Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS&TV. Verontwaardiging & LIVE Champions League

Terwijl Tom Staal in Den Haag verontwaardigde politici zocht & vond die wel wat (maar niet teveel) wilden zeggen over grensrechters, de KNVB en Peter R., wordt er vanavond weer gewoon gevoetbald in een enorme paëllaschaal waar een relschopperspotentie van 80.000 overwegend blanke mannen zit te joelen naar officials. Net als een jaar geleden, toen Ajax op fraudeleuze miraculeuze wijze van het miljoenentoneel werd weggeveegd door Real Madrid. 'Gloeiende touwtyphus om te pluizen voor hem, die vlagmans. Doet ie het gewoon wéér. Wat een blinde taartlul. Niet één keer, maar twee keer een doelpunt volledig onterecht afkeuren. En nu met z'n allen: steek die vlag, ja steek die vlag, steek die vlag maar in je reet, steek die vlaaag maar in je reeheet, steek die vlag. maar. in. je. reet', ging het toen in Mokum. Maar vanavond gaat het helemaal nergens meer over want de Amsterdammers liggen er alweer lang en breed uit en de Madrilenen geven hun zware jongens een avondje rust. Het enige wat er nog op het spel staat, is een plekje in de Europa League, een competitie die net zo nuttig is als een stille tocht tegen zinloos geweld. Staat ook niet voor niets op het punt om afgeschaft te worden. Ondanks al deze kommer en kwel blijft in de chillmodus Champions League kijken altijd +1, dus vanavond zitten we weer trouw met de hond op schoot naast de bank en een handje in het bier op ons bord langs de televee te koekeloeren. En dan nu een slowclap voor de traditionele roze voorspelling: 4-1 voor Real. Badumtsssj. Livestream bij de uitgevers van STUDIEKEUZEGIDS.NL, en voor de streamende buitenlanders HIERR. Prettige wedstrijd & Fair Play SVP.
UITSLAG: 4-1 voor Real. Duh. En hier nog een snellaadlink naar GSTV.

Reaguursels

Inloggen

"Begint bij ouders en opvoeding." Ja, nou weer jammer dat dat in die culturen niet tot nauwelijks bestaat, opvoeding. Om over enig besef van normen en waarden maar te zwijgen.

HetMannetje! | 05-12-12 | 11:01

Dat achter een bal aanrennen je rottige prive-leven compenseert , blijkt maar eens weer. Voel je je gelukkig . ben je zeker van jezelf , dan laat grove woorden en agressief gedrag achterwegen en haal je je schouders op en denk je : Ik heb WEL goede sex .

ewout56593235 | 05-12-12 | 09:23

Yeah! Toen ik net op de groene pixel klikte, kreeg ik het telefoonnummer van mijn ouders. Geweldige service, GS!

GroteKakkedrol | 05-12-12 | 08:57

Peter de Vries dus een baantje bij D66. Helder.

Kamervraag | 05-12-12 | 08:48

Als de KNVB BALLEN zou hebben leggen ze de HELE competitie plat (incl. het europesche).
Zolang als de jeugd geen beter voorbeeld heeft dan over het paard verwende en geldbeluste tokkie's zal het niet beter worden.
Voetbal en kickboxen zet het op één lijn en zet er vervolgens een héle dikke streep door.

rooiebosduivel | 05-12-12 | 08:48

naschrift: ik denk meer dat het een tekort is aan impulscontrole (inhibitie). Het kenmerk van hogere levensvormen.

roze_bril | 05-12-12 | 08:01

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:24

Het zou zo maar eens onderdeel van het probleem kunnen zijn. Maar agressie komt ook in senioren elftallen veelvuldig voor. Dat deel zou het in ieder geval niet verklaren.

roze_bril | 05-12-12 | 07:57

Nederlands incidentje nummer 2012-12-485472
op naar:

2012-12-485473
2012-12-485474
2012-12-485475
2012-12-485476
2012-12-485477
2012-12-485478
2012-12-485479
2012-12-485480
2012-12-485481

Duitse Herder is al 5 jaar weg, dat had ie eerder moeten doen...

duitse herder | 05-12-12 | 07:23

* licht aandoet *

Goedemorgen.

AshleyJ"Ash"Williams | 05-12-12 | 07:17

-weggejorist-

Stormageddon | 05-12-12 | 03:57

@distel | 05-12-12 | 03:28
Die cijfers zijn er wel, alleen helaas niet geïndexeerd door het CBS. En de landelijke vereniging relax-bedrijven heeft z'n site off-line dus daar kan ik helaas niet naar toe linken.

Maar goed, blijf jij lekker ontkennen dat grefo's meer geperverteerd zijn dan anderen. Er was nooit een Bolderkar, Jolanda in Epe loog, de clown in Pekela is verzonnen door de kinderen, er was geen schandaal op de Guido de Bres-school. Er is niks aan de hand in godvrezend Nederland.

Overigens stikt midden in de randstad en vlak daarbuiten ook van de gereformeerde dorpjes. Ik noem een Katwijk, een Wateringen, een Maassluis, een Boskoop... om nog maar te zwijgen van de Utrechtse heuvelrug en de IJsselmeerdorpen. Toen ik in 1992 naar het Westen verhuisde dacht ik dat de ergste enclaves op de Veluwe lagen (van Staphorst tot Ede), ik had ongelijk. Orthodoxe gereformeerdheid is in het westen nog erger.

Doe de groeten aan je jongste zusje/nichtje.

Stormageddon | 05-12-12 | 03:56

Filmpje werkt niet, zal wel de schuld van een 15-jarige Marokkaan zijn.

Smaakpapil | 05-12-12 | 03:39

Stormageddon | 05-12-12 | 03:09

Doe even normaal. Zeeuws-Vlaanderen is, zo uit het blote hoofd, Katholiek. Bij de grens Brabant/Belgie sterft het van de seksclubs. Verder onderbouw je niet met cijfers dat er in de bijbel-gordel meer clubs zijn dan in de rest van Nederland. Logisch, want die cijfers zijn er ook niet.

Daarnaast is dan nog de vraag wie er meer gebruik maakt van die clubs op de Veluwe. Wetenschappelijk gezien lul je uit je nek. Je geeft nameljk geen bewijs voor je ervaringen, dat er in genoemde religie er meer verkrachtingen of incestieuze handelingen hebben plaatsgevonden dan elders.

Tja, als je rechtszaken in een gereformeerde streek behandelt, zal je er veel tegenkomen. Logisch. Maar waar blijft de onderbouwde vergelijking met de rest van Nederland . Die zie ik niet en die heb je ook niet.

Als laatste, ik woon niet in een dorpje. Ik woon midden in de Randstad. Teveel gezopen?

distel | 05-12-12 | 03:28

@distel | 05-12-12 | 02:19
Nog steeds in denial? Enfin: ik had het over zedendelicten en dan reageer jij met pedofilie. Het is vreemd om dat terug te krabbelen met het verwijt dat jij incest niet noemde. Nee, je reageerde op mij en het woord "zedendelicten". Daar vallen verkrachtingen en incest ook onder.

Maar goed, niet interessant verder. Per hoofd van de bevolking zijn er meer seksclubs in de biblebelt dan de rest van Nederland. Op de Veluwe heb je elke 10 kilometer wel een seksclub of parenclub. In Zeeuws-Vlaanderen zijn er meer sekswinkels dan kerken. (Toegegeven, komt ook door Belgisch sekstoerisme).

Nu heb ik een aantal projecten gedaan bij rechtbanken en veel, heel veel strafdossiers vanaf 1960 tot 2000 gezien. In bijna alle gevallen waren de daders verknipt door het geloof, en vaak gereformeerd. (Er zijn ook weinig katholieken boven de grote riolen).
Vaders die dochter verkrachten en hun eigen kleinkinderen verwekken: het komt vaker voor dan jij denkt.

Ga maar eens in jouw grefo-dorpje na: hoe vaak heb jij gehoord van een nakomertje in een gezin? Een nakomertje die 15 jaar jonger is dan het voormalig jongste kind van dat gezin? De "moeder" is dan niet de moeder. Vergeet dat maar rustig. De oudste dochter. De vader is wel de vader. En de opa.

Enfin, jouw jongste zusje is wellicht ook je nichtje.

Stormageddon | 05-12-12 | 03:09

Slipsnifter | 05-12-12 | 02:43

Ik zou niet weten waarom je niet mag zeggen dat je tegen bepaalde clubs in uitwedstrijden, met een bepaalde alllochtone achtergrond, gewoon gevaar loopt. Ik was blij met een knollenveld in bijv. de Krimpenerwaard.

distel | 05-12-12 | 03:00

hetluis | 05-12-12 | 02:36
In het schilderij ligt het er wat dik bovenop, maar dit is inderdaad wat je je voorstelt als je die vingerafdrukken bij een naam ziet.

Gek, dit werk toont precies wat ik bedoelde met de meerwaarde van ingetogenheid. De aanblik van die vingerafdrukken vond ik hartverscheurend, terwijl het sentiment van het schilderij me vooral tegenstaat.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 02:50

@pius | 04-12-12 | 21:47
Hooliganisme misschien wel, maar met een groepje tieners iemand doodschoppen is toch echt een stukje geimporteerde verrijking.

Slipsnifter | 05-12-12 | 02:43

@INH.30CL | 05-12-12 | 02:19 | + 0 -
Zie je om 09:00.

Kaas de Vies | 05-12-12 | 02:29

INH.30CL | 05-12-12 | 02:19
Truste, INH. Ga in vrede.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 02:23

@Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 02:06
Je laatste allinea.... juist! Het ging of gaat mij niet om politiek. En ja, ik probeer oprecht te zijn, zelfs hier.

Ik ga slapen heb een afspraak in R'dam om 9.00 uur.
Goodnight @all

INH.30CL | 05-12-12 | 02:19

Stormageddon | 05-12-12 | 02:08

Het woord incest heb ik niet gebruikt. Er is door mij geen bewijs gevonden dat minderjarigen door gereformeerden meer misbsbruikt worden, dan door andere (niet) gelovigen. Dat was mijn punt. Er wordt blind vanuit gegaan dat dit zo is. Op grond waarvan?
En verder weet ik niet waarop je je stelling basseert dat er meer dat er in de bijble-belt meer clubs ed zijn dan in de rest van Nederland. Ik ben streng gelovig opgevoed en meen iets zinnigs hierover te kunnen zeggen, omdat ik natuurlijk veel uitgezocht heb.

distel | 05-12-12 | 02:19

INH.30CL | 05-12-12 | 01:43
De eerste keer dat ik het Vietnammonument op de Nationale Mall in D.C. zag was ik oprecht geroerd. Het is een eenvoudige zwarte muur van graniet met daarin de namen van alle gevallen en vermiste Amerikaanse militairen. De muur wordt iedere dag schoon gemaakt. Er liggen altijd bloemen, aandenkens, briefjes, van alles wat nabestaanden hebben achtergelaten. Op sommige namen zitten afdrukken van vette vingers. Daar hebben mensen de naam even aangeraakt.
Dit monument is een voorbeeld van hoe een ingetogen vorm de grote emotie op zichzelf laat staan en zo alle aandacht geeft. Of zo.
I may not know much about art, but I know what I like!
www.youtube.com/watch?v=5IbsGo9Z6H0

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 02:19

@distel | 05-12-12 | 01:58
Ik heb het over zedendelicten. Dat is meer dan alleen pedofilie. Dan gaat het ook over verkrachtingen en incest, om maar wat te noemen. Dat komt erg veel voor in streng gereformeerde kringen.

Maar kijk ook eens naar het aantal seksboerderijen en parenclubs. Relatief zijn daar heel veel van in de bible-belt. Allemaal de kat in donker knijpen, het is allemaal een gevolg van seksuele repressie door geloof.

Stormageddon | 05-12-12 | 02:08

INH.30CL | 05-12-12 | 01:43
Ik begrijp er meer van dan je denkt. Toen George W. Bush werd herverkozen woonde ik in de VS. Het land leek verdeeld tussen voor- en tegenstanders van de regering. Vooral de oorlogen in Irak en Afghanistan waren stenen des aanstoots.
Militairen die terug kwamen uit Viet Nam voelden zich thuis vreselijk afgewezen door de tegenstanders van de oorlog. Sindsdien benadrukken tegenstanders van door de VS gevoerde oorlogen of de politiek erachter altijd dat ze de troepen steunen. Degene die het liedje van Moby gepost heeft hoorde tot dit kamp.
Bepaalde segmenten van de Amerikaanse samenleving zijn vergeleken met ons onvoorstelbaar martiaal. Oorlog wordt daar serieus genomen.
Oorlog is ergens prachtig. Op en rond het slagveld zien we sommige van de puurste en meest intense uitingen van de humane conditie.

Maar goed, ik vermoed dat het jou gaat om het gevoel van saamhorigheid dat uit de video's spreekt. Dat is mooi, vooral als het oprecht is. In martiale samenlevingen zoals de Amerikaanse zijn die dingen meer vanzelfsprekend.

Live is inderdaad niet mijn kop thee. Het spijt me.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 02:06

Stormageddon | 05-12-12 | 01:49

Bijna geheel mee eens. AntiSoof deed eigenlijk een oproep om minderjarigen vooral seks te laten hebben. Waar ik het niet mee eens ben is dat streng-gereformeerden zich vaker schuldig maken aan seksueel verkeer waarbij minderjarigen betrokken zijn. Dat is voor zover ik weet nooit bewezen. Ik ben trouwens zelf niet gereformeerd

distel | 05-12-12 | 01:58

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:49
Jij mag van mij reaguurder van het jaar worden! Respect voor al je comments.... eerlijk.

INH.30CL | 05-12-12 | 01:55

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:49
Respect, Storm. Trusten.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:52

@AntiSoof | 05-12-12 | 01:41
Godt wat dom. Sorry, laat dit comment maar.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:50

@AntiSoof | 05-12-12 | 01:41
Dat is maar de vraag. In antieke culturen werden jongelingen aangemoedigd om zo rap mogelijk te copuleren. Voetbalrellen kwamen niet voor bij de oude Grieken, Perzen, Egyptenaren, Soemeriërs. Bij de Azteken hadden ze wel een spel waar de verliezende partij ritueel werd afgeslacht, maar ja... dat was niet uit puberale agressie maar uit traditie en afgoderij.

In onze cultuur is seks taboe en moeten jongelingen wachten en worden ze ontmoedigd om seks te hebben terwijl dat het enige is waar ze aan kunnen denken. Dat lijkt mij pas het verkeerde pad. Seksuele repressie komt alleen maar narigheid van. Nou ja, kijk maar naar de katholieke kerk en de streng-gereformeerde gehuchten van dit land. Als je zedendelinquenten zoekt moet je in die kringen zijn. Dat is een ernstig verkeerd pad.

Stormageddon | 05-12-12 | 01:49

@Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 01:38
Deze zal ook te sentimenteel zijn voor je. Probeer de achterliggende gedachte eens te begrijpen waar ik telkens naar toe wil
.
youtu.be/jpCa7Ay596M

INH.30CL | 05-12-12 | 01:46

Gegroet. Ik ga rusten.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:44

@Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 01:38
Jij begrijpt er werkelijk niets van, los van de muziek gezien.

INH.30CL | 05-12-12 | 01:43

ah, dus die 100.000 jochies in nederland die reikhalzend uitkijken naar de wedstrijd van a.s. zaterdag gaan in plaats daarvan een kopje thee drinken in de kantine en erover praten...

hetluis | 05-12-12 | 01:43

Het lijkt alsof een aantal van huis uit policore politici eindelijk klemvast zitten. (Behalve Pechtold, die vindt ook nu nog zijn struisvogelgaatje).
Nu nog in plaats van dat algemene gelul het beestje bij de naam noemen. Maar dat zal nog wel even duren en is sterk afhankelijk van hoe de PVV het in de peilingen gaat doen.

WirMachenMusik | 05-12-12 | 01:42

@AntiSoof | 05-12-12 | 01:37
Bewustzijn is een goed idee. In theorie. Het komt in de praktijk niet al te veel voor. Misschien in de rest van het universum, maar op Aarde is er niet veel van.

Stormageddon | 05-12-12 | 01:41

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:38
Heeft iemand je ooit als een gezegd dat je op het verkeerde pad bent?

AntiSoof | 05-12-12 | 01:41

AntiSoof | 05-12-12 | 01:37

M.i. is beheersing het sleutelwoord in deze draad.

distel | 05-12-12 | 01:40

@AntiSoof | 05-12-12 | 01:30
"Kinderen"? We hebben het over B-jeugd van 16. Bij de meeste 16-jarigen zijn de ballen dan allang ingedaald en hebben de geslachtsorganen de volwassen omvang bereikt. Seksueel gezien zijn dat geen kinderen meer.

En er zijn genoeg vrouwen van een zekere leeftijd die zich op avontuur-vakantie in Mali en Nigeria door jongere toyboys laten gebruiken. Die dames zouden ook een een paar jaar een puberende voetballer onder hun hoede kunnen nemen. 't Is maar een idee.

Stormageddon | 05-12-12 | 01:38

INH.30CL | 05-12-12 | 01:28
Moby is af en toe iets te sentimenteel. En dan die support-our-troopszooi eronder, bwèrk.
Maar ieder zijn smaak. Meisjes zijn er wel gek op.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 01:38

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:32,
Ok. Godt. Als ik nu maar kon zeggen wat de stomme realiteit is. Volgens mij dus. Bewustzijn is het sleutelwoord.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:37

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 01:28

Tenzij het sinds kort veranderd is, word je gewoon uitgelachen. Ik heb gezien als linkshalf, hoe mijn linksbuiten snoeihard, geen bal in de buurt, werd neergeslagen. Ik ook uit mijn pan, maar dat terzijde. Aangifte proberen te doen, maar die werd niet behandeld. Risico van een contactsport, werd er gezegd. Overigens was dat toevallig ook in Schiedam

distel | 05-12-12 | 01:34

Baby Rasta | 05-12-12 | 01:18
Die dag werd niemand gedwongen naar de wedstrijd te gaan, behalve de spelers en de scheids- en grensrechters. Wie de overwinning niet wilde vieren hoefde dat niet en kon de hele dag rouwen. Dat er anderen waren die wel naar de wedstrijd wilden en feest wilden vieren maakt dan toch niet uit.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 01:34

Stormageddon | 05-12-12 | 01:24 | + 0 -
U heeft volkomen gelijk. Jongetjes in een korte broek die elkaar ophitsen is gevaarlijk. Heb zelf ook mogen voetballen, en rond mn 17e gingen de vrouwen toch echt voor voetbal. Zo heb ik leren roken en drinken als een echte man, een vrouwtje douwen en daarna met je stront lazerus kop voetballen voor plezier.

Baby Rasta | 05-12-12 | 01:32

@AntiSoof | 05-12-12 | 01:21
Sterrenwichelarij hebben die zandmensen niet uitgevonden, maar gewoon gejat van de Perzen en Indiërs. Begaafd? Ach, ze hebben wat Perzische sterrenkaarten vertaald, waardoor veel sterren nu nog steeds een "Arabische" naam hebben, maar zelf hebben ze niet zo heel veel aan de sterrenkunde toegevoegd. Tenminste als we het hebben over de kennis van de sterren en planeten bij sterrenkunde. Als we het over anaal geslachtsverkeer hebben dan hebben ze de Griekse beginselen behoorlijk uitgebreid. Intersoortelijk zelfs.

Stormageddon | 05-12-12 | 01:32

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:24
Uw gedefragmenteerde brein laat U dat zien. (Een ieder zegt zijn Waerheid) Maar een vrouw vol laten blaffen door kinderen? Gaat heen. De vrouw is wel goed, doch ze is (Gode zij dank) niet (helemaal) gek. U ziet een vrouw als een afvoerputje? Nou zeg! Ge bent uit haar geboren. Gedenk de schat.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:30

Baby Rasta | 05-12-12 | 01:04
Voor een overtreding op het voetbalveld bestaat altijd de mogelijkheid om aangifte te doen en het voor een gewone rechter te brengen. Een rechter zal een overtreding op het voetbalveld wel anders beoordelen dan geweld daarbuiten. De redenering is - als ik het goed heb - dat voetbal een contactsport is, dat iedereen dat weet voor hij het veld op stapt en dat daar een zekere risicoaanvaarding bij hoort.
Ik ben verder geen jurist, maar er zit iets in.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-12-12 | 01:28

Hier beste reaguurders. Voor al die kudt ellende in een wereld die zo mooi kan zijn. Jammer!
youtu.be/cCToawgvNog

INH.30CL | 05-12-12 | 01:28

En verder denk ik dat puberende jongens niet zouden moeten voetballen, maar gewoon elk weekend een vrouw moeten volblaffen. Want dat is het: opgekropte seksuele energie en frustratie dat ze daar nergens mee naar toe kunnen, behalve hun rechterhand.
Vrouwen dus. En dan net zo vaak tot ze de lucht van een vagina tegen gaat staan. En dan gaan ze vanzelf weer voetballen omdat het een leuk spelletje is, zonder agressief gedoe.

Zomaar een ideetje, maar ik denk niet dat ik heel ver bezijden de waarheid zit. Teveel testosteron in de lijfjes.

Stormageddon | 05-12-12 | 01:24

@Baby Rasta | 05-12-12 | 01:18
Ik was op het mediapark enkele uren na zijn dood. Daar was het wel ingetogen en zelfs in mijn beleving zeer indrukwekkend. Ik vergeet het nooit meer... daar was saamhorigheid op dat moment!

INH.30CL | 05-12-12 | 01:22

Baby Rasta | 05-12-12 | 01:18

Enig idee hoeveel supporters Feyenoord heeft? Zonder het gebeuren met Pim, had je de Coolsingel niet eens gehaald. En Schiedam kan je toch niet serieus nemen?

distel | 05-12-12 | 01:21

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:13
Dat van die klinkers is zeker waar. Net als het Hebreeuws is het een medeklinkertaal. De hemel bestaat trouwens wel. Dat is als je naar boven kijkt. En zonder dollen. Ze waren nogal astrologisch begaaft, die betweters, als je begrijpt wat ik bedoel.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:21

distel | 05-12-12 | 01:04 | + 0 -

Das bullcrap. Jij vierde het ingetogen, in tegenstelling tot je kameraden. En Als je zo'n verzoek indient bij de Uefa weet je al bij voorbaat dat het kansloos is en niet wordt ingewilligd. Symboolpolitiek! Kijk in die tijd woonde ik nog in Schiedam, wat Pum buurt is. Ik weet er alles van. Heb zwaar vuurwerk gehoord en heb een vriend gebeld die een auto had. Wilde het toch zien en ben naar de Coolsingel gereden.Je kwam er niet door, die mafkezen gooiden zelfs vuurwerk op de weg. Als dat ingetogen is. ja, dan is dat jouw bescheiden mening.

Baby Rasta | 05-12-12 | 01:18

Baby Rasta | 04-12-12 | 16:50

Onder verwijzing naar mijn eerdere bericht zal ik het je nog sterker vertellen. Destijts zat in onze poule ook Fc Hermandad. Die speelden thuis tegen Fc Boszoom, geheel bestaand uit Feyenoord-hooligans. In hun thuisduel n.b. vlogen al snel de eerste bierflesjes het veld op en kort daarop renden 11 politieagenten en nog wat reservespelers en belangstellende collega's het veld af en sloten zichzelf op. Echt gebeurd. Ze moesten ontzet worden door nog een horde aan collega's. Toen werd Boszoom wel uit de competitie gehaald

distel | 05-12-12 | 01:17

@Stormageddon | 05-12-12 | 01:13
Tegenwoordig willen mensen samen met hun Iphone begraven worden.
Misschien dat ze (als het zover is) even kunnen bellen hoe de hemel er uit ziet....

necrosis | 05-12-12 | 01:16

@AntiSoof | 05-12-12 | 01:00
Het Arabisch heeft geen klinkers. Het woord wordt dus door verschillende sprekers van het Arabisch verschillend uitgesproken en de transliteratie is altijd een hachelijke zaak.

Kafir is veelal enkelvoud, kufar is veelal meervoud of niet specifiek. Enfin ik bedoel dus: niet-moslim. En die mogen (onder voorwaarden) van de sharia gewoon straffeloos worden doodgemaakt. In sommige gevallen (jihad) krijg je er zelfs een beloning voor, al dan niet in de hemel.

Allemaal gelul ende bullshit natuurlijk, want er is helemaal geen hemel, maar er zijn hele massa's die dat wel geloven.

Stormageddon | 05-12-12 | 01:13

@brutus68 | 04-12-12 | 22:46 | + -1 -
Die ban heb je mede veroorzaakt door 3 maanden lang mij voor geestesziek uit te maken, geeft niet was er zelf bij, maar ik blijf het triest vinden dat je vrolijk wordt van anders misere en je eigen genot stelt boven die van anderen.

Kaas de Vies | 05-12-12 | 01:06

@INH.30CL | 05-12-12 | 01:01
Kafir Toi Kili: Etc. Toi Kili klinkt als to nogwat. Weird.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:05

Zoals ik onder dit topic zei:
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/12/opstelten_deze_jongens_hard_aa.html
*
Waarom ook niet aanvallen op ledematen, pogingen tot zwaar lichamelijk letsel gewoon weer aan justitie overlaten en niet aan de KNVB. Zolang dat niet gebeurt zullen er altijd doodtrappen zijn of pogingen daartoe rondom voetbal. De speech van Opstelten vond ik vrij slap, zeker van een man die voor minder in je computer wil kunnen kijken.
*

Volgens de VVD-minister moeten de voetbalbond KNVB en de voetbalclubs scherper optreden tegen agressie. De dood van de grensrechter mogen ze van Opstelten 'niet wegredeneren en niet als een incident zien'. "Daarvoor is dit te ernstig.
*
Het fossiel hebben ze weer opgetrommeld. En hij schuift het verdraait af op de KNVB en de voetbalclubs. NEE, NEE, NEE. Justitie, jij moet hard optreden. Voor een doodschop, ook al is het tijdens de wedstrijd zou je ook gewoon naar de politie moeten kunnen stappen en aangifte doen. Dan pas haal je de excessen weg.

Baby Rasta | 04-12-12 | 16:50 | niet ok!
*

Het probleem bij het amateurvoetbal is dat het vol zit met gefrustreerde mafkezen die even na een week keihard genomen te zijn door een baas, even afreageren op iemand anders door ze een doodschop te geven. Je kunt iemands enkels breken of zijn knieverbrijzelen en je komt er vanaf met een rode kaart maximaal. Twee weken later mag je gewoon weer op het veld staan. Vergis je niet, er zitten gewoon huisvaders tussen, maar ook advocaten, managers tussen. Zoals ik het al zei, maak het mogelijk dat een je voor een zware overtreding ook aangifte kunt doen bij de politie. Maak het mogelijk dat een beledigde grensrechter aangifte kan doen. Maar ach, ik snap Meneer fossiel wel. Daar is natuurlijk geen beginnen aan, gezien het extra werk dat het met zich meebrengt. Ik kan mij de zaal Kokmeijer nog herinneren. ( Eerste Divisie speler, waarbij zijn carriere naar de gallemiezen werd getrap door een maffe mocro) Hij kon niet eens aangifte doen, terwijl hij nooit meer kon spelen, maar Rachid Bouaozan speelt nog wel. -zoek de overtreding maar op, op youtube- www.youtube.com...

Baby Rasta | 04-12-12 | 17:03 | niet ok!

Baby Rasta | 05-12-12 | 01:04

Over straffen gesproken, iemand nog gehoord hoe lang Bakito dit keer op het strafbankje moet?

necrosis | 05-12-12 | 01:04

Baby Rasta | 05-12-12 | 00:48

Jij snapt er geen klote van. Die avond heb ik als echte supporter nooit beleefd als topavond. Het merendeel van de club en de supporters idem dito. Er is nog een verzoek ingediend om de wedstrijd uit te stellen bij de UEFA, maar dat werd afgewezen. Dat er in zo'n groot legioen toch mensen mensen waren die finaal uit hun stkker gingen, okay, maar de meerderheid was ingetogen

distel | 05-12-12 | 01:04

Wat een gelul! Het ligt aan de ouders die langs de kant staan. Heb je ooit wel eens Marokkaanse ouders langs de kant gezien bij de B-junioren (Spekman 00:41)
'Ik denk dat ze maar eens tekst en uitleg moeten gaan geven.. (Plofkop SP) Hallo: dit is een maatschappelijk probleem dat Marokkanen vanaf hun elfde menen dat ze kaffirs mogen (moeten) doodmaken om aan dertien maagden te kunnen komen!
"Het begint natuurlijk bij ouders, bij opvoeding..."(Glibbertje Pechtold 01:22) Opvoeding? WELKE opvoeding? Die gasten worden vanaf hun derde levensjaar gewoon de straat op geschopt om daar op Kaffirs (ongelovigen ) te jagen...
03:44 Waar heeft die bazelende Lutz Jacobi het nou over? (als ik haar naam goed onthouden heb). Zwakzinnige PvdA-er, in ieder geval...

Wijze Uil | 05-12-12 | 01:01

INH.30CL | 05-12-12 | 00:51
Pecunia is niet mijn punt.
Dan zou ik over een hoge prijs gesproken hebben.

de honden blaffen... | 05-12-12 | 01:00

@INH.30CL | 05-12-12 | 00:53
Sharia is gewoon per definitie discriminatoir, voor vrouwen, homo's, enz... Daar moet je heel ver van blijven.

Je kunt ook gewoon zonder sharia streng straffen hoor. Kijk eens verder dan sharia. Zo zijn er heel veel landen met hele strenge straffen, US, Rusland, China, enz... Kijk eens verder. Maar geen sharia please.

La Bailaora | 05-12-12 | 01:00

@Stormageddon | 05-12-12 | 00:50
Kufar, kaffer, ongelovige... Euh...
en.wikipedia.org/wiki/Kafir
Abracadabra it is.

AntiSoof | 05-12-12 | 01:00

@Stormageddon | 05-12-12 | 00:50
Klopt, goede toevoeging.

La Bailaora | 05-12-12 | 00:57

@distel | 05-12-12 | 00:52
KNVB is gewoonlijk begin van het jaar thuis tijdens de nationale contributieinning.

INH.30CL | 05-12-12 | 00:55

@Stormageddon | 05-12-12 | 00:50
Toch mogen ze van mij in het NL rechtssysteem een aantal straffen overnemen uit de Sharia, geen enkel probleem. Zolang we ze alleen op moslims toepassen uiteraard. Autochtonen moeten gewoon taakstraffen kunnen blijven uitvoeren.

INH.30CL | 05-12-12 | 00:53

Wijze Uil | 05-12-12 | 00:40

Het zijn niet alleen Marokkanen hoor. Ik heb jarenlang gevoetbald. In Capelle is er een Molukse ploeg. Als wij daar tegen speelden, dan hoopten we dat ze onderling ruzie kregen. Dan sloegen ze elkaar de tering. Soms richtten ze zich op ons en diverse ploegmaats kregen klappen, gewoon om niets. Als de pliesie werd gebeld, kwamen ze gewoon niet, waarop een meerderheid van mijn teamgenoten besloot het jaar erop niet meer uit te spelen. Gevolg was dan 3-0 verlies. Dat was eind jaren 90. Niets nieuw onder de zon. KNVB gaf doorgaans niet thuis.

distel | 05-12-12 | 00:52

@Wijze Uil | 05-12-12 | 00:45
Men had ook op Fleur kunnen stemmen......

necrosis | 05-12-12 | 00:52

@de honden blaffen... | 05-12-12 | 00:41
Maar als ik de comments hierboven goed lees was die betaalde prijs geleend geld, dus wat maakt het uit. Die mensen vorderen eindelijk eens terug waar ze recht op hebben, geef ze ongelijk. Wij acteren op internet, zij voegen de daad bij het woord.Punt

INH.30CL | 05-12-12 | 00:51

@La Bailaora | 05-12-12 | 00:18
Niet alleen dat, ze hebben een kufar gedood en dat is niet per definitie strafbaar onder de sharia, dus zelfs met getuigen kan er vrijspraak volgen.
Ook daarom is het geen goed idee.

Stormageddon | 05-12-12 | 00:50

Ach het voetbal zal nooit wijken voor een aanslag, een tribune die in elkaar stort of een grensrechter die belaagd wordt door een aantal pubers die hem op zn "Hanegems" even de les lezen. Of werd de finale, toen Pum Fortuyn dood lag met zn macaroni op straat afgelast door de o zo Rotterdamse club? Nee ze stonden, dagen ervoor te rellen over de dood van Pum en op de avond zelf stonden ze te dansen en te zuipen uit dat fonteintje op de Coolsingel, alsof Bacchus hun held was.

Baby Rasta | 05-12-12 | 00:48

Dit heeft allemaal weinig met voetbal, maar alles met de multi Culturele Samenleving te maken. Links Correct Nederland heeft hier voor gekozen, dit geeist als zijnde wenselijk, hiervoor gevochten onder de noemer 'gelijkheid' en 'verrijking van onze cultuur'. Wat zeiken we nou? Je had ook gewoon Wilders stemmen om onze samenleving weer terug te brengen naar de normen en waarden van 2013...

Wijze Uil | 05-12-12 | 00:45

@La Bailaora | 04-12-12 | 20:44
Hear Hear!

Wijze Uil | 05-12-12 | 00:41

AntiSoof | 05-12-12 | 00:35
"Saamhorigheid, tolerantie en zelfbeheersing kunnen alleen werkelijk bestaan als het écht gemeend is."
Gemeend, gemeengoed, gemeenschap, we zijn het kwijt, dit land heeft een zware prijs betaald.

de honden blaffen... | 05-12-12 | 00:41

@kapotte_stofzuiger | 04-12-12 | 20:44
Onzin... Iedereen met een IQ van 100+ kon op basis van de eerste berichtgeving al voorspellen dat dit wéér Marokkanen zou betreffen.
Die gasten zijn de pestilentie van onze samenleving. het zijn de Dominee Gremdraadts van deze samenleving die het elke keer weer opnemen voor deze 'miskende' groepen en de misstanden trachten goed te praten die zo nadrukkelijk met hun bijdrage aan onze samenleving verbonden zijn.

Wijze Uil | 05-12-12 | 00:40

Een handtas stelen is dan geen stelen meer maar terugvorderen van geleende spullen.
@zeg maar jansen | 05-12-12 | 00:24
Zo is het maar net :-)

La Bailaora | 05-12-12 | 00:36

@ZSU-23-4 | 05-12-12 | 00:29
Wat jij bedoelt is volgens mij gewoon eerlijk aandacht hebben voor elkaar. Saamhorigheid, tolerantie en zelfbeheersing kunnen alleen werkelijk bestaan als het écht gemeend is. En dat gemeende noem ik realiteitszin. Eerlijk. Ik vind het vreselijk dat spelletjes verziekt worden door politieke-grote-mensen-belangen-gedoe.

AntiSoof | 05-12-12 | 00:35

AntiSoof | 05-12-12 | 00:20 |
Nou, misschien verkeerd geprogrammeerd?
Het is namelijk zo, ook de grensrechter staat, ook al neemt hij weleens een beslissing waar je het niet mee eens bent, aan de kant van de beide teams, immers, zonder grens kun je niet goed voetballen op dat niveau met buitenspelval.
De voetballers die deze man vermoord hebben staan mijlenver buitenspel.
Het is niet alleen een kwestie van wijsheid en weten, het is een kwestie van saamhorigheid, tolerantie en zelfbeheersing. Ook zonder wijsheid kun je de laatste drie hebben, erg veel eenvoudige goede mensen hebben het.

ZSU-23-4 | 05-12-12 | 00:29

+3491-----+3120-----4-1

Prima uitslag.

INH.30CL | 05-12-12 | 00:26

La Bailaora | 05-12-12 | 00:18 En alles is dan van Allah en van de ware gelovigen. Een handtas stelen is dan geen stelen meer maar terugvorderen van geleende spullen. Want ongelovigen bezitten niets, ze hebben dingen in bruikleen en die kunnen ten allen tijde worden teruggenomen.

zeg maar jansen | 05-12-12 | 00:24

oranjeblanjeblue | 05-12-12 | 00:19 Ze ruimen zichzelf niet op. Ze ruimen ons dan op. Lees die link van La Bailaora | 05-12-12 | 00:18 eens.

Dan wordt je hopelijk een stuk wijzer op dit vlak.

zeg maar jansen | 05-12-12 | 00:22

@ZSU-23-4 | 05-12-12 | 00:01
"wat je dan soms toch moet accepteren en waarvoor je dan heel soms even je egootje aan de kant moet zetten."
Zo is het. Maar kan men van nogal geprogrammeerde mensen verwachten dat ze uberhaupt het woord 'ego'kennen, cq herkennen?
'Waren alle mensen wijs, dan was de aarde een paradijs', zegt de dichter.
Maar neen. De mens is als een speler die verstrikt geraakt is in zijn eigen spel. Vooral de nog onnozele jeugd. Jammer voor die luitjes. Maar zo is het nu eenmaal. De jeugd heeft de toekomst en vertegenwoordigd tegelijkertijd de onwetendheid. Dat schijnt evolutoinair zo bepaald te zijn. En dat is maar goed ook. Wanneer de mensen allen wijs zouden zijn, dan zou men zich eea realiseren. Doch zo gaat het. Het brein biedt een falsificatie van de realiteit. En zo is het. En das jammer. Want alleen liefde overwint. Zij is lief en eerlijk.

AntiSoof | 05-12-12 | 00:20

Zien jullie verkeerd; sharia-rechtspraak voor de moslims alleen. Lijkt mij niet verkeerd, laat ze zichzelf maar opruimen.

oranjeblanjeblue | 05-12-12 | 00:19

@oranjeblanjeblue | 05-12-12 | 00:04
Sharia rechtspraak moet je niet willen. Zo is een moslim is alleen strafbaar als er moslims zijn die tegen hem willen getuigen. Dat wordt een moeilijke zaak dan...
hoeiboei.blogspot.com.es/2010/01/112.h...

La Bailaora | 05-12-12 | 00:18

oranjeblanjeblue | 05-12-12 | 00:04 |
Ja, wat zullen moslims dan inderdaad lachen.
Eindelijk gezwicht die ongelovige honden.
Zaai nog maar veel meer terreur dus is dan het devies, dan zullen de autochtonen vroeg of laat het falen van hun vrije maatschappij inzien en bescherming zoeken in de armen van de sharia. Leuk bedacht.

ZSU-23-4 | 05-12-12 | 00:16

oranjeblanjeblue | 05-12-12 | 00:04 We willen geen shariarechtspraak hier.

We hebben al teveel toegegeven.

zeg maar jansen | 05-12-12 | 00:13

Zal ik lachen als het de daders door het OM via het Sharia-recht berecht worden!
Mogen we allemaal komen kijken hoe ze op hetzelfde veld daud getrapt worden.

oranjeblanjeblue | 05-12-12 | 00:04

Het heeft trouwens niets te maken met voetbal dit.
Het heeft te maken met gebrek aan fatsoen en norm, geen rem weten te vinden voor agressie en waarschijnlijk ook niet kunnen accepteren dat iemand weleens boven je staat en dan beslissingen neemt in een spelletje of elders waar je het weleens niet mee eens bent en wat je dan soms toch moet accepteren en waarvoor je dan heel soms even je egootje aan de kant moet zetten.

ZSU-23-4 | 05-12-12 | 00:01

Ja, maar voorbeelden van Groot Marokkaans Maatschappelijk Succes als Badr Hari deden al voor hoe je omgaat met mensen die beslissingen durven nemen/aamwezig durven zijn/functioneel overwicht denken te hebben over jou als superieur Mocro Mens.
Valt me nog mee dat er niet veel vaker mensen doodgetrapt worden, of...
Maar de beste methode om dit soort mocro geweld in te dammen is natuurlijk bouwen aan het zelfvertrouwen van deze ondergeschoven bloemen van onze multiculti door ze op kickboxles te doen. Gratis. Heeft de PvdA/D66/Groen-lniks dit niet al voorgesteld?

ZSU-23-4 | 04-12-12 | 23:58

Schoorsteenveger | 04-12-12 | 23:50 Het zou mooi zijn als oorlog voetbal was. Het hele nabije en midden oosten probleem weg met een aardige competitie.

zeg maar jansen | 04-12-12 | 23:54

zeg maar jansen | 04-12-12 | 23:36 |
Nee, maar we weten blijkbaar de volgorde niet meer.
Het spel leek een soort sublimatie van werkelijke strijd, maar dat model blijkt niet te werken. Spel is oorlog geworden, de lol is eraf.

Schoorsteenveger | 04-12-12 | 23:50

Ratzinger | 04-12-12 | 22:17
Daar heb ik nog een bewuste ban voor opgelopen door alle huisregels binnen een half uur te schenden. Zat al helemaal in de aanslag om de starets kapodt te duiden, mocht ik zonder tegenprestatie weer opdraven. Inconsequent volkje, die moderators hier.

Moishe Pipik | 04-12-12 | 23:50

Schoorsteenveger | 04-12-12 | 23:34 Maar oorlog is geen voetbal.

zeg maar jansen | 04-12-12 | 23:36

Voetbal is oorlog.....

Schoorsteenveger | 04-12-12 | 23:34

@Ratzinger | 04-12-12 | 23:27

Truste R. Count the whales.

pius | 04-12-12 | 23:30

pius | 04-12-12 | 23:08 | + -2
Ja, we zitten nu eenmaal met onze evolutionaire erfenis. De mens is natuurlijk nauwelijks veranderd, de afgelopen 20.000 jaar. Da's ook nogal kort op een geologische of evolutionaire tijdschaal.

Geloof dat wij basically dieren zijn die de moed er in houden. Daarin verschillen we niet van aardvarkens.

Waar dat allemaal goed voor is, weet ik niet. Maandag laat ik een lobotomie uitvoeren (manmanman, wat een wachtlijsten...) en nadien zie ik wel verder. Drie uur kijken naar het groeien van een boom, dat lijkt me wel wat.
Of de hele dag luisteren naar walvisgeluiden op YouTube.

Geloof dat het tijd is om te gaan slapen. Sleep well.

Ratzinger | 04-12-12 | 23:27

@dedeurs | 04-12-12 | 23:16
Er zijn en meer dood dan dat er nog leven, maar dat geldt eigenlijk ook voor de mens zonder vlaggetje.

Jackanders | 04-12-12 | 23:23

Peter R De Vergetelheid .. dat is waar hij van in zijn te kleine polo shirts plast.

implosie | 04-12-12 | 23:21

Hoe veel grensrechters zijn er nog in leven?

dedeurs | 04-12-12 | 23:16

@Jackanders | 04-12-12 | 23:11

I know amice. Het mooie is dat die tegelaars dat per definitie afwijzen. Maar wel een grote muil hebben.

Ik spuug daarop.

pius | 04-12-12 | 23:13

@brutus68 | 04-12-12 | 23:05

Aardig?

Wat is dat voor Juffrouw Jannie term.

Dus jij bent aardig?

pius | 04-12-12 | 23:11

@pius | 04-12-12 | 23:02
Nee, daar snap ik geen reet van.
Zou sommige tegelaars best goed kunnen doen, een goed gesprek.
Jij wordt door mij dan ook niet geschaard onder de roddelnichten, maar dat wist je al.

Jackanders | 04-12-12 | 23:11

Stormageddon | 04-12-12 | 23:06 | + 1
LOL. Ken dat fragment 'by heart'.
Maar dan zonder, haha.

Ratzinger | 04-12-12 | 23:10

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:56

Verveling is een voorrecht ja. Ook ik verkies een kabbelend beekje boven een stromende rivier tegenwoordig. Niets mooier als het voorbijtrekkende niets.

En een imbeciel ben ik altijd al geweest- het ware probleem ligt bij de mensen die denken dat ze geen imbecielen zijn.

Ik weet zeker dat jij je daarin kan vinden R. Fuck de zelfvoldane Imbecielen.

Uitroeien die hap.

pius | 04-12-12 | 23:08

Stormageddon | 04-12-12 | 22:59 | + 0
Heb het niet vaak, maar helemaal eens.

Ik herinner me een onderzoek naar de 'geluksbeleving' van mensen. Een 90% was gelukkig (het klinkt waarschijnlijk ook nogal kut als je zegt dat je ongelukkig bent).

Tegelijkertijd was 80% op zoek naar ander werk.

Toch iets, zou je denken, waar je het grootste deel van je tijd mee vult, althans de gemiddelde loonslaaf.

Wat daar uit blijkt, is dat mensen goed zijn in liegen en niet gewoon onder ogen durven zien dat ze niet alleen een hekel hebben aan hun huidige werk, maar aan alle werk.

Op die manier ga je heel anders tegen personeelsadvertenties aan kijken... welke lutser zou dit leuk vinden?
Geloof dat ik een beetje afdwaal, bid Allah dat Joris me dat wil vergeven. Misschien eens een topic aan wijden. Of 30 voor mijn part, want dat werkgelul behoort tot de grootste leugens in onze samenleving.

Ratzinger | 04-12-12 | 23:08

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:56
Zo is dat. Als je je verveelt kun je altijd nog een pizzaatje bellen. Zelfs als je geen honger hebt.
(Met of zonder artisjokkenhartjes.)

www.youtube.com/watch?v=KTXuwkEyntI

Stormageddon | 04-12-12 | 23:06

pius | 04-12-12 | 23:02

Ik begrijp dat wel. Echt aardig lijk je me niet.

brutus68 | 04-12-12 | 23:05

@Jackanders | 04-12-12 | 22:57

Ik bied altijd iedereen een irl gesprek aan maar niemand wil. Begrijp jij dat nou?

pius | 04-12-12 | 23:02

@Jackanders | 04-12-12 | 22:57
Kijk maar uit, straks halen we nog RTL Boulevard.

Humpf | 04-12-12 | 23:01

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:44
Werken voor loon is inderdaad prostitutie. Werken voor de belastingen is staatsprostitutie. Dat moet je inderdaad allebei niet willen.

Als je iets doet, doe dan in elk geval iets wat je leuk vindt en ik weet bijna zeker dat de meerderheid van de loonslaafjes hun werk eigenlijk, diep in hartje totaal niet leuk vinden en veel liever iets anders zouden doen. Maar ja, daar krijgen ze dan niet voor betaald... en de hypotheek loopt door, de kids moeten ook naar school en op dure clubs. Het is een treurig bestaan, R.

Wat ik eigenlijk vind is dat wij (en dan bedoel ik de netto-EU betalers, Duitsland, Benelux en Finland - wellicht Oostenrijk ook nog) de rest van de EU als slaven moet kunnen houden om het werk voor ons te doen.

Wat dat betreft hebben voetbalclubs (kijk eens aan, een on-topic bruggetje) dat goed begrepen. Die hebben al buitenlandse slaven. Ze betalen ze vooralsnog nog veel te veel, maar het idee is aardig. Enfin: geheel in de geest van rechterlijk Nederland vind ik dat Bakito wel een taakstraf heeft verdiend. En of dat nu mantelzorg is of een paar weekenden grensrechter zijn bij een willekeurige wedstrijd van B-jeugd, dat is mij dan om het even.

Stormageddon | 04-12-12 | 22:59

Albert Verlinde kan nog wat opsteken hier in de panelen, qua roddelnichten.

Jackanders | 04-12-12 | 22:57

pius | 04-12-12 | 22:51 | + 0
Elke dag maar weer hoogtepunten, dat gaat ook vervelen. Wat je kunt doen, om de mentale schade te beperken, is tussen de regels door te lezen.

Mensen hebben, zoals de Duitsers dat zo fraai zeggen, 'Gegenstände' nodig, iets wat ze moeten overwinnen of de baas moeten worden.

Ik meen dat we prima zonder kunnen en dat die opvatting in feite wijst op een geestesziekte. Wat is er tegen verveling? Er zijn mensen die zich nooit vervelen, dat zijn de allergrootste imbecielen.

Ik verveel me geregeld, who cares? Ik niet. Liever dat dan werken.

Ratzinger | 04-12-12 | 22:56

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:52

Outsorcen is ok. Vanuit het perspectief van de werkgever gezien. Of het zo goed is voor de werkgelegenheid in het land van herkomst waag ik te betwijfelen.

Maar ja, de wet van de remmende voorsprong.

pius | 04-12-12 | 22:56

Ratzinger | 04-12-12 | 22:48

Nee, die zit weer even tijdelijk in de isolatie. Ook zo'n geval. Best wel lieve jongen verder, maar draaft soms door.

brutus68 | 04-12-12 | 22:54

Dadelijk ook nog Frits Barend bij P&W. Alsof we nog niet genoeg mediageile engnekken voorbij hebben zien komen vandaag.

Hans Otjens | 04-12-12 | 22:53

@zeg maar jansen | 04-12-12 | 22:46

;)

pius | 04-12-12 | 22:52

pius | 04-12-12 | 22:45 | + 0
Dat arbeidsethos is allang naar het Oosten verplaatst. In Korea werkt men gemiddeld een 2.200 uur per jaar, in NL iets van 1.400 max.

Vandaar dat we hier geen Gangnam-Style hebben - dat is namelijk de armoe ten top.

Moeten we zo houden. Niet harder werken, slimmer werken, zorgen dat je zelf niks doet, alles uitbesteden, automatiseren, het domme handwerk outsourcen etc.

Ergens denk ik dat Nederlanders daar wel goed in zijn.

Ratzinger | 04-12-12 | 22:52

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:47

Gek genoeg heb ik het idee dat jij uit je nek lult. Maar dat je vergissen daar niet de oorzaak van is.

Ik heb je weleens (altijd eigenlijk) beter gelezen.

pius | 04-12-12 | 22:51

@zeg maar jansen | 04-12-12 | 22:46
Wil jij nou ook ophouden. Ik heb je van de week e.e.a. uitgelegd. Begrijp het of niet.

doenormaal! | 04-12-12 | 22:51

brutus68 | 04-12-12 | 22:46 | + 0
Heeft Kaas ook een ban, dat je weet?

Ratzinger | 04-12-12 | 22:48

pius | 04-12-12 | 22:38 | + -1
Gek genoeg had ik altijd het idee dat jij in het stadsdeel van Fatima woonde, 020 dus, Oost, ergens in een doorgeblazen krotwoning in de Molukkenstraat.

Een mens kan zich vergissen, zelfs ik.

Ratzinger | 04-12-12 | 22:47

pius | 04-12-12 | 22:41 Nou ja, het gaat in dat cluppie over en weer. Die doenormaal ziet ook d'r eigen aandeel niet. Maar dat schreef ik van de week al.

zeg maar jansen | 04-12-12 | 22:46

In zekere zin is het af en toe prettig zo'n ban van een Bakito of Kaas de Vies voor een paar weken. Te overheersend aanwezig, teveel meelopertjes die in hun kielzog mee marcheren. Voor een paar weken redelijk verfrissend en prettig.

brutus68 | 04-12-12 | 22:46

@zeg maar jansen | 04-12-12 | 22:39
En jij gelooft dat?? Je zou toch echt beter moeten weten. Was wel leuk gevonden overigens. Dat dan weer wel.

doenormaal! | 04-12-12 | 22:45

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:44

Tegel naar mijn hart. Het calvinistische arbeidsgeneuzel alhier zou in een wagon gepropt moeten worden naar het Oosten.

No pun intended.

pius | 04-12-12 | 22:45

Stormageddon | 04-12-12 | 22:33 | + 0
Weet je, eensch met wat je zegt. Toch heb ik wel iets met luie donders. Werken wordt erg overgewaardeerd (ik vind wel dat je je eigen broek moet ophouden, als je arbeidsongeschikt bent, o.k., dan ligt het anders).
Het idee dat werken positief is begrijp ik wel, maar ik heb er niets mee. Ik werk ook, maar ik zou het veel liever laten. Vind het meer iets voor slaven. Iets doen, o.k., maar iets moeten doen, neuh.

De tragiek, kortom, van mensen die een interessante en/of uitdagende baan hebben - vraag je door, zijn het allemaal sukkels.

Diep in m'n hart ben ik gewoon een uitbuitende planter.
En dat gaan we zo houden.

Ratzinger | 04-12-12 | 22:44

-weggejorist-

pius | 04-12-12 | 22:41

Ratzinger | 04-12-12 | 22:17 No mercy. Even laten weten dat ie weet waar @Doenormaal werkt. Dat mag dus niet.

Een poosje terug verwees ik hem naar een zekere plaats, werd een week gebanned. Ik zou z'n adres gebruikt hebben. Schreef ie een klaagmail over.

Dus. Zelf kan ie niks hebben, zelfs niet bij toeval, maar van een ander mag ie van zichzelf het hele hebben en houden plempen.

zeg maar jansen | 04-12-12 | 22:39

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:22

Met van Zuid bedoel ik van Feyenoord. En ik gebruik voetbal en de stad Rotterdam als tegenwicht voor mijn immer oprispende nuance en als relativering van mijn al te serieuze (huidige) bestaan. Gewoon niet nadenken, onderbuik, emotie, hersenloos en rammen. Onredelijkheid FTW. Niks mis mee toch.

85 procent van de reaguursels alhier onstaan vanuit die bron.

pius | 04-12-12 | 22:38

Dit weekend geen AMATEUR voetbal... dus rust voor AJax

ewout56593235 | 04-12-12 | 22:36

4-1. Geenstijl mag voortaan mijn toto invullen.

Ome Gijs | 04-12-12 | 22:35

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:17
Nou, ik vind dat Bakito zich veel nuttiger kan maken door een week lang de boodschappen voor de (groot-)ouders van de redactie te moeten doen.

En dan gelijk ook even bij die oudjes de piepers jassen, groenten snijden en de gehaktballen kneden. En de afwas na de maaltijd, uiteraard.
Want kijk, mantelzorg kun je natuurlijk ook gewoon uitbesteden en wat is er nou makkelijker voor de GS-redactie om dat als banstraf op te leggen aan notoire trollen?

Dat heeft vier voordelen: Wij hoeven geen essay van Bakito te lezen, de oudjes krijgen zorg, Bakito leert eindelijk eens wat werken is en (het allerbelangrijkste): ik heb er geen last van.

Hoeveel win wil je hebben?

Stormageddon | 04-12-12 | 22:33

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:17
God would have mercy Joris won't.

Humpf | 04-12-12 | 22:29

Hadden ze niet gewoon die vlag in zijn reet kunnen steken?

bokkepruik | 04-12-12 | 22:28

pius | 04-12-12 | 22:09 | + 1
Ik heb de topografie van Rotterdam niet zo op m'n netvlies staan. Nou ja, ik weet er net zoveel van als Ruinerwold of zoiets.

Een stad zonder hart, daar hebben we niets aan. De skyline is wel mooi, als je zo over de brug komt. Dan denk je, hee, daar ligt een stad, hoe zou die heten? Could be anywhere.

De lelijkste en onbeduidendste stadjes in de VS hebben een vergelijkbare skyline. Veel meer dan een zeer verwerpelijke egotripperij van kleinburgers kan ik er niet in zien.

Maar goed, je bent van zuid.
So be it, ik zal proberen het te onthouden.

Ratzinger | 04-12-12 | 22:22

Ik weet niet of het al geroepen is maar iemand die 'hamas hamas enz' loopt te gillen hoort net als dat doodschoppers (en hun goedpraters) niet op het voetbalveld thuishoren, zelf niet in de politiek thuis.

Canis Spurcus | 04-12-12 | 22:22

foebal sucks, veelal laag IQ gastjes, de K van KVNB staat voor Kudt, door en door rot, veel teveel geld meem gemoeid. BoBo's en leaseauto's. Amateurclubs? Wat belt u nog zo laat???

John Doorzon | 04-12-12 | 22:17

Stormageddon | 04-12-12 | 22:06 | + 0
Las het topic even (de tweets van Petorrh).

Geloof dat ik daar ook alleen maar op zou kunnen reaguren op straffe van een ban. Dat heb ik niet gedaan (hele topic niet gezien, zoals wel vaker uiteraard), want dan hele ban-gedoe is zo 2008, 2009, 2010 en 2011.

Enfin, ik hoop dat hij gauw weer terug is. In vroeger dagen moest je nog wel eens een essay schrijven over de Groot-Inquisiteur of de Gebroeders Karamazow. Hoop dat Joris in dit geval ook een creatieve oplossing vindt.

Laat Bakito een topic schrijven over de verwijving van de Westerse samenleving, ik noem maar wat.

Joris? Have some mercy.

Ratzinger | 04-12-12 | 22:17

@Parel van het Zuiden | 04-12-12 | 21:57

We zetten ze de grens over ... bij Scheveningen.

Zwem ze.

BenBinnen | 04-12-12 | 22:14

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:08

Eventjes Bakito intikken op de zoekmachine en je bent weer up to date. Easy.

pius | 04-12-12 | 22:11

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:02

Nou mijn Oma woonde in de Grote Visscherijstraat op Spangen en die was voor Sparta- als ik daar was kreeg ik weleens een kaartje om naar Sparta te gaan. Een uitermate prettige club. Maar ik ben en blijf van zuid. Nee dus.

pius | 04-12-12 | 22:09

brutus68 | 04-12-12 | 22:04 | + 0
Ik zal hem missen. Wij waren het altijd erg eens over de dingen waarover we het oneens waren.

Het gelijk was altijd aan mijn kant (dat hoeft verder geen betoog), maar toch. Enig idee op welk topic, jij of wie ook?
Wat was er zo godslasterlijk aan z'n comment? Zou het graag teruglezen.

Ratzinger | 04-12-12 | 22:08

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:01

Helaas wel. Hij kreeg rood.

Hij werd van op gemene wijze van achteren neergehaald, reageerde daarop met een duw, maar de verder uitstekend fluitende scheidsrechter stond helaas zodanig opgesteld dat die overtreding niet geconstateerd werd en de dader ermee wegkwam.

Misschien dat het beroep bij de tuchtcommissie wat oplevert.

Laten we het hopen voor reaguursake.

pius | 04-12-12 | 22:06

@Ratzinger | 04-12-12 | 22:01
Weer gezeik en gezeur met @doenormaal in het ochtend-topic over Peter R.

Stormageddon | 04-12-12 | 22:06

Ratzinger | 04-12-12 | 22:01

Yep, je vriendje staat even buitenspel...., ik ben overigens onschuldig....

brutus68 | 04-12-12 | 22:04

pius | 04-12-12 | 22:00 | + 0
Just asking, was je vroeger niet een hardcore Spartafan?

Ratzinger | 04-12-12 | 22:02

brutus68 | 04-12-12 | 21:04 | + 1
Heeft Bakito een ban, dat je weet? Waar opgelopen? Toch niet op het GS-grasveldje?

Ratzinger | 04-12-12 | 22:01

@wo ist der bahnhof | 04-12-12 | 21:53

En toch is dat gelul. Het wijst op het opportunisme bij publiek en pers.

Ajax speelde uitstekend uit tegen Dortmund en verloor ongelukkig. Ajax speelde geweldig tegen een Europese topclub als Manchester City en klopte ze twee keer. Ajax speelt met zijn begroting en mogelijkheden een uitstekende CL-campagne. Real is geen reële maatstaf.

Al met al zijn ze er dus wel degelijk op vooruitgegaan. Dit is de sterkste poule van de CL en als ze zich kwalificeren voorde Uefa-cup is dat een uitstekende prestatie.

En komend van een hardcore-Feyenoorder zoals ik moet dat wel waar zijn.

pius | 04-12-12 | 22:00

Oorlog is voetbal, voortgezet met andere middelen.
En omgekeerd.
Heb dan liever het omgekeerde. Face it, een paar dooien per jaar op een grasveldje tegenover miljoenen die nutteloos sterven in een oorlog, ik vraag het jou af.

Hoe je nuttig kunt sterven in een oorlog weet ik trouwens niet. Iemand een wiki-link?

Schijt gebeurt, dat zal het zijn.

Ratzinger | 04-12-12 | 21:59

@Beelzebob | 04-12-12 | 21:46 |

Ze hoeven van mij niet dood, gewoon weg, ver weg...

Parel van het Zuiden | 04-12-12 | 21:57

En de cirkel is rond. Het "masterplan" van Cruyff begon na de vernedering van ajax in Bernabeu. En nu jaren later als Cruyf eruit is gestapt, worden ze weer vernederd, maar dan tegen een soort van B-team van Madrid.

wo ist der bahnhof | 04-12-12 | 21:53

pius | 04-12-12 | 21:46

Ik doelde uiteraard op de scheidsrechters in het betaalde voetbal. Uit solidariteit met hun collega's in het amateurvoetbal.

brutus68 | 04-12-12 | 21:49

nederland is maatschappelijk ziek en wordt nog zieker...

duitse herder | 04-12-12 | 21:49

@Slipsnifter | 04-12-12 | 21:45

Onzin. Hooliganisme is een voornamelijk autochtoon fenomeen.

pius | 04-12-12 | 21:47

@brutus68 | 04-12-12 | 21:08

Hoe straf je amateurscheidsrechters dan ? Heb me toch afgevraagd waarom je in godsnaam scheidsrechter zou willen worden in het amateurvoetbal. Je bent een onbetaalde lopende pispaal. Dat wijst toch op enigszins freudiaans gerelateerde issues.

Of een ongezonde voorliefde voor masochisme.

pius | 04-12-12 | 21:46

@Parel van het Zuiden | 04-12-12 | 21:28

Vastankeren in gewapend beton, en iets met de Noordzee doen wonderen.

Beelzebob | 04-12-12 | 21:46

Dit heeft meer met de inmiddels helaas overbekende "schaamtecultuur" te maken dan met voetbal.

Slipsnifter | 04-12-12 | 21:45

Een grote treurigheid dat voetbal waarbij schelden, vloeken en kankeren op scheidsrechters, lijnrechters en tegenstanders normaal gevonden wordt. Paupersport voor paupervolk.

kenny harder | 04-12-12 | 21:45

Wat een zooitje bij elkaar. En dan heb ik het niet over het kansentuig 'op de velden'.

dutch driver | 04-12-12 | 21:32

Gelukkig is er ook nog goed nieuws. Real staat 3-0 voor.

pius | 04-12-12 | 21:30

Ik heb nog niet echt gereaguurd op één van de "grensrechter" -topics. Ik merk dat ik nu pas enigzins in staat ben om iets te schrijven dat de joris-toets zou moeten kunnen doorstaan. Onverwacht wel want de nekharen kwamen weer aardig omhoog bij het aanschouwen van het kereltje. Laat ik het hier bij houden.
.
Ik weet niet meer wie ik liever met een fakkel en knuppel de grens over zou willen jagen... Vergoeilijk-mensen zoals Peggolt of dat asociale, agressieve kansentuigh.
.
Niet in mijn land, vriend!

Parel van het Zuiden | 04-12-12 | 21:28

Prins Fontainebleau | 04-12-12 | 21:20
Ik zou Edwin Gorter nog op de bank zetten.

James St John Smythe | 04-12-12 | 21:26

@Haarkopje | 04-12-12 | 21:12

Inderdaad. Maar gelukkig zijn er nog de Berlusconi's van deze wereld en hun door en door fatsoenlijke fanboys.

Lichten in de voortschrijdende duisternis.

pius | 04-12-12 | 21:26

@Prins Fontainebleau | 04-12-12 | 21:20
LOL

pius | 04-12-12 | 21:24

@spanarchist | 04-12-12 | 21:22

Ik ook.

pius | 04-12-12 | 21:24

Prins Fontainebleau | 04-12-12 | 21:20 | + 0 -

Wissels: Jaap Stam, Eric Cantona, Mark van Bommel en Luis Figo.
Ik teken ervoor!

KenTochNait?! | 04-12-12 | 21:24

-weggejorist-

weestgegroet | 04-12-12 | 21:23

pius | 04-12-12 | 21:17
Het verschil is dat je bij autochtonen wel eens een vervelend team kan treffen waar het uit de hand kan lopen, terwijl je bij een team met overwegend allochtonen per definitie problemen hebt. En ja, ik spreek uit ervaring.

spanarchist | 04-12-12 | 21:22

Ik stel voor om als straf de B1 tegen het volgende elftal te laten spelen:

Chilavert, De Wolf, Materazzi, V. Jones, Pepe, Atteveld, J. Barton, N. de Jong, Gattuso, D. Wise, Goikoetxea.

Zonder scheidsrechter.

Prins Fontainebleau | 04-12-12 | 21:20

Als ik de KNVB was zou ik overigens goed de politiek in de gaten houden, als ik zie hoe mijn sport op een haar na verboden is geweest door toedoen van een eenling ziet het er somber uit voor het voetbal in Nederland. Verwacht in ieder geval veel schijnveiligheden, zoals dat je na het derde jaar van lidmaatschap pas met een voetbal mag omgaan.

Lumenatra | 04-12-12 | 21:18

@Cuyahoga | 04-12-12 | 20:49

Je hebt helemaal gelijk. Alleen begrijp je 1 ding niet. Het woord kanker komt van de autochtone Rotterdammers en hagenezen en is geadopteerd door de allochtoon.

Verder is dat 90 procent allochtoon benadrukking nergens voor nodig. Er is van oudsher al sprake van veel geweld op de amateurvelden. Vanaf de jaren tachtig is dat eigenlijk schering en inslag, en ja daar is heel veel autochtoon geweld bij.

Het is een multi-etnisch probleem. De suggestie dat er geen voetbalgeweld voorkomt door blanke teams is even lachwekkend als contraproductief. En zo redenerend worden de problemen nooit opgelost.

Voetbal geweld is fout en dient te worden aangepakt, of je nu rood wit of blauw bent. Consequent zijn heet dat. Basta.

pius | 04-12-12 | 21:17

Hoop dat Ajax vanavond met dubbele cijfers verslagen wordt. Voor PRdV.

spanarchist | 04-12-12 | 21:14

2-0. Uie de bok weer met FC Knudde

Botte Hork | 04-12-12 | 21:13

Het existentiele doel van de voetbal-scene is een uitlaatklep voor agressie van mensen die hier behoefte aan hebben. Beter 10 doden op het veld, dan 1 klap op straat.

Crak-ho | 04-12-12 | 21:13

De Vries en Pechtold zijn als babymade uit de zelfde aars komen kruipen. Nu zijn het dikke strondvliegen geworden en ruik je poep zodra je ze hoort of ziet.

Haarkopje | 04-12-12 | 21:12

Pepe komt er nog even een paar in de ziekenboeg helpen.

DANNY3960 | 04-12-12 | 21:09

Weet je wat ik een mooi gebaar zou vinden? Als alle scheidsrechters in het betaalde voetbal de rest van het jaar zouden gaan staken. Gewoon omdat het kan. Maar ja, de KNVB, een organisatie die letterlijk over lijken gaat, straft dan weer die scheidsrechters etc. Om misselijk van te worden...

brutus68 | 04-12-12 | 21:08

Heeft iemand al uitgevonden of dit de vader is van 1 van de grensrechter-terroristen? Achternaam, locatie + gedragingen passen wel in het straatje..

partyflock.nl/topic/1056178:Trainer_Mo...
(No worries, originele stuk is niet van partyflock)

Captain CrackWhore | 04-12-12 | 21:08

Nederland moet diefstallen, intimidatie, berovingen, moorden enz. van Finnen, Oostblokkers en ander cultuurverrijkers de kop indrukken, en wel met harde hand en/of retourneren van al dat tering volk, wat mij nu daadwerkelijk de strot komt.

H.A. Ram | 04-12-12 | 21:05

BedrijfsTijgerT | 04-12-12 | 21:02 | + 1 -
Iemand die 30 jaar in het vak zit weet dat Grensrechters crimineel zijn .

Eurotokkie | 04-12-12 | 21:05

De enige reden dat kickbox- en freefightgala's wel verboden worden bij overdreven agressie, is omdat er geen überklasse is waarin miljoenen omgaan. Voetbal is al evenzeer een afvalputje van de maatschappij geworden, maar elk probleem hier wordt afgeserveerd als incident, stadionverboden worden niet gehandhaafd, terwijl de bobo's graaien naar het grote geld.

Ja nee, geen mening | 04-12-12 | 21:05

Is de scheids nog niet neergekickboxt??? **spelregels niet meer snapt*

Botte Hork | 04-12-12 | 21:05

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 21:01

Bakito heeft even kerstvakantie. Op 2/1/13 zal ik net doen of ik hem mis...

brutus68 | 04-12-12 | 21:04

Ajax > A'dam > 0-1. > Buitenspeldoelpunt.
Grensrechter > Fout.
Wat gaat P.R. daarover twitteren?

BedrijfsTijgerT | 04-12-12 | 21:02

@ Botte Hork 20:56

Misschien ga ik nog wel een goed woordje voor hem doen. Ooit eens...

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 21:01

kereltje toont zich weer de ware nihilist. alles is relatief en dus is niks meer fout. spekman en roemer laten tenminste zien dat er nog iets van ruggegraat in de politiek lijkt te zijn. jammer alleen dat het gedachtegoed van peggold sterk verankerd is bij de weekdieren van "onze" rechterlijke macht. en na een jaar jeugdgevangenis plus de maximale jeugd tbs lopen de prinsjes weer op straat waar ze het geleerde opnieuw in de praktijk gaan inzettten. dit land is verrot en heeft de justitie die het verdient. zucht.

gooi en smijtwerker | 04-12-12 | 21:01

Voetbal is gewoon een gigantische paupersport en dit bewijst het weer eens. Ik heb zeer lang op tennis gezeten en heb zelfs nooit een woordenwisseling gehad met een tegenstander. Iedereen ging altijd respectvol en sportief met elkaar om. Maar goed, de meeste tennisclubs bestaan dan ook uit roomblanke havo/vwo leerlingen, en niet opgefokte kansenjongeren met agressie problemen.

Pantheist | 04-12-12 | 21:00

je kunt zeggen over Roemer wat je wil maar de man is wel eerlijk!

frontliner2 | 04-12-12 | 21:00

Dus de KNVB wil alles onder de mat vegen en heeft daar geen schuld aan ?

Eurotokkie | 04-12-12 | 21:00

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 20:51
En gek genoeg mis ik huistrol Bakito toch een beetje.. *zich schaamt*

Botte Hork | 04-12-12 | 20:56

Kickbox-voetbal zou op zichzelf ook een nieuwe 'sport' kunnen worden.
Er is genoeg publiek voor sowieso.
*patent vastlegt*

Botte Hork | 04-12-12 | 20:54

@Cuyahoga | 04-12-12 | 20:49
Toch denk ik dat het wel goed is dit weekend de boel stil te leggen. Mensen moeten er toch even over gaan praten, en snappen dat er iets gebeurd is. Dat is toch stap 1. Dat ze verder het voetbal an sich de schuld geven snap ik ook niets van, de oorzaak ligt natuurlijk heel ergens anders.

La Bailaora | 04-12-12 | 20:54

Volgens mij heb ik iets gemist. La vie en rose, Bakito en doenormaaluitroepteken hadden een menage à trois maar er is er maar eentje niet kopje ondergegaan...

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 20:51

Kloten voor de beste man en zijn naaste familie dattie dood is getrapt door onze cultuurverrijkende voetballende vrienden van Marokkaanse afkomst. Maar dit soort symbolische gebaren om van alles af te lasten, al dan niet met tegenzin, heb je ook niet veel aan. KNVB moet de familie van de man financieel steunen door de daders civielrechterlijk helemaal kapot te procederen. Maar ja, dat is commercieel weer lastiger te vermarkten. Toch, marketingmeneer van de KaEnVeBe?

_pacman_ | 04-12-12 | 20:51

De Badtegelzetter | 04-12-12 | 20:48
True. Te laag ofzo.

AshleyJ"Ash"Williams | 04-12-12 | 20:51

Nou heb ik vrij weinig met voetbal en na zondag mogelijk nog minder. Wat me wel opviel was dat het betaalde voetbal natuurlijk wel doorspeelt. Alles voor de centen natuurlijk. Bah! Spietsen aantrekt om te gaan balletten...

c.onjo | 04-12-12 | 20:51

EMILE, sorry jong..

SmegmaSmeer | 04-12-12 | 20:50

"Ach flikker toch op, belachelijk"

Ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen maar, GO EMIEL!

SmegmaSmeer | 04-12-12 | 20:50

Het hele programma aflasten voor dit weekend snap ik ook niet echt.
Alhoewel het volgens de weersverwachtingen waarschijnlijk ook wel was gebeurd.
Het enige wat de clubs kunnen doen is elke vorm van verbaal en fysiek geweld zo hard mogelijk bestraffen.
Als vrijwilliger, leider, vlagger etc zie ik ook wel eens teams met 90 % allochtonen in de jeugd waarbij van iedere 2 woorden die er vallen er één 'kanker' is.
Waarbij trainers, leiders en ouders niet ingrijpen.
Als mijn kind één keer 'kanker' zegt kan hij meteen naar huis en komt hij een week niet buiten.

Het probleem zit niet bij de KNVB maar bij de ouders van de kinderen, voetbal als zodanig heeft hier niks mee te maken.

Cuyahoga | 04-12-12 | 20:49

Owja, en Peter R is een media geile droeftoeter die al weer een weekje niet bij De Wereld Draait door en Pauw & Witteman heeft gezeten om zijn expertise te showen.

Fopspeen | 04-12-12 | 20:48

Camerastand zuigt.

De Badtegelzetter | 04-12-12 | 20:48

Ik begin een beetje voetbal moe te worden

Idontgiveafunk | 04-12-12 | 20:48

Voetbal is altijd al gewelddadig geweest, maar om het volk rustig te houden wordt het getolereerd.

bennutzat | 04-12-12 | 20:48

Conclusie: De maatschappij verhard door de vele incidentjes met vooral import volk en Tokkies die zich boven elke wet of handhavingsvorm wanen... ehhhh... zijn. We moeten keihard optreden, dus van 3 jaar maken we 2 maanden, maar dan wel eerst biologische Groene Thee drinken ZONDER suiker! Dat zal ze leren.

Fopspeen | 04-12-12 | 20:47

Mooi. Pechtold is dus nu even gestoord als PrdV.

Een groepsmoord downplayen met: er zitten twee kanten aan het verhaal.

STERPH!!

ZKH EénOog | 04-12-12 | 20:46

Geld betekent nog altijd meer dan een leven, waarvan akte, KNVB.

smdyasc | 04-12-12 | 20:44

Ja, ik heb doorgevraagd. Ja we zijn verbaasd. Ja, we zijn geschrokken. Ja, dit is treurig. Bla bla bla bla...

Drie man schoppen een vent dood. Ieder drie keer de straf die staat voor moord.

De rest van het team ontbinden en een levenslang voetbal verbod. Zelfs met kransen.

ZKH EénOog | 04-12-12 | 20:44

Gelukkig is de Fipo kort, bondig, en volledig in het moment bij het topic geschreven...

Parel van het Zuiden | 04-12-12 | 20:44

Het laatste beetje respect wat ik nog had voor de KNVB kan rechtstreeks de kliko in. Betaald voetbal door laten gaan onder het mom van ''Lalala GELD'', om van te kotsen.

KenTochNait?! | 04-12-12 | 20:44

@stijllozestijl12 | 04-12-12 | 20:41
Agressieve voetbaltokkies komen voor in elke cultuur, ook zij die op zondag naar de kerk gaan of op zaterdag uitslapen.

kapotte_stofzuiger | 04-12-12 | 20:44

Het heeft helemaal niets met voetbal te maken. Is het geen voetbal, dan is het ergens anders, dan hebben we incidentje zoveel op 'opsporings verzocht', bv juweliers die weer eens bestolen worden.

Duidt nou eens waar het vandaan komt, en doe niet om de hete brij heen draaien.

La Bailaora | 04-12-12 | 20:44

Inderdaad opvallend, amateurvoetballers kunnen dit weekend fluiten naar hun potje voetbal, maar in de miljoenenindustrie (hallo hooligans!) gaat de agressie gewoon verder.

kapotte_stofzuiger | 04-12-12 | 20:42

-weggejorist-

stijllozestijl12 | 04-12-12 | 20:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken