
Vandaag in VK, krant waar 137 procent van de redactie PvdA stemt: een
volledige pagina over stigmatisering van getinte medelanders. Juist, het bekende eeuwenoude verhaal over zomaarverdachtmakingen en het bijbehorende aan de kant zetten van hun gloednieuwe gepimpte Golfjes, Audi's of BMW's waarin ze tijdens chauvinistische kantoortijden ogenschijnlijk zinloze rondjes door de stad sturen. De politie erkent het virulente racisme in verhullende danwel verexcuserende termen als 'onbewuste vooroordelen' en 'collectieve bijziendheid'. LOL-anekdote: zelfs een Arubaanse hoofdagent moest zijn VW Bling inruilen voor een mufsaaie Mondeo om maar niet meer aangehouden te worden. Bodemlijn van de wiedergutmachungsrepo: van die rondhangende, groepsagressie uitstralende straatjochies 'deugt 99% procent'. Ze gaan gewoon naar school nadat ze hun krantenwijk gelopen hebben, en als ze klaar zijn met hun huiswerk springen ze op de scooter om pizza's te bezorgen bij witmensen met geld te veel en kookzin te weinig. Foei ons en foei de politie dat we ze allemaal over één kam scheren, waardoor (quote buurtregissur) 'aan de ene kant wordt afgebroken wat aan de andere kant wordt opgebouwd'. Maar net als je bijna overtuigd bent door de paginagrote discriminatie-compensatie, kom je bij het
laatste artikel van de pagina, waar eerdergenoemde buurtregisseur er toch nog voor weet te zorgen dat je die ene procent Mocro's die niet in groepjes op straat hangt en wel vriendelijk groet in het voorbijgaan voortaan óók niet meer vertrouwt. Ja da's kudt zeg.
Hele pagina voor niks.
Reaguursels
InloggenVriendelijke Mocro's bestaan niet!
@de Bree | 15-10-12 | 17:59 kan het zijn dat jij een beroep hebt waarbij je uit oogpunt van je werkzaamheden vooral te maken hebt met mensen die niet deugen?
En dat daar een paar Marokkanen tussen zitten?
Schoorsteenveger | 15-10-12 | 22:30
Scholen liggen net als de rest van met name links Nederland in een spastische stuip wanneer het het domweg bespreken van problemen met immigranten betreft. Totaal van de zotte. Problemen worden op die manier allen maar groter. Gewoon helder en duidelijk zijn: dit is Nederland, hier zijn wij tolerant en vrij en als het je niet aanstaat heb je hier niks te zoeken.
Die buurt regisseur mag snachts een wandeling gaan doen in Amsterdam-Noord. Zn collega die daar voorhen werkte heeft ook nog wel wat leuke verhalen voor hem btw. Echt ongelofelijk hoe mensen het probleem ontkennen of omdraaien.
Waarom niet gwoon ffke die wet aanpassen en alle straffen hoger maken. Scheelt een hoop discussie en gezeik.
Heel knap. Een Audi kunnen betalen van je krantenwijk + pizza's bezorgen.
De statistieken liegen niet.
Het is laatste zin van het artikel, niet -laatste artikel.
Daarbij: dat is wat je krijgt als men massaal op PvdA stemt: al het gespuis komt weer uit kieren en gaten kruipen om hun smalende taal te spuien.
Grappig weer, die verwijzing naar"die politieke partij die veel media aandacht krijgt" ik kan me van hen nauwelijks betrokkenheid herinneren bij de straatterreur in hilversum. Wie de aandacht krijgt, verdient hem. In dit geval de mocro's.
Zijn ze werkelijk nou nog altijd bezig met die "kleine groep, die het verpest voor de rest" retoriek? Ga toch fietsen. Chinezen hebben een kleine groep die het verpest (om eens wat te noemen).
Als het echt maar een kleine groep is dan is er geen probleem en zal men ook niet extra aandacht hebben voor zo'n grote groep.
Het is niet de kleine groep die het verpest voor de rest maar het is de grote groep die het verpest.
www.ministrando.org/gedrags-_en_opvoed...
Kan de media zich niet gewoon beperken tot het opsommen van feiten in plaats van mensen (proberen) een mening te geven die verder ook nog eens geen recht doet aan de werkelijkheid.
Het gegeven dat er een "buurtregiseur" wordt aangesteld is veelzeggend genoeg. Dat doe je niet omdat het allemaal beschaafde, lieve, nette mensen zijn. Helaas blijkt ook deze "buurtregiseur" onderdeel te worden van de vuiligheid waar ze dagelijks in verkeert. Of misschien kwam ze er juist uit voort, het is Nederland tenslotte.
strikdewepstroper01 | 15-10-12 | 22:49 | + 3 -
Tegen baseball petjes heb ik niet zoveel tenzij het dat gucci petje is waar ze allemaal mee lopen haha. En dat wat jij bling bling noemt, dat zijn gewoon sieraden dus vakmanswerk. Ik vind een gouden rolex ook prachtig alleen zal ik het nu niet kunnen betalen.
Fatwabuster | 15-10-12 | 17:43 | + 0 -
Rotterdam.
Bakito | 15-10-12 | 17:47 | + -16 -
Als je echt uit Rotterdam komt dan weet je ook wel dat het gehalte white trash, hooligans en zeker kamp volk in RDam wel meevalt.
Jij komt hier echt alleen maar om de boel op te naaien dus het lijkt me verstandig als we jou met zijn allen voortaan gewoon negeren. Geen minnetjes meer voor jou.
99% deugt. En Sinterklaas bestaat en de Paus is protestant.
@ Bakito | 15-10-12 | 18:29
Wat een ongelooflijk dom gelul. Vraag eens aan de oorspronkelijke bewoners van beide Amerika's of ze zo blij zijn met immigratie.
Wat heeft in godsnaam die eikel Barack Osama daar mee te maken.
@mothersfinest
Jammer dat een bepaalde groep het verkloot. Ik hoop dat je het niet persoonlijk opvat als ik mij hier soms scherp uitlaat. Dat is dus niet aan het adres van hen die willen integreren en hun beste beentje voorzetten. Ik geef af op criminelen, extremisten en andere klojo's.....
strikdewepstroper01 | 15-10-12 | 22:49
Ik heb natuurlijk ook het geluk dat mijn moeder net als ik Fries is, en dat mijn familie een militaire achtergrond heeft.
Mijn vader is Marokkaans, maar ik ben opgevoed door mijn Friese (vakbondsman) stiefvader.
Ik begrijp wel dat sommige jongens deze cultuur heel tof vinden, maar ik maak ze ook duidelijk dat ze dat uiteindelijk niet zal helpen om een gelukkig leven te gaan leiden.
Leer ze dat een pak "stijl" is, en je broek op je knieën gay!
ook apen kunnen evolueren, daar zijn wij het bewijs van. ;)
Ik heb idd in meerdere landen vertoefd in het kader van mijn werk.
@mothersfinest
Negerpolio, (LoL)..... je moet eens weten hoe ik baseballpetjes haat en heel die blingbling cultuur eromheen. En dat overheerst helaas in het straatbeeld.... Jij hebt in elk geval begrepen hoe het wel werkt in Nederland.....
mothersfinest | 15-10-12 | 22:32 |
Jij vindt je weg dus, hier in Nederland, neem ik aan. En je zou je weg ook elders vinden.
Vreemd, ik ben een Nederlandse Marokkaan.
Ik werk gewoon (eigen ondernemer).
Draag geen sieraden.
Heb geen negerpolio. (onwillekeurige bewegingen van de hand en vingers gevolgd door vreemde uitroepen zoals daar zijn:" Jo! iestsaid!" of "Tug for laif!")
En probeer mijn Marokkaanse medemensen dienogal lijden onder deze ziekte ervan te overtuigen dat een toekomstige werkgever echt niet zit te wachten op een idioot die met pistolen en negerpolio op zijn feesboek pagina staat.
Ik heb altijd problemen met van die mamloehut figuren, die niet in een huis willen wonen, en constant in de drugs en fraudezaken zitten.
doenormaal! | 15-10-12 | 22:11 |
Het verplicht stellen van homolessen is het gevolg van de pijnlijke constatering dat bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland homo's systematisch stigmatiseren. Onder het mom van onderwijs wordt er een schuchtere poging gedaan om het tij te keren en die stigmatiseringen onschadelijk te maken. Maar die poging is op zichzelf natuurlijk stigmatiserend, al mogen we dat niet openlijlk zeggen, en al doen we net of deze lessen reguliere lessen zijn en bedoeld zijn voor alle leerlingen uit alle bevolkingsgroepen. Verplichte homolessen komen voort uit morele verontwaardiging die om politieke redenen niet benoemd mag worden.
Dus, de ene vorm van stigmatiseren wordt veroordeeld, de andere vorm van stigmatiseren, nota bene jegens dezelfde bevolkingsgroep, wordt bevorderd.
Schud maar in m'n pet. Niks is wat het lijkt in ons onderwijs.
Deze mevrouw kijkt duidelijk nooit naar het door marokkanen gemaakte tv programma Opsporing verzocht
Ik heb nog nooit een buurthuis gezien met een boekenkast. Ik weet wel dat buurthuizen meestal eindigen als nesten voor straattuig. Dat was in de jaren '80 al zo bij Hollanders, met finnen is dat vandaag niet anders. Stop eens met de buurthuizen, de maatschappelijkwerkers en buurtregisseurs cultuur. Die gasten moeten leren zichzelf te vermaken, ga sporten, studeren, vermaak jezelf.... dan heb je dat hanghonk niet nodig.....
@Schoorsteenveger | 15-10-12 | 21:49
Het fenomeen homolessen is nieuw voor mij. Idioot ja. Moeten ze gewoon bespreken tijdens de seksuele voorlichting. Homoseksualiteit is iets doodnormaals en biologisch, zelfs genetisch bepaald. Dat is het enige dat iedereen moet weten.
doenormaal! | 15-10-12 | 21:38 |
Alles is stigma. Verplichte homolessen is dubbel stigmatiserend, want emnerzijds wordt de homofiele medemens een etiket opgeplakt en anderzijds heeft het verplichte karakter van die lessen geen ene reet (excusez le mot) met onderwijsdoelstellingen te maken, maar alles met tegenwicht willen geven aan de homohaat onder bepaalde bevolkingsgroepen.
@Schoorsteenveger | 15-10-12 | 21:34
Jij snapt het.Ik ben eigenlijk hartstikke hetero maar als ik de gütmensch mentaliteit volg moet ik vrouwen even leuk vinden als mannen. Sterker nog, we mogen het niet meer hebben over mannen of vrouwen maar alleen over mensen! Veel te stigmatiserend anders. Autochtonen mogen ook al lang niet meer. Dat wist je toch wel al he? ;)
doenormaal! | 15-10-12 | 20:18 |
Een vrouw mooi vinden, dat is al stignmatiserend. Want je moet ook mannen mooi vinden. We zijn allemaal mensen tenslotte, gelijke mensen.
"Licht" moet zijn "ligt" uiteraard.
"Van alle Marokkaanse jongens tussen 12 en 23 jaar is 65 procent wel eens aangehouden. Niet westerse migranten maken zes keer zoveel gebruik van een bijstandsuitkering als Nederlanders.
Aan de andere kant stijgt het opleidingsniveau onder migranten. Ook gaan tegenwoordig meer allochtone jongeren naar het hoger onderwijs."(Uit Elsevier-15 okt)
Als met de laatste zin wordt bedoeld dat het aandeel Marrokaanse criminelen aan het afnemen is, dan is het dus nog gekker geweest.
In Amsterdam is het aandeel volgens bovenstaand artikel echter maar 1%, dus in andere delen van Nederland licht het aantal aanhoudingen onder Marrokaanse jongeren nog hoger dan 65%.
Kopje thee dan maar weer?
Er zou sprake zijn van "collectieve bijziendheid". Een prachtige term die van alles suggereert maar eigenlijk weinig tot niets verklaart. De suggestie wordt gewekt dat er een methode zou zijn om onbevooroordeeld, objectief, waardenvrij, ongekleurd waar te nemen. Maar dat is een illusie natuurlijk. Elke ideologie creëert zijn eigen 'scherpe blik' en definieert daarmee wat als vervorming en vertekening geldt.
Als er sprake is van "collectieve bijziendheid", was er dan tevoren wellicht sprake van "collectieve vérziendheid"? En op welk punt precies gingen we over van verziend naar bijziend? Is "collectieve dubbelfocus" misschien ook mogelijk?
En, als ke zegt "niets is wat het lijkt", wat is dan je oogafwijking? Of ben je dan helderziend of zo?
@sjaakdeslinksesul | 15-10-12 | 20:32
De weg met ons mentaliteit. Nooit achter jou gezocht;)
Wat lees ik nu?! 99% van de jochies in haar wijk doet geen vlieg kwaad, en dat allemaal in een achterstandswijk in Amsterdam. Welke wijk mag dat dan wel wezen, mevrouw de mooiprater waar u 99% haalt?
Waarschijnlijk bent een scheefkijker die slechts 1% van de criminaliteit als criminaliteit ziet en de rest onder de mantel der liefde bedenkt, anders kom je nooit aan 99%.
pius | 15-10-12 | 19:44 |
Mwah... laat ik nou toevallig psv-fan wezen.
@vetkleppert | 15-10-12 | 18:32
het is in zekere zin ook discriminatie. discriminatie betekent namelijk niets anders dan onderscheid maken. en dat doet iedereen elke dag weer.
@doenormaal! | 15-10-12 | 20:18
Ruim 65% zelfs! www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3... heel stigmatiserend om dat dan ook te vermelden zeg! Ktssss.
@poli | 15-10-12 | 17:52
idd een draaideur crimineel moet met een boog om de wijkagent heenlopen. ( en dat is met de lage straffen hier. eigenlijk moet hij niet meer lopen maar zitten )
Stigmatisering, dat is als je zegt dat bijna alle autochtonen blank zijn en dan meer dan de helft van de Marokkaanse jongeren voor hun 22ste in aanraking is gekomen met de politie en dat bananen en linksmensen krom zijn toch? Ohja, en dat marokkanen en Turken allochtonen zijn, ook dat is stigmatisering heb ik vernomen. En de Nederlandse jeugd op vakantie is een stel zuiplappen. Ook allemaal stigmatisering.
www.nu.nl/binnenland/2278017/helft-mar...
@Bakito | 15-10-12 | 17:49
dus ongeveer de helft van wat hij doet is goed. deze samenvatting komt overeen met wat ik van meerdere mensen hoor en wat ik zelf zie. ik denk dat dit dan een van zijn goede werken is.
@kappah | 15-10-12 | 17:35
goede vraag die heb ik nog niet gevonden. wel een vriendelijke turk. ( in de kebab zaak )
@Fopspeen | 15-10-12 | 19:09
kom kom Veenendaal valt mee. ik heb hier weinig overlast van de bontkraagjes. ze sissen wat en zijn niet aanspreekbaar maar echt overlast heb ik er niet van. ( en ik woon op het beruchte schrijverspark )
Ik moet toegeven de enigste overlast die ik heb is van blanke Tokkies. die hebben de muziek nog wel eens te hard staan en de hond staat ook niet altijd "uit".
@Pearlyan | 15-10-12 | 19:34
Wat nou Rotterdams?
@sjaakdeslinksesul | 15-10-12 | 19:16
En El Abdellaoui en Achabar van feyenoord dan?
Het leuke is dat de stigmatiserende partij de schuld krijgt van een probleem dat er al is, sinds tientallen jaren voordat die partij bestond.
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van de Rotterdamse trollnegert Bakito? Elk artikel opnieuw. Hobby minnetjes sparen?
@Bakito | 15-10-12 | 18:29
Je lult grandioos uit je nek! Obama was helemaal geen slaaf of afstammeling van slaven! Zijn moeder was een blanke Amerikaanse en zijn vader Keniaan. Wel even je feiten checken goser.
"Alle kkhollanders zijn kkmongolen", dat hoorde ik dus gisteren toen ik een stukje ging hardlopen en een groepje Marokkaanse jongens me tegemoet fietste (wel zo slim natuurlijk om dit niet te zeggen voordat ze me passeerden). En dat was niet voor het eerst, ik heb tientallen ervaringen met de termen 'varken', 'aap', 'kkneger' en 'kkkaaskop'. Er zullen best wel mensen zijn die andere ervaringen hebben net als bovenstaande ervaringsdeskundigen (vaak zelf van Marokkaanse afkomst), maar ik heb in al die jaren in 010-zuid nog nooit, maar dan ook nog nooit meegemaakt dat negers blanken verrot schelden of andersom (of Turken om maar eens een zijspoor te noemen) op basis van elkanders huidskleur of afkomst. Toeval?
Voor mij zijn alle Marokkaanse jongens in de leeftijdscategorie 15-25 jaar onverbeterlijke racisten tenzij iemand het tegendeel bewijst.
-weggejorist-
Bakito | 15-10-12 | 17:31 |
Maar jij bent dan ook nog nooit in Gouda, Utrecht, Ede, Veenendaal of Culemborg geweest.
(Zeg, @Bakito, even tussen haakjes, hoeveel krijg jij nou betaald per tegel, jonguh? Geen mens die zichzelf onbetaald, 24/7, dag in, dag uit, steeds weer wenst te overtreffen in het plempen van onnozelheden. Je steekt Muhammed Saeed al-Sahaf - "There are no American infidels in Baghdad. Never!" - zelfs naar z'n baret. Echt! Hij kreeg er vet voor betaald... en jij?)
het zoveelste zelfde zeikverhaal...
@Terpen-tijn | 15-10-12 | 18:37
Point taken
@Bakito
1) Obama is geen ex-slaaf maar afkomstig van een Afrikaanse vader. Dat maakt het (zeer theoretisch) mogelijkdat zijn voorvaderen slaven hebben verkocht. Als Jesse Jackson president was geworden had je gelijk gehad.
2) Obama is de "drone warrior" en heeft in tegenstelling to Bush Amerikaanse staatsburgers laten doden zonder vorm van proces.
en.wikipedia.org/wiki/Anwar_al-Aulaqi
"In April 2010, American President Obama placed al-Aulaqi on a list of people the United States Central Intelligence Agency was authorized to kill."
www.geenstijl.nl/archives/images/stigm...
"Van onze verslaggever Jaap Stam". Aaahh, is ie er nou toch uitgeflikkerd bij Zwolle?
omander 18:36
Jezus omanders, het is maar een reageerdinges.Niet te serieus nemen allemaal.
@de Bree | 15-10-12 | 18:28
Onzin. Ik weet niet wat jij doet maar laten we voor het gemak, ook gezien het niveau waarop je discussieert, zeggen dat je strontpijpen schoonspuit. Dan ben jij niet gebaat bij het gegeven dat er geen strontpijpen meer zijn om schoon te spuiten. Je bent dus niet gebaat bij de finale oplossing. Simpel zat.
omanders | 15-10-12 | 18:33 | + 0 -
Zou wel willen, maar ik moet voor mijn chronisch zieke familie zorgen.
Misschien als ze dood zijn. ;)
Bakito | 15-10-12 | 18:29
Als Obama deze verkiezingen verliest, gaat hij mogelijk de geschiedenis in als de slechtste president ooit en gaat het hééél lang duren voordat er weer een 'ex-slaaf' in het Witte Huis zit.
@Terpen-tijn | 15-10-12 | 18:34
Jezus, Tijn. Het is maar een reageerdingus. Niet te serieus nemen allemaal.
Volgens de KLPD waren in 2007 2.500 verdachten Marokkaans van de 15.000 verdachten in Amsterdam. 4.568 Verdachten van de 15.000 verdachten waren autochtoon.
bron: 'Analyse Marokkaanse daderpopulaties van gemeenten in Nederland' - W.A.C. van Tilburg - KLPD
Bakito roept op tot inhoudelijk reageren..
Heerlijk zo n trol.
Hebben jullie nou echt niet in de gaten dat hij juist anderen aanvalt met iets wat hij dus zelf nooit zal doen?
Weten die idioten wel wat een nieuwe Vespa kost? Meer dan mijn ouwe Jag in ieder geval. Dat haal je echt niet binnen met een krantenwijk, klojo's.
@Bakito | 15-10-12 | 18:29
Dan migreer naar de VS. Go west!
-weggejorist-
@menzo | 15-10-12 | 18:27
Ga jij lekker buitenspelen.
Volgens de KLPD waren in 2007 2.500 verdachten Marokkaans van de 15.000 verdachten in Amsterdam. 4.568 Verdachten van de 15.000 verdachten waren autochtoon.
(word-alert) www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q...
@omanders | 15-10-12 | 18:28
Iritatie over houding, gedrag, onverstaanbaar accent, kleding, of gewoon de persoon als geheel wordt nogal eens verward met discriminatie.
Veel Nederlanders zijn ongeduldig als het gaat om immigratie. Dat heeft tijd nodig.
Kijk maar naar de V.S., waar ex-slaaf Barack Obama opklom tot een van de beste presidenten sinds 1867 en eigenhandig een einde maakte aan het internationale terrorisme van Bin Laden/George Bush.
De ironie!!!
Ik kom iedere dag meerdere fantastische, vriendelijke en beleefde Mocrojongeren tegen. Die werken in de supermarkt, bezorgen pakketten voor PostNL etc. etc. Daar kunnen veel witties nog wat van leren.
.
Probleem met het soort stukjes als in de VK vandaag is dat je volgens hun 'logica' niets mag zeggen over het significante deel TUIG omdat er (gelukkig) ook veel 'goeie' zijn. Dat is 'stigmatiserend'. *De Groot, braakgeluiden!*
De oplossing is bij aanraking met justitie direct de ouders direct korten op huursubsidie en uitkering voor de periode van 1 jaar. Gaat de kansenjongeren weer in de fout, hup, weer meer extra korten. Daardoor raak je de ouders die door hun religie verantwoordelijk zijn voor het ontsporen van hun kroost. De kansjongere zelf houdt het niet uit bij zijn familie, maar omdat de Nederlandse bedrijven een Maroc-stop hebben, komt hij nimmer nooit meer toe aan een goede toekomst en gaat lekker bij zijn opa naar het gebergte terug. Een deel gaat dan harder de criminaliteit in, maar twee keer GEEL is rood en enkeltje retour. Dan wordt het in het begin erger de overlast daarna neemt het af.
@Bkito
"Racisme leidt tot kleine criminaliteit leidt tot racisme."
Nee, dat is niet waar. Iedereen wordt in zijn leven wel eens gediscriminineerd. De mooiste vrouw van Nederland doet alleen zwarten: Dat is discriminatie van autochtonen! Het irriteert, maar autochtone Nederlanders gaan niet en masse crimineel worden daardoor. Je argument is totaal gelul. Discriminatie kan zelfs leiden tot een nog grotere drijfveer te laten zien dat je kan slagen. Voorbeeldente over daarvan.
Nee, je zin laat slechts de vooringenomenheid zien waarmee je dit aangaat. Maar er is wel degelijk een probleem met Marrokaanse mannen. En mijn stevigste aanwijzing daarvoor is dat Marrokanen zelf dat gewoon beamen. En terecht, want in tegenstelling tot jij, die maar een moreel lekker vallend meninkje ventileert, betalen zij er een ECHTE prijs voor. Die van maatschappelijk falen.
pius | 15-10-12 | 18:26
Ik ben niet afhankelijk van het voortbestaan van het Marokkanenprobleem en jij wel, dat is het verschil.
Jij bent niet gebaat bij een finale oplossing, ik wel.
pius | 15-10-12 | 18:22 |
Je bedoelt dat een loodgieter gaat ontkennen dat er een lekkage is? Of beter: hij gaat lekkages verzinnen om zo aan de kost te komen?
Probeer iets anders zou ik zeggen.
@Bakito | 15-10-12 | 18:23
Met Seven heb ik totaal geen problemen.... je probeert opzichtig de aandacht te verplaatsen!
oh ja... en vooral niet reageren op Fatwabuster | 15-10-12 | 18:04 een reactie op je pertinente bullshit even daar voor op 18.02!
@de Bree | 15-10-12 | 18:24
Ik trek de enige juiste conclusie. Jij bent niet betrouwbaar waar het jou eigen beroep aangaat, dat is wat je zegt. Lees maar terug en wees er eerlijk over.
Je lijkt wel een Marokkaan man.
@pius | 15-10-12 | 18:22
Als de loodgieter zijn baan kwijt dreigt te raken als het specifieke lek gedicht wordt......
Je trekt een beetje domme zwart-wit conclusies, paus pius.
Ik geloof pas dat er goeie tussen zitten als deze zich openlijk uitspreken over hun maatjes die ze een slechte naam bezorgen en ook bereid zijn daar wat aan te doen en als ik ze zie demonstreren tegen het geweld wat de Islam met zich mee brengt, ik noem het headshotten van een 14 jarig meisje bijvoorbeeld. Deze dingen zullen helaas nooit gebeuren, en dat zegt genoeg lijkt mij.
Fatwabuster | 15-10-12 | 18:19 | + 0 -
Als je problemen hebt met @seven moet je niet mij, maar hem erop aanspreken. Hij bijt niet hoor.
CornholioNL | 15-10-12 | 18:20
Reageer eens inhoudelijk. Wees een vent. Kleuter.
herstel ;
@de Bree | 15-10-12 | 18:13
Ah. Dus niemand die in een bepaalde branche werkt is onbetrouwbaar om te oordelen over die branche omdat hij of zij er financieel onafhankelijk van is. Dus maar niet meer naar de loodgieter luisteren waar het de riolering aangaat?
Briljante duiding de Bree. Zelfs voor jou doen.
Wat kost ons dat, die buurtregisseuses?
Terpen-tijn | 15-10-12 | 18:15 | + 0 -
In de jaren 80 zouden ze hiermee wegkomen ,ze kunnen het natuurlijk proberen maar ik denk niet dat het nog werkt.
Ing. eslapen | 15-10-12 | 18:17 | + 0 -
Zekers.
Gelukkig houdt jouw liefde mij op de been.
@Bakito
Dat laat onverlet dat er een marrokanenprobleem is: Immers, het bestaan van pedofielen pleit verkrachtesr niet vrij.
@Bakito | 15-10-12 | 17:47
Ga eens deaud...
Bij deze bied ik mijn oprechte verontschuldiging aan wegens het hebben van mijn bedenkingen, ja, wellicht zelfs vooroordelen tegen Bontgekraagte Prachtmensen van begin 20 die in een auto met een straatwaarde van >50K rondrijden en wacht deemoedig het rechtvaardige oordeel van het MDI af.
Sorry.
@de Bree | 15-10-12 | 18:13
Ah. Dus niemand die in een bepaalde branche werkt is betrouwbaar waar het die branche aangaat omdat hij of zij er financieel onafhankelijk van is. Dus maar niet meer naar de loodgieter luisteren waar het de riolering aangaat?
Briljante duiding de Bree. Zelfs voor jou doen.
@Bakito | 15-10-12 | 18:15
Seven komt met cijfers en feiten.... jij komt met gereutel uit je onderbuik.... zie hier het significante verschil!
@Bakito | 15-10-12 | 17:31
Heeft ook wel eens last van zichzelf
Politie liegt vaak zolang ze niet onder ede staan.
Het voorkomen van elke maatschappelijke onrust is namelijk belangrijker als de waarheid.
De meeste burgers zullen het voor zoete koek slikken, want het woord van een agent telt. (nog)
@seven 18:11
Is dynamisch proces hè. Racisme leidt tot kleine criminaliteit leidt tot racisme.
De werkelijkheid is complexer dan de 2 parameters van staafdiagrammen waar jij altijd mee aankomt.
Zijn we het nou eens? Ben even de draad kwijt.
Er komt een dag dat werkend Nederland uit zijn sterretje gaat. GVD.
Bakito | 15-10-12 | 18:02 | + -3 -
Als ze iemand 2 uur achtervolgen en dan oppakken en deze over 5 minuten weer buiten het politiebureau staat kan ik me voorstellen dat je gefrustreerd raakt , heeft trouwens verder niets met racisme te maken .
Alleen al kijken naar deze gasten en je bent een racist zo gevoelig zijn ze , en het bevalt ze prima een rol als slachtoffer want dit zijn ze toch volgens links.
@pius | 15-10-12 | 18:09
Jij bent financieel afhankelijk van het voortbestaan van deze problematiek en dus in deze niet objectief of betrouwbaar.
Bakito | 15-10-12 | 18:02
Zo beginnen ze niet hè, de confrontatie met de werkelijkheid twitpic.com/3a3g2j/full (misdaadgrafiek naar afkomst) maakt ze zo. ;)
Waarom dan zoveel vertegenwoordigers van deze "gekrenkte" groepen bij Opsporing Verzocht? Die komen niet in beeld als ze uitsluitend één appel van de plaatselijke groenteboer hebben gestolen...
Ja die anderhalve man en een paardekop van occcupy noemen zich ook 99%.
Die 99% van de buurtregisseur ligt waarschijnlijk in dezelfde orde van grootte.
Heerlijk hoe het sjikkie haar buurtje verdedigt, bij haar is 99% van alle finnen helemaal ok, maar toch zijn er 600 draaideurklantjes.
Die wonen dan zeker ergens anders?
Of.
Als het waar is is de overheid juist stigmatiserend bezig>> ze stoppen alle criminele finnen in 1 buurt.
Ik begrijp niet waarom hier zo makkelijk geoordeeld word ipv dat het oor te luister word gelegd bij de werkelijke specialisten zoals ik. En dat geld net zozeer voor de draden als voor het theedrinkwereldje.
'Hebt u ook de reeks artikelen van Perdiep Ramesar in Trouw gelezen over een Haagse wijk die door een Marokkaanse jeugdbende wordt geterroriseerd?
Je hoort ze nooit over moskee en geloof, zegt de Haagse politie over de bendeleden: "Maar als ze wordt gevraagd naar waarom ze crimineel zijn, krijgen we steevast te horen dat Allah dat wil. Insj' Allah. Allah heeft deze weg voor hem uitgestippeld, denkt het bendelid. Ook ouders gebruiken het geloof om het gedrag van hun zoon te verklaren: "Ik weet niet waarom hij het doet. Maar het is Gods wil."
www.trouw.nl/tr/nl/6849/Sylvain-Ephime...
@Bakito | 15-10-12 | 18:02 |
Ik woon naast een hele leuke politieagent. Hij bekeurt nooit allochtonen. Goed he.
Zelf de moeders van het gajes waar ik beroepshalve mee te maken heb, proberen je op alle mogelijke manieren sluw en slinks te misleiden en kapot te maken.
Als je twee seconden niet oplet, steken ze bij wijze van spreken een mes in je rug.
Ik ben echt totaal op die bevolkingsgroep afgeknapt.
Chauvinistische kantoortijden?
Mensen kunnen chauvinistisch zijn Van Rossem. Kantoortijden niet.
NoSorryBakito
Vooroordelen van politie tov de gekleurde medemens is standaard. Stond vorige week op Gare du Nord en zag de Thalys uit NL binnenkomen. Volop politie op het perron. En ja hoor, wie pikten ze eruit: Noordafrikaanse medeburgers en zigeuners.
Waarschijnlijk is de pakkans gewoon hoger als je het zo aan pakt.
"Vind je het dan gek dat mensen daar onbewust naar gaan handelen"?
Als je zoiets durft te zeggen is het wel duidelijk hoe je tegen deze mensen aankijkt, dan zie je hen als handelingsonbekwamen die je geen moment uit het oog mag verliezen.
.. jammer dat die enkele rotte appel zo hyperactief is dat hij het uitzicht op de meerderheid bederft. De ontelbare maar schier onzichtbare diamanten van multikul krijgen daarom geen kans hun waarde te demonstreren, zodat de slechte onderbuikjes zich iedere dag weer bevestigd voelen in hun vooroordeel.
Getinte medelanders op scootertjes dan maar ff aan de kant en natrekken misschien?? Zou zo maar het misdaadoplossingspercentage kunnen opkrikken...
@Bakito | 15-10-12 | 18:02
Zelfs de kleurlingen zijn daar dus racistisch... Jij objectief? Tjonge wat raaskal je weer .... hoe krijg je het uit je tikplank!
Ik wil mw. de buurt coach wel es bij mij in kethel 1 dorp rondleiden, kijken of ze dan nog steeds gassies zo lief vindt
"Niets is wat het lijkt". Wat een vooroordeel!
seven | 15-10-12 | 17:59 | + 0 -
Bij de politie werken alleen maar gefrustreerde racisten. De Hero Brinkmannetjes, zeg maar.
Wie heeft eigenlijk het plan bedacht om uitgerekend Marokkanen naar Nederland te halen? Kunnen we die figuur alsnog hartelijk bedanken.
Veestbeest | 15-10-12 | 18:00 | + 0 -
Die 10% bedoel je ?
Ze rijden namelijk ook scooter. Waar die gekocht is? Niets is wat het lijkt!
Toch benieuwd wanneer ik die 99% nou eens tegenkom.
@Eurotokkie | 15-10-12 | 17:58
Laten ze liever kijken naar de lui die er nog niet inzitten.
Veestbeest | 15-10-12 | 17:56 | + 0 -
Nee, gewoon dwars.
' 99% deugt. ' Hoe komt het dan dat 54% van de Marokkaanse jongeren (m) op hun 23e al ooit gepakt is door de politie voor een misdrijf?
99% van de Marokkanen waar ik beroepshalve mee te maken heb, deugt NIET. Het spijt me.
Ze hebben een krantenwijk en bezorgen pizza's. Elfering beweert dan ook niet dat ze als krantenbezorger of pizzakoerier werken. Niets is wat het lijkt!
Kijk gewoon in de gevangenis hoeveel van dit soort tuig daarin zitten dan weet je genoeg.
@FW Ta-183 Huckebein | 15-10-12 | 17:45
-
Heel simpel: die gegevens in die politiecomputes mogen daar maar een beperkte tijd in blijven staan...
@Bakito | 15-10-12 | 17:53
Niemand is objectief en zeker jij niet.... kan me overigens niet herinneren dat ik je heb aangesproken vorige week, maar goed.... dat zal ook wel mijn perceptie zijn... ;-)
Kam iemand mij in het kort samenvatten waar dit artikel over gaat? Want van de comments word ik ook niet veel wijzer.
Bakito | 15-10-12 | 17:53
Heb jij zegmaar je excuses al aangeboden aan zegmaarjansen?
@Bakito | 15-10-12 | 17:51
Dwars als in DWARS, die Jugendorganisation der Gruenen Gedankenpolizei?
Wanneer de waarheid aangeduid wordt als racisme weten we dat iedere discussie onmogelijk wordt. Moest trouwens ook zijn 'deugt 99% procent NIET'.
Fatwabuster | 15-10-12 | 17:51
Inderdaad kwestie van perceptie. Bij jou dan, niet bij mij. Ik ben objectief, zoals je vorige week terecht opmerkte.
In het programma wegmisbruikers komen wel veel Golfjes in beeld , toeval ?
Dus een draaideur crimineel wordt Klant genoemd en zegt vriendelijk gedag...
FAAAAAAAAL
STraffen zijn niet hard genoeg dat is wel duidlijk
Ah. Mevrouw de buurtregisseur heeft haar eigen scenario geschreven.
Een bontkraag is per definitie verdacht. PUNT
@Veestbeest 17:50
Dwars is dwars. Ik maak geen onderscheid.
@Bakito | 15-10-12 | 17:47
Dus Rotterdam is vergeven van overlastgevend white-trash, voetbalhooligans en kampvolk....?
Ik denk dat veel Rotterdammers daar anders over denken.... maar goed, jij mag je eigen perceptie hebben natuurlijk, niks mis mee!
Marokkaanse honden zijn gek op baby's heb ik mij laten vertellen. Maar niets is wat het lijkt.
@Bakito | 15-10-12 | 17:31
Als je white trash net zo trolt als de bloem der natie in de reaguurderspanelen, dan is dat natuurlijk wel terecht.
Het gaat hier trouwens om Berbers .
Niemands Knegt | 15-10-12 | 17:47 | + 0 -
Uhuh. Juliaan van Acker wordt in de academische wereld ook wel de "Diederik Stapel van de Orthopedagogiek" genoemd.
@brutus68 | 15-10-12 | 17:45
Aha... dus die instellingen zijn vergeven van white-trash, voetbalhooligans en kampvolk.... dat verklaart een hoop... ;-)
Fatwabuster | 15-10-12 | 17:43 | + 0 -
Rotterdam.
Fatwabuster | 15-10-12 | 17:43
Denk dat het woonwagen moet zijn
'Marokkaanse kinderen groeien vaak op in gezinnen met gedwongen, vaak liefdeloze huwelijken waarin geen respect wordt bijgebracht voor anderen, vooral niet voor vrouwen, en waarin iemand die niet tot de eigen kring behoort gezien wordt als de vijand. Ze hebben te maken met een specifieke schaamtecultuur van de Berbers waarin schuld bekennen ondenkbaar is én met groepsdruk. De kinderen hebben nooit geleerd om te overleggen, ze weten door hun beperkte woordenschat niet hoe ze dingen moeten uitleggen en kiezen daardoor vooral voor agressie om hun zin te krijgen.'
Aldus Juliaan van Acker, emeritus hoogleraar Orthopedagogiek.
Kan de Volkskrant wel hele pagina's vullen met hoe lief die Marokkanen wel niet zijn, ik baseer mij liever op wetenschappelijk onderzoek.
Zolang een buurtregisseur zoals in het interview, die leugens blijft verspreiden, blijft het dweilen met de kraan open.
"het onderwij moet tegengas geven."
Dit is de essentie van de Grote Sloop van het Nederlandse onderwijs. Want het onderwijs moet helemaal geen tegengas geven. Het onderwijs moet taal, rekenen, aarderijkskunde een geschiedenis geven.
Overigens, wie ooit de moeite heeft genomen Mein Kampf te lezen weet dat Hitler multi-cultureel was opgevoed door zijn vader. Die was immers ambtenaar in het multi-culturele rijk bij uistek, de Habsburgse dubbel monarchie. Hitler schrijft ergens dat in het huis van zijn vader anti-semitisme een verboden begrip was. Dat moge als les dienen voor hen die denken dat scholen onze kinderen tot correcten moeten opvoeden.
Want gadverdamme, wat heb ik genoeg van die lieden. Bah.
Dus als een vrouw als hoer aangesproken wordt door bontkraagjes is het een vriendelijke groet? Of begrijp ik het verkeerd?
@Fatwabuster | 15-10-12 | 17:43
In een mooi bosgebied met grote hekken er om heen, in de volksmond ook wel inrichting genoemd.
als 99% deugt, kan hij mij dan eens uitleggen waarom 74% van de mannen in Amsterdam met een Marokkaans paspoort op hun 24e al in de politiecomputers staan ??
Die Marokkanen lachen zich helemaal dubbel hoe ze de naïeve witmans om hun vingers winden. En geef ze eens ongelijk
@tipo | 15-10-12 | 17:42
Hoeveel zouden er in zo'n Red Bull capsule passen?? *inkoppertje*
@Bakito | 15-10-12 | 17:31
Waar staat jouw huis eigenlijk Bakito?
Een kleine minderheid van slechts 600 Marrokanen die met volledige data bekend zijn bij de politie verpesten het.
Dat is slechts 1 Boeing 777 naar Casablanca. Houden we er nog 50 hier voor de leuk. Maar ja, te makkelijk waarschijnlijk.
Buurtregisseur .... zucht!
Had den vleeschpet Samsom in zijn vrije tijd ook niet zo'n Melkertbaan.... ? Volgens mij ging/gaat hij daar nogal prat op.
Moslims met stigmata, daar kon wel eens een goed filmpje inzitten....
Holleeder schijnt ook een hele aardige jongen te zijn. Niets is zoals het lijkt.
Stond er geen artikel over Marokkaans hondenvoer? Vreemd.
-weggejorist-
Bakito 17.31
Eerlijk gezegd heb ik geen last van.marokkaantjes.. eerder van bovengenoemde!
Keihard aanpakken. We zetten ze op een top600 lijstje. Dat zal ze leren.
Van een salaris hoofdagent (2000 bruto) een VW bling of Mondeo kopen? Terecht dat hij aangehouden werd. Of woont hij nog bij zijn moeder?
20% van die "grote muil" gasten verpest het gewoon voor de overig 80%.. Daar zijn we nu toch wel over uit?
Bakito, fast as ever. Hulde en +1.
Nooit last van Marokkaantjes, eerder van white-trash, voetbalhooligans en kampvolk.
Pius kom er maar in.
REAGEER OOK