Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leon de Winter vindt Badr een kutmarokkaan

vouwfietsenzijnkut.jpgLeon de Winter vindt Badr Hari een vieze kutmarokkaan. En hij krijgt er een hele grote piemel van dat hij als 'rotjood' -zoals hij zichzelf noemt- het zomaar opneemt voor deze vieze kutmarokkaan. "Kijk mij eens zomaar opkomen voor een vieze kutmarokkaan, hoe fucking ethisch correct ben ik wel niet", aldus de strekking van de column van Leon de Winter in de Volkskrant vandaag. Want waar de rest van Nederland een professionele kickbokser ziet die te vaak moeite heeft zichzelf te beheersen in het openbaar, ziet De Winter een vieze kutmarokkaan die als zondebok dient. Waar de media schrijft over het invalide meppen van Koen Everink op een feestje -iets waarbij afkomst er niet toe doet- is het Leonneke die als enige de afkomst van Badr in de discussie sleept. Het OM en de media zien een verdachte van een geweldsmisdrijf. Leon de Winter ziet een vieze kutmarokkaan die hij moet helpen. Want volgens De Winter hebben de media de beuk uitgedeeld aan Everink. Volgens De Winter waren het de media die ook die andere keren in horecagelegenheden harde klappen uitdeelde. Het waren de media die niet begreep dat een broodjeszaak ook horeca is. Het waren de media die met getuigen praatten. En niet Badr Hari. Nee, Badr is het slachtoffer van de wraakzucht van het OM en de media, want een succesvolle vieze kutmarokkaan moet nu eenmaal neergehaald worden. Althans, in de denkwereld van Leon de Winter, die als enige in Nederland in zulke termen en racistische constructies denkt. Zijn aanname is dat Badr Hari een vieze kutmarokkaan is, en vanuit dat startpunt concludeert hij dat Badr dus het slachtoffer is van wraakzuchtige racisten. Zonder de ironie van die stelling te doorzien. Namelijk dat alleen Leon op dit moment met de afkomst van Badr bezig is. De manier waarop Leon de Winter in de Volkskrant de situatie omschrijft zegt meer over hoe Leon naar deze situatie kijkt dan hoe Nederland dat doet. Oh, en Leon? Nederland valt niet over je heen omdat je een gruwelijke waarheid aan het licht brengt waarover niet gesproken mag worden, maar vooral omdat je complete onzin lult. De aangepaste vouwfiets met blokje op de trapper van Koen Everink maakt de hele column van Leon ongeldig en belachelijk. Klaar.

Reaguursels

Inloggen

@Bakito | 15-11-12 | 10:09
Veroordelen?
Ik benadruk dat het een "verdachte" is. Lees jij wel waar je op reaGeert? Of is er gewoon een 'idee fixe' welke gewoon de Bakito waarheid is?

Nota bene: houd+t @hfakker | 15-11-12 | 10:04

hfakker | 18-11-12 | 20:25

Dat jij nog de moeite neemt om die onzin van Leon de Winter te lezen. Met de Volkskrant ben ik tegenwoordig snel klaar, er heel veel columns van mensen die mij geen reet interesseren en er zijn maar weinig gewone journalistieke artikelen.

p3xxx | 16-11-12 | 01:14

Leon de Winter heeft een plaat voor zijn hoofd ,of... is deze meneer dan toch echt een onderdeel van de 5e colonne,uitkijkend naar zijn beloning mocht het allemaal slagen.Een knik is al genoeg.
Hoe dan ook,een zielig figuur.Theo, je had gelijk.

dutchwindmill | 15-11-12 | 21:51

Leon zou zo graag iemand willen slaan. Hij heeft het al heel vaak bijna gedaan, in gedachten althans. Maar Leon durft het niet want vechten is eng en gevaarlijk. Hij zou zo graag mensen willen intimideren maar als slappe lul met een bierpens gaat dat niet. Badr slaat vaak mensen. Badr intimideert mensen. Leon zou graag Badr willen zijn en fantaseert daar soms ook wel over.

Fryske Pugilist | 15-11-12 | 20:08

Leon vieze overloper.

Real Dutch Meat | 15-11-12 | 20:02

Leon de Winter leeft in een fantasiewereld en dat haalt Badr Hari niet uit de gevangenis.

websenior | 15-11-12 | 16:29

Leon de Winter is een lul, ole ole
Leon de Winter is een lul, ole ole
Leon de Winter is een lul,
Leon de Winter is een lul,
Leon de Winter is een lul, ole ole.....

luie hond | 15-11-12 | 15:39

Tipje voor de Winter: google effe "dubbele beenbreuk"

pislink | 15-11-12 | 15:20

Hari, dat is toch die pipo die voor de rechtbank zichzelf verdedigde met de traditionele downplay van NL'se ouders om kinderen te mogen slaan? De "corrigerende tik"?
Wat heeft zo'n hersenloos sujet te corrigeren vraag ik me dan af? Afgezien van een goede advocaat nemen, want deze snapte blijkbaar niet helemaal wat de afspraken waren waar zijn cliënt zich aan moest houden.

Hari zou een carrière-switch kunnen overwegen want een loopje nemen kan hij blijkbaar heel goed.

Z-PiLL | 15-11-12 | 14:57

@Schoorsteenveger | 15-11-12 | 09:11
en @Schoorsteenveger | 15-11-12 | 11:17

Hulde voor beide tegels!
Niks meer aan toe te voegen.

La Vie En Rose | 15-11-12 | 14:41

Leon de Winter is een narcistische idioot
Graag volledig negeren die zure clown

Tobi | 15-11-12 | 14:38

Lang heb ik gedacht dat de kronkelintellectueel De Winter ons allen een spiegel voorhield. Wel een ernstig beslagen spiegel, wat tot nu toe begreep niemand wat hij beoogde met zijn op het eerste gezicht krankjoreme Elsevier-Badr-column. Nu blijkt uiteindelijk toch dat De Winter gewoon totaal de weg kwijt is, want bij het verbod op het bezoeken van horecagelegenheden plaatst hij ter verdediging van Badr de kanttekening dat Badr niet is verteld wélke horecagelegenheden verboden terrein waren. Wat dacht u van álle, meneer De Winter, zoals iedereen meteen snapt die niet aan boksershersenbeschadiging of ernstige warhoofdigheid lijdt?

18konijn | 15-11-12 | 14:25

Leons stukje is nu één en al redelijk, maar het is gewoon bijzonder merkwaardig om te denken dat Nederland moet horen dat jij iemand zo'n lieve jongen vond als hij net iemand langdurig invalide heeft geschopt.

Suubi Musajja | 15-11-12 | 13:56

Vond Winter altijd een sluwe eikel en las zijn boekjes ook wel, maar begin nu aan zijn waarnemingsvermogen te twijfelen. Zou zeggen vetklep, hou je bij je leest en schrijf een vinnig stukje over Dries van Breda, dat lucht ook lekker op toch.

Youri de Hakkelaar | 15-11-12 | 13:04

Prima stukje van De Winter.

"Wie de onderbuik van Nederland wil ruiken, dient de commentaren op de grote nieuwssites te lezen."

Overigens, dat continu weerkerende infantiele gescheld op Badr Hari en hop in één moeite door op Marokkanen komt werkelijk impotent en sneu over.

Adalgar | 15-11-12 | 12:42

Hoi Leon,

Je hebt gelijk. Badr Hari is een kutmarokkaan. En jij geen rotjood, maar een daderknuffelende linkse idioot, van wie het me tegenvalt dat hij zijn intelligentie niet inzet om te filosoferen over of het niet zo zou kunnen zijn dat marokkanen zelf dit soort "racisme" oproepen.

shamehair | 15-11-12 | 12:01

1 foutje in je analyse, Quid: LdW is lang niet de enige die Badr een kutmarokkaan vindt. Daar hoef je alleen maar de comments op GS en aanverwante sites voor door te lezen.

Verder uitstekende analyse: Leon is volledig de weg kwijt.

Ballenman | 15-11-12 | 11:48

Gevalletje van homo-erotische identificatie lijkt me. Leon zou graag zijn als Badr en mensen in elkaar slaan of tenminste een vriendje hebben die mensen in elkaar slaat.

Spannend hoor. De homo versie van Estelle.

ik heet joran | 15-11-12 | 11:48

Johan van de Heuvel vind badjas ook zielug

Cyaegha | 15-11-12 | 11:45

Waarschijnlijk dat Het OM vreselijk in zijn maag zat met de vrijlating van Badr, vanwege het vluchtgevaarlijke. Daar is nu in ieder geval geen sprake van. Dit is dus een goede correctie van de uitspraak van de rechters.

roze_bril | 15-11-12 | 11:30

Het OM en de rechterlijke macht kunnen het zich gewoon niet permiteren, ook maar de indruk te wekken, dat mensen een spelletje met hen kunnen spelen.
.
Daarom heeft Badr nu vast een veel zwaardere tijd in de bak dan voorheen. Hij heeft een kans gekregen, maar is daar arrogant mee omgesprongen. Dat gaat ie nu terug krijgen. Ze zullen zeker proberen hem te breken.
.
Let maar op, die kijkt niet meer zo triomfantelijk als ie weer naar buiten komt.

Greetje Duisenberg | 15-11-12 | 11:28

Ik weet zeker dat er in WWII mensen waren die met SS ers een gesprek hebben gehad en dachten. Goh, best een aardige vent! Denk niet dat Leon de Winter dit zou kunnen waarderen.

Djinx69 | 15-11-12 | 11:26

Badderbeest! | 15-11-12 | 09:54 |
Ach, het is met Leon de Winter en Badr Hari een beetje hetzelfde als met Mart Smeets en Lance Armstrong. Hij heeft aanvankelijk het besluit genomen om het op te nemen voor die Badr Hari, om hem te bewonderen en zelfs te verafgoden, en hij heeft het vooralsnog niet over zijn hart kunnen verkrijgen om toe te geven dat dit een verkeerd besluit was. Probleem met figuren als de Winter en Smeets is, dat ze dan de neiging vertonen om de hakken in het zand te zetten en tot in het absurde blijven volhouden dat zij een juiste kijk op de werkelijkheid hebben en de hele wereld om hen heen blind is. "Alles in deze zaak is niet wat het lijkt, vanaf het begin niet", zo lezen wij, en wij dienen de werkelijkheid te buigen naar die welke de Winter voor ons geconstrueerd heeft, precies zoals Smeets dat altijd gedaan heeft. Bijkomend probleem bij de Winter is dat hij, wanneer hij geforceerd aan het confabuleren slaat, die hele Tweede Wereldoorlog er weer bij gaat slepen, gewoon omdat hij niet anders kan dan zichzelf wijsmaken dat hij terzake een dieper inzich heeft dan wij, gewone stervelingen, en op basis van dat diepere inzicht onze werkelijkheid van nu kan doorzien. Dan wordt het erg lastig, erg pijnlijk zelfs, aandoenlijk bijna, een schrijver die het bewezen grenzeloze leed uit het verleden broodnodig heeft om in zijn eigen onbewezen leugens, zijn begrensde kijk op het heden, te blijven geloven.

Schoorsteenveger | 15-11-12 | 11:17

Tja, wordt een Marokkaan een keertje niet geweigerd in de horeca, is het WEER niet goed...

Ja nee, geen mening | 15-11-12 | 11:16

Het kan haast niet anders of Leon de W. heeft ook een paar draaien om zijn oren gehad van Badder H..
Iemand met zijn volle verstand, kraamt namelijk niet zoveel onzin uit.

Rest In Privacy | 15-11-12 | 11:15

"Die Eichmann is zon'n nette man. Het viel me moeilijk te geloven dat hij zomaar iemand zou vergassen. Er moest een aanleiding zijn geweest, dacht ik voortdurend."
/Leon

Wayne Schlegel | 15-11-12 | 11:10

<Leon de Winter>
"Die Eichmann is zon'n nette man. Het viel me moeilijk te geloven dat hij zomaar iemand zou vergassen. Er moest een aanleiding zijn geweest, dacht ik voortdurend."
</Leon de Winter>

Wayne Schlegel | 15-11-12 | 11:09

Leon ga je ook nog een stukkie tikken over Tanja Niewiedermeijer?

IndoFortuyn | 15-11-12 | 11:05

Quid let goed op; stukjesschrijverds die media vervoegen als enkelvoud neme men niet serieus. Begrepen?

andere hans | 15-11-12 | 11:03

Grappig als je na 1 ontmoeting al denkt iemand volledig te moeten kunnen doorgronden en sympathiek te vinden. Hitler en Stalin kwamen ook overdonderend vriendelijk en sympathiek over. Waren verder ook prima lui in hun ideeën en daden.
Beetje gebrek aan mensenkennis en levenservaring denk ik, dat krijg je met schrijvertjes die alleen maar wat achter hun toetsen bord zitten te pingelen.

KarelMarks | 15-11-12 | 10:53

patser Bad Harri is van de straat en krijgt binnen kort wel een taakstrafje.

John Doorzon | 15-11-12 | 10:50

De positie die Leonnepon inneemt lijkt een vriendendienst voor consigliere Bram, die nog wat goed te maken heeft met de Amsterdamse onderwereld.

Strohond | 15-11-12 | 10:47

Samenvatting: Leon de Winter is totaal ongeloofwaardig omdat hij complete onzin lult. Punt. Uit.

bbbachstra | 15-11-12 | 10:44

Zonder de slachtofferrol heeft deze vouwfietsjood geen doel in het leven, geen reden om te bestaan. De 'strijd' tegen racisme is de laatste strohalm waar hij zich in de waan van morele superioriteit als een ware Don Quichot aan vastklampt. De media hebben volgens hem een monster gecreëerd, het monster in zichzelf ziet 'ie niet.

Bertus Betonsloper | 15-11-12 | 10:44

Leefde Theo van Gogh nog maar. Die had dit enge mannetje vilein van repliek gediend. Ik mis de stukjes van Theo zeer, vooral in dit soort zaken.

Karel100 | 15-11-12 | 10:33

Leon in je volgende typsel moet je opkomen voor die k***** moslimratten die die oude man knock-out hadden geslagen omdat hij het durfde een broodje mexicano te eten in hun nabijheid.

MBeen | 15-11-12 | 10:31

Hari mocht geen contact hebben met getuigen; volgens mij is Estelle Cruyff er zeker een (en die nog jokt ook); vreemd dat ik daar niemand over hoor

outofbounds | 15-11-12 | 10:31

Leon de Winter : "Badr Hari is een parel voor de samenleving." Hoe diep kan de Winter zakken...

Thoth | 15-11-12 | 10:29

Badr en consorten zijn de wapens in de handen van de Winter en consorten om Nederland multicultureel naar zijn grootje te helpen. Pas als grote groepen mensen dit gaan inzien kan de neergang van Nederland gestopt worden.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 15-11-12 | 10:23

@Contento-Limbo | 15-11-12 | 09:58

Mja, voor zover ik weet, is er geen ruimte voor interpretatie gegeven. Geen getuigen, geen horeca. Punt. Ik denk dat Dadr dat prima snapte, evenzo zijn advocate.

Biff Eagleburger | 15-11-12 | 10:21

Waarom gaat quasimoralist Leon de zomerkoning niet gewoon wat kut- en rotHamasfiguren uitschakelen in de Gazastrook vanuit Israel. Helemaal geen proces maar gewoon lekker knallen. Voordeel van Badr buiten de ring is dat er dan geen scheidsrechter bij is die zeurt over natrappen als de tegenstander op de grond ligt. Voordeel van Israel is dat ze alle VN-resoluties aan hun laars mogen lappen. Maar daar schrijft Leon maar geen stukje over, want hij wil z'n eigen volk niet verneuken of gezonde kritiek leveren op de staat Israel, maar wel ""onderbuik""Nederlanders de les lezen en moraliseren.

IndoFortuyn | 15-11-12 | 10:21

"Precies,Meneer de Winter,we hebben het hier over dezelfde kutmarokkaan die er zelfs niet voor terugdeinst om tijden het uitoefenen van zijn "sport"
misdadig dóór te trappen naar zijn op dat moment weerloze tegenstander... díe kutmarokkaan."
Opgerot nou met je zieke column.

R.B.Scott | 15-11-12 | 10:16

Corr.: Quid

milky bar | 15-11-12 | 10:16

Bokito ergo sum | 15-11-12 | 09:15 | + -7 -

Horeca 1: Fastfood, waaronder automatiek, snackbar, loketverkoop en fastfood restaurant;
Horeca 2: Nachtzalen, zalenverhuur, dancings, discotheek, nachtcafe en societei';
Horeca 3: Cafe, bar, eetcafe;
Horeca 4: Restaurants, koffiehuizen, lunchroom, IJssalon;
Horeca 5: Hotel

De rechter heeft geen onderscheid gemaakt en alleen gesproken over Horeca. Dat is dus in de breedste zin des woords. Horeca = ALLE eet- en drinkgelegenheden en hotels. Zo moeilijk is het niet.
-

Badderbeest! | 15-11-12 | 10:15

Als je Leon de Winter plaatst in de categorie infotainment kun je smakelijk lachen om zijn stukjes. Wat natuurlijk compleet over the top is, dat zogenaamd niemand behalve alleen Leon op dit moment met de afkomst van Badr bezig is. Goh nee, nog nergens 'kutmarokkaan' o.i.d. gelezen. Come on, Pritt.

milky bar | 15-11-12 | 10:14

Als ik dat allemaal zo lees, denk ik dat Leon het op persoonlijke titel ook goed had kunnen vinden met Adolf.... was ook een aimabele man voor z'n vrienden....

dolle mina | 15-11-12 | 10:13

Kom kom, GeenStijl. Leon de Winter is "de enige" die Badr Hari als kutmarokkaan ziet? Heb je de reaguursels hier wel eens gelezen?

Boer in 020 | 15-11-12 | 10:12

hfakker | 15-11-12 | 10:04 | + 0 -
Als jij mensen zonder proces wilt veroordelen, raad ik je aan te emigreren naar landen als Iran of Kazachstan.

Bakito | 15-11-12 | 10:09

Ik zie een broodjeszaak ook niet als horeca, wat dit betreft vind ik de term misverstand helemaal niet zo raar. Ik zou het ook niet verwacht hebben dat ik regels overtreed.
Bokito ergo sum | 15-11-12 | 09:15 | + -7 -
Wat is het dan, een garage? Wat kun jij dom lullen zeg.

Bugsy Malone | 15-11-12 | 10:05

@Bakito | 15-11-12 | 09:51
Ik zie geen discussie, alleen een meervoudig verdachte vechtsporter die meervoudig zich niet aan zijn voorwaardelijkheidsvoorwaarden houd.

hfakker | 15-11-12 | 10:04

In de ring kan Badr zich ook niet beheersen. Geen sportman, geen echte man. Binnen en buiten de ring niet.

ohjajoh | 15-11-12 | 10:02

Kan ook geen toeval zijn dat Leon de Winter z'n anagram Reli-Onwetend is...

Polipitator | 15-11-12 | 10:01

Sinterklahaas | 15-11-12 | 09:57 | + 0 -
-
Ik weet vrij zeker dat het mediae moet zijn.

Badderbeest! | 15-11-12 | 10:00

Wie dit artikel heeft gelezen die is gek.

eagleye | 15-11-12 | 09:59

Biff Eagleburger | 15-11-12 | 09:43
Ik ben het helemaal met je eens. Is Badr naïef, dom, wellicht arrogant...?! Maar na het lezen van de column van De Winter is mij in ieder geval wel duidelijk dat hij geen voor hem belastende getuigen heeft opgezocht. En dat plaatst het hele verhaal rondom die man toch ook wel een beetje in de juiste context.

Contento-Limbo | 15-11-12 | 09:58

Media = meervoud. Zucht.

Sinterklahaas | 15-11-12 | 09:57

De Winter's pleidooi voor Hari komt op het volgende neer: "Hij had me op de eerste zittingsdag, toen hij de rechtszaal binnenkwam, toegeknikt. Ik had terug geknikt. Hij ziet er goed uit. Hij is slim. Hij heeft een prachtige vriendin die Cruijff als achternaam heeft." Nee, zo iemand kan niet slecht zijn.

landlopertje | 15-11-12 | 09:55

soms ga je echt aan iemand zijn geestesgesteldheid twijfelen

Geldt biet alleen voor de winter maar ook voor Henk Krol

kees1960 | 15-11-12 | 09:55

Toegegeven, Badr Hari komt in ieder geval op televisie over als een vriendelijke en symanthieke man. Maar "rotjood" de Winter moet natuurlijk niet de feiten aan de kant schuiven omdat zo een aardige vriendelijke meneer dat nooit zo kunnen doen.
-
Want als het vriendelijk en sympathiek zijn een vrijbrief maken voor het plegen van allerhande misdrijven (groot of klein)moeten we toch nog wel een aantal mensen postuum een sorrymonumentje geven.
* Stalin was een echte family-man.
* Hitler was heel leuk met honden en hield van een leuk stukje dansen.
* Volkert van de G. is heel begaan met de diertjes en de natuur.
* Mohammed B. leest graag een boek over liefde en verdraagzaamheid.
* Sint-nicolaas is een echte kindervriend.
-
Zulke symapthieke mensen zullen toch nooit iets verkeerd doen ? Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Wat er over deze personen wordt gezegd rijmt gewoon totaal niet met het beeld wat ikzelf over deze mannen heb gevormd. De guurrechtse geschiedkundigen zijn gewoon uit op een postume veroordeling van deze aardige sympathieke mannen.
-
Koekwaus de Winter is echt helemaal van het padje af... Gan iemand hem ff een reddingslijntje toewerpen ?

Badderbeest! | 15-11-12 | 09:54

Henk Krol in het Pownews dinsdag:
"Oftie nou een kroketje ergens zit te eten met zijn vriendin, daar liggen we toch niet wakker van lijkt me, maar ja"

Let wel dit is niet Jan Frikandel uit Schubbekutterveen, maar een fractievoorzitter en kamerlid.
Kunnen we nog een hoop zinnige moties van verwachten.
Lijkt me.
Maar ja.

Cuyahoga | 15-11-12 | 09:52

Leon de Winter houdt de discussie gaande. Dat verdient alle lof. Hulde!

Bakito | 15-11-12 | 09:51

landlopertje | 15-11-12 | 09:40
Precies.. de arrogantie te denken dat je mensen zo makkelijk kunt inschatten. Stuitend pretentieus, die De Winter. Hoe vaak hoor je de omgeving van een dader naderhand niet zeggen: 'dat hij/ zij daartoe in staat was, had ik nooit verwacht'. En dan nog wat.. stel dat mijnheer Everink dronken was geweest en middels enkele opmerkingen Badr Hari had uitgelokt.. alsof dat een rechtvaardiging is om iemand half dood te trappen. Alsof het doormidden trappen van iemand die dronken is EN op de grond ligt de daad niet juist extra laf maakt.

mijntweecent | 15-11-12 | 09:50

God, wat lullig om de reuze aardige Badr zo af te branden.

Islamofiel | 15-11-12 | 09:46

Wordt tijd dat De Winter zichzelf een ander kunstje aanleert dan kokketteren met religie of afkomst. Hij is al tijden way beyond zielig. Tip: samen met Mart naar omroep Max om het ego af te trainen, realiseren dat je passé bent en dan héél snel achter de Geraniums plaatsnemen. Afrikaantjes mag ook.

Polipitator | 15-11-12 | 09:45

@Contento-Limbo | 15-11-12 | 09:30

Als je voor verhoor op bureau moet komen en daar een proces verbaal, dat direct met de zaak te maken heeft, moet ondertekenen, dan ben je wel héél erg naïef om te denken dat je geen getuige bent. Vergeet je nog even dat Hari niet begrijpt waar de afkorting HoReCa voor staat. Dat is niet: HOeren REchtbanken en CAffers. Een restaurant met een wijnkaart en nachtvergunning is ook geen snackbar. Hari heeft mijns inziens bewust de grens overtreden, zoals hij al meer heeft gedaan.

Biff Eagleburger | 15-11-12 | 09:43

Leon de Winter heeft het maar druk met zijn edele wilde.

menzo | 15-11-12 | 09:42

@mijntweecent | 15-11-12 | 09:31
Tja, waarom neemt De Winter het niet op voor Joran van der Sloot, schijnt ook een charmante, intelligente jongen te zijn om zomaar even een biertje mee te drinken.

landlopertje | 15-11-12 | 09:40

En Leon, al wás er een aanleiding, dan nog ram je als K1-vechter buiten de ring niet vol op een ongetraind persoon in. Je wéét dat je klappen zo gruwelijk hard aankomen dat je iemand ongelukkig mept. En Leon, dat moet jij toch ook kunnen begrijpen. Als Semmy Schilt dat zou doen zou ook heel Nederland over hem heenvallen. Alleen doet Semmy schilt dat niet, omdat hij zich weet te beheersen. Best een belangrijke eigenschap als je een potentiele moordmachine bent.

prutt_stift | 15-11-12 | 09:39

Ondertussen is het het best gelezen stuk op de VK.

Stroopdoos | 15-11-12 | 09:38

De Winter is naief of hij is gewoon mediageil, hij noemt in zijn column vaak het woord "intelligent", zou hij hier stiekem zichzelf mee bedoelen?

Onderbuik | 15-11-12 | 09:37

Gedrag van Badr is typisch Finnengedrag: blijven ontkennen tot blijkt dat je niet meer kunt ontkennen omdat er bewijs is aan alle kanten, dan opeens bekennen, het afzwakken ('corrigerende tik') en dan (hoe hypocriet) je verontschuldigingen aanbieden. Als het je echt spijt, en je oprecht bent, dan zeg je meteen sorry, en je bekent.

mental K | 15-11-12 | 09:37

Het is heel simpel. Iemand die een ander verrot slaat en ook nog kickbokser is daar zijn geen excuses voor Leon. Zo iemand ga je al helemáál niet verdedigen! Ongeacht kleur of afkomst. Totaal niet relevant.

doenormaal! | 15-11-12 | 09:37

AlfredvonSchlieffen | 15-11-12 | 09:30 | + 0 -

Jammer dat hij er weinig gebruik van maakt, je zou er genoeg inspiratie in op kunnen doen. Zuurstof is wat deze man nodig heeft.

[G]eenstijl | 15-11-12 | 09:36

Stockholm syndroom.

Masturwasbeert | 15-11-12 | 09:36

Yves Gijrath.... ook zo'n extreem verkeerde gladjanus die Johan Cruijff dwars zat maar dat ''echt uit persoonlijke titel deed''.

Allemaal nutteloze mensen trouwens. Nietskunners die denken dat ze heel speciaal zijn.

343 | 15-11-12 | 09:35

Badr Hari heeft iets te veel tikken tegen zijn hoofd gekregen en ziet nu de maan voor een edammer kaas aan. Net als Leon de Winter.

Polletje Piekhaar | 15-11-12 | 09:34

Misschien moeten we eens af van het verheerlijken van geweld door vechtsporten als kickboxen, K1 etc. Idioten beoefenen het en het trekt alleen maar fout volk.

Big Bear Hunk | 15-11-12 | 09:32

@Bokito ergo sum | 15-11-12 | 09:15
Bar Moustache is geen 'broodjeszaak'.
Zoek eens op google... en verbaas je.

necrosis | 15-11-12 | 09:31

'Ook daarna viel het me moeilijk te geloven dat hij zomaar iemand zou mishandelen. Er moest een aanleiding zijn geweest, dacht ik voortdurend. En dat denk ik nog steeds'
.
Wat een ontzettende idioot is die De Winter. De grootste psychopaten kunnen zich voordoen als de meest aimabele figuren. Maar kennelijk is Leon de Winter in staat om iemand na een gezellige ontmoeting psychisch volledig te doorgronden. FAAL!

mijntweecent | 15-11-12 | 09:31

Ik ben er nog steeds niet uit of die De Winter nu met een polemiek bezig is omwille van het oefenen van 'de stijlvorm polemiek' (weet overigens niet wie de 'tegenschrijver' is dan, maar goed), of dat hij serieus is. Ik kan dat laatste namelijk bijna niet geloven.

manmanman | 15-11-12 | 09:31

Deze week nog in de media: Leon de Winter woont in Bloemendaal. Grote tuin om het huis.

AlfredvonSchlieffen | 15-11-12 | 09:30

De Winter heeft toch ook wel een punt?! Zeker wat betreft die juridische status van getuigen. Er lijkt toch absoluut onduidelijkheid over te kunnen ontstaan. Zoals een zaakwaarnemer die gevraagd wordt of hij iets gezien heeft; die verklaart niets te hebben gezien; en dan dus als getuige wordt aangemerkt.
De motieven om hem opnieuw vast te zetten lijken daarmee in ieder geval toch discutabel. En voor mijn eigen objectieve beeldvorming ben ik in ieder geval ook blij dat ik in de media ook hierover wordt geïnformeerd.

Contento-Limbo | 15-11-12 | 09:30

Ik heb me ook mateloos zitten opwinden over die Leon de Winter. Ik had er zelfs -en dat gaat wat mij betreft echt ver- een account voor aangemaakt op de Volkskrant en gereageerd. Dat die vent een podium krijgt op de VK met zijn van vooroordelen doorspekte betoog. Halve waarheden en het negeren van de overige aanklachten tegen Hari. Nul respect voor de slachtoffers die veelal uit angst geen aangifte hadden gedaan.
Nee, de Winter mag lekker uiting geven aan zijn Stockholmsyndroom in de VK.

cdriel | 15-11-12 | 09:30

Leon de Winter slecht linksmensch? Gelul. Hij is de laatste tijd gewoon het pad kwijt. Leon heeft in het verleden met name voor Elsevier HEUL veel prima columns geschreven, al dan niet met de onvolprezen Afshin Ellian. En nu? Gek geworden. Of wordt gechanteerd. Verliefd misschien. Maar even negeren denk ik. x

hunk | 15-11-12 | 09:27

Let ook even op deze zinsnede:
"het OM, dat zich in deze zaak keihard door de letter van de wet laat leiden"

Geeft mooi aan hoe de Winter over de rechtsgang denkt.

Zeg maarKaas_Cuevara | 15-11-12 | 09:26

doenormaal! | 15-11-12 | 09:12 Je hebt gewoon groot gelijk. Zo'n 'de Winter' doet een Koelmannetje maar dan met een vieze motivatie waar honden geen brood van lusten, alleen übercorrecte linksextremisten vinden het prachtig dat zelfs GS er een spuit meth insteekt.

Stroopdoos | 15-11-12 | 09:25

volgende onderwerp Leon, zielige Hamas bazen

(c)ZWITSUL | 15-11-12 | 09:25

Nee Leon, hij is een crimineel. Dat het een Marokkaan is doet er niet toe voor het OM. Gelukkig maar.

Ook grappig dat een van zijn fundamentele argumenten is dat hij 'die berichten moeilijk kan rijmen met de man met wie ik had gesproken'. En dit is een intellectueel?

Badr is een crimineel en dit zeg ik als iemand die ontzettend veel respect had voor hem als vechter. Hij heeft alle talent ter wereld, maar hij heeft het ten grabbel gegooid. Nu moet hij op de blaren zitten. Het OM betichten van racisme (in Nederland met D66-rechters? Get real!) is spijkers op laag water zoeken.

Om met de woorden van de onsterfelijke Winston Churchill te spreken: "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last."

Leucopterus | 15-11-12 | 09:25

Heeft u ook weleens het idee dat u het met mopperen niet gaat halen tegen kickboxers?

vetkleppert | 15-11-12 | 09:25

Waarom wordt zoveel aandacht aan die gast besteed? Zijn er geen problemen dan? Ik noem
sluipende creactie EUSSR
Crisis
Creactie Neo marxisitsche heilstaat Sovjetski sjajush Golandi
Etc

Zatkniss | 15-11-12 | 09:25

Is de houdbaarheidsdatum van die knakker niet al een poosje overschreden? Ik heb niks van hem gelezen maar op de een of andere manier associeer ik zijn naam met de lucht van lynoleum vloeren in oude schoolgebouwen.

das_Freudenmädchen | 15-11-12 | 09:24

Leon is de hedendaagse equivalent van een fellow traveller, het communisme had ze, de islam en nu ook Badr. Vooral bij de zinsnede uit de column "Hij had me op de eerste zittingsdag, toen hij de rechtszaal binnenkwam, toegeknikt. Ik had terug geknikt." stel je je toch voor dat Leon een orgasme kreeg bij dit enorme gevoel erbij te horen... Als er nu nog enige afkeer van geweld in zijn stukjes stak dan was het wat minder doorzichtig.

aceofspades | 15-11-12 | 09:23

Onlangs in een AH te 010, een 8tal Maghrebianen ve jaar of 15, jolig, niet onaardi, Gucci-pet-patrouillerend langs de snoepschappen: "menier, menier, Badr Hari doet t met Estelle hè?"
Ik: volgens mij zit ie in de gevangenis volgens het laatste nieuws en doet ie niemand
Zij: niet lang, wie geld heeft komt de gevangenis uit
Ik: mwah, als hij schuldig wordt bevonden, dan zit ie
Zij: nee hoor, rijken komen vrij

Het geeft wel weer waar die jongens tegen 'opkijken'

hfakker | 15-11-12 | 09:21

Het karakter van de man wordt weerspiegeld in de keuze van zijn vrouw. Dit geldt zowel voor De Winter als voor Hari.

SharpEye | 15-11-12 | 09:19

Einde van de Domheid | 15-11-12 | 09:16
Kijken was voldoende denk ik.

Zeg maarKaas_Cuevara | 15-11-12 | 09:17

Waarom is het trouwens nodig om in die column fijntjes te verwijzen naar het feit dat die vechtpartij 18 seconden duurde?
Om te downplayen, mensen maak je toch niet zo druk, het was maar 18 seconden.
Wat maakt het uit hoelang het duurde, de psyhcopaat heeft iemand bijna doodgeslagen. In feite bedoelt hij dat Koen Everink zich niet zo moet aanstellen, want het duurde maar 18 seconden.
Leon de Winter is een smerige achterbakse zielige intrigant.

Cuyahoga | 15-11-12 | 09:17

De Winter mag alu-hoedjes-theorieën van zolder halen wat ie wil. Punt blijft dat Badr Hari wordt verdacht van minstens zware mishandeling en zich daarvoor voor de rechter moet verantwoorden.

Hij mocht blij zijn dat hij zijn proces in vrijheid kon afwachten. Dat hij vervolgens geen snars van de invrijheidstellingsvoorwaarden begrijpt is zijn probleem. Het feit dat ie nu weer vast zit is het gevolg van zijn eigen onnozelheid en niet van de door De Winter opgehoeste complotscenario's.

goedverstaander | 15-11-12 | 09:17

De Winter: Toen ik op reis was in Amerika...
Jodenkoek!

Klaas Wilting | 15-11-12 | 09:16

Wat heeft Koen Everink nou over Estelle Cruijff gezegd waardoor Badr zo boos werd?

Einde van de Domheid | 15-11-12 | 09:16

Schoorsteenveger | 15-11-12 | 09:11
Ik had gehoopt op een dergelijke reactie uwerzijds. Dank.

Zeg maarKaas_Cuevara | 15-11-12 | 09:15

Ik zie een broodjeszaak ook niet als horeca, wat dit betreft vind ik de term misverstand helemaal niet zo raar. Ik zou het ook niet verwacht hebben dat ik regels overtreed.

Bokito ergo sum | 15-11-12 | 09:15

Gewoon volharden Leon! Hij ziet het nooit fout.....

dolle mina | 15-11-12 | 09:14

Zou De Winter bedreigt worden om deze columnpjes te schrijven, en door wie?

landlopertje | 15-11-12 | 09:14

@_pacman_ | 15-11-12 | 09:06

Je haalt de woorden uit mijn mond, alleen zeg je het net wat beter.

Idontgiveafunk | 15-11-12 | 09:12

Lijkt me overduidelijk dat Badr een kutmarokkaan is. Go figur. Hij zit op kickboksen. Kickboxgala zouden netwerkbijeenkomsten voor criminelen zijn. Hetgeen inmiddels ook wel blijkt uit hoe Badr zich gedraagt en het feit dat er recentelijk alweer is geschoten met dodelijke afloop.
Die Badr deed een theedoek om zijn vuist zodat hij zijn slachtoffer beter toe kon takelen zonder zijn eigen hand te beschadigen... Hij noemt dat een "tikje uitdelen".
Daarnaast houdt hij zich niet aan de regels die de rechter hem heft opgelegd en vertoont zich doodleuk gewoon toch in de horeca terwijl hem dit verboden is.
Badr voelt zich verheven boven de wet en alles en iedereen. Het zit in zijn cultuur.

doenormaal! | 15-11-12 | 09:12

Ik heb de indruk dat je die column van Leon de Winter in de Volkskrant heel slecht hebt gelezen Johnny.

thebra | 15-11-12 | 09:12

Leon zit precies zo in elkaar als die lui die Zwarte Piet uit het straatbeeld willen verwijderen. Hij is zelf, tot in het diepst van zijn ziel, een racist, deelt in waar andere niet indelen, ziet verschil waar anderen geen verschillen zien, scherpt aan waar anderen niet of nauwelijks aanscherpen, en wil de matrijs die aldus in zijn hoofd is ontstaan dwingend aan ons opleggen. Als het aan Leon ligt, dan dienen wij aan te voelen wanneer de naam Badr Hari uitgesproken gaat worden en dan fluks de vingers in de oren stoppen, want als wij die naam horen, dan zeggen onze hersentjes dat deze naam niet klinkt als een oerhollandse naam, en alleen deze hersenactiviteit al maakt ons in de visie van de Winter tot rabiate racisten.
De Winter heeft iets van een zielepoot, een hypochonder, een masochist. Eigenlijk omarmt hij het racisme dat hij zegt te bestrijden, want hij vindt het lekker om slachtoffertje te spelen en zich in te kunnen leven in die talloze slachtoffertjes om hem heen die door ons, racisten, zo vervolgd worden.

Schoorsteenveger | 15-11-12 | 09:11

Ik kom op voor die vieze, pafferige, witbek en kutjood Leon. Zoals Geenstijl hem hier door het slijk haalt, ongekend!

Normpje | 15-11-12 | 09:11

Die Winter laat mij Siberisch. Verschrikkelijk linksmens.

applaus voor de paus | 15-11-12 | 09:10

Is Badr Hari een marokkaan ? En ik maar denken dat het de kleinzoon van Mata Hari was....

Badderbeest! | 15-11-12 | 09:10

Leon de Winter, zelfbenoemd en koketterend slachtoffer.
Wat een verschrikkelijke flapdrol.

Zeg maarKaas_Cuevara | 15-11-12 | 09:10

Bijtende pitbulls horen niet op straat. En het zal me een worst wezen wie hun moeder is.

vetkleppert | 15-11-12 | 09:10

De Winter heeft gelijk.

marco de lepper6280 | 15-11-12 | 09:10

Echt onbegrijpelijk en misselijkmakend die fokking white knight act die De Winter blijft opvoeren..

Flinders | 15-11-12 | 09:09

Badr is agressieve lul. De Winter is een moralistische, racistische, elitaire, betweterige, narcistische lul.

Agressie draai je de bak voor in. De Winter heeft een collumn.

_pacman_ | 15-11-12 | 09:06

Mond spoelen met zeep, Leon. En hou op met schrijven... tegendraads droefsnoetje.

harry poster | 15-11-12 | 09:05

Leon is een klootjood met een kutwijf en een rouwfiets, en nee, ik ben geen antisemiet...

Pi Mol | 15-11-12 | 09:04

Ik ben juist bang voor een kudt Winter dit jaar.

Spokoynoy Nochi | 15-11-12 | 09:04

hij sluit af met :
Dit is een tragedie met alleen maar verliezers.

Onjuist alleen Koen is de grote verliezer vanwege wat hem is aangedaan. Badr en Estelle zijn gewoon achterlijk ...

iter | 15-11-12 | 09:04

Toch moet je Badr Hari een ding nageven. Meestal heeft ie minder dan 20 vriendjes bij zich voordat ie begint te schoppen.

Godsammekraken | 15-11-12 | 09:04

Bravo.

Red mij niet | 15-11-12 | 09:03

Leon is volgens mij ook de enige in Nederland die het nog over 'rotjoden' heeft... Zooo jaren '60-literatuur.

Joris Draaksteker | 15-11-12 | 09:03

En die arme Kuster. Die kan toch niet weten dat hij een getuige is, omdat hij met de politie moet gaan praten?

ChillBill | 15-11-12 | 09:03

Wat zou zijn motief zijn om zich als een glibberige aarsmade in de reedt van die psychopaat te nestelen.
Hoopt hij op een klein handjobje van Estelle, of is het compensatie voor zijn gedag vroeger op school, toen hij iedere keer een klein beetje in zijn broek plaste als iemand naar hem keek?

Cuyahoga | 15-11-12 | 09:02

Iemand enig idee wat Leon beweegt in deze? Ik ben m helemaal kwijt.

Godsammekraken | 15-11-12 | 09:01

Leon de Winter is een kut Nederlander, net als Badr.

[G]eenstijl | 15-11-12 | 09:00

Arme Badr heeft ook geen opleiding gehad en daarom wist hij niet wat een horeca-verbod en contactverbod inhoud.. Of niet Leon....?

Indates | 15-11-12 | 08:59

Die de winter doet het hierom Quid. Je bent er in getrapt.

Stroopdoos | 15-11-12 | 08:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken