Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Just dope it: Nike dumpt Lance

lanceheinverbruggen.jpg Van die 500.000 dollar steekpenningen van Nike aan UCI-maffiabaas Hein Verbruggen (foto) is absoluut 100% zeker niets waar (en die dopingbeschuldigingen kloppen ook niet) maar Nike verbreekt toch maar voor de zekerheid per omgaande het HELE DIKKE (ongeveer 50 miljoen dollar de komende 5 jaar) contract met gevallen held Lance Armstrong. Deze collectie zal dus wel binnenkort in de sales gaan. En tegelijkertijd stapt Mr Butterblood op als voorzitter van de Livestrong-organisatie. De legende van Lance Armstrong was al kapot. Maar nu is zijn afgang definitief. We denken dat de column van Thijs Zonneveld het laatste zetje heeft gegeven. Update: online te zien: de heersende docu 'The World According to Lance'.

Reaguursels

Inloggen

Het wordt nog erger: het schijnt dat Armstrong kanker heeft overwonnen met doping. Nu ben ik zelfs over stag.

wakkere_nederlander | 18-10-12 | 01:27

Als wielrenner zou ik toch het ravijn in rijden !No Guts No Glory !

Calihero | 18-10-12 | 00:19

Niet zozeer het feit dat Armstrong dope heeft gebruikt vind ik erg, maar al het werk dat zijn liefdadigheidsorganisatie heeft verricht gaat nu door de plee, en dat is wel een ramp.

Tzakje | 18-10-12 | 00:14

Hmmmpfff Ik dacht dat Armstrong kanker op eigen kracht had overwonnen...
Echt GS reaguurders jullie staan aan de kant van de duivel.

wakkere_nederlander | 18-10-12 | 00:13

Lance kan ook nog een aantal aanklachten wegens meineed verwachten.

de honden blaffen... | 18-10-12 | 00:08

Het beroep dopinginspecteur heeft hij ook ten schande beledigt, een hele noest werkende arbeidssector in de zeik gezet door zijn eigen 'schone' gezeik.

Jack Reacher | 17-10-12 | 21:50

Nike heeft contract door gescheurd vanwege het feit dat pharmstrong 10 jaar de boel belazerde!
Of ze niet wisten dat pharmstrong doping gebruikte, wat een schijnheilige hypocrieten is die Nikie!

klaas026 | 17-10-12 | 21:09

Ik heb mijn laatste Nike sportspullen al wel gekocht. Wat een hypocriete, gereformeerde klootzakken zijn dat zeg. Blijf maar wel lekker tennis, langlaufen en biathlon sponsoren, die gebruiken echt niets, nee hoor. Kijk eens verder dan je kudt "swoof" lang is sukkels. Go fuck yourself.

lanc@ | 17-10-12 | 20:25

Zo zie je maar, in de topsport gaat het om de knikkers en niet om het spel.

caspert79 | 17-10-12 | 18:37

Moishe Pipik | 17-10-12 | 18:16
En dan loopt die vergelijking nog mank ook, omdat je Herfkens beter kunt vergelijken met een doorsnee dopegebruiker, en niet met degene die een heel corrupt netwerk stuurt.

Moishe Pipik | 17-10-12 | 18:19

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:39
En voor dat Herfkens de politiek in ging, hadden haar voorgangers en al die politici nog nooit van corruptie gehoord, laatstaan dat ze zich daar zelf schuldig aan maakten.

*proest*

En niemand beweert dat corruptie in de politiek goed is. Maar de realiteit is nou eenmaal dat het gebeurt. Dat er veel geld in omgaat.

Om daar nou alleen Herfkens op aan te vallen, gaat mij te ver.

Moishe Pipik | 17-10-12 | 18:16

Armstrong is een held.

Rochel | 17-10-12 | 18:15

Wat ik Armstrong kwalijk neem is dat hij in de tijd dat ik daar nog naar keek, zo'n vijf à zes jaar de Tour de France vanaf de eerste bergetappe vrijwel spanningsloos heeft gemaakt.

WirMachenMusik | 17-10-12 | 18:15

@ idopane | 17-10-12 | 17:15

Merckx was dan ook betrapt en bestraft voor dopinggebruik en heeft ook toegegeven dat ook hij fouten gemaakt heeft. Dat is het verschil.

krem | 17-10-12 | 17:43

Flodder | 17-10-12 | 16:52
D'r wordt hier niets verdedigt het is gewoon de waarheid. Er wordt al zolang ik leef drugs gebruikt in de wielersport. Het enigste wat nu naar buiten wordt gebracht is dat zelfs die die niet betrapt zijn ook vuistdiep er in zitten. Wie dus naast Amstrong gaat kijken komt genoeg schuldigen tegen die exact het zelfde valt te verwijten en dat is nu van een vermoeden tot een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uitgegroeid. Tijd om met een verzoeningscommissie daar voor eens en altijd een einde aan te maken

idopane | 17-10-12 | 17:24

Raar 2 jaar geleden heb ik Thijsje niet gehoord toen Mart Smeets dat verschrikkelijk dure boek over Eddy Merx introduceerde. Toen geen boze Thijs gezien terwijl iedereen wist dat Merx vuistdiep met z'n ellebogen in de doopreet van het peleton zat en nu wordt Lance plotseling aan een boom opgehangen waar al 60 jaar lang elke wielrennerheld van importantie al ruimschoots aan had moeten hangen Thijsje toch. Hypocriete fietsende nep intellectueel.

idopane | 17-10-12 | 17:15

Ik krijg sterk de indruk dat Armstrong dacht dat hij "untouchable" was. Hij had de dood in de ogen gekeken en toch de kanker overwonnen. Hij had niets te verliezen en de sympathie van iedereen. Anderen werden meegezogen in zijn sprookje en konden halverwege niet meer uitstappen.
Vermoedelijk wist bijna iedereen dat Armstrong doping gebruikte maar teveel mensen hadden redenen om te zwijgen. Eigenlijk is het een wonder dat dit balletje is gaan rollen. Hein Verbruggen, Nike, Mart Smeets,
US Postal, collega wielrenners, doktoren en vermoedelijk vele anderen hebben de doofpot jarenlang dicht weten te houden. Triest.

de euro middenweg | 17-10-12 | 17:08

@Little Arithmetics

Mijn punt is dat ik me afvraag wat degenen die nu roepen dat wielrennen van de buis moet dan wel willen zien aan sport op tv.

Het omerta wat in wielrennen aan de gang was, is bij andere sporten nog groter.

vila | 17-10-12 | 17:06

@Vila
Alleen maar Armstrong bashen? Zeker vergeten wat er is gebeurd met Kohl, Ullrich, Valverde, Contador, Festina en de lijst is eindeloos. Het rapport over Armstrong is net vrijgegeven dus gaat het over hem.

Gek hè?

Little Arithmetics | 17-10-12 | 16:55

vila | 17-10-12 | 16:47 | + 0 -
Hij heeft dan ook het nodige uitgevreten. De capo di tutti capi van de dope en ondertussen mensen kapot procederen, intimideren en bedreigen.

Flodder | 17-10-12 | 16:54

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:39 | + 0 -
Zo lang je Armstrong verdedigt met zijn door en door corrupte dope-programma, verdedig je valse concurrentie in de sport. Denk eens aan de coureurs die geen middeltje hebben ingespoten waarmee extra zuurstof wordt verkregen en verzuring later optreedt. Echt eerlijk.
En nee, die bergen zijn geen peanuts, maar je hebt geen dope nodig om die te bedwingen. De 'boterham met pindakaas' is echt het meest ergerlijke drogargument dat voorbij komt in de Armstrong-discussies.
Net of topsporters zich niet voorbereiden op zo'n krachttoer door training en een sportdieet. Ongetrainde papzakken halen al de top van Alpe d'huez.

Flodder | 17-10-12 | 16:52

@sano
Nee, ik zei duidelijk veilig, waarbij een medisch specialist zal uit moeten wijzen wat veilig is. Ik moet bekennen dat ik de medische definitie van veilig niet ken, maar ik neem aan dat ongeveer zo iets is: aanvaardbare risico's 1/500 tot 1/1000. Niets is 100% veilig, zelf een broodje pindakaas niet, als het echter redelijkerwijs veilig is om bepaalde vormen van doping te gebruiken juich ik dat zeer zeker toe. Een bloedtransfusie zal logischerwijs als veilig worden bestempeld al zullen er zeker en vast risico's aan verbonden zijn, maar jou voorbeeld wordt ook bij medische ingrepen zonder nadenken of schrik toegepast en zal dus redelijkerwijs veilig zijn, helemaal aangezien het eigen bloed is itt donorbloed. Er zijn sporters die een aanvaardbaar risico hebben op hartritmestoornissen en waar het schijnbaar toch verantwoord is te sporten op niveau.

En over je lichaam in de overdrive zetten, dan ben jij zeker tegen alle topsport omdat alle topsport in jou definitie als 'overdrive' gezien kan worden, laat staan dat topsport gezond is. Zullen die bodybuilders leuk vinden te horen, of die turners of boksers, en ook in populairdere sporten zetten atleten hun lichamen in een overdrive waar het discutabel is of het gezond is. Je moet niet de illusie krijgen, wat jij volgens mij aantoonde met jou reactie, dat topsport zonder risico's moet zijn of gezond is, integendeel.

jacmiegroffie | 17-10-12 | 16:49

la vie en rose praat het niet goed, maar is (net als ik), het hypocriete en kortzichtige alleen maar Armstrong bashen zat.

vila | 17-10-12 | 16:47

@la vie en rose

Nog meer drogredenen om het goed te praten? Lees het rapport eens.

Of ga snel terug achter je aanrecht.

Little Arithmetics | 17-10-12 | 16:45

Ik heb gelukkig al die tijd niet naar wielrennen gekeken, ik zat lekker Geenstijl en Powned te lezen in die tijd.

Twee Jeetjes | 17-10-12 | 16:43

@AshleyJ"Ash"Williams | 17-10-12 | 15:25

Wat is jouw probleem 'asbak'?

Fatwabuster | 17-10-12 | 16:41

@Flodder | 17-10-12 | 16:25
"Een getrainde sporter fietst makkelijk de tour."

Tuurlijk joh. Die bergen zijn peaunuts. Allemaal overdreven.
En voor dat Amstrong de tour ging rijden hadden zijn voorgangers en al die Tour de France-renners nog nooit van doping gehoord, laatstaan gebruikt.

*proest*

En niemand beweert dat valse concurrentie in de sport goed is. Maar de realiteit is nou eenmaal dat het gebeurt. Dat er veel geld in omgaat. Dat er onmenselijke inspanningen verwacht worden, door sponsoren, andere belanghebbenden en het publiek.

Om daar nou alleen Lance op aan te vallen, gaat mij te ver.

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:39

Dito Zoetemelk ;-)

de Voorzittert | 17-10-12 | 16:37

Noem mij één sport waar niet gedoped wordt.

vila | 17-10-12 | 16:37

Weg held.

In 2021 pakken we Indurain zijn 5 medailles af en in 2034 heeft Nederland geen tourwinnaars meer omdat blijkt dat die warme chocolademelk van Jan Janssen niet bepaald op natuurlijke wijze schuimde.

de Voorzittert | 17-10-12 | 16:36

Het wordt tijd dat Rucanor Boogerd gaat dumpen.

James St John Smythe | 17-10-12 | 16:34

Ik snap Nike wel, straks komt er naar buiten dat hun eigen management snuift en naar de hoeren gaat. Je kleding laten produceren door onderbetaalde medewerkers dat is tenminste wel iets om erg trots op te zijn.

toetanchamon | 17-10-12 | 16:28

@web_krijter | 17-10-12 | 16:23
Waarom staat Smeets in dat rijtje?
Was die ook ploegarts van Lance?
Of heeft hij Lance persoonlijk doping toegediend?

Vertel.

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:25

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:18 | + 0 -
Och ja, het fiets-je-niet-op-een-boterham-met-pindakaas-argument. Een getraind sporter fietst makkelijk die tour. Een paar minuten langzamer zonder dope. Dat misschien wel, maar dat maakt de strijd niets minder mooi.
Kan één van die Armstrong-verdedigers me nu eens zonder drogredenen uitleggen waarom valse concurrentie in de sport goed is?

Flodder | 17-10-12 | 16:25

@wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:57
Mee eensch heur.
Jij bent tenminste wakker.

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:23

Er rest Lance niets anders dan alle boeken open te gooien en de reputaties van iedereen die ook maar iets te maken hebben met deze zwendel door het slijk te halen. Verbruggen, Smeets, Ducro, Prudhomme, Rabobank, iedereen!

web_krijter | 17-10-12 | 16:23

@AshleyJ"Ash"Williams | 17-10-12 | 15:52
Hehehe. SpijkerT en kop.
♥ Joe!

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:22

Al die reaguurders hierboven houden niet van sport

vila | 17-10-12 | 16:21

Overigens weet ik zeker dat het grootste deel van al die boeroepers, zowel in de media als hier, die werkelijk dachten dat je de Tour de France, met al die onwijs zware bergritten, op een paar boterhammen met pindakaas en pasta kunt rijden, zelf de Cauberg nog niet eens op kunnen fietsen.

Weleens die massale valpartijen gezien? De verwondingen of inwendige kwetsuren? En gewoon doorfietsen hè?
En dat op een boterham met pindakaas en pasta.

Manmanman.

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:18

Naar de tour de France kijk ik eigenlijk alleen maar vanwege de fantastische opnames vanuit de helicopter. Dat hard fietsen interesseert me geen hol.

Polletje Piekhaar | 17-10-12 | 16:16

Doping was niet vrijgegeven, dus Pharmstrong is een vuile oplichter die met vals spel heeft gewonnen. Daarnaast is het een ontiegelijk onsympathieke doorgedraaide klootzak.

Flodder | 17-10-12 | 16:12

@Reinaert 16:00
Beetje een te hoog goody two shoes gehalte vos. Qua moralistisch vinger wijzon doet het alter ego weinig onder veur the real deal.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-10-12 | 16:09

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:57 | + -3 -
Anders vergelijk je sport met muziek naast je hunnie deden het ook. Goede argumentatie.

Flodder | 17-10-12 | 16:09

Stir Glenfarclas II | 17-10-12 | 16:02 | + 0 -
Laten we hopen dat de Martosauris Meetzilla nu eindelijk uitsterft. We kunnen hem dan desgewenst opzetten in een natuurmuseum, naast het skelet van een mastodont of zo

Zatkniss | 17-10-12 | 16:05

@cumshaft | 17-10-12 | 15:49

Niet de werknemers waar ik het over heb.

pius | 17-10-12 | 16:03

@Bigi Bana Boy | 17-10-12 | 14:55
Helemaal mee eensch!

Vraag me overigens af hoeveel geld zijn voormalige ploeggenoten - die zelf ook doping gebruikten en daarnaast, mede dankzij Lance, kapitalen verdiend hebben - ontvangen hebben om Lance te verraden. En van wie.

La Vie En Rose | 17-10-12 | 16:02

Aangeslagen Mart Smeets stopt met Pinkpop

Stir Glenfarclas II | 17-10-12 | 16:02

@ jacmiegroffie
Niet serieus neem ik aan?
Dan verplicht je dat iedere sporter zn leven in de waagschaal stelt om een kans te maken om te winnen. Wat je met doping doet is dat je je lichaam in overdrive zet en over zn zeik trekt, met alle negatieve gevolgen van dien.
(bijv bloed doping verhoogd de kans op een hersen- of hartinfarct enorm)

Rest In Privacy | 17-10-12 | 16:00

@AshleyJ"Ash"Williams | 17-10-12 | 15:52

Ik ben het alter ego van Mart Sleets. Kom je daar nu pas achter?

Reinaert | 17-10-12 | 16:00

Zichzelf jarenlang puissant verrijkt? check!
Jarenlang de qluidtdt belazerd? check !
Nu het bokje: checque !

Betweetert | 17-10-12 | 15:59

Nu maar hopen dat Lance niet datgene doet wat Pantani gedaan heeft. Ja, de man is misschien...,ik zeg misschien want ik was er niet bij, een domme oliebol geweest maar het lijkt nu wel haast of ze de oorlog aan hem verklaard hebben. Het blijft wel een mens en geen beest, die een genocide op zijn geweten heeft.

Schweinsteig Xpress | 17-10-12 | 15:57

7 jaar heb ik gejuicht als Lance als winnaar in Parijs over de streep kwam.
Moet ik al die overwinningen nu afdoen als valsspel?
Het spijt me maar dat gaat er niet zomaar in bij mij.
Temeer omdat het peloton achter hem ook niet clean was.

Nota bene:
Als alle muziek die onder invloed is gecomponeerd uit de schappen gehaald zou moeten worden blijft er niets over.

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:57

@Reinaert
Wat een gezapige mottenballen retoriek allemaal.

LOL.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-10-12 | 15:52

Alles wat veilig en prestatieverhogend is zou gebruikt moeten mogen worden. Laten we eerlijk wezen, we kijken naar sport om de algehele prestatie van het lichaam te zien die door de huidige wetenschap telkens beter wordt. Ik wil een wereldrecord zien op de 100 meter waar wordt getoond tot hoeveel het lichaam in staat is, dat het met hulpmiddelen gedaan wordt maakt niet uit aangezien het nog steeds een menselijk lichaam is die presteert. Het enige wat naar mijn mening tegen gehouden moet worden zijn extra technische hulpmiddelen, betere broekjes, kleding die blijft drijven in het water, betere fietsen voor de wind etc. oortjes zodat renners niet meer hoeven na te denken etc. etc. Alles wat het lichaam verbeterd echter is voor mij geen probleem.

Conlusie: Lance is en blijft held, en ze naam zal vast wel gezuiverd worden als doping over enkele jaartjes getolereerd wordt, dan pas gaan mensen zien dat hij gewoon een team had dat er altijd stond, hij aanviel op de goede momenten. Iedereen gebruikte toch wel doping omdat men ziet dat men alleen met die wetenschappelijke hulpmiddelen records kan verbreken.

Mensen tegen doping willen geen mooie sport, die willen het liefst mensen die 100% gelijkwaardig zijn aan elkaar, honderden gewichtsklassen in elke sport om het zo 'eerlijk mogelijk' te maken voor elk individu, die willen mensen die door genetische factoren een groter hart hebben, betere longen, langere benen etc. uitsluiten omdat die een voordeel hebben in bepaalde sporten. Dat zijn mensen die niet willen accepteren dat sommige mensen simpelweg meer aanleg hebben voor sporten, en doping kan die aanleg en dit verschil groter maken en daardoor het uiterste uit het menselijke lichaam in bepaalde sporten nog meer uitbuiten en verduidelijken.

jacmiegroffie | 17-10-12 | 15:51

Beetje sneu van Nike. Doet me aan de heer Ratzsinger denken die op 1 dag voor de Dutise capitulatie uit de wehrmacht deserteerde.
Had men dan al veel eerder gedumpt...

Zatkniss | 17-10-12 | 15:51

@wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:43

Biefstuk tussen de zeemlederen lappen? Zou kunnen ;-)

Ik heb waarlijk geen idee van hetgeen je wel of niet zou mogen eten, het gaat me domweg om cleane sport: iedereen gelijke kansen, iedereen zónder toevoegingen dus. Voor de competitie maakt het - zoals ik al eerder heb betoogd - niets uit: de beste wint toch wel. En da's wat telt.

Reinaert | 17-10-12 | 15:49

@pius | 17-10-12 | 15:38
integer ondernemen? werknemers bij nike worden al betaald voordat iemand de gemaakte kleding in de winkels koopt!

cumshaft | 17-10-12 | 15:49

-weggejorist-

jensees | 17-10-12 | 15:43

@Reinaert | 17-10-12 | 15:36
De meeste biefstuk komt ook niet door de dopingtest.
Wielrenners die dat eten weten bijna zeker dat ze hangen.
Niet voor niets stoppen wielerprofs deze vleeswaren nog liever waar de zon niet schijnt dan dat ze het consumeren :-)

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:43

Als je bewezen dopingzondaars er uit fietst is de conclusie eenvoudig.
Raar dat het zo laat pas uitkomt.

Rest In Privacy | 17-10-12 | 15:40

Tja... met een track record zoals dat nu van Lance Armstrong bekend is geworden kun je, na wat bitter geweende krokodillentranen, natuurlijk zo de politiek in.

Bertus Betonsloper | 17-10-12 | 15:39

@cumshaft | 17-10-12 | 15:23

Alsof dat de verantwoordelijkheid van een bedrijf tot integer ondernemen wegneemt. Not the issue dus.

pius | 17-10-12 | 15:38

Nu tennis en voetbal nog. Ook daarvan zal men over 10 jaar roepen: "Wir haben es nicht gewusst". Behalve ik.

vila | 17-10-12 | 15:37

@ Godsammekraken | 17-10-12 | 15:02

Zoiets inderdaad ja.
Eens met clean en niet clean maar de wielrensport is al sinds heugenis vergeven van de dopingschandalen.
Schijnbaaar zijn de organisatoren / controlerende instanties niet in staat om de sport clean te maken.
Dan maar een niet cleane sport wat mij betreft, weet je ook gelijk waar je aan toe bent.

Spokoynoy Nochi | 17-10-12 | 15:36

@wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:30

Gezonde medische begeleiding? Da's een soigneur en een fysio, dat zijn boterhammen met pindakaas, biefstukken, pasta en vul de rest zelf maar aan.

Chemicaliën horen daar in mijn beleving niet bij. En dan ga ik echt niet lullig doen over een neusspray die misschien wel eens neveneffecten zou kunnen hebben want dat vind ik ook overdreven maar dan doel ik dus op bewust toegediende lichaamsvreemde stoffen die een normaal en gezond mens niet zou moeten gebruiken. EPO hoort niet bij een 'normale' behandeling. Klaar als een klontje lijkt me.

Reinaert | 17-10-12 | 15:36

Geef ze allemaal een electrische fiets, hoeven ze bijna niet meer te trappen en is het dope gezeik gelijk afgelopen. Win win, tsja.

rechtvaardigerechter | 17-10-12 | 15:35

-weggejorist-

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:32

@Reinaert | 17-10-12 | 15:14
Op de dopinglijst staan veel middelen die ècht niet door de beugel kunnen.
(lijst: hierrr www.fietspraat.nl/images/downloads/wad... )

Maar EPO hoort mijn inziens gewoon bij een goede gezonde medische begeleiding en dat het is middel dat Lance Armstrong heeft gebruikt.

Lance Armstrong heeft trouwens wel meer te danken dan alleen zijn tourzeges door het vernuft van de medische wetenschap.

Ik meen serieus dat ze die lijst gewoon onder handen moeten nemen.

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:30

De hamvraag zal blijven: heeft Lance Mart in zijn val meegesleurd of andersom?

Frikanknul | 17-10-12 | 15:29

Het zou mij niks verbazen als Lance helegaar nooit kanker heeft gehad.

Detlev Tarnowitz | 17-10-12 | 15:28

@BedrijfsTijgerT | 17-10-12 | 15:19

Exact. Het gaat er om wie de beste benen heeft, niet om wie de beste dope heeft: ik wil een mooie wedstrijd zien en de beste wint die wedstrijd vervolgens, wie het ook is, dat maakt mij in elk geval niet uit: verdiende overwinning is verdiende overwinning.

Doping is onsportief, doping is een verzinsel van mensen die denken anders niet te kunnen winnen. Dergelijke mensen moeten gewoon niet aan een sport beginnen, verliezen hoort er namelijk gewoon bij. Wie dat simpele grondbeginsel niet wil of kan begrijpen - of voor het grote geld gaat, want dat is het natuurlijk meestal - mag wat mij betreft ongezien de roze vlektyphus krijgen. En een pukkel op z'n reedt. Als het een wielrenner is dan.

Dáár waar het pijn doet in elk geval.

Reinaert | 17-10-12 | 15:28

@Fatwabuster 15:05
Wat doe je nou weer kool? Moet ik je weer gaan uitschelden ofzo? Je weet dat ik daar niet moeilijk over doe - en in jouw geval met veul plaisier.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-10-12 | 15:25

@pius | 17-10-12 | 15:07
u wilt liever dat kinderen in azië rondzwerven op een vuilnisbelt?

cumshaft | 17-10-12 | 15:23

Pssssst, wisten julie ook dat Lance af en toe ook wel eens een Kamagraatje gebruikte?

Betweetert | 17-10-12 | 15:23

@blikland | 17-10-12 | 15:05
LOL!

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:22

Lance is een held natuurlijk, doping of niet. Fak yoe who fak yoes Lance.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-10-12 | 15:21

AL die gedupeerden zouden hem een proces moeten aandoen.
Dat zal hem leren.

ijzeren blub | 17-10-12 | 15:20

Dit is niet mijn EPO vriend !!

Betweetert | 17-10-12 | 15:20

De bedrijfsfilosofie van Nike is op hetzelfde gebaseerd als de naam van hun meest verkochte schoen ooit.

pius | 17-10-12 | 15:19

Reinaert | 17-10-12 | 15:14
Juist.
Iedereen die met het argument komt dat de Tour niet zonder doping gefietst kan worden praat onzin. Het duurt hooguit wat langer.

Zelf de Marmotte gefietst met 25 jaar teveel drank en 20 jaar roken .... 3 maanden voor evenement gestopt met roken en, ja ik deed er lang over, op het gemakkie uitgefietst.

Als je altijd redelijk gezond hebt geleefd en goed getraind bent fiets je die Tour inderdaad ook op een boterham met pindakaas.

BedrijfsTijgerT | 17-10-12 | 15:19

Ik word een beetje moe van al die Lance-verdedigers. Lees het rapport eens of in ieder geval een uittreksel daarvan.

'Van alle dopinggebruikers was hij tòch nog de beste.' Ja, omdat hij zelf de capo de tuti capi van het hele netwerk was en dus de meeste en de beste dope kreeg, inclusief de beste begeleiding. Doping of geen doping, daartussen zit nog een hele wereld.

Bovendien was hij wel iets meer dan een doorsnee dopinggebruiker. Hij was degene die het hele circuit opzette, hij zette jonge renners onder druk om te gebruiken, hij intimideerde mensen, hij klaagde een krant aan voor een miljoen (en won) omdat die krant leugens zou hebben verkocht. En hij gebruikte Livestrong als propagandamiddel.

Een leugenaar en een bedrieger is het. En alle argumenten om hem te verdedigen zijn drogredenen.

Moishe Pipik | 17-10-12 | 15:16

@wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:04

Dan ben ik ernstig voorstander van de "opdoek"-optie. Waarom zou ik naar de uithangbordjes van de farmaceutische industrie willen kijken? Het maakt namelijk geen flikker uit of een etappe met 52,8 km/uur of met 46,0 km/uur wordt afgewerkt: een winnaar is een winnaar.

En als een winnaar dat inderdaad alleen op bruine boterhammen met pindakaas doet heb ik daar dés te meer respect voor. Dáár gaat het om. Niet om opgefokte kasplantjes.

Reinaert | 17-10-12 | 15:14

Ik vroeg me al af waar die slogan van dat schoenenmerk op sloeg.

Muggenmepper | 17-10-12 | 15:13

Het record van hard naar beneden vallen staat inmiddels weer op naam van Armstrong.

RudolfvanEngelen | 17-10-12 | 15:10

Nike. Het toonbeeld van verantwoord ondernemen.

Daar weten de kindertjes in Azië alles van.

pius | 17-10-12 | 15:07

Volgend jaar zit iedereen toch weer drie weken voor de buis.
Iedereen, behalve eentje.

Terpen-tijn | 17-10-12 | 15:07

Fuck You Lance!!

Fatwabuster | 17-10-12 | 15:05

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:55 | + 0
-
De Betavus "city" cup?

blikland | 17-10-12 | 15:05

Voor mij is Lance Armstrong totaal niet van zijn voetstuk gevallen. Van alle dopinggebruikers was hij tòch nog de beste. Om een tour te winnen moet je natuurlijk fysiek supersterk zijn maar dan ben je er nog lang niet.
Armstrong heeft vooral gewonnen door zijn tactisch inzicht. Op het juiste moment aanvallen, met de juiste demarages meegaan en op het juiste moment de sprint aanzetten. Vergeet niet: al zijn collega renners stonden/staan ook stijf van de doping.

Wie ik pas echt hufters vind dat zijn niet de ploegartsen (zij zorgen immers enkel voor perfecte medische begeleiding) maar de dopinggestapo die wielrenners 24/7 overal ter wereld stalkt en meer privacyschendende bevoegdheden heeft dan de FBI.

Dus: vrijgeven die handel of gewoon het hele circus opdoeken.

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 15:04

Beutus 14:58
Smeets was hetzelfde voor het wielrennen als Maartje van Wegen voor het koningshuis.
Een soort ambassadeur zeg maar, tot aan zijn ellebogen in het verkeerde gat.

Terpen-tijn | 17-10-12 | 15:04

Dit is de reden waarom ik al jaren het fietsen niet meer kijk (dat en dikke Mart). Niemand in deze sport is nog geloofwaardig. Waarom een Rabobank hier nog in zit is mij een volkomen raadsel.

Dikkie_Dik | 17-10-12 | 15:03

@Spokoynoy Nochi | 17-10-12 | 14:49
Zoals bijvoorbeeld in bodybuilding bedoel je? Daar hebben ze aparte competities worden gehouden met strenge controles en dat is ook waar geen hond op af komt. In de "Open Klasse" blazen de deelnemers hun hartkleppen door hun oren naar buiten en zit het grote geld. Ik ben helemaal voor zelfbeschikking maar clean en non-clean samen in een wedstrijd is geen wedstrijd en bovenstaand voorbeeld lijkt me afdoende om te laten zien wat er met een sport kan gebeuren.

Godsammekraken | 17-10-12 | 15:02

Armstrong blijft wel bestuurslid van Livestrong want zo iemand als Lance wil men echt niet missen.

Simon_GS | 17-10-12 | 15:01

Ik lach alle sukkels die voorheen Lance vereerden keihard uit. Stelletje blinden.

Detlev Tarnowitz | 17-10-12 | 15:00

@wakkere_nederlander
Zou wel een giller zijn. Al die nervosa's op hipster of bakkersfietsen. Geen enkele bergetappe zal meer worden uitgereden. Zoetemelk is overigens ook schuldig bevonden van dopinggebruik.

ikmagookeenkeer | 17-10-12 | 14:59

@wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:51

Er heeft de afgelopen decennia geen enkele wielrenner de Tour gewonnen zonder doping. Misschien was de laatste cleane winnaar Joop Zoetemelk, hoewel zijn achternaam ook tot verdenkingen aanzet.

Ik durf zelfs te stellen dat er nog nooit een renner op het podium heeft gestaan zonder het gebruik van enige vorm van dope.

Carib | 17-10-12 | 14:58

Ik vertrouw die 45plussers met bierbuikjes op de Ned. fietspaden ook niet. Die zijn ook altijd zo opgefokt!

jel10 | 17-10-12 | 14:58

@Terpen-tijn | 17-10-12 | 14:56

Je zou het bijna met de Mart te doen krijgen...

brutus68 | 17-10-12 | 14:58

Het is feitelijk niet meer dan de bevestiging van hetgeen we allemaal al wel wisten: de wielrennerij is niet 'clean' en is dat waarschijnlijk al tientallen jaren niet meer. En het is niet de wielrennerij alleen natuurlijk, gewichtheffen en fierljeppen zijn ook dubieus maar trekken minder aandacht.

Hoge bomen vangen veel wind. Dat Armstrong in z'n ondergang ook Hein Verbruggen meeneemt verbaast mij dan ook helemaal niet (meer): de penetrante putlucht is al jaren alomtegenwoordig in die sport.

Wel doodzonde voor een sport die in de kern gewoon verdoemd mooi is. Bikkelende mannen, bruin brood en pindakaas, stoempen, stampen, kasseien, bebloede benen, dood, gladiolen en algeheel en bijna terminaal afzien: wat is er heroïscher?

Wég is de illusie. Dus inderdaad: fuck You, Lance Pharmstrong!

Reinaert | 17-10-12 | 14:57

Godsammekraken | 17-10-12 | 14:49
Een schone fiets!

Carpe@diem | 17-10-12 | 14:56

Mart gaat ook een beetje dood> hij is zwaar misbruikt om iedereen zand in de ogen te strooien.
En dan niet eventjes, maar een tiental jaren.

Terpen-tijn | 17-10-12 | 14:56

@ikmagookeenkeer | 17-10-12 | 14:52
De restricties van de Tour directie worden almaar strenger. Ik zie het nog gebeuren dat ze renfietsen gaan verbieden.

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:55

Wel zo comfortabel en handig om nu alle schuld in de schoenen van één renner te schuiven. Kan de wielersport mooi het eigen straatje schoonvegen en gewoon verder gaan alsof niet die hele sport totaal verziekt is. Dat komt mooi uit zeg. Nee, Lance heeft het allemaal alleen gedaan en is het brein achter dit alles. Ook de dopingschandalen van ver voor de tijd van Lance waren achteraf gezien allemaal zijn werk. Sure mate.

Bigi Bana Boy | 17-10-12 | 14:55

@wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:51

Zoetemelk was ook niet zuiver op de graat.

brutus68 | 17-10-12 | 14:54

@wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:44
Bovendien is Tiger Woods een waardeloze wielrenner.
(om OT te blijven)

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:53

Als er geen doping meer gebruikt zou worden zou de tour dubbel zo lang duren en wordt de televisie nog langer gegijzeld door deze verschrikkelijk saaie sport.

ikmagookeenkeer | 17-10-12 | 14:52

Er heeft de afgelopen decennia geen enkele wielrenner de Tour gewonnen zonder doping. Misschien was de laatste cleane winnaar Joop Zoetemelk, hoewel zijn achternaam ook tot verdenkingen aanzet.

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:51

Heel dat wielrennen is vergeven van de doping.
Geef de boel toch lekker vrij en laat iedere renner zelf beslissen of hij wil gebruiken of niet.
En al dan niet onverwacht dood wil neervallen.

Spokoynoy Nochi | 17-10-12 | 14:49

OK nu nog de overige 250 tourrenners, de ploegbazen, de verzorgers en artsen, de andere kant opkijkende journo's en sponsors en we hebben een schone sport. Oww wacht, wat houden we nog over?

Godsammekraken | 17-10-12 | 14:49

Snortstrong!

Juriaan Schraamhaar | 17-10-12 | 14:49

Och terwijl de hele wielerwereld schuldig is aan doping gebruik en faciliteren en verbergen ervan,inclusief ALLE aanklagers van Armstrong wast de wielermedia zich in onschuld. Pakt de Nederlandse sport media de betrokkenen in dit land aan. Nee lafjes (mr. Smeets o.a.) roepen ze in koor, Wir haben es nicht gewusst. De zondebok is gevonden.

A.Green | 17-10-12 | 14:48

lance just did it.....

mokummer | 17-10-12 | 14:48

Zijn achternaam is hoogstwaarschijnlijk ook gemaakt met doping, afschaffen die handel.

Alwetend | 17-10-12 | 14:46

Hij had moeten stoppen na 6 tourzeges.

Repetitive Beats | 17-10-12 | 14:46

Nike mag Tiger Woods ook uit hun stal schoppen.
Hij gebruikt gedopedte drivers en ballen! #feit

wakkere_nederlander | 17-10-12 | 14:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken