voor hun is de hele binnenstad een monument.
Vind ik ook wel.

www.youtube.com/watch?v=0KZtgWoARsw

Terpen-tijn | 28-12-12 | 18:38

Parsons | 28-12-12 | 18:25 | + -1
So right. Eigenlijk kom je in de horeca alleen maar imbeciel, hormoongestoord tuig tegen.

Bediening incluis ja.

Ratzinger | 28-12-12 | 18:37

Eindelijk! Wegwezen met die paternalistische overheid!

Ik bepaal zelf wel wanneer ik graag wil dansen. Ik bepaal zelf wel welke middelen ik in mijn lichaam stop. Ik bepaal zelf wel of ik mij tussen rokers wil bevinden. Ik bepaal zelf wel hoe laat ik naar huis ga. Opflikkeren met je wapperende vingertje.

Het enige wat jij hoeft te doen, overheid, is er voor zorgen dat er 24 uur per dag fatsoenlijk openbaar vervoer is, zoals in elke fatsoenlijke wereldstad.

Pat Jakker | 28-12-12 | 18:36

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:25

En waar horen graaiende bankiers, bestuurders en toezichthouders van scholen/zorg/etc en nog meer oplichters, het ondersteunen van wapen en olie-industriën (ten kosten van de vrijheid van mensen/mensenlevens) en nog meer van dat soort rechtste hobbies dan bij? Ik kan dat toch moeilijk fatsoenlijk of burgelijk noemen.

Pindakees | 28-12-12 | 18:33

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:27 | + -1
Ik was het met je eerste post eens (met twee aantekeningen, je vergat de positie van Amsterdam in de intl (kiddy)pronindustrie en 24uur opening vind ik prima.)
Geen nadere uitleg nodig. GSers gedragen zich vaak als de pitbull van boomers. (hash, tabak, pr0n)

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:32

@Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:15
Grappig, want diezelfde babyboomers die in de goeie jaren relden, kraakten en vervolgens de herenhuizen aan de grachten voor een appel en een ei opkochten, eisen nu alle rust en stilte want daar hebben ze recht op, vinden ze.

En als men er een suf dorp van wil maken, moet men het niet verkopen als een wereldstad.

blinde kip | 28-12-12 | 18:31

@Parsons | 28-12-12 | 18:25
Inderdaad, lekker F5'en iedereen de maat nemen en dan in de kleine uurtjes weer moe maar dronken naar je bed gaan.
Yeah! ;)

miko | 28-12-12 | 18:30

@Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:25
Jij bent een model rechtse voor de linkse politici. Werken en belasting betalen. (klassiek) Liberaal is dan waarschijnlijk niet rechts volgens jou. LEven en laten leven. Zolang je een ander er geen nadeel van ondervindt is het geoorloofd.

Veestbeest | 28-12-12 | 18:28

@Voornaam Achternaam | 28-12-12 | 18:12
Wat dan? Die banale kroegen of afgezaagde 'hippe' tenten?
Ga toch weg, Amsterdam kan net een beetje concurreren met de provincie steden. Hadden ze vroeger nog de drugs en hoeren als uithangbord dat gaat nu ook verdwijnen.

miko | 28-12-12 | 18:27

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:25
Ik ben een vertrutter en een betuttelaar van de erhste soort en ben er trots op. Wat veertig jaar ongebreidelde links/liberale vrijheid oplevert zien we iedere dag op straat in onze steden. En wat een feest is het geworden. Het is tijd dat we die links/liberale babyboomerfenis bij het oud vuil zetten.

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:27

In Amstellerdorp moet voor zoiets een vergunning aangevraagd worden. In elk achterlijk kutdorp doen ze na sluitingstijd gewoon de gordijnen dicht en gaat de tap pas dicht als de omzet te laag wordt. Dit alles onder het mom van een besloten feestje.

Veestbeest | 28-12-12 | 18:25

Nou en?

Is sowieso gezelliger om je thuis te bezatten met of zonder wat vrienden.

En heel veel goedkoper. Ook dat nog.

Parsons | 28-12-12 | 18:25

Rechts zijn is in mijn wereld fatsoenlijk, burgelijk in de goede zin des woords, ontwikkeld, beschaafd en stijlvol zijn en daar horen zuip- en slempartijen en alcohol-,drugs- en pornotoeristen van het lagere onrendable soort niet bij.

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:25

Voor 24 uurs gedoe ga je toch lekker naar q-dance feesten ofzo

dj tonedeaf | 28-12-12 | 18:25

Vroegah was je 'preuts', als je niet naar de pijpen van boomers danste.
Nu ben je vertrut!

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:25

Je zal maar een Engelse toerist in Amsterdam zijn met evenwichtsstoornis en het syndroom van Gilles de la Tourette.

Who would notice?

Cuyahoga | 28-12-12 | 18:25

Zo zal het waarschijnlijk wel weer gaan lopen ja. #doodmusje

Bente | 28-12-12 | 18:24

Maar,, kan je er ook met de auto komen?

newray | 28-12-12 | 18:23

Annabel, ga eens met Eberhard praten.
Valt reuze mee.
Die Shelltoren is gehuurd door Duncan Stutterheim. Wil je een beetje creatieve industrie in de stad (en dat wil vdL) dan moet je flexibel zijn. Ik denk dat het een heelhartige keuze is.

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 18:23

Past ook helemaal in het verhaal overlast en comazuipen en terugdringen van drugs en ander criminele activiteiten.

toetanchamon | 28-12-12 | 18:21

Ik vind het niet persé een pré om als stad in de top drie reisbestemmingen van Engelse chav lager louts te staan. Jullie wel ?

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:21

Ach, 1 keer een invalletje in zo`n tent, de pillen, de bolletjes en wikkeltjes op de grond. Hop houten rolluiken met spijkers en vergunning afgepakt...

DoctahDie | 28-12-12 | 18:20

Wat hij [jules deelder] zei...

dj tonedeaf | 28-12-12 | 18:19

*Adrianus Backfish lezen doet*

fleischer | 28-12-12 | 18:18

Tegen extra betaling een 24uurs-vergunning.
En na ontvangst van de leges een avondklok instellen.

Ing. eslapen | 28-12-12 | 18:18

Vertrutting is goed. Ik schaamde mij, toen ik nog in Amsterdam woonde, vaak kapot voor het ordinaire imago van mijn stad als hoerenkast, pornoparadijs en opiumkot van Europa eerlijk gezegd. En ik heb al jaren genoeg van die babyboomserfenis met dat obsessieve vrijheid-blijheid denken. Wat mij betreft is het over. Waarom moet mijn stad de ghâkste van Europa zijn ? Ik ben er klaar mee. Al heel lang.

Bigi Bana Boy | 28-12-12 | 18:15

24 uurs vergunning? In Amsterdam? Dat zal dan wel voor de nacht moskee zijn. Kudt dorp.

miko | 28-12-12 | 18:14

Hopelijk wel valet parking dan voor de fjetsen met kenteken. Kan om 6u 's oggonts m'n bakfiets niet meer vinden hoor

urnolo | 28-12-12 | 18:12

Past dit item niet beter in het lokale sufferdje?

Parel van het Zuiden | 28-12-12 | 18:12

@Ik was in Haren: Nog nooit op andere plekken dan Rembrandt- en Leidseplein geweest zeker? Mooi zo, houden zo.

Voornaam Achternaam | 28-12-12 | 18:12

Amsterdam: the city that wants to sleep.

SharpEye | 28-12-12 | 18:11

Nu nog mensen zien te vinden die in die godvergeten kudt stad 24 uur lang in een kroeg willen zitten.... ik pas in ieder geval!

Fatwabuster | 28-12-12 | 18:11

Sh.. dat wordt dus een vrimibo, vriabo, vrinabo, zaochbo...

Indates | 28-12-12 | 18:10

Is dit geen discriminatie van de rest van de horeca-gelegenheden die die vergunning niet krijgen/gehad hebben?

Wat een selectieve nonsens weer...

Nederland vergunninkjesland.

ZKH EénOog | 28-12-12 | 18:10

Zal veel vriendelijke bontkraagjes aantrekken.

Swemmei | 28-12-12 | 18:08

Het kán in Amsterdam!

Lebuinus | 28-12-12 | 18:07

Ik zie sowieso niet wat je nou in Amsterdam zou willen. Behalve klagen dan. Dat kan daar wel.

Pindakees | 28-12-12 | 18:07

Met die prijzen in de horeca in Amsterdam, vraag ik mij ook af of er wel voldoende draagvlak voor is.

Ik was in Haren | 28-12-12 | 18:07

Nog steeds vragen ze in Amsterdam meer voor een paar uur parkeren dan een goed stuk vlees op je bord. Die autohaters zien mij daar niet.

blinde kip | 28-12-12 | 18:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland