Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tegel. Haagse agent krijgt doodsbedreiging

tegelgroot534.jpgThe cop will die, #promise. Doodsbedreiging met extragratis hashtag, achtergelaten op Hollands Spoor voor de agent die Rishi met een nekschot popte. Triest gevolg van de major clusterfuck (agenten die niet kunnen schieten, crimineeltjes die zich niet aan hun parole houden) in Den Haag. En nu maar afwachten of Teeven en Opstelten het IP-nummer van deze stoeptegel gaan opvragen bij de NS. Omroep West heeft een liveblog over de zaak. Hoe bruut is dat?

Reaguursels

Inloggen

Inmiddels is er getuige Anna die gezien heeft dat dader handen omhoog stak maar daarna direct overhoop werd geschoten. Het OM zegt dat ze ongelijk heeft.

Kopvot | 29-11-12 | 17:40

@Goatrider | 28-11-12 | 13:02
Nee, je "plempt" een tegel!
En het is "Lutser"!

lilluke halve hoan | 29-11-12 | 12:51

@van Nazareth | 28-11-12 | 10:13
Hij had : "Kädet ylös!" moeten roepen want dan had onze Finse vrind m wel begrepen......

lilluke halve hoan | 29-11-12 | 12:44

@Kanonskogel | 28-11-12 | 10:02
Ja en inderdaad op een metertje of 10 iemand zijn nek raken onder stress is niet makkelijk!

lilluke halve hoan | 29-11-12 | 12:41

Robertski | 28-11-12 | 23:14

Weet je wat mij stoort aan jouw betoog? Het continue gejank van jou dat de politie niet kan schieten, bang is en niet professioneel. Doe het dan zelf! Ga in de politiek of solliciteer bij de korpsleiding. Dé kans om het verschil te maken.

von Schwaffelhofen | 29-11-12 | 00:16

-weggejorist-

mr.onbekend | 28-11-12 | 23:50

Ik ben nog maar een jonge HBO student en snap nog niet veel van het leven dus wil hier absoluut niet over komen alsof ik het allemaal heb uitgevonden, maar de politie in Nederland mag van mij wel is wat strenger worden zoals in Spanje. Ik kom terug van vakantie in Nederland en hoorde het bericht in Rotterdam bij Beurs scheen hele rellen zijn geweest en politie die niet kon stoppen dit dat en natuurlijk de slag bij Haren. In spanje was zoiets nooit gebeurd mensen moeten respect hebben voor politie en aan de andere kant moet de politie dat respect afDWINGEN. Laat zien als agent waar het op staat 1 waarschuwing daarna gewoon tik uitdelen maar in Nederland word je al wereld nieuws als je als agent iemand schopt (weet niet precies meer maar het was 2 maanden geleden in het nieuws). Een schande je hoort als land vierkant achter je agenten te staan en de media ook door al die kritiek zal er nooit respect komen voor het blauw op straat jammer want wat meer respect en misschien wel angst zou veel problemen kunnen verkomen denk ik.

baksteen-jaap | 28-11-12 | 23:35

@kloof2012 .. Als jij DAT kordaat optreden vind.. Anyways, mee eens met de onwelgevallige youtube filmpjes en ook de angst daarvoor. Angst die van boven naar beneden sijpelt bij de politie. Ze hebben een duidelijk imago probleem en met visie bedoel ik dat ze daarvoor een visie moeten hebben. Dus, hoe ze de straten terug gaan claimen als het ware. Natuurlijk bedoel ik niet het 1000 regeltjes boek, duhh. Het is gewoon in en in faal bij de politie van boven tot onder aan toe. En ja, er zijn ook goede politie mensen. P.s. voor de duidelijkheid, met de straten terug claimen bedoel ik niet dit soort acties. Wel door strenger optreden tegen straat tuig en laten weten wie de baas is. Een 2.0 benadering of zoiets, af en toe een klap hier en daar moet kunnen.. Soms moet je mischien iemand in z'n been schieten, dan doe je dat. Heel soms help je het lot een handje van een door gewinterde gewetensloze crimineel (vrouwenhandelaar ofzo) die justitienteel door de mazen van de wet blijft glippen.. Politie mag van mij veel harder optreden tegen mensen die denken boven de wet te staan. Groepen die denken dat de straat van hun is. Alleen dan doen ze juist vaak niets. Anyways, dit is de verkeerde manier. Politie, gaat is echte boeven vangen en die niet zo gek.

Robertski | 28-11-12 | 23:14

Ook in het engels maken ze grammaticale fouten. Je verwacht het niet hè?

zilla | 28-11-12 | 23:01

Wie begint een faceboek pagina waar we steun aan de agent kunnen betuigen.

LostSandWich | 28-11-12 | 20:20

-weggejorist-

Shareholder II | 28-11-12 | 19:48

Al wordt dit land een schiettent, wij staan onvoorwaardelijk achter die agent.
Shareholder II | 28-11-12 | 19:24 | + -11 -

Speak for yourself!

Kopvot | 28-11-12 | 19:31


Al wordt dit land een schiettent, wij staan onvoorwaardelijk achter die agent.

Shareholder II | 28-11-12 | 19:24

De politie had gelijk.

Broeder | 28-11-12 | 19:22

@Robertski | 28-11-12 | 17:37 | + 0 -
"Wat wel zou kunnen helpen is kordater optreden van de politie..."

Het optreden van afgelopen weekend zou ik toch wel bestempelen als tamelijk kordaat, eerlijk gezegd. Ik denk niet zozeer dat de politie bang is, maar eerder dat het Duizend Regeltjes boek (of juist jouw leidraad en visie; ik denk dat het huidige korps zelfs een heus Mission Statement heeft ;-) een beetje in de weg zit. Veel agenten willen wel optreden, maar mogen eenvoudigweg niet. De angst voor onwelgevallige Youtube-filmpjes bij de korpsleiding is eenvoduig et groot geworden. Daarnaast; tegen de tijd dat een agent klaar is met evalueren, rapporteren en administreren, zit De Boef al lang weer thuis. Of waar dan ook.

Kloof2012 | 28-11-12 | 19:14

Hallo lakse overheid bent u daar ??
Handschrift analyse uitvoeren. Dit is een wijf in de nabije kring van het criminele uitschot / slachtoffer. Sofort oppakken en veroordelen. De tint is 99% zeker hindoe zwart. Maak dit het nieuwe bezuinigen, qua stop gezette uitkeringen en nodeloos bezette ROC-stoeltjes.

Als dit wordt toegelaten, dan kan je veel meer bedreigingen gaan verwachten. De politiek moet niet handen wrijven over een verder segregerende maatschappij maar ingrijpen.

Shareholder II | 28-11-12 | 19:14

De reactie van zijn vrienden en de taal die ze uitslaan zegt wel genoeg over het nivo van dit schorem. Allemaal goeie jongens en meisjes die geen vlieg kwaad doen NOT!

LostSandWich | 28-11-12 | 18:44

De namen in die klas zegt mij ook alweer genoeg.Oerhollandse gezelligheid zo te zien....

Wynardtage | 28-11-12 | 18:31

p.s. @kloof .. Ik begrijp idd het probleem met het gezag van blauw. Maar dat gaat niet verbeteren door dit soort actie's. Integendeel.. Wat wel zou kunnen helpen is kordater optreden van de politie en niet met poep in de broek half voorbereid de straat op gaan.. Een steverige training, maar ook een visie en leidraad zou dat wel kunnen. Ik ben geen vriend van de politie maar wil wel dat ze professioneel zijn. Een bange politie is een gevaarlijke..

Robertski | 28-11-12 | 17:37

ik zal geen moment rouwen om die mocro, die verdiende het te schijnbaar want als je uit zo'n milieu komt met zulke vrienden.
RechtseRakker007 | 28-11-12 | 13:15 | + -87 -

Het is dus geen mocro, sukkel.

Bruin is bruin, he?

Kopvot | 28-11-12 | 17:35

@Kloof2012 Mensen die het idd afdoen als ''net goed'' beschuldig ik van ''niet lekker in de bovenkamer functioneren'' Voor de rest kan ik een open ''respectvolle'' discussie wel waarderen. Je mag best wat vooringenomen noemen, maar met welke krachtterm zou je de meeste anderen hier dan willen klasifiseren?!

Robertski | 28-11-12 | 17:30

@Durum Manu, Dat wisten ze op dat moment allemaal niet! Het enige wat ze wisten is een omschriving van iemand anders, die ook zou hebben verklaard dat hij een gun zou hebben. Op gronde van alleen die info is er gehandeld. En ja, natuurlijk dat hij z'n handen niet snel genoeg omhoog zou hebben gedaan, en een beweging naar z'n middel zou hebben gemaakt. Natuurlijk is dat spannend, maar een beetje agent moet toch z'n hoofd wat koel houden zou je zeggen. Een waarschuwings schot was wellicht voldoende geweest. Maar hoe kunnen mensen hier zo'n dramatische gebeurtenis afdoen als ''net goed'' ?! Ziekig..

Robertski | 28-11-12 | 17:23

Hopelijk krijgt die kerel die dit geschreven heeft een kogel tussen zijn ogen.
Die jongen verdiende een kogel omdat hij niet luisterde en tja schieten op bewegende doelen is lastig en zeker als het in een "split second" moet gebeuren omdat je anders misschien zelf gevaar loopt.
Het leven van een agent gaat boven het leven van een Crimineeltje!

menotyou | 28-11-12 | 17:17

@Robertski | 28-11-12 | 17:09
Je bent stiekem toch wel héél erg vooringenomen zeg...

Ben je wel eens in de betreffende wijken geweest? Ken je de sfeer daar? In het donker? Weet je hoe de politie daar tegemoet wordt getreden? Zie, hoor en merk je al dat respect voor het blauw op straat?

Waar jij de overige reaguurders van beschuldigt doe jij minimaal net zo hard. Alleen van de andere kant bezien.

Kloof2012 | 28-11-12 | 17:16

@Rimpeldoos, lijkt me toch wel prettig als de politie een beetje kan schieten. Toch?!
@La Vie En Rose, Op het moment dat de politie zo'n melding krijgt weten ze er blijkbaar niet koel en professioneel mee om te gaan. Dat is het punt. Je kan niet alle scghuld zo makkelijk (zoals de meeste hier doen) in de schoenen van die jongen schuiven, omdat ie z'n handjes niet snel genoeg omhoog deed. (Come on!) Mijn iedee van wat er ongeveer gebeurt zou kunnen zijn: Politie krijgt melding dat er mischien iemand op het station met een gun zou lopen. Ongetraint als ze zijn schieten ze helemaal in een kramp van angst. En met de meest dramatische scenario's voor ogen gaan ze op de melding af.. Daar treffen ze een puber aan die aan de beschrijving voldoet. Gestessed en bang als ze zijn, schieten ze bij de eerste schijnbeweging op de jongen. Totaal ongecontroleerd wel te verstaan. Niet omdat deze jongen te boek stond als schietgevaarlijk. Neen, alleen omdat iemand anders zou hebben gezegd dat deze jongen wellicht een gun zou dragen.. Een meer relaxte, overzichtelijke en gecontroleerde aanpak van de politie was dus beter geweest. Dat blijkt achteraf gezien ook wel, dan hadden we hier niet nou zitten posten. Ik ben bang dat het onderzoek gaat uitwijzen dat de politie prima heeft gehandeld en dat de politie prima werk doet. Met een bosje bloemen erbij natuurlijk voor de agent. Come on!

Robertski | 28-11-12 | 17:09

Meneer had een strafblad omdat hij 2maal een onschuldige burger had neergestoken.

Wat nou onschuldig? In elk willekeurig land buiten Europa was hij voor het leven keurig opgeborgen. Hij mag nog blij zijn met zijn nekschot. Volkomen verdiend.

Lintje voor agent svp.

Durum Manu | 28-11-12 | 16:56

Dus hindoestanen zijn de nieuwe bontkraagjes..

MAVO3 | 28-11-12 | 16:53

Als je maar lang genoeg wacht... maar niet door die paupers!

Dr.Zeldenrust | 28-11-12 | 16:30

Echt weer een typische reactie van kansloze tokkies met een iq van onder de 75, het ligt nooit aan hun.
Die jongen had gewoon een steekje los en luisterde niet naar de agenten, de consequentie daarvan is dat toen de agent dacht dat hij een vuurwapen trok hij de jongen neerschoot.
En al die mensen die roepen dat hij hem in zijn been had moeten schieten, daar heb je geen tijd voor in zo'n situatie en je moet een goede schutter zijn wil je dat voor elkaar krijgen als iemand loopt, rent of springt.

Rimpeldoos | 28-11-12 | 16:27

Gedichtje op tegel is zoiezo geschreven door een meisje:Open punt op "die", google mutimedia op koosnaampje "pop" en je hebt een hit.

zwemverbrander | 28-11-12 | 16:20

Maar los van de foute grappen, ben toch maar wat blij dat ik niet van dit soort split second beslissingen over leven en dood van mezelf of anderen hoef te nemen. Je doet het altijd fout. Of je bent er zelf geweest, of je krijgt een hele lading verwijten over je heen. Misschien is de kritiek begrijpelijk of zelfs wel terecht, maar je moet je toch maar staande houden. Nogmaals, blij dat ik niet in de schoenen van die agent sta.

7anPau1 | 28-11-12 | 16:13

Mijn medeleven gaat in ieder geval onvoorwaardelijk uit naar de agent en zijn familie, en niet dat kleine 17 jarige marokkaanse huftertje met dat fijne verleden. Heeft die agent een fout gemaakt jazeker, in de omgeving van Hollands spoor vergeten op zn minst de rest van zn magazijn leeg te schieten op soortgelijke figuren. De term "kan een vuurwapen in bezit hebben" geldt namelijk voor half Hollands Spoor op dat tijdstip.

Phil Mycavity | 28-11-12 | 15:59

Toch is het wel chic vanuit het perspectief van het (echte) slachtoffer: je wordt bedreigd, belt de politie, en binnen 5 minuten wordt het probleem voor je opgelost.

artijn | 28-11-12 | 15:53

Mooi dan kunnen we die specifiek stoeptegel vervangen door een met de afbeelding van een lieveheersbeestje erop. Daarmee roepen we geweld een halt toe.

ratelaar | 28-11-12 | 15:47

@Robertski | 28-11-12 | 14:57

De politie neemt een bedreiging, mogelijk met wapen, zo serieus mogelijk, dat kan ik je verzekeren. Zelfs al zou het de paus zijn op dat perron, als hij voldoet aan de beschrijving en hij grijpt na een waarschuwing naar zijn middel, dan gaat er een kogel in en niet in zijn been. Veel makkelijker kan ik het niet uitleggen. Op een donker perron om half 7 's ochtends is er weinig ruimt voor een uitgebreide risicoanalyse en/of een kop thee met de vermeende verdachte.

Biff Eagleburger | 28-11-12 | 15:44

niemand: "pop die cop"?

7anPau1 | 28-11-12 | 15:44

@Robertski | 28-11-12 | 14:57
'Zoals het er nu naar uit ziet dus niet.'

Sjonge jonge zeg, das helemaal geen open deur intrappen.
Maar op dat moment was er voor de politie iemand met een pistool. Iemand die niet zijn handen omhoog deed nadat hem dit was gesommeerd. Dus er was genoeg dreiging.
En hoe weet jij of dat die agent op zijn nek heeft gericht?
Wellicht bukte Rihsi en kwam die kogel daarom in zijn nek terecht.

Ook dat moet onderzocht worden. Ja.

Maar laten we alsjeblieft niet gaan niet doen alsof de politie dagelijks jongens van 17 expres afknalt.

En lees ook even dit:

twitpic.com/bgqfwq

Maar daar horen we al die zeikerts over de politie nooit over.

La Vie En Rose | 28-11-12 | 15:43

Jongetjes zoals Risti die denken dat ze alles kunnen maken lopen soms tegen de verkeerde op. Een harde les. Zijn "matties" hebben het duidelijk nog niet begrepen en plaatsen stoere "tegeltjes". Tot er een volgende weer door schade en schande wijs wordt.

denoorman | 28-11-12 | 15:42

@Johanvb | 28-11-12 | 14:45
als ze langs komen en ik ben er doe ik gewoon open. als ik er niet ben en ze trappen de deur in is dat jammer. ik heb hem net in de verf gezet.
hoe ik dat afhandel is afhankelijk van hoe ze zich na de hand gedragen. twitteren lijk mij zeer onwaarschijnlijk.

veder heb ik geen strafblad, rijd ik niet te hard, door rood lopen doe ik wel eens.

totdat ik iets zie of hoor wat aannemelijk is wat het tegenovergestelde lijkt te ondersteunen ga ik er even vanuit dat de agent dacht dat de verdachte naar een vuurwapen greep en hij hierop heeft gehandeld.

LordNobady | 28-11-12 | 15:35

Robertski | 28-11-12 | 14:47
Rodney King valt niet te vergelijken met dit voorval. Daar stonden meerdere agenten op hem in te slaan en te schoppen terwijl hij hulpeloos op de grond lag.
Deze gangster deed alsof hij naar zijn wapen greep terwijl er agenten met getrokken pistool tegenover hem stonden. En volgens mij was Rodney ook geen lieverdje.
Johanvb | 28-11-12 | 14:45
Als de politie mijn deur binnentrapt weet ik dat het om een misverstand gaat en werk ik mee, dan grijp ik niet in de keukenla om een slagermes te voorschijn te halen. Je gaat nu wel hele rare vergelijkingen maken.

Sadomassochristus | 28-11-12 | 15:27

MBeen | 28-11-12 | 14:33
Die waren moeilijker te raken dan zijn nek, ze waren nog niet ingedaald.
Maar als je een vuurwapengevaarlijk persoon tegenover je hebt schiet je om uit te schakelen, iemand met een kogel in zijn been kan nog steeds schieten.

Sadomassochristus | 28-11-12 | 15:23

Best een fijne naam voor een nieuwe campagne trouwens:

"Word geen Rishi,
LUISTER naar de pliesie!"

Kameroudste | 28-11-12 | 15:14

Eindelijk doet de politie eens iets tegen dit soort uitschot!!! ze hebben zich al lang genoeg laten uitdagen/ provoceren. door het ons cultuur verijkende volk volgens de partij van de armoe!!! Feit is dat rishi verkeerde keuze heeft gemaakt en zoals waarschijnlijk het gewoon vind geen orders op tevolgen van de politie. dat er geschoten is kan een verkeerde handeling zijn maar ik zie het als een singaal dat ze eindelijk niet meer met zich laten sollen!!!! laat dit dan een les zijn voor al die types die denken dat ze maar kunnen blijven uitdagen...

bmw740 | 28-11-12 | 15:00

@Biff Eagleburger Dat zal onderzocht moeten worden allemaal. Of er genoeg dreiging/ gevaar voor de politie en omstanders was om hem dood te schieten. Zoals het er nu naar uit ziet dus niet. Ik snap dat het voor de politieman in kwestie een moeilijke beslissing geweest moet zijn. Wel een foute. Iemand in de nek schieten is sowieso bijna nooit goed..

Robertski | 28-11-12 | 14:57

BTW, Als Rodney King (rip) nou achteraf een strafblad bleek te hebben gehad, was het dan wel ok geweest?! Come on!

Robertski | 28-11-12 | 14:47

@LordNobady | 28-11-12 | 14:14
Dus jij zou het ook geen probleem vinden als jouw deur wordt ingetrapt door de politie omdat 'iemand' heeft gemeld dat je een wietplantage op zolder hebt?
En dan mogen we het ook afdoen met de opmerking 'ja, maar hij liep wel eens door rood' of 'hij kreeg ook al bekeuringen voor te hard rijden' en 'het is dan ook zijn eigen schuld'?
.
Het lijkt mij dat jij in het geval van een ingetrapte deur de eerste bent die GS twittert met foto's over hoe asociaal de politie wel niet was.
Deze jongen, crimineel of niet, is door een (on)bekende aangeven voor het dragen van een vuurwapen.
De politie heeft dus niet zelf geconstateerd dat het hier daadwerkelijk om een vuurgevaarlijk persoon gaat.
Dat maakt het voor de politie vreselijk kut om die persoon te benaderen want daardoor moeten ze zichzelf kwetsbaarder opstellen dan wanneer er iemand al schietend over een perron loopt te rennen.
Maar daar worden ze voor (erg weinig, maar dat is een andere discussie) betaald.

Johanvb | 28-11-12 | 14:45

@Robertski | 28-11-12 | 14:36

Je gaat nog steeds voorbij aan het feit dat de politie op een melding afkwam van bedreiging, mogelijk met wapen. Op een station, waar dus ook andere mensen staan. De instructie is vrij duidelijk; de bedreiging voor de omgeving moet zo snel mogelijk worden weggehaald. De politie wist niet dat hij geen wapen had, of een jongetje van 17 was, die het allemaal niet zo slecht bedoelde. De politie zag iemand die aan de beschrijving voldeed naar zijn middel grijpen.

Biff Eagleburger | 28-11-12 | 14:44

@kloof2012 .. Zo'n tip kan life saving zijn, ik bedoel, kijk alleen maar naar Rishi. En goed en slecht, ik weet niet of mijn opvoeding daar zo'n grote rol in heeft gespeeld. Ben daar in mn puberjaren (en nog steeds) voornamelijk zelf mee aan de slag gegaan..
En fijn dat je mn mening deelt, al koop ik daar niks voor, ik zou nog verder willen gaan. Zelfs als was bekend dat Rishi, 17 jaar jong, al een strafblad had, dan nog is dat geen reden sneller te schieten. Tenzij er duidelijke aanwijzingen zijn dat (hij) schietgevaarlijk zou zijn. Wat ik ervan heb vernomen is dat de politie aanwijzingen had dat er iemand op het station met een gun zou lopen. Toen ze Rishi even later op het station zagen staan, was hij blijkbaar verdacht. Echter wisten ze verder helemaal NIETS.

Robertski | 28-11-12 | 14:36

Sadomassochristus | 28-11-12 | 14:30 | + 0 -
Maar waarom gelijk een kogel in zijn nek?!
Ze hadden toch ook op zijn ballen kunnen mikken?

MBeen | 28-11-12 | 14:33

MBeen | 28-11-12 | 14:16 |
Deze prachtjongere woonde volgens mij al zijn hele leven in Nederland, handen omhoog is dus heel begrijpelijk. Maar hij is stoer en doet het tegenovergestelde. Domste wat je kan doen al ser 3 man met getrokken pistool tegenover je staan...

Sadomassochristus | 28-11-12 | 14:30

@Robertski | 28-11-12 | 14:09
Omdat Robertski, het gevaarlijk is conclusies te trekken terwijl er nog heel veel niet duidelijk is. Daarom duren dergelijke onderzoeken ook vrij lang; om te voorkomen dat verkeerde conclusies getrokken worden.

En mbt de tips van mijn ouders; dat had werkelijk niets met life saving te maken, maar met opvoeden. Goed en slecht enzo.

Ik deel je mening overigens dat zijn strafblad, indien werkelijk niet bekend bij de agent op het moment van schieten, geen aanleiding mag zijn om sneller te schieten. Of het schieten zelf te vergoeilijken achteraf.

Kloof2012 | 28-11-12 | 14:26

datzouzomaarkunnen | 28-11-12 | 14:22 | + 0 -
Je vergeet mogelijkheid 3, hij is een gutlinkschmensch.

MBeen | 28-11-12 | 14:25

Als het aan mij lag , kreeg die familie direct ettelijke miljoenen aan schadevergoeding!
Piet_Snot | 28-11-12 | 14:11
Wat let je om je eigen portemonnee te trekken?
Bovendien, als we aannemen dat opvoeding de basis is van het leven, wil je dan de ouders voor dit pareltje belonen met miljoenen van gemeenschapsgeld? Je bent knettergek of je bent de (ironie-modus) vergeten.

datzouzomaarkunnen | 28-11-12 | 14:22

@La Vie En Rose, Dank u. Het naar de zij/middel ''grijpen'' lijkt me nog geen geldige reden iemand een nekschot te geven, zelfs niet als ACHTERAF blijkt dat het een crimineel(tje) was.. Da's mijn mening, daar moet u het mee doen. Was getekend, simpele ziel a.k.a Robertski

Robertski | 28-11-12 | 14:18

@Robertski ,
U bent de enige hier die het snapt, waarvoor hulde.
De meesten hier zijn te stom om te kunnen relativeren of na te denken.

Piet_Snot | 28-11-12 | 14:17

RechtseRakker007 | 28-11-12 | 13:15 | + 0 -
Het was geen Marokkaan simpeltje.
La Vie En Rose | 28-11-12 | 14:09 | + 0 -
Je was er niet bij, misschien hoorde hij die agent niet of begreep hij het niet goed of schatte hij de situatie niet zo ernstig in omdat hij niet verwachte dat die agent het idee had dat onze Rishi een pistool bij zich droeg.

Wel weer typisch btw dat Rishi al heel wat dingen op zijn kerfstok had, dat is voor de algemene opinie niet in zijn voordeel hoeveel we ook wel weer zullen horen wat een lievvvvvvvvvvvve jongen het wel niet was.

MBeen | 28-11-12 | 14:16

Dit had uw kind kunnen zijn. Die berichten hier dat hij toch al geen lieverdje was etc, een soort boontje komt om zn loontje ideeen, zijn echt ziek!
Robertski | 28-11-12 | 13:34 |

Misschien ten overvloede, maar "uw kind" is wel erg kort door de bocht he? Dan moet je ook eerlijk schrijven: "Dit had uw kind kunnen zijn, mits hij een al een strafblad had, straatverbod, verdenking op wapenbezit, een bekende van de popo was en niet netjes de geboden van de politie opvolgde bij aanhouding!".
Maar dat past dan weer niet bij het punt dat je wilde maken hm?

datzouzomaarkunnen | 28-11-12 | 14:15

@Kloof, volkomen mee eens, onderzoek afwachten.. Wilde alleen na het lezen van al de (vaak extreme) reacties ook even mijn kleine bescheide eitje kwijt :D
1 ding als reactie nog, je zegt ''Dat lijkt me hier echter niet het geval'' Toch zeg ik daarover, dat wisten ze op dat moment allemaal niet.. Op dat moment had het iedereen kunnen zijn, das mijn punt, dank u.

Robertski | 28-11-12 | 14:14

@Robertski | 28-11-12 | 13:34
volgende keer niet vergeten te vermelden dat ze op kwamen draven vanwege een figuur met een mogelijk vuurwapen. indien hij dus zoals de melding heeft gegeven wel een vuurwapen had gehad was het wel terecht geweest.
die agent wist niet beter dan dat deze tuigjongeren een wapen had.

LordNobady | 28-11-12 | 14:14

@kloof2012
Als het aan mij lag , kreeg die familie direct ettelijke miljoenen aan schadevergoeding!

Piet_Snot | 28-11-12 | 14:11

Die tegel had eigenlijk stiekem een landmijn moeten zijn....

VanBukkem | 28-11-12 | 14:11

@Robertski | 28-11-12 | 13:46
Welnu, simpele ziel: Rishi heeft een bevel van de politie niet opgevolgd. Had hij dat wel gedaan, dus gewoon gelijk zijn handen omhoog, dan had hij nu nog geleefd.

Maar Rishi, geen onschuldige en naïeve jongen, want al vaker met de politie in aanraking geweest zoals achteraf bleek, koos ervoor om naar zijn middel te grijpen en daar had best een pistool kunnen zitten, waarmee hij de politie neer had kunnen knallen.
En nee, iemand in zijn benen schieten heeft dan geen zin.

Zie de plemp van @Dude... | 28-11-12 | 08:53

La Vie En Rose | 28-11-12 | 14:09

@kloof2012 Ik trek wel vaker conclusies, zou niet weten waarom ik dan niet zou kunnen. En fijn dat jij die waardevolle (life saving) tips van je ouders hebt meegekregen. En nu haal je een land erbij wat betreft politie (en het winstgevende gevangenis wezen) nou niet iets is wat we met z'n alle zouden moeten willen nastreven. Alhoewel hier in de panelen zitten er genoeg die dat wel willen.. So be it. Tot je de nare gevolgen van zo'n systeem zelf ondervind, dan ook niet janken.. :D

Robertski | 28-11-12 | 14:09

@Robertski | 28-11-12 | 14:00
"De politie kan en mag niet willekeurig iemand neerknallen". Dat ben ik volkomen met je eens. Dat lijkt me hier echter niet het geval. Zullen we gewoon het onderzoek even afwachten?
De familie staat inmiddels, met dollartekens in de ogen, te trappelen om een rechtzaak te starten. De liefde voor deze jongen zat kennelijk zo diep dat daar nu al over nagedacht kan worden. Bijzonder.

Kloof2012 | 28-11-12 | 14:04

bestraft

Kloof2012 | 28-11-12 | 14:00

De politie kan en mag niet willekeurig iemand neerknallen. Ook al deed deze zijn handjes niet meteen in de lucht. En ook al bleek deze later een crimineeltje te zijn, dan nog niet. Sorry.

Robertski | 28-11-12 | 14:00

Rishi groeide op voor galg en rat, risico van het vak.
BassieB | 28-11-12 | 11:32 | + -93 -

Doe eens Nederlands leren...

Kopvot | 28-11-12 | 14:00

@Robertski | 28-11-12 | 13:46
Die conclusie kun jij niet trekken, net zomin als ik. Daarvoor heeft een onderzoek plaats, zoals altijd bij schiet- en andere geweldsincidenten waarbij agenten betrokken zijn. Mocht blijken dat de agent niet conform de geweldsinstructies en protocollen heeft gehandeld, komt dat uit en wordt hij of zij daarvoor bestrafd.

Feit; de beste jongen heeft gewoon niet geluisterd.
En luisteren naar de politie is iets dat ik van jongs af aan heb meegekregen van mijn ouders. De Nederlandse politie is in het algemeen zéér terughoudend met het toepassen van geweld.
Als je bv in de VS een auto huurt, krijg je van het verhuurbedrijf al het gratis advies mee dat áls je door de politie wordt aangehouden, je vooral moet blijven zitten in je auto met je handen goed zichtbaar aan het stuur.

Kloof2012 | 28-11-12 | 14:00

Ik vind het wel een strakke actie eigenlijk.
Bedreiging van agent moet gewoon kunnen na zo'n executie op straat...
Piet_Snot | 28-11-12 | 13:38 | + -1 -

Executie op straat. Hebben ze hem voor de muur gezet? Neen.

Hij had z'n jatten gewoon moeten tonen en meewerken. Als de agent zich levensbedreigend bejegend voelde en op de torso schoot (instructie)... een pistool geeft terugslag. Kogel komt hoger uit. 1+1. Samenloop? Ja. Executie? Lariekoek.

Stokman | 28-11-12 | 13:54

@mental K | 28-11-12 | 09:02

Dat is 'm nu juist de truc. De politie heeft helemaal niet te richten op de borst. De benen hadden een net zo goed doel geweest. En dan is een afwijking van anderhalve meter toch wel zorgelijk te noemen.
Maar dat is met de opkomende MMO generatie natuurlijk steeds moeilijker.
Ik denk namelijk dat de agent in kwestie niet depressief thuiszit omdat hij iemand heeft neergeschoten, maar eerder omdat hij geen 'HEADSHOT!!!' door de stationsspeakers hoorde schallen en een achievement heeft unlocked.
Dat heeft denk ik een gevoeligere snaar geraakt.

Johanvb | 28-11-12 | 13:49

Vertel Jan, wat precies heeft hij gedaan waarin hij dit te danken heeft? Dus even los van alles wat ze van te voren (toen ze hem doodschoten) niet wisten? Het komt de politie (en sommige hier, zo lijkt het) wel goed uit dat hij achteraf geen lieverdje bleek te zijn, maar als je de zaak even simpel bekijkt, dan kun je alleen maar concluderen dat de politie zwaar fout zit.. En betere schiet training echt geen kwaad kan ;)

Robertski | 28-11-12 | 13:46

Mijn medeleven gaat uit naar de agent en zijn familie die het echte slachtoffer zijn in dit drama.
Cuyahoga | 28-11-12 | 08:54 | + 165
----------------

+++++++++++++

Mortimerr | 28-11-12 | 13:39

Ik vind het wel een strakke actie eigenlijk.
Bedreiging van agent moet gewoon kunnen na zo'n executie op straat...

Piet_Snot | 28-11-12 | 13:38

Goh Robertski fijn dat er iemand met verstand van de hele zaak ons dit hier haarfijn uit de doeken doet. Je vergeet wel gemakshalve te vermelden dat dit stuk uitschot dit alleen en enkel aan zichzelf te danken heeft. En hiermee met zijn dood (het enige fijne aan deze zaak) de politieman opzadelt met een trauma voor zijn hele leven.

jan v.d. pot gerukt | 28-11-12 | 13:38

Tsja allemaal heel zielig, dat zo'n onschuldig koorknaapje dit nou moest gebeuren. Altijd braaf geweest, nooit mensen aan het mes geregen, hij verzette zich niet tijdens de arrestatie, bedreigde niemand, altijd braaf op tijd naar huis. Het was een fijne jongen die geen vlieg kwaad deed.

denoorman | 28-11-12 | 13:36

Onmiddelijk een tegelverbod!

Lemau | 28-11-12 | 13:35

De politie (die politieman die hem een nekschot gaf) zit natuurlijk zwaar fout. Dat Rishi achteraf een strafblad had en wat dan ook, doet niet ter zake. Dit had uw kind kunnen zijn. Die berichten hier dat hij toch al geen lieverdje was etc, een soort boontje komt om zn loontje ideeen, zijn echt ziek! En idd, mischien heeft hij niet meteen juist gereageerd op de bevelen van de politie, maar dat geeft de politie geen vrijbrief mensen een nekschot te geven. Het argument dat de politie gevaar liep klopt ook niet, de situatie is nooit gevaarlijk geweest. Het argument van, dat wisten ze van te voren niet slaat ook nergens op. Ze weten van niemand van te voren of hij/zij wel of geen wapen draagt, toch is het niet zo dat als iemand een bevel negeert en/of daarbij een andere beweging maakt, de politie die persoon (preventief) mag neerschieten. De politie (hij die schoot) heeft een grote inschattings fout gemaakt met fatale gevolgen. Hij heeft z'n werk dus niet goed gedaan (om het zacht uit te drukken) en daar zouden dus conequenties aan verbonden moeten worden. Een politieman/vrouw heeft nu eenmaal een zeer verantwoordelijke baan waarin fouten zwaardere consequenties kunnen hebben dan b.v. post sorteren.. Mensen die pleiten voor een soort wilde westen politie (eerst poppen dan praten), en het wel prima vinden wat er is gebeurd. Niet gaan janken dan als je zelf gepopt wordt, of je kind, we zijn immers allemaal schuldig tot het tegendeel bewezen is. Geheel in lijn met ome Ivo.
P.s. Echte cowboys kunnen tenminste nog goed schieten, dus als je daar al voor bent, dan moet je toch op z'n minst ook voor betere schiet training zijn (?!) Ik zou willen pleiten voor betere politie training!

Robertski | 28-11-12 | 13:34

Gekken en dwazen schrijven op stoepen en glazen, of iets dergelijks. En het blijven lieve knulletjes, allemaal. Stel deugnieten zijn het ook.

Stokman | 28-11-12 | 13:15

-weggejorist-

RechtseRakker007 | 28-11-12 | 13:15

En die rizzi had zó'n mooie toekomst. Had net zijn examen gehaald voor 'roofovervaller 2.0' waarbij hij eindelijk bejaarden mocht roofvermoorden. Jammer dat zo'n talent verloren is gegaan. Superlief gozertje.

ReligionSucks | 28-11-12 | 13:06

@glijkontbanaan | 28-11-12 | 12:04
"dan zou je je tegel in foutloos en fatsoenlijk nederlands kunnen schrijven."
Je schrijft een tegel? Je schrijft op een tegel of je beschrijft een tegel.

"looser"
loser

Hey pot, je verwijt de ketel.

Goatrider | 28-11-12 | 13:02

De bontkraagjes worden ook steeds crossmedialer.

notoire_veelpleger | 28-11-12 | 13:01

@glijkontbanaan | 28-11-12 | 12:04
Als je op school beter zou opletten, dan zou je je tegel in foutloos en fatsoenlijk nederlands kunnen schrijven.
Daarmee zou je de kans kunnen verkleinen net zo'n looser als Rishi te worden. Denk er over na.

gaffelbaard | 28-11-12 | 12:52

@La Vie En Rose | 28-11-12 | 12:40
Oepsch. Laatste zin weggummen doet.

La Vie En Rose | 28-11-12 | 12:41

@glijkontbanaan | 28-11-12 | 12:04
Zwakbegaafd geblair? Het juiste woord is geblèr.
Afgezien daarvan is uw eigen plemp nou juist hét voorbeeld van zwakbegaafd geblèr.

Rishi heeft een bevel van de politie genegeerd. Als hij gewoon zijn handen omhoog had gedaan, had hij nog geleefd. Maar dat is kennelijk moeilijk te begrijpen voor zwakbegaafden zoals u.


En nee, de politie wist vantevoren niet dat Rishi geen wapen bij zich had en ook niet om wie het ging.

Da's allemaal achteraf gelul.
Ook dat Rishi een

La Vie En Rose | 28-11-12 | 12:40

Handschrift van een bakvis van 14.
Dit vraagt gewoon om een tegel-in-antwoord.
Iets als: 'Politie, bedankt voor de bewezen dienst!'
Of: 'Poltie-Finnen: 1-0'
Als niet iemand al reeds op dat idee gekomen is.
Man, man, man. Wat een domme actie.

gaffelbaard | 28-11-12 | 12:38

ik vind een flippo van 17 geen kind meer,daarom mogen ze hem best neerschieten ,hebben jullie de aflevering vd week gezien met die 2 marokanen die aangehouden werden door de politie,camera weg en ik had ze afgerost
totdat ze een beetje fatsoen kunnen,wat een kutvolk is dat.

marinus1927 | 28-11-12 | 12:36

kunnen we degene die deze boodschap heeft achtergelaten niet meteen stenigen ?

Martin 1972 | 28-11-12 | 12:28

In de hoop dat ze hem terug kopt.

Veel Vaak | 28-11-12 | 12:23

Als het haar tegel is wil ik hem wel aan haar terug gooien.

Veel Vaak | 28-11-12 | 12:22

Crimineel zijn is een soort extreme sport. Je neemt risico's, niet met de bedoeling om dood te gaan, maar je loopt wel heel bewust het risico.

Voorbeelden:
- Rishi was op straat terwijl dat niet mocht, en stak zijn handen in zijn zak in plaats van in de lucht toen dit hem gesommeerd werd. Hij is nu dood.
- Ali el Bejatti stal een tas uit de auto van Germaine C. Germaine zette haar auto in zijn achteruit. Ali is nu dood.
- 25 september kwam er in Diessen een inbreken een huis in. Hij is nu dood.

Al deze parels van de Nederlandse maatschappij namen een risico, en het pakte verkeerd voor ze uit. De meeste parachutisten nemen ook een risico, maar komen in de regel keurig op hun voeten terecht. Soms gaat de parachute echter niet open, en pleuren ze dood op de grond. Nee, ik pleit niet voor de doodstraf op parachutespringen, maar als je het risico neemt draag je ook de gevolgen. Ik zal geen traan om Rishi laten en spuug op al die verontwaardigde bontkraagjesvrienden van hem.

bulk | 28-11-12 | 12:16

Opgehitste agent door Ivo Opstelten, die elke dag weer wat agressiefs roept. Dit is dit het gevolg van dat zwakbegaafde geblair.
Een standrechtelijke executie zonder proces verdediging enz. Alle reaguurders hier die voor zo'n executie zijn, welkom in Nederland de Banane Apen republiek met Opstelten als Alfa aapje.

glijkontbanaan | 28-11-12 | 12:04

Grote praat van dom chickie.....

Veel Vaak | 28-11-12 | 12:00

Tsja. Niet onbegrijpelijk. Ik ben zo benieuwd hoe dit afloopt: gewoonlijk als de politie zomaar een burger afknalt wordt er voor de vorm even gedaan alsof er enorm kritisch onderzoek plaatsvindt en dan is het glas/plas/was.

Basje1738 | 28-11-12 | 11:55

Handen omhoog of ik schiet, heel goed gedaan agent , anders was jij er aan gegaan, het is een rare tijd met al die vreemde figuren

heme | 28-11-12 | 11:53

tegel berichten het nieuwe twitteren voor VMBO-ers?

Prof.Ockels | 28-11-12 | 11:40

Wat die Teeven en Opstelten uit hun "nek" lullen (hun hebben geen nek)kun je ook met een flinke korrel zout nemen.In Brabant is het iedere dag raak met de overvallen,zelfs 3 op een dag.Maar volgens deze zeverzakken is het aantal overvallen gedaald.Wat dit nu weer in Den Haag betrefd zullen ze wel weer aangrijpen om met hun uitgestreken bek vanavond in div programma's te zitten.

kweetitwel | 28-11-12 | 11:34

typische meisjes-handschrift

dwangruis | 28-11-12 | 11:33

Rishi groeide op voor galg en rat, risico van het vak.

BassieB | 28-11-12 | 11:32

CornholioNL | 28-11-12 | 11:13 | + 0 -
Om die agent nou weer held te noemen is ook idioot.

MBeen | 28-11-12 | 11:23

Kogel zou nu via een stoeptegel zijn geketst.

Kennelijk begrijpt de Haagse politie ook niet hoe het kan dat een agent raak schiet.

Kopvot | 28-11-12 | 11:18

Doodsbedreigingen, ach blaffende honden bijten niet, met de nadruk op honden.

oranjeblanjeblue | 28-11-12 | 11:16

@CornholioNL | 28-11-12 | 11:06
Je zou toch inderdaad beter taalgebruik mogen verwachten van iemand die op tegels kliedert.

Martiiiiiin | 28-11-12 | 11:13

@Martiiiiiin | 28-11-12 | 11:00

De eerste 2 woorden al....''me tegel''....(facepalm)

CornholioNL | 28-11-12 | 11:06

Hey Pritt & G.S., kap eens met het bashen van de Powlitie in deze zaak, die Rishi heeft gekregen wat ie verdiend en dat zou veel vaker moeten gebeuren, klaar uit!

CornholioNL | 28-11-12 | 11:04

pOekiie. ‏@FollowNish_
@AlCharif070 me tegel waar ik had geschreven staat op voorpagina's "agent met dood bedreigd" wacht ik dm je
Gesprek weergeven

Valt allemaal wel mee dus met die doodsbedreiging. Is gewoon een klein pubermeisje die gek deed. Moving on.

AlleenstaandeVandaal | 28-11-12 | 11:03

Boer in 020 | 28-11-12 | 10:42
Het gebrek aan opvoeding, de kern van het probleem, ook in dit geval weer. De ouders denken precies hetzelfde als de kinderen, geen enkele eigen verantwoordelijkheid, alles is de schuld van de ander. "Mijn zijn wordt neergezet als een crimineel. Schande, het is juist zo´n schatje. Politiegeweld!"

spanarchist | 28-11-12 | 10:53

-weggejorist-

Suske doet Wiske | 28-11-12 | 10:52

Roger Kaputnik | 28-11-12 | 10:35 | + 0 -
Zeker geen stille tocht voor van Wieren met allochtonen die meelopen.
Dat volk loopt alleen voor kleurlingen lijkt het wel, racisten dat het zijn.

MBeen | 28-11-12 | 10:48

@de betaalautomaat | 28-11-12 | 10:00
Nee, dan zijn we af van mensen die op plekken komen waar ze niet mogen komen.

DoOne | 28-11-12 | 10:47

Boer in 020 | 28-11-12 | 10:42 |

Precies. Zo is er bij mij op de hoek een coffeeshop, daar stond een getinte jongeman die mij groette. Ik groet keurig terug. Waarop die jongeman tegen zijn kompaan zei: "dat is nou respect". Ik weer terug, en zeg tegen hem: "Dat is geen respect, dat is beleefdheid". Jongeman bleef verbijsterd achter, zo had hij het nog niet bekeken.

Roger Kaputnik | 28-11-12 | 10:47

-weggejorist-

Mortimerr | 28-11-12 | 10:46

@Roger Kaputnik:
Inzake Murat: "De betogers vonden dat Hans van Wieren de moord aan zichzelf te danken had door Murat steeds aan te spreken op zijn wangedrag"
Precies, dat probleem dus. Respect wordt geëist door mensen die het het minste verdienen. Zij die het krijgen, schreeuwen er niet om. En: "dat Van Wieren zijn latere moordenaar niet respectvol genoeg benaderde". Waar zijn de ouders? Of hebben wij het weer gedaan?

Boer in 020 | 28-11-12 | 10:42

Alleen een olympische schutter schiet eerst door zijn petje.

En voor wie het nog niet wist: In oorlog situaties gaat 99% van de afgevuurde kogels mis.

niks mis mee | 28-11-12 | 10:38

Meeloopmeisjes zijn er altijd al geweest. Ik herinner mij nog een paar van die mutsen die riepen te bleren dat ze Murat wilden hebben. Uiteraard ook cultuurverrijkingsmeisjes genaamd Keisha, latoya of Queen Latifah.

Wie herinnert zich dat nog ?

nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_het_Ter...

Roger Kaputnik | 28-11-12 | 10:35

Kusje van Nish? Nisha dus, vast een fijn vriendinnetje?

Moet makkelijk te achterhalen zijn in ieder geval.

D. Gilmour | 28-11-12 | 10:33

Van die mensen die menen in een film of tv-serie te leven. Doe de bedreiging maar in 't Engels, dan komt 't meer 'realistisch' over...

Staat er straks waarschijnlijk ook op de grafsteen van dat fijne kereltje THE END of GAME OVER.

Oh ja joh so hé | 28-11-12 | 10:27

Stoeptegeldiva

De Onschuldige Smurf | 28-11-12 | 10:27

@van Nazareth | 28-11-12 | 10:13
Ik vind dat de Politie iemand best in zijn eigen taal kan aanspreken. Ik bedoel; we drukken toch ook al gemeentelijke foldertjes in ik-weet-niet-hoeveel talen? Weet de politie niet welke taal? Net zo lang proberen totdat 'ie zijn handen daadwerkelijk omhoog steekt. Er is best een slimme ap te ontwikkelen die in 120 talen hard kan roepen: "Handen omhoog!"

En dan natuurlijk beginnen bij de meest voor de hand liggende talen in zo'n geval: fins, zweeds, noors enz.

Kloof2012 | 28-11-12 | 10:20

Wellicht moet ik even toevoegen dat hij van mij ook echt geen kogel in zijn nek verdiende, maar hem achteraf verdedigen of politie bedreigen slaat echt nergens op.
Op je 17 ben je voldoende man te beseffen wat goed en slecht is. En Rishi wist echt wel dat hij niet best bezig was.

welstijl10 | 28-11-12 | 10:17

TypischTypetje | 28-11-12 | 09:07 | + 6

Ja, ben er laatst doorheen gefietst, blij dat ik hard fiets dus. IIG te hard om van je fiets getrapt te worden.

KarelMarks | 28-11-12 | 10:14

Wat begrijp je niet aan: "Handen omhoog".

van Nazareth | 28-11-12 | 10:13

@gz | 28-11-12 | 09:57
Jij weet wat dat voor soort jongen is?
Natuurlijk!
Ik heb op mijn middelbare school te maken gehad met een jonge gozer (15) die een 'dodenlijst' had opgesteld en een leraar (bijna) had doodgeslagen met een klauwhamer.
En dat voor de ogen van zo'n 25 mede-leerlingen.
Die hebben ze toen maar even opgeborgen in een inrichting.....

necrosis | 28-11-12 | 10:12

@Biff Eagleburger | 28-11-12 | 10:08 |

Een wapen hadtie zeker niet bij zich in ieder geval.

gz | 28-11-12 | 10:11

@Biff Eagleburger | 28-11-12 | 10:08 |
Het onderzoek zal dat moeten uitwijzen of hij heeft staan bedreigen op dat station.
Er waren namelijk getuigen dat hij met een NS medewerker heeft staan praten en netjes de weg vroeg.

gz | 28-11-12 | 10:10

@gz | 28-11-12 | 10:06
door je avondklok te overtreden? en mensen te bedreigen?

LordNobady | 28-11-12 | 10:10

Koninging Beatricks | 28-11-12 | 10:04 |
Ja lekker cynisch, die kogel is afgeketst op een stoeptegel omdat die agent geen waarschuwings schot kan lossen.

gz | 28-11-12 | 10:08

@gz | 28-11-12 | 09:57

Iemand die 'er iets van wil maken' loopt niet 's ochtendsvroeg op een perron van het station mensen te bedreigen. Iemand die al meerdere malen met de politie in aanraking is geweest, is geen onschuldige 'teenager' of een meeloper. Het zal best een aardige jongen zijn geweest, hij zal het allemaal echt niet zo bedoeld hebben, maar het is wel gebeurd. Van mij had-ie ook niet dood gehoeven. Het is echter ZIJN schuld en van niemand anders. Ik mag hopen dat dit een voorbeeld is voor z'n vriendjes.

Biff Eagleburger | 28-11-12 | 10:08

@LordNobady | 28-11-12 | 10:00 |
Dat heeftie afgelopen tijd ook gedaan, bij de aanhouding istie in paniek geraakt. Hij wilde uit paniek meteen laten zien dattie geen wapen bij zich had. Ik zou mij ook doodschrikken als ik me van geen kwaad bewust ben en de politie staat met getrokken pistool op je gericht, hoe je dan reageert weet je niet.

gz | 28-11-12 | 10:06

Het kan niet iemand uit zijn klas zijn geweest, het is namelijk zonder spelfouten geschreven.

Frikanknul | 28-11-12 | 10:06

@Kameroudste | 28-11-12 | 09:52
wat ik nog niet ben tegen gekomen. was deze jongen de persoon waar de melding over ging?
dat hij fout is is wel duidelijk.

LordNobady | 28-11-12 | 10:04

@gz | 28-11-12 | 09:31

Hoezo niet kunnen schieten ?
Hij schoot toch gewoon raak ?

Koninging Beatricks | 28-11-12 | 10:04

@de betaalautomaat - Wel als al die mensen anderen gaan bedreigen (waarschijnlijk met de tekst "ik schiet je kapot", want anders komt er geen melding dat je gewapend kan zijn), en als al die mensen vervolgens heel stoer niet gaan doen wat de politie ze -met getrokken wapen- sommeert te doen.

Kameroudste | 28-11-12 | 10:04

@ alle treurende vrienden en nabestaanden.
Wat is iemand die jullie spullen jat, je familie mishandeld en bedreigd? Een goede jongen? Een jongen die aan zijn toekomst werkt? Een vrolijke gezellige gast?

Probeer nu eens in die botte kop op te slaan dat je niet nooit en never zomaar door de politie in Nederland zal worden neergeschoten. Het is en dat zal uit onderzoek blijken een optelsom geweest en mogelijk zelfs een bizar ongeluk (afgeketste kogel). Als Rishi gewoon in zijn bed had gelegen, niemand had bedreigd en naar de aanwijzingen van de politie had geluisterd was er nooit iets gebeurd.
Vreselijk hypocriet om hem in bescherming te nemen nu het te laat is. Had dat gedaan voor hij op het foute pad ging! In bescherming tegen hemzelf dan.

welstijl10 | 28-11-12 | 10:04

@necrosis | 28-11-12 | 09:48
Ergo, met of zonder pistool was deze knul sowieso gewapend met een slechte reputatie.

Gevalletje eigen schuld derhalve.

Cor Rupteling | 28-11-12 | 10:03

gz | 28-11-12 | 09:57 |

Kuch, begint het vaak zo niet? Kleine criminaliteit om het later wat groter aan te pakken? Waarom dan toch dit verdedigen? Omdat het zo'n lieve jongen was? Dat zal best, maar anderen benadelen, daar had ie niet zoveel moeite mee blijkbaar. Ophouden met argumenten zoeken waarom het niet had gemogen. Het is gebeurd, hij had een eigen aandeel hierin. Jammer, life goes on ! Hier is geen sprake van een Rodney King situatie of zo. Gewoon een aanhouding die afloopt in een schietpartij e waarbij een slachtoffer valt, omdat die niet meewerkte. Ein unfall, ongelukkige samenloop van omstandigheden. Agent doet zijn werk en mogelijke dader gehoorzaamt niet. Dan krijg je dit.

Betweetert | 28-11-12 | 10:03

Ken weinig agenten of wie dan ook, die zo goed kunnen schieten. Ooit geprobeerd een bewegend doel te raken met een pistool ?

Kanonskogel | 28-11-12 | 10:02

Kameroudste | 28-11-12 | 09:52 |

Als we iedereen gaan deaudknallen die ergens is waar 'ie niet mag zijn, zijn we wel snel van het bevolkingsoverschot af..

de betaalautomaat | 28-11-12 | 10:00

@gz | 28-11-12 | 09:57
vreemd als ik er na zo iets weer iets van zou willen maken zou ik mij aan de opgestelde regels houden.

LordNobady | 28-11-12 | 10:00

-weggejorist-

Diepe Vuist | 28-11-12 | 09:59

Nederlanders houden ook wel eens een stille tocht. Alleen dan bij zinloos geweld.
Misschien zou het verstandig zijn, wanneer Marokkanen de handen eens omhoog doen als de politie daarom vraagt.

Bietuhzooik | 28-11-12 | 09:57

necrosis | 28-11-12 | 09:48 |
Dat is niet het geval, hij was betrokken bij dat delict en inbraken.
Ik heb in zo'n instelling gewerkt en ik weet wat voor soort jongen dat is. Die heeft meegelopen in een groep, hij is absoluut geen zware geharde onderwereld jongen die keihard iemand geliquideert heeft of zware ramkraken met dodelijke afloop heeft gepleegd.
Hij was weer goed bezig met school en wilde er iets van maken, gewoon een teenager.

gz | 28-11-12 | 09:57

En soms is het gewoon domme pech, een samenloop van omstandighden, Murphies wet. Tragisch dat het een leven kost, maar zo gaat dat soms. Zeker als de persoon in kwestie daar zelf een aandeel in heeft gehad. En dat heeft ie.

Betweetert | 28-11-12 | 09:56

"Verder is de familie van Rishi boos over de foutieve berichtgeving in sommige media. ‘De jongen is af en toe neergezet als een crimineel."
Je jat af en toe wat, je mishandelt iemand en je wordt direkt neergezet als een crimineel. Het is een schande!

spanarchist | 28-11-12 | 09:55

Kijk, zolang we in dit land geen doodstraf hanteren, is elk geschreeuw over "zijn verdiende loon" overtrokken en barbaars. Wij doden in dit land geen mensen om hun gedrag. Wijn straffen ze. Wat ik wél weerzinwekkend vind, is het volstrekt afwezige gevoel voor zelfrelativering van de groep om deze jongen heen. De knaap had een strafblad, was alweer bezig de boel te fucken en bedreigde iemand op het station. Dan loop je zelf ook wel eens tegen een ongewenste knal op. In en in tragisch, maar zo loopt het leven wel eens. Dit is bepaald geen onschuldige burger die op het verkeerde moment op de verkeerde plek was. Dit was een jongen die zich in verkeerde kringen begaf. De enige slachtoffers zijn de moeder van het joch en de familie van de agent. De kudde snotterende bontkragen met kaarsjes en bloemetjes zou ik willen zeggen: bekijk het verhaal nu eens in zijn geheel?

Boer in 020 | 28-11-12 | 09:54

-weggejorist-

de betaalautomaat | 28-11-12 | 09:54

-weggejorist-

LTS__zwakstroom | 28-11-12 | 09:53

Ik snap best dat de vrienden van Rishi boos zijn, verdrietig, en dat ze domme dingen roepen. Dan roep je in een opwelling wel eens domme dingen. Het meisje dat dit op die tegel heeft gekalkt (wel mooi trouwens, eindelijk eens een échte tegel. Kunnen de reaguurders een puntje aan zuigen) vond Rishi waarschijnlijk erg lief. Kan allemaal. Je ziet wel gekkere dingen tegenwoordig.

Maar wat ik dus niet snap is dat die vriendenkring en alle mensen daar omheen zó dom zijn dat ze niet na een dag of wat denken: "Hm... protestdemonstratie tegen politiegeweld... dat is een beetje stupide."

Want dat is het. We hébben hier geen politie die er maar op los schiet (dat laat je als agent wel uit je harses, je zit meteen maanden "hangende het onderzoek" op de bank thuis en die vrouw van je is ook al niet zo erg aantrekkelijk meer dus wat moet je daar?)

Tuurlijk, de allochtone gemeenschap schreeuwt altijd al dat de politie "ze altijd moet hebben". Misschien is dit dan een mooi moment om eens na te denken over hoe dat komt.

Rishi was dan misschien nog maar een kind van 17, maar daar heb ik nu eens even niks meer mee te maken. Rishi was tuig van de richel, een crimineel, meerdere malen veroordeeld, had in de bak gezeten, was een dief, een agressief kutkereltje, en die avond op Hollands Spoor had Rishi een íets te grote smoel tegen de politieagent die hem sommeerde zijn handen in de lucht te doen.

In plaats daarvan vond Rishi het wel stoer om zijn handen naar zijn jaszak, broekriem, whatever, te brengen. De agent die in het donker in die split second mocht beslissen wat dat zou kunnen betekenen, met in het achterhoofd de melding dat deze kutknaap wel eens gewapend zou kunnen zijn, nam de enige juiste beslissing: schieten. Gericht. Met het doel tot uitschakeling. Niet op de benen, maar geheel volgens de geweldsinstructie "met het doel de verdachte uit te schakelen". In dit geval permanent. Risico van het vak. Het risico dat Rishi zélf nam. Door daar te zijn, want hij mócht niet eens op straat zijn, door iemand met zijn grote bek te bedreigen, door aanleiding te geven voor de politie om daar überhaupt te komen.

Ik kan er geen traan om laten. Opgerot staat netjes.

Kameroudste | 28-11-12 | 09:52

gz | 28-11-12 | 09:48 |

Kan allemal wel, maar moet de agent in kwestie eerst een multiple choice vragenlijst afwerken hier of zo? De agent treft geen blaam hier. Zie dat eens in. Die jongen had daar niet mogen zijn in first place.... daar gaat het al mank. Vervolgens werkt ie niet mee, fout nummer 2... en jij wil de agent hiervoor verantwoordelijk houden? Zo werkt het niet, jwz!

Betweetert | 28-11-12 | 09:51

MalteseKnight | 28-11-12 | 09:08 |

Sorry.

m@rkus | 28-11-12 | 09:50

@AshleyJ"Ash"Williams
Excellent...

Montgomery Burns | 28-11-12 | 09:49

@ Kansenknul probeert tevergeefs stukkie lood terug te koppen... so what?
Bertus Betonsloper | 28-11-12 | 09:30 |

Drie dagen voor het incident stond hij nog voor de kinderrechter in verband met de diefstal van lood. Hij kreeg meer dan hij om had gevraagd:
www.omroepwest.nl/nieuws/27-11-2012/ri...

goedverstaander | 28-11-12 | 09:49

@gz | 28-11-12 | 09:43
Deze minderjarige had moord cq doodslag achter zijn naam staan op zijn 16e.
Bovendien kreeg de politie een melding van een GEWAPENDE jongen.
Stel dat die gozer wel degelijk een pipa op zak had en de agent in kwestie had doodgeschoten.
Had je je dan beter gevoeld?
Ik niet!

necrosis | 28-11-12 | 09:48

In sommige kringen kent men geen zelfreflectie; men kijkt daarbij niet naar hun eigen aandeel in iets, maar legt de "schuld" steeds bij anderen. Dat is ook het makkelijkst. En mens eigen. Mooi voorbeeld vind ik dat programma met John Williams, dat gedoe met buren. Vitten op je buurman is zo makkelijk, maar John laat je ook even naar je eigen aandeel hierin kijken. En vaak is het daarna opgelost ! Het kan zo makkelijk zijn, maar het egoisme viert nog hoogtij !

Betweetert | 28-11-12 | 09:48

Betweetert | 28-11-12 | 09:39 |

Dat heeft Rishi wel verstaan, maar een jongen van die leeftijd kan behoorlijk in paniek raken als de politie komt aangestormd die dat roept en je van geen kwaad bewust bent.
Die agent wilde waarschijnlijk ook een waarschuwsings schot lossen door wat laag te schieten, maar is dat faliekant mislukt.

gz | 28-11-12 | 09:48

Wat er staat, is toch geen bedreiging? Iedereen sterft. Jullie, ik, de agent ook. Er zou pas sprake zijn van bedreiging als er een bedreigend element in de tekst stond...

m@rkus | 28-11-12 | 09:47

@Ikbeneenzelfbouwer | 28-11-12 | 09:31
Die opvoeding heeft hem niet mogen baten, zo blijkt maar weer.

Had hij nou maar leren luisteren naar autoriteiten, dan had hij zijn straatverbod niet overtreden en was hij evenmin doodgeschoten.

Mijn vraag: waaraan heeft dit 'lieverdje' een straatverbod te danken? Dat krijg je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen !

Cor Rupteling | 28-11-12 | 09:43

@necrosis | 28-11-12 | 09:37 |
Nee zeker niet, maar als een situatie zich voordoet moet de politie wel goed gericht kunnen schieten en niet iemand dodelijk treffen zoals in deze situatie waarin een minderjarige bij betrokken is, of eerst waarschuwingsschoten aflossen.

gz | 28-11-12 | 09:43

@Montgomery Burns 09:37
Sensuur zekor weer? Ouwe spellingsnazi.
* alvast op een rennon zet * ..... release the hounds Smithers .....

AshleyJ"Ash"Williams | 28-11-12 | 09:41

Rishi....
Kutmarokkanen die zichzelf te pletter rijden.......
Afrekening in het criminele mileu in Amsterdam.....
Gaat lekker zo.
Het zelfreinigend vermogen van de maatschappij verkeerd niet in een crisis, zoveel is duidelijk.
Mijn medeleven gaat trouwens uit naar de hulpverleners en politie die alle shit mogen opruimen die deze parels van de samenleving achter gelaten hebben.
NIET naar de familieleden van het TUIG.
Opgeruimd staat netjes.
Enne... de moeder van Badr Hari is een HOERRR!!!
(dat mag weer want hij zit (alweer) in de bak)

MyCatIsDoingThis | 28-11-12 | 09:40

Bij staande houding handen omhoog. Dat zal de agent ook geroepen hebben (protocol). Simpel. Dat is geen jas uitdoen. En de agent niet verstaan? Je leeft in Nederland. Als ik in FRankrijk bij een "haut les mains" ook verbaast ga kijken en naar mijn rits grijp, dan vuurt men ook. Simpel. Jammer dan. Niet de fout van de cop.

Betweetert | 28-11-12 | 09:39

@Betweetert | 28-11-12 | 09:36
Plusje, ten slotte vroeg ik er om....

necrosis | 28-11-12 | 09:38

Uit die kringen verwacht je eerder "the kop wil dai #jeweettog".

Montgomery Burns | 28-11-12 | 09:37

@gz | 28-11-12 | 09:31
Had je liever mensen van 'Blackwater' hier op straat lopen?

necrosis | 28-11-12 | 09:37

necrosis | 28-11-12 | 09:33 |

Daar zijn zalfjes voor kerel ! Suc6!

Betweetert | 28-11-12 | 09:36

Leon de Winter zal wel weten hoe of het echt zit en gaat er binnenkort vast een boek over schrijven.

Greetje Duisenberg | 28-11-12 | 09:36

Betweetert | 28-11-12 | 09:30

Dat is niet het geval geweest, Rishi schrok van dat geschreeuw bij de aanhouding op afstand en wou zijn jas uit paniek opendoen om te laten zien dat hij geen wapen had.
Ik zou mij ook doodschrikken als politie met getrokken pistool op mij staat gericht terwijl ik niets gedaan heb. Degeen die die melding gedaan heeft dattie een wapen bij zich had, moet de recherche ook natrekken, want dat kan echt niet.

gz | 28-11-12 | 09:36

Betweetert | 28-11-12 | 09:30

Dat is niet het geval geweest, Rishi schrok van dat geschreeuw bij de aanhouding op afstand en wou zijn jas uit paniek opendoen om te laten zien dat hij geen wapen had.
Ik zou mij ook doodschrikken als politie met getrokken pistool op mij staat gericht terwijl ik niets gedaan heb. Degeen die die melding gedaan heeft dattie een wapen bij zich had, moet de recherche ook natrekken, want dat kan echt niet.

gz | 28-11-12 | 09:36

Belachelijk! Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt. Elke keer weer.
De agent deed zijn werk, misschien wel een verkeerde inschatting gemaakt, wie weet. Maar hij zal wel weer aangeklaagd worden........ Raar land we live in....

Booze78 | 28-11-12 | 09:34

@Betweetert | 28-11-12 | 09:30
Ik grijp ook wel eens naar mijn zak, met name 's ochtends.....

necrosis | 28-11-12 | 09:33

In the end we all die. That's not only a promise but a #fact. Now how U like them apples?

AshleyJ"Ash"Williams | 28-11-12 | 09:32

Er zijn veel agenten die niet kunnen schieten, te weinig training, slechte zaak.

gz | 28-11-12 | 09:31

Rishi Chandrikasing, dat is geen mocro, dat is heel andere cultuur. Mocro-duiding past niet. Chandrikasing is hindoestaan, oorsprong Suriname, oorsprong daarvoor India. Hindoestaan is au toetia = kom sukkel, kahalé = hoe leeft het, kai se bolé = gaat ie goed, ham thoké tjaila = ik houdt van u. Hindoestaan is degelijke religieuze opvoeding, steelt niet, doet niet bontkraagje, doet niet scooter, doet netjes volgens de wet. Rishi nooit tuig maar slechts zieke hindoestaan! Kan gebeuren.

Ikbeneenzelfbouwer | 28-11-12 | 09:31

Even wat verschillen mbt de houding in dit land naar de politie vergeleken met een Spanje of Frankrijk; in deze landen laat je het wel uit je hoofd om niet te gehoorzamen, die knuppelen je meteen neer. Grijp je naar je gordel, je zak of steek je je handen niet omhoog, dan trekken ze ook hun wapen en dan moet je niet zeuren dat een kogel je deel is. Simpel. Luisteren heet dat, ofwel gehoorzamen. En niet je eigen plan trekken of stoer doen. Maar de brutaliteit is vandaag de dag zo groot dat ze je zelfs uitdagen. Dat laat je in andere landen echt wel uit je hoofd. De softe aanpak van criminelen is hier debet aan en voor relatief lichte vergrijpen (geen paspoort bij of verkeersovetreding) treed men hard op. Dat is hier wel debet aan !

Betweetert | 28-11-12 | 09:30

Die kogel is afgeketst op een stoeptegel, waarschijnlijk heeftie agent wel laag geschoten uit een soort stress, en als een soort waarschuwingsschot maar kannie niet richten en is dat ondoordacht geweest.

gz | 28-11-12 | 09:30

Kansenknul probeert tevergeefs stukkie lood terug te koppen... so what?

Bertus Betonsloper | 28-11-12 | 09:30

Misschien, heel misschien, was het nog wel wat geworden met die jongen.
Dood is dan ook maar dood.

Zeg maarKaas_Cuevara | 28-11-12 | 09:30

Hashtags op stoeptegels zijn als wildroosters op het station.

KaiserSoza | 28-11-12 | 09:28

Als ik bij de politie zat, let wel áls, dan zou ik mevrouwtje Chanisha Sant even aan de tand voelen.
www.facebook.com/events/41036770903378...

Uh, Joris, kweetniet of dit mag, kijk maar even.
(maar grote kans dat ze het is)

Cuyahoga | 28-11-12 | 09:28

"rust zacht, *plop*"
Een beetje vroeg voor een VrijMiBo dacht ik zo.

Pepp1 | 28-11-12 | 09:26

Cuyahoga | 28-11-12 | 09:08
Google translate?

spanarchist | 28-11-12 | 09:26

Rishi?
Dat was toch die veelbelovende student, die op het punt stond tegelijkertijd 4 'masters' binnen een week te halen en tevens genomineerd voor de Nobelprijs van de vrede?
Toch?

necrosis | 28-11-12 | 09:26

Dit is net zulk uitschot als die cultuurverrijkers die juwelier Hund in zijn bloedeigen zaak tijdens een roofoverval voor een paar rotcenten doodschoten. Een van de 'verdachten' staat nu voor de rechter...

eerstneukendanpraten | 28-11-12 | 09:25

Wat een wijvenhandschrift.

Red mij niet | 28-11-12 | 09:20

Sterkte aan de desbetreffende agent.

Donkey Bong | 28-11-12 | 09:19

Die #promise is net zo betrouwbaar als de beloftes van Rutte

Idontgiveafunk | 28-11-12 | 09:15

Sadomassochristus | 28-11-12 | 09:03 | + 5 -

Ik val er wat laat in maar moest ook onmiddellijk aan onze huistrol denken!

eerstneukendanpraten | 28-11-12 | 09:12

Of zoals ene 'h1h4' op deze site:
crime-bron.nl/crimebron-nieuws/ongewap...
zegt:

"Kk agenten bang voor brienks overval maar schieten koeilie.voor nieks Ier ieze kuut land gemaakt vuur. Rasiesyem Henk jou mouder ik nouken jou zuuster vieze ageten iek bienekor t Lieven. Op kuusten van stat snel tierig Naat mijn land."

Cuyahoga | 28-11-12 | 09:08

Als het geen meisje is, dan is het wel een mietje..
Maarre, zonder tijdsindicatie mag dit eigenlijk geen doodsbedreiging heten, want het is slechts een feit uitten: Iedereen gaat immers dood. Gaat de agent vroegtijdig dood, dan is het bewijs in ieder geval geleverd dat het met voorbedachte rade is.
De doodstraf lijkt me in zo'n geval wel op z'n plaats...

MalteseKnight | 28-11-12 | 09:08

Typisch gedrag weer van de "cultuurverrijkers" oog om oog, tand om tand.. Misschien werkt dat in hun woestijnvlakte maar niet in communistisch 0031.

Daarbij is de agent voorlopig al genoeg gestraft, loopt waarschijnlijk al met een trauma rond, en krijgt de komende tijd nog genoeg bagger over zich heen vrees ik.
En wat betreft die doodsverwensers: HOU EEN SOP!!

dani7902 | 28-11-12 | 09:08

KarelMarks | 28-11-12 | 09:02 |
Ja idd, HS (Laakkwartier) is de Ghetto van Den Haag, ik heb er welgeteld 6 maanden door kunnen brengen zonder gillend gek te worden, toen snel weer naar het oosten verhuisd.

TypischTypetje | 28-11-12 | 09:07

Het meest treurige aan deze hele zaak vind ik toch wel die hondstrouwe oenen hier die geen kritiek op de politie durven te hebben.

très cool | 28-11-12 | 09:06

normaal is het eerste schot een waarschuwingsshot in de lucht.
ik denk dat het een heel klein agentje was...

azmagalles | 28-11-12 | 09:06

Een kleuter met een viltstift en hoppa voorpaginanieuws. Om treurig van te worden...

majorkingkong | 28-11-12 | 09:06

Wat een kudt-tegel. Je kunt niet eens + of - kudo's geven.
Bij dezen dan -1.

Pastor Sippenhaft | 28-11-12 | 09:05

Enige zelfreflectie is sommigen vreemd....

Betweetert | 28-11-12 | 09:05

'Zout in de wonden wrijven' heet dit.

Einde van de Domheid | 28-11-12 | 09:04

Hashtags geruiken waar dat niet nodig is. #Bakito?

Sadomassochristus | 28-11-12 | 09:03

Wat je al niet kan voorkomen door gewoon af en toe je handjes omhoog te doen.

Fred Janssen | 28-11-12 | 09:02

-weggejorist-

KarelMarks | 28-11-12 | 09:02

Die voeg steekt meer uit dan de tegel. Dat zie je niet vaak meer.

Schaamharing | 28-11-12 | 09:02

Gezeik over niet kunnen schieten.. ik geef het je te doen, in een noodsituatie een bewegend doel dat naar zijn broekriem grijpt (!!!!!) in zijn borst te raken. Een schot in de nek is in dat geval totaal niet raar. Laat de politie met rust, en richt je op criminelen, dit land is al ziek zat zonder dat we ook nog eens de politie gaan afzeiken om een dergelijke serieuze zaak. Als ze staan te flitsen ipv criminelen pakken, mogen jullie naakt om die auto heen gaan dansen, maar dit is niet fijn, ook niet voor de betrokken agenten.

mental K | 28-11-12 | 09:02

Mijn dochter (14) heeft hetzelfde handschrift.

Mac The Ripper | 28-11-12 | 09:01

Uiteindelijk gaan we alleen dood, toch?

bo-oz | 28-11-12 | 09:01

wow een rouwkaart voor een overleden kolonist - met de worden - goed bezig- dat is dus ook duidlijk.

poli | 28-11-12 | 09:01

Agent treft geen blaam.. Als je gaat stierenvechten met een rode lap kun je gelyncht worden.

Oeloeboeloe | 28-11-12 | 09:00

Het zag letterlijk en figuurlijk zwart van het kansenvolk rond die kaarsjes. Dikke kans dat de dader daar tussen stond.

daatzel | 28-11-12 | 09:00

Verder is het een week geweest (Bree, dit, Remco H.) waarin onschuldige burgers voor de verandering eens niet aan de lullige kant van het verhaal stonden, en dat is op zich best verfrissend

omanders | 28-11-12 | 09:00

"The cop will die". Jezus Gristus... in welke Amerikaanse B-film is die blijven hangen.

Ornoisliefde | 28-11-12 | 08:58

Zo te zien was het een vrouw trouwens. Wedden voor eeuwige roem op de reaguurderspanelen!

TypischTypetje | 28-11-12 | 08:58

Het tuig laat weer van zich horen, op het hohir plein in die mislukte haagse wijken, met nog grotere mislukte mensen die dit soort dingen doet. Dit gaat een probleem worden als ze nu zacht gaan optreden, dus de knuppel erover.

Implant | 28-11-12 | 08:58

-weggejorist-

Botte Hork | 28-11-12 | 08:58

Als de politie hier net zo makkelijk over liegt als MP Rutte, dan hoeft er alleen nog wat water en sop over dit tegeltje.

Leppa | 28-11-12 | 08:58

Dat is een meisjeshandschrift. En dat meisje moet een minder naar hiphop luisteren. Wat een dom gezeik zeg.

omanders | 28-11-12 | 08:58

Die term "pop" doet idd een vrouw vermoeden. Ach, zo'n vaart zal het niet lopen denk ik, dit is even frustratie. Meer niet.

Betweetert | 28-11-12 | 08:57

Weer zo'n 'lieve, goeie jongen' die het slachtoffer is van ons systeem. *snif*

Ornoisliefde | 28-11-12 | 08:57

Maar is het wel een doodsbedreiging? Iedereen gaat toch een keer dood?
Zonder dollen... die agent zit ook met een trauma thuis me dunkt. Niemand wil een 17-jarig " poppen". Erg sneu voor deze man. En over het " slachtoffer" laten we daar maar geen woorden meer over vuilmaken.. en de discussie aangaan met dit soort mensen heeft ook geen zin. Ze trekken je naar beneden tot hun niveau en dan verslaan ze je op ervaring! LOLZ

WhenShitHitsTheFan | 28-11-12 | 08:56

En als Rishi nu eens net bukte toen die agent het op zijn buik gerichte schot loste? Daar hoor je dan weer niemand over.

der Wunderhund | 28-11-12 | 08:56

Creatief hashtag gebruik, altijd kudo's, vooral in eigen handschrift met vingerafdrukken en leads naar de imbeciel die denkt ongestraft de popo denkt te kunnen intimideren. Maarja, beetje advocaat stelt dan toch dat het "Een emotionele uitlating, zonder werkelijke intentie tot criminele feiten" is.

TypischTypetje | 28-11-12 | 08:55

Mijn medeleven gaat uit naar de agent en zijn familie die het echte slachtoffer zijn in dit drama.

Cuyahoga | 28-11-12 | 08:54

wijvenhandschrift imo ...

iter | 28-11-12 | 08:54

Ik snap dat "major clusterfuck" niet helemaal. Zijn ze er een keertje op tijd bij en schieten ze raak, is het nog niet goed?

Godsammekraken | 28-11-12 | 08:53

-weggejorist-

blaaskaak83 | 28-11-12 | 08:53

-weggejorist-

Piep van Poep | 28-11-12 | 08:53

Geenstijl moet eens nokken met dat niet kunnen schieten want zo lijkt het veel erger dan het is. Agenten schieten bij het wegrennen van verdachten op de benen, bij directe dreiging voor het leven wordt er in de borst geschoten. Borst -> Nek, zo scheef is dat nog niet.

Dude... | 28-11-12 | 08:53

Maar verder was Rishi natuurlijk een goeie jongen. Met fijne vrienden ook.

Godsammekraken | 28-11-12 | 08:51

-weggejorist-

jensees | 28-11-12 | 08:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl