Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gevonden: Grootste LUL onder de zorgbestuurders

15273_LapreRuud300.jpeg Het nieuwe regeerakkoord is NOG ERGER dan de ERGSTE NACHTMERRIE van de Vereniging van Bestuurders in de Zorg (NVZD). Kijk maar, ze zeggen het echt: "Dit is nog erger dan we in onze ergste nachtmerries hadden kunnen vermoeden", aldus een totaal geschokte NVZD-voorzitter Ruud Lapré. Want de overheid wil snoeien in de salarii & riante CAO-voorwaarden van zorgbesturend Nederland. En kom je aan de centjes van de dikbetaalde zorgbaasjes van Nederland, dan kom je aan hun integriteit. Vandaar dat Lapré JURIDISCHE STAPPEN overweegt tegen de overheid. That's right, terwijl de breedste schouders iedereen met schouders lastenverzwaringen moet slikken, startershypotheken onmogelijk worden, nullijnen worden getrokken en salarissen worden bevroren, gaat Ruud Lapré (kunstliefhebber, schrijver, afkortingenhater, scheidend voorzitter) jammeren dat ook hij moet inleveren. Principekwestie: in de nieuwe regels kan het zomaar gebeuren "dat medewerkers in de top van het CAO-loongebouw meer verdienen dan de bestuurder" en DAT gaat een hele lijst grootgraaiers niet leuk vinden. Lapré, desgevraagd en vlak voor hij zijn chauffeur de opdracht gaf zo boos mogelijk weg te scheuren in zijn Audi A8L: "Wij zorgbestuurders zijn godverrredomme niet voor de kat z'n kut achter een eikenhouten bureau met een dikke leren stoel in een mooi kantoor met een sherrykastje en mooie gordijnen terecht gekomen, om ons bij de eerste de beste nieuwe regering op centen te laten PIEPELEN door ons eigen personeel. Het is een bloody shame!" Gelijk heb je, Ruud. Het is een bloody shame. Update: Net als vanmorgen bij de bloedzuigers van Sanquin, kunt u ook uw mening over de NVZD met ze delen op Twitter.

Reaguursels

Inloggen

De overheid die geen toezicht hield is hier verantwoordelijk voor.
Ze stonden erbij keken er naar!

Bataaf | 15-11-12 | 11:19

Ruud Lappre, BRUTALE VLEGEL! Jullie 'bestuurders' teren voor de volle 100% op de zak van de belasting en premiebetalers, en nu ga jij een rechtszaak beginnen tegen de belastingbetalers? Natuurlijk is het geld voor die rechtzaak ook weer voor de volle 100% betaald door de belasting en premiebetalers, want dat betalen jullie nooit uit je eigen zak. Er is altijd wel een constructie om een 'potje' te vormen voor jullie kliek in dit kutland.

Piet van Schwaffelen | 15-11-12 | 10:55

Ruud Lapré: KRIJG ONGEZIEN DE TYFUS ! KLOOTZAK !
Het wordt tijd dat ze jullie soort aanpakken.

wake-up-pete | 15-11-12 | 08:23

Alle tonnen-graaiende zorgbestuurders oppakken en letterlijk aan de schandpaal nagelen in elke stad.

Sinterklahaas | 15-11-12 | 01:02

Zorginstellingen zijn b-organen, dus 'overheid', toch?
Lekker puh. Inleveren dus!
130% van de balkenendenorm is nog steeds een slordige 193.000 Euro per jaar.
De meesten van ons verdienen dat salaris nog in geen 193.000 jaar, dus ...
Wat zeurt die vent eigenlijk!

gaffelbaard | 15-11-12 | 00:56

Dit soort types zijn net ratten. Ze zitten bij elkaars 'ideele' publieke organisatie in het bestuur en kunnen zo elkaar de beste banen gunnen. Net als ratten is dit met geen mogelijkheid uit te roeien. En waarom zouden ze? Politici weten ook wel dat als ze nu hard klappen in de kamers, raden, etc., dat ze over een paar jaar ook toegelaten worden tot deze uitvreterstichtingen, schappen, instituties, organen, instanties, diensten enzovoort. In dit land hebben ze beschikking tot een oneindige pot belastngeld, en mocht die leegraken, dan is de middenklasse snel extra afgeperst.

Piet van Schwaffelen | 15-11-12 | 00:18

Zal al wel gezegt zijn. Net als die gast van Hamas, bom er op, klaar. Zulk soort gasten sporen niet, dus ook zo behandelen.

windowriver | 14-11-12 | 21:52

"Bedankt

Bedankt voor het invullen van de vragenlijst"

Graag gedaan, wat ben ik toch een goed mens. alleen nog één ding, waar ging het eigenlijk over?

Tim Grimback | 14-11-12 | 21:34

Er wordt door deze "heren" gesteld dat zij bij een private onderneming in dienst zijn.Pardon?? De zorgverzekering is VERPLICHT door de overheid!Wij MOETEN dus wel bij één van uw "private"ondernemingen een polis afsluiten!En het kan zo simpel die nominale zorgpremie... gewoon door de fiscus laten innen.Bijverzekeren kan uiteraard wel bij die "private"zakkenvullers,maar dat moe je dan zelf maar weten,doe ik niet aan mee.
Overigens vandaag nieuw polisblad 2013 ontvangen van DSW,premie is gelijk aan 2012....937 euro per jaar.Zonder toeters en bellen,gewoon de basis met vrijwillig eigen risico, en omdat ik per jaar betaal en niet per maand een leuke betalingskorting.

pim achtertuin | 14-11-12 | 21:15

Let wel, ook de juridische kosten die deze HUFTERS gaan maken worden verhaald op de belastingbetaler. Verliezen kunnen ze ook nooit maken, want dan verschuilen ze zich wel ineens achter de publieke zaak: Laat de belasting en premiebetaler maar opdraaien voor de ellende, plus de belastingbetaler gaat onze gouden handdruk, prepensioen etc. voor de VOLLE 100% BETALEN. Om daarna weer via de vrindengroep, met hulp van de PVDA, VVD, CDA, en D66 weer een paar jaar bij een andere publieke instelling de kas leeg te roven en de belasting en premiebetaler af te persen.

Piet van Schwaffelen | 14-11-12 | 20:56

Schaamteloze zelfverrijking ,van deze witteboorden crimineel.

Amsterdam Hustler | 14-11-12 | 20:55

Zolang deze 'hoge' managers hun inkomen voor de volle 100 uit afgeperste belastingen en premies halen, uit verplichte winkelnering, kunnen ze niet genoeg gekort worden. Als die achterlijke zorg in dit land een vrije markt was, dan kregen belastingbetalers 2x zoveel kwaliteit voor de helft van de prijs.

Piet van Schwaffelen | 14-11-12 | 20:44

in principe zijn managers en bestuurders het onbelangrijkst in de hele zorgsector. Zij verdienen het dan ook het minste geld te verdienen.

arie181818 | 14-11-12 | 20:29

Dit is nou een beroepsgroep die Marx wat mij betreft niet hard genoeg in hun reet kan neuken.

Dikkie_Dik | 14-11-12 | 20:10

@De Geus
Vanuit een dringende behoefte aan integriteit in de publieke sector zou ik het voor 2x modaal en een dekkende, strikt genormeerde onkostenvergoeding graag doen. Bonnenboekje zet ik zelf op internet. Morgen nog als het kan.

Zware Majesteit | 14-11-12 | 20:09

-weggejorist-

appie happie | 14-11-12 | 20:08

Ik heb sowieso nooit begrepen waarom je als uitvoerend specialist in loondienst eigenlijk maar 1 ding kunt doen als je meer geld voor je tijd wenst: de tragiek van het management in. Ik zie het in de ICT, alwaar de meest onvoorstelbare klaplul met een stropdas bij binnenkomst al meer verdient dan een specialist die met de kennis en ervaring van jaren leren en werken er dagelijks met opgestroopte mouwen voor zorgt dat het hele bedrijf niet als een plumpudding in elkaar lazert. Als goede netwerkbeheerder heb je het bij 4,5K per maand wel een heel eind gehad in deze wereld en dat is een schandaal gezien de verantwoordelijkheid die deze mensen dagelijks dragen. Zet die bakken met lampjes maar eens een weekje uit, praten we daarna verder over hun bijdrage aan het resultaat van de onderneming versus die van de stropdas.

Zware Majesteit | 14-11-12 | 19:57

Oeiwh, lees ik nou zo maar een goede maatregel uit het meest visieloze kabinet allertijde? En dan ook nog eens eentje die juist vooral PvdA'ers treft? Namelijk zorggraaiers? (En VVD'ers en CDA'ers, maar das natuurlijk een pot nat)

Pindakees | 14-11-12 | 19:55

Prima hoor. Zet maar gewoon mensen voor twee keer modaal op die bestuursstoel. De liefhebbers zullen wel in de rij staan.

De Geus | 14-11-12 | 19:45

Nou, dat is dan het enige pluspunt van Marx1 tot zover.

La Vie En Rose | 14-11-12 | 18:07 | + 4

Nee, hier nog 1 goed punt: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijst...

"Het kabinet-Rutte-Asscher wil dat mensen die de Nederlandse taal niet beheersen, geen bijstandsuitkering krijgen. Dit uitgangspunt wordt consequent toegepast voor vreemdelingen uit derde landen, EU-onderdanen en Nederlanders".

United-broccoli | 14-11-12 | 19:42

Allemaal goed en wel, maar dan moet je bij indiensttreding geen riante salarissen en afvloeiingsregelingen afspreken.

De Geus | 14-11-12 | 19:41

@kapotte_stofzuiger 18:03 en anderen: Heb ik 2 meningen over:
1) Het kan mij *geen ene fuck* schelen wat een bestuurder van een bedrijf verdient
2) Markt in de zorg is prima. Ook als dat betekent dat de bestuurders van die marktpartijen ruim boven de Balkenendenorm verdienen.

Uiteraard ook 2 kanttekeningen:
1) Ik zie helaas te veel bestuurders die inderdaad menen dat ze per definitie meer moeten verdienen dan de werknemers die ze managen. En hoewel ze het met me eens zijn dat salaris een afspiegeling van de bijdrage aan het resultaat moet zijn, zien zij hun eigen bijdrage als de som van de bijdragen van hun teamleden. Onzin natuurlijk: de waarde van een manager is in hoeverre zijn team door zijn bijdrage beter presteert. En de waarde daavan is in veel gevallen gewoon minder dan de waarde van sommige teamleden. Als het salaris van een manager te hoog is, moet de bestuurder ingrijpen... tenzij het salaris op boardlevel te hoog is. Dan kom je op het terrein van bedrijfscultuur en invloed van aandeelhouders. Moeilijk verhaal, voor een andere keer, maar evengoed verdient deze droplul wel een mep om zijn oren voor die opmerking.
2) Markt in de zorg werkt helaas niet altijd even goed. Waar er niet echt sprake is van markt maar van een semi-overheidsclubje, dan kan de overheid ook gewoon eisen stellen aan de salarissen. En waar de markt wel werkt heeft de overheid, waar zij vaak enig inkoper is, ook wel wat te vertellen. Nog een reden om de verzekeraars de controle over de basisverzekering te ontnemen, zodat de staat kan zeggen: "Wij kopen niet in bij organisaties die bestuurders meer dan de Balkenende-norm betalen, en als daarmee alle aanbieders afvallen, dan regelen we het zelf wel".

Muxje | 14-11-12 | 19:33

Als ik de foto van Lapre zie, dan ik zie ik een zwakkeling die behendig is met woorden maar alle beslissingen door anderen laat nemen. Ik kom dit soort topmensen te vaak tegen en allemaal (oke, op een enkeling na) zijn het paupers in een mooi pak en met een air van 'jullie zijn het plebs'.
Dit soort mensen heeft het altijd over 'goed samenwerken en respect voor elkaar hebben'. Maar oh wee als je iets kritisch te melden hebt waarin de organisatie overduidelijk schuldig is. Dan is er opeens geen respect en samenwerking meer en moet Barbertje hangen. Zo roeleren dit soort mensen en daarom mogen ze kei- en keihard aangepakt worden.

appeltjesgroeneweide | 14-11-12 | 19:25

@Stijlloos&eigenwijs | 14-11-12 | 18:49
Hoi Ruud. Geloof je die onzin zelf? Er zijn genoeg onderknuppels die dergelijke taken voor veel minder kunnen en willen doen.
blinde kip | 14-11-12 | 18:53 | + 1 -
-----------
Volkomen mee eens. Het is helaas echt waar. We geloven in dit kader ook dat bankmeneren alleen maar topprestaties kunnen neerzetten als ze daar zwaar voor worden beloond. Ik zet elke dag een topprestatie neer tegen een middenmoot salaris. Heb ik geen topvergoeding voor nodig want ik doe dit op karakter. En met mij velen anderen. Wat zou het toch heerlijk worden als die babyboomgeneratie in de komende 10-20 jaar volledig uitsterft!

appeltjesgroeneweide | 14-11-12 | 19:19

Die mensen zjjn zo losgezongen van de samenleving dat ze niet eens door hebben dat hun gehuil bespottelijk is.

N=1 | 14-11-12 | 19:11

@verdacht | 14-11-12 | 19:00

En realiseer je daarnaast ook dat je eigen risico volgend jaar naar maar liefst 350 Euri's stijgt door dit soort parasieten. Ook de steeds verdere uitkleding van de vergoedingen uit het basiszorgfonds is te wijten aan puur parasitisme van topbestuurders en ander zorgtuig.

Echter, ik vrees dat jouw wereld nog te klein is om dit te snappen.

Boris Poepnagel | 14-11-12 | 19:11

Over de hele wereld is het westen op jacht naar terroristen, echter in ons land worden ze met rust gelaten, zakkenvullers die dit land terroriseren dag in dag uit.
Echter deze vorm van terrorisme wordt door de politiek veroorzaakt, onderhouden en beloont. Als wij als volk straks overgaan tot maatschappelijk protest/geweld, worden wij terroristen genoemd door de huidige crisisterroristen uit den haag.

toetanchamon | 14-11-12 | 19:09

er is een giga groep van OMHOOGGEVALLEN NIETSNUTTEN die zich zelf managers en directeuren noemen en die totaal uit het systeem op moeten rotten..... te lang overbetaald en nu gewoonweg eruit ! Als ze achteraan sluiten bij de nieuwe sollicitanten dan kunnen ze tegen normale condities terugkeren als ze willen en kunnen.....

chique ouwe nicht | 14-11-12 | 19:09

@verdacht | 14-11-12 | 19:00

Ik zou het knap van je vinden als je überhaupt 5 (vijf!) concrete activiteiten kunt noemen die deze zorgpik in zijn beroep als 'zorgbestuurder' uitvoert.

Boris Poepnagel | 14-11-12 | 19:07

Is een loongebouw gewoon iets dat je verzint om daarna te kunnen jammeren dat het niet afgebroken dient te worden?

Einde van de Domheid | 14-11-12 | 19:07

Ambtenaren en bestuurders kunnen gewoon door de belastingdienst worden uitbetaald.

Einde van de Domheid | 14-11-12 | 19:05

Het probleem
is dat velen die op grote bakken geld zitten, niet meer de stoïcijnse integriteit bezitten om dit geld ten bate te stellen van het grote gemeengoed.
Het zijn gauwdieven geworden -de politici incluis!- die in termen van maanden denken, in plaats van generaties.

"pik in het wordt winter", is al zeker 25 jaar de meest gefluisterde zin in de wandelgangen van de bestuursbastions.
Deze crisis zal NOOIT worden opgelost, maar alleen maar verergeren.

Boris Poepnagel | 14-11-12 | 19:03

@eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 19:01 | + 0 -
Quid is meer van het basketballen.

Kaas de Vies | 14-11-12 | 19:02

Zometeen nog een voetbal-topic, waarde redactie?

eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 19:01

@INH.30CL | 14-11-12 | 18:36
Tsja, als de koude arm van de belasting/bezuinining het werkende volk kan treffen dan hem ook! Maar de dans wordt ontsprongen. Men wil nivelleren maar wij niet dus iets moet inleveren maar het zal niet bij graaimannetje zijn. Nivelleren ja!!!

Graai en nivelleer met mate!

Groetjes, VVD

De Blijdschapper | 14-11-12 | 19:01

Wat een jaloers gezeur. Dit is een man van indrukwekkend statuur. Van hoog niveau. Het lijkt erop dat GS + wij reaguurders opeens voor nivellering zijn. Donder op zeg. Gegraaid moet er worden, zoveel je kan en zo lang als mogelijk is.

verdacht | 14-11-12 | 19:00

@appeltjesgroeneweide | 14-11-12 | 18:08 | + 0 -
Mijn vader bestuurt altijd de auto en mijn moeder is mijn manager.
Kaas de Vies | 14-11-12 | 18:09 | + 2 -
--------
als ik nog eens kritisch nadenk is mijn vrouw eigenlijk ook mijn baas en mijn ex-vrouw nog steeds de manager. Drommels.

appeltjesgroeneweide | 14-11-12 | 18:54

@cumshaft | 14-11-12 | 18:06
Dit soort mensen wordt niet meer gemotiveerd door een salaris, maar uitsluitend met meer hebben dan de ander.
Ze gunnen dus een ander niks (ze weten zelf ook wel dat de specialist belangrijker is), enige wat ze interesseert is hun eigen troon.
En elke babyboomer met een beetje netwerk moest de afgelopen 10 jaar z'n eigen koninkrijkje hebben, ook al konden ze zelf helemaal niks behalve 'managen' (wat dat ook moge zijn...).
(En hun partijgenoten gaven hun dat graag kado.)

damnschreeuwer | 14-11-12 | 18:54

@Stijlloos&eigenwijs | 14-11-12 | 18:49
Hoi Ruud. Geloof je die onzin zelf? Er zijn genoeg onderknuppels die dergelijke taken voor veel minder kunnen en willen doen.

blinde kip | 14-11-12 | 18:53

@Stijlloos&eigenwijs | 14-11-12 | 18:49 | + 0 -
Nee, de salarissen van alle mensen die niets toevoegen aan de zorgketen is geen druppeltje.

Maar daarnaast is er nog de industrie, de philipsen, siemensen en de pillendraaiers, bayer novo nordisk, etc etc.

Kaas de Vies | 14-11-12 | 18:51

zo'n stom artikel (en regeerakkoord) lees je maar zelden.
vraag je eens af waarom de zorg zoveel kost. neem daar vooral even tijd voor en denk verder dan alleen die salarissen want dat is een heeeeel klein druppeltje op een vreselijk gloeiende plaat.

vraag je vervolgens af wat er gebeurt als je deze mensen een nog lager betaald leider geeft --> Ja goed geantwoord --> het wordt nog duurder.

Oplossing geef de zorg targets, ga centraal bepalen hoe de zorg dient te werken, biedt centraal faciliteiten etc etc Maar laat de mensen die het moeten regelen/organiseren gewoon een fatsoenlijke boterham verdienen conform wat ze in het bedrijfsleven zouden doen. Stel tegelijkertijd wel resultaten vast die behaald moeten worden. Niet dat geflierefluit van nu zonder enige verplichting etc.

Stijlloos&eigenwijs | 14-11-12 | 18:49

@Strohond | 14-11-12 | 18:46

*aansteker pakt*

Oh wacht..

pius | 14-11-12 | 18:48

@Reinaert | 14-11-12 | 18:44

Mooi. Het is al erg genoeg zo allemaal.

pius | 14-11-12 | 18:47

pius | 14-11-12 | 18:44
Joden zijn net als OAD.
'Je komt ons ook overal tegen'.

Strohond | 14-11-12 | 18:46

@pius | 14-11-12 | 18:44

Nee.

Reinaert | 14-11-12 | 18:44

Lapré. Is dat een jodennaam?

pius | 14-11-12 | 18:44

Zorgbestuurders
Zee
Indrijven

Strohond | 14-11-12 | 18:42

Ga dat maar eens in een bejaardentehuis uitleggen.

websenior | 14-11-12 | 18:42

@INH.30CL | 14-11-12 | 18:36

Gelukkig is het niet in strijd met Nederlands en/of Europees recht om betreffende instellingen hun subsidies te ontnemen. Dat scheelt al weer een slok op een borrel lijkt me.

Goedschiks of kwaadschiks: inleveren mogen ze wat mij betreft!

Reinaert | 14-11-12 | 18:39

@INH.30CL | 14-11-12 | 18:36 | + 0 -
Ja dat zijn ze strikt juridisch wel, maar eigenlijk niet. Ze zijn net als banken, hebben een nutsfunctie, risico's zijn voor de belastingbetaler en de winsten voor de bestuurders.

Kaas de Vies | 14-11-12 | 18:39

Bij de volgende verkiezingen stem ik op Tanja Nijmijer!

Obrero | 14-11-12 | 18:36

Zorginstellingen zijn private rechtspersonen, al worden ze uit de premies van burgers betaald. Daarin wijken zij af van publieke en semipublieke instellingen. Dit is belangrijk om te begrijpen. De NVZD roept de Eerste Kamer op de wet aan te houden. Want het is zowel strijdig met het Nederlandse eigendomsrecht als het Europees recht wanneer de salarissen in privaatrechtelijke zorginstellingen worden gekortwiekt. *En waar is mijn recht* Ruud uw dood is mijn brood Lapré.

INH.30CL | 14-11-12 | 18:36

Sssstt, stil eens even.
Hoor ik nou buiten in e verte het geruststellende geluid van een heimachine in combinatie met het geluid van grote balken die gezaagd worden en een mes dat geslepen wordt?
Zou het....
dan toch.....
eindelijk....?

Fuck, het was de buurman die aan het klussen was, maar het moment dat de eerste guillotines gebouwd worden kan nu toch echt niet meer lang duren.
Mensen als Ruud Lapré schreeuwen erom.

Cuyahoga | 14-11-12 | 18:35

@James Lastig | 14-11-12 | 18:32

Dat had je al gezegd.

pius | 14-11-12 | 18:35

Ruud Lapré de t*fus achter je oogballen ontzettende graaier.

mijntweecent | 14-11-12 | 18:34

Ruud Lapré Kwam ik jou ook niet tegen in het Anne Frankplantsoen in Eindhoven??...

Crematorium-de-Asbak | 14-11-12 | 18:33

Jongens niet zo naïef !

Denken jullie nu echt dat VVD en PvdA iets gaan doen aan de salarissen in de baantjescarrousel? Natuurlijk niet. Dit is gewoon theater!

Lapre is bijna met pensioen en die mag voor de vorm even boos doen. De D66 rechter (=vrindje) geeft hem gelijk en Marx en Died zeggen dat ze er niets aan kunnen doen maar het geprobeerd hebben.

Voila .. iedereen tevreden en het klootjesvolk slikt het.

James Lastig | 14-11-12 | 18:32

Zorgbestuurders, ze kunnen niks en ze vertrekken met ruzie. En iedere keer is het een uitzonderlijke situatie, want het salaris is in het contract vastgelegd en kan niet zomaar gewijzigd worden. Maar wie stelt die buitensporige contracten dan op? Met al die bizarre privileges erin.

Osdorpertje | 14-11-12 | 18:31

Goed bezig GS, ga door met dit soort topic's totdat grootverdieners straks zelf naar de redactie komen om hun verhaal te doen.

toetanchamon | 14-11-12 | 18:31

Ontsla die man en neem een nieuwe aan.

tipo | 14-11-12 | 18:30

Hoe losten ze dat topman-probleem in Gaza ook alweer op?

notoire_veelpleger | 14-11-12 | 18:27

ik trek een kratje champagne open en heb meteen ook een flesje naar Rutte en Samson gestuurd

methoxymonteur | 14-11-12 | 18:26

Ik wil ook doen wat hij doet, en vooral tegen zijn arbeidsvoorwaarden. En jullie ook, alleen hebben wij niet de juist vrindjes.

Graaien waar het kan, het ware kapitalisme!

_pacman_ | 14-11-12 | 18:25

Mooi hoor. Goed zichtbaar is hoe het graaimannetje meteen agressie vertoont en dreigementen maakt. Nu de overheid te dichtbij in zijn territorium komt is hij erg alert en heeft hij zijn juristen paraat. Dit graaimannetje is erg strijdvaardig en ziet natuurlijk liever dat de overheid in de modale territoria rond gaat hangen.

De Blijdschapper | 14-11-12 | 18:25

"De inkomens van zorgbestuurders horen niet te vallen onder de publieke sfeer, maar in de publiek-private sfeer".
.
Totdat ze door lamlendigheid /incompetentie /megalomanie /.../ de instelling aan de rand van de afgrond gebracht hebben. Dan is het volstrekt logisch dat e.e.a. onder de publieke sfeer valt.
.
Vraag iemand zich trouwens wel eens af hoeveel handen aan een bed uit zo'n bestuurlijke salariering kunnen?
.
Laat ik de astronomische besparingen die een gebrek aan dit soort bestuurders in termen van GEEN
megalomane huisvestingsprojecten, GEEN hobby rebrandings, en GEEN opulente netwerkborrels & diners met zich mee zou brengen nog maar even buiten beschouwing...

Parel van het Zuiden | 14-11-12 | 18:23

'Bestuurders in de Zorg', verdomme, deze babyboehoeboom generatie bestuurders heeft de zorg compleet naar de kloten geholpen. Niet alleen geld afpakken, vervolgen dat tuig.

smdyasc | 14-11-12 | 18:22

@Jackanders | 14-11-12 | 18:10
Hmm, beter lezen.

Maar toch doen, in een toko met veel te weinig personeel.
Dan is er keuze genoeg.

Jackanders | 14-11-12 | 18:21

Rotschoften. Allemaal.

Wie in de (semi-)publieke sector werkzaam is moet ook maar genoegen nemen met een salaris conform de eisen die in die sector gesteld worden. De risico's zijn een stuk geringer dan in het bedrijfsleven, de benodigde kwalificaties ook, dus waar lullen we nou eigenlijk helemaal over?

Wie méér wil verdienen dan de MinPres vervoege zich in het bedrijfsleven en steke zijn nek in de strop die zonder erbarmen aangehaald wordt dra men aldaar niet presteert. Niet miepen vanaf je lamslederen directeurszetel als je niet echt iets voorstelt!

*Schop tegen baantjescaroussel geeft*

Reinaert | 14-11-12 | 18:21

Nou, die Ruud LaLul zal binnenkort wel ergens een burgemeesters oid baantje aannemen dan.

Conan de Rabarber | 14-11-12 | 18:19

c.onjo | 14-11-12 | 18:15 | | Reageer+ |
O ja en vergeten. Mensen liggen te creperen in de bejaardentehuizen. Meer dan twee keer douchen per week kost geld. etc. De lijst is eindeloos. Pleur toch op zeg.

c.onjo | 14-11-12 | 18:17

"De inkomens van zorgbestuurders horen niet te vallen onder de publieke sfeer, maar in de publiek-private sfeer".

Als ze hun eigen hachje maar veilig kunnen stellen. De rest van de drie punten die hij naar voren brengt idem dito. Alleen maar denken aan zichzelf en als dat inkomen nou maa niet naar beneden gaat. En het graaien gaat maar door. Inderdaad een lul.

c.onjo | 14-11-12 | 18:15

Ik had altijd gehoopt dat met de algehele pensionering van een demografische zeer aanwezige groep we af waren van al die ballast, gaan ze allemaal in RvT's en RvC's zitten. Je komt ook nooit van die lui af.

Kaas de Vies | 14-11-12 | 18:12

In het buitenland zit men natuurlijk om deze bestuurders te springen. Ga dan.

blinde kip | 14-11-12 | 18:11

Opsluiten op de gesloten afdeling van zijn eigen toko.
Met dezelfde 'luxe' die ook zijn demente medebewoners genieten.

Jackanders | 14-11-12 | 18:10

Begin de kreet "ontzorgen" ineens te begrijpen.

rechtvaardigerechter | 14-11-12 | 18:10

Er verandert helemaal niks. Je denkt toch niet dat er echt in de salarissen van de baantjescarrousel gesnoeid gaat worden?

Dit is gewoon een 1-2-tje waarbij de regering voor de bühne een plannetje lanceert. Vervolgens mag iemand die bijna met pensioen is even verontwaardigd doen en de boel voor de rechter brengen. De rechter geeft hem gelijk zodat Didi en Marx kunnen zeggen dat ze er niets aan kunnen doen zodat de PVVDA regenten gewoon op de paardjes in de dik betaalde carrousel kunnen blijven rondrijden.

Kom op zeg, een aflevering van GTST is minder doorzichtig dan dit.

James Lastig | 14-11-12 | 18:09

@appeltjesgroeneweide | 14-11-12 | 18:08 | + 0 -
Mijn vader bestuurt altijd de auto en mijn moeder is mijn manager.

Kaas de Vies | 14-11-12 | 18:09

haha dood aan de manager/bestuurder. En als je papa of mama ook een manager of bestuurder is: altijd -1

appeltjesgroeneweide | 14-11-12 | 18:08

@Tommygunner | 14-11-12 | 18:01

Balkenendenorm? Topbestuurders van publiek geld hebben meer dan zat aan 3 tot 4x modaal. Méér dan genoeg.

ZKH EénOog | 14-11-12 | 18:07

Nou, dat is dan het enige pluspunt van Marx1 tot zover.
Nou nog de rest van die grootgraaiers bij de overheid en semi-overheidsinstellingen flink aanpakken. Die fijne arbeidscontracten waarin ze die bonussen en vertrekregelingen laten vastleggen.

La Vie En Rose | 14-11-12 | 18:07

Misschien moeten we het IDF eens vragen om ons van dit soort leiders af te helpen...

Parel van het Zuiden | 14-11-12 | 18:07

het lijkt me goed dat medisch specialisten meer kunnen verdienen dan dit soort flapdrollen.

cumshaft | 14-11-12 | 18:06

Ben zelf geen jurist maar toch: hoe moeilijk kan het zijn om vast te leggen dat overeenkomsten waarmee dit soort baasjes beloond worden boven de normen gewoon niet rechtsgeldig zijn?

Godsammekraken | 14-11-12 | 18:05

Schaamteloos, pek, veren.

Zomaar drie woorden die in me opkomen.

Op vele andere woorden na, die garant staan voor een permaban.

Parsons | 14-11-12 | 18:04

Een aantal jaren geleden werd zonder probleem een salarisverlaging voor verzorgend personeel doorgevoerd. Uiteraard moeten de bestuurders zich wel verenigen want ze hebben het zo zwaar. Je gelooft het niet.

blinde kip | 14-11-12 | 18:04

Bij elk woord wat de man spreekt mag er wat mij betreft 5 pleuro van zijn rekening afgeschreven worden.

Kets22 | 14-11-12 | 18:03

Onder de guillotine, nu!

eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 18:03

"De inkomens van zorgbestuurders horen niet te vallen onder de publieke sfeer, maar in de publiek-private"
Lang leve de privatisering!

kapotte_stofzuiger | 14-11-12 | 18:03

Zo'n vent verdient een flink stuk hout met splinters
in z'n neq te krijgen
bij wijze van spreken

Tobi | 14-11-12 | 18:02

Deze man gewoon al zijn geld afpakken.

vincent uit groninge | 14-11-12 | 18:02

De zorgvoorzichzelfbestuurder zal je bedoelen.

pius | 14-11-12 | 18:02

Mooi, langzaamaan begint mijn onderbuik te slinken. Hopelijk wordt dit beleid ook echt doorgezet.

Kaas de Vies | 14-11-12 | 18:01

Al het loon van overheid en semi-overheid moet gewoon door 1 instantie betaald worden. Boven de Balkenende wordt dan gewoon niet betaalt. Hoe moeilijk kan het zijn?

Tommygunner | 14-11-12 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken