Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marokkanen? Voetbal heeft een Debielenprobleem

knvbonzintwibbon.pngHele weekend geen amateurvoetbal door sneeuw Fikse Foei van de KNVB voor het doodschoppen van een grensrechter. Alle amateurvoetballers 90 minuten langer bier drinken + onzinposter + gotspe van een twibbon. En natuurlijk een hele week op nationaal niveau het land de put in discussiëren met als onderwerp een verdronken kalf. Tof. Totaal onderbelicht gebleven daardoor: vorig weekend werd er ook bij de wedstrijd VV Assendelft 5 tegen VVV Westzaan 4 een speler geslagen. Zo hard dat zijn kaak bij de kin in tweeën brak en aan beide kanten uit de kaakophanging knalde. Aanleiding? Een speler van Westzaan schold met het woord kanker, waarop de selectie van Assendelft woedend werd omdat er langs de lijn een clubgenoot stond die aan terminale kanker lijdt. Logische reactie. Er ontstond een vechtpartij, waarbij de 20-jarige Clint de boel probeerde te sussen. En hij was uiteindelijk degene wiens bek aan gruzelementen werd geslagen. Nieuws pas gistermiddag bij Politie.nl en dus ook pas daarna in de regionale media [1, 2, 3] en dus pas vandaag onder onze aandacht. En voordat iedereen weer passioneel de clubsites gaat afstruinen om te checken of er lichtgetinte belhamels rondloopt bij één der teams om zo dolenthousiast en schuimbekkend 'ZIE JE WEL' te krijsen, er was volgens kenners geen Marokkaan bij. Ja, er zijn een hoop verknipte Marokkanen in het voetbal en de samenleving die de boel verzieken met agressie en geweld, maar dat betekent niet dat met het benoemen van een Marokkanenprobleem ineens alle debiliteit als sneeuw voor de zon is verdwenen. Voetbal heeft vooral een debielenprobleem. En scheidsrechters hebben een gezagsprobleem dankzij de complete overtrokken schreeuwreacties van betaalde profs op televisie + bijbehorende goedpraatcoaches [Hallo Deekman en Vonk!]. Tevens heeft het voetbal een ontspoord oudersprobleem die of weglopen voor de verantwoordelijkheid hun zoons op te voeden of juist als een stel TBS'ers staan te schreeuwen langs de zijlijn. Ja, benoem voor het Marokkanenprobleem en zoek daar preventieve oplossingen, maar laten we dat vooral niet als excuus gebruiken om de overige agressie- & geweldsdelicten te negeren of te doofpotten. Het probleem van de extreme agressie is ingebakken in de hedendaagse voetbalcultuur, ongeacht de afkomst van daders. En er zit iemand met een versplinterde kin in Zaandam die dat kan beamen.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb een voetballend neefje van 11. Na drie wedstrijden in dit seizoen waren er al twee incidenten geweest: de leider was scheldend het veld ingerend en bedreigde scheids omdat hij vond dat die iets verkeerd deed (geen rapport uiteraard, wordt al niet eens meer gek gevonden), andere wedstrijd slaat ventje ander ventje van 11 vol op zijn muil na een correcte sliding. Ook geen rapport van opgemaakt. Ouders staan erbij en kijken er naar, doen niets. En dan hebben we over de E5. En niet in Amsterdam Gaza maar in het ontspannen Brabant.

Mijn zoontje van 5 gaat niet voetballen.

Haastigen Spoedt | 09-12-12 | 21:13

Beste Quid,
Het moet voor de rechtse medemens frustrerend zijn als Wilders zijn zoveelste haat tweet de wereld instuurt maar links Nederland vindt dit schitterend. Voor de buhne wordt er verontwaardigt gereageerd maar men weet dat Wilders met dit soort uitlatingen een rechtse samenwerking in Nederland in de weg staat.
Een coalitie met de PvdA is voor de VVD het hoogst haalbare om de schade beperkt te houden. Met iets meer inspanning zal het Wilders lukken om naast het CDA ook de VVD te minimaliseren.
Om deze reden is het niet kies om af te geven op Geertje. Links Nederland weet waarom het verlost is van die vreselijke coalitie waar rechts Nederland zijn vingers bij aflikte en is Wilders dankbaar omdat hij zijn rechtse partners in april in de kou zette.
Zolang Wilders rechts Nederland sloopt zal links Nederland hem hier zeer dankbaar voor zijn, al wordt dit natuurlijk niet openlijk toe gegeven.

Frenck Mahon | 09-12-12 | 08:16

@deuZigeZelluf het is heel simpel. Ooit heeft iemand zich misdragen in de ring bij de K1. En wat was z'n nationaliteit?

dutchbasterd | 09-12-12 | 03:21

Ook geenstijl is dus niet immuun voor de linksche reflex. Hebben we het eindelijk zover dat men in Nederland durft te zeggen dat er een Marokanen probleem is, en dat die zich ook in en om het voetbal heeft genesteld (na het kickboksen en andere vechtsporten heeft overwoekerd), moet er weer als "tegengas" debielig gezocht worden, gewezen naar en geroepen over dat, verhoudingsgewijs, ene incident waarbij geen marokanen betrokken zijn. Nu dus ook bij GS gewoon. Zo zie je maar dat GS ook maar gewoon een stukje Telegraaf aan het worden is.

deuZigeZelluf | 09-12-12 | 00:52

En dat voor een zwitsal. :o

dutchbasterd | 09-12-12 | 00:14

Tering. 52 pluskudos voor m'n reaguursel. Dank dank.

dutchbasterd | 09-12-12 | 00:14

Wat kapotte stofzuiger (14:37) en andere al aanduiden:
Voetbal is een hufterige sport. Weet u nog de 2010 WK finale van Spanje tegen Nederland en het trefbal/apenkooi spel van ‘ons elftal’; met als kers op de taart een heuse karatetrap van Nigel de Jong op het borstbeen van Xabi Alonso? Zo’n gerichte trap kan een acute hartdood veroorzaken. Poging tot doodslag in een oranje sportshirtje.
Kruis deze voetbalmores met verongelijkte maroc macho-etters en aanschouw het resultaat.

Spiny Norman | 09-12-12 | 00:13

@Bedenk | 08-12-12 | 17:13 : Ik heb niet gezegd dat 90% van de inwoners van onze gevangenissen Marokkaans zijn.


Ik heb gezegd dat 90% van de inwoners van onze gevangenissen geen autochtone Nederlanders zijn.

De rest bestaat uit jouw conclusies.

Vogelbeest | 08-12-12 | 23:15

despecialist | 08-12-12 | 14:27 | + 23

Nee hoor, is van alle tijden. Het is zelfs wat minder dan vroeger.

Arhedis-Varkenjaab | 08-12-12 | 22:25

Voetbal: voor mongolen door mongolen.

dagutnie | 08-12-12 | 22:23

Gelukkig begint het wielerseizoen over een paar maanden weer. Daar vallen hoogstens gewonden bij sportgerelateerde ongelukken, niet door aggressie.

Grasshopper66 | 08-12-12 | 21:42

-weggejorist-

Tavroch | 08-12-12 | 21:07

Er is toch nogal een enorm groot verschil tussen een gebroken botje en doodgeschopt worden op of rond een voetbalveldje.
Volgens mij is er sprake van serieuze en ernstige gewelddadige-escalatie gepleegd door allochtonen tegen autochtone Nederlanders. .................................................
Elke autochtone Nederlander moet weer het recht terug krijgen om een wapen te dragen, net als vroeger gebruikelijk was.
Net zoals nu nog steeds in de USA, ook een multiculturele samenleving, toegestaan is!!

frnas | 08-12-12 | 20:59

Geen marokkaan. Nee .. wel een bokser, kickend of niet.
Dusss, dan geeft het niet, joh. Shhh. Niet zo zeuren hoor.

gaffelbaard | 08-12-12 | 20:35

Hebbie Johnny Kut weer.

eagleye | 08-12-12 | 20:31

Pat Jakker | 08-12-12 | 20:16 | + 0 -

Nee, natuurlijk niet.
Ze hadden ingegrepen toen er een grensrechter werd bedreigd.

knerf | 08-12-12 | 20:21

@knerf | 08-12-12 | 20:10 |

Waarbij 'in aanraking komen met de politie' nadrukkelijk niet het zelfde betekent als 'veroordeeld worden door een rechter'.

Pat Jakker | 08-12-12 | 20:16

Als Quid in plaats van het rondhangen op de JOOP, bij zijn broodheer TMG had gekeken, had hij al 24 uur eerder op de hoogte geweest van dit incident.
.
Toch wel triest als je zolang moet zoeken naar iets positiefs over Mocro's en dan van arren moede met dit op de proppen kunt komen.
.
Onbegrijpelijk, dat GS zelf in crisistijd geen getalenteerde posters binnen kan harken. Nou ja: van Leeuwen doet het wel leuk, dat dan weer wel.

McPhart | 08-12-12 | 20:16

pius | 08-12-12 | 20:01 | + 0 -

Goed idee!
Gaan we ook wat Marokkanen achter de kassa zetten en dan laten we wat blankgekuifde autochtonen met veel geweld die Marokkanen overvallen.
Zoiets?

knerf | 08-12-12 | 20:12

pius | 08-12-12 | 19:28 | + -2 -

Nee, wat jij niet wilt snappen is de oververtegenwoordiging van een bepaalde groep (in dit geval jonge Marokkanen) als het om geweldsdelicten gaat.
Daar zijn cijfers over (65% van de Marokkanen in dit land tussen de 12 en 23 zijn in aanraking geweest met de politie, zie Elsevier deze week: bron Ministerie van Binnenlandse Zaken). 4 x zoveel Marokkanen zijn betrokken bij geweldsdelicten dan je op grond van hun bevolkingsaandeel zou mogen verwachten.
Maar zo'n feit zal wel een racistische constatering zijn en natuurlijk stigmatiserend.

"Stigmatiserend en racisme", de mantra's van de linkse kerk bij gebrek aan tegenargumenten.

knerf | 08-12-12 | 20:10

@dolffie | 08-12-12 | 19:53

Heel goed idee. Wij laten de jongens ook altijd zelf fluiten. Gaan ze toch wat anders van kijken als ze continu commentaar krijgen.

leerzaam.

pius | 08-12-12 | 20:01

onderdeel van de sport van kinderen zijn de meewerkend eouders bij een vereniging.
Wanneer je als ouder niet achter de bar staat coached om managed of iets anders doet is er geen toegang voor je kind.

elk kind van bovne de 14 een scheidsrechterdiploma laten halen is bij veel sporten al zo en daardoor weten zij als zij zelf fluiten zij een fout kunnen maken. Wanneer zij zelf spelen zullen de autoriteit,lees scheidsrechter, beter begrijpen.

Alle voetbal sport van de tv, vaak wordt hier zinloos geweld getoond.

dolffie | 08-12-12 | 19:53

@Afgeschminkte Bassie | 08-12-12 | 18:59

Dus als er een autochtoon inbreekt is er sprake van een Marokkanenprobleem? Klinkt logisch.

Of je snapt de uitvloeisels van je eigen redenaties niet.

pius | 08-12-12 | 19:28

Er zijn meer mensen die om zeep geholpen worden of zwaar letsel op lopen bij caferuzies dan bij voetbal.

Zijn alle cafegangers dan nu Tokkies?

knerf | 08-12-12 | 19:26

Juwelier Hund werd in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam werd in oktober 2010 doodgeschoten door een groep Marokkanen.
Is nou iedereen die een juwelier bezoekt een Tokkie?

Gaan we nu alle juwelierszaken een weekend sluiten als er weer zo iets gebeurd?

knerf | 08-12-12 | 19:23

naatholweg | 08-12-12 | 18:37 |
"las laatst boeiend onderzoekje naar verhuftering in de samenleving. Wat bleek: Tot aan ongeveer de oorlog vorige eeuw waren Nederlanders enorme hufters,"
------------------------
Was dat niet van een van de promovendi van Diederik Stapel?

WirMachenMusik | 08-12-12 | 19:03

@Wablieft ? | 08-12-12 | 16:20
Waarom alleen een stille tocht in Almere? Kan toch overal zeker!

doenormaal! | 08-12-12 | 19:01

Dus als er een roomblanke voetballer een klap uitdeelt is er opeens geen marokkanenprobleem meer? Wat een onzin. Wilders heeft gelijk, ik maak het dagelijks mee in Amsterdam. En respect? Als ik iedere Marokkaan die opvallend hard rochelt en vlak voor of achter me spuugt als ik voorbij loop een euro moet geven, ben ik failliet. Begin tegen mij niet over respect, ik negeer ze... Ik negeer ze. Nog.

Afgeschminkte Bassie | 08-12-12 | 18:59

@Pat Jakker | 08-12-12 | 18:55

Jij brengt , terechte, nuances aan. En dat is wel moeilijk.

Zeker hier.

pius | 08-12-12 | 18:58

Marokkanen mogen alleen maar badminton als sport doen.

Jos Tiebent | 08-12-12 | 18:58

@pius

Het voetbalprobleem is niet sec een Marokkanenprobleen. Het voetbalprobleem is een voetbalprobleem, maar daarmee is niet uitgesloten dat er daarnaast ook Marokkanenprobleem bestaat. En die problemen hebben nu een keer raakvlakken simpelweg omdat probleemjongeren van Marokkaanse afkomst óók voetballen.

Het is allemaal niet zo moeilijk.

Pat Jakker | 08-12-12 | 18:55

Het is hier in Duitsland ook best groot nieuws hoor. Al een week lang. We staan d'r gekleurd op als Nederlanders...

synchronicity | 08-12-12 | 18:54

pius | 08-12-12 | 18:42 | + 0

Nee, klopt. Het probleem is voetballende Marokkanen.

_pacman_ | 08-12-12 | 18:51

@Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 17:05

Je kan toch lezen. Het voetbalprobleem is geen specifiek Marokkaans probleem. Hoe graag je dat er ook van wil maken.

pius | 08-12-12 | 18:42

Laten we eerlijk zijn. Het zijn niet alleen Marokkanen. Er zijn ook "eilandjes met kampers" die doen waar ze zin in hebben. Runnen complete voetbal verenigingen met geld uit "ijzerhandel". Doen waar ze zin in hebben en strooien met geld om goede spelers (of trainers) aan te kopen. Nietwaar John de Wolf?

tiswat | 08-12-12 | 18:41

las laatst boeiend onderzoekje naar verhuftering in de samenleving. Wat bleek: Tot aan ongeveer de oorlog vorige eeuw waren Nederlanders enorme hufters, al heul heul lang was dat de Neerlandsche mentaliteit, stonden we zelfs een beetje om bekend. Door de oorlog kwam er plots een tegenovergestelde fatsoensnorm want hufterigheid combineerde niet zo goed met het samen in één slaan van de handen om het land op te bouwen. Dit sociaal wenselijke hebben we eigenlijk best lang volgehouden. Nu komen we weer langzaam terug bij onszelf.... met dit soort voorbeelden als verschrikkelijk gevolg daarvan. Nu de Marokkanen, dan weer de hooligans van sommige Nederlandse voetbalclubs (slaan ook met zijn allen in op 1, als het kan ieder weekend maar daar hoor je niet zoveel over, dat vinden we al redelijk normaal en meestal gaan ze net niet dood) Dus liever kijken naar mentaliteit, frustratietolerantie van mensen in het algemeen in nl liever dan van groepen in het bijzonder. Het is een maatschappelijk probleem. Leg je oor maar eens te luister op een gemiddeld voetbalveld waar autochtonen hun koters aan staan te moedigen. Daar schaam je ook de tenen uit je sloffen hoor!

naatholweg | 08-12-12 | 18:37

@Ko Reander | 08-12-12 | 17:21 er is nog een veel groter overkoepelend probleem. Namelijk handhaving. De meeste dingen die Marokkanen zich permitteren mogen helemaal niet van de wet. Hetzelfde geldt voor die (andere) hooligans. Maar wanneer mensen over de schreef gaan worden ze te vaak niet betrapt en/of niet (voldoende) afgestraft. Waardoor de overtreders niet echt worden ontmoedigd de grenzen van de wet (en fatsoen) te overschrijden. Er zijn landen waar niemand het in zijn bolle hoofd haalt om zich in de openbare ruimte te misdragen. Maar wij willen geen politiestaat. De prijs voor dat niet willen van een politiestaat is dat je geteisterd wordt door groepen mensen die om de één of andere reden geen belang hechten aan geschreven en ongeschreven regels zolang ze niet hardhandig worden gecorrigeerd. Het enige antwoord op groepen kanslozen die door intimidatie en (dreigen met) geweld de openbare ruimte overnemen is een overmacht van politie daartegenover stellen. Samenscholingsverbod en iedereen die - zulks ter beoordeling van oom agent - hinderlijk gedrag vertoont aanhouden. En bij herhaling een tijdje niet meer vrijlaten. En bij nog een herhaling heel erg lang niet meer vrij laten.

Al dat gedoe over 'minimum' straffen en paspoorten afpakken lucht vast op en levert pluskudos op, maar werkt om diverse redenen niet. Handhaven, dat werkt, als je het durft te doen.

poppermotje | 08-12-12 | 18:05

Het is debielenprobleem. Mensen zijn nu eenmaal debiel. Allemaal. Niet slechts op het voetbalveld, maar daar komt het wel makkelijk tot uiting. Het gebeurt nooit bij rugby. Hoe komt dat? De spelregels laten het niet toe. Alleen de aanvoerder praat met de arbitrage. Een veldspeler mag dat niet en moet eruit als hij het toch doet. Simpele spelregel, zo in te voeren.

Tweede punt: straffen bij rode en gele kaarten zijn veel te laag. Ook, of liever juist in het profvoetbal. Een paar wedstrijdjes schorsing is geen straf. Een speler moet een half jaar of een jaar of nog langer geschorst worden. En dan met vaste regels: geen gelul in arbitragecommissies en straffen in overleg: nee, 3x geel of rood = half jaar. 2e keer: jaar. En dan elke keer verdubbelen.
Voor het profvoetbal betekent dat dan ook: geen salaris (kun je gewoon in de contracten opnemen) - en niet de alleen de voetballer wordt geschorst, de club moet een boete krijgen bij een bepaald aantal kaarten.

Notoire kaartenverzamelaars komen dan niet meer aan de bak, geen club wil ze vastleggen. Slecht voorbeeld bij de profs (zowat elke dag op TV) doet slecht volgen. Haal de slechte voorbeelden weg en maak het uitzonderingen. Met een paar simpele ingrepen in de regels is dat zo te doen. Als de KNVB dat eens bij de FIFA zou bepleiten dan doen ze écht wat.

Vechtpartijen buiten het veld: altijd schorsen, royeren en aangifte bij justitie. Of je kunt natuurlijk alle debielen in de wereld preventief ruimen, maar dan hou je niemand over. Ben ik niet a priori tegen, maar dat is ook alweer zowat.

Stormageddon | 08-12-12 | 18:02

als je duiding zoekt dan vindt je het niet bij de anti zwarte piet auteur (leuke trouwens dat hij het ook hier weer op neemt voor de zwakke gekleurde medemens) van GS

maar in een kordaat, kort en de volledige essentie omvattende tegel van een echte PAREL:

Als we het probleem breder gaan trekken dan maar meteen goed. We hebben een staatskundigprobleem. De Nederlandse politiek trekt een legitimiteitsprobleem vanwege het eenzijdig opzeggen van het "contrat social". Het zorgt niet meer voor de kerntaken van de overheid, dient slechts eigen belangen en partijpolitieke dogma's, en verloochent de verantwoordelijkheid om de belangen van de Nederlandse burgers en ingezetenen te vertegenwoordigen. Of we nu spreken over integratieproblematiek, de maatschappelijke geweldsspiraal, corruptie, nepotisme of de financiële crisis, zo'n beetje alles is terug te voeren op het flagrante falen van de Nederlandse politiek. U wilt breed, alstublief, hier heeft u het breed!
Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 15:03 | + 8 -

PArel hiervoor hulde

yuryzelluf | 08-12-12 | 18:01

zijn er echt geen marokkanen bij betrokken?? hmmm ik moet mijn theorie maar zien aan te passen, dit wordt ene grote klus

Nachtmens | 08-12-12 | 17:55

the_insatiable | 08-12-12 | 17:37 |
Dat had betrekking op voetballers onderling en werd toen door tijdgenoten, waartoe ikzelf behoorde, beschouwd als een toen in liedjes algemeen gebruikelijk toepassing van de stijlfiguur hyperbool.
Zelfs de tekstdichter van Boudewijn de Groot, en copywriter met uitstekende voelsprieten, Lennaert Nijgh, had toen niet het voorstellingsvermogen dat dat ooit ook eens op grensrechters van toepassing zou kunnen zijn.

WirMachenMusik | 08-12-12 | 17:53

soort van 'wieder gutmachung' om aan te tonen dat het écht niet altijd marokkanen zijn ?

huilen met de wolven in het bos is het en ik ben het zat, c'est ca

yuryzelluf | 08-12-12 | 17:49

Ik vind het niet netjes dat Quid Marokkanen voor debielen uitmaakt.
Dat zijn ze tenslotte niet allemaal. Er zitten vast wel een paar goede tussen.

Mantisomantis | 08-12-12 | 17:42

-weggejorist en opgerot-

Dux Bellorum | 08-12-12 | 17:40

Tsk. In een beetje dictatuur zou Assendelft/Westzaan nooit in het nieuws verschenen zijn. Zelfs dat beheerst de Nederlandse overheid niet eens. Wat een verzameling tupperwarewijven in dat Den Haag. Opstelten, onze nationale Avonlady.

dedeurs | 08-12-12 | 17:37

wie zong er vroeger al en hoe lang is dat al geleden:
uit het nummer Jimmy:
"Als ie maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien half doo-oo-ood?"
gaf in de jaren 60 dus al aan hoe fijn de sport is die voetballen heet...

the_insatiable | 08-12-12 | 17:37

Ko Reander | 08-12-12 | 17:24
Daar heb je vast een stevige link met autoriteit voor die dat kan bevestigen. Niet dat het heel veel veranderd aan iets als feyenoord.blog.nl/algemeen/2012/11/30/...

Bedenk | 08-12-12 | 17:35

Johnny Quid, Helemaal gelijk, maar wat wou je daarmee zeggen ?????
Wil je dat vergelijken met Marokkanen die iemand gewoon doodschoppen omdat ze het ergens niet helemaal mee eens zijn ?

hansvanvoren | 08-12-12 | 17:30

Downloaden is downplayen

Ko Reander | 08-12-12 | 17:27

Bedenk | 08-12-12 | 17:13 | + 0 -
Van die, bijna 13000, gedetineerden is dus wel 80% lichtgetint. Dus dat downloaden van jou werkt even niet.

Ko Reander | 08-12-12 | 17:24

Zijn intussen de agressie-tegen-het-gezag-verheerlijkende New Kids (Turbo / Nitro) al langs gekomen in uw ongetwijfeld boeiende discussie?

henkvaningrid | 08-12-12 | 17:21

Het echte probleem is de combinatie. Agressieve mensen die in een agressieve voetbalwereld bezig zijn, allochtonen die onze normen en waarden niet kennen, tokkies die het maar wat leuk vinden als er problemen zijn. Alles bij elkaar is een recept voor grote problemen.
.
Echter zijn de losse onderdelen, tokkies, allochtonen, bepaalde voetballers, ook risicofactoren. Zo zou je nooit mensen met een agressieve instelling op een vechtsport moeten zetten. Dat is iets wat nu wel duidelijk geworden is.

Patatter | 08-12-12 | 17:21

Goed stuk, Johnnie. Maar als je jouw verhaal naast de andere legt dan ontstaan er dus 2 hoofdproblemen, een sub-probleem en een overkoepelnd probleem. Te weten: het Marokkanenprobleem, het slechte oudersprobleem en een, noem het, blank hooligansprobleem. Overkoepelnd het debielenprobleem. Daar kan je dus afzonderlijk aan werken. Maar ik denk niet dat het opgelost wordt. Marokkanen zijn niet voor rede vatbaar en vinden alles wat ze tegen de Witman doen een goede zaak, de ouders vinden zichzelf altijd de beste opvoeder en de hooligans is een te oud probleem dat al diepe wortels in de samenleving kent. De Mongolen die lopen te delibereren over 010, 020, neuzen e.d zijn gewoon geschift en horen in een tbs inrichting thuis. Neem het hooliganfilmpje van die Westendorp maar eens in je achterhoofd. Wat daar uit spreekt is om beroerd van te worden. Dus misschien moeten we eerst het probleem op de Eredivisievelden en dan het hooliganprobleem aanpakken. Dan hou je nog maar twee subprobleme over.

Ko Reander | 08-12-12 | 17:21

WirMachenMusik | 08-12-12 | 17:15 |
Voor @pius | 08-12-12 | 17:00 bedoeld.

WirMachenMusik | 08-12-12 | 17:17

Elk weekend 13000 wedstrijden en hooguit 5 incidenten. Dat is geen probleem. Wie dat wel zo ziet kan beter ook pleiten voor een algeheel horecaverbod. Daar heeft de samenleving elk weekend meer overlast van. En verbied autorijden ook maar gelijk want de verkeershufters zijn elke dag op pad. En zo kun je wel doorgaan. Elk incident is er een teveel natuurlijk maar los het op en doe verder niet zo hysterisch.

de euro middenweg | 08-12-12 | 17:15

In zulke ontwijkende onderbouwingen voor stellige en specifieke beweringen vind ik helaas geen aanleiding om je A-- geloofwaardigheid op te schalen. De verwachting weer op negatief gezet.

WirMachenMusik | 08-12-12 | 17:15

@Vogelbeest | 08-12-12 | 16:11

Tja dat is jou mening statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

Dat er problemen onder Marokkaanse jongeren etc zijn dat trek ik niet in twijfel echter een insteek "het is een Marokkanen probleem" www.deondernemer.nl/UserFiles/Image/20... slaat nergens op.

Anders gesteld van de 12730 gedetineerde waren er 655 geboren in Marokko. Kan je tal van discussies voeren maar er zijn beelden genoeg die laten zien dat Nederlanders om het zo te noemen ook niet schoon zijn.

Laat me helder zijn deze daders hoeven echt niet aan te komen met een zielig verhaal. Wat dat betreft zijn het voor mij individuele personen die we niet mogen accepteren.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat we nu niet opeens moeten gaan doen alsof het niet accepteren van gezag een probleem is bij een specifieke groep naar afkomst.

Afgelopen zomer zit ik samen met mijn moeder en een paar andere ouderen aan een tafeltje. Er komt een kind aan en die wacht niet, nee die roept in ene dat die tv wil kijken. Waarop mijn moeder geheel terecht zegt "ik ben in gesprek met iemand, als je een vraag hebt dan wacht je even tot ik uitgesproken ben". 11 jaar en wat is de reactie. "Kanker hoer".

Er valt een stilte en dus reageer ik er op. Dat hij het niet in ze hoofd hoeft te halen iemand die ouder is voor "kanker hoer" uit te maken en dat die wel degelijk respect dient te hebben voor ouderen.

Wat denk je ouders op me dak, hoe ik het in me hoofd durfde te halen hun kind terecht te wijzen. Nu was me antwoord relatief simpel "als ik je kind terecht moet wijzen ben jij te laat" maar toch.

Niet eerst eens kijken wat is er gebeurd, nee er boven op en direct afgaan.

Een zelfde soort vergelijk de media berichten A2 traject controle het is een melkkoe. Als je even de moeite neemt en kijkt naar hoeveel auto's hoeveel bekeuringen kom je op een nog geen 2% wat een boete heeft gekregen. Is dat dan een melkkoe of een media hype autoriteit probleem?

En dus en dat meen ik al langer zijn we het evenwicht tussen Autoriteit en Vrijheid zoek. Dat is niet enkel een Marokkanen probleem dat is een maatschappelijk probleem en de gevolgen worden steeds zichtbaarder.

Bedenk | 08-12-12 | 17:13

Spelers die onderling vechten is niet helemaal hetzelfde als een paar spelers die bewust (tot tweemaal toe!) een lijnrechter opzoeken en hem doodschoppen.

fappefras | 08-12-12 | 17:13

Voetbal is surrogaat voor de onderklasse om hun oorlogsdriften te reguleren. Verder is Quid een ADHD-gedreven moraalridder, ik vrees dat zijn hersens aangetast zijn door het verknipte onderwijs in Nederland, inclusief taal- en spelfouten.

Jopie2009 | 08-12-12 | 17:10

@pius | 08-12-12 | 16:52 |

U meent het zeg. Dus naast Marokkanen die zo'n beetje elke probleemstatistiek (criminaliteit, geweld, uitkeringen, leerachterstanden, en recentelijk geleerd zelfs abortus) in Nederland met stip aanvoeren zijn er ook nog andere galbakken in deze maatschappij. Nou als u het zo stelt kunnen we inderdaad best de ogen sluiten voor dat veronderstelde Marokkanen-probleem. Hullie doen het immers ook. Zo, weer een probleem opgelost. Morgen gaat het vast allemaal beter....

Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 17:05

Zeg Quid, quit ermee.

FredKlep | 08-12-12 | 17:04

@WirMachenMusik | 08-12-12 | 16:40

Ga gewoon eens lezen wat Janmaat te vertellen had, je erin verdiepen onnozele. Was jij maar net zo naïef ten opzichte van de getinte medemens als ten opzichte van de Rosenberg van de lage landen.

En ja- ik ken, wat mensen die uit die scene kwamen, vreemd of niet voor een multi-culturalist zoals ik? En die mensen, laat ik ze aanhanger noemen van een mislukte profeet evenals een mislukte maar nog wel bestaande partij alhier hadden vrij regelmatig en constructief contact met jouw grote Held en voorbeeld.

Eerste hand info dus. Itt tot jouw gemiddelde en getinte drogredenaties.

Verschil moet er wezen immers.

pius | 08-12-12 | 17:00

@WirMachenMusik | 08-12-12 | 16:40

Ga gewoon eens lezen wat Janmaat te vertellen had, je erin verdiepen onnozele. Was jij maar net zo naïef ten opzichte van de getinte medemens als ten opzichte van de Rosenberg van de lage landen.

En ja- ik ken, wat mensen die uit die scene kwamen, vreemd of niet voor een multi-culturalist zoals ik? En die mensen, laat ik ze aanhanger noemen van een mislukte profeet evenals een mislukte maar nog wel bestaande partij alhier hadden vrij regelmatig en constructief contact met jouw grote Held en voorbeeld.

Eerste hand info dus. Itt tot jouw gemiddelde en getinte drogredenaties.

Verschil moet er wezen immers.

pius | 08-12-12 | 17:00

Door schade en schande wijs geworden nam ik 25 jaar geleden al geen mocro's en suri's meer aan. Turken waren daarentegen zeer welkom. Ik ben dus een racist tegen wil en dank.

BroodenSpelen | 08-12-12 | 16:59

een van de oorzaken van agressie is lage intelligentie. Voetbal is overbevolkt van laag IQ en korte lontjes is een eigenschap van laag IQ. Ongetwijfeld zijn de allochtone werkeloze plattelanders die ooit naar nederland kwamen omdat er in hun eigen land geen werk was ook eigenaren van extreem laag IQ dus zeer korte lontjes. Het is onvermijdelijk en onuitroeibaar helaas. Het beste is om voetbal af te schaffen en de velden te asfalteren tot parkeerplaats. Zijn we meteen van het parkeerprobleem af. Win win toch??

John Doorzon | 08-12-12 | 16:52

Kolere, Quid, durf jij te spreken over doofpotten?
Gelukkig heeft Nederland altijd jou nog om te voorkomen dat we doorslaan in het signaleren van Marokkaan-gerelateerde problemen en onze eigen tokkies vergeten... Loser.

RechtsDragend | 08-12-12 | 16:52

@andalucia | 08-12-12 | 15:07 |

Oplossingsrichtingen zijn puur theoretisch. Het probleem is de politieke Hydra en die zit inmiddels diep in de Nederlandse instituties. Zij controleert de drie machten wat natuurlijk op zich al de grootste gotspe voor een democratische rechtstaat is die iemand zou kunnen bedenken. De politieke Hydra zal alles in het werk stellen om echte oplossingen tegen te gaan. Echte oplossingen zijn namelijk gericht op het zuiveren van de invloed van politieke partijen op terreinen waar zij niet thuishoren. Het is al te laat....

Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 16:50

pius | 08-12-12 | 16:21 |
"Janmaat. Ik hoor zijn naam wel vaker voorbijkomen. Onze SS-sympathisant en nazivriend"
-----------------------------
Kun je voor die bewering bewijzen aanvoeren? Liefst met verwijzing naar andere bronnen als Indymedia of zo.
Dat zou je in mijn ogen toch al niet zo geweldige geloofwaardigheid zeker ten goede komen.

WirMachenMusik | 08-12-12 | 16:40

133 reaguursels. Als er geen Marokkaan bij betrokken is dan is voetbalgeweld dus een stuk minder interessant.

Kunnen we die conclusie trekken?

pius | 08-12-12 | 16:38

@ Goofy Goofball | 08-12-12 | 14:55

Overtreding van Bouaouzan en gisteravond van Deekman waren verschrikkelijke overtredingen. Hoort niet in het voetbal thuis. Maar om te zeggen dat deze club verrot is en niks doet slaat nergens op. Trainer Vonk wordt zeker aangesproken op zijn uitlatingen en Deekman op zijn gedrag.

Nogmaals, het zijn verschrikkelijke overtredingen, maar ga nu niet Sparta wegzetten als club waar het probleem ongeveer ontstaan is! Sparta... ongeveer de enige club waar vader nog met zoonlief naar het voetbal kan kijken zonder enig gevaar.

spartarotterdam | 08-12-12 | 16:34

@de Bree | 08-12-12 | 15:08 |

Correct. We gingen echter niet benoemen maar het probleem breder trekken zodat er weer gerelativeerd kan worden, over kunnen gaan naar de orde van de dag. Ik doe graag mee en ga dan naar de kern van het probleem. Besluitvorming en uitvoering zijn in handen van de politiek. Het voortbestaan van deze ellende met Marokkanen, en tokkies overigens ook, is een politieke keuze. De kraan blijft open, de spoelbak wordt niet gerepareerd, en de dweil lijkt meer op een gatenkaas. Dat zijn de keuzes van de politiek. Overigens is de politiek niet hetzelfde als de overheid.

Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 16:33

-weggejorist-

Basirux | 08-12-12 | 16:32

@lekker wijf | 08-12-12 | 16:19

Hoe kan je zoiets zeggen. Heb je de rest van de topics van de week gelezen?

Muhahaha.

pius | 08-12-12 | 16:29

@Wablieft ? | 08-12-12 | 16:27

In de zin dat hij bepaalde zaken aanstipte heb je gelijk. Laten we het daarop houden;)

pius | 08-12-12 | 16:28

pius | 08-12-12 | 16:21 Je hebt gelijk en ik buig nederig, maar indertijd werkte ik in Rotjeknor en begon het plebs al te morren. De enige die toendertijd het probleem benoemde was Janmaat. Maar ja, je was natuurlijk een "vul zelf maar wat in" als je daarop stemde. Dertig jaar later moet je hier en daar wel wat vraagtekens plaatsen natuurlijk. Al verdient het zeker aanbeveling om je niet door sentimenten te laten meeslepen.

Wablieft ? | 08-12-12 | 16:27

@OpperGek | 08-12-12 | 14:26
O ja, en die Wilders van jou is trouwens ook een halve buitenlander, en zijn partner is ook een buitenlandse vrouw, grappig hé?! en als je je beetje in je eigen achtergrond verdiept dan is de kans ook groot dat je zelf ook een buitenlandse achtergrond heeft...

Freedom4 Ever | 08-12-12 | 16:27

@Wablieft ? | 08-12-12 | 16:10

Janmaat. Ik hoor zijn naam wel vaker voorbijkomen. Onze SS-sympathisant en nazivriend die met terugwerkende kracht een baken van onze beschaving is geworden en de visionair die het allemaal al voorspeld had.

Hadden we maar naar hem geluisterd dan hadden er nu geen allochtonen in het Nederlands elftal gespeeld en veel meer van die beschaafde dingen.

Een gemiste kans inderdaad.


Humor om te lachen.

pius | 08-12-12 | 16:21

Er is ook weer een lesbisch stel getreiterd in Bos en Lommer. Dat zullen wel weer die vervelende Hollanders zijn geweest, maar niet heus.

Natuurlijk doen sommige Nederlanders dit soort dingen ook, maar in verhouding tot hun aandeel van de bevolking zijn Marokkanen compleet losgeslagen. Wat Marokkaanse mannen betreft is het geen minderheid die het verpest voor een meerderheid, maar een meerderheid die het verpest voor een minderheid. Letterlijk, volgens het integratierapport 2011 van het Sociaal en Cultureel Planbureau.

Tolerantie komt helaas maar van één kant in dit land. We zijn hier zo verheven en netjes dat we naïef lijken. Keer ze de andere wang toe en ze meppen je ook aan die kant helemaal aan gort. Dat is nu eenmaal hoe ze het gewend zijn, dat is nu eenmaal hoe dat in hun cultuur al meer dan duizend jaar gaat en dat verander je niet met een doosje Tolerantie® en een paar miljard aan uitkeringen.

Nequebard | 08-12-12 | 16:20

Ik lees trouwens dat er 20.000 mensen worden verwacht voor de stille tocht morgen. Eigenlijk zouden het er gewoon 200.000 moeten zijn. Even wereldnieuws van maken. Ok, in Syrië knallen ze kleine kinderen af, maar toch.

Wablieft ? | 08-12-12 | 16:20

We hebben nu een marokanen probleem.
Maar eens barst de bom en dan hebben de marokanen in nederland een probleem.
Als mensen straks ook allemaal werkloos zijn en niets meer te verliezen zullen ze anders reageren dan toekijken.

talibhagwan | 08-12-12 | 16:19

Dat zeg ik, een Marokkanenprobleem.
Die Quid, politiek correct tot in de anus.

lekker wijf | 08-12-12 | 16:19

@OpperGek | 08-12-12 | 14:26
Wat een onzin zeg, nu ga je ook nog alle buitenlanders de schuld geven, ga fietsen man, de meeste problemen komen vooral door groepen met islamitische achtergrond, en gelukkig niet alle buitenlanders hebben islamitische achtergrond.

Freedom4 Ever | 08-12-12 | 16:19

Fijn dat Quid ook eens een gebalanceerd geluid laat horen. Hij vergeet alleen dat Geenstijl een debielenprobleem onder de reaguurders heeft.

De Viezerd | 08-12-12 | 16:18



@Vogelbeest | 08-12-12 | 16:11

Totale Bullshit. 90 procent van de gevangenisbevolking is allochtoon?

Je lult uit je nek.

pius | 08-12-12 | 16:18

@Vogelbeest | 08-12-12 | 16:13

Feitelijk is geen enkel westelijk land een democratie aan de andere kant zijn ze het allemaal. Simpel zat.

pius | 08-12-12 | 16:15

Er is maar één oplossing. En dat is een verandering in het hoofd van alle Nederlanders die het nu nog prima vinden dat er volgend jaar weer 100.000 allochtonen bij komen. En die het Marokkanen en allochtonen probleem niet willen zien, en er politiek correct omheen lullen. Helaas zie ik dat de aankomende decennia niet gebeuren, en zullen de donkeren en lichtgetinten steeds meer het straatbeeld vullen dan nu al het geval is. Er komen meer moskeeën bij en het geweld en de overlast zal toenemen. Tot het moment dat er geen Nederlander meer is die er GEEN last van heeft gehad. Als de omslag plaats vindt moeten we hopen dat we nog in de meerderheid zijn om de boel te doen kenteren. Als we tegen die tijd in de minderheid zijn hebben we ons land weggegeven aan onder-ontwikkelden. En sterft de Nederlander uit.

Gasbuis34 | 08-12-12 | 16:14

Ik denk dat het niet zozeer een Marokkanenprobleem is.... maar een islamprobleem.
Uiteraard zijn er overal randdebielen van hooligans te vinden. Het verschil bij de grensrechter, Quid, is dat dit nooit gebeurt zou zijn als de grensrechter in kwestie islamitisch was geweest, een Nederlander zou dat worst zijn geweest. De koran met zijn aanvullende boekjes al eens gelezen? Doe het maar eens... misschien ga je het zomaar ooit nog 'ns begrijpen...

IngridvanHenk | 08-12-12 | 16:14

@pius | 08-12-12 | 16:12

K= foutje

pius | 08-12-12 | 16:14

En nu bagatelliseert Quid het Marokkanenprobleem weer volgens sommigen. Het lijkt wel cabaret.

Wat een weerzinwekkend domme idioten. K

pius | 08-12-12 | 16:12

@Bedenk | 08-12-12 | 15:59 Een "Nederlanderprobleem". Gezien de bevolkinssamnstelling zou zo'n 90% van de inwoners van onze gevangenissen Nederlanders moeten zijn.
De praktijk is dat 10% van de inwoners van onze gevangenissen echte Nederlanders zijn.
Het lijkt me terecht om problemen bij hun naam te noemen.

Vogelbeest | 08-12-12 | 16:11

Gelijk of niet, prima leesvoer hierboven. Het hele spectrum aan voors en tegens komt hier voorbij en allemaal hebben ze hoe dan ook een punt. Hier in het roomblanke Brabantse dorpje van zo'n 5K inwoners en allochtono-meter zo goed als nul heb je dus ook geen problemen. Zéker niet van medelanders, want die zijn hier niet. De enkele somalische puber wiens ouders hier mochten blijven, haalt het niet in z'n chocobruine koppie om heibel te schoppen in z'n eentje. Dat wil overigens niet zeggen dat de lokalo's hier zo lief zijn. Vooral met een slokkie op zijn het aarsgaten, maar het is te managen. Ze kennen hoe dan ook hun grenzen, ook in groepsverband. Er is nog sprake van enig fatsoen. Vandalisme is hier ook vrijwel nul. Maar het zijn niet alleen de marokkaantjes of soortgelijk crapuul. Zolang de rechters niet straffen, worden we uitgelachen. Geweld tegen hulpverleners mag nu strenger gestraft worden, maar de rechters doen het niet. Het grootste probleem is volgens mij het zachte heelmeester probleem. Mocht er een hiernamaals of een hel zijn, Janmaat zit zich ergens rot te lachen denk ik. Arme Hollanders.

Wablieft ? | 08-12-12 | 16:10

@pius | 08-12-12 | 16:08

moet naar @henkvaningrid

pius | 08-12-12 | 16:09



Jij bent geen democraat. Dat is wel duidelijk.

pius | 08-12-12 | 16:08

Er zijn nu eenmaal hele volksstammen die niet zonder een dictator kunnen om op het rechtepad te blijven. Kijk maar naar al die lentes. Quid is blijkbaar ook een wegkijker.

Therapietje | 08-12-12 | 16:05

Tja, het moet gezegd worden: dit soort gedoe zie je bij hockey niet.....

Snorry! | 08-12-12 | 16:03

@henkvaningrid | 08-12-12 | 15:34

Ik kan het er volledig mee eens zijn. Het is makkelijk roepen het is een Marokkanen probleem wat ten dele misschien waar is echter zie een Haren, Zie een topic bus gesloopt, zie een rellen in Lyon. Waar was men om te roepen Vaastra moord is Nederlander probleem?

En al klinkt het zweverig. De Autoriteit heeft plaats moeten maken voor de "ik bepaal discussie cultuur". Bij alle andere levens vormen, als je autoriteit niet accepteert speel je met je toekomst en je leven.

Bedenk | 08-12-12 | 15:59

We hebben wél een marokkanenprobleem.

HetMannetje! | 08-12-12 | 15:54

We moeten mensen gewoon hun rechten en vrijheden ontnemen. We zijn opgevoed met de notie dat iedereen maar overal recht op heeft en vrij is om te gaan en staan waar hij wil. Daar hoef je dus alleen maar geboren voor te worden! Kennelijk werkt dat voor een deel van de bevolking niet. Kennelijk is het weer tijd dat we werken voor onze rechten en vrijheden. Verdien ze maar..

Pat Jakker | 08-12-12 | 15:52

@henkvaningrid | 08-12-12 | 15:46
En anders gebeurt het andersom.

miko | 08-12-12 | 15:49

@kapotte_stofzuiger | 08-12-12 | 14:45 | + 13 Geheel mee eensch!
Nu zit de Marrokaanse overheid misschien niet te wachten op al het tuig wat wij kwijt willen, maar als we er een kleine financiële vergoeding tegenover stellen (5,- of 10,- per crimineel per dag) zijn zij ruimschoots uit de kosten en
-Het tuig is écht levenslang opgeruimd
-We besparen gigantisch op interneringskosten

Vogelbeest | 08-12-12 | 15:49

Wel een partijtje zeikerds als je het woord kanker niet mag gebruiken.

miko | 08-12-12 | 15:46

Er loopt een rechte lijn van het progressief-liberaal aanschoppen tegen het gezag tot het doodschoppen van gezagsdragers.

henkvaningrid | 08-12-12 | 15:46

ik heb het aan die versplinterde kin gevraagd, maar er kwam geen woord uit.

--neus-- | 08-12-12 | 15:46

Brood & spelen, voetbal als afleiding voor de paupers.

Bertus Brulbroek | 08-12-12 | 15:44

Ik heb het aan die versplinterde kin gevraagd, maar er kwam geen woord uit.

--neus-- | 08-12-12 | 15:44

Ok waar tien grensrechters worden doodgeschopt zijn er in acht van de gevallen Marokkanen bij. Zo goed?

Koonkluk Huis | 08-12-12 | 15:43

En nogmaals, aan dat voetbalprobleem kan iedereen die dat wil zich makkelijk onttrekken. Laten we ons daarom liever concentreren op de gewelddadigheidsproblemen waarbij dat niet of nauwelijks kan. Bijvoorbeeld het Marokkanenprobleem.

WirMachenMusik | 08-12-12 | 15:42

Heeft die Quid soms verkering met een Marokkaanse gekregen, nadat dat meisje uit Westzaan het uitgemaakt heeft?

WirMachenMusik | 08-12-12 | 15:39

@andalucia | 08-12-12 | 15:26
Ik ben blij dat u overtuigd bent. :)

Boney | 08-12-12 | 15:39

In de draad over Johan Derksen heb ik ook al gezegd.
.
What's so funny about peace, love and understanding, zong Elvis Costello al jaren geleden.
.
Hou eens op met anti-autoritair opvoeden, en hou je kroost in het gareel desnoods met gepast geweld. Assertief zijn is leuk, totdat je gewoon je domme muil moet houden of anders ...
.
Mensen zijn geen engelen of heilig, dus stop met ze als zodanig te behandelen, te beginnen met criminelen. Dat betekent ook geen heiligenverering zoals bij Holleeder het geval is. Gewoon 'you're out forever', na misschien een keer iets door de vingers te hebben gezien. Fuck you, criminelen, krijg de tering maar, dat is waarom jullie hebben gevraagd, dus dan krijg je het ook.

Greetje Duisenberg | 08-12-12 | 15:38

roverheid | 08-12-12 | 15:30
Ademhalen, pilletjes innemen en gewoon nog eens je percentages narekenen. En doe meteen iets aan je grammatica svp.

andalucia | 08-12-12 | 15:34

Als we dan toch aan het benoemen zijn: Nederland heeft eerst en vooral een autoriteit- en gezagsprobleem. Dat manifesteert zich onder groepen lichtgetinte medelanders, maar beslist niet alleen daar. Alles moet kunnen, de mogelijkheden moeten grenzeloos zijn, het moet meer-meer-meer, het ego en de de individuele keuze staat voorop, gezag is alleen maar lastig en tegen autoriteit moet je aanschoppen. Dát zijn de geloofsbrieven van de progressieve goegemeente, van de (neo-)liberale marktdenkers, van het populistische klootjesvolk en de vrijgevonden media (ook gij, GeenStijl).

henkvaningrid | 08-12-12 | 15:34

@ Johnny Quid,

Waarom mag de waarheid niet gewoon verteld worden? Bij het programma opsporing verzocht zie je zo nu en dan ook wel eens een blanke dader in beeld komen. Maar je hoeft geen wetenschapper te zijn, om tot de conclusie te komen dat de meeste daders allemaal een 'kleurtje' hebben. FEIT.

Als blijkt (ik ken de cijfers niet, vandaar ook het woord 'blijkt') dat het overgrote deel van het voetbalgeweld afkomstig is van veelal marokaanse allochtonen, dan moet dat maar gewoon gezegd kunnen worden. (naming and shaming!) En ga dan niet zaken - ook hier op GS - bagetallisseren dat er ook extreem geweld gepleegd wordt door autochtone voetbalspelers. Ja duh.... zou raar zijn als dat niet zo was. Wet van de grote aantallen. Er worden honderden voetbalwedstrijden ieder weekend gespeeld. Natuurlijk zal er dan ook wel eens blanke nederlander iemand een mep verkopen. De 'Wet van de grote aantallen' heet dat. Maar daarmee is nog niks gezegd welke groep nu de grootste ellende veroorzaakt ieder weekend. Dit artikel suggereerst dat dat niet uitmaakt, want beide groepen doen het. Maar het maakt dus wel uit! Als 75% van het geweld afkomstig is van marokkane en 35% van autochtonen, dan is het dus WEL een marokanenprobleem!

Dan moet je dat niet goed gaan praten! Dan ben je net zo fout bezig Johnny Quid!

roverheid | 08-12-12 | 15:30

"waar je mee omgaat wordt je mee besmet"

"importeer de 3de wereld en wordt 3rd wereld"

" je bent wat je eet "

[/cliche]

poli | 08-12-12 | 15:30

Boney | 08-12-12 | 15:22
Okay, we kijken er verschilend tegenaan. Dat kan, het is het niet waard om een welles-nietes discussie aan te wijden. Stel dat het uit de hand loopt :-)

andalucia | 08-12-12 | 15:26

Ja, voetbal, de hele maatschappij heeft een debielenprobleem. Maar vergeet niet de het Marokkanenprobleem het debielenprobleem wel eens ernstig zou kunnen stimuleren. Geweld is besmettelijk. Niet iedereen laat zich zomaar in elkaar slaan door de Marokkanse straatnazi's. Sommigen nemen dat geweld gewoon over.

Vod Kanockers | 08-12-12 | 15:26

het klinkt alsof Quid bezoek heeft gehad van vertegenwoordigers uit Islamabad!

kaplaarzenverkoper | 08-12-12 | 15:23

@andalucia | 08-12-12 | 15:00
Ze hebben hem tegen de grond gewerkt, en zijn daarna met 4 of meer man op zijn hoofd en nek in aan het schoppen geweest. Dat vind ik toch iets anders dan een matpartij op het veld, waarbij iemand ongelukkig tegen een vuist aanloopt. Wanneer de dood intrad doet voor mij niet terzake. Het is van een andere orde dan rivaliserende teams die elkaar (à la ijshockey) tijdens een wedstrijd het licht uit de ogen proberen te beuken. Van de wedstijdleiding blijf je sowieso af met je poten. Daar ligt volgens mij de grens tussen maroc tokkies en NL tokkies.

Boney | 08-12-12 | 15:22

Ik mag graag mijn middelvinger gebruiken om andere chauffeurs op de weg duidelijk te maken hoe ik over ze denk.
ratelaar | 08-12-12 | 14:48 | + 1 -

Dit he. Dit zegt meer over u dan de rest van uw plempsel. U maakt gewoon deel uit van het probleem

Seeker020 | 08-12-12 | 15:19

we hemelen de cultuur van de onderklasse op, daarom krijg je dit soort incidenten.

cumshaft | 08-12-12 | 15:19

Tenenkrommend om te lezen dat zodra je het benoemd dat er gewoon binnen het voetbal veel debielen rondlopen, ook van autochtone afkomst gelijk een hoop (naar ik aanneem) andere debielen gaan roepen dat Marokkanen toch echt heel vervelend zijn en dat we daar niet omheen moeten draaien. Dat is een soort pavlovreactie op alles wat ook maar enigszins in de ogen van deze debielen lijkt op het relativeren van problemen met Marokkanen. Ik zeg relativeren en niet bagatelliseren. Dat is wat anders. Voordat debielen die vroeger niet zo goed waren in begrijpend lezen weer aanstoot gaan nemen aan dit bericht. De boodschap van Quid is: het probleem is breder dan alleen Marokkanen. Niet: Marokkanen zijn niet het probleem.

Star Classic | 08-12-12 | 15:18

Ik vind dit stukkie uit jouw penseel goed in balance Quid, leest lekker weg en ik kan me er helemaal in vinden!.

swebe | 08-12-12 | 15:18

We hebben een Marokkanen-, noch diebelenprobleem.

Het probleem zit opgesloten in onze cultuur, waarin wangedrag wordt vergoeilijkt en we rekening moeten houden met de opvoeding van de daders, de achtergrond ervan en godbetert de culturele achtergrond. En als het dan een keer uit hand loopt, wat doen we dan?! Dan gaan we dus godverdomme een stille tocht lopen, dumpen we tegeltjes met lieveheersbeestjes in het straatbeeld of plaatsen we posters tegen geweld in de krant - want zo denken die belhamels wel twee keer na voor ze iemand doodslaan.

We moeten godverdomme eens kappen met die symbolische troep. 't Maakt geen fuck uit. Maatregelen moeten we nemen. Geweldsdelict gepleegd? Strafdossier? Gewoon weren van de velden. Spijtig voor je, maar kennelijk kan je niet fatsoenljk meedraaien in de maatschappij en de mensen die dat wel kunnen dienen beschermd te worden tegen jou.

Er moet eens afgestapt worden van die notie dat iedereen maar absolute rechten heeft. Rechten moet je verdienen, vrijheid moet je verdienen. Dit soort uitschot verdient geen van beide en daar kan geen poster tegenop.

Pat Jakker | 08-12-12 | 15:17

Ik ga alleen nog maar naar damesvoetbal. Daar hoor je slechts "lekker wijf die nummer 10" langs de lijn. Stuk gezelliger.

Sky Lukewalker | 08-12-12 | 15:15

Zoals gisteravond bij P&W iemand antwoorden op de vraag "Hoe kan dat toch dat het steeds weer uit de hand loopt bij de marokkanen"? De Professor antwoorden "Alles kan hier toch in dit land,de straffen zijn een lachertje voor hun ".

L.M. | 08-12-12 | 15:13

@Tommygunner | 08-12-12 | 15:05
Mooi, ik ga m afdrukken en ophangen!

de Bree | 08-12-12 | 15:10

lamamepper | 08-12-12 | 14:54 |

Zolang de leugen regeert blijven de Haagse marionetjes aan de touwtjes hangen...
Dansend naar de pijpen van financiële en immorele verstrengelingen.

Zet je naïviteit maar aan de kant.

fleischer | 08-12-12 | 15:09

Klopt, een sport voor totaal debielen met een heel kort lontje.
In ieder geval iedere subsidie stoppen aan die ongein, en iedere vorm van overlast, of dat nu geweld of lawaai is keihard afstraffen.
Alle lul programma's over voetbal van de P.O afhalen, ik betaal geen belasting voor totale onzin tenslotte, en ze lekker als ze er zo graag mee bezig willen zijn infantiel op het veldje tussen de pauperflats laten kloten.

bakoenin | 08-12-12 | 15:09

@Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 15:03
Waarom altijd de overheid de hoofdschuld geven?
De overheid is wel medeschuldig, maar de hoofdschuld ligt toch echt bij de gebrekkige impulsbeheersing van van de -nieuwe- Nederlanders zelf.

de Bree | 08-12-12 | 15:08

Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 15:03
Prima brede benoeming van de culturele en mentale crisis die Nederland kenmerkt. Heeft u ook een oplossingsrichting voorhanden? De 'staat' is een ongrijpbaar iets, maar wordt wel bestuurd door mensen. Mensen die idealen hebben, fouten maken en opportunistisch zijn. Soms zelfs alles tegelijk. Dus hoe wenst u dat benoemde probleem aan te pakken?

andalucia | 08-12-12 | 15:07

En daar hebben we ons anti Wilders pro Marokko stukjesmaker Quid, die het Marokkanenprobleem even wegpoetst. Verhoudingen Quid, dat is hier het toverwoord. Net als er ook autochtone bejaardentikkers zijn en autochtone respectlozen. Alleen de verhoudingen liggen mijlenver uit elkaar. En daarom noemen wij het een Marokkanenprobleem. Welterusten verder Johnny.

osta | 08-12-12 | 15:05

@PiChan | 08-12-12 | 14:34
Schelden heeft niets te maken met meningsuiting, mafkees.

landlopertje | 08-12-12 | 15:05

Als we het probleem breder gaan trekken dan maar meteen goed. We hebben een staatskundigprobleem. De Nederlandse politiek trekt een legitimiteitsprobleem vanwege het eenzijdig opzeggen van het "contrat social". Het zorgt niet meer voor de kerntaken van de overheid, dient slechts eigen belangen en partijpolitieke dogma's, en verloochent de verantwoordelijkheid om de belangen van de Nederlandse burgers en ingezetenen te vertegenwoordigen. Of we nu spreken over integratieproblematiek, de maatschappelijke geweldsspiraal, corruptie, nepotisme of de financiële crisis, zo'n beetje alles is terug te voeren op het flagrante falen van de Nederlandse politiek. U wilt breed, alstublief, hier heeft u het breed!

Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 15:03

Voetbal is een paupersport, zowel de spelers als de idioten die er naar kijken zijn proleten.

neemjemoederindemali | 08-12-12 | 15:03

@broad
ben je gek of zo laat die tiefus marokkanen maar opdonderen naar een stad diep in de zandbak.

marinus1927 | 08-12-12 | 15:01

Boney | 08-12-12 | 14:57
Ook nu zult u zeggen dat ik aan het downplayen ben, maar de grensrechter is niet liggend op de grond doodgeschopt. Hij heeft vermoedelijk hersenletsel opgelopen waar hij later aan overleden is. Hij is nota bene gewoon opgestaan en nog in de kantine geweest. Ook die verbrijzelde kaak in het stukje van Quid hierboven zou erger hebben kunnen uitvallen. Eén trap of klap kan fataal zijn, dat weten we toch inmiddels wel.

andalucia | 08-12-12 | 15:00

De eerste zie zijn bek open trekt over geweld gebruiken tegen een scheidsrechter kan een doodschop krijgen. Oh wacht...

ZwarteKater | 08-12-12 | 15:00

In het onderwijs waren de termen idioot, imbeciel en debiel tot ver in de jaren 80 heel normaal. Als je debiel werd bevonden ging je naar een LOM school. Imbecielen gingen naar de zmlk en idioten waren niet leerbaar.

de Bree | 08-12-12 | 14:58

Vechtpartijen tijdens/voor/na voedbalwedstrijden zijn geen onbekend fenomeen, Quid. Het doodschoppen van een op de grond liggende grensrechter is uniek, proberen te downplayen heeft geen zin, daar trapt niemand meer in.

Boney | 08-12-12 | 14:57

En als die marokkanen nou zouden kunnen voetballen.
Maar zelfs dat is een probleem.

reageerbuis | 08-12-12 | 14:55

-weggejorist-

Goofy Goofball | 08-12-12 | 14:55

-weggejorist-

lamamepper | 08-12-12 | 14:54

Een autoriteit, anders dan van de vader, broer of familieoudste, wordt niet geaccepteerd
Mortimerr | 08-12-12 | 14:28 |
.
Vader, broer of familieoudste moet dat die knullen in het gareel gaan houden! En alle flitspolitie massaal naar die wijken sturen.

Ikbeneenzelfbouwer | 08-12-12 | 14:54

ratelaar | 08-12-12 | 14:48
+ 100

andalucia | 08-12-12 | 14:54

Dat zeg ik dus, geen Marokkanenprobleem maar een veel breder probleem. En dit probleem bestaat al 25 jaar.

Erg jammer dat er een dode moet vallen indien er actie word ondernomen. En het feit dat het door de hand van een Marokkaan kwam heeft ongetwijfeld meegeholpen bij het gevoel van urgentie en verontwaardiging in onze maatschappij. Hypocrisie ten top.

Edoch. Elk nadeel, enfin.

pius | 08-12-12 | 14:53

Waar bagatelliseert Quidmhet gedrag van Mocro's dan? Gewoon iedereen die zich niet kan gedragen zwart, bruin, wit, geel, rood, oranje, groen, paars of fucking turquoise met mach 80 uit je club sodemieteren! Lullen tegen de scheids? 20 wedstrijden oprotten. Doet papa het? Jammer, zelfde straf. Geweld gebruiken, niks three strikes you're out, levenslang royeren. En dit met dezelfde passie toepassen op de verdachten van geweld tegen docenten, ambulancepersoneel, brandweer, politie, buurtwachten, buschauffeurs, hersenchirugen-en astronauten. Gewoon snoeihard straffen, daar houden die lui toch van?

de betaalautomaat | 08-12-12 | 14:52

Quid praat niets goed, hij meldt -met terugwerkende kracht- nieuws. En aangezien een man in Almere is overleden na een vechtpartij en een man in Westzaan 'slechts' zwaargewond is geraakt, viel dat nieuws tot nu toe weg naar de achtergrond. En ja, Nederland heeft een debielenprobleem. En tot op zekere hoogte ook een Marokkanenprobleem. Als die twee problemen samenkomen heb je een explosie, dat is inmiddels wel duidelijk. Maar laten de Marokkanenbashers hier even eerlijk zijn; mag Quid er soms niet over berichten omdat het in dit geval naar het schijnt roomblanke knapen zijn? Nee, het is tuig; en dat mag benoemd worden.

andalucia | 08-12-12 | 14:52

Dus we gaan nu debielen stigmatiseren door Marokkanen debielen te noemen? Allochtonen mag ook niet meer. Debielen dus. Ik volg het allemaal niet meer hoor. Kunnen we ze niet gewoon tuig Marokkanen noemen? Ik vind dat de lading toch echt het beste dekken voor het type Marokkaan dat onze samenleving vergalt met criminele en agressieve wandaden. Een grote meerderheid helaas. Tuig allochtoon (ook de turken en Antillianen niet vergeten) of tuig tokkie voor de nederlandse variant mag natuurlijk ook. Laten we wel correct blijven immers en niemand iets in de schoenen schuiven wat ie niet doet. Zoals dat nu gebeurt wanneer de afkomst van daders heimelijk wordt verzwegen. Autochtonen zouden het idee kunnen krijgen dat het bar slecht is gesteld met hun kroost. Nou is het inderdaad zo dat het morele besef en de beleefdheid hard achteruit zijn gegaan maar nog niet zo dramatisch als bij sommige andere groepen binnen onze samenleving.
Als het zo doorgaat kunnen we de hele sociologische leer wel afschaffen want verschillende groepen in de samenleving schijnen niet meer te bestaan of in ieder geval niet benoemd of geregistreerd te mogen worden. Haal dat mannetje/vrouwtje kruisje in de basisadministraties ook meteen maar weg dan. Wat een land!

doenormaal! | 08-12-12 | 14:51

Zou het dan toch waar zijn dat een samenleving zonder religie vervalt tot chaos??

de Bree | 08-12-12 | 14:51

Daarom gebruik ik tolerantie. Nee, zonder gekheid. Wat het probleem is? Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat de grootste moraalridders vaak de langste tenen hebben. Wat ik ook weet is dat er een hoop frustratie is. Ik mag graag mijn middelvinger gebruiken om andere chauffeurs op de weg duidelijk te maken hoe ik over ze denk. De politie heeft weinig autoriteit, de regering verzint de ene regel na de andere en mijn buurman praat geen Nederlands.
Midden in de waan van alle dag zijn we individuen totdat ikke tegen een probleem aanloop. Dan ligt het aan de zon de maan de sterren en mijn allochtone buurman, want hoe kan het dat ikke onrecht wordt aangedaan.
Als voetbal een debielenprobleem heeft dan heeft de Nederlander een prinsen en prinsessen probleem. En die zijn gewend om op hun wenken bediend te worden en als dat niet gebeurd dan....... BOEM.....

ratelaar | 08-12-12 | 14:48

Allemaal een grote bek maar niemand die er wat aan doet. (Incl. ik). Over een maand zijn we het allemaal weer vergeten tot het volgende 'incident'. Dan begint het weer van voor af aan.

Eshek | 08-12-12 | 14:48

En dan iedereen in het 'De 13 typen vrouwen tijdens seks' topic maar zeuren dat Quid alleen maar raad weet met lijstjes. Heren dames, let u even op...?

globalgenius | 08-12-12 | 14:46

Zo kom je uiteindelijk tot de conclusie dat we een tolerantieprobleem hebben dat zich uit door de roep om respect, respect dan alleen voor jezelf, niet voor een ander.
Het lijkt er trouwens op dat tolerantie recht evenredig gekoppeld is aan iq.

Watapatja | 08-12-12 | 14:46

@Vogelbeest | 08-12-12 | 14:37
Ik haak even in: een Marokkaan die in Nederland 2 moorden pleegt, vlucht naar Marokko en wordt daar veroordeeld door de lokale justitie tot daadwerkelijk levenslang, in de "Sing-Sing" van Nador. www.gelderlander.nl/regio/nijmegen/wee...
Dat moesten we met alle criminelen van Marokkaanse achtergrond doen.

kapotte_stofzuiger | 08-12-12 | 14:45

Moest je weer je dealer in bescherming nemen Quid?

Glas Koning | 08-12-12 | 14:44

Dit land is moreel failliet. Dat volgt altijd op de fases van ontwikkeling, rijkdom en decadentie.
Het is nu de beurt aan nieuwe groepen (China) en wie weet kunnen de mensen in het Westen over 200 jaar weer een nieuwe verse start maken.
De overeenkomsten met de ondergang van het Romeinse Rijk zijn verbazingwekkend. Interne zwakte door een te groot rijk (EU) en een vervallen arbeidsethos zorgen er voor dat barbaren aan de grens staan te trappelen(Germanen, allochtonen)

de Bree | 08-12-12 | 14:44

-weggejorist-

herman12 | 08-12-12 | 14:41

Toch leuk dat GeenStijl ook een policor redactielid heeft.

LJBrinkhorst | 08-12-12 | 14:40

Als het geweld van een bepaalde groep geen consequenties heeft omdat niemand er iets van mag/durft te zeggen wat voor voorbeeld is dat dan?

Endoxa | 08-12-12 | 14:40

Quid, een "versplinterde kaak" is iets heel anders dan een gebroken kaak. Een gebroken kaak kan het resultaat zijn (en is dat waarschijnlijk ook) van één ferme hoek op een ongelukkige plaats. Dat is iets heel anders dan met 3 man net zo lang op iemand inschoppen tot hij later dood neervalt van hersentrauma. Ga weg met je politiek correcte "ja maar zijhij doen het oohook" geleuter.

dutchbasterd | 08-12-12 | 14:40

Ohw god, het downplayen en ja maar blanke doen het ook is weer begonnen. Hoe je het ook wend of keert het Marokkanenprobleem bestaat wel degelijk, hoe vervelend het ook mag zijn voor sommige mensen.

StijlvolRechts | 08-12-12 | 14:39

En het K-woord wordt nu ook in eens hypocriet ingezet. Er is altijd wel een aanleiding voor matten, of het gaat over je uiterlijk, huidskleur, niet kunnen voetballen, noem maar op. Alles niks zeggende excuses om lekker ff los te gaan, de wereld heeft zo'n 30 jaar succes gekend maar we gaan weer richting het primitieve!

Salman Khawaja | 08-12-12 | 14:39

@despecialist | 08-12-12 | 14:27 Helemaal mee eens. 3 misdrijven en dan levenslang.

Maar dan niet in een Nederlandse 5-sterrengevangenis. Huur maar wat cellencapaciteit in Griekenland of Spanje.
Kost 5,- per dag ipv de 166,50 die een gevangene hier kost.

Vogelbeest | 08-12-12 | 14:37

Voetballers zijn mongeaulen (sorry fanboys), maar in combinatie met Marokkanen wordt het pas agressief.

kapotte_stofzuiger | 08-12-12 | 14:37

@Seeker020 | 08-12-12 | 14:34
Wacht nog twee weken en GS en Geert Wilders zijn de werkelijke daders en de betreffende Mocro's zijn slachtoffer. Zo rolt dat in dit land.

de Bree | 08-12-12 | 14:36

Typisch Hollandse reactie. Gaan het probleem weer bij hunzelf leggen. Ja, maar ook onze blanke Hollandse jongens slaan wel eens hoor. ja hoor Hollanders, gewoon weer die kop in het zand. Verdien je respect mee.. niet dus. Pak slaag zul je bedoelen. Slappelingen die Hollanders.

Elvis Costello | 08-12-12 | 14:35

Geenstijl heeft een Johnny Quid probleem. Dat is pas erg.

Artwido | 08-12-12 | 14:35

Is het niet gewoon beter als we met alle mensen, die wel fatsoen en enig moreel besef hebben, verhuizen naar een zelf gestichte stad met een mega muur eromheen?

B0rat | 08-12-12 | 14:35

And so the downplaying begins.. Zelfs op GS

Seeker020 | 08-12-12 | 14:34

Ik vind een vechtpartij geen logische reactie op schelden met kanker, Quid. Iets met vrijheid van meningsuiting.

PiChan | 08-12-12 | 14:34

Spuit elf. Hedendaagse voetbalcultuur? Dit 'roep' ik al 30 jaar.

kom hoe heet ie | 08-12-12 | 14:31

Voetbal heeft inderdaad een debielenprobleem, en in de grote steden waar meer allochtonen wonen is dat een Marrokanenprobleem. Recentelijk waar een oude man werd gemept voor een broodje Mexicano is juist een Turken club Kopacatepe. Ik ben zelf dit jaar gestopt als grensrechter na 3 jaar en als vent van 1.90 en 120 kilo laten pubers het wel uit hun hoofd het tegen mij te willen opnemen, maar ook clubs buiten de steden, ook Topklassiekers en Eerste Klassers als SHO en Nieuwenhoorn waar ik heb gevlagd hebben vaak een C5 of B5 waarin minimaal 3 autisten of anders gestoorde autochtone jongeren zitten, per saldo een debielenprobleem dus.

The Evil One | 08-12-12 | 14:31

Conclusie van het verhaal:
Alle Marokkanen zijn debielen;
Niet alle debielen zijn Marokkaan.

_pacman_ | 08-12-12 | 14:30

@despecialist,

Ben ook een groot voorstander van recidieve klantjes uit de samenleving te halen, permanent. Totaal geen kansen meer bieden, het is dan klaar.

roze_bril | 08-12-12 | 14:30

Ik zou het graag nog wat breder willen trekken:
Nederland heeft een debielenprobleem. we hadden al heel wat iq-Lozen van onszelf, dat was nog te hanteren, maar toen er vanaf 1970 elk jaar 100.000 iq-uitgedaagden naar ons land werden gesluisd was het op den duur niet meer te hanteren.
Oplossing: GEEN

de Bree | 08-12-12 | 14:30

"... Ja, benoem voor het Marokkanenprobleem en zoek daar preventieve oplossingen, maar laten we dat vooral niet als excuus gebruiken om de overige agressie- & geweldsdelicten te negeren of te doofpotten..."

Helemaal mee eens. Maar we kunnen het zeker als goede start gebruiken, omdat het het grootste probleem is op gebied van roof- en geweldsdelicten.

ZKH EénOog | 08-12-12 | 14:29

Natuurlijk heeft Derksen gelijk en is het voornamelijk! een Marokkanen probleem en dat word ondersteund door talloze onderzoeken.
.
Het probleem met Marokkanen uit zich op verschillende manieren; op straat, in de bus, op scholen , in discotheken , op voetbalvelden, etc.
.
Het is een symptoom van het waarden en normen stelsel dat die mensen hebben en daarom zal er niets veranderen.
Want als je probleem echt wil oplossen zal je het (Marokkaanse) normen en waardestelsel veranderen en dat zal natuurlijk niet gebeuren.
.
SCP: Aantal Marokkanen in criminaliteit 'schrikbarend'
.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3...
.
.
Uitgerekend in de Volkskrant staat een artikel dat naar mijn een idee een goede analyse geeft van het probleem.
.
'Marokkaanse macho's accepteren geen autoriteit van 'vreemden''
.
De daders zijn jongemannen die in een machocultuur zijn opgegroeid. In die cultuur ben je een slappeling als je een stap terugzet of onbekend Nederlands gezag accepteert. In een groepscultuur moet je ook reageren op ongewenste opmerkingen of commentaar, anders ben je het lachertje van de dag.

Soms is sprake van uitdagend gedrag. Dan zijn de slachtoffers gemakkelijke doelwitten, zoals vrouwen, homoseksuelen en joden.
De betrokken verdachten zijn vaak Marokkaanse jongemannen. Ze zijn in Nederland geboren en getogen, van huis uit krijgen zij een zeer negatief beeld mee over de Nederlandse samenleving. Dit type jongens tref je aan op plekken met concentraties van Marokkanen of Antillianen, zoals in Amsterdam-West. Ze hebben schijt aan de regels. Een autoriteit, anders dan van de vader, broer of familieoudste, wordt niet geaccepteerd."
.
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...
.

Hij beschrijft de kern van het probleem; het is een cultuur-bepaald probleem.

Mortimerr | 08-12-12 | 14:28

Blijkbaar is er iets enorm veranderd in de samenleving de afgelopen decennia. Geweld en criminaliteit vieren hoogtij. Het wordt tijd dat de wetgever dit onderkent en hier op reageert. "Ja maar zwaarder straffen helpt niet". Nou, bij een "3 strikes you're out" systeem is de samenleving in ieder geval voor goed verlost van bepaalde types ...

despecialist | 08-12-12 | 14:27

Zonder benoemen, geen oplossing!
.
En dat is wat er weer aan het gebeuren is... l

Parel van het Zuiden | 08-12-12 | 14:27

Dus Quid? U probeert met de gebroken kaak van Clint de daad van die Marokkaantjes goed te praten?

EigenVolkEerst | 08-12-12 | 14:26

Moet je eens als club zeggen dat je niet tegen een bepaald team wil spelen. Word je zelf meteen uit de competitie genomen door de knvb.

roze_bril | 08-12-12 | 14:26

Marokkanenprobleem slaat niet puur en alleen op het voetbal Quid. Dat je daar nog niet achter was. Dit topic is weer zo'n typische "kijk maar ook autochtonen gaan wel eens over de schreef, het zijn heus niet altijd de buitenlanders" broddelwerkje. Dat weten wij namelijk ook wel. Waar het om gaat is dat het relatief gezien vaak de buitenlanders zijn die de problemen schoppen hier in dit land. Maar we weten allemaal waar je staat Johnny dus dit is geen verrassing. Benoemen is een vies woord voor jou en Wilders kletst toch maar uit zn nek. Toch?

OpperGek | 08-12-12 | 14:26

-weggejorist-

Nilfisk | 08-12-12 | 14:25

"... Er ontstond een vechtpartij, waarbij de 20-jarige Clint de boel probeerde te sussen. En hij was uiteindelijk degene wiens bek aan gruzelementen werd geslagen..."

Hoor ik daar iemand 'de dialoog aangaan' roepen?
Proberen uit te praten, toch @[email protected]?

Fucked up halfwatjes allemaal...

ZKH EénOog | 08-12-12 | 14:21

Zou leuk zijn als het ook echt opgelost kan worden. Het is voor mij al jaren de enige rede dat ik niet in clubverband voetbal. Mensen die niet kunnen voetballen (zoals ik) moeten vooral het spel niet zo serieus nemen, anders is de lol er wel af.

PiraatNick | 08-12-12 | 14:21

Dat voetbal een mongeaulenproblem heeft klopt. Maar dan zijn het tenminste wel mensen die de problemen zelf moedwillig opzoeken. Dat geeft niet-voetballers de gelegenheid om ver uit de buurt te blijven.

Het Marokkanenprobleem is dat een verhoudingsgewijs groot deel van de jongere jonges dergelijk gedrag ook buiten voetbalvelden vertonen. Dat zie je bij andere stammen veel minder, en bij autochtonen nauwelijks.

Vogelbeest | 08-12-12 | 14:21

Niet alleen voetbal heeft een Marokkanen probleem. Heel Nederland heeft een Marokkanen probleem. En Europa. En het grootste probleem is nog wel dat we het steeds zo ontzettend spastisch proberen omheen te manoeuvreren met zijn allen.

doenormaal! | 08-12-12 | 14:20

't is trouwens lastig beamen met een kapotte kin.

Joe Speedboot | 08-12-12 | 14:20

Na 3 misdaden verplicht laten steriliseren, tuig gewoon uit de samenleving fokken.

BlackDeathMetal | 08-12-12 | 14:19

Tsjah, één sport moet nu eenmaal de grootste tokkiesport zijn.

Godsammekraken | 08-12-12 | 14:18

Nederland heeft een moreel probleem. Als er geen god is, is alles geoorloofd. Dit is nog maar het begin van de ellende.
Nederland is van god los.

Joe Speedboot | 08-12-12 | 14:18

Niet alleen voetbal heeft een debielenprobleem. Lees net dat de slechtste middelbare scholen van Nederland in de regio rond Utrecht te vinden zijn.

Petrus de Rewa | 08-12-12 | 14:18

22 mongeualen die achter een bal aanhollen die ze allemaal zelf hadden kunnen betalen. Daar heeft Quid dan wel weer gelijk in....

Vogelbeest | 08-12-12 | 14:17

Het probleem van extreme agressie zit ingebakken in de hedendaagse cultuur, in achtneming van de etnische, religieuze of culturele afkomst van daders...

Petrus de Rewa | 08-12-12 | 14:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken