achtergrond

Geenstijl

Publieke Omroep walgelijk commercieel

Reclame: tot de laatste seconde geld verdienenJaarlijks sluist ome Gerrit van Financiën flink wat belastinggeld door naar de ‘mediacorrecten’ van onze Staatsomroep. Toegegeven...van die centen worden soms leuke en goede programma's gemaakt. De commerciële omroepen werken echter doelmatig zodat ze wat geld overhouden. Over de eventuele winst wordt netjes belasting betaald. Zowel de commerciële zenders als de publieke Staatsomroep laten reclame zien, echter de Publieken ontvangen ook nog eens extra gemeenschapsgeld. Gisteren zond de publieke TROS 's avonds de Gouden Loeki 2004-verkiezing uit. Een zaal vol met verveelde reclamemakers, die maar moeilijk spontaan wilden reageren. Reclame moet je altijd terugverdienen, maar wanneer de Staatsomroep van de beste reclameverkiezing een SMS-spelletje (KASSA!!) gaat maken, dan is de scheidslijn tussen commercieel en publiek behoorlijk aan het vervagen. Als het onderscheid dan toch weg is, dan kan het voetballen op zondag dus ook moeiteloos uitgezonden worden door Koning Voetbal de Mol. Dus geen gezeur meer. Viel het u ook zo op dat vooral de publieke actualiteitenrubrieken moord en brand schreeuwden over De Mol? Geen normaal mens die het iets boeit, want we zappen namelijk gewoon een stukje verder.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.