Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hey Israël en Gaza, grow the fuck up nu!

oie_2113246AHRXZRTo.gifHiep hiep hoera. Vrede tussen de joodsmensen en de bloksjaaltjes. (Truce Details) Vlagwapperen als een ADHD'er tijdens een epileptische aanval nu. Dit zal vast eeuwig duren, deze vrede. Zijn we heel niet cynisch over. Hadden we verder nog iets? O ja. Een schoolpleinfittie met raketten en bomgordels. Dat was het. Israël en de Palestijnen die als een stel kleuters elkaar te lijf gaan. Ja, maar hij begon. Niettus, zij begon. Nee, hij-ij-ij-*snik*. Ja, maar onze kinderen zijn kapot doodvermoord door hem. Ja, maar onze kinderen zijn nog veel meer kapot doodvermoord door haar. Hij begon met bezettingen. Ja, maar zij begon met bussen opblazen. En ga zo maar door. Fucking kleuters. Echt. Pleur op, allemaal. Kinderachtige kansloze kneuzen. Zowel de hypermoderne oorlogsgeile joden als de terroristische Gazaïden. Beide partijen zijn godscholeratiefus grafidioten. Want terwijl beide partijen proberen te laten zien aan elkaar hoe groot hun explosieve piemel is en tegelijkertijd de rest van de wereld proberen te overtuigen hoe zielig ze wel niet zijn, gaan er mensen dood. Onschuldige mensen. Wiens enige misdaad is dat ze in Gaza zijn geboren. Of in Tel Aviv. Kinderen vooral. Altijd weer de kinderen die afgeslacht worden omdat de grote jongens niet over hun eigen dieptrieste ego kunnen stappen. Maar hey, gelukkig hebben we social media. Lekker propaganda verspreiden voor eigen parochie, desnoods dode kinderen uit een andere oorlog er bij slepen om je eigen partij nog zieliger te maken, wat haathashtags erbij en dan weer lekker slapen na een dagje oorlogshavikken. Knap hoor. Applaus. Zullen de moeders die hun kind zijn verloren vast heel blij mee zijn. Godverdomme. Niet normaal. Hoe ziek wil u de mensheid hebben? Israël, Gaza, Syrië, Congo, allemaal kopzieke mannetjes die er voor zorgen dat de mensheid eigenlijk geen enkel recht heeft om nog langer gebruik te maken van deze planeet. Serieus. Schaam jezelf het massagraf in. Om 20:00 uur. Peace! Update: Livestream van een uitzinnig feestend Gaza-Stad.

Reaguursels

Inloggen

Moslims? NEE BEDANKT!

aaltje9088 | 23-11-12 | 11:49

Een booslim tot rede brengen is nog nooit iemand gelukt.

me,myself and IK | 22-11-12 | 18:43

Zo nog een klein anderhalf uurtje en dan is het al ruim 24 uur rustig.
Klinkt als een nieuw record, is er wel iemand van Guinness books of world records er bij?

Mark4205 | 22-11-12 | 18:14

@P5ycH0 | 22-11-12 | 12:55
Palestina heeft nooit bestaan, dus is er niks te herstellen. Of moet het Britse protectoraat weer hersteld worden? Of het Ottomaanse rijk? Of het Kalifaat? Of het Romeinse Rijk?
Call it.

Stormageddon | 22-11-12 | 16:55

@P5ycH0
Vroeger toen ik naar school ging hadden we een vak 'begrijpend lezen' Dat zou wat voor jou zijn. Het woord tuin of huis heb ik nergens genoemd. Ik heb het over een marokkaantje die in een zandbak was gaan zitten. Die zandbak was niet eens in zijn eigen buurt en zijn vader had die zandbak ook niet geplaatst. Ik stel verder voor dat je er niets achter gaat zoeken. Dat wordt veels te ingewikkeld. Zie het gewoon als een leuk verhaaltje dat je letterlijk moet nemen. Dus geen tuin of huis maar zandbak.

Mika6101 | 22-11-12 | 14:33

-weggejorist-

Fernonymous | 22-11-12 | 13:33

Prachtig stukje. In milde toon de zieligheid van die idioten aan de knoppen in woord gezet. Dank.

guurderdanguur | 22-11-12 | 12:59

@Mika6101: Dus als iemand geen gebruik maakt van z'n hele huis of hele tuin, dan is het OK om dan een gedeelte te bezetten? Verder alles goed met U?

P5ycH0 | 22-11-12 | 12:58

Oplossing: Heel Israel en alle Joden naar een woestijn in de VS verhuizen en de staat Palestina weer in ere herstellen.

P5ycH0 | 22-11-12 | 12:55

Mika6101 | 22-11-12 | 10:54
Past mooi in een rijtje uitleggen van moeilijke problemen in jip-en-janneke-taal. Net zoals "bier economie", "zorgflat Nederland" etc. Prima werk. Doorgemaild naar Greta?

datzouzomaarkunnen | 22-11-12 | 10:58

Een morokkaantje zit in een hoek van de zandbak. Hij gebruikt deze hoek als persoonlijk toalett. Dan komen na een tijdje wat andere jongetjes aangelopen. Samen bouwen zij een enorm cool zandkasteel. Dan komt het morokkaantje en wil ook meespelen. Gelijk blijkt dat hij alles wat hij aanraakt sloopt. De jongetjes vragen hem in zijn eigen hoekje te blijven. Dan wordt hij boos: "Dit is mijn zandbak, ik was hier eerst." Antwoord: "Maar jij deedt helemaal niets, jij mag in je hoekje blijven zitten en doen wat je deedt, maar wij hebben hier een kasteel gebouwd." Het marokkaantje wordt nu boos en begint steentjes te gooien op hun kasteel. "Dit is mijn zandbak. Ik was hier eerst." De jongetjes geven hem nog een kans. Ze geven hem 1 vierde van de zandbak inkl 1 vierde van het kasteel. Na een tijdje gespeelt te hebben heeft het marokkaantje weer zijn gedeelte gesloopt en wordt weer jaloers op het veel mooiere gedeelte van de andere zandbak. "Dit is mijn zandbak. Ik was hier eerst." Dan worden de jongetjes boos. "Hou eens op. Je komt niet eens uit deze buurt. Onze vaders hebben deze zandbak trouwens hier geplaatst. Blijf in je hoekje wil je." etc etc. Langzaam loopt de boel uit de hand. Broers worden erbij gehaald. Ouders worden erbij gehaald. etc etc. I rest my case.

Mika6101 | 22-11-12 | 10:54

Johny kan beter quiten. Het hele gebeuren met twee kleuters die ruziemaken vergelijken. Alleen domme mensen geloven in waar twee vechten hebben twee schuld. Hoe je het ook went of keert. In realiteit is er altijd 1 die begint. We zullen het kleuter verhaal wat uitbreiden in mijn nieuwe post.

Mika6101 | 22-11-12 | 10:45

Ik kom net terug van 40 dagen sabbatical in mijn rukbunker alwaar een engel tot mij kwam en het een en ander mede te delen had. Lang verhaal kort: Allemaal opzouten daar, want het land behoort nu aan mij toe. Dik boek zal binnenkort worden uitgegeven en dan kunt u het zelf nalezen. Zal ook wel verhelderend zijn voor velen. Zo blijkt dat als je als je als maagd sterft, je geen 72 maagden krijgt, maar een maagd van 72. De klaagmuur is jarenlang verkeerd gebruikt en is eigenlijk een vraagmuur. Kan je gewoon een oprechte wens in stoppen en dan zal het geschieden. Het heilige land is IJsland, alwaar bankiers wel achter tralies verdwijnen en banken wel om kunnen vallen. Fietsendieven gaan naar de hel en er is curiosity op Mars. En ja, als je zo'n geavanceerd object op Mars aantreft, dan kan je niet anders dan concluderen dat er een intelligente designer is, ergo leven op mars.

Kromst | 22-11-12 | 10:28

Het waren weer verhelderende dagen qua aantallen antisemieten tellen in omgeving.

dubbert | 22-11-12 | 09:56

Inderdaad, Peace Johnny!
Ze hebben in India ook net de laatste dader van de Mumbai-aanslag geëxecuteerd.
Waarom toch al dat gedood en gevecht?

rieschert | 22-11-12 | 09:39

-weggejorist-

Itastijl | 22-11-12 | 09:38

Situatie zal eindigen wanneer de joden tegen elkaar gaan vechten. Of wanneer de twee staten erkend worden. Nu zijn we zo ver dat ze het zat zijn om stenen te gooien en steunen ze de extremistische hamas. Die hulp kreeg om via verkiezingen aan de macht te komen... waardoor israel nog meer werk kon verrichten. Grondgebied uitbreiden en mensen toelaten(potentiele militairen) Hamas is tegenwoordig vriend van iran en zal steun verliezen (sunniet vs sjiit) wanneer een vredesdeal gesloten is. Conclusie vicieuze cirkel moet doorbroken worden or ww3.

Itastijl | 22-11-12 | 09:38

Ben Adam | 22-11-12 | 07:59
Altijd maar wijzen naar een ander. Je bent net een klein kind die liegt over een gestolen koekje uit de trommel.
En nu zet ik mijn roze bril weer op.

Strohond | 22-11-12 | 09:21

Die tekst van Johnnnnie Quid is in moderne woorden geschreven maar komt neer op de kreet van een meisje van dertien: “Why can we not all just be nice to each other?” Sjongejonge, wat een niveau.

prodadam | 22-11-12 | 08:48

Ah het jij-bakken gaat hier gewoon door. Was natuurlijk verwachten door dezelfde soort kneuzen. Quid, je beste artikel tot zover.

roze_bril | 22-11-12 | 08:16

Artikel 11 (Hamas handvest):

“Palestina is een islamitische Wakf, bestemd voor toekomstige moslimgeneraties tot de dag der Oordeels. Een deel noch een geheel mag worden ontheiligd of opgegeven. Geen enkel land, koning, president, of organisatie, Palestijns of Arabisch, mag dat doen. Palestina is islamitisch Wakf-land, bedoeld voor moslims tot de Dag des Oordeels. Dit geldt voor Palestina en alle andere landen die de moslims met geweld veroverden, want hierdoor zijn deze landen geheiligd voor moslimgeneraties tot het einde der dagen.”

Het stopt dus niet bij Palestina:

“De verovering van Andalusië (Spanje) is een oude droom, iets waar moslims trots op hopen en zullen blijven hopen in de toekomst.
We plaatsen onze hoop in Allah en vertrouwen er op dat de dag zal komen dat onze overwinning niet beperkt zal blijven tot Palestina. Onze hoop gaat verder dan dat: om de banier van het kalifaat op het Vaticaan te plaatsen, het Rome van vandaag.”

www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Artikel 13:

”Zogenaamde vreedzame oplossingen en internationale conferenties zijn in tegenspraak met de beginselen van Hamas. Dat is slechts tijdverspilling en zin loze moeite. De Palestijnen weten wel beter dan dat ze toestaan dat hun toekomst, hun rechten, hun lot op die manier tot speelbal worden gemaakt. Jihad is de enige oplossing.”
.
.

Hamas premier Haniyeh: De vernietiging van Israël is het onveranderlijke doel:

“Wij zeggen vandaag, expliciet, zodat het niet anders kan worden uitgelegd, dat het gewapend verzet en de gewapende strijd het pad en de strategische keuze voor de bevrijding van het Palestijnse land zijn, van de [Middellandse] zee tot aan de rivier [Jordaan] , en voor het verdrijven van de indringers en overweldigers [de Joden] uit het gezegende land Palestina. De Hamas-beweging zal Intifada na Intifada leiden totdat we Palestina bevrijd zullen hebben, heel Palestina.

www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Dream on, @Stropop

Ben Adam | 22-11-12 | 07:59

Ben Adam | 22-11-12 | 06:39
Tips? Ja hoor, geen probleem.
Grond teruggeven. Mensen niet meer terroriseren. Thora in de plomp gooien, keppeltje er achteraan. Bestuur Jeruzalem overdragen aan internationale gemeenschap. Niet meer arrogant doen. Malle baard afscheren. Excuses aanbieden. Nederzettingen verlaten, zonder de boel af te breken. Geit neuken. Hersens gebruiken. Niet superieur gedragen.

Strohond | 22-11-12 | 07:48

Dacht dat geenstijlers tegen kraken waren.

Itastijl | 22-11-12 | 07:45

Op 22 januari 1995 liep de Palestijnse twintiger Anwar Soukar in de Israëlische stad Netanja naar een winkel met mobiele telefoontjes. Daar zakte hij op zijn knieën, terwijl hij naar zijn buik greep. Het leek alsof Anwar een maagbloeding kreeg, of ernstige darmkrampen.

Israëliërs snelden toe om Anwar te helpen en om hem gerust te stellen. Maar de Palestijn Anwar - die kort daarvoor was gerekruteerd door de terreurorganisatie Islamitische Jihad - had helemaal geen darmproblemen. Anwar had niets, hij was een gezonde Palestijnse jongeman die nog een heel leven voor zich zou hebben, als hij dat had gewild.

Maar Anwar wachtte tot genoeg Israëliërs die hem wilden helpen om hem heen stonden en greep toen snel naar zijn tas, waar twee bommen in zaten. Anwar bad nog snel tot Allah - dat die hem tot een martelaar zou maken - en drukte toen op een knop. Er volgde een enorme explosie waarbij naast Anwar 22 onschuldige Israëliërs om het leven kwamen, meest tieners.

He je nog tips Johnny hoe je te verdedigen tegen dit soort acties?
Enig idee hoeveel van dit soort acties voorkómen worden zonder dat de wereld - of de israelische gemeenschap - dit te weten komt?

Zeg het maar.

Ben Adam | 22-11-12 | 06:39

In principe ben ik hier ook tegen.

WirMachenMusik | 22-11-12 | 02:46

'Wiens enige misdaad' moet zijn 'Wier enige misdaad'
'die hun kind verloren zijn' moet zijn 'die hun kind verloren hebben'
'oorlogshavikken' moet zijn 'oorlogshaviken'
En dan zie ik nog wat twijfelgevalletjes door de vingers. Is er nou echt niemand op de redactie van GS die de stukjes van Johnny even kan controleren op taalfouten?

bintang | 22-11-12 | 02:23

De Joodse fascisten ambiëren de haat, dus geef ze haat.

Shareholder II | 22-11-12 | 00:21

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:32 | + 17
Ik heb het gelezen, dank voor de verwijzing.

brx | 22-11-12 | 00:16

@Tommygunner | 21-11-12 | 19:38

Zolang er Islam bestaat. Dat religie het probleem is, is een atheïstisch misvatting. Trouwens, Islam is geen religie.

Desmoulins | 21-11-12 | 23:57

@Parsons | 21-11-12 | 19:36

Helemaal mee eens.
Dit jaar nog begint het hele circus opnieuw.
Hamas ambieert de dood, dus geef ze de dood.

Desmoulins | 21-11-12 | 23:56

@frank87 | 21-11-12 | 22:23

Lezen is een vak. Religie is altijd een aanleiding tot oorlog. Dat betekent niet dat religie de enige mogelijke aanleiding is.

BenBinnen | 21-11-12 | 22:44

@ Stormageddon | 21-11-12 | 22:25

geen spoor van zelfreflectie.. 't zijn net 'onze' marokkanen, al staan ze met het bebloede mes in hun handen, ze hebben nooit iets gedaan.

(c)ZWITSUL | 21-11-12 | 22:30

@ Stormageddon | 21-11-12 | 22:15
Als opa geluk had wel ja. Veel (heel veel) hadden dit geluk niet om aan de pogroms te ontsnappen en veel konden enkel vluchten met achterlating van alles.

said_fred | 21-11-12 | 22:25

@(c)ZWITSUL | 21-11-12 | 22:24
Fraaie Pallywood co-productie met de NOS inderdaad.

Stormageddon | 21-11-12 | 22:25

wat een jank volk zijn die pallies toch .. zit ff naar de NOS te kijken

(c)ZWITSUL | 21-11-12 | 22:24

@Tommygunner | 21-11-12 | 19:38
Denk je echt dat mensen religie nodig hebben om oorlog te voeren?
Die koude oorlog ging zeker ook om religie? 2e wereldoorlog?

frank87 | 21-11-12 | 22:23

@appie happie | 21-11-12 | 19:52
Dus Yakov en Judith die daar in 1992 zijn geboren en zijn opgegroeid zijn *niet* de "eigenlijke" bewoners?
De eigenlijke bewoners zijn Mohammed en Fatima, die er niet zijn geboren en nooit zijn geweest en nooit hebben gewoond?

Bizar. Stel je je ook zo op als er op een dag bij jou aan de deur wordt geklopt door een Joods gezin uit Tel Aviv en jouw huis claimt omdat hun grootouders uit jouw huis zijn gevlucht in 1940?

Stormageddon | 21-11-12 | 22:20

Quid je moet 'm "gekend" hebben want hij had zo verschrikkelijk gelijk, George Carlin "The Man"

swebe | 21-11-12 | 22:18

@said_fred | 21-11-12 | 22:02
Tja. Mohammed en Fatima die niet in Israel zijn geboren en er nooit zijn geweest claimen eigendom over land waar Yakov en Judith wel zijn geboren.
Mohammed en Fatima worden "vluchteling" genoemd, maar wonen al hun leven in hetzelfde huis in Gaza of Bethlehem.
Ironisch genoeg bezetten ze waarschijnlijk een huis waar de opa van Yakov en Judith is geboren, en waar vandaan opa heeft moeten vluchten. Maar Yakov en Judith heten geen vluchtelingen.
Het taalgebruik van de Gutmensch is wonderlijk.

Stormageddon | 21-11-12 | 22:15

@ appie happie | 21-11-12 | 19:52 | + -30 -
En dat waren ??
en.wikipedia.org/wiki/Judea_and_Samari... U kunt ook een bijbel of de geschriften van Romeinse geschiedschrijvers erbij pakken.
Voorzetje; deze hebben ook daadwerkelijk bestaan.

said_fred | 21-11-12 | 22:13

@said_fred | 21-11-12 | 22:02
Nou nee, die vergeet ik niet. Ik beperk me tot deze kwestie.

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 22:12

@Strohond | 21-11-12 | 21:49
Nee. Er is ooit een staat genaamd "Israël" erkend, die volgens alle regels van Internationaal recht zichzelf verdedigde na een drietal laffe aanvallen van de buurlanden en daarbij grote gebieden bezette en annexeerde. Nou ja, zoals het in Europa, Afrika en de Amerika's al honderden jaren was gegaan, en zelfs de Arabieren hebben zich in dat spelletje niet onbetuigd gelaten. Of dacht jij dat alle moslims in de wereld zichzelf vrijwillig en zonder enig oorlogsgeweld, zonder slag of stoot, zonder enige dwang hebben laten bekeren? Van Casablanca tot Timor?
Als we dan de oorspronkelijke eigenaren (en de kinderen en kindskinderen) rechten geven dan graag ook Byzanthium terug.

Er was in 1948 geen twee-staten oplossing, er was geen probleem. Dat probleem is gekomen na de drie oorlogen van de buurlanden tegen Israël. Dat sprookje van de twee staten is pas bedacht toen Arabieren die niet in Israel wilden wonen opeens niet welkom bleken in Jordanië, Saoedi-Arabië, Egypte, Libanon en Syrië. De vrijwillig gevluchte Arabieren, die zelf huis en haard hebben verlaten bleken opeens niet terecht te kunnen in de landen van hun geloofsbroeders en gebruikt te worden als kanonnenvlees in een geopolitiek spelletje; als pionnen in een sociaal-economisch experiment van Verelendung om zo strijders tegen de Joodse varkens te kweken.

Ik haal Zuid-Afrika erbij om te laten zien dat apartheid niet werkt en dat ik de Gutmensch niet begrijp die decennialang apartheid bestreden heeft en dat nu opeens als dé beste oplossing tussen de Joden en Arabieren propageert.
Nochtans is er Arabisch en Islamitisch grondgebied genoeg op de wereld. Te veel, zou ik bijna zeggen. En het mooie is: het is voor het grootste deel leeg. Daar kun je moeiteloos een paar miljoen "Palestijnen" kwijt. Maar nee, ze willen dat kleine strookje waar zij in 800 jaar tijd nooit verder zijn gekomen dan wat schaapjes hoeden en de Joden in minder dan een halve eeuw, met 3 oorlogen en constant terrorisme een bloeiende tuin van hebben gemaakt.

Stormageddon | 21-11-12 | 22:08

@kapotte_stofzuiger | 21-11-12 | 19:35
Dat is oorlog nu altijd: Jantje is de baas(Israël) en pietje wil de baas zijn(Hamas).
Hopen dat de wannabee-bazen het hier nog een tijdje met onzindebatten op TV willen blijven uitvechten. Dan kleuren wij wel weer een briefje in, en gooien we geen bommen.

frank87 | 21-11-12 | 22:04

@ Joost Maghetweten | 21-11-12 | 21:52
U vergeet de Noormannen, Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Engelsen die onze kolonies ingepikt hebben en nog een paar die ik wellicht nog niet heb genoemd. Daar valt echter geen verzonnen land met dito verzonnen inwoners onder die na een 64 jaar nog steeds "vluchteling" zijn. En dat bij een demografie waar de gemiddelde Mohammed en Fatima amper de tienerleeftijd overschrijdt.

said_fred | 21-11-12 | 22:02

Gewoon laten gaan niet mee bemoeien. Dat zou iedereen moeten doen.

Datzegiktoch | 21-11-12 | 21:53

Ok Pat Condell, kom er maar in en tell how it is in the real world instead of LaLa Land.

"The great Palestinian lie "
www.youtube.com/watch?v=j1N1zhUm84w

said_fred | 21-11-12 | 21:52

@H.Stiglitz | 21-11-12 | 21:10
Overigens; als we al eigendomsrechten gaan toekennen uit de Romeinse tijd, dan kunnen we net zo goed schadevergoeding gaan claimen bij de Italianen voor de geleden schade.

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 21:52

Stormageddon | 21-11-12 | 21:44
Anders tegel jij Zuid-Afrika er even bij. Om het overzichtelijk te houden zekers. Zoals u ongetwijfeld weet zijn er ooit grenzen afgesproken met als uiteindelijke doel een twee-staten oplossing.
Ik blijf me verbazen over de wonderlijke kronkels van de Joodse medemens. Principes zo slap als een vaatdoek en zo consequent als een windvaan.

Strohond | 21-11-12 | 21:49

@Stormageddon | 21-11-12 | 21:44
Excuses. Waar ik schreef Palestijnen moet dan nutuurlijk "Palestijnen" zijn. Dito Palestina, moet zijn "Palestina".
Ik vraag me wel af wat Nelson Mandela er van zou vinden, een eigen "Boputatswana" voor de "Palestijnen". Ik kan de mening van Pik Botha wel raden.

Stormageddon | 21-11-12 | 21:47

@H.Stiglitz | 21-11-12 | 21:10
Er staan veel beweringingen in je stukje waarvan ik zo snel geen bewijs kan vinden, dat wil niet zeggen dat het niet klopt, maar ik ga me verdiepen...

Over mijn warme hart: ik heb van nature nu eenmaal meer met mensen die iets proberen op te bouwen dan met mensen die wat proberen kapot te maken/toe te eigenen.

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 21:47

@Strohond | 21-11-12 | 21:27
Want? Palestina kan alleen als etnisch en religieus zuiver "thuisland" bestaan? Goh. Daar heb ik dat linkse tuig nooit over gehoord toen ze in Zuid-Afrika precies hetzelfde probeerden. "Thuislanden voor de zwarte oorspronkelijk bevolking waren een schande!" Maar de Palestijnen moeten dat opeens wel hebben. Vreemd.
Apartheid mag niet tussen witten en zwarten in Afrika, maar in het Midden-Oosten mag het niet alleen, maar moet zelfs.
Je blijft je verbazen over de wonderlijke kronkels van de socialistische en "progressieve" medemens. Principes zo slap als een vaatdoek en zo consequent als een windvaan.

Stormageddon | 21-11-12 | 21:44

@Skunk57 | 21-11-12 | 21:24
Inderdaad, die zogenaamde "Palestijnen"zijn hele domme en slechte verliezers. Jammer man.
Maar ze moeten in Mekka zijn als ze wat te mekkeren hebben. De sharif van Mekka Hussein bin Ali, is met Lawrence of Arabia overeengekomen dat Jordanië, Irak en Syrië onafhankelijk zouden worden als ze samen met de Britten en Fransen de Ottomanen hadden verslagen. De kustgebieden van Gaza tot Allepo vielen daarbuiten, want die waren in meerderheid Joods en Christelijk. Aldus is uiteindelijk Libanon geboren en ook Israël.

Stormageddon | 21-11-12 | 21:36

'maar er is wel degelijk een kant die het morele en historische gelijk aan haar zijde heeft'
H.Stiglitz | 21-11-12 | 21:10
Wat een gelül! Volgens mij knelt dat keppeltje je hersens af.

Strohond | 21-11-12 | 21:33

Wat ontzettend knap van die achterlijke gelovigen.
Als Israël echt een duurzame en eerlijke oplossing wil voor het smerige conflict, dan dienen ze de blauwgekleurde gebieden op de volgende kaart te verlaten. www.israel-palestina.info/nederzetting... (PDF-toeter)
En die Palestijnen moeten niet meer ontploffen.

Strohond | 21-11-12 | 21:27

Parsons | 21-11-12 | 21:23

Domme en slechte verliezer, jammer man...

Skunk57 | 21-11-12 | 21:24

@Merkava | 21-11-12 | 20:32
Gelul, die dwazen worden als eerste tegen de muur gezet. Ooit van Perzië gehoord?

Parsons | 21-11-12 | 21:21

Ik denk dat de raketjes op zijn bij de Gazanezen, zodra er weer genoeg raketjes,bommetjes,cobra's enz. door de tunnels geschoven zijn breken ze de wapenstilstand.

LostSandWich | 21-11-12 | 21:20

Zodra de rust is weer gekeerd en de brokken weer op elkaar gelijmd zijn gaat men in Gaza weer verder met waat men gebleven is.
Zich laven aan het gebed op de vrijdag en schelden op Israël omdat het moet van de voorganger en de akela's van Hamas.

Natuurlijk is het intriest dat dat stuk land van de buitenwereld slechts toegankelijk is via Israel (of de Sinai) maar daar heeft het volk zelf voor gekozen door Hamas de ruimte te geven.
Misschien dat Didi Samsom een half jaartje de straatcoach kan gaan uithangen daar vanwege het onwaarschijnlijke geval dat hij ze wel in het gareel weet te houden zodat de buren voorzichtig de deuren wat wijder openzetten.

Ik geef het 4 weken voordat er weer één boos van tafel wegloopt en schreeuwt dat hij weet waar de huizen wonen...

paost712 | 21-11-12 | 21:13

@Joost Maghetweten
Die Joden zijn niet zelf weggegaan maar verdreven door de Romeinen na hun opstand, lees over dit onderwerp als je tijd hebt maar 'De Joodse Oorlog' van Josephus Flavius.
Verder heb ik afgelopen vrijdag al een beknopte beschrijving gegeven van het ontstaan van de staat Israel, de link staat in mijn reaguursel van 20:32. Ik denk dat daarin het grootste gedeelte van je bezwaren en argumenten wel aan de orde komen. Natuurlijk is het conflict niet zwart-wit, maar er is wel degelijk een kant die het morele en historische gelijk aan haar zijde heeft en ik ben blij om te horen dat je deze kant een warm hart toedraagt.

H.Stiglitz | 21-11-12 | 21:10

Misschien valt een ieder die 3 maal daags den aars richting het westen duwt wel onder de noemer Palestijn:P
Niet dat dat erg is maar als je daarbij met een Kalashnikov gaat zwaaien of erger...
Man man man je hele organisatie aan gort geknald in slechts wat uren actie.
Reden genoeg om op straat te gaan feesten :)

RottingChrist | 21-11-12 | 20:58

@H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:40
Ok, maar de geschiedenis leert ook dat het grootste deel van de hedendaagse bevolking naar Israël is vervoerd na WOII. Om dan te claimen dat je voorouders ervandaan komen en jij er dus recht op hebt is hetzelfde als wanneer mijn Opa die naar Australië is verhuisd in de jaren 50 mij nu naar Nederland zou sturen om zijn geboortehuis te claimen.
De groepen Joden die zijn geïmporteerd zijn destijds toch zelf weggegaan? Of mis ik nu iets?
Nogmaals: Ik draag Israël een warm hart toe, ik geloof alleen niet in zwart-wit.

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:57

Onthoud de namen van de blinde Hamas-supporters in Nederland goed. Mocht er ooit een conflict ontstaan tussen moslims en autochtonen in Europa, dan zullen zij zonder pardon een mes in uw rug steken.
Merkava | 21-11-12 | 20:32 |
Dat is onjuist. Alle Marokkanen en Turken die in Europa wonen zijn allemaal ook burgers van landen die illegaal land bezetten, koloniseren en een illegale afscheidingsmuren in bezet gebied gebouwd hebben.


In 1974 viel Turkije EU-staat Cyprus binnen, zuiverde het noordelijke deel van 350.000 Europeanen, bracht er 200.000 Turkse kolonisten naar toe, bouwde een illegale afscheidingsmuur over de hele lengte van het eiland (de stad Famagusta werd in z’n geheel etnisch gezuiverd, met een groot hek afgesloten van de buitenwereld en is tot op heden de enige spookstad op Europees grondgebied), en Turkije heeft op illegaal bezet Europees grondgebied tot op heden 40.000 bezettingstroepen gestationeerd, waarmee het bezette deel van EU-staat Cyprus na Noord Korea het meest gemilitariseerde gebied ter wereld is. Het noordelijke deel van EU-staat Cyprus wordt tot op heden illegaal bezet door Turkije.

Na de Spaanse terugtrekking in 1975 bezette Marokko de westelijke sahara, een gebied 2,5 x groter dan Portugal, bouwde er de langste illegale afscheidingsmuur van 2700 km ter wereld dwars doorheen (dat het bezette gebied opdeelt in 6 van elkaar gescheiden gebieden waartussen geen verkeer mogelijk is) en legde er de grootste mijnenvelden ter wereld. De levensverwachting in de bezette westelijke sahara is 54, even laag als in congo (Een goede indicatie hoe het Marokkaanse leger in bezet gebied te keer gaat)




Dat betekent dus dat als morgen iemand een anti-Turkse Hamas en een anti-Marokkaanse Hamas opricht die oproept tot hetzelfde als de eigenlijke Hamas, het integratie probleem in 1 klap opgelost is. Heeft echt nog niemand dit door? Met het steunen van hamas heeft links de poorten van de hel geopend.

RICK LIST9451 | 21-11-12 | 20:55

@H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:32,

Uw tegel is het opslaan waard, hulde!

basweetutwel | 21-11-12 | 20:49

@doenormaal! | 21-11-12 | 20:48
is=k = ik

doenormaal! | 21-11-12 | 20:49

@Eurotokkie | 21-11-12 | 20:22
Ik houd me niet bezig met religie. Het enige dat is=k zie is hoe mensen elkaar haten. Hetgeen mij nogal bevreemd.

doenormaal! | 21-11-12 | 20:48

@Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:40 : Geheel correct opgemerkt. Het lontje werd wat korter. Probeer nu dan ook niet meer op iedereen te reaguren, het gaat al veel beter met me, dank u!

TM | 21-11-12 | 20:48

@Ratzinger | 21-11-12 | 20:46
jij liever dan ik. het is al zo vol hier. Laat ze aub gewoon in die zandbak blijven. allemaal

damnschreeuwer | 21-11-12 | 20:48

irma zonderboezem | 21-11-12 | 20:36
Je doet het goed hoor. Ach en weet je: sommige mensen worden ziek van ruzie maken en anderen worden ziek als ze geen ruzie kunnen maken. ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:47

Zo, Johnny maakt een Luyendijkje?

Ik heb liever 500.000 Israeli's er in NL bij dan 5 'Palestijnen'.

Did I make my self clear, private!

Ratzinger | 21-11-12 | 20:46

@rick13 | 21-11-12 | 20:42
serieus?

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:45

Ik werd even gek van die livestream.

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:43

@H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:04
Jouw afsluiter is een waarheid als een klok, maar dat neemt niet weg dat we oorlog voeren over SPROOKJES!

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:42

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:37 | + 0
Palestina ligt zogenaamd ook in Jordanië, Syrië en Libanon........... waarom daar dan geen ruzie mee maken?

rick13 | 21-11-12 | 20:42

1683..

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:41

Joost Maghetweten
Van die 8 miljoen zijn zo'n 2-2.5 Arabieren. Dus als de twee volken samengaan wordt het een Palestijnse staat met een Joodse minderheid. En de claim van de Joden is vrijwel geheel gebaseerd op historie en traditie en nauwelijks op religie, dit blijkt uit het feit dat Theodor Herzl(grondlogger Zionisme) en vrijwel alle prominente Zionisten atheisten of seculieren waren. De religie is later een steeds grotere rol gaan spelen, en begint vandaag de dag inderdaad redelijk zorgwekkende vormen aan te nemen waar ook in Israel met veel scepsis naar wordt gekeken. Maar de meeste Joden claimen de grond niet op basis van de bijbel, maar op basis van geschiedenisboekjes, zoals die van de Romeinen.

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:40

Moet zijn 11 september 1983 slag om Wenen.

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:40

@TM | 21-11-12 | 20:18
Vroeger stond je voor je mening, ongeacht wat men van je vond. Hoe minder populair, hoe harder je ging flamen...

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:40

@eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:34 : Ik vertel je dat ik die woorden nog nooit heb gebruikt. Een goede logisch denkende heiden zegt dat namelijk nooit. Absence of proof does not mean proof of absence.

Ik haat georganiseerde religies meer en meer, dat dan weer wel.

TM | 21-11-12 | 20:40

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:31 |
Dat is ook nog een keer het punt. In die koran van moslims, worden Joden Israeli genoemd. Israeli, lijken mij inwoners van Israël. Wat moslims niet pikken, is dat wanneer het eenmaal Islamitisch is (geweest) het heroverd wordt. Turkije bezet eigenlijk een stuk Europa, wat eigenlijk helemaal niet van hun is (9/11/1683 slag om Wenen, zijn de Ottomanen teruggedreven tot wat nu Turkije heet).

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:39

Niet zeiken over Zwarte Piet vandaag, Quit?

Arhedis-Varkenjaab | 21-11-12 | 20:38

@H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:04
Blij u hier in de panelen te zien. Altijd fijn om mensen met gezond verstand, helder inzicht en kennis van zaken te lezen. Zijn er helaas wat te weinig van.

doenormaal! | 21-11-12 | 20:38

Eurotokkie | 21-11-12 | 20:05

Zelfs die ene dag dat u op school heeft gezeten niet goed opgelet.

Skunk57 | 21-11-12 | 20:38

@Miep Scharensliep | 21-11-12 | 20:10
Maar die redenering gaat natuurlijk twee kanten op: Er waren 'Palestijnse' boeren, landbezitters die zijn onteigend om de staat Israël mogelijk te maken. Hele volkeren zijn (gedwongen) verhuisd. En zelfs de toegewezen gebieden (West Bank e.d) worden uitvoerig ingenomen door de Israëliers. Nieuwe nederzettingen worden nog steeds gebouwd in wat 'Palestijns' grondgebied had moeten zijn.

Het probleem is niet dat er geen goede argumenten zijn in dit conflict, het probleem is dat men zich er niet overheen kan zetten. Streep eronder en overnieuw beginnen. Dat is de enige uitweg en dus heeft Quid gelijk.

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:37

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:36
Geeft niets. Thanks anyway.

AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:37


AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:33 |
Ik doe mijn best ( valt soms niet mee)

irma zonderboezem | 21-11-12 | 20:36

@ Ashley 20:34

Helaas, dat is me niet echt bijgebleven. Het spijt me...

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:36

@ TM

Zag het toevallig bij Pownews. Jij maar roepen van: God bestaat niet (x10).

En reactionair? Nee, ik ben meer realist.

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:34

@Wopwops | 21-11-12 | 20:01
Als de Palestijnen de Israëli gewoon hadden gegund om in vrede te kunnen leven, dan was er helemaal nooit strijd geweest he oelewapper.

doenormaal! | 21-11-12 | 20:34

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:32
Welk artikeltje dan?

AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:34

irma zonderboezem | 21-11-12 | 20:31
Ergo, verbeter de wereld begin bij jezelf. Mooi.

AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:33

Zit die videobeelden te bekijken. Ik heb meer 'uitzinnige vreugde' gezien in mijn woonplaats nadat Turkije een punt had behaald op het WK.

TM | 21-11-12 | 20:33

Onthoud de namen van de blinde Hamas-supporters in Nederland goed. Mocht er ooit een conflict ontstaan tussen moslims en autochtonen in Europa, dan zullen zij zonder pardon een mes in uw rug steken.

Merkava | 21-11-12 | 20:32

Waarom horen we eigenlijk niks van de medepalestijnen van de Westoever en Golan? Lekker solidair met hun mededramaqueens in Gaza. Of ze hebben het te druk met allahakbarren met Hezbollah?

fram | 21-11-12 | 20:32

@ Ashley 20:28

Was bij Pownews, zag het toevallig... Man man, wat ging hij tekeer!

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:32

@brx
Ze zijn er niet geplaatst, maar zelf gaan wonen, en dit is door de internationale gemeenschap geaccepteerd omdat niet alleen religieus, maar vooral historisch dit de enige plek is waar de Joden thuishoren.
Inderdaad hebben ze in een regio van middeleeuwse achterlijkheid een baken van westerse vrijheid, moderniteit en licht gecreëerd. Hierdoor vallen ze inderdaad buiten de boot in de haard van de haatbaarden, maar des te meer een reden om ze te steunen. Voor de rest verwijs ik je graag naar m'n reaguursel van afgelopen vrijdag op de eveneens historisch-beperkte Ebru Omar.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/...

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:32

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:27 |
Aangezien je er zo te zien meer vanaf weet dan ik ben ik benieuwd naar je reactie op men vorige tegel. Alas ik moet nu gaan (biertje pakken). Vanavond lees ik even terug, alvast bedankt ;)

brx | 21-11-12 | 20:32

@Miep Scharensliep | 21-11-12 | 19:53
Precies. Om altijd maar te zeggen dat waar twee vechten twee schuld hebben is zo typisch Nederlands en voor ieder mensn met verstand in zijn donder een doorn in het oog. Er is er altijd een (partij) fout en altijd een (partij) die begon. Zo gaat dat niet alleen met volwassenen maar ook met kinderen. Als je dát als ouders of wie dan ook al niet kan zien en iedereen even fout of onschuldig maakt, dan ben je (als ouder) geen knip voor de neus waard. Blijf bij de feiten, benoem ze en handel ernaar. Straf degen die fout is. Alleen dan leren mensen van hun (wan)gedrag.

doenormaal! | 21-11-12 | 20:31

Niet om het een of ander mensen. Maar als wij er hier al bijna ruzie over krijgen. Met de pallues doen dit en de joden dien dat ( net wat het topic eigenlijk zegt) Dan is het toch niet raar dat de mensen daar ( jood of pallie) elkaar in de haren vliegen met alles wat ze hebben om hun gelijk te halen!

irma zonderboezem | 21-11-12 | 20:31

@H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:10
Nou, dat valt te bezien. Israël 8 miljoen, Palestina 4,3 miljoen. (plusminus, ala wiki)
Hoe dan ook, het gaat er om dat beide bevolkinggroepen claims leggen op een stuk grond op basis van een 'boek', een godsdienst, een sprookje dat het onmogelijk maakt om samen te leven.

Als je nu alle onzin cq religie aan de kant schuift dan snap je niet wat het probleem eigenlijk is. En ik denk dat dat is wat Quid hier bedoelt.

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 20:31

@eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:26 : Overigens zou ik dan eerst eens een boom met je moeten opzetten over 'liberalisme' versus 'reactionaire conservatieven' en meneer Burke en zo. Maar dat zal hier helaas niet gaan denk ik zo.

TM | 21-11-12 | 20:31

@!eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:26 : Neh, onmogelijk. Zoveel invloed heb ik niet.

TM | 21-11-12 | 20:30

Noem het maar kinderachtig van beide partijen, maar uiteindelijk is het zo dat hamas raketten op burgerdoelen afvuurt in israel en zijn eigen bevolking als schild gebruikt.

Volgens jou zou de volwassen oplossing zijn om foei te roepen en niks te doen? Ik acht mijzelf volwassen, maar dat zou ik ook niet doen.

Je kan veel van israel zeggen, en of het nou goed of slecht uitpakt: ze doen tenminste iets, en dat is meer dan je van onze regering kunt zeggen. Die scuiven alle problemen voor zich uit en hopen dat ze vanzelf weg gaan.

wolfjemidas | 21-11-12 | 20:29

Dit stukje heeft een geforceerd onpartijdig voorkomen, als je het mij vraagt.

polt | 21-11-12 | 20:28

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:26
Wie wie wie? Sorry, helegaar gemist. :)

AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:28

En Joden blazen zichzelf niet op temidden van kinderen van hun tegenstanders!

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:27

Wie heeft er een downloadbaar plaatje van die dooie gast die achter een motor onder luid gejuich door gaza wordt gesleurd ? Gooi ik het effe op feestboek. Bvd.

bello | 21-11-12 | 20:27

@brx

Alleen gaat dit dus over Gaza, waar Israel in 2005 de handen vanaf heeft getrokken en etnisch gezuiverd heeft van elke Jood. Alleen als antwoord gingen ze niet met z'n allen de handen uit de mouwen steken om er wat van te maken, maar kozen Hamas, verdreven/vermoorden alle dissidenten en begonnen raketten te schieten op Israel. Natuurlijk verdedig ik het bulldozeren van Palestijnse huizen niet (al wordt dit vaak sterk overdreven) maar kan me heel goed voorstellen dat Israel zich niet zomaar terugtrekt en vervolgens niet alleen raketten uit Gaza op hun dak krijgt, maar ook vanuit Ramallah, Hebron en Oost Jeruzalem. Want je moet niet vergeten dat het leidmotief van de Palestijnen nooit de 'bezetting' of 'annexatie' van de West Bank is geweest, maar het bestaan van Israel. Dit staat ondubbelzinnig in zowel het handvest van zowel Hamas als de 'gematigde' en 'vredelievende' Fatah, en dat is de enige kern van het hele conflict.

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:27

@ TM 20:01

Misschien is het een reaguurder die door jouw reactionaire gedrag een ban heeft gekregen...

eerstneukendanpraten | 21-11-12 | 20:26

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:10
En waarom moet de enige jodenstaat precies in die haard van haatbaarden liggen? Omdat er een magische toverkubus staat? Omdat Jeruzalem zo speciaal is?
Laten we eerlijk zijn, ze zijn daar 'geplaatst' omdat ze dat graag wilden (kansloos religieus motief) en omdat het westen er een mooie proxy in zag om druk/invloed uit te oefenen op de Arabische wereld.
Of dat een succes is weet ik niet. Hier vinden we het schandalig maar de hoge heren zullen vast wel tevreden zijn.

brx | 21-11-12 | 20:26

@appie happie | 21-11-12 | 19:52,

Hallo,

Dit is GeenStijl. U bent hier niet op een of andere lokale
nieuwssite ofzo.

Sukkel!

basweetutwel | 21-11-12 | 20:26

@appie happie | 21-11-12 | 19:44
Hahahahahaha. Ow, sorry. Ik kan soms mijn lachen niet inhouden als ik mensen zulke zotte dingen zie zeggen en ze het nog menen ook.

doenormaal! | 21-11-12 | 20:25

waarom zijn ze aan het feestvieren? Ik kan ze niet verstaan, wellicht iemand die het kan vertalen? Batiko, moslim87 ??

exclusief | 21-11-12 | 20:25

TM ..... 20.18
Hier schieten ze met een bal, daar met raketten. Is maar een detail natuurlijk.

rechtvaardigerechter | 21-11-12 | 20:24

TM | 21-11-12 | 20:20 |
Het kan ook het vieren van de wapenstilstand zijn. Toeterende autos, zijn de booslims ook wel goed in ja, als er iets te vieren valt.

Olc32 | 21-11-12 | 20:23

Livestream van een uitzinnig feestend Gaza-Stad. Schoten in de lucht. Er zit iemand door zo'n megafoon honderd keer Allah Akbar te schreeuwen, paar woordjes Iran, Bagdad, Israël.. er wat tussen.
Volgens mij wachten ze op een nieuwe zending uit die regio om Israël weer te kunnen bombarderen.

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:23

Nee, nu niet ophouden aandachtshoeren. Gewoon doorgaan tot de laatste jood/moslim.

sjaakdeslinksesul | 21-11-12 | 20:23

doenormaal! | 21-11-12 | 20:17 | + 3 -

Bedoel je wie Jezus heeft verraden.

Eurotokkie | 21-11-12 | 20:22

Alah hakbars op de stream

geouwehoer | 21-11-12 | 20:22

Wat LuckyTV zei

Hard stuurboord | 21-11-12 | 20:21

I couldn't care less...

ikhaatnicknames | 21-11-12 | 20:21

@TM 20:02
Het is niet uitgedraaid op een atoomoorlog. Dat is voor velen een grote teleurstelling.

Bakito | 21-11-12 | 20:20

@Olc32 | 21-11-12 | 20:18 : Ach! En ik had ze een dag gegeven in de poule!

TM | 21-11-12 | 20:20

Quid Erat Demonstratum (Quid is Right)

ole guapa | 21-11-12 | 20:19

@rechtvaardigerechter | 21-11-12 | 20:08 : Welnee, ik maak me daar absoluut geen zorgen over. Ik merk alleen op dat het van kwaad tot erger gaat hier. En vroeger waren we allemaal gezworen vijanden die in het voetbaltopic een biertje pakten... Ach, nostalgie... Niet te vaak aan toegeven natuurlijk.

TM | 21-11-12 | 20:18

Elke x dezelfde plaat. We knallen er over en weer even een paar honderd af en doen vervolgens extra speciaal wapenstilstand. Volgens mij gewoon om stiekum de artillerie even aan te vullen.

niksdoenerT | 21-11-12 | 20:18

@AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:10

No man can tame a tiger into a kitten by stroking it. There can be no appeasement with ruthlessness. There can be no reasoning with an incendiary bomb.
- Franklin D Roosevelt -

Parel van het Zuiden | 21-11-12 | 20:18

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:04 |
Kan wel zijn maar dat geeft je geen recht grond te annexeren. Denk je dat die palestijnse boertjes erop zitten te wachten dat Israel met bulldozers hun huizen platwalst?

brx | 21-11-12 | 20:17

Onschuldige mensen inderdaad. Die worden gehaat en gedood omdat ze Jood zijn. Laten we dat nooit vergeten. Dus wie er nou begon... Lijkt me vrij duidelijk. De haters!

doenormaal! | 21-11-12 | 20:17

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:13 | + 0 -

Idd vanaf raketinstallaties die ze plaatsen in achtertuinen van scholen.

Eurotokkie | 21-11-12 | 20:16

Tja, je hebt natuurlijk dat vervelende detail dat Israel al 45+ jaar een significant deel van Palestina kraakt. Wellicht dat het helpt om dat eens eerlijk, met huur en schadevergoeding, terug te geven

Daan Houtjebijter | 21-11-12 | 20:16

@TM | 21-11-12 | 20:02
de site lijkt inderdaad te zijn overgenomen door domme, ongeïnformeerde, verzuurde televaag-lezers met een progressieve vorm van humor-deficiëntie. En joden.

damnschreeuwer | 21-11-12 | 20:14

Er zijn nu 1435 raketten op Israël afgevuurd (dat noem ik toch al snel een hele poging tot genocide). Daar hadden de Palestijnen heel veel medijnen voor kunnen kopen, schoolmateriaal, fabriekjes kunnen bouwen, hun huizen waren niet aan flarden geschoten. En nu moeten ze ons geld hebben.

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:13

@Joost Maghetweten
Waarom ze niet samen in een land kunnen wonen? Heel simpel, in dat geval houdt de enige Joodse staat ter wereld op te bestaan en wordt het het 23e streng-islamitische, Arabische dictatoriale kutland in de regio waar minderheden (lees joden, christenen, homo's) en vrouwen weinig tot geen rechten hebben. Je geeft aan dat je sympathie meer uitgaat naar Israel dan naar Palestina, waarom wil je dan Israel vervangen hebben door Palestina? Want dat is wat er gebeurt als ze 'samen in een land gaan wonen'

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:10

"Men moet nooit een wantoestand voort laten bestaan om een oorlog te ontlopen. Want je ontloopt deze niet, maar je stelt hem in je eigen nadeel alleen maar uit".

Machiavelli

AshleyJ"Ash"Williams | 21-11-12 | 20:10

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 19:58
Is het niet opmerkelijk dat de Palestijnen de VN wel respecteren als het om de erkenning van hun staat Palestina gaat terwijl de VN resolutie die een einde maakte aan het Brits mandaat en de geboorte van de Staat Israel betekende, niet wordt erkend? Zolang het bestaansrecht van een zelfstandige staat Israel wordt ontkend en wordt bedreigd zie ik in de Palestijnen de agressor en is er geen mogelijkheid om langdurig samen in vrede te leven.
.
Mijn standpunt in deze is in de panelen niet populair. So be it. Dan maar minnetjes. Ik vind het minnetjes om over oorlogsgeile Joden te schrijven, zoals in de topictekst gebeurt.

Miep Scharensliep | 21-11-12 | 20:10

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:04 | + 2 -

Voor de Palestijnen maakt het niet zoveel uit tegen wie ze vechten , of ze nu vechten tegen elkaar of tegen de buurlanden.

Eurotokkie | 21-11-12 | 20:09

TM .......20.02
Er zijn meer dan 500 raketten op de Israelische bevolking afgevuurd, en u maakt zich druk om een kudo? Tsja.

rechtvaardigerechter | 21-11-12 | 20:08

@mothersfinest | 21-11-12 | 20:05 : Nope. Want dat heeft Jordanie jarenlang gedaan; alle Palestijnen welkom heten, en toen ging het zo fout dat de koning ze er weer uit heeft gegooid. Ze begonnen namelijk te praten over een stuk van Jordanie afscheiden voor het Nieuwe Palestina en dat vond de koning niet zo leuk. Dus die andere landen in de omgeving kijken wel linker uit.

TM | 21-11-12 | 20:07

Go Johnny!

ps: hoe is 't met je nieuwe exotische vriendin?

lidlbier | 21-11-12 | 20:06

@Miep Scharensliep | 21-11-12 | 19:53 : Niet voor niks he, en ik ben ook geen anti-joodse boerenlul of zo; zo goed als ALLE leiders, overheid en leger, van Israel tot pak em beet 1980+ hebben zelf terrorist gespeeld na WO II.
Quid heeft m.i. gelijk; a) Dit kan gaan over wie er het eerste was, in dat geval grow the fuck up, of b) het gaat om religie en in dat geval grow the fuck up.

TM | 21-11-12 | 20:05

Ja, je zal maar weer een mening moeten hebben hé.
Lullige hollandertjes.
Blaas dat Gaza GVD nou eens van de kaart, en geef de inwoners die er niks mee te maken willen hebben de kans om naar broeder Saoudie Arabie, of naar hun begane broeder Erdogan te gaan, en roei die terreurzooi van Hamas voor eeuwig uit!

mothersfinest | 21-11-12 | 20:05

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 19:58 | + -2 -
Toen de Joden daar kwamen was het een zandbak , ze hebben er iets van gemaakt en de Palestijnen dachten hee nu de grond vruchtbaar is willen we het weer terug hebben.
Het land is trouwens gedeeltelijk gekocht maar ja dit is natuurlijk al opgegaan aan wapens.

Eurotokkie | 21-11-12 | 20:05

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 19:58 |
Wat jij zegt, en hulde voor Quid!

brx | 21-11-12 | 20:04

Gelukkig heeft Quid het vanachter z'n PC allemaal door. Waar twee vechten hebben twee schuld, oorlog is vies en er gaan onschuldigen dood. Ja, dat weten we al een paar duizend jaar. Feit blijft dat je er geld op kan inzetten dat over een paar weken de raketten weer op Zuid-Israel vliegen, hoe terughoudend de IDF zich ook houdt, omdat bij dat volk alleen het bestaan van Israel al als misdaad wordt beschouwd waar elk 'verzet'(lees: opblazen bussen en doelbewust scholen beschieten) tegen geoorloofd is.
Je hoeft van mij geen partij te kiezen in het conflict want ik kan me voorstellen dat veel mensen er inderdaad moe van worden, maar stel jezelf eens de simpele vraag; waar zou je liever wonen, in Tel Aviv, waar je praktisch dezelfde vrijheden geniet als in Nederland, of in Gaza-Stad, waar je leven gerund wordt door extremistische haatbaarden en je bij de kleinste vorm van oppositie het risico loopt op straat te worden doodgeschoten en vervolgens als een wild beest achter een scooter gebonden door de stad te worden gereden, zoals we gisteren tot ons afgrijzen hebben kunnen zien. De keus is aan jou.
Nu we toch in de clichés zitten, een mooie afsluiter; leggen de Arabieren morgen hun wapens neer, is het overmorgen vrede, legt Israel morgen de wapens neer, is er overmorgen geen Israel neer.

H.Stiglitz | 21-11-12 | 20:04

Parsons | 21-11-12 | 19:36

Iedere reaguurder mag wel eens een tegel plempen die als kudt op dirk slaat.
Vandaag is het uw beurt voor zo'n vrij spel.

Skunk57 | 21-11-12 | 20:03

Teringgg heee! Als je voor zo'n plempje als de mijne al min kudos krijgt dan hebben de zeikers de site *echt* overgenomen.
I still don't give a flying fuck though.

TM | 21-11-12 | 20:02

@Miep Scharensliep

Maar dat constitutioneel recht en plicht om burgers te beschermen geldt uiteraard niet voor de palestijnen. Wees gewoon mans genoeg om toe te geven dat beide partijen zich al jaren schuldig maken aan achterlijke praktijken.
Dat lijkt me wel zo eerlijk.

Wopwops | 21-11-12 | 20:01

Opperdepop.. De Hamasraketten zijn gewoon op. Israël begint niet als eerste te schieten, daarom hebben die Palestijnen ook geen schuilkelders en in Israël wel.

Bietuhzooik | 21-11-12 | 20:01

@Miep Scharensliep | 21-11-12 | 19:53
Er was ook geen Israël. Maar de Palesteinen woonden er wel al. De Israëliers zijn erheen verhuisd. Ik denk dat als jij niet zo pro-Israël zou zijn zou inzien dat Johnny Quid hier een werkelijk mooi stukje heeft neergezet. Begrijp me niet verkeerd: Ik heb warmere gevoelens naar Israël dan naar Palestina, maar eigenlijk is het onzin dat het niet gewoon één groot land kan zijn waar iedereen samen wooont. Ik zie eigenlijk het probleem niet dat zij wel zien...

Joost Maghetweten | 21-11-12 | 19:58

God is als eerste begonnen dus geef hem maar schuld.

Eurotokkie | 21-11-12 | 19:56


appie happie | 21-11-12 | 19:52

Inderdaad! Dus opzouten met die Palestijnen.

Van Duyvenbode | 21-11-12 | 19:54

Zo kun je je afkeer van Israel natuurlijk ook verpakken meneer Quid. Iedereen voor vuile vis uitmaken. Ik zie geen Joden met bomgordels, ik zie geen Joden op scootertjes het lijk van een Jood die sympathie voor de Palestijnen heeft door de straten trekken.
Wel zuiver blijven in je tirade. Er was geen Palestina en degenen die nu zo hard loeien dat historisch gezien 'hun' land wordt bezet, hebben geen recht van spreken.
De staat Israel wordt constant aangevallen en heeft het constitutioneel recht en de plicht haar burgers te beschermen. De onschuldige burgers in de Gaza juichen net iets te hard voor Hamas. Hoe wrang dat na de aanslag op de bus in Tel Aviv er snoepjes aan Palestijnse kinderen werden uitgedeeld. Feestje! We hebben een bus met Joden geraakt.
.
Hey Quid, grow the fuck up. Mankind sucks. Choose your friends wisely.

Miep Scharensliep | 21-11-12 | 19:53

-weggejorist-

appie happie | 21-11-12 | 19:52

Appeasement politics...
Opnieuw kan Hamas "framen" dat terreur en geweld loont. Honderden miljoenen Moslims worden herbevestigd in hun denken dat terreur en geweld loont. Meer terreur en geweld zal volgen.

Parel van het Zuiden | 21-11-12 | 19:52

de enige overeenkomst tussen die 2 partijen: Zouden ze boos zijn vanwege hun afgeknipte piemeltjes?
Dat kan ik me dan wel weer voorstellen; ik zou dan misschien ook wel hysterisch gaan doen in een zandbak.

damnschreeuwer | 21-11-12 | 19:50

@appie happie | 21-11-12 | 19:44
Genocide? Tot welk ras behoren die zandmensen dan?

Parsons | 21-11-12 | 19:50

Wederom weer een deplorabel stukje proza van Johnny Quid.

eye | 21-11-12 | 19:48

blijft een feit dat in veel conflicten de Islam er als een rode draad door heen loopt, gestoeld op bepaalde passages in dat boek wat deze conflicten rechtvaardigen aldus de believers daarvan.
Reliegekkies die handelen uit naam van God/Allah en manifest van die sprookjesfiguren zijn inderdaad kleuters.
Allemaal.

KenTochNait?! | 21-11-12 | 19:41

Ik wist niet dat Stalin zo goed Engels sprak.

brutus68 | 21-11-12 | 19:48

Maak je nou niet zo druk, Johnny, dat is niet goed voor je hart.
Je weet toch hoe het er aan toegaat in het Midden-Oosten. Beter is het een glas te heffen op het feit dat het allemaal een ver- van-je-bed-show is, althans, dat mogen we hopen. Ze gaan daar nog wel een tijdje door daaro, en jij je dan weer druk maken?
Niet doen man. Geen van ons thans in leven zal vrede in het Midden-Oosten zien. Dus chill-out.

Van Duyvenbode | 21-11-12 | 19:48

@appie happie | 21-11-12 | 19:44 |
Vanuit woonhuizen, scholen en ziekenhuizen worden raketten richting Israël afgevuurd.
Dit zijn ook de plekken waar deze islamitische haatbaarden zich verschuilen.

eye | 21-11-12 | 19:47

@ Johnny Quid | 21-11-12 | 19:33
U maakt zich mateloos populair.

Bergverzet | 21-11-12 | 19:47

-weggejorist-

appie happie | 21-11-12 | 19:44

Compliment voor dit artikel. Eindelijk een duidelijk onpartijdig geluid. U mag morgen bij dedirectie aantreden.

Bergverzet | 21-11-12 | 19:44

Als je iemand doodvermoord achter je brommertje door de straten trekt ben je het leven als mens niet waard, want alleen sommige beesten trekken hun prooi achter zich aan.
En dat stelletje dwazen hebben ook nog een grote bek over het verdorven westen en Israël.

deraderendraaien | 21-11-12 | 19:43

Josef Stalin zei ooit: ''Death solves all problems - no man, no problem''

De (niet zo) beste man heeft gezien de gezellige raketuitwisseling tussen FC Zionist en Arafat United best wel gelijk....

KenTochNait?! | 21-11-12 | 19:41

En dan maken mensen zich hier druk over zwarte Pieten bij een kinderfeest!

irma zonderboezem | 21-11-12 | 19:41

Jammer dat je geen plusjes kunt geven aan een topic...

TM | 21-11-12 | 19:40

Gokje, de palestijnen breken als eerst het staakt het vuren en Israël krijgt de schuld.

Pastor Sippenhaft | 21-11-12 | 19:39

En bij de dode kinderen poppenkast is dan het moment gekomen waarbij we allemaal heel hard roepen: PAS OP, ACHTER JE!!!

N=1 | 21-11-12 | 19:38

Zolang er religie bestaat en zal bestaan is er oorlog.

Tommygunner | 21-11-12 | 19:38

Het enige waar Israël zich voor moet schamen is dat Gaza nog op de kaart staat.

Stelletje prutsers.

Parsons | 21-11-12 | 19:36

Ach, 500 jaar geleden hakten wij elkaar de kop nog in omdat de een liever naar meneer pastoor luisterde en de ander naar de dominee.
Oorlog is van alle tijden, de bijbehorende slachtoffers ook, met als enig verschil dat je nu de gruwelijke beelden al bij het ontbijt kunt downloaden.

kapotte_stofzuiger | 21-11-12 | 19:35

Er zijn zojuist raketten afgevuurd vanuit libanon, hezbollah kan de boel overnemen in opdracht van Iran.

jmanig | 21-11-12 | 19:35

Goed nieuws voor onschuldige Israelische en Palestijnse burgers, kinderen en baby's.

Slecht nieuws voor de omzet van de wapenindustrie, eenzijdig geinformeerde rechtse/ linkse roeptoeters en andere sensatiezoekers.

Bakito | 21-11-12 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken