Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VK: vrouwen niet succesvol door emotie

oie_2581626lddtikUy.gifOh, interessant. Rochus en Ans schrijven in de VK waarom er zo weinig vrouwen aan de top zitten. Rochus & Ans zijn headhunters en HR-manager, dus staan met de poten in de banenmodder. Benieuwd hoe erg het volgens hun de schuld is van de man & mannencultuur. Quote! "In de werkomgeving is het, in de westerse cultuur, niet mogelijk beleidsmatige omstandigheden aan te wijzen die vrouwen tegenwerken in hun opmars naar de top." Zie je wel! klotemannen.. Oh. Wat? Geen beleidsmatige omstandigheden die vrouwen tegenwerken? Dus.. Okee. Dan zou je bijna zeggen dat het aan de vrouw zelf ligt. Even wat argumenten. De vrouw "hecht aan haar 'comfortzone'". De vrouw "heeft te veel interesses". Vrouwen "ambiëren geen leiderschap op een macroschaal". Vrouwen "zijn emotioneel en te weinig opportunistisch". De vrouw "zal bereid moeten zijn af te wijken van haar emotionele voorkeur". En natuurlijk "beperkt de prioriteitenbalans van vrouwen hun inzet". Concluderend: "De marsroute [naar de top] wordt bepaald door de prioriteitstelling van de vrouw zelf. Zij zal concessies moeten doen op terreinen die haar na aan het hart liggen." Volgens R&A maakt het dus niet uit hoeveel positieve vrouwendiscriminatie je verzint, vrouwenquota opwerpt en succesvolle mannen + grote bedrijven de schuld geeft. Deze emotionele, breed geïnteresseerde, beperkt inzetbare en ambitieloze wezens met nesteldrang zijn hun eigen grootste tegenstander op weg naar de top. Dus wat de ene idealist zou omschrijven als virulente vrouwenhaat, noemt de ander -in dit geval mensen uit de praktijk- gewoon de realiteit. Nou, benieuwd hoe vrouwen reageren op deze opinie. Vast heel rationeel.

Reaguursels

Inloggen

Niets zo oneervol als een baantje krijgen door positieve discriminatie ipv de baan verdienen omdat je er nou eenmaal het meest geschikt voor bent/de beste kwalificaties er voor hebt.
Als vrouw moest je gewoon net als de mannen knokken voor je plaats in de hiërarchie. Vaak zal je net even een stapje extra moeten doen om je te bewijzen als een man maar als ze eenmaal zien wat je waard bent kom je er ook wel. Ben het ook volledig eens met wazakzegguh | 25-10-12 | 18:20 | + 1

Kipkleppert | 26-10-12 | 08:11

Zijn er eigenlijk ook regels voor de verhouding tussen het aantal mannen/vrouwen in sloopbedrijven, voor stukadoors en stratenmakers? Sommige beroepen zijn nou éénmaal minder geschikt voor sommige geslachten. Sommige beroepen zijn typische mannen-beroepen, andere beroepen typische vrouwen-beroepen. Waarom moet daar zo moeilijk over worden gedaan. Ik snap heus wel dat vrouwen ook de kans willen krijgen om een top salaris te verdienen, maar dat gaat alleen als je het beroep ook goed kan uitvoeren.

DondeRob | 26-10-12 | 00:09

Het typische is dan wel weer dat er aan de top heel veel homo's zitten. Zowel in de regering, mode, kunst, tv, leger, entertainment en het hele verdere bedrijfsleven. Dus zowel bij de 'mannelijke' als 'vrouwelijke' beroepen.
Kennelijk zijn dus voor topfuncties toch de vrouwelijke eigenschappen onontbeerlijk.

IQkulliku | 25-10-12 | 20:23

allemaal leuk en aardig dit natuurlijk, vrouwen in top-posities.
maar in de industrie: ploegendienst/ onderhoud/ fabriekshallen zie je ze maar weinig.
bang voor vieze handen ofzo?

de_tyvus | 25-10-12 | 19:29

Het grootste probleem is het ontbreken van logische gedachtes bij de meeste vrouwen. Dus inderdaad, de besluitvorming is meestal puur emotioneel. Ook luisteren ze totaal niet naar reden. Dat kost bedrijven geld dus tja.

Moonwarrior | 25-10-12 | 18:52

"Vrouwen zijn te veelzijdig"... Nou, als dat geen mooie zachte landing is van de vrouwenemancipatie, dan weet ik het niet meer. Komt net op tijd, want we waren al begonnen met uitsterven.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 25-10-12 | 18:46

La Vie En Rose | 25-10-12 | 18:02 | & 18:04
Nogmaals, dank voor de kudos maar ik voel niet de behoefte om met mijn handel te gaan leuren. Je weet nooit naast wie je op de opinie pagina van de VK komt te staan (stel je voor dat Sylvia Witteman afgeeft en dat je dan voorgoed loopt te giechelen om gehaktstaven en reuzel) en in de toko van Bert - ben ik al een BN-er-Brussen wil ik nog niet dood gevonden worden. Lieden die zo kwistig strooien met het label fascist vind ik Meulenbelterig eng.

Miep Scharensliep | 25-10-12 | 18:38

Kortom: Vrouwen kunnen best carriere maken mits ze 1: geen kinderen hebben 2: een man hebben die de kinderen verzorgt en het huishouden doet 3: genoeg verdienen om een huishoudster en oppas te betalen.
Daar is niets mis mee, het is de natuur, maar zeur er niet over, dat doe ik ook niet. Ik heb gekozen voor kinderen, dat betekent minder werken en minder carrieremogelijkheden. Ik pak mijn kansen wel weer als de kinderen wat ouder zijn. Als die kansen er straks niet (meer) zijn? Dan heb ik pech gehad, maar wel mijn kinderen bewust meegemaakt, in plaats van een uurtje per avond. Daar is ook wat voor te zeggen.

wazakzegguh | 25-10-12 | 18:20

@ VriesKaas | 25-10-12 | 17:22 | + -2 -
Welke vrouw zit mij te minnen? Ontbreekt het je aan argumenten?

VriesKaas | 25-10-12 | 18:19

@Miep Scharensliep | 25-10-12 | 17:17
La Vie En Rose | 25-10-12 | 18:02
Dit is een betere link: www.dejaap.nl/

La Vie En Rose | 25-10-12 | 18:04

@Miep Scharensliep | 25-10-12 | 17:17
En weer een tegel om in te lijsten.
Volkomen mee eens.

Tip: Als je de VK niet ziet zitten, kun je eventueel een combinatie van je beide comments naar deJaap sturen www.studenten.dejaap.nl/ Wordt veel gelezen en op Twitter gepromoot.

Het onderwerp is behoorlijk actueel.
Je kan hartstikke goed schrijven en het is zo belangrijk dat dit soort geluiden ook buiten GS gehoord worden.

La Vie En Rose | 25-10-12 | 18:02

Niemand minder dan Neelie Kroes (EU Commissaris en erkend promotor van vrouwen in de top) heeft deze week in De Commissie TEGEN 'wettelijke' quota voor vrouwen in de top van bedrijven gestemd.

Het maakt niet uit als de dames maar "in hun kracht staan." (Proest)

Franz Jozef | 25-10-12 | 17:41

Grappig dat die vrouwen elkaar kennelijk ook niet steunen. Ken immers bijna uitsluitend vrouwen die bij HR werken.

VanDattum | 25-10-12 | 17:31

Ik heb altijd met vrouwen gewerkt en ik kan je vertellen dat ze een meerwaarde hebben in elke functie waar zij actief in zijn. Het mannelijk geslacht is meer geïnteresseerd in targets halen en een individuele prestatie neerleggen. Terwijl het vrouwelijk geslacht meer wil socialiseren en als team teamprestaties wilt leggen. De focus van de vrouw ligt vooral bij het bereiken van doelen, door de cohesie in de groep goed te houden. Prioriteren van iemands levenstijl ligt altijd bij de individu, maar door de biologische klok van vrouwen ligt de prioritering altijd anders.

De kracht zit in de synergie van beide groepen en de vrouwen horen toch hun eigen maatstaf zelf te stellen en zich niet te vergelijken met een man, omdat die vergelijking niet mogelijk is. Iets wat in de discussie van vrouwenemancipatie wordt gedaan, is die vergelijking maken tegenover de man, terwijl de benodigheden van beide groepen anders is, output anders is en de rol in de maatschappij van beide net iets anders is dan soms mogelijk is. Als je de omstandigheden anders maakt. Dus, door in part-time mogelijkheden te gaan denken, die de vrouwen de optie biedt om hogerop te komen, kan er misschien verandering inkomen.

Waarbenik? | 25-10-12 | 17:29

@ Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:49 | + 2 -
Veel vrouwelijke managers vind ik anders veel te emotioneel als het gaat om beslissingen nemen. Komt meestal ook veel prietpraat bij kijken. Bovendien onthouden ze dingen die niet relevant zijn. Voor jaren. Terwijl we daar PCM formulieren voor hebben.

VriesKaas | 25-10-12 | 17:26

@ Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:44 | + 5 -
Ik geef inderdaad altijd mijn eerstejaars het advies om asap zwanger te worden.
Tijdens hun studietijd hebben ze veel vrije tijd, wonen ze meestal nog thuis zodat er ook een ander gezinslid voor hun baby kan zorgen en als ze afgestudeerd zijn gaat de kleine naar de kleuterschool en kan mama lekker aan het werk. Scheelt weer een gat in haar CV. Bovendien is de buik van een jonge vrouw die zwanger is geweest sneller strak wat voor de man dan weer een voordeel is en is de kans op complicaties onder mijn eerstejaars van 18 kleiner dan die dertigers die nog ff een kind inplannen voordat het te laat is.
Dus je vraag is nog niet zo gek hoor. 12 van mijn studenten hebben al een succesvolle zwangerschap achter de rug.

VriesKaas | 25-10-12 | 17:22

La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:02 |
Dank je voor het compliment.
Ik heb een zusje dood aan de (derde generatie) vrouwenbeweging. Hoe selectief en discriminatoir is de vrouwenbeweging? En vooral hoe opportunistisch want als we nu eens tot op het bot eerlijk zijn dan liggen hardcore feministen en niet buitenshuis werkende moeders toch regelmatig met elkaar in bed te vozen als het gaat om bij de overheid lobbyen voor meer moedervriendelijke maatregelen. De derde generatie feministen heeft voor het gemak vrouw en moeder synoniem gemaakt als het politiek zo uitkomt.
.
Men spreekt over de VerHaaring van de samenleving. De zorg voor anderen zou centraal staan. Werkelijk? Wat ik de derde generatie feministen vooral zie doen is OntHemmen en de zorg voor zichzelf centraal stellen. De man wordt ontmannelijkt maar daarmee nog geen vrouw, eerder een soort onzijdig instrument dat naar believen kan worden ingezet. Het is paradoxaal dat de feministe zich masculien wenst te ontwikkelen en het juist niet toestaat dat de man voor anderen zorgt. Nee, de man moet voor HAAR zorgen in een genderneutrale positie.
.
Emancipatie? Narcisme! Vrouwen verharden in hun eigen omhulsel en mannen vervagen naar een beige achtergrond. Jonge vrouwen wordt verteld dat alles mogelijk is omdat eerdere generaties er voor gevochten hebben en dat het hun PLICHT is om al die mogelijkheden te benutten. De huidige generatie vrouwen wordt bijna vanaf de geboorte een plattegrond naar succes gegeven. Oh wee als je van de route afwijkt, dan ben je geen moderne vrouw, dan stel je de beweging teleur en vooral jezelf. Kunnen we daar eens aan gaan werken? Als er werkelijk emancipatie is dan moet iedere vrouw vrij zijn om haar eigen pad te kiezen zonder gemoraalridder van barricadebarbies. Dan wordt er ook eerlijk gekeken naar gelijkwaardigheid en is er acceptatie van ongelijkheid der seksen.

Miep Scharensliep | 25-10-12 | 17:17

@ La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:53
AANDACHT

Pa Cartwright | 25-10-12 | 17:09

@vikingchild | 25-10-12 | 16:44
Als vrouwen werk hebben is het onder het mom,"Het moet wel leuk blijven".
Ik zelf zie het gewoon als levensonderhoud,en dus als noodzakelijk en dat is niet altijd leuk.
"Maar tegenwoordig moet alles leuk zijn anders doe ik het niet"..

mokummer | 25-10-12 | 17:05

het gaat er gewoon om ,hoever je je gevoel kan uitschakelen,om een financiele beslissing te nemen,en mannen zijn hier beter in dan vrouwen.
Genoeg bazen gehad die puur voor eigen gewin gingen en daar is de onderneming dan ook naar,bv. snelle roulatie personeel.
Ben je een "goeie baas",dan duurt het gewoon veel langer voor je je schaapjes op het droge hebt, maar als vrouwen alles emotioneel beslissen dan gaat het niet goedkomen met ze.
En daarom gewoon doe waar ze goed in zijn ,"zorgen".
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

mokummer | 25-10-12 | 17:01

Er is geen glazen plafond, er is een glazen doos. Daarin zit een mannenclub. Die bedenkt, vernieuwd en oefent. Aan wat er nog niet is. De vriendenclub bepaald de toekomst de vrouwenclub laat hem werken. Deze Volkskranttypes werken hard met de verkeerde inzichten. Ja, Volkskrant, ik weet het. De wereld draait om werkende vrouwen, de toekomst draait om werkende mannen. (gegeneraliseerd gezegd, dus bevat geen kennis voor het individu, hooguit waarschijnlijkheden).

erger | 25-10-12 | 16:57

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 16:31

Wat denk jij? Ik vroeg iets aan @miko | 25-10-12 | 15:44 en jij gaf antwoord.

La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:53

Vrouwen verwachten dat hun man (of anderen in de omgeving) gewoon 40 uren of méér werken. Als je vraagt wat ze nou van zo'n 40 urige week voor zichzelf vinden dan kijken ze je aan met grote ogen. Er is altijd wel een reden waarom 32 uur meer dan genoeg is. Sterker, 24 komt ze meer uit. De kinderen en het huishouden worden altijd wel genoemd als reden.
.
Part-time is helemaal geen parttime. Het is 'partytime'

vikingchild | 25-10-12 | 16:44

De vrouwen die ik heb meegemaakt en aan de top van bedrijven, hogescholen en instanties stonden waren ronduit harteloos. Echte bitches.

sTiRf | 25-10-12 | 16:37

Ik heb lang een vrouw als baas gehad. Nooit problemen (behalve toen het in haar relatie slecht ging. Je kent het wel emoties, huilen etc.)
Ze kon alleen niet op tegen de andere dames. Vrouwen kunnen écht gemeen zijn.

Franz Jozef | 25-10-12 | 16:35

@La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:18 | + 0 -
2 maar? Ik denk dat alleen jij geen nick van mij bent.
Maar welke had je in gedachte?

Kaas de Vies | 25-10-12 | 16:31

@ AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:48
Och tja, ik doe wel eens een beetje flauw – geef ik ruiterlijk toe.
Echter was dat in deze geenszins mijn intentie.
Hoe iemand zijn dagen slijt, is zijn of haar zaak. Echter, in casu, ging het mij louter om de discrepantie. Enerzijds een relaas over moeders die lastverzwarend werken op collega's, anderzijds wel zélf daags hier in de panelen hangen.
Daar een vraagteken bij plaatsen, is niet vals.

Pa Cartwright | 25-10-12 | 16:22

La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:08 | + 0 -
Ach, eenpitters die hun hele leven mislopen omdat ze nooit nee durven te verkopen, die zijn altijd heel trots op de offers die ze brengen. Maar eigenlijk totaal ongeschikt voor het ondernemerschap.

John Muts | 25-10-12 | 16:21

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 16:10
Reaguur jij onder twee nicks?

La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:18

Pas als de vrouw bereid is om minimaal 5 werkdagen 40 uur te werken in een periode van minimaal 20 jaar, zal de vrouw carrière kunnen maken. Maar zo gaat het natuurlijk in de praktijk niet. Afstuderen. Na een paar jaar kindertjes krijgen. Part-time werken. 16.30 naar huis (want ja, kinderen halen). Vakantie van minimaal vijf weken (want ja, grote school vakantie). Is allemaal niet erg. Heel mooi zelfs maar loop dan ook niet te klagen dat je geen toonaangevende goed verdienende manager wordt van een groot bedrijf. Of lid van de RvC. Want dat wordt je nooit als je niet bereid bent om er keihard voor te bikkelen. Kunnen de zeurvrouwen onder ons dat niet eens onder ogen zien?

Van Kamsteren | 25-10-12 | 16:17

Oh, en voor al die carrière-mannetjes en vrouwen voor wie status en poen zo belangrijk is dat ze daarvoor hun kroost vanaf een week of zes hele dagen naar de kinderopvang brengen, met hun quality-time for the kids in de weekenden: Dit nummer is een keer door @repulse (erg jammer dat-ie nooit meer reaguurt) geplempt. ff luisteren.

www.youtube.com/watch?v=B32yjbCSVpU

La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:17

@Twee Jeetjes

U bent een vrouwenkenner! Ik wil inderdaad altijd de dienst uitmaken. En zodra het moeilijk wordt (en believe me, het wordt al snel moeilijk met die kleine poezelige en snaakse hersentjes van mij) gaan de handjes omhoog en roep ik er een man bij.

En het grappige is: mijn vriendinnen hebben ALLEMAAL precies hetzelfde. Wij willen de dienst uitmaken, maar het lukt steeds niet echt (giechel). En dan zingen we: en nou die handjes de lucht in. En dan komt er weer een man aanrennen om het op te lossen. Wat een leven he!

De Geilige Maagd | 25-10-12 | 16:15

Ik vind het altijd zo ontzettend lief, van die Vindi meisjes die mega interessant doen in de UB

WaitingLine | 25-10-12 | 16:14

@La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:08 | + 0 -
De nanny

Kaas de Vies | 25-10-12 | 16:10

@miko | 25-10-12 | 15:44
Tuurluk, en wie zorgde er voor de baby en het huishouden?
Wie stond er 's nachts op om de baby te voeden, of het te troosten als de baby bleef huilen? Jij?


La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:08

@John Muts
O ja, de dertigerscrisis.... Moet altijd aan liedje van Kaandorp denken: 'Ik heb echt een heel zwaar leven....'

Volgens mij is dat gewoon het punt. Iedereen heeft wel eens wat. De een heeft een dertigerscrisis, de ander moet naar het consultatiebureau tijdens werktijd en weer een ander zit de kater van het weekend eruit te zweten.

De Geilige Maagd | 25-10-12 | 16:08

Twee Jeetjes | 25-10-12 | 15:59 | + 0 -
Vrouwen maar ook mannen ambiëren vaak een leidinggevende functie vanwege ego of jaloezie, of omdat ze er recht op denken te hebben. En niet omdat ze enthousiasme of talent voor het leiding geven zelf hebben. Het resultaat is altijd een slechte manager en vaak ook meerdere overspannen medewerkers.

John Muts | 25-10-12 | 16:05

@Miep Scharensliep | 25-10-12 | 15:12
Hulde!
Uw tegel vind ik (vrouw) zeer columnwaardig als tegengeluid voor het gedram van de vrouwenbeweging en die pleiters voor vrouwen-quota in zowel ons land als binnen het Europees Parlement. (Een meerderheid van het EP heeft vandaag tegen de benoeming van een topman bij het ECB gestemd)
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...

Opsturen naar de VK als brief van de dag. Dan komt-ie wellicht op de opinie-site.

La Vie En Rose | 25-10-12 | 16:02

Vrouwen willen de status en de dienst uitmaken. En zodra het moeilijk wordt gaan de handjes omhoog, help, hoe moet het nou, en moet de man het oplossen.

Twee Jeetjes | 25-10-12 | 15:59

@Kaas de Vies
Geniet ervan zou ik zeggen!

Maar mijn punt was eigenlijk dat ik vind dat necrosis zit te zeiken. Hij reageert als een ongestelde vrouw.

De Geilige Maagd | 25-10-12 | 15:57

De Geilige Maagd | 25-10-12 | 15:45 | + 0 -
Ik mag zelf leiding geven aan kinderloze vroeg-dertigers die geen energie hebben omdat ze niet weten wat ze met hun leven moeten, die om 5 uur naar theatercursus moeten, die zitten te janken om volgend jaar vergeten relatiecrisisjes, die drie keer per week tijdens werktijd naar een koophuis moeten kijken... Een ouder heeft tenminste duidelijke prioriteiten: brood op plank voor gezin, daar kun je wat mee.

John Muts | 25-10-12 | 15:52

@De Geilige Maagd | 25-10-12 | 15:45 | + 0 -
Nou donderdagmidddag zit ik ook vaak brak op kantoor.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 15:49

@Pa Cartwright 15:44
Nee Pa je doet vals, dat is heul wat anders. Goed je weet het zelf dondersgoed.

AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:48

necrosis | 25-10-12 | 15:30 | Dat vakantiegedoe vind ik, zoals ik al schreef egoisme, maar met uw opmerking over doktersbezoek ben ik het niet eens. Sinds ik kinderen heb ben ik zelf nooit meer ziek (heb alle creche-griepjes in het begin doorlopen en ben nu blijkbaar immuun), dus als ik twee keer per jaar een uurtje vrij moet nemen om met mijn kind naar de huisarts te gaan, vind ik niet dat mijn regelmatig zieke collega's ook maar enig recht van zeuren hebben. Bovendien plan ik zulke afspraken zoveel mogelijk op mijn vrije dag of aan het einde van de dag. Natuurlijk zijn er ouders die misbruik maken van dergelijke situaties, maar de ouders die ik ken, proberen zoveel mogelijk hun collega's te ontzien.

wazakzegguh | 25-10-12 | 15:45

@Necrosis
Hoeveel vrijgezellen zitten er niet half brak op kantoor op maandagochtend? En nee, dat maakt ook geen zak uit..

De Geilige Maagd | 25-10-12 | 15:45

@ AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:41
Maak je toch niet zo druk man, ik dacht dat jij dit ook allemaal zo serieus niet nam. Het is GS zeg.

Pa Cartwright | 25-10-12 | 15:44

@Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:44
Gewoon werpen tussen de soep en de aardappels en na een paar dagen weer werken.Mijn vrouw is geen week thuis geweest de zaak moest draaien.

miko | 25-10-12 | 15:44

Vrouwen horen gewoon niet hogerop te klimmen dan IPH.

notoire_veelpleger | 25-10-12 | 15:41

Lul toch niet, die knul behoeft geen enkele verantwoording af te leggen aan jou!! Wat zullen we nou krijgon, jij ziet hier bijkans net zo veel - als we het toch over je stokpaardje van de laatste tijd hebben: doen alsof je werkelijk een sociaal bestaan hebt en hier zaniken op de regulars. Dude, het zal wel, voor mij ben je er niet meer. Doei.

AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:41

Ik kom er steeds meer achter dat vrouwen dus ECHT gehandicapt zijn door hun hormomen. Is dus echt iets lichamelijks waar ze niks aan kunnen doen. Begrip hiervoor opbrengen is all what rest dames, eh heren !

Betweetert | 25-10-12 | 15:39

@AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:25 | + 0 -
Zijn BH knelt.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 15:37

Geen antwoord geven hoor @necrosis, waar bemoeit die man zich mee? One man interwebs pelisie ...

AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:35

@ AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:25
Gestrekt been? Gestrekt been?
Mag ik mij nog verwonderen over iets of wat? Daarmee doe ik – althans dat was zeer zeker niet mijn intentie – iets af aan de inhoud van necrosis' comments inzake dit genderverhaal. Daar kan ik mij, deels, wel in vinden. Moet je weten.

Pa Cartwright | 25-10-12 | 15:35

necrosis | 25-10-12 | 15:30 | + 0
Ach, ik denk dat jij als kind ook weleens op vakantie bent geweest in het hoogseizoen, of dat pa of ma je ergens met een gebroken arm moest komen halen of dat soort dingen. Dan waren er vast ook familieleden, buren, collega's die zo sociaal waren om bij te springen, al herinner je je dat niet meer. Je bent misschien die "asociale" ouder (nog) niet, maar we zijn allemaal wel dat vervelende rotkind geweest he?

John Muts | 25-10-12 | 15:34

Koken en voor kinderen zorgen, daar heb ik toch ook totaal geen talent voor. Dat is nu eenmaal genetisch zo bepaald.

roze_bril | 25-10-12 | 15:33

@ necrosis | 25-10-12 | 15:26
Ik was in de, kortstondige, vooronderstelling dat jij een vaste dienstbetrekking hebt.
Mooi. Echter kan ik dat vervolgens niet rijmen met het feit dat je de godganse dag hier in de panelen hangt. Jij wel?

Pa Cartwright | 25-10-12 | 15:31

@wazakzegguh | 25-10-12 | 15:25
En toch blijft het puur egoïsme, en daar baal ik wel eens van.
Heb je een kind met oorpijn?: natuurlijk krijg je vrij om een arts te bezoeken!
Ondergetekende werkt graag een paar uurtjes extra om het tekort aan menskracht te compenseren.....
*tanden in tikplank zetten doet*

necrosis | 25-10-12 | 15:30

Om nog even te benadrukken uit wat voor wereldvreemde aliens het Europees Parlement bestaat:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/13116596/__EP_wil_geen_man_voor_topfunctie__.html

Maar wat wil je....wereldvreemdheid is een absolute voorwaarde om in het Europasprookje te kunnen geloven.

caspert79 | 25-10-12 | 15:28

Gnagna die Miep knalt ff binnen !!!

Johan C. | 25-10-12 | 15:27

@Pa Cartwright | 25-10-12 | 15:19
Reaguren doe ik in mijn eigen tijd, en niemand die me betaalt om te commenten.

necrosis | 25-10-12 | 15:26

Goffur @Pa Cartwright, zit ik die jongen wat op te hemelen, moet jij er weer met gestrekt been in - wat is dat toch met jou de laatste tijd?

AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:25

necrosis | 25-10-12 | 15:09 |
Idioot dat mensen met kinderen voor gaan in het bedrijf waar je werkt... Ik hoor het vaker, maar bij ons dus mooi niet. Het plannen van de vakanties wordt hier om de beurt gedaan: het ene jaar mag de ene helft eerst kiezen en het jaar daarop mag de andere helft eerst kiezen. De ervaring leert dat de meeste kinderlozen sowieso liever buiten de schoolvakanties vrij willen (want het is goedkoper en je hebt geen last van schreeuwende kinderen op de lek van bestemming) maar het is een keer voorgekomen dat de zomervakantie voor mijn kinderen een aaneenschakeling was van logeerpartijen, omdat ik niet vrij was. Hoewel zij dat zelf fantastisch vonden, vond ik het erg jammer, maar zo af en toe is dat nu eenmaal zo. Het idee dat iedereen zich maar moet aanpassen aan mensen met kinderen, vind ik puur egoisme.

wazakzegguh | 25-10-12 | 15:25

@miep scharensliep:veel kudo's...;helemaal eens.(al is het wel een lang betoog,.. maar wel treffend ge-en beschreven

skipper65 | 25-10-12 | 15:25

@Elisabeth2 | 25-10-12 | 15:13
Waarom?
Om ze te pesten met een keuze die anderen maken?
Zo van: ik slaap slecht wegens mijn huilbaby, dus jij ook?
Ik moet er als 'kindervrije' voor betalen, zullen we dat ook maar even op de politieke agenda zetten?
Ik vind de solidariteits-eis van 'verse ouders' nogal a-sociaal.

necrosis | 25-10-12 | 15:23

Wat @necrosis allemaal zegt. En lees ook gelijk even @Miep Scharensliep, nog zo'n dame met verstand van zaken. Plusjes en kusjes.

AshleyJ"Ash"Williams | 25-10-12 | 15:22

Tja, als ik danser wil worden in het Scapino Ballet, zal ik me ook zo moeten gedragen. Er zijn nou eenmaal bepaalde eisen aan bepaalde functies. Heeft niets met achterstellen oid te maken.

janwillem3008 | 25-10-12 | 15:21

Miep Scharensliep | 25-10-12 | 15:12 |
tl;dr

Jaap Brulaap | 25-10-12 | 15:19

omanders | 25-10-12 | 15:07
Het is jammer dat het Trouw-artikel online niet gratis beschikbaar is en ik moet eerlijk zeggen dat ik te lui ben om te kijken of de data van het onderzoek openbaar is, maar net in dit onderzoek heb ik best veel vertrouwen. Op basis van eigen ervaringen (net als de schrijvers van het VK-artikel) zie ik juist op de universiteit veel ambitieuze en goede vrouwen (studenten en docenten), maar weinig vrouwelijke hoogleraren. Dat mannelijke sollicitatiecommissies daar mede debet aan zijn, lijkt mij een zekerheid. Daarnaast worden veel functies aan universiteiten niet via open sollicitaties ingevuld, maar wordt er eerst kandidaten in het eigen netwerk gezocht en dat netwerk blijft voorlopig een old BOYS network.

Pon | 25-10-12 | 15:19

@ necrosis | 25-10-12 | 15:09
En de uren die jij dag in dag uit, jaar in jaar uit, al reagurend doorbrengt moeten niet door collega's gecompenseerd worden?

Pa Cartwright | 25-10-12 | 15:19

Miep Scharensliep | 25-10-12
Help!

Elisabeth2 | 25-10-12 | 15:15

necrosis | 25-10-12 | 15:09 | + 0 -
Je kunt het ook anders zien. Veel werkgevers zijn bereid om hun werknemers te helpen om gezin en werk te combineren. Die mogelijkheden zijn er ook voor jou, maar omdat je geen kinderen hebt, maak je daarvan geen gebruik. Dat is je keuze (tenzij het een fysieke oorzaak heeft), maar het is flauw om te klagen als anderen dat wel doen. Paradoxaal genoeg heb ik gemerkt dat er voor een man deuren opengaan als die wél vader wordt. Je bent nu een van de grote jongens en ligt daardoor beter bij de grote jongens. Oneerlijk he!

John Muts | 25-10-12 | 15:15

necrosis | 25-10-12 | 15:09
Jawel, ik snap het wel. Eigenlijk zouden kinderlozen ook eens 16 weken vrij moeten krijgen af en toe. Maar dan wel met een huilpop die je elke nacht uit je slaap houst.

Elisabeth2 | 25-10-12 | 15:13

Mijn stellingen: *Het glazen plafond bestaat niet of althans niet in de vorm zoals nu wordt beweerd en is een door vrouwen bedachte term om hun professionele achterstand op mannen te verklaren en te vergoelijken. *Vrouwen zijn elkaar’s grootste vijanden. *Vrouwen moeten minder zeuren en bereid zijn keuzes te maken. *Verplichte quota is geen emancipatie maar discriminatie. *De vrouwenbeweging zit vol met Idi Amins.
.
Er is geen glazen plafond, er is wellicht een wat minder goed geoliede deur die de schouder van een onverzettelijke, onverschrokken vrouw benodigt om geopend te kunnen worden. Wie vandaag de dag als vrouw de top wenst te bereiken kan dat. Op voorwaarde dat het talent, de kennis, de ervaring, het inzicht in de dynamiek en strategie van het op hoog niveau opereren en de onvoorwaardelijke inzet en toewijding aanwezig zijn. Dat het mannen eerder lukt om aan al die kwalificaties te voldoen heeft niets te maken met een ongeschreven code of complot tussen mannen om vrouwen te weren uit het kwalificatieproces. Vrouwen nemen beslissingen die hun professioneel lot negatief beinvloeden. Ze worden over het algemeen niet gedwongen die beslissingen te nemen, ze doen dat uit vrije wil. De vrouw die klaagt dat ze wordt gepasseerd voor promoties moet eens heel kritisch naar zichzelf kijken. Vergelijkt ze werkelijk appels met appels of probeert ze appels en peren op elkaar te doen lijken?
.
Dat vrouwen kinderen kunnen baren betekent niet dat er een verplichting is om die biologische mogelijkheid te benutten. Het is en blijft in de meeste gevallen een bewuste keus om de kinderwens te vervullen. Die keus komt met consequenties. Het zal voor een vrouw met (jonge) kinderen niet eenvoudig zijn om gezin en arbeid optimaal te combineren. Het wordt helemaal passen, meten en compromissen sluiten als de baan een uitermate stressvolle en intensieve job met onregelmatige werktijden is. Over het algemeen kan de vrouw zich dan niet meer meten met haar kinderloze seksegenoten of met haar mannelijke collega’s. Dat is een feit en geen schande. De deeltijd wordt aantrekkelijk zodat meer tijd voor het gezin overblijft.
Sommige prominente leden van de huidige vrouwenbeweging vinden dat vrouwen verontwaardigd moeten zijn over deze ontwikkeling en hun boosheid moet richten op hun parter, hun werkgever, de overheid en vooruit, een heel miniscuul klein beetje op zichzelf.
.
In het kort komt de boosheid er op neer dat mannen zich niet voldoende van zorgtaken kwijten, dat de overheid niet voldoende waarborgen schept (en het financieel aantrekkelijk maakt) om vrouwen de carrièreladder op te kunnen duwen, dat werkgevers niet vrouwvriendelijk zijn en dat vrouwen nog te weinig gemotiveerd zijn om buitenshuis te blijven werken en de opvoeding en zorg voor hun kroost aan betaalde professionals over te laten. Vooral Heleen Mees maakt zich in Nederland sterk voor werkende vrouwen en verzet zich tegen de deeltijd-emancipatie. Zij ziet de oplossing voor de vergrijzingsproblematiek o.a. in een economische groei door een grotere en blijvende deelname van vrouwen aan het arbeidsproces. Een verplicht percentage vrouwen in hoge posities (quota regelingen) ziet zij als middel om tot het doel te geraken.
.
Vrouwen gebruiken dat woord “moeten’ heel gretig. Vooral anderen moeten van alles voor het welzijn en het welvaren van de vrouw in het arbeidsproces. De vrouw zet haar eigen valstrik. Ze wil genderneutraal worden behandeld maar hanteert de vrouwelijke signatuur door genderspecifieke uitzonderingsposities te bedingen. Het vrouwzijn definieert haar als arbeidskracht. De man heeft geen zoogmomenten, geen zwangerschapsverlof, geen off limit vergadertijden. De man stelt zijn arbeidsinzet genderneutraal ter beschikking. Een werkgever kan niet anders dan onderscheid tussen mannen en vrouwen maken als mannen en vrouwen ongelijkwaardige arbeidsinzet aanbieden. Dat is niet de schuld van de werkgever of van de overheid, het is de vrije keus van de vrouw.
Maak afspraken met je partner of andere verzorgers en scherm dat deel van je privéleven af van je arbeidsleven. De werkgever hoeft geen boodschap aan je voortplantingsgedrag of andere biologische omstandigheden te hebben.
.
De overheid heeft baat bij de continuiteit van de maatschappij en subsideert/manipuleert de voortplanting met financiële maatregelen.
Het invoeren van verplichte genderquota in het arbeidsproces is wat mij betreft geen taak van de overheid en een ongewenste bemoeienis met de dynamiek van de arbeidsmarkt. ‘De juiste kandidaat op de juiste plek’ lijkt me een betere doelstelling dan ‘de juiste kandidaat is een vrouw omdat er 40% vrouwen binnen een organisatie moeten werken’. Hoe je dit soort positieve discriminatie ook bekijkt, het blijf discriminatie en onwenselijk. Vele jaren geleden is er op het Ministerie van Onderwijs geëxperimenteerd met de quota regel. Met dramatische gevolgen.
.
Vrouwen zijn lastige schepsels die vooral elkaar in de weg zitten. Er bestaat geen solidariteit onder vrouwen alhoewel emancipatie mevrouwen dat graag beweren en dat ook constant blijven roepen in de hoop dat de kracht der herhaling de waarheid zal opleveren.
Als generalisatie: mannen zien grote lijnen en houden het oog op de bal en op het doel. Business is business. Vrouwen zien de bal als het doel en leggen met het gemak het spel stil om over de kwaliteit van de bal te gaan zeuren. Business is personal. Zolang vrouwen zichzelf niet kritisch durven bekijken en afstand kunnen nemen van hun genderstokpaardje zal het niet storm lopen met vrouwen in topposities. Dat heeft weinig te maken met het kloongedrag van mannen of de dynamiek van de arbeidswereld.
.
De vrouwen beweging zit vol met Idi Amins. Zoals de revolutie haar eigen kinderen pleegt te eten, zo vreet de vrouwenbeweging graag vrouwen die uit de leer praten. Als er al eens een vrouw op een leuke positie komt en geen Heleen Mees of Naomi Wolf adept blijkt te zijn dan volgt de systematische afbraak van die vrouw. Ze wordt met pek en veren bekleed en mag het strijdtoneel verlaten.
.
Mannen zijn de betere vrouwen en sowieso de betere vriendinnen. De wereld zou er leuker uitzien als vrouwen het spel gingen spelen zonder al die onnodige onderbrekingen om naar de bal te staren.

Miep Scharensliep | 25-10-12 | 15:12

Vrouwen zijn prima en hebben absoluut geen quotas nodig.

Libertinowitz | 25-10-12 | 15:11

Nee, dan (opgeleide!) Oost-Europese vrouwen: een heel andere mentaliteit.

Overdag aan het werk; ik zie ze hier _uitstekend_ technisch werk (op Ph.D. denkniveau, eh!) leveren, en ze hebben een uitstekende houding t.o.v. hun West-Europese medevrouwen.

's Avonds? Aan het werk, maar nu thuis: kind, huishouden, man.

Niet omdat ze het moeten, nee, omdat ze het _willen_!

Balsaq | 25-10-12 | 15:09

@Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:58
Ik praat nu over een kantoor met ruim 100 werknemers.
En wanneer er door 'zwangerschap' van een collega mensen meer uren moeten gaan draaien om de 'productie' op peil te houden, terwijl je als 'kindervrij' door het leven gaat, dan zijn de druiven zuur.
Mijn vakantie-aanvragen zijn vaak genoeg afgewezen, aangezien 'mensen-met-kinderen' voorgaan.
En als je het jaar afsluit met 5 weken aan vakantiedagen en het nieuwe jaar begint met 10 weken, dan ga je wel eens balen.
Begrip werkt wederzijds, maar het is nog steeds éénrichtingsverkeer, als je begrijpt wat ik bedoel.

necrosis | 25-10-12 | 15:09

@Pon | 25-10-12 | 15:01

Ik twijfel een beetje aan dat soort onderzoeken. iki begrijp dat ik daarmee een welhaast ketterse houding aanneem over de staat en status van de academische wereld, maar mij bekruipt het vermoeden dat dergelijk onderzoek in te vaak politiek wenselijke datamassage ondergaat.

omanders | 25-10-12 | 15:07

Is gewoon waar. Bedrijven en overheden moeten ook stoppen met die vrouwenquota. Degene die wel kunnen en willen hebben nu de naam de functie alleen te hebben gekregen vanwege hun geslacht. Degenen die optimaal geprofiteerd hebben van de voordeelregeling halen het niveau van de organisatie naar beneden. Nu is het voor beide partijen een slechte regeling.

henriette | 25-10-12 | 15:06

Ben ik al emo genoeg geweest nu?

Elisabeth2 | 25-10-12 | 15:05

Ballenman | 25-10-12 | 14:58
Mijn laatste werkgever, een farmaceut, had liever vrouwen in dienst juist omdat ze dat machogedrag niet hebben.

Elisabeth2 | 25-10-12 | 15:04

Vrouwelijke woordvoersters, vrouwelijke directieleden, iedereen weet dat vrouwen 1x per maand onhandelbaar zijn en geleid worden door hormonen ipv gezond verstand, zij die dit soort uitspraken doen, "Ik zit in een soort achtbaan van gevoelens en heb geen idee wat ik er mee moet..." geven leiding aan onze economie. Emancipatie heeft nu eenmaal een hele hoge prijs.

toetanchamon | 25-10-12 | 15:03

Er zit wel iets van waarheid in het artikel, maar tegelijkertijd publiceerde Trouw kort geleden een onderzoek waaruit bleek dat het aantal vrouwen op topposities in de wetenschap toeneemt, zodra in een sollicitatiecommissie een vrouw zitting neemt (t.o.v. sollicitatiecommissies zonder vrouwen). Het beleid dat er in sollicitatiecommissies niet altijd vrouwen hoeven te zitten, is dus een beleidsmatige omstandigheid die vrouwen tegenwerkt. Nogmaals, er klopt wel iets van het artikel, de verhouding man/vrouw in topposities zal wel nooit 50/50 worden, maar het aantal vrouwen in hogere functies kan door een aantal beleidsmatige veranderingen wel toenemen.

Pon | 25-10-12 | 15:01

@necrosis | 25-10-12 | 14:53
Overigens erger ik me ook te pletter wanneer mannen hun kinderen meenemen naar hun werk tijdens schoolvakanties.
Dit om eventuele vrouwonvriendelijkheid van tafel te vegen.....

necrosis | 25-10-12 | 15:00

In feite maakt het mij niet veel uit of er een piemel of een paar tieten aan zitten, als ze hun werk maar goed doen en zich niet teveel aanstellen.
En dan ben je vaak met vrouwen toch beter af omdat die niet 's ochtend het hele kantoor hoeven te laten weten hoeveel ze de vorige avond gezopen hebben, dat Feyenoord een keer gewonnen heeft en wat voor idioten er weer in die kutfile stonden waardoor ze structureel een half uur te laat komen.

Maar één ding, vrouwen, alstjeblieft, die flesjes afgekolfde melk in de koelkast, naast mijn bakje met tonijnsalade, dat trek ik echt heel slecht.

Cuyahoga | 25-10-12 | 14:58

Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:49

Je klinkt verongelijkt.
Kan best zijn dat je gelijk hebt, maar als het doel van die manager is om zoveel mogelijk geld te genereren, en dat lukt het best door gebakken lucht te verkopen... tsja.
Klinkt toch alsof de door jou aangehaalde vrouwelijke manager niet monomaan genoeg is. Zonder daar een waarde-oordeel over te willen geven, overigens.

Ballenman | 25-10-12 | 14:58

-weggejorist-

DoOne | 25-10-12 | 14:58

necrosis | 25-10-12 | 14:53
Ik kan me voorstellen dat het bij een kleine zaak inderdaad veel kosten met zich meebrengt, maar de carriëre vrouwen zitten daar meestal niet.

Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:58

Vertel eens iets wat we nog niet wisten !!

Lichtstadfan | 25-10-12 | 14:56

Dus in het kort: vrouwen willen gewoon vrouw zijn en ambiëren geen mannelijke machoposities, ondanks alle stimuli die er bedacht zijn om dit anders te krijgen?

Houdt dat dan, ook in het kort, omgekeerd evenredig in, dat de feministen en overige potten die moord en brand schreeuwen als ze zo'n positie niet in de schoot geworpen krijgen, dit aan zichzelf te wijten hebben?

ZKH EénOog | 25-10-12 | 14:56

Om een beetje beleid te ontwikkelen heb je een stabiel uitgangspunt nodig. Met de periodieke eiersprongen van deze menswezens, met alle bijbehorende "bijzonderheden" is dat dus een volslagen utopie.
nos.nl/artikel/433111-cnn-eisprongstem...

Taggart | 25-10-12 | 14:55

Toegegeven, slechts ongeveer 5% van de vrouwen in mijn leeftijd zou ik de positie van reverse cowgirl durven gunnen.

Godsammekraken | 25-10-12 | 14:55

@Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:44
Ik noem dat geen handicap, ik noem dat 'keuzes maken'.
Probleem is, dat veel werkgevers niet bereid zijn om extra kosten te maken wegens keuzes die anderen maken om en/en te eisen ipv. of/of.
Ik heb het meegemaakt dat vrouwen hun kroost mee naar kantoor namen, en wilden dat andere vrouwen (secretaresses) op hun kroost pasten, omdat ze zelf gingen lunchen met mannelijke collega's.
En desgewenst, ik hou er niet van als mensen hun kinderen meenemen naar de werkvloer.

necrosis | 25-10-12 | 14:53

@ Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:44
Kan ik louter respect voor opbrengen. Ik zie legio vrouwen die carrière en ouderschap weten te combineren. Dat vergt offers en veel energie.
Dat geleuter over verlof, man man. Om vervolgens 4 dagen van 10 uur te gaan werken teneinde één dag met de peuter te zijn. En nog een huishouden (deels) runnen. Petje af.

Pa Cartwright | 25-10-12 | 14:53

Ben vrouw en ja, het is gewoon de natuur. Zelf geef ik leiding aan een kleine groep en ik heb echt moeten leren om met mijn verstand te beslissen, terwijl mijn mannelijke collega op dezelfde hoogte daar minder moeite mee had. Niets mis mee. Grotendeels mannen aan de top en enkele vrouwen om de boel een beetje in te tomen. Prima combinatie, zou ik zeggen.

wazakzegguh | 25-10-12 | 14:51

rara | 25-10-12 | 14:45
Mijn hemel ja. Daar een artikel over gelezen.

Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:51

Vrouwelijke managers behalen misschien niet altijd de top omdat ze menselijk zijn en door gebakken-lucht-prietpraat heenkijken.

Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:49

Vrouwen liggen gewoon liever 3 dagen per maand in hun keuken te bloeden dan dat ze hun poten uit de spreekwoordelijke ondergebloedde mouwen steken. Bah bah.

Bezorgde vader | 25-10-12 | 14:46

@Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:44
We kunnen het uitbesteden naar India?

rara | 25-10-12 | 14:45

@necrosis | 25-10-12 | 14:35
De minkudo's bewijzen mijn gelijk!
*gnehehehe*

necrosis | 25-10-12 | 14:44

necrosis | 25-10-12 | 14:35
Ja, dat is een gigantische 'handicap' die vrouwen hebben dat kinderen werpen. Moeten ze daarmee wachten tot ze 65 zijn, of het tijdens hun studie doen?

Elisabeth2 | 25-10-12 | 14:44

@necrosis | 25-10-12 | 14:35
Ja, zo gaat dat in socialistische staten zoals Nederland. Moet je eens in het buitenland gaan kijken. Part-time bestaat niet eens. Gewoon voltijd aan de bak, en van wat je verdient huur je maar een nanny in. Die is dan ook veel goedkoper dan hier, en die doet en-passant ook je huishouden. Nee, dan weer terug in NL: daar staat de chirurg in het weekend zijn eigen badkamer te betegelen omdat die tegelzetter belachelijke tarieven rekent. We zijn lekker concurrerend bezig met zijn allen!

manmanman | 25-10-12 | 14:44

Kwestie van biologie. Vrouwen dien(d)en de kinderen te beschermen en moeten derhalve lang onthouden welke gevaren er dreigen en dreigden. Vrouwen onthouden vervelende en bedreigende situaties dus jaren- en jarenlang. Mannen gingen/gaan er op uit om voedsel en spullen te vergaren. Dan dien je snel te kunnen schakelen bij wisselende omstandigheden om steeds nieuwe en andere kansen te pakken en bedreigingen het hoofd te bieden. Dan kun je beter niet alle last uit het verleden meedragen - alleen die zaken die je tot voordeel dienen en het opgedane ter gevaarinschattting.

AlfredvonSchlieffen | 25-10-12 | 14:43

Mannen zijn dominerend. Vrouwen hebben meer gevoel. Mannen voeren oorlogen en vrouwen helen weer de samenleving.

Draconian | 25-10-12 | 14:43

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 14:32
Fout, een non-discriminatoire maatschappij is bedoelt voor mannen. Vrouwen tellen daar niet in mee. En als ze naast me op de bank willen komen zitten maak ik de ketting gewoon korter. Waarom heb ik anders een doorgeefluikje in de keukendeur laten maken?

IJzervreter | 25-10-12 | 14:41

Ja, heel leuk allemaal,
maar even OT:
Waarom wint Kees de Kort niet geweaun met 90%??

vliegende knorrepot | 25-10-12 | 14:41

@Moederneuk | 25-10-12 | 14:34
Je hoeft niet bij mij te komen schuilen, ik wil geen stenen door de ramen.....

necrosis | 25-10-12 | 14:40

Trouwens achter de aanrechten van met Michelinsterren bekroonde restaurants staat meestal altijd een vent. Moeten er dan ook vrouwenquota's komen voor restaurants?

stadsknurft | 25-10-12 | 14:40

Het RTL-Z nieuws tussen de middag vandaag.... een presentatrice die Frits Wester een vraag stelde...
Dit wil je zo niet zien, ze bewijst de stelling.

hagelkruis | 25-10-12 | 14:38

Trouwens al die suggesties van dat aanrecht doet mij weer herinneren aan die leuke raadplaat van die vrouw en die oven. Is daar eigenlijk al een uitslag bekend?

Kaas de Vies | 25-10-12 | 14:37

Enige belangrijke rol is de deegrol!

Vote/View | 25-10-12 | 14:35

Ik wil me niet bemoeien met 'vrouwenzaken', maar wat ik vaak heb meegemaakt bij werkgevers, is dat vrouwen bij een vaste aanstelling ineens last krijgen van rammelende eierstokken (16 weken betaalde zwangerschap), na het 'werpen' eisen gaan stellen omtrent de uren per week (part-time: want: moeder) en nog wat losse verworvenheden, zoals een aparte en discrete ruimte met riant zitmeubilair en een koelkastje, om de gekolfde melk tijdelijk te stallen.
Ik verzin dit niet, ik heb zelf zo'n ruimte moeten creëren in een kantoor.
Mannen zijn wat dat betreft stukken goedkoper voor een werkgever.

necrosis | 25-10-12 | 14:35

Toch is het soms wel lekker om de vrouw de toppositie te gunnen. In bed, bijvoorbeeld.

rara | 25-10-12 | 14:35

Er zijn toch geen vrouwelijke reaguurders?

Moederneuk | 25-10-12 | 14:34

Cuyahoga | 25-10-12 | 14:27
Al dat lekken zorgt er wel voor dat het gesloten old boys network opengaat.

Strohond | 25-10-12 | 14:34

Vrouwen zijn niet succesvol omdat ze 'multitasking' verwarren met 'overal tegenaan bemoeien'.

Red mij niet | 25-10-12 | 14:34

Ik lees net op telegraaf.nl dat een kandidaat voor de functie van topambtenaar bij de ECB door het Europees Parlement is afgestemd omdat...
hij een man is.

Symbolisch afgestemd, want het Europees Parlement is een nepparlement zonder echte macht. De betreffende man wordt benoemd door de lidstaten en gaat dus gewoon aan de slag bij de ECB.

Je verzint het niet.

Stijlicoon | 25-10-12 | 14:33

@IJzervreter | 25-10-12 | 14:28 | + 0 -
Vrouwen moeten gewoon vrij zijn in hun keuzes. Willen ze naar de top, dan moet dat kunnen, willen ze dat niet dan moet dat niet geforceerd worden.

Je geeft iedereen gelijke kansen om zichzelf te ontplooien, dat is de ware non-discriminatoire maatschappij. Quota's en andere regelingen worden door onnadenkenden nagestreeft. Zo. Ik ga denk ik maar weer eens een e-mail sturen, lekker productief dagje.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 14:32

Ik schreef het al eerder:
Gelijkheid tussen mannen en vrouwen is sowieso een raar denkbeeld.
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Vraag iedereen die een relatie heeft en de verhalen over de typische verschillen vliegen je om de oren. Niks mis mee ook.
Een ander verhaal is gelijke keuzemogelijkheden, een nobel iets. Maar ben dan wel bereid te accepteren dat mannen en vrouwen andere keuzes maken. Dit soort statistieken gaat aan de keuzevrijheid voorbij, en bepaalt daardoor (wederom!) wat vrouwen zouden moeten doen.

manmanman | 25-10-12 | 14:31

Vandaar ook dat de EU geen man aan de top wil hebben; zo kun je lekker doorgaan met emotionele/onderbuik terreur die alle feiten overvleugelt.

www.telegraaf.nl/buitenland/13116596/_...

Absoluut niet waar | 25-10-12 | 14:30

Tja Bakito, dit is een lastige om tegendraads tegendraads op te reageren. Ik ben benieuwd.

Cuyahoga | 25-10-12 | 14:30

Allang bekend uit ieder deugdelijk onderzoek naar de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt. Waarbij *wel* gecorrigeerd is voor deeltijdbanen, opleidingsniveau, sector etc. etc. Vrouwen hebben helemaal geen achterstand. Zou ook gek zijn dat in de arbeids*markt* talentjes gewoon vrij rond mogen lopen en niet met een passend salaris in een baan worden getrokken. Maar goed dat het zo zou werken riekt naar marktwerking en logica wat beide natuurlijk misogyne uitvindingen zijn. Wat goed voor de mensheid is kun je toch echt niet aan de mensjes zelf overlaten. Je meent het pas het allerbeste met je medemens als er een stukje dwang bij komt kijken.

Godsammekraken | 25-10-12 | 14:29

Vrouwen moeten gewoon in de keuken blijven en er voor zorgen dat er genoeg bier in de koelkast koud staat.
Carriere maken doen ze maar in het huishouden. Daar zijn ze voor.

IJzervreter | 25-10-12 | 14:28

Ik las vanmorgen dat ze ook bewezen niet beter dan mannen zijn in multi-tasken.
Auto rijden is bekend verhaal..

Het aanrecht was niet voor niets uitgevonden indertijd!

Treurig varken | 25-10-12 | 14:27

Vrouwen in topfuncties.
Yeah right, een beetje al die topfuncties ondermenstrueren zeker.

Cuyahoga | 25-10-12 | 14:27

@Pastor Sippenhaft | 25-10-12 | 14:25 | + 0 -
Of natuurlijk de juiste politieke vriendjes hebben, ik zit al 50 jaar mijn "golden parachute" hier op kantoor te breien hoor.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 14:27

Mannen zijn veel makkelijker dan vrouwen.

Zijn ze futloos? windt ze snel weer op door een draai een hun slinger te geven.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 14:26

Johnny, jij bent toch ook een wijf.

Strohond | 25-10-12 | 14:26

Als je naar de top wil moet je leren en knokken, niet zuigen en huilen. Zo werkt het nu eenmaal, zowel voor mannen als vrouwen.

Pastor Sippenhaft | 25-10-12 | 14:25

Dus vrouwen willen niet, maar toch moet 900% van de RvC uit vrouwen bestaan. Hou toch eens op met het gedrein en gezeik dames. Aan het ligt het niet, heeft het trouwens nooit aan gelegen. En nee ik wil zondag niet wandelen, ik wil als een autistisch aapje reaguren, laat me lekker.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 14:24

en toch is het de schuld van de man.

gooi en smijtwerker | 25-10-12 | 14:23

Positieve discriminatie, bah.

nielsjuuh23 | 25-10-12 | 14:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken