Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fred Teeven: 'STERF, INBREKER, STERF!'

dadersenvogelaars.jpg Zie je wel. De dode inbreker in Diessen wordt een dingetje. Er is nog niets bekend over zijn doodsoorzaak, niemand weet of het de bewoner of de inbreker was die de eerste klap velde, of zelfs dat er überhaupt een gevecht heeft plaats gevonden en zo wel, of dat dan binnen- of buitenshuis was. Er is nog niet eens vastgesteld of de man echt een inbreker op vogelroof was, of een gestrande automobilist die alleen even de ANWB wilde bellen. Kan VVD kantinebeheerder Fred Teeven allemaal niets schelen. De chocoladeletters van de Televaag zijn vandaag voor hem: 'DOOD IS INBREKERSRICISO' en 'goed dat de bewoners niet zijn aangehouden'. Waarmee de VVD de ingezette lijn van opkomen voor mijn & dijn doortrekt richting het nieuwe kabinet. En nu? Totale verontwaardiging? Elkaar overstemmende hoge tonen die in galmende echo's schande roepen over deze vogelvrijverklaring van inbrekers? Neen. Want de PvdA (normaal de eerste om eigenrichting te veroordelen) moet nog een regering vormen met de VVD. 'Slachtoffers mogen zich verdedigen', mompelt Ahmed Marcouch (de Fred Teeven van de PvdA) daarom desgevraagd. Twitter dan? Mwa. Op een paar D66-types die over 'geweldsmonopolie' en 'niet oordelen over lopende zaken' jammeren na, is een krachtig 'Eens!', danwel nog krachtiger 'Eensch!' hard op weg trending te worden. Nederland is het dievengilde ZAT. En vindt eindelijk eens een beetje steun bij de polletiek.

Reaguursels

Inloggen

Vriendje Teeven moet eerst maar eens het onderzoek afwachten en geen domme uitspraken doen! Mocht achteraf blijken dat de inbreker uit noodweer en door onvoorziene omstandigheden helaas en onbedoeld het leven heeft gelaten.. Dan is het voor vriendje Teeven nog steeds mogelijk om zijn mantra's de wereld in te slingeren.
Best wel jammer toch.. Dat Nederland bestuurt wordt door dit soort idioten en dat we ons daar helaas bij moeten neerleggen.
Als ik werkgever was en Teeven mijn werknemer zou zijn, dan had ik hem wegens incompetentie direct op staande voet ontslagen!

Biomassa | 27-09-12 | 06:03

Er wordt soms niet goed begrepen wat Teeven bedoelt, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je iemand doodslaat, maar het verdedigen van have en goed kan soms niet volgens allerlei bedachte procedures werken voordat je moet handelen, het gevolg kan dus ook fataal zijn voor de ongenode gast zijn, dus bedrijfs risico!

lanexxx | 26-09-12 | 23:16

Teefje Teeven klinkt niet als iemand die beseft dat er iemand dood is.
Een politicus moet zich niet laten leiden tot uitspraken vanuit de onderbuik, dat moet overgelaten worden aan 'de mensen op straat' en de reaguurders hier.

japie de uitvreter | 26-09-12 | 22:16

Hond van de slager | 26-09-12 | 21:16 | + 0

U mag dus naar believen voor eigen rechter spelen en iedereen uw zelfbedachte straf geven? Houd u er dan ook rekening mee dat u nooit meer mag schelden of spugen naar een ander met als gevolg dat die ander u ook legaal mag doodsteken, vierendelen, ophangen, etc.?

Basirux | 26-09-12 | 21:28 | + 0

Nee, want die figuren zijn door de burger zelf op democratische wijze gekozen. Mocht u zich bestolen voelen, dan kunt u op een andere politieke partij stemmen en anderen overtuigen hetzelfde te doen.

Biomassa | 26-09-12 | 21:41

-weggejorist-

Basirux | 26-09-12 | 21:28

"Er is nog niets bekend over zijn doodsoorzaak, niemand weet of het de bewoner of de inbreker was die de eerste klap velde"

Wat zou dat? Mijn huis binnenwandelen zonder aan te bellen is een regelrechte aanvraag om een paar stappen in het leven van de inbreker m/v over te slaan.

Ik zie €urotekens voor mijn ogen vanwege een nieuw spelletje met kaartjes zoals; Ga direct door naar het crematorium, u ontvangt geen maandelijkse uitkering meer.

Hond van de slager | 26-09-12 | 21:16

En die VVD beschuldigt andere partijen regelmatig van populisme. Die Teeven is zelf een populist!
Iedereen heeft het recht op zelfverdediging, maar iemand doodslaan is toch net iets anders. Dit geval moet zeker uitgezocht worden. Die bewoner kan het onderzoek in vrijheid afwachten, maar..
1. Heeft de inbreker een klap met een honkbalknuppel gehad en istie ongelukkigerwijs met zijn hoofd tegen een tafelpoot gevallen en daardoor overleden > geen vervolging voor de bewoner!
2. Was de inbreker al overmeesterd en lag ie hulpeloos en misschien buiten westen op de vloer, maar besloot de bewoner zijn wraakgevoelens de vrije hand te geven.. Heeft ie daarom de inbreker alsnog hartstikke doodt gemept? > wel vervolging voor de bewoner!
Misschien zou populist Teeven de volgende keer eerst even het onderzoek even kunnen afwachten??

Biomassa | 26-09-12 | 21:10

Wat nou "Nederland is het zat". Spreek voor jezelf van Rossum. Ik ben niet voor de doodstraf voor inbrekers. Dan komen we veel te dicht bij de Sharia.

gm40 | 26-09-12 | 19:55

Als een inbreker bij ons al niet door de honden gepakt is dan kan hij van mij ook een plank in zijn nek krijgen, maar de doodstraf vind ik wel heftig voor een inbraak. Ik denk dat uiteindelijk toch de rechtbank bepaald wat er gaat gebeuren met deze twee mensen. Hoop voor hen dat het goed gaat komen al zal deze ervaring ze niet in de koude kleren gaan zitten.

bonje | 26-09-12 | 19:53

Zojuist een naief gansje van de S.P. in het journaal gezien. Ze mag hier wel eens komen praten, dan weet ze hoe het voelt als vier gemaskerde mannen, die een onverstaanbare taal spreken, midden in de nacht je huis binnen komen terwijl je ligt te slapen, je mishandelen, vastbinden en al je spullen meenemen. OOk moet je kijken hoe ze voor je ogen je man half dood slaan, waarbij het bloed tegen de muren spat en dan komen ze met een jutezak op jou af. Je denkt dat ze die over je hoofd doen, en je af gaan maken, maar nee daar gaan al de spulletjes waar je aan gehecht bent in. En dan wordt je nog, terwijl je vastgebonden bent, door je huis gesleurd om nog meer zaken van waarde mee te geven.
Geloof me, ik haal nog een vlieg uit het water als ik die zie verdrinken, maar als ik de kans had gehad en een pistool, ik had ze doodgeschoten!
Mijn mening is nooit gevraagd, maar wel die van die S.P. juffrouw.
En Fred Teeven, hij begrijpt het tenminste.

Wie wij zijn? Gewoon twee hardwerkende middenstanders, ons leven is door de inval van vier onbekende buitenlandse mannen totaal veranderd.
Maar gelukkig hebben we het overleefd, al heeft mijn man nog iedere dag pijn!
En natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben, maar als ik dan zo'n kind, die waarschijnlijk als ergste feit, ooit een gescheurde nagel heeft gehad, daar zo haar mening hoor vertellen, wordt ik witheet.
En geloof me, er komen nog heel veel mensen aan de beurt, dat kan je zelf zijn, maar ook je ouders, kinderen of je familie. Want banken, benzinestations en winkels zijn haast niet meer te beroven. Nee de komende jaren zullen er steeds meer 'gewone'Nederlanders beroofd en overvallen worden! En ja, onder hun zullen ook slachtoffers vallen, maar als ik mag kiezen, dan toch maar liever de daders.

jjjjj | 26-09-12 | 19:15

Als ze dat nou ook eens in de crisis aanpak deden, als in de daders laten betalen ipv van belonen, en de slachtoffers met rust laten ipv dieper graaien in de portomonnee van de belastingbetaler, had ik miss nog niet zoveel problemen met de VVD.

Pindakees | 26-09-12 | 18:52

Hoor al de hele dag theoretisch juridisch gelul over wat wel en niet mag. Proportioneel geweld etc. Als ik in mijn huis zo'n griezel tegenkom ben ik zo DOODSBANG dat ik net zo lang doorsla tot ie niet meer beweegt. Punt. Doe ik dat niet dan loop ik het gevaar dat hij MIJN leven neemt.

het maakt neit uit wie de eerste klap maakt naar mijn mening . iemand die inbreekt en je bij jou thuis aantreft terwijl die er niet thuis hoort moet je met alle middelen en mogelijkheden kunnen verwijderen ook als daar de dood op volgt.
politie bellen heeft toch geen zin je moet t toch zelf oplossen voor je uberhaubt kunt bellen.
maar goed ik ben ook voor verruiming van de wapenwet zodat iedereen die geen strafblad en geestelijk gestoord is gewoon legaal een wapen kan krijgen en dat je die ook mag gebruiken.
Kunnen we niet een wet aannemen zoals de in de usa bekende Make my day Law?
en voer ook ff hier 2nd ammendment van de bill or rights ff hier in zodat wij ons kunnen beschermen tegen criminelen en dictatoriale overheid enzo zoals dat daar in staat omschreven.

markluitzen | 26-09-12 | 17:00

Het is weer feest bij de politiek, ze buitelen over elkaar heen om dit schandelijke standpunt te veroordelen, stelletje softe linkse pacifisten!

lanexxx | 26-09-12 | 16:31

En natuurlijk gaan die eikels van Groen links, D66 en de SP er meteen tegenin. Nee je mag niets terug doen, beter nog doe de deur open en laat ze uitzoeken wat ze willen hebben. Ongelooflijke druiloren, eens zien als er bij een van hen wordt ingebroken.

biberon | 26-09-12 | 15:19

@gaffelbaard
Lastig dat de man zowel goede als slechte punten heeft.

appeltjesgroeneweide | 26-09-12 | 14:08

@bijtertje | 26-09-12 | 10:14
Omdat die nog in overleg zijn met de ARBO...
Of dat er geen onnodige risico's zijn genomen door de inbrekert!

lilluke halve hoan | 26-09-12 | 14:04

@Alweer? | 26-09-12 | 10:19
Die gasten drinken Wodka hoor....

lilluke halve hoan | 26-09-12 | 14:03

@gaffelbaard -voorstander van gebruik van de taser. Is dat slecht dan? Ik kies liever voor een stroom stoot dan een kogel.

dwangruis | 26-09-12 | 13:56

De Vakbond vn Inbrekers krijgt de volle steun van de SP en GL. Wat zijn dat voor knuppels ??

bijtertje | 26-09-12 | 13:17

@Daily bright | 26-09-12 | 12:53
Hmm, lijkt mij een perfecte moord.
En, mocht het slachtoffer het overleven, zeer moeilijk te bewijzen dat je met dat voorbedachte plan door die ander het huis ingetrokken werd.
Creatief bedacht, hoor! Chapeau!
.
Maar ... toont gelijk ook het belachelijke niveau van de argumenten van Teeven aan.

gaffelbaard | 26-09-12 | 13:14

Wie is Teeven
- de man die slachtoffertaks wil invoeren (die je dan ook moet gaan betalen, als je helemaal geen schade aan het slachtoffer hebt toegebracht, en het slachtoffer zelf ook geen schade krijgt uitgekeerd, raar toch!)
- de man die tegen het gebruik van filefuik bij een bezinedief zegt: Doen! Doen!
- de initiatiefnemer van het DOWNLOAD-verbod, en vriendjes is met Brein,
- de man die TBS wil combineren met levenslang (toezicht), wat vanwege europese regels niet eens kan!
- de man die vindt gevangenispersoneel rustig wel mag liegen tegen inspecteurs, en daar zelfs een 'hoe-lieg-ik-tegen-inspecteurs-voor-dummiers' handleiding voor liet opstellen, maar na kritiek van TK-collega's met een kinderelijk 'ow sorry hoor' weer introk,
- de man die onderzoek naar Buma/Stemra TEGENhield/tegenwerkte!
- de man die tegen de enkelband-thuis-vastzitten-straf is (wat goedkoper is, maar liever jaagt hij jou en mij, burgers dus, op onnodig hoge kosten),
- de man die een van de indieners was van het wetsvoorstel dat godslastering zou moeten verbieden,
- voorstander van gebruik van de taser,
- degene dankzij wie de eigen bijdrage voor rechtsbijstand bijna twee keer zo duur is geworden, waardoor de gang naar de rechter voor de mensen met de kleinste beurs praktisch onmogelijk is geworden,
- enzovoort, enzovoort.

Niemand moet 'm meer, met z'n domme en ondoordachte plannen, maar zelf heeft Teeven dat nog niet door. Geef die sufferd een baantje in de groenvoorziening, beetje schoffelen, gras maaien op zo'n karretje ... doet-ie toch nog iets nuttigs.

gaffelbaard | 26-09-12 | 13:02

Er zijn wel veel GS-ers die bereid zijn om voor hun spulletjes kapotdeaud te worden gestoken door een inbreker. Wat hebben jullie bij godsnaam in huis staan wat je leven waard is (kinderen en vrouw niet meegerekend.) Een inbreker kan bij mij de hele boel leegplunderen zolang ik de kans krijg mij en mijn gezin veilig op te sluiten cq ontkomen met nodige middelen om een confrontatie aan te gaan. Volgende dag bel ik de verzekering en regel ik weer nieuwe spulletjes. Levert je soms ook nog een gloednieuwe spelcomputer op terwijl een paar jaar oude is meegegapt. Weet ik uit ervaring want er is wel eens bij me ingebroken. Heb door gehad maar zoals ik eerder beschreef lekker zijn gang laten gaan. Wie weet wat mij of mij gezin was overkomen als ik koste wat het kost de paar jaar oude spelcomputer ging verdedigen. Men zal mij wel laf vinden maar beter laf en levend dan moedig en dood.

Datzegiktoch | 26-09-12 | 12:57

Case: iemand wordt een huis ingetrokken, vervolgens dood geslagen. Het excuus: Hij was aan het inbreken, ik betrapte hem op heterdaad in m'n huis.

Daily bright | 26-09-12 | 12:53

SP en Gl zijn tegen de uitlatingen van Teeven. We weten dus nu uit welke hoek onze winkelende proletariers komen. (alsof we dat al niet wisten natuurlijk).

knight03 | 26-09-12 | 12:32

Op zich mee eens. Maar ik kan niet de enige zijn die zich er aan ergert dat de VVD zichzelf liberaal blijft noemen.

Piet van het Padje | 26-09-12 | 12:00

Mooie oproep van Teeven, denk alleen dat het meer dode "burgers" oplevert dan dode inbrekers, aangezien deze nu eerder geneigd zijn een roestige schroevendraaier in je nek te steken vóórdat ze je hut leegstelen...

baca | 26-09-12 | 11:58

Geloof niet dat het een fijne ontwikkeling is als men spullen ( of vogels) gaat vergelijken met een mensenleven.
Mensen mogen, omdat ze zelf niet kunnen doordat emotie vaak een rol speelt, het heft niet zelf in handen nemen, daar is de overheid voor.
Aangezien die Fred daarin zit, is hij bezig een enorme kuil te graven waar ie zelf flikkert.

Aart Z. | 26-09-12 | 11:55

Dan ligt nu de weg open naar particulier wapenbezit. Toch? Fred?

N=1 | 26-09-12 | 11:50

Eerst maar even de doodsoorzaak afwachten. Buiten westen meppen of anderszins incapaciteren is vanzelfsprekend okee. Dood is per definitie ernstig, en dat moet worden onderzocht. Zelfs al is het een inbreker die niet op een plek was waar 'ie hoorde. Het zou wel erg lullig zijn als je, ik noem maar wat, straalbezopen per ongeluk het verkeerde huis binnenwaggelt (dat komt voor) en als dank voor eeuwig van je katers wordt verlost, wel?

daniel37 | 26-09-12 | 11:39

My home is my castle. Kom het hier dus maar niet proberen, ik hoef niet in de krant.

Imho | 26-09-12 | 11:26

+1 voor Fredje ''doe mij nog maar een kroketje'' Teeven.

CornholioNL | 26-09-12 | 11:10

@lanexxx | 26-09-12 | 10:44
Zo deden we het hier altijd al. Lijk in stukken snijden, in vuilniszakken op de stoep en voordat zo'n junk een keer gemist wordt ligt -ie al lang en breed op de vuinisbelt.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-12 | 10:48

heb naast mijn bed een ploertendodert liggen en bij de voordeur een stungun voor het geval..

sneakybastard | 26-09-12 | 10:44

Precies dat: "Gevalletje bedrijfsrisico." Dat zo'n griezel in jouw huis per ongeluk van de trap valt of tegen een honkbalknuppel aanloopt, dat soort dingen.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-12 | 10:39 |
De dode inbreker naar buiten werken en de deur dicht!
Verder weet je van niks.

lanexxx | 26-09-12 | 10:44

Ja die Fred Teefjes is hard op weg om de Prins Bernhard van de politiek te worden. Hij is alleen wat vrekkiger.

Conan de Rabarber | 26-09-12 | 10:42

Dood door een inbreker is ook een risico, kijk maar naar die mevrouw van 98.
Het risico van een dode inbreker daar ligt natuurlijk vrijwel 100% lager of mevrouw de extreem hoogbejaarde moet een schietvergunning hebben en haar wapen op schoot, standaard.
En aangezien inbreken een risico oplevert voor de bewoners, is daarmee onlosmakelijk verbonden dat er een risico is voor de inbreker.
Dat is overal, al steek je de straat maar over.

Causa Sui | 26-09-12 | 10:42

Teeven is een populist die niets geeft om burgers bij wie ingebroken wordt, maar des te meer om politiek gewin.

In de praktijk zal een slachtoffer van inbraak die een inbreker doodt altijd moeten aantonen, of minstens aannemelijk moeten maken, dat de dode een inbreker was en dat het geweld noodzakelijk was. Anders kan iedereen wel in zijn huis een moord plegen en achteraf zeggen dat het een inbreker was.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-12 | 10:39

Eens van Rossem. Hoewel mijn onderbuik hetzelfde zegt als Teeven vind ik zijn reactie wel wat prematuur. De politie zit nog vol in het onderzoek en dus nog niet afgerond. Het lijkt mij niet verstandig om vanuit de politiek hier dan al mee te gaan bemoeien. Trias politica enzo.. Laat de mensen bij justitie hun werk doen heer Teeven en tijd om uit verkiezingsmodus te stappen. Dat de slachtoffers zijn vrijgelaten is trouwens een goede verandering met een aantal jaar geleden dat wel.

Datzegiktoch | 26-09-12 | 10:30

@Bakito | 26-09-12 | 08:38

Psies, ik heb een klein pekineesje, voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang. Daar gaat het doorgesnoven boeventuig met de stront in de broek voor op de loop.

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 10:29

Nogmaals hulde en sterkte aan de bewoners. Dode daders zijn okee olee olee.

Shareholder II | 26-09-12 | 10:27

hoop goeie moslims hier zo te lezen.

7anPau1 | 26-09-12 | 10:26

Riciso? Als je het uitspreekt klink je als een pool moet een fles whiskey in z'n in z'n huig.

Alweer? | 26-09-12 | 10:19

@IJzervreter | 26-09-12 | 09:52 | + 0
Alle dieven moeten dood
.
En u wilt de executies verrichten?

Musset | 26-09-12 | 10:14

Waarom reageert de Vakbond van Inbrekers hier niet op.

bijtertje | 26-09-12 | 10:14

Ik zie commerciële mogelijkheden voor een knokploegje dat in centrum Amsterdam die jattende Roemenen en Bulgaren 'enigszins beschadigd' bij de politie aflevert.

Ja nee, geen mening | 26-09-12 | 10:06

Bakito | 26-09-12 | 08:38
Vertel je dat ook aan de inbrekers?
Ik denk dat testosteron er niet toe doet. Inbrekers horen toch niet in te breken?
En gaat er dan in hun ogen its fout, namelijk dat ze betrapt worden, is dat toch hun risico?
Als vervolgens de eigenaar zijn have en goed wil verdedigen hoeft dat toch niet per definitie een kwestie van testosteron te zijn?

MyCatIsDoingThis | 26-09-12 | 09:57

Man was beter afgeweest als ie door de knieen geschoten was. Maar als een politikus dat zegt valt de hele kamer over hem heen.

watazooi | 26-09-12 | 09:56

De enige goeie inbreker, is een dooie inbreker.

stronthoop | 26-09-12 | 09:53

Alle dieven moeten dood

IJzervreter | 26-09-12 | 09:52

mag ik nu ook a la Home Alone vallen zetten (wel iets dodelijker natuurlijk) en met een doorgeladen pistool onder mijn kussen slapen waarvan het registratienummer is afgevijld?

pjotr1985 | 26-09-12 | 09:48

@Kaas de Vies | 26-09-12 | 09:33
Een luchtkasteel was het toch?

FreeElectron | 26-09-12 | 09:45

goedverstaander | 26-09-12 | 09:38 |
Ach, de meesten zijn bange bleekneusjes die zich zorgen maken over de prijs van een zak chips. Ik snap ook hun positie wel weer. ;)

Bakito | 26-09-12 | 09:44

@ Bakito | 26-09-12 | 09:33 |
Ik gebruikte datzelfde argument onlangs bij een topic over Australië, onder de voet gelopen door criminele Britten en nu willen ze de moslims niet binnen laten.

Het gaat er niet in bij mensen wier geheugen niet verder gaat dan de laatste aflevering van Sterren Springen met Patty Brard.

goedverstaander | 26-09-12 | 09:38

@goedverstaander | 26-09-12 | 09:32

Tja, recht in Nederland is vaak krom, en het kán inderdaad even duren voordat dat kromme recht ook is gesproken, da's inherent aan ons mooie systeem waarin iedereen rechten heeft. Lang verhaal kort: het zuigt apenballen. Klopt.

Reinaert | 26-09-12 | 09:38

@Ton Plafond | 26-09-12 | 09:18 | + 0 -
Jij denkt ook echt dat ik in een kasteel zit.
Wat ben je toch lief.

Kaas de Vies | 26-09-12 | 09:33

@lijn5 09:28
Jij noemt VS, Canada en Australie de rest van de wereld, hetgeen an sich al een idiote opmerking is.

Anyway, Ik noem dit landen die volledig zijn ontstaan door massa-immigratie.


Zelden zo'n stompzinnige tegel/argumentatie gezien als die van jou. PVV zeker?

Bakito | 26-09-12 | 09:33

Fred leest af en toe de reaguursel op GS?

Idontgiveafunk | 26-09-12 | 09:33

@ Reinaert | 26-09-12 | 08:55 |
Mee eens, maar in het geval van levende have zoals vogels wordt dat lastig.

Die zijn in het Nederlandse systeem al lang dood als je je recht hebt gehaald.

goedverstaander | 26-09-12 | 09:32

Teeven heeft deze lijn altijd gevolgd dus applaus voor die man die gewoon zijn principes blijft uitspreken en verdedigen.

Andersom dag | 26-09-12 | 09:28

@Bakito | 26-09-12 | 09:21 | Als autochtone kansloze tokkies kinderen maken die kansloos zijn, kun je daar vrij weinig aan doen. Echter import van mensen, kanslozen of kansrijken, is een kwestie van beleid. Een standaardbeleid om kanslozen te weren is in de VS, Canada en Australie heel gewoon, maar in NL als racistisch gezien wordt. Dus wat @Cuyahoga 09:16 stelt is wenselijk, en standard practice in de rest van de wereld.

lijn5 | 26-09-12 | 09:28

@ Petrus de Rewa | 26-09-12 | 09:24

En waar woont U dan?

Opruier | 26-09-12 | 09:28

*Sherman-tank uit de garage halen doet*

Opruier | 26-09-12 | 09:26

Steilloos ten Onder | 26-09-12 | 09:23 |
Gna. Sprinkhaantjesgedrag.

Bakito | 26-09-12 | 09:25

@Reinaert | 26-09-12 | 09:09
Daar ben ik het mee eens. In het land waar ik woon is het trouwens gebruikelijk dat de politie een inbreker zeer hardhandig het verschil tussen mijn en dijn leert kennen. Vervolgens slaat het boevengilde dat dorp met de politiek met losse handen vervolgens over. Op het moment dat voor (buitenlandse) inbrekers het duidelijk is dat er een groot risico is verbonden aan inbreken in Nederland, dan zullen ze waarschijnlijk een ander land opzoeken.

Petrus de Rewa | 26-09-12 | 09:24

Nobody fucks with Fred Teeven!

Inbrekers nemen bewust een risico. Ik heb er geen greintje medelijden mee. Moet je maar met je poten van andermans spullen afblijven. Ik werk ook (heel soms een beetje hard) voor mijn spullen, doe dat zelf dan ook.

Terpetijnzeikert | 26-09-12 | 09:24

@Bakito | 26-09-12 | 09:08
Ja, komt me niet zo goed uit nu, ik moet eerst geld verdienen met de wereld kapot maken, zoals de meesten.

Probeer het later nog eens.

Steilloos ten Onder | 26-09-12 | 09:23

@Cuyahoga 09:16
Je hebt het niet over "kanslozen", maar over "importeren van kanslozen"

Kennelijk vind je de afkomst van een inbreker belangrijker dan de inbraak zelf.
Maar als puntje bij paaltje komt, trek je je keutel weer in. Je lijkt wel een ambtenaar van PvdA-huize.

Bakito | 26-09-12 | 09:21

@Rollins | 26-09-12 | 08:36 | + 11 - De calvinisten waren niet alleen met god bezig, want dan verover je geen Indie of VS. De slogan voor de calvinisten is: "bidt God, maar hou je kruit droog". Beter kan niemand verwoorden hoe je je gevoel met de dagelijkse praktijk moet verenigen.

lijn5 | 26-09-12 | 09:21

Zou in de uitnodigingen van de EU aan nieuwe lidstaten staan: Uw onderdanen zijn vanaf de toelating binnen de EU gemachtigd om vrijelijk in alle lidstaten op roofjacht te gaan?

deraderendraaien | 26-09-12 | 09:18

Kaas de Vies | 26-09-12 | 08:38
Overal is binnen te komen. Je sprak vaak over schijnveiligheid, denk dan niet ineens dat je in een onneembare vesting zit. Schijn bedriegt.

Ton Plafond | 26-09-12 | 09:18

RepubliekBanana | 26-09-12 | 08:36 |

misschien mag je hier een keer je eigen standpunt bepalen. da's ingewikkeld ineens!

Snerpe Schede | 26-09-12 | 09:18

Bakito | 26-09-12 | 09:03
Ik heb het over kanslozen.
Dat jij dat racistisch vindt geeft aan dat jij denkt dat kanslozen van een ander ras zijn.

Wie is hier nou de racist, gij of ik?

Cuyahoga | 26-09-12 | 09:16

Mag dat wel van de EU?

meneer Q | 26-09-12 | 09:15

Voor de inbrekers is het een 'riciso'. In een andere taal ;-)

Zoetwaterpanharing | 26-09-12 | 09:15

Ik zou, als ik meneertje Teeven was, eerst even de resultaten van het onderzoek afwachten. Een mening hebben voordat je de feiten kent is leuk voor GS en de Televaag, maar 'een beetje dom' voor een minister.

Koos Knak | 26-09-12 | 09:14

Afmaken die boevenbende als de regering het niet doet dan mag je het zelf doen met je poten uit andermans huis.

opilio | 26-09-12 | 09:14

In delen van Amerika hebben ze dat veel beter geregeld. Daar schiet je gewoon de boef pief paf poef hartstikke dood. Gewoon per wet "Stand Your Ground" geregeld.

Nu alleen nog even regelen dat we allemaal een vuurwapen in huis mogen hebben.

En voor de boeven; tja, een bijkomend ondernemersrisico!

HenkopKreta | 26-09-12 | 09:13

Eensch.... dat dat geboeft maar een krantenwijk neemt of aardbeiten gaat plukken in de lente/zomer, zodat daar geen bussies met Polen voor nodig zijn.

powerpoes | 26-09-12 | 09:10

@Petrus de Rewa | 26-09-12 | 08:57

Natuurlijk zijn er altijd wel bizarre uitzonderingen denkbaar en dat zal ook altijd wel zo blijven, neemt echter niet weg dat 99,9% van alle steeldieven wel degelijk een criminele steeldief is. En dáár gaat het om: discussie op hoofdlijnen, stijlloos, ongenuanceerd en nodeloos kwetsend.

Nuance is mooi spul maar dan moet je er op hoofdlijnen eerst wel uit zijn, voor die tijd heb je daar niet zo veel aan.

Reinaert | 26-09-12 | 09:09

@Steilloos ten Onder 09:04
Mij alleen lukt dat niet, daarvoor hebben we elkaar nodig, ook jou...

Wanneer zou je kunnen?

*agenda trekt*

Bakito | 26-09-12 | 09:08

Helemaal met Fred eens.... maar ben ook benieuwd wat een gemiddelde D66 rechter hiervan vind.

Bolesmales | 26-09-12 | 09:08

uuhhhh??? gaat het roer nu eindelijk een keer echt om?? Maar geloof me, de fam. van de inbreker krijgt een schadevergoeding en de bewoners gaan echt een straf krijgen op zeker!!!!Dus niet te vroeg juichen! En het volgende fenomeen gaat zich aandienen. Heb je een hekel aan iemand, nodig hem uit voor een bakkie, slaat hem verrot, maak met je schroevendraaier je slot kapot, schroevendraaier in "vriend" zn hand duwen, geef jezelf een paar klappen en probleem opgelost.

wallie100 | 26-09-12 | 09:08

Een goed pak slaag voor elke inbreker zal veel goed doen,op het bureau ook nog een goed pak slaag en je ziet ze de komende jaren niet meer

expat | 26-09-12 | 09:07

Laten we alsjeblieft zo doorgaan tot we weer met een gerust hart een touwtje uit de klepperbus kunnen laten hangen.

deraderendraaien | 26-09-12 | 09:06

De enige schuldigen hierin zijn natuurlijk politie en justitie.
Zijn doen al jaren en jaren helemaal niks om inbraken te voorkomen, laat staan op te lossen.
Het enige dat zij doen is proces verbaal opmaken en die papieren dan op de grote hoop leggen waar het nooit meer vanaf komt.
Een politiebureau is gewoon een aangifte-plek.... meer niet.
Helemaal niet vreemd dat de burger zich nu zelf gaat beschermen.

joemiejas | 26-09-12 | 09:06

@Bakito | 26-09-12 | 09:03
Zie maar eens een eerlijke of rechtvaardige wereld te maken. Dat gaat dus niet lukken.

Steilloos ten Onder | 26-09-12 | 09:04

@Cuyahoga 08:57
Ach knul, diefstal en inbraak zijn zo oud als de weg naar Rome. Heb je de bijbel nooit gelezen, daar wemelt het van het gespuis. Dat was toen al, dat is nu en dat zal altijd zo blijven. Triest dat jij er weer een racistisch punt van moet maken.

Zolang we geen eerlijke en rechtvaardige wereld creëren met zijn allen, zullen er altijd mensen naast het schup vallen en hun honger op creatieve wijze proberen te stillen. Een betere inkomensverdeling voorkomt derhalve meer criminaliteit dan een hagelbuks.

Pun intended.

Bakito | 26-09-12 | 09:03

Misschien had mijnheer inbrekert gewoon een slecht hart en werd de spanning en sensatie van de overval hem te veel. Niets aan te doen, opgeruimd staat netjes.

globalgenius | 26-09-12 | 09:02

@RepubliekBanana | 26-09-12 | 08:48
Tnx!

Godsammekraken | 26-09-12 | 09:00

Mooi. Nu heb ik dat bouwzeil, die gaffatape, die motorzaag en die ongebluste kalk niet meer nodig.

vetkleppert | 26-09-12 | 09:00

Vreemd hoor! Nog helemaal geen 'Schande!' op Joop.nl. Is er iets in ons zonnestelsel gebeurd waardoor we ineens allemaal helder gaan denken?

Schaamharing | 26-09-12 | 08:59

@goedverstaander | 26-09-12 | 08:50
Oh ja... of misschien kwam hij de vogeltjes alleen voederen en had hij het beste met hen voor. ZO had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor dit heldere nieuwe inzicht.

harry poster | 26-09-12 | 08:58

Nu vind ik Teeven een nogal wansmakelijk sujet, maar dat neemt niet weg dat ie wel gelijk heeft.

Steilloos ten Onder | 26-09-12 | 08:58

@Reinaert | 26-09-12 | 08:49
Ooit heeft een buurvrouw de debiele zoon van de overburen in haar huis betrapt tijdens het stelen van een ansichtkaart. Had ze hem in het donker ter plekke doodgeslagen, dan waren de poppen aan het dansen geweest.

Petrus de Rewa | 26-09-12 | 08:57

Nederland ontwaakt. Wat een idioterie hebben we de afgelopen decennia meegemaakt. Iemand komt gratis bij je winkelen, wie weet besluit hij je gezin kwaad te doen en het enige wat je mocht roepen was "Foei!".
Nu nog vrij schieten introduceren "op alles wat beweegt" binnen je erf en we zijn klaar voor de vaart der volkeren.

Kaan78 | 26-09-12 | 08:57

Gisteren bij pownews weer zo'n dom wijf van de PvdA, ik dacht Hamer, met haar gutmenscherige arrogante smuilbakkes.
Veertig jaar pappen en nathouden en verantwoordelijkheid afschuiven was in die smuil terug te zie.
Terwijl haar partij mede verantwoordelijk is voor het importeren van kanslozen en het scheppen van een klimaat waarin mensen al bereid zijn voor een paar tientjes gewin een zwaar misdrijf te plegen omdat de strafmaat, als die er al komt, een lachertje is.

Cuyahoga | 26-09-12 | 08:57

Teeven loopt, zoals gebruikelijk, weer voor de muziek uit te dansen.
Eerst maar eens de feiten afwachten.
Maar ja, populisme is ook de VVD niet vreemd.

Spokoynoy Nochi | 26-09-12 | 08:55

@goedverstaander | 26-09-12 | 08:50

Dan nog had 'ie dat op een andere wijze moeten doen. Inbreken is nu eenmaal not done, er zijn mogelijkheden te over om je bezittingen terug te halen wanneer je daar daadwerkelijk een valide claim op hebt.

Reinaert | 26-09-12 | 08:55

Volgens mij zei Teeven dat het hem pas wat kan schelen als achteraf blijkt dat overmatig geweld wordt gebruikt.

Terecht dat slachtoffers niet zomaar worden aangehouden!

applaus voor de paus | 26-09-12 | 08:54

De tijd is dus bijna voorbij dat een inbreker je deur open kan trappen en met galmende stem ongehinderde huiszoeking kan opeisen, met bescherming van de rechter, rekening houdende met het feit dat criminelen zich nu eenmaal niet aan de Wet houden en dat burgers daarom moeten vluchten of zich overgeven om erger leed (crimineel met blessure) te voorkomen.

Jan Passant mk2 | 26-09-12 | 08:54

Proportioneel geweld is moeilijk in te schatten als er bij je ingebroken wordt. Of je moet een SWAT opleiding hebben genoten. Dat een inbreker zo nu en dan in een kistje weer naar buiten wordt gedragen is dus zijn bedrijfsrisico.
Mocht er bij mij ingebroken worden, ga ik immers niet vantevoren verzinnen hoe ik hem - voor zijn veiligheid - het beste kan raken. Uit angst zal ik zo'n hard mogelijke soejang uitdelen.

Right on dude | 26-09-12 | 08:53

Oh, oh. We rollebollen allemaal over elkaar heen op basis van vrijwel geen enkele informatie. Steeldieven moeten dood, maar wie is de vogelrover? We weten het niet.

Misschien had de bewoner wel een stel peperdure vliegvogels van de overledene 'gekocht' maar was ie even vergeten te betalen en kwam de rechtmatige eigenaar zijn beestjes halen.

Don't jump to conclusions too fast . . .

goedverstaander | 26-09-12 | 08:50

Zo iemand kan je dus je stem aan geven. Alleen jammer dat justitie nog steeds in hoge mate geïnfiltreerd is met part timende D66 en Pvda mutsen. Dus dan weet je het wel.

KarelMarks | 26-09-12 | 08:50

Nederland ontwaakt. Wat een idioterie hebben we de afgelopen decennia meegemaakt. Iemand komt gratis bij je winkelen, wie weet besluit hij je gezin kwaad te doen en het enige wat je mocht roepen was "Foei!".
Nu nog vrij schieten introduceren "op alles wat beweegt" binnen je erf en we zijn klaar voor de vaart der volkeren.

Kaan78 | 26-09-12 | 08:49

@Petrus de Rewa | 26-09-12 | 08:42

Welke context? Inbreker is inbreker, of 'ie nu kanaries of parelkettingen en gouden horloges komt wegsteeldieven, het principe blijft gelijk: inbreekdief bevindt zich daar waar 'ie zich niet behoort te bevinden en heeft bovendien snode plannen. Punt. Uit.

Risico van het vak, ja, en dat 'ie daarbij zijn leven verliest is dan weliswaar zuur maar ook dat valt onder datzelfde beroepsrisico. Disproportioneel? Wellicht, je gunt het niemand, maar toch.

Reinaert | 26-09-12 | 08:49

Teeven met z'n klup bestelen heel Nederland!!

kweetitwel | 26-09-12 | 08:49

Godsammekraken | 26-09-12 | 08:44
Hier bronartikel in hoogste resolutie die Televaag biedt
.
i.imgur.com/zlpiX.jpg

RepubliekBanana | 26-09-12 | 08:48

Zelfs de online lezers van de Volkskrant denken er in meerderheid zo over:
Hij heeft volkomen gelijk (69%)
Dat is te kort door de bocht (22%)
Wat een onzin (9%)

Petrus de Rewa | 26-09-12 | 08:47

Je hebt potverdeurie maar van de spullen van andere mensen af te blijven!

nielsjuuh23 | 26-09-12 | 08:47

Ik zou zeggen, google eens op Treyvon Martin ..

tweekeerdehelft | 26-09-12 | 08:46

Kudo's voor Teeven! Een hele berg. Misschien dat het nu dan eindelijk eens in 0031 is afgelopen met de watjesbehandeling van inbrekers, mishandelingplegers, aanranders, verkrachters, TBS' ers, en noem maar op.

Reykjavik | 26-09-12 | 08:46

@ trotse-ambtenar | 26-09-12 | 08:36
Eh nee, dat is namelijk gelegaliseerde diefstal.

JohnnyBGood | 26-09-12 | 08:45

@Van Rossem
Scans op *leesbare* resolutie zouden op prijs worden gesteld.

Godsammekraken | 26-09-12 | 08:44

Dieven moeten dood inderdaad.
Met inbegrip van belastingambtenaren.

wakkere_nederlander | 26-09-12 | 08:43

@Parel van het Zuiden 08:40
Die wet geldt niet voor honden. Waarschijnlijk las jij blafsenie ipv blasfemie.

Bakito | 26-09-12 | 08:42

Ik ben toch ook wel benieuwd naar de context van dit geval. Wat is er precies gebeurd? Hoe is de inbreker aan diens einde gekomen? Waarom waagt een inbreker z'n leven voor een Brabantse kanarie?

Petrus de Rewa | 26-09-12 | 08:42

Tuurlijk is dit een beroepsrisico. Helaas, jammer, maar dat hoort bij het vak. Ik blijf er echter principieel op tegen dat de polletiek zich steeds meer in zaken gaat mengen die nog voor de rechter moeten komen. Vooral VVD'ers hebben hier een handje van.

jezouermoevanworden | 26-09-12 | 08:42

@Bakito | 26-09-12 | 08:38

De Europese Unie heeft de terugkeer naar de middeleeuwen gisteren aangekondigd. Wie A zegt moet B zeggen?

Parel van het Zuiden | 26-09-12 | 08:40

" of een gestrande automobilist die alleen even de ANWB wilde bellen."
Dan kan je ook gewoon even aanbellen, of gewoon je mobiele telefoon gebruiken. We leven niet meer in 1850...
Alle dieven moeten dood. Mooie kreet, houden we erin!

Quacka | 26-09-12 | 08:39

Agressieve vorm van vogelgriep kan t ook zijn geweest........ Fred.

wel/niet | 26-09-12 | 08:38

Waarbij we wel moeten aantekenen dat Fred de Teef en z'n baasje Ivo Op Stelten wel vaker keihard roeptoeteren maar vervolgens - dra het op daden aankomt - niet thuis geven.

Desalniettemin en niettegenstaande dat heeft Fred vandaag wel gewoon gelijk. Maar dat had iedereen met een gezond boerenverstand natuurlijk allang begrepen: steeldieven moeten deaud. Allemaal! Of - als D'666 ze te pakken krijgt - toch op z'n minst 20 uur schoffelen.

Reinaert | 26-09-12 | 08:38

Heb al 12 jaar een gummielat bij de deur liggen maar hier willen ze niet komen, jammer eigenlijk

Strange Glue | 26-09-12 | 08:38

Heb net als Verhaar mijn ophaalbrug opgetakeld. Veel plezier jongens.

Kaas de Vies | 26-09-12 | 08:38

Koop gewoon een hond. Die blaft namelijk als er aan je slot wordt gemorreld. Weg inbreker.

Al dat testosteron aangestuurde rancuneuze spierballen-tokkie gedrag hoort hier niet thuis, eerder in de middeleeuwen. #fail

Bakito | 26-09-12 | 08:38

Tja als je je jezelf uitnodigt om in het holst van de nacht bij een vreemde de kastjes leeg te roven dan loop je inderdaad het risico van een stuk hout in je nek.

panadol | 26-09-12 | 08:37

En de belastingdienst? Zijn dat ook dieven tegen wie je je mag verdedigen?

trotse-ambtenar | 26-09-12 | 08:36

Graag even een feitenrelaas? In principe vind ik het verdedigen van huis en naasten volstrekt gerechtvaardigd. Het moet echter niet doorslaan naar het moedwillig afmaken. "a thin line"

Parel van het Zuiden | 26-09-12 | 08:36

Is GeenStijl hier nu aan het ageren tegen het standpunt van de VVD? Of tegen de voorbarige conclusie die Teeven trekt? Of (geen van) beide?
Lekker vaag artikeltje Van Rossum.
*koffie haalt*

RepubliekBanana | 26-09-12 | 08:36

Waaghalzen nemen risico met hun leven. Nergens staat geschreven dat waaghalzen extra bescherming verdienen bij het betreden van een ander zijn eigendommen. Op inbraak staat geen doodstraf, maar ongelukken zitten in een klein hoekje wanneer je mensen onaangenaam verrast in hun eigen domein.

Jan Passant mk2 | 26-09-12 | 08:36

Dat is de tragiek van Nederland in een notendop. Enerzijds het calvinistische braafste jongetje van de klas willen zijn, met de mantel der liefde zoveel mogelijk bedekken en anderzijds je in een tijdvak bevinden dat om andere maatregelen vraagt. Een legionair zei ooit vrij vertaald: „de wereld is een ruwe plek voor velen. Omdat we het goed hebben of dat hebben gehad neemt niet weg dat dit kan veranderen of omslaan en ons die ruwheid eigen maken. Als het een slagveld wordt of dreigt te worden, dan moet iemand dat slagveld in gaan om orde op zaken te stellen. En het is niet altijd even makkelijk om orde op zaken te stellen. Soms dien je daartoe onorthodoxe maatregelen te treffen.”

Ik kan me daar in vinden...

Rollins | 26-09-12 | 08:36

En nu is het wachten op de eerste "bountyhunters" die op eigen houtje buurten uitkammen en elk verdacht sujet afrossen. Kan Teeven zijn woorden weer inslikken en is de PVDA ook op voorhand weer blij.

thapriest | 26-09-12 | 08:35

... is er geen waardering meer voor zo'n ambachtelijk beroep als inbrekert?

lldbhnger | 26-09-12 | 08:34

*Eenschsch!*

Godsammekraken | 26-09-12 | 08:34

Toch is het een beroepsrisico, je blijft met je fikken van andermans spullen af!

Alexander de Kleine | 26-09-12 | 08:33

Dat zou potverblomme eensch een keer tijd worden!
Snaakse rakkers!

MyCatIsDoingThis | 26-09-12 | 08:32

Dieven moeten dood.

Schreeuwmeeuw | 26-09-12 | 08:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken