
Zo, weekend. Fijn hoor, lekker laat ontbijten, auto wassen, schapjes doen voor de hele week. Beetje de hut kuisen, familiebezoekje, misschien even de kroeg in. Zondag een stukje hardlopen, lekker qua fit, en daarna uitgebreid kokkerellen met een kookwijntje erbij. En dan is het alweer maandag. Vliegt voorbij, zo'n weekend, daar gaan we weer in de file richting de watercooler danwel koffie-automaat. Noest negen-tot-vijven de hele week want er moet brood op de plank en daarbij wil de fiscus ook nog een stuk van de koek hebben. Want alle subsidies moeten ook uitgekeerd worden he. Iedereen en zijn ouwe moeder krijgt subsidie,
je weet. (PDF) U niet? Bwahaha. FAAL. Wat doet u verkeerd dan, loser? Gratisweggeefgeld is er voor iedereen hoor. Spelletje: wat krijgt géén subsidie? Kies uit: Het NL kampioenschap orgeldraaien. De vereniging Werkende Grieken. Stichting Vrolijk Bewegen. Moederclub de Koffiepot. Rottweiler Werkgroepen. Mamyo Hoofddoekvouwles. Een éénpersoons Bewonersorganisatie Somaliërs. Poppentheater Koos en Kleppie. Lastig he? Het was een strikvraag. Ze krijgen allemaal subsidie natuurlijk. Wij bij GS zijn ook op de bandwagon gesprongen. Wij zijn geen dief van onze eigen portemonnee immers. Wij laten onze Vrijmibo's bij de Librije betalen via onze gesubsidiëerde Werkgroep Stijlloze Maatschappijparticipatie. De jongens van Dumpert zitten op Ibiza om aldaar hun Buurthuis voor Zieke Filmpjes-Engagement gestalte te geven. En Joris en zijn team verzorgen nazorg- en traumatrainingen aan weggejoriste comments vanuit een resort op de Malediven. Subsidieverstrekking in Nederland is gewoon geld in de lucht gooien en wie het pakt mag het houden. Fuck die
staatsschuld.
Reaguursels
Inloggen@ Zookrates | 23-09-12 | 12:09 |
Ik weet het; het is allemaal weer selectieve perceptie, vooroordelen en de rest en zo niet dan liegen we gewoon het blauwe uit de lucht.
CPB rapport inhoud verzwijgen of verdraaien we maar zoals het uitkomt. Of we ontkennen gewoon wat er letterlijk in staat, want als de waarheid niet te pas komt ontkennen we deze gewoon glashard www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/...
CBS statistieken ontkennen we ook maar als het uit komt. We verdraaien de feiten of doen pogingen om ongewenste info uit de statistieken te weren onder het mom dat het polarisatie/racisme of noem maar meer stokpaardjes gaat veroorzaken.
Liegen, bedriegen en manipuleren is the name of the game. Wat niemand gaat verbazen als het over de "sociale" partijen gaat in het algemeen en in dezen de Populistische/opportunistische Partei van de Afgunst in het bijzonder die het net als de andere "sociale" partijen het met name moet hebben van het Ressentiment nl.wikipedia.org/wiki/Ressentiment Beetje inspelen op inferioriteitsgevoelens en "gratis geld" beloven en presto.
Dat het uiteindelijk een sigaar uit eigen doos is komen ze wel later achter als de rekening wordt gepresenteerd.
"Sinds paars 1 heeft de VVD 6 maal en de PvdA slechts 3 maal regeringsverantwoordelijkheid gedragen. Pikant detail is dat de VVD gedurende al die 6 keren de portefeuille financiën hadden behalve tijdens de bankencrisis want... puinruimen is liberaal gezien niet sexy ofzeau."
Om te beginnen kan het leuk zijn om te weten waar je dit vandaan haalt. Er zijn namelijk mensen die eens verder willen kijken dan hun neus lang is en niet alles maar voor zoete koek aannemen wat er willekeurig wordt geplempt. Enige onderbouwing in dezen dus bitte.
Pikant in dezen is dus ook dat in dezen er dus altijd een coalitie moet zijn in de eerste en tweede kamer wat de zaken ook weer flink nuanceert en het hullie/zullie verhaal ook weer ontkracht.
Bij deze verkiezingen had ik ook het sterke gevoel dat het vooral nergens over ging.
SP, Groenlinks willen geen verantwoordelijkheid nemen, D66 is vlees noch vis en draait met alle winden mee zoals het maar uitkomt. Het redelijk alternatief, zoals ze zichzelf noemen.
Blijft dus enkel een VVD, PVV, CDA en een Partei van de afgunst over die tot elkaar zijn veroordeelt om een coalitie te maken.
Als je teruggaat naar een Kok en wat er na die tijd is gebeurt gaat dat een "sociaal" sociaaldemocraat niet vrolijk maken denk ik zo.
Als ik denk aan een periode Bos was denk ik wel een dieptepunt bereikt. De Partei van de Afgunst in de tweede kamer had meer weg van een freakshow dan van een serieus te nemen politieke partei.
Hoe de vlag erbij hangt wat u betreft zou men kunnen afleiden door het statement;
"al die 6 keren de portefeuille financiën hadden behalve tijdens de bankencrisis want... puinruimen is liberaal gezien niet sexy ofzeau."
Zum mitschreiben paar geheel toevallige feitjes wat uw Bos betreft.
Onder in het artikel stond al www.ftm.nl/upload/content/images/staat... Als u nu eens naar deze grafiek keek en dan eens een keer nadacht had u ook kunnen zien dat het tamelijk erg in strijd is met wat u beweert. Als de opzet was uzelf belachelijk te maken met dergelijke stellingen te poneren bent u in ieder geval hierin geslaagd en dat is dan weer vooroordeel bevestigend.
Voorzetje;
"Gerrit Zalm (Enkhuizen, 6 mei 1952) is een Nederlandse econoom, bankier, voormalig ambtenaar en ex-politicus. Hij was tweemaal minister van Financiën, laatstelijk van mei 2003 tot februari 2007 in het kabinet-Balkenende III, waarin hij tevens viceminister-president was."http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerrit_Zalm
"In 1998 werd Bos lid van de Tweede Kamer namens de PvdA, de partij waarvan hij in 1981 lid was geworden. In 2000 werd hij staatssecretaris van Financiën in het kabinet-Kok II. Na de Tweede Kamerverkiezingen 2002 werd Bos de partijleider van de PvdA en in 2006 werd hij, ondanks een teleurstellend verkiezingsresultaat, minister van Financiën en vicepremier in het kabinet-Balkenende IV. In 2010 maakte hij zijn vertrek uit de politiek bekend."
nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_Bos
De correlatie is geheel toevallig uiteraard *Proest*
Vraag blijft dus wie de puinhoop mag opruimen als een populistische/opportunistische Partei van de Afgunst enkel puinhopen veroorzaakt ??
#ontopic - Zo'n hypotheekrenteaftrek is niet veel meer dan een subsidie voor het belenen van je vastgoed, of zie ik dat nou verkeerd?
@said_fred | 22-09-12 | 20:37 |
Sinds paars 1 heeft de VVD 6 maal en de PvdA slechts 3 maal regeringsverantwoordelijkheid gedragen. Pikant detail is dat de VVD gedurende al die 6 keren de portefeuille financiën hadden behalve tijdens de bankencrisis want... puinruimen is liberaal gezien niet sexy ofzeau.
Partei van de Afgunst gaat naar de uitgesproken verwachtingen in MSM/ Linksche Kerk Parteipropagandaroeptoeterbodes de verwachte verwachtingen weer eens proberen waar te maken. (voor de tigste keer)
Gaat dus betekenen dat de linksche hobby's als het "Milieu"/ soepsidiejunkies/ Multicultieclubjes zich al in de handen wrijven van hebzucht. Hopende op gratis geld voor allerhande "goede doelen" (hunnie zelf dus in de eerste plaats)
De Folkertjes plempten soppend achter hun bureautjes pagina's vol met de gebruikelijke hemelbestormende idiote ideetjes.
Om te beginnen dus meer belasting en niet te vergeten meer belasting.
Deze extra belastingen zijn dus niet inkomensafhankelijk wat dus gaat betekenen dat als je in de al niet benijdenswaardige situatie zit dat je buiten je schuld werkloos bent, niet in staat om te werken of alleenstaande ouder bent en dus afhankelijk bent van vadertje staat om je rekeningen nog te kunnen betalen gaat deze dus je dus nog eens een paar honderd per jaar extra vragen in de vorm van extra Btw en de rest dat je extra mag ophoesten als je je winkelkarretje vult met boodschappen, het betalen van je vaste lasten/gas/licht/kosten voor je autootje etc.
De benzine zit al op 1,80 en je kunt er van uit gaan dat Grienpies activist Samsom en Co. nog wel zo "sociaal" zijn om nog paar extra belastingregeltjes te verzinnen om hun hobby's te financieren. Automobilistje treiteren is standaard de modus operandi.
Als je aan de Balkenende norm zit van 72000 euri of een 6000 euri in de maand gaat je een paar honderd euri minder jeuken dan iemand die het moet doen met 1000 euri. Het bagatelliseren van dit soort gegevens volgens het goochelen met absolute en relatieve cijfers komt recht uit het propaganda boekje van de socialist Goebbels dat blijkbaar bij een hoernaal ook op het bureau ligt.
Hun achterban krijgt dus letterlijk en figuurlijk de rekening gepresenteerd van het niet nemen van verantwoordelijkheid, het vooruitschuiven van beslissingen, kortom de gebruikelijke na ons de zondvloed/potverteren mentaliteit. Wat uiteindelijk resulteerde in een bijna verdubbeling van ons begrotingstekort.
En wat je uitgeeft aan de rente en aflossing kun je dus niet ergens anders aan besteden. Het is zo simpel dat een klein kind het nog zal snappen, wat zo'n beetje het "niveau" van de "geestelijke vermogens" aan gaat geven van een Populistische, opportunistische Partei van de Afgunst gelovige.
Want u weet het, bezit is diefstal. De consumptie moet worden beperkt en de bedrijven/ boerenbedrijven/ economie moeten worden gesaboteerd.
Koste wat kost.
Dat deze zelfde bedrijven wel voor de werkgelegenheid zorgen en daarmee de mogelijk dus om via deze inkomsten het hele verhaal te financieren moeten we maar even vergeten. De koningsgezinde partijen zullen onze puinhoop wel weer opruimen en dan geven wij hun en passant het verwijt mee dat dit een "rotbeleid" is.
Staatsschuld? Welnee, de grootste hoax. Bangmakerij om mensen een juk op te leggen.. als koopkracht stijgt, dan kan dat alleen door méér schulden en niet door het wegwerken ervan. Geld = schuld.
Subsidie is gemeenschapsgeld in beweging houden en belasting gaatjes creëren.
@BeunDeHaas | 22-09-12 | 18:12
Voor mij op zaterdag en zondag, kijk zo komen we nog eens ergens.
@ Uw Verzekeringsadvis | 22-09-12 | 17:56 | + 0 -
Voor mij is het woensdag en donderdag weekend.
@ Graaf van Egmont | 22-09-12 | 17:58 | + 0 -
Nee. En ik krijg dus ook geen subsidie voor de stichting 'Help Beun De Winter Door'.
@ necrosis | 22-09-12 | 18:00 | + 0 -
Het zou een hele uitkomst zijn. Beter dan het geklooi met fijn malen, door een beetje vla roeren en naar binnen proberen te lepelen zonder dat het in je haren zit.
necrosis | 22-09-12 | 18:04
Hier enkel een aanknop plus uitknop. Wat nu moeilijk doen;)
@Quacka | 22-09-12 | 17:45
Er komt een dag dat de Grieken ons uitkotsen vanwege dit soort corruptie-praktijken.
nonstylos.gr zal bulderend van het lachen miljarden gaan eisen van die luie nederlanders.
@bij gelegenheid | 22-09-12 | 17:59
Ik heb maar liefst 114 knoppen op mijn tikplank (nageteld), en dan tel ik dat externe uitroepteken device niet eens mee.
@BeunDeHaas | 22-09-12 | 17:51
Ik zag ooit een film (Terminal Choice) waarin een computer veel dingen bepaalde mbt medicatie.
Uiteraard GEEN aanrader, want: eng!
@pius | 22-09-12 | 16:47
hier bijvoorbeeld:
www.scienceguide.nl/201102/1,5-miljard... (zie lmgtfy.com/?q=topsectoren )
necrosis | 22-09-12 | 17:56
Hedde gij geen knop op je peecee?
(doemaar 2.0)
BeunDeHaas | 22-09-12 | 17:51
Dus helemaal geen tijd om te beunen?
@BeunDeHaas | 22-09-12 | 17:51
Dus voor jou moet de zin beginnen met " Zo, week. Fijn hoor- etc.
Lekker toch een hele week vrij ipv een weekend.
Wanneer krijgen commenters eens subsidie, ik steek er behoorlijk wat 'vrije' tijd in.
Op deze manier maak ik weken van 100 uur!
Onjuiste subsidie is geen probleem maar een symptoom
van de uitvoerende ambtenarij.
Die lijdt aan een disproportionele aandacht voor te dure kunst en de multiculturele ideologie. Laat de politiek zich maar uitspreken, beste mensen. [Bolkestein mode/ off]
Onjuiste subsidie is geen probleem maar een symptoom
van de uitvoerende ambtenarij.
Die lijdt aan een disproportionele aandacht voor te dure kunst en de multiculturele ideologie. Laat de politiek zich maar uitspreken, beste mensen. [Bolkestein mode/ off]
"Zo, weekend. Fijn hoor, lekker laat ontbijten, auto wassen, schapjes doen voor de hele week. Beetje de hut kuisen, familiebezoekje, misschien even de kroeg in. Zondag een stukje hardlopen, lekker qua fit, en daarna uitgebreid kokkerellen met een kookwijntje erbij. En dan is het alweer maandag."
Huh? Hoezo weekend? Ik moet dit weekend en volgend weekend gewoon werken hoor! De zorg staat niet stil, en die incomatten verschonen zichzelf nog steeds niet. En die medicatie deelt zichzelf ook niet uit.
@Ven1V1d1V1c1 | 22-09-12 | 17:26
Da s een goeie !
In mijn gemeente ook een paar leuke voorbeelden:
12000 euro voor de opvang van PLEGERS van huiselijk geweld.
Of gewoon een leuke: (niet om het geld dus)
750 euro voor trainingsfaciliteiten om te trainen voor de triatlon.
Maar dit zijn maar wat restbedragen. Er gaan ook grote bedragen op aan onzin: Er is een organisatie die zich richt op minderheden (allochtonen en zelfs illegalen), onder diverse namen. Die organisatie krijgt 150.000 voor algemene activiteiten. Maar ze krijgen ook 30.000 voor een anti-discriminatiebureau, 70.000 voor een vadercentrum (alleen voor allochtone mannen dus...), 70.000 voor activiteiten voor integratie en internationale solidariteit (?), en tot slot 30.000 voor taallessen. In totaal dus 350.000 euro. (en ik vrees dat er ook nog geld heen gaat uit andere meer algemene potjes). Hoe stop je zoiets? Natuurlijk moet ik erbij vertellen dat de pvda, sp en groenlinks in het college zitten. Dit verklaart misschien wel wat.
@Einde van de Domheid | 22-09-12 | 17:32
Kunnen ze die film niet gewoon zelf huren?? Tim Kuik weet ze wel te vinden1
Nieuwe kabinet moet het initiatief nemen tot een grootscheepse sanering van subsidies. Dat kan heel eenvoudig. Een wet indienen waarbij alle subsidies met ingang van 1 januari 2015 automatisch vervallen. Willen subsidie-ontvangers na deze datum verzekerd zijn van hun inkomsten dan zullen zij een nieuwe aanvraag moeten indienen met uitgebreide motivatie, verslag van hun activiteiten en een gedegen financieel overzicht van de afgelopen jaren. Behandeling van deze aanvraag geschiedt in het openbaar en ook alle schriftelijke stukken zijn openbaar en via internet toegankelijk. Bezuinigingssucces verzekerd.
Ook vandaag burendag,de mocro's reden weer als idioten door de buurt!
OT Politie tweet dat ze graag foto's wil van Project X.
@Ven1V1d1V1c1 | 22-09-12 | 17:26
Nee. Dat is het verraderlijke idd.
irma zonderboezem | 22-09-12 | 15:58
Doe nou niet.
Subsidie is voor kansarmen.
Wij regelen dit onder elkaar.
Hier, een rol duct tape.
Zijn in de grafiek van onze staatsschuld ook onze noodhulp en garantstellingen verwerkt? Het heeft geen enkele zin om af te (willen) lossen op de eigen schuld, als je tegelijkertijd die van andere landen gewoon van ze overneemt.
Zijn in de grafiek van onze staatsschuld ook onze noodhulp en garantstellingen verwerkt? Het heeft geen enkele zin om af te (willen) lossen op de eigen schuld, als je tegelijkertijd die van andere landen gewoon van ze overneemt.
Verder mogen die oude van dagen wel eens een beetje gekort Worden.je komt ze overal tegen met die looprekken,rollators en andere gesubsidieerde voortbewegingshulpmiddelen.Laat ze lekker achter de geraniums blijven dat kost minder en levert waarschijnlijk meer reaguurders op.
TeeJee | 22-09-12 | 17:10
Tsja, kom je weer terug bij de stemmendinges plus de PO die dit alles hebben mogelijk gemaakt. Grosso modo verandert er geen ene f.. omdat zij-de eerdere idd- het plebs hebben willen leiden. Leiden naar een bank, de EUbank. De bank van de welkome soepsidies van a>b.
@bij gelegenheid | 22-09-12 | 17:05
Grazie;--)
@miko 16:46
Mee eens.
Zodra je kunt zwemmen, moet je zelf zorgen dat je hoofd boven water blijft.
Maar goed, de WWIK is inmiddels afgeschaft. Ik snap het gezeur in de panelen dan ook niet zo goed...
Ik bedoel dus maar te zeggen; lekker boeiend, al die subsidies. U betaalt er geen donder meer of minder om aan het eind van de rit.
Wat een lulkoek toch allemaal weer.
Ik heb er zo straks een tendentieuze post in gegooid, maar het feit is dat in Nederland de belastingdruk voor iedereen praktisch al gelijk is. Dat is dus na alle belastingen, toeslagen, subsidies, teruggaven en wat niet meer zij.
Iedereen is na afloop van al het ambtelijk geklooi tussen de 40 en 43% van zijn inkomen kwijt. Punt. Dat is pas fucking eerlijk Samsom! Maar ja... dat wordt er nooit bij verteld natuurlijk.
Interessant die statistiek van de staatsschuld. Hebben de babyboomers en een vijftiental jaar er na het altijd op orde gehad. Daarna ging het hartstikke fout met de huidige dertigers. Lutserts!
@Semper Pecunia | 22-09-12 | 16:25
Tuurlijk is het vergelijken van uitkeringen met aftrek scheef. Maar het is goed om de verhoudingen te zien in hoeverre er geldstromen gecreëerd worden die niets toevoegen aan de economie. Als we het dan hebben over het bestaan hebben van die aftrek, de huurder (niet diegene die huurtoeslag krijgt maar de vrije sector huurders, die betalen netto het meest. Ik durf zelfs te stellen dat er huurders zonder toeslag in sociale woningbouw zijn die tegen de huurgrens aanzitten die slechter af zijn omdat ze 650 mogen neertellen voor een aftandse woning. Daar heb je er veel van. Maar van de bank krijgen ze niet genoeg om de stap naar koop te zetten en vrije sector is helemaal onbereikbaar. Geen aftrekposten dus.
Als je wilt weten hoe weinig progressief ons belastingstelsel eigenlijk is, moet je dit eens gaan lezen. Wel goed voor gaan zitten want het is aardig wat: cormol.wordpress.com/2012/06/11/inkome...
pius | 22-09-12 | 16:59
Hm, regie pleite. Dit demos-cratie siert u.
Ik neem aan dat projectX inmiddels ook rijkelijk voorzien wordt van graties doekoe?
@blinde kip | 22-09-12 | 16:09 | + 1
Ja de huurders zouden ook gecompenseerd moeten worden voor hun woonlasten. Maargoed, dat zal er wel niet inzitten in deze tijden;)
Als je de gemiste inkomsten gaat rekenen als kosten kun je ook de gemiste inkomsten op lagere inkomstenbelastingen rekenen als kosten. En dat wil ook niemand.
Eerlijk, daar gaan we toch voor?!
Als jij een huis koopt ga je een contract waarbij je beloofd altijd een absurt hoog bedrag in de maand te moeten betalen of je nou kan of niet. Dat betekend dat je dus een garantie aan de overheid geeft dat jij altijd een baan hebt.
Dan vind ik het niet anders dan logisch dat zij jou ook wat korting geven.
Echt totaal van de pot gerukt. Heel erg eens met de D66 politieker die zich hard maakt om alle subsidiegelden tot de laatste cent openbaar te maken. De overheid wíl het liefst geen openbaarheid van subsidies. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/31... Hoogst merkwaardig. Ook eens met Thierry Baudet om alle belastinggeld dat naar Europa gaat, openbaar te maken en zichtbaar te maken op je loonstrookje. Wij betalen er toch voor, we hebben er niet voor gekozen, maar dan mogen we toch verdomme wel ZIEN waar alle geld heen gaat...
@miko | 22-09-12 | 16:59
Oepssss iets te snel op post gedrukt.
Bugger.
@Bakito | 22-09-12 | 16:52
Gaat helemaal nietmank.Ik vind iemand met ontluilende talenten die mooie paardekoppen kan teken en huilende zigeuners best naar de kunst acedemie mag.Net zoals een begaafd danser of musici. Mar om na je oleiding aan het infuus te gaan vind ik niet nodig.(net zo min in topsport)
Zorg dan maar voor een geldschieter maar dat hoeft niet de staat te zijn.Het zal mijn verder worst zijn als we wereld kampioen honkbal worden door soepsidie of we worden het niet zonder..
@bij gelegenheid | 22-09-12 | 16:55
Die ook ja. Maar Het zijn vooral de begunstigden van alle subsidies op elk niveau waarvan het nut betwijfeld kan worden. Om het het maar eens in algemene termen te poneren.
Mits u dat goedkeurt natuurlijk.
@dwaasschreeuwer 16:45
Er zijn miljoenen belastingbetalers die een andere mening hebben dan jij.
Helaas, van dat geld gaan we nu eenmaal niet alleen JSFjes kopen of 36-baans afritten asfalteren.
@damnschreeuwer | 22-09-12 | 16:45
Dwaas? Wat ben jij voor een onbeschaafde universitair medewerker die niet gesubsidieerd word. En wat bezig je een hoop doctrine-fellatio.
Gaat het wel goed?
pius | 22-09-12 | 16:44
Mooi. Doch, wie zijn die 'men' binnen uw verhaal?
Zijn dit de mensen die geheel in lijn der verwachting van 'het project' zich dienstbaar en gewillig moeten opstellen jegens de 'democratische' Eu of is dit het voetvolk der 'hogere machten' wat zo nodig dom gehouden wil blijven/moet blijven?
@miko 16:46
Die redenering gaat mank.
Je moet een bepaalde basis geven, zodat kinderen kunnen ontdekken waar hun talenten liggen.
Als je dat niet doet, mag je als land hopen dat er iemand uit Wassenaar, Blaricum of Rozendaal het op de heupen krijgt, anders zul je nooit een medaille winnen.
Muxje | 22-09-12 | 16:35 |
Ach zo, jij hebt het over elitaire schouwburgen e.d. Wees gerust, dat gedeelte van de cultuurgemeenschap heeft zich dankzij de VVD-lobby en Rotary-connecties weten te redden.
Ik bedoel meer de muzieklessen en hobbymiddagen voor de minderbedeelden die op brute wijze worden afgeschaft.
@damnschreeuwer | 22-09-12 | 16:43
Heeft u een link die uw beweringen onderschrijven? Want ondanks mij enorme vertrouwen in uw zienswijze op dit vlak moet ik thuis wel keiharde bewijzen kunnen overleggen.
Ik reken op uw begrip en medewerking.
@Bakito | 22-09-12 | 16:41
Als je iedereen die kan schoolzwemmen een ticket geeft voor de olympische spelen en bij voorbaat een gouden medaille geeft Jullie zijn allemaal kanjers!! dan denk ik niet dat we nog veel van de Hoogenbandjes voortbrengen.
Willen we kampioenen dan moet pindakaas gratis zijn.En dan nog enkel die van Calvé.
Inflatie houdt iedereen arm en de overheid rijk.
Daarom noemen ze het ook zo, Rijk.
@Bakito | 22-09-12 | 16:41
het gaat niet om afschaffen, dwaas. het gaat om de rekening bij een ander neerleggen.
Ik ben zelf een groot voorstander van kunst, maar betaal m'n hobby zelf.
@bij gelegenheid | 22-09-12 | 16:38
Mijn waarde.
Ik hoop dat ik u niet teleurstel met de eenvoud van mijn antwoord maar ik bedoel er slechts mee dat er af en toe teveel dukaten naar zaken gaan waarvan men kan afvragen of ze wel nut hebben.
In die zin permitteer ik me een enigszins utilistische kijk. Zodoende vind ik dus dat de weledele mevrouw Nanninga een pointe heeft.
Met uw welnemen.
miko | 22-09-12 | 16:18 |
Zal wel een linksmensch zijn geweest, bang dat vd zijn/haar subsidiepotje slinkt door mijn zeer gegronde aanvraag!
@pius | 22-09-12 | 16:37
klopt bijna. Er is juist *extra* geinvesteerd de afgelopen jaren in innovatief werk van *bedrijven*.
Universiteiten zijn gekort omdat ze het toch niet besteden aan onderzoek, maar aan vastgoed (zie Science Park amsterdam, waar continue wordt gebouwd, maar kantoren er naast leeg komen te staan en bedrijven weggejaagd. met honderden miljoenen subsidie)
@damnschreeuwer 16:32
Dat Elsevier-linkje is een flutartikel. Elke kunstenaar zou volgens dat domrechtse blad internationaal moeten doorbreken.
Volgens die logica zou je dan ook schoolzwemmen moeten afschaffen, aangezien niet elke kind een Pietertjevandenhoogenband wordt of het leger, vanwege een clusterbom die een doelwit mist.
@eerstneukendanpraten | 22-09-12 | 16:23
Dan weet je meteen dat die soepsidie hoog nodig is !Een super sports bra!
@Muxje | 22-09-12 | 16:35
Cultuur en beschaving kunnen niet zonder elkaar. Wat je er ook van vinden mag.
Al heeft Annabel een punt natuurlijk.
pius | 22-09-12 | 16:09
Waarde nep-keizert, doe's verder verhalen over deze A. en haar punt wat u zojuist eerder kenschetste, de wereld konde deed. Bitte, bitte. Het kleautjesvolk, de plebejers voor uw welgemoed, hangen al smachtend aan uw lippen..
@damnschreeuwer | 22-09-12 | 16:32
Overheids-investeringen in wetenschappelijk onderzoek, onder Rutte dramatisch teruggelopen, hebben wel degelijk een functie.
Het beste voorbeeld dat dit werkt is China dat heeft zijn welvaart, die nu door de markt word gewaarborgd, eraan te danken.
Premila condo beledo.
@Bakito 16:07: Ah ja, die piekfijne, beschaafde cultuurminners die met z'n allen luid misbaar maakten over de BTW-verhoging op podiumkunsten. Dat protest had op zichzelf al het niveau van de anti-anti-europacampagne ten tijde van het referendum; met het terugschroeven van de cultuursubsidies naar het niveau van 2005 zouden de filistijnen de boel in Nederland overnemen, en zou het licht uitgaan. Maar die club maakte het helemaal bont toen ze, na het terugdraaien van die BTW-verhoging, fijntjes aankondigden dat ze de nettoprijs van hun kaartjes niet mee zouden laten dalen, want lalala. De beschaving en het fatsoen van dat soort lui is nog te min om m'n reet mee af te vegen.
@Bakito | 22-09-12 | 16:18
lol!
subsidie maakt geen kunst. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultuur-Tel...
Ook heeft het niets met 'intellectuele talenten' te maken. Dat kan ik zeggen omdat ik dagelijks zie wat er op een universiteit gebeurt (ik werk naast een uni, doe wel innovatief werk, vang geen enkele soepsidie); de meest luie mensen zijn de subsidie -vangers.
Degene met probleem-oplossende vermogens verdienen hun eigen geld.
Vertel eens, Bakito, wat heb jij zoal aan echte werk-ervaring (zonder subsidie dus, dus iets voor een PO doen telt niet ;)
@Dagobert D. | 22-09-12 | 16:21
Ja precies.Ik kijk dan ook jaloers naar een land als Amerika waar men geen staatschuld heeft en een presidents kandidaat met een salaris van 18 miljoen dollar minder belasting betaalt dan ik.
Ik ga maandag vragen of ik voortaan een salarisstrook kan krijgen, waar alleen mijn nettoloon op staat. Dan weet ik in ieder geval niet hoeveel ik bijdraag aan mensen die last hebben van chronische werkschuwheid.
@ Bakito 16:22
Ik drink Grolsch, omdat het kan...
Goeie grafiek.
Zou elke parlementarier boven zijn/haar bed hebben moeten hangen.
@ blinde kip | 22-09-12 | 15:46 | + -2
Een zeer, zeer, zeer gekleurde bron. Allesbehalve objectief. Dat blijkt bijvoorbeeld aan de wijze waarop ze ageren tegen 'subsidies voor huizenbezit'. De 'huizenaftrek' waar ze over orakelen, normale mensen noemen het hypotheekrenteaftrek, is in feite een wat omslachtige vorm van belastingverlaging voor mensen die alsnog achterlijk veel afdragen aan de staat. Geen uitgavenpost, maar een verlaagde inkomstenbron.
Heinekens! De horror!
Bakito | 22-09-12 | 16:22
Plusje..
@ miko 16:18
Irma is nog steeds een fenomeen. Maar ik vertrouw het nog steeds niet en heeft ze D85...
eerstneukendanpraten | 22-09-12 | 16:18 | + 0 -
Door de bezuinigingen op cultuur wordt een talentvolle alleskunneur gedwongen zijn huid aan de duivel
te verkopen. Daar is de redactie van
GS slim op ingesprongen.
En het kan nog erger; ik treed namelijk steeds vaker op op op plekken waar ze Heinekens schenken.
Heinekens! De horror!
Mooi he, socialisme. Elke land gaat er gegarandeerd aan kapot.
@irma zonderboezem | 22-09-12 | 15:58
Wie durft jou te minnen voor zo een opmerking!!
Die minkukels moeten zekers geen soepsidie krijgen Basta!
Linkse hobby's
@gooi en smijtwerk 16:12
Als we ophouden met kinderen de mogelijkheid geven tot zingeving of ontwikkelen van artistieke, intellectuele of sportieve talenten, zal Nederland langzaam veranderen in een groot tokkie-walhalla.
En dat om een paar grijpstuivers te besparen...
@ Bakito
Waarde vriend, ik kan mij de laatste tijd niet aan de indruk onttrekken dat jij door de redactie bent ingehuurd om hier als een wilde stier tekeer te gaan om maar voldoende reaguursels te verkrijgen. En lig jij nu en dan compleet dubbel om alle tegels die jij hebt veroorzaakt...
@Bakito
Welke toetsenplank heb jij? De -plank alhier doet niet met je meedenken, ergo; denkt dat je zomaar wat trolldinges doet. *klop op -plank geeft*
@zeertegendradig | 22-09-12 | 15:57
(ps. wat is je bron van die cijfers)
dat is dan een verdubbeling in 10 jaar.
(Of een halvering van je spaargeld in 10 jaar.)
Volgens het grafiekje verdubbelt de staatsschuld in ongeveer 20 jaar.
Kan iemand me vertellen waar dat verschil gebleven is?
*honkbalknuppel al vast uit het vet halen gaat*
Ik heb veelbelovende promovendi meegemaakt die moeilijk hun subsidie rondkregen voor kankeronderzoek. Als je bedenkt dat een promovendus maar 2 ton kost is het uitkeren van miljarden euro's aan totale onzin niet alleen wrang, maar ook totaal ziek.
Het is toch maar andermans geld dat onder dwang is afgenomen.
@Idontgiveafunk | 22-09-12 | 16:06
Egoist !
WAcht maar af, het moet eerlijker van meneer S. die 50,- krijgen ze echt wel te pakken, resistance is futil.
@Bakito
Hahahahahahah.
De relschoppers waren inderdaad van het type dat iedere zondag gezellig naar het matinee in de amsterdamse stadsschouwburg gaat, een abbo heeft op kamermuziek en meer dan twee keer per maand naar het groninger museum gaat. Toch?
@Bakito | 22-09-12 | 16:07
*roffel*
@blinde kip | 22-09-12 | 15:46 | + 0 -
Tjees, wat een tendensieus stukje. Huizenbezitters de grootste ontvangers. Over het algemeen krijgen huizenbezitters een gedeelte van hun eigen geld terug. Tot nu toe moet je wel een baan on zo hebben wil de bank je een hypotheek verstrekken. Dan ben je dus een belastingbetaler. Een sigaar uit eigen doos.
De grootste ontvangers zijn ambtenaren en werkelozen. Ambtenaren omdat ze niks toevoegen aan de economie en worden betaald uit de belasting opbrengsten van de werkenden. Een Euro verdiend door een ambtenaar is een Euro minder voor de werkende.
Het westen leeft volledig van gratis geld dan is geneuzel over subsidies nogal futiel.
Al heeft Annabel een punt natuurlijk.
@Willem75431258973453 | 22-09-12 | 15:54
Waarom krijgen huurders dan niks? Dus alleen als je een stapel stenen koopt, krijg je wat geld terug. Politieke sturing, dus is het subsidie. Echter om je tegemoet te komen, het zijn inderdaad geen kosten want men (de middenklasse) betaalt die helemaal zelf en alleen de allergrootste inkomens profiteren er goed van. Een sigaar uit eigen doos dus voor de doorsnee inkomens. Het uiteindelijk resultaat is dus dat alles duurder wordt en niemand behalve banken, (lokale) overheden en projectontwikkelaars er beter van worden door de vergrote geldstapel. Het is dus een subsidie voor die partijen geworden.
Ben een kind van rijke ouders, werken dat is voor plebs.
Ik heb nog nooit gewerkt & zal ook nooit werken.
Feynman | 22-09-12 | 15:52 |
Goed punt. Als je culturele activiteiten niet stimuleert als overheid, gaan mensen zich vervelen en krijg je toestanden als gisteren in Haren,
De schade daar is rechtstreeks het gevolg van bezuinigingen op kunst en cultuur door het slechtste kabinet oooit, Rutte 1.
Het protest tegen deze kaalslag heette niet voor niks "Mars de beschaving"....
Werkende Grieken zijn op zich al een zeldzaamheid.
-
Werkende Grieken die naast hun werk ook nog de tijd weten te vinden om Griekse danslessen te volgen, zijn waarschijnlijk nog zeldzamer.
-
Maar: als die Grieken werken, dan staat daar waarschijnlijk een salaris tegenover.
-
Kunnen die Grieken van hun salaris dan geen Griekse danslessen betalen?
-
Of zijn Grieken in Nederland een afspiegeling van Grieken in Griekenland en gaan ze er van uit dat hun hele leven van overheidswege bekostigd wordt?
-
Welke idioot is het ooit ingevallen dat Grieks dansen wel eens héél subsidiewaardig zou kunnen zijn?
-
Welke wethouder kunnen wij hierover wegsturen?
Als Rembrandt subsidie had gehad, had hij alleen maar in de taveerne gehangen...
Ik hou 50 euro aan het eind van de maand over, niet door vertellen hoor!
Allemaal PvdA stemmen, dan komt dat allemaal goed!
Periodes den Uijl en Balkenende zorgen voor mooie stijgingen.
Hmm, staat in die grafiek nou dat er juist tijdens linkse kabinetten een minder sterke stijging was dan tijdens rechtse? Maar dat heeft natuurlijk weer met iets compleet anders te maken omdat het niet goed uitkomt.
Feynman | 22-09-12 | 15:52
Alle schade en daaruit voortvloeiende kosten die de Harense ondernemers -en zij niet alleen- hebben geleden, verhalen op de daders en aanverwant gespuis van 'hun feestje', dunkt me, is al een 1e stap. Met name voor de rechterlijke macht om paal en perk te stellen aan zgh. 'niet-toerekeningsvatbaar' voor hun daden-want onder invloed..
@irma zonderboezem | 22-09-12 | 15:58
Ik voor mijn hangzak.
Misschien kan ik ook wat subsidie krijgen........ voor een sport BH ofzo.
Wisten we toch al? Elke allochtoon (excuse my French) met een hobby krijgt subsidie. Valt niks meer aan te doen. Zo heeft Groot Boos Links het gewild en dan hebben we maar te gehoorzamen vanuit onderbuikgevoelens als medeleven, saamhorigheid, multikul en meer vage termen.
Europa wants all your pensioenen en spaartegoeden.
- Elk jaar neemt de geldhoeveelheid in de EU toe met 7%(veel meer dan de norm)
> resulteert theoretisch in ongeveer 7% inflatie
- De rente wordt al jaren historisch laag gehouden +- 1%
- Elk jaar nemen de spaartegoeden en pensioenen dus met 7-1%= 6% af.
- De inflatie heeft echter als bijkomend voordeel dat ook de schuld minder waard wordt.
Nederlanders zijn staats verslaafde junkies.
Subsidie is er vooral voor de mens die niet kan ondernemen of niet hard genoeg werkt.
De stichting "ESM tower" heeft het ook goed gedaan! Dus buiten nederland kunnen ze er ook wat van.
blinde kip | 22-09-12 | 15:46 | + 0
Nee nee, dat is geld wat ze minder hoeven te betalen aan de belastingdienst. DIT MAG NIET GEREKEND WORDEN ALS KOSTEN!
ZKH EénOog | 22-09-12 | 15:49
Gewoon alles op ene hoop gooien en de boel
laten herverdelen door fatsoenlijke mensen, die er voor doorgestuleerd hebben.
Zoals in de USSR, maar dan met de kennis van nu.
Of eigenlijk zoals in Cuba, waar de kunst en muziek hoogtij vieren en waar de beste sigaren uit eigen doos worden gerold.
Kudos voor D66 voor het realiseren van deze subsidietransparantie.
Zou de winkeliersvereniging van Haren misschien een wederopbouw subsidie kunnen krijgen?
@Bakito | 22-09-12 | 15:45
Daar hebben we het over. De inhoud van onze portemonnees.
Hoe we dat het beste van de ene naar de andere kunnen laten vloeien, zeg maar.
Het is het toch ergens wel waard om omrijbakfietsmoeders van goedgevoel te voorzien, ok al kost het wat
Er is niet zoiets als een subsidiekraan, het is een fontein. Nee, erger nog: een geiser...
Grootste subsidiekoningen:
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...
"... en daarbij wil de fiscus ook nog een stuk van de koek hebben..."
Je bedoelt: 'gelukkig mag je van de fiscus in ieder eval nog één vijfde van je eigen koek zelf nuttigen'. Toch?
Aantonen dat je daadwerkelijk een bijdrage levert aan de maatschappij. Is dit zo, dan krijg je subsidie. Zo niet, (90% van de gevallen), geen subsidie.
De oplossing is soms zó makkelijk.
Hè, weer dat geneuzel over geld.
Laten we het eens over de inhoud hebben.
Ik dacht dat de SP de verkiezingen verloren had?
REAGEER OOK