Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gerd Leers is een natte tosti

bassiehofpica100.jpeg “Mosasaurus Flaplullus, broek met lucht, zompige snee, klamme zak, droeftoeter, zak hooi, vaatdoek, klefplak, druifje droefsnoet, druppelaar, washandje, endeldarmtoerist, vochtige bever, kleefsnor, tostiteef, klef kaasbroodje, kaas dweil, gehaktstaaf, swaffeldwerg, draphap, kwijlpigmee, navelzuiger, beroepslikker, klefbek, snoekbaarsbeffer, gulpengluurder, pitloze druif, kleiduivenverzamelaar, snotsnuiver, Abba-fan, bejaardenfluisteraar, zweetsok, slappe modderkop, uit de baarmoeder getrokken mislukte variété-pooier, vruchtwaterglijer, oorsmeer verzamelaar, jololookalike, knippernicht, hangslang, spermakoker, slijmtante, kerstkloofje, ruggegraat van asperge, sneukeutel, knurft, slappe hap, sneuneus, kwakneus, pipo, druif, koekwaus.” Zomaar wat reacties op Twitter toen ik vroeg of de Vriendelijke Volgers een synoniem voor ‘natte tosti’ konden bedenken. Inderdaad, een stukje over Gerd Leers (CDA) dus. Want wat is dit nou voor gejank, bij EenVandaag? “Oh, boehoehoe, ik ben door die gemene Geert Wilders onder druk gezet.” De Limburgse oud-minister plengde dezelfde tranen overigens ook al in augustus dit jaar. Het is ronduit gelul, zeg ik u. Want Gerd Leers was van donderdag 14 oktober 2010 tot maandag 5 november 2012 gewoon dienaar van de Kroon. Hij sprak gelijk de rest van het Kabinet met één mond. Het was Gerd Leers die Mauro eruit wilde gooien, het was Gerd Leers die inzette op stringentere asielwetten en het was Gerd Leers die de PVV-inbreng op het gebied van asielwetgeving in praktijk bracht. Het was Gerd, niet Gedoog Geert. Lieve luisteraars, ik neem u even mee terug naar het najaar van 2010. “De heer Wilders heeft de tijdsgeest heel goed begrepen. Ook gezien dat er een probleem is in de samenleving en ook in de harten van de mensen. Daar heeft hij invulling aan gegeven. [...] We gaan uitvoering aan het Regeerakkoord geven zoals afgesproken.” Was getekend, Gerd Leers, op Radio1. Ik vroeg Geert Wilders gisteravond wat hij vond van het optreden van Leers bij EenVandaag.. “Oderint dum metuant”, sms’te hij terug. Vrij vertaald: They see me rollin', they hatin'. Zolang ze mij maar vrezen. Het typeert Wilders: altijd duidelijk en helder. Zelfs in het Latijn. En díe ‘invulling’ van Wilders heeft Leers – terwijl gans het land, de Nationale Vergaderzaal en de Ministerraad het in ’t snotje hadden – in het najaar van 2010 bewust genegeerd. Voor Gerd Leers heeft het regeer- en gedoogakkoord tussen CDA, VVD en PVV schijnbaar nooit bestaan. Waarom? De christen-democraat wilde een baantje, zodat hij daarmee de schandvlek van de affaire rondom zijn fijne vakantievilla in Bulgarije kon wegpoetsen. Wat rest zijn de krokodillentranen van de oud-burgemeester van Maastricht. Wat rest is het huilie-huilie van een opportunistische Limburgse lafbek. Wat rest is het onvermijdelijke oordeel over de Slechtste Politicus van het Jaar: Gerd Leers is een natte tosti.

Reaguursels

Inloggen

Grappig, op de een of andere manier moest ik aan een natte panty denken toen ik naar een beschrijving zocht voor het stamelende baasje op TV. Man man man!

jaapP | 25-12-12 | 15:01

Wat een slappe zak is die vent. Als je iets doet moet je dat voor jezelf kunnen verantwoorden. Ook al is het alleen maar vanwege de consequenties wanneer je het niet doet. Anders moet je het niet doen. Zo simpel is het.

metdedag | 23-12-12 | 20:50

websenior | 23-12-12 | 18:21 Hebben we dan zo ongeveer heel het cda(tje) gehad? Of zijn we van Agt vergeten?

Petrus Poortwachter | 23-12-12 | 20:30

Tis nie waar! | 23-12-12 | 17:50 | + 0 -
Zo iemand als Ab Klink is absoluut niet te vertrouwen in de politiek. Die maken hele gekke capriolen om hun zin te krijgen.

websenior | 23-12-12 | 18:21

Als je dat stuk leest van Verhagen in de Volkskrant zie je wat voor vermakelijke slangenkuil het CDA is.

websenior | 23-12-12 | 18:16

Slomo | 23-12-12 | 17:49 | + 0
Dan zal het zeker voor Wilders geen kwaad kunnen om naar lieden te gaan zoeken die ministeriabel en diplomatiek zijn, want tussen het huidige LPF-achtig zootje zitten ze niet!

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 18:02

@Petrus Poortwachter | 23-12-12 | 16:31 |
"Op de vraag of er een CDA'er is die nog minder vertrouw dan Verhagen, zeg ik zonder aarzeling: Lubbers."

Ab Klink??

Tis nie waar! | 23-12-12 | 17:50

Geert is aan het winnen. Het kabinet is aan het struikelen. Dus verwacht de komende maanden een heftig anti Wilders geluid in de vaderlandse staatsmedia. Netjes gedoseerd in de tijd. Kwa timing is het nog de vraag of het kabinet vlak voor of vlak na september 2013 zal vallen maar het kan geen kwaad alvast op zoek te gaan naar nieuwe baantjes voor de bewindslieden.

Slomo | 23-12-12 | 17:49

Petrus Poortwachter | 23-12-12 | 16:31 |
Op de vraag of er een CDA'er is die nog minder vertrouw dan Verhagen, zeg ik zonder aarzeling: Lubbers. Als je die man enkele decennia bezig hebt gezien ben je geneigd te denken dat Rutte slechts een leugenachtig kwajongetje is.

WirMachenMusik | 23-12-12 | 17:29

La Vie En Rose | 23-12-12 | 14:58 | + 2 -

Ja daaag, Wilders staat gewoon in het artikel en is de aanleiding voor dit bericht. Kom op, je kan toch wel beter ?

Supermatthijs | 23-12-12 | 16:22

La Vie En Rose | 23-12-12 | 14:58 | + 3 -
Het gaat hier over een onbehoorlijk intimidatie (Limlanders onder elkaar) ten burele van een minister van staat. De gast die het flikt is Wilders. Dit soort debatten dienen in de TK plaats te vinden. Ik vind het een beetje een 'Marokkaanse' werkwijze La Vie!
(Kom je trouwens morgen ook naar het Mediapark? Ik draag een rode roos in mijn revers!)

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 16:12

-weggejorist-

Kudt_Janus | 23-12-12 | 16:07

Ook weer vermakelijk om te zien dat reaguurderT @oneindige domheid, de aandacht van die faalhaas van een Leers probeert af te leiden door over Greet te gaan mekkeren.

Wie immer.

La Vie En Rose | 23-12-12 | 14:58

Leers is zelfs te ruggegraatloos om over een paar maanden Prins Carnaval te zijn.
Absolute weggooier.

R.B.Scott | 23-12-12 | 14:55

Goed stuk @Bas, dat mag ook weleens worden gezegd.
Alle 'koosnaampjes' ghehe, zijn op Leers van toepassing en ook op de rest van het CDA, vooral op die mastodonten met hun gejank over de samenwerking met de PVV, met Greet, die zich immer aan de afspraken in het gedoogakkoord heeft gehouden. Een gedoogakkoord waarvoor de PVV ook wat van hun programma in heeft moeten leveren. Dus ook het CDA en Leers moesten zich aan de afspraken houden.

En ja, Leers had de moeilijkste post in het vorige kabinet. (slim gedaan van de VVD) Die had het CDA, en dus ook Leers, kunnen weigeren. Maar nee, ze wilden, ondanks hun enorme verlies bij de verkiezingen in 2010, toch in het pluche blijven zitten, mét gedoogsteun van de PVV, die niet mocht meeregeren van het CDA.

Leers bleek de zwakste schakel te zijn, veroorzaakt door
hemzelf door met alle winden mee te draaien. En nu heeft Greet het gedaan. Zo kennen we het CDA weer.

Toch vreemd dat het CDA bij de afgelopen verkiezingen - toen ze al gezegd hadden dat het fout was om met de PVV
samen te werken, en allerlei maatregelen die ook maar iets met PVVbeleid te maken hadden uit hun programma hadden geschrapt - van 21 naar 13 zetels ging.
Nee, dat gelul heeft niet erg geholpen.

En met de huidige peilingen wil het ook maar niet vlotten met het CDA. De PVV daarentegen doet het weer uitstekend, voor zover die peilingen iets waard zijn.

Daar zal dat gejank van Leers (en Verhagen en overige CDAers) wel vandaan komen. Die zien wellicht nieuwe verkiezingen aan de horizon, die palingen in een emmer snot.

Weg ermee.

La Vie En Rose | 23-12-12 | 14:53

Vorige week bij Opsporing Verzocht zag ik Mauro nog in een filmpje. Hij wilde pinnen met een gestolen pas. Op zich niet erg. Zo'n jongen, nu 20 jaar, moet ook een beetje extra geld hebben om leuke dingen te doen. Al dat studeren word je ook gaar van.

grote haas | 23-12-12 | 14:51

Verder hebben we dus niets aan Limburg in de politiek.
1) Ze worden gekozen op basis van vals sentiment.
'Stem op een Limburger' Jos de Rey.
(Onzin natuurlijk.)
(Wilders aanhang piekt ook in Helden, Eupen en Schin op Geul!)
2) Vervolgens gaan ze met elkaar lopen vechten (ook al zo'n provinciaals gewoonte, elkaar het licht in de ogen niet gunnen.)
3) Terwijl ze eigenlijk niets bijdragen.
En dan zijn we rond want 'niets bijdragen', in welke context wordt dit woordenpaar het vaakst gebruikt?
Juist, die half gare Paus die niets van religie begrijpt en roeptoetert over zijn concurrent.

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 14:49

Was Gert L. nu maar de enige bestuurder zonder ruggengraat, al die andere ministers, staatssecretarissen, volksvertegenwoordigers, topambtenaren alsmede de half miljoen paar gepunte ellebogen in allerlei raden, colleges enz zijn geen haar beter.
Een volk krijgt de leiders die het verdient - waar hebben we dit aan verdiend?

Guido | 23-12-12 | 14:46

Nequebard | 23-12-12 | 14:25 | + 0
Rita heeft de knettergekkiteit op immigratie uitgevonden.
Heeft zich helemaal stukgebeten op Taida Pasic en daarmee (en het dossier Ayaan) vervolgens haar electorale graf gegraven.
Fijn dat je haar steunt.
Wellicht ben je haar man?

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 14:45

HeB me gister ook dood zitten ergeren, wat een niveau.

Uw Verzekeringsadvis | 23-12-12 | 14:41

Waarom krijgen we toch telkens een slapjanus op immigratie? De enige goede van de afgelopen decennia was Rita Verdonk, maar die had nauwelijks bewegingsruimte omdat ze gebonden was aan de VVD, die toen nog trots was op haar multiculturele idealen.

Het lijkt wel alsof de politieke elite ons wil overspoelen met kansloze immigranten. Dat is trouwens alleen begrijpelijk voor de Partij van de Arbeid, want de lichtgetinte en donkergetinte buurten kleuren tijdens verkiezingen massaal rood. Kansloze immigranten, van de overheid afhankelijk, stemmen massaal op heren als Cohen en op die Greenpeace-lutser met z'n boeventronie.

Nequebard | 23-12-12 | 14:25

Stuur Leers naar z'n villa in Bulgarije!

Rest In Privacy | 23-12-12 | 14:18

@dirty dirk | 23-12-12 | 13:52 |
Betaal jij?

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 13:59

Verban Leers naar Vinkenslag

dirty dirk | 23-12-12 | 13:52

Leers en met hem al die incapabele, stelende en hatende potentaatjes in de politiek beoordelen de gehele mensheid op diens daden en zichzelf op eigen, verheven, intenties.
En ondertussen maar denken dat we ze niet doorhebben. Hoe dik kan die plank zijn?

mixey | 23-12-12 | 13:47

Wat een mild stukje over een echte katholieke LUL.

Dostranamus | 23-12-12 | 13:38

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:25
Ah een verstandig en heldere analyse.
De onderbuikmeute hier rent welig tierend Telegraafminnend achter de linkse Bassiehof aan. Leon Still, ist mein Still.
Inderdaad zeg, Wilders heeft nog nimmer iets bereikt. Alleen geklaagd en belemmerd.
Een roodgloeiende portefeuille als 'Immigratie' zou hij met zijn wachtgeld partij nooit bestuursverantwoordelijkheid in nemen.
Wat voor Gerd Leers pleit. Hij wist dat het het heetste hangijzer in de coalitie zou zijn.
Dat is toch minder nat dan -clown- bassie hier afschildert.

hfakker | 23-12-12 | 13:37

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:25
Ah een verstandig en heldere analyse.
De onderbuikmeute hier rent welig tierend Telegraafminnend achter de linkse Bassiehof aan. Leon Still, ist mein Still.
Inderdaad zeg, Wilders heeft nog nimmer iets bereikt. Alleen geklaagd en belemmerd.
Een roodgloeiende portefeuille als 'Immigratie' zou hij met zijn wachtgeld partij nooit bestuursverantwoordelijkheid in nemen.
Wat voor Gerd Leers pleit. Hij wist dat het het heetste hangijzer in de coalitie zou zijn.
Dat is toch minder nat dan -clown- bassie hier afschildert.

hfakker | 23-12-12 | 13:37

@Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 13:18
Jij mag dat wel, zijn volgelingetjes niet.

miko | 23-12-12 | 13:35

@WirMachenMusik | 23-12-12 | 13:12
Boeiend hoor. Zegt allemaal niets, binnen een paar weken kun je zowat alles weer verliezen (of winnen) zoals we sinds de afgelopen verkiezingen weten. Vanavond trouwens de avonturen van Emiel Roemer tijdens de afgelopen verkiezingen op Ned 1.

landlopertje | 23-12-12 | 13:20

Nu we het toch over Geert hebben, wil graag even van de gelegenheid gebruik maken om Sjeik Yahya Safi uit Sydney een ✞☃ Zalig kerstfeest ✞ te wensen, en de hoop uit te spreken dat het vacuüm verpakte beenhammetje ongeschonden bij hem is aangekomen.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 13:18

Wat is er toch geworden van die daadkrachtige en dappere burgemeester die die kampers van Vinkenslag het leven zuur maakte?

Gezwel | 23-12-12 | 13:16

PVV bij De Hond op 25 (+10) zetels, PvdA 26 (-12) en VVD 21 (-20).
Zonder de marketingpartij 50+ van PvdA-filiaalhouder Jan Nagel zou de PVV nu waarschijnlijk boven de 30 zetels scoren.

WirMachenMusik | 23-12-12 | 13:12

Een stukje dat weinig toevoegt. We kenden Leers al.

De Geus | 23-12-12 | 13:10

Bas, je ben te mild. Gerd Leers is een corrupte huichelaar.

Red mij niet | 23-12-12 | 13:09

@miko | 23-12-12 | 12:59 |
Is gewoon het antwoord op de vraag: "Ben ik te min?".
*jazeker*

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 13:02

@Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 12:22
De minnetjes zijn dan weer van mensen die hier nog niet zo lang zijn.

miko | 23-12-12 | 12:59

Wel Wilders reclame dit. Go Geert go!

Gewinflipt | 23-12-12 | 12:56

@necrosis | 23-12-12 | 12:42
Ja net een uurtje uit mijn nest, doe maar een muzikale koffie, als het van Joris mag.

miko | 23-12-12 | 12:56

Iedere PVV-stemmer zal blij zijn met de kerstboodschap van Gerd Leers! Leers geeft zelf toe dat Geert Wilders en de PVV het positieve verschil kan maken. We kunnen dan ook niets anders dan de boodschap van Gerd Leers ter harte nemen en massaal PVV stemmen zodat de PVV een nog grotere invloed krijgt. Samsom vreest bovendien dat Rutte II de rit niet zal uitzitten, dus kunnen wij hopelijk snel naar de stembus om het gelijk van Leers te bewijzen.

De Rechtsgeleerde | 23-12-12 | 12:55

Leers wordt vast in zijn politiek correcte cirkeltje hier hard op aangesproken. En probeert zich nu te distantiëren. Als ik Wilders was had ik gekozen voor een andere minister op die plek. Denk dat het kabinet wel eens o.a. kan zijn gevallen wegens vertragingstactieken op dit vlak.

Gewinflipt | 23-12-12 | 12:53

@drs.Nee | 23-12-12 | 12:42
Leuk dat je mij 'aanhaalt' (plusje gegeven) maar Mauro was in eerste instantie een Portugees probleem.
En zonder status had hij dus nooit naar Nederland kunnen komen.
Maar toch is hij hier gekomen....
Ik zeg niets, ik denk het alleen maar, al was het maar omdat Joris ook een paar relaxte dagen verdient.

necrosis | 23-12-12 | 12:51

Op een koude, regenachtige avond in De Steeg (gemeente Rheden)zei Gerd Leers in de jaren negentig tegen mij (verslaggever) dat hij op de rails ging liggen als de Noordtak van de Betuwelijn over bestaand spoor (Arnhem-Zutphen)zou komen. De mazzelaar!
.
Want hoewel het goederenverkeer (Rotterdam-Ruhrgebied) toch over het bestaande spoor rijdt, hoefde Gerdje de treinen fysiek toch niet tegen te houden. De Noordtak bestaat als zodanig niet (meer)..

Van Dikhout | 23-12-12 | 12:46

@Jopie2009 | 23-12-12 | 12:07
Wat necrosis zegt: Net als duizenden andere Maurootjes werd hij ook door z'n ouders voor veel geld verhandeld naar Portugal. Dan behoort het Dublinverdrag in te treden. Dat hij daarna door een vriend van zijn moeder bij z'n zus Nela in Rotterdam is afgezet, hoor je ook niemand over.

Misdaad loont. Het kinderpardon zit er dus aan te komen want, het zijn maar een paar honderd kinderen, wordt gezegd.

Die paar honderd 'gewortelde' kinderen zijn er dan in werkelijkheid opeens ruim tienduizend.

Hun ouders, broertjes, zusjes en zusjes mogen ook allemaal blijven met recht op uitkeringen en huisvesting.

Om al die Maurootjes te plaatsen moet er nog flink genivelleerd worden en gooit PvdA de huur voor gewortelde Nederlanders omhoog tot ruim 10% zodat die verkassen.
VVD staat erbij en kijkt ernaar.
Het was allemaal de schuld van de PvdA horen we dan van Rutte volgend jaar, na de val van het kabinet

drs.Nee | 23-12-12 | 12:42

@miko | 23-12-12 | 12:37
Niet alleen CDA.
Ben je net wakker?
Heb je wat hulp nodig om volledig wakker te worden?
*graag helpen wil*

necrosis | 23-12-12 | 12:42

Overigens vond ik Maxime's ontboezeming eigenlijk veel tekenender.
.
Vrij vertaald: "we zagen dat we kwaad deden. Dat we helemaal niets aan het oplossen waren maar vooral meer problemen aan het aanrichten waren. Dat we de belangen van de Nederlandse burgers aan het schaden waren. Het was zo duidelijk dat er niet van konden slapen. We wilden onze rug recht houden en er mee stoppen vanwege deze vele zwaarwegende belangen maar durfden dat niet omdat we er anders in Den Haag niet meer bijhoorde. We hielden onze rug dus niet recht omdat ons veronderstelde eigen belang belangrijker was dan het landsbelang. En zo geschiedde..."
.
Wat maakt je dat dan... Een opgeloste tostie? Een aangevreten tostie? Een laffe hostie?

Parel van het Zuiden | 23-12-12 | 12:42

Harde taal, Bas! Leers is een verschijnsel, een symptoom van de strijd met zich zelf waarin het CDA verkeert. Een strijd die gaat over ideologie, idealen, een afkalvend maatschappelijk draagvlak en een veranderende maatschappij waarin gezagdragers niet meer automatisch recht op gezag hebben.

Dr. Plofkop | 23-12-12 | 12:40

@necrosis | 23-12-12 | 12:29
CDA is smerig dus dat klopt dan wel.

miko | 23-12-12 | 12:37

Natte tosti, daar doen ze bij SR12 een moord voor. *ping* Vreemd dat ze in En schede geen finnen ofzo hebben...

Poeple | 23-12-12 | 12:37

Hij is lid van een club waar ze de kraan open zetten, tosti's bakken, en ze onder stromend water houden. Wat verwacht je dán van de ministers die ze leveren? Ik kan geen enkele CDA-er bedenken die een krokante korst heeft, ergens voor staan, zich niet laten gebruiken, etc.

PiraatNick | 23-12-12 | 12:36

@Ing. eslapen | 23-12-12 | 12:29
Ik zou willen dat ik hun uitkering kon intrekken.
Dan zou zelfs Joris niets kunnen doen aan mijn permagrinnik!

necrosis | 23-12-12 | 12:36

@vetkleppert | 23-12-12 | 12:24
Het is 's middags. Slinks komt eindelijk uit bed.

Ing. eslapen | 23-12-12 | 12:29

Natte tosti's zijn smerig!

necrosis | 23-12-12 | 12:29

Natte Niko.

swassannuf | 23-12-12 | 12:27

Ah, de Jopen en de gristenen zijn ook wakker, zie ik.

vetkleppert | 23-12-12 | 12:24

@miko | 23-12-12 | 12:18 |
Terecht!
Voor 'droge otter' uitgemaakt worden, was voor mijn zelfbeeld ooit bijna desastreus.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 12:22

@soledad | 23-12-12 | 12:16
Ik verwacht dat bij volgende verkiezingen, PvdA en VVD slechts een marginale rol kunnen spelen.
Dan zijn PVV en SP aan het woord.
Beter zoeken Rutte en Samsom alvast een baantje...

necrosis | 23-12-12 | 12:21

@Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 12:14
Ratzinger kan zich dan weer prima vinden in de opmerkingen.
'vochtige bever'

miko | 23-12-12 | 12:18

Tsja Gert,
.
Onder de gevleugeld Haagse woorden "verantwoordelijkheid nemen" hoort ook je aan afspraken houden en de consequenties van die afspraken nemen. Iemand die zich niet aan afspraken houdt op die afspraken en verantwoordelijkheid aanspreken lijkt mij volstrekt normaal. Tenminste in de echte wereld buiten de Haagse stolp werken deze dingen zo. Al vele eeuwen, getuige de volkse uitdrukiing "een man een man, een woord een woord".
.
Tsja Gert,
.
Jouw ontboezeming is denk ik wel tekenend voor de staat der dingen in de Nederlandse politiek en bestuur. Feitelijk leg je, waarschijnlijk onbedoeld, de verrotte mores bloot. Afspraken zijn in het Haagse blijkbaar alleen voor buhne, verantwoordelijkheid nemen dus een holle frase. Niet geheel onverwacht natuurlijk want die is ook terug te vinden in de wijze waarop politici omgaan met hun afspraken met hun electoraat. Uw toenmalige premier heeft daar ook een handje van.
.
Tsja Gert,
.
De grote gemene Geert kwam dus langs voor een gesprekje om je even te herinneren aan jouw gemaakte afspraken, hij ging ook even langs bij jouw baasjes om hun aan hun gemaakte afspraken en verantwoordelijkheden te herinneren. En verrek ook zij lieten jouw even weten dat je echt even moest "bijsturen". Verschrikkelijk zeg, dat je je als minister aan afspraken moet houden en daar ook op aangestuurd wordt. Een bestuurlijk novum, indeed.
.
Tsja Gert,
.
Rest jouw natuurlijk niets anders als de boodschapper die jouw aan jouw afspraken herinnerde proberen te schaden in een bereidwillige media. Het probleem is immers niet dat jij je niet aan de afspraken hield maar dat iemand dat benoemde. Zoals politiek, bestuur, en media in Nederland gewoon zijn te doen.
.
Dank voor dit inkijkje in het Haagse, Gert.
.
Wellicht dat de Nederlandse burger nu eens ziet met wat voor een zooitje ongeregeld we te maken hebben. Dat ons vertrouwen in de vertegenwoordiging en bescherming van onze belangen niet in goede handen zijn. Dat dit volk eindelijk eens "haar eigen weg kiest" en politiek en bestuur zwaar onder druk gaat zetten haar wil, wensen, en belangen ten uitvoer te brengen.
.
Gert, een prettige zondag!

Parel van het Zuiden | 23-12-12 | 12:18

mauro van de pvda mogen er nog wel invasie,s binnen komen,het wordt toch betaald door de hardwerkende bevolking.de eerste rekening van dit kabinet heb ik ontvangen,je hebt altijd gewerkt,en daarom moet je dokken,ik verwacht nog wel meer.
geerd leers gewoon een lul met lange vingers
door het bulgaars avontuur ook nog een schandknaap
wilders zit te wachten op de val van dit kabinet.
wat er dan gebeurd weet bijna niemand.
maar de zwevende kiezer zal ondertussen wel weer op de grond staan,en zit te wachten op de €1000 van rutte.

soledad | 23-12-12 | 12:16

@Kudt_Janus | 23-12-12 | 12:06
Ja, en Gerd doet nu huilie huilie alsof hij zwaar gegerardjolingd is.

miko | 23-12-12 | 12:16

Het draait natuurlijk wel makkelijk zonder ruggengraat.

mijntweecent | 23-12-12 | 12:15

Ik vraag me trouwens af wie bij dat Nieuwe Generale Pardon is doorgedrongen.
In ieder geval niet in verzorgingstehuizen waar onze oudjes 48 uur met dezelfde luier mogen rondlopen.

necrosis | 23-12-12 | 12:15

Oh jeee, die vervelende Geert houdt me aan mijn afspraken terwijl ik me daar nou juist op zn Limburgs onderuit probeer te wurmen. Boehoe.
(PS Is stem *geen* Geert)

hotmint | 23-12-12 | 12:14

Ben bang dat @kaas de vies na de vierde regel is afgehaakt in dit topic.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 12:14

wel/niet | 23-12-12 | 12:07
Gang...... hang.

wel/niet | 23-12-12 | 12:09

Toch vraag ik me, na het draineren van het achterste stuk van het kalverweitje, af of Bassiehof ons vandaag wil doen geloven dat er geen achterkamertjespolitiek wordt bedreven door het geachte kamerlid Wilders.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 12:09

Ben benieuwd wanneer in Maastricht de lijken gaan bovenkomen met wat hij heeft achtergelaten bij Vinkenslag.
Hij heeft dat tuig ook alleen maar met geld kunnen pappen.

Damoos | 23-12-12 | 12:09

@vetkleppert | 23-12-12 | 12:00
*ui snippert om traantje te laten*
Met andere woorden: volgens de wetten van de EU had Mauro hier nooit mogen zijn!
Let u even op, Verhofstadt?

necrosis | 23-12-12 | 12:08

@drs.Nee | 23-12-12 | 11:50
Maar ja, 'Superjan' en al die andere intellectuelen met superieure moraliteitsgevoelens konden het leed in die bruine kraaloogjes van Mauro niet aan. Dus mocht-ie blijven.

Jopie2009 | 23-12-12 | 12:07

Leers is/was een trekpop die te hard aan zijn touwtje heeft laten trekken....... in het begin is het fijn dat je in beweging wordt geholpen, dan wordt het irritant en dan breekt je touwtje......... gang je er levenloos bij, valt eerst je been dr af, je arm en als laatste je hoofd...... tja dat is politiek.

wel/niet | 23-12-12 | 12:07

Een zeer terecht gestrekt been van Bassie. Hulde.

Fijnstoffer | 23-12-12 | 12:07

-weggejorist-

Kudt_Janus | 23-12-12 | 12:06

de top drie van 2012:

op 3: klamme zak
op 2: kwijlpigmee
en op 1: sneukeutel!

sneukeutel hardleers, het heeft wel wat!

Daarnaast is hij ook een frauderende flapdrol met zijn technische textiellijm: had zomaar lid van de pvda kunnen zijn met zijn pluche kleefkwaliteiten.

dekogelkwamvanlinks | 23-12-12 | 12:06

@rara | 23-12-12 | 11:45
Vaak wel, of in een andere taal die mensen niet begrijpen.
Wat betreft Gerd zijn vruchten van de afgelopen jaren.
A l'œuvre, on connaît l'ouvrier.

miko | 23-12-12 | 12:04

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:57
PVV wilde vaak genoeg in debat, alleen hadden de andere politieke partijen er geen zin aan.
Ze wilden liever een hek om de PVV terwijl ze met de vingers in de oren 'LALALA' stonden te zingen...

necrosis | 23-12-12 | 12:04

Wat is er mis met een spermakoker?

Zyprexa20mg | 23-12-12 | 12:04

@vetkleppert | 23-12-12 | 12:01
Condooms werken daar niet.
Castratie wel

Ing. eslapen | 23-12-12 | 12:02

Verhagen, Leers. Het wachten is op de derde haan die gaat kraaien...

stemvee | 23-12-12 | 12:01

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:59
Condooms voor Afrika. En verder geen "ontwikkelings""samenwerking"

vetkleppert | 23-12-12 | 12:01

@necrosis | 23-12-12 | 11:59
En we weten allemaal waarom er zo weinig immigratie is in Portugal: geen uitkeringen.

vetkleppert | 23-12-12 | 12:00

Er zijn teveel mensen.
vetkleppert | 23-12-12 | 11:41 | + 2
Ook goed, wat voor visie heeft de PVV daarover?
(Hinnikend lachend weglopen als een journalist iets vraagt? #diongraus )

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:59

@drs.Nee | 23-12-12 | 11:50
Mauro landde in Portugal, niet in Nederland.
Het zou ons probleem niet moet zijn.

necrosis | 23-12-12 | 11:59

@sohee | 23-12-12 | 11:56
Dank je.
Mijn ideale kerst zou zijn als Mauro & co zouden opsodemieteren.

vetkleppert | 23-12-12 | 11:59

Hier een boodschap voor de 2e en eerste kamerfractie van de PVV.
-kudo's uitdelen kan iedereen. Ga eens in debat!
Worden jullie nou gesponsord door banken die bang zijn voor renteloos bankieren of worden jullie gesponsord door banken die in chaos toekomstig kapitaal zien?

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:57

Maar goed. Leers zal wel weer een functie als burgemeester ambiëren. Omdat alle grote steden terminaal PvdA zijn, maakt voor die baan alleen een natte tosti kans, mits voorzien van een rubberen ruggengraat en geen geweten.
Zie dit huilen als CV building.

Jan Passant mk2 | 23-12-12 | 11:56

@vetkleppert- fijne kerst!

sohee | 23-12-12 | 11:56

(Onbedoelde) prima reclame voor Wilders. Want wat Wilders deed was precies wat ik verwachtte van de leider van een partij waarop ik o.a. vanwege dit hoofdpunt heb gestemd.

WirMachenMusik | 23-12-12 | 11:53

@vetkleppert | 23-12-12 | 11:36
Mauro loog de hele boel bij elkaar. Over zijn achternaam over zijn geboortedatum. Hij heet eigenlijk Mauro Estevao en heeft ook al jarenlang een paspoort.

Verblijfsvergunning Mauro komt er‏, kopt de NOS erin.
nos.nl/l/454367
Daaronder: Teeven *denkt* dat Mauro aan de voorwaarden voldoet.
Saillant detail: Tien maanden geleden bracht de Raad van State een negatief advies uit over dat kinderpardon.

drs.Nee | 23-12-12 | 11:50

Leers is toch geen tosti?

Ome Gijs | 23-12-12 | 11:50

Hiermee bevestigd Leers dat de politie een groot liegen en bedriegen is. Onmacht van de politiek. plucheklevers en meer niet. Voor het overige natte scheten. Het enige dat ze nalaten is een bruine stinkende streep.

Therapietje | 23-12-12 | 11:49

sohee | 23-12-12 | 11:41 | + -1
Blijf van vetkleppert af!

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:49

@sohee | 23-12-12 | 11:47
Wat is dat dan, zo'n intellectjuweel?

vetkleppert | 23-12-12 | 11:49

@ Vetkleppert- Precies- roeptoeteren, lucht, semi intellectuele metaforen, oftewel domme praat.

sohee | 23-12-12 | 11:47

.. als alle regenten calculerende natte tosti's zijn, dan valt Leers positief op omdat er een klein droog hoekje aan zit. Jammer dat het dus maar tijdelijk droog leek, vanwege de hete adem van Geert Wilders.
Ik heb ook gewoon Geert gestemd, liet mij niet angstig maken door de gevestigde media (pvda) of door bange Johnny Quit (vvd).

Jan Passant mk2 | 23-12-12 | 11:45

@miko | 23-12-12 | 11:26
Omnia dicta fortiora si dicta Latina. Nietwaar?

rara | 23-12-12 | 11:45

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:37
Nee, trut. Er is niet te weinig water, brood en energie.
Er zijn teveel mensen.

vetkleppert | 23-12-12 | 11:41

-weggejorist-

sohee | 23-12-12 | 11:41

@ einde van de domheid - +1
@ vetkleppert- jij bent precies wie 'einde van de domheid' bedoeld- een roeptoeter!

sohee | 23-12-12 | 11:41

Het is ruggeNgraat, Bas. Heb jij geen rode wiebeltjes op je knoppenkast?

McSnor | 23-12-12 | 11:38

Vervolgens (na een constatering door jou of door een ander) zorg je dat je een draagvlak in de politiek, de samenleving en wellicht ook het bedrijfsleven creeert. Je gaat dan niet door met verder stangen, polariseren, uit elkaar drijven, agitatie genereren. Bovendien Geert, en dat neem ik je het meest kwalijk. Islam en EU zijn FLUT-TOPICS. De wereld heeft binnenkort te weinig water, brood en energie. Daar heb je nog nooit iets over gezegd. (En overruled die 2 andere in no-time!) Je hebt het hele debat gekaapt. Waarmee? Met niets Geert. Ruis! Kudo's voor dat vermogen. Maar het is zin-loos.

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:37

En dan te bedenken dat die Mauro na lang zoeken nog het meest mediagenieke tranentrekkertje was. Speciaal geselecteerd om alle hartjes te doen smelten voor een stad vol extra ballast.
Met zijn hele liegbeestverhaal. En zijn studie LTS zwakstroom.

vetkleppert | 23-12-12 | 11:36

Grappig hoor, Leers werd onder druk gezet... Twee jaar lang verkondigt hij aan elke journalist die het maar horen wil: PVV houdt zich aan iedere afspraak... samenwerking met PVV is prima hoor.

Bij het CDA kunnen ze liegen of het gedrukt staat.

drs.Nee | 23-12-12 | 11:36

Hoeveel taps zouden er op het nr van Geert zitten?

das_Freudenmädchen | 23-12-12 | 11:35

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:25 | + -5

De gemiddelde pvda-er heeft het er anders nu nog steeds moeilijk mee.

Rico Tampeloerus | 23-12-12 | 11:35

Mauro is middels mensensmokkel en corrupte Portugese douaniers via Portugal Europa ingereisd.
Hij moet dus gewoon terug: hetzij naar Portugal, danwel naar zijn thuisland.
Dat Leers zich verontschuldigt is de hypocrisie ten top.
.
Maar ja: CDA, hè.

McPhart | 23-12-12 | 11:33

Als Gerd Leers dan zo'n grote, principiële jongen is had 'ie ballen moeten tonen en op moeten stappen op het moment dat hij de 'druk' van Wilders buitensporig vond worden.

Maar nee, opportunist Gerd Leers bleef lekker zitten waar 'ie zat. Plucheklever zonder ballen en natte Limburgse vlaai met je Calimero-geschreeuw achteraf.

Reinaert | 23-12-12 | 11:32

die leers wist hij toch van te voren wat voor beleid er zou worden gevoerd, het waren gewoon afspraken uit het gedoogakkoord
als je de afspraken niet na kom of kan komen door EU regels, ja dan gaan mensen vragen stellen
was die leers niet op die stoel gezet door het cda met het verhaal dat ze een sterke bestuurder op deze post nodig hadden die wat weerstand kon bieden tegen geert wilders

janneman1977 | 23-12-12 | 11:32

Als het een vent was, dan had hij op het moment zelf moeten zeuren en niet achteraf. Captain Hindsight.

Rico Tampeloerus | 23-12-12 | 11:32

Als ik dat filmpje van EenVandaag zo bekijk, dan lijkt het me ook onverstandig om een interview over immigratie te geven als je er een paar biertjes bij op hebt. Maar wel gezellig, toch Gerd?

patrizio | 23-12-12 | 11:30

De CDA heeft een hoge prijs betaald voor deelname aan het laatste kabinet. Nu probeert men de schuld voor de afstraffing bij de laatste verkiezingen volledig bij Geert Wilders neer te leggen. Zelf-kritiek is immers nooit het sterkste punt van de christen-democraten.

Dreverhaven | 23-12-12 | 11:29

Goh. Als je Geert sms't, krijg je gewoon antwoord? Dat zouden dan meer journalisten moeten doen.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 11:28

Gerd Leers...... ze hadden geen beter weekdier kunnen vinden voor die functie. Nutteloze pannenlap van een politicus die snel met pensioen moet....

Dhr. W. Anhoop | 23-12-12 | 11:28

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:25
Of het wel of niet klinkt doet er niet toe. Het gaat erom dat wij er niet voor willen betalen.

vetkleppert | 23-12-12 | 11:27

En toch lust ik nog steeds geen POWNED cookies.

bruine kikker | 23-12-12 | 11:26

Dat hele CDA had allang moeten wegwezen uit de politiek. Geloven doe je maar in je vrije tijd.
Maar we zullen geduldig moeten wachten tot de gristenachterban uitgestorven is. Kunnen we tegen die tijd fijn genieten van de mohammedanen. Van de regen in de drup. Of van de hashies in de speedballs, zoals sommige mensen zeggen.

vetkleppert | 23-12-12 | 11:26

Wellicht zonder het te beseffen zegt Leers, de politiek is niet te vertrouwen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 23-12-12 | 11:26

No worries. Met de vele natte tosti's in de politiek zijn we zo weer in het tijdperk belandt dat pek en veren weer helemaal in zijn. Dit soort lui een eens in de 100 jaar crisis oplossen? *proest. En dat is nog het gunstigste scenario .... het werkelijke scenario is dat de normale wereldorde weer hersteld wordt na 500 jaar, en het Oosten de macht weer grijpt. Ondertussen zijn wij overspoeld met een sprinkhanenplaag.

Pek en veren .... om nog te redden wat er nog te redden valt.

BedrijfsTijgerT | 23-12-12 | 11:26

Wilders is een ongelooflijke zak!
Iedereen... IE. DER. EEN kan zeggen dat een orkest niet klinkt, dat een popsong geen hit wordt, dat een bedrijf niet lekker loopt, dat de samenleving niet rechtvaardig is........ Daar is niets moeilijks aan, daar heb je geen inzicht voor nodig, dat kan iedere boer, burger, en buitenmens. Alleen politiek bedrijven betekent dat je dat gaat oplossen, NIET de problemen groter maken en daardoor meer zetels scoren.

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:25

@[email protected] | 23-12-12 | 11:14
Typisch, die CDA angstcultuur. Ook Ben Bot bekende na zijn ministerschap pas de vernedering van partijleider Balkenende die hem met het mes op de keel dwong woorden terug te nemen. Onder het mom: PvdA wil maar één ding en dat is: rotzooi maken tegen het kabinet.

Om de inval van Irak te rechtvaardigen werd een verboden wapenverhaal gebruikt.

drs.Nee | 23-12-12 | 11:23

C.D.A dat zegt alles wel een beetje, meest verachtelijke politieke partij die er is.Cda is wat het vichy regime was voor Frankrijk.

miko | 23-12-12 | 11:21

Leers is niet van mijn partij mar toch geloof ik wel dat hij oprecht is en z'n best heeft gedaan,misschien niets bereikt maar wie wel in dat rattenhol in DenHaag?
Verder geloof ik er geen zak van dat Geurt in staat is om in het latijn een smsje te beantwoorden lol!

K.Zwellever | 23-12-12 | 11:21

Mauro is nu 20.
Zou hij zijn VMBO-diploma onderhand hebben met zijn studievisum, of is hij nog met zijn afstudeerscriptie bezig?

Cuyahoga | 23-12-12 | 11:20

Andersom is de ridiculiteit van Gerd Leers nog veel duidelijker. Gerd huilt dat hij als bewindspersoon onder druk is gezet. Kent u één bewindspersoon die in een paar eeuw parlementaire democratie niet onder druk is gezet? Gerd, het hoort erbij, grow up!

Feynman | 23-12-12 | 11:19

Het probleem met gristendom is, dat er nooit wordt gedefinieerd wie je naasten zijn. En dat naastenliefde op die manier ontaardt in communisme, waarbij je alleen nog maar mag werken voor alle zielepoten van de wereld. Dat jij je schuldig moet voelen voor andermans overtollige nageslacht.
En daar hebben ik en mijn naasten dus helemaal geen zin in.

vetkleppert | 23-12-12 | 11:18

Ben je eindbaas. Laat je je onder druk zetten. Lutser.

van heinde en verre | 23-12-12 | 11:18

En nog een graaier!

Verder is het typerender dat nu pas concreet benadrukt wordt, dat Leers een natte tosti is.
De meesten hier wisten dat volgens mij allang.

ZKH EénOog | 23-12-12 | 11:16

@Gerd Leers

If you can't stand the heat get out of the kitchen.

Kleuter

Ing. eslapen | 23-12-12 | 11:16

Leers zou meer naar opsporing verzocht moeten kijken,en een statestiek op moeten vragen over uitkeringen en criminaliteit.

fleurtje | 23-12-12 | 11:16

Gerd Leers heeft een wanprestatie geleverd, kijk maar naar al die tentenkampen.
Hoe moeilijk kan het zijn om een uitspraak van een rechter uit te voeren en mensen die hier niks te zoeken hebben op een vliegtuig te zetten.
Faalhazenbeleid, meer kan ik er niet van maken.

Cuyahoga | 23-12-12 | 11:16

Gerd is onder druk gezet door de achterban en bestuur van het CDA om deze uitspraak te doen.
That's it.

Sneu dat Leers achteraf huiliehuilie doet.
Politiek is niet voor bange mensen.

drs.Nee | 23-12-12 | 11:14

Wat zeurt Leers nou, onder druk zetten is toch een mooie oude Christelijke CDA traditie.

irriducibili79 | 23-12-12 | 11:14

Dank je wel voor deze uitbreiding van mijn vocabulaire! Sneukeutel!

prutt_stift | 23-12-12 | 11:13

Gerd Leers had niet moeten mauwen en al die Mauromauromauro's er gewoon uit moeten trappen.

vetkleppert | 23-12-12 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken