Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leon de Winter ❤ Parel Bram Moszko

MaffiamaatjeLeon.jpegGodmiljaar. Doen we het weer, met ons allen. Zomaar een Parel van de maatschappij vervolgen, belasteren en onderuitschoffelen. Het maakt Leon de Winter (Dé Leon de Winter voor vrienden) zo verdrietig. Nu weer zijn goede vriend Bram Moszkowicz. Das dus een jood he. Weet u wie dat ook graag deden, Joodse ondernemers het werken belemmeren? Nou, precies. Het betreft bovendien een persoonlijke vriend van Leon de Winter dus hem vervolgen voor fraude en zwart werken is sowieso antisemitisme. Wanneer leren we het nou eens? Leon de Winter, en niemand anders dan Leon de Winter, is de maatstaf van Goed en Kwaad voor ons. Want hij draagt het oorlogsleed op zijn schouders en heeft daarom altijd gelijk. Vindt Leon de Winter. En Mevrouw de Winter (geen 'kut' noemen, dan gaat de Maestro zieden op zijn vouwfiets) is het met hem eens, maarja, die hoopt nog altijd dat schrijftalent erfelijk (pa) danwel besmettelijk (Leon) is en samenhangt met mate van tweede generatie kampslachtofferschap. Anyway. Leon de Winter probeert objectief naar de zaak te kijken en komt tot de conclusie dat zijn hartelijke en trouwe vriend Bram slachtoffer is van retorische verkrachting. De Deken van de Orde van Advocaten citeert namelijk zomaar Moszko sr. Oi, de gotspe. Leon de Winter vouwt daar meteen een uiteraard beslist objectieve Godwin van. Want Bram is een topper en iedereen haat hem omdat hij dure auto's heeft en een mooie vrouw. En daarom komt de Deken even wat citaten van zijn vader overdwars en onvrijwillig inbrengen. Heeft niks te maken met de sporttassen vol geld die het maffiamaatje slachtoffer buiten de boeken toucheerde. Het is ordinaire kinnesinne, vuig, laag en eigenlijk intrinsiek slecht, volgens Leon de Winter. We moeten er echt mee ophouden mensen, in dit land. Alsmaar zulke Parels neersabelen. Anders verhuist Leon de Winter misschien wel weer terug naar Amerika, voor straf. En neemt zijn vrouw en vouwfiets mee.

Reaguursels

Inloggen

Het zou de Volkskrant hebben gesierd als De Winters provocatie was genegeerd. Door plaatsing is ten onrechte de indruk gewekt dat de mening van de uitgerangeerde b-auteur ertoe doet.

quichot | 26-09-12 | 12:52

RICK LIST9451 | 26-09-12 | 01:09 |
Die Sándor Márai ken ik niet. En als R.R. hem gepromoot heeft is dat voor mij sowieso een negatieve aanbeveling. Gelukkig wordt de door mij bewonderde Martin Walser nog steeds bij iedere gelegenheid die zich voordoet door R.R. afgekraakt.

WirMachenMusik | 26-09-12 | 04:25

WirMachenMusik | 25-09-12 | 15:54 |
Ik weet niet of je 1 of andere analfabeet bent, maar Reich-Ranicki heeft Sándor Márai herontdekt. Ten tweede kent iedereen J.A.A. Van Doorn en heeft ook iedereen zijn werk zo ongeveer op het voortgezet onderwijs gelezen. J.A.A. Van Doorn was trouwens wel degelijk een antisemiet, maar dat is ook logisch: het was een mislukte socioloog en dan krijg je dat soort gekkigheid.

RICK LIST9451 | 26-09-12 | 01:09

Ik begrijp dit stuk van N. niet helemaal. Goed, L. de W. is geen groot schrijver, althans niet in vergelijking met proust, rybakov, vasili grossman, joseph roth, belyj etc, maar het stuk in de Volkskrant is volgens mij wel degelijk raak.

Het stuk van N. daarentegen hangt als los zand aan elkaar en heeft geen enkele relatie tot het stuk van L. de W. Het zijn zwakzinnige en stereotype projecties die niet eens origineel zijn en eerder iets over de geestesgesteldheid van de schrijfster zeggen dan over L. de W.

RICK LIST9451 | 26-09-12 | 00:50

Jammer dat Theo van Gogh niet meer onder ons is, die had wel raad geweten met zijn lievelingsvijand Leon de W.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 25-09-12 | 23:44

Ik heb al een tijdje niet op geenstijl rondgehangen, maar het lijkt gotverdegotver wel dat er af en toe genuanceerde meningen worden opgetypt! Waar gaat het heen met de wereld?

vanleiden | 25-09-12 | 22:38

slachtoffer modus.
Als meneer zich gewoon aan de regels houdt is er niks aan de hand.

Blijkbaar hebben beiden de illusie dat Bram boven de regels van de advocatuur verheven is en mag doen en laten wat hij wil.

Ik begrijp natuurlijk ook wel dat het september is en dat het racisme en discriminatie seizoen geopend moet worden. Nu nog even wachten op de eerste Surinamer die flipt bij het zien van zwarte piet en we hebben de ellende weer gehad voor 2012.

truusch | 25-09-12 | 17:39

Het enige wat deken Kemper verweten kan worden is dat hij niet de logische conclusie trekt uit zijn eigen stellingen.

Iemand die ongeschikt is voor de advocatuur moet definitief van het tableau geschrapt worden.

Iets anders kan je daar logischerwijs niet van maken.

ik heet joran | 25-09-12 | 16:58

VerdienT

WirMachenMusik | 25-09-12 | 15:54

Het is niet voor niets dat Leon de Winter als mediocre schrijvert zijn geld vooral met Duitse vertalingen verdiend. Iedere keer als er daar iets van hem verschijnt wordt hij door de joodse paus van de Duitse literatuurkritiek Reich-Ranicki en zijn secondanten de hemel in geprezen. En de Duitsers happen gretig toe met bestsellerlijsten die doen denken aan de peilingen van Maurice de Hond.

WirMachenMusik | 25-09-12 | 15:54

Nanninga wees maar blij dat je niet voor de NRC werkt en de huidige staatssecretaris Ben Knapen niet je baas is. Want dan zou je net als J.A.A. Van Doorn op staande vooet ontslagen worden wegens antisemitisme.
Voor wie hem niet kent, J.A.A. Van Doorn was een vermaard socioloog en streek in zijn columns de politiek correcten al tegen de haren voordat het woord p.c. was geboren.

WirMachenMusik | 25-09-12 | 15:37

Dit keer honderd procent eens met de column van Leon de Winter!
Deken Kemper heeft een dubbele agenda en wie een beetje in de wereld van het strafrecht rondstruint weet dat. Het is ongelofelijk grievend om de woorden 'intrinsiek slecht mens' op deze manier in te zetten.
.
Bram M. is een rockstar onder de advocaten, misschien wel DE rockstar. Een uitmuntend advocaat die er een bourgondische levensstijl op na houdt. Dat wordt je in Nederland vooral door je wat minder begaafde confrères niet graag gegund. Er is veel afgunst in het juridische wereldje. Bram heeft zich aan de beroepsregels te houden en als hij verzaakt zal hij de verantwoordelijkheid moeten nemen. Het is echter niet aan een zure Deken om hem als mens de maat te nemen. Dan toon je je dubbele agenda en het is verre van fraai.
.
Eveneens verre van fraai is de schrijverette die mevrouw Nanninga over de column van Leon heeft geproduceerd. Waarom het schrijftalent van Jessica Durlacher ter sprake brengen? Waarom de tweede generatie problematiek bagatelliseren? De column van Leon staat als een huis en verdient alle lof. Roep liever op tot protest tegen een Deken die zich op zo'n schofferende wijze profileert.

Miep Scharensliep | 25-09-12 | 15:28

Dat Leon de vader van Bram retorisch heilig verklaard is waarschijnlijk de enige manier waarop hij denkt dat we het eindelijk snappen.

Simon_GS | 25-09-12 | 14:39

Pierre Bezuhov | 25-09-12 | 14:04
Inderdaad. Wij hebben ons zelf na WOII collectief wijs gemaakt dat anti-semitisme niet bestond in Nederland en zijn dat zelf gaan geloven.

Bigi Bana Boy | 25-09-12 | 14:33

Dan zeg ik, dag meneer De Winter, pak uw biezen. Neem dat maffiamaatje van je ook gelijk mee. Opgeruimd staat netjes..

giechelmeisje | 25-09-12 | 14:30

Arrogant om maar aan te nemen dat de OvJ het boek van Mosko senior gelezen heeft.

gm40 | 25-09-12 | 14:17

De Winter heeft groot gelijk. Nederland kan niet tegen mensen met succes en niet tegen Joden laat staan tegen de combinatie van succes en Jood.

Pierre Bezuhov | 25-09-12 | 14:04

Door al deze afleidingsmanoeuvres wordt geprobeerd om dader Mosko om te liegen tot slachtoffer.

Het aannemen van grote hoeveelheden cash geld en daarna niets aan de zaak van de client te doen en valse kwitanties af te geven is een zaak.

Als het waar is moet Mosko definitief van het tableau geschrapt worden.

ik heet joran | 25-09-12 | 13:56

@ Mac vulpen12:18

Dat was pas een boef! Rolmodel of zeau...

eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 13:41

De WInter heeft gewoon gelijk, wat is daar mis mee.
+ 1 voor ome Leon.

Uw Verzekeringsadvis | 25-09-12 | 13:39

Ik vind het een briljant stuk van De Winter.

grote haas | 25-09-12 | 13:16

Wat een onterecht stukje dit. De Winter beschuldigd Kemper helemaal niet van antisemitisme, hij vertelt alleen maar hoe doortrapt hij de woordkeus van die Kemper vindt en verbind er nog wat willekeurige zaken aan. Het is gewoon een opiniestuk en het kan je smaak niet zijn, maar dit is gewoon tendentieus. Hij insinueert niks over antisemitisme en zijn stuk heeft helemaal geen zweem van 'slachtoffer-denken' o.i.d.. Hij heeft het wel over de oorlog als context van de uitspraak 'intrinsiek slecht' van Mosko sr., en licht aan de hand hiervan toe waarom het gebruik van die woorden volgens hem nogal ongepast en laag is.

M-Bozz | 25-09-12 | 13:12

Leon de Winter is sinds Gods Gym helemaal de weg kwijt.... Vraag me af wanneer hij die vouwfiets heeft aangeschaft....

dolle mina | 25-09-12 | 13:01

Parel van het Zuiden | 25-09-12 | 12:07
Tsja, zijn het niet juist de vele persoonlijke problemen van artiesten, muzikanten, schilders en schrijvers die het mooiste werk hebben opgeleverd ? Ik weet dat Joodse artiesten vaak de beschuldiging horen dat men de holocaust uitbuit, maar ik vind dat onzin. Een misdaad van degelijke omvang laat generaties lang zijn sporen na en daarover moet verteld worden. Ook door de 2e of misschien wel derde generatie. Ik vind het niet oninteressant en vind dat men voorzichtig moet zijn om ze als holocaust exploitanten weg te zetten, want daarmee doe je de meesten ernstig te kort.

Bigi Bana Boy | 25-09-12 | 12:56

Je moet er wat voor over hebben om iedere avond die Jinek te mogen douwen.

Dikkie_Dik | 25-09-12 | 12:54

Vroeg of laat komt de wraak na het Wilders debacle. Mond vol met woorden als abject, maar wel zakken met cash geld in ontvangst nemen van Holleeder en kornuiten. Je kantoor beschikbaar stellen voor meneer Holleeder en consorten, waarbij er zelfs is gedreigd met een pistool, maar meneer Mosco was er niet, die was een ommetje gaan lopen. Tja.

ITEACHYOU | 25-09-12 | 12:45

@Pufferd | 25-09-12 | 12:03 | + 0 -
Niet komen opdagen bij de zitting van de cliënt, strafdossier niet lezen, cliënt niet bezoeken in de gevangenis, slecht bereikbaar zijn voor cliënt. Zijn allemaal klachten die het primaire proces raken van een advocatenkantoor. Zijn allemaal klachten die op het bureau van de Deken liggen en zijn allemaal klachten die de deken laat liggen om deze te doen. Zijn ook allemaal klachten die niet in het dossier van Bram zitten.

De klachten van de deken raken het primaire proces niet. Dat bevreemde mij. Dat hoekje permanente educatie heb ik ook gewogen. Aan de ene kant moet je dat doen, aan de andere kant is het ook geen ramp als je dat vanwege werkdruk en een vader die aan het overlijden is een jaartje overslaat.

Dat Bram niet naar zijn eigen zitting gegaan is, is zijn goed recht. Hij voorkomt daarmee dat hij uit zijn slof schiet, zijn ambtsgeheim schend of fouten maakt. Een advocaat die zichzelf vertegenwoordigd heeft een idioot als cliënt. Dat hij niet zelf is gegaan is een heel goed teken dat Bram het vrij serieus neemt.

Je begint daarna een rant over dat cliënten geen goed beeld hebben van de kosten die Bram in rekening brengt. Iedereen vindt de rekening van de advocatuur standaard tegenvallen. Ze krijgen te veel voor te weinig werk. Zeker als je het vergelijkt met ingenieurs. Verrassend is dat Bram daar in 25 jaar slechts 5 klachten over gehad heeft. Die heeft de deken nu gebundeld aangeboden aan de rechtbank, maar als iemand echt een puinhoop maakt, is de score na decennia iets hoger.

Nog leuker wordt het als je vindt dat een cliënt bang moet zijn voor het faillissement van het kantoor van zijn advocaat. Een advocaat is geen voorwerp waar de deurwaarder beslag op kan leggen. Hoewel onhandig, staat het een advocaat niet in de weg zijn verplichtingen aan zijn cliënt na te komen. Een faillissement door een overijverige belastingdienst is ook niet zo dichtbij aangezien het beslag op het kantoorpand al ruim twee jaar geleden is.

Veel cliënten die het strafrecht niet begrijpen en al helemaal niet dat je jezelf in het strafrecht moet specialiseren in delen van het strafrecht snappen niet helemaal dat je als Bram zaken zal moeten delegeren naar kantoorgenoten die de materie wel machtig zijn en dat je als kantoor stagiairs moet opleiden. De deken heeft niet ten laste gelegd dat Bram stagiairs ongebegeleid zijn werk liet doen. Het is ook niet gebeurd. Iets wat jij suggereert en wellicht je oordeel over vormt.

Ach ik lees hier wel meer leuke comments, contante betalingen zijn helemaal niet illegaal. Melden van grote contante bedragen is wettelijk opgelegd aan banken, juweliers, autohandelaren en dergelijke, maar het wetboek heeft advocaten nadrukkelijk NIET verplicht dat te doen. Zwart geld wordt het pas als je vervolgens dat inkomen niet opgeeft aan de blauwe enveloppen brigade.

Die hebben in hun gesticht de leukste rekenmethodes en ideeën over bewijslast. Een belastingplichtige moet maar aantonen dat hij niet meer inkomen heeft ontvangen dan hij opgeeft en de fiscus is vrij om aan te nemen dat iemand 50 weken lang 80 uur in de week volledig declarabel werkt tegen zijn niet marktconforme toptarief.

www.quotenet.nl/biz/fiscus-legt-beslag...
Het beslag op het kantoorpand is al twee jaar oud en heeft niet geleid tot een executie, als er echt stront aan de knikker was, was het pand al anderhalf jaar geleden geveild.

Bij iedereen die werkt ga je wel iets vinden als je lang genoeg zoekt.

Feynman | 25-09-12 | 12:44

We hebben het wel altijd over die Joden en zo, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor....

ITEACHYOU | 25-09-12 | 12:43

Wat een aparte vriendenkring heeft die Leon toch!

Woods | 25-09-12 | 12:36

Die deken is een eikel. Moszko-dinges ook natuurlijk, maar de kwestie ruikt meer naar een weinig voorstellende (anders word je dat niet) deken, die iemand die denkt dat hij te groot voor zijn vak is, met oneigenlijke argumenten te proberen neer te halen. Niet zo'n succes, zeker niet in dit vak.

KarelMarks | 25-09-12 | 12:30

De Winter is al zo lang ik van hem gehoord heb een arrogante lul. En Moscofiets is al zolang ik van hem gehoord heb een streber, iemand die ten koste van alles wil slagen en er geen enkel probleem mee heeft om een zuiver slachtoffer te bekladden zolang dat zijn eigen client goed uitkomt. Dat noemt men advokaat zijn, ik noem het ook gewoon 'je scrupules opzij zetten'.

Kunnen deze twee jokers wellicht eens met vakantie gaan naar het buitenland? Voor een jaar of twintig?

TM | 25-09-12 | 12:25

Leon heeft voor mij voorlopig afgedaan sinds hij meent de linkse kerk links te moeten inhalen door de dader (Badr) te verdedigen want zielig en tegelijkertijd het slachtoffer een trap na te geven. Er kleeft een hele vieze geur aan die man en dat gaat voorlopig niet weg.

Hanz Ziezo | 25-09-12 | 12:19

@Parel van het Zuiden | 25-09-12 | 12:07

Persoonlijke omstandigheden of defecten zijn altijd een belangrijke factor in het maken van keuzes die de maatschappij beïnvloeden.

Kijk maar naar grote leiders en presidenten bijvoorbeeld daar zijn boeken vol over geschreven.

En dat werkt op Jan met de Pet niveau precies hetzelfde. Waarom het een No go is begrijp ik niet zo goed verder. Misschien kan jij dat uitleggen?

pius | 25-09-12 | 12:17

Heb niet het vermoeden dat veel klanten Moskowicz zullen laten vallen omdat de één of andere Deken dat zegt en dat half jaartje gedwongen niets doen zal ook wel te overleven zijn.
Merkwaardige blijft dat de publieke afstraffing tot één bekende advokaat beperkt lijkt te blijven, alsof de rest van de advokaten zich wel allemaal netjes aan de regels houden. Toch op te veel gevoelige teentjes getrapt? Je houdt er een nare smaak aan over, het zal niet de eerste keer dat mensen die de rechtsstaat horen te verdedigen de voorkeur lijken te geven aan persoonlijke vendetta.

spanarchist | 25-09-12 | 12:14

@eerstneukendanpraten @ox
Het is een personage uit de echte mannenfilm The Gotfather, dat is... toch.. gewoon... tja.. hoe moet ik het zeggen...

MacVulpen | 25-09-12 | 12:14

Zeer lucratief, zo'n oorlogsverleden
Detlev Tarnowitz | 25-09-12 | 11:33 |

Indeed. No business like Shoah business.

Theo van Deursen | 25-09-12 | 12:14

Leon noemt mensen wel heel erg snel "goede vriend". Daarnaast spreken zijn primaire reacties niet in zijn voordeel. Niets wat er uit de pen van deze man vloeit is serieus te nemen. Bij de meeste van zijn stukjes heb ik het vermoeden dat het om satire gaat, want zoals Leon is, zo kan een mens toch niet zijn? Het is bijna misselijkmakend, zoals hij mensen waar hij schijnbaar tegenop kijkt (inclusief zijn echtgenote) omschrijft, als waren het de heiligsten der heiligen...

Mr Dixit | 25-09-12 | 12:09

De schuld van alles is... Eva natuurlijk! Eva houdt Bram uit zijn slaap (of vice versa), wordt behaagd met van alles en nog wat en brengt Brams hart en hoofd en wat dies meer zij op hol. Zaken gaan voor de meisjes... behalve bij Bram dan. Duister cashen, jaarcijfertjes niet op orde, cursusjes niet doen. Is foei. Maar Bram is gelukkig, gelukkig met Eva. Wat een passie!

web_krijter | 25-09-12 | 12:08

@Pufferd | 25-09-12 | 12:03

Zo is het maar net.

pius | 25-09-12 | 12:08

@Bigi Bana Boy | 25-09-12 | 11:58 |

Een interessante stellingname, een die moeilijk te bevestigen of te ontkrachten is in een paneeltje. Als we eens aannemen dat deze stelling inderdaad waar is.... Dat lijkt me dan voer voor in de persoonlijke levenssfeer en niet iets waar de maatschappij bijzonder omzichtig mee om hoeft te gaan. Als we slachtofferlijnen blijven doortrekken in het maatschappelijke debat in deze multiethnische samenleving kunnen we allemaal net zo goed stoppen. Vrijwel elk onderwerp wordt dan een "No Go".
.
Ik ben zelf niet zo van het schofferen maar het moet kunnen...

Parel van het Zuiden | 25-09-12 | 12:07

Zullen we kappen met het palaveren over Bram. Ik praat liever over zijn vriendin :-)

Mr. Mouskovic | 25-09-12 | 12:06

Moskowicz is een corrupte ijdeltuit en een Consilgieri bovendien. Het word tijd dat deze scrabeuze fat zijn trekken thuis krijgt.

De rechtstaat zou er wel bij varen.

pius | 25-09-12 | 12:04

@Feynman | 25-09-12 | 11:48
Het raakt allemaal wel degelijk aan het kunnen functioneren van de advocaat. Even los van de vraag of er terecht klachten zijn geuit aan Bram's adres -daarvoor is die zitting bedoeld waarin Bram zijn onschuld kon bepleiten (wat hij dus niet deed)- moet je als cliënt bij een advocaat erop kunnen vertrouwen dat de advocaat je geen poot uitdraait, dat je weet wat het je ongeveer gaat kosten, dat je door die advocaat wordt bijgestaan en niet door een stagiair, en dat de advocatenhut niet failliet wordt verklaard op de dag dat jouw hoger beroep zitting dient. Verder mag je erop vertrouwen dat je advocaat voldoende kennis van zaken heeft, door de voorgeschreven bij- of opscholingscursussen te volgen. Permanente Educatie is niets geks, hoor.
En schijnbaar wringt het bij Bram bij alle voornoemde onderdelen. En als hij daar meerdere keren voor is gewaarschuwd, en hij daarop niet reageert, is ergens ook zijn krediet verspeeld, en mag hij zich komen verantwoorden.

Pufferd | 25-09-12 | 12:03

Ja, Leon en vrouw, zout maar lekker op naar de U.S of A, en neem Bram maar mee..., want helaas voor jou ook zie je dat zelf helemaal, je bent geen groot schrijver en je zal het niet worden, en dat gezanik over het maaiveld hebben we nu ook wel weer gehoord, als je kop er niet eens bovenkomt, m.a.w. verder onder blijft steken, hoe kan die er dan af? Baaibaai, zwaaizwaai, en niet tot ziens.

Rest In Privacy | 25-09-12 | 12:03

Leon De Winter mag wat mij betreft per direct terug naar New York verkassen. Prima plan. Misschien dat het goed zou zijn als zijn fysieke afstand tot ons land evenredig is aan het gat tussen de realiteit en zijn perceptie ervan. Maar dat is valse hoop ... hij zal wel weer over ons landje gaan miepen op afstand want daar is hij immers een onbeduidend figuur.

Dikr | 25-09-12 | 12:02

Hmm, ik denk toch dat Brenno wel een puntje raakt. Zeker de zaak, Micha Kat gezien...

K. Metjes | 25-09-12 | 12:02

Ter verdediging van mevrouw De Winter, ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk zoiets als tweede generatie (kamp)slachtofferschap bestaat. Waar ik het vroeger als aanstellerij weg wimpelde ben ik tot nieuwe inzichten gekomen na het horen van een interview met Tamara Benima, voormalig hoofdredakteur van het Nieuw Israëlitisch Weekblad. Als je opgevoed wordt door psychisch zwaar beschadigde ouders zoals die van Mosko, Mevrouw De Winter en de genoemde Benima, kan het niet anders dan het ook een dramatisch effekt op hun (klein)kinderen moet hebben. Onderschat dat langdurige effekt niet. Dat is geen onderwerp om zo maar weg te wimpelen.

Bigi Bana Boy | 25-09-12 | 11:58

Ik zou dr doen.

Gaarheid | 25-09-12 | 11:53

Hou es op met dat "geparel"!!!!!1!!! Ik zit inmiddels in een stevige identiteitscrisis.
.
*Wil Eva op zich best doen. Dat dan weer wel...*

Parel van het Zuiden | 25-09-12 | 11:53

De Regeering | 25-09-12 | 11:38
Nee dat bestaat. De Winter heeft iets nieuws.

Canis Spurcus | 25-09-12 | 11:53

John McClane | 25-09-12 | 11:31 |
Ik denk dat de uitdrukking 'intrinsiek slecht' in het normale verkeer geen extra connotaties heeft gekregen enkel omdat de oude heer Moszcowicz deze in een bepaalde context heeft geplaatst.
Ik dek wél dat Kemper hier doelbewust die uitdrukking heeft gebezigd, en impliciet een link heeft willen leggen tussen die context en het gevecht dat hij nu met Bram voert.
Ik blijf het een gore rotstreek vinden, ook al deugt Bram Moszcovics niet. Vecht met open vizier en met de geëigende wapens, zou ik zeggen.

Schoorsteenveger | 25-09-12 | 11:50

25-09-12 | 11:27 | | Reageer+ |
-1
Wat bedoelt die minkukel met deze -1.
Dat Moskovicz niet zich moet laten bijscholen (een eis aan iedere advocaat)omdat hij Wilders vertegenwoordigde?
Als je Wilders vertegenwoordigd ben je per definitie OK en van iedere professionele verantwoordelijkheid ontslagen?
Hoe werkt dat?

Einde van de Domheid | 25-09-12 | 11:48

Vreemd dat de Deken zich belastinginspecteur waant. Ooit is er een richtlijn opgesteld die strijdig is met het beroepsgeheim, een richtlijn die bijvoorbeeld geeneens is opgenomen in de Advocatenwet. Er zijn genoeg personen die in Nederland niet kunnen beschikken over een bankrekening, koffieshophouders, prostituees en mensen die niet aan geldige legitimatie kunnen komen.

De belastingdienst maakt al uitgebreid werk van deze contante malaise. Met een vork schreven ze een aantal fictieve omzetten en legden daarmee beslag op het kantoorpand, terwijl dat geen bezitting is van Brammetje zelf.

Dan komt de deken uit de hoge hoed dat Brammetje niet genoeg geborreld heeft. Het is publiek geheim dat Bram alleen kan pleiten en een legertje advocaten in dienst heeft die pleitnota te schrijven. Zoveel invloed heeft het niet dat hij niet zo vaak naar een cursusje gaat. www.strafrechtcursussen.nl/cursussen/d... Dit is gewoon gedwongen winkelnering bij omhooggevallen advocaten die denken professor te zijn.

Bram is gespecialiseerd in politieke showprocessen, waar wordt eigenlijk een relevante cursus gegeven voor advocaten die hun cliënt niet alleen in de rechtbank, maar ook voor de camera bijstaan? De meeste advocaten leveren hun cliënt rücksichtslos uit aan de publieke opinie zonder de balans te zoeken.

Daarnaast werd de deken heel ongelukkig dat Bram nog geen jaarverslagen heeft gedeponeerd, mede de basis voor een onnozel akkefietje met de belastingdienst. De halve Zuid As kent kantoren die veel verder achterlopen. Bovendien, kan een advocaat die geen boekhouding voert, zijn cliënt niet meer bijstaan?

Ach Brammetje meldde het al vrij overzichtelijk in Brandpunt. brandpunt.kro.nl/seizoenen/seizoen_201... vanaf 15:08. De eerdere 15 minuten van brandpunt, waar beleggingsfondsen met verborgen kosten klanten beroven van 35% van hun inleg geeft een heel mooi contrast met de futiliteiten waarmee de deken probeert aan de haal te gaan.

Hoe de neuk raken contante betalingen, gebrekkige boekhouding en het niet volgen van borrelavonden het functioneren van een advocaat? Al zou Bram schuldig zijn aan al het ten laste gelegde, zegt dat nog niets over zijn functioneren als advocaat.

Ik weet niet wat de deken aan het doen is, maar er moeten belangrijkere zaken op zijn bureau liggen.

Feynman | 25-09-12 | 11:48

"De Jood uit Oeteldonk" Die neem ik allang niet meer serieus. Hopelijk gaat hij snel richting de states. Doei!!

du Roi Soleil | 25-09-12 | 11:47

Geef toe, Bram 'niet intrinsiek slecht' noemen is gewoon prachtige polemiek. Niet meer en niet minder.

Canis Spurcus | 25-09-12 | 11:47

Het ongelijk van De Winter maakt nog niet dat de Deken het bij het juiste eind heeft

Smurfke Turbo | 25-09-12 | 11:44

Ik gaf Bram nog wel het voordeel van de twijfel, maar nu Leon de Winter het voor hem opneemt weet ik het zo net nog niet.

Jackie Chiles | 25-09-12 | 11:43

@MacVulpen | 25-09-12 | 11:26

Van Bennie Jolink natuurlijk! Wat heb ik gewonnen?!

ox | 25-09-12 | 11:42

Gewoon weer de volgende hype die helemaal nergens over gaat.
Bij Leon zou voor de grap een muur in zijn achtertuin gebouwd moeten worden, gewoon omdat het leuk is.

Strohond | 25-09-12 | 11:41

Lachen. Zijn vriendin is en mooi (??) en slim (??). Nou, ik heb van beide dingen nog niets kunnen ontdekken. De "dame" heeft een doorsnee oostblokhoofd en volgens mij is het voorlezen van de autocue niet iets waar je hogere wiskunde bij nodig hebt..... Zelfverklaard slim Laten we het daar maar op houden. Voor de rest.... Tja, ik denk dat Mosco de mazen van de wet goed kent. Maar dat hij, nu hij tegen de lamp gelopen is, niet moet mekkeren. Dat is het spel. You win some, you lose some.....

Maximus Aurelius | 25-09-12 | 11:40

de winter heeft toch ook de hongerwinter meegemaakt

subman | 25-09-12 | 11:39

@ Mac vulpen 11:33

Ik pas! Stop de tijd.

eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 11:39


@eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 11:30 |
Nog een tip?

MacVulpen | 25-09-12 | 11:37

Dat hij tassen vol contant geld ontving is nog daaraan toe. Maar dat hij zijn verplichte opleidingspunten niet haalde (fuck you Deken, Die regel geldt niet voor mij!) en dat de jaarcijfers over enkele jaren geleden er nog niet zijn, dat is wel heel erg fout.

Mr. Mouskovic | 25-09-12 | 11:36

Tja GS-Boys: Het is inderdaad de gemakkelijkste weg, de minst inhoudelijke ook, om een oppervlakkig nonverhaal neer te pennen om De Winter te flauwekullen.

Basje1738 | 25-09-12 | 11:35

Zeer lucratief, zo'n oorlogsverleden. Zo'n Jessica Durlacher lijkt er zelfs spijt van te hebben dat ze de oorlog niet persoonlijk heeft meegemaakt. Geen probleem hoor: ook na de oorlog kun je een kamphoer zijn.

Detlev Tarnowitz | 25-09-12 | 11:33

Alledrie van hemzelf wellicht?
eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 11:30 | + 1 -

Nee, joh, een tip, het is een echte mannenfilm!

MacVulpen | 25-09-12 | 11:33

@Mika6110 Nog één keer:
Raakt kant noch wal OF slaat nergens op - krijg zo het idee dat ik naar een reaguursel kijk dat is geschrevon door iemand die alleen roddelblaadjes leest. Ghe.

AshleyJ"Ash"Williams | 25-09-12 | 11:32

Ik heb het gevoel dat Leon de Winter een beetje met zichzelf in de knoop zit. Leon, gaat het wel? Hoe voel je je? Is het leven nog wel leuk? Met die lelijke kudt van je aan je zijde?

mijntweecent | 25-09-12 | 11:31

Volgens mij is Leon de undercoverhomo zijn latente gevoelens voor Bram aan het uiten en diezelfde gevoelens heeft hij ook voor Badr (slaat) Harder.

MacVulpen | 25-09-12 | 11:31

Het is natuurlijk een bekend feit dat als een Mosco bepaalde woorden gebruikt, dat Hij die woorden dan betekenis heeft gegeven, en dat iedereen die die woorden gebruikt, dan automatisch ook die betekenis overneemt. Dus vroeger betekende "intrinsiek slecht", totdat Max die woorden gebruikte. Toen betekende het ineens "oorlogsmisdadiger". Soort van jurisprudentie waar we gewoon allemaal kennis van dienen te nemen.
Net zoals Bram ook altijd ieder jaar netjes zijn puntjes haalt zeg maar. Oh nee dat laatste klopt niet helemaal.

John McClane | 25-09-12 | 11:31

(c)ZWITSUL | 25-09-12 | 11:06 | | Reageer+ |
14
Spinnen, draaien, rijmen, het blijft leuk!

Einde van de Domheid | 25-09-12 | 11:30

Macvulpen 11:26

Alledrie van hemzelf wellicht?

eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 11:30

Mika6101 | 25-09-12 | 11:21 |
Inderdaad, het is best een leuk tijdverdrijf om Leon de Winter af te zeiken, maar doe het dan goed.

Schoorsteenveger | 25-09-12 | 11:29

alles is infaam en abject, toch

harob | 25-09-12 | 11:29

Lijkt wel of Leon de Winter een soort Stockholm syndroom by proxy heeft.

Canis Spurcus | 25-09-12 | 11:28

@ Mika 16:01

Heb voor minder wel eens een ban aan de broek gekregen van onze Annabel. En toch is ze lievvv...

eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 11:27

Iedere advocaat moet jaarlijks bijscholen.
Als hij dat doet krijgt hij 20 punten. (per jaar)
Bram deed dat 5 jaar achter elkaar niet.
(Terwijl een internationaal advocaatje al een brief van de deken krijgt als hij 1 punt tekort komt...)
Dus de vraag is niet: Waarom wordt Bram een strobreed in de weg gelegd?
Maar:
Waarom is Bram zolang uit de wind gehouden en heeft hij weg kunnen komen met dingen niet doen die voor iedere advocaat gelden.....

Einde van de Domheid | 25-09-12 | 11:27

Trouwens schiet me net te binnen, woensdag 19 sep stond er in het NRC een artikel over Bram, in zijn kantoor hangen 3 schilderijen, mogen jullie raden van wie de portretten zijn.

MacVulpen | 25-09-12 | 11:26

@ A. Nanninga | 25-09-12 | 10:59 |
Het stuk is slecht geschreven. Gisteren te diep in het glas gekeken?

Ik woon hier niet | 25-09-12 | 11:26


Zal een leuke uitzending worden van ' ik vertrek' Leon naar het beloofde land.... op zijn vouwfiets

irma zonderboezem | 25-09-12 | 11:25

De Winter gaat in zijn column in de Volkskrant volledig op betrekkingsniveau op de zaak in, het lijkt gvd wel een wijf. Hij kijkt niet naar de kale feiten zoals een gezonde kerel zou doen.

Mosko moet zich gewoon aan de regels houden. Punt uit.

goedverstaander | 25-09-12 | 11:25

@ pi mol 11:15

Daar is het vol want daar woont mijn broer al!

eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 11:25

@ Bakito | 25-09-12 | 11:18

Daar zal Bram zich ook wel goed over voelen.
En natuurlijk betaald met geld dat door hard en eerlijk werken door deze Marokkanen is verdiend.
Zal de gemiddelde reaguurder wel aanspreken schat ik zo in.

Spokoynoy Nochi | 25-09-12 | 11:24

Normpje 11:21
Jij daarentegen bent een van de weinige intellectuelen hier die nog steeds hapt.

Zolang een speelautomaat blijft uitbetalen, krijg je mij het casino niet uit.

Bakito | 25-09-12 | 11:23

@Mika6101 | 25-09-12 | 11:21
Hallo mevrouw de Winter.

Dömper | 25-09-12 | 11:23

@Bakito, Leonneke is voor Bram. Maar jij maakt wel vaker de begrijpende fout.

Normpje | 25-09-12 | 11:21

Wat ziek ben je nanninga. Kan je mij uitleggen waarom de deken moet zeggen dat Bram geen intrensiek slechts mens is. Een directe verwijzing naar het citaat van Bram zijn vader over de oorlog. Terwijl dit totaal onnodig is. Kortom het is totaal onnodig en komt gewoon voort uit pure afgunst. Die deken is een lul. Bram kan je aandachtsziek vinden. Maar je kut stukje slaat kant nog wal. Treurig. Heb elke keer het gevoel dat ik met die kutstukjes van Naninga een roddelblad als de prive of zo zit te lezen.

Mika6101 | 25-09-12 | 11:21

Met mijnheer de Winter is het al zo ver gekomen dat hij totaal van zichzelf overtuigd is geraakt en dat levert een naar beeld op.... terwijl hij toch al niet kan bogen op een fraaie fysieke gestalte of een leuke kop.... zoals Bram Moskowicz...... en de media laten deze wat doorgedraaide malloot dan telkens weer aan het woord, nu eens sprekend, dan weer schrijvend, polemisch, zonder enige toon van nuance en het ergste zonder inzicht en kennis. Nou, dat is er weer uit.....

chique ouwe nicht | 25-09-12 | 11:20

Ik vind Leon de Winter een onuitstaanbare moralist, maar hij heeft hier een punt, een punt overigens dat Bram Moszcowics zélf al lang en breed gemaakt had. Het is werkelijk een enorm vuile rotstreek van Kemper om dat citaat te gebruiken. Niet goed te praten.

Schoorsteenveger | 25-09-12 | 11:19

Dit dan: "Maar met zijn eisen wil Kemper Bram monddood en brodeloos maken". Tuurlijk. Alsof Bram niet EN voldoende mogelijkheid heeft zich te uiten (zoals bij de zitting waar Bram niet op kwam dagen) EN veel geld casht voor zijn Boulevard-braaksels. Je bent een fijne vriend voor Bram, Leon, maar bespaar Nederland je subjectieve huilstukjes!

Pufferd | 25-09-12 | 11:19

Leon wordt elke dag wakker naast een paardenkop, moet je weten.

Petrus de Rewa | 25-09-12 | 11:19

Bram heeft die twee Marrokaanse scooterklootzakjes vrij weten te krijgen.

Dat zit de Leon de Winter en de rest van de Joodse lobby kennelijk nog steeds niet lekker...

Bakito | 25-09-12 | 11:18

Moszkowicz refereerde eergisteravond in Brandpunt naar de innige band tussen deken Kemper en Carla Eradus, ik voeg er Frans Bauduin aan toe. Frans Bauduin doet/deed onder andere de zaken van Mikelsons/Hofnarretje, Claus/Salomonson, Volkert vd Graaf, Joegoslavië-tribunaal, Ahold, et cetera.
Carla Eradus is getrouwd geweest met Guus Pareau Dumont, de privé psychiater van enkele leden van het koningshuis.

Opgeteld bij deze tweet van Jan Dijkgraaf: twitter.com/jndkgrf/status/2499718899...
'Deken Kemper waarover Mozkowicz het heeft stuurde mij ooit intimiderende post toen HP over Joris Demmink ging schrijven'

Kun je voorzichtig concluderen dat Bram Moszkowicz inderdaad in een persoonlijke vendetta verzeild is geraakt met enkelen van de echt bovenonsgestelden van onze illusoire democratie der Nederlanden. Een vendetta waarbij wij gewone stervelingen echt niet meer weten wie nu de 'slechte' is en wie de 'goede'.

Niemands Knegt | 25-09-12 | 11:17

Goed idee, Leon en zijn poes ('kut' staat zo oneerbiedig) ver weg van de bewoonde wereld. Noordoost Groningen is ook oké, als 'ie maar niet gaat communiceren met de buitenwereld...

Pi Mol | 25-09-12 | 11:15

"Bram is beroemd, rijdt in mooie auto's, heeft een mooie en slimme vriendin en neemt het er soms van - dus wordt hij benijd en, als het kan, verguisd"

Dat woordje 'dus' bewijst maar weer eens dat de Winter geestelijk nog op het niveau zit van een chimpansee op een apenrots.
Afgunst is vaak een motief om iemand te verguizen, ook om op een linksche partij te stemmen trouwens.
Maar Leonneke houdt geen rekening met het feit dat er mensen zijn die wel met de evolutie mee zijn gegaan en geen last hebben van achter de ellebogen-backstabberij.

Wat wel kan is dat Mosko om andere redenen mensen boos maakt en tegen zich in het harnas te jagen, maar om vanzelfsprekend 'afgunst' als motief te noemen zegt niks over Mosko, maar alles over de Winter.

Cuyahoga | 25-09-12 | 11:15

Toch heeft hij een punt dat de rechter die uitspraak "intrinsiek slecht ' niet had mogen doen.
Verder heeft de Winter al voor mij afgedaan na zijn steunbetuiging aan badhr hari.

watsinneneem | 25-09-12 | 11:13

Mosko mag van mij best in dure auto's rijden en een trophy wife hebben. Maar dat geflirt met de showbiz hangt me de keel uit. Ga van tv af man en doe je werk. En betaal je rekeningen en laat je niet zwart betalen. Dat is tegen de wet, namelijk.

Uriël Fack | 25-09-12 | 11:13

Beide hebben een narcistische persoonlijkheid stoornis. Nu vind ik Bram zo af en toe wel lachwekkend, maar Leon, daar krijg ik kromme tenen en complete jeuk van. Deze mannen volstrekt abject en infaam.

MacVulpen | 25-09-12 | 11:13

Mij zou het niet verbazen dat het verdedigen van Wilders de druppel was die de emmer over deed lopen bij de politiek correcte advocaten en rechters in dit land.
Moszkowicz heeft, zoals hij zelf ook al heeft geopperd, waarschijnlijk op teveel gevoelige teentjes gestaan.

Semper Pecunia | 25-09-12 | 11:12

Bram Moszkowicz staat niet boven de wet. Hij is de wet.

de euro middenweg | 25-09-12 | 11:12

Leon moet zijn intrinsiek witte bolle kop houden. Abjecte Marokkanen verdedigen uit angst is infaam.

Normpje | 25-09-12 | 11:11

Leon is een lul, maar die Germ Kemper van de deken spoort ook niet met de uitspraak 'geen intrinsiek slecht mens'.

Flodder | 25-09-12 | 11:11

Om eerlijk te zeggen vind ik de opmerking "niet intrinsiek slecht zijn" richting Bram Moszkowicz ook onder de gordel. In feite zeg je dan, je bent door en door slecht, maar uiteindelijk ook maar een mens. Beetje vergaand voor een deken van de Orde van Advocaten, nergens voor nodig. Dat geeft ook bij mij dus bedenkingen, wanneer een deken zich zo uitlaat. Neigt naar mijn gevoel ook naar rancune.

Meri59 | 25-09-12 | 11:11

Wederom een vreemde redenatie voor een bekende van de Winter. Het zal wel door zijn leeftijd komen dat hij dat soort zaken niet meer weet te scheiden. De Winter is een vriend die altijd instemmend knikt. Zijn overeenkomstige achtergrond brengt hijn overigens nergens ter sprake in het stuk, en hij heeft wel degelijk een punt door de uitspraak van Kemper eens kritisch te bekijken. Dus geen Joodse Kongsi Nanninga, helaas. Intrinsiek slecht is ook niet meer wat het geweest is.

Desmoulins | 25-09-12 | 11:09

Leon koestert extreme sympathie voor een wandelende sloophamer als Badr Hari. Niet meer serieus te nemen toch?

eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 11:08

Mijn teenslippers vielen uit bij alweer zo'n kutstukje van mr Israelfan. Brammie had gewoon op d zittign moeten komen, en niet moeten huilen bij zijn vriendjes Kwalbert en Leon de Hongerwinter.

Pufferd | 25-09-12 | 11:07

Ik zat het artikel vanochtend al met verbazing te lezen in de volkskrant. Goed dat geenstijl er lekker over heen kotst want dit soort nepotisme is walgelijk.

Kets22 | 25-09-12 | 11:07

Bram verdedigde Geert en dat zit ze tot op de dag van vandaag niet lekker..

(c)ZWITSUL | 25-09-12 | 11:06

Leon is trouw aan zijn volk. Seine Ehre heisst Treue.

rara | 25-09-12 | 11:05

♫ Dag vader en dag moeder... ♫

wakkere_nederlander | 25-09-12 | 11:05

Jaja, die Leon profiteert nog volop van de Moffentijd...

klabanus ten Haave | 25-09-12 | 11:05

Leon de Winter is een mafkees en totaal malloot.
De man is niet meer serieus te nemen.
Next!

Spokoynoy Nochi | 25-09-12 | 11:04

LOL Annabel. Ik zat te wachton op de vouwfiets: saving the best for last. +1

AshleyJ"Ash"Williams | 25-09-12 | 11:04

Geeft mij de lente maar. Wel zo fris.

patat - generatie | 25-09-12 | 11:04

"maffiamaatje" klinkt als een Hollandse nieuwe.

Dömper | 25-09-12 | 11:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken