Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burenterreur? Verhuur huis aan een agent

HaatBuurman.jpgHet totaalfalen in de aanpak van buurtterreur in één mailtje. Woningbouwcorporatie Eigen Haard zit met een doodsbedreigende asohuurder opgescheept. Doodsbedreigen. U weet wel, dat waar een SWATteam pubers voor van hun bed licht als ze op Twitter wat uit de bocht vliegen. Maar als eigen personeel en aannemers tijdens hun werk worden doodgewenst dan komt men bij Eigen Haard niet verder dan 'in hun maag zitten' ermee. Het hok boven de dreiggriezel (47m2, 540 euries per maand) is dan ook onverhuurbaar. Hm. Wat te doen, op de Amsterdamse sociale huurwoningmarkt waar de wachttijd voor een kot ongeveer 12 jaar bedraagt? De dreigbuur eruit tiefen natuurlijk, dan zijn er weer twee bruikbare woningen vrij voor mensen die graag ergens wonen zonder onderhoudspersoneel hun graf in te wensen. Oh nee, dat is zielig voor de crimineel het slachtoffer van de omstandigheden, weetjewat, we onttrekken het huis aan de woningvoorraad en gaan er onderhands mee leuren bij de politie. Die zitten er vast op te wachten om in privétijd ook een stukje handhaving te plegen. Even een voorwaarde eraan vast knopen dat de hurende agent regelmatig rapportjes over zijn benedenbuur uitbrengt. Dossier opbouwen he. Alleen doodsbedreigingen uiten is natuurlijk niet genoeg om iemand stante pede uit zijn woning te zetten. Moet eerst echt goed mis gaan. Of een dossier van 74 delen exclusief appendices liggen. Dit waren weer de berichten uit Open Inrichting Nederland, het daderparadijs annex Tokkieknuffelvrijplaats. Waar u, gezagsgetrouwe en belastingbetalende braafmans met uw guurrechtse sterke schouders, de zwaarste lasten mag dragen en verder hard wordt uitgelachen door beleidsmakers enerzijds en profiteertuig anderzijds. Dag burger!

Reaguursels

Inloggen

@ Albertus

Schat de kans!..

NACademicus | 30-09-12 | 23:14

Goh NACademicus, vanwaar dat plemsel? De frustratie druipt er vanaf. U bent een afgewezen sollicitant?

Albert Pierrepoint | 30-09-12 | 16:31

Grappig dat (bijna) iedereen de corporatie hier de schuld geeft. De Corporatie verhuurt een woning en is niet verantwoordelijk voor het gedrag van een huurder. De Corporatie heeft nagenoeg geen mogelijkheden om de overlastgever uit te zetten, deze is te goed beschermd door de wetgeving en de kantonrechters. Het enige wat men kan doen is dossiervorming realiseren zodat men bij een derde keer voor de rechter misschien in het gelijk gesteld wordt...

Sylar | 30-09-12 | 16:27

Eigen haard: dat is een instelling voor mensen die te dom zijn om ambtenaar te worden en die alles doen om dan toch maar zoveel mogelijk die stoffige formalistische 9-5 laffe angsthazenmentaliteit na te bootsen. Fucking losers...

NACademicus | 30-09-12 | 09:58

Dank je! Het is enorm moeilijk om een huurder wegens wangedrag uit de woning te krijgen. zeker met onvoldoende dossiervorming. Het recht om te wonen is nu eenmaal sterk, evenals het huurcontract. Daarin ben je verplicht om buren rust te gunnen. Maar bewijs eens dat een huurder dat niet doet en in welke mate over een bepaalde tijd. Lastig en bij de kleinste twijfel gunt de rechter het voordeel aan de overlastgever. En als je het daarna nog eens probeert sta je dus al 5-0 achter. Een agent kan getuigen op ambtseed en, wanneer noodzakelijk, ingrijpen.
Dat de directie, beste cumshaft | 29-09-12 | 20:27,
gemiddeld rond de 2,5 ton verdient is voor dossiervorming niet relevant. Uw salaris, ongeacht de hoogte, staat ook niet garant voor probleemloos functioneren, dunkt me.

Albert Pierrepoint | 30-09-12 | 09:47

Je kan ook gewoon die woning aan een knokploeg verhuren. Maar allen als ze lichtgeraakt zijn

De Veerboot | 30-09-12 | 02:12

@wel/niet | 29-09-12 | 22:55

Dat lijkt zo inderdaad mijn waarde;)

pius | 29-09-12 | 22:58

pius | 29-09-12 | 22:28
Mijn beste...... gij van allen zou toch horen te weten...... dat niets is wat het lijkt ;)

wel/niet | 29-09-12 | 22:55

@Kaas de Vies | 29-09-12 | 22:35

Omdat ik niet in de beste omstandigheden was zeg maar. Volgens mij heb ik daaraan gerefereerd in mijn vorige tegels. De man heeft de boel redelijk goed opgeknapt uiteindelijk.

Mooi toch.

pius | 29-09-12 | 22:49

Bijzondere tactiek van Eigen Haard om het probleem op deze manier creatief trachten op te lossen. Zij weten waarschijnlijk maar al te goed dat, behalve wanneer je een zeer lijvig dossier hebt waarbij het merendeel van de huurders overduidelijk schriftelijk kennis geeft van de overlast, je bij de huidige (dadervriendelijke) kantonrechters de handjes niet op elkaar krijgt voor een uitzetting.

Zelfs indien er niet alleen sprake is van verbaal geweld maar ook met messen en scharen gedreigd en bovendien gestoken wordt, zien die meestal nog steeds geen noodzaak om in te grijpen en laten dus 90% van de bewoners net zo makkelijk lijden onder de terreur van een aso, die vervolgens keurig uit de processtukken kan lezen wie er over hem geklaagd heeft om nog gerichter zijn terreur uit te oefenen.

Hier treft de verhuurder geen blaam, het is (wederom) het huidige daderpamperende rechtsysteem!

Mousehunter | 29-09-12 | 22:40

@pius | 29-09-12 | 22:27 | + 0 -
Als het pand zo kut was, waarom ben je dan niet weggegaan?

Kaas de Vies | 29-09-12 | 22:35

@wel/niet | 29-09-12 | 21:30

Je lijkt wel een mocro man;)

pius | 29-09-12 | 22:28

@Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:40

Was in 96 of 97 in Schiedam-Oost. Schuin tegenover het station. Was niet via een bedrijf maar gewoon privé-verhuur.

Ik betaalde 525 gulden voor een kamer van drie bij 4 waar van alles aan mankeerde. Muurtjes zo dun als een Ethiopier, nergens weggewerkte bedrading, vochtplekken etc etc.

Lang geleden dus allemaal en gelukkig maar. Dat was niet mijn beste tijd.

Ook niet mijn slechtste trouwens.

pius | 29-09-12 | 22:27

@Arhedis-Varkenjaab | 29-09-12 | 21:35
Tja... dat is Amsterdam. Ik heb voor hetzelfde geld 3x die oppervlakte op 2 woonlagen en een vrij grote tuin.
En geen allochtonen in de buurt. Nou ja, in de flatjes aan de andere kant van de wijk... 1,4% volgens de allochtonenmeter - nog veel, maar 't zal wel kloppen.

Stormageddon | 29-09-12 | 22:05

In gesprek met mijn spaans companiones, of weet ik veel hoe dat heet.

Dat vorige protest, toen er met vlaggen / stokken werd geslagen vanuit het publiek... dat was geinfiltreerde politie. Waarom geloof ik nou mijn Pedro, die mij dit vertelt die ooit eens zo hard heeft gevochten tegen Franco en toen ook ter dood veroordeeld was. Zal wel een fantast zijn.

Daar gaat weer een agressieve wave door het publiek.

Kaas de Vies | 29-09-12 | 22:01

540 Euro is vrij veel voor zo'n kleine woning. Dan heb je waarschijnlijk maar een slaapkamer. Als ze hem echt aan een agent willen verhuren dan verlagen ze de huur maar tot 270 Euro.

Overigens zal de woningbouw weinig voor de bewoners doen. De paar keer dat ik heb meegemaakt dat er iemand was ontruimd kwam het omdat andere bewoners een rechtzaak hadden aangespannen waarna de woningbouw gedwongen was om het oordeel van de rechter te volgen.

Osdorpertje | 29-09-12 | 22:00

Bizar dat Spaanse protest. Normale mensen, en veel. Geen onderlinge twist, maar een gemeenschappelijk doel. Geen geweld maar een "wave".

Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:55

@necrosis | 29-09-12 | 20:42
Dat vind ik moeilijke met allochtonen, je weet niet gelijk met wie of wat je te maken hebt.

toetanchamon | 29-09-12 | 21:50

@Rammstein | 29-09-12 | 21:48 | + 0 -
Geen probleem

Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:49

@Rammstein | 29-09-12 | 21:48 | + 0 -
Penis

Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:49

Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:46 | + 0 -
But thanx

Rammstein | 29-09-12 | 21:48

Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:46 | + 0 -
Kut

Rammstein | 29-09-12 | 21:48

@Rammstein | 29-09-12 | 21:45 | + 0 -
Ligt er aan of het vrije sector is. Bij niet vrije sector dan wel. Aantoonbare last van omgeving. Bij vrije sector, tja... wanprestatie? Lijkt me lastig.

Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:46

Zou je voor huurverlaging in aanmerking komen met zo'n ongeleid projectiel naast, onder of boven je ?

Rammstein | 29-09-12 | 21:45

@pius | 29-09-12 | 21:37 | + 0 -
Wat betaalde je eigenlijk? Welke regio/stad? Hoe groot en staat van het gehuurde.

Dat gaat mij aan het hart want dit is mijn business, en ik weet wat voor vullis er aan de verhuurder kant zit, maar ook aan de huurder kant.

Kaas de Vies | 29-09-12 | 21:40

Toen ik nog een toekomstloze tering-aso was heb ook een keer meegemaakt dat ze mij mijn kamer uit wilden zetten. Dit omdat ik niet de prijs wou betalen die ze voor die uitdragerij vroegen en omdat ze de hoogst noodzakelijke reparaties achterwege lieten.

Ik heb dat laten beoordelen door een onafhankelijke partij en dit werd, verassend genoeg, niet op prijs gesteld door de Huisjesmelker in kwestie.

En nu is het geval dat veel huisjesmelkers zich meestal niet laten belemmeren door wettelijke restricties waar het huis-uitzettingen betreft daar kan deze corporatie nog wat van leren, maar enfin, u raad het al, ik trof er zo eentje.

Deze naar shag en drank stinkende replica van een gehaktbal vervoegde mij met deadline en al zsm mijn spulletjes te pakken anders zou hij wel eventjes een knokploeg langssturen. Erg fraai allemaal.

Deze Bolle vunzige uitzuiger had alleen misrekent dat ik op dat vlak een stuk capabeler dan gemiddeld was.

Dus ik belde wat kennissen en ging met een bakkie thee zitten wachten tot de aso-verwijderaars langskwamen.

Ik zal verder niet uitwijden over de afloop maar ik heb daar nog minimaal een jaar heel prettig, comfortabel en in een gerepareerde kamer gewoond. Verbazingwekkend hoe meegaand mensen worden als je gewoon 2 the point bent.

Misschien dat de betrokkenen bij deze casus hier wat mee kunnen. En zo niet dan is het sowieso een prima verhaal.

Win-win me dunkt.

pius | 29-09-12 | 21:37

Eu 540 voor 47 vierkante meter... dat alleen al is dermate asociaal, dat de handelingen van de huurder zelf erbij in het niet vallen. En dan in Oost ook nog.

Arhedis-Varkenjaab | 29-09-12 | 21:35

pius | 29-09-12 | 21:16
Dat had natuurlijk een optie kunnen zijn...... maar goed dat ik op zo'n danige manier ben opgevoed, dat als ik maar ff aan verraad denk...... ik die grote kolenschop en maat 45 al spreekwoordelijk voel......

wel/niet | 29-09-12 | 21:30

@wel/niet | 29-09-12 | 21:25
In een vorig toppic heb ik al eens gezegd dat werken voor de roverheid als diender, of het nou voor defensie, justitie, uitvoerende macht binnenlandse zaken of financiën is. Het blijft kudd. Want je wordt genaait zonder er een prettig gevoel aan over te houden.

reageerbuis | 29-09-12 | 21:30

reageerbuis | 29-09-12 | 21:07
Dus..... liever een zus als hier, dan een agent als broer........ of zwager.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar agenten zijn ook heus wel mensen...... nadat ze door het korps uitgekotst, verzwegen en genegeerd worden....... een mij bekende ex agent die dankzij een ongeluk tijdens de dienst een nek hernia en meerdere lichamelijke gebreken vertoonde...... is na 30 dienst jaren totaal anti overheid geworden, en dan heb ik het nog niet eens over onze hermandad......

wel/niet | 29-09-12 | 21:25

@Ratzinger | 29-09-12 | 21:17
Dus de agent heeft de honkbalknuppel?

reageerbuis | 29-09-12 | 21:24

een bezemkast in een asowijk voor 540 euro? no thanks

aleichem | 29-09-12 | 21:18

reageerbuis | 29-09-12 | 21:12 | + -1
De aso.

Ratzinger | 29-09-12 | 21:17

@wel/niet | 29-09-12 | 20:44

Je kan toch gewoon ff misdaad anoniem bellen. Dan weten ze het ook.

pius | 29-09-12 | 21:16

@Ratzinger | 29-09-12 | 21:09
Ik volg je niet helemaal... Wie is de buurman?

reageerbuis | 29-09-12 | 21:12

LOL @reageerbuis | 29-09-12 | 20:34

Stormageddon | 29-09-12 | 21:11

Toch zie ik wel een lichtpuntje als er een agent zou gaan wonen. Die buurman dan een keer uitnodigen in het trapportaal, die mafkees komt en je schiet hem aan puin, met de zegen van Teeven.

Of je slaat met een honkbalknuppel z'n kop tot moes.

Klaar.

Ratzinger | 29-09-12 | 21:09

@wel/niet | 29-09-12 | 20:58
Een nichtje van mij was ooit getrouwd met zo'n 24/7 agent.

Die gozert heeft eens 3 dagen op de bank moeten snurken omdat hij zijn vrouw wegens fout parkeren voor de deur had bekeurd.

Wel ballen natuurlijk, maar ook een beetje dom.

reageerbuis | 29-09-12 | 21:07

Een doodsbedreigende asohuurder kan niet worden uitgezet, want dat is zielig.

En dit noemen we normaal? De 21-jarige Alex uit Rotterdam verzocht na het overlijden van zijn moeder om voortzetting van de huurovereenkomst. Alleen zijn moeder stond vermeld als huurder op de huurovereenkomst. De Stichting weigerde echter om Alex de huurovereenkomst voort te laten zetten. De verhuurder bepaalde, net als de rechter dat Alex, die sinds zijn geboorte in het ouderlijkhuis woont, de woning moest verlaten.

Teleurgesteld ging Alex in hoger beroep. Helaas stelde het hof de verhuurder in het gelijk. De huurprijs was 520 euro en het loon van Alex bedroeg 943 euro per maand. Voor huurtoeslag kwam hij niet in aanmerking.

Het feit dat anderen hem financieel hielpen, deed daar niets aan af. Alex diende zelf de financiële lasten te kunnen dragen, aldus het hof. Nu staat Alex op straat.

drs.Nee | 29-09-12 | 21:04

reageerbuis | 29-09-12 | 20:49
Heeft u helemaal gelijk in.....
Maar wie wilt er dan politieagent worden van 9 tot 5...... volgens den overheid ben je 24/7 agent en volgens den eed ook..... Den kapster uit uw voorbeeld uitgezonderd dan hé......

wel/niet | 29-09-12 | 20:58

Helaas in dit geval dat moet gezegd , maar over het algemeen niet onterecht, moet er een doorwrocht dossier worden opgebouwd om iemand uit zijn huis te zetten.

Het is niet zomaar iets natuurlijk.

pius | 29-09-12 | 20:55

@wel/niet | 29-09-12 | 20:44
Misschien ziet die agent zijn baan wel als een baan en niet als een roeping. Zoiets als een arts die niet doktert in de familie. Of een kapster die niet op de zondag de buurvrouw gratis knipt... Voorbeelden te over.

reageerbuis | 29-09-12 | 20:49

Ik heb begrepen dat de verantwoordelijke directie van Eigen Haard vandaag op de Dam was. Droogneuken.

Normpje | 29-09-12 | 20:47

Charles de Batz | 29-09-12 | 20:42 | + 0 -
Ah, ik heb ook zo'n buurvrouw. Is ook nog ex crack hoer. Wonen wij wellicht bij elkaar in de buurt ?

Rammstein | 29-09-12 | 20:45

@Havenwerker | 29-09-12 | 20:34
Die burgemeester met ballen zal wel moeten. Heel sslinks zit toe te kijken of ze de gemeenteraad kunnen aanpakken die de burgemeester met dubbel paspoort wel genoeg controleren.

reageerbuis | 29-09-12 | 20:45

Hier in de buurt in een koopwoning van 450000 euries verhuurt wegens dubbele hypotheek, gewoon een wietplantage ...... en let wel..... meneer de agent van den hondenbrigade woont 2 huizen verderop. Oftewel, dag in dag uit met je hond langs een verwaarloosd huis van 4,5 ton lopen en je nooit afvragen wie daar nou woont.......

wel/niet | 29-09-12 | 20:44

Simpel op te lossen.
Probeer de bewoner óf een theelicht naar een koets te laten gooien, óf hem op kennelijke datum te laten schreeuwen op de Dam, óf een X project tweet te laten versturen.

Rammstein | 29-09-12 | 20:44

Ik heb helaas ook zo'n buurvouw. Te lui om te werken, wel geld om te zuipen. Liefst 's nachts met een hoop kabaal en muziek. Kweekt wiet in de tuin (met toestemming van de woningstichting blijkbaar). Maar de ws vindt haar te ziehlug om haar er uit te gooien.

Charles de Batz | 29-09-12 | 20:42

@toetanchamon | 29-09-12 | 20:33
'zijn'?
Ebru is van vrouwelijke kunne.....

necrosis | 29-09-12 | 20:42

Wederom een meesterlijk artikel van juffrouw Nanninga.
Is uw hart nog vrij, Annabel ?

Nonkel Frituur | 29-09-12 | 20:35

@Stormageddon | 29-09-12 | 20:14
Een bovenwoning kan je nooit onderverhuren! Snap dat dan.

reageerbuis | 29-09-12 | 20:34

@necrosis | 29-09-12 | 20:30
Bij zijn psychotherapeute, na gisteren is enig vorm van zelfreflectie geen overbodige luxe geworden.

toetanchamon | 29-09-12 | 20:33

@Steilloos ten Onder | 29-09-12 | 20:10
Tja, criminele Roma kunnen ook uitgezet worden, toch krijgen ze een villa in Nederland Pamperland...

Tommygunner | 29-09-12 | 20:32

En dan geloven dat een politieagent hem in toom houdt. Flitsen wanneer hij te snel over de trap loopt. Identificatie vragen, tien keer per dag. Verkeerd parkeren. Door oranje rijden. Dat zal hem leren.

gooi en smijtwerker | 29-09-12 | 20:31

@cumshaft | 29-09-12 | 20:27
En daarmee heeft u het hele probleem benoemd. +1

toetanchamon | 29-09-12 | 20:31

'De dood van de man leidde tot grote beroering in de Turkse gemeenschap'.
Waar is Ebru?

necrosis | 29-09-12 | 20:30

@brutus68 | 29-09-12 | 20:15
Veenhuizen gaan we nog hard nodig hebben. Over 30 jaar zijn we de grote steden echt kwijt en kunnen we die redelijkerwijs als tuigdorp beschouwen.
Daarom begrijp ik ook niet waarom er zo verschrikkelijk veel geld in wordt gestoken, zoals met die Noord-Zuidlijn en zo.
We kunnen beter ons geld steken in gebieden waar we later gaan wonen om de aso's te ontvluchten. Hier komen tevens ook de mensen te wonen die het geld verdienen in NL.

Tommygunner | 29-09-12 | 20:30

Amsterdam Oost. Dat is Elatikland.

De vraag is of een agent daar wel wíl wonen.

zeg maar jansen | 29-09-12 | 20:28

volgens de nos app verdienen de drie directeuren van eigen haard gemiddeld €250.000. maar een simpel probleem als dit kunnen ze blijkbaar niet oplossen.

cumshaft | 29-09-12 | 20:27

Tja als 52% belastingbetalende PVV stemmer die al sinds zijn 17e werkt, heb ik natuurlijk geen spreekrecht (want enge racist, fascist xenofoob), maar iedereen die in paniek VVD heeft gestemd; heb je nou je zin? Want hier gaat nu natuurlijk wel een eind aan komen met de PvdA - toch?

funkyd | 29-09-12 | 20:22

@brutus68 | 29-09-12 | 20:16
In dit geval waarschijnlijk wel...
Anyway... Doctor Who time #BBC1

Stormageddon | 29-09-12 | 20:18

Ja, sinds ik ook een corporatiehut bewoon ben ik ook maar even lid geworden van de woonbond. Ik weet dat soort shit dus nu allemaal dankzij een folder van die lui.

Stormageddon | 29-09-12 | 20:17

@Stormageddon | 29-09-12 | 20:14

In dit geval zal het waarschijnlijk wel illegaal zijn geweest...

brutus68 | 29-09-12 | 20:16

@Steilloos ten Onder | 29-09-12 | 20:10
Nee, niet als hij gewoon regelmatig de huurpenningen overmaakt en het pand verder in goede staat bewoont. Dan kun je hem er niet zomaar uitzetten.

Stormageddon | 29-09-12 | 20:15

nanninga kan ik bij jou in onderverhuur? druk bezig met intergratie en onderverhuur.

luchtledig | 29-09-12 | 20:15

@Steilloos ten Onder | 29-09-12 | 20:10

Je wil niet weten hoeveel rechten je hebt als huurder van een sociale woning en hoe een aso/probleemgeval een buurt en woningbouwstichting jarenlang kan gijzelen. Wat Tommygunner zegt: tuigdorpen zouden een oplossing kunnen zijn, of natuurlijk mijn stokpaardje: Veenhuizen.

brutus68 | 29-09-12 | 20:15

Laat mij één week boven die gast wonen en hij is pleite

Botte Hork | 29-09-12 | 20:15

@brutus68 | 29-09-12 | 20:07
Nee, dat is niet altijd illegaal. Je kan met de corporatie afspreken dat je de woning onderverhuurd voor een bepaalde periode als je bijvoorbeeld een tijdelijke baan in het buitenland krijgt, seizoensarbeid elders doet of bijvoorbeeld zeevaarder bent en een half jaar van huis bent. Redenen te over, doen niet er niet echt toe: in overleg met de corporatie is onderverhuur niet per definitie illegaal.

Stormageddon | 29-09-12 | 20:14

Tja, in Nederland heeft alleen de burger echt last van de overheid....

Brou Is Back | 29-09-12 | 20:14

Stop de staatsschuld.

Libertinowitz | 29-09-12 | 20:12

Mijn buurman van de villa naast me, een paar honderd meter verder op, start soms zijn Bentley al om zeven uur 's morgens.... Over aso gesproken!

Pastor Sippenhaft | 29-09-12 | 20:11

Dubieus verhaal, die man kan toch ook gewoon uit dat huurthuis worden gezet?

Steilloos ten Onder | 29-09-12 | 20:10

Kan een beginnend politieman wel 540 in de maand ophoesten?

Getson | 29-09-12 | 20:09

"De onderbuurvrouw (80) wil niet klagen" aldus het Parool. Lees: durft niet te klagen.

brutus68 | 29-09-12 | 20:09

@Al SchietjemeLevend | 29-09-12 | 20:06

Ja, dat is illegaal. Reden waarom je je woning uitgezet kan worden.

brutus68 | 29-09-12 | 20:07

De dreighuurder aanslaan voor dubbele lasten wegens een onverhuurbare woning door eigen toedoen.

@Tommygunner | 29-09-12 | 20:05

Fascist!

brutus68 | 29-09-12 | 20:06

"en de woning erboven werd lang onderverhuurd en staat nu dus leeg"

Onderverhuren, is dat niet illegaal?

Al SchietjemeLevend | 29-09-12 | 20:06

En als je tuigdorpen noemt als optie dan ben je een fascist...

Tommygunner | 29-09-12 | 20:05

Tsja, niks verbaast me meer in dit land. Het ergste is nog dat zo'n aso kans op kans krijgt, en waarschijnlijk gewoon weer elders een woning krijgt aangeboden.

brutus68 | 29-09-12 | 20:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken