
Opklikken, uitprinten en aan de binnenkant van uw Nissan Note, brute klassieker, GroenLinks-Mercedes danwel enorme Audi plakken. Vanaf morgen nog sneller naar supermarkt, oma, kemping en tankstation. En vanaf maandag nog sneller in&uit de file op weg naar uw cubicle! En wat hebben wij daarmee gewonnen, Pierre? Welnu. Maar liefst 1% reistijdwinst, hetgeen op jaarbasis goed is voor 75 MILJOEN EURO. En dat komt prima uit zo met de feestdagen voor de deur. VVD bedankt! We
gassen.
Reaguursels
Inloggen@postbus51 | 01-09-12 | 23:28 | + 0
U bent eerlijker dan de politici.
Ja... op deze wegen kom ik zelden...
Tjonge,boven de lijn Emmen-Alkmaar is een fantastisch jachtgebied voor "wegmisbruikers" geschapen. Wat zullen die dwerg en meester Spee blij zijn.
De vrijheidjes van burgerlulletjes
Ohja, weet niet hoe het met jullie auto zit maar mijn auto verbruikt evenveel bij 120 als bij 80...
Van mij mag je binnen het bereik van je eigen auto zo hard rijden als je wilt.
Maar als je daar iemand anders mee schaad dan zul je hard gestraft worden, dan denk je wel eens 2 keer na voordat je gas geeft.
Wat zitten jullie nu te janken? Hier in België mag je 120 rijden en dat is allesbehalve veilig op deze wegen... Jullie wegen zijn in topstaat en toch maken sommigen zich nog druk over de veiligheid op jullie wegen voor 10km/h meer...
En jullie zien me nooit meer terug..
@Musset,
Da was ik!!!
Holadijee, ik ga even een rondje IJsselmeer doen in mijn oude zuipschuit!
Vandaag veel gereden op 130 wegen. Zelf gemiddeld 110. Werd nauwelijks ingehaald, behalve door de bekende impotentiële broeders met het gas op 170.
Lol grote tijd.
De randstad gaat er goed op vooruit. NOT.
In de randstad (nah ja randstad)dus mooi netjes 100............ hahahah
Vanochtend nog over het groene stukje van Meppel naar Hoogeveen gereden. Is gewoon 120 hoor. Dus kaartje klopt niet, of bordenplaatser kan kaartje niet lezen...
@sliptong,
dus alleen de randstad is rendabel?
Is dat niet het gebied waar de meeste kanslozen wonen?
Meeste misdaden gepleegd worden?
Nog meer geld achterover gedrukt wordt door de (semi-) overheid? (op Limburg na dan, ja ik ben limburger en kan het zeggen)
Waar de politie in meer wijken niet meer de baas is?
Hoezo rendabel???
Wow, 24 x een wisseling van snelheid als ik van zuid limburg naar groningen wil gaan.
Alleen het rendabele deel van Nederland blijft op 100km/uur staan. Gemiste kans.
Ook maar ff:
Als je een liberaal opportunistich verkiezingslokkertje maakt, doe het dan goed:
Ook het begin van de A1 en A2 minimaal op 120.
Nu 100 houden op de nieuwe 5 baans A2 is acht hemeltergend.
We missen nog slechts TWEE borden:
40 en 110 !!!!!!!!!!
De verzameling is nog niet compleet !!!!!!!!!!!
Nou geweldig! En dan op de A2 tussen 030 en 020 op een 5-baansweg nog maar 100 mogen. Pak het dan anders aan met je overdaad aan strookjes: rechts 80 max, 1 minder rechts 100 max, midden 120 max, 1 minder links 130 en helemaal links 140. Kan iedereen lekker zijn eigen tempo blijven volgen(bejaarden en vrachtwagens rechts - vertegenwoordigers en directie links), zonder dat het de doorstroming verkloot en er gevaarlijke snelheidsverschillen ontstaan.
Bovendien kan ik daar dan 150. Want 140 mogen is 150 op de tellert.
Weet iemand waarom je op de A2 Utrecht/Amsterdam maar 100 mag? Het is echt een kwelling om daar 's avonds 100 te moeten pruttelen op een lege weg met 5 banen.
120 of 130 maakt me nog niet eens zoveel uit, het zijn vooral de stukken 100 en minder op de a4, a2 en a1 die irritant langzaam zijn.
Eerst maken ze het onbetaalbaar en daarna mag je sneller, alles om het plebs van de rijken te onderscheiden. *tooooeeeet-ga-aan-de-kant-met-je-plebs-bak*
130 = groen. Nederland kan groener!
Wat is nou eigenlijk het % fijnestofuitstoot van personen auto's ten opzichte van het gehele plaatje?
Naar 150 op ALLE wegen... een wondermiddel tegen de Vergrijzing Des Volkes.
Voordelen: eerder dood door ongelukken en luchtvervuiling.
Bijkomende voordelen economie: minder pensioen en AOW-uitkeringen; werkgelegenheid voor ambulances, politie, verzekeringmij, artsen, ziekenhuizen,revalidatie en begravenisondernemers.
Waerlijck eene Win en de Win situatsie!
Dat was ik inderdaad nog vergeten (bedankt reaguurder) MEER DONORORGANEN
@eerstneukendanpraten | 01-09-12 | 09:58
Voor een leuk bedrag in contanten geef ik je een sluitend alibi.
*jawel.... grinnik ende grijnz*
Hier de A16 van 100 naar 130 gegaan.
Buitenzitten is er hier op achteruitgegaan door het duidelijk hardere geluid. Niet blij.....
Ik vraag me af hoe lang die 130 km stand houdt. Sommige politieke partijen zitten openlijk met elkaar te flirten waardoor ik het idee heb dat je eigenlijk niet eens hoeft te stemmen voor een nieuwe regering.
Volgens mij worden de 'poppetjes' inmiddels al ingevuld, achter onze rug.
@ necrosis 09:52
Mevr. ENDP zal,ook not amused zijn denk ik...
Ah, is dat het.
Koffie kan helpen.
@eerstneukendanpraten | 01-09-12 | 09:47
Leg dat maar eens uit aan 'meneer Melanie'....
VVD bedankt? PVV bedankt eerder. VVD heeft al in 89077986 kabinetten gezeten en het niet voor elkaar gekregen. De PVV 1x en het is gebeurt nu.
@ blauweleasbaklul 09:44
Is er wel want -edit maar waarschijnlijk inspiratieloos...
@Che_cuevara | 01-09-12 | 09:44
De Joris-van-Dienst heeft in ieder geval humor!
@ necrosis en Che
Zimra is ook leuk maar ik vind Melanie gewoon lekker en ze heeft meer hersens. Ik zou haar wel even willen verwennen...
@Che_cuevara | 01-09-12 | 09:42
*boetekleed aantrekken doet*
Iemand op de redaksie heeft zich ws verslapen met n ongelooflijke kater
@necrosis | 01-09-12 | 09:42
Maar niet weggejorist. dus jij hebt ook een beetje gelijk.
@Che_cuevara | 01-09-12 | 09:39
Joris geeft jou gelijk:
-edit ga zo door en het is rood -
Pretba | 01-09-12 | 09:17
@necrosis | 01-09-12 | 09:28
Je bent wel gezakt zo te zien. :)
necrosis | 01-09-12 | 09:36 | | Reageer+ | 0
Geel en rood samen. 220 kilometer per uur. Nou moet ik ook zeggen dat ik laatst een keer ergens na de Belgische grens zo'n 130 strook had en dat ook even heb gereden voor de grap. Maar normaal gesproken ga ik ook niet harder dan 100 tot 120. Lekker rustig aan. Op SBS 6 gaan ze nu trouwens ook vrij hard. Veul harder dan 130. Ik zeg een boete!
@eerstneukendanpraten | 01-09-12 | 09:34
Alleen als ze het heel vriendelijk vraagt.
@eerstneukendanpraten | 01-09-12 | 09:34
Ik vind Zimra leuker....
@necrosis | 01-09-12 | 09:28
Gaat niet om groen, gaat om caps-lock.
@c.onjo | 01-09-12 | 09:30
Oranje?
Dat staat niet op het kaartje van dit topic.
Of heb jij een ander kaartje?
Overigens rijd ik altijd tussen de 100-120, simpelweg omdat ik nooit haast heb.
necrosis | 01-09-12 | 09:29 | | Reageer+ | 0
Ik vraag me trouwens af of het niet een nilfisk is die achterop is gemonteerd. Dat kan ik ook wel maken.
Iemand die Melanie zou doen?
Wat een rust btw zonder Kaas in de draadjes...
necrosis | 01-09-12 | 09:28 | | Reageer+ | 0
Oranje kan ook. Maar dan wel met 130 doorkachelen natuurlijk voor het kruisende verkeer gaat rijden...
@c.onjo | 01-09-12 | 09:27
Ik ook niet, ik verwacht dan wel korting.
@Che_cuevara | 01-09-12 | 09:25
Volgens mij slaat dat 'groen' op 130 km/u.
Is niet in strijd met de huisregels!
Ik kan het weten, want: afgestudeerd in de Joriskunde.
necrosis | 01-09-12 | 09:25 | | Reageer+ | 0
Geen idee. Ik vroeg me af of het kind inclusief was. Die hoef ik niet.
@c.onjo | 01-09-12 | 09:21
Wat betreft je laatste linkje: is die helm verplicht?
ach, gelukkig kan ik ook niet harder dan 100km/u met m'n walmende roestende stinkdiesel mercedes uit het jaar 0 ... voordeel voor de rest, met 130km/u ben je sneller langs mij.
@Pretba | 01-09-12 | 09:17
Huisregels nog niet gelezen?
@M@verick | 01-09-12 | 09:12
Aangezien het vrachtverkeer significant bijdraagt aan de huidige welvaart (of wat er van over is), stel ik voor om de begrenzer eraf te halen.
necrosis | 01-09-12 | 09:14 | | Reageer+ | 0
Hier in werking trouwens.
static.autoblog.nl/images/volkswagen_k...
Daar kopen:
www.nyethermodynamics.com/projects/ind...
Jet skateboard is ook leuk:
www.nyethermodynamics.com/ntcjet/image...
-edit ga zo door en het is rood -
@AshleyJ"Ash"Williams | 01-09-12 | 09:11
Hoezo te jong?
Ze is boven de 18, dus geen probleem!
@c.onjo | 01-09-12 | 09:08
Waar kan ik die kopen?
@Feynman | 01-09-12 | 09:06
Rutte is nog steeds een misplaatste puber, terwijl IJzeren Rita haar sporen reeds heeft verdiend!
Prima zo! Autorijden moet wel een beetje leuk en sportief blijven. Wie dat niet wil rijdt vrijwillig, veilig en netjes 80 tussen het vrachtverkeer op de rechterbaan, toch? Belangrijkste voordeel is dat de grens voor een 'Mulder' opschuift van 150 naar 160 km/h, d.w.z. voordat je een '30-plusser' krijgt.
necrosis | 01-09-12 | 09:08
Ho ho bij DAT patent hoor ook nog ... ende grijns *
Wel feitelijk blijvon. Wat moet je nou met Zimra man? Veel te jong voor jou vent.
necrosis | 01-09-12 | 09:01 | | Reageer+ | 0
Ja het is een brommobiel/brommer. Lijkt me ook wel wat om met een één of andere ragbak high performance auto's in te kunnen halen. Dan voel je je toch ubermachtig. Net als deze auto, alhoewel je hier wel weer een boete krijgt voor een te grote uitlaat/teveel geluid: static.autoblog.nl/images/volkswagen_k...
@AshleyJ"Ash"Williams | 01-09-12 | 08:58
Ga jij mijn gepatendeerde 'grinnik' schaamteloos kopiëren?
Overigens zou ik liever op Zimra stemmen, maar die staat niet op het stempapier.
*schone taak voor GS weggelegd ziet*
@omanders | 01-09-12 | 09:01 | + 0 -
Mark Rutte had die machtsstrijd verloren. Rita Verdonk kreeg meer voorkeursstemmen dan Mark Rutte. Mark stond 1, Rita 2 op de lijst. Een novum in het stemhokje. In plaats van principieel de kiezer te volgen, koos de VVD ervoor Rita uit te kotsen.
Rita had nu eenmaal op eerder dossiers veel meer persoonlijke integriteit, doorzettingsvermogen en incasserend vermogen laten zien, terwijl Mark Rutte nog een misplaatste puber was.
@necrosis | 01-09-12 | 08:53 | + 1 -
Om mij stemmen kan alleen getrapt. U stemt op lijst 11 en die poppetjes sturen wij, niet alleen ik, aan via internet.
Lijst 11, in de hoop dat we de hele regeringsperiode via liquid feedback de boel realtime kunnen bijsturen. Gezien de versnipperde situatie zijn die laatste paar zetels gekoppeld aan een internetwebsite misschien de manier op de juiste momenten het verschil te maken.
Raar trouwens dat een stelletje piraten de enige zijn die hun verkiezingsprogramma onderbouwen met wetenschappelijke referenties. Dan kan het nog steeds totalitaire onzin zijn, maar je kan het tenminste nazoeken. Dat is veel beter dan het CDA programma, waar geen enkele toetsbare uitspraak in staat.
Raar trouwens dat er maar 1 partij geloofd dat de vrijheid van informatie absoluut zou moeten zijn. De pen is machtiger dan het zwaard. Vele oorlogen zijn al beeindigd door foto`s, video`s en teksten. en.wikipedia.org/wiki/Phan_Thi_Kim_Phu...
De vrijheid van informatie zou absoluut moeten zijn.
Dit zal trouwens ook weer lekker wat boetes genereren. één minuut over zes of één minuut over zeven en je bent de klos, als je i.p.v. honderdtwintig nog net honderddertig rijd. Weer een boete van over de honderd euro natuurlijk. Maar het spekt wel de staatskas natuurlijk. Om die mooie wegen goed te onderhouden o.i.d.
@c.onjo | 01-09-12 | 08:56
Het lijkt me ge-ni-aal om eens laag te vliegen met een Canta en dikke Mercedii/ Audii in te halen via de linkerberm.....
Al vraag ik me af of Canta's niet als brommerT wordt gezien en dus door de popo richting rollerbank wordt gedirigeerd.....
@Feynman | 01-09-12 | 08:43
U heeft volkomen gelijk. Daarbij meet Mark Rutte zich de air van staatsmanschap aan en dat is bijna ee grap LPF-proporties. Wie ternauwernood een leiderschapswedstrijd van Rita Verdonk dient zich extra te bewijzen, en Mark is nog niet eens door de ballotagecommissie wat mij betreft.
De VVD is een pret-partij geworden.
@FapMaster | 01-09-12 | 08:58
Bij die snelheden ben je alleen sneller bij de volgende file.
meneer Q | 01-09-12 | 08:30 | "Naar 150 op ALLE wegen"
Misschien eindelijk eens wat meer donororganen! Er gaan nog steeds enkele duizenden mensen dood aan COPD omdat er geen donorlongen zijn.
necrosis | 01-09-12 | 08:56
Welnee man. De reden dat jij op Fleur stemt is omdat je van haar een bobbel in je broek krijgt. * grinnik *
Yes we kunnen 179 km/h rijden .... kost wel wat maar dan heb je ook iets ...
@Jan Passant mk2 | 01-09-12 | 08:47
Kontneuq I is de reden dat ik op geen van die partijen stem.
necrosis | 01-09-12 | 08:51 | | Reageer+ | 0
Gelukkig geen apk. Dus dat moet kunnen. Denk wel dat qua plaatsing je wat moet inboeten aan ruimte zeg maar. Een canta met turbine lijkt me ook wel wat.
Een fopspeen om het volk tevreden te houden. Waar gaat het over..
Sneller rijden, hoger benzine-verbruik, meer belastingafdracht. En het domme volk maar racen...
@Feynman | 01-09-12 | 08:43
Kan ik op jou stemmen?
@c.onjo | 01-09-12 | 08:43
Je kan natuurlijk ook de motor vervangen door die van een Y2K.
Natuurlijk moet je dan de ophanging aanpassen, wat veiligheidsdingen installeren en zo...
*kleinigheden*
@Feynman | 01-09-12 | 08:43
Mwah, zouden er echt mensen zijn die na de grootschalige oplichterij in de lente van Kunduz weer VVD stemmen, omdat ze 1 ding goed deden?
necrosis | 01-09-12 | 07:41 | | Reageer+ | 0
Andere cilinderkop zou niet veel doen. Wel een grotere cilinder plus zuiger, grotere carburateur en andere luchtfilter. Voor de snellere uitlaat geef ik u gelijk.
Denk met weemoed terug aan mijn puch met 70cc. Haalde ook geen 130 trouwens.
Anderhalve week voor de verkiezingen even het stokpaardje van de VVD er half door de gehaktmolen doorheen duwen. Hoe doorzichtig.
Aan de ene kant omdat zelfs in het bijbehorende filmpje al gemeld wordt dat de 3,3 km snelweg tussen Eindhoven en Helmond eerst wordt verhoogd naar 130 om binnen vijf jaar terug te gaan naar 100 of 80. Deze tijdelijke verhoging die waarschijnlijk strijdig is met het bestemmingsplan wordt juridisch afgedekt met een experiment van TNO.
Laten bij de VVD en haar snelheidsverhoging in het stemhokje vooral terug denken met welke snelheid ons geld is verdwenen naar Griekenland, banken, bonussen, zorgverzekeraars, dure panden in het onderwijs en zorg, falend openbaar vervoer en zou ik het internet kunnen afvullen.
De VVD heeft de afgelopen twee jaar gedoogd door de PVV en met een marginale bezetting van het CDA bijna alleen aan het roer gestaan en Nederland op een zandbank gevaren. Ja het was crisis, dan worden je fouten uitvergroot en niet gemaskeerd door belastinginkomsten.
@necrosis | 01-09-12 | 08:40
Nee, gaat niet gebeuren. In dit land vol betutteling denken de trage weggebruikers dat zij de enigen zijn die verstandig bezig zijn. Je ziet ze hier al wringen met hun handen omdat ze een fobie krijgen van getallen met 3 cijfers.
@Jan Passant mk2 | 01-09-12 | 08:07
Hopelijk verhogen ze ook de minimumsnelheid, niet zelden gebeuren er ongelukken door schele bejaarden, die door het stuur moeten kijken wegens hun geringe lengte.
Je schrikt je een hartverzakking als je netjes de maximum snelheid aanhoudt, en je binnen een paar seconden zowat op zo'n stukje vergrijzingsellende klapt omdat die zo nodig 70 moet rijden.....
Naar 150 op ALLE wegen... een wondermiddel tegen de Vergrijzing Des Volkes.
Voordelen: eerder dood door ongelukken en luchtvervuiling.
Bijkomende voordelen economie: minder pensioen en AOW-uitkeringen; werkgelegenheid voor ambulances, politie, verzekeringmij, artsen, ziekenhuizen,revalidatie en begravenisondernemers.
Waerlijck eene Win en de Win situatsie!
Ingewikkelde kaart. Ik had alles geel gemaakt.
Oh, als dit maar goed gaat. 130! Ik hou mijn hart vast wat dit voor vernietigend efect gaat hebben op ijsberen, het klimaat, de korenwolven, rupsensoorten die nog niet ontdekt zijn, Al Gore en Volkert van der G.
@dezeookalbezet | 01-09-12 | 08:00
Mensen met een personenauto, brommer, scootmobiel of rollator ook!
En weet je wat het leuke is: mensen die boodschappen gaan doen verwachten dat de schappen vol liggen met spullen die ze nodig hebben.
De spullen die aangeleverd worden door..... vrachtwaggels!
Als vrachtwaggels maar 80 mogen dan moeten ze eens wat meer controleren. Klote dingen rijden altijd te hard.
@omanders | 01-09-12 | 07:42
Ik kom zelden te laat op mijn werk en voel me absoluut niet aangesproken.
Een ongelukje zit echter in een klein hoekje, zo stond ik een tijd geleden in een file (om 12:00!) omdat er een jonge Duitser achterstevoren op de snelweg stond na een flinke botsing met de vangrail.
Mijn schuld? ontslag?
"Maar liefst 1% reistijdwinst, hetgeen op jaarbasis goed is voor 75 MILJOEN EURO."
Dit wordt mogelijk alsvolgt berekend: Zoveel auto's staan zolang in de file. Maal de gemiddelde FTE kosten is 75M euro. Maar wie zijn tijd in de file door de baas laat afrekenen en te besodemieterd is om dan maar wat later weg te gaan verdient gewoon ontslag. Da ga je maar wat eerder je nest uit, luie ratten.
@c.onjo | 01-09-12 | 07:33
Een beetje uitboren van het 'blok', andere cilinderkop en een snellere uitlaat doen wonderen....
Ik stel voor om op bepaalde trajecten waar we tot voor kort 120 mochten 125 toe te staan tussen 07.30 en 08.30 en tussen 16.30 en 17.30! Leve de VVD!
De bureaucratie van de de oude Soviet-Unie was godverdomme helderder dat de maximumsnelheid in Nederland en de idiocratie wordt net zo goed geschraagd door de VVD.
Wat is het toch heerlijk om in Duitsland te wonen... Helemaal als je dit soort topics voorbij ziet komen!
Terugkijkend heb ik veel boetes gekregen van snelheden tussen 125 en 130, dat is nu voorlopig over, ik heb weer wat meer speling :-) en woon dan ook precies tussen snelwegen in waar veel watjes de max. snelheid ineens te hoog vinden.
Vandaag maar eens even de A6 uitlaten.
Ik weet niet, maar met mijn canta LX lukt het me net niet om de 130 aan te tikken. Jammer!
De Neo-Liberale Taliban van de VVD probeert nog net ff te scoren voor de verkiezingen.
En zoals hierboven al een aantal keren aangegeven zal in het verkeer verstopte Nederland de tijdwinst nihil zijn.
@noorderling | 01-09-12 | 00:26
Dat is een anti vergrijzingsmaatregel !
Ik vind 170 km/h wel een mooie snelheid; schiet lekker op en bij een flits ben je je rijbewijs iig net niet kwijt.
@miko | 01-09-12 | 05:23
Ik neem aan dat je dan ook nooit in achtbanen en andere snelle kermisattracties zit:)
ik vind 120 al te snel.Punt
Boris Poepnagel | 01-09-12 | 02:31
Boris, blowen vernietigt je brein.
Stop er mee!
-weggejorist-
@Lyq | 01-09-12 | 02:36
Tja, volgens mij is het logisch dat 'de reiziger' enigszins ANTICIPEERT op tijdsverlies door op tijd aan zijn/haar reis te beginnen. Dat kan nl. gewoon, als de betrokken persoon gewoon wat op tijd opstaat.
Maar op tijd opstaan is iets wat de gemiddelde NederlanderT eigenlijk niet meer wil. De gemiddelde NederlanderT vindt het minder erg dat de omgeving stikt in kankerlongen dan dat hij/zij te vroeg het bed moet verlaten.
En maar kankeren op de laksheid van uitkeringstrekkers...
@necrosis | 01-09-12 | 00:38
Als je de moeite neemt er quotes omheen te plempen zou je 't op z'n minst 'ns kunnen googlen zodat je de spelling op orde hebt.
Lekker handig hoor zo'n plaat. Schiet lekker op zo'n vingerverftekening op je dashboard geplakt. ... not.
Boris maakt een degelijk punt, geen idee waar je de 78% vandaan trekt maar deze volstaat volledig. O
'Op tijd' vertrekken is overigens iets wat we in de jaren '80 deden.
Nu is het gebruikelijk om een uur te laat te komen, want Kut, Henk, en je Baas stonden in dezelfde drama file.
Snelheidsborden zijn voor slaven. Reken je toch gewoon door; boetes 3k/jaar. Pedal to the metal.
Zinloos. 130.
Wat was men denkende?
Circa 78% van de Nederlandse automotoren draait bij 130 zoveel overtoeren dat de invloed op de psyche van de bestuurder ná de rit, niet meer ontkend kan worden. Ik noem: kinderen die met kinderzitje en al in hun bedje worden gepleurd, zónder ze te bevrijden uit hun kwelgordel; Mama's van 25 jaar met een bloeddruk van boven de 95Hg; kinderen met een bovengemiddelde belangstelling voor cafeìne door slaapgebrek (wegens slapeloze ouderTs); papa's en mama's die uberhaupt hun nest niet meer uitkomen wegens overdadig alcoholgebruik. En zo verder...
Men laat dus mensen harder rijden omdat 'de mensen' onvoldoende in staat zijn om te bepalen wanneer je moet vertrekken om 'op tijd' aan te komen?
Idioot.
Dromen. Pleur toch op. Zelfs in Polen kennen ze op de nieuwe snelwegen 140KM/per uur.
Zelfs al 'kan' het, zit er altijd die tyfus Toyota grijze generatie of PVDA opel- ik mag altijd links rijden want de weg is van mij- rijder voor je.
Geef het op.
Ook winst voor ziektekosten ! Bij deze snelheden plattere auto's bij ongelukken, dus meer doden, dus minder ziekenhuiskosten ! Het mes snijdt aan twee kanten ! Hoera ! Hoera ! Hoera ! Leve de Koningin !
Meer veilige (gescheiden) fietspaden met zoveel mogelijk ongelijkvloerse kruisingen, alle scooters 50 km en alleen op de rijweg.
Geheid minder verkeersslachtoffers.
Ter manke vergelijking> In India vallen er 365 doden... per dag.
ik reed altijd al 130 als het kon en ik denk dat ik niet de enige ben. slap gezeik allemaal om stemmen.
@von sokkenstopfen | 01-09-12 | 01:47;
Vind dat je hier twee dingen door elkaar haalt.
Die 60 km/h tussen dorpen is de grootste onzin, dat ben ik met je eens.
Maar het IN een dorp brengen naar 30 km/h sta ik helemaal achter.
Te danken aan mensen die denken:
"Ja maar, ik MAG hier 50 km/h, DUS zal ik het rijden ook!".
En dus gewoon door dorpjes heenplempen met 50 km/h 'omdat het mag'.
Wieert100 | 01-09-12 | 01:31
je vergeet de voorheen 80 nu 60kmh zones van dorp naar dorp, en om nog maar niet te spreken over dorpen waar je nog maar 30 mag.
we hebben 2360km snelwegen in nederland, en mogen we blij zijn dat die niet door alle 8 miljoen personenauto's tegelijk worden gebruikt, want dan word het dringen en inkrimpen op die 30cm die je dan ter beschikking hebt.
Gewoon terug naar zo als het was AUB.
50 binnen de bebouwde kom.
80 buiten de beboude kom.
120 120 op de snelweg.
Is duidelijk voor iedereen.
Nu is het 30, 50, 70, 80, 90, 100, 120, 130
WTF en borden staan er ook niet overal.
Variabele snelheden. Oeh. Opletten geblazen om niet op te vallen bij ome popo, zo zonder rijbewijs.
@wakkere_nederlander | 01-09-12 | 01:04;
Eigenlijk geef je nu aan tot die irritante linkshangers te horen.
Jij met je BMW blijft links plakken en ALS je dan een keertje in je spiegel kijkt, ga je pas een keertje naar rechts.
Om vervolgens weer naar links te gaan en weer daar te gaan zitten plakken.
Triest... echt heel erg triest...
@Terpen-tijn | 01-09-12 | 00:52;
Wat is dat nou voor drogredenatie?
Wat bedoel je met 'onze levensstandaard'?
Ik gooi dat soort uitspraken gewoon in het hoekje van:
"de mens is schuldig aan de opwarming van de aarde".
@Anus Anussen | 01-09-12 | 00:27
Ik rijd al 20 jaar mijn eigen adviessnelheid.
Deze hobby kost me 100 's per jaar.
Ik hoop niet dat u terminaal ziek bent maar ik ben niet voornemens mijn leven in de waagschaal te gooien voor een paar extra km's per uur.
130 km/h is hopeloos traag en saai op een verlaten afsluitdijk.
In Duitsland rijd ik met mijn BMW 170 km/h op de linkerrijstrook met 1 vingertje aan het stuur. Als er dan onverhoopt een Audi achter me komt aandringen dan geef ik ff een peut gas (220 km/h) om mijn rechterweggebruiker in te halen en mijn achterligger door te laten om vervolgens weer confortabel verder te cruisen om 170 km/h.
Dat 'tot binnenkort' snap ik niet helemaal.
Ik wens u veel gezondheid.
@Anus Anussen | 01-09-12 | 00:27
Ik rijd al 20 jaar mijn eigen adviessnelheid.
Deze hobby kost me 100 's per jaar.
Ik hoop niet dat u terminaal ziek bent maar ik ben niet voornemens mijn leven in de waagschaal te gooien voor een paar extra km's per uur.
130 km/h is hopeloos traag en saai op een verlaten afsluitdijk.
In Duitsland rijd ik met mijn BMW 170 km/h op de linkerrijstrook met 1 vingertje aan het stuur. Als er dan onverhoopt een Audi achter me komt aandringen dan geef ik ff een peut gas (220 km/h) om mijn rechterweggebruiker in te halen en mijn achterligger door te laten om vervolgens weer confortabel verder te cruisen om 170 km/h.
Dat 'tot binnenkort' snap ik niet helemaal.
Ik wens u veel gezondheid.
Snelwegen zijn het werk van vrijmetselaars, Bilderbergkliek. Laat je niet gek maken. Hoe minder wegen, hoe vrijer de mensch.
Terpen-tijn | 01-09-12 | 00:52,
welnee, grondstoffen zat,alleen bepaalde mensen willen alles hebben!!
Dat is zo te zien eerst een kleine 100km rijden om 130km/h te mogen rijden :-(
Tarmac 00;48
Lul niet man>> er zijn nu al een paar miljard mensen teveel om op onze levensstandaard te kunnen komen.
Kwestie van grondstoffen.
Hoe hard mag je op spitsstrook? knal nu iedereen voorbij, rechts dus.
@necrosis | 01-09-12 | 00:47
Bewezen en onderbouwd zijn zijn idd goede premissen. Vooral als ze op papier staan.
@necrosis | 01-09-12 | 00:38;
Je maakt je toch niet druk om plus of min kuddo's?
Vind dat hoe dan ook een beetje een kinderachtig systeem, maar blijkbaar zijn er reaguurders die dat nodig hebben.
Maar ben wel benieuwd waar je vandaan haalt dat 'het aantal mensen' teveel is.
Misschien is er wel plek voor 100 miljard mensen.
Staat nergens dat het niet kan.
@Anus Anussen | 01-09-12 | 00:45
Rethoriek is aan mij niet besteed. Snapt ge?
Ook lol, je mag nu 100 bij Rotterdam (kleinpolderplein),maar er zijn mensen die 80 km/uur blijven rijden,want tomtom zegt dat! Geeft leuke verkeersmomenten.
@AntiSoof | 01-09-12 | 00:40
Zullen we het even hebben over de hoeveelheid aan olie die een land als China nodig heeft?
Als ik het heb over 'waarheid', dan heb ik het over cijfers die bewezen en onderbouwd zijn.
En niet over de 'als' cijfers van een maximum snelheid die nog niet operationeel is.
@noorderling | 01-09-12 | 00:26
Carcrashes zijn gaaf. Zeker als er Darwin awards te vergeven zijn.
Ease up gast en maak je niet te sappel over self-inflicted casualties. En ga me niet vertellen dat we een tekort aan zieltjes hebben op deze krankzinnige planeet. Ik geef geen fuk om een paar doden meer per gereden kilometer zolang er geen onschuldigen in het spel zijn.
Sommige lieden zijn zo overtuigd dat een motor goed is voor het milieu dat ze hun auto's het best nooit meer af zouden zetten. Nou, ik zou zeggen, dat klopt ergens heus niet. Hoewel het veel lekkerder zou zijn lekker rechts te roepen hé fijn! Lekker hard gaan. Maar is of dat slim is? Ik betwijfel het toch een beetje. Wijsheid is niet rechts of links. Wijsheid is gewoon goed. Basta.
@AntiSoof | 01-09-12 | 00:36 |
Waar blijft het algehele cachet en het basale opleidingsniveau, als ik in een windtunnel ga liggen en een scheet laat, moet ik dan nog anderen uitleggen dat het benedenwinds gaat stinken?
@neemjemoederindemali | 01-09-12 | 00:34
Probeer dat die kneuzen van oa GroenLinks uit te leggen, die hebben er de opleiding niet voor genoten....
CO2 = fout, bakfietsmoeders = goed, je weet toch....
@necrosis | 01-09-12 | 00:38
Nou, ja... De waarheid. Das een groot woord. Eerlijk.
@noorderling | 01-09-12 | 00:26;
Je kan ze ook zelf even opzoeken en hier neerplempen.
@neemjemoederindemali | 01-09-12 | 00:34 |
Juist, de spijker op z'n kop! Zuurstof (O kleine 2 net rechts daaronder voor Antisoof) kost wat, maar dan heb je er ook meteen een heleboel van, als we allen hard genoeg gaan rijden, wordt de hele wereld zowaar een couveuse!
@neemjemoederindemali | 01-09-12 | 00:34
Dat zou dus ook kunnen.
@AntiSoof | 01-09-12 | 00:28
Zal ik er dan maar een stukje 'inconveniant truth' aan toevoegen:
Het aantal mensen dat momenteel leeft is vele malen groter dan verantwoord is voor deze planeet.
Je kunt auto's zuiniger maken, je kunt echter geen reedT doen aan de welvaartseisen van de immer toenemende groei van de bevolking.
Wil men echt iets doen aan het milieu, dan moet het geboortecijfer van 'de mens' omlaag.
Het zal me weer de nodige minkudo's opleveren maar het is hoog tijd om de waarheid eens snoeihard uit te delen.
@Anus Anussen | 01-09-12 | 00:32
Dezes stelde gewoon samengevatte info te beschikking aan de zich daartoe geroepende lezer die ende zich daarmede zijner voordeel mede kan ende doen.
@AntiSoof | 01-09-12 | 00:28
Precies, en door dat extra brandstof gebruik komt er meer CO2 in de lucht, CO2 hebben planten en bomen nodig om te groeien/bloeien en ze geven er zuurstof voor terug. Kortom, hoe meer CO2 we uitstoten hoe harder de bomen en planten groeien.
@AntiSoof | 01-09-12 | 00:28 |
Dus, en, uh, heb je een gebrek aan brandstof of een gebrek aan geld, of een overschot aan niet relevante kennis?
Het brandstofverbruik van de auto neemt kwadratisch toe met de snelheid. Dit is zo omdat de luchtweerstand ook alzoo ook toeneemt.
De luchtweerstand, aangeduid met de letter D, is de kracht die de lucht op de wagen uitoefent en die door de motor moet worden overwonnen. Het vermogen dat nodig is om deze weerstand te overwinnen is gelijk aan D · V . Aangezien de weerstand zelf toeneemt met het kwadraat van de rijsnelheid V is het noodzakelijke vermogen dus evenredig met de derde macht van de snelheid.
En aangezien geleverd vermogen bijna hetzelfde is als het brandstofverbruik, zal het dus duidelijk kunnen zijn dat bijv. 10 procent minder snel rijden een besparing van de derde macht van de mindere snelheid oplevert en andersom natuurlijk.
@wakkere_nederlander
Briljante beschouwing en redenering, ik stel voor dat je nu in je auto stapt en je eigen adviessnelheid gaat rijden, tot binnenkort!
@wakkere_nederlander | 01-09-12 | 00:23
'Wat is er mis met het Duitse model?'
Check even de cijfers over doden per gereden kilometer ..
@necrosis | 01-09-12 | 00:17
Ik denk het niet, het was een licht getinte motor agent met vrij weinig humor, sterker, ik kon amper verstaan wat hij zei.
Kenschetsend voor de Nederlandse bekrompenheid.
Een beetje kerel rijdt anno 2012 in een wagen die met gemak 200 km/h kan aantikken. Toch blijkt iedereen zich neer te leggen bij de snelheidsbeperking van 120 km/h (ingesteld in 1952 toen de 2CVtjes van de linkse junta niet sneller konden dan 100 km/h.)
Kom op zeg, 130 km/h is een belediging voor de technologische vooruitgang van 2012!
Wat is er mis met het Duitse model? Onze snelwegen kunnen het hebben, nu onze overheid nog!
@Strohond | 01-09-12 | 00:13
Zolang de NS geen treinen schrapt wegens te warm, te koud, teveel sneeuw, vallende blaadjes, vierkante wielen, etc.....
Hoog tijd dat de NS eens de werkelijke prijs gaat doorbereken aan de reiziger.
Die linkse kutpartijen promoten OV terwijl ze weten dat OV niet op eigen benen kan staan zonder vette subsidie die wordt opgebracht door de automobilist!
*punt!uitroepteken!*
@neemjemoederindemali | 01-09-12 | 00:10
Is dat een bekentenis?
Je kan beter zeggen dat je je schoonmoeder mishandelde met je mobiel.
Dan kom je weg met een waarschuwing om volgende keer een honkbalknuppel te gebruiken......
*jawel.... grinnik ende grijns*
Zolang het gas gecomprimeerd uit mijn poepert mag komen en ik gezwind over de geasfalteerde poes van Mel mag glijden, is het voor mij tot herziening na 12 september goed!
necrosis | 31-08-12 | 23:55
Dat heet de 'twee keer fout is goed' drogreden.
130 pfff. Op het spoor mag je 140 en mag je het kwartje van Kok zelf houden.
@zeg maar jansen;
U lijkt wel "kaas de vies"
*naar bed gaat*
Tsja.
@necrosis | 31-08-12 | 23:55
Hoho, ik belde helemaal niet, ik had slechts een telefoon in mijn handen.
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/0...
Haha, over in iemands bek spugen gesproken..
@zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:57
Ik zing altijd zelf in mijn auto.....
@Tarmac | 01-09-12 | 00:01
Wellicht off-topic, maar agenten waren er vroeger om criminelen op te pakken.
Zolang iemand die 5 km/u te hard rijdt harder wordt gestraft dan iemand die een overval pleegt of iemand in elkaar mept zonder duidelijke reden, lijkt het mij dat de politie last heeft van imago-schade.
Met dank aan de D'66 rechters.....
@necrosis | 31-08-12 | 23:55;
Het gaat om de controle mogelijkheden.
Als het te ingewikkeld wordt, snapt oom agent het niet meer.
Geef het volk hoeren, voetbal, bier en snelwegen!
vast goed | 31-08-12 | 23:58 Dat is de berekende theorie.
In de praktijk gaat het in tijd niks uitmaken maar in je verbruik wel.
Dat zit hem in het remmen. Alles wat je afremt moet je ook weer op gang brengen namelijk. En omdat je een hogere snelheid wil bereiken kost dat meer brandstof.
340 euro voor fout parkeren op een invalide parkeerplaata.
Walgelijk, kga niks goedpraten, maar voor de 1 is het een half maandsalaris en voor de ander peanuts.
Net even uitgerekend: op mijn rit van centrum van het land naar zuidlimburg (nu 2 uur en 15 minuten) scheelt het toch maar liefst 2 minuten en 20 seconden tegen slechts 30 cent extra brandstofkosten. Ik rij dat traject 4x per jaar, dat is 18 minuten per jaar tijdwinst! Ik ga deze geluksminuten gelijk besteden aan het uitpersen van een paar harde kogels op de plee.
Mijn leven is nu compleet.
necrosis | 31-08-12 | 23:55 Muziek instellen op je iPod mag wel maar op je iPhone niet.
Allebei mp3 speler maar met de een kun je bellen en dan mag je hem niet in de hand houden.
110 rijden op de linker rijstrook wordt nog leuker als de rest zonodig 130 moet rijden.
Ik begin zaterdag al met lekker zondagsrijden!
@neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:49
Ik vind die boetes wegens mobiel bellen tijdens het rijden nogal vreemd.
Wat te denken van mannen die zich tijdens het rijden scheren (geen grap), mensen die tijdens het rijden de TomTom instellen, vrouwen die tijdens hun 500 meter-rit naar de school van haar kinderen hun lippen stiften in de achteruitkijkspiegel, of hun ADHD kinderen een mep verkoopt tijdens het rijden.
Mag je natuurlijk niets van zeggen.....
Bakito | 31-08-12 | 23:51 Heilige koeien plassen toch in de Mali?
Het zal best een paar doden schelen, als we niet al te hard rijden op de snelwegen, maar staat niet in verhouding tot de 80km wegen en de bebouwde kom.
Prioriteit op handhaving en verbeteringen van de wegen door de overheid, zou daar dus veel meer zoden aan de dijk zetten.
Flitspalen zorgen voor de munten, het zwaar geautomatiseerde boetesysteem is ook niet te versmaden inkomstenbron.
Zaken zijn zaken.
neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:48
Nee, dat is een heilige koe.
neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:49 Voor twitteren moet je inderdaad een bon krijgen. Al doe je het te voet.
@necrosis | 31-08-12 | 23:40
Ik was ook niet aan het bellen maar aan het twitteren:-)
@Bakito | 31-08-12 | 23:35
Je bedoeld ferrari?
Tarmac | 31-08-12 | 23:46 En er na. Tijdens is inderdaad lastig, op de meeste dashboards kun je niet eens goed een glas bier neerzetten.
@necrosis | 31-08-12 | 23:44;
Als ik moet rijden doe ik dat ook nooit, levensgevaarlijk!
Daarom doe ik het altijd daarvoor!
@zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:41
Als ik moet rijden, drink ik niet.
Pa Cartwright | 31-08-12 | 23:42 Je vergist je. Het is wel een antwoord maar niet het antwoord wat je wilde hebben.
Met een "je hebt gelijk" ben je klaar. En dat wil je niet, jij wil kunnen blijven zuigen.
zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:29
Ach, het is zoiets als "zeg" in zeg maar jansen. Tsja.
@ zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:36
Is geen antwoord jongen. Het doet écht zeer he; confronterend als ik ben. Goed zo.
necrosis | 31-08-12 | 23:40 Jij drinkt niet?
Dus al die stoere praat over kratjes tripel was niet waar?
@neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:33
Ik bel nooit tijdens het rijden en houd me keurig aan de snelheid.
Mijn papieren zijn in orde, ik drink niet, en heb geen openstaande boetes of gevangenisstraf.
CJIB verdient geen cent aan mij!
@zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:30
Uit hoofde van hun functie hebben die paarden waarschijnlijk ontheffing.
*met hoofd op tafel slaat*
Pa Cartwright | 31-08-12 | 23:34 Je hebt gelijk.
Verder alles goed in je gesticht? Je vrouw nog op bezoek geweest voor je uurtje intiem?
@mijntweecent | 31-08-12 | 23:23
Met die boude uitspraken van jou bouw je al kisten voordat er mensen zijn gestorven.
Jouw comments zijn gebaseerd op 'als, als, als'.
Mijn moeder zei ooit: met 'als' stop je Parijs in een flesje!
neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:32
Wagen met paardenlogo. Ook goed.
@ zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:11
Klopt. En jij? Waarom zit jij 7 dagen per week tot midden in de nacht op GeenStijl?
Laat maar. Omdat je een pathetische loner bent.
Praktijk: Groningen-Utrecht. Ik netjes maximumsneheid, vriend lekker 140-150. Eerste verkeerslicht Utrecht sta je gewoon naast elkaar. Ik alleen 5 liter goedkoper ..
@von sokkenstopfen | 31-08-12 | 23:30 |
Niet zo binnendijks redeneren. Het Duitse hooggerechtshof spreekt zich 12092012 uit over het ESM en de wijze waarop de politiek omgaat met democratie, rechtstaat, en de verantwoordelijkheid voor de welvaart. Die uitspraak gaat vrijwel een-op-een op voor Nederland en is dus een prima indicatie voor een uit te brengen stem.
@necrosis | 31-08-12 | 23:26
telefoon in de hand en 30km te hard op een lege snelweg, 440,- In ouderwetse guldens DUIZEND!!! guldens.
@Bakito | 31-08-12 | 23:25
Ik reis in een zwaar vervuilende porsche van 1983, uit het gulden tijdperk zeg maar.
Ik doe nu net of ik ga stappen, anders heb ik vroeg of laat die vervelende Pa op mijn nek.
*Out*
von sokkenstopfen | 31-08-12 | 23:30 Het is als neuken en achteraf de prijs te horen krijgen ja.
Kan best tegenvallen.
kunnen ze de verkiezingen niet uitstellen tot NA de 3e dinsdag van september? Want nu is het net alsof je op voorhand verplicht een club moet kiezen waarvan je pas achteraf te horen krijgt wat de bestuursleden je afhandig gaan maken.
Ik heb dan zoiets van, presenteer eerst de rekening maar, en laat dan de minst slechte club eens aankomen met de meeste korting!
necrosis | 31-08-12 | 23:29 Politiepaarden schijten gewoon op straat en een poepzakje hebben de agenten ook al niet bij zich.
@Bakito | 31-08-12 | 23:25
Als paarden moeten schijten, tillen ze gewoon hun staart op.
Dat is millieuvervuiling en MagNie.....
rechtvaardigerechter | 31-08-12 | 23:28 Heb jij dat Tsja standaard onder de knop zitten zodat je het alleen maar hoeft te plakken?
@mijntweecent | 31-08-12 | 23:15;
Geen zin om nieuwere cijfers op te zoeken.
www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/04/18...
"... Op de snelste autowegen, de 120-kilometerwegen, ging het aantal verkeersdoden omlaag met 31 procent (48 doden in 2009 en 33 in 2010)..."
Wil je nu echt beweren dat die 10 km/h extra op een paar plekken 15 doden extra gaat opleveren?
50% meer dan in 2010? Moet ik dat onderzoek echt serieus nemen?
Fl. 330,- omdat je per ongeluk een ietsepietsje te hard rijdt, een inbreker komt er met minder straf van af.
neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:22
Moet die inbreker niet te hard wegrijden natuurlijk, tsja.
@neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:22
Wanneer de inbreker er met piepende banden vandoor gaat en een paar rode stoplichten negeert, ziet hij zijn 'winst' in ieder geval verdampen.
Een schrale troost.....
neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:22
Als je zo terugverlangt naar de oertijd van de gulden, waarom reis je dan niet met paard en wagen?
neemjemoederindemali | 31-08-12 | 23:22 Daar staat tegenover dat op de wegen waar je 130 mag de hectometerpaaltjes nog niet zijn aangepast en dat er niet geflitst gaat worden tot het geregeld is.
130 kan dus ook best 150 zijn. Straffeloos.
necrosis | 31-08-12 | 23:21
Tuurlijk vind ik ook dat we eerst 15 vers gevulde kisten op een rij moeten hebben vooraleer we deze boude uitspraken geloven.
lekker handig, u mag tussen de 80 en 130 km/u op de snelweg, tenzij anders vermeldt. Rijdt u 97 op de snelweg waar u 80 mag dan beloond de overheid u met een prent van 141,- excl. 6,- adm. kosten. In ouderwetse (en hopelijk binnenkort nieuwe) guldens is dat toch zo'n fl. 330,-
Fl. 330,- omdat je per ongeluk een ietsepietsje te hard rijdt, een inbreker komt er met minder straf van af.
@mijntweecent | 31-08-12 | 23:15
De uitkomst is gebaseerd op een rekenmodel, niet op feiten.
Eerst die 130 km/u, dan pas doden tellen.
Verkoop de huid niet voor je beer geschoten hebt....
Canis Spurcus | 31-08-12 | 23:19 Uitlaat maatje groenteblik.
Dat is niet voor niks niet standaard gemonteerd.
Dat EO tweede scherm (Knevel) is wel lekker voor de vaste vrienden. Even manipuleren.
Als je dat clubje lijsttrekkers ziet het, van Pechtold tot Sap en van Roemer tot Buma.. misschien moet je je afvragen of het niet het beste is wanneer we als Nederlanders vanaf morgen allemaal verplicht 380 km/h op de snelweg moeten rijden.
zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:12
Bedwelmd door de CO uit de kapotte uitlaat..
Canis Spurcus | 31-08-12 | 23:03 | 0
*glimlachen doet*
necrosis | 31-08-12 | 23:16 Ah, ik heb geen benzinefilter.
@ zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:11
Ach, voor jou is het ook vrijdagavond. Ik dacht; doe eens iets leuks voor jou.
Lijkt dan tóch net effe anders toch?!
@zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:08
Tip:
Je moet nooit je tank (bijna) leeg rijden, dan komt er namelijk meer residu in je benzinefilter.
Tarmac | 31-08-12 | 23:09
necrosis | 31-08-12 | 23:12
Ik hoop wel dat mevr. Mellony Sjults 15 dagen vrijmaakt om wat begrafenissen te bezoeken, wel zo netjes. nos.nl/artikel/194755-15-doden-extra-b...
Graaf van Egmont | 31-08-12 | 23:12 Heeft ie.
Echt waar. Af en toe ontsnapt er een en dan komt dat in de krant. En af en toe komt er een niet terug van proefverlof.
Maar veel vrienden hoor. En 'studiegenoten'.
Moet je weten dat de nor ook wel 'universiteit' genoemd wordt in het boevenjargon.
Graaf van Egmont | 31-08-12 | 23:09
Over het merk/type waarvan bestuurders opgewonden raken bij 130.
En don't bore @zeg maar jansen with your little sidestep technique. Zo rolt deze rokker.
zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:11
Hij mocht willen dat ie die had
Canis Spurcus | 31-08-12 | 23:10 Zachtrose aan het slapen.
@mijntweecent | 31-08-12 | 23:06
Hoezo is het een feit, ik noemde net de A12 waar de 'nieuwe' snelheden nog niet van kracht zijn.
Hoe kan jij dan van feiten spreken?
*iets mompelt over resultaten uit het verleden*
Pa Cartwright | 31-08-12 | 23:10 Ik denk, ach het is bijna middernacht. Dan zit die Pa Cartwright toch nooit op GS, dan is ie stappen met maten, kompanen, handlangers en studiegenoten.
zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:04
Kinderen ineens opvallend stil op de achterbank.
Zo. Vrijdagavond. En @zeg maar jansen is weer woest pompend aan het stappen op GeenStijl.
Check die fancy footwork dan!11!
mijntweecent | 31-08-12 | 23:08 En dat moet want die pensioenfondsen heet Jan Kees aan de Grieken beloofd.
En aan de Duitsers, de Fransen, de Spanjaarden en noem ze maar op.
Canis Spurcus | 31-08-12 | 23:03
Over wat voor merk/type auto heb je het nu? En vooral: uit welk jaar?
@mijntweecent | 31-08-12 | 23:06;
Verklaar dan eens waarom het relatief aantal verkeersslachtoffers in Duitsland niet significant hoger is dan in Nederland en juist in België wel.
Zelf weet ik wel waar dat door komt, maar wil het graag van jou horen.
zeg maar jansen | 31-08-12 | 23:06
Klopt, en meer orgaandonoren etc.
Fearless | 31-08-12 | 22:49 En als je tank bijna leeg is moet je veel gas geven want dan ben je eerder bij het tankstation.
Toch?
mijntweecent | 31-08-12 | 23:06 Het scheelt de pensioenfondsen wel wat uitkeringen.
necrosis | 31-08-12 | 22:57
Het is gewoon een feit dat wanneer je de maximum snelheid verhoogt, je ook de bandbreedte van de snelheidsuitersten vergroot. Linksom of rechtsom, deze maatregel leidt tot meer doden. Dat moet je willen en Melanie Sjults wil dat. Prima, slaap lekker.
Canis Spurcus | 31-08-12 | 23:03 En een schroeilucht vult de cabine.
baron von 8zilinder | 31-08-12 | 22:38
Misschien is het de hunkering naar spanning die zo enthousiast maakt over die 10 km/u hogere max snelheid?
Bij 123 begint de asbak te rammelen. Het stuur voelt ineens licht in hun handen en de dobbelstenen aan de binnenspiegel wiegen vervaarlijk heen en weer.
126. Redt de motor dit wel? Het kabaal uit het vooronder overstemt nu de AM radio. De pook trilt als een bang vogeltje dat wordt besprongen door een kat.
129. Elke bocht en hobbel in de weg vergen het uiterste van de koets. De bladveren staan op springen en de 155mm brede banden gillen het uit.
130. Een oergrijns verschijnt op het bezwete gelaat van de snelheidsmaniak. Boven het geluid van de krakende speakers en de gierende motor schreeuwt hij van plezier: HONDERD FUCKING DERTIG, WAT GAAN WE HARD HE!1!!1!
Hogere snelheid is meer afstand houden en dus een vermindering van wegcapaciteit.
Dat betekent dat mensen eerder moeten remmen en meer moeten afremmen voor trager verkeer. en we weten al dat waar de eerste remt de honderdste stilstaat en dan heb je een file gemaakt.
Waardoor je geen 130 meer kunt rijden maar je aan de 50 van de matrixborden moet houden.
Voor de doorstroming van het verkeer is 110 km/u beter.
Nou geweldig zeg.
@mijntweecent | 31-08-12 | 22:49
Die variabele snelheid moet nog ingevoerd worden.
De borden staan er al (A12) maar moeten nog ontdaan worden van zwarte tape, of hun 'lollie-omhulsel'.
Maar ik begrijp dat jij al beschikt over feiten.....
Graaf van Egmont | 31-08-12 | 22:55 Toeval? Kaas weg, Jaap terug.
Jaap de Paap | 31-08-12 | 22:53 En easily pleased.
Dat denken ze dat we zijn.
Jaap de Paap, hoE lang heb ik die al niet meer gezien tussen de panelen?
Heb geen rijbewijs... doe alles op de fiets.... maar heb vaak leedvermaak als ik de file's hoor op de radio... geen last van... slechts één deur verwijdert van m'n werkplek.... ideaal kantoor aan huis!
De reaguurder die wil plankgassen gaat met regelmaat naar onze duitse vrinden waar snelheid een recht is en geen beperking. Autobahn van Kraftwerk uit de speakers galmend en beginnend bij 130 ipv eindigend.. *vroeeeeeeemmmm*
Brood en spelen.
blauweleasebaklul | 31-08-12 | 22:47 | 0
Wolf in schaapskleren!
*blij met weinig is*
necrosis | 31-08-12 | 22:43
Daarmee is er nog steeds een correlatie tussen de verhogen van snelheid en verkeersslachtoffers. Nee ik zou totaal niet lekker slapen als ik Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus was. Maar ach, kan die slet het boeien, die rekent zich immers rijk met een zeteltje meer.
Hoe harder je rijdt, hoe korter je vervuild. Dus top toch?
@Baron
Jep, zo'n volvo heeft ruim voldoende aan 5 cilinders en 1 turbo.
Rijden op de NLse wegen is sowieso Totaal-ellende.
@rechtvaardigerechter 22:37
Dat (vooral) mannen een bepaalde energie hebben en regelmatig stoom moeten afblazen staat buiten kijf.
Het is de kunst om dat zo te doen dat negatieve fysieke, finaciele of andere gevolgen minimaal blijven of zelfs iets positiefs opleveren.
sorry bakito, was voor
pitsteen | 31-08-12 | 22:34 | 0
@mijntweecent | 31-08-12 | 22:35
Nogmaals, het is niet de snelheid, maar het VERSCHIL in snelheid, die voor de nodige slachtoffers zorgt.
In Nederland wonen we met vrij veel mensen op de vierkante kilometer.
Overigens vallen de meeste verkeersdoden niet op de snelwegen.
Puntje om over na te denken!
Bakito | 31-08-12 | 22:29 | 0
Geen zorgen, ik heb een collega met een volvo v70R.
Geblazen 5 cilinders verdienen mijn respect. Hard rijden is trouwens geen kunst, netjes hard rijden wel (niet kleven, snijden of met een idioot snelheidsverschil naderen op de zelfde baan)
Hoger verbruik, meer accijns, slim bezig VeeVeeDee.
(ik laat de boetes wegens misverstanden 120/130 even buiten beschouwing.)
mooi dat is dan 10km minder bekeuring...
verhaard | 31-08-12 | 22:36
Ghe.
@mijntweecent|31-08-12|22:35
Nee hoor!! Er is over nagedacht, de ambtenaren hebben het de politiek aangegeven. Wat wil je meer? Dat we het samen RUK vinden is een andere zaak.
Bakito | 31-08-12 | 22:29 | 0
Hard rijden is een relatief begrip. Met een brommer is 80 al erg snel, op een snelle motorfiets zit je dan nog in je eerste versnelling en verveel je je dood. Zo ook met auto's, het snelheidsgevoel in een kia picanto is anders dan bijvoorbeeld in een audi rs6.
@Bakito | 31-08-12 | 22:10;
Wat ik hiervoor al zei, ik denk niet zo in die links/rechts groepjes.
Tuurlijk, de VVD/PVV doet alsof de max naar 130 een grote overwinning is.
Kijk het resultaat van onze inzet: wel een hele 10 km/h erbij!
En de SP/GL doen precies hetzelfde.
Kijk het resultaat van onze inzet: 80 km/h rond de grote steden!
Op de penning gezien zijn het resultaten die geen deuk in een pakje boter slaan, maar zowel links als rechts doen alsof ze de wereldcup hebben gewonnen.
Totdat je bij de pomp staat en je tank volgooit met vloeibaar goud.
Dan hoor je ze allemaal niet meer, want daar vreten ze te goed van.
Bakito | 31-08-12 | 22:33
Op Geenstijl kan dit inderdaad geen kwaad, op de weg wordt dit een ander verhaal natuurlijk. Tsja.
brutus68 | 31-08-12 | 22:16
Ik ben er niet helemaal zeker van dat Henk en Ingrid de doelgroep van sexy Rutte is, dus ik verbaas me ook over de Aptrotiaanse applauzen om die paar 130 km/u stukjes weg (wordt uw kroost ook altijd zo misselijk van dat optrekken en weer afremmen in de binnenstad? Stel je voor dat je dat ook nog op de snelweg moet meemaken...)
Mijn condoleances gaan alvast uit naar de extra slachtoffers die deze regel gaat maken. Mede namens Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus.. een toast *plop* op rondvliegende organen, plassen bloed op zoab en extra traumahelicoptervluchten.
@Bakito
Ik vat m.
Mister Lover Lover :)
@Baron von 8zilinder|31-08-12|22:26
Haette ich doch nur ein 8-Zylinder! Mit 5 musz ich es wohl tun.
@pitsteen 22:27
Jazekers. Het kan echter geen kwaad om
elkaar een beetje op vermeende zwakke kanten te wijzen en/of pesten. Toch?
@blauweleasebaklul 22:24
Nou, ik ben er gedurende mijn leven achter gekomen dat hoog testosteron gerelateerd gedrag, zoals schreeuwen of hardrijden, meestal averechts werken bij de verovering van een vrouwtje.
Die houden over het algemeen niet van een snelle rit. Als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
@Bakito
Ik begrijp blauweleasbaklul wel. U ook?
De maximum snelheid omhoog, maar dan zeker wel de matrix borden aan met een lagere snelheid erop en de helft van de banen dicht. Owja en een platte pet achter een struikje of reclame bord.
Ik rijd altijd al een beetje te hard, maakt niet uit wat de maximale snelheid op de snelweg is. 120 of 130 is allebei veel te langzaam. Doe mij de a3 in duitsland maar.
@Bakito
U begrijpt het niet.
Aan het eind van de maand heb ik behalve de belastingdienst, een ex en de bank half Somalie en Noord-Afrika aan vreten geholpen. Dat vind ik allemaal prima, maar in ruil daarvoor wil ik graag als blanke totaaldebiel soms ff kunnen doorrijden. Niet heel gek toch? Kan ik er weer ff tegen.
Ik ben trouwens niet dik kaal of lelijk.
Meer neuken zou wel mogen trouwens, iets in de aanbieding dan?
bodo | 31-08-12 | 22:08
Ja pcies, je hebt geen idee.
Hoezo VVD bedankt? Dit was bedacht samen met PVV, en de PVV is nog steeds voorstander van 130, en wil het zelfs naar 140 hebben. Dus bedankt VVD en PVV.
Wat is de remweg voor een personenwagen met 130 km/u? En met 120? Is dit stiekem een masterplan om de zorgkosten naar beneden te brengen?
@WeerEenPilsjeOp:31-08-12|21:54
Even dan: dat stukje? Nee hoor: het is bedroevend gesteld met het vroegere Freie Fahrt. liever scheur ik gewoon lekker door. Ik voel me wel uitgenodigd door @Blauweleasebaklul:31-08-12|21:54 +2
Ik rijd in een 5-cilinder, en voel me welkom op de linker rijbaan.
----------------------------
Ik moet toegeven dat het duidelijk minder is geworden. Kost ook klauwen met geld, hun wegen zijn ook talloze kilomters meer dan de onze.
Daar was de Deutsche Mark qua onderhoud ook niet meer tegen opgewassen.
Ik ben het wel met je eens en begrijp jouw feit. ...
Dus die 5-baans A2 voor Utrecht blijft 100 km??? Zijn ze helemaal knettergek ofzeau? En dan, wat een gedoe, dan weer dit en dan weer dat. Doe geweaun overal 130, behalve op rondwegen rond de steden.
Onze Duitse buren hebben ook zo'n kaartje, alleen verschillen de snelheden en kleurtjes.
Kaart: www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte...
Legenda: www.autobahnatlas-online.de/LegendeLim...
@Parel van het Zuiden
Welnee. De frustratie zit juist bij kale, lelijke en dikke mannen die te weinig neuken en door het gaspedaal diep in te drukken de illusie krijgen dat niet ik, maar zij het alfamannetje zijn. ;)
@ Graaf van Egmont |31-08-12|22:12
Weet je waar ze die flitskasten kopen? Jawel.........
verhaard | 31-08-12 | 22:11
Daar denken Henk & Ingrid niet over na...., dat ze uiteindelijk een sigaar uit eigen doos gepresenteerd krijgen hebben ze niet door...
Parel van het Zuiden | 31-08-12 | 22:13
Ik denk dat Bakito het houdt op een Citroën C1.
@Bakito | 31-08-12 | 21:59
Duitsland is een volwassen democratie die haar burgers als volwassenen behandelt. Er wordt alleen op gevaarlijke punten een limiet afgegeven. Op de rest van de wegen geeft men 130 als advies en daar mag naar eigen inzicht van af worden geweken.
.
Ik begrijp dat dat even slikken voor u is omdat de overheid waar u doorgaans voor pleit de burger zo ongeveer moet intukken bij het slapen gaan. En dan bij voorkeur intukken begeleid door een moralistisch bedtijdverhaaltje voorzien van de "juiste" lessen.
.
Ik besef al schrijvende dat u misschien helemaal niet vanuit politieke motieven zo reageert op de Duitse verkeersethos. Moet best frustrerend voor u zijn, die langsrazende luxewagens die met hun luchtverplaatsing uw peugeootje bijna de berm in blazen....
Geef het volk brood en spelen en je kunt flikken wat je wilt...''zucht''.
Steeds weer wisselende snelheidsbeperkingen, daar word je gek van. Rond Parijs zijn zoveel verschillende snelheden aangegeven, dat je op een gegeven moment het zelf niet meer weet. Zet je dan gemakshalve je cruisecontrole op 80, blijkt er bij een bepaalde afrit ineens 70 te staan. En juist daar zetten ze dan een flitskast neer. Kost je toch weer een rijbewijs-punt.
Kunnen we ook even stilstaan bij het feit dat de VVD gewoon de hardwerkende forens meer accijns op brandstof laat betalen? Gemiddeld karretje trekt nl relatief meer toeren boven de 120 ergo meer brandstof de kilometer = meer accijns voor Rutte cum suis
Kijk niet raar op, als je in Duitsland een bumperklever in je spiegel ziet terwijl je zelf 200 rijdt.
@brutus68 | 31-08-12 | 22:04
Helemaal eensch. Dus overal in Europa die betuttel-maximumsnelheden op snelwegen afschaffen. Dat schept pas duidelijkheid!
Stormageddon | 31-08-12 | 22:00 |
i45.tinypic.com/n5nfr4.jpg
Fix'd
@Tarmac 22:07
Ontwikkeling en/of economische groei is toch een kwestie van constant tegen een frustratiegrens aan lopen te hikken.
Vandaar dat ik altijd grote vraagteken zet bij het door rechts heilig verklaarde utilisme.
Die Oostduitse wegpiraten @brutus68|31-08-12|22:04| raak je vanzelf kwijt met hoge snelheden. Die vertrekken gewoon naar een Bundesstrasze. Mag je ook nog 100 ph.. Da's voor hun wel genoeg snelheid. Graag meer: ik houd van "zuegig fahren". Doorrijden is een groot goed. Dat moeten we zo houden.
He wat tof, iets harder rijden op wegen waar ik nooit kom (net als de rest van de randstadbewoners).... iets met verkiezingstijd....?
@ Canis Spurcus | 31-08-12 | 21:41 |
Met passende maximumsnelheid bedoel ik gewoon 120 op de snelweg. 130 hoeft van mij niet per se. Sterker nog, als ze het op 120 hadden gelaten waren er vele miljoenen bespaard gebleven. Ik zie liever dat ze waar mogelijk 80-zones verhogen naar 100 en 100-zones naar 120 en daarbij niet kijken naar milieu- en geluidsnormen.
@blauweleasebaklul | 31-08-12 | 22:04
*gnehehehehe*
@Terpen-tijn | 31-08-12 | 21:58;
Ik wil niet direct links de schuld geven, want rechts is er net zo goed debet aan.
Maar dat het een politiek spel is, dat is wel duidelijk.
Auto's zijn in de afgelopen decennia zuiniger, schoner en stiller geworden.
Vanuit de politiek reageren ze dan weer met strengere normen.
Op die manier kan je natuurlijk aan de gang blijven.
A348 staat er niet op :(
Bakito | 31-08-12 | 21:59
Ook in Duitsland is dat bijna voltooid verleden tijd, die onbeperkte snelheden. Ik ben het zelden met je eens, maar gezien het vele grensoverschrijdende verkeer van tegenwoordig is het inderdaad beter tot 1 Europese verkeersregelgeving te komen, zeker voor die Oost-Europese wegpiraten. Dat is eigenlijk hetgeen wat ik van Europa zou willen, maar ja.....
@bakito
Misschien moet je je driewieler eens inruilen voor een normaal vervoermiddel als je de grens over gaat. 180 is een hele fatsoenlijke snelheid.
@WeerEenPilsjeOp:31-08-12|21:54
Even dan: dat stukje? Nee hoor: het is bedroevend gesteld met het vroegere Freie Fahrt. liever scheur ik gewoon lekker door. Ik voel me wel uitgenodigd door @Blauweleasebaklul:31-08-12|21:54 +2
Ik rijd in een 5-cilinder, en voel me welkom op de linker rijbaan.
Synecdoche | 31-08-12 | 21:59
Maar jij hebt er dan ook voor doorgeleerd. Dat kan je van een ambtenaar niet verlangen.
Niettemin heb ik toch het idee dat dit ook best kan. Het wordt in elk geval duidelijker en overzichtelijker.
img545.imageshack.us/img545/152/snelwe...
Niet dat ik een Europa-fan ben, maar de verschillen verkeersregels c.q. max. snelheden is wel een zaak om centraal te regelen.
Het is b.v. een gotspe dat heel Europa zich netjes aan de veiligheidseisen houdt, maar dat in Duitsland belachelijke snelheden van 180 km/uur zijn toegestaan.
Van de winst in geld gaat wel een groot deel op aan tegenmaatregelen. Ik woon aan en blauw stuk in Drenthe, waar voor 6 miljoen een geluidswal aangelegd gaat worden. Bij 120 hoefde dat kennelijk nog niet. Voor een stukje weg van 10 km waar 10 km/h sneller gereden mag worden, en dan nog alleen 's-nachts. Ik had voor dat geld een betere bestemming geweten.
Omwonenden zouden klagen over geluids /milieu overlast, daardoor zijn de maximum snelheden op sommige wegen lager, heeft niks met links te maken...
Snap alleen niet dat een goed geluidscherm geen oplossing kan bieden.
@WeerEenPilsjeOp | 31-08-12 | 21:39
Bijna goed, maar een Charger 66 komt meer in de buurt.
Al SchietjemeLevend | 31-08-12 | 21:53 |
Zit in een andere klasse dan waarover ik klaag. Is mooi zo'n bak hoor als die dodge charger, maar ik wil er niet door overspoeld raken. Rotzooi is het grut dat ik zie uit jaren 70 en 80.
Bubba de Vuystneuqer | 31-08-12 | 21:05 | + 14
Omdat h de internationale afkorting voor uur is.
@WeerEenPilsjeop|31-08-12|21:51|+0-
xxxxxx ! ken ik niet. Wel xnxx.com.
Verkiezingsstunt.
Vanuit Enschede is het ± 5 minuten om op de "Deutsche Autobahn" te komen. Wat heel erg is: het duurt héél lang voordat je het bordje "Freie Fahrt" ziet. Als ik naar Ruegen ga, het Oostzee-eiland, dan pas na Hamburg "Freie Fahrt". Mááár: dan gaat'ie ook. Er was eens een tijd dat we "Freie Fahrt" hadden. De Fransen kennen de maximum snelheid van 130 KmH. Het Franse bestuursmodel rukt op. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
In het Frans: "Frei Fahrt" = "Who Farted". Ik zit er niet op te wachten.
pitsteen | 31-08-12 | 21:39
Als jij een blauw bord ziet met daarop de snelheid is het adviessnelheid. Zelfde als bij grenzübergang Oldenzaal? Want vanaf de grens daar ga je zo plankgas naar BadBentheim.
Topsnelheid graag naar 180, in ruil voor een verdubbeling van de brandstofprijzen.
Lekker rustig op de weg zonder bejaarden, huismoeders mer rosee in hun mik en ambtenaren in hun Prius of ander fiscaal voordelige rammelbak.
Alles met 5 cilinders of meer: welkom op de linker rijbaan!
@WeerEenPilsjeOp | 31-08-12 | 21:39
Bijna goed, maar een Charger 66 komt meer in de buurt.
@das_Freudenmädchen | 31-08-12 | 21:46
Wat denk je van minder post van CJIB?
Of voer jij je eigen snelheid op naar 140?
Overigens een weetje: het is niet de snelheid die verkeer onveilig maakt, maar de VERSCHILLEN in snelheid.
Laten we die focking auto's van MIT Californië en Google niet vergeten, plus wat de fabrikanten van Mercedes, BMW, Toyota en andere merken onder de petto hebben voor ons als het gaat om semi- en autonome besturingsmogelijkheden. Daarbij een zuinigere auto, minder uitstoot en betere recycling.
Wegwezen met die belastingvrije jaren 80 rot. Op naar de toekomst. Ik ben geen Groenlinkser btw... misschien wel xxxxxx !
Dus hier mag je maximaal van 120,00 beroofd worden?
www.dibevo.nl/files/uploads/misc/2012/...
Mooi man.
vetkleppert | 31-08-12 | 21:17
Nee sorry, het is echt he-le-maal niks. Weet je hoevaak je betrapt 169 kan rijden voor het duurder wordt dan wat Rutte met EUSSR gedrocht van je steelt en naar zuid Europa doorsluist?
Je kan precies zien waar Melanie de flitspalen gaat neerzetten.
Levert vast tientallen miljoenen per jaar extra op aan flits-boetes.
Bei Dir @Liebes Freudenmaedchen wird auch nicht geflitzt. Du Flittchen!
@Bigi Bana Boy | 31-08-12 | 21:42
Zo'n Canta kun je ook 'opvoeren'.
Een paar spoilers erop en een paar extra brede velgen eronder gaan het helemaal worden....
Bigi Bana Boy | 31-08-12 | 21:40
Als u van zo'n kaartje al in de war raakt, adviseer ik u om niet de weg op te gaan. Tsja.
Het is ook zo logisch>> hoe meer rijbanen, hoe minder hard je mag.
Niemand heeft er wat aan. Het kost miljoenen gemeenschapsgeld. En dat allemaal voor een verkiezingsstunt van de VVD.
Ik rijd al tijden standaard 130 dus voor mij verandert er helemaal niks.
voor zo lang het duurt.
Zodra zuur links het voor het zeggen heeft wordt de max snelheid zonder pardon terug gebracht. Want dan blijkt ineens uit een ander nieuw onderzoek dat de milieugrenzen overschreden zijn.
Zo rolt links.
Alleen de 3 PvdA bolwerken kleuren nog rood. Binnenkort maar eens wat aan gaan doen.
@Stormageddon|31-08-12|21:40|+1
Eensch!!
brutus68 | 31-08-12 | 21:38
De maximumsnelheid gelijk stellen aan het gemiddelde IQ .... dat zou wat zijn he ? Kan meer dan de helft af met aan Canta die 45 km p/u als top heeft.
bodo | 31-08-12 | 21:26
Als dát zo was mocht je op de afsluitdijk 200.
Ach, als je van Noord- naar Zuid-Nederland of omgekeerd moet dan blijft de A31 in 0049 toch het beste alternatief.
130? 180! En dan nog van de sokken worden gereden door Mercedii, Audii en BMWi.
Wat een halfslachtige maatregel weer. De gehele A1, A2, A4 en A12 op 130, dat zal misschien wat schelen.
Maar dit geneuzel van dan eerst x km 100, dan 2,5km 130 om daarna weer een 80 zone in te rijden schiet ook niet echt op nee. :(
Kijk nou toch eens naar die kaart. Wordt je toch simpel van ? Het is godverdomme makkelijker om een kerncentrale op te starten volgens mij. Je weet nu al hoe het gaat worden. Tegen de tijd dat die rijdende nobelprijskandidaten van een medeforensen door hebben hoe hard ze ergens mogen rijden zijn ze dat wegvak alweer voorbij en geldt er weer een ander maximumsnelheid. Een pestzooi wordt het.
Gassen in een brute klassieker is leuker van stoplicht naar stoplicht.
Al SchietjemeLevend | 31-08-12 | 21:37 |
Jij hebt zeker zo'n Oost Duits golfje, opeltje of mercedes bj 75'85.
Waar ik helemaal mesjogge van wordt zijn de steeds wisselende snelheidslemieten op dezelfde weg. Op de Lelylaan mag je eerst 1 minuut 50 rijden, daarna mag je 2 minuten 70 rijden en daarna moet je weer 1 minuut 50 rijden. En als je op het kaartje kijk hebben ze dat principe op de snelwegen ook ingevoerd.
Vanuit Enschede is het ± 5 minuten om op de "Deutsche Autobahn" te komen. Wat heel erg is: het duurt héél lang voordat je het bordje "Freie Fahrt" ziet. Als ik naar Ruegen ga, het Oostzee-eiland, dan pas na Hamburg "Freie Fahrt". Mááár: dan gaat'ie ook. Er was eens een tijd dat we "Freie Fahrt" hadden. De Fransen kennen de maximum snelheid van 130 KmH. Het Franse bestuursmodel rukt op. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
In het Frans: "Frei Fahrt" = "Who Farted". Ik zit er niet op te wachten.
Bigi Bana Boy | 31-08-12 | 21:34
Laten we het er maar ophouden dat het IQ van de gemiddelde Nederlandse autorijder niet toereikend is om dit te begrijpen, wat je zegt 120 of 130, dat schept duidelijkheid.
Gassen in een brute klassieker is leuker van stoplicht naar stoplicht.
Ik voorspel drukke dagen voor het CJIB.
Of zal dat juist de achterliggende gedachte zijn?
Neem als voorbeeld alleen maar de A4 van Den Haag naar Amsterdam.
Die begint bij 100 km/h, gaat dan naar 90 km/h (of langzamer).
Dan wordt het variabel, daarna 120 km/h en dan weer 100 km/h.
Heb je het G.V.D. over een stukje autosnelweg van -pak hem beet- 50 km!
Ik voorspel een chaos waar niemand wijs uit wordt, vooral niet op die stukken waar spitsstroken zijn die dan weer wel en dan weer niet open zijn. Daar van afhankelijk wisselt de maximum snelheid namelijk van 120 naar 130 en ik weet nu al dat die lampies van een medeweggebruikers daar geen reedt van gaan snappen, net zoals nu ook al zo'n 30% geen idee heeft hoe zo'n spitsstrook werk en gewoon in te midden blijft hangen. Ik voorspel verder meer aanrijdingen. Het is weer echt zo'n Hollands halfbakken compromis. Ik zeg overal 130 of overal 120 maar niet dit. Een puinhoop gaat het worden.
Vanaf 1 oktober: bij 131 km/u (waar 130 is toegestaan) 2000 boete!
*katsjing*
@ weer eenpilse enzo 21:26
Koop een helicopter!
Opzich een goed begin, alleen dat variable gedeelte moet er zo snel mogelijk af want dat gaat geheid problemen geven, vooral rond de tijdstippen dat het veranderd.
Voorzie weer de nodig agressie in het verkeer
en al die poeha van die politici in de kamer en in de landen of die 10 kmh nu het verschil maken dacht het niet.
Meeste voordeel is toch te behalen s'avonds als het merendeel van de nL bevolking achter tv/pc geplakt zit.
En veel van die lokale bestuurders en azijnpissers doen net of die extra 10kmh wereldschokkend zijn en juist zij degene zijn die de overlast veroorzaken want zij hebben een lease en die rijden bijna per definitie te hard.
@ Diny in bikini 21:21
Ben jij nog familie van Irma Zonderboezem btw? En wat is de cupmaat van de bikini...
Met SimCity maakte ik veel efficiëntere oplossingen om alle poppetjes mobiel en tevreden te houden. Er is geen enkele volledig gesloten groene kring. Dat kan al niet goed zijn.
Wist niet dat het verbieden van gloeilampen zoveel CO2 bespaarde dat dit opeens mogelijk is. Goed, denk ff mee, wat kunnen we nog meer verbieden waardoor 200 km/u mogelijk wordt?
100 of 130 graag. ik ben boer en nu moet ik:
stapvoets, 30, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 120 of 130 aanhouden als max snelheid.
Nog even en ik koop een tank, dan rijd ik gewoon hemelsbreed mijn route.
Begint er weer een over tijdwinst. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om een passende maximumsnelheid op de weg, meer niet.
Een beetje natte vingerwerk die afgeronde getallen, waarom niet 98 km, 107,8 km 124,76 km e.e.a. lijkt me wetenschappelijk niet echt onderbouwt.
Ik gas wel eens, de logeerhond ook! Stinken, al die uitlaatgassen. Overigens ben ik van mening dat het niet goed komt met dit land! Had ik dat al geschreven?
Ik wordt niet gelijk blij van extra geluidsoverlast en die niets voorstellende 'bespaarde tijd'.
Wat een ongelooflijk slap geouwehoer om niks. 100, 120, 130, bladibla. Moet ik nu blij zijn omdat ik in theorie 10 km per uur harder mag rijden op die veredelde parkeerplaatsen die ze in Nederland "snelweg" noemen? Waar ik so wie so altijd in de file mag meesukkelen? En áls er eens geen file is, is er altijd wel zo'n regelneuker die op de linkerbaan blijft hangen om eens te laten zien dat ie het niet met je snelheid eens is.
Als ik écht lekker wil rijden ga ik wel even naar Duitsland. Tief maar op met dat kleinzielige Nederlandse gezeik.
Het oud Hollandsch gepruts op een postzegel. Zo te zien kan de cruise controle ook de prullenbak in. Enne, mensen die blij worden van 130. Manmanman.
Ik zal maar niet vertellen wat dit rekenkundig doet met files, files zullen eerder beginnen en dus ook langer duren!
Nounou, enkele minuten per traject tijdwinst, wat een resultaat! Zo gaat het met nagenoeg alle politiek tegenwoordig, veel bombarie, maar nihil of gewoon geen resultaat, maar nogmaals, gefeliciteerd! Echt! Hoeveel heeft dit geintje nou gekost eigenlijk?
Oh wat zijn we allemaal toch blij met deze dode mus
Schapenvolk wat zich al sinds mensenheugenis laat uitmelken als het om ons autootje gaat, werkelijk a'lles lijken we te pikken
En nu mogen we even een fractie minder langzaam rijden, tot na de verkiezingen als alles weer lekker - mark my words - teruggedraaid wordt
ik woon in 't rood :-(
@Bakito | 31-08-12 | 21:08
Volgens mij maakt je voorstel voor bijdrage in OV geen kans. Jan-Kees wil de extra inkomsten eerst aanwenden om de 'schade' door de BMP- en wegenbelastingvrije autootjes te compenseren. De Polo's slowmotion en Toyota's Prii (meervoud van Prius) zullen moeten bloeden...
@Canis Spurcus | 31-08-12 | 21:14
Nou, blij... Het is een minuscuul lichtpuntje in de totaalmisere. En daar wil ik dan wel graag iets positiefs over zeggen, voordat ik weer van mijn medereaguurders hoor dat ik altijd zo negatief ben.
Dus nu hoef je je rijbewijs pas bij 180 km/h in te leveren i.p.v. 170? Dat is relevant.
Is je bijna twee euro per liter nog sneller op. Tsja.
vetkleppert | 31-08-12 | 21:04
Jij bent echt blij met niks.
Je kan lekker tegen 130 km/u naar Belgie rijden .
Complete onzin. De tijdswinst is nagenoeg nihil. Nu alleen maar nog meer drukkende bmw's en audi's op de linkerbaan.
Albasalix | 31-08-12 | 21:08 | + -1
Meneer, dit deden deze bestuurders altijd al dus u kan nu lekker met ze meerijden en dat nog zonder een bekeuring ook. Win-Win lijkt mij. Mocht u het allemaal niet leuk vinden, gewoon lekker op de rechterbaan blijven en blijf daar. Lekker tussen de vrachtauto's in gaat hard genoeg voor sommigen. Je kan ook altijd een OV-chipkaart aanschaffen. Heb je altijd een privé-chauf voor je gevoel met heel veel gezellige medereisgenoten.
Dit is het enige onderwerp waar onze Staten-Generaal nog soeverein over mogen beslissen en waar de komende verkiezingen over zullen gaan.
Met uitzondering uiteraard van de natura-2000-gebieden en de gebieden waar de vogelhabitatrichtlijn opgeld doet. Daar gaat de EU-commissie over onze maximumsnelheid, maximumuitstoot en maximum verkeershinderlijk geluid.
Kortom: We hebben 150 kamerleden te kiezen die zich gaan buigen over 10 km/uur verschil op de afsluitdijk. Totdat de Waddenzee-organisatie dat neerlegt bij het Europese Hof, want dan blijkt dat we daar dus ook al niet over gaan.
Succes met stemmen.
Dit was het paradepaardje van de VVD. *Zucht* Ik rij voortaan ALLES wel via Duitsland.
@ZKH EénOog | 31-08-12 | 21:10
Ja, met die trajectcontrole.
Hoera voor de symboolpolitiek!
Populisme ten top, maar goed leuk voor het volk..
Hoera, succes met de extra tijdswinst.
Sneller thuis en meer tijd voor je levenspartner en kids.
Wat ik niet begrijp: waarom zorgen we er niet voor dat die borden boven de snelweg (die nu X, 50, 70, 80, 90 kunnen aangeven) ook 100, 120 en 130 kunnen aangeven?
Dan heb je de ultieme tool voor flexibele snelheden. Zijn we ook meteen af van die rare 100km bordjes langs de snelweg en zijn sowieso al die borden langs de weg niet meer nodig.
Natuurlijk kost het veel geld om alle elektronische borden te vervangen, maar de industrie heeft nu toch niets te doen en zal dus lage prijzen bieden. En we hoeven niet alle borden te vervangen, de helft is genoeg.
Ik zie de stapels bezwaarschriften al binnenkomen bij het CJB. Gut, gut wat is het een historische dag hé Melanie, voor jouw en de VVD.
@Requiescat in pace | 31-08-12 | 21:03
Ik snap niet waar je je optimisme vandaan haalt.
Hoezo: "... indruk geeft dat de overheid zich minder gaat bemoeien met..."? Snelheidslimiet = snelheidslimiet. Er wordt gewoon nog geflitst en de accijnzen op benzine en diesel gaan niet omlaag (hogere snelheid = hoger verbruik = meer tanken).
Nergens een teken van minder overheid.
@vetkleppert | 31-08-12 | 21:05
De A2, is dat die weg met die 13 stemmingswisselingen in alle smaken op dat kaartje?
@Albasalix | 31-08-12 | 21:08
ALs u anderen als drukkend ervaart, zit u in de verkeerde rijbaan.
Goed bezig! 1% tijdwinst tegen 10% meer brandstofverbruik a 1,87 per liter!
Hoera! Hogere snelheden betekenen een hoger brandstofverbruik en dus meer overheidsinkomsten middels accijnzen.
Ik stel voor dat de extra inkomsten linea recta in verbetering van het OV worden gestoken... #feit
Ja kut ik ga echt niet op zo'n kaartje kijken. Veel te gevaarlijk. Gewoon 130 tenzij anders vermeldt.
Complete onzin. De tijdswinst is nagenoeg nihil. Nu alleen maar nog meer drukkende bmw's en audi's op de linkerbaan.
@Requiescat in pace | 31-08-12 | 21:03
Trap er niet in. Trap er toch niet in... Kijk uit nou...
Wetende dat de bevolking minder overheid beter vindt (waar de bevolking ten volste het gelijk aan haar kant heeft uiteraard), lijden ze je af met deze WAAN van minder bemoeizucht. Maar uiteindelijk zijn het toch weer een regeltje en een paar verkeersbordjes meer...
Niet op de routes die ik rijd richting Belgie bijvoorbeeld of binnen de randstad, ik rijd wel weer braaf 100 op de A2 dat dan weer wel.
Kan Sap lekker die Prius op z'n staart trappen.
Zo zie je maar dat in 18 maanden toch nog wat kunt bereiken - 130 KM bijvoorbeeld.
@ZKH EénOog | 31-08-12 | 21:03
Oh, jawel hoor. Maar de meeste mensen hebben even een 'yes!'-momentje hierbij. Zodoende.
Wat mij betreft is die 130 vooral goed omdat het de indruk geeft dat de overheid zich minder gaat bemoeien met hoe hard mensen precies rijden. Minder overheid is tenslotte beter.
Requiescat in pace | 31-08-12 | 21:03
Maar dat alleen op als je ook mensen hebt die daarmee kunnen omgaan. Helaas hebben we in Nederland een tekort aan mensen die een beetje kunnen autorijden.
En nu gauw knallen op de vijfbaans A2.
Sinds wanneer schrijven we "uur" op Nederlandse verkeersborden met een h?
Maar wel een hele dikke middelvinger voor alle pisvingers die groen zien van de jaloezie omdat een ander zich wel een automobiel kan permitteren.
Het werd een keer hoog tijd om de automobilist wat minder te treiteren. Nu nog het kwartje van Kok terug en de accijns op brandstof drastisch verminderen. En de criminaliteit aanpakken in plaats van struikroven. Maar het is een begin.
Die 1% winst is zeker gemiddeld over alle autogebruik, want met 130 in plaats van 120 gaat een kilometer toch in zo'n 8% minder tijd voorbij. Wat mij betreft is die 130 vooral goed omdat het de indruk geeft dat de overheid zich minder gaat bemoeien met hoe hard mensen precies rijden. Minder overheid is tenslotte beter.
@RuffRydert | 31-08-12 | 21:02
Niet beseffende dat deze kaart het oneindige gefaal alleen maar nog beter weer geeft...
Moet je voor de grap eens aan een willekeurige Duitser laten zien...
Zolang in Nederland ieder boerengehucht zijn eigen afrit heeft is het begrip 'snelweg' toch een contradictio in terminis.
De lappendeken van de Hollandse polderbetutteling...
Heerlijk alhoewel ik toch altijd al op de snelweg mijn eigen snelheid een beetje bepaalde. Soms even op de rem om vervolgens weer lekker door te gaan.
Hoera man. Even afleiding voor het volk. Opdat we het oneindige gefaal met o.a. de langstudeerboete (en nog veel meer) even vergeten.
REAGEER OOK