Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw onthoofdt verkrachter en eist abortus

offwiththeirheads.jpgAlsof je het script leest van een Tarantino wraakfilm. Dit is girlpower waar zelfs de grootste mannarchist vol ontzag van zwijgt en zijn hoed voor afneemt. Een Turkse vrouw in de omgeving van Yalvaç werd maandenlang verkracht door een man. Het dorp, waar iedereen alles al wist, sprak er schande van. Van haar. Want zo werkt dat in sommige culturen. Haar kinderen zouden er zelfs om worden uitgescholden op school. Dus nam de vrouw het heft in eigen handen. Ze schoot haar verkrachter dood. Doorzeefde hem met vele kogels. En onthoofdde hem. Daarna bracht ze het hoofd naar het centrale plein en riep: "dit is het hoofd van de man die met mijn eer speelt." Iconisch statement van een bruutsterke vrouw. Dan ben je het dus goed zat. Maar daar houdt het verhaal niet op. De vrouw was namelijk zwanger van haar verkrachter. Al vijf maanden. En hier dient de SGP even op te letten. Ja, ook jij, Kees van der Staaij. Vooral jij. Want de SGP zou tegen haar zeggen, terwijl ze het hoofd van haar verkrachter nog druipend van het bloed in haar handen heeft, dat ze het kind dient te verwekken en dat ze met zorgzame liefde opgevangen moet worden. Ha, het SGP Fantasialand wat deze kerkenbroeders deduceren uit een eeuwenoud boek wordt hier dus plankgas in de flanken geramd door het guurharde realisme van de praktijk der verkrachte vrouwen. Deze vrouw bepaalt zelf haar lot. En dat van haar verkrachter. En dat van haar baby. Want ze eist een abortus. Vijf maanden in de zwangerschap. En is bereid te sterven als de risicovolle procedure daar toe leidt, want alles beter dan de baby te baren van de man die haar maandenlang verkracht heeft. Dat is dus hardcore feminisme. Dat gaat dus een stuk verder dan het verbranden van een BH of het eisen van een vrouwenquotum bij topfuncties. Dat is eisen dat je als vrouw met eer en respect behandeld wordt, ook al moet je er het leven voor nemen en voor geven. "Ik heb mijn eer gered", aldus de dappere vrouw. "Nu zullen ze mijn kinderen niet langer beledigen, maar de kinderen noemen van de vrouw die haar eigen eer heeft gered." Fade to black en rol de aftiteling. Amen.

Reaguursels

Inloggen

down | 04-09-12 | 23:35
Als ik zo uw reaguursel lees, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat uw nick iets met uw aandoening te maken heeft...

kraaghaar | 05-09-12 | 12:08

Mensen die altijd helemaal leeglopen over "het ongeboren kind" zal dat kind aan hun reet roesten, vooral wanneer het eenmaal geboren is. Waar het werkelijk om gaat, is een inkijkje in andermans leven, en zich héél misschien zelfs er een beetje mee te kunnen bemoeien. Want dat soort mensen krijgt een harde plasser van controle, en heeft het meestal niet zo op vrouwen.

Ik hoor van die mensen nu nooit eens dat ze weeshuizen zijn gaan bouwen in Afrika, of kansloze kinderen in Nederland hebben geadopteerd. En stel dat abortus nu eens verboden wordt - wie gaat voor al die (eventueel misvormde/beschadigde) kansloze kinders zorgen uit drugs/alcohol/tokkie-gezinnen? Vast die mensen die de mond vol hebben over wat anderen met een ongeboren vrucht moeten doen. Met de nadruk op "ja, vast!"

Weinig mensen trappen nog in dat gelul, hoor. Abortus is iets vreselijks, en iets wat vermeden moet worden, een allerlaatste optie, maar ik zal verdoemd zijn als het de zaak is van mensen die er geen reet mee te maken hebben!
Dat is de zaak van de vader en de moeder en niet van moraalridders.

You-On-A-Gin | 05-09-12 | 08:24

Zolang je het fijne er niet van weet maak er dan niet je eigen versie van aub. Dit zijn de feiten, mevrouw had er genoeg van en nam heft in eigen handen. Maak er nu niet weer zon PVV verhaaltje van, hoe zielig kun je zijn.

Niekler | 05-09-12 | 03:32

Als het echt waar is is het terecht dat ze haar verkrachter heeft onthoofd.
Aangezien het allemaal om de "eer" schijnt te gaan geloof ik er echter geen bal van. Turken vertellen wat ze maar kunnen bedenken als het om hun "eer" gaat en als het een sluitend verhaal is boeit het niemand dat het bij elkaar is gelogen. Eigenlijk is het beter om over aanzien te spreken inplaats van eer want het westerse eer is verwant met het woord eerlijk en het lijkt mij dat eer daarom leugenvrij dient te zijn.
Kortom het zou mij niet verbazen als madam gewoon een relatie met mijnheer heeft gehad, zwanger is geworden en mijnheer haar ondanks allerlei beloften heeft laten barsten.

down | 04-09-12 | 23:35

abortuskinderen zijn per definitie ongewenst en groeien met verhoogde kans op tot straatcriminelen als ze niet geaborteerd worden. veelal leven ze in eenoudergezinnen en hebben ze geen mannelijk rolmodel. een kopie van allochtonengezinnen. abortus afschaffen is een demografische tijdbom. dat betekent 15 jaar in de toekomst een grote stijging van eerst kleine criminaliteit, daarna zwaardere criminaliteit.

balony | 04-09-12 | 22:21

-weggejorist-

eagleye | 04-09-12 | 19:57

Die Quid! Hij beschrijft het zo goed dat ik er om moest lachen, vooral de link naar SGP. Ok, ellende genoeg in de wereld, maar hoe Jonny het brengt lijkt net wat dragelijker.

predman | 04-09-12 | 19:10

hoe kan een vrouw die 5 maanden zwanger is een kind verwekken? Hoe kan een vrouw uberhaupt een kind verwekken? Misschien toch wat beter opletten bij biologieles....

kudt met dt | 04-09-12 | 19:04

Die van de Staay is voor ritueel slachten en verkrachten

Toontje-lager | 04-09-12 | 18:19

Je kan dus best wel zwanger worden bij een verkrachting, +100 voor deze vrouw.

reageerbuis | 04-09-12 | 18:18

En zo hoort het!!!!!!!!!!!!!!!!

NEOS | 04-09-12 | 18:06

Eerwraak. Houden we daar nou van of haten we dat?

verdacht | 04-09-12 | 18:01

@Miep Scharensliep | 04-09-12 | 17:19
Hij geeft toch ruimte, je kan je al dan niet bevruchtte ei toch kwijt??

Causa Sui | 04-09-12 | 17:51

Don't fuck with the Moustache (letterlijk dus)...

King of the Oneliner | 04-09-12 | 17:51

@peers | 04-09-12 | 17:18
mooi, die komt bij m'n collectie, ik ben dol op t oordeel over mij van mensen zonder onderbouwde meningen, die alleen losse flodders schieten en belangraike vraguh stelluh!
Knappe kop hoor, peers! Jij kan er wat van! Veel gezeik, geen eigen mening en maar zeggen wat een ander moet doen, briljant!

Causa Sui | 04-09-12 | 17:48

peers | 04-09-12 | 17:18
Miep Scharensliep | 04-09-12 | 17:19 |
Alteidt Glijck | 04-09-12 | 17:21
Pluskudo's voor jullie. Nog niet iedereen hier is achterlijk.

Dr.Zeldenrust | 04-09-12 | 17:33

Quid,
Wat heeft dat kind gedaan dat het de doodstraf verdient?
Morele faalhaas.

Alteidt Glijck | 04-09-12 | 17:21

Weet je wat mij zo stoort? Dat een vrijdenkershol als Geen Stijl belerend gaat lopen doen. Geen ruimte meer biedt voor pro en contra debat zonder moraliserend stelling te nemen. Vooral heer Quid is nogal muisheldig aanwezig met het bashen van gelovigen. Heeft vd Staaij een ongelukkige move gemaakt? Uiteraard. Maar hij probeerde aandacht te vragen voor het totaal aantal abortussen in NL. 30.000 per jaar. Moet je daarover juichen? Hij vindt van niet en alhoewel ik het recht op abortus toejuich ben ik met hem bezorgd over het aantal abortussen in een land als NL. Je hebt het over levens die worden beeindigd en daar mag je best eens bij stil staan.
Ik ben geen SGP en niet iemand die in de kerk zit om mijn zieltje te sparen.
Vd Staaij is in de media afgebrand als een slecht mens met slechte intenties. Dat verdient ie niet.

De vrouw in Turkije had er genoeg van. In dit geval zeggen we hoera, in andere gevallen zeggen we dat eerwraak een achterlijke gewoonte is. Verkrachters verdienen straf. Gedogers verdienen dat ook. Eigenrichting is altijd een doodlopende weg. Pun intended.

Miep Scharensliep | 04-09-12 | 17:19

@Causa Sui | 04-09-12 | 17:07
Jij ben best wel ziek in je hoofd.
Ik heb geschreven niet tegen abortus te zijn. Probeer de tekst waarop je reageert te onthouden tijdens het intypen van je kinderachtige gewauwel. Wel vind ik dat er een grens moet zijn aan het moment waarop er geaborteerd mag worden, dat is alles. Dat je daar zo achterlijk op reageert is jouw keuze, ik zal daar verder niet op ingaan.
zoek hulp

peers | 04-09-12 | 17:18

@peers | 04-09-12 | 16:28
Dat gebeurt dagelijks, en dat noemen we moord, ongeval of zelfs een straf, of een natuurlijk heengaan.
Een van die opties staat die foetus ten alle tijde nog te wachten.
Maar jij, 'nobel' als je waarschijnlijk denkt te zijn 'komt op' voor ongeboren lieve knuisjevuisje foetusjes met garnalen teentjes en roept dan als een verdwaalde gristen; waar ligt de grens??
En vraagt of ik ook nog 'geaborteerd mag worden'. Wellicht lijkt je dat wel wat, maar dan mag je mij uitleggen hoe, met je garnalenhersens, zeker bedacht met het parasitair teentje van je ongeboren tweelingbroer die achtergebleven is in je holle kop ten tijde van jouw foetale fase en nu functioneert als je 'hersens'.
Dat besluit.. die ligt in dit geval niet bij jouw bemoeizuchtige idioterie, maar bij de moeder.
Voor die moeder opkomen komt in die teenhersen van jou niet eens op, dat weet ik 100% zeker, ook al leeft die moeder wel reeds, dan is het leven minder belangrijk blijkbaar! Als ze er niet aan doodgaat, mag ze op jowu conto lekker doorlijden, das pas humaan.
Toch? Voor jou wel, want de foetusbridage ziet liever een volkomen knettergekke werpende moeder die al kinderen heeft, dan een wellicht iets minder doorgedraaide moeder die al een giga-trauma heeft.

Causa Sui | 04-09-12 | 17:07

Ik begrijp, dat ze die smeerlap doodgeschoten heeft.
Dat was al voldoende.
Maar dat ze zijn hoofd eraf heeft gesneden en er mee rond is gaan lopen, getuigt toch weer van, wat voor deze bevolking "normaal" schijnt te zijn.

Maar laten we vooral Turkije omarmen.
Laat ze toetreden tot de EU.
Laat ze vooral hun koeltoer meebrengen naar NL.

Ik kan niet wachten tot de eerste openbare terechtstelling hier op het dorpsplein.
Ophangen, stenigen, onthoofden....koel!
*Kuch*

Schietmijmaarlek | 04-09-12 | 16:53

Volgens mij was de strekking nu juist: als ze echt verkracht zou zijn was ze niet zwanger geweest. Nu ze zwanger is, mag de conclusie (volgens vd Staay & USA Jesus van Nazareth volgers) zijn dat ze niet is verkracht en het dus een -gewone- liefdesrelatie betrof. De wearheid is hardt.

Fred Janssen | 04-09-12 | 16:43

Jammer dat Sjonnie de daad van een ontzettend moedige Turkse meid aangrijpt om wederom christenen en in dit geval vd Staaij met zijn twee zeteltjes te bashen.

In de Islam is abortus ook verboden heur. Nou is Turkije een nog enigszins seculier land maar ook daar rukken de Islamisten op. En als je even uit je vijf sterren resort komt en wat verder kijkt dan je neus lang is, kom je in gebieden waar ze nog leven als 100 jaar geleden, en waar vrouwen en meisjes geen moer te vertellen hebben.

Om nog maar niet te spreken over echt Islamitische landen. Daar moeten verkrachte vrouwen met hun verkrachter trouwen, of worden door meerdere mannen verkracht en gestenigd.

Zo bont maakt de SGP het niet.
Overigens is de CU ook tegen abortus.

En nee, van beide partijen moet ik niks hebben, maar ik vind het nogal laf, zwak uitgedrukt, dat Sjonnie met twee maten meet. That's all.

La Vie En Rose | 04-09-12 | 16:41

@Causa Sui | 04-09-12 | 16:20 | + 0
Het gaat erom dat er een grens moet zijn, waar leg jij die? Op 6, 7 of 8 maanden? 9? Of mag het ook nog na de geboorte? Mag jij nu nog geaborteerd worden, ondanks dat je dezelfde zintuigen hebt als een plant?

peers | 04-09-12 | 16:28

Eeuwige gezeur over 'neemt geluid waar.. neemt licht waar, beweegt rudimentair teentje..'
voor de duidelijkheid:
Planten nemen ook licht waar, een soort zien dus, communiceren zelfs via allerlei chemicaliën die met reuk en smaak te vergelijken zijn, ze schijnen ook nog geluidsgolven te kunnen waarnemen, een soort van horen dus.
Ze reageren ook als ze aangegeten worden, omgemaaid en 'waarschuwen' dan zelfs de buren daarvoor.
Om ze dan maar 'mens' te noemen gaat me toch echt te Het is gewoon leven, maar daarom niet altijd heilig.
Daarbij, er komen binnenkort 9 miljard van die leuke lieve vreet-maar-raak-mensjes deze aardkloot bevolken, dus beetje janken om 1 meer of minder is ook pure bullshit, zorg gewoon dat geile oversekste geloofswaanzinnige mannen die vrouwen random verkrachten gecastreerd worden, scheelt een hoop gejank achteraf.

Causa Sui | 04-09-12 | 16:20

Ik ben niet tegen abortus, maar een foetus van 5 maanden reageert op licht, geluid en prikkelingen, schopt en beweegt, kan voelen en schrikken. Dat zijn niet een paar cellen die je af laat sterven, dat is een mens.

peers | 04-09-12 | 16:08

geweldig dat zouden er meer moeten doen.
links nederland al aan de lobby om deze onderdrukte vrouw als vluchteling in de schilderswijk te stallen? oh wacht..

kaplaarzenverkoper | 04-09-12 | 16:01

vangodverlost | 04-09-12 | 14:54 |
.
Waarom zou ik dat niet accepteren?
.
Val mij alleen, maar vooral de geestelijke gezondheidszorg, niet lastig wanneer je geweten begint te knagen. Baas in eigen buik en je maag sterk genoeg om je eigen kind te vermoorden voor een geplande vakantie in de Malediven? Prima. Wees dan ook 'vrouw' genoeg om de rest van je leven baas tussen eigen oortjes te blijven.
.
Tenzij je zonder geweten geboren bent raak je van je geweten nooit verlost, vangodverlost.
.
Sterkte.

Bertus Betonsloper | 04-09-12 | 15:58

Ja hoor Kwit, jouw logica gaat mank op het feit dat het kind (want dat is het wel na 5 maanden) er niks aan kan doen dat z'n vader een verkrachter is. Ben jij trouwens ooit ook niet voortgekomen uit een incestavontuurtje?

Dr.Zeldenrust | 04-09-12 | 15:55

Een weigerzwangere; de term moet de SGP toch aanspreken.

gm40 | 04-09-12 | 15:54

R.E.S.T.E.C.P!

mothersfinest | 04-09-12 | 15:52

Die wil je niet in je winkel hebben.

Mgr. Denwop | 04-09-12 | 15:43

Na 5 maanden kan de baby praktisch overleven. Wat heeft die baby gedaan dat ie de doodstraf verdient? Kan ie toch ook niks aan doen dat ie door verkrachting is verwekt? Bied het kind dan ter adoptie aan na keizersnede.

Realisties | 04-09-12 | 15:34

Dus mevrouw is nu niet alleen een hoer, maar ook een moordenaar.
Mooi land dat Turkije. Ebru Umar vermaakt zich daar ook altijd prima.

Strohond | 04-09-12 | 15:20

mezelf: "guts" dan de... excusez

Roberto9722 | 04-09-12 | 15:19

Die vrouw heeft in haar pink meer "guts" meeste Haagse politici en het politiekorps van Hilversum bij elkaar.
Hoop voor haar dat ze,ondanks haar misdaad,een milde tot geen straf tegemoet kan zien.

Roberto9722 | 04-09-12 | 15:12

Benieuwd naar de Opzij van volgende maand. Hopelijk een interview hierover met van der Staaij of zijn vrouw.

Joris Draaksteker | 04-09-12 | 15:00

Was dit in Hilversum? :-)

malang | 04-09-12 | 14:56

Bertus Betonsloper | 04-09-12
Helemaal mee eens, maar dan ook accepteren dat anderen het geen moord vinden ... om dezelfde redenen. Vrijheid, blijheid, leven en geweten etc.

vangodverlost | 04-09-12 | 14:54

Wat me een vooral tegenstaat is de reden waarom de vrouw in kwestie haar verkrachter heeft vermoord: om haar eer te redden. Niet om wraak te nemen, wat ik zeer begrijpelijk zou vinden, maar om haar eer te redden.

En waar deze dame steun zou moeten krijgen van haar dorpsgenoten, worden zij en haar kinderen blijkbaar beschimpt. Te belachelijk voor woorden.

Desalniettemin lijkt me een relatief lage straf voor de mevrouw op zijn plaats. Moorden dient niet straffeloos plaats te vinden, maar me dunkt dat er wel sprake is van verzachtende omstandigheden.

Kees Maf | 04-09-12 | 14:52

Beste Bergverzet | 04-09-12 | 14:35 |, nu doe je het weer... je vult allerlei zaken in voor een ander, allemaal aannames zonder je ervan te gewissen of je het überhaupt wel bij het rechte eind hebt.
.
Ik zou geen voorstander zijn van een oprecht open discussie? Geen voorstander van weloverwogen keuzes van ongewenst zwangere vrouwen... en hun partners? Nonsens.
.
Als jij en je partner de zwangerschap niet zo goed uitkomt, bijvoorbeeld omdat je rond de bevalling net die vakantie naar de Malediven had gepland, moet je na een weloverwogen keuze vooral doen wat je niet laten kunt. Als je dan weloverwogen met je partner beslist om een kind na vijf maanden zwagerschap weg te laten halen... mag ik het dan in alle vrijheid van meningsuiting gewoon moord noemen, ja, ook al zou het niet strafbaar zijn? Jullie leven, jullie geweten.
.
You rest helemaal niets, je hebt helemaal geen case.

Bertus Betonsloper | 04-09-12 | 14:51

Wel of geen abortus zou niet afhankelijk moeten zijn van religie. Niets zou afhankelijk moeten zijn van religie. Religie zou niet eens moeten bestaan.

vangodverlost | 04-09-12 | 14:51

Nou maar hopen dat dit navolging krijgt in pakistan, afghanistan etc. Turkije is verder al een seculiere staat.Overigens zon vrouw kan zich toch ook helemaal de tandjes drinken/roken om zelf dat kind om zeep te helpen?.. Al is het niet zo subtitel..

Foppezão | 04-09-12 | 14:50

Zo mooi kan eerwraak zijn....

stemvee | 04-09-12 | 14:49

@propper1000 | 04-09-12 | 14:19:
Eindelijk iemand die de moeite heeft genomen de ware woorden van v.d.Staay te achterhalen: chapeau!

Bert M. | 04-09-12 | 14:49

Ten eerste kan het gewoon niet dat je een mens onthoofd. Laat haar maar even lekker in een celletje zitten, psychopaat. Wat die vent deed is natuurlijk niet goed, maar onthoofden zijn middeleeuwse praktijken. Een 5 maanden oude baby eruit trekken is ook niet goed te praten. Als ik een 5 maanden zwangere vrouw in haar buik trap, en het kind is dood, krijg je ook moord aan je broek.

Geef dan dat kind voor adoptie.

defrhymz | 04-09-12 | 14:48

Bergverzet | 04-09-12 | 14:14
Wat mij betreft gaat abortus alleen de vrouw aan.
Eens gegeven blijft gegeven...

Endoxa | 04-09-12 | 14:47

@awowo | 04-09-12 | 14:30
Ja, ik stem daarom op een politicus die ook de waanzin ziet van bakken geld geven aan Afrika; aan de EUSSR; aan de opvang van ondertussen meer dan een miljoen moslims, die wij hier niet nodig hebben en die beter hun eigen land kunnen opbouwen dan hier de wijsneus uithangen.

Jan Passant mk2 | 04-09-12 | 14:44

@awowo | 04-09-12 | 13:57
Het Turkse aan fascisme grenzende Uebernationalisme neemt inmiddels zulke bizarre en groteske vormen aan, dat het fabeltje dat het IMF aan het geldinfuus van Turkije zou liggen inmiddels voor waar wordt gezien.
Het IMF is geen liefdadigheidsinstelling dat moet "bedelen" bij Tuurkje om geld.
Het IMF heeft leden en die contribueren aan het fonds. Allemaal, dus ook Turkije.
Check even de verhouding tusen Turkije en Nederland. Dan lopen die Turken nog wel een stukkie achter in vergelijking met wat wij "schenken":

www.imf.org/external/np/sec/memdir/mem...

plaszak | 04-09-12 | 14:42

Als ze zwanger is geworden is van verkrachting kan het ook zijn dat die Turk er erg vaak overheen is geweest, voordat hij zijn hoofd verloor.

Onderbuik | 04-09-12 | 14:41

@Bertus Betonsloper | 04-09-12 | 14:26
Net als meeste abortus tegenstanders ben je geen voorstander van een oprecht open discussie en geen voorstander van een weloverwogen keuze van ongewenst zwangere vrouwen en hun partners. I rest my case.

Bergverzet | 04-09-12 | 14:35

Jan Passant mk2 | 04-09-12 | 14:12

Het is niet het geld krijgen, maar het ondersteuning en een dak boven je hoofd wanneer het nodig is. Nederland en andere landen sturen decennia's lang ontwikkelingshulp naar Afrika, en welke land in Afrika is er beter op geworden? Geen enkel! Alleen de dictatoren daar met het geld van onze belastingscentjes om wapens te kopen en elkaar af te slachten. Ik wil liever een dak boven mijn hoofd voedsel en medicijnen in plaats van geld die ze nooit zien.

awowo | 04-09-12 | 14:30

Bergverzet | 04-09-12 | 14:19 |
.
Stel dat jij NU als volwassen mens hetzelfde meemaakt en ik zou beslissen dat het beter voor jou is om je postnataal te laten aborteren... omdat ik vind dat jij, na alles wat je hebt meegemaakt, geen toekomst meer hebt. Zou jij daar dan akkoord mee gaan? Nee? Waarom zou dat ongeboren kind er dan wel mee akkoord willen gaan?

Bertus Betonsloper | 04-09-12 | 14:26

Ik ben niet gelovig maar 5 maanden vind ik vrij laat. Het kind is al af.

Charles de Batz | 04-09-12 | 14:24

Bergverzet | 04-09-12 | 14:19 | + 0 -
Misschien moet je het doortrekken. Je afvragen hoe de toekomst van ieder kind gaat uitzien dan eventueel aborteren.

Charles de Batz | 04-09-12 | 14:22

Alleszins te begrijpen dit, ben benieuwd wat haar lot zal zijn.

lanexxx | 04-09-12 | 14:22

@propper1000 | 04-09-12 | 14:19
Geen gekke dingen behalve dat de mannenbroeders vinden dat meisjes die zwanger raken door verkrachting of incest geen abortus mogen kiezen.

Bergverzet | 04-09-12 | 14:22

Beste Quid, wat heeft van der Staaij nu helemaal gezegd. Ooit de moeite genomen het transcript te lezen? Wanneer je dat zou hebben gedaan kan er maar één conclusie zijn: van der Staaij heeft zich hopeloos knullig uitgedrukt maar FEITELIJK geen gekke dingen gezegd.

propper1000 | 04-09-12 | 14:19

@Vette Luier | 04-09-12 | 14:10
Misschien moeten de anti-abortus reaguurders en de SGP-lobby zich maar eens afvragen hoe de toekomst van dit kind er uit gaat zien. Geadopteerd of niet kom je er vroeg of laat toch wel achter dat je moeder vanwege haar ondragelijke pijn je vader heeft onthoofd en dat je verwekt bent door verkrachting.

Bergverzet | 04-09-12 | 14:19

Bergverzet | 04-09-12 | 14:14 |
.
De vrouw is baas in eigen buik. Zeker. Maar ook in je eigen buik kun jij als 'baas' een moord begaan. Jouw leven, jouw geweten.

Bertus Betonsloper | 04-09-12 | 14:17

Echte eer is als je je hand niet meer ophoudt voor een oetkering

BASinnic | 04-09-12 | 14:16

@Echte naam7227 | 04-09-12 | 14:06
En dat gaat helpen?

FreeElectron | 04-09-12 | 14:15

@Endoxa | 04-09-12 | 14:08
Abortus is een serieuze zaak voor iedereen, ook de man. Voorop staat wel dat de vrouw op dit punt gewoon baas in eigen buik is.

Bergverzet | 04-09-12 | 14:14

@awowo | 04-09-12 | 14:10
Ik zou niet graag afhankelijk zijn van die goedgevigheid van Turkije, ik denk dat 1 Awowo meer geld krijgt van Nederland dan een half kamp vol vluchtelingen in Turkije, van Turkije.

Jan Passant mk2 | 04-09-12 | 14:12

Heldin!

Rikketiktik | 04-09-12 | 14:11

Wat is het toch een mooi geloof, een geloof dat Nederland nog veel geluk en wijsheid zal brengen.

Dagobert D. | 04-09-12 | 14:11

maar is ze wel echt verkracht?of mocht ze van haar man geen GTST meer kijken en nam ze daarom wraak?

Zuitschuip | 04-09-12 | 14:11

Quid, qua wraak nemen op diegene die je martelt kan ik je volgen. Maar dat je zo staat te juichen om een kindje met hartslag en duidelijke tekenen van gevoel en emotie door een shredder te halen, alleen maar omdat SGP daar tegen is, is absurd.
Kotertje is praktisch levensvatbaar. Doe dan een premature keizersnee en geef het kotertje voor adoptie weg.

Ohja, doen alsof de SGP verkrachtingen goedkeurt is gewoonweg te kinderachtig voor woorden en niet eens een reactie waard.

Tisnietanders | 04-09-12 | 14:11

Is het kind schuldig aan de verkrachting? Nee de dader wel en en dat die onthoofd is prima.
Zo hoort het te gaan , verkracht en zwanger? Maak de dader af, maar beval wel uiteindelijk en geef het kind af voor adoptie als je er niet van kunt houden.
46 miljoen abortussen per jaar, de tuinbroeken die zeggen "baas in eigen buik" hebben geen enkel recht van spreken daar zij allemaal wel geboren zijn en oordelen over het leven van een ander mens.
En sorry, verkrachtte vrouwen ook niet, nogmaals vierendeel de dader voor mijn part publiekelijk maar vermoord geen onschuldig kind.

Vette Luier | 04-09-12 | 14:10

Eén van de commenters op die Turkse krant zegt wel iets slims: laat het babytje geboren worden en sta haar/hem af.

Boer in 020 | 04-09-12 | 14:10

@Jan Passant mk2 | 04-09-12 | 14:02

Dat is helaas ook niet waar mijnheer Passant.
Turkije zit midden in een oorlog gebied die al sinds de Irak oorlog (2003) continue bezig met gewonden te helpen. Irak, Egypte, palestina, israel (toendestijds)en nu Syrie. Allemaal tenten kampen, medicijnen, voedsel aan de gewonden op grondgebied van Turkije. Dus ze helpen zeker met 'ontwikkelingshulp'

awowo | 04-09-12 | 14:10

We willen nog veel meer van deze cultuur in Nederland. Echt een verrijking. Hulde overigens voor deze vrouw. Zij mag van mij asiel krijgen. De rest van dat dorp moet vooral daar blijven.

doenormaal! | 04-09-12 | 14:09

We willen nog veel meer van deze cultuur in Nederland. Echt een verrijking. Hulde overigens voor deze vrouw. Zij mag van mij asiel krijgen. De rest van dat dorp moet vooral daar blijven.

doenormaal! | 04-09-12 | 14:09

Ik wens alle mannen die van mening zijn dat de vrouw geen abortus mag plegen een 40 meter lange lintworm toe.
En geen pillen of operatie maar gewoon uitpoepen dat ding.
Waarom alleen de mannen?
Omdat die sowieso de mond moeten houden over abortus.

Endoxa | 04-09-12 | 14:08

ze verdient haar eigen facebook page met 3 triljard likes!

Echte naam7227 | 04-09-12 | 14:06

@Koninging Beatricks | 04-09-12 | 13:36 |
Wat een onzin; wij hebben in de Nederlandse parlementaire democratie uiterst christelijke kabinetten gehad zonder dat er sprake was van een christelijke dictatuur. Daarnaast is de Nederlandse maatschappij dusdanig geëvolueerd dat de belevingswereld tussen enerzijds de Nederlander en anderzijds de SGP'er veel te veel uiteen is gaan lopen, zodat wij nimmer bang hoeven te zijn dat de SGP'er zijn belevingswereld in onze maatschappij zal kunnen implementeren.

@Che_cuevara | 04-09-12 | 13:38 |
Hoogstwaarschijnlijk omdat ik dacht dat dit topic ondertekend was door A.Nanninga.
Mijn excuses aan Annabel, mijn verhaal is bij deze gericht aan Johnny Quid

Niemands Knegt | 04-09-12 | 14:06

@awowo | 04-09-12 | 13:57
Andere reaguurders uitmaken voor pedofiel altijd -1 en wat mij betreft jorissen.
@joris ga je gang.

Bergverzet | 04-09-12 | 14:04

@awowo | 04-09-12 | 13:57 |
Niet zo akelig ginnegappen tegen bergverzet, dat van die ontwikkelingshulp klopt misschien niet. Maar Turkije heeft zoveel geld omdat ze daar geen cent uitdelen aan ontwikkelingshulp; nooit miljoenen kansloze Nederlanders van een gratis uitkering huis en zorgverlening zouden voorzien; geen cent zouden overhebben voor de economie van Griekenland.

In tegenstelling tot Nederland, die haar economie in zinloze gaten stort, met stank voor dank (uiteraard).

Jan Passant mk2 | 04-09-12 | 14:02

Hoewel ook ik een gevoel krjig van you-go-girl, heb ik andersijzds toch de zure smaak van eigenrichting in de smoel. Dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel. Maar toch stiekem wel stoer...
*afwisselend juicht en boe roept*

kraaghaar | 04-09-12 | 14:01

Niemands Knegt | 04-09-12 | 13:33

Whahahha, ik dacht OOK dat het stukje door Annie geschreven was. Maar was Quittie ! Misstand: ja, vergelijking: lul op drumstel, oplossing: leidt tot niets ! Next......

Betweetert | 04-09-12 | 13:59

Emancipatie op z'n islamitisch. Bruut en bloedig en over een jaar of vijfhonderd ook officieel erkend.

Jan Passant mk2 | 04-09-12 | 13:57

@Bergverzet | 04-09-12 | 13:26

WHAHAHAHAHA ontwikkelingshulp??? Waar heb je de afgelopen jaren geleefd? In je homemade opgegraven pedofiele kelder?

Binnenkort kan Nederland wel ontwikkelingshulp gebruiken van Turkije. De IMF heeft 3 miljard euro gesmeekt aan Turkije. IMF (DE foking WERELDbank).
Dus ga nou niet onzin zitten lullen. Deze vrouw heeft de heft in eigen handen genomen en waarschijnlijk moet ze een paar dagen in cel zitten en wordt dan weer vrij gelaten. JUSTICE noemt men dat.
Hier nederland wordt niet de verkrachter maar de persoon die is verkracht veroordeelt!

awowo | 04-09-12 | 13:57

De SGP reaguurderslobby houdt van Zwitsal zie ik.

Bergverzet | 04-09-12 | 13:56

Stoere vrouw, maar abortus na 5 maanden lijkt mij moord; ze had dit een paar maanden eerder moeten doen. Er bestaan enkele gezonde kinderen die ter wereld zijn gekomen na 5 maanden zwangerschap:
nl.wikipedia.org/wiki/Foetus

Ik vind dat veel mensen te gemakkelijk een extreem standpunt innemen over abortus. Volgens sommigen is het altijd moord, volgens anderen nooit; volgens mij soms. Waarom denk ik dat? Zie:
www.dagelijksestandaard.nl/2012/08/is-...

André van Delft | 04-09-12 | 13:55

Stoere actie, maar is natuurlijk wel gewoon een exponent van de Turkse, in dit geval vrouwelijke versie van eerwraak. Zij ging over een lijk om haar 'eer' te redden, net zoals er genoeg vrouwen zijn vermoord om een 'eer' te redden.

Frazetta | 04-09-12 | 13:54

Hier kan ik jammer genoeg alleen maar heel erg veel respect voor hebben, jammer dat het imho nodig is. Powergirl +veel. Zou haar graag uitleggen dat niet alle mannen hufters zijn.

Bokito ergo sum | 04-09-12 | 13:52

Hulde voor deze vrouw. Toch wel een bizarre gedachte dat haar dorpsgenoten van haar misbruik wisten en dan toch nog mekkeren (no pun intended) over schaamtecultuurdingetjesenzo

Dhr. W. Anhoop | 04-09-12 | 13:51

Moeten we trouwens de SGP'ers niet eens voorleggen of prenatale dood door schuld in brede zin ook strafbaar moet worden gesteld?

Bergverzet | 04-09-12 | 13:51

Dus Quid gelooft dat het ongeboren kindje de erfzonde van haar vader overneemt en dus ook dood moet? Raar geloof.

Dat de vrouw de dader onthoofd is prachtig, maar van het onschuldige kindje blijft ze af. Zo hoort het.

tipo | 04-09-12 | 13:51

Maar volgens de meeste reaguurders moet je zelfs wachten tot een kind 18 is om een stukje voorhuid te verwijderen. Maar beslissen over leven en dood mag dan weer wel zonder dat het kind 18jr is en er dus niks over te zeggen heeft? Hoe krom wil je het hebben.

rukvogel | 04-09-12 | 13:48

Respect.

bonje | 04-09-12 | 13:48

Topwijf.

Stijlicoon | 04-09-12 | 13:45

Lintje!

keseltje | 04-09-12 | 13:44

Einde van de Domheid | 04-09-12 | 13:38 |

Islam, tres simple.

Desmoulins | 04-09-12 | 13:42

@Dampert | 04-09-12 | 13:40
Als het een jongetje is mag de dokter geen vrouw zijn.

Che_cuevara | 04-09-12 | 13:42

En dat op internationale hijab dag!
Volgens twitteraar @AbdulNishapuri, Founder-Editor of LUBP, Pakistan's Alternative Media: "a legitimate expression of resistance to Islamophobia"

www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Fransg | 04-09-12 | 13:42

@Dampert | 04-09-12 | 13:40

Behalve als het een meisje is hè.

Koninging Beatricks | 04-09-12 | 13:42

Abortus na verkrachting: Natuurlijk. Maar niet na 5 maanden. Laat het kind adopteren.

Kirth Gersen | 04-09-12 | 13:41

@Montgomery Burns | 04-09-12 | 13:34
Bakito doet zijn middag dutje. Krijg je op zijn leeftijd.

Che_cuevara | 04-09-12 | 13:41

5 maanden, dan kan dat kind eerst netjes de dokter een handje geven voordat hij geaborteerd wordt.

Dampert | 04-09-12 | 13:40

@Bergverzet | 04-09-12 | 13:26
Euh, de Euro hebben we al.
Of bedoel je dat we die terugbrengen naar Brussel?
Nou dan heb ik een nieuwtje voor jou, dat doen we al. Met vrachtwagens tegelijk.

Che_cuevara | 04-09-12 | 13:40

Mr Dutch | 04-09-12 | 13:33 | + 2

Vergeet niet, ook nu al in turkije, aparte stranden voor vrouwen.

meneer Q | 04-09-12 | 13:40

Rape Babe

dwangruis | 04-09-12 | 13:39

De vrouw heeft gelijk en staat in haar goed recht.
Dat krijg je ervan wanneer je dat als maatschappij niet doet!

Einde van de Domheid | 04-09-12 | 13:38

@Niemands Knegt | 04-09-12 | 13:33
Hoe kom jij op Annabel? Wat heeft zij er mee te maken?

Che_cuevara | 04-09-12 | 13:38

Bergverzet | 04-09-12 | 13:26 |

Ik heb niets tegen generaliseren, mits de gulden regel gehanteerd wordt, maar we hebben de Turken nooit bevrijd en dat hek is niet nodig, alleen wat aanpassingen aan het Schengenverdrag.

Desmoulins | 04-09-12 | 13:38

In een beschaafd land krijgt een verkrachte vrouw slachtofferhulp, wordt de verkrachter chemisch gecastreerd en/of verblijft voor de rest van z'n leven achter tralies. Islam bevindt zich in dat opzicht nog steeds in de middeleeuwen, wij glijden er langzaam weer naar af.

Bertus Betonsloper | 04-09-12 | 13:38

Krijgt ie gvd wel 40 maagden ervoor terug....

Kanonskogel | 04-09-12 | 13:38

Jammer dat er geen beelden van zijn.

RugOp81 | 04-09-12 | 13:38

Een indrukwekkend statement van deze vrouw!

afdankert | 04-09-12 | 13:37

@Niemands Knegt | 04-09-12 | 13:33 "democratie is totaal niet belangrijk voor deze bezetenen"

Als de SGP veel groter zou zijn, zouden ze de maatschappij inrichten zoals het volgens hun bijbel zou moeten zijn.

En dat zou geen democratie zijn.

De enige reden waarom ze zo democratisch doen is omdat hun 2 zetels anders weggevaagd zouden worden.

Koninging Beatricks | 04-09-12 | 13:36

You go girl, zo hoort het neem het recht in eigen handen.

Lepenseur | 04-09-12 | 13:36

En, Bakito, is dit ook in scene gezet door de PVV, hè ?

Montgomery Burns | 04-09-12 | 13:34

@saintinel | 04-09-12 | 13:31
Want de rechters daar zijn ook zo lekker onafhankelijk en niet-gelovig :P

TeeJee | 04-09-12 | 13:33

Lieve Annabel, hoe krijg je het in godsnaam, moreel gezien, voor elkaar om de actuele en lijfelijke verschrikkingen van de islamitische terreur ten aanzien van onder andere vrouwen uiteindelijk te vervlechten met een uitspraak van een Nederlandse SGP'er?
Jij vindt dat de SGP en het moslimextremisme gelijk staan? Ik vind dat van een onbetamelijke bekrompenheid getuigen. Je kunt de SGP niet associëren met lijfelijk geweld. De SGP heeft ouderwetse standpunten en zij laten zich leiden door hun god maar dat doen zij door alle democratische processen op de correcte manier te doorlopen, zonder gebruik te maken van het minste of geringste lijfelijke geweld, en dat kun je absoluut niet zeggen van de aanhangers van de woestijngod; democratie is totaal niet belangrijk voor deze bezetenen, alleen het woord van hun allah. Het zou je sieren dit fundamentele verschil te onderschrijven.

Niemands Knegt | 04-09-12 | 13:33

@Godsammekraken | 04-09-12 | 13:17
Vanuit henzelf misschien een stijgende emancipatie. De islamo-fasistische overheid voert echter meer de-seculariteit en anti-laicite in, zo is onlangs besloten hoofddoeken weer toe te laten bij universiteiten en elders. De seculiere legertop is opgepakt, geen enkele grote media kan schrijven wat zij wil, journalisten worden opgepakt en nu de Turken met veelal een vals gevoel van nationalisme de AK partij de economische voorspoed toeschrijven kan Turkije alleen maar verder zinken.

En de Nederlander? De Nederlander wil er goedkoop op verkansie.

Mr Dutch | 04-09-12 | 13:33

Een vrouw met ballen, prima.

Graaisnaaiert | 04-09-12 | 13:32

@rara | 04-09-12 | 13:29
Als je met die "sommige" mij ook bedoeld, nee ik droom daar niet van.
Maar als je al die "incidentje's" hier in Nederland hoort en ziet, dan zou je soms wel willen dat er eens wat harder wordt terug geslagen.

Che_cuevara | 04-09-12 | 13:32

Een vrouw naar mijn hart.

yamahaha | 04-09-12 | 13:32

"Free at last, free at last God allmighty, free at last!"
(Ds. M.L. King)

Ahasveros | 04-09-12 | 13:32

@TeeJee | 04-09-12 | 13:26
@Mitochondrion | 04-09-12 | 13:27
Voor dit soort gevallen zou een rechter inderdaad de wet even moeten laten voor wat het is... Iedereen met een beetje verstand begrijpt zo'n situatie en zou dus vrijspraak moeten betekenen. (helaas werkt het alleen zo niet)

saintinel | 04-09-12 | 13:31

Girlpower!

Slipsnifter | 04-09-12 | 13:31

@Che_cuevara | 04-09-12 | 13:18
Sommige mensen dromen van een wereld waarin afgehakte hoofden heel normaal zijn. Persoonlijk vind ik dat gruwelijk en onbeschaafd bovendien.

Eigenrichting zou compleet overbodig moeten zijn. Het zou wel mooi in de Shariawetgeving passen, dat dan weer wel.

rara | 04-09-12 | 13:29

Laten we haar een nederlands paspoort geven en inhuren om elke week een ander wijkje multikul ff netjes op te schonen en het goede voorbeeld te geven.

Hulde voor deze moslima!

datzouzomaarkunnen | 04-09-12 | 13:29

"dat ze het kind dient te verwekken"

Ehhh, het kind is al verwekt, Quid.

Tapu | 04-09-12 | 13:29

[sqp-mode]Ze vond het gewoon stiekem lekker, anders was ze echt niet zwanger geworden.[/sgp-mode]

Frisbee20 | 04-09-12 | 13:28

Een veel makkelijker alternatief is even vier maanden te wachten en dan het keeltje van het kindje dicht te knijpen. Ben je er ook vanaf, dat wil je toch?

festini | 04-09-12 | 13:27

Godsammekraken | 04-09-12 | 13:17 |

Even afwachten wat de Turkse wet hiervan zal vinden, de familie van de man zal natuurlijk ook gerechtigheid willen om de eer te redden.

Desmoulins | 04-09-12 | 13:27

@saintinel | 04-09-12 | 13:22
Ik hoop met u mee. Maar vrees het ergste. Meneer zonder hoofd heeft waarschijnlijk familie. In een eercultuur zonder eer zijn er geen morele grenzen.

Mitochondrion | 04-09-12 | 13:27

Ben benieuwd wanneer de eerste refrovrouw met het hoofd van de dominee op het dorpsplein in Epe staat.

Tjemig | 04-09-12 | 13:27

Vooral isoleren en negeren dit soort landen en alle ontwikkelingshulp stoppen. Ook nooit meer militaire hulp sturen om dit soort mensen te bevrijden van hun achterlijke machthebbers. We stappen uit de EU, brengen de Euro terug en zetten een hek om Nederland.

Bergverzet | 04-09-12 | 13:26

@saintinel | 04-09-12 | 13:22
Bedenkelijk. Ze heeft wellicht haar eer gered, maar wel een man gedood. Ik gok op 10-15 jaar.

TeeJee | 04-09-12 | 13:26

Gelijk heb je Quid die Foetus gewoond de nek omdraaien niet waar. Kille die bloemkool scheppe die Ooievaar.

idopane | 04-09-12 | 13:26

Wat een heldin, maar Quid 5 maanden zwanger is toch vrij laat. De link die christenbasher Quid trekt is dan ook vreemd. Had dan gezegd dat ze toch zwanger is geworden terwijl ze verkracht is, wat natuurlijk niet haaks staat op wat de SGP voorman betoogde, maar dat boeit natuurlijk ook helemaal niet.

Desmoulins | 04-09-12 | 13:25

Dat onthoofden geeft wel een rommel, hoor.

Montgomery Burns | 04-09-12 | 13:25

En een steniging in 3, 2, 1.....

FreeElectron | 04-09-12 | 13:24

En nu maar hopen dat toekomstige verkrachters zich gewaarschuwd voelen. :)
 
Ik hoop voor die vrouw overigens, dat ze nu niet nog een straf eroverheen krijgt, zoals dat zeker in NL zou gebeuren.

saintinel | 04-09-12 | 13:22

Het is een achterlijke cultuur. De SGP.

Normpje | 04-09-12 | 13:22

@He pik | 04-09-12 | 13:19
Weet ik niet, maar zijn dorst lessen zal hij af en toe wel doen.

Che_cuevara | 04-09-12 | 13:21

Een stoere meid...

kibambam | 04-09-12 | 13:21

Onder de nieuwe islam-regering in turkije zijn er nu ook al stranden alleen voor vrouwen. En de Linksche Mensch Zag Dat Het Goed was.

meneer Q | 04-09-12 | 13:21

-weggejorist-

Tim Grimback | 04-09-12 | 13:21

Oieieoei laten we vooral niet vergeten dat het hier een cultureel probleem betreft en omdat men daar slecht opgeleid en uitzichtloos is. Iedere suggestie over een zekere religie zou toch maar stigmatiserend werken.

Godsammekraken | 04-09-12 | 13:21

Hadden al die vlotte Marokkaanse meiden die deze zomer omgekat zijn door hun broers en neven en onder de blauwe plekken en mét kopvod terug zijn gekomen van vakantie in het zand van herkomst maar een beetje van deze spirit.

Cuyahoga | 04-09-12 | 13:20

Alles leuk en aardig, maar mensen die met een hoofd in hun handen op een centraal plein staan wonen doorgaans niet in een land wat ik graag bij de EU aangesloten wil zien.

FrankieHapsberger | 04-09-12 | 13:20

Eén dode moslim en twee moslims op de nominatie om die stap te zetten?

*Gaap*

zovoklets | 04-09-12 | 13:20

RESPETC.... ik kan niets anders zeggen.. Wat een afschuwelijk verhaal.
SGP pay attention en lul je hier maar eens uit. Succes!

lul-ijzer | 04-09-12 | 13:20

1 woord; terecht!

FoorbeeldViguur | 04-09-12 | 13:20

Wauw, wat een fantastische vrouw. Respect.

kon-tanus | 04-09-12 | 13:20

dit is toch gewoon en vorm van eerwraak, ze moest dit doen voor haar eer en van haar kinderen.

waarom niet gelijk na de eerste keer naar de politie?
of werkt het niet zo in het rijk van ali baba?

dit bevestgs slechts het feit hoe middeleeuws de islam is.

hendrik j. | 04-09-12 | 13:20

'Het dorp, waar iedereen alles al wist, sprak er schande van. Van haar.'
Woorden schieten tekort.

Mitochondrion | 04-09-12 | 13:20

Prima aksie van deze vrouw!

meneer Q | 04-09-12 | 13:19

Ja, Kees van der Staaij lest geenstijl, de hele dag.

He pik | 04-09-12 | 13:19

Ik zou haar doen. Als ze wil.

met vreselijke groet | 04-09-12 | 13:18

Hulde voor deze vrouw.

Vrouwen van Nederland, zo kan het dus ook.

Che_cuevara | 04-09-12 | 13:18

bruut, mijn type vrouw

JamesBlond | 04-09-12 | 13:17

In Turkije schiet het eindelijk een beetje op met de emancipatie van de Turkvrouwmensjes. Nu hier nog.

Godsammekraken | 04-09-12 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken